Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Jammer dat hij niet Nederlands is, dan had Oranje niet zo'n probleem'

Laatste update:
/

FC Groningen plaatste zich woensdagavond zonder al te veel problemen voor de finale van de KNVB Beker en deed dat bovendien zonder Eric Botteghin. De dragende kracht achterin zat een schorsing uit, maar besloot de wedstrijd te volgen tussen de toeschouwers. Het is tekenend voor de Braziliaanse stopper, zei algemeen directeur Hans Nijland na afloop.

"Ik vind hem één van de beste verdedigers in de Nederlandse competitie", verkondigde de dolblije bewindsvoerder na afloop voor de camera van FOX Sports. "Het is jammer dat die jongen geen Nederlander is, want dan had het Nederlands elftal ook niet zo'n probleem."

Naast Botteghin zat ook Jarchinio Antonio tussen de fans. Zij maakten van dichtbij mee hoe de thuisploeg met 3-0 won van Excelsior en zich daardoor op 3 mei mag melden in de Kuip, waar PEC Zwolle wacht. Een speciale ontmoeting voor Nijland, die zowel ex-coach Ron Jans als zijn zoon Stef tegen het lijft loopt. "Een droomfinale", besloot hij.

Eric Botteghin zou in aanmerking komen voor Oranje als hij Nederlander was

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Naar mijn mening heeft het Nederlands elftal helemaal geen probleem. En al was dat zo, dan was Botteghin niet de oplossing. Ik vind hem niet beter dan de Vrij, van Beek, Indi, Vlaar, Kongolo, Douglas of van Dijk... Nederland heeft prima opties, maar ze worden niet allen opgeroepen.

9 april 2015 om 09:00

Hou toch op met je Douglas en van dijk. Douglas is ten eerste geen Nederlander (ja ik weet hij heeft een paspoort) het boft gewoon een Braziliaan daarnaast is hij ook gewoon niet goed genoeg.

Ook van dijk. ...haha de grootste grap. Speelt wekelijks in een competitie waar nec nog kampioen in zou wordenen zelfs dat blinkt hij niet uit.

9 april 2015 om 09:05

Hij blinkt wel degelijk uit bij Celtic.

9 april 2015 om 09:50

Waar speelt Botteghin... Die zijn hoog aangeschreven zeg... van Dijk speelt tenminste Europees. En blinkt uit bij Celtic.

En dan nog ging het om Botteghin...is Botteghin beter? En zo ja, zo veel beter dat hij de 'redding' zou zijn?

9 april 2015 om 10:06

Wanneer ben je dan wel een Nederlander? Volgens mij als je een nederlands paspoort hebt ben je gewoon een Nederlander. Hij heeft aan alle eisen voldaan, ook voor Oranje, vind het dan triest om hem dan geen kans te geven alleen omdat hij ergens anders geboren is. Misschien pakte hij wel dat Nederlandschap alleen voor het voetbal, maar hij voldoet toch aan alle eisen. Vind het gewoon een vorm van discriminatie om Douglas alleen daarop af te wijzen. Denk ook dat hij het echt niet slechter zou doen als Botteghin maar oke

9 april 2015 om 10:40

Joh de opmerking was ludiek bedoeld van nijland. Niet teveel waarde aan hechten. Hij waardeert botteghin, en dat is logisch. Maar zijn opmerkingen waren niet serieus, en was gegrond op euforie.

9 april 2015 om 10:41

Ik denk toch echt dat Celtic een NEC van de mat speelt hoor. Paar jaar geleden wonnen ze nog van Barcelona. Of denk je dat NEC dat ook kan?

9 april 2015 om 11:00

@michael90 ja en ze verliezen 6-1 van Legia, de club die zelfs dit ajax de baas was. En FC Utrecht won een paar jaar terug 4-1 van Celtic. Ja Celtic is een grote club maar kwalitatief stelt het verrotte weinig voor

9 april 2015 om 11:50

Nee, dit is juist geen discriminatie. Als je "nationaal" voetbal speelt, met de gedachte dat je jouw land vertegenwoordigt met een voetbalopleiding en stijl die je in jouw land van jongs af aan hebt gehad, dan is het vreemd om je als een club te gedragen en mensen te naturaliseren die kwalitatief iets toe te voegen hebben aan je team. Dan slaat dat hele "nationale" nergens meer op.

9 april 2015 om 12:02

Van Marwijk kijkt naar van Dijk: Roept hem niet op.
Van Gaal kijkt naar van Dijk: Roept hem niet op.
Hiddink kijktn aar van Dijk: Roept hem niet op.
Ajax/psv/feyenoord? kijken naar van Dijk: Vertrekt naar Celtic.

Als je weet dat bovengenoemde hem alle hebben bekeken en niet besloten hebben om van Dijk te halen, zou het dan niet aan de kwaliteit van de speler liggen? Dit zijn gewoon vakmensen hierboven en alle vonden van Dijk niet de speler die ze nodig hadden, dan trek ik mijn conclusie dat van Dijk gewoon niet het gewenste niveau heeft.

9 april 2015 om 13:46

Utrecht won met 4-0

9 april 2015 om 14:24

@arjen4 ajax

Prima uitgelegd, maar schijnbaar geloven hier een aantal het beter te weten dan de door jou genoemde,

9 april 2015 om 09:09

Helaas selecteert Hiddink van Dijk en Kongolo niet. Beide erg goed en naar mijn mening is kongolo beter dan Veltman en Vlaar......

9 april 2015 om 09:13

Beter dan Vlaar haha.

9 april 2015 om 09:19

Beter dan Veltman? Zeker. Beter dan Vlaar? Bij lange na niet.

9 april 2015 om 09:36

Ook niet dan Veltman. Die speelt de laatste tijd ontzettend goed.

9 april 2015 om 09:45

Bijna iedere speler die kan verdedigen is beter dan Veltman.
Hij is opbouwend erg sterk, maar zodra Ajax onder druk komt te staan maakt hij veel te veel fouten.
@chrisjwzy En als je zegt dat hij beter dan Vlaar is dan kijk je niet echt objectief.

9 april 2015 om 09:51

Beter dan Veltman wel... Vlaar absoluut niet. Is, mits volledig fit, een van de sterkhouders.

Heeft Nederland een probleem dan op de positie van Botteghin? De Vrij, Vlaar, Indi, Kongolo, Van Beek, Veltman, Bruma, Rekik, Van Dijk, Douglas. Toch niet verkeerd als je hier uit kan kiezen denk ik. Bedoel ik niet mee dat Botteghin goed is hoor, geweldige speler juist.

9 april 2015 om 08:57

Douglas bakt er helemaal niets van

9 april 2015 om 09:18

Gelukkig maar dat jij een kenner van het Russische voetbal bent en mij daar op kan wijzen.

9 april 2015 om 09:37

kishna beargumenteer jezelf dan waarom Douglas een goede verdediger is voor het nederlands elftal.

9 april 2015 om 09:53

Omdat hij wél kan verdedigen, snel is, kopsterk is en medogenloos. Hij is voetballend misschien niet de beste en soms wat onbehouden, maar daar moet de nadruk naar mijn mening niet op liggen.

9 april 2015 om 10:06

Ik zou hem niet oproepen op dit moment maar vind hem wel goed. Puur verdedigend een hele goede speler. Als Nederland nog 5-3-2 zou spelen zou Douglas een goede optie zijn als laatste man, de rol die Vlaar had op het WK.

Heel erg schattig om dit zo te zeggen, maar, dit is natuurlijk onzin.

9 april 2015 om 09:56

Ben fan van Groningen en zeer zeker van botteghin. Maar Nederlands elftal is een stapje te ver.
Wel begrijpelijk dat hij het zegt, na een mooie zege midden in de vreugde....

9 april 2015 om 11:10

Precies, z'n eerst glaasje champagne zat waarschijnlijk al in z'n mik. Misschien zelfs z'n tweede al. Euforie

Nou die laatste 2 (douglas en Dijk) komen ook gewoon tekort.
Dijk speelt wekelijks tegen hoofdklasse amateurs (en nog niet eens zo best) en Douglas speelt bijna niet meer. Dus pure logica!

9 april 2015 om 10:02

Wat een onzin, Van Dijk was in de Eredivisie al een van de beste verdedigers en heeft zich alleen maar ontwikkeld. Iedereen bij Celtic is ontzettend blij met hem en de halve PL zit achter hem aan.

9 april 2015 om 14:28

@lovrefc

ja de halve PL maar niemand neemt al 2 transferperiode's niet.

En zoal hierboven al word geschreven hebben 3 bondscoaches hem bekeken en niet opgeroepen net als PSV Ajax en Fey hem niet hebben gecontracteerd.
Maar jij weet het natuurlijk veel beter........

9 april 2015 om 18:23

Omdat Celtic hem niet wilde verkopen inderdaad... Er waren meerdere clubs die hem wel wilden overnemen, maar die Ronny Deila is behoorlijk moeilijk met verkopen. Bovendien is het natuurlijk lachwekkend om te zeggen dat iemand die niet voor de top 3 heeft gespeeld niet goed genoeg zou zijn voor Oranje...

9 april 2015 om 11:54

FC groningen heeft dit jaar of vorig jaar zelfs nog verloren van een hoofdklasse amateur voor de voorronde van de europa leage

9 april 2015 om 14:28

Denk dat je utrecht bedoeld, maar goed dus ?

10 april 2015 om 09:54

Nee nee, albertino vermeld dat celtic altijd tegen hoofdklasse amateurs speelt, maar fc groningen verloor dit seizoen van aberdeen voor de europaleage voorronde....

Dus die hoofdklasse amateurs hebben gewonnen van fc groningen.

Wat ik ermee duidelijk probeer te maken is dat het niveau van schotland erg erg erg onderschat wordt. Ik zeg niet dat het niveau beter is dan dat van de ED maar niet zo slecht hoe albertino het duidelijk probeert te maken.

In alle euforie loopt hij ook weer onzin te verkondigen. Alsof botteghin alle problemen van het nl elftal oplost. Als alle verdedigers fit zijn dan heeft nl aardig wat kwaliteit achterin. Hij is niey goed genoeg voor brazilie, maar bij nl lost ie alles op. Alsjeblieft zeg

Nederlands elftal gaat misschien wat te ver maar ik denk dat een Ajax, PSV of Feyenoord een flinke kerel als Botteghin prima zouden kunnen gebruiken.

9 april 2015 om 08:52

Feyenoord zeker wel straks. We raken Bouhlarouz en waarschijnlijk Mathijsen kwijt straks (zijn ook te oud geworden voor dit niveau) en hebben zodoende erg weinig keus centraal achterin. Botteghin zou een goede zijn voor op de bank.

9 april 2015 om 09:21

Dat gaat hij niet willen natuurlijk.
Routiniers willen op de bank zitten, jonkies niet.
Iets voor Ajax/psv?

9 april 2015 om 09:43

Hoezo te oud voor dit niveau? Een Dirk Kuyt binnenhalen, om vervolgens die twee als te oud te bestempelen. Ze zijn niet te oud, alleen zijn er jongere en betere spelers

9 april 2015 om 09:52

Dirk Kuyt zijn lichaam wil nog, vergeleken met bouhla en matthijssen, dat bedoelt ddie natuurlijk

9 april 2015 om 10:00

Juistem Dat bedoelde ik inderdaad. Je kan aan Bouhlarouz en Mathijsen zien dat ze het niet meer kunnen belopen. Voor Dirk is dat geen probleem lijkt me.

Verdedigend heeft Nederland niet zo'n enorm probleem. Het is wel eens beter geweest maar als Vlaar straks weer fit is zit het voorlopig wel weer goed. De Vrij en Indi ontwikkelen zich goed, Janmaat en Willems ook. Kongolo en Van Beek komen er ook nog aan over een paar jaar en mocht de spoeling wat dun worden door blessures hebben we Rekik en Veltman ook nog. Bovendien zou Botteghin ook niet echt bepaald de oplossing zijn voor Oranje natuurlijk Uberhaupt niet.

Alsof Botteghin potten zou breken in Oranje. Die willen hem dus goed in de markt zetten. Als hij goedkoop is dan zie ik hem wel graag bij Psv. Is zeker niet slecht.

9 april 2015 om 09:09

Eerder virgil van dijk dan hem

Nou nou, ik ben erg fan van Groningen en ook van Botteghin, maar dit is wel heel overdreven gesteld. Het is een hele goede Eredivisie verdediger en ik zou hem graag wel eens willen zien in Engeland of Duitsland bij een subtopper, maar Hans Nijland doet net of hij van het niveau Kompany, Ramos, Terry etc is.

Denk dat hij echte (handelings)snelheid te kort komt voor de echte top. In Nederland kan hij dat goedkomen met zijn kracht en inzicht, maar in de top moet je wel wat completer zijn.

Paduummmm tssss

Ga je toch niet menen dit!?
alhoewel Veltman en Bruma worden ook opgeroepen dus waarom Botteghin dan ook niet?
Zijn we alsnog niet van de problemen af bij Nederland

Botteghin samen met Van Beek dit seizoen de beste verdedigers. Statistieken liegen ook niet!
Bruma, Rekik, Kongolo, Veltman, enz zijn echt wel een klasse minder dan deze 2 kanjers achterin.

Spelers worden onderschat denk ik. Van Dijk Douglas Botteghin kunnen allemaal prima op een hoger niveau.

Wel een heel scherpe uitspraak weer van Nijland, maar dat zijn we wel van hem gewend. Denk dat de euforie van gisteren nog iets te veel doorwerkt in zijn brein. Over het gedeelte dat hij één van de beteren van de Eredivisie is ben ik het wel eens (met name in het verdedigende aspect dan, maar daar sta je ook voor lijkt mij), voor Oranje zou hij niet goed genoeg zijn. Voor ons is het een wereldspeler, en hij kan ook zeker een stap hogerop aan, binnen Nederland of naar het buitenland. Na dit seizoen helaas afscheid van hem nemen, maar wel superblij dat hij er op 3 mei weer bij is. Gisteren stond hij overigens mooi mee te brullen op de Z-side, wat een held!

9 april 2015 om 11:37

Sankoh heeft wel een Nederlands paspoort he. Misschien is hij wat voor Oranje? Botteghin en Antonia stonden 2 rijen voor me gisteren. Was inderdaad erg mooi om te zien.

Ik denk dat Botteghin inmiddels ook wel langer dan 5 jaar in Nederland speelt, dus kan hij zo een Nederlands paspoort aanvragen. Hij zal toch nooit in aanmerking komen voor het Braziliaans elftal. Overigens denk ik niet dat hij al klaar is voor het Nederlands elftal. Hij moet het eerst maar op hoger niveau waar maken. Bij een topclub in Nederland of in het buitenland.

Was een mooi feestje gisteren! Botteghin en Antonia stonden voor me en ook in de stad ben ik nog een paar spelers tegengekomen. Ik kan nog steeds niet helemaal beseffen dat we in de finale staan..

Ach dat werd ook geroepen over Douglas maar is nu volkomen uit beeld.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren