Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Megacontract Schreuder mogelijk niet rechtsgeldig: ‘Viel van mijn stoel!’

Laatste update:

Alfred Schreuder beschikt bij FC Twente over een oplopend contract tot de zomer van 2019. Dat houdt in dat hij in zijn laatste contractjaar, 2018/19, circa acht ton gaat verdienen. Daarmee mag hij zich een van de best verdienende trainers van de Eredivisie noemen. De vraag is echter of de contractuele overeenkomst überhaupt rechtsgeldig is. Het gaat om een mondelinge afspraak.

/

De overeenkomst van Schreuder zou een afspraak tussen de inmiddels vertrokken Joop Munsterman en de oefenmeester zijn, zo verzekert TC Tubantia. Munsterman wordt door de Raad van Commissarissen verweten dat hij zelf beslissingen nam en de leden van RvC niet of verkeerd informeerde. De afspraak met Schreuder is daar een voorbeeld van. “Dat nieuwe contract van Schreuder is niet besproken in de rvc. Het kwam voor mij als een volslagen verrassing”, zo verzekert Hennie ten Hag donderdag in het regionale dagblad.

“Ik viel van mijn stoel toen ik het hoorde. Voor het maken van die afspraak had Munsterman helemaal geen mandaat!”, beaamt Joop de Winter. Volgens de statuten is voor een dergelijk, ingrijpend, besluit goedkeuring van de RvC nodig. “Die goedkeuring is er niet en een getekend contract met Schreuder is er evenmin.” De vraag is nu of de contractverlenging rechtsgeldig is. Een mondelinge afspraak is een akkoord, maar bij de rechtsgeldigheid kunnen nu vraagtekens gezet worden omdat bij zulke belangrijke uitgaven toestemming nodig is van de RvC.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Nou een trainer die met deze selectie niet het beste eruit haalt, mag van mij juist inleveren. Twente moet bezuinigen, dus ook op de salarissen.

9 april 2015 om 08:06

Had veel sympathie voor deze club maar verdwenen als sneeuw voor de zon

9 april 2015 om 08:12

heel dit verhaal betekent gewoon dat ze van hem af willen, en het liefst zo goedkoop mogelijk dus dan gaan ze daar wegen voor zoeken

ik vind het ook een trainer zonder uitstraling en hij haalt veel te weinig uit deze groep

9 april 2015 om 08:44

Aan het begin van de seizoen had ik Twente zeker bij de eerste 3 voorspelt, omdat ze naar mijn mening de beste selectie hebben na Psv/ajax in de eredivisie. Spelers als Ziyech, Mokotjo, Corona, Luc. etc. Het is werkelijk ongelofelijk dat ze gewoon 10de staan, vraag me af waarom ze deze Schreuder nog steunen.. hoe is het mogelijk dat die man daar nog zit.. elke andere trainer zou toch allang al ontslagen worden? Ik snap überhaupt niet waarom er uit geen enkele hoek kritiek op die man is. Bij topsport hoort ook topprestaties en zeker met zo,n selectie, als ze 5de of 6de stonden zeg ik nog ok.. kan gebeuren maar 10de? Het is niet alleen de ranglijst maar ook manier van voetballen zonder enige visie en idee, het is gewoon al hele seizoen zo, dan kan je niks andere concluderen dat deze Schreuder zelfs kwaliteiten te kort komt om bij de amateurs te coachen.

9 april 2015 om 09:11

Als FCT supporter ben ik het helemaal mee eens.. met dit materiaal hoor je gewoon 3e 4e of 5e te kunnen staan..... een zeperd 6e 7e zou nog kunnen maar de rest is gewoon onacceptabel en kun je op het conto van de technische staf schrijven.

9 april 2015 om 09:20

Aan het begin van het seizoen hadden we munsterman nog als voorzitter. Nu is de grote sanering beginnen. En gaan ze kijken hier ze zo goedkoop mogelijk van onze coach kunnen afkomen

Ik snap niet dat ze zo'n lapzwans daar ooit hoofdtrainer hebben kunnen maken met zo'n belachelijk hoog salaris.

Fred Rutten heeft het charisma van een Obama vergeleken met deze zak hooi. Hoe heeft Twente hem ooit kunnen aanstellen met zo'n belachelijk hoog salaris.

Hij heeft helemaal niks gepresteerd op trainers vlak en heeft niet eens de vereiste papieren opzak.

Wat een wanbeleid is daar gevoert zeg.

9 april 2015 om 08:18

Volgend mij heeft hij afgelopen jaar de benodigde papieren gehaald.

9 april 2015 om 08:21

Dat zou best kunnen maar toen dit contract werdt opgesteld had hij deze papieren volgens mij nog niet.

9 april 2015 om 10:34

Maar dat is dus nu geen punt van discussie meer aangezien hij ze nu wel heft.

9 april 2015 om 08:24

Tja terwijl nog maar 3 jaar geleden ze serieus dachten bezig te zijn met jouw club (voorgoed) in te halen Panerai.. De artikel in de VI stonden er bol van.. Twente was de provincieclub van Nederland voor de toekomst, zeker met het achterland in Duitsland er nog bij...

Terwijl Philips de geldkraan maar terug aan 't draaien was bij PSV was toen de tendens..

en zie nu. 3 jaar later..

9 april 2015 om 09:22

Je gaat van model club naar de nu meest verguisde club van ons land. De gunfactor is helemaal verdwenen. Dankzij de handelingen van een voorzitter en co.

Maakt de weg vrij voor Ten Hag, Rutten of Verbeek dit.. Of alle 3, als TD, trainer en assistent

Dit is trouwens wel waardeloos, niemand weet dat het contract verlengd is en, zelfs Van der Laan wist het pas toen er verlengd is..

9 april 2015 om 07:59

En wie zie je dan als assistent? Ik neem aan ten Hag. Denk niet dat ten Hag deze ambitie nog heeft.

Hiernaast moet Twente gaan bezuinigen en dan lijkt me dit een vrij dure constructie.

9 april 2015 om 09:20

Laat Schreuder er op welke manier dan ook a.u.b. uitflikkeren en haal Verbeek op.
Die zegt elke keer weer nog eens trainer van FC Twente te willen worden. Joop is weg, Verbeek is iemand met verstand. Kon wel eens goed uitpakken.

9 april 2015 om 09:50

Als Schreuder gewoon slim is stapt die zelf op, kan die zijn eigen hagje nog een beetje redden. Dan dat geld niet, maar in de toekomst mogelijk nog wel ergens anders een baan. Staat immers geen ontslag achter zijn naam en hij kan dan beetje pronken met vorig seizoen. WIN WIN situatie. Als die een beetje verstand heeft doet die dat, want hij is na Joop momenteel de meest verguisde man in Twente

Ik kan mij echt niet voorstellen dat één man een hele club zo kan misleiden als de RvC voor doet komen. Je weet als RvC toch wat er binnen komt en wat er uitgaat qua financiën? Je stelt als RvC toch ook toestemmink geven voor een bepaald transfer-budget?

Het komt op mij momenteel over of dezr beste man zijn eigen hachje probeert te redden

9 april 2015 om 10:15

Sterker nog, als dit allemaal waar is heeft de rvc zitten slapen. Dat is notabene het cobtroleorgaan van jet bedrijf. Dan mag je toch iets meer verwachten dan alleen af en toe een ja of nee geven op een voorstel...

9 april 2015 om 16:55

Volgens mij wist heel Nederland dat de trainer een contractverlenging heeft gekregen. RvC eruitgooien als zij dit als enige niet wisten. Anders gewoon je werk doen waar je flink voor betaald krijgtt

Dit is toch wel wat ik had verwacht.
Dat nu alle problemen op Munsterman af worden geschoven..
Hadden ze toen hij er nog was ook al wel wat van kunnen zeggen.
Nu hoor je dat Schreuder alleen een mondeling akkoord heeft met Munsterman. Wel mooi natuurlijk dat hij dan aan de kant gezet zou kunnen worden, maar toch raar dat dit nu pas allemaal gebeurd.. Konden ze dan ook wel voor de winterstop meekomen..

9 april 2015 om 07:55

Hoezo zou hij aan de kant gezet kunnen worden? Eerst een flinke afkoopsom lijkt mij: 5x 8 ton! Anders de rechter laten beslissen

9 april 2015 om 08:18

@maxwellgabri
Op zich is het wel handig de tekst te lezen alvorens vragen te stellen en eigen conclusies te trekken.

9 april 2015 om 08:37

@maxwellgabri

"dat houdt in dat hij in zijn laatste contractjaar, 2018/19, circa acht ton gaat verdienen."

Lezen, pas in zijn laatste contract jaar zou hij dat verdienen. Dus zal een afkoopsom zoals jij beweert niet 5x8 ton zijn, als dat uberhaupt al ter sprake komt.

9 april 2015 om 08:01

Alles komt nu naar buiten nu twente alleen nog om de spek en bonencup uitkomt dus nergens meer om strijdt . Wordt wel een heel triest geval zo op deze manier , hoeveel lijken zitten er nog in de prijzenkast

9 april 2015 om 09:37

8 ste plaatst en nog de fairplay cup. Waar Twente momenteel 2e staat. Met dit laffe voetbal van Schreuder is de kans groot dat Twente alsnog Europa in gaat via die weg. Anders is het nog mogelijk via de play offs al zie ik dat niet gebeuren.

9 april 2015 om 09:48

Zo fair speelt twente het niet.geld uitgeven wat er niet is hoort niet beloond te worden.

9 april 2015 om 09:52

Dat heeft niks met de selectie te maken. De oud directie ome Joop verdiend het niet, maar de supporters en de spelers wel.

9 april 2015 om 10:32

8e plaats wordt niet haalbaar , komt nog een puntenaftrek aan

9 april 2015 om 10:54

@Ryan030 Bestuurlijke dingen worden natuurlijk niet opgenomen met de Fair Play ranking, louter wat er op het veld gebeurt. Liever had ik dat ze gedrag van de supporters ook meenamen, waren we na de taferelen met de Zwolle-supporters (bus-verhaal) ook wat afgezakt.

9 april 2015 om 11:18

Hehe Tukkertje91,
Dan heb je geluk. Vanaf het seizoen 2015/2016 wordt er ook naar de club en de supporters gekeken. Dus dan kan Nederland wel zwaai zwaai zeggen naar een top 10 klassering in het Fair play klassement.

Dit seizoen lijkt Europees voetbal zo goed als zeker voor Twente. Enige wat ze nog kan dwars zitten is, als ze zoveel punten aftrek krijgen dat ze degraderen...

Het is voor schreuder een aderlating als dit zo is en als niks op papier staat is het lastig om zich te beroepen op zijn contract. Normaal is een mondelingen afspraak geldig, maar ik denk doordat dit alleen door munsterman en schreuder besproken is en als het waar is natuurlijk, dat de andere hier niks van af wisten, kan het zo maar zijn dat ze hem gewoon kunnen ontslaan, zonder afkoping van zijn contract. Na Ajax is twente een club waar ik graag na kijk. Zij willen gewoon mooi voetbal neerzetten en doet niet al te gekke dingen in het veld.

natuurlijk is het contrakt rechtsgeldig aangezien hij gewoon zijn werkzaamheden uitvoerde en de rvc toen geen bezwaar heeft gemaakt sterker nog ze lieten hem gewoon werken .
er is geen rechter die het dan nog ongeldig verklaard met of zonder getekend contrackt

9 april 2015 om 11:19

Tenzij, zoals ze claimen ze er niks vanaf wisten.
Dan wordt het een ingewikkeld spel -.-

Persoonlijk denk ik dan dat deze RvC er niet zo best bij staat.. Als je niet eens weet wat er gaande is bij je eigen club.

9 april 2015 om 20:08

dat denk ik ook want de rvc heeft ook geen vragen erover gesteld blijkbaar

Dat zou geweldig nieuws voor Twente zijn. Mocht dit zo zijn zet Schreuder dan meteen aan de kant en doe alles wat nodig is om Gert Jan Verbeek te proberen te halen. Of Rutten als coach. In ieder geval een coach met ervaring die weet hoe je met beperkte middelen moet werken.

9 april 2015 om 08:20

Hoe willen ze Rutten of Verbeek betalen? Volgens mij hebben jullie nog steeds niet in de gaten dat het geld echt op is!

9 april 2015 om 09:40

Met minder salaris dan dat Schreuder nu krijgt wat je bespaard als hij weg is?
Verbeek zegt elke keer weer dat hij nog trainer van FC Twente wil worden dus dit is zijn kans. Er van uitgaande dat hij geen 8 ton vraagt.
Je weet dat een trainer nodig is? En als je Verbeek bij wijze van 6 ton betaald bespaar je nog steeds ten opzichte van de 8 ton die Schreuder krijgt

9 april 2015 om 09:50

Heb je een klep voor je kop of wat nolimit?jullie kogen blij zijn als jullie een trainer 2ton kunnen bieden anders gaat de knvb er echt niet mee akkoord.

9 april 2015 om 10:58

Wat heb jij dan voor je kop? Meneer de allesweter. Je leest geld problemen en ze kunnen niet meer uitgeven dan een tientje per maand?

Nu mag jij mij vertellen hoe jij bij een bedrag van 2 ton komt? Hoezo zou dat wel mogen dan? Of schat je dat gewoon?
Je lult maar gewoon een eind raak man.

9 april 2015 om 11:08

Blijft raar dat je denkt dat je geld uit kunt geven wat er niet is. Ook een besparing op het salaris ban Schreuder zal opgaan aan het dekken van verliezen/aflossen van schuld. Jullie blijven in Twente leven op een roze wolk en hebben nog steeds niet in de gaten hoe groot de problemen zijn.

9 april 2015 om 11:22

Uhhm hij krijgt pas 8 ton in het laatste jaar.
De jaren er voor is een minder maar hoeveel no clue xd

Een trainer hoeft echt geen 8 ton te krijgen...
Met 8 ton is hij bijna de beste betaalde coach als niet de best betaalde.. Als Twente echt terug valt op plaats 8 moet een trainer tegen de 2 ton verdienen xD

Een mondelinge afspraak is echt wel rechtsgeldig. Het is natuurlijk lastiger te bewijzen dat die afspraak er is, maar als Twente, of beter het 'nieuwe' Twente ook toegeeft dat die mondelinge afspraak bestaat, dan is die er.

Dat de RvC zijn fiat moet geven, dan maakt Schreuder zijn zaak niet. Joop Munsterman was niet de koffiedame, hij had door zijn positie voldoende geloofwaardigheid. Schreuder kon en mocht aannemen dat het allemaal in orde was.

Dus ja, Schreuder zijn contract is echt wel bindend.

Desalniettemin zijn beide partijen, Schreuder en Munsterman niet normaal bezig. Zo'n dure en belangrijke contracten, dat zet je uiteraard wel even op papier.

9 april 2015 om 08:37

Dat is niet helemaal waar; een mondelinge afspraak is inderdaad rechtsgeldig maar de vraag is of Schreuder redelijkerwijs had moeten/kunnen weten dat Munsterman dit soort afspraken niet zelfstandig kon nemen. Aangezien Schreuder al een tijdje bij de club rondloopt en ook een vrij belangrijke functie bekleedt, zou je kunnen stellen dat hij hiervan op de hoogte had moeten/kunnen zijn. Dus nee, zijn contract is niet per definitie rechtsgeldig.

9 april 2015 om 08:43

Dammie,

Hij is 'maar' trainer hoor. Hij was geen lid van het top-management.

Als jij als pakweg 'sales' een vet contract krijgt van het gezicht van de firma, dan ga je je ook geen vragen stellen, dan neem je gewoon aan dat het in orde is.

Komt nog eens bij dat Twente zelf zit te bekennen dat die mondelinge overeenkomst bestaat. Ze beroepen zich op het 'mondelinge' om de rechtsgeldigheid in vraag te stellen. Dat is dus een foute insteek.

9 april 2015 om 09:39

Je hoeft geen lid te zijn van het top management van een bedrijf om te weten hoe de procuratieschema's in elkaar zitten. Aangezien Schreuder vast ook redelijk nauw betrokken was bij transfers, zou je kunnen stellen dat hij een beeld moet hebben bij de tekenregels. Het mondelinge karakter van de overeenkomst is inderdaad bijzaak tenzij Munsterman natuurlijk nooit contractafspraken maakte met trainers want ook dan geldt 'had Schreuder redelijker wijs kunnen of moeten weten dat Munsterman dit soort zaken niet mocht doen namens FC Twente'.

9 april 2015 om 10:05

Dammie,

' Betrokken' bij transfers, wil zeggen 'zie je deze speler zitten?'.

Ik geloof niet dat een trainer, die doorgaans niet erg hoogopgeleid (niet pejoratief bedoeld, buitenspelval) is, mee de administratieve en financiële opvolging doet. Dat is zijn taak niet en meestal kan ie dat ook niet. Dat is sowieso soms wel echt een complex kluwen. Zeker in een Nederland waar reglementitis de norm is.

Een trainer is maar een gewone bediende hoor, zit niet op het niveau van het topkader, eerder het lager kader. Vergelijkbaar met pakweg een teamleader in een callcenter.

Maar uiteindelijk heeft Twente in zijn eigen voeten geschoten door te beroepen dat het akkoord mondeling was. Dat is geen grond om het onwettig te verklaren.

Kijk, die trainer zit er eh, die krijgt nu ook elke maand zijn salaris. En in de pers werd al véél eerder bericht over de duur van het contract.

Ze kunnen niet zeggen 'we wisten van niks'. Iedereen die al eens een VZ bezoekt of een krant leest, wist het of kon het weten. Maar de RvC die op de eerste rij zit, wist dus van niks?

De RvC had al lang geleden gewoon de eenvoudige vraag moeten stellen: "mogen wij even de contracten inkijken van trainers en spelers?".

Uiteindelijk vormen die te samen de belangrijkste uitgave post, het is nogal logisch dat je deze dan ook goed controleert.

Ik snap wel wat er is gebeurd. Ik ken die Munsterman niet, maar het zal wel een charismatische figuur zijn die koelkasten aan Eskimo's weet te verkopen.
Maar weet u wat? Net met zo'n figuren weten ervaren zakenmensen dat ze dubbel zo hard moeten opletten.

Wat Twente is overkomen, heb ik al tig keer zien gebeuren in het Belgische voetbal. Misschien niet op deze schaal, maar toch. Altijd zie je hetzelfde, succesvolle, slimme zakenlui stappen binnen in een club en van de ene dag op de andere laten ze hun rationele nuchterheid vallen en worden ze emotionele supporters die met de buik regeren en niet meer met het verstand.

Altijd reiken de bomen tot in de hemel en overspelen ze hun hand. Maar het is net de RvC die zo'n kerels in hun megalomanie moet beperken.

9 april 2015 om 11:04

Volgens mij heeft een trainer toch wel een iets grotere betrokkenheid in dit soort trajecten dan slechts de rol van een adviseur. Zeker in de situatie waarin Twente verkeerd, mag je verwachten dat Schreuder wat meer op de hoogte is van dit soort zaken. Vergeet niet dat er heel veel gedoe is geweest over de verantwoordelijkheden van Munsterman aangezien hij zowel voorzitter van de RvC als van de RvB was. Dat is ook precies waar het bij Twente mis is gegaan; ze zijn te veel gaan zweven en gaan geloven in hun sprookje en dachten structureel mee te kunnen draaien in de top 3. Daardoor is men vergeten kritisch naar de eigen structuur te kijken en ontstond er een gouden kranen cultuur waarbij de functiescheidingen verwaterden en de belangen vager werder...er was (kennelijk) niemand die tegen Munsterman zei 'leuk wat je allemaal wil Joop maar dit kan niet'.

En dat de RvC nu naar Munsterman wijst voor alle problemen is hypocriet en makkelijk; iedereen die er toen ook al zat heeft dit gewoon laten gebeuren. Impliciet geven de leden dus nu ook hun eigen falen aan.

9 april 2015 om 11:06

@ Iedereen Komt: Munsterman heeft er nooit publiekelijk een geheim van gemaakt dat hij maar statutair bevoegd is tot € 35.000. Hij liet het regelmatig tussen neus en lippen opnemen in diverse artikelen. Wat dat betreft heeft Schreuder er echt wel kennis van kunnen nemen, en had op zijn minst zijn zaakwaarnemer (die alles juridisch toch goed geregeld wil hebben) hebben kunnen vragen om goedkeuring door de Rvc.

9 april 2015 om 11:13

Alfred Schreuder heeft die afspraken gemaakt met de man die niet alleen voorzitter van de vereniging was, maar ook voorzitter van de Rvc.
Schreuder heeft dus geen enkele reden gehad om te twijfelen aan de rechtsgeldigheid.
De RvC betwist bovendien niet dat de afspraken door Munsterman gemaakt zijn, dus zijn overeenkomst is gewoon rechtsgeldig.

Als Munsterman dit niet aan de overige leden van de RvC heeft voorgelegd, is er sprake van een strafbaar feit en kan FC Twente hem hoofdelijk aansprakelijk stellen voor de gevolgen.

9 april 2015 om 12:04

Dammie,

Precies. Ik snap ook wel dat die Munsterman zichzelf moest controleren.
Dat werkt natuurlijk niet. Maar wie laat zoiets toe? Munsterman was niet de enige in de RvC en RvB eh...

Mja, wat de trainer betreft, ik blijf erbij dat ik er vanuit ga dat ie niet weet hoe het administratief en financieel allemaal in elkaar steekt. Weet je, ook in België is dat een complex gegeven. Gewoon een simpele bediende aanwerven, damn, je wil niet weten wat er allemaal bij komt kijken. Ik ben, wat België betreft, aardig op de hoogte van die materie, maar ik maak ook voortdurend foutjes.

Die arbeidswetgeving verandert hier om de haverklap en er zijn zoveel uitzonderingen, achterpoortjes, speciale banenplannen, pfff, om gek van te worden. lol

Ik geloof niet dat een trainer zich daar mee moet bezighouden.

Dat gaat wellicht niet verder dan 'wil je hem?' en 'hij kost zoveel en vraagt dat salaris'.

Ik zou hem geloven als ie zegt dat ie ter goeder trouw was. Het is wel het gezicht van Twente die je een aanbieding doet, dan moet je al héél sterk in je schoenen staan om dat te gaan dubbelchecken.

Kijk als de RvC al niet zat te dubbelchecken, moeten we dat dan wel verwachten van een gewone trainer?

Ik postte al eerder dat het contract van schreuder ws onrechtgeldig is.
Ook al omdat het totaal niet marktconform is. Daarnaast heeft munsterman eigen geld in spelers en schreuder was de marionet om die spelers op te stellen ipv de beste spelers. Inruil voor een dik contract...

9 april 2015 om 08:34

Een niet-marktconform loon is geen reden om gewag te maken van onrechtgeldigheid.

9 april 2015 om 11:02

Ja zeker wel, In dit geval helemaal.
Je wilt aan kunnen tonen, dat schreuder een contract heeft gekregen om Twente te besodemieteren en de investeringen van munsterman te beschermen.
De reden dat een ongediplomeerde trainer zo n mega contract heeft gekregen zonder medeweten van de rvc. Schreuder is gewoon een ordinaire fraudeur.

9 april 2015 om 11:16

Dan is het niet het contract dat het probleem is maar eventuele fraude en zwendel waar je op dit moment geen aanleiding voor hebt om die beschuldiging te kunnen/mogen uiten. Daarnaast is Schreuder inmiddels gediplomeerd.

9 april 2015 om 11:53

J.staatsen,

Alsof Schreuder de enige trainer is met een salaris van 800k.

Onze trainer heeft ook zoiets hoor.
Michel Preud'homme bij Club Brugge zit dik over het miljoen.

De Boer bij Ajax zal ook wel niet komen werken voor een appel en een ei.

Nu kan je wel zeggen dat voor een Schreuder dit te veel is, maar dat wil niet zeggen dat er sprake is van fraude.

9 april 2015 om 15:02

Toen hij zijn contract kreeg was hij een ongediplomeerde trainer.

9 april 2015 om 17:47

Hetgeen het nog steeds geen ongeldig contract maakt. Misschien stond er in het contract wel een onbindende clausule dat het contract ongeldig zou worden als Schreuder niet zou slagen voor de cursus

9 april 2015 om 18:04

J.staatsen,

Bovendien mag je zoveel ongediplomeerde trainers hebben als je wil. Ze mogen alleen niet 'sturen' tijdens de wedstrijd en de facto hoofdtrainer spelen.

9 april 2015 om 20:14

niet marktconform?
twente riep een topclub in nederland te zijn daar horen dus ook topsalarissen bij en de boer verdiend echt niets minder lijkt mij

Nu durft die laffe Rvc wel en gaat men vermoorde onschuld spelen. Dit was allemaal al bekend toen Munsterman er nog zat. Toen was men te laf om hem er op aan te spreken. Nu hij weg is, is er plotseling gespeelde verbazing. Zeker bang voor zijn baantje, aangezien ook hij als controleur van het beleid medeschuldig is.

9 april 2015 om 08:53

Niet zo gek, Munsterman stond er om bekend om met 'harde hand te regeren', dat was bij Wegener (waar hij er ook een zooi van heeft gemaakt) en waarschijnlijk was dit bij Twente ook.

9 april 2015 om 09:07

Als je het daar niet mee eens bent, moet je dat aangeven als RvC en anders opstappen. Achteraf de zwarte piet aan Munsterman geven terwijl jezelf aks controleur niks hebt gedaan om dit "f*ck all" beleid te stoppen is veel te makkelijk. Er waren voldoende signalen om te handelen of op te stappen.

9 april 2015 om 09:25

Ja dat was dus het probleem: dat durfde ze daar niet. Bij Wegener en schijnbaar dus ook bij Twente. Een angstcultuur is nooit goed..

Tuurlijk is dat contract gewoon geldig, het is afgesloten met de hoogste vertegenwoordiger van de club en nu bijna een seizoen lang gewoon gerespecteerd. Als ze willen ontbinden zullen ze al haast moeten aantonen dat Munsterman geestelijk niet helemaal in orde was of zo. Gaat niet gebeuren.

Er zal wel weer een nieuw lijk uit de kast komen. De mensen die er nog zitten vegen snel hun straatje schoon en uiteraard lag er niets aan hun zelf. Alles weg, en snel wat. Alle commissarissen hebben meegeholpen aan het financiële verval van deze club.

We wisten dat Munsterman een ego-tripper was.
Maar dit slaat écht alles ! Hoe is het mogelijk dat Schreuder op termijn de beste betaalde trainer zou worden.... Een vlaag van verstandsverbijstering ??

Benieuwd welke lijken er nog meer uit de kast komen...

9 april 2015 om 08:43

Ik zeg je, het klinkt raar maar dit soort constructies heeft hij meer gehanteerd, ook bij Wegener. Met de overeenkomst heeft hij de ultieme loyaliteit van schreuder, die compleet naar hem luistert inclusief het opstellen van spelers waar munsterman persoonlijk een financieel belang in heeft. Gaat het mis moet twente schreuder een enorme afkoopsom betalen maar hebben schreuder en munsterman persoonlijk de onderhandse afspraak dat een deel via een omweg naar munsterman terugvloeit. Geen onlogisch scenario. Zo gek is munsterman immers niet dat hij zo'n contract zomaar aanbiedt zonder dat daar iets achter zit.

Ze hebben op een te grote voet geleefd. Je zag het in verleden bij meer provincie clubs die in zelfde problemen kwamen.

Rutten gaat weg bij Feyenoord omdat de club niet durft te investeren in de winterstop. Zou dat dan nu de man voor Twente zijn?
Volgens mij mag je als Twente heel blij zijn als Lodeweges of Henk De Jong te porren zijn.
Marinus Dijkhuizen weet met bescheiden middelen ook aardig te presteren.

Hmm, matige coach met goed materiaal heeft toch slecht gepresteerd dit jaar.
Snap sowiezo niet waarom en waaraan hij dat contract verdiend heeft want zo bovengemiddeld heeft hij toch nog nooit gepresteerd.

Ik vind Schreuder echt een van de slechste trainers die FCT ooit heeft gehad. Maar ontslaan kost een hoop poen als het wel geldig is. Dus ben benieuwd hoe dit af gaat lopen. Ik hoor zo nu en dan wel eens wat van Peter Wisgerhof die ik ken. Omdat hij nu bij ons voetbalt in het zaterdag 3 elftal van Ona'53 uit Wageningen. Maar hij werkt ook nog steeds bij Twente. Hij loopt overal zo'n beetje mee. Bij kantoor zaken tot de trainingen. Dan krijg je zo nu en wel eens wat te horen. Maar hij verteld ook niet alles hoor zo loyaal is hij ook wel weer. What belongs in Enschede stays in Enschede. Toch apart hoor na Vitesse, NEC en Twente naar amateurclub in je geboortestad in het 3e elftal spelen op 3e klasse niveau. Hij is tegenwoordig onze spits of middenvelder.

9 april 2015 om 09:51

Zo'n Schreuder krijg je alleen maar weg door druk uit te oefenen. Die vent zal en wil alles uit deze overeenkomst slepen en ik denk dat hij echt oprecht denkt dat hij dit team aan het draaien krijgt. Het is nu aan de fans om deze druk te ontwikkelen en te zorgen dat Schreuder uiteindelijk geen optie meer heeft om zijn contract uit te dienen.

9 april 2015 om 10:32

Ja joh, nog meer onrust zaaien... jullie zijn geen ajax of Feyenoord waar zoiets meer onderdeel van de druk is.

9 april 2015 om 12:07

Nee, niet nog meer paniek zaaien. Gewoon ontslaan en geeft hem dat geld maar mee. Maar zet dan wel de juiste trainer voor de groep. Anders heb je er ook niks aan. Zorg dat het een trainer word waar je zekerheid bij hebt. Want Twente heeft helemaal geen slechte selectie hoor. Ik zou Co Adriaanse ofzo vragen om de taak op zich te nemen. Maar Co wil wel poen zien en dat heeft Twente op dit moment niet. Lastig pakket hoor. Misschien Morten Olsen? Henk Fräser? Gert-Jan Verbeek? of Ron Jans? proberen??? Twente had eigenlijk de beker moeten winnen dan was wel een pleister op de wonden geweest maar helaas. Ben benieuwd hoe het staartje eruit zit van dit probleem.

Ik wacht rustig af. Ik denk dat er gewoon een compleet nieuw RvC moet komen, Heb zo'n gevoel dat het gewoon door blijft gaan.

Volgens mij is de enige wettelijke beperking, de tweehandtekeningen clausule, dus het zal lastig worden voor Twente om dit mondeling akkoord niet rechtsgeldig te verklaren, aangezien munsterman vertegenwoordigingsbevoegd was. Mocht het tot een rechtszaak leiden, dan wordt het interessant of het tot een verstoorde arbeidsrelatie leidt. Overigens wordt er momenteel erg negatief gedaan over een one tier board bij Twente, net alsof elke bestuursstructuur hiervan slecht is voor de organisatie. Een one tier board is zeer gebruikelijk in Amerika en de rvc had een kritischere professionele houding aan moeten nemen ipv nu schijnheilig doen.

9 april 2015 om 10:36

Twente zou nog kunnen proberen om een schadeloosstelling bij Munsterman te halen als ze kunnen aantonen dat deze moedwillig de RvC misleid heeft (geen idee of dat kan, ben geen jurist), maar qua arbeidscontract geef ik ze idd weinig kans.

9 april 2015 om 11:12

Als ze het enkel op het feit gooien dat het een monderlinge afspraak is en er niets op papier staat, dan kunnen ze beter niet naar de rechter stappen (mochten ze dat willen).

Overigens is een one tier board in Amerika inderdaad zeer gebruikelijk maar in Nederland een stuk minder. Dat maakt an Sich niets uit maar ook bij een one tier board gelden en regels en moet je heel goed kijken of je de juiste samenstelling hebt. Daarnaast is het niet wenselijk (understatement) dat de voorzitter van de RvC een uitvoerend bestuurder zoals Munsterman is want dan geef je een persoon wel heel veel macht.

Ik ben het met je eens dat de RvC nu haar eigen falen ook toegeeft en hypocriet wijst naar een persoon. Degenen die toen ook in de RvC zaten hebben dit allemaal laten gebeuren en hadden toen juist op moeten staan. Dus zelfs al is Munsterman op alle punten compleet de mist in gegaan of heeft hij zijn macht volledig misbruikt dan blijft de vraag waar de rest van de RvC en RvB was op dat moment en waarom er niet op de rem getrapt is.

9 april 2015 om 20:27

Daarnaast is het niet wenselijk (understatement) dat de voorzitter van de RvC een uitvoerend bestuurder zoals Munsterman is

Bij een one tier board heb je geen Rvc, de toezichthouders en dus de RvC behoort tot het bestuur. Het enige verschil dat je hebt is een onderscheid tussen uitvoerende en niet uitvoerende bestuurders.

10 april 2015 om 08:01

Kopt, inderdaad slecht verwoodt..maar het is in en one tier board niet wenselijk dat de voorzitter van het board een uitvoerend bestuurder is

Een mondelinge overeenkomst is ook een overeenkomst en dus in principe gewoon rechtsgeldig..

9 april 2015 om 16:07

dan zou het handig zijn als er een getuige bij is. anders is het 1 tegen 1. en kan de overeenkomst nietig worden verklaard!

Gehele RvC is medeschuldig, kijk naar de feiten
1) De in januari vertrokken financieel directeur Gert Jan Neiwijde en Arjan Hoop zijn de makers van het oude plan van aanpak. ( dit hebben Arjan Hoop en Gert Jan Neiwijde zelf aangegeven ) Dit plan van aanpak is door de raad van commissarissen van FC twente goedgekeurd.
2) de financiële rapportages werden gemaakt door Gert Jan Neiwijde. Deze werd verstrekt aan alle leden van de RvC
3) Alle mondelinge afspraken boven de 35000 euro moeten eerst schriftelijk vastgelegd worden en door de RvC goedgekeurd worden om bindend te zijn. Joop Munsterman heeft dit altijd duidelijk gecommuniceerd. Er zijn vele interviews te vinden waar hij dit extreem duidelijk gemaakt heeft. De gesprekspartners van Joop Munsterman zijn hier dan ook allemaal van op de hoogte
4) wie betaald, die bepaald Vele RvC leden zitten met veel geld in de club. de RvC leden die er heel veel geld in hebben zitten, moeten dus ook heel sterk het beleid bepaald hebben.

Prima trainer die Schreuder. Twente fans zoeken een zondebok, maar kunnen beter bij het bestuur kijken. Die zijn verantwoordelijk. Namen als Verbeek en Rutten zijn zo ontzettend opportuun. Twente moet terug naar af en daar is Schreuder als opleider de ideale trainer voor. Amen.

Als we echt willen weten hoe alles in elkaar zit, staat de RvC maar één weg open:
de stap naar de rechter. Als alles waar is, kan Munsterman onbehoorlijk bestuur worden verweten.
De hoge raad noemt onder andere als blijk van onbehoorlijk bestuur Het nemen van onverantwoorde en buitensporige financiële risico's. Als alles wat wij nu horen waar is, moet dat eenvoudig te bewijzen zijn.
Ik ben benieuwd.

9 april 2015 om 10:49

Best-case-scenario neem ik aan? Maar wat wint de club daar mee, naast Joop weer een trap na te geven? Vonnis zou dan bijvoorbeeld zijn dat het contract niet klopt, dus opgeheven moet worden?

Wel heel vreemd en toevallig dat dit na een maand of 10 uitlekt, juist in deze periode. Ga je toch echt afvragen welk spelletje ze nu weer spelen. Willen ze, nu Joopie weg is, hun onschuld bewijzen? Is dit een poging om vertrouwen van de achterban te krijgen? Of zijn ze gewoon op zoek naar redenen om Schreuder te lozen? Misschien zelfs een combinatie van..

Wat de reden ook mag zijn, de RvC bewijst mij alleen maar dat ze of 10 maanden hebben zitten slapen (nie goed nie) of dezelfde spelletjes spelen als Joop, alleen iets andere context (ook nie goed nie). Gelukkig ben ik supporter van het team, niet het bestuurlijk orgaan.. *zucht*

Ik denk dat Henny ten Hag een grote leugenaar is en wel om het feit dat het salaris van de trainer al maanden een publiek geheim was en wat bij V.i. is besproken. Dus lekker natrappen van deze onbekwame man.

Dat lijkt mij een simpele zaak, als Munsterman niet bevoegd was en ook de toestemming van de raad van commissarissen nodig; dan lijkt het mij een uitgemaakte zaak. Dezelfde raad van commissarissen hebben ook ongelooflijk zitten slapen, wat dat betreft zijn zij net zo verantwoordelijk voor de instorting van FC Twente.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren