Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

City gaat onderuit in aanloop naar krachtmeting met Van Gaal

Laatste update:

Manchester City heeft maandagavond een bijzonder dure nederlaag geleden. De ploeg van Manuel Pellegrini leed op bezoek bij Crystal Palace een nipte nederlaag: 2-1. Door het verlies is de titelverdediger zo goed als zeker kansloos in de strijd om de prolongatie van de landstitel en riskeert men zelfs deelname aan de groepsfase van de Champions League. Manchester City staat vierde, met een punt minder dan Manchester United, de tegenstander van zondag.

/

Manchester City kwam na nog geen twee minuten spelen al goed weg. Na voorbereidend werk van Martin Kelly bakte Jason Puncheon er niet veel van en schoot Wilfried Zaha het leer voorbij het doel van Joe Hart. De ploeg van Pellegrini domineerde de eerste helft en had ruim zestig procent balbezit. Ondanks het feit dat de bezoekers tot acht doelpogingen in de eerste 45 minuten kwamen, slaagde men er niet om doelman Julian Speroni te passeren.

Speroni keerde een inzet van David Silva met zijn schouder, Fernandinho schoot naast en Sergio Agüero mikte op de paal. Na iets meer dan een half uur spelen nam Crystal Palace verrassend de leiding. Na voorbereidend werk van Joe Ledley stuitte Scott Dann op Hart, maar werkte Glenn Murray het leer alsnog tegen de touwen. Manchester City claimde buitenspel, maar ondanks het aandringen van Vincent Kompany weigerde Michael Oliver het doelpunt af te keuren; 1-0.

/

Drie minuten na rust verdubbelde Crystal Palace de voordelige marge. Na een charge van Fernandinho op Murray schoot Puncheon de bal uit een vrije trap heerlijk achter Hart: 2-0. Manchester City verhoogde de druk op de defensie van de thuisploeg, maar het zat the Citizens niet mee. Touré en Silva verprutsen een kans, een handsbal van Murray werd over het hoofd gezien en James McArthur keerde een inzet van Fernandinho in de doelmond.

Touré zorgde in de 78e minuut alsnog voor de aansluitingstreffer: Speroni was kansloos op de inzet van de Ivoriaan. Crystal Palace slaagde er met hangen en wurgen in om drie punten over de streep te trekken. Een van richting veranderde inzet van invaller Samir Nasri ging net naast en Speroni verrichtte een magistrale redding op een poging van Touré. Zodoende won Crystal Palace voor het eerst sinds december 2001 een officiële wedstrijd van Manchester City.

Wie eindigt hoger dit seizoen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

united gaat gewoon winnen van dit city hoor. daar ben ik niet bang voor. city totaal uit vorm, united in vorm.
2e plek voor united is nu een serieuze mogelijkheid, en dat zou toch wel een united achtig resultaat zijn

6 april 2015 om 23:04

Mwah ik ben niet bang voor United. Meestal domineert City gewoon en wordt United verslagen.

6 april 2015 om 23:07

Geloof me . City gaat op old trafford winnen.in een derby zegt vorm niks, alhoewel ik city niet eens zo slecht vond spelen vandaag.

6 april 2015 om 23:11

de meeste keren was city ook in een betere vorm dan united. maar united voetbalt echt goed nu en city moet het steeds van individuele acties hebben. ik denk dat united wint, want het city van dit seizoen is niet het city van de afgelopen seizoenen

6 april 2015 om 23:13

Hahaha Meestal? Come again?

Wat bedoel je precies met meestal?
De laatste 3-4 keer?

Het is leuk dat City in het 3e jaar met geld smijten eindelijk Kampioen werd, maar ga nu niet doen alsof jullie United en in Engeland al 10 jaar domineren want dat is nog lang niet het geval.

Kom nou.

6 april 2015 om 23:18

Utd gaf in 2014 zelf 250miljoen uit. Dus ga niet lopen janken over geld. Dat de meeste Utd fans hypocrieten zijn wil niet zeggen dat jij daar ook in moet verlagen. Zowel City als Utd smijten met geld.

6 april 2015 om 23:19

@ Hans Kazan,

Ja, met meestal doel ik op het nieuwe City, dus idd vanaf het moment dat er met geld gesmeten werd. En impliceer a.u.b. niet dat United niet met geld smijt...

Juist ledenis dat bedoel ik

6 april 2015 om 23:22

united kon ook kampioen worden zonder geld smijten, daar hebben ze iets te lang op geteerd en daarom hebben ze in 2014 zoveel moeten uitgeven om te corrigeren.

als city niet in 4 jaar 500-600 miljoen had uitgegeven waren ze een rechterrijtjesteam en verloren ze nog van middlesborough met 8-2.

dat is het grote verschil

6 april 2015 om 23:23

@ gloryunited,

City moet het van individuele acties hebben? Zie jij niet hoe ze de bal continu vlot rond laten gaan? City speelt als een team.

6 april 2015 om 23:29

de wedstrijden die ik gezien heb, oke niet veel, werd de bal eigenlijk alleen maar naar aguero gespeeld in de hoop dat hij er wat goeds mee zou doen.

ik vind trouwens de selectie van city niet helemaal in balans, jij als city fan? er mist kwaliteit op de vleugels en creatieve middenvelders in de as. door 442 spelen nasri en silva op de flank en heb je fernandinho, fernando en toure in de as, die zijn niet creatief genoeg.

overigens city is overgenomen in 2008 en sindsdien won city 3x op OT en united ook en beide wonnen ze ook 3x in het etihad en 1 keer gelijkspel.

in de Cup is het trouwens 3 om 2 qua winst voor united

6 april 2015 om 23:33

@ Ledenis:

Hey mij hoor je niet zeggen dat United niet met geld smijt.
Ik ben zelf niet eens echt United fan of iets dergelijks.

Nu je het zegt was dat stukje over geld smijten niet echt nodig geweest misschien, maar het was om een periode aan te geven, terwijl het tegelijkertijd een klein sneertje is naar de mensen die vinden dat United dat wel zou moeten lukken in 1 jaar tijd waar City er ook 3 jaar over gedaan heeft.

@ Geert.

Zie mijn post hierboven

Ik bedoel het geld smijten ook zeker niet negatief in deze.
Ik vind het niet leuk, maar dat is meer met het oog op de Nederlandse clubs ten opzichte van het buitenland en niet alleen gericht op City idd.

6 april 2015 om 23:47

@ gloryunited,

Agüero is zelden alleen op zichzelf aangewezen hoor. Dat hij een individuele actie heeft neemt niets af aan het feit dat hij ook een hecht team om zich heen heeft staan. Maar goed je zegt zelf al dat je niet heel veel gezien hebt.

Wat de selectie betreft, er mist inderdaad nog een vleugelspeler. Creativiteit in de as is er genoeg. Wat Silva en Touré betreft hoef ik dat niet uit te leggen neem ik aan. Fernandinho is ook zeer creatief maar kent een veel zwakker seizoen dan het vorige. Zelfs Fernando heeft in mijn ogen genoeg creativiteit, maar hij is vooral een controleur en hoeft daar niet op afgerekend te worden. Nasri vind ik niet zoveel inzicht hebben, of oplossingen vinden. Die is een directere speler die meer een eindproduct kan leveren vind ik, dus zou ik hem als aanvaller laten spelen eigenlijk.
Op de vleugels heb je nu Navas die zelden een goede voorzet geeft, en dat voor een klassieke rechtsbuiten. Milner kan je daar ook zetten maar die speelt overal behalve daar.... Eigenlijk had één van hen tegen Barcelona daar moeten spelen want Nasri moet je niet tegenover Alba zetten. Op links kan Kolarov de vleugel prima invullen maar Pellegrini speelt te vaak met de incompetente Clichy.

Oké in het begin (dus 2008-2009) wist City nog niet vaak van United te winnen. Dat waren wel mooie wedstrijden weet ik nog. Tevez die gewoon luchtduels won tussen Vidic en Ferdinand in

@ Hans Kazan,

Ik snap dat Nederlandse topclubs financieel niet op kunnen boksen tegen de internationale (sub)top. Hopelijk komen er ook wat sjeiks naar Nederland toe om daar flink wat geld in te pompen, ik denk dat dit de enige oplossing voor ons is

6 april 2015 om 23:53

deze opstelling zou echt heel sterk zijn. met een benitez als coach

edit: mijn favoriete Manchester Derby's waren de 4-3 waar Owen de winnende maakt en de 2-3 waar zabaleta (dacht ik) 3 min voor tijd de 2-2 maakt en van persie in de 90e de 2-3.

hart
zabaleta
kompany
mangala
kolarov
fernando/inh
silva
toure
sterling
aguero
nasri
7 april 2015 om 00:03

Aaah die wedstrijden, waarom herinner je me er aan? Dat deed best wel pijn man

Sterling zou zeker een aanwinst zijn. Maar City speelt met veel ervaren spelers zodat een rijpere speler als Reus, Pedro of Yarmolenko daar eerder een klik mee heeft denk ik. Anderzijds zou een jonkie misschien juist de kwaliteiten van de andere complementeren. Maar Sterling is die chaotische speelwijze van Liverpool gewend en dat wil ik niet bij City zien.

7 april 2015 om 00:07

haha sorry, jij mag me natuurlijk confronteren met de 6-1. als de ruwe diamant sterling door city geslepen kan worden dan hebben ze echt goud in handen

7 april 2015 om 03:04

City en United hebben allebei mooie overwinningen op elkaar geboekt, maar de mooiste vond ik toch die 2-1

Verder zie ik United ook winnen op Old Trafford. Het enige waar ik bang voor ben is dat deze wedstrijd voor veel spelers in de selectie nieuw is. Ik hoop niet dat de spelers onder de indruk raken van de grootte van deze wedstrijd..

7 april 2015 om 09:18

dat is knap want Middlesbrough speelt niet in de Pl.. of je bedoeld in de beker
ik vind het voor de competitie alleen maar mooi dat er meerdere teams in Engeland zijn waar een rijke suikeroom zit. Er gaat toch al belachelijk veel geld in om en nu zijn de kansen op verrassingen groter. Zonder het geld had City nooit voor CL kunnen spelen dus er is idd op een kunstmatige manier voor meer concurrentie gezorgd. Alleen maar mooi!

8 april 2015 om 11:47

@ Xfactor,

Ja ik vind het ook mooi dat er veel geld in gepompt wordt, liever in het Europese voetbal dan ergens in een project in het Midden Oosten.

Met Middlesbrough verwijst hij naar die 8-1 die een aantal jaren geleden gespeeld werd, Dunne pakte toen nog rood zodat het Uefa Fair Play ticket nog in gevaar kwam.

6 april 2015 om 23:06

Lekker hoor mooiste zou zijn als Liverpool ook City inhaalt.
City wil ik niet in de Champions League zien.
Ze halen toch geen punten voor Engeland kunnen ze net zo goed thuis blijven.
Lekker de traditionele top 4 van Engeland in Europa.

6 april 2015 om 23:09

Liverpool kan niet eens in de groep eindigen boven Basel, City strandt tegen Barcelona wat geen schande is.

6 april 2015 om 23:14

met de selectie van city presteren ze wel matig hoor in de CL de afgelopen jaren. niet dat liverpool het beter doet maar die hebben ook een mindere selectie

6 april 2015 om 23:18

City zat steevast in de groep des doods, behalve in 2013/2014. En toen werden we ook door Barcelona uitgeschakeld.

6 april 2015 om 23:21

Alsof die 4 ploegen tegen barca zouden winnen , hihi

6 april 2015 om 23:27

Ja gek he? City maakt van een poule de poule des doods...
Het is namelijk een club zonder Europese geschiedenis en dus zonder Europese punten. Het komt dus in pot 3 of 4, waardoor ze aan sterke tegenstanders gekoppeld worden en dus de poule des doods gaan vormen.

Dat ze daarna ook nog eens matig presteren en dus in pot 3 of 4 blijven is alleen maar genieten natuurlijk. Maar wel lullig voor de andere kleinere club die ze loten en die weer moet opboksen tegen 100-en miljoenen aan koopwaar..

6 april 2015 om 23:29

Dat klopt antonius maar dat verandert niets aan mijn punt. Het is geen schande dat City het niet beter heeft gedaan.

6 april 2015 om 23:30

@geert VS. het is absoluut geen schande, maar ik reageerde over de resultaten van city omdat jij begon over de resultaten van liverpool in de CL. beide niet zo goed.

6 april 2015 om 23:33

Poule des doods? Bedoel je het ene jaar eindigen onder de nummer 5 van Italie en het andere 4e worden in een poule met Ajax?

6 april 2015 om 23:50

City mocht eigenlijk niet onder Ajax eindigen, maar Ajax speelde toen ook beter dan Dortmund (maar verloor wel 1-0).

City is ook eens geëindigd onder Napoli, dat toen Cavani en Lavezzi nog had. En ze zaten bij Villareal in de poule dat in die jaren nog wel eens ver kwam in de Cl.

Liverpool heeft het slechter gedaan dan City vind ik, wat de afgelopen 5 jaar betreft dan want in 2005 wonnen ze die beker natuurlijk nog!

6 april 2015 om 23:53

Ja, beide bakken er sowieso niet zoveel van in CL, dan liever Liverpool, een echte club die die centjes goed kan gebruiken.

7 april 2015 om 00:01

Een echte club? Dat bepaal jij in al je subjectiviteit zeker?

7 april 2015 om 14:12

Het was zeker geen poule des doods en City was aan haar aankopen verplicht om eerste te worden in de poule. Villareal degradeerde in dat jaar en haalde volgens mij geen enkel punt in de groepsfase. Napoli had met de drie tenoren (hamsik, Lavezzi en Cavani) een geweldige aanval, alleen op papier komt het niet in de buurt van City. Napoli vooral sterk in de thuis wedstrijden. Uit was het vaak een drama. Daarom eindigde als 5e in de competitie, daarom werden ze uitgeschakeld door een zwak Chelsea.

Liverpool heeft de laatste 5 jaar maar 1x in de Cl gespeeld . The Spurs doen het zelfs nog beter dan Liverpool.

8 april 2015 om 11:49

Joah van Napoli had wel gewonnen mogen worden, jammer vind ik het zeker maar schandalig vind ik het niet.

6 april 2015 om 23:07

Vorm of niet. De Manchester derby is altijd een wedstrijd op zich. En United gaat tenminste niet de bus parkeren, dus je gaat de ruimte krijgen.

6 april 2015 om 23:10

United speelt ook altijd veel beter tegen clubs die niet de bus parkeren haha, gaat leuk worden zondag.

6 april 2015 om 23:11

Ik ben erg benieuwd. Van mij mag Toure dan wel banken en Sagna natuurlijk. Vorig jaar was de derby op Old Trafford genieten voor de City fans. Hopelijk gaan we dan meer zien van Aguero.

6 april 2015 om 23:14

Haha nee, ik voel echt dat het net als de vorige derby in de Etihad gaat worden. Toen was City ook niet in goede doen, Toure al helemaal niet, maar tegen United speelde Toure opeens weer fenomenaal en won City uiteindelijk. Maar goed, laatste keer dat United de derby won op OT was in 2012 geloof ik, dus het mag weer eens tijd worden voor een overwinning.

6 april 2015 om 23:12

Behoorlijk off topic, maar wnr speelt Chelsea zijn inhaalwedstrijden? Irritant zo, dat ze niet op schema zijn met de rest.

6 april 2015 om 23:15

29 april volgensmij

6 april 2015 om 23:33

Thnx Chelseablood. Is er maar eentje zag ik net.

7 april 2015 om 07:59

Arsenal, United en City kunnen het nu zo'n beetje onderling uitmaken. En als Chelsea de toppers verliest kan het nog gek gaan lopen. Volgens mij krijgen we nog:

Man United - Man City
Chelsea - Man United
Arsenal - Chelsea
Chelsea - Liverpool
Man United - Arsenal

En dan staan er voor sommige van deze clubs ook nog ontmoetingen met Tottenham en Everton op de rol. Nooit makkelijk.

Man United en Arsenal kunnen dus goed zaken doen tegen Chelsea en ook tegen elkaar.

Dat Palace flikt het gewoon! Bedankt! Het gat met nummer 2 Arsenal is nu 7 punten en we moeten nog een match inhalen! Mooie tijden.

6 april 2015 om 23:10

Volgens velen kan iedereen voor kampioen spelen in Engeland.
Ik denk dat ze nu wel anders praten.
Iedereen had al voorspelt dat Chelsea de competitie zou winnen.
Die competitie is ook heel voorspelbaar het grote geld wint zoals vaker.

6 april 2015 om 23:55

Een uitzondering op de regel, kan een keer gebeuren, dit jaar moesten Liverpool en United helemaal opnieuw beginnen, Chelsea heeft er goed gebruik van gemaakt bij de start.

7 april 2015 om 09:37

Begin januari hadden City en Chelsea evenveel punten, dus het was nog niet zeker dat Chelsea makkelijk kampioen zou gaan worden.

Yes, zeer mooi resultaat. City is echt hopeloos uit vorm en ik zie ze eigenlijk niet winnen van United. Als ze die verliezen staan ze ook gewoon ineens 4e.

Crystal Palace doet het ook echt geweldig. Zeer zeer knap.

6 april 2015 om 23:05

City staat nu ook al 4de hoor .

7 april 2015 om 00:50

Ohja klopt haha.

6 april 2015 om 23:22

United was ook hopeloos uit vorm tegen Arsenal. Vervolgens verslaan ze The Spurs en Liverpool met goed voetbal.

6 april 2015 om 23:26

Hopeloos uit vorm? Ze begonnen al goed te voetballen tegen Newcastle United. Daarna in de wedstrijd tegen Arsenal waren ze in de eerste helft heel goed bezig. Tweede helft na de rode kaart ging het alleen maar slechter.

7 april 2015 om 00:52

United is in die periode ook ineens in vorm gekomen idd. Kan bij City natuurlijk ook, maar bij United heb ik het idee dat ze toch wel een stap verder zijn in dat opzicht. Ze wonnen veel wedstrijden terwijl ze zwak speelden. Dit lukt City niet echt. Ook spelen de toppers bij City gewoon zwak, terwijl die van United vaak belangrijk waren.

7 april 2015 om 14:26

@ Therosepetal, Als je de eerste helft tegen Arsenal heel goed vond, dan ligt jouw standaard niet echt hoog. Tegen Newcastle zag je inderdaad verbeteringen in het spel, maar het was niet echt hoogstaand. Newcastle was erg slecht in de wedstrijd, maar had wel een penalty moeten krijgen het eerste helft.

7 april 2015 om 14:38

@ Gooener4
Hoeveel van deze punten zijn te danken aan de Gea? City heeft dit seizoen niet echt goed als team gespeeld, maar ze hebben wel een surplus aan individuele kwaliteiten. Dat gaaf vaak de doorslag in de meeste wedstrijden.
Je ziet duidelijk dat de motivatie en de we wil om te winnen ontbreekt bij de spelers. City heeft 'by far' de sterkste selectie van de Premier league en als de wil en het vertrouwen terugkeert, dan kunnen ze nog sterk eindigen. Wedstrijd tegen United kan zo'n omslagwedstrijd zijn.

Yes, Crystal Palace stelt weer niet teleur!! Ondanks dat Manchester City veel beter was. Toure nog wel met een knal van een goal, dat beloofd weer wat voor zondag.

Jammer, was gewoon pech hebben vanavond. Puncheon schiet er een vrije trap in terwijl specialist Touré een vrije trap net over schoot. Die 1-0 van Palace was ook mazzel. Ze hebben er wel hard voor gestreden hoor maar City was veel beter.

En Chelsea is kampioen. Manchester United blijft de grootste club uit Manchester. Wie had dit ooit gedacht? Van de 2e plaats en nog kans op de 1e plaats, naar de 4e plaats en voorronde CL, Lol!

6 april 2015 om 23:09

We gaan volgende week zien wie de grootste uit Manchester is op het moment

6 april 2015 om 23:15

ongeacht het resultaat, blijft united de grootste van engeland en ook van manchester hoor. misschien is city groter in de emiraten, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen

6 april 2015 om 23:18

Manchester is red!

6 april 2015 om 23:25

Meer fans betekent dat je groter bent? Dat is een interpretatie. Liever kijk ik naar het voetbal dat gespeeld wordt en dan moet je concluderen dat United pas de laatste week iets representatiefs heeft laten zien.

Maar ik vind het een beetje sneu om met populariteit te pochen. Ik ben eerder gecharmeerd van hetgeen dat onderbelicht wordt, en meer respect verdient dan het krijgt.

6 april 2015 om 23:33

In dat geval denk ik dat je eens in the Championship of nog lager moet rondkijken. In de pl loopt niets rond dat onderbelicht is en meer respect verdient dan het krijgt. Zéker City niet....

6 april 2015 om 23:34

manchester united is het grootst op basis van fanbase, historie, prijzen, commercie, omzet enz. Samen met Real torent United boven de rest uit. United speelt al 3 weken erg goed voetbal. beter dan de afgelopen jaren. Onder SAF was het vaak ook niet om aan te zien maar toch waren ze toen ook de grootste.

de grootheid van een club hangt niet af van iets tijdelijks zoals vorm of tactiek dat gebruikt wordt, daarvoor varieert dat te veel.

6 april 2015 om 23:53

Tsja the Championship is niet bepaald een competitie waarin er beeldschoon voetbal gespeeld wordt. Ik kijk naar City vanwege hun spel.

Zelf ben ik ook fan van Real Madrid, en toegegeven: ik heb ook wel gepocht met hun grootheid. En ja Man Utd is in het algemeen een grotere club dan Man City, maar ik denk dat City nu en de afgelopen paar jaren sterker is. En bovendien mooier voetbal speelt.

7 april 2015 om 00:00

of city nu sterker is dan united kan ik niet over oordelen maar wat wel zeker is, is dat het enorme gat tussen united en city wel een heel stuk verkleind is de afgelopen jaren. Ze doen in ieder geval goede dingen met het geinvesteerde geld

7 april 2015 om 00:01

City heeft een groter jeugdcomplex. Het is maar net hoe je "de grootste" interpreteert. Natuurlijk is United qua fanbase en prijzen het grootst. Wat ik bedoelde te zeggen is wie het beste is op dit moment. Daar gaat het op dit moment om.

7 april 2015 om 00:06

Hopelijk wordt het een prachtige derby, met offensieve opstellingen en aantrekkelijk voetbal. Ik meen het echt dat ik wel kan genieten van het voetbal dat Man Utd nu eindelijk speelt. Moge de beste winnen!

7 april 2015 om 01:19

Hahaha groter jeugdcomplex
Dan noem je ook iets wat city al jaren niet gebruikt, de eigen jeugd.

7 april 2015 om 02:02

Als City in de komende 5 jaar 2x de Cl wint en 3x de landstitel pakt. Dan zijn de verhoudingen wie de grootste club is, gelijk omgedraaid. En heb je te maken met miljoenen extra City '' fans ''. Kijk naar clubs als Real en Barca. Dat zijn de grootste clubs omdat die het meeste succes hebben geboekt en de mooiste spelers wisten te halen. Ik ben zelf op mijn 10de een Psv fan geworden in de periode waarin ze succes hadden. Nu ondanks de lange mindere periode nog steeds fan. Maar dat is hoe je fans en supporters strikt. Het gaat om het succes en om de spelers van nu. En een klein deel zal na een mindere periode nog steeds fan zijn.

Ik denk daarom dat mensen die beweren dat het om de prijzenkast gaat het mis hebben. Omdat je niet zomaar voor een club bent. En het feit dat een iets mindere succesvolle club als Arsenal zoveel fans heeft. Is puur vanwege 2004 en hun manier van spelen. Wat nog steeds erg attractief is. Niet om de prijzenkast.

7 april 2015 om 02:04

@lacazette

Het jeugdcomplex is nog geen jaar af. Een jeugdopleiding opbouwen vergt erg veel tijd. Helemaal omdat City op ik dacht Barca na de grootste jeugdopleiding gebouwd heeft ter wereld. En ik las dat de toekomst plannen waren dat City pas rond 2020 echt veel gebruik van de jeugdopleiding wil maken. En dat is ook niet zo gek.

City is wel echt goed bezig, op nieuwjaar stonden ze 13 punten voor op Arsenal, nu staan ze 2 punten achter Arsenal. Gewoon te bizar voor woorden.

6 april 2015 om 23:09

Arsenal is geeoon geweldig bezig en city heeft dit seizoen ook enorm veel pech moet ik zeggen.

7 april 2015 om 00:01

Je verspeelt geen 18 punten door pech alleen.

7 april 2015 om 00:06

Je ziet het toch?

7 april 2015 om 00:13

Nee, dat is gewoon een gebrek aan kwaliteit. Verliezen van Arsenal en Liverpool was absoluut geen pech, tegen Chelsea gelijkspelen kan, maar verliezen van Burnley en Palace en gelijkspelen tegen Everton en Hull is niet enkel aan pech te wijten.

7 april 2015 om 00:43

Vaak speelden we tegen een bus, kregen we uitzonderlijke beauty's van goals tegen, waren er spelers met grote persoonlijke fouten, én de scheidsrechter hielp niet altijd mee. Dat zou je ook onder de noemer pech mogen gooien denk ik.

7 april 2015 om 00:53

Je kunt niet alles op pech afschuiven Geert. Als Arsenal fans zoiets zeggen ben jij er ook als de kippen bij om dit tegen te spreken (terecht, maar kom er dan zelf niet mee als het om je eigen ploeg gaat). City speelt ook ideeloos vind ik, ze missen balans in het elftal en te veel spelers zijn compleet uit vorm. Tel daar een Toure bij op die veel te veel sterallures heeft en verdedigend nog maar weinig opknapt en je verliest wedstrijden. De 442 opstelling faalt op deze manier ook aangezien daar meer verdedigend werk gevraagd wordt van een Toure en een Fernandinho, Silva. City kan veel beter 4231 gaan spelen vind ik. Een blok van Fernandinho en Fernando, op 10 Toure, lam Silva in een vrije rol en ram Jesus Navas voor de diepgang. Aguero in de spits. Je kunt zelfs varieren door Aguero als schaduwspits op 10 te laten spelen en dan een Dzeko of Bony in de spits en Toure een linie laten zakken om als box2box te spelen.

7 april 2015 om 01:50

Die variant die jij op het eind beschrijft is precies hoe City al zo vaak speelt.

En City ideeloos? Opkomende backs, inschuivende centrumverdedigers, controleurs die box-to-box spelen. vleugelspelers die buitenom gaan en creatieve spelers die vanaf de vleugel naar binnen komen, 2 centrumspitsen die veel vrijheid krijgen, als team speelt City een prachtig positiespel waarbij ook directe (lange) ballen gespeeld worden, er wordt gecounterd wanneer dat kan, de tegenstander wordt vastgezet rond eigen zestien en geduldig uitgespeeld, afstandsschoten worden regelmatig afgevuurd, nee City is absoluut niet ideeloos.

7 april 2015 om 02:08

Kom op Geert. Zelfs ik als City fan moet gewoon toegeven dat wij dit seizoen hebben gefaald. Aanvallen worden tergend langzaam ingezet. Die vervolgens erg voorspelbaar zijn. Een steekballetje op Aguero of een korte lange bal van Navas vanaf rechts. Dat is 95% van onze aanvallen dit seizoen. Achterin is het een ongeorganiseerd gatenkaas. Waar we tegen Palace al na 1 minuut achter konden staan. En tegen Barca met 10-0 hadden kunnen verliezen als we Hart niet hadden. Kijkend naar dit seizoen verdiend Arsenal gewoon een 2de plek. City , Utd en Liverpool hebben te maken gehad met een hoop zeer matige wedstrijden. Terwijl Southampton en Tottenham zeer wisselvallig waren.

8 april 2015 om 11:55

Ik denk dat tegen teams die de bus parkeren het gewoon heel moeilijk wordt als Touré zoveel ballen over schiet, Navas zelden een bruikbare voorzet aflevert, en als Zabaleta en Kolarov afwezig zijn want die twee hebben volgens mij zoveel gevaar gesticht in dergelijke wedstrijden... Tel daar bij op dat Dzeko keihard faalt, én dat de tegenstander met veel geluk of met uitzonderlijke beautys van goals scoort en je hebt de verklaring denk ik...

Top 4 einde seizoen Pl
1. Chelsea
2. Arsenal
3. Manchester United
4. Liverpool
Gwn lekker zoals vroeger!

6 april 2015 om 23:10

aleen stond er vroeger een verrassende everton of leeds in de top-4, geen Chelsea...

6 april 2015 om 23:13

Wat is vroeger? In het jaar 1900 werd Aston Villa kampioen, gevolgd door Sheffield, Sunderland en Wolverhampton.

6 april 2015 om 23:20

Sheffield united of sheffield wednesday? Was er toen nog niet dus ik heb dit niet meegekregen helaas...

6 april 2015 om 23:27

Maakt niet uit voor het punt dat ik wil maken. Je beroepen op historie is geen argument. Hetzelfde geldt voor tradities, die betekenen pas wat als ze een nut blijven hebben.

7 april 2015 om 00:44

pl bestaats sinds 1992

7 april 2015 om 00:53

Je begrijpt wat ik bedoel

6 april 2015 om 23:28

Ik denk dat United Arsenal nog voorbij gaat. Arsenal zal op het einde wel weer afhaken, ze beginnen nu alweer gemakzuchtig te worden.

6 april 2015 om 23:32

hoezo gemakzuchtig? xD heb je de wedstrijd tegen Liverpool gezien?

6 april 2015 om 23:41

Hoop dat arsenal dit jaar nog een tweede plek kan pakken en in de zomer versterking haalt.

6 april 2015 om 23:44

Ja, die heb ik gezien en van genoten. Maar ik had wel het gevoel dat ze tegen bv een United of Chelsea op die manier de deksel op de neus hadden gekregen. Met gemakzuchtig bedoelde ik overigens niet een gebrek aan inzet...

Vierde op de ranglijst, ze mogen zich schamen daar. Pellegrini zal er ook wel uitliggen na dit jaar, al mogen die technische directeuren zich ook wel verantwoorden voor die matige transfers.

6 april 2015 om 23:11

Er had een vleugelspeler moeten komen: Reus, Pedro of Yarmolenko.

Spelers die van mij weg mogen:
Clichy
Sagna
Jovetic
Dzeko

Al zou je die backs wel als reserves kunnen houden, maar Pellegrini gebruikt ze teveel.

6 april 2015 om 23:28

Jovetic zou niet weg mogen. Heeft alleen pech met blessures. Maar heeft een hoge werklust en is nog jong. Hij kan ook op veel plekken spelen. Zou dom zijn om hem weg te doen. Sagna is ook een bruikbare reserve rb. Ben met Clichy en Dzeko eens. Vooral Dzeko dat lui arrogant gedrag van hem ben ik echt meer dan zat. Fernandinho verliest ook bijna alle duels op het middenveld. Die mag van mij ook wel weg. Als het even kan de Bruyne halen en laten spelen als box to box. Beetje Modric achtige style. En Vidal ernaast als defensieve mid. Dan nog een vleugelaanvaller met nog een cv en lb. Dan zijn we wel klaar. Beetje zoals deze opstelling.

Hart
Zabaleta
Kompany
Subotic??
Willems??
Vidal
Silva
De Bruyne
Reus
Bony
Aguero
6 april 2015 om 23:50

Volgens mij heeft City juist een compleet ander middenveld nodig. Ik vind eigenlijk alleen Toure van het juiste niveau als hij ooit weer in vorm komt.

6 april 2015 om 23:59

Jovetic heeft mij vaak genoeg teleurgesteld hoor. Ja veel blessures maar dan nog.

De Bruyne box-to-box is niet beter dan Fernandinho. Het probleem van Fernandinho is idd dat hij te weinig duels wint, vooral dit seizoen. De Bruyne zal niet meer duels winnen, en hem op tien laten spelen gaat ook niet want Silva speelt daar.
Vidal is eigenlijk ook geen controleur. We hebben trouwens toch Fernando? Die heeft prima wedstrijden gespeeld vind ik. Ja, ook slechte maar heel City draaide stroef.

Willems zou ik niet halen. Kolarov is al een zeer aanvallende back, en dan zoek je juist een back die vooral defensief sterk staat wanneer je dat nodig hebt qua tactiek. Misschien Coentrao?

Subotic vind ik niet zo geweldig. Ik heb wel vertrouwen in Mangala eigenlijk. Demichelis wordt wel te oud dus er is wel een extra CV nodig, al vind ik Boyata het wel aardig doen in de minuten die hij krijgt.

Hart
Zabaleta
Kompany
Mangala
Kolarov
Touré
Fernando
Silva
Nasri / Bony
Reus
Agüero
7 april 2015 om 00:10

@geert Vs

Wat mij betreft zijn er 3 punten waaraan City moet werken.

1: De manier van verdedigen (niet per se het materiaal)
Met deze manier van verdedigen is het vragen om problemen. Veel te veel ruimte tussen de linies en de tegenstander te veel ruimte geven. Fernando had dit kunnen oplossen om meer naar voor- en achter te schuiven zoals De Rossi dat doet bijvoorbeeld. Helaas is hij tegengevallen.

2: Het controlerende blok
Een echt top team kan tegen elke tegenstander domineren, omdat zij geweldige controlerende spelers hebben. Voorheen hadden wij Toure, die absoluut geweldig was en Fernandinho die toch minder speelt. Dit duo is zo bepalend. Ik zie graag een breker met opbouwende skills en een meer box-to-box die technisch ook sterk is (eigenlijk zoals de oude Toure)

3: De linkerwing
Zoals vandaag te zien was, kwam alles van rechts. Dat is makkelijk verdedigen voor Palace. Er moet echt iemand komen die vanaf de linkerwing gevaar verricht. Milner speelt daar wel eens, maar heeft niet de skills om gevaar te creeeren met een technische dribbel in de 16.

Als ik het heb over spelers die mogen vertrekken is het altijd lastig. Je weet dat ze tekort komen, maar het is ook zonde om ze weg te doen.
Spelers die mogen vertrekken:
- Sagna
- Clichy (hoewel ik twijfel, want hij kan ook sterk spelen en zo extreem geweldig zijn Alex Sandro en Rodriguez ook weer niet)
- Toure (met het oog op de toekomst en zijn houding op het veld)
- Jovetic
- Dzeko (voetballend veel te kort)

7 april 2015 om 00:22

Met Fernando ga je de oorlog ook niet winnen. Heeft zoveel tijd nodig om de bal aan te nemen. En maakt zoveel domme overtredingen. Vond de Jong destijds echt een stuk beter. Topclubs als Barca , Real en Bayern. Hebben ook niet zo'n slomme controleur in hun team. Dat is ook wat hun net dat tikkeltje beter maakt. Ik zou City ook graag in een 4-1-4-1 formatie willen net zoals Bayern. Zou echt heel goed kunnen werken.

7 april 2015 om 00:52

@ Silvacity,

Denk dat Touré nog te waardevol is om af te schrijven. Hij scoort vandaag ook de goal. Maar het zou ook een hele sterke en goede beslissing kunnen zijn als hij het eigenlijk steeds laat afweten in verdedigend opzicht. Moeilijk. Misschien is het een idee om hem met Silva te wisselen qua positie. Zag hoe Silva vandaag goede slidings had! Verder kan hij de opbouw verzorgen en gewoon aansluiten bij iedere aanval. Maar het is wel gewaagd want Silva is natuurlijk gewoon een aanvallende middenvelder. Misschien moeten we het niet als 4231 zien maar als 433, of 4141 zoals ledenis zegt (want 4141 is eigenlijk 433 met de punt naar achteren), waarin Silva en Touré beiden aanvallend zijn opgesteld. Fernando is dan de controleur, ik geloof dat hij goed genoeg is. Laten we hem nog even de tijd geven.

In 433 of 4141 zou je in mijn vorige opstelling Nasri / Bony moeten vervangen door Navas denk ik. Of je moet Agüero op de vleugel willen proberen maar dat lijkt me niet een goede positie voor hem.

7 april 2015 om 01:01

Bij Motd hadden ze een goede analyse over City een tijd terug. City verdedigt niet goed op tactisch vlak. Fernando/Fernandinho en Toure laten veel te veel ruimte tussen hun en de back 4, Kompany stapt dan in om dat gat te dichten maar kan gewoon simpelweg niet 3 spelers in dat gat dekken, hierdoor speelt de tegenstander City heel makkelijk weg aangezien er telkens een mannetje vrij komt waar de verdediging van City in moet stappen en daardoor te laat is. Ik zou City in een 4231 neerzetten. Zoals ik hierboven ook al reageerde op jou Geert. Toure mag in de grote wedstrijden zelfs wel wissel van mij, met een blok Fernando-Fernandinho en dan Silva op 10 bijvoorbeeld. Toure voelt zich te veel vedette naar mijn idee, en dit gaat ten koste van het teambelang.

7 april 2015 om 01:55

Klopt Touré doet verdedigend inderdaad vaak te weinig. En Fernandinho is geen echte controleur, bij Shakthar was hij meer spelmaker en dat mag hij bij City ook maar daardoor gaat er wel een stuk defensieve zekerheid verloren.

Zoals jij het nu schetst kan je prima spelen, maar als je dat structureel wilt doen dan moet er een controleur bij want anders is er te weinig concurrentie voor Fernando en Fernandinho. Milner en Lampard kunnen daar wel spelen maar Milner is eigenlijk een vleugelspeler en Lampard gaat komende zomer al weg.

Opmerkelijk is wel dat Touré bij de besten ter wereld hoorde op de box-to-box positie maar nu zou hij daar niet meer kunnen functioneren..... Zelfde geldt eigenlijk voor Fernandinho wat de controleurspositie betreft. Ik denk dat City net zoals de vorige keer na een kampioenschap gewoon een minder jaar heeft. Daar moeten de psychologen zich maar over bukken. Maar het lijkt een feit te zijn. Dus ik wil volgend seizoen afwachten en dan pas conclusies trekken over spelers en formaties. Eén uitzondering: er moet een winger bij, en dan het allerliefst Marco Reus.

7 april 2015 om 10:47

Je hebt wel gelijk, maar ik denk dat het ook veel met de instelling van Toure heeft te maken. Als coach moet je hem dan ook gewoon op zijn plaats durven zetten vind ik. Een winger is sowieso prioriteit ja, daar heeft City er maar 2 van: Navas en Milner, en die vind ik allebei niet goed genoeg. Achterin mag ook wat veranderen. Kolarov en Zabaleta vind ik goede backs, die zouden basis moeten staan. Maar als back-ups zijn Clichy en Sagna te matig, die kan je beter vervangen door jongere talenten die gretig zijn. Ook moet er wel een CV bij. Demichelis wordt te oud en Boyata is er puur voor de home grown regel. Dan houdt je dus alleen Kompany en Mangala over. Vrii dun bezetm

Misschien was het telkens sagna die 4e eindigden in plaats van arsenal .......

6 april 2015 om 23:10

jinx ons nu niet plox

6 april 2015 om 23:12

jinx? 4e plaats stelt jullie tevreden dacht ik......

6 april 2015 om 23:34

Neuj hoor, is meer een droom voor de Spurs. Arsenal kan nu ff een beetje grootser dromen aan gezien City helemaal is ingestort.

6 april 2015 om 23:36

@

Nope, Sagna was gewoon erg overtuigend, zie City.

6 april 2015 om 23:59

Helemaal ingestort

7 april 2015 om 00:17

Als je er enigszins weer op terug kan kijken zijn het uiteindelijk de belangrijkste tijden.

Reflectie van Champ League.. goede spelers maar niet alle posities zijn evengoed bezet...

Binnenkort gaat Toure weg, kwa defentie kan het al beter... het ziet er niet zo goed uit precies..

Chelsea heeft nu precies 15 punten nodig om de titel definitief binnen te slepen met deze uitslag. Mochten we de aankomende 5 wedstrijden dan ook daadwerkelijk winnen (wat ik eerlijk gezegd onwaarschijnlijk acht met Arsenal uit en United thuis nog voor de boeg later deze maand) dan zouden we tegen Palace thuis officieel kampioen worden en de speelronde erna van Liverpool een guard of honour ontvangen.

6 april 2015 om 23:28

Leuk profielplaatje

7 april 2015 om 09:11

Cheers Geert!

Wpw het begin is wel echt negatief geschreven.
Ze staan 4e waarmee je gewoon een CL ticket krijgt, alleen moet je dan nog door de voorrondes tegen wat zwakke clubs en dat mag voor City geen probleem zijn.
Het gat naar de nr5 is aanzienlijk en deze nr5 is ook niet goed bezig.

Dus mag het iets positiever?

van Gaal en Wenger zullen voor plek 2 en 3 gaan is mijn voorspelling. Vrees zelfs dat het binnenkort afgelopen is met Pellegrini, want het spel van vandaag had ook totaal geen richting. Als je in minuut 65 Dzeko naar de kant haalt voor een extra middenvelder ben je niet helemaal goed wijs. City domineerde al op dat moment en een extra middenvelder was totaal overbodig. Daarnaast wouden ze blijven combineren ook al stond Palace met alles en iedereen in de eigen zestien. Schat United en Arsenal op dit moment hoger in. Grote winnaar is Chelsea die allebei de toppers (Arsenal en United) mag verliezen en zelfs dan de touwtjes nog in eigen handen heeft. Eventueel kan zelfs de wedstrijd tegen Liverpool nog verloren gaan!

6 april 2015 om 23:53

Verwacht ook wel dat jullie kampioen worden tenzij het heel heel fout gaat (zoals je al vermeld kan je aardig wat verliezen). Maar wie weet......

6 april 2015 om 23:54

Het kan haast niet meer fout gaan, maar erg overtuigend is het de laatste weken niet. Daarnaast is zo'n luxe positie vaak ook een valkuil.

7 april 2015 om 00:02

verliezen van arsenal en united brengt arsenal op 4 punten en united op 5, die spelen dan wel nog tegen elkaar. als dat gebeurt is het afwachten hoe chelsea daar op zal reageren.

maar de kans is erg klein dat ze het weggeven nog

Uitstekend resultaat voor Arsenal, geweldig! Maar er is nog niks gespeeld, de manchester derby komt natuurlijk ideaal voor ons en hopelijk kunnen we dan een gat slaan met de rest want we moeten nog naar Manchester United.

Als United zondag wint, wat ze waarschijnlijk wel gaan doen, dan is de top3 eigenlijk al wel uitgemaakt. United, Arsenal en Chelsea zullen niet alles uit de kast gaan halen als ze tegen elkaar moeten, ze zijn allen tevreden met de stand.

7 april 2015 om 00:15

Lijkt me vrij onwaarschijnlijk dat Arsenal in hun eigen Emirates stadion niet alles uit de kast gaat halen als ze tegen Chelsea moeten.. Op dat moment zou Arsenal namelijk gewoon nog kans hebben op de titel, zeker gezien het feit dat Chelsea tussen nu en het eind ook nog tegen Liverpool en United moet.

Arsenal zie ik momenteel als enige echte concurrent voor de titel. Uiteraard staat Chelsea er erg goed voor, maar we moeten eerlijk bekennen dat Arsenal in bloedvorm is en Chelsea verre van in vorm is. Als Arsenal kan inlopen voor de kraker in Noord-Londen, dan zullen ze bloed ruiken wanneer ze tegen Chelsea aantreden.

Echter, ik hoop natuurlijk dat Chelsea 'gewoon' doet wat je van ze mag verwachten nu en dat is het winnen van de titel!

7 april 2015 om 01:05

Ik denk dat jullie een gelijkspel er wel uitslepen, puur door Mourinho. Arsenal is tactisch nu iets sterker in top wedstrijden dan vorig jaar, maar Mourinho gooit dan net zo lief Mikel Ramires en Matic alle drie op het middenveld om zo al het voetbal uit de wedstrijd te halen. Als jullie net als vorige keer met veel overtredingen gaan spelen zal Arsenal hier geen antwoordt op hebben gok ik zo.. Ik hoop dat Arsenal gewoon mooi 2e wordt en de FA cup pakt. Kampioen worden zit er sowieso niet in, dat hebben we in de eerste seizoenshelft voor onszelf verpest

7 april 2015 om 21:52

Ik bedoel meer, ze zullen niet tot het gaatje gaan, natuurlijk, de eerste helft begint men altijd wel positief aan een wedstrijd, maar normaliter zou men dieper gaan denk ik. Eigenlijk is men wel tevreden met hoe de zaken ervoor staan, en Chelsea heeft verdient de koppositie met gigantisch veel punten voorsprong.

Hopelijk wint United de derby. Stel je voor dat United ook nog van Arsenal wint, en een punt pakt op Chelsea... :D

Alan Pardew doet het overigens echt top daar. Echt sterk

7 april 2015 om 00:04

ja, ik dacht dat newcastle mede vooral door pardew niet zo goed liep, maar het blijkt een best goede trainer te zijn en met newcastle gaat het alleen maar slechter

8 april 2015 om 17:26

Stel je voor dat Chelsea verliest van United en Arsenal, dan kan het nog spannend gaan worden :D

8 april 2015 om 18:28

Haha, zelfs nog niet bij stilgestaan. Arsenal zou me zelfs niet verbazen, ze zijn aan een topreeks bezig!

Als United nu volgende week van City wint en Arsenal de week erop punten verliest tegen Chelsea, dan wordt de strijd om de tweede plaats op Old Trafford beslist. Mocht United inderdaad tweede worden, dan heeft Louis weer een hele knappe prestatie weg gezet. Dan Wordt het volgend jaar weer echt spannend.

Chelsea supporters gefeliciteerd, dit gaat Mourinho echt niet meer weg geven.

Precies de punten die Palace nodig had. Ik had ze niet verwacht tegen City maar ben er niet minder blij om

hoe kan heel city volgens die vote hierboven een voldoende hebben? een city dat een 6-6,5 scoort hoort toch wel te winnen van crystal palaca?

Pellegrini hoort zich eigenlijk diep te schamen. Kijk wat voor topspelers hij tot zijn beschikking heeft en alsnog blijft hij punten verspillen tegen kleine clubs en is het na anderhalf seizoen nog steeds geen team. Nee, Pellegrini is geen trainer voor een topclub.
Ik denk ook dat de technische staf van City al een shortlist heeft samen gesteld met deze trainers

- Guardiola
- Ancelotti
- F. De Boer

Ik denk dat ook wel eens gezegd mag worden dat de arbitrage uitstekend werk heeft verricht vanavond. De grensrechter die bij de City-fans onder vuur lag, heeft tot 3 maal toe de juiste beslissing genomen bij de 1-0. Ook scheidsrechter Oliver floot een prima wedstrijd, enige smetje was de handsbal van Murray die hij niet zag, maar volgens mij werd zijn zicht belemmerd. In deze situatie had de 4e official moeten optreden, maar dat gebeurde helaas niet. Verder prima gedaan.

Verdiende overwinning voor Crystal Palace, die ervoor zorgde dat de grootste gevaren van Manchester City onschadelijk zijn gemaakt. Murray in de spits een echt handenbindertje, een beetje vergelijkbaar met Kazim, maar deze scoort ook nog. Aan de kant van City een paar dramatische optredens, en dan doel ik vooral op de prestaties van o.a. Touré, Dzeko, Clichy en Navas. Jammer om te zien dat wanneer het moet, de grote mannen, als Touré niet opstaan. Aguero in de afronding ongelukkig, verder prima pot. Zelfde geldt voor Silva. Pardew heeft Crystal Palace weer helemaal op de rit gekregen, knap werk!

City heeft gewoon een goede en brede selectie om er kampioen mee te worden. Denk dat er toch maar eens goed nagedacht zal moeten worden over wie de opvolger van Pellegrini zou moeten worden. Zou wel is willen zien hoe een Guardiola of een Ancelotti hier te werk zou gaan. Helaas voor City zal dit niet snel gebeuren.

Verder denk ik dat het niet zo veel uit maakt of je in vorm bent in een derby. Het is een wedstrijd waarbij beide partijen 200 geven en dus ook beide kanten op kan gaan.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren