Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Je wordt geen held bij Real of een WK-winnaar als je niets speciaals hebt'

Laatste update:

Mesut Özil is de duurste aankoop uit de geschiedenis van Arsenal, maar heeft in zijn eerste twee seizoenen in Londen te maken gehad met de nodige kritiek. De middenvelder zou lui zijn en te weinig brengen in de topwedstrijden, maar zaterdag speelde hij een goede wedstrijd tegen Liverpool.

/

Analist Jamie Redknapp had van de Duitser genoten. "Özil is een gemakkelijk doelwit voor analisten en oud-profs, maar als hij op zijn best is, dan betaal ik graag om hem aan het werk te zien", schrijft Redknapp in zijn column in de Daily Mail. "Ik zie liever een speler die iets speciaals doet, dan een team vol eenheidsworsten, die niets laten zien. Tegen Liverpool was Özil geweldig."

"Je wordt geen held bij Real Madrid of een WK-winnaar als je niets speciaals hebt", vervolgt Redknapp zijn lofzang. "Özil is echt een speciale speler. Wanneer het even niet zo goed loopt, wordt hij al snel bekritiseerd. Dat doen wij sowieso erg snel in Engeland: kijken naar wat bepaalde spelers niet kunnen, in plaats van wat ze wel kunnen. Nee, Özil rent niet zo veel als Alexis Sánchez, en daarom zeggen sommige mensen dat hij ongeïnteresseerd is. Vraag maar aan Liverpool of Özil zaterdag ongeïnteresseerd was."

Mesut Özil is een goede aankoop gebleken voor Arsenal

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Helemaal eens. Ozil is een fantastische speler die vaak wordt afgezeken

6 april 2015 om 10:38

Je bent *onterecht* vergeten.

6 april 2015 om 10:39

Komt om dat de meesten voetbal zien als een soap ipv een sport. Op deze site word je ook helemaal gek van het opportunisme van de meesten.

6 april 2015 om 10:52

Elke scheet die Ozil liet werd met luid gejuich begroet, om te laten zien hoe goed ze hem vonden. Hij heeft toch gewoon een tijd slecht gespeeld, leuk voor iedereen dat hij het nu goed doet maar het was lange tijd gewoon niet veel

6 april 2015 om 10:54

Flauwekul. Het kon lange tijd beter, maar het was altijd veel.

6 april 2015 om 10:55

"Held" bij Real Madrid. Dat valt reuze mee, waar ik mij bij Özil aan kon ergeren bij Realwas zijn inconsistente vorm. Hij kon zo tegen een wedstrijd de sterren van de hemel spelen om zo de volgende paar speelrondes geen pepernoot te raken.
Och wat zou hij gemist worden bij Real, nee dus.

6 april 2015 om 11:20

Idd, het was altijd veel, maar veel is voor veel mensen gelijk aan schaartjes, snelheid, rondrennen en scoren. Ozil is altijd al een goed schakel geweest, maar de samenstelling was het ook niet helemaal. Voordat Coq er was klopte het middenveld van geen kant, hoe mag je dan ook iets verwachten van een Ozil die een echte teamspeler is. Dan heb ik het nog geen eens over Wenger die hem als vleugelsspeler opstelde.

6 april 2015 om 12:09

Dat hij ozil op de vleugel zette was juist goed voor hem. Dan krijgt een speler meer zicht op het spel en kan hij zich alleen maar verbeteren. Niet voor niets dat Ramsey het een stuk beter deed nadat hij een periode op de vleugel gespeeld had, twee seizoenen terug. Dat heeft Wenger overigens bij meerdere spelers gedaan, ook bij Bergkamp o.a. en het heeft de spelers altijd goed gedaan.

6 april 2015 om 14:26

Nee hoor, Wenger kon gewoon geen keuze maken tussen hem en Cazorla.

Ozil was bij madrid misschien al de beste nummer 10, waarom zou Wenger hem dan eerst op de vleugels plaatsen.

6 april 2015 om 14:48

Bij real kwam die vaker uit op rechts dan op 10 zelfs kaka stond op een begeven moment hoger op het lijstje

7 april 2015 om 08:26

@ibrahimov!c
Ozil heeft kaka gewoon uit de basis gespeeld, omdat hij gewoon beter is. Kaka stond normaal gezien in de basis maar de trainer kon gewoon nie om Ozil heen.

On: Ozil was wel een 8 tegen liverpool, maar dit is nog niet zijn topniveau, ik hoop dat Wenger nog een vleugelspeler haalt zodat Ozil zijn fantastische passes ook aan de andere kant kan leveren.

Toen ik Jamie zag, had ik een open deur verwacht of een domme uitspraak, maar het is dus Redknapp ipv Carragher. En alles wat hij zegt, klopt. Ozil is Arsenals beste speler in 2015 en het is geen toeval dat we met hem zoveel punten pakken, zoals we vorig jaar na zijn komst tot aan zijn blessure aan de leiding stonden.

Hij rent trouwens wel even veel als Alexis, maar hij oogt veel luier, terwijl Alexis als een bezetene achter zijn man aan spurt. Dat is dus inderdaad Ozils probleem.

En tegen o.a. Napoli, Monaco, Lpool, Utd e.a. heeft hij bewezen dat hij er wel degelijk staat in grote wedstrijden. Zijn enige manco is zijn scorend vermogen.

6 april 2015 om 10:44

Samen met hazard beste speler in pl in 2015. Ozil is een kunstenaar die nog niet op waarde geschat wordt.

6 april 2015 om 11:03

Ik vind overigens wel dat Cazorla ook in dat rijtje mag. Die speelt dit seizoen opnieuw geweldig. Zullen vast ook nog andere spelers bij mogen. Maar ik kijk alleen van Arsenal iedere wedstrijd.

6 april 2015 om 11:08

Cazorla is geweldig, maar hoort in de categorie silva, mata etc. Ozil en hazard zijn echt een klasse apart nog.

6 april 2015 om 11:16

Voordat Ozil terugkwam was Cazorla idd van absolute wereldklasse, maar dan vooral door zijn individuele klasse. Ozil overruled hem door wereldklassw te zijn in dienst van het team, Ozil is echt een schakel waar Cazorla iemand is die creeert. Twee hele verschillende type tien en ik kan echt kwijlen van Cazorla hoor, maar zoals Ozil een schakel vormt bij alle aanvallen ben ik de laatste tijd ook echt gaan waarderen. Ik het geheel heeft Ozil Cazorla redelijk overschaduwd, maar Caz speelt dan sinds Ozil terug is weer een iets andere rol.

6 april 2015 om 11:21

Ozil is tactisch van een onwerkelijk niveau. Zijn runs, zijn timing, de snelheid die hij meegeeft aan een pass. Het is allemaal met een idee. Tuurlijk kan het nog scherper in de beslissende fase, maar iniesta is bijna nooit beslissend en daar valt niemand over.

6 april 2015 om 11:22

Hahaha in de categorie Silva? Silva is echt niet minder dan Ozil, wat een grap zeg. Hazard is een klasse apart, maar Ozil is niet beter dan Silva. Zie hun zelfs op gelijke hoogte.

6 april 2015 om 11:24

Juist en juist Iniesta had ik net in mijn hoofdzitten, volgens mij nooit rond de 15 goals gemaakt in zijn topjaren, maar van Ozil wordt het wel verwacht.

6 april 2015 om 11:37

Silva is een fantastische speler, maar niet zo goed als ozil. Het gekke is dat Silva totaal niet constant is, maar niemand valt erover. Maar owee als ozil een mindere wedstrijd speelt.

Hazard kent een hele sterke fase, maar heeft nog lang niet laten zien wat ozil heeft gedaan. dit kalenderjaar zijnhet de spelers die het doen.

6 april 2015 om 11:47

Laten zien wat ozil heeft gedaan? Ja wel wat dacht een heel seizoen consistent zijn. Iets wat ozil nooit heeft gedaan is veelste wisselvallig. Silva is duidelijk de beste 10 in de epl en hazard beste speler

6 april 2015 om 11:54

@zizioufan

Silva is de meest constante speler van City.ik heb niet de statistieken, maar ik gok met zekerheid dat hij ook de meeste man-of-the-match prijzen voor City heeft gepakt. Ozil is minder constant dan Silva, dat hebben we over de afgelopen 2 jaar wel gezien. Mooi dat Ozil het weer goed doet, maar hij moet zich voor mij echt nog bewijzen dat hij de beste 10 is.

6 april 2015 om 11:55

Hazard is nog nooit een seizoen consistent geweest, hetzelfde geldt voor Silva en ook voor Cesc. In de eerste seizoenshelft was er redelijk wat kritiek op Hazard zijn decisionmaking en productiviteit. Hij is nu een paar maanden van een geweldig niveau, hetzelfde geldt voor Ozil.

Verder heeft Hazard nog nooit wat laten zien in de CL of bij België. Silva heeft ook nog nooit iets laten zien in de CL en wisselt een goed kalenderjaar af met een slechte. Ozils eerste seizoen in de PL was statistisch ook beter dan Silva's eerste en uiteraard beter dan Hazard (maar die is stukken jonger).

6 april 2015 om 12:03

Niet mee eens. Silva was in heel 2012 en 2013 erg matig. Dit seizoen is hij ook redelijk wisselvallig al scoort hij wel veel. Je vergelijkt nu een speler die al jaren in Engeland speelt, met iemand die net aan zijn tweede jaar begint. Wat hij nu laat zien is van een andere orde, de Ozil van Madrid maar dan fysiek sterker. Dat niveau haalt Silva gewoonweg niet.

6 april 2015 om 12:13

Hazard scoorde niet veel maar was alsnog goed was na matic de beste chelsea speler. Hij had niet normaal veel pre assist en was beïnvloed in bijna elke chelsea aanval. Hij moest alleen meer scoren. Hazard was eeeste seizoens helft geweldig. Je kon het zelf zien op die index ding op de epl site en squawka. Hij was toen als nog top 3 epl. Alleen waren spelers als sanchez en.aguero beslissender.

6 april 2015 om 12:14

Hazard heeft dit jaar gewoon goed gedaan in de cl.

6 april 2015 om 12:16

En wat is de kritiek op Ozil? Leuk dat je bij Hazard de nuance wel kan vinden, maar bij Ozil niet. Het is sowieso een compliment voor Hazard dat hij in een adem met Ozil genoemd wordt. Gek genoeg vind jij het andersom.

Hazard kan een meer beslissende speler worden dan Ozil, met zijn dribbels en gif. Net als Henry meer beslissend was dan Bergkamp. Maar meer beslissend maakt je niet beter. Iniesta is ook niet beslissend, wel heel bepalend en dat geldt ook voor Pirlo, Zidane etc.

6 april 2015 om 12:20

Omdat ozil nooit een constant seizoen heeft gehad bij arsenal. Oke dit jaar had hij de eerste seizoens helft blessure. ik vind alleen dat hij een heel seizoen goed moet doen. Als hij deze lijn kan doorzetten is hij zeker top 3 epl. Ik vind ozil gewoon soms wisselvallig. Iets wat ik bij hazard vorig jaar zag. Hazard is daar veel in verbeterd. Ozil moet dat nog doen.

6 april 2015 om 12:22

Het maakt mij niet uit hoe beslissend je bent. Ik vind je beter als je bepalender bent. Daarom vind ik zidane de beste allertijden. Ozil moet gewoon constanter worden want dan is hij duidelijk de beste 10 en top 5 in de wereld.

6 april 2015 om 12:23

Het maakt mij niet uit of ozil goeie statestieken haalt. Als hij maat bepalender word.

6 april 2015 om 12:24

Je zou kunnen stellen dat Ozil zich nog voor een langere periode moet bewijzen in de PL. Maar netto (lees: aantal wedstrijden) speelt hij pas een seizoen hier. Arsenal stond vorig jaar lange tijd eerste, maar stortte ineen na zijn blessure. En nu zijn we sinds zijn terugkeer bezig aan een zware opmars. Toeval? Dacht het niet. Bij Real en Duitsland al lang en breed bewezen. Kortom, netto kent hij een minder half seizoen (minder, zeker niet slecht) in een nieuwe omgeving... en hij is volgens iedereen wereldspeler af.

Grappig. Ozil is juist gigantisch bepalend. Hij stuurt heel Arsenal.

6 april 2015 om 12:24

Hier geef ik je gelijk

6 april 2015 om 12:25

Ben het met je eens dat Özil nog wat langer constant moet zijn. Wanneer Özil echt een heel seizoen gewoon zijn topniveau haalt, zie je dat ook terug in de statistieken en is hij zeker ook wel bepalend. Ik zie hem zo 10 goals en 20 assists in de competitie maken als hij niet geblesseerd raakt en hij zijn schot wat verbetert en zijn teamgenoten wat minder kansen verprutsen.

6 april 2015 om 12:27

Ja ozil is ook gewoon een wereld speler. Ik zou hem graag bij chelsea willen is 10x beter dan oscar of willian op 10

6 april 2015 om 12:32

Ben geen Oscar fan, Willian vind ik wel een geweldenaar. Erg onderschatte speler.

6 april 2015 om 12:39

Is hij ook maar door ivanovic moet hij steeds mee verdedigen. Maar ozil is wel 3 klasses beter. Maar ze zijn ook andere soort spelers. Willian vind ik meer een 10 of links mid. Is ook mooi om hem te zien spelen is een van mij lievelings speler bij chelsea. Op 10 is Willian zeker chelsea waardig maar door mourihno word hij als werkpaard gebruikt.

6 april 2015 om 12:41

Op rechts voor terwijl hij in de plaats van oscat op 10 hoort te spelen

6 april 2015 om 12:42

Klopt. Willian werkt zich kapot, maar heeft een behoorlijke motor. Oscar eigenlijk idem dito. Jammer genoeg mag hij (oscar) van Atkinson altijd 10 overtredingen tegen ons maken, zo haalden jullie elke aanval van ons eruit op SB .

6 april 2015 om 12:47

Ja Atkinson is een fan van ons. Nou dat dacht ik teminste todat hik vreemdging met burnley in februari.

6 april 2015 om 12:49

Hahaha die nuance rond Hazard, maar bij Ozil is het allemaal wel een probleem, prachtig. Hazard is nu geweldig, maar dat verbloemt voor mij niet de redelijke eerste helft van het seizoen.

6 april 2015 om 13:07

Red lijk. Is toch gewoon normaal. Dus hij is constant. Hij was gewoon top 5 epl eerste seizoens helft alleen waren aguero en sanchez beter. Maar hazard was alsnog belangrijk voor chelsea. En als je se volledige statestieken pakten. Was hij zelfs de best in epl. hij was belangrijk in veel goals. Maar ozil die speelt dan heel goed en het dan paar wedstrijden waar hij dramatisch was. Hazard had dan gewoon veel redelijke goeie wedsttijden was alleen niet zo beslissend als nu. maar hazard had nooit dramatische wedstrijden was altijd wep redelijk goed.

6 april 2015 om 13:09

Ja dat vond ik ook een vreemde gewaarwording. Maar tegen ons is hij altijd zwaar Pro-Cfc, en aangezien hij altijd uit en thuis mag fluiten, heb je niks te vrezen

6 april 2015 om 13:15

In de eerste helft van het seizoen waren spelers als Cesc Eriksen en Costa ook fenomenaal.

Maar ben het echt niet met je eens dat Ozil zo wisselvallig is. Je moet ook niet vergeten dat wij vorig jaar zonder flankspelers zaten. Al onze diepgaande snelle spelers waren het hele seizoen geblesseerd. Ozil moest ineens leren om de bal bij zich te houden als plan A, B en C niet konden worden uitgevoerd. Dat heeft hij nu gedaan, hij is echt zoveel sterker geworden. De PL en ook Arsenal vergen een heel andere type spel van hem.

6 april 2015 om 14:05

Ja dat is waar. Misschien mag ik eigenlijk vorig jaar niet mee tellen want het was zijn eerste seizoen. ik kijk tot december naar ozil en als hij constant blijft is hij zeker de best in epl met hazard en aguero ook als die dit blijft.

6 april 2015 om 14:16

Er zijn gigantisch veel fantastische spelers in de PL. Ik vind Ozil's timing en de wijze waarop hij zich beweegt over het veld fenomenaal en zeer onderbelicht. Net als de penalty's van Hazard. Die man blijft zijn gehele aanloop naar de keeper kijken. Kleine details die een grote speler maken.

Aguero is aan de bal fenomenaal, dat is makkelijker te beoordelen. Maar tactisch vind ik hem niet zo goed. Hetzelfde geldt bijvoorbeeld voor Coutinho. Kan alles met de bal, maar zonder bal slecht en met de bal soms oogkleppen op. Eriksen vind ik bijvoorbeeld beter hierdoor.

Hazard moet ook nog werken aan zijn beslissingen al groeit hij daar met de wedstrijd in. Tegen Arsenal was hij trouwens fenomenaal maar soms lijdt hij een beetje onder de tactieken van Mourinho in de grote wedstrijden.

6 april 2015 om 14:30

Ja vooral aan de mee verdedigen. In grote wedstrijden moet hazard zijn acties maken van uit zijn eigen helft.

6 april 2015 om 14:37

Precies. En tegen Arsenal kon dat omdat we geen breker hadden op het middenveld toen, maar de meeste grote teams hebben daar geen zwakke plek. Hoe jullie de wedstrijd tegen PSG benaderden is echt belachelijk. Daar had veel meer kritiek op Mourinho mogen zijn. Thuis tegen 10 man met een beter elftal...

6 april 2015 om 16:50

Ja het was ook een volledig uitvorm elftal. Maar dat komt omdat mou uit de verdediging werkt. Als ze bal verlies lijden verdedigen ze. We spelen misschien wel aanvallend. Maar ook verdedigend. Want we werken als mog uit de verdediging. Tenzij zouma speelt dan kunnen we met een hoge lijn spelen door zijn snelheid. Maar nu kan dat niet met trage cahill en ivanovic. We spelen nog steeds met een lage defensie lijn. En dan gaat aanvallen moeilijk. Begin van het seizoen speelde we met een hoge lijn maar door cahill kon dat niet meer. Hopelijk heeft mou van de psg wedstrijd geleert.

6 april 2015 om 11:14

Ozil is echt een buitenaards fenomeen in de one touch combinaties. Als tussenschakel is hij onmisbaar in de vloeiende combinaties. Zijn eerste aanname en combinaties zijn nagenoeg 100% accuraat, de perfecte teamspeler. Als individu mag hij misschien wat meer creeeren en schieten, maar als teamspeler is het een parel. De afgelopen maandag zie je Ozil op zijn top. Er zijn een paar gasten hier die na 2 mindere ballen alweer beginnen te bashen op Ozil. Van onwetenden tot zogenaamde echte fans, maar als het goed gaat kunnen ze wel overal bij zijn. Ik heb gister de wedstrijd weer gekeken en je ziet dat als er ook maar 1 iemand verslapt in de organisatie, de rest daar direct hinder van ondervinden. Zo ook bij Ozil, maar als het even minder loopt is hij de zondebok. Iedereen moet maar eens een keer goed kijken, nagenoeg alles gaat via hem.

6 april 2015 om 12:29

Özil is vooral goed in het hooghouden van het tempo van een aanval. Je ziet genoeg voorbeelden waarbij Özil een lage, strakke en precieze pass geeft tussen de kleine opening door. Veel andere spelers zouden in zulke situaties een lobpass geven die makkelijker te geven is, maar:

1. De bal is langer onderweg, dit geeft de tegenstander meer tijd om te reageren en de snelheid van de aanval wordt dus vertraagd.
2. Zo'n pass is ook voor de ontvanger moeilijker te controleren dan een lage strakke pass.

Özil is op tactisch vlak misschien wel de beste spelmaker of speler ter wereld (messi is natuurlijk een betere speler, maar puur op tactisch gebied is hij wel minder dan Özil).

6 april 2015 om 12:50

Yup en dat hooghouden van tempo wordt gedaan door die one touch combinaties waarin hij nagenoeg een perfecte schakel is.

Ja hij speelt vaak degelijk maar hij heeft toch soms een mindere wedstrijd hij valt gewoon niet zo op daardoor is hij een makkelijk doelwit van de pers die het weer altijd uitvergroot

6 april 2015 om 10:45

Iedereen heeft mindere wedstrijden. Mensen hebben altijd wat te zeiken op mesut, in de halve finale en finale van het wk was hij ook briljant, niemand die erover schrijft.

6 april 2015 om 11:49

Finale wk? Hij had nauwelijks iets gecreëerd. Stop met je ozil bril te kijken.

6 april 2015 om 11:59

Ja hij is wereld top maar zo goed als jij zegt ook weer niet. Hij moet meer constant zijn dan is hij zeker met hazard, aguero en silva beste speler van epl en mata nog erbij. Ook al zou ik wel super blij zijn als hij bij chelsea zou spelen. Dat hoop ik teminste

6 april 2015 om 12:11

Lol, Ozil speelde een goede finale. Was echt een baken van voetbal tussen die kilometervreters.

Hazard is niet constant. Aguero is niet constant. Silva is niet constant. Mata begin ik niet eens over. Dus wat moet Ozil zijn?

6 april 2015 om 12:16

Wou nog bij mata invorm bj zetten. Hazard heeft bijna gewoon geen enkele slechte wedsttijd gespeeld voor Chelsea dit seizoen in de epl. Veruit de meest constante speler van chelsea met dave en matic

6 april 2015 om 12:16

Aguero is alsnog top 3 epl kan niks aan zijn blessures doen

6 april 2015 om 12:21

Dat is gewoon niet waar. Door zijn recente vorm vergeet je gewoon zijn wedstrijden waarin hij telkens zijn dribbels te ver doorvoerde, aanvallen vertraagde en mogelijkheden verprutste.

Maar goed, ik geniet ontzettend van Hazard. Kan ook met geen mogelijkheid een hekel aan die jongen krijgen. Hopelijk zie je ooit de schoonheid van Ozil's spel in, anders mis je echt wat.

6 april 2015 om 12:24

Waar heb jij het over ik ben gewoon een grote ozil fan. En ik zou zelf voor een transfer naar chelsea voor hem betalen.

6 april 2015 om 12:26

Maar ik vind hem alleen nog niet de beste van epl met hazard. Alleen als hij deze lijn doortrekt.

6 april 2015 om 12:30

Ik vind hem de beste in de EPl in 2015 met Hazard. In 2014 waren Fabregas, Aguero en Sanchez beter dan die 2. Dat is dan ook het leuke van de PL. Telkens weer een verschuiving van machten. In de PD is het altijd hetzelfde.

6 april 2015 om 12:40

Ook qua spitsen, eerst was het Costa en Augero, nu heeft men het over Giroud, Kane en Austin. Daarom houd ik zo van de PL. Natuurlijk is Aguero 10 klasse beter dan die andere 4 bij elkaar, maar de vele dimensies van de PL weerhouden spelers ervan om iedere wedstrijd goed te zijn.

6 april 2015 om 12:40

Ja vind ik ook. Ozil is wel geweldig op dit moment. Eerlijk gezegt hoop ik dat hij niet speelt tegen ons. Met een verdediger als cahill gaat dat sowieso fout.

6 april 2015 om 12:41

Ja aguero heeft ook niet normaal veel blessures.

6 april 2015 om 12:42

Hij was juist de enige die iets kon creëren tijdens het WK voor Duitsland. Zijn teamgenoten kozen telkens om de vleugels op te zoeken en dan een voorzet te geven... enorm voorspelbaar. Özil was de enige die de juiste man in de ruimte kon vinden.

6 april 2015 om 12:43

Pl is in mijn ogen.nogsteeds de beste competitie in de wereld. is ook veel intressanter. Bijv. Ik zou wel naar de spurs of west ham kunnen kijken. Maar ik zou echt niet naar andere clubs buiten real en barca in la liga kunnen kijken.

6 april 2015 om 12:44

Eerlijk gezegt heb ik niet echt oo ozil gelet in de finale. Is er misschien een.filmpje van ozil op youtube van de wk finale

6 april 2015 om 12:56

Ja hoor, tik dit maar in op Youtube:

Mesut Özil vs Argentina - World Cup 2014 Final - (13/07/2014) - HD

6 april 2015 om 13:07

Thanks

6 april 2015 om 14:06

Hmm heb de filmpje gezien ik moet jullie hier wel gelijk geven.

6 april 2015 om 14:10

Ik heb het gezien maar wat was er zo bijzonder aan?

6 april 2015 om 14:18

In een paar gevallen ziet Ozil een derde of vierde optie die niemand anders zou zien. Hij houdt de bal net lang genoeg bij zich zodat die optie ontstaat. Onderschat hem toch niet zo.

6 april 2015 om 16:25

Kijk bijvoorbeeld bij 3:24, de meeste spelers zouden voor de op het oog makkelijke opties kiezen en de bal naar Schürrle (nummer 9) of Müller (nummer 13) passen, of een voorzet op Klose (nummer 11) geven, maar Özil ziet een betere optie en passt naar Kroos (nummer 18) die vrij kon inschieten.

Ozil maakt gigantisch veel meters.

Zijn flegmatieke stijl wordt niet gewaardeerd in het moderne voetbal, en er zijn te weinig autoriteiten (analisten, journalisten) met voetbalverstand. Ze praten elkaar allemaal na, en nemen zooi over van de Britse pers. Britten hebben niet eens goede trainers, laat staan dat die pennenlikkers er verstand van hebben.

6 april 2015 om 10:56

Zo we hebben een Özil van hier.

6 april 2015 om 11:09

Het is wel een feit dat Ozil enorm veel meters maakt, meer dan veel andere spelers. In 309 minuten in de CL (ofwel 3 1/3e wedstrijd) heeft hij 39 kilometer gelopen, toch een redelijk gemiddelde zou ik zeggen. Alleen valt het door zijn houding niet zo op, maar hij is veel meer in beweging dan dat het lijkt.

6 april 2015 om 13:28

Nee, we hebben iemand met verstand van voetbal. Als mensen zeggen dat Özil geen goede voetballer is weet je gelijk dat je ze niet serieus meer moet nemen. Helaas doet een groot deel van Engeland dat.

6 april 2015 om 11:05

Er zijn genoeg mensen die positief zijn over Ozil. Alleen kritiek verkoopt beter.

Wat gebeurt hier. Jamie Redknapp een keer positief over Arsenal, of een Arsenal speler, dat kan bijna niet, haha. Misschien begint hij eindelijk zijn verstand te gebruiken, want hij heeft hier voor zowat de eerste keer gelijk.

Het is gewoon een fantastische speler. Eerste seizoen bij Arsenal was hij niet zo goed. Maar ik vin hem dit seizoen geweldig. Natuurlijk niet elke wedstrijd maar zoals tegen Liverpool zie je dat hij echt absolute wereldtop is.

6 april 2015 om 11:52

Ik vind hem niet absolute wereld top. Wel wereld top maar hij is veel te wisselvallig. Hij heeft echt een slechte conditie. Hij red nooit veel wedstrijden achter elkaar te spelen. Is eigenlijk deels wemgers schuld. Met mourihno zou hij veel constanter zijn. Die zou hetzelfde hebben gedaan met ozil als hij deed met hazard. Gewoon bijna alle wedstrijden spelen 90 min lang.

6 april 2015 om 12:56

Je weet toch wel dat 90 procent van wat je zegt puur media geleuter is. Ozil maakt bijna elke wedstrijd de meeste meters, maar volgens jou kan hij wedstrijden niet uitspelen. Hoe kon je daar bij.

6 april 2015 om 13:31

Özil heeft juist misschien wel een van de beste condities van alle PL spelers. Maakt altijd de meeste kilometers van alle spelers in een wedstrijd, die gast loopt ontzettend veel, dat is juist een van zijn krachten.

6 april 2015 om 14:08

Ja faregas loopt ook met matic de meeste meters bij chelsea maar heeft geen geweldige conditie want wedstrijden daar na raken ze moe en spelen ze slecht. Daarom liet mou ozil vaak geen 90 min spelen of gaf hij hem wel eens rust wedstrijden.

6 april 2015 om 14:09

Dat kon je vaak in real zien. Als hij veel meters rent word hij paar dagen.later een stuk minder. Net als fabregas had de meeste meter eerste seizoenshelft maar kon het niet vol houden en werd veel minder de tweede

6 april 2015 om 14:19

Mwua, Ozil heeft daar niet zoveel last van. Cesc is gewoon overplayed door Mourinho. Net als zijn hele eerste 11 trouwens. De laatste 2 wedstrijden gingen maar net goed, ik denk ook dat een fysieke ploeg als Leicester punten gaat afsnoepen van Cfc. Wij hebben van de top-4 nog de meeste wedstrijden voor de boeg (FA cup), we zullen zien.

6 april 2015 om 14:30

@zoumachine
Ik vind het allemaal een beetje kinderlijke redenaties. Puur gebaseerd op de theorie en niet wat in de praktijk gebeurd.

Het is niet geheel onlogisch wat je zegt, maar de praktijk wijst 9 van de 10 keer iets anders. Als je al bijna 13 jaar lang met de juiste gedachte naar wedstrijden kijkt ( dan spreek ik voor mezelf) dan zie je dat wat jij zegt bijna nooit voorkomt, het zijn meestal andere factoren die een speler tot niets/weinig laten lijken.

6 april 2015 om 14:37

Dat is waar komt omdat mourihno het word roteren niet kent.

6 april 2015 om 14:40

Ik benijd jullie wel, iedereen bleef fit dit seizoen. Wij zouden naast jullie staan als het ons ook eens zou lukken. Maar hij had wel iets meer mogen rouleren. Die twee redelijk gelukkige goals tegen Hull en Stoke hebben hem gered.

Ozil is geen miskoop geweest en heeft zeker iets aan Arsenal toegevoegd, maar ik had er nog wel dat kleine beetje meer van verwacht. Ik mis soms die laatste 10% die hem een absolute wereldtopper zou maken.

Ozil is zeker een goede aankoop, ik was dan ook een beetje jaloers dat hij naar Londen ging ipv Manchester. Hij heeft alleen zijn uitstraling niet altijd mee, maar is dat niet een teken van de hele groten.
Romario, Ronaldinho en zo kan ik er nog wel een aantal op noemen die dat ook in meer of mindere mate hadden/hebben en toch geweldige spelers zijn/waren.

Ozil is wel 50 miljoen waard maar hij is niet scorend goed genoeg. Als hij dat kon dan zou hij een gouden bal winnen maar David Silva is ook hetzelfde. Ik vind fabregas en mata betere spelers maar dat vind ik

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren