Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Koploper PSV maakt gehakt van belabberd FC Twente

Laatste update:

Supporters van Ajax die nog droomden van de landstitel hadden hun hoop gevestigd op FC Twente, dat zaterdag in actie kwam tegen koploper PSV. Trainer Alfred Schreuder stuurde echter de tweede garnituur het veld in en ‘Jong FC Twente’ was geen moment opgewassen tegen de lijstaanvoerder. FC Twente maakte een beroerde indruk en mocht van geluk spreken dat PSV na rust enigszins met de handrem erop speelde: 0-5.

/

Met het oog op de halve finale van het bekertoernooi trad FC Twente aan met een B-ploeg. Dat was koren op de molen van koploper PSV, dat geen enkele moeite kende met de ploeg uit Enschede. FC Twente begon niet eens slecht, maar voor rust was de wedstrijd al wel beslist in het voordeel van PSV. Na een halfuur opende Luuk de Jong met zijn zestiende van het seizoen de score. De aanvaller was bij de les toen Luciano Narsingh de bal tegen de paal had geplaatst. Voor De Jong was het een bijzondere treffer, want het was zijn 57ste in de Eredivisie en daarmee evenaarde hij het totaal van broer Siem.

Een minuut of vijf later was het 0-2 via Jeffrey Bruma, die zich losrukte bij een hoekschop en de bal tegen de touwen kopte. Het dramatisch opererende FC Twente kreeg vlak voor de onderbreking ook de derde om de oren, toen Georginio Wijnaldum de bal beheerst achter Sonny Stevens werkte.

/

De laatste keer dat PSV in Enschede won was alweer tien jaar geleden, in 2005, maar dat er een nieuwe overwinning bij zou komen was wel duidelijk. Het team van trainer Phillip Cocu liet na de onderbreking de teugels vieren en dat maakte het voor de neutrale toeschouwer niet leuker. FC Twente bakte er namelijk helemaal niets van en omdat de dadendrang van PSV stopte werd het een saai schouwspel, al kreeg De Jong vlak na de pauze een dot van een kans op de 0-4.

Die 0-4 zou er alsnog komen. Memphis Depay, de topscorer van de Eredivisie, had nog geen treffer gemaakt, maar die kreeg hij een kwartier voor tijd wel. De felbegeerde aanvaller rondde oog in oog met Stevens koel af. Voor de supporters van FC Twente viel er in de slotfase ook nog wat te juichen: Felipe Gutiérrez maakte zijn rentree na lang blessureleed. Dat juichen verging de fans snel, want Depay maakte er nog 0-5 van.

FC Twente had gewoon met het sterkste team moeten spelen

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
4 april 2015 om 22:45

Met 73 punten is de titel gewoon binnen, kan niet anders.

Ajax haalde dit de afgelopen 4 seizoenen. Hopelijk gaat PSV nog over de 80 punten heen, zou het wel mooier maken. Elk team dat kampioen wordt moet eigenlijk 80 punten halen.

10-11: 73 punten
11-12: 76 punten
12-13: 76 punten
13-14: 71 punten

4 april 2015 om 22:47

Gaat wel lukken , Zwolle,heerenveen en Excelsior uit ,,,

Titel was voor mij gevoel na Feyenoord thuis al binnen.

4 april 2015 om 22:49

Pak dan ook het jaar ervoor. Ajax wordt 2e met 85 punten..

4 april 2015 om 22:49

Feyenoord thuis?

4 april 2015 om 22:54

Waarom zou ie het jaar daarvoor ook moeten pakken? Ging om kampioenschappen en geen 2de plekken

4 april 2015 om 23:44

Ja en dat met 73 punten de titel binnen is... daar doelde ik op. Psv moet uiteraard kampioen worden, maar tegenwoordig gaat het kampioenschap naar de ploeg die de meeste uit punten pakt.

4 april 2015 om 23:55

Moet je nagaan hoe slecht de concurrentie het toen deed! Raar statement ook, al heb je 60 punten en word je kampioen je krijgt dezelfde schaal.

5 april 2015 om 01:16

@Dean de ploeg met de meeste punten wordt toch altijd kampioen?

5 april 2015 om 09:37

Dan was de titel voor die wedstrijd ook al binnen toch?

5 april 2015 om 11:41

Moet je de eerste ook even noemen. Twente met 86 punten.

5 april 2015 om 13:29

@dean

Dat was een top jaar, klopt. Maar Ajax is een andere weg ingeslagen met 'mindere' spelers en een andere filosofie. Dan lijkt het me logischer om enkel en alleen alles onder De Boer er bij te halen.

Nu hopen op puntenverlies van Ajax morgen.

4 april 2015 om 22:55

Ook al wint ajax, psv wordt kampioen en terecht ook als je het hele seizoen bekijkt. Verder moeten ze Depay zo snel mogelijk verkopen want die voetbalt alleen voor zichzelf.

4 april 2015 om 23:35

In welk opzicht maakt dat nog wat uit dan?

5 april 2015 om 00:44

Thuis kampioen worden tegen Heerenveen, altijd beter dan uit!

5 april 2015 om 09:44

Zou mooi voor jullie zijn. Maar ik hoop toch nog op een overwinning op jullie.

Beker of niet Twente, je hebt ook nog supporters die een duur kaartje kopen voor een mooie pot. Kom op Zwolle, aanpakken dat Twente!

4 april 2015 om 22:45

Aan de ene kant is dat wel te hopen na wat ze vanavond gedaan hebben. Maar ik denk toch dat Twente gaat winnen.

4 april 2015 om 22:48

Ik hoorde best vrolijke en tevreden mensen op de tribune. Zowel in het uitvak als de thuissupporters.

4 april 2015 om 22:53

Dan komen die thuissupporters niet voor t voetbal naar t stadion...

4 april 2015 om 22:54

Clubliefde heet dat

4 april 2015 om 22:55

Of juist wel en willen de liefhebbers een goede ploeg aan het werk zien, ongeacht of het de thuis of uitploeg is.

4 april 2015 om 23:01

Groot compliment voor het publiek van twente. In deze slechte tijd, en dan ook nog 5-0 achterstaan door blijven supporten doet maar één club in Nederland en dat is Twente.

4 april 2015 om 23:38

Je bedoelt omdat Ajax geen kampioen wordt? Ik zie niet in hoe je hier vrolijk van kunt worden. Als dat de reden is voor vrolijkheid is, geeft het wel te denken.

5 april 2015 om 01:25

We wisten op voorhand, dat dit Twente niet ging winnen van PSV. Daar was de ploeg te jong en onervaren voor. De wedstrijd van dinsdag is veel belangrijker dan die van gisteren. De competitie is toch verloren.

5 april 2015 om 02:08

Dus dan ben je vrolijk en tevreden als je met 5-0 om de oren krijgt?? Dat was namelijk de uitspraak waar ik op reageerde. Jou uitleg maakt het voor mij niet begrijpelijker hoor.. Eerder minder. Wat een instelling.. We wisten van te voren dat we niet gingen winnen dus we laten ons maar lekker afdrogen.

5 april 2015 om 09:25

Ja Jansen joenite, dat was me al duidelijk voordat die wedstrijd gespeeld werd. Niemand, maar dan ook niemand bij Twente zag dit als een wedstrijd. Er moest gewoon 90 minuten over het veld worden gelopen. Dit is toch een regelrechte blamage? Tevreden zijn met een afslachting in eigen huis met 0-5?? Jullie kregen wat jullie verdienden. Nou, gelukkig zitten jullie lekker in de flow voor de wedstrijd tegen PEC.

5 april 2015 om 11:19

Want we zaten echt in de perfecte flow en zouden met Ter Avest en Tapia wel winnen van PSV? Fantast..

5 april 2015 om 12:37

Twente wilde niet winnen. Opstelling instelling. Het was duidelijk. Het boeide niemand wat in Enschede. Dat is ook duidelijk te zien bij de supporters.

Een wedstrijd spelen zonder de wil die te winnen, dat heeft niks met sport te maken. Dan ga je eraf. Ook tegen Dordrecht had dit Twente verloren met die instelling.

Je kunt ook het beste ervan maken en als team een zinnige tactiek bedenken om in ieder geval met zijn allen een goede wedstrijd te spelen. Twente kan ook goed spelen en verliezen van Psv. Nu was het, zonder tactiek, zonder instelling, vrijblijvend, hup de slachtbank op. Je kunt samen knokken voor wat je waard bent, dan verlies je ook, maar houd je er als team een goed gevoel over wat je meeneemt naar Pec.

Edit: Maar goed, de wedstrijd is gespeeld. Wat ik een mooie opmerking hieronder vond was: Schreuder heeft niet gegokt en toch verloren.

5 april 2015 om 14:49

Ik ben het helemaal met je eens. Vooropgesteld dat ik me ook kapot erger aan mijn eigen cluppie de laatste tijd.. Maar wat Twente doet dat is echt beschamend. Gewoon 90 minuten op het veld staan omdat het moet en na 1 goal tegen gewoon de deur open zetten en je kapot laten maken. Ik begrijp echt niet dat de meeste reacties van de Twente fans zo gelaten zijn, maar zoals ik al vaker heb aangegeven is dat wel tekenend voor een groot deel van de supporters. Ik zeg erbij dat het niet over alle supporters gaat, maar in de regio heeft in de tijd van hun kampioenschap een heel groot deel van de mensen hun ouden club als een baksteen laten vallen. Die waren vervolgens het hardst voor Twente aan het schreeuwen. De mensen die het hardste schreeuwen, zijn nu de mensen die je niet meer hoort. Hierdoor krijg je die gelatenheid. Ik kan er niks aan doen, maar ik hoop echt dat Schreuder niet beloond gaat worden voor deze kansloze manier van handelen, ik hoop dat PEC genadeloos is.

5 april 2015 om 18:59

wat moeten we dan? Opnieuw ontevreden reageren, fluiten? Daar wordt het echt niet beter van, ook niet met de wedstrijd van dinsdag in vooruitzicht. Gisteren was klasse verschil zo groot dat ik geen minuut de illusie had op een goed resultaat. Daarnaast gewillig naar de slachtbank? PSV scoort 3x uit omschakeling, tuurlijk gaan daar fouten aan vooraf maar PSV heeft denk ik 50 goals dit seizoen uit de omschakeling gescoord. Tevens als je droeftoeters als kusk en miyachi opstelt die het Twente shirt niet waard zijn ja wat kun je dan verwachten als thuis supporter? Verder heb ik me het gehele seizoen al lopen ergeren dus ja zo'n kansloze nederlaag als gisteren deed me weinig. Maar goed je blijft supporter en elke x als je weer in de bus zit richting GV hoop je op een sprankelend, aanvallend Twente dat met passie en inzet speelt. Helaas is dat al een hele tijd geleden en daardoor merk je ook gelatenheid op de tribune. Enige positieve aan gisteren was de invalbeurt van gutierez en dat merkte je ook weer aan de supporters!

4 april 2015 om 22:54

Als Twente wint dinsdag lijkt me deze offer meer dan waard en zul je geen twente fan horen klagen lijkt mij!

4 april 2015 om 23:01

Twente is in heel korte tijd van paradepaardje weggezakt naar een heel trieste club. Los van alle verzachtende omstandigheden van schorsingen en blessures moet een subtopper meer kunnen bieden dan dit... en dit is nog het niveau van vóór de bezuinigingsslag. Volgend jaar zijn veel van de afwezigen van vanavond permanent vertrokken... beloofd heel weinig goeds.

4 april 2015 om 23:20

Competitievervalsing heet dit. Past niet bij een club als Twente. Jammer ook voor de competitie, die is het leukste als het beslist wordt op de slotdag.

4 april 2015 om 23:27

Waarom is dit competitie vervalsing?

4 april 2015 om 23:42

Tegen een team dat in de race is om de titel opzettelijk met een zwakke opstelling spelen en zo de 3 punten cadeau geven. Het is op zijn minst geen fair play en zeker niet je sportieve plicht vervullen. In mijn ogen zelfs competitievervalsing. Wat niet betekent dat ik niet begrijp waarom ze het doen. Toch hoop ik altijd dat ze na dit soort kunstjes heel hard verliezen in de beker.

4 april 2015 om 23:46

Welke opstelling zou jij gebruiken dan?

4 april 2015 om 23:53

De opstelling waarin ze al het hele seizoen spelen.

5 april 2015 om 00:14

Gaat moeilijk i.v.m blessures/schorsingen

5 april 2015 om 01:07

Precies, dat wordt hem niet door blessures en schorsingen. Alleen Tapia (19) en Ter Avest (17) hebben slechtd een paar keer in de basis gestaan en zijn niet opgesteld vandaag omdat ze op die leeftijd en interlandverplichtingen nog geen vol programma aankunnen. Lekker voorbarig ben je dan met je oordeel 'competitie vervalsing'.

5 april 2015 om 10:46

Haha Remcob
Wat dacht je? Ik ga de altijd populaire term competitievervalsing even gebruiken? Om vervolgens niet weten waar je over lult? Dat is nou jammer vent... Als je ook maar een beetje interesse had gehad in Twente dan wist je dat er 4 a 5 basisspelers geblesseerd danwel geschorst waren! #fail...

5 april 2015 om 03:35

Master: wat zeur je nou over duur kaartje ik snap het wel van twente 4 basis spelers zijn niet helemaal fit dan laat je ze vandaag toch niet spelen dan is toch logisch dat je ze spaart voor de beker... jij snapt het echt niet he..

Wat ik al zei, liever tegen PSV met 0-5 onderuit en van Zwolle winnen dinsdag dan andersom. Maar wat een wanvertoning zeg...

4 april 2015 om 22:50

Twente en Europa horen even niet bij elkaar!
Even weer gewoon gaan doen, is al moeilijk genoeg.
Succes.
Bedankt Joop!

4 april 2015 om 22:53

Ik praat niet over Europa (en wat hebben Groningen, Excelsior en PEC er te zoeken trouwens?), maar hoop gewoon dat er nog iets positiefs overblijft aan dit seizoen. De finale halen zou al een hele prestatie zijn, geeft toch een heeeeeeel klein glanslaagje over dit matte seizoen en de seizoen die nu komen gaan.

4 april 2015 om 23:18

Door dit soort competitievervalsingen hoop ik oprecht dst pec met 0-9 wint

4 april 2015 om 23:21

Welke opstelling had jij er neergezet dan. Rekening houdende met de volgende dingen:
- Geschorst: Ziyech
- Geblesseerd: Bjelland, Engelaar, Castaignos, Corona
- Niet fit: Tapia, ter Avest

Niet huilie-huilie, alternatief graag!

5 april 2015 om 01:30

Kijk eens naar je eigen club, heeft die geen salon remise tegen heracles gespeeld. Vorig jaar of daarvoor. Zij kampioen en Almelo veilig. Corrigeer me als ik fout zit.

5 april 2015 om 02:27

Competitievervalsing?
Geblesseerd: Gutierrez, Bjelland Castaignios en Corona.
Geschorst: Ziyech.

Dan blijft er voor Schreuder niet veel over om te kiezen,

5 april 2015 om 03:18

Nee, in de ogen van Ajacieden kun je geblesseerde spelers wel opstellen als dat hun beter uitkomt, snap dat dan. Doen ze zelf ook, daarom speelt die Viktor Viezerd het hele jaar al niet.. Blessures en schorsingen zijn begrippen die kennelijk opnieuw uitgelegd moeten worden. De Ajacieden die lullen over competitievervalsing zijn wat mijn part welkom in de Conference Room van de Grolsch Veste, geef ik wel een workshop om deze begrippen haarfijn uit te leggen.

5 april 2015 om 03:38

Het gaat niet om Europa maar om de startpremie. Nederlandse club's hebben ook niets te zoeken in de CL maar de kassa rinkelt geweldig.

5 april 2015 om 10:17

Kijk je ff lekker naar je eigen ploegie voordat je onterecht gaat klagen!!!

5 april 2015 om 10:44

En dinsdag zijn ze ineens weer allemaal fit.

4 april 2015 om 22:54

Ja als Ajax maar geen kampioen word.

4 april 2015 om 22:57

Bullshit, gun het Ajax 100x meer dan PSV (al is 100x0 nogsteeds 0). Maar Twente met een compleet fitte selectie had ook klop gekregen. Doe svp niet alsof PSV kampioen wordt door deze pot want dat is niet het geval.

4 april 2015 om 22:57

Jollie

?????????

Jij begrijpt het belang niet van aankomende dinsdag? de bekerwedstrijd/ Als je de beker wint dan heb je een rechtstreekse ticket voor Europa!

Dat heeft niets met Ajax te maken.

4 april 2015 om 22:57

Zegt degene met een Ajax logo op zijn profielfoto? Hahaha huh..

4 april 2015 om 23:02

dat snap ik heel goed. Twente speelt een belabberd seizoen en als je dan de beker kunt winnen snap ik best dat ze dit doen.

4 april 2015 om 23:04

Doe ik ook helemaal niet PSV is het seizoen het meest constant geweest dus woeden terecht kampioen.

4 april 2015 om 23:06

De beker betekent ook 2,4 miljoen voor EL. Dat geld is toch behoorlijk welkom!

5 april 2015 om 09:42

Als je beker wint hahaha! Denk je dat nou echt! PEC is zoveel beter!

5 april 2015 om 11:20

En PSV is nog veel beter, dus die hsdden we sowieso niet gewonnen.

4 april 2015 om 23:14

Hoop dat Zwolle wint. Die spelen vanavond wel normaal tegen Willem2. Zo'n club verdient geen bekerfinale.

By the way
Denk ook niet dat Liverpool waardeert dat hun mooie clublied ook zo verkracht wordt bij elke thuis wedstrijd van Twente.

4 april 2015 om 23:19

Twente had niet beter, heb je een alternatieve opstelling dan?

Wat betreft You'll Never Walk Alone: Doen ze in Utrecht en Rotterdam ook. Overigens is het lied ook niet van L'pool maar voor een musical geschreven. Zij hebben (net als Twente, Feyenoord en Utrecht) dit gewoon klakkeloos overgenomen.

4 april 2015 om 23:30

Jij durft hansje

4 april 2015 om 23:35

Zit het zo diep Hansje? Het feit dat jullie geen kampioen worden hebben jullie volledig aan jezelf te danken. Heeft niks te maken met dit resultaat. Zelf falen en dan waar mogelijk Nasr een ander gaan wijzen... Triest

4 april 2015 om 23:47

@tukkertje
Ik denk dat er tegen Zwolle dinsdag weer ineens wonderbaarlijk snel weer wat spelers hersteld zijn. Maar goed we zullen zien. De kaarten in de eredivisie waren toch al wel geschud.
Dat over you'll never walk alone klopt wel wat je zegt. Celtic zingt het ook veelvuldig. Die kunnen het ook fantastisch. Bij Nederlandse clubs is het gewoon niet mooi. Bij Twente gaan ze ineens heel snel zingen als de muziek uit gaat bijvoorbeeld. Vroeger zongen we het bij Ajax ook wel. Leek overigens ook nergens op moet ik bekennen😂

4 april 2015 om 23:53

Ik hoop het, wil ook best geloven dat er een spelletje gespeeld is/wordt. Maar 100% zeker kunnen we hier niet over zijn.

Ja die tempo-versnelling is denk ik alleen gedaan om het iets een eigen draai te geven. Ik hoor het ook liever op Anfield hoor

5 april 2015 om 00:03

Liverpool heeft Twente zelfs het gebruik van YNWA gegeven .

Alleen dat weet hansje dan weer niet

5 april 2015 om 01:52

hansje,wij verkrachten niet!
Dit nr is niet van Liverpool,maar van Gary and the pacemakers,voor zover je dit nog niet wist......
Jij bepaalt niet wat wij zingen bij onze thuiswedstrijden,doen wij zelf.
Al zingen wij Heavy metal thunder (saxon).
Bemoei je niet met zaken die je niet kunt onderbouwen,maar zing om mijn part het lied van good old sjakie schram.
Dan ben je inieder geval niet aan het verk.......
En ik hoop dat Zwolle verliest.

5 april 2015 om 03:56

@hansje1969

By the way
Denk ook niet dat Liverpool waardeert dat hun mooie clublied ook zo verkracht wordt bij elke thuis wedstrijd van Twente"

Ik denk dat, Oscar Hammerstein II, de schrijver van dit universele lied wel wat anders voor ogen heeft gestaan als een gijzeling door een voetbal club.

5 april 2015 om 10:48

@altomanic
Je mag het van mij zingen. Maar zoals ik boven al uitleg aan Tukkertje91 - wat tikkertje91 ook met me eens is - is dat er als de muziek wordt weggedraaid er ineens heel snel en ongelijk doorgezonden wordt. Dat noem ik verkrachten van zo'n mooi clublied. Luister bijvoorbeeld hoe dat bij Celtic en Liverpool gaat. Die hebben geen achtergrond muziek nodig ten eerste en ten tweede zingen ze in een tempo allen tegelijk. Dus ga hier aan werken zou ik zeggen....en ja natuurlijk weet ik van wie het y.n.w.a is

5 april 2015 om 11:20

hansje ,Ik vind je met deze opmerking veel genuanceerder overkomen dan in het eerdere bericht van je,hier kan ik wel wat mee.
Ik zal mn maatjes inlichten over je tip,dat ze in ieder geval in de maat gaan leren zingen,fijne dag nog gewenst.

5 april 2015 om 11:39

Dank jij ook en succes dinsdag....ik hoop dat je tip gaat werken....zou mooi zijn

Duidelijk krachtsverschil tussen de aankomende kampioen, en een club op zoek!!!

Lekkere wedstrijd maar wel geflatteerd, PSV won vanavond van een C-ploeg.
Maher en Willems speelde allebei een ijzersterke wedstrijd, Willems hield achterin gewoon alles tegen en strooide ook weer met heerlijke passes!
En toch doet Memphis het weer hé, 19 goals voor een linksbuiten is gewoon zeer goed.
Op naar de 22e landstitel!

4 april 2015 om 22:43

wat is jouw definitie van geflatteerd?
Het had ook 0-8 kunnen zijn....

4 april 2015 om 22:44

We moeten niet doen alsof PSV hier een enorme prestatie heeft neergezet want dit Twente was gewoon zeer zwak.

4 april 2015 om 22:47

Dan moet je effe woordenboek erbij pakken, geflatteerd is iets anders!

4 april 2015 om 22:49

Je hebt gelijk, scherp

4 april 2015 om 22:55

Beetje nuanceren heet dat dan. Verder ben ik het wel met je eens, 5-0 winnen van een middenmoter in de Jupiler League (Jong-Twente dus) is geen wereldprestatie.

4 april 2015 om 22:58

Hhet had ook 1-0 kunnen zijm als liesveld gewoon een penalty durft te geven. Verder gewoon een verdiende nederlaag voor Twente. PSV counterde er lustig op los.

4 april 2015 om 23:02

Penalty is geen 100% doelpunt, iets te makkelijk oordeel. Hoe dan ook, PSV gewoon beter. Duidelijke winnaar, totaal zoals verwacht (tenzij je een optimistische Ajacied bent uiteraard, dan had Twente moeten winnen merk ik op deze site een beetje).

4 april 2015 om 23:04

Ja en Twente stond en keek er naar..

4 april 2015 om 23:23

Leverde zelfs nog de bal regelmatig bij PSV in, voor een vrije doortocht.

4 april 2015 om 22:45

Overdreven... C-team... Ik ben benieuwd waarom ze dan 22 spelers moesten sparen???

4 april 2015 om 23:35

Depay maakt hier wel de 4 en 5-0, niet de belangrijkste goal dus.

Goedzo PSV bijna zijn we weer Kampioen .. Maher speelde echt goed net als tegen Feyenoord.
Het was tegen een B-Twente maarja daar konden wij ook niks aan doen.
Eendrachtmaaktmacht.

5 april 2015 om 07:28

Maher speelde niet goed tegen Feyenoord. Hij liet zich veel vallen en schoot tegen de lat. Maher was niks, is niks en wordt niks. Hooguit een in zak gekochte kat.

5 april 2015 om 09:52

Maher was de beste man van psv tegen feyenoord ..

Heb zeker niet alles gezien, maar belabberd???? Ze speelden met veel jongeren met weinig ervaring....maar goed..deze kop is natuurlijk veel spectaculairder

4 april 2015 om 22:44

Belabberd is een prima omschrijving. Die Miaychi kan echt niets hè?

4 april 2015 om 22:52

Die kasper kusk bakt er ook vrij weinig van. Willems,maher en wijnaldum sterk

4 april 2015 om 23:01

wel geweldig dat Guiterres (of hoe schrijf je dat) weer terug is na een lange blessure.

Psv schoffelt verdiend twente onderuit. Twente wat wel op halve kracht speelt qua spelers. Maar zeer begrijpelijk dat twente dat doet.

Ik heb genoten van het spel van Maher!!

4 april 2015 om 23:05

@biggles,

Maher heeft zich dit seizoen zichtbaar doorontwikkeld, stopt veel meer energie in het spel en durft ook het duel aan te gaan.

4 april 2015 om 23:15

Absoluut. Die jongen is bij Psv totaal anders moeten gaan spelen. (maher was een echte nummer 10). maar hij heeft zich dit seizoen geweldig ontwikkeld. En man man man wat werkt die zich in de rondte. Vond hem zeer sterk vandaag.

5 april 2015 om 00:31

Eerlijk gezegd vond ik maher niks maar verraste brenet mij positief

5 april 2015 om 00:48

Brenet hoeft ook niet veel te doen om positief te verrassen...

5 april 2015 om 00:55

Ik had hem minder verwacht vandaar

4 april 2015 om 22:45

Het is maar net hoe je het wilt zien uiteraard. Ik heb er geen moeite mee. Daarbij petje af voor de supporters dat zij zo positief bleven.

4 april 2015 om 22:49

Eens...top hoor...

4 april 2015 om 22:54

Heb je de lijst met geblesseerden gezien??? Lees dat eerst s voordat je oordeelt

4 april 2015 om 22:55

Nogmaals. De spelers die geblesserd en geschorst waren zijn vervangen. Meer opties hebben wij gewoon niet, helaas.

5 april 2015 om 04:27

@frtorres

De supporters willen een winst zien tegen Zwolle. Wat moet Twente met 3 punten tegen Psv. Levert voor Twente financieel niks op.
Sommige wedstrijden worden altijd als belangrijker gezien als een gemiddelde wedstrijd. Bij Derby's of de klassieker wordt meer inzet getoond door spelers. Wat moet een supporter dan met de slappe thee die ze anders voor geschoteld krijgen?
Heeft Zwolle spelers opgesteld die niet fit waren? Een verlies partij voor Zwolle zou Willem II op 2 punten brengen voor de play-offs voor Europa.

5 april 2015 om 08:26

Maar 0-5 verliezen, mag zelfs met een B elftal niet.

4 april 2015 om 23:44

Dat vind jij Frtorres. Wij, waaronder ikzelf, net terug uit het stadion interesseert het helemaal niets. In de situatie waarin Twente zich bevindt zijn alle inkomsten welkom en de snelste inkomsten liggen voor Twente op dit moment in de beker. Daar moet alles voor wijken. Dus ook een oefenwedstrijd tegen Psv. Een PSV dat zo sterk is dat Twente dat op volle sterkte ook gewoon had verloren. Iedere supporter om mij heen dacht er net zo over. Dit seizoen speelt Twente hopelijk twee belangrijke wedstrijden. De rest gaat voor ons nergens meer over. Met eventueel nog een keer drie punten in mindering is de competitie gewoon over. Wij als supporters kunnen hier niet zoveel aan doen. En als je dat als Fctssupporter wel vindt dan snap je er volgens mij niet veel van En competitievervalsing. Als trainer mag je toch uit je selectie opstellen wie je wilt. Er staat nergens dat je verplicht bent je sterkste elf op te stellen, er staat alleen dat je elf voetbalgerechtigde spelers op moet stellen en dat zijn alle selectiespelers die onder contract staan bij Fct. En als trainer moet je ook de belangrijkste doelen nastreven en als dat betekent dat je je belangrijkste spelers spaar of beschermt voor een schorsing dan mag dat gewoon. PSV heeft nu de mazzel dat ze in deze situaite naar Twente mogen. Maar dan nog, nogmaals PSV was erg sterk en had van een volledig Twente ook gewoon gewonnen. En zelf gun ik PSV het kampioenschap 100 keer leiver dan Ajax.

5 april 2015 om 11:35

@rico41
Waarom dat laatste dan?

Dit had ik wel zien aankomen. Met zo'n elftal spelen tegen de nieuwe kampioen had ook nooit goed kunnen gaan. Wat is het toch fijn dat Guitierrez terug is. Je ziet direct zijn klasse. Overigens vond ik Van der Heyden een prima debuut hebben. Fel de duels aangaan en bleef relatief rustig aan de bal.

Vond het elftal nog wel wat aardig mee voetballen, maar ze maakten te veel fouten. En dat moet je tegen PSV niet doen. Wat we eigenlijk al wisten PSV word nu zeker kampioen. Als ze vanavond wat punten hadden laten liggen had ik nog een beetje hoop.

Het is vandaag vier april 2015. Het nieuwe FC Twente heeft zich vanavond gepresenteerd.
Dit is het niveau waar we de komende jaren naar moeten kijken.
Wen er maar aan.
Bedankt Joop!

4 april 2015 om 22:48

Ik vind het niet erg. Schoonschip kan er gemaakt worden. En mogen onze talenten blijven, dan ben ik blij. Want ik kan erg genieten van een Tapia, Bilal, Ter Avest, Anderssen en Jelle die vanavond een prima debuut had!

5 april 2015 om 10:38

Het nieuwe niveau is ook: supporters die een afdroging in eigen huis met 0-5 wel prima vinden. Dat vind ik nog opvallender. Wat Twente gebeurt in financieel opzicht gun je niemand. Wat er gisteren gebeurde tegen PSV was het verdiende loon voor het opzettelijk laten lopen van een wedstrijd.

Ze moeten zich schamen in Enschede. Een half elftal sparen omdat ze een bekerwedstrijd moeten spelen? Man man man, het is al zover dat ze bij Twente deze maatregelingen moeten nemen. Alsof die gasten geen twee wedstrijden kunnen spelen, laat staan die onzin dat ze misschien geblesseerd kunnen raken... Dat kan op een training ook.
Ik ben natuurlijk hartstikke blij met de 3 punten, maar ik zou best begrijpen dat ze In Amsterdam wel even hun wenkbrauwen fronste....

4 april 2015 om 22:49

Meen je dit? Heb je gezien wie er geblesseerd en geschorst waren? Volgens mij hadden wij dan ook niet meer opties.

4 april 2015 om 22:50

Sparen? Wat sparen? Ziyech geschorst. Corona, Bjelland, Castaignos geblesseerd. Zelfs als het een bekerfinale was hadden ze niet gespeeld!!! Bovendien is Tapia gisteren teruggekomen van de andere kant van de wereld, dus niet helemaal fit. Ter Avest ook licht geblesseerd. Wat wil je dan? Risico nemen dat we ze nòg langer kwijt zijn..

4 april 2015 om 22:55

@ romarky

Het past allemaal precies in het straatje van eigenaardigheden wat we al een tijdje bij FC Twente zien. Het is al doodzonde dat de club zover is afgezakt, maar door dit soort grappen leveren nog meer imago schade op. Voor het Nederlandse voetbal is het natuurlijk gewoon een ramp dat na AZ (al deden ze het Europees toch nog steeds goed) nu ook FC Twente weg valt. Onze competitie heeft juist zoveel behoefte aan een echte stabiele degelijke subtop.

Overigens gefeliciteerd met het aanstaande kampioenschap, hopelijk slaagt PSV er net zoals Ajax in om toch nog wat puntjes te pakken in de Champions League, alles wat meer is, is een mooie bonus. Al hoop ik er uiteraard wel dat op wij net zoals in 2010 weer de voorrondes weten te overleven, zoals altijd zie ik toch het liefst twee Nederlandse clubs in de Champions League.

4 april 2015 om 23:06

Hoezo...we missen de gehele as van een elftal....dat is voor iedere club moeilijk op te vangen

4 april 2015 om 23:14

Dit soort dingen snap ik echt niet. Merendeels van de optimistische Ajacieden die hier nu lopen te haten tegen Twente vanwege de opstelling lopen normaal de ploeg in de grond te boren. Twente heeft niet meer dan dit, blessures, schorsingen en een niet compleet fitte Tapia en ter Avest. Dan hou je toch echt dit team over.

Hing het kampioenschap van PSV nou echt af van een wedstrijd tegen een team dat (zelfs met een compleet fitte selectie) nog geen fatsoenlijke wedstrijd kan neerzetten? Kijk naar de punten die je zelf hebt laten liggen, in plaats van af te reageren op een ander. Als de situatie exact andersom was had je 'm wel begrepen gok ik.

4 april 2015 om 23:19

Het verschil tussen a team en b team wordt gemaakt door een 17 en 19 jarige knul?

4 april 2015 om 23:22

Ze proberen recht te lullen wat krom is. Of ja, eigenlijk krom te lullen wat recht is..

4 april 2015 om 23:29

@ nu1969

Ik doelde ook niet op het gemis van spelers die geblesseerd waren, maar ik doelde op de instelling/weerstand bieden (als je het al zo mag noemen) van de spelers die wel konden spelen (dat had ik specifieker moeten aangeven).

4 april 2015 om 23:33

@AFCA_LEEDS Akkoord, instelling was om te huilen. Maar dat is het (op de eerste 5/6 wedstrijden na) al het hele seizoen helaas..

4 april 2015 om 23:57

@ Tukkertje91

Mij heb je ook nooit horen zeggen dat een eventueel kampioenschap van Ajax van deze wedstrijd afhing. Ajax heeft het al veel eerder voor zichzelf verpest, iets wat ik in zo´n beetje alle Ajax topics al heel lang aangaf. Bij mij dus geen frustraties dat Ajax dit seizoen niet kampioen word, ook al zouden we kampioen worden; dan zou mij dat nog niet echt een goed gevoel geven. Ik zit mij al twee jaar te ergeren aan de manier hoe erbij Ajax word omgesprongen met het beleid wat naar aanleiding van het rapport Coronel en de revolutie uitgevoerd zou moeten worden.

Wat betreft die instelling, ik vind dat gewoon niet kunnen, maar dat geld voor heel Nederland en niet specifiek voor FC Twente. Bij Ajax erger ik mij daar al meer dan tien jaar aan, alleen noemde ik FC Twente na aanleiding van de wedstrijd van vanavond. We hebben het over zogenaamde professionals, maar ik vind dat het in Nederland echt ontbreekt aan een gezonde/professionele wedstrijd instelling. Met name de jonge generatie vind ik er te vaak plichtmatig bijlopen, waarbij vaak net nog niet de rode loper word uitgerold voor de tegenstander. Wat dat betreft was ik het ook helemaal eens met de woorden van Schreuder dat hij zei; dat je vanavond goed kon zien waarom sommige spelers normaal gesproken niet spelen.

Daarnaast hoop ik dat er nu geen financiële lijken meer uit de kast vallen. Nu de begroting van hetzelfde niveau als AZ, moet het niet verder gaan dalen. AZ presteert al jaren met dat budget goed in de Europa League, iets wat FC Twente ook zou moeten kunnen, maar dan wel met als belangrijke voorwaarde dat de begroting niet nog verder zakt.

5 april 2015 om 00:13

Ging me ook niet om jullie specifiek hoor, mijn verontschuldigingen. Moest het bericht nu eenmaal onder 1 van de zovele berichten in die toon zetten. Velen zijn ietwat onrealistisch (wat grappig genoeg ze Twente juist verwijten). Zoals ik hierboven al aangaf, inzet lijkt er inderdaad niet op, maar dat geldt voor 80/90% van de wedstrijden dit seizoen.

5 april 2015 om 11:12

Ok AfcaLeeds.....dat ben ik wel met je eens. Zeker van de meer ervaren krachten moet je meer verwachten...alhoewel het gebrek aan ervaring wel kan worden opgevangen door gewoon kei en keihard te werken

4 april 2015 om 23:22

Eerst janken dat twente maar een provincieclubje is. En nu zeiken dat dat provincieclubje voor de beker gaat. Dat is volgens mij gewoon normaal....

Het is ook nooit goed, gefrustreerde ajacieden hier die het vgens mij bij hun eigen ploeg moeten zoeken

4 april 2015 om 23:33

@ Sandy_d

Als er 1 persoon hier gefrustreerd is dan ben jij dat wel, je hoort mij toch nergens klagen dat FC Twente vol voor de beker gaat. Dus leg mijn geen woorden in de mond, als jij mijn post beter gelezen zou hebben of mijn andere bijdrages omtrent FC Twente; had je geweten dat ik het doodzonde vind wat FC Twente is overkomen. Nu klopt het dat er een aantal gefrustreerde Ajacieden zijn, zoals je bij elke club wel zo´n groepje hebt. Aan jouw reactie te zien ben je zelf geen haar beter, maar goed dat zien we vaker bij club supporters die altijd maar weer terug moeten verwijzen naar andere club supporters.

5 april 2015 om 02:30


Geblesseerd: Gutierrez, Bjelland Castaignios en Corona.
Geschorst: Ziyech.

Dan blijft er voor Schreuder niet veel over om te kiezen,

WE Worden Kampioen!

4 april 2015 om 22:46

Gefeliciteerd! Thuis tegen Heerenveen denk ik.

4 april 2015 om 23:07

Dan moet ajax punten laten liggen, toch? Als ze tegen heerenveen kampioen worden. anders Excelsior uit.

4 april 2015 om 23:09

Weet niet hoe het precies zit. Maar als we iedereen mogen geloven verliezen we morgen van Utrecht. Waar dat op gebaseerd is weet ik ook niet. Utrecht is ook niet zo sterk dit seizoen. Maar dan is het volgens mij wel tegen Heerenveen.

4 april 2015 om 23:11

Ik zie ajax ook niet verliezen van Utrecht. Maar utrecht brengt meestal wel iets extras tegen ajax. Dus wie weet. Maar inderdaad, als ajax punten verliest tegen Utrecht, dan kan Psv thuis tegen heerenveen kampioen worden.

4 april 2015 om 23:35

Ja helaas wel heel het seizoen zie je ze niet alleen tegen Ajax. Hoop dat we net zo spelen als in de thuiswedstrijd tegen Utrecht. Eerste helft niks aan de hand maar de 2de helft maakten we het ons onnodig moeilijk. Maar ja de Boer heeft nog niet in de Galgenwaard gewonnen als coach. We zien het morgen wel om kwart over 2.

Hoewel ik als Psv fan blij bent met deze uitslag. Is het natuurlijk wel met de nodige mazzel. Het zou een compleet andere wedstrijd zijn geweest als Twente gewoon die penalty had gekregen waar ze recht op hadden. Wij winnen nu met 0-5 maar met die penalty tegen hadden we ook zomaar puntenverlies kunnen lijden. Ben blij dat we nu de wind eens mee hadden. Want ik vond dat El Ahmadi in de Feyenoord wedstrijd rood had moeten hebben. En bij Ajax thuis had Psv bij 1-1 een 100% penalty moeten krijgen. Psv is natuurlijk wel eens vaker bevoordeeld. Zoals Az uit. Maar de laatste tijd zat het kwa arbitrale beslissingen niet mee. Ben blij dat het nu wel zo is. Want dit had een hele andere wedstrijd kunnen worden.

4 april 2015 om 22:51

Precies. En ik wil jou hierbij feliciteren met de titel.

Lichtpuntje is de terugkomst van Guttierez. Wat een held is dat zeg! Liet in z'n eentje meer overtuiging en agressie zien dan het hele team.
Ook lof voor de thuis supporters die achter de ploeg bleven staan. Schande van de psv supporters dat ze met fakkels in het familie val gaan gooien, en provocerende vuurwerk geluiden maken. Kijk allemaal de beelden maar eens terug op 13 Mei

Als je zoveel spelers mist door blesures en schorsingen dan kan je dit verwachten. Wat ik wel teleurstellend vond was de instelling en dan vooral van de spelers die.normaal wel eeens basis staan (Martina,Schilder,Mokotjo,Ebecilio,Mokthar). Wat ik ook niet snap is dat Schreuder Bijen opgesteld heeft. Dit is toch geen wedstrijd om een talentvolle speler te laten debuteren. Had desnoot schilder centraal gezet. Waar was lachman? Was nog wel mooi om Guttierez weer eens te zien. Showde meteen dat hij ver boven de rest uitstijgd qua kwaliteit. Hoop dat ze in de beker met (Stevens, Ter Avest, Martina,Bjelland,Koppers,Guttierez, Ebecilio, Tapia, Ziyech, Castaignos en Corona) een betere opstelling spelen.

4 april 2015 om 23:05

Corona waarschijnlijk niet fit dinsdag, maar goed, Mokhtar was vandaag een lichtpuntje. En denk niet dat Gutiérrez dinsdag speelt maar maandag bij Jong Twente minuten gaat maken.

5 april 2015 om 00:37

Mokthar lichtpuntje haha om te huilen. Die kerel komt altijd 2 a 3 man voorbij om een manier waarvan je denkt wow. Maar hij loopt zich altijd vast verliest de bal

5 april 2015 om 05:56

Ben geen groot liefhebber van Youness, maar vandaag speelde hij een solide pot hoor (voor zijn doen).

Gefeliciteerd PSV met de overwinning/kampioenschap. Ben bang voor Twente, dat het volgende seizoen nog erger wordt.

Het is nu duidelijk dat PSV kampioen is. Ik hoopte de dat Twente zou winnen maar jammer. Maar dit geven ze niet mee uit handen

PSV was paar maatjes te groot. Heeft Twente voetballes gegeven.

5 april 2015 om 09:03

Het eerste half uur was PSV zeker niet beter dan FC Twente en had het dmv een penalty eigenlijk met 1-0 moeten achter staan...

Hoppaaaaa! Fantastische overwinning. Morgen fijn naar Utrecht kijken. Fijne paasdagen voor iedereen.

Wat is er met Miyaichi gebeurd zeg. Echt een groot talent toen bij Feyenoord, maar die ken er echt vrij weinig meer van lijkt het.

Verder niet echt een boeiende wedstrijd. Twente had gewoon geen kwaliteit op het veld staan. Een wat scherper PSV en het wordt zo 0-8.

5 april 2015 om 05:59

Van wat ik herinner van hem bij Feyenoord was het een paar potjes bijzonder leuk gespeeld, daarna ook drama. Is hij overigens niet veel geblesseerd geweest laatste seizoenen of vergis ik me dan?

Ik hoop zo erg dat twente tegen pec ook weer klop krijgt. Wat een wanvertoning was dit zeg.

kan iemand mij vertellen welke basisspelers vandaag niet speelden
stevens martina schilder moktar ebecilo mokotjo basispelers
castagnos , corona geblesserd.
dus 3 van de normal 11 bsisspelers speelden niet.....
noem je dit een c elftal?

4 april 2015 om 23:00

Ziyech geschorst, het was natuurlijk wel een B team, maar daar kon Twente zelf niks aan doen. Die hebben dat echt niet expres gedaan.

4 april 2015 om 23:56

Corona, castaignos, bjelland, ziyech, tapia en ter avest. Meer dan de helft dus!

5 april 2015 om 00:08

Bjelland, Ter Avest, Tapia, Ziyech, Castaignos, Corona.
Dat zijn de 6 basis spelers die er niet waren. Ook meteen de betere als niet de beste spelers van dit seizoen bij Twente. Ik hoop echt dat de beker wedstrijd er uit ziet oals de opstelling die ik hier zet -.- Mokotjo maar eens aan de kant tenzij hij zal branden tegen zijn oude club o.O

Stevens
ter Avest - Andersen/tapia - Bjelland - Schilder/koppers
Tapia - Ziyech - Eghan/ebecilio/gutierrez
Corona - Castaignos - Bilal/eghan/gutierrez

Stevens
Ter Avest
Andersen
Bjelland
Schilder
Ebecilio
Ziyech
Eghan
Corona
Castaignos
Bilal

Het mag wel gezegd worden dat Narsingh gewoon een prima wedstrijd speelde en er veel dreiging van uitging. Ben dat neerhalen van hem wel een beetje zat. Ookal is hij niet super de laatste tijd.

5 april 2015 om 00:58

Hij was slecht hij kwam schilder amper voorbij

5 april 2015 om 04:07

dat weet je toch .de hele achterhoede is niks . wijnaldum kan niks. maher kan niks.
onze mexicaan kan het ook alleen in nederland. de jong is een miskoop du pay is overschat zoet verspeeld punten. en cocu praat alleen onzin en is te licht. waarom zou narsing er dan iets van kunnen.

5 april 2015 om 04:26

Toch weer twee assists erbij. Hij haalt redelijke cijfers voor een buitenspeler. Volgens mij doet alleen Memphis het in de Eredivisie beter als je puur kijkt naar de statistieken.

5 april 2015 om 08:54

Hakim ziyech heeft betere stats namelijk al tien doelpunten en assist

Offtopic: ik vindt t best sneu dat twente dit doet met t oog op dinsdag, Ron jans zijn kennende heeft ie weer wat in petto, dus ik verwacht dat pec dinsdag wint,

Ontopic: terechte overwinning psv, prima met de kansen om gegaan, twente leek nergens op

Ingecalculeerd en Twente mocht blij zijn met 0-5. Goals echter kinderlijk eenvoudig weggegeven en PSV dodelijk effectief. 2 spelers prima (schilder en Mokhtar), 2 spelers om te janken (kusk en Ryo). Met de wissels was niks mis, hebben stuk voor stuk bij een kansloze achterstand hun taken goed volbracht. Gutiérrez gelukkig terug

Ik snap dat het veel stoerder staat om te schrijven dat Twente B-garnituur expres in het veld stuurt. Maar hebben al deze mensen er ooit eens aan gedacht dat je geblesseerde spelers niet op het veld zet en dat Twente niet met opzet een B-team opstelt?

Wat een hoop onzin weer gelezen de laatste dagen..

4 april 2015 om 23:35

Ik vraag al aan iedereen al een alternatieve opstelling, maar gek genoeg geeft niemand antwoord.

Mooie koptekst voor een site met vooral ajax-aanhangers. Payback time! WIj niet voor de 2e keer kampioen en vele nu vele gemiste miljoenen daar achter gelaten. Nu mooi de rode loper uit voor Psv. Misschien zitten er nog wat ledlampjes voor ons bezuinigingsplan als beloning in.

4 april 2015 om 23:12

Wat een typisch commentaar. Wat hebben de ajacieden hier nou weer mee te maken? Doe een eierschaal op je hoofd, past wel mooi bij dit weekend.
On: Belachelijk slechte wedstrijd van Twente. Zo kun je je toch niet voorbereiden op de belangrijke bekerwedstrijd?

Nu is het wachten op het bericht dat Schreuder weg is bij FC Twente. Natuurlijk mist het de nodige creatieve en kwalitatieve voetballers, maar je zo naar de slachtbank laten leiden en dat voor eigen publiek. En dat niet voor de eerste keer.. Dan mag je best concluderen dat het een rotzooi is!

Zeer sneu voor de Twente supporters dat ze hier naar hebben moeten kijken. Hoop dat het daar de komende jaren relatief goed zal verlopen, na het vertrek van Munsterman en de rotzooi die die verder achter laat.

PSV gefeliciteerd, dit geven jullie niet meer weg.

Heeerlijk, het is door de financiele crisis van twente dat die man nog niet ontslagen is, fans zijn namenlijk ook een belangrijk onderdeel van het kapitaal van een club en als je een "topper" zo ingaat ben je niet twente waardig. Gelukkig voor psv dat nu het kampioenschap ongeveer zeker is! Het kampioensfeest zal weer in het zuiden zijnn!

4 april 2015 om 23:50

Wat had schreuder dan moeten doen? Risicos nemen met geblesseerde spelers? Vermoeide spelers opstellen terwijl je weet dat je over 3 dagen wel een belangrijke wedstrijd speelt? Jij bent gewoon niet realistisch, gelukkig zijn de meeste Twente supporters dat wel

5 april 2015 om 03:53

Dus al die spelers waren niet inzetbaar? Als dat zo is heb ik inderdaad een slechte reactie gegeven maar dat lijkt me sterk. Schreuder bakt er al niks van sinds hij aangesteld is, vind hem geen capabele trainer

als morgen depay de jong wijnaldum geblesseerd zijn en willems voor 5 wedstrijden geschorst spelen ze da vanfvnu met een bteam ?
in princioe speelde psv na de wissells met een grotere b team dsn twente.
vier basissspelers niet spelend

Met alle respect, maar wat is dit voor een waardeloos artikel. Schreuder stuurde helemaal niet een B-elftal het veld in. Had hij soms zijn geblesseerde en geschorste spelers op moeten stellen?

Ookal was de wedstrijd natuurlijk helemaal niks, de supporters lieten zich even zien. Tijdens de 0-5 zongen wij gewoon door. De uitsupporters waren schandalig, misschien klein beetje zingen maar wel heel stoer fakkeltje op een vak van ons gooien, en lekker liedjes stelen. Gaan ze ineens Hasj, coke & pillen zingen. en Liesveld heeft wat ingefluisterd gekregen van de Knvb, wij tegen de rest!

Wat is die mya hi slecht geworden zeg

Tja wat moet je nu met zo’n wedstrijd? De PSV-supporter zal spreken over een mooie en goede overwinning en de Twente-fan zal zeggen dat de bekerwedstrijd belangrijker is. Maar cijfers zeggen niet alles…..

Dit Twente was niet best en hoewel het natuurlijk een B-team was, was er wel een aantal spelers dat door de mand viel. Je hoopt met zo'n jong team toch dat er een aantal spelers zoals Mokotjo, Miyaichi, Martina of Ebecili opvallen maar dat was zeker niet het geval. Eigenlijk was alleen Mokhtar in de tweede helft een lichtpuntje. Van de (nog) jongere spelers mag je natuurlijk niet veel meer verwachten en kun je alleen maar hopen dat ze positief opvallen of de trainer laat zien dat hij een echte keuze heeft. Als een aantal van de afwezigen zal vertrekken, dan wordt het voor Twente waarschijnlijk toch wel een zware periode de komende jaren... Wat dat betreft waren de woorden van Schreuder ‘sommige jongens hebben laten zien waarom de keuze niet op hun valt’ zeker terecht.

En Psv? Tja, makkelijke overwinning maar als je bedenkt dat Twente een penalty had moeten krijgen en Andersen en Miyaichi aan het begin van de eerste en tweede helft een dot van een kans kregen dan vraag je je toch af hoe dat kan. Er loopt in Eindhoven toch een aantal spelers rond waarvan de kwaliteit of de mentaliteit toch te wensen overlaat. Een speler als Brenet heeft natuurlijk niets te zoeken in de top van de eredivisie. En een Depay scoort weliswaar twee keer, maar speelt toch vooral zijn eigen wedstrijd en is meer bezig met scoren dan met het teambelang. Adam Maher daarentegen viel toch wel weer positief op met zijn techniek en instelling.maar natuurlijk ook lichtpuntjes en met name Maher speelde een hele goede wedstrijd! Niet alleen met zijn actie bij de 3-0 maar eigenlijk laat die jongen de laatste wedstrijd al zien dat het kwartje gevallen lijkt te zijn.

Lees nu die poll pas trouwens. Wat is volgens VZ de sterkste opstelling dan? Wat had FCT anders moeten doen? Of zijn ze hier niet op de hoogte van de blessures en schorsingen etc.?

4 april 2015 om 23:50

Als het een 'do or die' wedstrijd was dan had Schreuder vast een aantal van de afwezigen gewoon laten spelen dus wat dat betreft snap ik de frustratie en de poll wel. Hoewel ik de keuzes van Schreuder ook zeker wel snap

Ik vind het erg kortzichtig van alle personen hier dat het opstellen van een 'b-elftal' als competitie vervalsing wordt gezien en er gezegd wordt dat ze dat niet moeten doen. Eerlijk gezegd vind ik het eerder realistisch. De aanstaande kampioen komt op bezoek, de kans dat je deze wedstrijd met een dusdanig gehavend elftal verliest was natuurlijk altijd al aanwezig. Dan kan je wel een niet helemaal fitte castaignos of corona opstellen, maar de vraag is of die wel voor een punt hadden kunnen zorgen. Dan kun je beter gokken op de wedstrijd waarmee je nog kans hebt op Europees voetbal, namelijk de beker.
Daarnaast brengen veel mensen het argument aan dat de supporters geld betaald hebben voor deze wedstrijd. Volgens mij zijn dit veelal mensen die zelf helemaal geen fan van Twente zijn. Waarschijnlijk willen de supporters van Twente niks liever dan de bekerfinale halen, in de competitie valt immers weinig winst meer te boeken. Door het gunnen van rust aan niet helemaal fitte spelers is de kans dat de halve finale gewonnen wordt groter. Zelf ben ik supporter van PEC en vind ik het volkomen logisch dat Twente dit doet, ook al had ik liever een minder fitte Corona gezien dinsdag.
Kortom, het opstellen van een niet fit a elftal vanavond had de kansen voor het winnen van de beker verkleind, iets wat Twente supporters waarschijnlijk ook niet zouden willen.

4 april 2015 om 23:52

Daarbij: het opstellen van een niet fit a elftal zou net zo goed een nederlaag betekenen. Ik hoop dat we er dinsdag samen een mooie pot van gaan maken!

Wat zijn veel mensen toch negatief hier. Wat kan ons deze wedstrijd nou schelen? De competitie wordt niet wat dat is al maanden lang bekend. De beker doet er toe, niet de competitie. Al had Twente met 15-0 verloren dan had ik nog steeds een mooie avond gehad. Ik heb mn buren op de tribune weer gesproken, heb gezellig een biertje gedronken, ik heb alleen geen sprankelend voetbal gezien ook niet van PSV.

Twente supporters liepen lachend en zingend het stadion uit. Niemand die deze pot interesseerd. Aankomende week nog 3 punten inmindering nemen we lachemd aan. Wij gaanvia de beker europa in!

Als de helft verkocht moet worden dan is dit de A ploeg in korte tijd dwnk ik zo?

Twente toch...schandalig. Kunnen Roda achterna

Psv bovenliggende partij maar Twente had toch wel wat in te brengen vond ik in het eerste half uur, eerlijk is eerlijk. Maar daarna kwam het tot een blok met psv ers en werden de weg gewezen, jammer dat de tukkers de weg niet meer konden vinden daarna. Al met al was het wel een leuke wedstrijd met toch wel strijd. Of het de koppies heeft laten hangen naar de Knvb beker is nog de vraag, maar logischer wijs is dat de wedstrijd om voor te gaan, europees zal het niet lukken misschien de playoffs maar Knvb beker is maar twee wedstrijden dus moeten de tukkers hier volop voor gaan en door het vuur.

Twente had niks te verliezen, de enige wedstrijd die telt is die tegen Zwolle Dinsdag.

Begrijpelijk dat Twente de focus legt op de cup.

Het is inmijnsziens het hoogst haalbare voor dit seizoen.

Twente haalt die cup wel binnen,en dat zeg ik als PSV supporter!

Dit Twente gokt nu op de beker om zo toch nog Europees te kunnen spelen maar ik denk dat PEC gehakt van ze maakt.

Nu al meer punten dan de kampioen vorig seizoen. Goed bezig Psv.
Twente speelde dan wel noodgedwongen met een veredeld B-elftal, maar alsnog een knappe zege voor Psv. 0-5 zijn duidelijke cijfers. Een lekkere kers op de kampioenstaart.

Je kunt misschien met een B elftal optreden tegen PSV, maar 0-5 thuis verliezen mag zelfs een B elftal niet overkomen!

Schandalig van Twente. Dan koop je een duur kaartje en krijg je dit soort rotzooi te zien.

Zat ik er toch nog dicht bij met mijn 0-7

Goede pot van PSV en mooi dat Twente zo is afgestraft, als de 4 basisspeler er nu niet bij waren (en te duur op het salaris drukken) speelt Twente dus volgend jaar altijd met dit team, ziet er slecht voor hun uit.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren