Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘FC Twente stelt prioriteiten en zet zaterdag B-elftal in tegen PSV’

Laatste update:

PSV krijgt in de strijd om de landstitel hulp uit onverwachte hoek. FC Twente, de tegenstander van zaterdag, zal waarschijnlijk niet met de sterkste formatie tegen de ploeg van Phillip Cocu aantreden. Volgens TC Tubantia geniet het duel met PEC Zwolle, dinsdag 7 april in het kader van de halve finale van de KNVB Beker, prioriteit bij de Tukkers.

/

Alfred Schreuder wil volgens het regionale dagblad geen enkel risico nemen met het oog op de bekerkraker. Zodoende zal elke speler die ook maar een pijntje of griepje voelt opkomen, worden gespaard. Andreas Bjelland, Luc Castaignos en Jesús Corona zijn door divers blessureleed sowieso niet inzetbaar. Hakim Ziyech is bovendien geschorst.

Het is nog onduidelijk of Renato Tapia ingezet zal worden. De tiener keerde donderdag pas terug van interlandverplichtingen met Peru. Schreuder waakt bovendien voor roofbouw op Hidde ter Avest en zet vraagtekens bij de fysieke gesteldheid van Orlando Engelaar. De KNVB Beker is voor FC Twente de enige mogelijkheid om het seizoen te redden. Bij bekerwinst plaatst de club zich rechtstreeks voor Europees voetbal. Dat zal via de competitie een stuk lastiger worden.

Een wijze beslissing

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Zonder Corona en Ziyech was het toch al een verloren zaak..

3 april 2015 om 08:16

Dan is het inderdaad al een B-elftal

3 april 2015 om 08:34

Dat is competitie vervalsing

3 april 2015 om 09:06

Valt toch wel mee:
Corona - geblesseerd
Ziyech - geschorst
Castagnios - geblesseerd
Bjelland - geblesserd
Tapia - pas terug van interland verplichtingen

Dus zelfs als twente niet voor de beker hoefde te spelen deden de meesten van hen niet mee

3 april 2015 om 09:47

Nee hoor is een logische zet van ze

3 april 2015 om 11:16

Zelfs als Psv'er vind ik dit zware competitievervalsing.
Slaat natuurlijk nergens op dat je door de Knvb beker te winnen direct de EL induikt. Zou gewoon stellen dat je dan mee mag doen met de Play-offs max.

3 april 2015 om 11:38

Competitievervalsing...

Je kan toch moeilijk geblesseerde en geschorste spelers op gaan stellen?
Haha gefrustreerde Ajacieden.

3 april 2015 om 12:09

Als het Ajax was geweest waren er PSV'ers en anderen geweest die het riepen... Dus gefrustreerde Ajacieden slaat nergens op.

On: Ze moeten gewoon het sterkst mogelijke elftal opstellen

3 april 2015 om 12:22

Ja, dat doen ze toch? Of dacht je dat geblesseerde spelers sterker zijn dan fitte spelers? Wat een gezeik om niks dit zeg

3 april 2015 om 12:50

Zijn regels van de uefa dat de bekerwinnaar europees moet spelen. Dus knvb kan daar weinig mee, hoe eens ik het ook met je ben!

3 april 2015 om 08:42

Zou het toch grappig vinden als ze met dit "b" team dan PSV verslaan,
wie ga je dan opstellen voor de bekerwedstrijd....?
Je elftal die de kampioen verslaat, of het elftal die tot op heden niet verder is gekomen dan een 9de plek in de competitie (of 8ste zonder puntaftrek)

3 april 2015 om 09:29

Denk toch dat laatste

Nog harder straffen, als je nu al b team wilt opstellen en bekend maken is competitie vervalsing. Ik snap Twente wel, maar zo iets moet je niet naar buiten brengen en eigenlijk altijd je sterkste team opstellen.

3 april 2015 om 08:11

Competitie vervalsing? Weet je wat dat is?

3 april 2015 om 09:49

KNVB die Ajax aldoor kampioen wil laten worden

3 april 2015 om 09:52

Statistisch gezien werkt de KNVB Ajax tegen elk jaar. Des te knapper de prestaties zijn van de grootste club uit NL. #WZAWZDB

3 april 2015 om 09:56

De Knvb werkt Ajax tegen? Hahahahahahahahahaha. Vorig seizoen heeft de Knvb nota bene de aanvangstijden van de wedstrijden nog nota bene verzet naar de wensen van Ajax, ten koste van andere clubs.

De Knvb werkt Ajax helemaal niet tegen.

3 april 2015 om 10:14

Waren de beste bedoeld yacubu natuurlijk. Domdomdom... PSV is de beste in de competitie...
PEC was de beste in de bekerfinale en cruijffschaal. Dnjepr de beste in Europa.. #wzawwdb

3 april 2015 om 10:51

@ Superghost

En denk je dan ook nog aan de jaren dat Feyenoord 10 penalties kreeg in 1 seizoen en Ajax slechts 1? Of dat Ajax volgens een rotterdamse krant al 4 jaar op rij benadeeld word door de arbitrage. In tegenstelling tot Feyenoord en PSV die er 3 jaar op rij van hebben mogen profiteren?

Of bedoel je dat de club met de meeste supporters op een gunstig tijdstip word uitgezonden zodat de televisie gelden omhoog gaan zodat andere clubs daar ook van kunnen profiteren.

Wil je even de feiten recht trekken en opnieuw een conclusie trekken?

3 april 2015 om 11:03

Een Ajacied die Calimero-gedrag vertoont. Het moet niet gekker worden.

3 april 2015 om 12:23

tim: nee hoor dat doen ze al jaren.

3 april 2015 om 12:27

bergkamp: 'de penalty's voor Feyenoord waren allemaal terecht en ze hadden er zelfs nog meer moeten hebben.
Jullie krijgen voor elk licht duwtje een vrije trap mee en mogen zelf veel overtredingen maken zonder vrije trap en gele kaarten krijgen jullie al helemaal bijna nooit terwijl jullie genoeg gemene overtredingen maken.
En het gebeurt ook opvallend vaak dat tegenstanders juist tegen jullie belangrijke spelers missen door onterechte kaarten in de voorgaande wedstrijd.
Dus niet zo lopen huilen.

3 april 2015 om 13:28

@ Peterhf 3

Jij moet de politiek in kerel, die maken er altijd ook weer een ander verhaaltje van, ook al hebben ze het bewijs in handen. Het AD, heeft dit een aantal keer uitgezocht, dus zet jezelf nou niet voor schut, al verdenk ik jou ervan dat je erop kickt.

3 april 2015 om 13:42

Hahaha grapjas, kan je mischien even onderbouwen waar jij op uit maakt dat de knvb dat wilt? Volgens de statistieken ligt het in elk geval niet aan de scheidsrechters

3 april 2015 om 15:56

Afca_leeds, ik weet wel zeker dat hij er op kickt. In iedere Ajax topic, laat die Peter zijn Ajax haat de vrije loop en is het veel provoceren! Wellicht is het beter, hem te negeren al is dat heel moeilijk.

3 april 2015 om 08:18

Ze hebben het recht om op te stellen wie ze willen, dus niet gelijk gaan lopen huilen met je competitie vervalsing. Dan zou ik eerst eens kijken jouw club een divisie lager. Hoe wil je dat dan noemen? Een week spelers van het 1e elftal en de andere week gasten die net de baard in de keel krijgen.

3 april 2015 om 08:27

Het blijft competitie vervalsing. Een club is verplicht om in de sterkst mogelijke opstelling aan te treden. Alleen wie bepaalt wat de sterkste opstelling is?
Ik kan me voorstellen dat supporters nu ze weten dat Twente met een B team gaat spelen ook wat beters te doen hebben dan hun team afgeslacht te zien worden.

3 april 2015 om 08:48

Competitie vevalsing? was er dan nog competitie?
En waar staat dat het verplicht is om het sterkste elftal op te stellen?
Sterkste is relatief..

3 april 2015 om 08:55

@tornado. Een club is verplicht om met sterkste opstelling te spelen? Hoe kom je daar nou bij joh? Wat een onzin!

3 april 2015 om 08:59

Als ik PSV-er of Twent was, zou ik het ook geen compitievervalving noemen
Maar natuurlijk is het wel op sportieve gronden gewoon wel competitievervalsing, al zal de kans sowieso klein zijn dat PSV het nog uit handen gaat geven.
Waarschijnlijk zal de Knvb hier ook niet blij mee zijn, die zijn toch gebaat bij een strijd, die zo lang mogelijk duurt.

3 april 2015 om 09:18

In de statuten van de FIFA, Uefa en de knvb.

Er zijn wel eens clubs gestraft hiervoor.

3 april 2015 om 09:19

Geen onzin, staat gewoon in de regels van de bond, uefa en fifa.

3 april 2015 om 09:24

http://m.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=97924

http://m.telegraaf.nl/telesport/voetbal/buitenlands/article/23288948/reds-fans-woedend-op-rodgers

Bijvoorbeeld.

3 april 2015 om 09:25

Zeker geen onzin. Het alleen lastig te bepalen wat de sterkste opstelling is. Mocht Twente bijvoorbeeld met de A1 aantreden gaat het Twente zeker problemen opleveren.

3 april 2015 om 09:28

Leuke regel op papier, juridisch totaal niet haalbaar. Je 'beste' team is sowieso een relatief begrip. Zodra Twente aan kan tonen dat er ook maar iets aan de hand is met een speler, hoeven ze hem al niet meer op te stellen.

3 april 2015 om 09:35

Twente heeft pas echt een probleem als ze een geschorste speler opstellen. Dus sterkste opstelling is uberhaubt niet mogelijk..

3 april 2015 om 09:38

haha nooit geweten..
Maar zeg eerlijk, als geen enkele speler last had van pijntjes en uberhaupt een twijfelgeval was, had twente ze dan nog steeds niet opgesteld?

3 april 2015 om 09:45

Ligt er aan of je spelers wedstrijdritme wilt geven.

Trouwens als de knvb Twente hier voor straft moet guus hiddink ook gestraft worden want die speelde zaterdag ook niet met de sterkst mogelijke opstelling

3 april 2015 om 11:07

Als je kijkt over wie ze het hebben:
- Ziyech (geschorst)
- Bjelland (geblesseerd)
- Corona (geblesseerd)
- Castaignos (geblesseerd)

kunnen er sowieso niet bij zijn. Dus het gaat er uiteindelijk om of een tiener, die net terug is van een interland aan de andere kant van de wereld, en Engelaar, die welhaast door zijn hoeven zakt, meespelen. Als dat het verschil is tussen "het sterkste elftal" en en B-elftal is het nog triester met Twente gesteld dan ik al dacht.

3 april 2015 om 13:33

@ De Bieroloog

Zit niet zo te ijlen met je "juridisch niet haalbaar", denk je nou echt dat dat de statuten en de regelgeving van de Fifa, Uefa en Knvb juridisch niet in orde zijn. Dat is allemaal al getoetst en uitgezocht hoor, sorry maar jij leeft echt in een fantasie wereld. Overigens zijn er weleens clubs voor gestraft, of dat nu weer gebeurt weet ik niet, maar net alsof doen dat het "juridisch" niet mogelijk is, is gewoon lachwekkend. Aangezien FC Twente er toch al niet goed op staat bij de Knvb kun je niets uitsluiten. We gaan het zien, niet dat het mij persoonlijk wat uitmaakt, voor het eind resultaat maakt het voor deze wedstrijd geen verschil of FC Twente wel of niet op volle oorlog sterkte aantreed.

3 april 2015 om 14:11

@ Afca_leed: Bij Twente hebben ze ook juristen, dus die weten ook heel goed wat ze wel en niet mogen doen op dit vlak. Het is juridisch wel haalbaar, maar het moet heel gek lopen wil de bond hier iets aan kunnen doen.

3 april 2015 om 17:32

@ Juicher

Je hoort mij ook niet zeggen dat de Knvb nu in actie zal komen, maar clubs die al onder een vergrootglas liggen word vaak zelfs kleine dingetjes niet vergeven, bij Feyenoord kunnen ze er over meepraten. Bovendien reageerde ik op iemand die stelde dat het "juridisch" helemaal niet mogelijk was, verder deed ik ook geen voorspelling of de Knvb in actie zou komen, dus ik begrijp niet zo goed waar je nu precies naartoe wilt.

Ja, bij FC Twente hebben we de laatste tijd gezien dat er zeer kundige mensen werkzaam zijn/waren die goed op de hoogte zijn/waren van de regels. Doordat ze zo goed waren zijn ze natuurlijk voor niets door de Knvb op de vingers getikt voor het eigenwijze interpreteren van de reglementen van de Knvb.

3 april 2015 om 08:25

Doet Jong Ajax ook elke week... de ene week speel je tegen spelers als Fischer, Duarte, v/d Hoorn en Zivkovic en de week erop tegen de A1

3 april 2015 om 08:41

En Jong Psv, en Jong Twente.

3 april 2015 om 09:09

Jong Ajax speelt dan ook voor directe plaatsing voor de Champions League....
De belangen zijn nogal verschillend.
Bij die elftallen ging het om talentenontwikkeling, waarmee zowel de andere clubs als de Knvb akkoord gingen met de regels die daarvoor werden opgesteld.

3 april 2015 om 09:17

Dat is een kulargument natuurlijk. Waarom zijn de belangen verschillend? Om economische redenen?

Nacompetitie halen of zelfs kampioen worden is voor een club als pakweg Eindhoven een zeer belangrijke en grote prestatie. Als hun concurrent dan tegen grotendeels de A van Ajax moet spelen terwijl ze zelf aan moeten treden tegen een veel en veel sterker team dan is dat net zo erg. Dat een kampioenschap voor Eindhoven veel minder lucratief is dan plaatsing voor de CL betekent niet dat het een andere situatie is die te verwaarlozen is.

3 april 2015 om 09:26

PSV speelt voor de CL plaatsing en Twente voor de EL plaatsing. En als spelers niet fit zijn houd het toch op. Nu van alles tegen Twente schreeuwen maar braaf zitten te luisteren naar een Derksen die beweert dat Clasie niet geblesseerd is voor Oranje maar we zijn koffers heeft gepakt.

3 april 2015 om 09:38

Sammerens

Ik zeg toch waarom de belangen verschillend zijn?

Bij de Jong elftallen gaat het om talentenontwikkeling, daarmee gingen alle clubs akkoord, ook Eindhoven.

In deze kwestie gaat het om directe plaatsing voor Europees voetbal en ja, daar zijn miljoenen mee gemoeid.

Met het opstellen van een B-team van bijvoorbeeld Twente gingen ook niet alle clubs akkoord.

Verder heb ik er begrip voor dat Twente hiervoor gekozen heeft, maar vind ik eveneens dat er zoiets bestaat als sportieve plicht.
Ook al is dat niet realistisch met de finaciele belangen van tegenwoordig.

Voor de rest maakt het me niet zoveel uit. PSV wordt toch kampioen.

3 april 2015 om 09:49

Vierdag

Met braaf luisteren naar Derksen zit je met mij verkeerd hoor .
Bovendien schreeuw ik niks tegen Twente, maar heb ik alle begrip voor hun belangen. Zeker nu ze het geld hard nodig hebben.

3 april 2015 om 10:05

@buitenspelval: helemaal niet alle clubs hebben daarvoor akkoord gegeven. Nec, Roda en RKC mochten daar helemaal niet over stemmen en van de clubs die wel mochten stemmen ging de meerderheid onder protest ermee in, omdat ze geen andere keuze hadden (ze werden min of meer gedwongen om in te stemmen). Echt ervoor gekozen hebben ze zeer zeker niet. Ook hebben ze helemaal niet ervoor gekozen dat die teams elke keer een totaal andere selectie kunnen opstellen, dus dat is sowieso al onzin. Dan kun je net zo goed roepen dat men ook ervoor heeft gekozen dat Twente nu mogelijk een B-elftal inzet, want niemand is er tegen geweest dat clubs een jeugdopleiding hebben en reservespelers hebben die ze kunnen inzetten bij het eerste elftal.

Daarnaast gaat het voor de Jong-elftallen wellicht om talentontwikkeling (al gebruiken ze veel te vaak die elftallen gewoon om 1e elftalspelers ritme te laten opdoen en niet voor talentontwikkeling), maar voor hun tegenstanders is dat zeer zeker niet het geval. Sterker nog: voor een NEC en Roda JC staat er veel meer op het spel dan voor een PSV of Ajax, waar slechts een paar miljoen op het spel staat. Voor NEC en Roda JC staat mogelijk hun voortbestaan op het spel, omdat die clubs er financieel (zeer) slecht voor staan en promotie ontzettend hard nodig hebben in hun gevecht om overleving.

3 april 2015 om 10:39

Superghost

Als ze er onder protest mee in stemden, ze gingen er toch mee akkoord?
Alle betrokken club van dat seizoen mochten er toch toch een stem in
hebben?

Dat Roda, RKC en NEC er niet bij betrokken waren is dan logisch.
En natuurlijk zijn hun belangen relatief gezien even groot.
Neemt niet weg dat de belangen verschillend zijn . Dat is alles wat ik probeer te zeggen.

Het was vooraf duidelijk dat de aanwezigheid en toevoegen van de Jong teams er voonamelijk om ging de doorstroom van talenten te verbeteren

3 april 2015 om 16:04

Dat is al een heel stuk verbeterd, Ajax speelt met veel dezelfde spelers op dit moment. Fischer is niet eens fit en fris, die kun je bv. niet voor 100 % meetellen. Net als Veltman die een wedstrijd vanwege dispensatie meedeed.

Zivkovic heeft het meeste meegespeeld en schorsingen etc. kun je weinig aan doen. Verder zullen er altijd wat verschuivingen zijn, Bazoer breekt door in Ajax 1 en daarvoor komt van de Beek weer door. Maar in de eerst helft van het seizoen is bijna elke tegenstander Bazoer tegengekomen.

3 april 2015 om 08:27

Dus toen de boer wat spelers rust gaf tegen ADO was het ook competitievervalsing? De coach heeft het recht om te kiezen voor bankzitters. Die bekerwedstrijd is velen malen belangrijker en moet gewoon gewonnen worden. Nu komt toevallig PSV op bezoek en vinden sommigen dit erg. Als een degradatie kandidaat op bezoek kwam en Twente hetzelfde deed kon waarschijnlijk niemand schelen.

3 april 2015 om 08:27

Twente is tegen psv toch al zo goed als kansloos. Als ze de playoffs al halen zie ik ze die niet winnen. In de beker echter hebben ze een aardige kans om m te winnen. Dit is geen competitievervalsing, dit is prioriteiten stellen. Waarom het beste elftal opstellen tegen psv en het risico nemen dat je beste spelers niet fit zijn voor pec? Ik zou precies het zelfde hebben gedaan als ik Schreuder was

3 april 2015 om 08:29

@Il Capitano90

Nergens zegt Twente dat ze een B-elftal op gaan stellen. Ze stellen dat de bekerwedstrijd belangrijker is dan de wedstrijd tegen Psv. Daarom zullen een aantal spelers die niet fit zijn, of pijntjes hebben niet spelen. Dat voetbalzone stelt dat PSV hulp krijgt uit onverwachte hoek, tja, de woorden van Voetbalzone.

3 april 2015 om 09:16

100 miljoen op de bank houden is pas competitievervalsing

3 april 2015 om 09:50

Haha, als Twente het sterkst mogelijke team op moet stellen zetten ze zaterdag het vrouwenelftal op de mat! De laatste jaren het meest succesvol en de meeste prijzen gepakt...

3 april 2015 om 10:23

Tekst ook gelezen?
De "topspelers" zijn al afwezig door blessures of schorsingen. De titel is wat stemmingmakerij, want het is meer noodgedwongen dan eigen keus.

3 april 2015 om 11:58

Il Capitano90

Wie brengt dit naar buiten dan? Ik zie nergens dat Fc Twente of Schreuder dit naar buiten brengt, dit zijn aannames van Twentsche Courant Tubantia. Nogal een verschil.

Ergens kan ik het wel begrijpen, toch vind ik het een slechte zaak. Competitievervalsing?

3 april 2015 om 08:13

Ziyech is geschorst en Bjelland, Castaignos en Corona niet helemaal fit. Dus niks competitievervalsing.

Dit is een flinke domper voor mij..
Toch, ik begrijp het zeker wel. Even rust is misschien ook wel goed, en een kans voor de andere spelers om zich te profileren. Als ze de beker winnen, is er toch íets positiefs te melden.

Lekker dit !! Nog paar wedstrijden en dan zijn we weer kampioen !
Kan niet wachten, eindelijk weer CL, en al die miljoenen !!

Ik denk dat het winnen van de beker toch wel prioriteit nummer 1 is voor Twente, blijft toch een shortcut voor het halen van Europees voetbal. Remco Pasveer zei bij PSV TV dat de cd met We are the champions weer tevoorschijn gehaald werd als er bij Twent word gewonnen

3 april 2015 om 08:17

Interview met de woorden dit was al een kampioenswedstrijd na afloop en het is compleet

Ze hebben gewoon gelijk dat ze dat doen PSV wordt toch wel kampioen ook al zouden ze verliezen , en de beker winnen is toch een prijs , dan had Ajax maar meer punten moeten halen simpel.

3 april 2015 om 08:30

Zou je er ook zo over denken als het verschil maar 1 punt was geweest? Dan zou Twente precies het zelfde doen en dan zouden heel veel Ajax supporters daar heel veel moeite mee hebben.

3 april 2015 om 08:36

Als als als situaties hebben geen zin...

ON: Ik snap het wel van Twente, de beker kan hun verloren seizoen nog enigszins redden. Daarnaast speel je nooit met niet fitte spelers, toevallig zijn dat nu de sterkhouders van Twente.

3 april 2015 om 08:36

In deze vorm zie ik twente ook met het a team niet winnen van psv. Ze staan niet voor niets 9e. Normaal gesproken zijn ploegen uit het rechrerrijtje geen probleem voor de koploper toch?

3 april 2015 om 08:41

Ik Twente de halve finale ook niet zo 1 2 3 winnen. Zwolle heeft een beter team en staat niet voir niets boven Twente.

3 april 2015 om 08:53

Ja natuurlijk voetbal is winnen en punten halen en die hebben we niet genoeg gehaald om kampioen te worden dit jaar en PSV wel dus heel simpel PSV wordt gewoon terecht kampioen , Ajax moet maar eens terug denken aan wedstrijden thuis tegen AZ en PEC en uit tegen willem 2 wedstrijden die je gewoon moet winnen .

3 april 2015 om 09:49

Ga toch heen man met je Zwolle heeft een beter team -_-'
Ze hebben boven verwachting gepresteerd, je ziet dat het de laatste weken minder is. Ze verloren ook van Twente overigens dus hoezo zie je Twente niet winnen.

Twente hoort deze wedstrijd thuis op papier gewoon makkelijk te winnen, het probleem is dat niets makkelijk gaat dit seizoen.

3 april 2015 om 10:08

Zwolle voetbalt gewoon (veel) beter en constanter dan Twente, dus ik vind zijn conclusie helemaal niet zo vreemd.

3 april 2015 om 10:23

Als Ajaxsupporters zou ik er op dat moment niet blij mee zijn wanneer een club niet in de sterkste opstelling optreed. In het geval van Twente zie ik niet in, waarom we nu boos zouden moeten zijn. Een aantal spelers kunnen nu eenmaal niet worden opgesteld. In het geval van een aantal jaar geleden, waarbij Twente bewust een B-elftal tegen ik meen Schalke04 opstelde, daar heb ik dan wel zo mijn bedenkingen bij, hoe kan je Europees voetbal niet serieus nemen. Het ene seizoen is dat je doelstelling en het volgende seizoen laat je het maar schieten. Sommige clubs zouden er een moord voor doen om Europees te schitteren.

3 april 2015 om 12:04

Op papier. Op papier had Twente mee gedaan om de bovenste plaatsen, op papier wel......

3 april 2015 om 12:28

@superghost, is Zwolle constanter ja? Of bedoel je een paar maand terug?

3 april 2015 om 13:53

We spelen nu best wel constant matig voetbal ja, technisch gezien hebben ze wel gelijk :P

3 april 2015 om 08:39

mooie reactie. kan ik waarderen dat je het op deze manier benaderd als Ajacied zijnde! Hulde

Prioriteiten stellen inderdaad. Aan de ene kant jammer dat ze niet mee doen, maar als we hierdoor de finale halen vind ik 't goed. Maak me wel zorgen om de voorhoede echter.. Die linie wordt als enige echt veel zwakker. Op 't middenveld staan met Eghan en Andersen prima vervangers klaar..

Borven kan evt. ook vervangen worden door Oosterwijk, maar dat lijkt me sterk.

Stevens
Ter Avest
Martina
Andersen
Schilder
Mokotjo
Eghan
Ebecilio
Kusk / Bilal
Borven
Mokhtar

Voor jou en Ajax?
Ajax zal PSV niet inhalen, ze spelen zelf geen eens overtuigend, dus voor Ajax zal een 100% score de komende wedstrijden al moeilijk worden.
PSV verdient het dit jaar om kampioen te worden.
Ajax is dit jaar niet sterk genoeg en de concurrentie van PSV is constanter, Feyenoord laat het ook dit jaar weer liggen, maar dat is logisch na verkoop van oa Pelle
Ajax is de afgelopen jaren niet kampioen geworden, omdat ze goed waren, maar omdat ze beter waren dan de concurrentie.

3 april 2015 om 08:56

Nou zo kan je het ook bekijken maar ze waren in ieder geval dan wel goed genoeg .

3 april 2015 om 13:45

@ Wilkyfeyenoord

Tja, als je kampioen wilt worden moet je het zo ie zo (iets) beter doen dan de rest. Je bent dus altijd gedeeltelijk afhankelijk van de concurrenten, sorry maar je trapt een hoop open deuren. Met wat voor soort voetbal dat bereikt word maakt in deze helemaal niets uit.

Ach illusies had ik toch niet, Twente is kwalitatief om te huilen dus PSV wint gemakkelijk. Wel blijf ik b-opstellingen altijd zielig vinden.

3 april 2015 om 08:27

dan vind je het zeker ook zielig als jou club dat doet want die doen het ook af en toe

3 april 2015 om 09:17

Gezien het niveau van de wedstrijden dit jaar vraag ik me af of we dat het hele jaar al niet doen.

3 april 2015 om 13:47

@ ramonfcu

Wellicht, maar zeker weten niet in een topper, je spelers rust geven in een topper vind ik wel merkwaardig hoor. Goed, niet dat dit mij wat boei, FC Twente zou toch al niet winnen van Psv.

3 april 2015 om 10:32

Het B-elftal is in deze niet echt een eigen keus omdat de "toppers" te lijden hebben onder blessures en schorsingen. Tapia is daarnaast nog niet zeker of hij wel speelt.

Wanneer een 17-jarige knul en Engelaar het verschil maken tussen A-elftal of B-elftal, dan is het denk ik wel erg droevig gesteld.

3 april 2015 om 11:28


Ajax wist dat kwalitatieve om te huilen team in de Veste niet te verslaan . Zegt ook wel wat natuurlijk.. Ik vindt dit geen B team opstellen zoals tegen schalke en Den Bosch destijds (kan er nog kwaad over worden. Trouwens de Boer van een bekende club uit Nederlnad koos er in de beker tegen AZ destijds voor ook bepalende spelers rust te geven omdat hij de titel belangerijker vond(zn goed recht) Dus nu een beetje verontwaardigd zitten doen vindt ik niet eerlijk.psv heeft gewoon de meeste punten verdiend en zal de terecht kampioen worden

3 april 2015 om 16:06

Ik ook, behalve dat ook vaak slecht voor het team. Win je van PSV kun je daar ook vertrouwen uit putten en die kans is het grootst met je sterkst mogelijke opstelling. Het is niet erg sportief, andere clubs kunnen ook stoppen met zeuren op Ajax, gebeurd overal.

Ik snap Twente wel maar eigenlijk hoop ik gewoon dat ze dan met hun A-team onderuit gaan tegen Zwolle. Gun het Zwolle als club sowieso meer maar zal wel mooie wedstrijd worden! Twente heeft natuurlijk wel een thuisvoordeel dus denk wel dat ze het gaan redden.

3 april 2015 om 11:05

Precies dit: gunfactor nul. Hopelijk verliezen ze in de beker met hun zogenaamde A team, wat natuurlijk ook gewoon gelijkwaardig is aan dat van Zwolle. Spelers sparen en zo de competitie laten lopen, of andersom Europees voetbal laten lopen zoals Twente in het verleden deed, niet sympathiek. Maar goed, dat zal ze in Twente een zorg zijn. Volgend seizoen het hele seizoen een B team, kunnen ze er dit weekend alvast aan wennen. Ik hoop dat ze zich willen bewijzen tegen PSV.

3 april 2015 om 11:30

Nog iets Waarvan heeft PSV de laatste jaren het meest verloren Juist ja Twente . En wie heeft daar t meeste van geprofiteerd Juist ja Ajax

3 april 2015 om 11:55

Hij heeft het gewoon even over materiaal dat gelijkwaardig is aan Zwolle,
heb je dat dramatische elftal van jezelf wel eens gezien? Ajaxonwaardig teampje, stelletje tiener ego's. Je wint geen eens van een subtopper ergens in een oostblokland.

Er is werkelijk geen supporter in Nederland die niet voor Ajax is die Ajax ook maar 1 cm gunt, en dat komt door types zoals jij. Gatverdamme

3 april 2015 om 12:06

Leidsehood

Het is hier al 100 keer gezegd, maar is het in je opgekomen dat dit B-team opgesteld wordt omdat het niet anders kan?
Daarbij is dit stemmingmakerij van de Tubantia (krant) die bepaald niet 'fan' van Twente is. Als al deze spelers wel fit waren of niet geschorst weet ik niet of ze zouden spelen, maar dat is in dit geval een overbodig vraagstuk.
Schreuder (en supporters) heeft vast prioriteiten en de beker is de hoogste, maar ik geloof ik niet dat Schreuder erg graag thuis met ruime cijfers wil verliezen.

3 april 2015 om 13:56

@ Nolimit

Waaruit zou dan moeten blijken dat FC Twente zoveel beter is dan PEC Zwolle ? Je doet net alsof het een grove belediging is. Je laat je ook wel erg kennen hoor door meteen dan maar weer de club van een ander erbij te betrekken, dat Ajax al jaren niet best is wilt nog niet zeggen dat er niet meerdere teams zijn waar het qua kwaliteit nou niet overhoud. Over jouw niveau loze laatste twee zinnetjes zal ik het maar niet over hebben.

3 april 2015 om 14:18

@nolimit, wat zeg ik verkeerd dan? Het team van Twente is op het moment toch ongeveer gelijk aan dat van Zwolle? En het opstellen van een B team verdient toch nooit een schoonheidsprijs?

En op Ajax heb ik genoeg kritiek gehad. Zoals inderdaad op de wanprestaties in Europees verband. Dat was ook belachelijk. Maar dat heeft weinig met Twente te maken.

@twenteov, je hebt gelijk, er zal best wat stemmingmakerij bij zitten. Over Tubantia weet jij meer dan ik, dus ik zal van je aannemen dat die het niet zo op Twente hebben. Maar wat betreft die geblesseerden, die zouden vast gewoon kunnen worden klaargestoomd, als de wedstrijd tegen PSV nog wel ergens over zou gaan. Tenminste, zo doet dit artikel het overkomen.

Dat voor jullie de beker belangrijker is, snap ik. Voor mij als ajacied (ondanks dat ik de hoop op een kampioenschap heb opgegeven) is dat net wat anders. Maar goed. Ik juich komend weekend voor het B team van Twente.

Wat een waardeloze trainer zeg die schreuder...onder hem is twente alleen maar achteruit gegaan..niet alleen op het veld maar ook qua aan zien...moet je eens kijken waar hij staat met een elftal dat minimaal top 5 moet spelen...en dan dit soort dingetjes doen.

Twente trekt een hele lange neus naar zeist. Haddn ze die punten aftrek niet gehad waren ze maximaal tegen psv gegaan. Dan ging het nog ergens om. Nu vol voor de beker en alle puntaftrek met directe plaatsing EL was voor niets

3 april 2015 om 08:37

En dan maar hopen dat Twente hun europese licentie niet kwijt raakt anders kunnen ze voor de beker eigenlijk ook net zo goed de B2 opstellen.

3 april 2015 om 09:14

Twente was zelf toch verantwoordelijk voor de financiele wanorde bij de club?
De Knvb stelt die regels niet voor niets op.
Als daar niet aan gehouden wordt, volgt er een straf op. De enigen die schuld hebben aan de puntenaftrek, zijn de beleidbepalers van Twente zelf.
Als Twente een lange neus moet trekken naar de Knvb, zoals jij zegt, dat zouden ze weinig zelfkritisch zijn.
De puntenaftrek was er niet om Twente te beletten Europees voetbal te behalen.

3 april 2015 om 11:43

Twente zit nu niet bepaald in de positie om een lange neus naar Zeist te trekken. Wij hebben ons in een positie gewerkt waardoor we 0,0 sympathie vanuit Zeist kunnen verwachten. En dit is verre van een fijne ontwikkeling.

De 3 punten aftrek hebben we verdiend, en waarschijnlijk zullen er nog 3 punten volgen.

3 april 2015 om 12:30

ja, niemand anders dan de directie is er fout geweest bij de puntenaftrek.
on: zit er opzich niet zo mee alleen zie ik het nu wel gebeuren wat ook jaren geleden ggebeurde toen er een b elftal opgesteld werd tegen schalke en we toen alsnog het kampioenschap misliepen.

Ach zelfs een compleet Twente is niet opgewassen tegen dit PSV dus veel hoop op een stunt had ik toch al niet!
Twente is niet meer als een soort Cambuur met een groot en voor de komende toekomst veels te groot stadion! Ook hier is weer gebleken dat de hemel bestormen in de provincie leuk lijkt maar uiteindelijk heel veel ellende gaat opleveren.
Ik hoop wel dat PSV Wijnaldum en depay zo ver gaan krijgen nog een jaartje te blijven dat gelul over uitgeleerd in de eredivisie naast hun neer laten leggen want ze gaan volop leren in de cl en in de eredivisie leren omgaan met de druk van de kampioen! Ik ben Ajacied hoop dat mijn club wat investeringsschroom van zich afgooit en versterkt en als in Rotterdam kuyt komt en perongeluk clasie zou blijven krijgen we meteen een kwaliteit betere top 3 meer spanning en stelt het allemaal weer iets meer voor!

3 april 2015 om 09:01

Waarom zo denigrerend over Twente ik weet het niet hoor maar PSV komt ook gewoon uit de provincie en worden ook na 7 jaar weer een keer kampioen en gelijk hebben ze een grote mond Twente heeft gewoon een prachtig stadion en ook nog goede jonge spelers en ze zullen straks echt nog wel een behoorlijk elftal hebben hoor , niet meer dan een soort Cambuur is een belachelijke opmerking .

3 april 2015 om 09:19

Topreactie ! Zit blijkbaar bij veel voetbalfans in de genen ingebakken dat je je vijandig en haatdragend opstelt tegenover collega-supporters. Bij jouw niet ! Klasse !

3 april 2015 om 10:12

Elke club komt uit 'de provincie'. Ajax komt uit Noord-Holland en Feyenoord uit Zuid-Holland. Ik vind de term provincieclub nogal denigrerend en alleen maar bedoeld om Ajax en Feyenoord nog groter te laten klinken. Want wat zou dan de tegenhanger van provincieclub zijn? Stadsclub? Dat zijn vrijwel alle clubs (alleen RKC en Heerenveen zijn dorpsclubs).

En als je landelijk als tegenhanger ziet: Psv, Vitesse, Twente, Utrecht, etc. hebben hun fans ook buiten hun eigen provincie en zouden dan ook landelijke clubs moeten zijn. Het is dus nogal een zeer vage term om dat soort clubs dan toch provincieclubs te gaan noemen.

3 april 2015 om 11:32

Ik snap zn reactie welnog een beetje gefrustreerd van al de punten die PSV de laatste tijd heeft verloren aan Twente.

3 april 2015 om 12:39

Goed lezen ottofant. Ramon is namelijk geen Psver.

Mvg

3 april 2015 om 09:30

Ach laat ze lekker zeiken allemaal, begin van de competitie zei werkelijk iedereen en ook bij vi / studiosport dat Twente de selectie had om kampioen te worden en nu is werkelijk iedere speler een drama.

Ze spelen ook drama op het moment, klopt. Maar mensen doen net alsof er niets meer staat als iedereen mee doet. Dat is gewoon een selectie die met Feyenoord hoort te strijden om plek 3.

Ik heb PSV met geluk zien winnen van degradatiekandidaten etc. Hoezo niet opgewassen tegen dit Psv.

@ramon1972
43 jaar en praten als een kleuter, respect.
Een te groot stadion? Hoezo? Zit altijd zo goed als vol, zelfs bij de laatste drama seizoenen.

3 april 2015 om 09:37

Te groot stadion ?! Twente heeft 1 vd hoogste bezettingsgraad van NL. Het stadion is dus eerder te klein !

3 april 2015 om 10:15

Ja, maar hoeveel van die fans zitten er ook echt? Twente communiceert namelijk de verkochte kaarten, niet de daadwerkelijke opkomst. Het werkelijke aantal bij Twente ligt lager.

Zo zit het bij Ajax zogenaamd ook altijd vol, maar als je de beelden van het stadion ziet, oogt het niets voller (percentatief) dan bij Vitesse. Verschil is dat Ajax dus ook alle niet-opgedaagden vermeld, maar Vitesse alleen de opgedaagde fans noemt. Zo krijg je natuurlijk erg vertekende beelden. (ik gebruik deze vergelijking, omdat dat even extreem laat zien hoe erg het verschil kan zijn).

3 april 2015 om 11:41

Ik kan je vertellen dat het vrijwel altijd vol zit aangezien ik er zelf altijd zit.
Ik heb geen idee wat Twente doorgeeft of wat niet. Er is af en toe een wedstrijd dat ik helemaal bovenin wat lege plekken zie maar dan roept de speaker ook om dat er 28 of 29000 zitten ipv 30 +.

In het slechtste geval dat ik gezien heb zit het percentage zeker boven de 90%, en dat is dan in periodes met schoolvakantie/wintersport etc.

Laat Twente dan ook maar met 0-7 eraf gaan...

3 april 2015 om 08:38

Ik vind het prima zolang we de beker maar winnen en niet degraderen :D

3 april 2015 om 16:06

Daar kom je voor naar het stadion.. ofniet..

3 april 2015 om 09:20

Tja, daar zou je van genieten he ? Hebben we blijkbaar toch iets goed gedaan de afgelopen jaren. De irritatie moet ergens vandaan komen toch ?

3 april 2015 om 09:32

Die irritaties ontstaan inderdaad uit successen en bedreiging.
Toen Twente een paar jaar terug net de top 4 in ging en leuk voetbalde gunde iedereen Twente alles.

Nu 7 of 8 jaar later is het totaal omgekeerd.
Mensen hebben liever dat PEC of Excelsior Europa in gaan dan Twente.
Ik heb zelfs gelezen dat mensen hoopten dat Twente failliet zou gaan.

3 april 2015 om 09:41

Oh ik heb niets tegen Twente hoor, Hoop alleen dat acties als dit "afgestraft" worden.
Zo zijn er meer teams die dit doen, Ajax speelt ook wel een arrogant met een B-team dan hoop ik hetzelfde... niets tegen Twente, meer voor de eerlijkheid van de sport.

3 april 2015 om 09:52

Wat een onzin,

"andreas Bjelland, Luc Castaignos en Jesús Corona zijn door divers blessureleed sowieso niet inzetbaar. Hakim Ziyech is bovendien geschorst."

Moeten ze die gewoon het veld opsturen dan? En hoezo eerlijkheid voor de sport.

Ik weet niet eens hoe ik op deze onzin moet reageren :D

3 april 2015 om 10:10

Dus alle andere basisspelers spelen wel?
Tapia speelt gewoon?
.
" Ik weet nieet eens hoe ik op die onzin moet reageren " ... hou dan gewoon je mond!!

3 april 2015 om 10:51

@debever
Tapia is 17 jaar en breekt dit seizoen een beetje noodgedwongen door en deze knul moet Twente redden?
Vier basisklanten zijn er niet bij en Tapia komt net terug uit Zuid-Amerika. Als je dan niet begrijpt dat ze hem rust geven voor de beker dan heb je vast het verstand van een bever.

3 april 2015 om 11:14

"Geblesseerd". Yeah right. Jij weet, ik weet, iedereen weet, dat wanneer dit een belangrijke wedstrijd was voor Twente, dat minstens 2/3 gewoon waren opgelapt voor dit weekend. Nu krijgen ze de rust om te herstellen. En Tapia is gewoon een belangrijke speler bij Twente. Bazoer ook bij Ajax, die is ook nog jong, maar ze zitten allebei in een flow. Kortom, niet eromheen draaien: B team. En die irritatie heeft niets te maken met Twente, maar met het feit dat het PSV wel erg makkelijk wordt gemaakt. Dat had jij andersom ook irritant gevonden. Niet dat Ajax nog een kans maakt, maar nu maken we niet eens een kans om het spannend te maken.

3 april 2015 om 11:45

Dinsdag is veel belangrijker dus daar worden ze voor opgelapt ja. Dat betekend niet dat ze niet geblesseerd zijn?
Misschien had Ajax wat meer puntjes moeten halen, dan was t pas wat spannender geweest. Schuif het falen van Ajax niet op Twente af.

3 april 2015 om 11:46

Leidsehood, dat is weer een compleet andere kant...
Als spelers "lichte blessures" hebben dan laat je ze niet spelen als het niet persé nodig is en je lapt ze op als het wel nodig is.

Alsof Ajax Bazoer laat spelen, als die licht geblesseerd is, in een wedstrijd die niet belangrijk is terwijl er enkele dagen later wel een belangrijke wedstrijd voor de deur staat.

En over die laatste paar zinnetjes wordt ik al helemaal moe.
Het feit dat Ajax het niet meer spannend kan maken ligt toch echt aan Ajax zelf.
Of ligt het nu opeens aan Twente dat PSV 6 wedstrijden voor het eind al kampioen is. Alles wordt gezocht over Twente of valt je dat totaal niet op?

Wat gebeurd er nou eigenlijk dan? 4 spelers doen niet meer waarvan 1 geschorst is en mensen janken over competitievervalsing. Ga zelf voetballen, pak zelf je punten voordat je gaat zeiken over vervalsing.

3 april 2015 om 11:49

Leidsehood.. je bent echt gefrustreerd he?
Is het daarom dat de geblesseerden de afgelopen weken niet speelden?
Is het daarom dat Corona een interland moest laten schieten?
En wat denk je wat de Knvb gaat doen wanneer Ziyech ineens speelt?
Vind je het ook zo'n schande dat Guttierrez niet wordt opgesteld?

Doe nou niet of het gemis van Engelaar en de 17-jarige Ter Avest het verschil maakt tussen een A-team en B-team. Daarnaast is het nog niet eens uitgesloten dat Tapia speelt of niet (en ook hij is nog maar enkele wedstrijden basismateriaal).

Óf je bent gewoon een zielepiet, óf je bent zwaar aan weekend toe. Geeft niet hoor, ik kan de laatste paar uurtjes ook al wel van de klok af kijken.

3 april 2015 om 12:04

@ Pats
Tapia 17 jaar?? hahaha en dan over verstand van een bever praten, stakker

Tapia is geboren in 1995

3 april 2015 om 12:30

Hij doelt op Ter Avest denk ik

3 april 2015 om 12:31

hij zegt letterlijk tapia is 17 jaar.

3 april 2015 om 12:37

Leidse hood: Dat spelers voor een hele belangrijke wedstrijd wel worden opgelapt en bij minder belangrijke wedstrijden niet gebeurt overal en is ook logisch.
Want je loopt het risico dat je ze straks weken kwijt bent als je ze nu oplapt.
En dat doe je wel voor een finale maar niet al je straks nog belangrijkere wedstrijden krijgt.
Dat is alleen maar logisch dus niet zo huilen gast.

3 april 2015 om 12:50

Oh gut 17 of 19, het is me wat. Maar je gaat helemaal voor bij aan die nonsens van je over dat B-team.
Dat raakt kant noch wal, maar typefoutjes zijn voor jou vast belangrijker.

3 april 2015 om 14:51

@ Nolimit,

Waar heb ik het precies over vervalsing? Dat vind ik helemaal niet namelijk. Dus ik weet niet hoe je daarbij komt. Daarnaast: het is toch logisch dat het mij als Ajacied irriteert dat het PSV makkelijker wordt gemaakt dan had gekund? Ik snap niet dat je dat zo vreemd vindt.

@ Jansen Joenite

Ik ben niet gefrustreerd hoor. Ik reageer alleen op de veronderstelling dat Twente met een B team aantreedt "omdat ze niet anders kunnen". Dat vind ik onzin. Dit is een bewuste keuze van Twente. En toevallig eentje die mij als ajacied niet zo goed uitkomt.

We gaan zien of het B team van Twente is opgewassen tegen Psv.

3 april 2015 om 18:11

Denk je dat niet fitte spelers met pijntjes beter zijn dan de vervangers? Waarom heb je uberhaupt een brede selectie? Je bent de realiteit een beetje kwijt meneer de gefrustreerde.

3 april 2015 om 11:34

Ong als die 2-6 van enkele jaren geleden Zit diep he

3 april 2015 om 12:42

Nu heb je het weer over een niet PSV-er. Heb het idee dat het bij jou ook een beetje diep zit.

Komen de excuusjes weer op tafel. Twente is al drama met hun sterksre opstelling. Laat staan zonder de boven genoemde spelers.
tegen zwolle zijn ze ook kansloos. Ik heb het idee dat deze club heel snel gaat afzakken.

3 april 2015 om 08:34

Moet je nagaan dat een drama elftal in NL al de halve bekerfinale kan halen .
Dan is de rest ook slecht ??
Hahaha

3 april 2015 om 09:02

Exelsior lukt het ook. Dus zon wonder is het ook niet.

3 april 2015 om 09:55

En Vitesse al 25 jaar niet, wat een wonder is het toch.

3 april 2015 om 10:17

Vitesse heeft in de afgelopen 25 jaar tocht echt wel een de halve finale gehaald hoor.

3 april 2015 om 10:18

Ach ja, degradant NEC wist vorig jaar ook de halve finales te halen.

Jong Ajax heeft zelfs een keer de halve finales gehaald.

Dat soort dingen zie je wel vaker. Ik geloof dat in Frankrijk ook al eens een club van het 4e niveau tot 2x toe de finale gehaald heeft.

3 april 2015 om 11:47

Nu de finale nog.

3 april 2015 om 09:36

Zegt zo'n trieste Vitesse supporter. Zonder onze rijke vriend bestonden jullie niet eens meer.
Daarnaast hebben jullie zelf meer dan een half seizoen in dezelfde sportieve drama gezeten.

En geloof me, die selectie van je is echt niet beter Twente halen jullie nooit in als club, of dacht je van wel met die paar duizend supporters

3 april 2015 om 13:14

Je hele reactie laat zien dat ik gelijk heb. Je bent er in iedergeval erg bang voor.
En ja, ik heb het ook zo zien gebeuren bij mijn club. Ik ontkende het toen ook en ging in de aanval, maar jullie gaan ons hard achterna. Sportief, dan komen jullie succes supporters van de afgelopen jaren ook niet meer en zit je met een te groot en duur stadion.

Want aalbers en jullie keizer munsterman vinden een gokje wagen veelste leuk. En dan moet je ooit op de blaren zitten.

3 april 2015 om 13:55

Ik ben er juist niet bang voor.. dat zeg ik net.
Successupporters van de afgelopen jaren?
Ik weet niet of je onder een steen hebt gelegen maar Twente gaat al 3/4 jaar niet best en het type spel staat de meeste supporters al helemaal niet aan.
En raad eens, het stadion zit nog steeds altijd vol. Bij jullie zit het stadion zelfs als je 4e wordt maar voor 70% vol.

Ik ben dus echt niet bang dat Twente met een leeg stadion komt te zitten

Mensen beginnen over afzakken naar het rechterrijtje en degradatie tafarelen maar Twente heeft volgend seizoen gewoon nog steeds de 4e begroting van Nederland, een stadion met 30.000 man. Grote aankopen mogen we dan wel niet verwachten de komende jaren maar die waren er in het kampioensjaar ook niet.

Daarnaast loopt er genoeg jong talent rond en is al bekend dat er bij een stuk of 12 hun contract niet wordt verlengd om te zakken in het te hoge salarishuis.

Slechte zaak voor het Nederlands voetbal, wanneer Twente de beker zou winnen. Wat hebben zij volgend jaar eigenlijk in Europa te zoeken als ze de zgn toppers kwijtraken. Dan krijg je volgend jaar je huidige B team. Waardeloos.

3 april 2015 om 08:56

Nee en een pec of groningen of excelsior is een vooruitgang.. En daarbij stelt de traditionele top 3 ook niks meer voor in europa

PSV kan ook gewoon van een B elftal van twente verliezen.
Natuurlijk is dit competitie vervalsing.
Maar wat als PSV verliest, ik hoor ze nu al juichen.

Als Twente echt B keus opstelt mag het van mij 0-5 worden ook.
Ook hiervoor zou twente nog eens 3 punten in mindering moeten krijgen.

Voor alle trainers hierboven,de bal is wel rond.

3 april 2015 om 09:26

Punten aftrek is gewoon pure onzin. Er zijn zo veel ploegen die spelers rust gunnen in de competitie indien er een belangrijke andere wedstrijd voor de deur staat.

Als een Nederlandse ploeg door kan in de CL indien ze de laatste poulewedstrijd winnen dan is het toch logisch dat ze geen risico nemen. Dan geef je sterkhouders en spelers met pijntjes rust gunnen in de competitie wedstrijd die voor dit belangrijke duel gespeeld wordt.

In jouw redenering moet de club die de Eredivisie Europees vertegenwoordigd dan bestraft worden aangezien ze aan 'competitievervalsing' doen.

3 april 2015 om 12:59

Dan kunnen we volgens jou nu dus wel stoppen met de competitie want de beker is belangrijker.
Als ze uit de beker vliegen wat ook gebeurd hebben ze dubbel pech.
In mijn ogen hoor je altijd te voetballen voor een overwinning.
Als je een club als PSV of Feyenoord op visite krijgt komen daar veel mensen op af,die kopen een kaartje voor gemiddeld 40 euro.
Gaan we dan roepen kom maar niet want dit nemen we niet serieus?
Het is een schande voor de supporters....ze voetballen 1 keer per week soms 2 keer.....rust gunnen voor 750.000 euro per jaar een keer 2 wedstrijdjes.
Ben benieuwd van wie jij een supporter bent.

3 april 2015 om 14:44

Je slaat de plank echt aan alle kanten mis. Sowieso de conclusie die jij in jouw eerst zin denkt te kunnen trekken slaat nergens op. Nergens beweer ik dat de beker per definitie belangrijker is dan de competitie. Echter, als een club de halve finale van de beker bereikt en ze zijn in de competitie al 'uitgespeeld' dan is het logisch dat de beker wel prioriteit krijgt.

Er is altijd een kans dat je dubbel pech hebt, ongeacht welke keuze je maakt. In dit geval is het gewoon zo dat de beker de enige kans op een prijs en Europees voetbal is voor Twente. Dan is het logisch dat ze geen risico nemen met spelers die licht geblesseerd of ziek zijn. Als je het goed had gelezen dan had je ook geweten dat hier geen sprake is van rust gunnen aan fitte spelers, dus je betoog met 750k voor 2 wedstrijdjes gaat simpelweg niet op.

Geen supporter van Twente zal het een zorg zijn dat ze spelers met pijntjes rust gunnen tegen PSV met oog op de halve finale van de beker. Simpelweg omdat de supporters ook zien dat de beker momenteel het beste paard is om op te wedden.

Zo is het ook met mijn voorbeeld in mijn vorige reactie. Als PSV komend seizoen (mits kampioen) de kans krijgt om de groepsfase te overleven en ze spelen daarom een competitiewedstrijd zonder enkele bepalende spelers dan zal geen supporter daar om rouwen. Zeker niet als ze die volgende wedstrijd nog winnen ook.

Ik vind dit altijd zo kansloos. En dat zeg ik als voetbalsupporter. Het is maar nuet te hopen dat PSV er volledig overheen walst dan, want als zij het op de heupen krijgen dan........

Competitie vervalsing is dit toch....

3 april 2015 om 08:53

Nee competitievervalsing gaat te ver. Bjelland, castaignos en corona zijn echt geblesseerd en ziyech is geschorst dus die zouden sowieso al niet spelen. De enige die echt gespaard wordt is tapia

Ik ben best wel benieuwd naar zaterdag. Dat team wat gaat spelen is toch voor een groot deel het team van volgend jaar. En ik denk dat we nog wel met een behoorlijk leuk elftal kunnen beginnen. Vooral eghan op 10 wordt weer genieten

Het is geen competitie vervalsing want Twente doet niks wat tegen de regels is. Ik vind het wel jammer want ik had gehoopt dat PSV hier punten kon verspelen. Alsnog hopen op een stunt dan maar van Twente alleen de kans wordt aanzienlijk kleiner.

Kom op Twente! Als een Ajax, PSV of Feyenoord Europees speelt, spelen ook gewoon in de competitie met hun sterkste opstelling. Zou karma zijn als ze verliezen.

Het is toch logisch dat Fc Twente nu geen risico´s gaat nemen met spelers die er a.s. dinsdag gewoon absoluut moeten staan. Natuurlijk zijn Zyech, Corona, Bjelland en Castaignos er niet bij door blessure´s en een schorsing. Maar Tapia en ter Avest komen net uit de jeugd en voor hen is dit een slopend seizoen. Die zou ik dus ook absoluut sparen. Engelaar heeft Fc Twente echter absoluut niet nodig tegen Pec Zwolle in de basiself dus zou ik die sowiezo gaan opstellen. Geen risico´s met blessure´s en schorsingen dus ik zou a.s. zaterdag met de volgende opstelling gaan spelen. Marsman in de goal (natuurlijk dinsdag Stevens), Achterin Schilder, Lachman, Martina en Verlaan. Op het middenveld met Engelaar, David en Ntuli. Voorin met Kusk, Borven en Eghan. Tegen een PSV dat er mogelijk te makkelijk over gaat denken zou dit team met voldoende inzet en passie ook nog wel eens voor een stuntje kunnen gaan zorgen. Voor de competitie is Fc Twente toch kansloos om zich te plaatsen voor de play offs, mede doordat de kans groot is dat Fc Twente aan het einde van het seizoen nogmaals drie punten in mindering zal gaan krijgen. Dus volop voor de beker, de enige kans om dit seizoen toch nog tot een succes te maken.

Tip voor de twente supporters, niet gaan. Als ze dit al van te voren aankondigen dan weet je al hoe laat het is.
de verliezers zijn de twente supporters. Hard werken voor een kaart en dan zo in het ootje genomen worden.

3 april 2015 om 09:21

Ik maak zelf wel uit of ik ga of niet. Ik ga lekker voetbal kijken in een prachtig stadion. Prachtige talenten en mochten we verliezen, no big deal. Dinsdag is er weer een wedstrijd. Beetje kinderachtige reactie van je.

3 april 2015 om 13:07

Ik merk het al. Jaren lang schreeuwde jullie vd daken dat jullie bij de top hoorde. In europa ook al eens zon kunstje geflikt door een b team op te stellen. Wat jullie nooit meer dan een middenmoter met grootheidswaanzin heeft gemaakt.

Maar eigenlijk vond ik die grote mond fijner om te lezen dan deze totale overgave.
Twente gooit nu al de handdoek in de ring voor de comp. Stel je wordt 11e, en haalt de finale niet?!
Ik vind het een gok met veel risico, al houden ze in enschede wel van een gok ( munsterman ).

En ja, ik als vitesse supporter kan het weten. Het doet me erg denken aan de aalbers tijd. Voor je het weet zak je af, vind je het als supporter wel best en blijft de helft thuis.

We spreken elkaar wel eens in de toekomst.

3 april 2015 om 10:55

Geef je deze tip ook vaak aan je mede-Vitessesupporters?

3 april 2015 om 13:09

haha, leuke opmerking, eerlijk is eerlijk.. Maar lees f hierboven. Zie bij jullie nu al vaak legen plekken. Dit wordt alleen maar erger.

Heel verstandig. Het is namelijk in het belang van het Nederlandse voetbal dat Twente die beker wint en ook in het belang van mijn club met het oog op het Fair Play klassement.

Fantastisch media-spel van Twente toch?

Je begeeft je direct in de underdog positie voor de wedstrijd tegen Psv, dus een nederlaag is al minder erg. Je geeft richting de fans aan waar je prioriteiten liggen met oog op de beker. Je legt ondertussen de druk bij Psv, dat een B ploeg wel moet kunnen verschalken. En je neemt de druk weg voor de spelers die zaterdag wel het veld in gaan tegen Psv.

briljant.

3 april 2015 om 10:40

Welja.. het is een psychologisch spel....
Er zullen maar weinig Tukkers zijn die daadwerkelijk verwachten dat we punten zouden halen tegen Psv. Je moet niet denken dat Twente-PSV momenteel een ware topper is in het heetst van de strijd.

Twente kan overigens wel goed 2,4 miljoen gebruiken indien zij via de beker naar de EL mogen.

B team of A team, dinsdag pakken we ze sws! De Zwolse cupfighters zijn niet te stoppen!

Als PSV-supporter vind ik dit natuurlijk goed nieuws, maar tegelijk vind ik het ook wel heel erg zwak. Spelers sparen is onzin. Als je niet twee keer binnen een week op 100% kunt voetballen, dan hoor je niet thuis in het profvoetbal.

3 april 2015 om 09:19

Veel spelers zijn geblesseerd of geschorst. Twente kan niet veel anders. Net zoals deze wedstrijd te vroeg komt voor Arias, komt het ook te vroeg voor Twente spelers.

3 april 2015 om 09:25

Dat de geblesseerde en geschorste spelers niet in actie komen lijkt me logisch. Maar volgens het artikel is FC Twente dus van plan om daar bovenop ook nog eens wat spelers te sparen die in principe wel zouden kunnen voetballen, maar die ze gewoon willen sparen voor dinsdag. En in dat geval vind ik het woord "competitievervalsing" dat al verschillende keren gevallen is wel terecht.

3 april 2015 om 09:43

Waarom competitie vervalsing? iedere club geeft wel eens een speler rust voor een belangrijke wedstrijd. Je wil niet meer geblesseerden riskeren voor zo een belangrijke wedstrijd. Dit komt toch regelmatig voor?

Men doet net of dat twente helemaal niet wilt winnen van Psv. Ik denk dat Twente vol gas gaat geven met zijn spelers in het veld.

3 april 2015 om 10:08

Inderdaad, we zitten toch in een fase waarin alles wat met Twente te maken heeft wordt opgeblazen. Nu krijg je alweer gezeik over competitievervalsing. Really?
Twente wil die beker winnen om nog iets van dit seizoen te maken.

Zaterdagavond tegen PSV en Dinsdag al tegen Zwolle. Niet dat dit te kort dag is maar heel raar is het toch niet ofwel. Daarnaast kunnen de meeste spelers die niet spelen gewoon niet omdat ze geschorst of licht geblesseerd zijn.

Is te begrijpen natuurlijk dinsdag is veel belangrijker voor Twente. En na een interland periode weet je het maar nooit.

PSV kan alleen nog maar van zichzelf verliezen. Met gemakszucht het veld op stappen tegen getergde bankzitters.
Ik moet het nog zien.

Hele competitievervalsing is in deze toch niet van toepassing? Voor een Europese wedstrijd worden vaak ook spelers gespaard en na een Europese wedstrijd spelen er vaak spelers ook niet om ze rust te gunnen. De teleurstelling heerst omdat iedere voetballiefhebber en supporter graag de sterkste teams tegen elkaar wil zien spelen. Ik kan me wel heel goed voorstellen dat Ajacieden graag willen dat PSV punten verspeeld. Ikzelf zou dat ook het mooiste scenario vinden, zodat er nog wat spanning komt in de competitie. Voor Twente is het belangrijk dat ze het hele seizoen niet verpesten en tenminste nog een prijs pakken of Europees gaan spelen.
Al met al een spannend weekend!

Voor Twente is de halve finale van de beker veel belangrijker, dan deze competitie wedstrijd.
Dat je dan de spelers die niet geheel fit zijn spaart, lijkt mij logisch.
Competitievervalsing is pas sprake van wanneer je fitte spelers niet opstelt.

spelers die niet helemaal fit zijn worden gespaard omdat twente 3 dagen later ook nog een wedstrijd heeft, is gewoon logisch en geen competitievervalsing. wat jong twente jong psv jong ajax doen dat is wel competitievervalsing, daar kan de hele elf per wedstrijd veranderen(bij twente maar een paar spelers maar bij ajax zitten er wel groter verschillen tussen de elftallen.

Ik krijg toch het vermoeden dat veel mensen hier enkel de titel lezen en dan wat gaan typen. Als je hier begint te roepen dat het competitievervalsing is dan heb je er weinig kaas van gegeten. Ziyech is geschorst, hoe wil je die dan op gaan stellen? De rest is gewoon niet fit. En dan nog is het gewoon aan Twente zelf om te bepalen wie zij opstellen.

Daarnaast voor de mensen die zeggen dat je volgens de regels je beste team op moet stellen: wat is beste? Inderdaad, daar kom je nooit uit. Pas wanneer je de keeper van de C1 op gaat stellen kom je in de problemen. Psv en Ajax stellen altijd een b-team op in de beker en hebben daar nog nooit problemen mee gehad.

Competitievervalsing?? Ziyech geschorst er zijn een aantal spelers met pijntjes die van sterke waarden zijn ja, maar als die spelen met die pijntjes wie weet doet iemand anders het dan wel beter als ze niet 100 fit zijn.

Ik neem aan dat je een Ajacied bent omdat je alleen al de concurrentie niks gunt en gelijk zou kunt suggereren dat Ajax geen kampioen word omdat Twente dit weekend aanzet met een

3 april 2015 om 09:39

@tornado72

Lekker met 0-5 op de broek krijgen tegen PSV en dat zal dan weer lekker doorwerken naar Pec toe.

En voor de toto is het ook nog eens gunstig, psv op winst is al een zekerheidje nu

geef twente trouwens groot gelijk, warom risico lopen met niet fitte spelers als je dinsdag die spelers veel harder nodig hebt om je seizoen nog een beetje te redden.
denk dat elke andere club in die positie het zelfde gedaan zou hebben.

Logisch, alles is op de beker gericht.
Daarnaast een mooi VB hoe achterlijk het is dat je punten aftrek krijgt voor financiële problemen. Je moet niet aan het voetbal zitten. Nu doet Twente voor spek en bonen mee in de competitie en daar heeft de competitie last van.

Ik snap niet wat hier competitievervalsing aan zou kunnen zijn. Corona, Castaignos en Bjelland zijn geblesseerd, Ziyech is geschorst. Daarnaast zijn Ter Avest en Tapia twijfelgevallen. Ter Avest viel onlangs tegen Groningen geblesseerd uit en miste daardoor ook de wedstrijden met Oranje onder 19, terwijl Tapia net terug is van een lange reis vanuit Peru. Het is afwachten hoe zo'n jongen daar doorheen komt. Het lijkt mij dan ook niet meer dan logisch dat deze spelers niet kunnen worden opgesteld? FC Twente speelt noodgedwongen met een B-eltal.

Alsof PSV ervan onder de indruk zou zijn wanneer Twente op volle sterkte aantreedt. Ze weten in Eindhoven heel goed hoe belangrijk dit duel is onderweg naar de titel en zullen er vol tegenaan gaan. Individueel is elke speler sowieso beter. Schreuder moet dus met een goed tactisch plan komen.

En als je beide wedstrijden verliest ben je helemaal nergens meer. Je moet altijd willen winnen met je sterkste 11.

3 april 2015 om 10:16

Denk je dat ze dat niet willen dan? Als vier van je sterkste elf spelers door blessures en schorsingen afwezig zijn, wordt dat lastig. Voor Corona, Castaignos en Bjelland wordt het zelfs nog een race tegen de klok om Zwolle te halen. Het zou dus zomaar kunnen dat de 11 die het tegen PSV gaan doen, het ook tegen Zwolle moeten doen.

Als Twente zijnde zou ik me ook volledig richten op de beker.

Psv wordt echt geen kampioen alleen door deze wedstrijd te winnen hoor.
Uiteraard is het niet erg fraai dat Twente aantreed met een gehavend elftal, maar het is in het verleden weleens vaker gebeurd.
Neem een Heracles (2 jaar terug) die Ajax geen strobreed in de weg legde omdat men een paar dagen later de bekerfinale speelde, die werden toen compleet weggeveegd omdat niemand ook maar een schaafwondje of iets dergelijks wilde oplopen.

Is wel vaker gebeurd bij Twente dat het niet serieus genomen wordt. Nou moet alles op de beker gegooid worden en dan misschien Europa in en dan weer met B-elftal komen. Daar gaat je zuurverdiende geld voor een seizoenkaart. Toevallig de geblesseerden er wel bij met de beker???

FC Twente heeft groot gelijk. Halve finale beker is dé wedstrijd die nog iets van hun seizoen kan maken. Logisch dat ze al hun kaarten op die wedstrijd zetten.

Ajax heeft het zelf in de competitie laten liggen.

Een ding is zeker, PEC pakt weer de beker.

3 april 2015 om 10:41

Koffie of melk?

3 april 2015 om 10:43

Hihi. Heb je je lolbroek weer aangetrokken vanochtend

Ben er als PSV fan nog niet gerust op. Het elftal kennende gaan ze met deze berichten opnieuw met een lankmoedige instelling het veld in en krijgen ze het weer zeer moeilijk....

Twente heeft natuurlijk helemaal niets te maken met Ajax.. Daar hoeven zij ook geen rekening mee te houden, ze moeten aan zichzelf denken. Dat is topsport, voor eigen

3 april 2015 om 11:47

Ze hebben zeker niets met Ajax te maken, maar ze moeten wel elke wedstrijd even serieus nemen. Het is geen amateurvoetbal. Zo krijg je rare verhoudingen in de competitie. Wel vol gas en met je sterkste team tegen bijvoorbeeld Ajax aantreden (corona was toen ook twijfelachtig qua conditie/blessure, maar speelde de sterren van de hemel in die wedstrijd) en de wedstrijd tegen PSV bewust laten lopen.

3 april 2015 om 16:08

Klopt maar sportief is het niet en ook niet lekker naar je supporters toe die het liefst de sterkste 11 op het veld zien staan. Ajax moet gewoon naar zichzelf kijken, dat is waar.

Slim om dit vooraf bekend te maken. Alsof ze het erom doen. Je kunt in dit geval gewoon beter niets zeggen en aantreden met een anders dan normaal uitziend elftal. Dan wordt er waarschijnlijk veel minder over gesproken dan nu het geval is. Sparen op zo'n grote schaal ruikt namelijk naar competitievervalsing, of het niet serieus nemen van een wedstrijd. Uitgerekend tegen de 'aanstaande' kampioen, waarmee de relatie al bovengemiddeld goed is. Hoe dank ook, PSV krijgt het in ieder geval wel weer in de schoot geworpen zo. Aan de andere kant, de spelers die nu spelen zijn natuurlijk erg gemotiveerd. Ze spelen weinig en krijgen nu in een topwedstrijd de kans om te laten zien wat ze kunnen. Dit kan zomaar eens in het voordeel van Twente uitpakken.

De beker is een mooie prijs, en Europees voetbal is vaak een leuk extraatje. Echter in dit geval zal het heel slecht zijn voor Twente om de beker te winnen. Als je Europees speelt, dan ga je pas geld verdienen als je redelijk ver in het toernooi zit. Tot aan de winterstop kost Europees voetbal je dus alleen maar geld. Geld dat Twente nu hard kan gebruiken. Ik als Twente supporter zie heel graag dat Twente weer de beker wint, maar ik denk dat het alleen maar een extra last is volgend seizoen.

3 april 2015 om 12:33

Alleen al wanneer je instroomt ontvang je al 2,4 miljoen en daarnaast kun je nog enkele tonnen verdienen door punten te behalen.
Wanneer we via de fairplay in ronde 1 moeten starten dan is het een ander verhaal.

3 april 2015 om 12:36

Feyenoord had eind november al rond de 4 miljoen euro verdien in de Europa League. Denk dat FC Twente dat heel goed kan gebruiken. Trouwens, elke club in Nederland kan dat heel goed gebruiken. Dus dat het geld kost is onzin.

3 april 2015 om 13:29

Klopt. AZ had ook al 4,5 miljoen verdient voor de winter in de EL. En toen zaten er ook nog verre reisjes tussen als Atrimitos enzo. Twente moet gewoon zorgen dat ze overwinteren. Dan verdien je geld. Niet als je in 1 keer eruit ligt tegen Qarabag, want dan is het toernooi nog geen eens begonnen

Nou de vorige ronde speelde de A kern tegen Groningen en ik vond ze om te janken zo slecht. Zitten vadt geen hele grote verschillen in en bovendien zullen deze spelers tot op het bot gemotiveerd moeten zijn om het de trainer moeilijk te maken om ook minuten in de halve/finale te mogen maken..

3 april 2015 om 12:53

En dan nog bijna winnen, idd om te janken.

3 april 2015 om 13:14

Euh... noem je dat een A-elftal?
Marsman blunderde omdat Stevens geblesseerd was. Bjelland en Bengtsson speelden niet vanwege een blessure, evenals Castaignos en natuurlijk Guttierrez.

Mooi nieuws voor Willem II! Bedankt Alfred.

3 april 2015 om 16:40

Waarom mooi nieuws voor Willem Ii??

Marky
Zit bij mij niet diep hoor. Wat mij betreft mag PSV of Ajax de CL winnen. Wordt alleen een beetje moe van de vele minachtende reactie s over mijn favoriete club. Dan moet ik daar ff op reageren.
Natuurlijk zijn er bij Twente veel dingen fout gegaan Maar dat neemt niet weg dat Twente ook voor veel mooie voetbal momenten heeft gezorgt.zoals ik al heeft Ajax in de Veste punten verloren en heeft ook PSV de laatste tijd vaak verloren van Twente
Je hebt gelijk dat ik door de reactie er vanuit was gegaan dat deze 2 fans waren van PSV Dus volgende keer zal ik beter lezen

3 april 2015 om 16:09

Aan de andere kant werden Feyenoord supporters ook gekleinerd toen Twente het een paar jaar beter deed. Twente wou bij de top horen.. daar hoort dan ook kritiek bij in mindere tijden.

Daarom is het ook moeilijk in de top te blijven.

En nu is het karma als ze en van PSV verliezen en de beker uit vliegen.
Ik vind het ten aller tijden waardeloos om spelers te sparen.
Komt op mij ook minachtend over naar de supporters.

Snap niet waarom twente opnieuw gaat gokken. In dit geval op europees voetbal.
Het is niet zo dat als ze komende bekerwedstrijd winnen dat ze europees spelen. En daarnaast is er een grote kans op leegloop bij Twente en heeft Twente waarschijnlijk niets te zoeken in de Europa league.
Verder zakken op de ranglijst betekend minder tv gelden. Ik zou als Twente zijnde niet op 1 paard gokken zoals ze nu doen.

3 april 2015 om 17:32

Ze hebben geen keus, win je de beker. Ben je automatisch voor de poule fase van de Europa league geplaatst.

3 april 2015 om 17:48

dat weet ik maar wat als je van PEC verliest wat niet eens gek gedacht is, heb je nog niets.
Zou daarom gewoon op beide paarden te wedden om het zo maar te zeggen. Red je d ebeker niet heb je mss wel nog 1 of 2 plaatsen op de ranglijst gewonnen wat weer extra tv gelden met zich mee brengt.
nu lijkt het alsof alles moet wijken voor d ebeker wat nog zeker geen zekerheid is.

Alles op de beker, laat de competitie maar lopen. Met de dreigende nog eens 3 punten aftrek. Gaan we ons moeilijk plaatsen voor de play-offs. En welke opstelling je ook neemt het zijn spelers van fc twente

3 april 2015 om 17:51

Twente heeft het volle recht om op te stellen wie ze willen. Play offs kan je inderdaad wel vergeten. Als je de uitspraken mag geloven zal er nog meer punten aftrek volgen en misschien zelfs wel intrekken van de licentie. Al verwacht ik dat de Knvb dit ook niet zou willen en het huidige inititief van Twente zal respecteren om nieuwe afspraken te maken.
De Club Twente is te mooi om te verliezen in het prof voetbal.

Reageer

Het is niet mogelijk om te reageren op dit document.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren