Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Real betaalt 31,5 miljoen euro en heeft eerste topaankoop binnen

Laatste update:

Danilo Luiz da Silva, kortweg Danilo, maakt na dit seizoen de overstap van FC Porto naar Real Madrid. Dat hebben beide clubs in de nacht van dinsdag op woensdag bevestigd. Real betaalt 31,5 miljoen euro voor de 23-jarige rechtsback, die een contract tekent tot medio 2021. Voor De Koninklijke is Danilo de eerste echte topaankoop voor komend seizoen. Men legde eerder al de negentienjarige middenvelder Marco Asensio van Real Mallorca vast.

/

De deal komt niet bepaald uit de lucht vallen, want Danilo werd al weken gelinkt aan een transfer naar Santiago Bernabéu. Sportkrant Marca maakte begin maart al gewag van de transfer, maar meldde toen dat Real twintig miljoen voor de vleugelverdediger zou betalen. Porto zou aanvankelijk veertig miljoen hebben gevraagd, ook al stond er in het contract van Danilo een gelimiteerde transfersom van vijftig miljoen. Porto maakt middels een officieel statement echter bekend dat er 31,5 miljoen voor de zestienvoudig international wordt betaald.

Danilo, die in Oporto nog tot medio 2016 onder contract stond, werd ook genoemd bij clubs als Liverpool, Manchester United, Juventus, Bayern München en Barcelona. Bij Real moet hij de concurrentie waarschijnlijk aangaan met Daniel Carvajal, want de 32-jarige Álvaro Arbeloa lijkt te gaan vertrekken bij het team van Carlo Ancelotti. Dani, zoals Danilo ook wel wordt genoemd, neemt zodoende na drieënhalf jaar afscheid van Porto.

Hij begon zijn carrière bij América in zijn vaderland en kwam via Santos bij Porto terecht. De werkgever van onder anderen Bruno Martins Indi betaalde dertien miljoen euro voor de komst van Danilo en troefde daarmee onder meer rivaal Benfica af. Hij speelde tot dusver 85 wedstrijden in de Portugese Liga NOS en werd met Porto tweemaal landskampioen. Danilo maakte in september 2011 zijn debuut in de nationale ploeg en lijkt Daniel Alves inmiddels te zijn voorbijgestreefd als de vaste rechtsback van de Seleção.

'Real Madrid kan Danilo goed gebruiken'

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Geweldige aankoop voor Real. Deze man is geweldig opnde rechtsback

1 april 2015 om 09:32

Eens, Carvajal had a good run... maar nu komt er een echt sterke speler met veel minder beperkingen. Vind het overigens wel zonde van dat bedrag. Carvajal is zeker niet top, maar doet prima mee en is spaans.. Hier zal barca ongetwijfeld van balen

1 april 2015 om 09:37

Dat is de bedoeling, barcelona laten balen...

Wat zijn de voordelen betreft Danilo tegenover Carvajal?

Verdedigend beter?

1 april 2015 om 10:13

Weer een domme aankoop van Real ze leren het daar echt niet. Hoe moet Carvajal zich nu voelen. Een beetje krediet mag deze speler wel hebben was vorig jaar belangrijk bij het winnen van de CL. en ook dit seizoen speelt hij gewoon sterk oja en het is een spanjaard ook niet verkeerd. Nu halen ze Danilo iemand die het leuk doet bij Porto maar Real is andere koek. Denk dat mensen zich vaak vergissen hoe groot het kwaliteits- verschil van Barca en Real is in opzichte van de andere clubs. Ben allang blij dat Barca hem niet heeft gehaald er zijn genoeg ( goedkopere alternatieven ) voor deze positie. Bij Southampton loopt ook een goeie back maar ja de kloof van southampton en barca is wel heeeeeeeeel erg groot. Maar ja ik begrijp Real ook wel elke positie moet dubbel bezet zijn misschien gaan ze hier nog veel plezier aan beleven

1 april 2015 om 12:18

@voetbalgod

Bij een topclub werkt het niet zo, "hoe moet een speler zich voelen". Daar moet je gewoon met concurrentie kunnen omgaan klaar. Ben daar niet klaar voor moet je bij een middenmoter gaan spelen, en zelfs daar hebben ze een dubbele bezetting op elke positie

1 april 2015 om 13:58

@voetbalgod

Je zegt wel dat Porto andere koek is, maar kijk nou wat Porto bereikt heeft. Carvajal was ook geen fantastische speler bij Bayer Leverkussen, terwijl Danilo het uitstekend doet bij Porto. Hele goeie aankoop van Real dit

1 april 2015 om 14:45

Als ik ze naast elkaar leg is Danilo zowel in verdedigend als aanvallend opzich completer. Hij is echt een moderne speler. Fysiek sterker, met aardig wat lengte voor een back. In tegenstelling tot Carvajal (en Marcelo) vind ik hem erg sterk in de 1 tegen 1 duels(in tegenstelling tot Carvajal en Marcelo). Hij heeft snelheid en is opgeleid als rechtsback, rechtshalf en verdedigende middenvelder. Hij is daarom sterk aan de bal en heeft van nature een goed inzicht. (zie zijn assist tegen Chili dit weekend bijvoorbeeld).

Carvajal is een degelijke speler en ook nog een Spaans, dus er was misschien geen grote nood om dit te doen, maar ik denk wel echt dat hij waarde zal toevoegen aan het team. Bij de transfer van Lucas Silva had ik echt m'n twijfels omdat hij gewoonweg nog niet goed genoeg is, bij Danilo heb ik dat niet.

1 april 2015 om 09:54

Zeerd omme aankoop carvajal is nog maar jong een gewoon een goede back die zeker nog beter kan worden. Natuurlijk is danilo beter maar het scheelt niet veel. Ach ja wat boeit het ze hebben toch genoeg geld 31,5 miljoen alsof het niets is.

1 april 2015 om 12:18

Ooit al gehoord van concurrentie?

1 april 2015 om 00:31

En Carvajal dan? Ik zag hem juist als de rechtsback van Real voor de komende 5 - 10 jaar. Is gewoon een stevige constante verdediger.

1 april 2015 om 01:17

Nu hebben ze gewoon 2 rechtsbacks van topniveau. Danilo kan ook een
een rij hoger spelen op het middenveld

1 april 2015 om 01:20

Carvajal is goed, maar bij Porto is Danilo toch echt wel een klasse beter. Als hij die lijn doortrekt bij Real, dan is hij beter dan Carvajal.

1 april 2015 om 01:33

Nee dat kan hij niet, hij moet van achteruit komen en dan benut je ook zijn verdedigende kwaliteiten optimaal want naast aanvallend is die in mijn ogen verdedigend gewoon nog beter.

Voor een rechtervleugelspeler of rechtermiddenvelder geeft hij simpel weg gewoon te weinig assist.

1 april 2015 om 08:42

Carvajal werd gisteren constant voorbij gelopen door Depay, toch opmerkelijk...

1 april 2015 om 08:46

Voor 'hoger op het middenveld' hebben ze genoeg andere he.
Hij word puur voor rechtsback gehaald.
Zullen moeten uitvechten wie de beste is. En de ander zal genoegen moeten nemen met de reserverol of uiteindelijk een transferverzoek indienen.
En dan haalt real weer een nieuwe back. Zo blijft wel de wet vd sterkste continu gelden.
Maar jammer dat een van de twee dus niet zal kunnen spelen ongeacht wie die persoonlijke strijd gaat winnen..

1 april 2015 om 09:38

ind, en je bent rechtsback van het grote Real Madrid, haast ongelofelijk...
verdedigend is Carvajal niet wat het lijkt.

1 april 2015 om 08:49

Weer een buitenlander die de plek van een spanjaard inneemt bij Real.......... Hij moet echt 50% beter zijn anders zou ik het niet willen als ik supporter was bij Real. de laatste jaren steeds meer buitenlanders in Primiera Division, je ziet het aan het spaanse elftal, niveau wordt minder en minder nieuwe aanwas......

Wtf? Real heeft al een wereldklasse back in de persoon van Carvajal, bovendien is het nog een speler uit de jeugd ook. Een fatsoenlijke backup in plaats van Arbeloa is wenselijk, maar niet een back van 31,5 miljoen...

1 april 2015 om 00:23

Die carvajal had het wel lastig zat tegen depay vanavond hoor, danilo is klasse beter

1 april 2015 om 10:18

ach ook Danilo had het lastig gehad tegen Depay ( in een oefenwedstrijd) het gaat om de potjes in de CL en op grote toernooien. oefenwedstrijden stellen geen drol voor en zeker niet voor spelers als Carvajal Pique Ramos en noem ze maar op. hoe vaak Oranje nog zal winnen van Spanje die finale is niet meer terug te draaien. net zoals die finales tegen Duitsland en Argentina niet. Nederland moet het laten zien in de kwalificatie wedstrijden en dan bakken ze er niets van. Jammer dat men dit dan weer niet ziet. Carvajal is gewoon top.

1 april 2015 om 00:27

Welkom bij een topclub. Net als Bayern en Chelsea willen ze gewoon elke positie dubbel bezet hebben met toppers. Bayern kocht ook Gotze, Thiago en Martinez terwijl ze al meer dan 11 topspelers hadden. Zonde voor de neutrale toeschouwer, maar dat krijg je van die ongelimiteerde budgetten. Schulden afbetalen is zonde van je geld.

1 april 2015 om 00:58

Waardeloos voorbeeld, want Bayern heeft geen schulden.

1 april 2015 om 02:20

Of een club schulden heeft of niet is irrelevant. Als ze ieder jaar netjes een termijn+rente aflossen voeren ze gewoon een legitieme onderneming.

1 april 2015 om 08:51

Hij heeft gewoon gelijk, alleen Bayern is wat ongelukkig gekozen misschien in het schulden verhaal.
Maar verder klopt het gewoon.

1 april 2015 om 11:34

@1908tillidie precies wat je zegt ja... Alleen is de schuld van Real madrid in 2014 met 10% gegroeid en is de langlopende schuld alsnog boven de 200m. Dit is dus eigenlijk heel raar om te doen, aangezien ze eigenlijk gewoon zsm die schuld af zouden moeten lossen, in plaats van (onnodige) dure aankopen te doen.

1 april 2015 om 13:34

Bayern is mijn favoriete club dus dat hoef je me niet te vertellen. De laatste zin is gericht aan Real Madrid.

1 april 2015 om 00:33

Het is natuurlijk wel te veel. Ze konden toch ook gewoon de prijs drukken door Casemiro of Lucas Silva die kant op te sturen met terugkoop clausule?

1 april 2015 om 00:37

Porto doet niet aan zulke dingen ze willen money . Elke speler die weggaat bij porto gaat weg voor een grote bedrag

1 april 2015 om 00:41

Kunnen de Nederlandse clubs nog wat van leren. Die hebben echter vaak alweer een jeugdspelertje klaar staan die ook weer wat op kan leveren in de toekomst. In plaats van dat ze denken aan kwaliteit in het eerste elftal pakken ze liever de eerste beste miljoenen die ze aangeboden krijgen. Zo komen we nooit van de opleidingsstempel af.

1 april 2015 om 09:47

@ypuh

Dit is totaal niet te vergelijken met het beleid in Nederland. Zoals hierboven in de tekst staat is Danilo aangekocht voor 13 miljoen, welke club in Nederland koopt een rechtsback voor 13 miljoen?

Daarnaast werken ze in Portugal (vooral Porto en Benfica) vooral met dezelfde constructie als dat Twente ook heeft gedaan: namelijk de spelers aantrekken met (geleend) geld van Doyen/jorge Mendes waardoor ze hogere transfersommen kunnen betalen, meer salaris kunnen betalen én dus een hogere transfersom vragen dan de clubs in Nederland.

Hier kan je als Nederlandse club simpelweg niet tegenop boksen, tenzij je gebruik maakt van dezelfde constructie. Het is trouwens nog maar de vraag hoelang Porto en Benfica hiermee door kunnen gaan want zodra de Fifa het Third Party Ownership heeft afgeschaft zullen de constructies zoals met Doyen verleden tijd zijn.

1 april 2015 om 00:41

Dan wordt Carvajal zijn back up.. no problem .. JE moet blij zijn met deze aankoop. De volgende Cafu!

1 april 2015 om 01:04

Cafu kon dan ook daadwerkelijk verdedigen, beschikt Danilo ook over deze kwaliteiten?

1 april 2015 om 01:34

Cafu kon alles. Daar is niemand mee te vergelijken.

1 april 2015 om 07:39

BigGuwop, ik vind Danilo ook verdedigend zeer sterk.

1 april 2015 om 09:18

Zou me verbazen als hij ook maar in de buurt komt van Cafu. Wat een speler was dat zeg.

1 april 2015 om 09:18

HIj verdedigd iigbeter dan Marcelo enA lves.. Nog niet zo goed als Cafu natuurlijk.

1 april 2015 om 10:33

Mensen praten mekaar allemaal na joh. Die Danilo is wel een aardige voetballer maar zeker geen Cafu. nogmaals als je bij Porto of Benfica speelt in portugal lijkt alles goed bij real andere koek kijk maar naar de LB die nu bij madrid rondloopt en Di Maria die het ook altijd moeilijk heeft gehad.

1 april 2015 om 10:40

Ja het is natuurlijk een topspeler, daar bestaat geen twijfel over. Maar was het echt brood en brood nodig? Ik denk het niet. Daarbij is het nog de vraag of Carvajal zich schikt als backup voor Danilo. Want op een paar clubs na kan Carvajal overal ter wereld wel in de basis staan.

Bovendien is het natuurlijk extra mooi als jeugdproducten schitteren in het eerste elftal.

1 april 2015 om 09:31

Carvajal is een paar jaar geleden toch gekocht door Real Madrid?

1 april 2015 om 09:36

Is een speler uit de eigen jeugd die voor een jaar naar duitsland was gegaan met een huur/koopovereenkomst.

1 april 2015 om 10:50

Ah, bedankt.

Real madrid heeft dani carvajal al voor die positie, het zou slecht zijn voor zijn ontwikkeling als ie er een concurrent, die ook een jong talent is, bij krijgt

1 april 2015 om 00:26

Real Madrid ontwikkelt geen spelers,die halwn vedetten naar hun theater. Andere teams ontwikkelen spelers voor hen.

1 april 2015 om 00:51

Dat zegt dat Rabiel toch ook.. -_-

1 april 2015 om 09:00

Ook weer wel maar ook weer niet.

1 april 2015 om 09:31

Rabiel heeft het over de ontwikkeling van Carvajal en ik zeg dat het ontwikkelen van een speler niet in de filosodie van Madrid past. Het is volgens mij iets heel anders.

Wat een belachelijk bedrag toch eigenlijk ook weer. De huidige transfermarkt is compleet de weg kwijt

1 april 2015 om 00:27

Ja maar dat heb je wanneer je met Portugese clubs onderhandeld. Die hebben altijd belachelijke prijskaarten hangen aan hun spelers.

1 april 2015 om 00:48

Moet wel bij gezegd worden dat heel veel toppers die nu in de absolute top spelen ook van die Portugese clubs afkomen. Kijk bv naar Ronaldo Pepe en zowat alle Portugese spelers, Falcao, James Rodriguez, Di Maria, David Luiz, Matic o.a. . Als je ziet wat deze spelers nu kosten dan vind ik het niet gek dat een Danilo voor 30 miljoen vertrekt. De Portugese competitie levert nou eenmaal toppers af

1 april 2015 om 00:55

Ja oke, daar heb je gelijk in. Maar het zijn wel extreem hoge bedragen. Nederland zal eigenlijk hetzelfde moeten doen als Portugal. Blind verkocht voor 15,4 miljoen is gewoon een bargain. Hetzelfde geldt dat voor Tadic, Bony, Pelle, Eriksen, Finnbogason, enz. We verkopen gewoon spelers voor een te laag bedrag.

1 april 2015 om 01:13

Dat komt doordat Porto en Benfica veeeel meer salaris kunnen bieden, waardoor ze de speler lang kunnen contracteren en het belangrijkste, ook kunnen behouden. Kijk bijv. naar een Jackson of Herrera, worden al 2 a 3 jaar in verband gebracht met topclubs, maar hoeven simpelweg niet weg omdat ze: a) Riant salaris krijgen en b) omdat ze steevast CL spelen is het sportief ook geen noodzaak.

1 april 2015 om 08:58

Zo had ik het opzich nog niet bekeken. Is wel waar ja.
Je betaald dus zo veel voor die hogere kans op een succes verhaal met die dure jongens uit Portugal.
Best logisch eigenlijk als je het zo bekijkt.

1 april 2015 om 09:02

@ipo barca

1 april 2015 om 09:47

Maar bijvoorbeeld een Blind, is echt niet te vergelijken met al een Moutinho die voor 25 mil werd verkocht door Porto aan As Monaco. Daar zit al een groot kwaliteitsverschil in. Finnbogason en Pelle hoor je ook minder over, de Portugese competitie verkoopt steenvast goede toppers, ook al falen er een paar zie: Anderson

1 april 2015 om 10:35

Ronaldo en Pepe zijn de laatste. Maar de rest is gewoon o wacht Di Maria mag je ook meerekenen Falcao is niet meer het zelfde na zijn blessure

1 april 2015 om 18:35

@suarez

De bedragen die ze in Portugal krijgen zijn niet zo hoog. Hulk heeft als absolute topverdiener in 10-15 jaar tijd 4,5 miljoen verdiend. Spelers als Danilo wat topverdieners zijn verdienen niet eens 3 miljoen per jaar. Jackson verdient ook zo'n 2 miljoen per jaar.

1 april 2015 om 01:38

Welkom in het moderne voetbal!

Waar eerst gekeken wordt naar hoeveelgeld het de FIFA opleverd in welk land een WK wordt gehouden, ipv bereikbaarheid en veiligheid.

Waar investeringsmaatschappijen gedeeltelijk eigenaar worden van een persoon

Waar er ruim 5 biljoen wordt betaald voor TV rechten.

En waar het normaal wordt bevonden dat een club schuld heeft maar toch voor tientallen miljoenen spelers worden gekocht ipv een versnelde aflossing

1 april 2015 om 09:29

1. Dat is inderdaad te ziek voor woorden.

2. Ze worden gedeeltelijk eigenaar van de rechten om te transfereren, spelers/clubs kunnen zelf ervoor kiezen om deze te verkopen of er juist zelf in te investeren (Neymar) en later te cashen.

3. Dat is helaas een kwestie van vraag en aanbod, astronomische bedragen voor de uitzendrechten van de BPL zijn al wat logischer als je bedenkt dat miljoenen Aziaten ook deze wedstrijden willen zien.

4. Gezonde schuld is geen schadelijke schuld wanneer het bedrijf of de club genoeg omzet draait, sommige multinationals hebben miljarden schuld maar herfinancieren deze schuld eens in de zoveel jaar omdat banken maar al te graag een nieuwe lening verstrekken aan bedrijven die het toch kunnen betalen. Zoek maar eens op wat leverage is, zolang je leverage laag genoeg is ben je een interessante financieringsoptie.

Dat is goed nieuws voor Real Madrid want Danilo is natuurlijk beter dan Arbeloa.

1 april 2015 om 01:49

Casillas is op dit moment een betere rechtsback dan Arbeloa.

Zijn ze Barcelona alsnog voor en ik denk dat hij de concurrentiestrijd met carvajal gaat winnen.

ik had het al een beetje verwacht, maar dit is wel heel vroeg haha.
Prima aankoop volgens mij, jong met veel potentie.
al is Dani Carvajal ook een prima back, benieuwd wie volgend jaar de vaste RB wordt

1 april 2015 om 00:29

Is inderdaad de vroegste top transfer die ik ooit heb gezien. Meestal beginnen ze pas met praten als de laatste wedstrijd is gespeeld en vlak voor dat spelers met zomervakantie gaan.

Hopelijk geeft Bale hem wel de ruimte om naar voren te komen!

Topspeler inderdaad. Maar een beetje zonde van Carvajal. Hoop dat Real ze volgend seizoen gewoon eerlijk laat concurreren, en niet automatisch de voorkeur geeft aan de man van 31.5 miljoen.

1 april 2015 om 01:19

danilo is een heel aanvallende verdediger . Kan volgens mij ook gewoon voor carvajal
spelen op het middenveld.

1 april 2015 om 09:07

Ja zo werkt het helaas dus vaak wel.
Denk dat carvajal nu sws al 0-1 achter staat met die 30 milj.
De duurste krijgt toch vaak de voorkeur want die vertegenwoordigd gewoon de meeste waarde.
Blijven bedrijven.
Emoties zijn meer voor de fans.
Raar eigenlijk.

6,5 miljoen teveel, maar zeker een goeie aankoop

Behalve carvajal heb je niets goeds daar lopen tjah soms Nacho, maar die red het niet tegen Atletico ect.

Als Porto naast peperdure aanvallers ook al verdedigers gaat verkopen voor dit soort ridicule bedragen mag de TD daar best een lintje krijgen. Domme en onnodige aankoop in mijn optiek. Voegt wel wat toe aan dit Madrid t.o.v. Carvajal, maar de prijs is veel te hoog in verhouding met de toegevoegde waarde van hem.

1 april 2015 om 01:51

Hij vervangt Carvajal dan ook niet, maar Arbeloa. Die jongen zorgde voor zo belachelijk veel frustratie bij de fans en club de afgelopen jaren met zijn spel.

1 april 2015 om 18:55

Onzin. Arbeloa speelde nooit en zelfs Real is niet zo gek om 31,5 miljoen voor een back-up te betalen zoals Arbeloa was.

1 april 2015 om 20:36

Over onzin gesproken. Arbeloa heeft alweer 1196 minuten achter zijn naam staan dit seizoen en speelt dus bijna 40% van de wedstrijden, wat een wonder is met zijn kwaliteiten. Met gemiddeld 60 wedstrijden per seizoen is er ruimte genoeg voor beide spelers en is er zelfs de noodzaak voor 2 goede Rb's.

Wel weer typisch Real Madrid om zoveel geld uit te geven aan een speler die eigenlijk niet nodig is. Ja arbeloa is niet goed genoeg, maar je hebt Carvajal al. Danilo komt dus als back-up/concurrent. Om daar nou 31,5 miljoen voor uit te geven........

1 april 2015 om 00:32

Onder het motto 'liever teveel topspelers dan te weinig' volgen ze alleen maar het voorbeeld van Bayern en Chelsea. Met het aantal wedstrijden wat ze tegenwoordig spelen en de fysieke inspanning die spelers leveren tegenwoordig (met bijbehorende blessures), heb je aan 11 topspelers niet meer genoeg. Het liefste hebben ze elke positie dubbelbezet en jongens als Salah, de Bruyne en Shaqiri belanden tegenwoordig gewoon op de tribune of worden verhuurd.

1 april 2015 om 00:35

Carvajal laat nou nooit echt zien dat hij ieder week constant speelt, vind hem maar zeer wisselvallig, ik als Real supporter juich de aankoop Danilo toe. Door de komst van Danilo zal Carvajal kwa niveau alleen maar omhoog gaan....

1 april 2015 om 01:20

Ik ben het met je eens. Ben ook real supporter en het is inderdaad zo dat carvajal topwedstrijden afwisseld met heel slechte wedstrijden. Nu kan men roteren.

1 april 2015 om 09:09

@ruio

Ook waar.

Eindelijk komt Danilo. Ik vind Carvajal nog wat wisselvallig, concurrentie zou Carvajal sterker van worden.

1 april 2015 om 00:34

Carvajal kostte maar 6.5 miljoen. Dat is wisselgeld en kun je zo afschrijven. Mocht Carvajal hierdoor letterlijk waardeloos worden dan tellen ze dat bedrag bij wijze van gewoon bij deze transfer op. Kost Danilo 38 miljoen in plaats van 31, boeiuh.

1 april 2015 om 08:11

Carvajal kostte helemaal geen 6.5 miljoen. Hij is verkocht voor 5 miljoen en de terugkoop optie zou komen op 1 tot 1.5 miljoen extra. Deze jongen heeft een jaar niet op de loonlijst gestaan dus kan je eigenlijk wel spreken van een gratis transfer. JE kan het dus niet eens wisselgeld noemen .

Je kan nu eindelijk afscheid nemen van Arbeloa. Carvajal kan in zijn 1tje ook niet alle wedstrijden spelen.

Ik vraag me alleen af wie welke wedstrijden krijgt. Het geval tussen Higuain/benzema en Coentrao/marcelo is ook niet altijd goed geweest voor de spelers. Hopelijk gaat het bij deze 2 niet ook zo gebeuren.

1 april 2015 om 01:53

Wanneer zelfs zo'n beslissing je een raadsel is dan ligt het misschien niet aan het beleid maar aan jezelf. Arbeloa is een schande voor de sport en Carvajal kan geen 60 wedstrijden per jaar spelen, terwijl een club als Real wel zo'n 60 wedstrijden per jaar beschikking nodig heeft over een topper als RB. Heel simpel.

1 april 2015 om 02:03

Dat is niet Jordinhoo zijn punt. Hij gaat er namelijk vanuit dat Danilo voor de basis is gehaald, daar Carvajal eveneens voor de basis was gehaald een seizoen hiervoor en uitmuntend heeft gepresteerd. Dat vindt hij nogal krom. Althans zo interpreteer ik het.

Zolang je geen Barca voorkeur hebt is Real haast onmogelijk af te wijzen!

1 april 2015 om 00:37

Ik durf het nog wel scherper te stellen, je tekent bij de eerste die een aanbod doet. Denk je echt dat Suarez Real Madrid had afgewezen om zo naar Barcelona te kunnen? Achteraf is het makkelijk praten dat Barca zijn droom was, maar als Real een paar maanden eerder was zoals bij Danilo nu, had hij net zo goed daar gespeeld. Neymar is misschien de enige die het gedaan heeft, maar daar waren al wat gesprekken (en aanbetalingen) met Barca aan vooraf gegaan.

1 april 2015 om 01:19

Suarez is een apart geval. Sowieso is zijn zaakwaarnemer de broer van Pep Guardiola, maar daarbovenop is hij als ik het goed heb getrouwd in Barcelona, heeft hij er familie wonen en zei hij toen hij nog bij Ajax speelde dat het een droom is om voor Barcelona te spelen

1 april 2015 om 03:48

Zijn vrouw is Catalaans volgens mij? Had inderdaad al veel eerder aangegeven dat Barca zijn droomclub is. Maar je hebt gelijk dat wie er eerder komt vaak ook succesvol is zoals bij Isco. Is ook bekend dat hij fan was/is van Barca. Zijn hond heet zelfs Messi.

1 april 2015 om 07:22

haha zullen ze blij mee zijn als hij zn hond roept op de club

1 april 2015 om 09:13

Bovendien kon Neymar overal naar toe en die luxe hebben lang niet alle spelers natuurlijk maar verder ben ik het met je eens.

Porto is de laatste jaren wel lekker bezig op het gebied van transfers. Ze raken elk jaar wel belangrijke spelers kwijt maar ze halen er ook weer goede spelers voor terug.

Fantastische back maar onnodig. Maar nu hij toch komt, waarom ook niet? Carvajal kan geen 60 wedstrijden aan.

Ook heb ik het gevoel dat ze hem ook hebben gekocht puur om het feit dat hij niet in de handen van Barca komt

1 april 2015 om 01:22

Wat voor onzin is dat nu. Een speler kopen omdat barca hem ook wil.

1 april 2015 om 20:46

Barca kan niet eens spelers kopen op het moment, verder heeft Danilo zich ver in de kijker ontwikkeld. Ik denk dat als Real langer had gewacht met deze transfer, hij alleen nog duurder zou worden.

Ik ben blij dat Real een sterke rechtsback haalt, Carvajal is zeker een topback, maar is vrij afwisselend naar mijn mening. Arbeloa zijn toevoegende waarde zijn natuurlijk erg beperkt. Zijn contract loopt tot 2016, ik denk dat hij beter voor een transfer zou moeten azen deze zomer, anders is zijn carrière finito. Aan de andere kant, het is wel fijn om nog een speler in je selectie te hebben die zijn loopbaan is begonnen bij Real. Ik ben benieuwd.

Zonde. Gaan elkaars ontwikkeling alleen maar in de weg staan. 1 van de 2 gaat banken en wordt verhuurd of verkocht aan een subtop etc etc.. Jammer.

1 april 2015 om 00:38

Danilo gaat gewoon spelen hoor. 31.5 miljoen vs. 6.5 miljoen. Tel uit je 'winst'.

1 april 2015 om 10:27

Dat lijkt me wel verstandig ja. Is hetzelfde als met Bale. Je kan niet een dure aankoop op de bank zetten.

Onnodig in mijn ogen je hebt carjaval en dat is toch een RB voor de toekomst. 31,5 miljoen die je ook had kunnen gebruiken voor je schuld af te lossen. Dit zeg ik trouwens als Madrid fan.

1 april 2015 om 09:51

Als Real fan moet je dan ook weten dat Danilo een sportieve en eventueel een economische vooruitgang kan zijn. Hij is de nummer #1 bij Brazilie op rechtsback dat is commercieel interessant en sportief. Ook lost Real elk jaar volgens de balans omzet en kosten zo,n 30 a 35 miljoen af aan schulden.

Eindelijk.... Danilo.. toekomstige beste RB ter wereld. No doubt. En de toekomstige #2 (mag ik hopen) hebben we al in Carvajal. Ben benieuwd hoe het zal lopen. De volgende Cafu!

Dit hadden we wel kunnen verwachten. Real slaat toe voordat meerdere clubs zich gaan melden en dus de prijs verder omhoog gestuwd zou kunnen worden door Porto.
Het is jammer dat vanaf volgend seizoen of hij of Carvajal op de bank zal belanden. Allebei zeer talentvol alleen heb ik liever Carvajal omdat hij van de club is en het helemaal niet verkeerd doet bij Real Madrid.

Wel heb ik enorm veel respect voor het beleid dat Porto voert. Spelers opleiden en ze dan verkopen voor megabedragen. De scouting daar verdient een dikke pluim, kunnen veel clubs een hoop van leren.

1 april 2015 om 01:10

Arbeloa weg en carvajal laten spelen in de wat mindere wedstrijden. Nu nog coentrao wegdoen en alaba halen. Casillas vervangen door de gea of Leno en illaramendi en khedira weg en pogba erbij en knallen in 2015/2016

1 april 2015 om 01:20

Alaba halen en dan laat je Marcelo spelen tegen de kleine clubs zeker

1 april 2015 om 05:56

Coentrao wil zelf wel neem ik aan, anders zou ik niet weten waarom hij weg zou moeten? Illa en Khedira kunnen inderdaad weg maar om dan Pogba te halen: Lucas, Casemeiro, Kroos, Modrid en Medran zijn nog over voor de controleurspositie. Perfect bezet!
de Gea of Cech moet inderdaad gehaald worden door Real, Casillas kan helaas niet meer...

1 april 2015 om 10:13

Lijkt mij wel dat Carvajal nu op de bank komt te zitten. De vraag is alleen of hij dat zelf ziet zitten? Ik denk juist dat door het aantrekken van Danilo er toch wat clubs zullen zijn die Carvajal op de hielen gaan zitten. Clubs die hem wel als vaste rechtsback erbij willen hebben.

Ik mag hopen dat Real nu dan eindelijk een back koopt die ook daadwerkelijk kan verdedigen.
Tegenwoordig zijn de enige spelers in het moderne voetbal die kunnen verdedigen de Cv's en Cvm.

Leuk dat al die omgeturnde rechts en linksbuitens die tekort komen voor de top als back door het leven gaan maar verdedigen hebben ze geen kaas van gegeten.

Lekker bedrag voor Porto, hopen dat ze er een talent voor kunnen terug halen!
Heb dit jaar toch wel het meest genoten van het aanvallende spel van Porto! en het heerlijk ouderwets spelen met echte buitenspelers!
Die nog de achterlijn halen en een voorzet geven ipv de moderne die alleen maar naar binnen snijden en zelf schieten.

En Carvajal dan? Die wil vast niet op de bank zitten, en Danilo ook niet.

1 april 2015 om 01:22

Degene die het duurst is voor en positie speelt, dat staat vast bij Real Madrid. Danilo gaat dus spelen en aangezien Carvajal maar 7 miljoen heeft gekost gaat hij op de bank zitten. Net zoals dat Isco op de bank gaat zitten als James terug is

1 april 2015 om 07:57

Zie Illaramendi ook wel elke wedstrijd spelen en Kroos alles banken. Wantja Illara kostte 40 miljoen en Kroos 25.

1 april 2015 om 08:16

Waarom speelt Casillas dan nog bij Real Madrid? Die heeft ze namelijk niets gekost. Waarom speelt Illarramendi niet boven Kroos en Modric? Heeft ook meer gekost?
Was Coentrao ook niet duurder dan Marcelo?

Met andere woorden, je lult weer eens onzin.

1 april 2015 om 08:35

Hahaha prachtige reactie!!

1 april 2015 om 09:54

De vlieger gaat alleen op bij Bale, maar daar zijn wel over een tijdje wel vanaf( gelukkig voor vele)

Het is even afwachten wat de intentie en beweegredenen zijn achter deze transfer. Of hij dus gehaald is als vervanger van Carvajal of Arbeloa of eventueel een derde optie. Conclusies trekken is voorbarig op dit moment.

Als het antwoord duidelijk is, dan biedt dat nog geen zekerheid voor de toekomst. Die kan namelijk veranderen door omstandigheden. De een kan de ander weer uit de basis spelen of de een raakt geblesseerd of iets dergelijks.

Hoewel ik fan ben van Carvajal komt hij soms wat onzeker over in duels. Hij had in ieder geval geen grip op Memphis vanavond. Ik begrijp wel waarom Real Danilo haalt. Ten eerste natuurlijk een fantastische back. Is Dani Alves al voorbij gestreefd in de Selecao. 31 miljoen is wel wat aan de hoge kant, maar als je na gaat dat hij 3,5 jaar geleden als 19 jarige voor 13 miljoen is gekocht door Porto, de nummer 1 rechtsback van Brazilie is, en naar mijn mening bij de beste 3 rechtsbacks van de wereld hoort samen met Srna en Lahm, dan kan ik het nog enigszins begrijpen. 25 miljoen was naar mijn mening marktconform geweest in zijn geval, maar gezien Porto werkelijk meesters zijn cashen, is het te begrijpen.

Carvajal gaat heus wel genoeg minuten maken. Real speelt ongeveer 55 wedstrijden in een seizoen. Als je ook daarnaast rekening houdt met blessures en schorsingen, dan is het een topaankoop.

1 april 2015 om 09:58

Jep Dzekson, Danilo heeft voordelen op Carvajal, waarschijnlijk verdedigend beter, kwalitatief speelt hij elke wedstrijd voor de Selecao( de gele). Is langer, speelt goed in de toppers, is minder onrustig waarschijnlijk, ook commercieel kan er nog verdiend worden aan Danilo, Real had gewoon een afspraak moeten maken, zoals met Casemiro jullie mogen de speler overkopen voor een afgesproken bedrag als wij de speler niet terugnemen, en de Lucas Silva sturen om de prijs te drukken en beter te maken.

Waardeloze aankoop. Waarom koop je in godsnaam een jonge topverdediger als je al een topback van 22 hebt staan. Dit is nou precies het wanbeleid van Real. Allemaal topspelers waarvan nu Carvajal of Danilo moet wegkwijnen op de bank. Deze mannen moeten juist iedere week spelen op deze leeftijd. Ook van Danilo een domme zet, naar Barca gaan zou logischer zijn aangezien Alves misschien vertrekt nu of volgend jaar.

1 april 2015 om 08:16

Hoewel ik het met je eens ben dat Danilo niet nodig is bij Real, kan je bij het aankopen van een dergelijke speler niet spreken van 'wanbeleid'. Het is namelijk helemaal geen wanbeleid om 23 spelers van wereldniveau in je selectie te willen hebben, dat is het streven van vrijwel elke club op deze wereld - mits mogelijk.

1 april 2015 om 08:19

Want jij vind dat Real achter Carvajal een goede RB heeft? Wanneer Carvajal geblesseerd is of geschorst heb je gewoon een probleem bij Real Madrid. Arbeloa voldoet niet. Daarnaast is Danilo gewoon een van de, zo niet de beste RB van de wereld. Zo iemand in je selectie voor 31 miljoen is gewoon een top aankoop.

Nou Real heeft wereldtoppers daar achterin. Carvajal mag wel richting ons gestuurd worden

Top aankoop! Nu nog de Gea en een top aanvaller en Real is klaar voor het nieuwe seizoen. Pogba mag trouwens ook nog wel komen . Je hebt nu 2 top verdedigers staan op de RB positie. Kan Arbeloa vertrekken .

1 april 2015 om 10:06

Ja de Gea zal prima zijn, heb zo,n idee dat David wel oren heeft naar een transfer Madrid.
Leno vind ik ook een goede doelman, we moeten rustig afwachten op een goede kans, en daarna toeslaan. Danilo volstaat en is fysiek en verdedigend beter dan Carvajal dat is mooi!, ook commercieel kan het nog wat opleveren. Pogba.. ik weet het niet.. hij wordt teveel gehypet, we moeten echt niet weer 80 mil voor een speler betalen, wacht tot de speler gaat zeuren en weg wil, dan kan later toeslaan met een prijs van +- 60 mil. We kunnen beter Casemiro terughalen, ben altijd al gecharmeerd van hem geweest, ze zeggen dat Lucas Silva beter is en een veelbelovender talent was en is dan Casemiro, nou ik zie het niet. Casemiro is erg gegroeid bij Porto en kan zo bij Real in de basis, kunnen we Kroos ook wat aanvallender laten spelen.
Bale zal verkocht moeten worden, ondanks zijn bewezen dienst, dan kan daar eventueel Isco of James spelen, of Ronaldo wordt verkocht waardoor we met deze opstelling zonder de twee spelers die minder goed zijn in de kleine ruimte, beter voetbal gaan spelen en we Atletico zo aankunnen bijvoorbeeld. Hazard naar Real zie ook nog wel gebeuren eerlijk gezegd.

Casillas
Danilo
Pepe
Ramos
Marcelo
Kroos
Casemiro
Modric
Paard
Mercedes
Cris
1 april 2015 om 11:06

Pogba is niet perse nodig. Ook zeker niet nu al. Het is inderdaad of hij zelf weg wilt. Wilt hij nog niet weg, dan hoeft het nog niet perse. Wel moet er iemand bij komen wanneer Illarramendi en Khedira vertrekken. Casemiro heeft een terugkoop optie dus die zou gehaald kunnen worden voor een schijntje. Hou je extra geld over voor andere spelers. Alleen kan je het maken om Casemiro te halen voor de breedte. Hij zal wel wat wedstrijden spelen, maar de basis zal toch gevormd worden op 3 plekken voor Kroos, Modric, James en Isco. Als 5e man zal dan Casemiro of Lucas Silva er aan te pas komen. Dan heb je ook nog Medran die er aan staat te komen.

Bale verkopen ze niet. Dat zou naar mijn mening ook sonde zijn. Hoe kan hij bij Wales wel direct weer laten zien waartoe hij in staat is? Gebruikt Real hem verkeerd of komt hij nu weer in vorm terug? Ik zou het nog aankijken.
Isco en James moet je niet op een andere plek zetten. Die moeten gewoon als 3e middenvelder de vrije rol krijgen.

Ronaldo verkopen blijf ik een gek idee vinden maar zou misschien uit eindelijk goed zijn voor Real Madrid, maar dan moet Hazard toch wel haalbaar moeten zijn. Pastore wat je hoort is geen vervanger voor Ronaldo.

Toch weer knap hoe Portugeese clubs zo veel krijgen voor hun spelers...
Al moet je misschien afvragen hoeveel echt naar de club gaat.

goeie aankoop hoor, maar ik snap niet waarom je hem haalt, nu beland of carvajal op de bank of Danilo is de ongelukkige. Beide zijn 2 talenten en zo zal er waarschijnlijk weer een talent kapot gaan. Misschien dat er niet een rechtsback in de jeugdopleiding loopt die achter carvajal had kunnen staan, of is de jeugdopleiding van Madrid niet zoveel beloofd als ik dacht dat het was?

kopen kopen kopen in het hederdaags voetbal zonde om te zien. Denk niet dat RM met Danilo meer prijzen gaan pakken en dan zegt idereen dat Carvajal steeds uitgespeelt werd door Depay waar ikk wet als Danilo daar had gestaan dat hij het ook niet beter zou hebben gedaan. gewoon 2 goeie backs die gelijk waardig aan elkaar zijn.

Wat een onnodige aankoop van Real. Ze hadden beter voor goedkopere optie kunnen gaan die dan regelmatig op de bank komt te zitten. Carvajal is een top back die nog aardig wat potentie heeft. Carvajal wordt door veel mensen tekort gedaan. Voordat mensen Danilo een paar klasses hoger vinden dan Carvajal, Laat Danilo zich eerst maar eens bewijzen bij een echte topclub. Carvajal heeft zich al bewezen Real.

Reageer

Het is niet mogelijk om te reageren op dit document.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren