Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Clasie verlaat Oranje en mist ontmoeting met Spanje

Laatste update:
/

Jordy Clasie is er dinsdagavond niet bij, als Nederland de degens kruist met Spanje. De middenvelder haakt af met knieklachten en keert terug naar zijn club Feyenoord, meldt de KNVB maandag. Clasie zat zaterdag negentig minuten op de bank in de EK-kwalificatiewedstrijd tegen Turkije, die in een 1-1 gelijkspel eindigde.

Guus Hiddink legde kort voor de wedstrijd tegen de Turken uit, waarom hij Clasie niet opstelde. Als hij daarvoor gekozen had, zou Nigel de Jong buiten het team belanden: dat leek de bondscoach geen goed idee. Er ontbrak al flink wat routine bij Nederland en daarom vond Hiddink dat De Jong wél moest spelen. Het mocht niet baten, want Oranje won niet. Het niet opstellen van Clasie kwam Hiddink op kritiek te staan.

“Nigel vertraagt alleen maar... Clasie had moeten spelen. Dat was fout!”, zei Pierre van Hooijdonk zondagavond bij Studio Voetbal. En Willem van Hanegem, die al vele jaren een speciale band heeft met Clasie, vond het ook een vreemd besluit van Hiddink. “Clasie is toch geen debutant? Hij heeft net een WK achter de rug. Wees blij dat je jonge jongens hebt die al zo ver zijn”, zei De Kromme in het Algemeen Dagblad.

Jordy Clasie zou nodig zijn geweest tegen Spanje

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Alsof het niet slechter kon gaan voor Hiddink, haha die man heeft ook alle pech van de wereld. Is er nog een mogelijk om een andere speler erbij te halen? Zo ja, doe eens gek en kies Propper.

30 maart 2015 om 11:41

Hahah hoezo pech, zaterdag toen het er om ging was hij topfit. Propper is geen goede vervanger, denk ook dat er geen vervanger komt. Misschien Klaassen proberen op 6? Of anders gewoon de jong

30 maart 2015 om 11:42

Waarom pech als je Clasie toch niet opstelt als het er om gaat .

30 maart 2015 om 19:31

Hij heeft toch knie klachten? Dan zal die niet optimaal zijn.

30 maart 2015 om 14:26

Ja, precies of hij haalt Hendrix bij de selectie. Ik zou gewoon nu Toornstra, Bazoer, El Ghazi (promes kan ook op het middenveld en je bent van dat gezeur af van de media gaat hij voor Oranje kiezen of voor Marokko), Sinkgraven, Pröpper, Vejinovic, Vilhena of Van der Vaart maar dvoor Rafael geldt dan dat hij op de bank zit en alleen in het veld komt als er bijvoorbeeld in het laatste kwartier ofzo een speler als Nigel De Jong gewisseld wil worden. Voor de rest moet je dan kiezen voor Toornstra, Vilhena, Sinkgraven of Bazoer. En met Promes kun je ook op het middenveld spelen. Dus je zou ook El Ghazi, Elia, Boëtius, Manu, Berghuis erbij kunnen halen voor de aanval.

30 maart 2015 om 14:27

Haha chapeau!

Of: weet iemand al iets meer over Montenegro - Rusland wat er gaat gebeuren?

30 maart 2015 om 14:46

En dan zelf met Bazoer komen....

30 maart 2015 om 14:49

Bazoer is beter dan Hendrix ja. Maar er is nog meer keuze hoor als je verder hebt gelezen dan alleen Bazoer eruit te pikken.

30 maart 2015 om 11:48

Pröpper vind ik allesbehalve een 6, dus lijkt me geen goede optie. Ik vond dat Klaassen het wel degelijk deed bij Ajax op 6, al mis je dan zijn sterkste kwaliteiten, dat is zijn diepgang. Dus ik ben er geen voorstander van. Gewoon Nigel de Jong op 6, voetbalt hij maar een hele wedstrijd, moet hem lukken. Vind het wel jammer voor Clasie, hij is in vorm, het hele seizoen eigenlijk al, verdiende een kans opzeker.

30 maart 2015 om 11:49

Vind dat een middenveld met Sneijder en De Jong te weinig loopvermogen heeft.

30 maart 2015 om 11:54

Sneijder loopt tegenwoordig best veel, alleen heeft hij niet het gevoel voor de ruimte als hij zelf moet lopen

30 maart 2015 om 11:55

Erg aparte reactie. Sneijder had namelijk op het WK nog de meeste kilometers gelopen van alle spelers. Daarnaast moet je van een verdedigende middenvelder niet verwachten dat hij extreem veel kilometers loopt. Juist hij moet ten alle tijden in positie blijven.

30 maart 2015 om 11:59

Dat dus, Sneijder loopt verdomd veel, al is het wel erg veel aanvallend. Om maar in balbezit te komen. Al laat hij dit jaar zien dat hij ook het verdedigende werk niet schuwt.

30 maart 2015 om 13:36

Ja dus spreek je jezelf in je reacties tegen. Sneijder is juist iemand met loopvermogen de afgelopen jaren. Een middenveld met Sneijder, De Jong, Wijnaldum (De Guzman) is gewoon prima. Jammer dat Clasie niet speelde tegen Turkije. Had hem heel graag aan het werk gezien.

30 maart 2015 om 11:51

pech? Nederland heeft pech dat de Knvb Hiddink zo door laat gaan. Belachelijk dat zo'n vent zo zijn werk mag blijven afmaken. Affelay in de basis. Blind linksback. Clasie op de bank. gewoon belachelijk wat die vent doet.

30 maart 2015 om 12:24

Clasie moet lekker bedanken voor Oranje tot Hiddink er nog is.

30 maart 2015 om 13:02

Waarom doet iedereen alsof Clasie de verlosser is!? Is hij zoveel beter dan Nigel de Jong? ik vind van niet, ik begrijp wel waarom Hiddink voor de Jong heeft gekozen ipv Clasie. Wat ik niet begrijp is waarom Affelay speelde en waarom Blind ipv Willems en waarom men zo krampachtig vast blijft houden aan de "hollandse" 4-3-3.

30 maart 2015 om 13:14

Clasie moet juist laten zien dat Hiddink niet om hem heen kan. Wat jij zegt schiet de bondcoach, clasie, het nederlands elftal en het volk niets mee op.

30 maart 2015 om 13:20

Ik snap ook niet waarom iedereen nu doet alsof clasie the next big thing is. Clasie zou het verschil tussen 3-0 en 1-1 ook niet hebben gemaakt. Tuurlijk zit er meer voetbal in clasie maar de jong heeft gewoon meer kwaliteit. Ik ergerde me al aan die sfeermakerij bij de NOS van mulder en feyenoorder van marwijk en iedereen lult ze nu na. Ik begrijp minder waarom hiddink blind niet op het middenveld zette naast de jong en willems ipv wijnaldum linksback. Wijnaldum is een loper en blind is een passer. Het ging na die omzetting willems lb en blind middenvelder ook veel beter lopen.

30 maart 2015 om 13:29

De Jong is drie klassen minder als voetballer dan Clasie. Oranje speelde op het WK knetterslecht voetbal en had er op verschillende momenten met wat minder geluk gemakkelijk uit kunnen vliegen. En dat lag mede aan De Jong, die inderdaad verdedigend ijzersterk is, maar niets bijdraagt aan de opbouw. Clasie versnelt het spel en zorgt ervoor dat je naar voren kunt spelen, ipv afwachten, afbreken en Robben erop uit sturen in de counter.

Hiddink heeft zaterdag (ten overvloede) bewezen dat hij er helemaal niks meer van kan. Het enige tactische concept was het van de flanken in de 16 pompen van de bal. Bedroevend en Oranje onwaardig.

30 maart 2015 om 13:42

@mentalist, nou doe je Clasie toch wel tekort hoor. Gewoon een prima speler die in een uitstekende vorm zit. De Jong is een slot op de deur en naarmate hij ouder wordt, wordt hij steeds defensiever. Men vergeet soms dat hij een middenvelder is en dus een schakel tussen verdediging en aanval. Clasie vult dat op dit moment beter in dan De Jong. Al zou mijn voorkeur uitgaan naar een midden veld met De Jong, Sneijder en Clasie. Maar als ik zou moeten kiezen tussen de 2 dan zou het Clasie zijn. En Blind komt gewoon snelheid tekort om op het middenveld te acteren in Oranje. Met alleen spelinzicht behoor je gewoon niet tot de topkandidaten.

30 maart 2015 om 13:49

Niets ten nadele van clasie hoor. Maar hiddink heeft natuurlijk geen bagger in zijn ogen. Naar mijn gevoel is de publieke opinie voor clasie sterker dan de mate waarin hij zijn voeten laat spreken tijdens training met oranje. En dat is niet de juiste volgorde. Wat heeft clasie laten zien in oranje? Daarnaast hadden sneijder en wijnaldum de opbouw moeten verzorgen en niet de jong. Maar hiddink is sowieso niet echt tactisch. Waarom geen veltman die kan inschuiven als de jong inzakt? Je kan het tactische op duizend manieren oplossen zonder gelijk aan clasie te denken. Nog naast het feit of die het verdient. Ik snap alleen niet waarom jordy ineens de gezalfde is voor oranje. Zon vreemde dynamiek altijd in Nederland rond het nationale elftal.

30 maart 2015 om 13:55

Jij snapt niet waarom Clasie opeens wordt opgehemeld en in aanmerking komt voor de basis van Oranje, en je komt vervolgens met Veltman? Clasie haalt iedere wedstrijd het niveau wat gevraagd wordt, en Veltman blundert bijna iedere week wel een keer. Zou toch maar eens wedstrijden van Feyenoord gaan kijken en niet alleen de samenvattingen. En wat Clasie heeft laten zien in Oranje? Hij is nog nooit door de mand gevallen in de geringe(!) speeltijd die hij krijgt, in tegenstelling tot Veltman.

30 maart 2015 om 13:59

Dan raad ik jou aan om wedstrijdjes van ajax te kijken. Veltman is de sterkhouder achterin. Maar daar ging het me ook niet zozeer om. Meer dat er duizenden oplossingen zijn zonder gelijk massaal te roepen om clasie. Wat mij betreft verdient hij de kans maar hoe nigel de jong nu met pek en veren afgeserveerd wordt, en clasie omhoog wordt geluld door feyenoorders vind ik echt zeer opportunistisch en ongegrond.

30 maart 2015 om 14:13

Dat gebeurt helemaal niet met De Jong, hij wordt alleen een dag ouder en dat is aan zijn spel te zien. Voornamelijk op het vlak ''naar voren voetballen''. Zoals ik al aangeef, het sterkst mogelijke middenveld is met zowel De Jong als Clasie op dit moment. Daarnaast kijk ik elke wedstrijd van Ajax van begin tot eind, net zoals elke andere wedstrijd van de Eredivisie. Is het niet live, omdat ik dan een andere wedstrijd kijk, kijk ik hem erna wel. Ik ben absoluut geen na-prater, ik zie iedere week Veltman niet het niveau halen wat Oranje nastreeft.

30 maart 2015 om 14:16

Voor mij is dit de sterkste opstelling als iedereen fit is

Krul
Van der Wiel
De Vrij
Vlaar
Willems
De Jong
Sneijder
Clasie
Robben
Huntelaar
Depay
30 maart 2015 om 14:28

Niemand praat de jong omlaag of hemelt clasie nu helemaal op.
Maar je moet kijken wat de wedstrijd nodig heeft.
Clasie had meer toegevoegd tegen Turkije dan de Jong.
Puur omdat de jong in balbezit veel minder is.
En liet het nou net de jong zijn die steeds in balbezit kwam

Wrm heeft van Gaal uiteindelijk bijv ook Blind op LB gepositioneerd bij Man utd nu?
Het ging beter met blind op het middenveld?
Meen je dat nou?
Vanaf de 60ste minuut opportunistisch de bal de 16 in pompen.
Sorry hoor, ik snap jou definitie dan niet.
Laat ik het maar helemaal niet over jou Veltman hebben, want daar sla je de plank finaal mis.

30 maart 2015 om 14:33

En clasie laat hen dan niet zien op de training van Oranje.
Dan raad ik jou bij deze aan dat wanneer je Oranje gaat kijken ook direct de voorbeschouwing erbij te nemen.
Dan weet jij precies de exacte reden waarom clasie NIET speelde.

En het spel snap jij ook niet.
Want sneijder en wijnaldum moesten de opbouw verzorgen?
Dus jij wilt 2 man terug halen van hen positie om de opbouw te verzorgen.
Waar het dus makkelijker had gekund door Clasie daar neer te zetten.
En ipv wijnaldum, had ik voor Klaassen geopteerd.

Vervolgens waarom Veltman niet als inschuivende verdediger.
1. Daar staat de vrij
2. De vrij is beter dan Veltman op alle facetten.
Dat veltman is geselecteerd is al ongeloofwaardig.


30 maart 2015 om 14:40

Ik kan je opstelling niet zien, zit met de voetbalzone app.
Kan me gewoon anders niet inloggen.


Cilissen

Van der wiel, de vrij, vlaar, willems

Klaassen, Clasie, Sneijder.

Robben, van persie, Depay

Zo zou ik het wel is willen zien.

Ik ben echt lyrisch over Klaassen.

30 maart 2015 om 14:57

@ Acmilan73

Op basis waarvan is dit de sterkste opstelling? Cillessen passeren ten faveure van Krul is natuurlijk lachwekkend. Ik weet niet of je Engels voetbal volgt maar Krul is geen geweldenaar, terwijl Cillessen foutloos keept bij Ajax. Ook het middenveld dat je formeert slaat helemaal nergens op. Waar is de dynamiek? Drie middenvelders zonder snelheid en passeeractie is droevig.
Voorin is van Persie natuurlijk een betere spits dan Huntelaar en Depay loopt al een half jaar voor zich zelf te spelen. Al met al een behoorlijk waardeloze opstelling als je het zo bekijkt.
Je opmerkingen over Veltman dateren volgens mij van voor zijn blessure, sinds hij weer fit is gewoon een van de beste verdedigers in de eredivisie.

Cillessen
vd Wiel
de Vrij
Vlaar
Willems
Clasie
Klaassen
Wijnaldum
Sneijder
Robben
van Persie
30 maart 2015 om 16:01

Digennaro: Ik denk inderdaad dat Clasie op dit moment vele malenbeter presteert dan de Jong. Clasie was van de 4 topwedstrijden met Ajax en PSV drie maal de beste man van het veld (alleen PSV uit niet).
Beste man bij Roma uit en Sevilla thuis. Oogt het hele seizoen al scherp en superfit. Waar Nigel juist al 2 jaar matig draait met AC Milan.

30 maart 2015 om 17:51

mentalist: Met Clasie zou het nog beter lopen want die is veel beter dan blind.
Clasie passt vooruit en blind passt achteruit en is net zo traag als de Jong.

30 maart 2015 om 14:09

Kies Gudelj!

Balen dit had hem graag gezien tegen Spanje.

30 maart 2015 om 11:46

ben blij voor hem... tegen Spanje zal dit NL-elftal ook met Clasie geen resultaat kunnen halen. Maar het zou Hiddink wel een "zie je wel, mijn keuzen was niet fout"-mogelijkheid geven!

30 maart 2015 om 11:51

Weet zeker dat hij gespeeld had morgen Guus gaat met andere spelers spelen.

30 maart 2015 om 12:41

Hij bedoelt, en dat ben ik volledig met hem eens, dat Nederland dik eraf gaat tegen Spanje. Dan krijg je het dus dat 'het met Clasie ook niet werkt'.. Hij had met Clasie tegen Turkije moeten spelen en met de Jong tegen Spanje

30 maart 2015 om 14:33

Dank voor de verdere uitleg, dat is inderdaad hoe ik er over denk!

30 maart 2015 om 19:10

Zou wel mee vallen. We zijn allemaal kritisch maar we blijven allemaal wel kijken.

Ik was zaterdag ergens nog wel blij ook dat hij niet speelde, dan kon hij in elk geval niet geblesseerd raken....

30 maart 2015 om 11:49

Ja erg jammer, want hij is echt ontzettend belangrijk dit jaar voor Feyenoord in mijn optiek. Hopelijk valt het wel. Al zijn knieklachten behoorlijk uiteenlopend.

30 maart 2015 om 13:22

Tuurlijk heeft clasie geen knieklachten. Die kiest gewoon eieren voor zijn geld en gaat zich voorbereiden op AZ. Groot gelijk.

30 maart 2015 om 13:45

Ja en dat zal worden geaccepteerd.... Zo werkt het niet bij het Nederlands elftal. En Clasie kennende zal hij dit niet faken omdat AZ eraan komt.

30 maart 2015 om 14:02

Nee dat wordt natuurlijk niet geaccepteerd. Oranje speelt een belangrijke playoff pot voor kwalificatie. Kom op man. Is toch duidelijk dat clasie gepikeerd afdruipt. Mag de hele week trainen in de basiself en zit zaterdag ineens op de bank en het loopt voor geen meter. Voetballers zijn net mensen. En als hiddink realistisch is dan toont hij nog begrip ook.

30 maart 2015 om 12:21

Ja, hetzelfde als Kenneth. Hiddink heeft het niet zo met Feyenoorders. Van Beek verdiende het zeker, maar koos voor Bruma.

30 maart 2015 om 12:37

Cillessen is gewoon beter dan Vermeer. Ik neem namelijk aan dat je vindt dat Vermeer nummer 1 moet zijn? Over Van Beek ben ik het zeker met je eens. Die had er gewoon bij moeten zitten.

30 maart 2015 om 13:38

Nee, maar ik wil Kenneth eens zien in Oranje. Daarom hoop ik dat hij mag keepen, want kun je ze beter vergelijken.

30 maart 2015 om 13:49

Och Krul is gewoon veruit de beste keeper voor dit Oranje, met Cillesen en Vermeer in willekeurige volgorde daarachter. Cillesen speelt, omdat hij het op het WK goed gedaan heeft en goed keept voor zijn leeftijd. Als Cillesen 30 was geweest, was hij waarschijnlijk niet eens opgeroepen. Zit gewoon de meeste rek in.

30 maart 2015 om 14:21

Krul loopt de laatste weken niet echt goed te keepen bij Newcastle. Las zelfs geruchten dat ze van hem af zouden willen. Cillessen is beter dan Krul. Van Gaal moest presteren op het WK en geen spelers beter maken. Dus complete onzin wat jij verkondigt.

Hij heeft geen last maar denkt meer aan feyenoord denk ik! Hij heeft t vermoedde dat ie toch niet wordt opgesteld. Neem aan dat t wel een logische verklaring is

30 maart 2015 om 13:23

Als dat de redenatie is, dan hoeft die er voorlopig ook niet meer bij te zijn. Het Nederlands Elftal is het hoogst haalbare voor een voetballer met herkomst Nederland.

30 maart 2015 om 13:51

Ja zo makkelijk gaat dat niet inderdaad. Een blessure veinzen, omdat je voor je club nog een belangrijke wedstrijd hebt. Denk niet dat Hiddink dat accepteert.

Clasie heeft het wel gezien. Als hij zou spelen en Spanje is structureel in de aanval kan Oranje nog wel eens tegen een enorme nederlaag. Hoop dat het meevalt en dat hij het einde van het seizoen nog mee kan maken!

Maar beter ook misschien.

30 maart 2015 om 11:53

Kan Hiddink nu doen. Was al blij dat Clasie niet speelde i.v.b.m. blessures. Nu hopen dat het inderdaad niets ernstigs is en dan zondag fris er tegenaan.
Gaan wij fijn verder met overschatten van Clasie, de nationale Rotterdamse volkssport.
Misschien krijgt Klaassen nu de kans om te laten zien wat hij kan.

30 maart 2015 om 12:17

Over overschatten gesproken

30 maart 2015 om 12:27

denk dat clasie ff klaar is met hiddink en daarom lekker naar huis en feyenoord is vertrokken onder het mom van een blessure

en daar heeft ie groot gelijk in als dat zo is

verder vraag ik me af wat je bedoelt met ivbm?

30 maart 2015 om 12:34

Helemaal met je eens. i.v.b.m, moet natuurlijk zijn i.v.m. Foutje van mij.
Ik hoop dat je snapt dat de opmerking over het overschatten van Clasie cynisch bedoeld is. Als reactie op de personen die Clasie overschat vinden.
(avatar is standbeeld Coentje!)

30 maart 2015 om 13:26

Hoezo zou die klaar zijn met Hiddink? Dat ene Piere zegt dat die moet spelen? Wat een kul verhaal om te stellen dat die klaar is met Hiddink. Meneer moet ff begrijpen dat de Jong na Wesley de ervarenste man was aan de kant van Oranje, de belangrijkste spelers waren weg, dus dan moet Clasie maar spelen? Die het redelijk tot goed doet, tegen over een de Jong die alles heeft meegemaakt en ver weg de beste VM van Nederland is?

Hopelijk kan die spelen tegen AZ, de beste speler van de eredivisie.

30 maart 2015 om 11:53

Die speelt wel hoor......dit is zo'n typisch gevalletje van, niet warm kunnen worden voor een nietszeggend oefenpotje......blessure faken is zo gedaan.

30 maart 2015 om 12:37

wie zegt dat clasie een blessure faket?

voor het zelfde geld heeft hij tegen hiddink gezegd zoek het lekker uit ik ga naar huis, maar heeft de hiddink/de knvb het blessureverhaal naar buiten gebracht om ''de rust te bewaren''

30 maart 2015 om 12:42

Dat kan ook....., maar ik denk dat t toch meer het gevalletje, "ik heb geen zin in oefenpotjes is".
Dat gebeurt wel vaker hoor, maar ze kunnen nu eenmaal niet zeggen dat ze geen zin hebben, want dan worden ze nooit meer opgeroepen.

Maakt toch niet uit, als je hem toch al niet gebruikt. Liever een middenveld waarin iedereen zich met de bal aan voet telkens vastloopt in de tegenstander dan iemand die makkelijk het spel kan verleggen met een pass.

Misschien maar goed ook, ik zag het al helemaal voor me, Hiddink husselt zijn hele team om, stelt een aantal jongens op die er niet aan toe zijn en kan na afloop triomfantelijk Clasie slachtofferen om zijn eigen vege lijf te redden. 'met Clasie wonnen we ook niet.' Hopelijk valt de blessure voor Clasie mee, de belangrijkste speler voor Feyenoord.

Je hebt toch niets aan hem tegen Spanje. Maar Hiddink had hem toen wel moeten opstellen tegen de Turken.

Nu je kun net zo goed alle middenvelders thuis laten, die diepte en/of voetballendvermogen in hun spel hebben.

Laat dan maar die routiniers (De Jong) en die matige spelers (Wijnaldum en Afellay) opstellen.

30 maart 2015 om 11:45

Edit: Nu kun je*

Karma voor Hiddink.

Slimme zet, niet alleen fysiek voor hemzelf maar de aanstaande slachting wil je niet op je naam hebben mocht die gespeeld hebben zal wel niet.

Natuurlijk een ramp voor Feyenoord als hij er een poosje uit is. Clasie is onvervangbaar en is natuurlijk met kop en schouders de belangrijkste pion op het veld.
De komende weken zijn erg belangrijk met wedstrijden tegen PEC en AZ. Als men die beide wint, gaat Feyenoord 3e worden. Clasie is hierbij natuurlijk niet te vervangen.

En daar is weer zo'n onvervalste...."ik ben niet fit voor een oefenwedstrijd" geval,
Wedden dat hij er op 1e paasdag tegen Az gewoon in staat en niet eens meer weet wat hij ook alweer had als Mevrouw Hélené na afloop vraagt of het ging met zijn knie.

30 maart 2015 om 11:57

Als dit zo is, geef ik hem groot gelijk. Als het er om gaat er bij laten hangen. Als het een potje om niets is wel laten spelen en de "echte" vedetten rust gunnen.
Clasie is voor Feyenoord te belangrijk om aan Guus spelletjes mee te doen.
Dan maar je eigen spelletjes spelen.
Ben benieuwd wat de reacties zijn als Klaasen speelt en geblesseerd raakt.

30 maart 2015 om 11:57

Meneer is dokter en heeft de knie van Clasie onderzocht?

Overigens zou het niet eens gek zijn als hij geen risico neemt voor een oefenwedstrijdje onder Hiddink. Die man is de weg volledig kwijt en maakte eergisteren een kapitale blunder door Clasie te passeren. Zou je dan je gezondheid op het spel zetten voor een nietszeggend oefenwedstrijdje?

30 maart 2015 om 12:12

Helaas ik ben geen dokter, maar toch ga ik héél graag de weddenschap met je aan dat hij van het weekend gewoon in de basis staat.

Uitkomen voor Oranje was ooit een eer, nu is het slechts een lastige onderbreking van het clubvoetbal.

Ik snap het/hem ook wel hoor, tijden zijn veranderd.

30 maart 2015 om 12:34

Ik denk dat hij het ook als een grote eer beschouwd, maar een oefenwedstrijd is dat natuurlijk veel minder. En het gebeurt vaak genoeg dat een speler op maandag en dinsdag niet meetraint om dan toch in het weekend te kunnen spelen. Juist met belangrijke spelers doet men dat. Dus ik denk dat hij met deze klachten ook niet volle kracht bij Feyenoord had meegetraind.

30 maart 2015 om 12:44

Nee, officiële wedstrijden zijn nog steeds een eer.

Een officiële wedstrijd die er toe doet speel je ook met pijntjes als je bijvoorbeeld 80% fit bent.

Bij een oefenwedstrijd neem je dat risico niet. Die speel je enkel als je 100% fit bent en dat is Clasie blijkbaar niet.

30 maart 2015 om 17:53

natuurlijk staat hij zondag in de basis maar je gaat geen risico lopen voor een onbelangrijke oefenwedstrijd. Laat die ouwe Hiddink het maar uitzoeken met zijn psv-ers.

30 maart 2015 om 12:02

Groot gelijk heeft ie! Prioriteiten stellen heet dat. Er komen voor Feyenoord cruciale wedstrijden aan waaronder een zeer zware pot tegen AZ uit.

30 maart 2015 om 12:34

En als dat zo is geef ik Clasie groot gelijk. Een nietszeggend oefenpotje boven een belangrijk duel voor Feyenoord kiezen?

Niks te winnen voor Clasie.

Gepasseerd en geen vertrouwen gekregen van de coach in de wedstrijd waar het om ging en waarin die veel ruimte had gehad. En nu zou die dan in een wedstrijd voor 'spek en bonen' wel mogen spelen in een door elkaar gehusseld elftal, tegen een sterk Spanje, met waarschijnlijk talloze wissels en spelers die niet voluit gaan. Met ook nog het risico op fysieke klachten.

Hopelijk (en dat verwacht ik ook) valt het allemaal heel erg mee, en kan die zich richten op de veel belangrijkere wedstrijd tegen Az.

30 maart 2015 om 11:58

100% mee eens.

30 maart 2015 om 12:30

en hiddink heeft ineens een stok om mee te slaan als clasie in een b-ploeg opgesteld wordt en nederland verliest

dan ligt het namelijk aan clasie

hij heeft groot gelijk dat hij lekker naar huis gaat

30 maart 2015 om 17:35

Inmiddels is er al te lezen dat Clasie er zondag gewoon bij is. Blessure valt dus wel mee. (als die er al was)

30 maart 2015 om 17:54

zal een lichte blessure geweest zijn.
zondag is veel belangrijker dan morgen.

30 maart 2015 om 18:22

denk dat clasie gewoon ff klaar was met hiddink die het helaas niet in clasie ziet zitten

en daar heeft clasie helemaal gelijk in

Als het team zo blijft voetballen als afgelopen weekend wordt het vrees ik toch niks. Dan halen we dat EK niet eens. Waarom niet gewoon blijven door borduren op de 3-5-2 opstelling? Was toch niks mis mee?

30 maart 2015 om 12:23

Er was van alles mis mee. Daarom moest er ook steeds van systeem gewisseld worden op het WK. Ze kwamen steeds op achterstand. Tegen zwakke tegenstanders.

Had graag een middenveld met clasie, klaassen en sneijder gezien. Jammer maar helaas.

Als hij zondag tegen Az wel speelt is het 1e sabotage geval onder deze trainer er. Kan me nl niet indenken dat je een plaats inoranje aan je voorbij laat gaan.

30 maart 2015 om 12:22

Hoezo, kneus Hiddink gebruikt hem toch niet

30 maart 2015 om 12:29

Hij houdt de eer aan hem zelf. Verstandig!

30 maart 2015 om 12:36

Een plaats voor een nietszeggend oefenduel of een cruciaal duel met Feyenoord. Ik zou het dan wel weten!

30 maart 2015 om 12:39

Welke plaats laat hij voorbij gaan. Je bedoelt de plaats op de bank. Ja als je daar zo lang op zit kan je wel eens stijve knieën krijgen.
En waarom is het sabotage? Heel veel gevestigde spelers zeggen op deze manier af voor oefen interlands. Nu doet Clasie het en is het sabotage.

30 maart 2015 om 14:11

Lieve mensen het gaat mij er niet om of het Clasie is of een andere speler. Ik geef alleen aan dat het 1e sabotage geval speelt als Clasie zondag wel meedoet tegen Az. Zal het nog sterker vertellen zou precies hetzelfde gedaan hebben want in die duiventil die Hiddink van het Ned. Elftal maakt zou ik mijn club op dit belangrijke moment ook laten prevaleren. Maar knieproblemen los je niet 1,2,3, op en wanneer hij dus zondag speelt is het wel degelijk sabotage maar wel een waar ik achter sta.

30 maart 2015 om 17:42

Clasie speelt zondag gewoon, dit is inmiddels al naar buiten gebracht.
Dat Clasie niet mee gaat spelen in een B elftal tegen een sterk Spanje is naar mijn mening slim. Stel Clasie speelt wel en NL verliest. Wat op zich met een a elftal al vrij logisch is is dat met een B elftal vanzelfsprekend. Dan Heeft Hiddink gelijk een stok om mee te slaan bij wijze van spreke.
Clasie hoeft zich met zijn staat van dienst niet meer te bewijzen. Messi Neutraliseren op een WK is toch een mooi voorbeeld.
Oranje veliest hoogstewaarschijnlijk toch wel van Spanje. dan kan Hiddink dat mooi als voorbeeld gebruiken dat Clasie er inderdaad geen zak van kan.
Als we Hiddink mogen geloven moeten we realistisch zijn en onder zien zien dat Turkije al verder is dan Oranje. Simpel rekensommetje leert ons dat Tsjechie en Ijsland dan ook boven ons staan in de rangorde.
Winnen van Letland en Kazachstan is waar we het mee moeten doen als we Hiddink mogen geloven.
Geef mij maar een bondscoach met ambitie en een die niet het mentale deel van zijn eigen selectie omzeep helpt met zijn onzinnige uitspraken om zo zelf in een beter daglicht te komen staan.

30 maart 2015 om 17:56

hoezo sabotage?
Logisch dat je voor een oefenwedstrijd zegt als je niet helemaal fit bent.
Als Clasie 100 % fit was had hij echt niet afgezegd hoor.

Mooi zo. Anders had hij tegen Spanje gespeeld en dan de schuld gekregen van de grote nederlaag die we gaan lijden.

Met zo'n trainer zou ik ook naar huis gaan met knieklachten, hahahaha

mooi, heeft hij expres gedaan, wil niet afgaan met deze trainer, als hij nodig is, mag hij niet spelen en als hij niet nodig is, moet hij meedoen

zal wel een mooie nederlaag worden, hoop op een nulletje of 5 voor Spanje

In zo'n wedstrijd waar het om des keizers baard gaat, is de motivatie een stuk minder. En bij hem lijkt me de motivatie na Turkije tot het nulpunt te zijn gedaald. Kortom hij kan zich beter richten op de competitie met zijn club.

Clasie had juist tegen Turkijke moeten spelen om ze voetballend de baas te zijn. Tegen Spanje is De Jong sowieso de betere optie omdat dat nog wel eens een heel fysiek duel kan gaan worden. Met de Jong op het middenveld heb je in ieder geval 1 iemand die dat aankan.

Zou me niks verbazen als Clasie tegen Hiddink gezegd heeft dat ie het maar uit mag zoeken en nu 'geblesseerd' is.

Zelfde middenveld voldoet prima. Alleen geen affelay meer. Die was door vangaal al na 15 minuten eruit gehaald. Als je als rechts buiten wordt opgesteld. Dan speel je daar ook. Nu liep hij alleen maar wijnaldum in de weg. Als trainer grijp je dan toch meteen in.

Dat hij niet kan spelen voor NL boeit me echt helemaal niks, zolang hij maar fit is voor AZ. Tijd om daar de derde plek veilig te stellen.

30 maart 2015 om 12:45

Clasie... ik vind m niet eens oranje waardig. Nu gaat ineens iedereen over clasie spreken alsof dat de verlosser is... pure armoede

30 maart 2015 om 12:52

Haha...Clasie speelde tegen Argentinië een goede wedstrijd toen hij erin kwam begon NL te voetballen en wisten de argentijnen het even niet meer..kijk de wedstrijd maar terug. Hij had Messi in de zak en strooide met passes en verdeelde het spel..tegen Brazilië was hij ook gewoon goed en hield zich staande

30 maart 2015 om 13:30

Iedereen heeft recht op zijn mening. Ik vind hem, samen met zo'n beetje de rest van Nederland, de beste middenvelder van de eredivisie.

30 maart 2015 om 17:57

hij is voor die positie de beste speler dat heeft niks met armoede te maken.
Op het WK speelde hij ook heel goed.

Gawegman! Dat is echt wat Hollanders te kort komen. Hij wordt helemaal in de media vol gemaakt van zichzelf. Met al die vragen waarom Clasie niet werd opgesteld. Die jongen stelt zich nu aan.

30 maart 2015 om 12:54

Laat m lekker aanstellen...hoop dat Spanje Guus Hiddink een pakslaag geeft

30 maart 2015 om 13:27

Het maakt hem een groter mens en voetballer door te blijven en je doorheen zien e bijten. Dat is precies wat Nederlandse talenten te kort komen, Voetballen kan iedereen,

Hoop dat de kwetsuur meevalt. Verder had hij daar toch niks te zoeken. Behoort niet tot de kring van oogappeltjes van Guus.

Misschien moet Hiddink de opstelling van Nederland tegen Brazilië op het laatste WK er nog eens bijhalen en dat als uitgangspunt nemen. Alleen veranderen wat veranderd moet worden (door schorsingen of blessures). En dan zou Wijnaldum door De Jong vervangen kunnen worden.

Cillissen
De Vrij
Veltman
Martins Indi
Janmaat
Wijnaldum
Clasie
Blind
Sneijder
Huntelaar
Depay

Waarom doen mensen alsof het erg is dat Clasie er niet bij is? Ik vind hem een hele matige speler. Veel liever Blind of De Jong op zijn positie. In Engeland zou Clasie echt niet opvallen.

30 maart 2015 om 13:45

Als jij Clasie een matige voetballer vind, dan heb je er niet veel kijk op helaas!

30 maart 2015 om 18:44

Ik heb er wel veel kijk op maar mijn gelijk word nog wel bewezen. Over een paar jaar is iedereen Clasie vergeten als hij mislukt is in het buitenland.

30 maart 2015 om 23:24

@boban

Vind Clasie ook niks bijzonders, snap de hype rond om hem ook niet zo goed. Werkt hard maar voor de rest is het eigenlijk niks. Slechte techniek geen schot en niet balvast, typisch een speler voor de middenmoot van de Eredivisie.

30 maart 2015 om 17:59

hahaha jouw naam zegt wel genoeg.
Clasie is veel beter dan tikkie terug blind en de Jong.

30 maart 2015 om 18:43

Kishna is heel talentvol terwijl Clasie een typische Feyenoord speler is. Net niet goed genoeg maar maakt veel goed door hard te werken. Vraag me trouwens af waarom Feyenoord elk jaar maar weer onder Ajax eindigt terwijl ze zo een elftal hebben vol spelers die volgens de Feyenoorders in de basis moeten bij het Nederlands elftal zoals Clasie, Van Beek en Vermeer. Als er 1 ding is waar Feyenoorders goed in zijn, behalve dingen slopen natuurlijk, is het wel doen alsof hun eigen spelers zo goed zijn terwijl de spelers het niet bewijzen als het er op aankomt.

30 maart 2015 om 23:29

Clasie is geliefd bij Feyenoord fans voor zijn harde werken, maar voetballen kan hij niet. Ik als Feyenoordfan kan het weten, zie hem week in week uit mijn zijn lompe techniek voetballen. Heb toch veel liever een Nigel de Jong of Strootman bij Oranje.

31 maart 2015 om 22:40

haha man jij bent overduidelijk een ajacied.
en ook een smerige manier om zogenaamd het gelijk van je vriendje kishna te "bewijzen' .
Voor zo'n smerige streek zou je een ban voor het leven moeten krijgen.

Jammer, beste NL middenvelder op dit moment, maar ja misschien beter, anders had Hiddink hem opgesteld tegen Spanje en als we dan verliezen gezegd van kijk, daar lag het niet aan.

Met dit Nederlands elftal zou ik sowieso met 3 verdedigers spelen. Lekker 3-5-2. Achterin De Vrij, Martins Indi en Blind. Middenveld Clasie Wijnaldum controlerend en Sneijder als 10. Aan de zijkanten Depay en Promes en voorin Huntelaar en Dost. Lekker aanvallend, geen gezeik, maar voetballen.

Als buitenstaander weten wij het altijd beter,we weten ook hoe oranje moet spelen,en welke spelers mee moeten doen. We zijn niet zo goed als wij denken. Dus degen die weet hoe het echt moet zich maar melden bij de KNVB als de verlosser😱

Tegen Spanje moet je toch niet starten met Clasie. Hier is NL juist gebaat bij de Jong. Tegen Turkije had clasie van grote waarde kunnen zijn. Hopen dat klachten meevallen en hij gauw weer kan meedoen bij Feyenoord.

Wij zijn een TV-geile volk. Alles wat mensen op TV doen en zeggen, nemen wij klakkeloos over. En mensen die op TV komen, haten alles behalve de main-stream Nederlands. Zij weten precies wat de mainstream Nederlanders leuk vinden en dus maken ze zich papulair, door juist die dingen te roepen. Nu zegt een van hun dat Classie heel belangrijk is (van Marwijk) en dan nemen de rest zijn mening over. Classie is middelmatige speler, die prima geschikt is voor de Nederlandse velden enzo. Maar hij heeft de kracht, de body en de taktiek niet om in de grote wedstrijden iets te laten zien. Dus laten we aub niet overdreven. Hij is een prima jongetje om tegen ploegjes als Ajax, PSV of andere middenmoten van de Europa league te ballen, but that is it.

30 maart 2015 om 18:00

legend: Ik zei dit al eerder dan ze het op tv zeiden.
Dus ik neem niks van tv over zij nemen het eerder van mij over

Die opa zou Clasie toch niet opstellen

Lachwekkende reacties zie je soms langskomen. Zoals die waarin Clasie een middelmatige speler wordt genoemd. Dan heb je hem niet zien spelen tegen Sevilla, Roma, Ajax, PSV enz. In die topwedstrijden zie je bij hem de klasse eraf druipen. Ach, waarom reageer ik er eigenlijk nog op. Wat een onzin.

Guusje geeft hier weer aan een drama vent te zijn als coach. Opa wilt een stok hebben om mee te slaan. Hij stelt nu de jongens op die hij afgelopen zaterdag had moeten opstellen, om zo na morgen avond te kunnen zeggen: zie je, dit is ook niet veel beter zoals iedereen wel beweerde.
ik hoop dat de boys zich staande houden tegen een spanje die uit is op revanche. Al heeft clasie het slim gedaan. Hier valt toch niks te winnen.

Tjjd voor een nieuwe trainer. Kweek koeman of frank de boer maar los. De enigste 2 die met een jong team kan presteren.
en dan lekker verjongen met een paar "oudjes" erbij.
Zie mijn opstelling. Denk dat dit de toekomst moet worden.
Clasie kan nu de plek van strootman invullen.

krul
bacuna
verbeek
kongolo
willems
klaasen
strootman
snijder
propper
robben
v persie

Vervelend voor Clasie en Feyenoord, maar zijn we wel weer van deze discussie af tenminste.

Snap helemaal niks meer ervan? Wat ziet men in Clasie? Ik zie een zeer matige voetballer die nooit in de europese top komt te voetballen.

Tsja Willem, wat zeg je nu? Was het verantwoord of niet om hem niet op te stellen? Zoveel commentaar om zo'n matige speler. Speelt in de NL subtop zijn wedstrijdjes, is vaak te betrappen om tactische onkunde en een dwerg bovenal. Die moet NL nu gaan redden terwijl hij bij feyenoord al weinig scoort en alleen wat pasjes geeft? Zwaar overschatte speler op het moment. Sneijder was ook klein maar die nam Ajax bij de hand, Clasie wordt bij de hand genomen door zijn teamgenoten.

Clasie zal ook wel deels gedacht hebben; 'De kolere voor je Hiddink, ik ga niet weer 90 minuten banken en kijken naar die losers'.

Is ie echt geblesseerd?? Of is ie boos weggelopen omdat ie geen speeltijd kreeg tegen Turkije??

Clasie heb je toch niet nodig. Zolang Hiddink bondscoach is speelt hij toch niet. Tegen Spanje zou je juist eerder voor de Jong kiezen dus hij zal niet gemist worden.
Hoop voor Clasie dat er een objectieve bondscoach komt voordat het eindtoernooi begint. Anders kan Clasie zich beter gaan richten op komend WK.

Oei, de nieuwe nationale held, die zaterdag absoluut Moest spelen is geblesseerd. MET Clasie had Oranje de Turken natuurlijk he-le-maal van de mat gespeeld. Want dat is een absolute geweldenaar .

Dit bewijst hoe diep het Nederlandse voetbal is gezonken. Dat men gaat zeuren dat Clasie niet speelde. Pff bij Spanje zat de afgelopen kwalificatiewedstrijd Fabregas op de bank! Het contrast . De waarheid is dat Nederland zonder Robben en RVP gewoon niet zo veel in de melk te brokkelen heeft. Toegegeven enkele keuzes van Hiddink bevorderen de situatie absoluut niet. Maar de opstelling van de Jong had toch gegronde redenen. Een speler die ten koste van alles moest spelen in de halve finale op het WK tegen Argentinië. Natuurlijk stelt Hiddink hem op als hij hem fit ter beschikking heeft. Daar heeft Nederland niet de plank mis geslagen tegen Turkije.

30 maart 2015 om 18:01

Met Clasie zouden we inderdaad gewonnen hebben.

Tsja...hier kon je op wachten...en v.w.b. de 'knieklachten'....daar geloof ik niet zo veel van Clasie kwam aan het einde van de wedstrijd tegen Turkije nog ff close up in beeld en keek niet echt blij...meer zwaar gefrustreerd wat m.i. begrijpelijk was Hij heeft nml de gehele wedstrijd op de bank moeten toekijken naar een draak van een wedstrijd waarin zijn kwaliteiten (diepgang in het spel brengen, ballen veroveren op de tegenstander door ze op te jagen en met 1 pass vanaf het middenveld een speler vrij voor de keeper zetten) absoluut benodigd waren Dan ziet hij ook nog in het verloop van de wedstrijd dat er 2 van de 3 middenvelders worden gewisseld voor een rechtsbuiten en een spits en dat hij wederom totaal genegeerd wordt door de technische staf Terecht dat hij nu denkt...zoek het maar ff uit....zo zit ik liever thuis op de bank Hiddink moet gewoon de eer aan zichzelf houden...maar als Blind het stokje daarna overneemt verwacht ik dat er niets veranderd....hij wordt alom in de voetballerij gezien als 1 van de grootste meelopers die er is (bijnaam Scholletje) Maar ja....baasje Van Oostveen van de Knvb die er persoonlijk voor gezorgd heeft dat Ronald Koeman werd gepasseerd door de onsamenhangend brabbelende Opa die nu op de bank zit...en die er ook voor heeft gezorgd dat Scholletje nu al weet dat hij na 2016 bondscoach wordt gaat liever met het zinkende schip ten onder Van Oostveen's ego is nml groter dan de behoefte van alle Nederlandse voetbalsupporters die hun land volgend jaar op een EK willen zien (en het pluche van de Knvb zal wel lekker zitten ;-) Och....dat wordt strak zonder Oranje kleding aan lekker zappen op het EK 2016 tussen wedstrijden van de voetbalgrootmachten Wales, Turkje, Israël, Slowakije, Schotland Roemenië, Oostenrijk en Albanië Op het eerste EK met maar liefst 24 deelnemers zit de nummer 3 van het vorige WK thuis...allemaal door een dwarse Knvb directeur die niet in de spiegel durft te kijken en te erkennen dat hij grote fouten heeft gemaakt door het passeren van Ronald Koeman als bondscoach en met het aanstellen van deze onthutsend slechte technische staf

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren