Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Het is moeilijk te verklaren waarom het verschil met het WK zo groot is'

Laatste update:

Het Nederlands elftal werd derde op het afgelopen WK, maar is op het moment geen schim meer van de ploeg die zo succesvol was in Brazilië. Sinds de terugkeer van Guus Hiddink speelde Oranje zeven interlands en in zes van die wedstrijden (!) kwam het op een achterstand. Dat gebeurde ook zaterdagavond tegen Turkije; pas in blessuretijd werd een nederlaag voorkomen.

/

Stefan de Vrij begrijpt niet waarom Nederland sinds het WK zo loopt te schutteren. "Het is moeilijk te verklaren waarom het verschil met toen zo groot is", zegt de verdediger in gesprek met het ANP. "Toch hebben we er nog steeds vertrouwen in. Waarom? Omdat we hard werken en er alles aan doen om wedstrijden te winnen."

De Vrij weet dat Nederland in de laatste vijf EK-kwalificatiewedstrijden geen steken meer kan laten vallen. "We zijn bovendien afhankelijk van andere landen. Het is niet 'des Oranjes' om daarover te moeten praten, maar zo is het wel", concludeert de mandekker. Nederland staat na vijf kwalificatieduels op zeven punten; koploper Tsjechië heeft er dertien, IJsland twaalf.

Vond je Stefan de Vrij goed spelen tegen Turkije?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Van Gaal was tactisch sterk, Hiddink is tactisch enorm matig. Wij hebben al niet gigantisch veel kwaliteit maar door zijn keuzes wordt het alleen maar minder.

29 maart 2015 om 09:37

Precies. Als je je eigen tekortkomingen niet erkent, dan weet je inderdaad niet waar het mis gaat. Dat probleem zit bij de mindere spelers en de coach kan het niet oplossen.

8 van de 11 spelers zijn gewoon niet goed genoeg. Zo simpel is het.

29 maart 2015 om 10:30

Op zich valt het wel mee. Je kan het beter hiddink verwijten met zijn selectieve bril met selecteren en opstellen. Hoe kan het bijvoorbeeld dat de Vrij minder speelt dan onder v. Gaal en dat terwijl hij het goed doet bij lazio. Hoe kan het dat je Affelay selecteerd en op rechts zet waar hij totaal niet in past en ook gewoon drama is en dan wissel je wijnaldum voor narsingh. Doe dan affelay eruit (definitief) voor promes die het toch beter doet in rusland. Als dit zo doorgaat qua speelwijze en mentwaliteit kan je beter met 4 verdedigers spelen zoals nu en clasie en de jong ervoor die het vuile werk opknappen en dan sneijder middem, wijnaldum links, promes rechts (desnoods toornstra kijken wat hij kan) en huntelaar voorin 4-2-3-1 dus. En als robben er is robben rechts uiteraars

29 maart 2015 om 10:19

Als van Gaal geen Robben in bloed vorm had gehad was de tactiek van Louis zelfs door Australië onderste boven gespeeld. Zonder Robben in vorm is Nederland gewoon heel matig en dat verander je niet met tactiek.

29 maart 2015 om 10:22

Dat vind ik te makkelijk.

- De Vrij en Vlaar waren verdedigend geweldig
- Kuyt had een belangrijke rol
- Blind en Depay waren in vorm.

Nu lijkt het net alsof ze niet meer kunnen voetballen. Dat heeft meer dan alleen met het gemis van Robben te maken. Met Robben wonnen wij ook niet in de kwalificatie.

29 maart 2015 om 10:33

Zoals rbn zegt is het niet alleen robben. Want iedereen was beter behalve persie. Komt puur door de aanpak en metaliteit van (no)hiddink dat het zo gaat. Kijk alleen naar de tegengoals, kan toch niet zo in half jaar met zelfde spelers :S

29 maart 2015 om 10:34

Het spel was voor het WK niet om aan te zien en op het WK maakten de tegenstanders het spel.
Guus heeft zelf aangegeven hoe slecht hij de spelers vond die nota bene een WK en de kwalificatie als ervaring op zak hebben. Voetballend ver beneden peil. Louis heeft ze ook geen voetballen geleerd, dat was voor het WK wel te zien. Op het WK vanuit de handbal verdediging op de counter over 1 a 2 schijven.

29 maart 2015 om 10:36

Robben maakte gewoon aanvallend het verschil.
Depay scoorde 2 x , maar toen hij een basisplaats kreeg kon hij geen potten breken. Robben daarentegen passeerde zoveel man. Was gewoon niet normaal meer op een gegeven moment.

De verdediging deed zijn ding, alleen aanvallend was het 9 vd 10 x gewoon Robben. Je kunt het wel ontkennen, maar we waren gewoon afhankelijk van zijn acties op het wk. Dat de rest ook goed speelde, Gini, Blind, Depay (als invaller), Dirk, Stef, Vlaar, Bmi, Nigel is prima, maar Robben was beslissend.

Zijn extra klasse hadden we gisteren in ieder geval niet meer.
Daarnaast was Robben in de vorm van zijn leven op het wk. Die vorm had hij vs Ijsland bijvoorbeeld niet.

29 maart 2015 om 10:40

@vierdag
Je slaat de spijker op zijn kop! Op het WK heeft Nederland het best gespeeld tegen ploegen die het spel wilden maken, maar tegen de ploegen die dat niet deden bleek toen ook al dat Nederland gewoon heel matig spelersmateriaal heeft. De landen waar je nu tegen speelt die leunen gewoon achterover en laten Nederland het spel maken en dan komt Nederland simpelweg de klasse tekort om zulke ploegen kapot te spelen.

29 maart 2015 om 10:41

Robben maakte inderdaad aanvallend het verschil, maar dat deden De Vrij en Vlaar in verdedigend opzicht.

29 maart 2015 om 12:48

Zou leuk zijn niet zo te zeiken op 1 individu als van persie, raakt kant mog wal

29 maart 2015 om 13:12

Opvallend was hoe Sneijder het grootste gedeelte van de tweede helft achter Turken aan liep te rennen zonder enig resultaat.
Toen kon je zien dat Nederland op het middenveld het grootste probleem heeft, met de Jong en Sneijder kom je een echte loper tekort. Wijnaldum is terecht vervangen, maar voor het middenveld had Hiddink moeten kiezen voor kracht en snelheid als je Sneijder perse wil opstellen. Dat is niet gebeurd, waardoor Oranje net als PSV achterin zwaar in de problemen komt bij balverlies. Balverlies wat veelvuldig voorkomt, als je speelt met niet balvaste spelers als Depay, ST Huntelaar en Narsingh. Iedereen vindt Afellay een drama (wat gezien zijn spel in de twede helft begrijpelijk is), maar ik heb nauwelijks een goede voorzet of corner gezien van Sneijder. Depay was nergens en Huntelaar leek zijn schoenen verkeerd om aangetrokken te hebben. De Jong was veels te veel aan de bal en Sneijder leek heel slim te spelen door diep te gaan staan en dan terug het middenveld in te komen, maar eigenlijk dwong hij daardoor Wijnaldum in een te dienende rol, waardoor deze helemaal niet meer aan voetballen toekwam.
In dit soort wedstrijden heb je dus helemaal niks aan Huntelaar (mede omdat de hoge ballen van achteruit worden gegeven en niet van de vleugels)en moet de volgende keer Dost gewoon beginnen. Die wint duels in de lucht en kan dus diep blijven staan waardoor er ruimte komt voor spelers als Sneijder Depay en evt. Wijnaldum om die ontstane ruimte te gebruiken. Mocht er eens een keer een voorsprong zijn, dan kun je Huntelaar alsnog eens inbrengen om de 3 en 4-0 te maken, mag hij zich over 10 wedstrijden alltime topscoorder noemen van Oranje.

29 maart 2015 om 14:19

Dost wint ook niet alle duels en een bal voor de goal slingeren is weinig zinvol als die niet op maat is. Nederland moet weer de Hollandse school spelen met de vleugels die de achterlijn halen. Nu denkt heel oranje dat ze Robben kunnen vervangen en naar binnen trekken. Lukt dat niet gaan ze buiten om en geven een losse flodder voor waar niemand wat aan heeft.
De verdedigers zijn gewoon te zwak als geheel. Laten zich kinderlijk aan de kant spelen.

29 maart 2015 om 10:41

Als je ziet hoe slecht de jong als stofzuiger was, hoe ver Indi en de Vrij van Burak afstonden, amateurisme op den top gewoon. Dat is gewoon drama en daar kan Hiddink niks aan doen. Dan heb je Sneijder die alle ballen achter de verdediger komt halen zodat er niemnad meer voor de bal staat, en uiteindelijk De Jong en Indi, twee spelers die het niet kunnen, moeten weet ik hoevaak de passing verzorgen zonder aanspeelpunten. Depay vond iedereen qeer goed maar beats me, ik heb het niet gezien. 1/2 leuke acties, 1 van de 4 schoten was niet verkeerd. Die jongen moet zijn basistechniek gaan bijschaven, een actie kan iedereen maar als ik sommige aannames en lompe tikjes zie dan vraag ik me af wat je bij een topclub zoekt. Eigenlijk alles bij elkaar hebben de apelers Hiddink weer laten vallen en Guus heeft een fout gemaakt door niet met Clasie of zelfs Klaassen te beginnen, dan had Wes ook dieper kunnen blijven, net als Wijnaldum

Ondanks Hiddink moet je maar het beste ervan zien te maken. Ik snap heel goed dat de spelers Hiddink (publiekelijk) niet afkraken. Onderling word er wel degelijk over gesproken en dat komt de homogeniteit van de ploeg niet ten goede. Speelde overigens een prima partij.

29 maart 2015 om 10:00

Overigens ging hij aardig in de fout bij de 1-0. Kopt eerst matig tot slecht weg, laat zich vervolgens kinderlijk eenvoudig omspelen door burak yilmaz.
Daarbij had hij de grootste moeite samwn met bmi om juist voor zijn directe tegenstander te komen. Dit gebeurde bij huntelaar vele malen beter

29 maart 2015 om 10:05

Wim_drenthe

Hoe weet jij nou dat er wel degelijk over onderling wordt gesproken en afgekraakt. Zit jij in de spelersgroep?

29 maart 2015 om 13:56

Buitenspelval
Niks menselijks is een voetballer vreemd, goede vriend.

29 maart 2015 om 14:27

Wim

Dat niets menselijk een voetballer vreemd is, is waar. Ik geloof best dat er onderling gesproken wordt, maar zou niet met zekerheid durven beweren, dat Hiddink achter zijn rug om door de spelers afgekraakt wordt.
Misschien is er onderling nog voldoende draagkracht voor zijn leiding en zoeken ze de beperkingen en fouten bij zichzelf.
Om dat met zekerheid te kunnen weten, moet je je toch echt tussen of in de directe omgeving van de spelersgroep bevinden.
Vandaar ook mij vraag.

Robben klaar! Zijn vorm op het WK was van een andere level! Danste gewoon langs iedere verdediging op die van de Argentijnen na. En misschien ook de motivatie. De echte wil om een goed resultaat te behalen lijkt nu wat minder. Misschien vanwege het feit dat het nu makkelijker kwalificeren is.

29 maart 2015 om 10:14

Alleen Robben is te simpel. Van Gaal stippelde elk detail tot in de puntjes uit en zorgde voor vertrouwen, Vlaar was een rots in de branding, Kuyt speelde een belangrijke rol, het resultaat tegen Spanje gaf de ploeg vleugels, er stond een eenheid, de tactiek was behoudend en over geluk had Oranje soms niet te klagen.

29 maart 2015 om 10:24

Zeker de rol van Kuyt wordt onderbelicht vind ik. Een jaar geleden had ik ook nog gezegd dat die man niks toevoegde, maar in dat 5-3-2 systeem kwam hij fantastisch tot zijn recht op een gegeven moment met zijn loopvermogen. Ik begrijp niet zo goed waarom Hiddink niet heeft durven voortborduren op de troostfinale. Toen was dat systeem niet alleen effectief, maar het leverde ook nog goed voetbal op en dat kwam mede door Kuyt. In balbezit fungeerde hij als rechtsbuiten, in de omschakeling moeiteloos als rechtsback. Daarnaast levert hij altijd 100% inzet en is hij een voorbeeld voor de naar mijn idee ietwat luie jongere generatie. Dat is wel het minste dat je nodig hebt in wedstrijden waarin het voetballend niet loopt. Wat dat betreft zonde dat hij er niet bij is. Kuyt op de rechterflank in een 5-3-2 systeem als aanjager van die jonge gasten was nu nog niet eens zo slecht geweest.

29 maart 2015 om 10:27

We speelden ook gewoon bagger (op die 2de helft vs Spanje na) op het wk hoor.
Zeer verdedigend en volop op de counter. Totaal niet des Nederlands. Om zo te spelen heb je iemand nodig die voorin zo goed is, dat het niet eens uitmaakt en die persoon voorin was Robben. Tactisch was Loui zeker prima, maar zijn tactiek werd niet bekritiseerd, omdat we wonnen.

Natuurlijk waren Dirk, Vlaar en Stef ook belangrijk, Blind, Gini en Depay niet te vergeten, maar Robben vond ik in ieder geval echt op een andere level dan de rest. Vandaar dat ik niet eens verbaasd was dat het vs Argentinië niet zo goed aanvallend was, mede omdat Robben goed werd verdedigd in die wedstrijd. Aanvallend waren we direct verzwakt.

Ik denk dat we met Robben bijvoorbeeld gisteren hadden gewonnen. Niet omdat we voetballend beter zijn, maar omdat Robben zijn acties een hoop verbloemen. Men moet 2 soms wel 3 man opofferen om hem te verdedigen. Nou dat resulteert vaak in meer ruimte voor de overige aanvallers.

29 maart 2015 om 10:41

23vdv23

Kuyt is inderdaad een echte teamspeler en offert zich met alles wat hij heeft op voor het team. De selectie mist zijn ervaring en drive op dat vlak. Je had hem er nog goed bij kunnen hebben.

Het moment dat hij naar buiten kwam met het bericht om te stoppen als International, was ook vreemd. Een maandje of zo daarvoor, zei hij nog, dat hij door wide gaan zolang hij nodig was.

Het kwam me toen al over alsof Hiddink er voor had gekozen om hem niet meer te selecteren en hem de mogelijkheid gaf de eer bij zichzelf te houden.

29 maart 2015 om 10:59

Lee112

We speelden ook bagger, dat klopt. En Robben was in bloedvorm. Maar er stond ook een homogeen elftal, dat zich conformeerde aan de tactiek van Van Gaal en daar 100 procent achter stond.

Op de momenten dat het niet goed ging greep van Gaal in met een goede tactische verandering, die de wedstrijd deed kantelen, een belangrijk aspect wat je bij Hiddink nu mist.

Robben speelde ook zo goed omdat van Gaal hem precies weet te gebruiken, aanvallend werd hij de spil van het elftal gemaakt. Net zoals van Gaal dat in de verdediging deed met Vlaar en de Vrij. En op het middenveld met Nigel de Jong, die hij belangrijk maakte.

Tegen Mexico j.l. deed Robben overigens ook mee, maar kon hij het verschil ook niet maken.

Het grootste probleem momenteel is het missen van vertrouwen. De warrige veranderingen in de opstellingen tegen Italië en Tsjechië door Hiddink en de twee verliespartijen, hebben van het team een angstig, instabiel functionerend geheel gemaakt, dat niet meer vooruit durft te voetballen. Het is bang om fouten te maken en vetrouwt niet meer op elkaar en de steeds veranderde tactiek van Hiddink.

29 maart 2015 om 11:14

Aaaah zo bedoel je het, ja eens hoor daar niet van. Wat dat betreft vind ik dat je gelijk hebt.
Alleen is Loui niet meer bij ons. En het laatste wat ik wil is Blind als BC.
Uiteraard verdiend iedereen een kans, maar eerlijk zie jij hem al als de eindverantwoordelijke van dit Oranje? Dan heb ik nog liever Guus. En geloof me mijn vertrouwen in Guus is laag.

29 maart 2015 om 12:22

Lee112

Ik heb geen idee wat ik van Blind moet denken als eindverantwoordelijke coach bij Oranje. Als belangrijkste assistent van Hiddink heeft hij momenteel schijnbaar ook niet genoeg invloed en oplossingen om dit Oranje aan de praat te krijgen.
Als hoofdcoach lijkt hij me nog wat te onervaren in het trainerschap.

Zo'n bondscoach als Van Gaal is nagenoeg onmogelijk binnen Nederland te vinden. Het liefst zie ik ook een andere, meer ervarener coach, maar heb geen idee wie dat zou moeten zijn. Misschien moeten we eens over de grens zoeken naar een opvolger.

Oranje is in ieder geval toe aan een frisse wind en een coach die de problemen doorziet. Bij Hiddink heb ik het sterke gevoel dat Hiddink het allemaal niet meer weet.

Verschil is juist helemaal niet groot. WK was het spel ook al dramatisch, alleen scoorden we op goede momenten. Van Gaal heeft het verval ingezet met zijn antivoetbal. Dat werkt compleet Nog door bij deze mannetjes. Dramatisch voetbal zeg!

29 maart 2015 om 09:46

En het fijt dat je met 5 verdedigers speelde ingezakt op de counter met de snelheid van Robben en er was ook geluk bij zoals tegen Mexico en Costa Rica ik denk dat er gewoon niet veel meer in zit bij Oranje

29 maart 2015 om 10:39

Van gaal heeft een verval ingezet door een ander systeem te spelen?? Welk effect kan dat uberhaupt hebben. Kwaliteit van de spelers is waarmee je moet gaan werken. Dat het nu niet lukt is voor een deel Hiddink aan te rekenen, want hij is verantwoordelijk.

Bovendien zie je nu het krachtsverlies van de NLse competitie in het NL elftal terug. We hebben geen spelers die echt de top gaan bereiken, dat was voorheen altijd wel. Depay moeten we ook nog maar zien. Er zit gewoon een enorm gat. Met dank aan het Ajax PSV en Feyenoord van de afgelopen 8 jaar.

29 maart 2015 om 13:13

En toch riepen we ook na het EK in 2012 toen er doorgeselecteerd moest worden dat het magere jaren zouden worden. We waren toen nog heel erg gewend aan namen als Stekelenburg, Heitinga, Mathijsen, Van Bommel, Van der Vaart en noem het stel maar op. Dat daar op een gegeven moment niemand het meer over had was echt de verdienste van Van Gaal en zo blijkt dat je met een duidelijk idee en visie je toch een heleboel voor elkaar kunt boksen. De ploegen waar we nu tegen spelen in de poule zijn kwalitatief op geen enkele manier beter dan de ploegen waartegen we moesten in de kwalificatie voor 2014. Sterker nog, deze poule zal nog wel een stukje makkelijker zijn. Het spelersmateriaal is nagenoeg hetzelfde. Hier en daar zullen bepaalde jongere gasten zelfs ook weer iets verder zijn dan toen en ook toen moest er zo nu en dan zonder Robben of Van Persie worden gespeeld. En toch verliep de kwalificatie toen redelijk ontspannen en nu totaal niet. Dat krachtverlies van de Eredivisie was dus onder Van Gaal veel minder te zien. Die had gewoon verrekte goed door waar de kracht van zijn spelers lag. Hiddink lijkt dat gewoon niet te zien of zo of wil het niet zien. De manier waarop het middenveld is neergezet vind ik daarbij nog het meest typerende. Die man kan het gewoon niet meer.

'we hebben vertrouwen omdat we hard werken en er alles aan doen om te winnen'...
Dat mag ik hopen. Maar vooralsnog loopt het als een slechte fiat...

Het was gewoon robben meer niets. Nederland had gewoon het zelfde elftal echter was Robben in de vo van zijn leven, ook gingen we een paar keer met geluk door maar dat is voetbal. Mensen moeten niet gaan overdrijven het Nederlands elftal is al jaren een ramp sinds 2012, knappe prestatie op het Wk maar dat is het niveau van dit Nederland zeker niet, Robben heeft ze alleen naar de 3e plek geschopt.

29 maart 2015 om 11:16

Robben was by far de belangrijkste. De truc was om hem goed te bedienen en dat doe je toch echt als team. Kuyt liep het apelazerus om voor afleiding te zorgen op de rechterflank.

En je vergeet de geweldige goak van van persie tegen Spanje na een geweldige pas van Blind.

29 maart 2015 om 11:59

Daarmee doe je andere toch te kort mee. Robben was inderdaad de beste Oranje speler op het WK . Maar zonder de fenomenale goal van RVP tegen Spanje en de gelijkmaker tegen Australië was men de poulefase echt niet door gekomen. Daarnaast speelde het verdedigende duo De Vrij-Vlaar ook een uitstekend toernooi en begon Blind ook erg sterk.

29 maart 2015 om 12:05

Dat vind ik zo'n onzin Nikes.

Ja Robben was geweldig. Maar er waren meer spelers die op het WK erg goed speelden en boven zichzelf uitstegen.

Het WK was een piekmoment van het hele Nederlands Elftal. Niet alleen van Robben.

Gewoon een matig team Nederland.
Kijk naar affelay en narsingh.
Narsingh is een belediging voor alle rechtsbuitens die niet spelen.
Affelay is geen middenvelder maar word daar wel neergezet.
Tactisch klopt er geen hout van en het is gewoon niet zo een sterk team blijkt maar weer.

29 maart 2015 om 10:19

Waar zijn de overige namen in je comment? Of blijf je serieus hangen op Narsingh en Affelay? Beetje kortzichtig dan...

29 maart 2015 om 10:41

Ik constateer en zeg.
En ik begrijp jou niet want ik zeg dat het een matig team is en gebruik narsingh en affelay voor het tactisch onvermogen.

Maar depay en wijnaldum waren ook niet best en in plaats van de jong moet blind of clasie spelen En Willems op linksback als je met huntelaar speelt.

Maar bij narsingh en affelay maakt hiddink zich compleet belachelijk.
Narsingh hoort niet eens geselecteerd te zijn en affelay op het middenveld is net Pieter post.
En de rest weet iedereen dat het niet zo een goed team is.
Dat hebben we allemaal gezegd voor het wk en het is echt nog niet beter geworden.

29 maart 2015 om 10:25

Als Afellay meer geluk bij dat afstandsschot had gehad en het was een goal geworden, dan was werd er nu heel anders over hem gepraat en werd de nadruk daar op gelegd. Maar hij liep af en toe inderdaad te slapen met zijn slechte passing.
Narsingh speelde zonderen greintje vertrouwen, hij kon soms veel eerder de voorzet geven zonder eerst zijn man te willen passeren.
Je zag bij zijn kans en bij de kansvolle counter, dat hij eigenlijk niet klaar was om te spelen met zijn gebrek aan vertrouwen.

29 maart 2015 om 10:50

Nee sorry ik zal nooit anders over affelay praten.
Het is gewoon geen middenvelder dat lijkt mij duidelijk.
Hij heeft geen diepgang en handelingsnelheid om het spel te versnellen of te verassen.
Aanvallend kan hij wel wat maar dat zie je ook bijna niet meer.

Ik meen echt dat ik het een belediging vind voor een el ghazi promes boetius elia dat hun spelen en de rest niet eens geselecteerd word. promes alleen maar door het afvallen van robben anders zat hij er ook niet bij.

En narsingh had zoiezo die bal op doel moeten schieten.
Dat het zijn chocolade been was vind ik geen excuus.
Heeft ook niks met vertrouwen te maken dat maar met kwaliteit.

29 maart 2015 om 11:23

wve

Ik bedoel het niet persoonlijk wat Afellay betreft, maar hoe er in er algemene zin na een wedstrijd opportunistisch wordt gesproken. Als het afstandschot van Afellay er in was gegaan had men daardoor positiever over hem gesproken na de wedstrijd.

Ik ben ook geen fan van hem en had ook liever Promes of El Ghazi gezien op die plek. Of van mijn part een dynamische middenvelder als Klaassen. Ik denk en hoop dat Afellay geen optie meer is voor Hiddink in de toekomst als hangende rechtsbuiten.

Wat Narsigh betreft denk ik, dat het wel met vertrouwen te maken heeft. Hij mist het al een tijdje. Vorm en vertrouwen zijn sterk aan elkaar verbonden.
Hij klapt dicht als hij iets beslissend voor de voeten krijgt en was het was al een schande, dat Hiddink hem sowieso had opgeroepen in zijn huidige vorm.

Voor het WK was het ook niet om aan te zien, op het WK een handbal verdediging en nu weer verder waar we waren.

eredivisie is te laag niveau.. turkije is beter in duels..een paar spelers halen t niveau ..dat zijn dus geen eredivisie spelers..depay wijnaldum willems moet zo snel mogelijk weg bij psv..en dan hopen dat ze groeien

Het resultaat van personen die menen er al te zijn sinds ze derde zijn geworden op het wk! Hopeloos, Guusje alles eruit en een compleet nieuw elftal opstellen! Waar je ze vandaan haalt maakt niet uit! Ze spelen waarschijnlijk toch beter dan deze 11!

NL kwalificeert zich wel. Ik maak me geen zorgen

Heb een dubbel gevoel. Gun het de spelers en ons volk zeker wel om op het eindtoernooi te zijn maar Hiddink heeft bij mij afgedaan na zijn opdringen bij de bond. Koeman wilde graag maar Hiddink wilde nog 1 keer schitteren. Nu schuttert hij en gaat hij roemloos ten onder.
We missen simpelweg teveel kwaliteit op veel plaatsen. Voorin echte aanspreekpunt, middenveld een echte regisseur en achterin verdedigers met charisma en body.
Dan een oude trainer voor de groep die maar voor zo'n Affelay blijft gaan. Man, wat is er met Affelay gebeurd?
Het is onsamenhangend en Hiddink krijgt daar geen team meer van.
Wat mij betreft de tijd om te wisselen van trainer.

Mensen, doe is normaal, Nederland was harstikke goed nog in de WK Kwalificatie, 8-1 gewonnen van Hongarije, 4-0 van Roemenie, 0-2 gewonnen van Turkije, en Robben scoorde maar 3 keer, in totaal op het WK, ja hij was enorm belangrijk, maar 1 speler is niet genoeg om te winnen, en blind speelde toen fantastisch net zoals Depay en Sneijder, en dan missen we ook nog spelers als Kevin Strootman, Leroy Fer, en nu ook nog is Vlaar, Van Persie en Robben

Letland kon er volgens de publieke opinie na die 6-0 helemaal niets van, maar speelt nu wel 1-1 in Tsjechië. Zeg het dan maar. Tsjechië thuis zie ik lastig worden maar de andere wedstrijden gaan ze gewoon winnen, ook Turkije uit dat dan vaak in het mes loopt.

Er is geen verschil!
Het was op het WK minimaal net zo slecht, alleen hing het toen van geluk aan elkaar en zat er een veel(!) betere coach. Iemand die tactiek en voetbalkunde wel beheerst.
Zijn bijnaam is niet voor niets Guus geluk.

Al die blabla. Louis had een dikke konijnenpoot, een gouden aanhangsel en een goeie Robben. Het spel was toen ook niet om aan te gluren. Dat er af en toe wel eens een toffe wedstrijd bij zat, zoals die tegen Spanje, verbloemde veel.

Nederland is niet van het niveau Duitsland, ook niet van het niveau België. Helaas viel het resultaat te goed mee op het WK en hierdoor denkt men dat Nederland wel op dat niveau zit.

Men moet ook gewoon wat geduld hebben. Een flink deel van de selectie is pas een paar maanden geleden uit de ED vertrokken. Het kost wel wat tijd, neem maar een jaar of 2, om die op een beter niveau te krijgen. Nederland gaat echt wel naar het EK en tegen dan staat deze selectie er wel.

29 maart 2015 om 11:12

Belgie en NL zijn gelijkwaardig.

29 maart 2015 om 11:16

In uw dromen wel. Vandaar dat NL na het WK nog amper kan winnen zeker?

29 maart 2015 om 12:10

Die kan je natuurlijk counteren met: vandaar dat Belgie op het WK minder was dan Nederland zeker?

Ik vind voor het eerst sinds ik voetbal kijk het Belgische elftal beter dan het Nederlandse. Ze hebben gewoon meer individuele kwaliteit. Nederland heeft een dramatische lichting, Belgie haar beste in 40 jaar. Geniet ervan, zou ik zeggen, voor zo lang het duurt.

Hazard, Fellaini, Vertonghen, Vermaelen, Kompany, De Bruyne, Courtois, etc etc, het is allemaal stuk voor stuk beter dan de spelers van het Nederlands elftal, behalve Robben.

Je stukje over het WK van Nederland slaat dan weer helemaal nergens op. Alleen door Robben naar de halve finale? Niet serieus te nemen. Robben stond ook in de goal, in de verdediging, op het middenveld en in de spits? Het hele Nederlands elftal steeg op het WK boven zichzelf uit, met name dankzij Van Gaal.

29 maart 2015 om 15:09

Ook wereldkampioen Duitsland heeft de grootste moeite zijn wedstrijden te winnen na het WK. Dus dat zegt niet alles.

En ook de wedstrijden van de Duivels waren niet altijd een lust voor het oog. België kwam een aantal keren ook goed weg.
Tegen de VS, Algerije....

We zullen zien. Het Nederlandse voetbal heeft een hoop spelers, die nog lang niet aan hun plafond zitten. En er komt een talentvolle lichting talenten achteraan.

Kijken of België Nederland de komende jaren bij kan benen. Zal me benieuwen.

29 maart 2015 om 16:18

Nee Belgie staat er lekker voor wil je zeggen? En dan nog..

29 maart 2015 om 17:50

buitenspelval,

Duitsland en België laten amper punten liggen.

Zeker, niet alle wedstrijden van de Duivels waren goed, maar veel wel. AA Gent is bezig aan een weergaloos seizoen. Veel punten gepakt, goed voetbal gezien. Maar ook wel eens een dode wedstrijd. Zo gaat dat, buitenspelval.

Welke talentvolle lichting komt er aan bij Nederland? Ik zie bij de jeugd geen nieuwe Robben of zo rondlopen. Jij wel? Noem eens wat namen.

Op dit moment moet Nederland België bijbenen. Maar dan zijn we weer bij het begin. Ik zei al eerder dat ze in Nederland denken dat ze minstens evengoed zijn als een Duitsland of een België. Waardoor de verwachtingen buiten proporties zijn. Het resultaat op het afgelopen WK blijkt een vergiftigd geschenk te zijn.

29 maart 2015 om 17:58

Leidsehood,

Alsof Cillessen zo'n wereldkeeper is. Leuke keeper hoor, maar geen wereldtop. Zit niet eens bij de top-20.

Neen, het is niet dankzij hem dat Nederland eruit ging in de halve finale.

Nederland had ook wel wat meeval nodig om daar te geraken. Robben die op het juiste moment ging liggen, een penaltyreeks werd al eens gewonnen, ...

En dat mag. Is gewoon niks oneervol aan. Maar het vertekend wel de sterkte van een team.

En gewoon door het systeem van een WK of EK kan elke deelnemer ver doorstoten (en er ook snel uit liggen). Of geloof je echt dat Denemarken en Griekenland topploegen hadden indertijd? Of dat Spanje een prutsteam had? Je zal volgende week wel voelen dat Spanje nog steeds een superb team heeft.

Tel eens hoeveel wedstrijden je nodig hebt om in een halve finale te geraken.

Klaar? Zoek nu eens een fantastische competitiestart van een kleine club in een reguliere competitie. Er zijn wel meer kleintjes geweest die na 6 wedstrijden bovenaan stonden.

29 maart 2015 om 18:34

Ach, het feit dat je België dezelfde kwaliteit toedicht als de onbetwiste wereldkampioen Duitsland, zegt al genoeg over je oogkleppen en objectiviteit over de Duivels.
Laten ze eerst maar eens boven Wales en Israël eindigen.
Goedenavond.

PS: Google zelf maar wat voor talentvolle lichtingen er aan komen in Nederland. Je bent er toch altijd zo'n ster in je weetjes van Google te halen. Succes ermee.

29 maart 2015 om 19:05

buitenspelval,

Dat heb ik niet gezegd. Dit wel en ik citeer mezelf:

" Nederland is niet van het niveau Duitsland, ook niet van het niveau België."

Maar het is typisch voor u om er van te maken " België en Duitsland zitten op hetzelfde niveau".

Jij bent een intellectueel oneerlijk mens, vriend.

Ach u heeft geen namen van nieuwe Robbens? Ik had niet anders verwacht, ik heb die ook niet.

Ging je niet verder slapen trouwens?

29 maart 2015 om 20:38

Ik zie deze trieste, provocerende reactie van je nu pas. Nog even een reactie dan maar.

Van iemand die constant anderen verwijt beledigend, grof en persoonlijk te worden, verbaast het me met je: 'je bent een intellectueel oneerlijk mens, vriend.' lekker hypocriet bezig.

Je zal wel weer verklaren dat ik het uit de context trek, dus dat zeg ik maar alvast; de context is voor deze belediging niet van belang.

Laat dat provocerende 'vriend' sowieso' weg, dat is triest in de overtreffende zin.

Zal ik je nog een zoekoptie voor Google geven op je vraag? Zoek eens op Talenten Ajax Feyenoord. Moet voor jou toch geen probleem zijn als fevent Google-vriend.

En verder begrijp je de uitdrukking 'welterusten' denk ik niet helemaal. Ik wens jou welterusten en zeg daarmee niet dat ik ga slapen. Moeilijk hè, begrijpend lezen.

29 maart 2015 om 20:39

Laat België 1st maar eens een topland verslaan om t echie, dan praten we verder. Tot dan is het gewoon een talentvolle lichting (dat wel) , die veel blaffen, maar niet bijten.

30 maart 2015 om 07:00

buitenspelval,

Het is niet provocerend om jou intellectueel oneerlijk te noemen. Je bent dat gewoon.

Als je zegt Nederland minder is dan Duitsland of België en jij maakt er van Duitsland is gelijk aan België, dan ben je gewoon oneerlijk. Vriend.

Ik ben je Google slaafje niet. Misschien zou je beter zelf eens Google leren gebruiken, dan zou je misschien in staat zijn om met nieuwe Robbens af te komen.

Of net niet, gewoon, omdat ze er niet zijn.

Ach het is weer een vraag die je niet wil en kan beantwoorden en dan begin je maar wat rond de pot te lullen, toch?

30 maart 2015 om 12:06


Nee, ik heb geen internetslaafje nodig. Ik ben capable genoeg om zelf te zoeken. Het idee alleen al om jouw als internetslaafje te moeten hebben, bah, griezelig.

Dank je voor het uiteenzetten van je visie om mij beledigend als intellectueel oneerlijk te bestempelen, ik zal me niet laten provoceren en je gracieus de ander wang toekeren. En me niet verlagen tot dat bedenkelijke niveau.

Hoe kinderlijk kan je zijn om als een kleuter opnieuw provocerend 'vriend' toe te voegen aan je zin....

Ik wil best verklaren, dat je Duitsland en België zo goed als gelijkwaardig acht (niet op basis van de zin alleen waaraan jij blijft refereren, ook in vorige topics) en boven Nederland plaatst en me iets genuanceerder uitdrukken door er van te maken:

Je plaats België kwalitatief in dezelfde categorie als Duitsland door ze als de top van Europa boven Nederland te plaatsen.

Is het zo allemaal meer bevredigend voor je? Of zie je nu nog steeds een reden tot muggenziften.

Probeer eens wat minder selectief verontwaardig en hypocriet te zijn als mensen niet direct reageren op argumenten en zaken, die alleen voor jouw belangrijk zijn en die jij graag bevestigd wilt zien en horen.

Er zijn zoveel voorbeelden te geven en vinden, waar jij niet ingaat op argumenten van anderen. Zoals hierboven en hieronder ook weer.

Maar goed, ik heb het nergens over de nieuwe Robben gehad, dat maak jij ervan, enkel over een zeer getalenteerde lichting spelers, die er aan zit te komen in Nederland.

Ik wil als je zo blijft aandringen wel een aantal van deze spelers opsommen, ik ben namelijk de beroerdste niet.

Daar gaan we:
Riechedly Bazoer, Donny van de Beek, Abdelhak Nouri, Jairo Riedewald, Davy Klaassen, Daley Sinkgraven, Kenny Tete, Anwar AL Ghazi, Ricardo Kishna, Richairo Zivkovic, Bilal Quld-Chikh, Hakin Ziyech, Terence Kongolo, Sven van Beek, Rick Karsdorp, Jari Schuurman, Bart Nieuwkoop....

Zo zijn dat er genoeg? Ik ben er vast nog wat vergeten... Je hoeft me niet te helpen herinneren, dat het gaat om talenten en dat ze niet allemaal zullen doorbreken, dat begrijp ik ook wel. Maar een grote groep talenten zit er zeker aan te komen.

En ze zijn er.

En het zal me benieuwen of Belgie deze stroom aan talent zal kunnen bijbenen de komende jaren en generaties.

Nu zou het leuk zijn als je ook eens op vragen en argumenten van mij en anderen in zou gaan, in plaats van alleen jouw 'ding' te willen bespreken.

Of blijf je om met jouw cynische opmerking af te sluiten, om de pot heen lullen?
(het is dat ik de uitspraak niet als eerste gebruikte, je zou het dan immers grof en argumentloos genoemd hebben)

Begin eens eenvoudig. Probeer het eens met:

Inderdaad, buitenspelval, je hebt gelijk. als jij mij welterusten wenst, betekent dan niet dat jij al gaat slapen.

Of heb in ieder geval eens het lef om toe te geven dat jij het ook wel eens niet bij het rechte eind hebt.

29 maart 2015 om 11:27

Met de keuzes die Hiddink maakt, is België inderdaad beter. Toch denk ik dat wij gelijkwaardig zijn als wij een goede bondscoach hebben die de juiste keuzes maakt.

29 maart 2015 om 11:34

Transfer waarde Rode Duivels: 395,7 miljoen euro
Transfer waarde Oranje: 199,5 miljoen euro

Bron: transfermarkt.com

De Berlijnse professoren Gert Wagner en Jürgen Gerhards hebben ooit eens een studie gepubliceerd waaruit bleek dat er een sterke correlatie was tussen de waarde van een nationaal elftal en de resultaten.

Zo verwonderlijk is dat ook niet. Dat er al eens statistische ruis op kan zitten, is niet meer dan normaal.

Neen, beide teams zijn niet gelijkwaardig. Jullie bondscoach is wellicht beter dan de onze. Daar ligt het ook niet aan.

29 maart 2015 om 11:39

Transferwaarde vind ik onzin. Dus daar kijk ik niet eens naar. En ik geef ook aan dat België momenteel beter is omdat wij Hiddink als coach hebben.

Zodra wij een coach hebben die tactisch sterk is en spelers op de juiste plek zet dan wil ik het nog wel eens zien. Ik ben ervan overtuigd dat een goede coach Narsingh, Afellay, De Jong en Van der Wiel geen minuten had gegeven.

Ook zet ik mijn vraagtekens bij ons centrale duo. Bij Feyenoord was al zichtbaar dat Martins Indi - De Vrij niet werkt. Het lijkt wel alsof ze elkaar onzeker maken. Toen er een ervaren man tussen kwam, werd het een stuk stabieler. Dat was trouwens bij Feyenoord (. Mathijsen) en Oranje (. Vlaar) het geval.

29 maart 2015 om 12:05

rbn_,

Tuurlijk vind je het onzin, het komt je niet uit.

Maar u mag het zoveel onzin vinden als je wil, er is gewoon een correlatie tussen transferwaardes en prestaties.

29 maart 2015 om 12:20

Ik vind het onzin omdat je met bepaalde factoren te maken hebt. Als ik goed heb gekeken dan is Hazard meer waard dan Robben. Ik vind het logisch want Hazard is veel jonger. Alleen op dit moment vind ik Robben nog wel een klasse beter.

Hetzelfde geldt voor Van Persie en Lukaku. Lukaku is vanwege zijn leeftijd meer waard. Maar ik vind Van Persie beter dan Lukaku.

En je hebt ook met prestaties bij clubs en landen te maken. Hazard vind ik bijvoorbeeld veel beter bij Chelsea presteren dan bij België.

29 maart 2015 om 13:01

Wou net zeggen, dat transfermarkt is echt niet bindend ofzo. De transferwaarde zegt niet alles over kwaliteit. Zoals rbn zegt zijn spelers als Hazard en Lukaku meer waard dan Robben en Van Persie. Nou, iemand die met droge ogen durft te beweren dat Hazard en Lukaku beter zijn dan Robben en Van Persie moet opgenomen worden. Per direct.

29 maart 2015 om 14:42

Transfer waarde zegt niet heel veel. Leeftijd en contractduur bepalen die voornamelijk. En jonge leeftijd is eerder een nadeel op t veld, zie t wk van belgie. .. Zolang Nl robben heeft zijn we een maatje te groot voor België.
Nl heeft geen hele hoge transfer waarde om het simpele feit dat de beste spelers al op leeftijd zijn.

29 maart 2015 om 14:49

Iedereen komt

En omdat het jou wèl uitkomt, is dus het geen onzin en de waarheid?
Zoals al rbn_ gezegd heeft, speelt leeftijd, ervaring, lengte contract en het spelen in een topcompetitie als de BPL ook een rol bij het bepalen van de transferwaarde.
De Vrij en Janmaat zijn nu ook meer waard, dan in de tijd dat ze in de Nederlandse Eredivisie speelden.

Snap sowieso niet waarom de vergelijking met België ineens een discussiepunt is

29 maart 2015 om 16:20

@iedereen komt

Transferwaarde vertegenwoordig niet per definitie de kwaliteit. Oudere spelers zijn minder waard maar hoeven niet slechter te zijn, neem Robben bv.

Wil je het wetenschappelijk benaderen kun je niet enkel wijzen naar een enkele publicatie. Maar zul je er een compleet onderzoek naar moeten doen, het feit dat je woorden ooit gebruikt, zegt voldoende. Ooit, wanneer?

Je beweert het ook nog als een hard feit, je wankelt wetenschappelijk erg hard.

29 maart 2015 om 17:35

buitenspelval,

Het is ook de waarheid. Er is immers een verband tussen de waarde van je team en de prestaties dat het kan leveren.

Of geloof je zelf dat Dordrecht ooit kampioen kan worden met het huidige budget?

Maar het zal te complex voor je zijn om te bevatten dat dit op korte termijn soms anders loopt.

29 maart 2015 om 17:42

rbn_,

Het verschil tussen Hazard en Robben is in kwaliteit laag. Trouwens je moet Robben eigenlijk met De Bruyne vergelijken. Maar ook tussen hem en Robben is het verschil in kwaliteit laag.

Van Persie vond ik een meer dan aardige speler, maar het is duidelijk dat ie op zijn retour is. Lukaku is niet eens onze eerste spits.

Je snapt het gewoon niet. Alle landenploegen hebben spelers die een tikkel onder en overgewaardeerd zijn. Alle landenploegen hebben te maken met oudere spelers of relatief goedkope zeer jeugdige.

Op een heel team trekt dat zichzelf wel recht.

De professoren Gert Wagner en Jürgen Gerhards hebben gewoon aangetoond in een studie: hey kijk, de totale transferwaarde is gecorreleerd met de prestaties.

Is dat sluitend? Neen. Want dan zou pakweg Ajax elk jaar kampioen spelen en dat doen ze ook niet. Doch op lange termijn halen ze wel de beste resultaten binnen.

Snap je het nu of moet ik er nog een tekening bij maken?

29 maart 2015 om 17:53

Uiteraard snap ik het niet, volgens de koppige Belg. En je raakt nog verder de weg kwijt. Kwaliteitsverschil tussen De Bruyne en Robben laag? Wat een giller.

Teken er maar op los, misschien ben je daar beter in.

29 maart 2015 om 18:07

rbn_,

Dat is inderdaad klein dat verschil. Kevin scoort minder dan Robben, maar Robben levert dan weer minder assists af.

Ze zijn dit seizoen echt wel aan elkaar gewaagd. Of het gaat blijven duren bij Kevin? I don't know. Kan best dat ie aan een eenmalig seizoen bezig is waarbij alles lukt. De toekomst zal het uitwijzen of ie ook op termijn een niveau Robben zal handhaven.

Bij Robben begint de zekerheid dat het minder begint te lopen wel dichterbij te komen. He ain't no biggie anymore.

29 maart 2015 om 18:24

Tsja, en maar blijven klagen bij de moderators dat mensen persoonlijk en beledigend tegen je zijn.
Goed jongen, het is allemaal te moeilijk voor mij om het te bevatten, we zijn niet allemaal zo n Einstein als jij bent.

Het is inderdaad moelijk te bevatten, dat je er één aspect uit haalt om je gelijk te halen en de overige voor het gemak ontkent. Zoals we je hier ook allemaal hebben leren kennen.

Jouw waarheid als de waarheid. En dan ook nog altijd kritiek op Van Gaal zijn eigengereidheid hebben.
Welterusten alvast.

29 maart 2015 om 18:28

buitenspelval,

Ja, jij snapt dat niet. Ja, dat is te complex voor je. Da's geen persoonlijke aanval. Da's gewoon een feit. Wat het nog erger maakt, is dat ik je best goed hun idee probeer extra te verduidelijken en dat je euro dan nog niet valt. Het kan natuurlijk ook onwil zijn. Je moet tegen zijn, dat ben je meestal. Toch?

Allez, eigenlijk spreekt u de bevindingen van de heren professoren Gert Wagner en Jürgen Gerhards dus tegen?

Volgens u is er geen correlatie tussen de waarde van een team en de prestaties dat het kan neerzetten.

Sterk. Die studie wil ik met plezier inzien. lol

29 maart 2015 om 18:46

Iedereen komt, ik krijg steeds meer het idee, dat jouw leven één grote, langdurige zelfbevrediging voor je is. Blijf het maar lekker alleen doen.
Nogmaals welterusten.

29 maart 2015 om 18:47

afcanats,

Waarom zou ik dat onderzoek moeten doen?

Dat hebben de professoren Gert Wagner en Jürgen Gerhards immers al gedaan.

Maar hun conclusie klopt dus niet? En waar is uw studie dan?

29 maart 2015 om 18:48

Ach de argumenten die er al niet waren, zijn opgebruikt en dan begint mijnheer een beetje grof te doen. Ben ik ondertussen al gewend van je.

Slaap lekker verder, buitenspelval.

29 maart 2015 om 19:04

Ach noem het grof, wat je wilt, op argumenten van mij en anderen ben je nog steeds niet ingegaan, zoals altijd. Waarom moet ik met nieuwe argumenten komen als je niet eens op mijn eerste ingaat....

Het gevoel krijgen dat je leven één grote zelfbevrediging is, daar is niets grof aan. Mij als te min neer te zetten, omdat ik niet mee ga in jouw beperkte visie, en argumenten, dat is feitelijk grof. Ieder zijn selfkick, denk ik dan maar.


29 maart 2015 om 19:09

buitenspelval,

Ik beantwoord nochtans je vragen, ik pik je woorden wel op.

En jij? Echt wel niet.

Allez, beantwoord deze 2 nu eens:

Eigenlijk spreekt u de bevindingen van de heren professoren Gert Wagner en Jürgen Gerhards dus tegen?

Volgens u is er geen correlatie tussen de waarde van een team en de prestaties dat het kan neerzetten?

Kom rij jezelf nu eens vast. Doe maar.

29 maart 2015 om 19:27

@iedereen komt

Omdat jij er naar refereert en bewering doet plus dat je dat met wetenschappelijk wilt onderbouwen. Ik heb er totaal geen interesse in (dat onderzoek), maar ben op basis van het door jou aangedragen (nouja totaal geen bron) materiaal niet overtuigd.

In een conclusie zitten vaak veel afhankelijkheden en interpretaties. Waarvan er met logisch verstand er al twee naar boven laat komen, contractlengte en leeftijd, of wil je zeggen dat er ook een correlatie is tussen kwaliteit en contractlengte en leeftijd?

Behalve dat is voetbal zeer moeilijk te kwantificeren, zeker als je wilt bepalen welk land een hoger niveau heeft. Want defineer eerst wat het niveau is maar eens. Toch kwantificeer jij.

Jouw bewering zijn in mijn ogen ontoereikend! Onderzoek of niet, ik werk dagelijks met onderzoeken waarvan ik de helft niet kan gebruiken omdat ze niet van toepassing zijn. Je zult meer nodig hebben om mij te overtuigen van het feit dat het belgisch elftal een hoger niveau dan het NL elftal heeft.

29 maart 2015 om 19:51

afcanats,

De 2 heren zijn professoren. Mogen we er vanuit gaan dat ze dat op een geijkte empirische weg hebben onderzocht? Gaan ze hun naam en faam op het spel zetten voor noppes?

Erbij ik heb hun studie niet eens nodig om te weten dat het klopt.

Ga nu eens land per land, competitie per competitie af. De clubs met het grootste budget zijn steeds bovenaan te vinden, die met het kleinste onderaan.

Budget heeft een weerslag op de kern die je kan samenstellen.

En uiteraard zit er wel eens ruis op. Een Dortmund kan het eens uitzonderlijk slecht doen, een Zulte Waregem speelde ei zo na kampioen.

Maar op lange termijn zal je Dortmund en Zulte Waregem vinden op de plekjes waar ze staan conform hun budget / waarde van het team.

Je werkt dagelijks met onderzoeken, dan moet ik je alvast niet uitleggen wat statistisch niet-significant wil zeggen.

En nu probeer jij mij wijs te maken dat dit niet telt voor landenteams zeker?

Kom zeg.

29 maart 2015 om 21:01

''he ain't no biggie anymore.''

1 van de betere spelers op het WK en dit seizoen erg op dreef.

21 wedstrijden, 17 doelpunten en 8 assists.

30 maart 2015 om 06:50

rbn_,

Dat is zeker zo. Ik hou van Robben, vriend.

Maar Robben is ook al 31 jaar. Je weet dan, spijtig genoeg, dat het vanaf nu snel bergaf kan gaan. Hij gaat niet meer beter worden

29 maart 2015 om 11:59

Met een normale coach doet Nederland niet gek veel onder voor een België. Feit is dat we geen normale bondscoach hebben. Guus is een clubtrainer pur sang. Dat hij toevallig met Australie en Zuid Korea iets presteerde kwam mede door bonden. Guus kreeg in beide gevallen heel veel tijd om te bouwen en had zijn groep heel vaak bij elkaar - volgens mij lag in Korea de competitie zelfs een jaar stil. Als je dan bij een land komt waar de de 'topspelers' in diverse competities spelen heb je dat dus niet. En moet je het doen met de dagen die je hebt. Met andere woorden dan moet er iemand staan die de beste 23, en niet zijn vriendjes selecteert. Er dient iemand te staan met tactisch vernuft. Een simpelere baan als bondscoach zijn is er eigenlijk niet.

29 maart 2015 om 12:49

' ook niet van het niveau België'

Tuurlijk joh. Was natuurlijk wachten totdat jij dit zou zeggen, heeft helemaal niks met het topic te maken maar deze Belg moet maar maar weer eens van de daken schreeuwen hoe goed België is. Als je het maar vaak genoeg zegt ga je er nog in geloven ook. Feit is dat de Belgen al een x-aantal jaar niks, maar dan ook helemaal niks noemenswaardig gepresteerd hebben op een toernooitje. Dat zijn keiharde, onontkoombare feiten die er toe doen, i.p.v. lijstjes van transfermarkt die je in je voordeel kan gebruiken. Gelukkig heb ik het gevoel dat ik niet de enige ben die jou totaal niet serieus neemt.

Met Oranje komt het uiteindelijk wel goed, maar niet met deze bondscoach. Ook niet met Blind want dan is zoonlief niet meer uit de basis te slaan. Eigenlijk moet de Knvb gewoon afscheid nemen van Hiddink en Blind, en iemand aanstellen die verjonging doorvoert met jongens als Kongolo, Van Beek, Klaassen, Clasie etc.

29 maart 2015 om 14:37

Vandaar dat België ook derde staat in de poule?? Nota bene achter Wales en Israel...

29 maart 2015 om 17:36

Feyr010,

En dinsdag staan we gewoon eerste. We hebben een wedstrijd minder gespeeld en staan maar 3 punten achter op de huidige 1.

Hoe zat het weer voor Nederland?

29 maart 2015 om 18:00

Met dat verschil dat België mits winst op Israël 1ste staat in de poule met een doelsaldo van op dit moment +17 -1 (en we hebben wales thuis en Bosnië uit al gehad).

Dus ik denk niet dat de situaties van Nederland en België te vergelijken zijn...

Momenteel heeft België gewoon op vrijwel elke positie betere spelers dan Nederland, Daarbij jullie aanvallende "vedetten" zouden bijna de vaders van de onze kunnen zijn .

En al dat gezeik over met een goede trainer dit en een goede trainer dat... Wij moeten het doen met een coach die enkel fucking Sint-Truiden heeft getraind, dus ik denk dat jullie niet te klagen hebben. Geef ons Preud'homme en ik zie ons met gemak van jullie winnen.

Belgisch voetbal zit momenteel enorm in de lift dit blijkt zowel uit onze Europese coëfficiënt als onze ranking op wereldranglijst. Club Brugge nog steeds actief in Europa league, Anderlecht die zonder scheidsrechterlijke dwaling ook de kwartfinale had gespeeld, Anderlecht dat in de youth league momenteel in halve finale zit... Waar zowel Porto (5-0) als Barcelona werden uitgeschakeld.

Jaren moesten wij onze betere spelers voor een habbekrats verkopen omdat er zo lacherig (niet onterecht) werd gedaan over onze competitie, maar momenteel zijn de kansen aan het keren en kunnen wij onze betere spelers behouden of ze voor een degelijk bod verkopen. Momenteel gaan er eindelijk ook wat eersteklassers een nieuw stadion krijgen, dus ik verwacht dat het wel eens voor goed zou kunnen gedaan zijn, met onze comp de mickey mouse league te noemen.

Jaren werd Nederland geroemd om zijn uitstekende jeugdwerking en dat was zeker terecht, maar op dit moment durf ik te beweren dat de spelers die België aflevert, gewoon beter zijn... Een Dennis Praet of Tielemans die reeds op 19 en 17 jarige leeftijd topprestaties afleveren in de CL league, zie ik momenteel niet in Nederland.

De budgetten in België liggen veel lager dan in Nederland en toch moeten wij qua prestaties niet meer langer onderdoen, dit is toch allemaal stof tot nadenken lijkt me.


29 maart 2015 om 18:13

Tomkennes,

Met die trainer van Sint-Truiden kloppen we ze ook hoor.

De vorige keer was het 4-2. En zij hadden op dat moment dan weer de beste coach ter wereld aan het hoofd: Louis.

29 maart 2015 om 18:53

Ksummers,

Neem dit even door, dan moet je niet voortdurend met je ondertussen lachwekkend lijstje - dat je nu al 7 keer hebt laten zien - komen aandrijven:

en.wikipedia.org/wiki/
Statistical_significance

Neem het door, probeer het te begrijpen. En als het lukt, dan zal er een nieuwe wereld voor je open gaan. Echt.

We hebben een bange en tactisch slechte bondscoach. Tegen turkije hoef je niet met een slot op de deur te spelen (n. De jong). Verder als je met huntelaar/dost speelt wil je voorzetten van de zijkanten. Depay en affelay ging telkens naar binnen. Depay zou je dat kunnen maten doen met Willems erachter maar dan moet er rechts een pure rechtsbuiten staan (narsingh). Je zou dat extra gevaarlijk kunnen maken met Klaassen op AM die graag de 16 in duikt en ook gevaarlijk is met voorzetten (nog beter is Siem de Jong maar die js geblesseerd).

Verder je beste CV opstellen, Kongolo en een voetballende speler ernaast (veltman).

Cillessen
Van der Wiel
Veltman
Kongolo
Willems
Klaassen
Blind
Sneijder
Narsingh
Huntelaar
Depay

Ik vond helemaal niemand goed spelen. We verdienden die 1-1 niet eens. Het was werkelijk niet om aan te gluren. Guus is klaar, en met Blind aan het roer word het niet veel beter. En dat mogen we de KNVB aanrekenen. Die wilde Koeman niet aanstellen. Danny Blind is toch geen type bondscoach? En Guus heeft zijn tijd dat alles in goud veranderde wat aanraakte. Ook al gehad. De KNVB heeft heel slecht gehandeld. Met Hiddink en Blind. Het misschien niet netjes naar Blind toe, maar misschien moeten ze hem maar passeren in belang van Oranje. En het gaan proberen om Co Adriaanse als bondscoach te krijgen.

29 maart 2015 om 12:13

Laten we nou maar even afwachten hoe Blind het gaat doen. Die man deed het bij Ajax ook gewoon prima.

29 maart 2015 om 13:05

Alleen al om het feit dat hij een zoon heeft die in Oranje speelt zou ik het niet doen. Heeft de schijn tegen, kan voor onrust en splitsing in de groep zorgen en misschien ook wel tot een voorkeursbehandeling. Want als we eerlijk zijn is de kans aanzienlijk dat Blind binnen afzienbare tijd voorbijgestreeft wordt. Als linksback vind ik Willems als meer hebben en op het middenveld komen Strootman, Klaassen, Clasie en Bazoer terug of er aan(en dan vergeet ik er nog wel een paar). Schat die uiteindelijk allemaal hoger in dan Blind. En dan moet je ook een bondscoach hebben die hem ernaast durft te zetten. En als Blind senior dat niet doet heb je echt de poppen aan het dansen, zeker met de media.

En verder is Blind gewoonweg te onervaren. Heb er weinig vertrouwen in.

30 maart 2015 om 14:04

Echt niet. Danny Blind heeft hopeloos gefaald als trainer van Ajax. Ajax heeft hem niet voor niets ontslagen hoor. Danny is niet geschikt als trainer van een topclub of als bondscoach. Dat kan gewoon niet. Straks worden we gewoon een lachertje over de hele wereld. En dat wil ik echt niet meemaken...laar de Knvb Blind gewoon skippen en Co Adriaanse benaderen. En anders zou je het een keer in het buitenland moeten zoeken. Misschien dat Morten Olsen onze bondscoach kan worden. Hij spreek Nederlands dus de taal is geen probleem. En de beste man heeft verstand van het spelletje. Dus waarom niet?

30 maart 2015 om 14:11

Kijk voor de grap nog even de resultaten onder Blind na. Dan moet je concluderen dat die man niet gefaald heeft

Ik dacht ook dat Blind had gefaald. Totdat iemand op VZ de cijfers van zijn Ajax tijd neerzette en het verhaal nog een keer vertelde. Bleek dat ie het gewoon prima deed.

30 maart 2015 om 14:17

@ Keizerstad1994 Ik geef je gelijk dat Willems meer aanval in zijn spel heeft en een goeie voorzet. Maar ik vind Daley toch net iets completer dan Willems als verdediger. Daley kan aanvallen en verdedigen. Ik wil niet zeggen dat Daley veel beter is dan Jetro of dat hij een volledig complete speler is. Maar hij is op dit moment de beste linksback die we hebben. Eerst dacht ik altijd dat Van Aanholt dat was maar dat is het toch ook niet helemaal. Dus dan kom je weer uit bij Daley Blind. Maar een over 'papa Blind' die is zeker onervaren. En dan durft de man boven jou (leidsehood) nog te zeggen dat hij het nog prima heeft gedaan bij Ajax. Nou echt niet. Danny is geen trainer voor de top en al helemaal niet geschikt als bondscoach voor Oranje. Ik zou geen Danny overslaan. Geef hem een afkoopsom ofzo. En benader Co Adriaanse of Morten Olsen. Ze hebben allebei een goeie inzicht op het spelletje. Alleen heeft Cootje vaak die arrogantie dat hij het voetbal heeft uitgevonden. Maar verder zou het een prima bondscoach zijn voor Oranje net als Morten Olsen die spreekt onze taal en heeft het met de beperkte middelen die Denemarken bezit toch uitstekend gedaan. Ik zou als ik de Knvb was een spelshow organiseren en dat wij dan mogen kiezen wie de nieuwe bondscoach wordt van het Nederlands Elftal. Een soort 'the voice' maar dan voor trainer die bondscoach willen worden van Oranje.

Hoe kunnen mensen de Vrij goed vinden spelen? De verdediging van Oranje is een lachertje.
Hij was echt slecht en liet zich uitspelen als een dtje

Pff, waar te beginnen? Eerst maar met de coach. Hiddink had een prachtige carrière achter de rug, heeft ons in '98 laten genieten met Oranje.maar hij heeft het niet meer. Maakt eerst een warrige, narrige indruk, nu gelaten. Stelt spelers op die het niet verdienen en simpelweg niet goed genoeg meer zijn (affelay). Hij straalt niet meer dezelfde drive uit die generatiegenoten V Gaal en Advocaat nog wel hebben.
Ik begreep sowieso niet waarom hij werd verkozen tot Bondscoach, Koeman was met afstand de betere kandidaat. Om nog maar te zwijgen over de rare constructie dat Blind hem automatisch opvolgt. Een trainer die jaren geleden niet meer dan een paar matige seizoenen als Ajax coach op zijn naam heeft staan.

Wat betreft de selectie zelf: jarenlang had je in oranje de kern van de 'grote 4', Robben, Sneijder, V Persie en VD Vaart. Hiervan is VD Vaart al een paar jaar definitief passé en V Persie kwakkelt al anderhalf seizoen met vorm en blessures. Sneijder heeft zich gelukkig weer hervonden en Robben is op dit moment, buiten zijn blessure, één van de beste spelers van de wereld.
Zonder die spelers duikt de kwaliteit van Oranje sterk naar beneden.

Een grote oorzaak hiervan is dat tussen deze generatie spelers en de komende generatie van Depay etc een groot gat zit. Bij de generatie spelers tussen de 25 en 30 zit niemand die het stokje kan overnemen. Dat er bij die generatie geen spelers van het niveau van Robben en Sneijder zaten is op zich niet zo erg, zolang er wel lui tussen zitten die wekelijks bij een subtoppper of middenmoter in een grote competitie spelen. Maar door slechte carriërekeuzes, gebrek aan mentaliteit of pech is er niemand in die leeftijdsklasse die Oranje verdient. Affelay? Wel, dat zagen we gisteren. Drenthe had DE linksback van Oranje kunnen zijn, maar waar de hel speelt die nu? Siem de Jong en potentiële sterkhouder Strootman worstelen allebei met blessureleed.

Met talenten als Depay, Clasie en Klaassen, Willems en daaronder de volgende generatie spelers als Sinkgraven, Van Beek en Bazoer ziet voor de lange termijn de toekomst van Oranje er niet slecht uit, al is het natuurlijk altijd afwachten hoe die jongens zich verder ontwikkelen en of ze de juiste keuzes qua club en competitie maken.

Voor de komende 2 tot 4 jaar is het echter hopen dat V Persie, Robben en Sneijder zo lang mogelijk in vorm en blessurevrij blijven. Als die er grotendeels niet zijn, zoals gisteravond, dan heb je een coach nodig die de kwaliteiten die er nog wel zijn goed kan benutten. En ik vrees dat Hiddink dat simpelweg niet meer kan.

Dirk Kuyt....?
1 vd uitblinkers op t wk. Eigenlijk op elke eindtoernooi 1 vd sterkhouders van oranje.
Door hiddink aan de kant geschoven. ...

Ach we misten gisteren 4 topspelers.

Robben
Persie
Strootman
Vlaar

Met deze 4 spelers erbij op het WK ziet het er heel anders uit.

Haal bij Argentinië Macherano Messi Aguero en Di Maria weg en ze zijn ook veel minder
idem met Brazilie als je Neymar Silva Dante en Oscar weghaalt.

Simpel. tijdens het WK zat alles maar dan ook alles mee, dat houd gewoon een keer op. Een aantal spelers zijn Oranje waardig maar het grote gros is dat gewoon (nog) niet. Waarbij zoals altijd de verdedigers de zwakste schakel zijn, zolang we niet de juiste verdedigers hebben hoeft Oranje van mij niet perse volgens de Hollandse school gaan spelen.

Simpel Geluk, Robben en Louis van Gaal.

Met deze opstelling pak je elke land 3

Cillessen
De vrij
Veltman
vlaar
depay
afellay
sneijder
blind
robben
huntelaar
van persie

Met deze opstelling pak je elke land 3

Cillessen
De vrij
Veltman
vlaar
depay
afellay
sneijder
blind
robben
huntelaar
van persie

Met deze opstelling pak je elke land 3

Cillessen
De vrij
Veltman
vlaar
depay
afellay
sneijder
blind
robben
huntelaar
van persie

Het is gewoon duidelijk dat je een speler als Robben mist, die kan gewoon uit het niks beslissende doelpunten maken of voorbereiden.
Niet dat je alleen door hem slecht speelt, ik vind de selectie gewoon zwak op dit moment.
Zat in het stadion en liep me echt aan Affelay te ergeren, op dat prachtige schot na leek het wel dat hij alleen maar bezig was om maar te laten zien hoe goed die is... Pffff veel te laat de bal afspelen en dus verspelen. Huntelaar kreeg ook veel te weinig bruikbare ballen hierdoor. Die had in de rust meteen gewisseld moeten worden, vond hem duidelijk de zwakste schakel, al vond ik weinig spelers goed.
Sneider werkte hard en probeerde veel, maar hem lukte het ook niet tot de blessuretijd.
Ben blij dat het uiteindelijk gelijk werd, maar hadden zomaar kunnen verliezen.
Zeker in het verloop van de 1e helft was Turkije beter. 2e Helft duidelijk NL, maar dat kwam omdat Turkije de voorsprong wilde verdedigen,

Hoop echt dat het snel omslaat, alle wedstrijden moeten nu gewonnen worden.
Wordt nog erg lastig, ook omdat Turkije uit nog moet.

Van Gaal is tactisch ook sterker dan Hiddink, van Gaal wisselde steeds ijzersterk.
Op het WK speelde NL lang niet altijd sterk, maar wist wel steeds te scoren.
Ben bang dat Hiddink het nog maar lastig aan de praat zal krijgen, al laten we nog hopen van wel.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren