Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Speciale aanval met Afellay en Promes of Depay lonkt bij Oranje

Laatste update:

Nederland speelt zaterdagavond de zeer belangrijke EK-kwalificatiewedstrijd tegen Turkije, in de Amsterdam ArenA. Oranje staat derde in de groep, met zes punten; Turkije staat daar onder met vier punten. De groepswinnaar en de runner-up plaatsen zich aan het eind van de rit rechtstreeks voor het EK 2016 en de nummer drie gaat óf meteen door, óf naar de play-offs. Vierde worden betekent vroegtijdige eliminatie en dus gaat het echt ergens om, zaterdag in Amsterdam.

/

Bondscoach Guus Hiddink heeft de voorbije dagen kunnen werken met een 24-koppige groep. Eén iemand zal plaats moeten nemen op de tribune, maar wie dat zal zijn, is nog niet duidelijk. Dat zal pas kort voor de wedstrijd zichtbaar worden. Hiddink trainde deze week op verschillende varianten: het klassieke 4-3-3 en een tweespitsensysteem met Bas Dost en Klaas-Jan Huntelaar in de aanval. Het Algemeen Dagblad en De Telegraaf voorspellen in hun ochtendedities de basiself van Nederland.

De dagbladen hebben een vrijwel overeenkomstige opstelling in gedachten. Jasper Cillessen bemant het doel en voor hem staan Gregory van der Wiel, Stefan de Vrij, Bruno Martins Indi en Daley Blind. De middenlinie bestaat volgens het Algemeen Dagblad uit Jordy Clasie, Wesley Sneijder en Nigel de Jong. De Telegraaf zet Georginio Wijnaldum erin, in plaats van De Jong. Beiden zijn volledig fit voor de ontmoeting met de Turken.

Over de aanval zijn beide ochtendkranten het niet helemaal eens. In de punt staat Huntelaar, met rechts van hem Quincy Promes en links van hem Ibrahim Afellay, claimen de media in hun papieren edities. De Telegraaf stelt online echter dat Memphis Depay begint en niet Promes. Promes werd opgeroepen als vervanger van Arjen Robben en haalde aanvankelijk niet de definitieve selectie. Hij hoopt op te gaan voor zijn derde interland en zou voor de tweede keer in de basis kunnen beginnen. Tijdens zijn debuut tegen Frankrijk, op 5 maart vorig jaar was dat ook al zo. Afellay lijkt dus eveneens aan de aftrap te verschijnen. Feitelijk eigenlijk al geen verrassing meer, gezien het vertrouwen dat de bondscoach in hem stelt. Het wordt voor Ibi de vijfde basisplaats in zes interlands onder Hiddink.

Een nieuwe basisplaats voor Ibrahim Afellay zou...

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wat heeft hij nu laten zien de laatste jaren??? Oké mede door blessureleed ik weet het maar heeft zijn niveau vsn Psv nooit echt meer gehaald. Zet Depay op zijn plek en Promes op rechts, dan speel je in ieder geval met echte vleugels. Ibi is toch een middenvelder!!

28 maart 2015 om 09:21

Maar Depay is ook geen klassieke buitenspeler die voorzetten geeft, bij psv zwerft hij vaak

28 maart 2015 om 09:29

Depay is echt geen klassieke buitenspeler die voorzetten geeft. Het is meer een speler, die nauwelijks oog heeft voor de vrijstaande spits, maar vaak de diepte zoekt, naar binnen trekt en voor zijn eigen kans gaat.

28 maart 2015 om 10:03

Klopt, typefoutje op de vroege morgen

28 maart 2015 om 10:10

Aha, wat het vergeten van de letter 'g' in een zinnetje al niet een andere betekenis kan geven. Kan gebeuren, ik ben ook nog de ogen aan het uitwrijven.. :

28 maart 2015 om 13:35

Ibi is het lievelingetje van Hiddink dus daar verbaas ik me niet zo over.

Dat Promes genoemd wordt als mogelijke basisspeler terwijl hij niet eens in de selectie zat in 1e instantie, maar bijvoorbeeld wel Narsingh zegt alles over Hiddink en zijn selectiebeleid.

Nu weten we gelijk ook waarom er naast Depay geen andere linksbuiten werd opgeroepen. Omdat op het middenveld de geblesseerde de Jong weer terug is en Strootman ongetwijfeld er op het EK wel bij is heeft Hiddink dus voor Ibi op de plek van Depay een plaatsje gereserveerd zodat hij altijd opgeroepen kan worden.

Helaas lees ik alweer afelay in de basis... Hiddink gaat het niet lang meer maken als Bondscoach.
Het is een soort jan Peters ,alles breed zonder risico,vriendje van de bondscoach.
Jammer jammer

28 maart 2015 om 11:17

19 wedstrijden met 4 goals en belangrijke assist, zegt dat niet genoeg?
Ik ben het wel ermee eens dat Narsingh er niet in komt. Narsingh in de laatste 20 minuten zou wel kunnen, want dan kan je z'n snelheid volledig gebruiken.

afellay als linksvoor zou echt heel raar zijn. ten eerste vind ik hem echt geen buitenspeler, meer een aanvallende middenvelder, en ten tweede ben ik gewoon van mening dat Depay daar moet spelen. Ook al is Depay niet in vorm, hij is nog altijd beter dan Ibi, die gewoon op een dood spoor zit in zn clubcarrière. Promes als rechtsbuiten heeft dan mijn voorkeur. Overigens niet al te erg als depay op de bank zit, misschien motiveert hem dat om z'n oude vorm terug te vinden, want de klasse heeft hij echt. Form is temporary, class is permanent

28 maart 2015 om 09:35

Afellay hangend op links bij Oranje is niet nieuw, daar heeft hij wel vaker gespeeld. Hij is momenteel balvaster dan Depay.
Op links zo'n speler en op rechts een echte buitenspeler is voor het evenwicht in het team begrijpbaar.
Met een echte links- en rechtsbuiten die acties maken, is de kans op balverlies met een gevaarlijke tegenaanval als gevolg, ook twee keer groter.
Zeker ook met de intuïtieve Depay op links, die niet in de beste vorm van zijn leven verkeerd op dit moment.

28 maart 2015 om 10:21

maar er is maar één speler aan de bal, dus in principe maakt het niet uit of je met één of met twee echte buitenspelers speelt. Natuurlijk heeft Ibi al vaker op linksbuiten gespeeld, maar dat zou alleen kunnen met een echte aanvallende back, en dan moet je dus met willems spelen (die sws moet spelen, want blind is niet echt een linksback).
Bovendien zagen we tegen Feyenoord dat Depay met één schot of één actie een wedstrijd kan doen draaien, beslissen etc, Afellay heeft wat minder een individuele actie dan Depay, die z'n skills kan gebruiken...

28 maart 2015 om 11:38

Natuurlijk maakt het wel uit of je één of twee buitenspelers opstelt. Buitenspelers gaan vaak voor de individuele actie en zijn relatief gemakkelijk te verdedigen met een dubbele dekking.
Als je twee van dat soort spelers hebt, dan neem je twee keer zovaak het risico op balverlies en moet de rest van het elftal het gevaar vaker ondervangen.
Dat er maar één tegelijk de bal heeft is geen argument, twee keer meer risico op balverlies, vergt twee keer zoveel inzet en verdedigend vermogen van de rest van het elftal en twee keer zoveel kans op een tegenaanval c/q tegendoelpunt.
Als de risico's spreidt met aan één kant een hangende buitenspeler op links, dan geef je de rechtsbuiten ook nog een de mogelijkheid om diep te gaan en laat het middenveld inclusief de linker buitenspeler, wat opschuiven in de breedte van het veld.

Vraag me niet waarom, maar ik verwacht een hele mooie avond. Of het komt simpelweg doordat het Nederlands efltal speelt, waar je altijd al wel naar uit kijkt.

Weinig op te merken over de verdediging want ik vind hem vrij logisch staan. Ben zeer benieuwd naar de inbreng van Clasie. Met 2 flankspelers die én voorzet in huis hebben én de actie zelf kunnen maken, heb ik torenhoge verwachtingen. Afellay moet in mijn ogen nu laten zien dat het nog steeds een goede voetballer is aangezien zijn hand boven het hoofd wordt gehouden omdat die weinig tot niet speelt in Griekenland. Betaal het terug Ibi!

Mijn voorkeur gaat naar Memphis op rechts omdat hij meer dreiging heeft en zowel buitenom als binnendoor kan. En dan heb ik het nog niet over Hunter gehad... ein-de-lijk!!

28 maart 2015 om 15:36

ik vind dat er juist wel veel op de verdediging is aan te merken. Onbegrijpelijk dat Blind, die al jaren verdedigende middenvelder speelt, op linksback staat. Terwijl Willems in topvorm is de laatste weken. Die legt er sowieso drie bij huntelaar op het hoofd

28 maart 2015 om 18:07

Blind is defensief gezien gewoon veel sterker als Willems.

Willems is verdedigend gezien gewoon (nog) niet goed. Ik zou Willems eens op linksmid/linksbuiten willen zien, zou denk ik niet eens zo slecht uitpakken. Aanvallend gezien is Willems erg sterk

ben ik nu de enige die vind dat er een 4-3-2-1 systeem beter is op dit moment?

dit zou mijn eerste 11 zijn, goed over krul kunnen we een discussie voeren omdat er niet veel verschil in zit tussen hem en Cillessen. anyway, Janmaat of Van der Wiel, wellicht beide speelminuten geven?

Wijnaldum eventueel laten spelen voor Sneijder ergens in de tweede helft of voor Promes. en Bas Dost wisselen voor Huntelaar in de tweede helft. goed dan heb je nog de Guzman die gebruikt kan worden ipv Wijnaldum.

Clasie dient als neutrale speler, aanvallend en verdedigend goed, met N. de Jong puur verdedigend ingesteld.

Krul
Janmaat
Martens Indi
de Vrij
Blind
N. de jong
Clasie
Promes
Sneijder
Depay
Huntelaar

In ieder geval basisplaats voor clasie dus. Zeer terecht. Hoop wel dan clasie, sneijder en wijnaldum. De jong en clasie is te verdedigend. Tegen een spanje is dat beter dan tegen turkije.

28 maart 2015 om 09:48

De Turken kunnen ook wel een aardig potje voetballen. Wijnaldum, Clasie en Sneijder is wel erg lichtvoetig en legt wel erg veel druk bij de onzekere Oranje verdediging.
Als je een breker met body als Nigel de Jong in de selectie hebt, zou ik hem ook gebruiken voor het evenwicht in zo'n belangrijke wedstrijd, waar veel op het spel staat.
Sneijder en Clasie kunnen beide het spel snel verplaatsen, met Clasie iets verdedigender dan Sneijder. Of Wijnaldum op de plek van Clasie iets aanvallender.

28 maart 2015 om 09:49

Clasie is de minste van alle geselecteerde middenvelders maarja het lievelingetje van de Feyenoorders he. Die zijn goed in hun eigen spelers ophemelen. Ik vind Clasie maar een heel gemiddeld spelertje.

28 maart 2015 om 09:53

Haha sorry hoor maar het is samen met guardado de beste speler van de eredivisie. En dat hoor je sneller van mensen die niets met feyenoord hebben dan wel. Maar kan moeilijk iemand serieus nemen die een voetballer met een gigantische slechte mentaliteit als voorbeeld heeft.

28 maart 2015 om 10:03

Samen met Guardado? Nee. Clasie komt (nog) niet in de buurt van Guardado.

28 maart 2015 om 10:03

Ik vind Clasie een goede voetballer, maar Clasie samen met Guardado de beste speler van de Eredivisie vinden is wel wat gekleurd.

28 maart 2015 om 10:11

Check alle klassementen er op na. De wedstrijd tegen psv. De europese wedstrijden. Zegt allemaal al genoeg dat clasie te goed is voor de eredivisie. Guardado komt blijkbaar niet meer aan de bak bij valencia dus blijft bij psv voor cl. Begrijpelijk, maar voor zijn carriere een stap terug.

28 maart 2015 om 10:20

Hahahahaha zegt iemand met de avatar van Kishna. Nee dan heb je echt oog voor talent...

Clasie is by far de beste middenvelder van de Eredivisie. Tegen PSV hebben we dat wel weer gezien. Enige die zijn niveau haalde EN zijn verantwoordelijkheid nam. Guardado deed wel dat laatste maar niet dat eerste.

28 maart 2015 om 10:33

Als je de klassementen van VI, de Telegraaf, etc. bedoelt, dat zijn klassementen waar ik het ook niet altijd mee eens ben. Dat keepers vaak bovenaan staan zegt vaak genoeg over de wijze van puntentoekenning door de journalisten en waarnemers van de bladen.
Guardado speelde niet altijd bij Valencia, en dat heeft natuurlijk ook met de rest van de selectie te maken en het feit, dat ze hem als back gebruikte.
Valencia is daarnaast natuurlijk veel vermogender en de concurentie is veel groter. De club staat niet voor niets derde in de Primera Division.
Het is de vraag of Clasie bij Valencia of een ander (sub)topper in Europa een vaste basisplaats zal veroveren.
De wedstrijden tegen PSV en in de Europa League zeggen misschien wat in Nederland, maar in Europese topcompetities komt Clasie binnen als relativeren nobody. En moeten we nog zien of hij het hogere niveau kan bijbenen.

28 maart 2015 om 10:42

Jouw mening over guardado baseer je op het spel en statistieken waarschijnlijk, net zoals ik dat met clasie doe. Daaruit blijkt dat deze twee er met kop en schouders bovenuit steken. Ja valencia is een grotere ploeg. Maar als je tegen een sevilla en roma een van de beste van het veld bent ben je geen nobody meer. En dan heb ik het niets eens over zijn wedstrijden op het wk. Feit blijft dat hij de eredivisie ontgroeit is. Voor zijn ontwikkeling moet hij de stap naar een betere competie maken. Kijk maar naar janmaat en de vrij. Doen het zo goed dat ze in verband worden gebracht met de top. Een tussenstap is dus ook voor clasie het beste. Eens?

28 maart 2015 om 10:48

Suc6magnet

Wat er zo komisch aan is om fan van Kishna te zijn, begrijp ik niet goed. Als je vervolgens ook nog beweert dat Kishna geen talent is en Clasie bestempelt als far de beste middenvelder van de Eredivisie....
Wanneer je mening, dat Clasie beter is dan Guardado, baseert op basis van één wedstrijd, waarin hij meer verantwoordelijkheid zou hebben genomen dan Guardado, dan heb ik zo mij twijfels.

28 maart 2015 om 11:17

Soul_mate

Nee hoor, niet eens. Ik zeg ook nergens dat ik Guardado de beste speler van de Eredivisie vind. Dus heb ik niet gekeken naar zijn statistieken of so ever.
Ik vind het label beste speler sowieso subjectief.

Statistieken met cijfers laten de functionaliteit van en speler op een specifieke plek in het elftal zien.
Er komt nog meer bij kijken dan alleen de functionaliteit van een speler, zoals de mate van opofferingsgezindheid, leiderschap, inzet, kameraadschap, etc. zaken die je niet terug kan vinden in statistieken.
Iedereen heeft daar een ander kijk of mening over en dat maakt de beste speler subjectief.

Het feit dat Clasie zich liet zien in de wedstrijden tegen Roma en toch een B-team van Sevilla en reservespeler was bij Oranje op het WK, maakt het nog geen gearriveerde speler als hij een transfer maakt naar een Europese topcompetitie.

De middenvelders en de overige spelers zullen echt niet wakker liggen als Clasie de eerste keer de kleedkamer binnenkomt stappen.
Ze zullen hem zien als een talent uit een kleine competitie, een in eerste instantie breedtegersterking en dat maakt Clasie een relatieve nobody voor hen.

Zo kwamen Janmaat en De Vrij waarschijnlijk ook ooit eens binnen. Dat zij zichzelf hebben kunnen bewijzen is mooi, maar er zijn meer voorbeelden van spelers die nooit van het label leuke speler uit de Eredivisie zijn afgekomen.

Waar ik het wel mee eens ben is dat Clasie idd beter een tussenstap kan maken om te kijken wat zijn mogelijkheden zijn op een hoger niveau.

28 maart 2015 om 12:09

Clasie hardwerkende voetballer,helaas alleen maar van achteruit spelend dwingt niets af

28 maart 2015 om 14:37

En had hem een Ajax shirt gegeven en het was een topper!! Zet gewoon je bril even af en kom dan tot de conclusie dat hij er op de juiste momenten staat. Tijdens de toppers met Feyenoord gaat hij altijd voorop in de strijd. Clasie is gewoon een prima speler. Het is geen wereldtop, maar wel eredivisietop!

28 maart 2015 om 14:55

Eh, tegen wie heb je het eigenlijk? Als je het tegen mij heb: ik heb al gezegd, dat ik Clasie een goede voetballer vind, maar dan nog enkel op eredivisie niveau. Op topniveau in Europa moet hij zich eerst nog maar eens gaan bewijzen. Ook al had hij een Ajax-shirt om de schouders, mijn mening zou niet anders zijn.

Ik denk dat Nederland met Huntelaar in de spits en Depay en Promes op de flanken heel ver kan komen.

Wat er gisteren geopperd werd bij VI, een viermans middenveld met blind, clasie, wijnaldum, sneijder, klinkt lang miet verkeerd. Vooral om zo de backs meer zekerheid te geven door op te komen. Blind is niet goed genoeg voor een aanvallende rol als back, helaas, maar willems wel. Met 4-3-3 en een blind als back, dan moet het volledig komen van de linkervleugel speler

28 maart 2015 om 09:57

Edit: niemand kan er toch omheen dat het klassieke 4-3-3 niet gespeeld kan worden met dit elftal. Het centrum, de hele verdediging, is simpelweg niet sterk genoeg en boezemt geen angst in.

28 maart 2015 om 10:04

Ik weet niet of Vlaar erbij is eerlijk gezegd maar ik vind dat je tegen de meeste landen prima 4-3-3 kunt spelen met Willems links, de Vrij en Vlaar centraal en Janmaat op rechts. De Jong ervoor met daarvoor Sneijder en Wijnaldum en daarvoor weer Depay Huntelaar en Promes.

Begin nou aub gewoon met Depay op links, Huntelaar in de spits en Promes op rechts. Daar heb ik het meeste vertrouwen in.

Op dit moment zou ik gaan voor deze elf:

Vermeer op goal. Achterin v.d. Wiel, de Vrij, Veltman, Indi en Willems met zijn 5-en. 3 mans middenveld met Clasie, Blind en Sneijder met voorop Depay en Huntelaar.

Dit is duidelijk het lievelingetje van hiddink , een plaats in oranje moet je verdienen en hij verdient zeker geen plaats in de selectie en als helemaal niet in de basis , ik denk sws dat hiddink wat met psv'er heeft . narsingh en bruma presteren helemaal niks en dan zie je van beek geweldig spele , echt ongelovelijk

Met het beschikbare materiaal moet Hiddink zo gaan spelen: Behoorlijk aanvallend, maar ook solide achterin met 1,5 controleur. Willems en vd Wiel kunnen gevaarlijk opkomen over de flanken, met 2 kopsterke spitsen voorin moet dat gaan lukken. Depay en Sneijder zorgen voor gevaar vanaf de 20 meter lijn... Als Hiddink met Wijnaldum of Clasie begint wordt het een hels karwij vrees ik.

Cillesen
Wiel
Veltman
de Vrij
Willems
de Jong
Blind
Sneijder
Depay
Dost
Huntelaar
28 maart 2015 om 11:53

Hou alsjeblieft op met je Veltman. Die is niet van het kaliber Oranje en zal dat ook niet worden.

28 maart 2015 om 12:10

Onzin, meest effectieve verdediger in de Eredivisie (infostrada) en laatste tijd weer in vorm. Ik vind hem beter dan de rest van het aanbod. BMI is het ook niet.

28 maart 2015 om 12:14

Veltman durft te voetballen en kan het ook.
Kom eens met een alternatief... en roep aub niet Bruma .

28 maart 2015 om 13:14

Wat maakt het nou weer uit of hij kan voetballen, hij moet kunnen verdedigen! En dat kan BMI een stuk beter hoor.

28 maart 2015 om 14:21

De Vrij is de beste speler voor de positie van rechter centrale verdediger. Hij is momenteel de revelatie van de serie A en staat op het punt een transfer te maken waar meer dan 25 miljoen mee gemoeid is.
Veltman is leuk voor de eredivisie waar hij bij een goede club speelt. Zo kan hij met zijn voetballend vermogen wat extra's bieden. Alleen is Oranje een paar niveaus hoger en zal er meer druk op de verdediging zijn wat nu juist een zwak punt is van Veltman.
Precies om deze reden zou ik ook geen Willems als linksback opstellen. Willems kan heel goed voetballen hoor maar verdedigend zie ik liever Blind op linksback.
Als linker centrale verdediger hebben we niet veel opties. En geen van deze opties zijn onomstreden. Ik zou respectievelijk kiezen voor Bmi, Kongolo en dan Rekik.

Opstelling AD is prima. Sneijder doet geen verdedigend werk en mocht het tijdens de wedstrijd aanvallender moeten kun je Wijnaldum altijd nog inzetten voor Clasie of De Jong.

Vanavond gaat het er echt om. Ben benieuwd, ik hoop dat het peanuts word. Ik denk eerlijk gezegd dat Nederland het klusje gewoon gaat klaren. Meer omdat Turkije er nooit staat als het er moet staan vind ik. Ik ben zoals sommige hier ook al opperen een voorstander van een 4-2-3-1 systeem. Om idd de "zwakke"/onzekere of hoe je het ook wilt noemen extra steun te geven. Ik heb achterin voor Veltman gekozen omdat hij meer een opbouwer is en de Vrij meer een echte verdediger. Daarvoor heb ik voor de Jong en Blind gekozen(clasie zou je ipv Blind kunnen zetten, maar ik kies voor een rechts en linkspoot) Omdat de Jong de balafpakker is en Blind meer van de passing lange ballen en inzicht.

Cillesen
v.d. Wiel
de Vrij
Veltman
Pieters
de Jong
Blind
Wijnaldum
Sneijder
Affelay
Huntelaar
28 maart 2015 om 13:14

Waarom Pieters? Die voegt in zo'n wedstrijd dus echt helemaal niks toe. Met De Jong en Blind op het middenveld heb je 0 procent diepgang, Clasie of Wijnaldum hoort daar te staan in mijn ogen. En met Afellay en Wijnaldum op de vleugels ga je Huntelaar ook niet helpen. Ik zie het liever zo:
Afellay heeft een goede voorzet en zou je op rechtsvoor kunnen zetten(promes zou ook prima kunnen) Depay heeft een actie, Willems een geweldige voorzet, en Clasie heeft veel voetballend vermogen op het middenveld.

Cillessen
V.d Wiel
De Vrij
BMI
Willems
De Jong
Clasie
Afellay
Sneijder
Depay
Huntelaar

Wel eigenaardig dat Afellay erbij zit en waarschijnlijk speelt. Ach ja vriendjes misschien???

Ben toch wel benieuwd vanavond. Die Turken zijn vechters en ik vraag me af of Nederland er van gaat winnen.

28 maart 2015 om 11:02

Voetbal is met de jaren veranderd. Met alleen vecht-voetbal kom je er niet meer. Ik heb genoeg Turkse teams (en ook het Turkse nationale elftal) af zien gaan door tactiekloos blind druk te lopen zetten en met teveel man voor de bal te spelen. Ik denk dat Turkije een punt kan halen, mits ze tactisch goed zullen spelen. Ben benieuwd!

Ik zou gaan voor Depay op links. Hiddink heeft wel lef om met een ritmeloze Affelay te starten. Dus niet eens als wissel. We zullen uiteindelijk nog moeten wachten voor de officiële opstelling.

Een aanval met van links naar rechts afellay, hunterlaar en depay zou een mooie gebeurtenis zijn voor de jeugdafdeling van Psv. De aanval van HET nederlands elftal bestaat dan volledig uit (opgeleide) jeugdspelers van Psv. Naast de PSV de afgelopen jaren hoflerancier is van het nlse elftal is dit een teken dan het beleid van psv echt zijn vruchten aan het afwerpen is. Maar dan krijg je als je als jongste ploeg in de eredivisie met voornamelijk nlse jonge spelers kampioen gaat worden.

28 maart 2015 om 12:06

Dat is ben ik bang niet echt realistisch. Bovendien is volledig door PSV opgeleid net een beetje te veel eer voor de club. Ik zou De Graafschap en Sparta ook nog de nodige eer en credits geven die ze verdienen.

Afellay is een middenvelder met diepgang, net als Wijnaldum en Klaassen. Je moet hem dan ook niet als buitenspeler gebruiken. Ik zou Depay op linksvoor gebruiken, dat is zijn eigen positie, hij speelt daar altijd. Het gaat hem (op het WK na) niet bijzonder goed af in het Nederlands Elftal, maar daarom moet hij wat langer ingespeeld raken. Ik zou hem op linksvoor zetten, met Huntelaar in de spits en Promes rechtsbuiten.
Verder zou ik ook Bruma en Willems erin zetten. Willems heeft een fantastische voorzet, en heeft meer inhoud om een snelle buitenspeler bij te houden dan Blind. Verder zou ik op het middenveld naast Sneijder en de Jong kiezen voor Wijnaldum en niet voor Blind. Blind is een stuk verdedigender en hem moet je eigenlijk gebruiken als je tegen een beter team speelt, waar je meer zal verdedigen. Nu moet Nederland de aanval zoeken en daarin in Wijnaldum een stuk beter.

In de kwalificatiewedstrijden voor het EK 2012 werd ook zo'n variant gebruikt, toen Van der Vaart naast Van Bommel stond, en niet Nigel de Jong.

Cillessen
Van der Wiel
De Vrij
Bruma
Willems
De Jong
Sneijder
Wijnaldum
Promes
Huntelaar
Depay
28 maart 2015 om 12:13

je moet heel PSV laten voetballen dat wil je toch?
Bruma,jongens komt echt te kort op dit niveau.
Willems is een jongen met een hele mooie trap, niet als linksback helaas iets meer naar voren.
Begin nou niet over blind... de enige die wekelijks op top niveau speelt,,,,,,,
Op meerdere posities makkelijk uit de voeten kan.
Had bruma maar 1 been van blind.

28 maart 2015 om 19:48

Moet je dan bankzitters erin zetten? Volgens mij is er in ieder geval 1 voorwaarde voor het Nederlands elftal: Speeltijd... Bruno Martins Indi zit al tijden op de bank bij Porto. Daarom kan je beter Bruma erin zetten, of desnoods Veltman.
Over Blind: als middenvelder zou je hem erin kunnen zetten, maar dat zou ik niet doen (heb ik uitgelegd hierboven). Als linksback vind ik hem niet genoeg power hebben.

28 maart 2015 om 12:41

Ik zou de jong en bruma vervangen voor blind en indi. Blind kan dan pos van willems opvangen als die naar voren gaat. als hij net zo goede voorzetten geeft als bij psv zijn het gwn goals met huntelaar in de spits.

Ik zet me geld op de turken.. nederlands elftal gaat dit niet winnen

Verdediging lijkt me logisch, Willems alleen voor Blind*. Sneijder hangend linksbuiten (heeft die vaker gespeeld) kan ook een voorzet met links geven. Afellay RM kan ook goeie voorzet afleveren. Huntelaar i.e.g en dan nog Dost of De Jong (dost is beter, maar ik denk dat De Jong beter kan koppen).

Cillessen
Janmaat
De Vrij
BMI
Blind
Afellay
De Jong
Clasie
Sneijder
Huntelaar
Dost/De Jong

Waarom speelt Willems niet? Waarom maken ze hem geen linksback en schuiven ze Blind door naar het middenveld? Wij hebben doelpunten nodig en die komen van Huntelaar als hij goede voorzetten krijgt. Van Depay en Promes zullen de voorzetten niet komen, ook niet van Afellay. Het gaat hier om het beste team, niet om de beste voetballers.

28 maart 2015 om 14:25

Willems is verdedigend niet al te sterk. In de eredivisie kan dat prima maar op een hoger niveau gaat dat problemen geven. Willems zou ik eerder doorschuiven naar voren, want voetballen kan hij zeker.

Nee Hiddink!!! Ajb niet Affelay! Heeft echt het niveau niet en zeker het ritme niet. Stel gewoon Depay op! Deze jongen mag het nu eens laten zien op dit podium. Ik ben benieuwd hoe hij het zal doen. Laat hem alle grote buitenlandse clubs maar zien waarom ze hem moeten kopen.

28 maart 2015 om 14:28

Depay speelt als linker buitenspeler en niet als rechter middenvelder. Beetje raar om hem ineens op het rechter middenveld te zetten bij oranje.

28 maart 2015 om 15:19

Afellay staat in het artikel als linksbuiten opgesteld en niet als rechter middenvelder.

Zou me wel kapot lachen als die Affelay vanavond met een dikke rush en goal de wedstrijd beslist.

Reageer

Het is niet mogelijk om te reageren op dit document.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren