Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Een terugkeer naar Ajax is in principe niet aan de orde’

Laatste update:

De supporters van Ajax hopen vurig op een terugkeer van Nigel de Jong, maar daar zullen de fans nog even op moeten wachten. De Jong twijfelt weliswaar over een nieuwe aanbieding van AC Milan, maar voor een terugkeer op de Nederlandse velden vindt de controleur het nog te vroeg. Dat zegt hij in gesprek met de NOS.

/

“In principe nog niet”, antwoordt De Jong op een vraag of hij na het seizoen al naar Ajax gaat. “Voor mij is het nog te vroeg. Maar ik zeg nooit nooit. Ik sluit de deur voor geen enkele club, dus ook niet voor Ajax. Het moet echter wel realistisch zijn en passen in mijn plaatje. Daar kunnen we over discussiëren.”

De dertigjarige De Jong wil nog op een hoog niveau spelen en het is daardoor nog maar de vraag of hij in Milaan blijft. De Jong wijst op de financiële en sportieve status van de gevallen grootmacht. Hij weet echter niet wat de plannen van AC Milan zijn. “Dus dat moeten we eerst met elkaar bespreken, alvorens ik een beslissing neem.”

Voor de Nigel de Jong is het te vroeg om terug te keren bij Ajax

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

2 jaartjes United en dan naar Amsterdam!

26 maart 2015 om 22:29

Nee vind als PSV fan dat spelers bij 30 jaar gewoon terug moeten keren bij hun oude Nederlandse club om hier het niveau om hoog te tillen.
Maar, ja ze denken dat ze op hun 34ste hier nog even leuk rustig kunnen voetballen, dat moeten de Nederlandse clubs niet willen!
Zou als Ajax een beetje hard zijn! Hij kan zeker hier boven de miljoen verdienen met een langdurig contract en CL voetbal spelen. Daarnaast is het niveau echt niet zo laag als men denkt.
Club als Psv, Feyenoord & Ajax spelen prachtige wedstrijden vaak onderling. Daarnaast is het in Europa vaak net niet. ( PSV afgekeurd doelpunt tegen Zenit en Feyenoord scheids tegen).

Kuyt komt dan volgend jaar waarschijnlijk naar Feyenoord, maar moet het eerst nog maar eens met z'n 34 jaar. Jammer dat ze niet gewoon rond hun 30ste al terug willen, want is De jong nu daar bij AC milan de topspeler?

26 maart 2015 om 22:39

Je vergeet alleen één klein issue: geld. Als spelers van het kaliber De Jong, V. Bommel etcetera 30 jaar zijn hebben ze nog een heel riant salaris omdat ze op die leeftijd nog meekunnen in de grotere competities. Als deze spelers inzakken in niveau zijn ze pas haalbaar omdat ze die competities dan of niet kunnen bijbenen of de clubs ze niet meer nodig hebben.

26 maart 2015 om 22:45

Ja, ik volg Milan aardig op de voet en kan toch wel zeggen dat hij een echte topper is. Wat mij betreft een van de beste verdedigende middenvelders van de wereld. Maar dat is mijn mening.

26 maart 2015 om 22:45

Dat ben ik helemaal met je eens. Als Nederland hun niveau wil opkrikken zullen oud spelers daar een belangrijke schakel in kunnen vormen. Ik snap ze ook niet zo goed. Miljoenen op de bank, je pensioen allang veilig gespeeld op je dertigste, doe dan wat terug voor de mensen die je gemaakt hebben! Ze kunnen hier zoals je zegt nog steeds een bovengemiddeld salaris verdienen maar ze willen liever nog even cashen en dan rustig uitballen in de eredivisie. Of eerst cashen en dan in de eredivisie aankloppen voor een trainers baantje! De Nederlandse clubs moeten inderdaad gezamenlijk een oproep doen op alle oud spelers om het niveau hier te verhogen. En dan niet op 34 jarige leeftijd maar op 30 of 31. Anders mogen ze van mij ook lekker wegblijven. Want eerlijk gezegd; wat is er nu mooier dan je oude club (na een succesvolle carrière) nog even een jaar of twee een boost te geven. Als ik het toch ooit tot profvoetballer had geschopt en ik had miljoenen op de bank zou ik het een eer vinden.

Helaas voelen ze zich te goed om een stapje terug te doen en voor een eredivisie loon ons land te helpen.

26 maart 2015 om 22:46

Als Ajax slim is en dan vooral Marc, gaan ze aankomende zomer niet gek investeren op een enkele ervaring na. Gooien ze de max naar 1,5 miljoen of een prestatie bonus omhoog. Zodat de spelers van nu moeten vechten voor beter salaris en Zet je de Jong op een hogere salaris schaal als mentor. Dan is het helemaal niet onrealistisch dat ze komen, mits je de schaalverdeling goed aanpakt.

En daarnaast een leuk jeugdcomplex van tig miljoen bouwen. Dan hoef je niet veel geld uit te geven aan transfers.

26 maart 2015 om 22:48

Het niveau van de eredivisie is gewoon zwak.

Je kan niet met argumenten als "scheids tegen en afgekeurd doelpunt" komen want het gaat al jaren slecht in Europa met een paar uitschieters als troost (Ajax-barca) we kunnen nou eenmaal niet opboksen tegen de salarissen die uitgekeerd worden in het buitenland.

26 maart 2015 om 23:00

Ik vind het een beetje kort die de bocht om te zeggen dat jij het waarschijnlijk wel had gedaan mocht jij in deze situatie zitten. Ik weet zeker dat haast iedereen op dit moment liever bij bijvoorbeeld ManU speelt dan bij Ajax. Als je dit niveau werkelijk aan kan. Als topsporter wil je namelijk het best uit je carrière halen. Epke Zonderland gaat toch ook niet alleen nog maar op het NK spelen om hier het niveau omhoog te tillen?

26 maart 2015 om 23:00

@zeliuuf

Jij begrijpt mij perfect.
Jij verwoordt precies wat ik denk.
De Jong kan als die wat zekerheid wil vast wel een contract voor 3 jaar tekenen met een bruto basissalaris van een miljoen exclusief bonussen.
Geef daarbij 1 miljoen tekengeld, wat wil je nog meer?

Ik vind het ook kwalijk dat een club je jarenlang opleidt en je er later niks voor terug wil doen.
Het is logisch dat Ajax of PSV op jaarbasis geen 3 miljoen voor een speler kan geven, maar hoeveel zal deze kerel op z'n bank hebben staan. Kan die later nergens fatsoenlijk eten en slapen of wat is het probleem.

Na Ajax zou hij nog steeds naar Quatar ofzo kunnen gaan.

26 maart 2015 om 23:15

Die gast is toch niet gek, verdient nu 4-5-6 mil per jaar en dat opgeven voor max 1 miljoen en zaterdag uit naar Dordrecht op kunstgras

26 maart 2015 om 23:18

Loot Ajax Dordrecht in de beker dan?

26 maart 2015 om 23:24

Wat heeft met het fan van PSV zijn hiermee te maken?

26 maart 2015 om 23:36

@ erwinvdijk

Is helemaal niet kort door de bocht. Ik weet wat voor persoon ik ben. Ik snap je punt dat topsporters altijd voor het hoogste willen gaan maar die vlieger gaat niet voor iedereen op. Voor de meeste is geld de drijfveer. Ik zeg daarom alleen maar dat meer spelers net zoals als ik het als een eer moeten zien om hun oude club te stimuleren in hun groei. Die vergelijking die je trekt met een single-sport als turnen is natuurlijk zo scheef als maar zijn kan. Slaat nergens op en dat snap je zelf ook wel.

@ Mollema1

Helaas hebben wij het niet voor het zeggen he

26 maart 2015 om 23:43

Man man man wat een geneuzel hierboven. Je bent dertig jaar, fysiek in de kracht van je leven en een schat aan ervaring. Maar in Nederland ben je als je 30 bent al oud en moet je maar terugkomen naar de Eredivisie waar je wekelijks voor bejaarde uitgemaakt mag worden en waar je drie niveautjes onder je niveau voetbalt. Jullie denken toch zeker niet dat Nigel op zijn achterhoofd is gevallen. Dirk Kuijt blaast iedereen nog fysiek gezien met gemak omver in de Eredivisie en die is in de lente van zijn carriere.

26 maart 2015 om 23:54

Geneuzel of een idealistisch idee om in de toekomst misschien in Europa weer een toekomst te hebben als Nederlandse clubs?

26 maart 2015 om 23:56

Nee, onrealistisch.

27 maart 2015 om 00:31

Natuurlijk zou dat fantastisch zijn alleen te idealistisch. Het zou mooi zijn als iedereen in Nederland afspreekt om het Nederlands voetbal te helpen uiterlijk op hun 31e terug keren naar Nederland, als een soort gentlemen agreement. Maar ja, helaas niet realistisch.

Ajax kom op nou, 110 miljoen op de bank daar hebben wij supporters niks aan, verbreek je regels 1x en bied hem een 3-jarig contract ter waarde van 7/8 miljoen. Een middenveld met de Jong, Klaassen en Bazoer/sinkgraven zou fantastisch zijn.

27 maart 2015 om 00:42

@bihbarbarez, om vervolgens afgezeken te worden als je een keer de bal terug speelt op de keeper of een rode kaart pakt voor een tackel die in Italie gewoon mag.

27 maart 2015 om 00:48

Voor mij part 9. 3 m per jaar. En dan nog ruime bonus voor titel en overwinteren. Nigel is de ideale speler om slimheid en onoverwinnelijkheid toe te voegen. Ben er van overtuigd dat hij anderen ook beter laat spelen en dus meer waard maakr

27 maart 2015 om 05:13

@ Josephius: Ben het helemaal met je eens. Het is een fors salaris voor iemand zonder restwaarde, maar die verdien je inderdaad terug door de andere spelers in het team.

De Jong zal Ajax beter kunnen laten voetballen en de spelers sneller beter maken. Daar ga je terugverdienen op De Jong.

En wat mij betreft halen ze Sneijder er ook bij. Is de enige ex-Ajax speler die ik terug zou willen zien komen (huntelaar op zich ook wel, maar die is nog wat jonger).

Met De Jong, Sneijder en een oudere ervaren centrale verdediger zou Ajax zoveel beter worden. Dan gaat de salarishuishouding misschien omhoog, maar de kansen om verder in Europa te komen (dus inkomsten) ook. En bovendien krijgt het publiek dan misschien ook echt waar voor hun geld.

27 maart 2015 om 07:22

Wat je zegt mogen we helaas alleen hopen, kwa geld zijn er maar weinig spelers die een stapje terug willen doen. Kwa niveau nog meer denk ik, als De Jong nog naar bijvoorbeeld Manu dan dan zou hij gek zijn om naar Ajax terug te gaan.

Echter hoop ik wel dat de spelers meer gaan doen wat je hier beschrijft, ben bang dat het helaas niet realistisch is.

27 maart 2015 om 08:05

Dit ben ik niet met je eens. Een van de beste voorbeelden is waarschijnlijk Johan Cruijff. Die ging van op dat moment een van de beste clubs ter wereld naar Barca. En vergis je niet. Ajax was op dat moment beter en verder dan Barca.

Echter heeft hij Barca uit het slop getrokken en werden toen stappen gezet in de richting naar de absolute topclub die het de afgelopen 20 jaar.

En dat kan dus ook een gigantische uitdaging zijn. Om als topsporter een team net die paar stappen verder te helpen. Dat is misschien nog wel een veel grotere uitdaging dan een basisplek afdwingen bij een topclub.

27 maart 2015 om 08:19

Dat gaat alleen als ze op n dood spoor zitten.. De Jong is met 30 nog basisspeler bij Milan, dan zal die echt nog niet terugkeren, wellicht als die 32 is.

26 maart 2015 om 22:57

In mijn ogen nu of nooit, over 2 jaar is dit Ajax al weer een stap verder en is hij een stap achteruit.
Graag of niet maar over 2 jaar heb je niet veel meer aan hem met Bazoer die dan op zijn top hoort te zijn.

26 maart 2015 om 23:01

Bazoer is pas 18. Lijkt me treurig als je je top op je 20e al heb bereikt...

26 maart 2015 om 23:03

Goed gezegd, gewoon drukken Overmars. Nu of nooit. Over 2 jaar moet je zo'n speler niet meer willen, dan zijn er namelijk maar weinig die nog echt goed zijn.

Stel Kuyt verkloot het a.s. seizoen bij Feyenoord, dan worden hij en de clubleiding helemaal kapot gescholden dat het te laat was en dat ze dom waren om hem een contract te geven.

26 maart 2015 om 23:07

dan heeft hij 2 volledige seizoenen in de Eredivisie gespeeld, ik denk dan zeker dat hij een van de sterkhouders binnen Ajax is wat hij nu eigenlijk ook al is.
Dan ga je geen concurrent terug halen die een te hoog salaris vraagt en waarvan je weet dat hij talent in de weg zal staan.
Achter Bazoer komt ook een mooie lichting aan en het middenveld is dan goed bezet.
De Jong is door Ajax groot geworden en nu kan hij nog iets terug doen.
Over 2 jaar hoef ik hem niet meer te zien bij Ajax

26 maart 2015 om 23:44

Sjikamaru, wat zeg je nou eigenlijk? Ben je nou wel of niet voor de komst van de Jong

26 maart 2015 om 23:48

Nee, ik zou hem over twee jaar ook niet meer opwachten op schiphol en lijdzaam toezien hoe hij met zijn rollator richting de Arena schuifelt, sjonge jonge.

26 maart 2015 om 23:54

Mollema, je snapt er vrij weinig van lees ik. Weet je wel op welke plek De Jong speelt? Pak eens een willekeurige lijst met 32-jarige spelers die in de top hebben gespeeld en kijk eens waar ze op die leeftijd speelde. Bommel (bayern), pirlo (milan), xavi (barcelona) de rossi (roma) gerrard (liverpool) essien (chelsea) en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Je mag blij zijn als Nigel op zijn 32e naar Ajax komt, maar goed hè dat is slechts mijn bescheiden mening.

27 maart 2015 om 12:03

Ik ben er voor als hij nu komt, Als hij over 2 jaar komt mag hij van mij wel komen maar ik zal hem niet met open armen staan opwachten en vind dat hij dan ook zeker geen groot verdiener in de selectie mag zijn

27 maart 2015 om 03:59

Ze willen pas terugkeren wanneer ze een rollator nodig hebben.

is pas 30, zie hem nog wel 3 a 4 jaar in een grote competitie spelen

26 maart 2015 om 23:12

Absoluut, helemaal omdat hij het het type speler is dat beter wordt naarmate hij ouder wordt. Ervaring op die positie is zo belangrijk dat hij juist van zijn leeftijd nu voordeel heeft. 3 à 4 jaar in Engeland en daarna terug naar Ajax zou ik fantastisch vinden. Waarschijnlijk vertrekt bazoer dan en dan kan je hem op die manier goed vervangen.

Ik zou hem graag naar Ajax zien komen.
Maar denk dat dat niet gaat gebeuren kan nog wel even mee.
Als ik hem was zou ik wel van club veranderen denk dat van Gaal hem goed kan gebruiken.

26 maart 2015 om 23:27

Dat het waarschijnlijk niet gaat gebeuren snap ik. Maar laat Overmars alsjeblieft aanbellen bij De Jong. Ik heb 1000x liever dat hij een blauwtje loopt bij een speler als De Jong dan dat hij een tweede Zimling gaat halen. Niet geschoten is altijd mis, een beetje lef moet je gewoon tonen.

27 maart 2015 om 08:14

@arjan, eigenlijk loop je dan geen blauwtje. De jong zet de deur op een kier, je beukt als overmars flink op die deur en legt de basis voor over twee a drie jaar. Zo krijg je de goodwill die je nodig hebt. Zo zou overmars ook jaarlijks ff met klaas moeten bellen en met suarez. Niet om ze te overtuigen nu te komen, maar om ze het gevoel te geven we houden je in de gaten en zijn er trots op dat je de grote sprong bij ons gemaakt hebt. Dan krijg je de goodwill dat spelers op hun 32e zeggen van nou hou dat jaar contracje maar, ik ga terug. En 32 is al een hele vooruitgang tegenover 34. En komen de eerste over de brug, dan heb je kans dat de volgende lichting nog iets eerder terugkomt. Vooral als er echt iets heel moois met die groep van 32 jarige wordt neergezet.

Maar het begint allemaal met gevoel, contact houden enz.

27 maart 2015 om 09:09

Dat regelmatig contact houden word ook veel gedaan, laatst heb ik dat nog ergens gelezen.
Het klopt wel wat je zegt, je kweekt goodwill, en dan moet het even meezitten dat er 1 zeg: ja nu ga ik terug!

Maar ik zeg ook eerlijk, ik zou blij zijn om niet meer in dit waardeloze ruggengraadloze land te leven, vergelijk dit eens met een heerlijk terrasje aan het como meer?
Of zoals Raffie lekker naar The Rockies ipv de utrechtse heuvelrug.....

Groot gelijk. Hij is te goed om nu al terug te gaan naar Ajax, hij is een van de beste controlerende middenvelders ter wereld in mijn ogen. Hopelijk keert hij terug naar de Premier League en dan kan hij over 2 of 3 jaar zijn carriere bij Ajax afsluiten.

26 maart 2015 om 23:00

Ajax heeft hem nu nodig, De jong heeft Geld zat, hij kan wel iets terug doen voor de club waar hij is begonnen.
Voor de Jong is het nu of nooit, want over 2 jaar is Bazoer de man die die positie bij Ajax heeft en die hoort dan gewoon vast in de basis.

26 maart 2015 om 23:27

Bazoer is inderdaad een groot talent en wordt een belangrijke speler voor Ajax. Maar het is niet mu of nooit voor De Jong. Ik ben er van overtuigd dat wanneer De Jong over 2 jaar terug wilt naar Ajax dat ze die kans gewoon pakken en De Jong ook terughalen. Zo'n speler kan Ajax, ondanks dat ze Bazoer hebben, niet laten lopen.

27 maart 2015 om 00:13

En als Bazoer de man is (wat ik nog maar moet zien, laat staan op zijn 20e) wordt hij weggekocht en kun je weer opnieuw beginnen zoals iedere Nederlandse club vandaag de dag. Je zou heel, heel blij met de Jong moeten zijn op zijn 32e.

27 maart 2015 om 12:05

Bazoer heft een contract tot 2020, als hij weggekocht word zal er op dat moment veel geld voor hem worden gevraagd en kun je betere spelers dan de jong halen

26 maart 2015 om 23:20

Te goed voor Ajax, wat doet hij dan bij Milan? Je kan niet te goed zijn voor een club. Je kan wel het niveau naar boven halen. We gaan hier lekker Ajax afzeiken als we uitgeschakeld worden door Dnipro, maar als een speler als Nigel De Jong als optie wordt genoemd is hij "te goed". Dat slaat nergens op. Door één zo'n speler kom je niet in de problemen als tegen Dnipro, haal je weer eens een Europa League finale of overwinter je eens in de CL en dan is Ajax "gewoon" weer van subtopniveau.

26 maart 2015 om 23:25

Ik bedoelde dat hij naar clubs kan die van een hoger niveau zijn dan Ajax. Ik denk niet dat hij zal misstaan bij de topclubs in de topcompetities, dus waarom zou hij nu al teruggaan naar Ajax? In Engeland, Duitsland en Spanje ligt het niveau hoger en kan hij veel meer geld verdienen dus het lijkt me niet logisch dat hij nu al terug naat Ajax gaat.

26 maart 2015 om 23:33

Ok, dat is goed uitgelegd. Dat zou inderdaad ook kunnen. Ik zou het wel kunnen waarderen als hij 2 jaartjes bij Ajax gaat spelen. Dan moet Ajax hem een bovenmodaal salaris geven en hij zelf inleveren qua salaris. Als hij na 2 jaar nog even zakken gaat vullen in Qatar, is iedereen tevreden

Ah, in principe! Een gesloten boek is het dus nog niet. Voor hem mogen ze het salarisplafond wel even verhogen uiteraard.

26 maart 2015 om 22:13

In principe is gewoon 'nee'. Dat heeft het verleden wel uitgewezen. Niettemin, de Jong zou een toevoeging zijn. Al zou ik eerder voor de ervaring in de defensie gaan en Gudelj ophalen bij AZ. Serero laten vertrekken, dan heb je 4/5 middenvelders die aan te passen zijn op de tegenstander.

26 maart 2015 om 22:18

Nee op dit moment ja. Ik zie hem nog wel 2 á 3 seizoenen op hoog niveau spelen en dan terug komen. De Jong heeft het nooit van zijn snelheid/loopvermogen moeten hebben dus hij komt zeker nog wel van pas op zijn 33e.

26 maart 2015 om 23:02

Wat moet Ajax met Gudelj, wie ga je uit de basis gooien voor een eredivisie speler.
Als Ajax naar een hoger niveau wilt groeien moeten ze het niet doen met spelers uit de Eredivisie, we hebben al vaak genoeg gezien hoe dat is mislukt en hoe geen enkele speler van AZ Ajax naar een hoger niveau bracht dus zal dat met Gudelj ook niet het geval zijn. We moeten buiten de Eredivisie kijken.
Hup gewoon piennaar terug halen

27 maart 2015 om 00:20

Pienaar ? Over over de top gesproken.

Bazoer is 18, en zal zn dip krijgen. Sinkgraven eender. Daarbij moet de 6 bij Ajax kunnen voetballen en dat is nou net wat Nigel het minst kan. Zet die ervaring maar in de defensie.

27 maart 2015 om 09:30

Maar wel 10 x beter dan Gudelj.
Ik snap nooit dat zoveel mensen roepen om Gudelj enz.
Ajax moest Maher halen want dat was het grootste talent, en overmars werd verketterd omdat hij te zuinig was.
En wat blijkt.... goed gezien want Maher komt tekort.
Idem met Ziyech en mokotjo.... bij een subtopper presteren is heel heel heel wat anders dan in de top.

27 maart 2015 om 12:07

Op dit moment heeft Ajax ervaren spelers nodig, daarnaast is Pienaar een speler die het een stuk minder van zijn fysiek moet hebben itt de Jong dus kan hij ook langer mee.

Moet voorlopig lekker in het buitenland blijven. Kan het niveau makkelijk aan dus er is geen reden voor hem om een stap terug te doen.

26 maart 2015 om 22:12

Deed Rijkaard in 93 ook een stap terug? Hij was toen ook 30 en kwam ook van Milan en speelde op een bijna vergelijkbare positie. Ook het Ajax van toen bestond voor het grootste deel uit zeer jonge talentvolle spelers.

26 maart 2015 om 22:18

Verschil tussen dat team en nu is dat het allemaal (toekomstige) wereldtoppers waren.. Ik zie uit dit team geen één de absolute top halen. Bazoer misschien, maar dat is veel te vroeg om te zeggen.

26 maart 2015 om 22:26

@echtgras

Precies wat new trafford aangeeft. De selecties van beide generaties zijn niet met elkaar te vergelijken en daarnaast had Ajax veel meer aanzien en status in die periode dan dat het nu heeft Europees gezien. Ajax deed toentertijd echt mee in Europa.

26 maart 2015 om 23:23

Grappig, want ik ben opgegroeid in die periode en alleen Van Gaal zag de potentie. Dat het uiteindelijk wereldtoppers zijn geworden zag lang niet iedereen. Die potentie is trouwens altijd bij Ajax gebleven en is er nu nog steeds. Ajax moet alleen weer gaan draaien, wedstrijden als Barcelona thuis 2013 en United uit 2012 of de tweeluiken tegen City etc als standaard hebben zodat ze weer eens wat langer meedraaien in de CL of EL.

27 maart 2015 om 00:02

Incidenteel (zoals je zelf met voorbeelden aangeeft) is inderdaad mogelijk, structureel is een utopie. Het gat is veel te groot zelfs al zou de jong nu komen.

27 maart 2015 om 04:07

Jij bent aan het dromen. Ajax moet gewoon strijden in de EL. Zij hebben niets te zoeken in de CL.

27 maart 2015 om 04:32

Landskampioenen horen in de CL. Altijd.

27 maart 2015 om 09:34

Eens en wat dat aangaat moeten ze het ook bij kampioenen houden, dan word het al veel leuker en eerljker!

Zo een speler als hem heeft Ajax het hardst nodig.
Ajax heeft niet 1 bikkel in de team.

Zelfs als hij 33 is, is hij nog welkom bij Ajax. Zo'n type speler kan Ajax altijd wel gebruiken. Hoop dat Ajax komende transferwindow ook naar een type De Jong zoekt.

26 maart 2015 om 23:03

Als hij 33 is hebben wij volgens planning een topspeler daar lopen dus dan hoeft het niet meer voor mij, Hij zal een flink salaris vragen en nu kan hij echt belangrijk zijn maar over 2, 3 jaar hoef ik hem niet meer te zien

27 maart 2015 om 00:46

Over 3 jaar staan er weer 3 nieuwe middenvelders als het goed gaat. 1x kampioen en iedereen is weg naar het buitenland. Al kunnen ze de Jong dan waarschijnlijk ook nog wel gebruiken. Ik zou het een keer stijlvol vinden als spelers eens op hun 30e of 31e terug komen. Dan kunnen ze pas echt van waarde zijn, al zou ik zelf natuurlijk ook gewoon gaan cashen.

27 maart 2015 om 08:54

Dat kun je nu nog niet weten Shikamaru. Iemand als Nigel is op de leeftijd van 33 nog steeds van waarde. Niet alleen om zijn ervaring, maar vooral om zijn speelstijl. Elk team heeft iemand nodig die de boel opruimt zonder gezeur. En laat De Jong daar nou juist heel goed in zijn. Zo'n speler heeft Ajax ook niet in de jeugd lopen en al helemaal niet in de huidige selectie.

27 maart 2015 om 12:10

De spelers die er nu spelen hebben allemaal contracten tot medio 2020.
Dat betekent dat ze over 3 jaar nog een 3 jarig contract hebben dus za er veel geld voor worden gevraagd, Dan kan je betere spelers krijgen dan een de Jong die op zijn retour is en nog even leuk wilt voetballen in Nederland.
Daarnaast vind ik de intentie ook belangrijk bij een speler en helaas zie je nu bij al die oud spelers dat ze denken dat als ze oud zijn nog voor hun lol lekker kunnen spelen in Nederland aangezien het niveau daar niet hoog is, Maar alsnog flinke salarissen zullen vragen.

AC Milan is de laatste jaren enorm verzwakt; als je naar de selectie kijkt is Nigel de Jong een van de weinige Milan-waardige spelers. Ik weet zeker dat Milan met hem door wilt en De Jong om meer geld kan en zal vragen bij een verlenging. Dit is een spelletje van de Jong die twijfelt of hij verlengt, hij is daar de man, als hij naar een andere topclub gaat is altijd spelen geen garantie.

Erg jammer, hij is precies een speler die Ajax nodig heeft om even wat vuur en strijd in het team te gooien. Hij zou dan waarschijnlijk ten koste gaan van Serero, die dat opzich niet verdient, want hij speelt dit seizoen best aardig. Desalniettemin zou ik De Jong daar veel liever zien staan. Serero is per slot van rekening ook al 27 als ik me niet vergis.

26 maart 2015 om 22:03

Ik denk dat iedereen hem graag deze zomer terug ziet in Amsterdam.
Maar hij is nog zo absurd goed, ik betwijfel dat hij moeite heeft om een leuke club te vinden die bovenin meedoet in een top competitie.

26 maart 2015 om 22:07

Serero is 24, bijna 25. Ben het verder wel met je eens, ben best een fan van Serero maar Nigel is natuurlijk wel 2 a 3 klassen beter!

Dat is het probleem. Als ze van waarde zijn komen ze niet. Pas als ze over de top zijn. Kijk naar Rafael vd vaart. Wat moet Feyenoord nog met Kuyt. Beter halen ze Kalou. De jong kan nu komen of voor altijd wegblijven

26 maart 2015 om 22:04

Ach komop, aan een Kuyt heb je toch zoveel meer dan aan een vd Vaart.
Kuyt is een vechter die 90min blijft gaan en is altijd beschikbaar. Kalou is nog veel te duur.

26 maart 2015 om 22:37

Je kan dat over elke speler beweren maar zeg dat alsjeblieft niet over Kuyt.
Ik heb me misschien 100 keer in Kuyt vergist toen hij bij Feyenoord speelde bij Liverpool in 2010 bij Oranje vond onbegrijpelijk dat hij v.d vaart uit de basis had gespeeld en toen de transfer naar Fenerbahce dacht ik echt dat hij over the hill was.eerlijk = Eerlijk Hij is misschien de enige voetballer in de hele wereld die altijd de tegendeel heeft bewezen.

Ja tuurlijk, kom maar tegen je tachtigste

26 maart 2015 om 22:05

Hij kan nog makkelijk twee jaar mee in een top-competitie, waarom terug gaan naar de Eredivisie?

26 maart 2015 om 22:39

Klopt, hij kan nog twee jaar mee in een topcompetitie. Blijf dan ook in je topcompetitie en stop er daar mee. Niet wanneer je een opa bent terugkomen naar NL. Zitten we niet op te wachten

26 maart 2015 om 23:15

Een 32 jarige de Jong zou nog 1 van de beste middevelders zijn in de Eredivisie.

Ajax heeft spelers zoals Nigel de Jong nodig om al die jonge spelers beter te maken en zo nu en dan op hun plek te zetten. Een echte leider zoals Rijkaard was in 95. Het liefst ook nog een vergelijkbare speler in de verdediging. Maxwell was hier ideaal voor, maar helaas niet meer transfervrij. Investeer de transfersom die je aan De Jong niet kwijt bent maar in zijn salaris. Hij mag best een miljoen of 3-4 per jaar vangen wat mij betreft. Het is namelijk niet alleen een investering in je huidige elftal en in een eventueel kampioenschap, maar ook in je jonge spelers.

26 maart 2015 om 22:20

Hij kan zeker nog 2 á 3 seizoenen bij een topclub aan de slag. Denk alleen niet de absolute top (bayern, Chelsea, Real, Barca) maar net iets daar onder zoals Atletico, United, Arsenal etc.

Zie hem terugkeren naar de Premier League of naar Duitsland.

Ajax moet gewoon een smak geld betalen nu, hebben ze toch wel. Investeer nu is een 2-3 topspelers en wordt kampioen en laat iets zien in de CL.

Wat zou ik hem ongelooflijk graag terug zien bij Ajax. De perfecte mentor voor Bazoer en Ajax moet het gewoon doen. Deze jongen is wat ze nodig hebben. De Jong, Maxwell (nu wel lastig met contractverlenging) en je gaat er ongelooflijk op vooruit maar Ajax doet het maar niet.
Hij zegt dat het te vroeg is maar het is toch juist mooi als hij nu komt, nu hij zelf nog op zijn top zit en dé man kan zijn bij Ajax. Marc moet met hem gaan praten want niet geschoten is altijd mis.

27 maart 2015 om 08:10

Maar wat voor rol zie je voor hem dan? Hij Is 'pas' dertig, en daarmee te jong om op de bank te zitten. Dat betekent dat hij altijd basis zou moeten spelen en dat betekent de ontwikkeling van bijvoorbeeld bazoer in de weg staan, want je zegt mentor voor bazoer, maar wat heeft bazoer daaraan als hij nooit speelt?

27 maart 2015 om 09:47

Hoezo "ajax doet het maar niet" ? Wie zegt dat ajax het niet probeert ? Ze moeten zelf ook willen ? Volgens mij wilde Ajax nog erg ver gaan voor Eto'o.

Met andere woorden. De Jong wilt er niet al te veel op achteruit gaan qua salaris. Pas als geen andere interessante club met geld De Jong wilt hebben, dan pas komt hij terug naar Ajax (als het aan hem ligt). Vaak zie je dan dat het eigenlijk te laat is. Van Bommel en Stam bijvoorbeeld die te laat terug naar Nederland kwamen (onderschatting van de Eredivisie en overschatting van de spelers). Ook Davids herinner ik me nog met die twee schandalige overtredingen op Farfan in de Arena. De Jong zie ik als een type Davids en daarom hoop ik ook ten zeerste dat hij niet terug komt naar Nederland als hij het niveau niet meer aankan.

Als Ajax echt wilt dat De Jong komende zomer naar Amsterdam komt, dan zullen ze veel geld moeten gaan uitgeven. Ik vrees de dag dat Ajax beslist om hun miljoenen te gaan investeren in directe versterkingen op het veld. Ajax zou dan ongenaakbaar worden voor de rest van de Nederlandse clubs.

26 maart 2015 om 23:12

Iedereen kan dat zien behalve de mannen die erover beslissen bij Ajax.
Kan niet wachten tot ze een keer geld uitgeven aan spelers buiten de Eredivisie.
Gewoon een goed prestatie contract met flinke bonussen.
Het bestuur heeft ook contracten met geweldige bonussen dus waarom zou dat dan niet kunnen bij de spelers. Door de poulfase champions league komen, 3 ton en kampioen worden, 3 ton kan je op een simpele manier toch een contract een stuk meer waarde geven en met die prestatie's haal je het er ook makkelijk weer uit

27 maart 2015 om 06:57

@bosche_bol

Dat laatste stuk van je reactie laat een glimlach op mijn gezicht verschijnen.

Ontopic;

Nigel moet gewoon teruggehaald worden, desnoods krijgt die over 3 jaar 10 miljoen euro. Hij kan de lijnen uitzetten en de verdediging versterken. Enkel Emanuelson nog terug op linksback en het is helemaal top!

Hij speelt nu bij AC Milan, een club die qua kwaliteit op het zelfde niveau als Ajax zit, Hij steekt daar nu nog bovenuit maar over 2 jaar zal dat denk een stuk minder zijn omdat de Jong een speler is die het van zijn fysieke gesteldheid moet hebben en Fysieke spelers sneller afbouwen dan mensen met veel Inzicht. Nu kan hij nog veel waarde hebben voor Ajax over 2 jaar verwacht ik dat de Jong het niveau van Ajax niet naar een hoger niveau tilt wat wel de bedoeling hoort te zijn met aankopen

Hierna moet je hem niet meer willen. Ook belachelijk dat ze pas terug willen als ze nergens meer aan de bak kunnen omdat ze oud en versleten zijn.

27 maart 2015 om 08:05

Je moet er wel rekening mee houden dat het niveau in de eredivisie veel lager is. Dus over 2, 3 jaar kan De Jong hier nog makkelijk mee. En met zijn routine zou hij dan ook een soort Poulsen-rol kunnen vervullen.

27 maart 2015 om 12:14

De intentie is voor mij als supporter belangrijk bij zulke spelers.
En ik heb sterk het idee dat alle oud-ajacieden denken dat ze ff lekker rustig terug naar Nederland kunnen en daar op 80% nog even lekker kunnen voetballen tegen een mooi salaris.
De Jong speelt nu bij Milan, en daar is het niveau niet hoger dan bij Ajax momenteel.
Daarnaast een Poulsenrol, dat was leuk maar we willen vooruitgaan, spelers die Ajax echt beter maken en met wie je de volgende ronde van de Champions league kan bereiken.
Hij moet terugkomen met de intentie van nu kan ik nog veel waarde voor Ajax hebben en ze kampioen maken maar dat idee geeft geen enkele oud speler momenteel bij mij

27 maart 2015 om 08:06

Wie zegt dat de jong nergens meer aan de bak kan? Bovendien Is hij dertig en nog niet bepaald oud en versleten...

Nee nogal logisch dat het nog te vroeg Is, is pas dertig. Misschien over een jaar of drie of vier een goede optie, ook voor hem. Vraag me ook af hoe erg de ajax supporters daadwerkelijk zitten te wachten op nigel de jong, hij zou nu toch de ontwikkeling van talent in de weg zitten, en om op de bank te zitten en 'belangrijk te zijn in de kleedkamer' Is hij echt nog te jong.

Is Vermaelen niet iets voor Ajax? Een ervaren speler achterin heeft denk ik prioriteit, al is Vermaelen erg blessure gevoelig.

Reageer

Het is niet mogelijk om te reageren op dit document.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren