Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Xavi is akkoord met ‘3+1 contract’ voor tien miljoen euro per jaar’

Laatste update:

De toekomst van Xavi ligt volgens AS in Qatar. Al tijden wordt er gespeculeerd over de toekomst van de middenvelder van Barcelona, die in januari 35 jaar werd. Zijn contract in Camp Nou loopt nog een jaar door, maar in Spanje rekent men erop dat hij na dit seizoen weggaat. AS claimt nu dat Xavi al een contract voor drie jaar heeft getekend bij Al-Sadd, met de optie op een vierde seizoen.

/

De maestro van Barcelona gaat gigantisch verdienen in Qatar: liefst tien miljoen euro per seizoen. Hij zal bovendien niet alleen fungeren als speler en boegbeeld van Al-Sadd, maar ook een rol op zich nemen als ambassadeur van de Aspire Academy, een nationale academie van sport die moet helpen zorgen voor meer sportieve successen in het land en een academie die zich bezighoudt met en advies geeft over de organisatie van het WK 2022 in Qatar.

Xavi zou ook aanbiedingen in overweging hebben genomen vanuit de Verenigde Staten, maar toch de voorkeur hebben gegeven aan Al-Sadd uit Qatar. Hij gaat daar sowieso dertig miljoen euro verdienen en misschien veertig, als het van een vierde seizoen komt. Xavi heeft ook het plan opgevat om na zijn actieve loopbaan trainer te worden: hij wil daarmee beginnen gedurende zijn tijd in het Midden-Oosten.

Qatar is een mooie plek voor Xavi om zijn loopbaan af te sluiten

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
26 maart 2015 om 16:53

Ik vind Xavi toch wel een van de sympathiekste spelers en zeker niet arrogant

Persoonlijk zou ik liever in de VS zitten dan in Qatar. Volgens mij moet je ook je paspoort inleveren bij je werkgever ofzo? Dacht dat eens gelezen te hebben met die bouwvakkers van stadions en zo'n onbekende voetballer die 'gegijzeld' werd omdat ie niet goed genoeg presteerde. Maar ja, tegen 10m zeg je niet gauw nee

26 maart 2015 om 16:54

Inderdaad. Voetballers als Ezekiel zeggen dat het leven daar verschrikkelijk is. Maar zoals je aangeeft, zeg maar eens nee tegen dat contract.

26 maart 2015 om 16:58

Ezekiel is dom. Je gaat als 19 jarige niet naar daar, zelfs niet voor het geld. Verdiende bij standard toch zeker ook een miljoen per jaar?

26 maart 2015 om 17:35

Het leven in Qatar is verschrikkelijk?
Hahahaha de mooiste grap van de week

26 maart 2015 om 17:47

Jullie weten niks man, mijn broer woont al 15 jaar in Doha,kom er ook regelmatig. Het leven daar zou ik zo ruilen voor het leven hier

26 maart 2015 om 17:49

Mensen die maar wat roepen. Dat soort ongein geldt niet voor spelers als xavi raul e.d. Die worden daar als koning behandelt.

26 maart 2015 om 18:20

Zeg dat tegen de gastarbeiders uit Bangladesh, Pakistan, India, Filipijnen etc., die in Qatar werken. Ik durf te wedden, dat die het niet de mooiste grap van de week vinden.

26 maart 2015 om 18:20

Er zijn ook genoeg die daar een geweldige tijd hebben gehad. Eerst voorbeeld wat bij me opkomt is Ronald de Boer die zelfs nu nog ambassadeur van Qatar is. Die Ronald lijkt me niet voor één gat te vangen, tenzij ze een buitenechtelijk kind gegijzeld houden ofzo. Het verhaal van Ezekiel is natuurlijk verschrikkelijk, maar ik denk niet dat iemand met zoveel status zich zo laat behandelen en ik hoop niet dat dat de maatstaf is. Paspoorten inleveren is toch sprake van bij de stadionbouwers van het Wk?

Zou zelf uiteraard ook liever voor de VS en westerse cultuur kiezen, maar 40 miljoen is niet verkeerd.

26 maart 2015 om 18:23

Als je een naam hebt zoals Xavi durfen ze je niet op te lichten. Teveel consequinties

26 maart 2015 om 23:03

Ja anders vergelijk je het leven van een zwerver of hoer in Nederland met dat van de gemiddelde Nederlander. Het leven in Nederland is ook verschrikkelijk?

26 maart 2015 om 17:00

Denk dat ze een wereldvoetballer wel anders behandelen dan een gastarbeider daar. Zelf zou ik hetook niet doen. 3/4 stadions leeg, geen uitdaging wat betreft het promoten van voetbal. Voor dit soort zaken zou ik gekozen hebben voor de Mls. Alleen 30 miljoen om in de winter van je carrière in die woestijn te voetballen, klinkt niet slecht.

26 maart 2015 om 17:08

Ja Xavi is te bekend om in de penarie te komen idd. Mocht ie slecht behandeld worden komt die makkelijk zat in de media enzo. Maar de kleinere jongens kijkt niemand naar om

26 maart 2015 om 17:37

Inderdaad. Kon me nog een verhaal herinneren van een Nederlands-Marokkaans voetballer, dacht ik. Had een wurgcontract en kon het land ook niet uit. Paspoort ingenomen en loon werd niet betaald. Dat soort landen is niet betrouwbaar, als je niet zo bekend bent. Voor Xavi zal het niet zo gaan, denk ik.

26 maart 2015 om 17:52

Klopt! En een Franse marokaan ook! Kan niet op de naam komen. Paspoort hadden in beslag genomen! Minder bekende voetballers zitten daar snel vast en worden het leven zuur gemaakt als het tegen zit. Stond ook in VI

26 maart 2015 om 18:16

Ja dat stuk uit VI met die Fransman bedoelde ik in mn eerdere post. Verschrikkelijk om te lezen

26 maart 2015 om 18:27

De Amerikaanse competitie zal over een 20 jaar ook wel in de buurt van het niveau zijn van de Europese topcompetities. Zeker wat betreft topploegen kunnen de Amerikanen het niet weerstaan om mee te gaan met grote bedragen en de glitter en glamour van een Ronaldo. Of ze ooit op het niveau van Engeland/duitsland komen kan ik natuurlijk niet zeggen, maar de basis met o.a. sporten op de basis, middelbare en hoge scholen is er zeker. Geld en publiek is er genoeg. Het land is groot genoeg voor nog een grote sport naast de grote 4.

26 maart 2015 om 18:28

http://www.france24.com/en/20131119-Zahir-Belounis...
Dat item in de VI had ik ook gelezen, denk ik. Hij schreef zelfs een open brief naar Zidane en Guardiola, of zij uitkomst konden bieden. Uiteindelijk wist hij toch het land uit te komen.

26 maart 2015 om 18:34

De stadions beginnen daar steeds beter gevuld te raken. Vooral na de 'beckham Era' en de goede prestaties van het nationale team. Clubs als Portland Timbers enseatle Sounders zitten elke wedstrijd tot de nok toe gevuld, volgens mij. Ook het binnen halen van gearriveerde spelers die op hun retour zijn, trekt veel publiek. Kaka en Villa kregen best een groots onthaal bij hun aankomst. Voetbal begint daar steeds meer te leven.

26 maart 2015 om 19:11

Ik hoop het dat de mls een top competitie wordt maar ik denk het niet. Geen champions league dus je kan niet legendarisch worden

26 maart 2015 om 19:33

De grootste bottleneck zit hem in hun variant van het FFP denk ik. Als ik me niet vergis werken de Amerikaanse clubs met een salary cap waardoor ze maar 1 of 2 toppers in hun team kunnen betalen als ze in de breedte nog wat over willen houden. De Europese topspelers willen natuurlijk een topsalaris en dus ze zullen het vooral van opleiding moeten hebben. Europese coaches daarentegen zijn prima te betalen en er woont genoeg talent. Amerika is een echt sportland en het voetbal groeit daar in populariteit (helemaal met types als Beckham en de Sjeiks van City die nieuwe clubs beginnen).

Ook denk ik niet dat de CL het eeuwige leven heeft omdat veel voetballanden helemaal niet mee kunnen komen, waaronder Nederland. In de huidige opzet met de Europa League erbij gaat het niet werken want de EL is geen flikker aan is gebleken. Dan heb je ook nog landen als China waar steeds meer geld en aandacht voor voetbal komt en zijn de Fifa en Uefa organisaties zo verrot als wat.

Lang verhaal kort, op termijn denk ik dat we naar een mondiale topcompetitie toegaan waar alleen de allerrijksten aan mee gaan doen (en dus ook clubs uit de Vs). De Champions League wordt dan hopelijk weer een toernooi waar vooral de kampioenen van landen aan mee doen, en niet de nummers 3 en 4 uit Engeland en Spanje die nog steeds 5x zo rijk zijn als Ajax. De EL mogen ze dan wat mij betreft schrappen. Als supporter van FC Groningen wordt ik er soms wel even warm maar helaas niets wijzer van.

27 maart 2015 om 04:20

salary cap schroeven we beetje bij beetje af dat komt wel goed het probleem is echt het gebrek aan fame wat spelers kunnen krijgen als messi nu in de mls 30 miljoen zou verdienen en niet bij barca had gespeeld was hij niet zo bekend geweest. er zijn 2 mogelijkheden
1 de mls word iets groter maar blijft een vedette competitie
2 de mls word lonely de grootste competitie zoals het in het ijshockey is.

27 maart 2015 om 09:55

Maar dat hele systeem van hun is er juist op gebouwd om een level playing field te houden. Geen enkel team heeft een grotere begroting dan een ander, en zo kan in theorie dus ook iedereen meedingen naar de titel. Nou weet ik niet of ze in het voetbal ook met 'bird years' werken, maar in andere sporten wel en de systemen zijn vergelijkbaar dus het zou zo maar kunnen. Als een speler 3 bird years heeft, dus 3 jaar bij een club, mogen ze ook over de salary cap heen. En dan heb je de drafts ook nog. Het is allemaal gefocust op gelijke kansen, talenten creeren, en die talenten ook behouden. Kijk naar hun World Cup team. Het grootste gedeelte van hun spelers speelde gewoon in de MLS. En spelers als Bradley en Dempsey zijn niet terug gegaan omdat ze op hun retour zijn, maar omdat ze hun vaderlandse competitie vooruit willen helpen. Het mag misschien nog niet de beste competitie ter wereld zijn, maar ze zijn daar wel echt iets aan het bouwen. Ze leggen de structuren, en het draagvlak is er ook. Er worden steeds meer nieuwe stadions gebouwd (in plaats van in een honkbal of American football stadion te spelen). Stadions waar die in Nederland een lachertje naast lijken. En die zitten ook bomvol.

27 maart 2015 om 09:57

Ijshockey is lonely omdat het nergens op zo'n niveau gespeeld wordt. Dat zal met de MLS sowieso al niet gebeuren. Voetbal is de grootste sport ter wereld.

Als ik in de schoenen van Xavi stond had ik toch altijd gekozen voor Amerika. Het is toch veel fijner om te leven in een westers land en dan helemaal in een stad als New York of Los Angeles.

Qatar doet me gelijk denken aan die speler die daar in de gevangenis zat. Jammer dat een goede voetballer als Xavi misschien daarheen gaat. Je kan er wel lekker cashen.

Dat is niet mis... 10 miljoen per jaar en dat als je al 35 bent. Mooi meegenomen zal hij wel denken en ik geef hem geen ongelijk.

Xavi was/is een zeer goede voetballer, maar het beste is er nu toch echt wel vanaf. Nu lekker geld opstrijken op een lager niveau!

Jammer vind het echt verschrikkelijk dat hij daar gaat spelen dat land is verschrikkelijk, niemand die het iets kan schelen en met alle corruptie die de Fifa daar heeft vind ik het jammer. Had hem veel liever in de VS gezien waar voetbal nu echt groter begint te worden. Iemand die het daar niet mee eens is moet begrijpen dat ze net een 600 miljoen contract hebben gesloten met de MLS en TV rechten enzv... Espn, de grootste sport zender op de planeet zend nu ook elke zondag wedstrijden van de competitie uit. Ook is voetbal samen met honkbal de meest populaire sport onder jonge kinderen want ouders vinden American Football te gevaarlijk. Het zal nog lang duren en waarschijnlijk zal Amerika nooit de voetbalkoorts krijgen zoals zij die wel hebben voor basketbal en American football, maar de sport word groter en groter daar en het zou mooi zijn om Xavi in Amerika te zien in plaats van in die Arabische landen waar het letterlijk alleen maar om geld gaat. Heb vorige week Orlando tegen NYC FC gezien de teams van Kaka en David Villa die natuurlijk beiden scoorden en het was geweldig om te zien de fans hebben het stadion vol gemaakt en komen met een mooie belevenis. Hoop dat hij alsnog naar Amerika komt.

26 maart 2015 om 19:20

College football staat in veel delen op nummer 1 en american footbal in andere delen je hebt ijshockey nog en basketball en nog honkbal en dan komt voetbal een keer kijken

26 maart 2015 om 22:05

Je vergeet Lacrosse nog , dat is namelijk een grotere sport dan voetbal

26 maart 2015 om 23:50

College football en American football zijn dezelfde sporten.
Je hebt de professionele competitie met de NFL (De Eredivisie bijvoorbeeld) en je hebt de BCS (universiteit's teams) Het hangt ervan af waar je bent. Ik heb in het Middenwesten, Westkust, en het Zuiden gewoond en ben overal geweest en in grote metropolen is American Football bijna overal de nr1 sport en basketbal nummer twee. In plaatsen zoals het zuiden vooral is College Football heel groot.
Hockey is eigenlijk alleen erg groot in het Noorden.

Zonde, er was ook veel belangstelling uit de VS, hij had net zo goed daar heen kunnen gaan. Het geld zou niet zo heel veel schelen en de competitie is nog aantrekkelijker ook.

Gestoorde salaris natuurlijk. Jammer dat hij niet de wat sympathiekere stap maakt.

Haha kiest hij in de herfst van zijn carrière voor het geld, jarenlang bakken verdient en nog meer willen.

Voor de helft vertoeven in de VS is toch veel aantrekkelijker?

hij dent gewoon aan pension dat is begrijpelijk

Ik snap het wel, aan de andere kant: het is niet zo dat je bij Barcelona niets hebt verdiend. Voor het geld zou hij het in principe niet hoeven doen. Waarom dan niet een leuke uitdaging op een lager niveau?

26 maart 2015 om 18:32

Ik denk dat de honger naar uitdaging er juist wel een beetje vanaf is. Een 'eerste club' kan hij niet naar toe want dat is Barcelona. Een andere topcompetitie is het te laat voor, daar krijg je nog maar een 2 jarig contract. Het enige wat hij nu nog wil is het collegegeld voor zijn kinderen veilig stellen denk ik? In Qatar hoef je minder hard te werken en kun je in 4 jaar verdienen waar je daarvoor 10 jaar voor moest presteren. Zou het ook doen.

Goed bekeken. Lekker alles netto cashen. Prima leven in een mooi en veilig land. Zou precies hetzelfde doen.

Hoeveel zou Xavi op zijn bankrekening hebben staan? 40, 50 miljoen?

Ok 80 miljoen is lekkerder, maar wie gaat dat ooit opmaken?

Zijn kinderen? nee

Zijn kleinkinderen? ook niet

Sportief gezien lijkt mij de USA leuker, veel aandacht, groeiende voetbalmarkt, fijn land om in te leven als je in het goede klimaat zit en geld hebt

Ik snap het niet, meer, meer, meer... waarom?

Aspire Academy... Zeker buitenlandse jongetjes ronselen, want met de jeugd uit Qatar haal je nooit de top 100 in de wereld

Jammer voor zo'n grote speler, dat hij dan toch nog puur voor het geld kiest

Reageer

Het is niet mogelijk om te reageren op dit document.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren