Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Feyenoord-jeugdtrainer weer aan het werk na ‘stevige waarschuwing’

Laatste update:

Feyenoord heeft besloten dat Edwin de Graaf in de jeugdopleiding kan blijven werken. Zo’n twee weken geleden was de oud-middenvelder betrokken bij een aanrijding. Toegesnelde agenten roken een alcohollucht en vermoedden dat De Graaf te veel gedronken had. Een blaastest wees uit dat daar inderdaad sprake van was. Feyenoord heeft de jeugdtrainer een stevige waarschuwing gegeven voor het akkefietje.

/

Tien dagen geleden voerden Feyenoord en De Graaf een gesprek. Een woordvoerder liet toen aan RTV Rijnmond weten dat men De Graafs kant van het verhaal wilde horen. Hij kwam in aanrijding met een andere auto op de A12, ter hoogte van Zoetermeer. Nadat hij zijn auto langs de kant van de weg had geparkeerd, belde De Graaf zelf de politie.

Nu laat Feyenoord weten dat De Graaf bij de club mag blijven werken. “Uit een onderzoek dat Feyenoord heeft gedaan om de feiten te achterhalen, is gebleken dat De Graaf het maximaal toegestane promillage alcohol iets had overschreden ten tijde van het incident waarbij gelukkig niemand gewond raakte. De jeugdtrainer heeft daarom een stevige waarschuwing gekregen van de club.”

“Suggesties dat hij schuldig zou zijn aan het doorrijden na een ongeval bleken overigens onjuist”, voegt Feyenoord eraan toe in een speciaal statement. De club geeft aan dat De Graaf excuses heeft aangeboden voor zijn gedrag. Daarnaast zal hij medewerking verlenen aan een nog nader te bepalen maatschappelijk project. Feyenoord zegt dat De Graaf een voorbeeldfunctie heeft en dat de club normen en waarden hoog in het vaandel heeft staan.

Het is goed dat Feyenoord Edwin de Graaf gewoon bij de club houdt

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Lastige situatie voor Feyenoord, zeker als trainer zijnde heb je een voorbeeld functie t.o.v. je jeugdopleiding. Wellicht sterk om de Graaf met de billen bloot te laten gaan t.o.v. de jeugdopleiding en de jeugdspelers er heel bewust van maken dat alcohol en auto rijden een combinatie is die je moet voorkomen. Dat is het enige 'positieve' wat ik uit deze actie kan halen.

Klinkt al een stuk genuanceerder. Ook hij zal hiervan geleerd hebben en heeft zich na het ongeluk godzijdank niet uit de voeten gemaakt

Prima zo, net als dat ajax het ook prima oplost met die jeugdspeler. Verhalen zijn nu al een stuk genuanceerder dus verder ook niet te lang over blijven zeuren. En hopen dat ze er van leren ook.

26 maart 2015 om 13:09

Toch totaal niet te vergelijken met het verhaal rondom de speler(s) van ajax?

26 maart 2015 om 13:17

Wat Fcda zegt. Dat valt echt niet te vergelijken.

Dronken rondrijden, da's een overtreding, iemand slaan is een crimineel feit.

En het feit dat ie maar net boven de limiet zat, suggereert dat ie niet eens dronken was.

26 maart 2015 om 13:26

dronken rondrijden is geen overtreding maar een misdrijf net zoals slaan dat is al vind ik een vrouw slaan zowiezo erg laf en dan ben je wat mij betreft een heel zielig figuur

26 maart 2015 om 13:26

Dronken rondrijden - dan wel met meer dan het toegestane limiet - is gewoon een misdrijf in Nederland, evenals iemand slaan. Waarvan dat laatste in het onderhavige geval nog maar bewezen moet worden. Echt, hoe kun je dronken rondrijden bagatelliseren.

26 maart 2015 om 13:32

Weet wat je zegt, er gaan namelijk al verhalen rond dat het bij wat heen en weer geduw is gebleven. En nogmaals, alleen El Azzouzi heeft zich hier aan schuldig gemaakt.
Maar goed, zo zie je maar weer. Van 3 spelers die een vrouw uit de auto sleuren en zo mishandelen dat ze botbreuken oploopt, naar 1 speler die heeft zitten duwen.. Maar goed, Marokkanen die een vrouw in elkaar slaan verkoopt.

26 maart 2015 om 13:39

ramonfcu,

Klopt, We vullen dat in België gewoon anders in, dan in Nederland.

Zo werkt het in België:

Het misdrijf, naar de wetten strafbaar met een criminele straf, is een misdaad.
Het misdrijf, naar de wetten strafbaar met een correctionele straf, is een wanbedrijf.
Het misdrijf, naar de wetten strafbaar met een politiestraf, is een overtreding.

Maar ook in Nederland is er echt wel nog een verschil tussen miniem te veel drinken/rijden en iemand slaan.

Met het eerste kom je er vanaf met een Lema-cursus en geen vermelding op je strafblad, met het 2de heb je sowieso een paragraafje op je strafblad staan. Toch als je schuldig was.

26 maart 2015 om 13:54

Ook voor het rijden onder invloed krijg je in Nederland gewoon een vermelding op je strafblad.

26 maart 2015 om 13:57

@iedereen komt #6

Willens en weten en bewezen met een te hoog alcoholpromillage op achter het stuur kruipen tegenover het vermoeden (!) van een mishandeling.
Eerste is bewezen en bewust gedaan, tweede is nog niet eens bewezen.
Beetje selectief of niet?

26 maart 2015 om 14:08

Q_asd1975,

Laat dat vermoeden maar weg.

Ja ja, je bent onschuldig tot je veroordeeld bent, maar hij is in beschuldiging gesteld en het slachtoffer was een agente. Ik heb er niet de minste twijfel bij dat die kerel schuldig is. Of verwacht je echt nog dat ie vrijspraak gaat krijgen?

Ja, die trainer was wettelijk gezien te dronken. Maar dat wil niet zeggen dat ie dronken was.

Mannen en vrouwen moeten dezelfde toets doorstaan, terwijl mannen een stuk beter tegen alcohol kunnen.

26 maart 2015 om 14:09

Gnabry#,

Ook voor minimaal te veel drinken? Damn, wat zijn ze streng in Nederland.

26 maart 2015 om 14:15

Jaxiejuve

Sommige mensen zijn stug en eigenwijs en blijven beweren, dat de vrouw gesleurd en geslagen is door drie spelers, die er vervolgens snel vandoor zijn gegaan.
Laat maar lullen, dat soort types

On: moeilijk geval met de Graaff, weer zwaar opgeblazen in de media, één glaasje teveel extra... De Feyenoord directie zal wel weten wat ze doen, denk ik.

26 maart 2015 om 14:17

Zeker strenger geworden in ieder geval, wat men daar nou precies mee wil bereiken is mij een raadsel. Hoewel, als je bijvoorbeeld in het meest extreme geval een kind verliest als gevolg van een dergelijke omstandigheid, bestaan er natuurlijk geen excuses en kan ik de vergeldingswens begrijpen.

26 maart 2015 om 15:19

@iedereen komt: de limiet is de limiet en hij zat erboven. Je kan dan wel zeggen dat hij niet dronken was, maar ten eerste weet niemand dat want niemand van ons was erbij en ten tweede is de limiet er juist om die discussie uit te sluiten. Als je boven de limiet zit dan heb je gewoon te veel gedronken, punt.

En ja, de limiet is dezelfde voor mannen en vrouwen, maar mannen kunnen in het algemeen gewoon ook wat meer drinken voor ze aan die limiet zitten.

26 maart 2015 om 15:31

stakkevdb,

Ja, dat is zo. De limiet is er. Maar volgens het artikel zat ie er net boven. Over wat gaat het dan? 4 pintjes of zo?

Als we alle Nederlanders en Belgen met 4 pinten op die auto rijden, zouden mogen tatoeëren met een zwart kruis op hun voorhoofd, dan vrees ik dat er niet veel mensen kruisloos door het leven zullen gaan.

Maar fysiek agressief zijn tov anderen, dat doen er nog niet te veel.

Ik vind het laatste toch wel een stuk erger dan 4 pinten op, toch?

26 maart 2015 om 16:06

Het is wel mooi om te zien dat er toch wel een cultuurverschil tussen Nederlanders en Belgen is met betrekking tot alcohol nuttigen. Ook bij de lunch schijnt het in Vlaanderen gebruikelijker te zijn om een biertje (en gerust een Leffe Tripel) erbij te pakken, zelfs in de bedrijfskantine. Iedereen komt, op hoeveel staat de teller inmiddels (16.05)?

26 maart 2015 om 16:17

Baardgrasmus,

Nou niks. Ik drink overdag zelden of nooit. Maar 's avonds gaat er wel een glas of 2 a 3 wijn in.

Klopt zeker over die cultuurverschillen. In veel Belgische bedrijven kan je over de middag zonder problemen een paar pinten of glazen wijn drinken. In Nederland komt dit minder voor.

Belgen blijven Bourgondiërs eh.

26 maart 2015 om 16:27

@iedereen komt #13
Of hij vrijspraak krijgt of niet boeit mij eerlijk gezegd niet maar ik vind het ongepast om nu al te lopen kermen dat El Azouzi daadwerkelijk iemand mishandeld heeft.
Mocht hij het wel gedaan hebben dan moet hij gestraft worden.
Ik vind altijd dat iedereen verantwoordelijk is voor zijn eigen daden en gedrag.

Maar daarom bevreemdt het mij dat u iemand die willens en wetens besloten heeft om met drank op achter het stuur te kruipen dermate verdedigt en zijn gedrag goedpraat.

En mooi dat u zegt dat de trainer wettelijk gezien dronken was maar dat dat niet wil zeggen dat hij dronken was. Hoe zit het dan met El Azouzi? Als straks wettelijk vaststaat dat hij daadwerkelijk de vrouw in kwestie mishandeld heeft dan kan iemand volgens u logica beweren dat dat nog maar de vraag is. In mijn ogen een beetje selectief.

En sorry maar ik ken ook vrouwen die veel beter tegen alcohol kunnen dan bepaalde mannen. Er is gewoon wettelijk een norm vastgesteld en daar hoort volgens mij iedereen zich aan te houden.

26 maart 2015 om 16:36

Q_asd1975,

Die speler is wel officieel in verdenking gesteld en het slachtoffer is niet een willekeurig Mieke, maar een agente. Of je dat nu wil of niet, haar geloofwaardigheid is een stuk groter dan die van een willekeurig Mieke.

Ik ga er gewoon vanuit dat ie schuldig is. Aan wat exact en wat de strafmaat is, dat zal straks de rechtbank wel beoordelen.

In het geval van de 'dronken' trainer, gaat het niet over een stomdronken trainer die dacht dat ie op Pluto was. Neen, het gaat over een vent die minimaal de norm heeft overschreden.

Best wel terecht ook dat hij een strafje heeft gekregen. De normen zijn misschien niet helemaal correct, maar ze zijn er en er wordt veronderstelt dat je ze kent.

Maar ik vind dit wel minder zwaar, veel minder zelfs, dan fysiek geweld gebruiken. Jij niet dan?

26 maart 2015 om 17:00

@iedereen komt #22
"ik ga er gewoon vanuit dat ie schuldig is. Aan wat exact en wat de strafmaat is, dat zal straks de rechtbank wel beoordelen."
Dus eerst geeft u aan dat El Azouzi sowieso iets heeft gedaan omdat het een agente betreft. In voorgaande posts was u nog stellig dat El Azouzi een misdrijf had begaan en dat hij fysiek geweld heeft gepleegd. En nu schrijft u dat u niet eens weet aan wat hij exact schuldig is. Maar hij is gewoon schuldig aan iets.
En dat terwijl iemand die willens en wetens en waarvan bewezen is dat die daadwerkelijk met een paar glazen alcohol op achter het stuur gekropen is volgens u eigenlijk niets ergs heeft gedaan.

"maar ik vind dit wel minder zwaar, veel minder zelfs, dan fysiek geweld gebruiken. Jij niet dan?"

Nogmaals het lijkt net alsof u alcohol in het verkeer goed aan het praten bent door te stellen dat betreffend persoon niet stomdronken achter het stuur gekropen is.
Er is volgens mij aangetoond dat een kleine hoeveelheid alcohol al invloed kan hebben om iemands reactievermogen dus in mijn ogen vind ik een "strafje" totaal niet gepast voor dergelijk gedrag.
Want weet u wel de mogelijke gevolgen van iemand die alcohol heeft genuttigd en deelneemt aan het verkeer. Leg dat maar uit aan mensen die iemand daaraan verloren heeft.

En ik vind beide gedragingen verwerpelijk.

Maar goed, ik denk dat wij gewoon verschillend hierin staan. En gelukkig mag dit.

edit: zinnen aangepast. Het rammelde aan alle kanten. Sorry het is al laat voor mij.

26 maart 2015 om 17:31

Q_asd1975,

Neen, ik weet niet exact wat die Ajax jongen heeft gedaan. U wel?

En dan is het nog aan de rechtbank om te oordelen in welke schuif het valt en wat de gecorreleerde straf moet gaan worden.

Ook in #13 schreef ik al dat het slachtoffer een agente was. Ja, dat maakt een verschil.

En neen, ik geloof niet dat een justitieel apparaat opstart voor 'noppes'. Hij is trouwens ook al gestraft door Ajax. Ook al omdat ie niks gedaan heeft zeker?

Hij zal wel schuldig zijn, ik laat het aan de wijsheid over van de rechters om te bepalen aan wat.

Nou, ik maak wel een verschil tussen een zware zatlap die een kind heeft doodgereden en iemand die minimaal boven de alcoholnorm is gegaan. Vind ik echt wel niet te vergelijken.

Maar u dus niet? Is geen verwijt hoor, zal ook wel - wat Baardgrasmus al eerder opmerkte - misschien door het cultuurverschil komen.

Ik heb zelf nog nooit ladderzat met een auto gereden, maar met 4 pinten op? Oh jawel hoor. Stenig me nu maar.

Als het verhaal inderdaad is dat hij gewoon gestopt is en zelf de politie heeft gebeld dan lijkt mij dit gewoon een goede straf van Feyenoord. Het eerdere verhaal en dit verhaal is toch een wereld van verschil.

Reageer

Je mag reageren vanaf niveau 3.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren