Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Ajax vindt laatste strohalm: 'Gewoon hopen op flinke inzinking van PSV'

Laatste update:
/

Het seizoen voor Ajax dreigt als een nachtkaars uit te gaan. Alleen wanneer PSV nog een enorme inzinking krijg behoort een nieuwe landstitel tot de mogelijkheden, maar die kans is verwaarloosbaar. In Amsterdam baalt men stevig van het mislukte jaar, vertellen Lasse Schöne en Ricardo Kishna in gesprek met Voetbal International.

Het elftal van Frank de Boer vloog al voor de winterstop uit de KNVB Beker en sneuvelde vorige week in Europa tegen Dnipro Dnipropetrovsk. Daarmee ging ook de laatste strohalm verloren. "We wilden via dat toernooi het seizoen redden, maar dat is mislukt. Nu is het gewoon hopen op een flinke inzinking van PSV", weet Schöne.

Kishna beaamt de woorden van zijn oudere ploeggenoot. De vleugelaanvaller vindt dat Ajax het aan zijn stand verplicht is om altijd mee te doen om de prijzen. "Dan is het flink balen dat we niet meer meedoen om de beker, in Europa en dat het gat ook in de competitie groot is." Ajax heeft nog zes duels de tijd om een achterstand van acht punten op PSV goed te maken.

Als Ajax het huidige team bij elkaar houdt, is het komend jaar topfavoriet voor de titel

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dat is ijdele hoop. PSV moet 3 keer verliezen en dan moet Ajax alles winnen. In de huidige vorm gaat dat zeker niet gebeuren.

26 maart 2015 om 09:57

nee dat gaat inderdaad niet gebeuren, maar het blijft een rare competitie..

volgend jaar gaat het weer tussen ajax en psv

26 maart 2015 om 10:42

Je bedoelt na de leegloop bij PSV tussen Feyenoord en Ajax

26 maart 2015 om 11:16

Door die leegloop verdiend psv alleen voor Wijnaldum en Depay al rond de 40 miljoen. Reken er maar op dat er weer flink geïnvesteerd gaat worden door Marcel Brands. Van Gudeij en Corona zal het niveau niet veel om laag gaan.

26 maart 2015 om 11:21

Panerai,

En die nieuwe gaan gelijk beter zijn dan wat vertrokken is zeker?

26 maart 2015 om 11:38

Precies. En de vraag is maar hoeveel ze daarvan gaan investeren. Ik kan het mis hebben maar ik heb niet de indruk dat PSV zoveel vet op de botten heeft...

26 maart 2015 om 11:44

@ Panerai

Van Gudelj en Corona (als die daadwerkelijk zouden komen en Wijnaldum en Depay daadwerkelijk zouden gaan want dat is nog allerminst zeker) gaat het niveau wel degelijk omlaag. Gudelj is misschien niet veel minder dan Wijnaldum, maar daarvan is het nog maar de vraag of hij het op een hoger niveau ook gaat maken. Corona en Depay is natuurlijk een wereld van verschil, Corona doet het sinds kort aardig bij Twente, maar is absoluut niet zo bepalend als Depay. Als PSV slecht draaide, wat ook nog wel regelmatig is gebeurd dit seizoen, was Depay wel 1 van de spelers die nog een goal kan maken en de wedstrijd naar zich toe kan trekken. Wil je weer meedoen om de titel zul je toch wel met iets beters aan moeten komen.

26 maart 2015 om 11:53

Achates1,

Ze hebben nog steeds 60,2 miljoen euro schulden (conform pagina 45 jaarverslag 2013-2014) en die wegen op de begroting. Lijkt me nogal logisch dat ze een deel sneller willen gaan aflossen.

Bovendien het is niet omdat je 20 miljoen of meer krijgt voor een speler, dan je dan een andere van 20 miljoen kan gaan halen.

Het is geen Football Manager. Daar maken de andere spelers geen amok wanneer de loonverschillen te groot zijn.

Ze moeten spelers gaan halen in de categorie 4 a 6 miljoen en daarvan heb je absoluut geen zekerheid of ze het niveau van de vertrekkers aankunnen. Als de helft dat doet, dan ben je goed bezig.

Maar je mag toch wel verwachten dat ze voor volgend seizoen wat in kwaliteit zullen dalen. Niet erg. Dit jaar worden ze kampioen. Pakt niemand meer van ze af, tenzij zichzelf.

26 maart 2015 om 11:59

lobbie1

nee ik geloof niet dat feyenoord volgend jaar mee doet om de titel, kuyt zal wel een versterking zijn maar ik denk dat clasie wel zal vertrekken en dan zit je eigenlijk weer op hetzelfde niveau als dit seizoen qua selectie

ik geloof niet dat feyenoord verder grote investeringen zal doen en schat dan de selecties van ajax en psv hoger in

psv zal met het geld van depay en eventueel willems en wijnaldum toch proberen kwaliteit terug te kopen in de vorm van corona ipv depay waardoor je als team niet veel minder sterk wordt denk ik, gudelje of propper voor wijnaldum waarmee je ook niet veel kwaliteit verliest

26 maart 2015 om 11:59

hou toch op. Feijenoord is in 40 jaar (!) slechts 4 keer kampioen geworden. En in die andere jaren hebben ze echt wel betere selecties gehad dan nu het geval is. De jaren 60/70 van de vorige eeuw liggen echt al een tijdje achter ons. Het draait al decennia om Ajax en PSV met af en toe een verrassing. Dat zal voorlopig ook niet veranderen.ik gun de immer optimistische fans van Feijenoord een keer een kampioenschap van harte, maar het is niet realistisch.

26 maart 2015 om 12:00

@ Panerai

Wijnaldum + Depay vertrekken (sterkhouder en topscoorder) en er worden 2 spelers terug gekocht die nog nergens op dat niveau zijn. En dan verwacht je dat het niveau niet omlaag gaat? Dat is naief. Een speler van hetzelfde niveau kost namelijk eenzelfde transfersom. Als je de sterkhouders verkoopt en daarvan 30% investeert zul je er vrijwel altijd op achteruit gaat.

Gudelj speelt aardig tot Goed bij AZ, maar dat is nog nooit een garantie geweest van slagen bij een topclub. Of is iedereen Maher/matavz/narsingh voor het gemak even vergeten.

En Corona moet Depay doen vergeten. Corona is een goede speler, maar het is Depay geweest die dit seizoen de meest lastigste wedstrijden over de streep trok. Dus je topscoorder vertrekt en iemand die nog nooit 10 goals per seizoen maakte moet hem in kwaliteit evenaren.

wishfull thinking.....

26 maart 2015 om 15:02

Dan word na dit jaar ajax weer kampioen

26 maart 2015 om 15:02

@ Panerai

Ik denk dat het wel zal meevallen met die flinke investeringen, zoals een aantal mensen hier terecht aangeven heeft PSV nog steeds niet zoveel vet op de botten. Onlangs was het volgens mij toch echt Brands of Gerbrands die zei dat PSV maar een derde van een transfer bedrag weer geherinvesteerd mag worden in de spelersgroep. Het meeste geld wilt men gebruiken om meer vet op de botten te kweken en om in de opleiding te investeren.

Zo ie zo moeten we nog maar afwachten hoeveel PSV daadwerkelijk overhoud aan haar transfers. Dat valt vaak nogal erg tegen omdat PSV in zijn totaliteit teveel betaald voor spelers. Toen PSV een aantal jaar achter elkaar kampioen werd, slaagde de club er ook niet in om ook maar iets over te houden aan die verdiende miljoenen van de Champions League. Goed met Gerbrands aan het roer verwacht ik langzamerhand wel verbeteringen, maar hij zit er nog maar net dus ik zal maar niet te vroeg de champagne ontkurken.

26 maart 2015 om 16:21

Moeilijk hè, lezen.

27 maart 2015 om 02:06

De vorm van de dag is dat psv 2x op rij heeft verloren en ajax 2x op rij gewonnen.. Dus zeg mij waarom psv niet weer in elkaar dondert. Ik denk ook van niet maar zeg nooit nooit.. Ik zeg liverpool-ac milan CL finale, het is pas over wanneer het laatste fluitsignaal klinkt!

26 maart 2015 om 10:03

psv verloor in de maand maart al 2x en ajax won alles (excelsior, heerenveen, psv en ado)

26 maart 2015 om 10:07

Dat is wel wat makkelijk. PSV verloor in de competitie in de afgelopen 14 wedstrijden 2x. Tegen Ajax en Feyenoord, waarbij alleen Feyenoord (in de Kuip) echt terecht was. Al was een gelijkspel in die wedstrijd ook te verdedigen geweest.

Natuurlijk is het seizoen niet gespeeld, maar het moet wel heel gek lopen wil Ajax alles winnen en PSV de helft van de komende wedstrijden verliezen.

26 maart 2015 om 10:14

Braakneiging,

En PSV heeft ook aardig wat wedstrijden gewonnen die helemaal niet terecht waren. Veel matige wedstrijden gespeeld. Oh en Ajax heeft dat ook gehad maar ook veel ervan gewonnen.

Het is niet makkelijk maar gewoon realistisch dat een PSV zomaar ineens punten kan gaan laten liggen. Net zoals Ajax dat toch ineens kan gaan doen en PSV alsnog ruim kampioen wordt.
Ik denk ook dat PSV "gewoon" kampioen wordt maar het is alles behalve dat PSV wel eventjes de resterende wedstrijden wint.

26 maart 2015 om 10:14

laatste nederlaag ajax is tegen az op 5 februari, laatste puntverlies op 22 februari tegen willem 2

ondanks dat we uit vorm zijn winnen we wel veel.

26 maart 2015 om 10:15

@braakneigingen het is niet dat ik door een roze bril kijk
Maar 1-3 is niet zo zeer onterecht ajax heeft dan wel alle geluk van de wereld gehad in de bijde wedstrijden tegen feyenoord gehad on: het zou een wonder zijn
Als psv geen kampioen word denk niet dat het gaat gebeuren

26 maart 2015 om 10:38

@dzwanziger:

Als je het zo brengt, dan lijkt het alsof PSV een flinke dip heeft en Ajax de draai helemaal te pakken heeft. Maar laten we niet vergeten dat PSV in de afgelopen vier maanden alleen van de nummers 2 en 3 heeft verloren en verder alle competitiewedstrijden gewonnen heeft, terwijl Ajax recentelijk nog verschrikkelijk veel moeite had met degradatiekandidaten ADO Den Haag, Go Ahead Eagles en Excelsior.

26 maart 2015 om 10:47

@cabinessence

fc twente werd ooit kampioen met veel wedstrijden die 2-1 of 1-0 werden

maar goed ik geloof er wel in dat het nog kan, ajax heeft utrecht uit als lastigste wedstrijd maar krijgt ook nog cambuur, nac, heracles , pec en dordrecht

psv krijgt "fc twente, heerenveen, pec, ado, heracles en excelsior

26 maart 2015 om 10:53

@ Cabinessence

Ach, PSV gaat dit jaar kampioen worden. Daar twijfelen weinig mensen aan denk ik. Wel is het zo dat wanneer PSV verliest van Twente en Ajax wint het gat slechts 5 punten is en dan word de druk toch wel behoorlijk groot voor Psv. AL met al is het geen verloren jaar voor Ajax. Het is een tussen jaar en dat moet iedereen gewoon eens begrijpen en accepteren.

Het legendarische AC Milan, Barcelona met Ronaldinho en/of Messi, Oude/nieuwe galacticos, Chelsea, M United, Liverpool. Allemaal gigantisch grote clubs met een gigantisch budget en een gigantische historie. En wat hebben die gemeen met Ajax? Ze zijn allemaal geen 5 jaar op rij kampioen geworden.

Oftewel ze moeten gewoon rustig blijven, bouwen naar volgend jaar. En komend jaar gaan we weer knallen.

26 maart 2015 om 11:05

Tussenjaar. Toch lullig als je de beste selectie sinds jaren hebt (aldus de heer Overmars).

26 maart 2015 om 11:14

@ Braakneiging

En weet je, ik ben het geeneens met Overmars oneens. We hebben een selectie die op alle posities dubbel bezet is en die echt wel kwaliteit in huis heeft. Zeker als je hem vergelijkt met andere clubs (psv/feyenoord) dan is de selectie helemaal niet zo beroerd als men denkt of roept.

Cillessen, Rhijn, Veltman, Moisander, Klaassen, El Ghazi en Milik zouden bij andere clubs een degelijke meerwaarde in de selectie zijn en in veel gevallen zelfs basis speler zijn.

Cillessen - zoet - Vermeer
Rhijn - Arias - Karsdorp
Veltman - Bruma - Van Beek
Moisander - Rekik - Kongolo
Klaassen - Maher - Immers
El Ghazi - Narsingh - Toornstra
Milik - De Jong - Kazim

En ja dit jaar is een tussenjaar. Wederom vertrokken er een aantal sterkhouders (de Jong + Blind) uit de as van het veld. En gezien de historie is het vrijwel onmogelijk om 5 jaar op rij kampioen te worden. Alle spelers (kishna/serero uitzondering) liggen langdurig vast. Talent is er voldoende, potentie is er voldoende, ervaring komt er ook elke wedstrijd bij. Dit team is volgend jaar gewoon wederom 1 van de titelfavorieten. En dat zonder aankopen.

Mochten er nog een ervaren CV of CVm bij komen zijn ze misschien wel topfavoriet.

26 maart 2015 om 12:02

@ D-Bergkamp

Ben het deels met je eens, maar om het weer een tussenjaar te noemen gaat wel een beetje ver, dan is elk jaar sinds de Boer aangetreden is, een tussenjaar geweest, want dat blijven veel mensen elk jaar zeggen. Hoezo is het een tussenjaar dan? Elk seizoen gaan er mensen weg, net als bij ongeveer elk team, daar is Ajax echt niet de enige in. Daarnaast; de Jong heeft vorig seizoen nauwelijks een rol van betekenis gespeeld, alleen Blind was echt een erg belangrijke schakel in het team vorig seizoen, dus er is welgeteld 1 'sterkhouder' weggegaan. Uiteraard zijn ze volgend jaar weer een van de favorieten, maar dat spreekt voor zich met een dergelijk budget en team, het zou alleen apart zijn als ze geen favoriet zijn. Dat er voldoende talent en potentie is klopt, maar anderzijds is dat er al meerdere jaren, maar veel talenten komen toch niet helemaal tot een topniveau of weten dat niet vol te houden. De Boer krijgt op de een of andere manier het team niet goed aan het draaien. Het is daarom te hopen dat het eindelijk volgend jaar eens lukt, en wellicht heb je daar wel degelijk een type Guardado voor nodig, want stel je voor Bazoer wordt de nieuwe 6 (als beoogd) en deze krijgt een dip volgend seizoen, wat moet je dan?

Je punt dat het gezien de historie praktisch onmogelijk is 5 jaar op rij kampioen te worden is erg vergezocht. Denk maar eens na, dat het moeilijk is lijkt me logisch, maar de historie bepaalt de uitkomst van de toekomst niet. Vorm van spelers en hoe goed een team speelt is zo onvoorspelbaar en wisselend als het weer, je denkt toch niet dat een team minder gaat spelen juist omdat ze al vier keer kampioen geworden zijn? Of dat het in hun kop gaat zitten dat het vroeger anderen ook bijna nooit lukte? Nee, dat het in het verleden weinig voorgekomen is, is niet de reden dat het moeilijk is. Kortom het is geen tussenjaar, dat mag je niet blijven zeggen, het is gewoon een verloren seizoen helaas, omdat de talenten niet gebracht hebben wat ze moesten brengen en omdat het team grote delen van het seizoen gewoon niet goed genoeg draaide. Of dat aan de Boer ligt is de vraag, wellicht ook aan het gebrek aan ervaring.

26 maart 2015 om 12:50

@dzwanziger:

"maar goed ik geloof er wel in dat het nog kan, ajax heeft utrecht uit als lastigste wedstrijd maar krijgt ook nog cambuur, nac, heracles , pec en dordrecht"

PEC is een regelrechte angstgegner voor Ajax, hoor. Van de laatste vier onderlinge wedstrijden werden er twee gewonnen door PEC (bekerfinale en Johan Cruijff Schaal) en twee gelijkgespeeld (vorig seizoen in Zwolle en dit seizoen in Amsterdam). Cambuur mag je dit seizoen ook niet zien als een klein clubje, die staan maar één punt onder Twente. En Nac, Heracles en Dordrecht vechten nog volop tegen degradatie en zullen dus alles gaan geven. Ajax gaat echt nog wel wat punten morsen, hoor.

26 maart 2015 om 10:08

Ja dachten we ook 4 jaar terug en toen werd Ajax ook kampioen. Het kan nog altijd. Psv heeft een lastig programma.

26 maart 2015 om 10:20

Ajax heeft ook geen makkelijk programma. PEC uit en Utrecht uit zijn wedstrijden waar je wschl niet een 100 procent score haalt.

Ik denk niet dat PSV het probleem is, die kunnen zomaar in de helft van de wedstrijden punten verspelen, cker in uitwedstrijden als tegen Twente, maar ook thuis kunnen ze niet eeuwig erdoorheen zwijnen, het probleem is dat Ajax, cker in huidige vorm, nooit een 100 procent score gaat halen.

Dus kan PSV de champagne koud zetten.

26 maart 2015 om 13:01

met nog 6 wedstrijden wordt het wel erg lastig, ik denk dat Twente dit weekend wint en dat we dan net dat beetje hoop krijgen op meer. en dan met 5 punten wordt PSV nog steeds gewoon kampioen

26 maart 2015 om 10:16

Ajax speelde vaak na een Europese pot slecht. Heerenveen bijvoorbeeld niet, en die speelde Ajax prima. Uiteraard verliest ajax ook wel eens een normaal potje (zonder doordeweeks programma), maar 9 van de 10x worden die potjes gewonnen onder Fdb. Denk trouwens niet dat PSV het laat liggen. Deze twee weken rust komt ze prima uit. Lekker uitgerust over twee weken beginnen. Helaas, maar ik denk dat PSV simpel kampioen wordt, want ook zij hebben geen doordeweeks programma meer. (vergeet niet dat als er verloren wordt van Twente uit, er nog steeds 5 punten verschil zijn)

26 maart 2015 om 10:18

Heerenveen uit *

26 maart 2015 om 11:24

Ajax had na de winterstop ook een inzinking en verloor in no time punten waardoor de achterstand op PSV in rap tempo opliep. Zolang het in theorie mogelijk is, mogen ze dat toch hopen, ook al is de kans op zo'n scenario miniem te noemen.

Zolang psv nog niet officieel/officieus kampioen is, is hopen het enige wat ze kunnen doen. Zelf hoop ik ook nog altijd! Maar de realiteit blijft dat de kans dat psv dit weggeeft nihil is.

Dit jaar wordt het hem gewoon niet meer. Vanaf nu al op volgend jaar richten. Want dan zijn ze wel de favoriet weer. PSV zal inzakken zonder depay, Wijnaldum en wellicht rekik en isimat.
Feyenoord zal nog een paar jaar moeten groeien om een iets sterkere positie te creëren om een echt goede gooi naar de titel te doen.

26 maart 2015 om 10:00

Feyenoord was dit jaar al "beter" in de onderlinge duels.
Als Feyenoord zich "versterkt" en Ajax speelt met hetzelfde team als dit jaar zal Ajax niet de favoriet zijn.

26 maart 2015 om 10:45

Feyenoord was idd beter in de onderlinge duels. Ik hoop natuurlijk dat Feyenoord de titel gaat pakken, maar als Ajax een beter niveau dan dit jaar op de mat legt dan zullen ze favoriet zijn. Mocht de vorm zo blijven dan zijn ze dat absoluut niet. Het zou best kunnen dat Ajax de slechte vorm aanhoudt bij gebrek aan ervaren spelers die goed genoeg zijn.

26 maart 2015 om 10:04

Ik denk niet PSV zo ver zal inzakken, ik denk juist dat als ze weten Pröpper te halen, Guardado en Isimat weten te behouden dat ze er nog wat van kunnen maken. Misschien eventueel een Stekelenburg huren/kopen, en nog proberen te profiteren van de crisis bij Twente en ze komen er wel doorheen. Laten we maar eerst eens hopen dat Kuyt en Guidetti daadwerkelijk uit de befaamde helicopter komen, want met van Geel is niks zeker.

26 maart 2015 om 10:10

Wishfull thinking. Als Depay vertrekt en er komt een Corona voor terug. Als Wijnaldum vertrekt en Pröpper of Gudelj komt er voor terug. Van Rekik en Isimat zal er echt wel één blijven.

Met Pröpper en Corona heb je misschien de eerste maanden dat ze zich wat moeten aanpassen, maar per saldo zijn dat geen echte verzwakkingen. Pröpper heeft echt wel de potentie om Wijnaldum op te volgen en Corona past qua type speler veel beter bij PSV dan Depay.

26 maart 2015 om 10:42

Corona is niet zo bepalend als depay. Depay heeft heel wat slechte wedstrijden voor PSV gewonnen door op de juiste momenten te scoren, ook al speelde hij belabberd. En gudelj zal niet naar PSV komen. Die gaat naar het buitenland

26 maart 2015 om 10:57

Maar Depay werkt in die wedstrijden die hij zelf beslist ook heel wat kansen voor collega's om zeep....

Met een spits als de Jong, ben je beter af met een buitenspeler als Corona. Dat Corona bij Twente niet tot veel meer assists komt is eigenlijk ongelooflijk, maar hem niet aan te rekenen. Bij PSV gaat hij in no time de 4(!) assists van Depay verbeteren.

En als Gudelj niet komt, dan komt Pröpper. Overigens heeft Gudelj aangeven dat Ajax of PSV ook gewoon opties zijn voor komend seizoen.

PSV zal misschien best wel wat inleveren, maar krijgt wel de kans om te investeren in vervangers.

26 maart 2015 om 11:04

Dat is waar. Als ploeg ga je er voetballend misschien wel op vooruit. Maar het paradepaardje, praatjesmaker, boegbeeld en doelpunten maker kwijt. Het is veiliger 2 spelers te hebben die 15 en 20 goals maken dan op 1 speler gokken die er 35 zal maken.

Maar het leuke aan voetbal is dat het niet te voorspellen is en elke week weer vol met verrassingen. We zullen zien volgend jaar!

Het beste is gewoon als de schaal eindelijk weer een keer op de Coolsingel komt in de handen van oerfeyenoorder Gio en clasie die toch besloot nog een jaar te blijven

26 maart 2015 om 11:20

Hij zegt ook dat corona beter bij PSV past depay is beslissend maar corona is kwa type beter

Te jonge selectie. Zimling, boilesen, sightorsonn kunnen sowieso niet door zo. Zou kijken of heitinga terug kan komen en nog wat routine erbij.

26 maart 2015 om 10:57

@ Restyleznl

Met alle respect, wat heb je aan een Heitinga die bij zowel Atletico, Everton en Hertha op de bank/tribune zit? Dan kan je beter gewoon met Veltman en Viergever blijven spelen. Het liefste zie ik dat ze proberen Agger te halen en misschien C Poulsen.

26 maart 2015 om 11:07

Ervaring, internationale ervaring. Deze man hoeft ook niet elke week in de basis te staan maar het lijkt alsof de verdediging (en ook de rest van ajax) zich weinig meer doorontwikkelt. Ik zie de twee genoemden ook graag komen maar ik betwijfel het of het gaat gebeuren.

26 maart 2015 om 11:19

@ Restyleznl

Internationale ervaring heb je pas wat aan als een speler op zichzelf ook wat toevoegd aan de selectie. De huidige trainers staf met Bergkamp, De Boer, Jonk, Stam hebben samen meer dan 2500 wedstrijden ervaring in het top niveau. Maar die kunnen die ervaring niet toepassen in het veld op het moment van de wedstrijd. Een heitinga brengt dus wel ervaring, maar zodra hij niet goed genoeg is om te spelen is het ervaring die op de bank zit. En daar hebben we al genoeg van.

Zimling is ook een speler met ervaring, maar niet goed genoeg om te spelen. Dus wat heb je dan aan zijn ervaring? Hij hoeft niet elke week in de basis te staan, maar wel goed genoeg te zijn voor de basis. En met alle respect, dat is hij niet meer. Dus aan Heitinga heb je niets.

26 maart 2015 om 11:25

Ik denk dat heitinga nog prima kan meedoen in de eredivisie. Daarnaast vind ik zimling toch even een klasse minder, daarnaast is zimling jonger en speelt op een andere plek. Ik vind mathijsen bij feyenoord ook niks toevoegen en toch heb ik de indruk dat hij kongolo en verbeek wel genoeg heeft geleert.

26 maart 2015 om 11:49

@ Restyleznl

Wat zou een Heitinga aan een Veltman/viergever moeten leren als je Frank de Boer en Jaap Stam in de trainers staf hebt zitten? Ervaring om spelers wat te leren is er genoeg. De benodigde ervaring is de ervaring in het veld. Het herkennen van moment, het kunnen temporiseren van een wedstrijd en op het juiste moment een benodigde overtreding maken als nodig. En dat kan je alleen als je op het veld staat.

Domme Poll ook.
Als alle teams hetzelfde blijven zal Ajax volgend jaar zeker geen favoriet voor de titel zijn.
Vraag me af waarom de "ja stemmers" dat idee hebben.

Alsof alleen "ajax" spelers zich zouden verbeteren?

26 maart 2015 om 10:01

Er zit wel veel potentie in maar dit is nog te vroeg.

26 maart 2015 om 10:04

Wordt impliciet denk ik vanuit gegaan dat PSV belangrijke steunpilaren gaan verliezen, terwijl Ajax iedereen tijdig vast gelegd lijkt te hebben.
Daarnaast acht ik wel de kans groot dat Feyenoord volgend seizoen, mits Kuyt terugkomt, ook wel eens kan verassen.

26 maart 2015 om 10:13

Ik ben gechameerd door wat feyenoord geeft neergezet. ik gun ze het wel. Zeker met die ambiance.

26 maart 2015 om 10:18

Tijdig vastleggen is geen garantie dat spelers niet vertrekken. Ajax heeft langlopende contracten, maar dat hebben Depay en Wijnaldum ook.

De reden waarom er deze zomer weinig spelers bij Ajax vertrekken is gelegen in het feit dat deze spelers gewoon te weinig indruk hebben gemaakt bij de Europese subtop.

Daarbij, regerend kampioenen raken altijd sleutelspelers kwijt, maar dat heeft nog maar zelden in de weg gestaan van titelprolongatie. Het PSV van Hiddink en het Ajax van de Boer zijn daar de voorbeelden van. Het zijn vaak juist de kampioenselftallen die bij elkaar blijven die het jaar daarop falen.

26 maart 2015 om 11:05

@ Braakneiging

Deels eens, deels oneens. Ajax heeft dit jaar vrijwel de gehele selectie verlengd en vastgelegd tot 2018/2019 gemiddeld. Er zal wel degelijk interesse zijn in een aantal spelers. Alleen kan Ajax schermen met 3 a 4 jarige contracten en met de 100 miljoen als eigen vermogen hoeven ze niet te verkopen tenzij er echt buitensporige biedingen komen.

Cillesen is de beste keeper van Nederland. Klaassen is reserve aanvoerder met een geweldige mentaliteit, multifunctioneel en heeft internationaal in de CL toch al indruk gemaakt. El Ghazi is in zijn debuut seizoen in 37 wedstrijden bij 18 doelpunten betrokken als 18 jarig ventje. Depay was vorig jaar even oud als El Ghazi en presteerde een stuk minder en had al 40 wedstrijden ervaring extra. Milik is de beste spits sinds Huntelaar en Suarez bij Ajax en laat bij het Poolse team ook een fantastische indruk achter. Daarnaast heeft de gehele selectie van Ajax meerdere wedstrijden CL ervaring, zijn er vele (vaste) international en blijft Ajax een goede naam hebben.

PSV zal Depay en/of Wijnaldum kwijt gaan raken. Puur omdat ze het geld goed kunnen gebruiken om bijvoorbeeld Guardado, Isimat of Rekik vast te kunnen leggen.

26 maart 2015 om 11:16

Even los van je hele gekleurde bril verhaal, is dat laatste natuurlijk de grootste onzin.

Wijnaldum en Depay worden niet puur verkocht om Guardado, Isimat en Rekik vast te leggen. Die worden verkocht omdat ze vorig jaar hebben aangegeven dat ze best bij wilde tekenen voor een langer contract, maar dan wel in de wetenschap dat ze na dit seizoen zouden vertrekken. Dat was al lang bekend en heeft niets te maken met een noodzaak om nieuwe aankopen te doen.

Jongens als Depay en Wijnaldum hebben een dusdanige naam gevestigd dat daar gewoon biedingen voor gaan komen die PSV niet langs zich neer kan leggen. Ajax kan dan meer vermogen hebben, maar als er een topclub club komt die 25 miljoen voor El Ghazi wil betalen, dan reken maar dat Overmars helpt met zijn koffers inpakken. En reken ook maar dat El Ghazi dan graag vertrekt, ook al is het nog zo'n verstandige jongen.

26 maart 2015 om 11:55

@ Braakneiging

Wat is er gekleurd aan? Dat Cillessen, Klaassen, El Ghazi en Milik gewoon kwalitatief goede spelers zijn en goede cijfers kunnen overleggen? Het ontkennen daarvan zou pas gekleurd zijn. Cillessen is de beste keeper van NL, El Ghazi is statistisch (met afstand) de beste rechtsbuiten op de NL velden. Milik heeft met afstand het hoogste gemiddelde qua doelpunten (33 wedstrijden met 23 doelpunten) en dat Klaassen een uitblinker is hoef ik ook niet uit te leggen.

Depay en Wijnaldum zullen verkocht worden. Mede omdat ze het zelf graag willen maar ook omdat PSV het geld goed kan gebruiken om verder proberen te bouwen. Tenslotte moet PSV proberen Guardado/isimat/rekik (alle drie) zien vast te leggen, of vervangers voor hun zien te vinden. Het vastleggen van die spelers zal minimaal 10 miljoen kosten. EN anders zullen ze zeker 10 miljoen moeten investeren. Oftewel een leuke transfersom voor Wijnaldum en/of Depay is uitermate welkom.

Tenslotte is het kiezen uit vertrek van 1 speler om 3 posities te behouden/te versterken. Of het niet vertrekken en op 3 posities moeten investeren terwijl daar geen benodigd budget voor is.

26 maart 2015 om 12:28

@ D-Bergkamp

Wat betreft Cillessen, Klaassen en Milik ben ik het met je eens, maar wat betreft El Ghazi: eet niet waarom je Depay erbij haalt, hoop dat je niet gaat beweren dat Depay minder goed is dan El ghazi of dat El Ghazi meer talent heeft, aangezien dit El Ghazi's eerste seizoen is moeten we het nog maar zien dus dat kun je nu niet zeggen. Maar als je toch statistieken gaat lopen gebruiken, doe het dan goed. El Ghazi is hele seizoen al 19, geen 18. Depay was vorig jaar voor het grootste gedeelte 19, maar presteerde toen helemaal niet minder dan El Ghazi (want al 12 goals en vast nog wel wat assists). Als je het seizoen daarvoor bedoelde (toen hij dus 18 was), dan klopt het, toen waren zijn statistieken minder dan El Ghazi, maar hij viel ook 18 van de 20 wedstrijden die hij speelde in, dus dat geeft een vertekend beeld.

26 maart 2015 om 15:06

@ jm87

Ik zal nergens beweren dat El Ghazi meer talent heeft dan Depay of dat hij beter is dan Depay op het moment. Ik zeg alleen maar dat de cijfers van El Ghazi vooralsnog erg positief zijn en beter zijn dan toen Depay ongeveer even oud was. En dat El Ghazi dus wel degelijk een uitblinker is en iemand is die zomaar in de belangstelling kan staan. En ook El Ghazi heeft dit jaar veel wissel/inval beurten gehad. Dus ik zeg dat ze vergelijkbaar zijn op basis van het seizoen van Depay van vorig jaar.

Wanneer El Ghazi zichzelf blijft ontwikkelen heeft hij de potentie om dezelfde stappen te zetten als Depay heeft gezet. HIj is op het moment na Depay de beste buitenspeler van de eredivisie.

Het enige dat ik aan wil geven is dat El Ghazi op de weg is om net zo goed te worden als Depay nu is. En dan ben je volgens mij wel degelijk een uitblinker.

26 maart 2015 om 15:29

Hij is ook zeker een uitblinker en zijn cijfers zijn hartstikke goed, maar je zei hiervoor niet dat vorig seizoen van Depay vergelijkbaar was, je zei dat het een stuk minder was dan dat van El Ghazi. Bovendien, 'toen Depay even oud was', dat was dus vorig jaar en toen waren de stats vergelijkbaar. Bovendien is 8 invalbeurten van 25 wedstrijden wel even wat anders dan 18 uit 20.

Gewoon een verloren jaar, dat gebeurt weleens na 4 vette jaren. Ajax is altijd favoriet voor de Titel,
Topfavoriet kun je pas zeggen in augustus, dan zijn de selecties redelijk bekend.

PSV zal denk ik niet zoveel verspelen en ook is het met onze huidige selectie maar de vraag of we alles winnen, zie ik ook net zomaar even gebeuren...

Als het gebeurd lach ik mezelf waarschijnlijk een 8 pack

De volgende speelronde moet PSV naar FC Twente toe en Ajax naar Utrecht. Verliest PSV en wint Ajax, dan kunnen er nog rare dingen gebeuren. Paniek etc die ook naar boven zou kunnen komen.

Echter de realiteit is denk ik dat PSV gewoon gaat winnen en de kans vrij groot is dat Ajax puntverlies lijdt.

Maar mij lijkt volgende speelronde de laatst strohalm.

26 maart 2015 om 11:09

Utrecht in de galgenwaard is de angstgegner van ajax. ik zou niks verwachten. Twente had al de grootste moeite met groningen. met alle respect voor twente dat gaat ze niet lukken.

En dan na de interlandperiode zelf onderuit gaan in Utrecht... Nee het is niet het jaar van Ajax...

Het enige wat je kan doen is hopen, als PSV verliest in Enschede kan het nog spannend worden.

Als PSV 4 april verliest van FC Twente en vervolgens van PEC Zwolle of sc Heerenveen, dan kan ADO-uit op de laatste speeldag nog spannend worden. Maarja, ijdele hoop...

26 maart 2015 om 10:16

Maar dan zie ik ADO er wel voor aan om expres te verliezen, vanwege hun haat naar Ajax toe

26 maart 2015 om 10:22

Eens, vandaar dat we moeten hopen dat ADO tegen die tijd nog niet veilig is ...

26 maart 2015 om 10:24

Als ze dan vervolgens degraderen zijn we er in elk geval een jaar vanaf Ik denk overigens dat ze de punten nog te hard nodig hebben om expres te verliezen. En ajax moet ook nog tegen Pec en heeft de rest ook nog niet gewonnen.

26 maart 2015 om 10:28

ADO is niet in de positie om haat de overhand te geven. Niet dat ze kunnen winnen van Psv, maar expres verliezen kunnen ze zich niet permitteren.

26 maart 2015 om 10:29

weer zo een ado gaat verliezen vanwege hun haat na ajax toe tuurlijk droom nog maar even door

26 maart 2015 om 11:26

Ramonfcu, je bent toch niet van gister? Zowel jouw club Fc Utrecht en Ado, haten alles dat Ajax is. Als ze zonder dat het zichzelf schaadt zoals degradatie bv, Ajax kunnen dwarszitten met een titel. Zullen ze daar alles, maar dan ook alles aandoen. Triest, maar waar.

26 maart 2015 om 13:38

misschien moet je meer voetbalzone lezen want ik lees hier continu hatelijke berichten van ajax supporters richting utrecht en andersom lees ik ze zo goed als niet maar het is een mooi excuus voor ajax als ze weer eens klop in utrecht krijgen en dan komen de verhaaltjes weer van ze kunnen het alleen tegen ajax en nog meer van die onzin dat is pas triest
ook ben ik al ruim 30jaar seizoenkaarthouder en ik kan je vertellen ajax is niet populair hier in utrecht maar dat zijn bvb twente psv nec en ado en feyenoord ook niet.
maar als jij denkt dat clubs als ado en utrecht expres zouden verliezen om ajax een loer te draaien met de titel dan ben je echt van gisteren en leef je in een droomwereld

Ondanks de achterstand van 8 punten is het eigenlijk helemaal niet zo onrealistisch. PSV speelt belabberd op dit moment en het programma is nog zwaar. Een stuk zwaarder dan dat van Ajax. Toegegeven, Ajax speelt ook erg slecht maar dat wordt eerder de redding van PSV dan het verlies van Ajax denk ik. Komende twee wedstrijden zullen de doorslag geven. Haalt PSV daar 4 punten dan worden ze kampioen. Verliezen ze die beide dan wordt Ajax kampioen.

26 maart 2015 om 11:14

Psv heeft niet een heel zwaar schema. Twente is hopeloos uit vorm, en van andere ploegen zou psv ze gewoon moeten overklassen. Ajax daarin tegen moet op bezoek in de galgenwaard bij angstgegner utrecht, en ajax is pas echt uit vorm als we over de vorm spreken. De kans dat ze nog kampioen worden schat ik kleiner dan de kans dat nick van der velden de ballon d'or wint.

26 maart 2015 om 11:21

Nick draait anders een goed seizoen..

Ajax pakt net zo veel punten als vorige 4 jaar ongeveer, alleen nu is er een club die meer punten pakt waarom is het dan zo slecht jaar voor ajax ?

26 maart 2015 om 11:10

Eigenlijk is het helemaal niet zo goed de afgelopen 4 jaar, vind ik dan. Spel is matig, en geen 1 wedstrijd is een zekerheid meer, een 5,6-0 kan ik me niet meer herinneren.. en met alle respect voor de lagere clubs in Nederland, mag daar wel een 2,3x per seizoen een monsteruitslag komen met 5,6 goals voor Ajax.

26 maart 2015 om 11:11

Kijk naar het voetbal van ajax, de europese prestaties en de kwaliteit spelers.

26 maart 2015 om 13:42

omdat het voetbal er niet uit ziet en ajax steeds verder afglijd in europa

Het gat is 8 punten maar eigenlijk 9 door het doelsaldo. Daarom is het zo zonde dat ze niet met 5-0 wonnen van Ado. Dan was de kans groot dat bij 2 verliespartijen en een gelijkspel je genoeg had gehad.

Hoop doet leven zullen we maar zeggen. Kans is minimiem, maar zolang die er is moet je je daar aan vasthouden.

Wel is het 'ruk' voor Ajax dat er nu een interlandperiode is. Had PSV na Feyenoord een week later opnieuw verloren van Twente, dan hadden ze mentaal echt een tik gekregen. Nu is het verlies tegen Feyenoord over 2 weken al weer vergeten

Sorry voor al die Ajaxfans hier maar ik zou het een schande vinden als ze de titel zouden pakken, het voetbal wat ze spelen is werkelijk niet om aan te zien, traag dan weer breed en dan weer tikkie terug en door een enkele bevlieging winnen ze daar ook nog regelmatig mee met meestal een goaltje verschil, het zegt genoeg over de staat van het Nederlands voetbal dat je met dit verschrikkelijke spel nog op een tweede plaats staat.

26 maart 2015 om 11:10

Ach, dat kun je van PSV ook zeggen. Dat streelt ook niet wekelijks de ogen hoor. En het Ajax dat de afgelopen jaren kampioen werd was ook niet van al te hoog niveau.

Simpel gesteld hebben we in de afgelopen 15 seizoenen misschien 3/4x een kampioen gehad die het publiek wekelijks wist te vermaken. Doorgaans waren het allemaal zuinige overwinninkjes in matige wedstrijden die bepaalde wie de kampioen werd.

26 maart 2015 om 11:16

Psv heeft in het eerste deel van get seizoen perfect countertechnisch voetbal gespeelt. Iets wat ik erg mooi vind om te zien. En of je nou mooi speelt of niet het gaat om de punten. Ik heb zondagavonden lang me geergert aan de wedstrijden van mijn cluppie fc groningen. Ze speelden mooi maar weer geen drie punten. Je koopt er niks voor.

26 maart 2015 om 11:30

Helemaal mee eens de eerste 2 kampioenschappen speelde Ajax nog wel een een paar goede wedstrijden de laatste 2 seizoenen is het niet om aan te zien met de uitschieters tegen Excelsior en Ado dit kun je 50.000 mensen toch niet aandoen, en dat is nog zo erg niet maar dan gewoon als trainer met droge ogen zeggen dat je ook nog goede dingen ziet dan ben je in mijn ogen niet echt geloofwaardig , hij laat Ajax een voetbal spelen dat ze in mijn ogen niet kunnen en de spelers ook niet voor hebben. Maar gelukkig hebben ze nu ook ingezien dat er routine moet komen en die gaat ook komen is ook belangrijk voor de ontwikkeling van de jonge spelers want dit kan zo niet langer in mijn ogen .

Men mag altijd hoop houden, al zal het zer waarschijnlijk zijn dat psv het laat liggen. Afwachten maar is het advies.

Het zijn maar 8 punten, 3 wedstrijden kunnen het verschil maken...... Natuurlijk ga ik er ook vanuit dat PSV jammer genoeg kampioen gaat worden, maar het is nog niet gespeeld.

De Eredivisie is een rare competitie waarin iedereen van elkaar kan winnen of verliezen. Er steekt geen enkele ploeg er echt bovenuit, ook PSV niet. Stel dat PSV verliest bij Twente en Ajax wel wint van Utrecht, dan kan ik me voorstellen dat de paniek enigszins toe zal slaan bij Psv. Want laten we wel wezen, PSV is niet in vorm en is in eerdere seizoenen ook nooit de meest stabiele ploeg gebleken.

Ajax doet het ook niet goed, speelt dramatisch maar wint wel. En dat kan zomaar het verschil gaan maken!
Ik heb nog hoop, al is het maar een klein beetje. Het zou me echt verbazen als PSV dit nog weggeeft.

26 maart 2015 om 11:18

Het is niet goed voor het nederlands voetbal maar het maakt het wel spannend. En ik wed dat u ook wel eens te lachen zit als u op een zondagavond op de bank het polletje van Van der Hart ziet of misserd van Esteban.
Je ziet dit weinig meer in de voetbalcultuur dat er zo weinig verschil is. Dit is erg jammer.

Ja hopen kan altijd, maar waar dat in afgelopen jaren misschien kon door een zwakte bij PSV is het team nu erg stabiel. Er zouden echt zwaar geblesseerden moeten vallen als Wijnaldum, de Jong, Guardado, Willems en Depay voordat zulks echt zou kunnen gebeuren, maar dit jaar is PSV gewoon beter en dus worden ze verdiend kampioen.

Vind niet dat Ajx volgend jaar favoriet is, want PSV heeft een gezonde herinvesterings module en ik denk dat ze met groeiende spelers als Maher en Hendrickx het nodige kunnen opvangen maar PSV kennende zullen ze ook aankopen binnenhalen als vervangers voor Wijnaldum, Depay en Willems.
Vraag dan is alleen of die aankopen goed zullen zijn. Bij Twente schijnt er wel wat voor weinig op te halen te zijn.

Weet je Lasse en Ricardo, win eerst maar eens met stijl jullie eigen wedstrijden. Al maanden heb ik niks van jullie gezien. PSV wordt gewoon kampioen en meer kan me niet boeien. Ik concentreer me op mijn eigen club. Ajax heeft dit seizoen eigenlijk nooit een indruk achtergelaten dat ze echt alles op alles zetten voor de vijfde titel op rij. Dit is niet alleen de schuld van de spelers zelfs, maar van het TH en de Boer. Ik vind dat ze PSV gewoon deze schaal hebben geschonken en dat wanneer je meer dan één honderd miljoen Euro op de bank hebt staan. Mensen binnen de club zijn toch ook niet dom? ze zagen toch ook dat af en toe de Boer echt wonderen kon richten?

En trouwens leuk om Kishna te horen praten na al dat gezeik met de Boer opgefokt door die Raiola. Echt wel de laatste speler die ik nu wil horen....ik hoor de naam Kishna meer buiten het veld dan tijdens de wedstrijden. Dus jongens, win gewoon nu alles met stijl en geef ons hoop dat we volgend jaar de praatjes uit Eindhoven weer de kop kunnen indrukken. (En gelijk hebben ze, wie kampioen gaat worden mag arrogant doen).

Kans is echt super klein dat PSV dit verspeelt.. Ze hebben een goed team wat aardig is gebalanceerd.. Maar mochten ze dit weggeven is het echt een groteeee schande van Psv...

Ik hoop persoonlijk dat ze bij Twente punten verspelen ( I know, kans is klein, maar hopen mag altijd)

Hopen dat PSV verliest in Enschede en wij winnen in Utrecht dan kan het nog eens spannend worden.

Wij kunnen onze felicitaties wel naar Eindhoven sturen. Dat gaat echt niet gebeuren.
Rouwig Ben ik er ook niet echt om. Het was helemaal niets in Amsterdam dit jaar en dan verdien je het ook niet.
Alhoewel ik stiekem toch liever een feestje in Amsterdam had gezien.

Het goede nieuws is dat de bouw van een nieuw elftal dit seizoen al is begonnen.

Ik snap niet zo waarom iedereen maar denkt dat als deze groep van Ajax bij elkaar blijft dat ze dan volgend jaar kampioen worden en in de CL resultaat halen. Ze spelen al een jaar met elkaar en nog steeds is het niet om aan te gluren. Zal dat na een paar weken vakantie dan opeens helemaal verander zijn??? Als er nu enige vooruitgang in het spel zat kon je zeggen ze misten dit jaar de ervaring van een ingespeeld team. Maar als je na een jaar nog niet ingespeeld bent dan gaat dan naar mijn mening ook na twee jaar niet gebeuren.

Hoop houden mag en (misschien)moet altijd. PSV zal best nog een keer punten verspelen, maar Ajax in deze vorm ook zeer zeker.
Ajax moet gewoon zelf alles winnen en (nog) niet naar PSV kijken, die worden normaal gesproken gewoon kampioen.

Ajax moet niet naar boven kijken, maar wedstrijd voor wedstrijd bekijken en zorgen dat je de laatste 6 wedstrijden wint. Dan kom je op 80 punten (?) en dan lijkt het als je een goed jaar hebt gedraaid. Alles wat PSV verliest of gelijk speelt is mooi meegenomen. Volgend seizoen, met een meer ervaren selectie en vastigheid maar weer strijden voor een nieuw kampioenschap.

Ik vind Ziyech ook wel iets voor psv, voor wijnaldum. Is een van de betere voor psv en moet niet veel kosten door de nood in enschede

Reageer

Het is niet mogelijk om te reageren op dit document.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren