Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Bazoer: 'Het was gewoon een gemiste kans van PSV'

Laatste update:

Het gaat dit kalenderjaar niet echt goed met Ajax, maar Riechedly Bazoer is een lichtpuntje in de Amsterdamse duisternis. De middenvelder wist Frank de Boer in januari te overtuigen op het trainingskamp in Qatar, kreeg speelminuten in de eerste wedstrijden na de winterstop en veroverde al snel een basisplaats. De zogenaamde kenners voorspellen een prachtige toekomst voor Bazoer.

/

De achttienjarige jongeling heeft een veelbesproken start van zijn loopbaan achter de rug, nadat hij in november 2012 besloot de jeugdopleiding van PSV te verruilen voor die van Ajax. Bazoer kon destijds ook naar Manchester City en nam zelfs een kijkje bij de Engelse club, waar hij sprak met mensen als Patrick Vieira en Sergio Agüero. Het toptalent was onder de indruk en kon voor drie jaar tekenen, maar zijn moeder vond hem te jong voor een vertrek naar het buitenland en adviseerde haar zoon in Nederland te blijven.

Zodoende kwam Ajax in beeld: scout Roy Wesseling nam al vanaf Bazoers veertiende regelmatig contact op met de broer en zaakwaarnemer van de jeugdinternational, om een overgang naar Amsterdam te bespreken. Bazoer hield dat lang af, maar ging nu toch in gesprek met Ajax. "Het plan dat ze hadden, dat miste ik al die tijd bij PSV. Dat is geen verwijt, maar een eerlijke constatering", zegt de middenvelder tegen Voetbal International.

Bij Ajax had men een heel pad uitgestippeld voor Bazoer en tot nu toe zijn alle stappen uitgekomen. "Het vertrouwen deed veel met me en voor mij was de rivaliteit tussen PSV en Ajax geen issue", zegt Bazoer. "Ik had het zeker goed naar mijn zin bij PSV, maar miste een duidelijk traject. Als jonge speler is zoiets belangrijk, helemaal als je merkt dat andere clubs daar wel bewust mee bezig zijn. Daarom voel ik me ook totaal niet aangesproken als ze me een verrader noemen. Het was gewoon een gemiste kans van PSV. Volgens mij laten de laatste maanden zien dat ik twee jaar geleden de juiste beslissing heb genomen."

Riechedley Bazoer had nu ook een basisplaats gehad bij PSV

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
25 maart 2015 om 16:14

Waarom hij heeft gewoon gelijk. Bij psv had hij nooit de kans gekregen die hij bij Ajax wel krijgt. Psv doet nog steeds te weinig met de jeugd.

25 maart 2015 om 16:19

Hij vertrok als centrale verdediger.
PSV had toen spelers als Marcello, Ajax spelers als Verthongen en Alderweireld...
Daarnaast had hij toen (hij was toen vijftien of zestien) al meegetraind met het eerste van Psv.
Deze jongen probeert zieltjes te winnen, maar hij is echter nog een grotere rat dan Labyad, want die laatste gaf ten minste nog toe dat het voor het geld was.

25 maart 2015 om 16:22

@yamiown

Inderdaad, hij probeert nu op een heel erg zwakke manier zijn verraderlijkheid goed te praten.

De grootste talent van nederland depay speelt nog steeds bij psv en die is perfect begeleid. Dat blijkt uit verschillende verhalen van verschillende mensen.

Bazoer is gewoon een verrader, omdat hij voor een paar centen meer naar de rivaal is gegaan.

25 maart 2015 om 16:24

@yami

Hij zegt gewoon letterlijk waar het op staat. Bij Ajax boden ze hem een duidelijk traject in zijn loopbaan en daarom speelt hij daar nu in het eerste team.
Dat is de reden, was het voor het geld dan speelde hij nu bij City......
Vind om iemand dan meteen een rat te noemen iets te ver gaan, dan laat je onderbuikgevoelens spreken.

Edit: Hoop ook dat je post verwijdert word.

25 maart 2015 om 16:26

Yamiown. Als het hem om het geld was te doen, was hij wel naar City gegaan toch? Waarom is het nou zo moeilijk toe te geven dat het toekomstperspectief voor een jeugdspeler (zeker in die tijd) bij Ajax een stuk rooskleuriger eruit zag dan bij Psv. Bovendien: het feit dat Psv hem als verdediger zag is juist 1 van de redenen geweest dat hij naar Ajax ging, daar kon hij namelijk middenvelder zijn, zoals hij wilde.

25 maart 2015 om 16:27

Je bent een rat als de grote concurrent met een beter plan komt? Tevens vergeten we even voor het gemak, dat PSV bekent staat talenten te laten doorbreken. Volgens mij is PSV altijd een koopclub geweest, die altijd voor het kampioenschap wil gaan. Daarom krijgen jonge gasten ook nooit tot zelden een kans, waar bij Ajax en Feyenoord elk jaar weer een blik talenten word open getrokken. Je kunt Bazoer wel de schuld geven van alles, maar ik denk dat je moet beginnen bij de beleidsbepalers van Psv, die zelden die talenten de kans geven of zoals Bazoer het zelf zegt, weinig inhoud geven aan de invulling van zijn loopbaan.

25 maart 2015 om 16:33

Houd toch op man, dit was toch niet voor het geld! Voor die paar centen was hij echt wel in Eindhoven gebleven hoor. Want wat Ajax aan haar spelers betaald is echt geen werelden van verschil met dat in Eindhoven. Voor het geld had hij vast wel naar een club als City oid gekund.
Bij PSV zie je nu pas de laatste paar jaar dat er jeugd doorstroomd (wat ik overigens alleen maar toe juich). Daarvoor werden vrijwel alleen maar spelers gekocht. Dit is ook totaal niet erg en snap eerlijk gezegd ook niet dat er mensen zijn die koopclub als belediging zien. Maar dan kan je het een speler niet kwalijk nemen dat het naar een club gaat die internationaal bekend staat als een kweekvijver voor talent.

25 maart 2015 om 16:33

@inkemontana

Omdat het gewoon niet waar is.

In zijn tijd kregen brenet, hendrix, locadia, depay en zal er vast nog een paar vergeten zijn een kans. PSV heeft altijd kansen gegeven aan jeugdspelers die goed genoeg zijn.

Hij is gewoon gek gemaakt door geld en probeerde met de aanbieding van ajax, psv onder druk te zetten om meer geld uit te betalen. Maar daar gaat PSV natuurlijk niet in mee.

25 maart 2015 om 16:36

koopclub?

depay, locadia, willems, hendrix, zoet, tamata...

25 maart 2015 om 16:40

Hoe weet jij dat nou? Had PSV een plan voor jeugdspelers toen? Her leek er niet op namelijk. En bij Ajax wel.

25 maart 2015 om 16:45

Pssst. Depay en Willems komen van Sparta

25 maart 2015 om 16:47

Ja wanr depay Willems zijn ook echt een PSV product

25 maart 2015 om 16:49

Het feit dat Ajax destijds Alderweireld en Vertonghen erin had staan gaf Bazoer juist het idee dat Ajax DE club is om een kans als jeugdspeler te krijgen. Het feit dat Marcelo, een veel te dure blunderende miskoop bij PSV de voorkeur kreeg boven jongens van de club deed Bazoer besluiten om zijn heil ergens anders te zoeken. Gevalletje vertrouwen en professionalisme van Bazoer die ongeacht wat anderen ervan dachten destijds besloot om alles over te hebben voor succes.

25 maart 2015 om 16:53

Alsof Ajax hem op 15/16 jarige leeftijd zou gaan opstellen. Hij had nog wat geduld moeten hebben voordat hij in de basis kwam, dat is bij Ajax niet anders gegaan.

25 maart 2015 om 16:54

Mr.bombastic

Locadia is geen jeugd
Komt uit emmen zat daar in a1 d8 ik

25 maart 2015 om 16:54

@bombastic... volgens mij heb je het verkeerde lijstje te pakken:

De Jong
Pasveer
Maher
Schaars
Bruma
Arias
Jozefszoon
Narsingh
Wijnaldum

Geleend:
Guardado
Isimat
Rekik

25 maart 2015 om 16:55

@chyno.

Bazoer tekende in november 2012 voor Ajax

Oke dan de feiten even op een rijtje

Brenet: debuteerde op 17 augustus 2013 in de eredivisie, nadat Bazoer was vertrokken.
Hendrix was nog niet eens sprake van dat die zou gaan debuteren, want die speelde op dat moment nog met Bazoer samen.

Locadia en Depay speelden op dat moment inderdaad wel al hun wedstrijden af en toe bij het eerste. Echter speelde Mertens op dat moment nog voornamelijk op de positie van Depay. Locadia mocht afwisselen met Matavz.

Maar je noemt nu 4 spelers op waarvan 2 af ten toen aan het eerste mochten ruiken op dat moment, en je zegt dat je vast wel meer kan noemen, maar vraag me toch echt af waar je dat vandaan wil gaan halen. Dat was toch echt wel de doorstroming van jonge spelers zo ongeveer op dat moment . De enige die ik in voorgaande jaren nog kan bedenken zijn Affelay en Aissati.

Dat in het achterhoofd nemende, dan spreek je toch wel over hele ander proporties van het geven van kansen aan jeugdspelers als bij Ajax op dat moment. Daar stroomt minimaal de helft van de basiself door vanuit de jeugd. Ik zeg niet dat er bij Psv helemaal geen kansen aan jeugdspelers wordt geschonken, maar in verhouding met Ajax speelden er destijds een stuk minder jeugdspelers in het eerste.

Daarbij meegerekend dat Bazoer nog steeds op het middenveld wilde spelen en Psv hem nog steeds als verdediger zag, zijn dat gewoon prima redenen om die overstap te kunnen maken.

25 maart 2015 om 16:56

Van die spelers is alleen delay goed, de rest is zeer matig. Ik zou tamata er niet eens tussen zetten, die kan echt bijna niets. Was bij Roda en de wedstrijdjes bij psv om te huilen.

25 maart 2015 om 17:01

Chyno, volgens mij zeg je het verkeerd. Na zijn tijd (hij tekende bij Ajax in 2012) kregen die een kans. Depay werd pas basisspeler na het vertrek van Mertens halverwege 2013 net als Locadia, terwijl Brenet, Bakkali, Zoet en Hendrix toen pas hun debuut mochten maken. Het grote verdedigende talent Koch, wat samen met Bazoer mocht meetrainen toen Bazoer 15 was, mocht zelfs pas afgelopen december zijn debuut maken.

Het lijkt dus aardig te kloppen wat Bazoer verteld.

25 maart 2015 om 17:17

@dennis1:

Het klopt wel dat PSV nog te weinig doet met de eigen jeugd (daar wordt aan gewerkt, maar zulke dingen kosten tijd), maar al die mensen die Ajax steeds maar weer heilig verklaren omdat ze zogenaamd zoveel werken met spelers uit de eigen jeugd zitten ook niet op te letten.

De feiten: Ajax speelde afgelopen zondag met vier spelers uit de eigen jeugd in de basis, PSV met drie.

25 maart 2015 om 17:25

Voor het geld had ie beter naar city kunnen gaan he

25 maart 2015 om 17:32

chyno

Verrader? was hij fout in de oorlog of zo?
Heeft gewoon een andere werkgever gekozen in dezelfde branche, kun jij ook doen. Laten we het wel in het juiste perspectief bekijken.

25 maart 2015 om 17:33

Willems had zijn minuten in het eerste van Sparta al gemaakt dat is geen eigen jeugd! Locadia, Hendrik en Tamata spelen nauwelijks en Depay is gewoon een groot talent. Elke koopclub heeft wel een parel in hun selectie. En Zoet, tja kon PSV iets beters krijgen?

25 maart 2015 om 17:34

En zoet bij veendam
Brenet wel 1 jaar psv jeugd kont van afc locadia van willem 2...

25 maart 2015 om 17:37

InkeMontana

Jij kan niet zo goed lezen he?

Hij mocht niet naar city omdat z'n moeder dat niet wilde.
Bazoer is gewoon zijn eigen hachje aan t redden want bij PSV was hij nu misschien wel verder geweest nu.
Speler die altijd voor zichzelf zal kiezen. Maar daar komt Ajax nog wel achter over 2 jaar.

25 maart 2015 om 17:42

Als hij voor het geld gekozen had dan zat hij nu bij ManC of z'n ma het nou wel of niet te vroeg vond voor het buitenland.

PSV doet te weinig met hun talenten, iig in vergelijking met Ajax, zo blijkt.

Leuk dat jullie het falen van PSV proberen goed te praten door deze jongen in een kwaad daglicht te zetten maar het enige resultaat dat jullie behalen is jezelf als partijdig, verblind door clubliefde en een tikkeltje dommig neer te zetten. Ik snap dat het niet leuk is maar wees blij dat hij niet verpieterd in Engeland.

25 maart 2015 om 17:45

@life182 Depay komt van Sparta maar ging op zijn 12e naar PSV, als je het zo wil bekijken dan geloof ik dat er bij Ajax ook geen eigen jeugd in de selectie zit. Willems komt ook van Sparta maar is gewoon heel jong al bij her eerste gezet. Normaal gesproken debuteren ze met 18/19 jaar en had iedereen van een speler uit de jeugd gesproken.
Ik denk dat het voor Bazoer niets uit had gemaakt, die had nu ook gewoon in het eerste van PSV gevoetbald. Iemand met de kwaliteiten van Bazoer hadden ze bij PSV echt niet genegeerd.
Blijkbaar voelde Bazoer dat niet op die manier.

25 maart 2015 om 17:46

@inkemontana

Het lijkt erop dat Chyno niet zo van de feiten is, en zich vooral concentreert op het zwartmaken van Bazoer, door drogredenen als ´meer geld´ te gebruiken. Het moge duidelijk zijn dat City Bazoer een hoger salaris aanbood dan dat Ajax deed, toch is hij volgens Chyno voor het geld naar Mokum gekomen. Beetje krom, is het niet Chyno? Kun je dit misschien toelichten?

25 maart 2015 om 17:56

Malafronte9: Bazoer was destijds 15/16..dan is het logisch dat je naar familie luistert aangezien je rond die leeftijd vaak nog geen realistisch beeld hebt van de harde (voetbal)wereld.

Waarom is Bazoer zijn hachje aan het redden als één van de weinigen op dit moment wél goed speelt? Waarom zou hij verder zijn geweest bij PSV die zelfs nu nog met gehuurde ervaring loopt te pronken (guardado) terwijl bij Ajax talenten revelaties zijn?

25 maart 2015 om 18:02

Sowieso snap ik dat hele gezeik met verrader dit dat niet. Wat een bekrompen zielen lopen er in de voetbalwereld rond zeg. Als een speler een bepaalde keuze maakt, ongeacht welke gronden, dan is dat toch zijn goed recht? Een supporter die daar emotioneel door geraakt wordt mag eerder langs de psycholoog gaan!

25 maart 2015 om 18:11

Malefronte9

Je kunt zelf niet goed lezen hè. Hij zei dat zijn moeder hem te jong vond en hem adviseerde in Nederland te blijven. Adviseren betekent in dit geval dat ze hem blijkbaar de keuze gaf maar het hem persoonlijk af had geraden. Hij mocht zijn dus.eigen keuze maken

25 maart 2015 om 18:11

Yamiown,

Ik weet niet wat voor een onzin jij zegt, maar als je de tekst leest dan wordt het haarfijn uitgelegd waarom Bazoer voor Ajax koos.

Dan kun je wel hier iets gaan zeggen over het geld, maar dat was dus niet de rede.

25 maart 2015 om 18:21

Malafronte. Lezen kan ik prima, tussen 'adviseren' en 'niet mogen' zit volgens mij nog een heel groot verschil. Misschien verstandig om zelf je leescapaciteiten enigszins uit te breiden? Of de definitie van adviseren op te zoek? Als Bazoer daadwerkelijk voor het geld had willen gaan had hij elk advies genegeerd en was hij gewoon naar City gegaan. Hoe kom je er overigens bij dat hij bij Psv verder zou zijn? Bij Psv mocht (daar adviseerden ze niet ) hij niet eens op zijn gewilde positie spelen en degene die i.p.v. hem op die gewilde positie speelde zit voornamelijk op de bank op het moment (Hendrix).

25 maart 2015 om 18:24

Ajax koopt er ook lustig op los hoor, of dacht je dat al die spelers gratis uit Denemarken aan komen waaien?

25 maart 2015 om 18:31

Dennis,

PSV doet te weinig met de jeugd? De A - selectie van PSV telt, sinds de ommekeer van het beleid, inmiddels 11 (!) jeugdspelers.

25 maart 2015 om 18:34

inderdaad want 11 jaar ben je geen eigenjeugd meer hij moet tussen de 16 en 18 zijn en een zogenaamde versnelde ajax opleiding gehad hebben om eigen jeugd genoemd te worden alle lof voor de ajax jeugdopleiding! (of zal het toch de scouting zijn die zo goed is en die elk jaar een budget heeft van 5miljoen)? jeugdopleidingen in nl zijn bijna allemaal top

25 maart 2015 om 21:28

Depay zoet en Willems komen niet van PSV ,, maar dat wist jij zeker al

25 maart 2015 om 21:29

PSV is toch een koopclub ,, talenten krijgen daar geen kans!! Goeie keus van bazoer

25 maart 2015 om 22:35

@inkemontana,

Maar dan moet je het ook in verhouding zetten met hoeveel goede spelers psv in de jeugd heeft. Zoals ik een paar reacties later heb gezegd heeft psv in de regio veel minder talent rondlopen dan er in de straten van Amsterdam rondloopt.

Kan jij 1 speler bedenken die geen kans heeft gekregen bij psv en die het ergens anders wel gemaakt heeft? Zo ja, dan zijn het er in ieder geval een stuk minder dan de spelers die ajax weggestuurd heeft.

Als je naar het talent van bazoer kijkt en de manier hoe psv over hem sprak dan is 1 ding zeker. De Nederlandse top had hij zowel bij psv als bij ajax gehaald. Deze overstap was dus echt niet nodig geweest, tenzij hij de waardering niet voelde bij psv op financieel gebied.

25 maart 2015 om 22:41

@ Nijogeth

Wat verwachten jeugdspelers tegenwoordig dat ze op hun 18e basisspeler worden? Depay is op een goed moment basisspeler geworden. Een speler te vroeg brengen is niet in het voordeel van de speler.

Koch liet zien bij jong psv er niet klaar voor te zijn. Psv laat inderdaad spelers niet spelen puur om hun leeftijd. De beste spelers moeten spelen en de jeugdspelers zitten in een mileu waarin ze zich kunnen richten op het behalen van een niveau die ze een basisplek geeft. Zolang ze dit niveau niet behaald hebben, hebben nergens recht op.

Als Bazoer vertrouwen in zichzelf heeft en het lijkt erop dat hij geen vertrouwen tekort komt, tot het arrogante aan toe, dan kon hij weten dat die kans bij psv sowieso wel zou komen.

25 maart 2015 om 22:47

@ajaxxxlove

Ja graag.

Het staat zelfs in de Artikel. Ze wilde per se in Nederland blijven. Man city was dus sowieso geen optie.

25 maart 2015 om 23:37

Ik zeg niet dat hij per se naar Ajax is gegaan voor het geld, maar als je de tekst goed hebt gelezen kon je daaruit opmaken dat Bazoer wel degelijk naar Man City wilde. Ik citeer :'' Het toptalent was onder de indruk en kon voor drie jaar tekenen, maar zijn moeder vond hem te jong voor een vertrek naar het buitenland en adviseerde haar zoon in Nederland te blijven. ''

Dat argument kan dus in de prullenbak. De reden dat Bazoer liever bij Ajax speelt interesseert mij verder ook niet zoveel maar van het verhaal dat hij bij psv niet zou doorbreken geloof ik niet zo veel.

26 maart 2015 om 00:14

Ga niet over Bilal van Twente ratwn want als hij bij tekend heeft hij een geweldig toekomst perspectief want dan staat hij volgend seizoen meerdere malen in de basis.. want zo moeilijk is het niet om Mokhtar eruit te spelen

26 maart 2015 om 00:15

Ratwn = praten* mobiel ook soms

26 maart 2015 om 00:55

Depay en Willems komen zoals al gezegd van Sparta, Tamata gaat PSV op het einde van het seizoen verlaten en zowel Hendrikx als Zoet zijn nu niet echt potentiële topspelers voor bijvoorbeeld de top 8 van de Premier league. Gewoon niet zo slim van PSV. Je kunt Bazoer helemaal niets kwalijk nemen, hij heeft gekozen voor het beste toekomstperspectief en dat was dus voor Ajax.

26 maart 2015 om 07:58

Als we eigen jeugd zien als spelers die nog in de A1 hebben gespeeld (jij rekent Willems ook mee) Tel ik Van Rhijn, Veltman, Boilesen, Klaassen, Bazoer, El Ghazi, Kishna... dat zijn er meer dan 4...

26 maart 2015 om 12:08

Chyno, als hij voor het geld had gekozen was hij wel naar City gegaan. Wat een zwaktebod van enkele Psv-ers, Hendrix een van Nederlands grootste talenten verpietert ook op de bank en speelt mondjesmaat. Je moet jouw onderbuik gevoelens niet zo laten spreken.

25 maart 2015 om 16:20

Want als ik vragen mag hij zegt niets verkeerd en hij heeft gelijk de jeugdopleiding van PSV is ook een grap daar komt zo goed als niets uit op Hendrix na wat ik een goeie speler vindt is niet voor niets dat PSV Ajax en Feyenoord niet kan bijbenen in de jeugd bij senioren ook alleen omdat ze veel kopen

25 maart 2015 om 16:26

@metibo753

Psv zit in eindhoven in een provincie met de meeste profclubs per inwoner en Ajax en feyenoord zitten in de meest dichtbevolkte gebieden.

Feyenoord en Ajax hebben gewoon een veel groter vijver waar ze uit kunnen vissen. PSV heeft wel bewezen dat de talenten die ze binnen hebben, ze zeer goed begeleiden. Dat kan je van ajax dus echt niet zeggen. Er zijn teveel talenten uit Amsterdam die ergens anders naam hebben gemaakt.



25 maart 2015 om 16:40

@ Chyno Feyenoord heeft gelukkig het gehele gebied voor hun zelf. O nee, er zit in Rotterdam ook nog Sparta en Excelsior....

Ajax heeft AZ als buurman en daar tussen nog Telstar.

25 maart 2015 om 16:40

Feitelijk onjuist chyno.

chyno en anderen die deze excuus gebruiken vergeten voor het gemak dat PSV dankzij hun ligging nabij de grens en het feit dat ze een Eredivisie team zijn heel veel Belgische talenten kunnen aantrekken. Niet voor niets dat er zoveel jonge Belgen bij PSV zitten waaronder die 3 die onlangs nog met Belgie onder 17 tegen Nederland speelden.

Ook kan je onmogelijk spreken over verschillende vijvers als PSV nadrukkelijk bij het Rotterdamse Sparta scout en spelers daar weghaalt waaronder dus Depay op jonge leeftijd. Of bijvoorbeeld zelfs spelers van zowel Ajax als Feyenoord weghaalt zoals Bergwijn en Piroe.

Nationaal vissen ze dus gewoon in hetzelfde vijver, maar vanwege de kilometerregeling mag PSV wel in Belgie spelers op zeer jonge leeftijd scouten, maar Ajax en Feyenoord niet.

PSV heeft zelf dus een veel groter vijver.

25 maart 2015 om 16:43

Dat kan waar zijn dat daar meer profclubs zitten maar als een talent kan kiezen tussen VVV - Roda of PSV kiest hij echt niet voor VVV en dat PSV ze beter begeleid lijkt me ook sterk anders hadden zo veel talenten niet weg gegaan en dat talenten het ergens anders wel redden is bij iedere club zo kijk naar Huntelaar niet goed genoeg volgens PSV zaten ze flink naast el ghazi vervelend en lui bij Feyenoord leeft nu op bij ajax en ja promes en zo nog een paar in de jeugd te licht bevobden door Ajax maar later toch door gebroken maar dat heeft niets met begeleiding te maken in mijn ogen dat zijn beslissingen op dat moment na een seizoen waarin ze te licht zijn bevonden

25 maart 2015 om 17:39

Ookal hebben Feyenoord en Ajax iets meer kweekvijver, zolang PSV in de jeugd competitie mee doet zijn die spelers blijkbaar gelijkwaardig aan die van Ajax en Feyenoord dus dat is geen excuss dat zij niet weten door te breken! Als je de gouden lichting neemt van Feyenoord met spelers als Boetius, Vilhena etc die speelde met een groep of 10 van af de fjes samen en zijn begeleid naar het 1e elftal. Dat heeft dan niks met de kweekvijver te maken, maar de begeleiding die zij kregen. Uit die lichting waren er weinig spelers op latere leeftijd bijgevoegd

25 maart 2015 om 22:53

mc_rulez

Sparta en excelsior als concurrent in een gebied van een miljoen inwoners als je de omliggende steden van rotterdam meerekent. Dat is niet heel veel.

Ook is het een erg stedelijke gebied met heel erg veel straatvoetballers.

25 maart 2015 om 22:59

@scrumptiouz

En dat is erg gelukt zo te zien?? Ajax heeft meer belgische talenten kunnen strikken dan psv tot nog toe... (vermaelen, alderweireld, vertongen)

Psv moet daarin concurreren met Belgische topclubs als Anderlecht en club brugge. De tijd is voorbij dat belgische talenten graag naar Nederland komen.

PSV haalt uit sparta spelers die feyenoord links heeft laten liggen. Het is toch niet moeilijk om te bedenken dat een rotterdammer liever naar feyenoord gaat dan dat zo een jochie van (12?) helemaal moet verhuizen naar eindhoven...

Jonge spelers spelen altijd het liefst in de eigen buurt dat blijkt anders zouden heel erg veel clubs kansloos zijn.

26 maart 2015 om 12:10

Wat is de kilometer regeling?

25 maart 2015 om 17:51

Als je iemand de schuld moet geven dan is het advocaat. Hij zou vaak bij het eerste mee mogen trainen maar adcocaat kwam die afspraak niet na omdat jeugdspelers zogenaamd het niveau van de training omlaag zouden halen. Op het moment dat hij vertrok was het gewoon een logische keuze van hem. Als hij gebleven was had hij denk ik vaak ipv hendrix gespeeld

25 maart 2015 om 19:34

Wat is hier een toontje te hoog aan dan? Hij licht eerlijk zijn besluit toe. Is dat tegenwoordig ook al verkeerd?

25 maart 2015 om 20:24

knuffelbeer, het wordt hem gevraagd en hij geeft gewoon zijn mening, mag toch

Klinkt als een verstandige jongen. Zegt eigenlijk niks verkeerds hier naar mijn idee en heeft gewoon bewezen de laatste maanden dat hij de juiste stap heeft gezet. Ik denk niet dat hij nu bij PSV in de basis had gestaan namelijk. Niet eens zozeer omdat ze daar hem de kans niet zouden geven, maar omdat er kwalitatief gewoon wel betere spelers staan op het moment. Misschien is hij qua potentie wel beter, maar atm nog niet.

25 maart 2015 om 18:04

Als ik de woordkeuze van Bazoer vergelijk met de gemiddelde bezoeker hier, ben ik ronduit onder de indruk van zn volwassen voorkomen! Best knap voor een kereltje van die leeftijd

Met Wijnaldum, Maher en Guardado in de selectie had deze jongen dus écht niet in het 1e gevoetbald bij Psv.

25 maart 2015 om 16:16

Zeker wel in het 1ste, maar niet in de basis inderdaad.

25 maart 2015 om 16:17

Hij heeft heel de jeugd als centrale verdediger gevoetbald. Toen hij vertrok naar Ajax had Ajax spelers als Verthongen en PSV spelers als Marcello.
Deze jongen is gewoon een rat, als hij bij PSV was gebleven had hij zeker wel een kans gekregen, want hij trainde zelfs al af en toe met het eerste mee op zijn Vijftiende.
Het is beter dat hij gewoon niet meer het woord PSV in de mond neemt, tenzij het is "gefeliciteerd aan PSV voor het kampioenschap."
Smerig ventje is het.

25 maart 2015 om 16:19

Kijk, als je hem dan toch een rat wil noemen, weerleg dan in ieder geval zijn argument om weg te gaan. Geen legitieme reden?

25 maart 2015 om 16:21

Wow yamiown, het zit echt diep bij jou he?

Als PSV hem geen toekomstperspectief biedt, waarom zou hij dan blijven? Ik zou als ik jou was eerst naar je eigen club kijken, dus kijken wat PSV fout heeft gedaan. PSV heeft hem dus onvoldoende begeleid en hem dus niet een toekomstperspectief geschetst, zo ga je niet met toptalenten om.

En gefeliciteerd met het kampioenschap hoor, af en toe afwisseling is wel zo verfrissend

25 maart 2015 om 16:23

Hoop rancune bij je te bespeuren misschien moeten alle PSV supporters in plaats van dit op deze jongen afreageren de clubleiding sommeren om meer in de jeugd te investeren

25 maart 2015 om 16:24

Het zit je wel diep he yamiown? Ik had beter verwacht van de PSV supporters. Bazoer geeft hier een duidelijk en valide argument. Had PSV maar meer vooruit moeten denken in hun beleid.

25 maart 2015 om 16:25

Dus omdat hij liever bij ajax voetbalt dan bij PSV is het een rat en een smerig ventje? Kom op zeg knul, tuurlijk snap ik dat het niet cool is dat hij voor de concurrent gaat spelen, maar ik denk dat je dan de verwijten naar PSV moet maken. Deze jongen zoekt de beste optie voor zijn loopbaan, en voor hem is dat (helaas voor PSV) bij Ajax. Je kan zijn keuze ook respecteren en hem het beste wensen.

25 maart 2015 om 16:30

De beste optie voor zijn loopbaan, laat me niet lachen. De beste optie voor zijn portomonee ja.

Het is een smerige rat anders doe je dit niet.

25 maart 2015 om 16:36

Als hij voor zijn portomonee zou kiezen, was hij al naar Man united of city vertrokken, las laatst dat 1 van die 2 al interesse had getoond dus dat slaat nergens op. Hij had gewoon meer kans bij Ajax, of het voelde voor hem beter. Gun die jongen ook wat geluk .

25 maart 2015 om 16:42

chyno, hoeveel verdiende deze speler dan bij PSV (of wat zou hij daar kunnen verdienen) en wat ging hij bij Ajax verdienen. Kom eens met wat feiten.

25 maart 2015 om 16:45

Bazoer komt uit Utrecht. Hij en zijn broer waren van jongs af aan al Ajax fan (net zoals Zivkovic en Sinkgraven die ook van andere Bvo's komen) en zijn broer woont zelfs in Amsterdam.

Hoezo is hij een rat omdat hij toevallig een aantal jaar in Eindhoven heeft gespeeld maar veel liever in Amsterdam zit en dat hem nu ook is gelukt?

Stel je niet zo aan yamiown. Accepteer gewoon dat Bazoer het fijn heeft bij Ajax net zoals ongetwijfeld Bergwijn en Adekanye het nu ook fijn hebben bij Psv.

25 maart 2015 om 16:46

De haat zou eigenlijk ook niet zo zeer naar Bazoer moeten gaan maar naar Ajax. Zij waren ten slotte degene die Bazoer kochten tegen de overeenkomst tussen Fey, PSV en Ajax in. ( geen spelers bij elkaar wegplukken). Dat hij dan voor Ajax kiest voor zijn eigen ontwikkeling snap ik zeker wel. Bij Ajax krijg je sneller een kans. Maar voor zijn ontwikkeling over het algemeen had het waarschijnlijk geen zak uitgemaakt. In Eindhoven waren ze er ook wel achtergekomen dat hij beter op het middenveld zou zijn na 2 jaar.

25 maart 2015 om 16:51

Het zit je diep ofniet? Hij heeft een goede beslissing genoeg, logisch ook gezien de feiten destijds. En nog steeds denk ik dat Ajax aantrekkelijker is voor talenten t.o.v. van Psv, meer perspectief, ajax gokt meer op de opleiding.

25 maart 2015 om 16:54

psvglorie Steven Bergwijn ging een paar jaar daarvoor al de omgekeerde weg. Ongelofelijk eigenlijk hoevaak dit in dit soort topics wordt aangehaald, maar PSV fans dit blijven negeren. Ze willen blijkbaar de waarheid niet weten.

25 maart 2015 om 17:49

Chyno jij bent gewoon een smerige rat. Pure afgunst is dit. Het bleek de beste optie voor zijn loopbaan dus is het hem gewoon goed recht gebleken. City zou de beste optie voor zijn portomonnee zijn dus ook daar is jouw argumentatie ronduit debiel.

25 maart 2015 om 18:52

Scrumtip0uz stop is met ons PSV supporters over 1 kam te scheren, want het kan mij en ook vele andere supporters geen ruk boeien wat Bazoer zegt over onze club en dat hij is weggegaan.

25 maart 2015 om 19:07

Yamiown zit nog in zijn post puber fase. Wat overigens klopt met zijn leeftijd. Chyno is gezien zijn reacties waarschijnlijk niet veel ouder.

Bazoer geeft precies aan hoe het zit en dus is een speler die op basis van hele goede argumenten een voor hem perfekte keuze maakt een rat noemen nogal zielig.

Het is voor jullie een pijnlijke constatering waarschijnlijk, maar de jeugdopleiding van Ajax en ook die van Feyenoord zijn mijlen verder ontwikkeld dan die bij psv.
Bij psv had hij nu nog als verdediger moeten struggelen om een basisplaats te veroveren met Bruma en Rekik als basis. Dat hadden ze niet eens door daar.

25 maart 2015 om 20:27

@psvglorie

Hou toch op met die onzin over een herenakkoord. Ajax heeft al herhaaldelijk verklaard dat daar geen sprake van is.

Kwam nog een leuk stukje tegen op Internet, PSV heeft net weer een jeugdspeler, Laros Duarte, weggehaald bij Sparta:

"In 2012 al heeft Sparta een brandbrief naar de Knvb verzonden en een klacht bij PSV ingediend. Dat laatste komt omdat PSV bijna permanent scoutte bij de Sparta jeugdopleiding en vrijwel alle grote Spartaanse talenten met mooie praatjes benaderd.

Frappant is dat het juist PSV is dat moord en brand schreeuwt, als een andere club een jeugdspeler van PSV benaderd (zie voorbeeld Bazoer). Maar aan de andere kant vertelde hoofd opleidingen Art Langeler onlangs dat het meer talenten zou gaan weghalen bij andere Nederlandse clubs (bron: Voetbal International). "

26 maart 2015 om 12:14

Yamiown, heb jij soms doe IPhone gegooid? Wat laat jij je kennen zich, en zo schelden op een 18 jarig ventje. In die tijd dat hij wegging, kreeg de jeugd geen kansen. En bovendien mocht hij niet op het middenveld, wel eerlijk blijven hij heeft de juiste keuze gemaakt.

26 maart 2015 om 12:18

Die afspraak was onder het bestuur, die bij geen van de traditionele top drie clubs nog actief zijn. En dat is niet waar, hij moest in de verdediging spelen van Psv.

26 maart 2015 om 16:02

Bergwijn is inderdaad zo'n zelfde geval. Alleen had Bergwijn nog niet de titel ''het grootste talent'' dat Bazoer wel had. Dat maakt de situatie in mijn ogen anders. En volgens mij (niet zeker) was de overstap van bergwijn vóór de afspraak.

25 maart 2015 om 16:18

Mogelijk wel, omdat PSV hem als CV wilde gebruiken.

25 maart 2015 om 16:18

Ach, vergeet Jorrit niet, die maakt ook de nodige speelminuten. Daar zie ik echt weinig talent in, al kan dat net zo goed aan een voetbalverstandelijke beperking van mijn kant liggen. Ik laat me graag verrassen in dat geval.

25 maart 2015 om 16:26

Als hij bij Psv was gebleven was hij gewoon een verdediger geweest, en dan had een basisplaats er echt wel ingezeten

25 maart 2015 om 16:50

Balorellie zeg dat maar tegen spelers als Koch en Hendrix die PSV vorig jaar een jongere speler dan hun (rekik) hebben gehuurd om in de basis te spelen en daar dit seizoen weer een andere speler bij hebben gedaan (Isimat-Merin). Om maar niet te spreken over de spelers die ze hebben gehaald zoals Bruma en Arias.

25 maart 2015 om 17:41

Haha geloof je t zelf.. Liever huren ze daar Rekik en Isimat ipv deze jongen een kans te geven

25 maart 2015 om 18:35

Scrumptiouz,

Hendrix maakte destijds minuten als verdedigende middenvelder, dat deed hij naar behoren, dus PSV liet hem daar staan.

Wat betreft Koch, die is gewoon niet goed genoeg. Als topclub ga je een jeugdspelers toch niet opstellen als hij niet goed genoeg is? Een jeugdspeler zit bij de A - selectie omdat hij goed genoeg is.

25 maart 2015 om 16:49

Dus maakt hij een goede keuze. Ajax zet wel in op de opleiding en geeft talenten de kans en ruimte. In mijn ogen is er meer perspectief op speeltijd bij Ajax dan bij Psv.

Als psver doet het toch pijn om te zien hoe hij nu doorbreekt. Ik denk dat als hij had geweten dat PSV nu een andere weg is in geslagen door de jeugd meer de kans te geven dat hij misschien wel was gebleven. Wat een talent is dit ..

25 maart 2015 om 16:18

Psv en de jeugd meer kans geven??? Ga weg, kopen is al jaren de enige oplossing bij psv. Die kunnen hun jeugdteams ook afschaffen

25 maart 2015 om 16:21

Willems, zoet, depay, hendrix om maar een paar te noemen zijn goede voorbeelden dat PSV de jeugd meer kans geeft. Dit was in het verleden inderdaad Wel anders

25 maart 2015 om 16:27

Dan is Bazoer ook gewoon Ajaxjeugd, aangezien Willems en Depay van sparta afkomen

25 maart 2015 om 16:32

Willems was ik geloof ik 10 en depay 12 ofzo... Moet je geboren zijn in het Philips stadion om eigen jeugd van PSV te zijn?

25 maart 2015 om 16:35

Om maar een paar te noemen ja, t zijn de enige ook zo ongeveer van de laatste jaren.

25 maart 2015 om 16:38

Dat zijn er meer dan de vorige jaren... Ik bedoel ik ermee te zeggen dat ze wel een andere weg zijn geslagen dat was mijn punt. Gelukkig is het bij fc Denemarken wel allemaal eigen kweek

25 maart 2015 om 16:51

Haha Willems was 10.. Dus hij speelde op zijn 9e al in de basis van Sparta 1?

25 maart 2015 om 16:51

Goh, gek he. Als PSV zich pas de laatste 2 jaar echt op haar jeugd is gaan richten!!!

25 maart 2015 om 17:02

Haha ik zie Wise Guy duimpjes omhoog krijgen voor zijn opmerking en voor het geval mijn eerdere opmerking niet duidelijk was (ik was sarcastisch)..

Maar Willems was dus bijna 18 toen hij naar PSV ging en speelde al op zijn 17e in het 1e van Sparta. Hij ging in 2011 naar PSV en maakte ook in 2011 zijn debuut bij PSV 1. Hij heeft dus niet eens echt in de jeugd gesspeeld daar (terwijl dat bij Bazoer wel duidelijk het geval was bij Ajax).

25 maart 2015 om 17:04

Willems was helemaal geen 10... Hij heeft bijna een halfjaar in het 1e van Sparta gespeeld, voor hij naar Psv kwam

25 maart 2015 om 17:15

Je hebt inderdaad gelijk, dacht even dat het anders was.. maar mijn punt was duidelijk toch

25 maart 2015 om 17:15

Wise Guy, dit zijn dingen die je gewoon kunt opzoeken.

Willems (30-03-1994) tekende op 31 augustus 2011 (op zijn 17e) een contract bij PSV nadat hij op 16 januari 2011 (op zijn 16e) zijn debuut had gemaakt in het eerste van Sparta. Depay ging wel op zijn 12e van Sparta naar Psv.

25 maart 2015 om 17:22

En dan ben ik hier de wise guy

25 maart 2015 om 18:35

Willems is geen eigen jeugd. Is op zijn 17e naar PSV gekomen. Depay speelt inderdaad al sinds zijn twaalfde bij Psv.

25 maart 2015 om 18:59

Willems 10? Haha, tuurlijk joh. Jongste debutant van Sparta ooit...

25 maart 2015 om 20:21

Denk het ook wel maar PSV was gewoon te laat.
Ik geloof dat het een maand of 4 na de bekendmaking van zijn transfer was dat PSV begon de nodige veranderingen in de jeugd aan te brengen.
En dan ben je gewoon te laat.

Toen bekend werd dat hij naar Ajax ging hadden ze op VI een lijst met redenen.
Het ging er uiteindelijk om dat heel veel dingen bij de jeugd van Ajax en Feyenoord normaal waren en bij PSV deed men daar niet aan.

Vooral dat de jeugd spelers van PSV als ze extra traingen wilde dat ze dat zelf maar moesten doen en dat na maanden van vragen het bestuur eindelijk besloot hier actief wat mee te doen.
Daar bovenop natuurlijk nog de toekomst plannen door communiceren (stappenplan), voedsel schemas etc. Met dit soort dingen liep PSV op dat moment gewoon achter.
Sommige jeugd trainers deden dit wel maar dit ging buiten het bestuur om dus niet elke trainer deed het.

Veel plezier bij Ajax, zij konden nog wel wat eigen talent gebruiken namelijk. De mensen die jou een verrader noemen zijn echt op één hand te tellen, het is jammer maar gebeurt en volledig te begrijpen. De media proberen er een issue van te maken. Het ging om een jongen van 16, geen v Bommel die naar de concurrent gaat..

Verder is Bazoer gewoon een goede voetballer waarvan ik hoop dat hij op termijn het Nederlands elftal kan gaan dragen.

25 maart 2015 om 16:19

Dit gaat dan net iets te ver. Natuurlijk is het een groot talent, maar het is wat te voorbarig om te zeggen dat hij dat in zich heeft. Eerst maar is kijken hoe hij zich ontwikkelt bij Ajax

25 maart 2015 om 16:22

Daarom zeg ik ook dat ik hoop. Volgens velen hier is het al de mix van Zidane, Pogba, de Paus en Jezus, dusja. Ik zeg niet ik hoop dat hij gaat schitteren bij ajax. Ik hoop namelijk sowieso niet dat Ajax schittert.

25 maart 2015 om 20:36

Op 1 hand te tellen? Was vorige week nog een Belgische jeugdspeler van PSV die Bazoer een verrader noemde in de media (wel ironisch trouwens, een Belg, die in nl speelt, die een vertrekkende nlse speler (die naar een nlse club gaat!) een verrader noemt). Die knul, samen met chyno en yamiown hierboven erbij, hebben we dan al 3 vd 5 gehad? Of heb jij iets meer vingers dan de gemiddelde persoon? Ook staven de tientallen aanstekers en de iphone die Bazoer naar z'n hoofd gesmeten kreeg in Eindhoven jouw woorden niet echt, vind je wel?

25 maart 2015 om 21:09

Als je dat bericht goed had gelezen dan zei deze Belgische jeugdspeler dat HIJ niet naar Ajax zou gaan. Sorry, daar gaat je eerste ''punt''. Daarnaast neem je 2 jongens op voetbalzone als uitgangspunt voor de gehele Psv achterban. Wat natuurlijk wederom een super sterk argument is. Misschien heb ik maar 5 vingers, maar jij kan in ieder geval niet tellen.

26 maart 2015 om 06:43

http://www.ajaxshowtime.com/bijzaken-en-geruchten/ 86591/psv-er-veroordeelt-bazoer-dat-is-verraad-.ht...

Moet vooral niet gaan zweven. De nieuwe Rijkaard wordt al veel geroepen. Is goed begonnen, maar zijn dipje komt nog wel, hopelijk kan hij volgend jaar van een meer ervaren speler blijven leren. Een type de Jong is ideaal om van te leren.

25 maart 2015 om 20:23

Natuurlijk komt zijn dip nog. Ik denk ook dat hij daarom de laatste wedstrijd op de bank zat.
Paar dagen ervoor was hij na 80min op en mocht de verlenging ook nog meedoen.

De Boer doet het dan slim om hem op de bank te zetten. Misschien had hij gewoon top gespeeld maar waarom een blessure of dip forceren. Laat hem het seizoen uitvoetballen met een paar goede wedstrijden.

Denk dat Bazoer niet veel onderdoet voor een Maher of een Hendrix. Bij PSV zijn Wijnaldum en Guardado nou eenmaal vaste krachten, maar Hendrix en Maher wisselen elkaar nog regelmatig af. En ook Bazoer kan makkelijk mee op het niveau dat Maher en Hendrix momenteel hebben.

25 maart 2015 om 19:22

Bazoer is Maher en Hendrix al ruim voorbij, ook al krijgt ook hij vast nog een terugslag.
Op die leeftijd na zo weinig wedstrijden in het eerste de kar kunnen trekken is erg goed.

Als de concurentie op het middenveld van PSV net zo laag was geweest als die van Ajax dan had hij bij PSV nu ook in de basis gestaan ja.

25 maart 2015 om 16:20

Inderdaad. Uit pure armoede is hij in de basis gekomen. Nu wordt het gespeeld alsof het allemaal zo gepland was haha. Net als met Achabar bij Feyenoord afgelopen weekend. Pure toeval dat hij erin stond.

25 maart 2015 om 16:52

Dat is nou het hele punt. Ajax geeft talent de ruimte, PSV minder. Daaroms stapt hij ook over, duidelijker lange termijn plan, terwijl er bij PSV zomaar een speler bij kan komen die het perspectief verpest.

Ajax kijkt eerst naar de jeugd en dan pas naar de transfermarkt. Zeer bewuste beleidskeuze.

25 maart 2015 om 18:38

Onzin. Je kan als 16 - jarige niet verwachten dat je speelminuten bij het eerste maakt, of je moet een exceptioneel talent zijn. Sowieso maak je dan als centrale verdediger (zo is Bazoer opgeleid) nooit minuten. PSV had het plan om hem bij de A - selectie te halen en als hij dan een goede ontwikkeling door zou maken, kon hij daar speelminuten maken (net als Hendrix). Geduld is een schone zaak, maar blijkbaar had Bazoer dat niet. Als hij zo speelde als dat hij nu bij Ajax doet, had hij nu ook bij PSV in de basis gestaan verwacht ik.

25 maart 2015 om 19:03

Bazoer verwachtte ook nooit op zijn 16e al in de basis te staan. Maar wel om een kans als middenvelder te krijgen.

Bij PSV zagen ze schijnbaar die potentie niet in hem en bij Ajax wel. En daarom speelt hij nu in Amsterdam.

25 maart 2015 om 20:27

Misschien moet je je wat meer verdiepen in wanneer Bazoer de overstap gemaakt heeft.

De grote ommezwaai in de jeugd bij PSV kwam pas nadat de overstap van Bazoer naar Ajax bekend gemaakt werd.
De overstap van Bazoer werd gemaakt nadat een hele groep talenten maanden lang heeft moeten zeuren om extra individuele trainingen.

Dus wat je nu doet is achteraf praten en daar heeft Bazoer niets aan want hij heeft zijn beslissing gemaakt op basis van de toenmalige feiten en niet aan de hand van de situatie een paar maanden na zijn overstap.

26 maart 2015 om 14:32

Kijk het interview op Foxsports van Hendrix maar is terug van maandag. Philip Cocu zei tegen Hendrix dat hij wel mee mocht doen met de voorbereiding als hij coach werd. Bazoer mocht dat ongetwijfeld ook en die jongen wist heel goed dat Cocu de nieuwe trainer werd.

Ik heb t idee dat hij gewoon voor t geld heeft gekozen. Ajax betaalt jeugdspelers gewoon ontzettend veel geld. Zelf een City of welke PL team dan ook gaat daar niet dik over heen.voor een jeugdspeler.

Dodelijk beleid voor het ned. jeugdvoetbal.
1 De jeugdvoetballers in NL krijgen hierdoor erg veel macht en nog meer geld.
2 De hagelschot tactiek van ajax werk voor een aantal spelers, maar de meeste spelers krijgen hierdoor niet de kans zich op t hoogste niveau te ontwikkelen, waar dat elders wel kon.
3 Daarnaast heeft veel geld voor jonge spelers een dramatisch gevolg voor hun persoonlijke ontwikkeling. kijk naar de recente gebeurtenissen toen 3 jeugdspelers van ajax een politieagente mishandelde op straat.

25 maart 2015 om 16:34

Hoe weet jij of Ajax veel geld betaalt aan jeugdspelers? En al zou dit waar zijn, om dan te beginnen over geen kans krijgen en het gedrag lijkt mij onzin. Bij Ajax krijgen jonge spelers juist de kans zich goed te ontwikkelen. En deze recente gebeurtenissen is 1 voorbeeld. Zo snel kan ik er verder geen een bedenken. Dit zijn dingen die jammergenoeg gebeuren. Dit had alleen ook door iemand gedaan kunnen worden die niet bij Ajax speelt of zelfs helemaal niet bij een BVO speelt. Het is dan ook een beetje kort door de bocht om te zeggen dat dit gedrag daar mee te maken heeft.

25 maart 2015 om 16:44

Bij Voetbalinternationaal werd het voorval besproken en daar werd ook vermeld dat de jeugdspelers van ajax zich al jarenlang misdragen, maar het allemaal in de doofpot terecht kwam. Nu hadden ze de pech dat het een agente betrof, maar ook nu kwamen ze er makkelijk mee weg bij ajax.

25 maart 2015 om 16:56

Geruchten... je bent puur aan het provoceren. Kansloze actie van je dit. Ajax stuurt niet voor niets om de haverklap jeugd weg als ze zich misdragen.

25 maart 2015 om 17:05

Wat lul je nou man. Beetje die idioten van VI na praten. Jij zult nooit de waarheid weten net als ik overigens. Probeer eens een beetje na te denken man.

25 maart 2015 om 17:10

Het was 1 jeugdspeler Jos. Niet 3.

25 maart 2015 om 17:12

Nee ajax heeft het grootste salarishuis en geeft ook het meeste geld aan jeugdsalarissen uit.

Nee, ze waren met zijn 3en Sjaak. 3 spelers van ajax tegen 1 vrouw.

25 maart 2015 om 17:37

Ja klopt, ajax gaf later aan dat het maar ging om een normale mishandeling....

25 maart 2015 om 19:48

@J. Staatsen

Wat is het weer heerlijk om je reactie te lezen. Zoveel afgunst, heerlijk gewoon.

Ze hebben zich helemaal niet misdragen. Het OM heeft verklaard dat twee van de drie nergens van verdacht worden. De derde speler, enkelvoud dus, is verdacht van een enkelvoudige mishandeling, laten we maar afwachten wat de rechter oordeeld. Voor hetzelfde geldt is er helemaal niets aan de hand.

Bazoer kreeg een aanbieding van City, een club die beduidend meer betaald dan Ajax. Sterker nog, ik denk dat PSV haar spelers inmiddels beter betaald dan Ajax maar het zal elkaar weinig ontlopen.

25 maart 2015 om 19:51

Oh, dus Ajax is nu ook justitie? Volgens mij gaven die in de media aan dat het om een normale mishandeling ging en niet Ajax.

27 maart 2015 om 08:45

@speedyafc

ze hebben zich helemaal niet misdragen'
Deze opmerking zegt veel over jou en je normen en waarden. Schaam je !

25 maart 2015 om 18:22

J.staatsen,

En waarom heb jij het idee dat Bazoer voor het geld koos? Ken je hem persoonlijk of haal jij dat uit de tekst?

Oeps nee, niet uit de tekst, want daar staat n.l. precies in waarom Bazoer voor Ajax koos.

Altijd maar weer grappig dat er leden zijn die gewoon niet lezen.

25 maart 2015 om 19:53

Tja voetballers zeggen altijd dat ze niet voor t geld kiezen, maar doen het juist altijd wel ....

25 maart 2015 om 21:05

Is dat zo??? Vertel!!!



On: fijn dat hij zich nu zelf ook eens uitspreekt. Logische keuze gemaakt en plukt daar nu de vruchten van. Ben er overigens van overtuigd dat hij bij PSV nu ook bij de selectie had gezeten en al redelijk wat minuten zou hebben gepakt. wel blijkt uit dit stuk dat Ajax dus wel degelijk herhaaldelijk gehengeld heeft naar een speler uit de psv jeugd en niet pas handelde toen hij 'vrij' kwam.

Ben benieuwd hoever de jongeman het gaat schoppen. Heeft veel eigenschappen om een grote te worden.

25 maart 2015 om 16:27

Punt is dat de situatie bij PSV is veranderd sinds Bazoer vertrokken is. Destijds had een jeugdspeler nauwelijks zicht op een basisplek, afgezien van heel exceptionele talenten als Depay. Onder Cocu worden - deels noodgedwongen - meer jeugdspelers ingepast. Bij Ajax is dat al veel langer aan de gang. Daarom - destijds - het betere verhaal van Ajax.

niemand noemt jou hier in eindhoven verrader riech ze zijn juist trots op je

25 maart 2015 om 16:32

Het grootste gedeelte zal het hem wel gunnen denk ik, maar het is begrijpelijk dat sommige mensen hem "haten". Maar ben zeer tevreden over deze jongen, 18 en speelt al erg volwassen, hopelijk kan hij deze lijn doorzetten. Natuurlijk komen er dipjes, maar als hij zo doorgaat kan hij erg ver komen!. Eindelijk ook weer eens iemand met "body"in het team mis ik echt bij Ajax.

25 maart 2015 om 17:11

haha veel geluk met hem hij is een groot talent ik zal nooit vergeten hoe hij mij telkens een panna gaf tijdens de gym lessen op school XD

26 maart 2015 om 05:57

Ah, dus die aanstekers en iphone waren gewoon cadeautjes?

Deze woorden heb ik vrijwel letterlijk uitgesproken, een paar jaar geleden op o.a. psv.netwerk
PSV had dit soort weglopers aan zichzelf te danken. Gelukkig lijken we ervan geleerd te hebben, want jongens als Kenneth Paal en Steven Bergwijn hebben het goed naar hun zin en stevenen op het eerste af...

25 maart 2015 om 16:29

Klasse dat je zo reageert, een van de weinige psv'ers die eerlijk over de situatie is

25 maart 2015 om 16:33

Die jongens zien ook dat Depay, Willems, Zoet, Hendrikx en in mindere maten Brenet en Locadia speeltijd krijgen. Daar ging het vroeger mis; uitzicht op speeltijd was er nauwelijks (en in sommige gevallen zelfs helemaal niet). Nu zien jonge spelers dat doorbreken en doorgroeien wel kan bij Psv.

Ik denk dat zo'n meerjarenplan voor iemands ontwikkeling leuk en aardig is en ja, sommige spelers hebben zo'n leidraad nodig, maar uiteindelijk gaat het erom of je echt een kans denkt te krijgen bij een club.

Gelukkig lijkt PSV daar inderdaad van geleerd te hebben. Ik kijk uit naar de jongens die jij noemt. Sowieso die lichting jongens in Nederland, dat wordt echt genieten. Ik heb het gevoel dat we weer een volgende succesvolle lichting gaan krijgen voor bij het Nederlands elftal en dat voornamelijk doordat de grote Nederlandse clubs meer bezig zijn met hun opleiding.

25 maart 2015 om 20:30

Klopt, jeugdspelers hoeven niet allemaal basis spelers te zijn maar je moet ze wel regelmatig binnen het veld zien. Daarmee geef je talenten in de jeugd moed.

Zoet, Brenet en Locadia zullen het nooit gaan halen, maar ze spelen wel, ze krijgen een kans.

De fout die ze dan bij PSV maken is dat ze bij een blessure van Jozefzoon (was hem toch?) direct beginnen over een speler kopen. Jozefzoon is een leuke reserve aanvaller, als die uitvalt voor een paar maanden moet je nooit praten over een aankoop maar gewoon iemand van de jeugd op de bank neerzetten.

Scout Roy Wesseling nam al vanaf Bazoers veertiende regelmatig contact op met de broer en zaakwaarnemer van de jeugdinternational, om een overgang naar Amsterdam te bespreken.

Dit is dus gewoon achterbaks beleid van ajax. Constant de toptalenten van de concurrentie proberen over te overtuigen om naar amsterdam te komen. Laat die ventjes van 14 gewoon met rust. Misselijkmakend!

25 maart 2015 om 16:34

Je verzwakt een concurrent en maakt jezelf beter? Volgens mij is dat het beste wat je kunt doen. Oké 14 is wel jong als het echt zo is (dat weet ik niet),maar als je als Ajax zijnde de kans ziet om hem op te halen in Eindhoven dan ben je gek als je dat niet doet.

25 maart 2015 om 16:38

Een 14-jarige Nederlandse jongen die van de ene Nederlandse voetbalclub naar de andere Nederlandse voetbalclub gaat, zo bijzonder is dat allemaal niet hoor. Niks te jong. Die Bazoer is op een nog jongere leeftijd bij PSV beland, dus PSV heeft hem ooit ook benaderd net zoals Ajax dat nu gedaan heeft.

25 maart 2015 om 16:39

Ja klopt volledig wat je zegt, maar ik persoonlijk vind 14 nog best jong, tuurlijk je moet ze op die leeftijd halen want daarna zijn ze of veel duurder, of een andere club is je voor.

25 maart 2015 om 16:41

Natuurlijk is het jong, maar talenten worden door Nederlandse clubs al op jongere leeftijd benadert. Het enige verschil is dat Bazoer nu al bij een profclub zat en de overgang meer in het nieuws was, maar een 14-jarige die van club verandert is echt totaal niet bijzonder. Zelfs amateurclubs benaderen jongens van andere amateurclubs op jongere leeftijd..

25 maart 2015 om 16:35

Koekoek, wakker worden!

Elke club heeft F'jes, dus ongeveer vanaf hun 5de kunnen spelertjes al benaderd worden door clubs. Of zij nu bij een amateurclub spelen of bij een andere profclub maakt daarin weinig verschil. Jouw club haalt ook jongens van buitenaf erbij, dus niet zo flauw doen.

25 maart 2015 om 16:42

Contact met de zaakwaarnemer, is wat anders dan direct met Bazoer!

25 maart 2015 om 16:53

Sowieso, een zaakwaarnemer op je 14e?!?!?! Waar gaat het heen met het moderne voetbal!!!

25 maart 2015 om 17:12

Zaakwaarnemer stelt niet zoveel voor hoor, feitelijk gewoon een aanspreekpunt in de vorm van zijn broer...

25 maart 2015 om 17:01

Je kletst uit je nek man. Puur provoceren. Ik heb je gerapporteerd bij de internetpolitie.

On: helemaal terecht dat je weggaat bij een werknemer die geen plan met je voor ogen heeft. Als er dan een ander is die wel een plan heeft en duidelijk geinteresseerd is, EN je kansen geeft... dan is de keuze snel gemaakt. Jammer dan voor de fans.

25 maart 2015 om 17:08

Blabla. Wanneer jij denkt dat jouw Feyenoord geen jonge spelers van andere clubs benadert, heb je een scheepscontainer boter op je kop.

25 maart 2015 om 18:19

Superfnoord,

Waarom achterbaks? PSV doet dat toch ook en Feyenoord ook. Of wil jij soms beweren dat bijvoorbeeld Mulder ook in Feyenoord-pampers rondliep?

25 maart 2015 om 19:56

@superfnoord

Oh dus een speler van twaalf weghalen is slim scouten, noem je daarna een speler van de eigen club.

Een speler van veertien benaderen is misselijkmakend...

Hoe oud was Wijnaldum ook alweer toen Feyenoord hem weg haalde bij Sparta Wat zal je toen misselijk geweest zijn zeg.

25 maart 2015 om 20:31

Je bent je bewust dat ze dat allemaal doen? Ajax, Feyenoord, PSV etc.
Ze praten allemaal met spelers terwijl ze dit niet mogen.
Want ze willen allemaal weten hoe de speler zich voelt en als hij zich niet goed voelt willen ze direct kunnen toeslaan.

26 maart 2015 om 06:05

Idd, op exact dezelfde manier als hoe PSV Bergwijn had binnengehengeld een jaar eerder..

Er is waarschijnlijk ook een reden geweest dat PSV hem niks duidelijks aanbood of uitstippelde voor hem! Misschien te licht bevonden? Hoor nu ook iedereen van de daken schreeuwen dat het een nieuwe Rijkaard is blabla, omdat hij enkele wedstrijden redelijk tot goed heeft gespeeld tegen mindere clubs/tegenstanders? Niet zo lastig als je ziet wat er gemiddeld opgesteld wordt op het middenveld van Ajax! Bij PSV had ie er nu nog niet ingestaan! Desondanks gun ik hem wel gewoon een mooie toekomst met een bijbehorende prima ontwikkeling! Laat iedereen dan maar zien dat PSV er flink naast heeft gezeten!

25 maart 2015 om 17:02

Dat middenveld van Ajax won anders wel vrij gemakkelijk van psv... en blijft overeind op CL niveau en EL niveau... het middenveld van psv heeft het al moeilijk als ze het spel moeten maken... met al die huurlingen van ze.

25 maart 2015 om 21:59

Ja ik zou vooral heel trots zijn op andersen en Singraven...

26 maart 2015 om 12:36

Andersen niet, dat is een meisje. Sinkgraven vind ik een toppertje.

26 maart 2015 om 14:18

Ja Sinkgraven heeft veel potentie, maar ik vind dat het middenveld wat body nodig heeft.

26 maart 2015 om 06:07

Als ze hem te licht vonden, waarom al die heisa dan, toen hij overstapte?

Lijkt er op dat een hoop Psv'ers erg gefrustreerd zijn dat ze deze topper in huis hadden, maar wegens een onduidelijk plan zijn verloren. Dat hij voor het geld heeft gekozen is natuurlijk onzin, anders wijs je niet City af.
Daarnaast heeft hij ook al meerdere keren aangegeven dat hij als middenvelder wilde spelen en niet als verdediger. PSV vond hem een verdediger en Ajax een middenvelder. Dan is de keus snel gemaakt lijkt me.

Ik kan me dit wel voorstellen. Hij is ook niet het enige talent dat bij PSV vertrok om een gebrek aan duidelijkheid over de toekomst. PSV heeft zo al meer talenten verloren. Deze jongen had behoefte aan een uitgestippeld plan en Ajax bood dat hem. Logisch dat hij dan voor Ajax kiest.

Bazoer blijkt nu ook een goede keus genomen te hebben. Hij staat er, presteert op jonge leeftijd, in het eerste van Ajax. Dat is knap. Daarbij zal hij ook zien dat hij bij Ajax in een grote groep talenten terechtgekomen is, terwijl daar bij PSV minder sprake van was. Ik denk dat hij de goede keus gemaakt heeft en hoop dat hij met die andere talenten iets moois kan presteren de komende jaren.

Hij staat nu in de basis, dus dan was het traject wat ze hebben geschetst iig geen lariekoek.
Dat kun je toch gewoon los zien van of het nu wel of geen eigen jeugd genoemd mag worden.

Jammer voor Psv, goed voor Ajax en Bazoer. Bazoer is niet de eerste en zker niet de laatste kans die voorbij komt voor clubs. Als er zich weer een talent meldt, zorg dan dat je m warm houd en goed begeleid. Meer kun je niet doen. En ik geloof dat PSV op dat gebied ook goede stappen aan het zetten is.

Iedereen die nu gaat roepen dat hij een verrader is probeert nu leuk de moraalridder uit te hangen. We hebben het hier over een tiener. Hij was 16 (?) toen hij naar Ajax kwam. Exact zoals hij het zegt: hij had het naar zijn zin bij Psv, maar Ajax deed hem blijkbaar een aanbieding waar hij meer heil in zag. In welk opzicht is het dan een verrader?

Is hij weg gegaan voor het geld? Waarschijnlijk niet, maar dat zal nooit bevestigd worden. Als hij echt voor het geld was gegaan zat hij nu al ergens in het buitenland.
Is hij op achterbakse wijze onder zijn/een contract geprobeerd uit te komen: Nee

Ik snap best dat er gefrustreerde Psv'ers zijn omdat een talentvolle speler naar een concurrent is vertrokken, maar om hem nu een verrader te gaan noemen gaat een beetje ver. Als Bazoer inmiddels al via Ajax naar het buitenland was vertrokken en je er nooit meer wat van hoorde zegt niemand er iets van, maar nu hij één van de uitblinkers is staat iedereen vooraan in de rij om er over te zeiken.

Gasten als het een speler van je eigen club die gaat naar een rivaal, die een goede speler is dan is het een verrader maar als t een goeie speler is van de concurrent dan is het slim....
Bijvoorbeeld nouri gaat nou naar PSV en is daar heel goed bezig dan zeggen jullie toch ook dat het een verrader is??

Sinds wanneer is er rivaliteit tussen Ajax en Psv? Overspannen reacties daar in Eindhoven.

De komende jaren zullen nog veel meer talenten doorbreken. Klaassen, van Rhijn en Bazoer zijn op dit moment de beste spelers. Volgend jaar zullen Zivkovich, El Ghazi, Milik, Veltman en Kishna die reputatie ook krijgen.

Wat een broodje aap verhaal.
Het is gewoon een feit dat ajax achter elk 'talent' zit en deze op jonge leeftijd proberen weg te kapen. Ze hebben zelfs Hendrix in de jeugd benaderd die er echter geen gehoor aan gaf. Dat is uiteraard het recht van Ajax om dat te doen. Dat doet uiteindelijk elke club. De best mogelijke spelers aan je club binden.
Maar het verhaal van Bazoer is echt lariekoek met het uitgestippeld plan wat Ajax voor hem voor ogen had. Hij heeft gewoon een betere aanbieding gehad. Ajaxieden die met de domme opmerking aan komen zetten dat hij dan voor Man City had gekozen als het om geld zou gaan, lezen niet goed aangezien zijn moeder hem te jong vond. Dus dan ga je voor de beste financiële optie in Nederland en dat was Ajax. Dat Ajaxieden dat proberen te ontkennen met Man City als Alibi is lachwekkend. Volgens mij gooit Ajax het meeste geld in haar jeugdopleiding in Nederland.
Mensen moeten ook ophouden met het ophemelen van de Ajax opleiding. Dat stond vroeger terecht hoog aangeschreven maar tegenwoordig is het gewoon middelmaat wat naar het eerste stroomt. Kwantiteit boven kwaliteit.

25 maart 2015 om 17:30

Bombanera99,

Enige wat ik lees in jouw reactie is rancune richting Ajax. Jammer want je weet echt niks van zowel deze situatie als de situatie in de jeugd.
Dit verhaal van Bazoer is namelijk gewoon de waarheid. Dit is een hele tijd terug al veel vaker ter sprake gekomen en er zijn meerdere mensen, ook binnen Psv, die toen bevestigd hebben hoe de situatie in elkaar stak. PSV heeft gewoon jarenlang de jeugd geen kans gegeven omdat ze koste wat het kost kampioen moesten worden en er werd te weinig aandacht besteed aan het laten doorbreken van de jeugd. Bazoer was toen een groot talent en wilde een plan hebben. Hier werd amper gehoor aan gegeven behalve dan de loze woorden dat zijn kans vanzelf wel zou komen. Daarnaast wilde hij bij PSV al naar het middenveld toe omdat hij dat veel meer zijn positie vindt. Echter wilde PSV daar niks mee doen en hem als verdediger gebruiken. Op dat moment is er besloten niet bij PSV te blijven en naar een andere club op zoek te gaan. Op dat moment is Ajax pas echt aan de slag gegaan om dit talent binnen te halen omdat ze in hem een groot talent zagen, niet zo raar natuurlijk, maar niet alleen als verdediger maar ook op het middenveld. Ajax had een plan en gaf hem de mogelijkheid om een linie naar voren te schuiven.

Met betrekking tot de jeugd van Ajax. Tja ga eens een keer bij de jeugd kijken en verdiep je er in want in de jeugd zie je nu eindelijk weer echt grote talenten lopen. Jij praat gewoon de rest achterna door te roepen ja we zien toch al jaren niks in het eerste doorbreken bla bla. Klopt talent creëer je niet in 1,2,3 jaar. Eerder 6/7/8 jaar aangezien ze van de D tot de A opgeleid moeten worden. En ja dat betekent dat er zolang er niet genoeg talent in de hogere jeugdelftallen zitten er spelers van buitenaf gehaald zullen moeten worden. Daar zie je nu wat spelers van doorbreken en die doen het helemaal niet verkeerd.

Leuke speler op het moment, hij zit gewoon beter bij Ajax dan bij Psv, simpel zat.
Ajax maakt er een sport van om zoveel mogelijk met jeugd te doen. Hartstikke prima, maar niet mijn "PSV"-ding.
Perfect stuk voor op VZ weer trouwens, weer dat geneuzel over zelf opgeleid of niet....... En iedereen trapt er weer in.

Gewoon pijnlijk, anders kan ik het als PSV-fan niet noemen. Ik denk overigens dat ze bij PSV momenteel veel beter bezig zijn met de jeugd dan voorheen. De kwaliteit van de huidige jeugdspelers zal nog altijd iets minder zijn dan bij Ajax en zeker minder dan bij Feyenoord en ik ben dan ook blij dat ze af en toe gewoon de portemonnee trekken. Ik geloof echter wel dat ze nu betere plannen hebben met jeugdspelers. Als het kampioenschap binnen is zou ik jongens als Bergwijn en Paal minuten gunnen.

Als Bergwijn doorbreekt krijg je andersom dezelfde verhalen. Het enige probleem is dat die jongen toch niet de kans zal krijgen.. Ja af en toe eens 10 minute invalle, maar ze zullen hem nooit even in de basis zetten tegen Feyenoord bijvoorbeeld, zoals Bazoer bij Ajax is begonnen, daar zijn ze in Eindhoven te schijterig voor, daarom moeten ze zich maar eens afvragen, waarom een Bazoer naar Ajax gaat. Die speelde nog gewoon in Jong PSV. PSV moet talenten eens 'echt' de kans geven, en voor de leeuwen gooien, al is het tegen Ajax , Az, Feyenoord ofzo, geen 5 minuten tegen NAC thuis als je 5-0 voorstaat. Dit is juist ook de identiteit van Feyenoord en Ajax, dat maakt die 2 clubs naar mijn idee specialer en mooier dan PSV, omdat hun dat gewoon wel durven te Doen!

25 maart 2015 om 18:06

PSV speelde / speelt met de jongste selectie van NL. Ajax heeft 4 jeugdspelers in de basis... Je punt is? Dat Feyenoord idd het lef heeft geboren uit wanhoop? Zodra daar weer geld is kopen zij ook een Kuyt en guidetti. Denk dat je haat dieper zit dan je nutteloze argumenten over kansen en jeugdspelers.....

25 maart 2015 om 18:10

Ajax heeft de jongste selectie van NL.

PSV heeft een aantal spelers zoals Bergwijn 1 minuut speeltijd gegeven in een bekerduel waardoor hun gemiddelde flink omlaag werd gehaald, maar als je het over Eredivisie hebt speelt Ajax met het jongeste basis en selectie.

Je kan het heel makkelijk zelf uitrekenen via de websites van beide teams of wikipedia.

Edit: Ajax heeft overigens wel meer dan 4 jeugdspelers in de basis. Naast van Rhijn, Veltman, Klaassen en El Ghazi spelen Andersen en Kishna ook geregeld in de basis.

Bazoer mag je eigenlijk ook als jeugdspeler rekenen aangezien hij op zijn 16e tekende terwijl bij PSV spelers die pas op hun 17e tekenden zoals Brenet, Locadia, Ritzmaier etc. wel als jeugdspeler worden gezien.

Het is toch allemaal niet zo moeilijk? Ajax kan geen goede spelers kopen, alleen opleiden. PSV kan wel goede spelers kopen, maar kan ze niet opleiden. Dat is altijd zo geweest en dat zal waarschijnlijk nog wel even zo blijven. Zo'n traject wat wordt ingezet met PSV doet men net of je uiteindelijk qua jeugd op het niveau ajax, feyenoord komt. Dat is gewoon een illusie in de Nederlandse markt is er namelijk niet zoveel ruimte door het gebrek aan talenten. Bovendien hebben ze de ligging tegen.

25 maart 2015 om 18:17

Nee hoor helemaal niet zoals je het wil laten schetsen. Ajax heeft namelijk met o.a. Zlatan, Suarez, Huntelaar etc. uitstekende zaken gedaan door ze met veel winst door te verkopen. En dat gaan ze hopelijk weer doen met Sinkgraven, Zivkovic en Milik bijvoorbeeld.

Wat betreft de ligging hebben ze bij PSV als grote voorbeeld dat ze wel in al op zeer jonge leeftijd mogen scouten. Ze hebben als enige nadeel dat jeugdspelers vaker fan zijn van Ajax en Feyenoord, maar qua scouten vissen ze gewoon in precies dezelfde vijver als Ajax en Feyenoord in Nederland.

De lat lag die tijd bij PSV gewoon hoger. Nu nog steeds. Soms moet je een stapje terug doen, om vooruit te kunnen. Bazoer is daar een mooi voorbeeld van.

25 maart 2015 om 17:54

Haha mooie opmerking om te negeren dat PSV gewoon een grote blunder heeft begaan door te kiezen voor 30+ spelers in plaats van te kijken of ze niet meer met de jeugd aan de slag moesten gaan. Na 3 jaar falen kampioen te worden hebben ze vorig jaar toch maar de keuze gemaakt ook talenten in te gaan passen. Dit jaar heeft PSV een perfecte mix. Niks op aan te merken. Dik terecht kampioen zoals het er nu uitziet maar de lat te hoog. Je bent echt een grapjas.

Triest dat ajax hem al vanaf zijn 14e probeerde weg te kapen.
En jammer dat hij er uiteindelijk toch ingetrapt is.

25 maart 2015 om 18:06

Steven Bergwijn ging op zijn 14e van Ajax naar Psv.

25 maart 2015 om 18:13

PSV is ook net zo erg als ajax.

25 maart 2015 om 18:46

Vergeet niet dat Ajax hem niet goed genoeg vond. Dus PSV bood hem een contract aan.

25 maart 2015 om 18:52

Ja Mateja Kezman9 PSV heeft hem een contract aangeboden op zijn 14e.

Steven is 1 van de grootste talenten in zijn leeftijdscategorie. Ja bij PSV zou hij inderdaad meer opvallen, maar hij ging echt niet weg omdat Ajax hem niet goed genoeg vond, integendeel. Het was zijn vader die hem naar PSV bracht.

25 maart 2015 om 18:52

Mateja, ze vonden hem wel goed genoeg maar konden niet omgaan met zijn moeilijke gedrag.

25 maart 2015 om 19:02

Quirento nee het was de bemoeienis van zijn vader.

Zijn vader had een meningsverschil met de leiding van Ajax (wat betreft perks) en bracht hem daarna naar PSV omdat hij bang was dat zijn zoon bij Ajax als 1 vd vele toptalenten werd gezien en daardoor mogelijk een contract zou mislopen op zijn 16e/17e. Zijn vader was/is een stresskip en heel erg begaan met de carriere van zijn zoon.

Steven geeft zelf ook aan dat hij bij PSV veel meer rust heeft gevonden nu hij eindelijk een contract heeft.

25 maart 2015 om 19:59

@peterhf

Dat gevoel had Sparta nou ook toen Feyenoord Wijnaldum op zijn veertiende wegkaapte. Vond je dat toen ook zo triest?

25 maart 2015 om 22:40

Nee want dat blijft in Rotterdam en Sparta is totaal geen concurrentie voor Feyenoord.
We zouden juist veel meer spelers van Sparta moeten halen want ik vind het heel jammer dat er nu grote talenten uit Rotterdam bij PSV en ajax spelen (of hebben gespeeld zoals Strootman)

25 maart 2015 om 23:00

Oh dus dat Sparta steen en been klaagt over haar spelers roof doet er niet toe want ze blijven binnen Rotterdam spelen?

Talenten uit Rotterdam horen voor Feyenoord te spelen, hoe durven die Spartanen en Excelsior daar anders over te denken? Laat die maar lekker degraderen naar de eerste divisie en liefst nog lager, alle grote talenten voor Feyenoord!

Duidelijke mening hoor maar vind je het erg als niet Feynoord supporters er anders over denken?

25 maart 2015 om 23:16

Nu gaan ze naar PSV (zoals Willems en Depay) en ajax dus dat is voor Sparta nog slechter.
Want als de beste Rotterdamse talenten voor Feyenoord kiezen blijven er ook meer talenten over voor Sparta en Excelsior dan wanneer er ook een hoop naar PSV en ajax gaan.

26 maart 2015 om 12:46

PeterHf, de zoveelste lachwekkende redenatie van je! Maakt niks uit dat Sparta uit Rotterdam komt, ze hadden iedereen zelf goed kunnen gebruiken. Meten met meerdere maten heb jij tot een kunst verworven, lachwekkend zeg.

26 maart 2015 om 17:39

Als Feyenoord ze niet haalt dan gaan ze wel naar PSV of ajax.
Dus dan zou Sparta liever moeten hebben dat ze in Rotterdam blijven.
Als Willems bijvoorbeeld bij Feyenoord had gespeeld dan had Nelom bijvoorbeeld bij Sparta of Excelsior kunnen spelen dus dat is voor alle Rotterdamse ploegen beter.

Heerlijk als een speler uit eigen jeugd op deze manier door weer te breken

Mooi advies voor PSV dus

Welke kans moest hij op die leeftijd dan krijgen?
Zelden worden er spelers van 15/16 op het veld gezet. Al helemaal als de positie een verdedigende is. Zo als ik had begrepen mocht hij al wel zo nu en dan mee trainen met het eerste.. Bij Ajax kreeg hij op dat punt net zo veel kans of zelfs minder.

Als hij het beter vind om op het middenveld te spelen kan ik deze stap wel begrijpen, maar zegt dat dan ook... Ga niet de club die je op een uitstekend pad heeft gezet voor lul zetten. Overigens dat kunnen verslaggevers ook uitstekend.

Het is duidelijk dat hij de keuze voor Ajax maakte om geld, positie en toekomst.
Bij city meer geld maar geen toekomst.
Bij PSV toekomst maar nog geen geld en positie.
Ajax bied gewoon alle 3 aan de jeugdige spelers.

25 maart 2015 om 18:56

Lauren E in wezen zegt hij dat toch ook wat je daar schetst in je laatste alinea?

En het is gewoon een feit dat Ajax meer kansen geeft aan de jeugd. Kijk wat er nu bij PSV achterin en op het middenveld speelt. Arias, Rekik, Bruma, Willems, Maher, Guardado en Wijnaldum. Stuk voor stuk allemaal gehaalde spelers en kijk dan naar Ajax. Dat bewijst dus zijn gelijk.

25 maart 2015 om 21:53

Ach, bij Ajax zijn het ook stuk voor stuk gehaalde spelers. Alleen Ajax haalt ze op een jongere leeftijd al naar Amsterdam.
Ieder zijn beleid. Ajax haalt de spelers liever op jongere leeftijd om ze (verder) op te leiden, zodat ze het "ajax spelletje" kunnen spelen. PSV heeft altijd spelers gekocht die er meteen (zouden moeten) staan. Wat dat betreft lijkt PSV van de Nederlandse clubs nog het meest op de vele Europese topclubs

Wie zegt dat hij bij psv niet de kans had gehad? Toen ze hem wegplukte in eindhoven was ook 2 jaar geleden. Maar hij doet het nu bij ajax prima kom over een paar jaar nog maar terug kijken of hoe het rer dan voor staat.

"scout Roy Wesseling nam al vanaf Bazoers veertiende regelmatig contact op"
Dat is nieuw voor mij. Ik heb altijd verondersteld dat Ajax pas contact met Bazoer opnam, nadat hij zelf al de keuze had gemaakt om te vertrekken bij Psv. Ook veelvuldig beweerd door vele Ajacieden hier op VZ. Daarom vond ik ook dat Ajax weinig blaam trof. Dit nieuws verandert wel het een en ander betreft mijn mening over de handelswijze van de Amsterdamse club.

25 maart 2015 om 22:41

precies al die verhalen van ajacieden blijken dus gewoon leugens te zijn

26 maart 2015 om 07:23

Wat veranderd dan aan de situatie? Hoe oud was bijvoorbeeld Zoet toen hij van Veendam naar PSV ging? En hoe zit het dan met Willems, Tamata, Ritzmaier, Depay, Locadia en Bakkali?

Veranderd dat dan ook de situatie?

26 maart 2015 om 22:36

Ajax heeft niet gebruik gemaakt van de situatie (zoals veel Ajacieden beweerden), maar deze zelf veroorzaakt. Een jeugdspeler die uit eigen beweegreden de stap maakt naar de concurrent, moet gewoon kunnen hoor. Maar als je als club jeugdspelers van de concurrent jaren gaat aansporen om een overstap te maken, dan is dat achterbaks. Vooral als je daar als club dan ook niet eens eerlijk voor uitkomt.
De spelers die jij opnoemt zijn niet te vergelijken met de situatie rondom Bazoer (die ik ook nog steeds niets kwalijk neem). Het gaat dan ook niet om de leeftijd waarop de spelers gehaald zijn, maar op de manier waarop en de manier hoe Ajax Bazoer naar Amsterdam heeft gelokt is meer dan achterbaks te noemen van de club.

27 maart 2015 om 07:40

Weet jij wat scouts dan altijd doen van Psv? Nee hè? Dat geldt dus ook bij Ajax. Ajacieden weten niet wat scouts allemaal doen en dit verhaal Wesseling is ook nieuw. Dus ga nou niets zeggen over beweringen over Ajacieden alsof zij dit hadden geweten.

PSV heeft ook scouts in dienst en zij scouten ook niet alleen maar bij amateurclubs, dus men mag best wel denken dat scouts van PSV ook zo te werk gaan zoals Wesseling.

Veel mensen hebben boter op het hoofd hier hoor. Alsof Ajax de enige club in Nederland is die scout bij andere clubs of waarvan scouts contact houden met zaakwaarnemers/belangenbehartigers?!
Voorbeelden van spelers van het huidige PSV en Feyenoord die op ongeveer dezelfde leeftijd een overstap hebben gemaakt van de ene bvo naar een andere bvo. Wijnaldum ging van Sparta naar Feyenoord en door naar PSV. Bergwijn ging van Ajax naar PSV. Het is gewoon handel, clubliefde is een schaars goed onder spelers en dat is toch logisch? Je werkt zelf misschien voor een werkgever maar als je het ergens anders voor je gevoel substantieel beter kunt krijgen stap je toch ook over? Waarom zou dat voor spelers anders zijn?!

Wat hij heeft meegemaakt of ervaren heeft dat zegt hij nu gewoon eerlijk. Wat is daar mis mee. Ik bedoel hij zal het wel beter weten dan ons toch hoe hij bepaalde situaties heeft ervaren of meegekregen.
En nu legt hij het gewoon uit hoe het hoort zonder arrogantie en is het nog niet goed. Hij zegt nog "ik verwijt PSV niks".

Mensen gaan los hier op elkaar op blijkbaar een vraag van 'n journalist waar hij doodnormaal antwoord op geeft.

Reageer

Het is niet mogelijk om te reageren op dit document.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren