Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

PSV gooit prijs van seizoenkaarten na ‘intern overleg’ omhoog

Laatste update:
/

Een seizoenkaart bij PSV wordt met ingang van het seizoen 2015/16 duurder. Dat maakt het Eindhovens Dagblad woensdag bekend. De regionale krant weet dat de seizoenkaarten gemiddeld gezien 3,5 procent duurder zullen worden. De club heeft na intern overleg gekozen voor een prijsverhoging.

De supportersvereniging van de Brabanders werd al eerder op de hoogte gebracht. Het lijkt erop dat men geen bezwaren heeft geuit tegen de prijsverhoging. PSV heeft de gemiddelde stijging berekend van de voorbije vijf seizoenen. Eén keer besloot men in die periode de seizoenkaarten niet duurder te maken, omdat het voorgaande seizoen teleurstellend verliep.

Voor het lopende seizoen kostte de goedkoopste seizoenkaart bij PSV 252,50 euro, waarmee de club na Feyenoord de duurste ‘goedkope kaart’ had. De duurste kaart voor zeventien thuiswedstrijden bedroeg 540 euro, waarbij PSV alleen nog Ajax voor zich moest laten.

Aanpassing sfeervak
Het Brabants Dagblad meldt woensdag dat PSV komend seizoen de inrichting van het sfeervak aanpast. De vakken T en U in het Philips Stadion zijn vakken met zitplaatsen, maar het komt geregeld voor dat de fans daar staan. Vak U zal worden toegevoegd aan de Oosttribune: een sfeertribune waarop staan gedoogd wordt. Vak T wordt juist een echt zitvak.

Ik kan begrijpen dat PSV de seizoenkaarten duurder maakt

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

De nadelen van supporter zijn van een club die kampioen wordt!

25 maart 2015 om 13:38

Klopt, want mensen zijn eerder geneigd een seizoenskaart te kopen, omdat je dan best zeker bent van kaarten voor de CL!

25 maart 2015 om 15:02

Volgens mij staat CL los van een seizoenkaart hoor. Het is te belachelijk voor woorden met dat Nederlandse voetbal. Elk jaar woorden de teams minder en minder en de (seizoen)kaartprijzen die stijgen elk jaar maar weer. Het is een beetje alsof je in een snackbar aan het eten bent wat daarvoor een goed restaurant was maar ze de prijzen niet hebben veranderd. Ook de afgelopen weken in de Arena, je zou maar met je gezin 200 euro hebben uitgegeven voor een middagje Ajax en dan dat voorgeschoteld krijgen.

Ik snap het vrije marktwerking maar ik snap niet dat iedereen er maar aan mee blijft doen, blijf lekker thuis, geen gedoe en op tv is alles nog beter te zien ook.

25 maart 2015 om 15:30

Bij deze clubs is het zo dat een seizoenskaarthouder als eerste kaartjes kan kopen voor Europese wedstrijden. Dus dat heeft wel degelijk invloed op het aantal seizoenskaarthouders.

25 maart 2015 om 15:28

Dat is onzin.
Ajax heeft het ook niet ieder jaar omhoog gegooid.

26 maart 2015 om 09:16

Vind je 3,5 % niet veel dan? Inflatie ligt stukken lager.
Daarbij was de supportersvereniging lang niet zo makkelijk akoord gegaan als PSV weer geen kampioen was geworden.

Belachelijk dat die prijzen omhoog gaan,psv heeft al jaren niks gepresteerd in Europa en in de competitie word het sinds jaren weer eens kampioen.

25 maart 2015 om 13:40

Wat hebben de prijzen van de seizoenskaarten met de europese prestaties te maken?

Bovendien is het normaal dat de prijzen van producten stijgen, zo worden jouw boodschappen ook ieder jaar een paar procent duurder. Zo werkt de economie.

25 maart 2015 om 14:01

@ Deentje

Als er 1 ding verrot is op deze planeet is het wel de wijze waarop de economie/vrije marktwerking/inflatie etc werkt. Dat het stijgen van prijzen in zijn algemeenheid normaal is ben ik niet met jou eens, ja als alles eerlijk zou verlopen. Alleen jij en ik weten beide dat veel prijs stijgingen kunstmatig zijn of gemanipuleerd worden, door gevoerd worden omdat entiteiten gewoon de macht hebben. In sommige/veel gevallen hun eigen falen, wat geld heeft gekost op deze manier willen goedmaken. Het hele systeem is nogmaals wat dat betreft door en door verrot.

On-topic over Psv: Na jaren slecht gepresteerd te hebben, vind ik het ook apart dat de prijzen meteen weer omhoog gaan zodra het er naar uitziet dat een ploeg weer eens kampioen word. De club zou de trouwe supporters ook kunnen bedanken door niet meteen alle prijzen omhoog te gooien.

25 maart 2015 om 14:21

@ Deentje

Dat is ook vrij normaal, maar 3,5% is veel hoger dan de inflatie van de economie van de laatste jaren. Sterker nog, we hebben deflatie momenteel. Helemaal gezien de slechte prestaties zou je verwachten dat de stijging in de vorige seizoenen lager zou zij geweest. Voor dit seizoen valt het nog ergens op te baseren. Je zou ook kunnen zeggen: jongens, we vragen geen extra 350,000 van jullie. Dat is waar het om gaat namelijk

25 maart 2015 om 14:34

Dat is waar, maar de inflatie/deflatie is natuurlijk niet hetzelfde in elke sector.
Die 350.000 euro extra lijkt niet veel voor een club, maar houd er rekening mee dat het structureel is, dus niet een eenmalige uitgaven. Vooral voor een club die structureel zijn kosten probeert te verlagen en zijn inkomsten probeert te verhogen, is dat best een belastend bedrag.

25 maart 2015 om 16:06

Maar er staat ook dat er een jaar geen verhoging is geweest ivm de slechte resultaten.

25 maart 2015 om 13:46

Europese wedstrijden staan los van een seizoenskaart.

25 maart 2015 om 15:43

En die stijgen ook elk jaar. Dat is een zekerheid. Voetbalclubs verhogen echt niet elk jaar.

CL volgend jaar en natuurlijk 1 jaar geen verhoging.
Maar 3,5 procent is zeker fors. Hopelijk worden de goedkope plaatsen het minst belast.

25 maart 2015 om 13:40

Tsja nog geen tientje er bij voor een jaar lang voetbal (voor de goedkoopste kaarten) vind ik niet zo fors als ik eerlijk ben...

25 maart 2015 om 13:43

3,5 procent is fors? Op een kaart van 250 euro is het een stijging van 8,75 euro en op een kaart van 500 euro is het een stijging van 17,5 euro. Dat noem ik niet echt fors

25 maart 2015 om 14:22

Emre61 fors procentueel niet qua werkelijke bedrag (wat zowieso relatief is).

Ajax heeft bijvoorbeeld in 2013 helemaal geen verhoging gedaan en in 2014 maar 2,5 procent (wat gebruikelijk is) dus dan kan je 3,5 best fors noemen ook al is het gemiddeld maar 10 euro meer per kaart.

25 maart 2015 om 14:43

De huur van ons appartement ging dit jaar met 4.5% omhoog wat €50 per maand betekende. Dat noem ik pas fors als je het vergelijkt met die €8 per jaar die je extra voor een seizoenkaart zou betalen. De fans lopen toch te klagen dat het beter moet en dat er betere spelers aangetrokken moeten worden? Het geld zal toch ergens vandaag moeten komen, al is de kaartverkoop niet de grootste bron van inkomsten.

Je zal maar weinig verdienen kwa geld, dan is een seizoenkaart echt niet te doen.

25 maart 2015 om 13:45

Dan neem je lekker een abonnement op Foxsports, wat is het probleem? Bier goedkoper, geen lange rijen, de stoeltjes zijn ruimer en er zitten geen dorpsidioten in je nek te hijgen. Winwin situatie.

Je zal maar weinig verdienen qua geld, dan is een Ferrari echt niet te doen.

25 maart 2015 om 13:59

Het probleem is dat fans wél graag in het stadion willen zitten. Lekker pauperen op de tribune met een biertje en je maten is toch een stuk beter dan thuis zitten. Het is toch vrij slecht dat een volkssport niet meer bezocht kan worden door mensen omdat het onbetaalbaar is geworden..

25 maart 2015 om 14:47

Voetbal was ooit een sport van het volk. Misschien ben ik wat ouderwets maar zo zie ik het nog steeds. Ik mag dan ook hopen dat het Engelse doemscenario in Nederland nooit werkelijkheid zal gaan worden. Ook arbeiders horen thuis op de tribune.

25 maart 2015 om 15:09

Het was ook als grapje bedoeld hoor. Maar als je een arbeider bent, en niet 250 euro per seizoen kan betalen voor een seizoenskaart, moet je toch echt ander werk gaan zoeken. We praten over +/- € 15,- per wedstrijd. In Engeland betaal je voor een seizoenskaart +- € 1.000,-. Dat is een heel ander verhaal.

25 maart 2015 om 13:46

dat valt toch alleszins mee?
Voor 252 euro zie je 17 wedstrijden, dat is nog geen 15 euro per wedstrijd.

25 maart 2015 om 13:47

Tja als het je hobby is.. Motorrijden of naar het café gaan kost ook geld.

25 maart 2015 om 13:57

Ach, het merendeel van de mensen dat zeurt dat ze weinig verdienen of van een uitkering rond moet komen, koopt 3x in de week een pak shag of heeft een hond/kat.

Roken en een huisdier zijn op jaarbasis duurder dan een seizoenskaart. Het is maar net waar je je prioriteiten legt. Ik verdien hartstikke goed, maar kan ook niet alles doen en kopen wat ik maar wil.

25 maart 2015 om 14:44

Ik denk dat iets te kort door de bo cht is, niet iedereen is iemand met een uitkering in de achterbuurt. Dat er keuzen gemaakt moet worden ben ik het met je eens, maar dat is altijd zo ongeacht het geld.

Logisch als ze CL spelen, willen ze meer inkomsten.

25 maart 2015 om 13:54

Seizoenskaarten hebben niets met CL te maken behalve dat je verzekerd bent van je eigen plek kopen.

Aan de ene kant snap ik omdat ze weer CL spelen, maar aan de andere kant zullen ze waarschijnlijk toch niet ver komen. Heeft Ajax dit ook gedaan toen ze weer kampioen werden na lange tijd??

25 maart 2015 om 13:52

Het gaat om 17 comp wedstrijden en niet CL wedstrijden. Misschien een idee, om eventuele Europa League wedstrijden er dan gratis bij te doen of eventuele hoge korting, zodat daar het stadion ook vol zit, tot aan de kwart finale ofzo?

OT: Ik vind het eigenlijk momenteel belachelijk om prijzen te gaan verhogen, de tijd van crisis is nog niet om en mensen willen toch een keertje een wedstrijd bezoeken. Op deze manier worden de clubs langzamerhand weer elite clubs met alleen maar rijke stinkerds op de tribune. Veel sfeer in het stadion gaat er kapot aan, doordat de minima niet meer kan komen. Dit zijn over het algemeen toch de sfeer makers (buiten de hooligans om).

25 maart 2015 om 13:57

Prijzen worden steeds belachelijker inderdaad. Wij hadden eerst in het Philips Stadion super plaats boven de catacombe op de middenlijn. Maar vanwege te hoge prijzen hebben we de plaatsen opgezegd;

25 maart 2015 om 14:00

Alleen maar rijke stinkerds? Omdat een seizoenskaart € 260,- kost?

Het merendeel van het achterbuurtvolk met een uitkering rookt een 6-voud van dat bedrag op jaarbasis weg. Is het niet via peuken, dan wel via benzine in de auto voor afstandjes die ook makkelijk op de fiets kunnen.

Life is all about choices!

25 maart 2015 om 14:04

Maar je bent dan wel goedkoper vergeleken als je alleen maar losse kaartjes per keer koopt

25 maart 2015 om 14:05

Wat heeft roken er mee te maken? 260 euro is gemiddeld 1/4e van een maand uitkering. Het roken is een verslaving die je kunt hebben opgelopen toen je maandelijks 2000 netto had. Door de zorgen die je hebt met een uitkering van 1000 euro is het logisch dat mensen meer roken. Ik zeg niet dat het goed is, maar kan heel veel situaties begrijpen dat iemand rookt, maar ook dat iemand een keer paar wedstrijden van hun club willen zien. Misschien is het meer een optie, dat clubs eens anders gaan innen, 4 termijnen ofzo. Zo doe ik dat ook met mijn kaart, maar gelukkig is dat weer op een andere manier geregeld dan dit.

25 maart 2015 om 14:14

roken is en blijft een keuze. net als een seizoenskaart kopen.

roken vanwege zorgen omdat je een uitkering hebt is natuurlijk het allerdomste, omdat je je zorgen er groter mee maakt.

ik heb jaren in de schuldhulpverlening gewerkt. vertel mij niets over domme keuzes en de manieren waarop deze worden verantwoord door de doelgroep.

25 maart 2015 om 14:25

@fcutrecht03 Ik denk niet dat je echt de situatie kent, wat vele werkloze wel meemaken. Dat is achteruitgang van je loon wat wel erg schikbarend kan zijn. Je de rekeningen amper kunt betalen en uit zorg meer gaat roken gaat drinken. Er zijn idd zat mensen die kunnen stoppen, maar onderzoek wijst wel uit, dat dit vooral mensen zijn, zonder zorgen. Gelukkig doe ik beide niet, maar ken wel mensen die extreem aan het roken zijn geslagen, toen ze echt en dan zeg ik echt financieel achteruit gingen. Vaak zitten deze mensen aan hypotheken of hoge huurlasten vast. In deze tijd is het al vrij moeilijk een goedkope huurwoning te vinden, mocht je onverhoopt je huis moeten verkopen. Dus dan blijven de zorgen. Roken is idd geen ziekte, maar je kunt het dan wel als ziekte zien. Mensen hebben vaak in betere tijden gekozen om te gaan roken, maar willen er nu af, maar door de malaise lukt dat nu niet. En ja, ken zat mensen die het wel willen, maar gewoon niet kunnen, door de huidige situatie in Nederland.

25 maart 2015 om 14:32

waren de uitkeringen altijd maar 260x4 per maand, pffff dat zou relaxed zijn

25 maart 2015 om 15:04

Houd toch op man. Stoppen met roken is een kwestie van geen peuk aansteken. Kwestie van ruggengraat tonen. Heeft niets te maken met iets wat je als ziekte kunt zien. Dat vind ik een belediging van mensen die door een echte ziekte niet naar het voetbal kunnen. Tamelijk respectloos van je, zelfs.

Ik heb zelf gerook in misschien wel de moeilijkste tijd van mijn leven. Kwam er op een dag 's middags om 12:00 achter dat het pakje wat ik 's ochtends kocht al op was. Ben toen, op dat moment direct, gestopt. Nooit meer een peuk aangeraakt, wel in de verleiding geweest, maar ik had wel ruggengraat genoeg.

25 maart 2015 om 15:25

@braakneiging was het maar zo makkelijk voor die mensen. En nee associeer het niet met een ernstige ziekte. Het is voor de een makkelijker dan voor een ander. Een verslaving kan je bestempelen als ziekte. Niks mis mee. Alleen moet je het niet overdrijven met ernstige ziekte. Jij bent waarschijnlijk een daadkrachtig persoon, maar vergeet niet, dat er mensen zijn, die minder sterk in hun schoenen staan. En het is wel heel makkelijk gezegd geen een meer aansteken, de een kan het de ander niet.

25 maart 2015 om 15:44

@randje. dat is dan hun probleem. en als ze dan vervolgens geen seizoenskaart kunnen betalen door hun eigen zwakte, dan lig ik daar niet wakker van.

nogmaals, ik heb jaren in de schuldhulpverlening gewerkt en daar barst het van de klanten die zeuren over alle externe factoren, zonder naar zichzelf te kijken. gaat de ziektekostenverzekering met 3 euro per maand omhoog, dan klagen ze daar een maand over. maar de flessen cola moeten wel van de ah komen hoor, want die van de lidl is niet te zuipen. en de kinderen moeten toch elke week een keer naar de mac donalds kunnen? zelf friet bakken? nee, we gaan altijd naar de friettent..... en die auto hebben we echt nodig hoor, voor de weekboodschappen. staatsloterij doen we al jaren aan mee, je weet nooit he? de kat krijgt altijd nat voer, dat vindt hij veel lekkerder dan goedkopere brokken. etc. etc.

echt. er zijn een paar uitzonderingen, maar armoede in nederland is doorgaans een keuze.

25 maart 2015 om 16:11

Die laatste zin, kan ik al weten dat jij nooit in de schuldhulp sanering hebt gezeten. Want die keuze heb je lang niet altijd, beter gezegd, ik denk dat 75% er niet voor kiest.

25 maart 2015 om 16:21

Ik denk dat jij mensen te makkelijk als slachtoffer ziet en vergeet dat mensen vaak door keuzes die ze zelf maken in situaties terecht komen.

En zelfs in de schuldsanering leef je niet in armoede. Nee, ik heb er zelf niet in gezeten, maar heb wel tal van mensen in die situatie begeleid. En dan zie je grote verschillen in hoe mensen er mee omgaan en welke keuzes ze maken.

25 maart 2015 om 16:43

Ja want ontslag en terug vallen van 1800 naar 1000 doe je zelf? Bedrijven gaan door personeel kapot? Ik doe wel wat boekhoudingen, gewoon omdat ik goed met cijfertjes kan en daar vrij handig in ben. Dan weet je dat mensen vaak geen keuze hebben. Ik heb 3 jaar geleden de mazzel gehad, dat ik naar 2 maand thuis te hebben gezeten weer een baan vond. Ook omdat mijn oud baas iets te groot risico nam. Sterker nog, wij hebben als personeel voor die tijd aangegeven, dat niet te doen. Ik werk nu bij een gezond nadenkend internationaal bedrijf wat groeit op de administratie. Ben net 2 maand terug van 1,5 jaar Barcelona. Hebben nu een aantal vacatures open voor aankomend zomer met kans op vast. Als jij weet, dat er op bijna elke vacature 70 sollicitaties binnenkomen, dan weet je gelijk dat er heel veel zijn mensen die echt willen. En die geen keuze hebben, dan met het minima te leven. Heel veel bedrijven willen die mensen allemaal wel helpen, maar helaas gaat dat niet, tenminste niet met de middelen die bedrijven hebben. Wel als gemeentes een klein subsidie geven voor een jaar. Uiteindelijk is het voor 3 partijen een win win situatie.

25 maart 2015 om 16:47

Bij ontslag (als dat buiten je schuld is) val je niet terug van 1800 naar 1000.

Voor je iets roept, misschien eerst even verdiepen in de sociale zekerheid.

25 maart 2015 om 21:39

Armoede een keuze, van dat soort opmerkingen krijg ik nou braakneigingen Maar joh, niet iedereen is gezegend met empathie. Wat betreft de prijzen voor seizoenkaarten: alhoewel 3,5% een forse stijging is, denk ik dat de uiteindelijke prijzen vrij schappelijk zijn. Nog geen reden tot klagen dus. Gemiddeld 15-20 euro per wedstrijd lijkt me een redelijke prijs. Wat ik nog wel een leuk idee vind, is lege stoeltjes weggeven aan gezinnen in de bijstand. Alle andere mensen zouden toch wel 300€ moeten kunnen missen op jaarbasis.

Wat hebben de prijzen van seizoenskaarten te maken met het feit of PSV wel of geen CL speelt? Deze kaarten moeten toch weer los worden gekocht, heeft niets met de seizoenskaarten te maken lijkt mij. De enige zekerheid die je hebt is je eigen plek bij Europese wedstrijden. Tja, voor 25 euro minder kun je ook een keer ergens anders zitten lijkt me.

Juist als PSV CL speelt zou je zeggen dat ze de prijzen niet hoeven te verhogen door de ruim 20 miljoen aan inkomsten.

Ach, PSV is zo slecht nog niet voor de supporters. Ik betaal nu iets van 290 euro voor een geweldige plek (vijf meter van het veld, ongeveer ter hoogte van de 16-meterlijn).

Verder zijn de PSV-supporters het afgelopen jaar ook al een paar keer aardig "gematst". Kaarten voor de Europa League-poulewedstrijden waren 3 voor de prijs van 2 plus een gratis kaartje voor de bekerwedstrijd PSV - Utrecht, de EL-wedstrijd PSV - St. Polten was gratis voor seizoenkaarthouders, een seizoenkaart voor Jong PSV (19 Jupiler League-wedstrijden) is maar 25 euro...

25 maart 2015 om 14:01

Mooi om te zien een dankbare supporter, de verhoging valt mij allerminst mee. Alle prijzen schipperen in het dagelijkse leven, dus ja dan moet je ook mee als voetbalclub.

25 maart 2015 om 15:47

Fantastische reactie. Alle leden hier zouden deze reactie net zo vaak moeten lezen tot ze hem snappen.

Ik vind het allemaal nogal overdreven.
Ten eerste doet voetbalzone (met zo'n titel) alsof PSV de prijzen met 30 % 'omhoog gooit'
Ten tweede zal de inflatie in 2016 minimaal 1.5 % zijn waardoor de prijsstijging maar 2% zou zijn.
Ten derde heb ik dit jaar heel wat leuke wedstrijden thuis gezien waardoor ik het ook minder vervelend vind om iets meer te gaan betalen. (in tegenstelling tot de afgelopen jaren)

Mvg

Voetbal moet toch een volkssport zijn.. Vind het schandalig zulke hoge prijzen. Voor een paar jongens van 20 jaar..

25 maart 2015 om 14:16

Een gemiddelde jongen van 20 jaar kan makkelijk €15 per wedstrijd neerleggen..
Toen ik 16 was verdiende ik al rond de €200 per maand, dus snap je visie niet echt

25 maart 2015 om 14:27

Nee, ik bedoel meer dat we zoveel geld moeten leggen om naar jongens van 20 te kijken.

25 maart 2015 om 14:36

Vergeet niet dat er nog steeds amper werk is voor jongeren. Ik verdiende toen ook zat omdat te kunnen betalen. Had een goeie krantenwijk, maar zelfs die worden minder, winkels nemen minder personeel aan en ga maar ff door. En makkelijk 15 euro per wedstrijd neertellen als jongen van 20 gaat er bij mij ook niet in. Gemiddeld persoon van 20 studeert nog, krijgt een lachwekkend bedrag aan studie financiering. En zoals ik al zei, werk ligt niet voor het oprapen.

25 maart 2015 om 16:09

Houd toch eens op man. Het barst echt van de bijbaantjes voor jongeren. Dat die jongeren allemaal schone handjes willen houden en alleen maar willen werken op de tijdstippen waarop iedereen dat wil is geen excuus. En anders is er meer dan genoeg vakantiewerk. Paar weekjes werken in de zomer en je hebt genoeg geld de rest van het jaar om leuke dingen van te doen.

Je verwart luiheid en excuustruus spelen met een gebrek aan beschikbaar werk.

Bovendien, toen ik 20 was, was ik afgestudeerd en had ik gewoon een fulltime baan met ruim € 2000,- in de maand.

25 maart 2015 om 16:50

Ik stop met deze discussie, want denk niet dat we eruit komen.

25 maart 2015 om 16:57

Naast geld voor een kaartje, wil je altijd wel wat te drinken, je zal er met openbaar vervoer of auto naar toe moeten.... er zijn wel veel meer kosten dan alleen het kaartje al.

Daarnaast doe je net alsof het een maandabonnement is, met je 15 euro per wedstrijd! Het gaat er nog steeds omdat je het bedrag in 1x moet uitgeven, het is niet voor niets dat de meeste hun telefoon bij hun abonnement nemen dan los kopen.

25 maart 2015 om 17:43

Als je net zo snel stopt met werk zoeken als dat je stopt met deze discussie snap ik waarom jij geen baan hebt.

26 maart 2015 om 09:15

Wel goed blijven opletten he, die discussie had hij hierboven al erg lang gevoerd... Dus ja, je grap kan de prullenbak in

Ik zie in het stuk hierboven dat de "goedkoopste" kaart bij Feyenoord duurder is. Hierbij zit wel meer inbegrepen dan de competitie thuiswedstrijden.
Buiten een luxe maandblad en een jaarlijks aandenken ook de openingswedstrijd, de eerste thuiswedstrijd in de Knvb beker en evt. de eerste Europese thuiswedstrijd.

Ik weet niet of dit bij andere clubs ook zo is.

25 maart 2015 om 15:06

Bij Psv zit ook een luxe blad en je krijgt 1 muntje voor een drankje naar keuze (bier). Daarnaast krijg je nog bepaalde kortingen in de fan shop en was volgens mij de derde voorronde gratis.

Ook heeft Psv voor bekerwedstrijden acties dat je met je seizoenskaart voor een tientje bijvoorbeeld naar de wedstrijd kan.

Voor iedereen die hier de Champions League gaat koppelen aan de stijgende prijzen: Het gaat om de eredivisie, het staat zelfs in de tekst. Daarnaast gebeurt dit elk jaar en is dit gewoon de marktwerking. Sla een keer een economie boek open zou ik zeggen. Van havo 1 is al genoeg.

En voor de mensen die het niet kunnen betalen hebben ze ook iets uitgevonden: sparen.

25 maart 2015 om 16:22

Toch is de koppeling er wel. Door het hebben van een seizoenskaart, ben je ook verzekerd van kaarten voor de CL. Dat recht op eerste koop van je eigen stoeltje mag wat mij betreft ook best wat extra kosten voor seizoenskaarthouders.

25 maart 2015 om 16:25

In de jaren zonder Champions League, die nu ook nog totaal niet zeker is, gingen de prijzen ook gewoon omhoog..

Logisch. Psv levert met Ajax veruit de meeste kwaliteit door de jaren heen en daar betaal je voor. Feyenoord is wel heel duur voor een club die zelden meedoet voor de titel en hem ook bijna nooit wint.

Ze vinden dat er geweldig en attractief voetbal wordt gespeeld, dus moet daar ook voor betaald worden!

De miljoenen van de CL gaan sinds jaren binnenstromen en wat doet de club?
De prijzen verhogen.
Waarom niet de supporters belonen voor hun support in de mindere jaren en de prijzen gelijk houden?
Ik ben wel benieuwd waarom ze die verhoging doorvoeren, en dan vooral 3,5 procent.

wat een discussie over roken zeg haha, en het is trouwens wel een ziekte, verslaving is een ziekte, dat heeft men onderzocht, sommige hebben het verslavingsgen en anderen niet.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren