Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

De Boer: ‘Hoe bestaat het dat je Ronaldo beter vindt, denk ik dan’

Laatste update:

Voetbalfans discussiëren als jaren over wie ’s werelds beste voetballer is: Cristiano Ronaldo of Lionel Messi. Allebei hebben ze waanzinnige records gevestigd met hun doelpuntendrift en ieder worden ze gezien als onmisbaar bij hun club. Ronald de Boer neigt naar Messi, omdat die een ‘natuurlijke voetballer’ is. Dat zegt De Boer in zijn column voor Voetbal International.

/

Toen De Boer in het verleden nog werkzaam was in de Ajax-opleiding, hoorde hij de jeugdspelers heel vaak de discussie Ronaldo-Messi voeren. “En iedere keer weer was ik verbaasd te horen dat het merendeel van de jeugd een voorkeur heeft voor Ronaldo. Hoe bestaat het dat je Ronaldo een betere voetballer vindt, denk ik dan. Eigenlijk hoort daar maar één straf op te staan: direct van de club af, haha”, zegt De Boer met een knipoog.

Volgens de oud-middenvelder heeft de opmars van social media, in de laatste jaren, veel te maken met de populariteit van Ronaldo. Als je jezelf volgens De Boer goed profileert op Facebook, Twitter en Instagram, komt het al snel goed. Ter vergelijking noemt hij de naam van Kim Kardashian. “Zorg dat je billen goed uitkomen op de foto, deel de plaatjes veelvuldig op de sociale media en het duurt maar even of iedereen kent je. Met een beetje fantasie kun je stellen dat Cristiano Ronaldo de Kim Kardashian is van de voetballerij.”

Ben jij het eens met Ronald de Boer?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Cristiano Ronaldo vergelijken met een talentloze vrouw is absoluut onzin. Ik snap De Boer zijn punt en even los van het feit wie de beste van de twee is, allebei de spelers staan wel ver boven de rest. Hij doet net alsof Ronaldo zijn drie gouden ballen verdiend heeft vanwege social media. De Boer vliegt hier pijnlijk uit de bocht

25 maart 2015 om 11:34

Deze man is de weg kwijt, zegt genoeg over zijn voetbalkennis.

25 maart 2015 om 11:52

Vind ik ook, deze man is zo enorm subjectief. Stond een tijd geleden in zijn column dat het niet verkeer zou zijn als Clasie nog een jaar bij Feyenoord zou blijven en dat terwijl Clasie bij uitstek een van de beste middenvelders van Nederland is.

25 maart 2015 om 15:16

Hij maakt geen vergelijking op het gebied van voetballend vermogen, denk niet dat Kim een goede voetbalster is. Maar de Boer heeft wel degelijk voetbalkennis. De beste man heeft meegelopen bij Barcelona en is een topspeler geweest.
Ik zou me meer zorgen maken over mijn eigen voetbalkennis, Kondogbia.

25 maart 2015 om 16:46

met oog op het ek zal het goed zijn om clasie nog in nederland te houden maar ja jij zal het wel anders zien. Zelfde geldt voor depay en Wijnaldum

25 maart 2015 om 11:39

Precies, Kardashian zonder bil blijft niets van over. Ronaldo zonder instagram is nog steeds een geniale voetballer.

25 maart 2015 om 11:44

Je neemt zijn verhaal nu wel heel letterlijk. Hij zegt nergens dat Ronaldo een slechte voetballer is. Messi is alleen duidelijker de veel betere voetballer. Jeugdspelers vinden vaak Ronaldo beter maar die treed veel meer op de voorgrond en in de spotlights en dat zorgt ervoor dat die jeugdspelers die mening krijgen. Dat is wat de Boer bedoelt.

25 maart 2015 om 12:06

Letterlijk of niet, de vergelijking raakt kant noch wal. Zou het iets te maken kunnen hebben met zijn overduidelijke voorkeur voor Barcelona? Waarom lees ik dit soort artikelen dagelijks nu Messi in vorm is en Ronaldo niet, terwijl het een half jaar geleden stil was?

Fenomenale spelers waar als ze aan de bal komen ik er altijd ff voor ga zitten. Dé smaakmakers van het huidige voetbal en om er nou één te gaan vergelijken met Kim K of te zeggen dat hij zijn status heeft bereikt door social media slaat he-le-maal nergens op.

25 maart 2015 om 12:14

Dat slaat wel ergens op. C. Ronaldo gaat natuurlijk niets beter voetballen door zijn presentatie. Maar ontkennen dat zijn status niet wordt beïnvloedt door zijn verschijning op social media is natuurlijk onzin. Dat doet het wel degelijk. Dat is notabene één van de redenen dat het gebruikt wordt. Social media zoals facebook, twitter, etc zijn bij uitstek manieren om een bepaald product in de markt te zetten.

25 maart 2015 om 12:57

De Boer moet niet zoveel lullen en presteren met zijn ajax. Wat wij te zien krijgen van zijn ajax is om van te huilen. Door dniper uitgeschakeld en geen kampioen en dan durft hij te beginnen over CR7. Gast w t f....ga eerst een keer proberen eerste ronde CL te overleven en dan pas praten met je waardeloze fluwelen revolutie.

25 maart 2015 om 13:04

Dit stukje is van Ronald de Boer.

25 maart 2015 om 13:12

Zindedin

Vertel mij eens hoe Ronald de Boer moet presteren met zijn Ajax als hij daar niet werkzaam is. Misschien ligt het aan mij maar ik denk dat het vrijwel onmogelijk is als hij daar niets in de pap heeft te brokkelen.

25 maart 2015 om 13:22

excuus heb eroverheen gelezen..dan zijn broer pushen om beter te presteren met zijn armzalige ajax .

Nee het gaat erom dat (oud)spelers altijd hun mond vol hebben over spelers en even vergeten dat ze zelf niet eens de helft bereikt hebben van wat CR7 of Messi bereikt hebben.
Dus zwijg en ga maar met opa Johan die fluwelen revolutie die niks anders dan ellende heeft gebracht bij Ajax verdedigen.

25 maart 2015 om 13:50

Joh waar heb je het over. Messi is toch duidelijk de betere speler dan Ronaldo? Jeugdspelers nemen het voor Ronaldo op omdat hij alle aandacht op zich gericht wilt hebben. Jij haalt er allemaal andere dingen bij.

25 maart 2015 om 14:02

Ansjo je kan het wel brengen als een feit, maar feit is juist dat Ronaldo al 2 jaar beter is als Messi.
Gekozen door alle aanvoerders, bondscoaches en journalisten...

Ronald kan niet verkroppen dat Ronaldo de afgelopen 2 jaar het onmogelijke heeft gepresteerd.. Namelijk beter presteren dan zijn oogappeltje Messi ... Jammer voor je joh.

25 maart 2015 om 14:27

Van mij mag jij Ronaldo een betere voetballer vinden dan Messi hoor maar Messi zal tot het eind der tijden in 1 adem worden genoemd met Cruijff, Pele en Maradonna. Ronaldo niet. Messi is uniek. Ronaldo niet.

Messi is de betere voetballer. Punt.

Ronaldo is meer "swag". Dat is alles. Domme pubers zijn gevoelig voor die onzin.

25 maart 2015 om 16:46

is ronald de Boer gap

25 maart 2015 om 19:17

Zegaan het tog nooit eens worde wie beter is , net als pele en maradonna

25 maart 2015 om 15:14

Ik denk dat jij de plank misslaat.. Hij vergelijkt op basis van populariteit. Iedereen kent Kim door haar goed onderhouden social media met sexy foto's, voor Ronaldo geldt dit net zo, zegt de Boer. Zijn imago wordt duidelijk door social media waardoor zijn populariteit stijgt. Er staat niks over een vergelijking op basis van talent..

25 maart 2015 om 19:12

Haha zij is bekend om dat ze laat zien dat ze een hoer is

Omdat messi denk ik het ontoereikbare niveau heeft.
Het niveau van ronaldo kan je naartoe trainen.

Maar om hem nou met Kim kardashian te vergelijken is ook wat.

25 maart 2015 om 12:07

Het merendeel van de mensen kan echt niet naar het niveau van Ronaldo toe trainen hoor. Hij heeft gewoon ook bakken talent die hij met veel training perfect heeft moeten maken.

25 maart 2015 om 12:14

Daar gaat het niet om maar het is wel een bereikbaar iets.
Talent zoals messi robben hazard moet in je zitten dat kan je niet trainen.

25 maart 2015 om 12:20

Talent zoals Ronaldo ook. Je doet net alsof iedereen dat kan met een uurtje langer trainen per dag.

Ik vind Messi ook beter, maar het verschil in puur talent tussen deze twee is volgens mij niet zo enorm.

25 maart 2015 om 12:33

En misschien ligt daarin wel het feit dat mensen Ronaldo geweldig vinden. Messi's talent is aangeboren. Ronaldo heeft minder talent, maar wordt vaak in een adem genoemd met Messi. Dat is toch geweldig? Ik hou van spelers die door hard te werken verder komen dan je op grond van hun talent zou verwachten. Ik geniet ook van Messi. Misschien moeten mensen een keer gaan genieten van dit soort spelers ipv altijd gaan vergelijken.

Vorig jaar was Ronaldo beter, nu Messi. Als je als journalist anders beweert, snap je er in mijn ogen niks van. Iemand als Ronaldo vergelijken met Kim Kardasian is respectloos en onnodig. We vergelijken de broertjes De Boer toch ook niet met Bassie en Adriaan?

25 maart 2015 om 12:52

@braakneiging dat verschil in talent tussen ronaldo en messi is enorm.
Kijk maar eens waar messi allemaal kan spelen alleen al.
Overal in de aanval en op middenveld.
Daarbij is hij de spelmaker en topscoorder en hij kan zo 4 5 man voorbij dribbelen.
Ronaldo kan specifiek een paar dingen heel goed.
Scoren en sprinten en geweldige getimede loonacties en hoog springen.
Dit heeft hij zo goed getraind dat hij een uitzonderlijk hoog niveau haalt.
Maar het is getraind en niet iets natuurlijks.

25 maart 2015 om 13:01

precies, en messi zijn pass is een klasse apart, en messi heeft een beter overzicht. ronaldo heeft de bal ... kop naar beneden en zo snel mogelijk naar t doel of van 25 meter schieten.

25 maart 2015 om 13:36

En toch ben ik benieuwd als Ronaldo op techniek zou gaan spelen ipv op kracht.
Bij Man Utd zag je al dat die jongen over veel techniek beschikt maar bij Real heeft hij op de een of andere manier een knop omgezet om alles op kracht te doen en alleen maar doelpunten te gaan maken.

25 maart 2015 om 13:46

Dan gaat hem dat nog niet lukken zo te dribbelen als messi.
Dat moet echt in je zitten.

25 maart 2015 om 14:21

Zeker Ronaldo nog nooit zien spelen bij Manu ofwat? Hij is bij madrid niet zo goed in dribbelen als Messi bij barca, maar dat Ronaldo niet zo goed kon dribbelen als Messi en dat het niet in hem zit klopt niet helemaal

25 maart 2015 om 15:30

Nee ik heb hem nog nooit zien spelen.
Hij komt bij lange niet in de buurt.
Vraag me af of jij hem wel eens Gekeken hebt.

25 maart 2015 om 19:01

Jij hebt hem inderdaad dus nooit Bekeken in zijn tijd bij manchester, prima. Is dat ook weer duidelijk

25 maart 2015 om 21:31

In zijn tijd bij Manchester heb ik hem nog op old Trafford zelf gezien.
En toen kwam hij ook niet in de buurt van messi qua dribbels.
Ik vraag mij echt sterk af of Jij ronaldo ooit wel hebt zien spelen?
Ronaldo heeft het nooit gekund om 3 4 man uit te spelen.
Als jij beweerd van wel dan lieg je.

25 maart 2015 om 22:59

https://www.youtube.com/watch?v=twvfdbz2tg4 Come again?

Voetbaltechnisch begrijp ik De Boer wel. Messi is intrinsiek de betere, meer technische voetballer met fluweel voetenwerk. Maar die instrinsieke kwaliteiten moet je ook staven met prestaties. Nu hoor je mij zeker niet zeggen dat Messi dat niet gedaan heeft, maar ik denk wel dat Ronaldo de vorige twee jaar nog net iets meer heeft laten zien qua aantal doelpunten etc.

25 maart 2015 om 11:43

Qua doelpunten verschilde het niet eens heel veel, Ronaldo was wel beter , dat staat niet ter discussie, hoewel ik persoonlijk Robben de beste vond afgelopen jaar.

25 maart 2015 om 12:15

Puur naar resultaten gekeken is Messi ook de betere. Ronaldo komt ook in topjaren niet aan het aantal goals en assists dat Messi haalt.

Ouch, slaat natuurlijk helemaal nergens op, Kim Kardeshian, kan echt helemaal niets, terwijl Ronaldo een fenomenale voetballer is, ga niet mee in de discussie Messi of Ronaldo, maar net doen alsof hij zo populair is omdat hij het goed doet op de social media is een gotspe

25 maart 2015 om 12:29

Dan heb je het niet begrepen. De vergelijking draait niet om het wel of niet hebben van talent maar om de bijdrage van social media aan de populariteit. Hij msg prima denken dat CR7 bij de jeugd populairder is door zijn gebruik van social media.

25 maart 2015 om 13:02

Ronaldo in zijn United tijden had zeker niet de hoeveelheid fans die hij nu heeft. En als ik het mij nog goed kan herinneren schoot hij toen ook al de pannen van het dak af. Velen vonden hem toen zelfs beter.

25 maart 2015 om 13:37

In zijn tijd bij Utd was social media ook nog niet zo populair.
Daarbij Messi heeft ook Facebook, Instagram noem maar op dus het is een beetje bla gepraat.

25 maart 2015 om 13:44

Internetmarketing en sociale media bestaan al iets langer dan de dag van vandaag

Ronaldo is gewoon heel goed gebruikt door Real. Ze hebben hem als product neergezet en alles eraan gedaan, dat die populair werd. Neem die actie om Ballon d'or met die namen Ronaldo. Het is het gratis gebruik maken van reclame van social media, zoals bedrijven dat doen met producten. Ik wil wel eens weten, hoever de hype rond Messi was geweest als ze dit op dezelfde manier hadden gedaan! Natuurlijk heeft Real flink lopen profiteren van Ronaldo en eerlijk gezegd, denk ik dat die media boycot niet van Ronaldo komt maar van Real.

25 maart 2015 om 11:44

Dat is al begonnen bij United hoor. Daar is het merk Ronaldo ontstaan en Real heeft het overgekocht en dit hebben ze verder uitgebuit.

Nu hebben ze alleen precies hetzelfde geprobeerd bij de minder flamboyante Bale (en Barcelona doet overigens precies hetzelfde met Neymar omdat Messi niet geschikt is voor twitter en al die onzin). Bale kwam alleen niet uit een kampioensteam, is technisch net even iets minder dan Ronaldo en ook kwa uiterlijk, facebook en twitter legt hij het af. Als je prestaties op het veld dan ook niet de volle 100% zijn beland je gewoon op de bank.

25 maart 2015 om 11:48

Daarom vermoed ik dat Bale al eerder is aangekocht, omdat misschien barcelona of Man U hetzelfde kunstje ging flikken met hem. Daarom verwacht ik ook dat Ronaldo verkocht gaat worden en dat ze bale erneer zetten als het Real product. Ik ga er vanuit dat mensen over een jaartje of 2 als die wel tot zijn recht komt wel zien als de beste ter wereld. Zo werkt dat nu eenmaal.
Zolang mensen iets gaan roepen gaan mensen het geloven.

25 maart 2015 om 11:53

Bale zal dan nooit maar dan ook nooit in de buurt komen van het merk Ronaldo. Dan hadden ze beter Neymar gehaald..

25 maart 2015 om 12:06

Ben ik mee eens, maar je weet niet hoe Real dit uit gaat buiten. Anders kun je daarna zeggen gegokt en verloren. Niet alles is een succes. Maar ik ga ervan uit, dat er wel winst word gemaakt, door de gratis reclame op social media.

Het verschil is dat Kim Kardashian nog nooit in haar leven wat gepresteerd heeft...

25 maart 2015 om 11:41

Nah, in bed misschien

25 maart 2015 om 12:10

Ik vind het toch wel een prestatie om met he-le-maal niks wereldberoemd te worden en miljoenen te verdienen.

25 maart 2015 om 12:25

Inderdaad. Net als zo'n Paris Hilton. Niets kunnen en toch wereldberoemd zijn omdat je een keer met je blote tetten op een filmpje te zien bent.

En vervolgens een beetje niveauloos aanklungelen met acteren, zingen, DJ-en en iedereen die het slikt.

Groot, groot respect voor.

25 maart 2015 om 12:58

Zal vast niet het enige zijn wat ze slikt.

Ik vind dat de Boer hier wel erg ver in gaat. Hij doet net alsof Ronaldo de veters van Messi niet mag strikken en er niets van kan. Op dit moment is Messi beter in vorm en de betere, anderzijds gold dit voor Ronaldo aan het begin van het seizoen. Daarbij is Ronaldo het voorbeeld van hoe goed je kan worden door te trainen (lichaam, techniek etc.). Messi is in mijn ogen getalenteerder van nature

25 maart 2015 om 13:22

Ronaldo zit meer op social-media dan een Messi. Je ziet zijn mooie autoos, mooie vrouwen, prachtig lichaam, eigen maniertje van juichen, scoren, trucjes die je op straat na kan doen. Dat vinden jonge gasten natuurlijk mooi om te zien en dat willen ze zelf ook.
Ik denk dat R.deBoer dat bedoelt. Hij zegt het wel op een knullige manier.

Moet dit? Ik kan Ronald de Boer voortaan zo tig andere onderwerpen aanleveren die interessanter zijn om z'n blanco stukje in de VI op te vullen. Maar meneer moet zijn eigen voorkeur weer op onnatuurlijke wijze in z'n verhaal proppen, terwijl dit enorm afleidt aan hetgeen hij wilt vertellen. Jammer

Dat onderste had hij ook weer niet hoeven zeggen, waar slaat dat nou weer op.

Lijkt wel of iedereen vergeet hoe Ronaldo begon met voetballen bij Sporting en ook bij Man Utd, daar zat echt heel erg veel voetbal in, techniek en snelheid en bluf. Sinds hij bij Real zit is het speelse er wel van af, maar kijk dan eens naar zijn indrukwekkende statistieken, dat is niet normaal.

En tuurlijk, Messi doet het liever op 80%, maar daarintegen zie je hem ook niet echt meeverdedigen en spaart hij zichzelf voor zijn eigen acties, die natuurlijk verdomd mooi zijn en op 110% gaan, maar oals ik zei, hij lijkt over de gehele wedstrijd meer apatisch. Beiden stijlen komen gewoon op voetbal neer trouwens.

En Ronald de Boer is echt niet serieus te nemen 9 van de 10 keer.

Vind ze beide geniaal, alleen vind Cristiano een beetje nare arrogante trekjes hebben..
Snap niet dat mensen daar zo'n discussie en soms ruzie over maken, geniet gewoon dat je deze voetbal legendes live mee kan maken

25 maart 2015 om 12:11

Precies dat. Waarom altijd maar dat eindeloze vergelijk over wie beter is. Pele, Maradonna, Cruijf, Ronaldo etc.etc. Waarom niet gewoon genieten van deze 2 legendes, nu ze nog voetballen. Laten we allemaal blij zijn, dat we ze hebben mogen meemaken!

25 maart 2015 om 13:08

Ja, laten we uniform zijn in onze voorkeuren en meningen. Ik ben het er niet mee eens. Er zijn simpelweg mensen die niet van een bepaalde voetballer kunnen genieten. Daarnaast kun je ook van voetballers genieten en tegelijkertijd erover discussiëren en blij zijn dat je hen meemaakt.

25 maart 2015 om 13:39

@ Gutihaz

Gozer, laat het me je zeggen dat er niemand op deze planeet is die mij kan wijs maken dat hij of zij niet ééns van de beide voetballers kan genieten. En als dat wel zo het geval is dan ben je een pure hater. Zo simpel is het!
Als je een voetbal liefhebber ben dan moet je van elke voetballer wel eens kunnen genieten. Het gaat op het einde van de dag om het voetbal en niet om de persoonlijkheden. Als Ronaldo morgen een afstandsschot met kracht meting van 100 per uur recht in de winkel ga je mij niet zeggen dat jij gewoon er gevoelloos bij gaat staan. Zever!!!

25 maart 2015 om 14:14

Uiteraard. Ik kan ook weleens genieten van bepaalde voetballers, waar ik normaliter niet van geniet. Dat lijkt mij vanzelfsprekend. Uitzonderingen die de regel bevestigen noemt men dat.

De vergelijking met Kim Kardashian snap ik niet helemaal. Volgens Ronald de Boer vinden dus veel mannen Ronaldo beter omdat zijn uiterlijk beter is?

Het heeft met club voorkeur te maken en uiteraard waar je veel mensen over hoort praten als je jong bent. Het is ook de moment van de dag. Wint Messi volgend jaar de goudenbal, dan zijn er ineens weer mensen om en zijn voor Messi. Wint Ronaldo hem opnieuw, dan zal men voor Ronaldo blijven gaan.

Als men het weer gaat hebben over dat Messi een betere voetballer is, bla bla bla dan ben ik benieuwd waar hij dan van het weekend was. Hij was onzichtbaar daar waar Ronaldo het beter deed.

25 maart 2015 om 12:36

Het enige wat Ronaldo beter deed was een intikker scoren. 2e helft speelde Messi weer prima en creëerde hij een aantal grote kansen. En zijn assist in de eerste helft niet te vergeten.

25 maart 2015 om 13:26

Nou niet iedereen zou die doelpunt maken mr hij moest echt een sprintje trekken en sliding maken. Plus voetbal gaat om goals niet om hoeveel kansen je creeert. En als die goal van hem een intikker was dan was die assist ook gewoon een schot want kom me niet zeggen dat die pas van messi speciaal bedoeld was voor die speler hij tikt hem gewoon en hoopt dat iemand die bal erin kopt is net een corner je schopt de bal en hoopt dat iemand hem erin kopt. Elke speler zoekt aandacht niet alleen ronaldo ze hebben allemaal facebook twitter en instagram maar ja messi is niet de knapste van de wereld dus krijgt hij minder likes zo is het gewoon.

25 maart 2015 om 13:05

Kerel de enige vergelijking die hier gemaakt wordt gaat over in de spotlights staan. Ronaldo wil graag als voetballer in de spotlights staan en Kim ook. Heeft niets met voetbal kwaliteiten of bed kwaliteiten te maken. Beide willen gewoon aandacht trekken omdat ze ergens voor staan. En nee daar is niets mis mee.

Gister wordt er een reactie van me verwijderd met rede 'eindeloze speler discussie' en VZ post doodleuk dit soort berichten. Sorry, maar dommer krijg je ze niet.

25 maart 2015 om 12:51

Sowieso verwijderen ze posten, alleen maar omdat hun er anders overdenken.. Gister mijn mening netjes gegeven over Psv, zonder ze af te vallen of dergelijk.. Ben ik gelijk aan het provoceren (zal wel een mod zijn die voor PSV is)..

Ontopic: (anders verwijderen ze dit ook weer):

Messi heeft het voetbal inzich van nature en Ronaldo door ervoor te vechten en te trainen. (misschien is Ronaldo zijn prestatie daarom knapper), maar naar mijn mening is Messi wel de betere voetballer..

Dat denk ik ook Ronald. alleen qua doelpunten zijn ze te vergelijken. Op alle andere fronten is Messi vele malen beter. Geen rocketscience.

25 maart 2015 om 11:45

Nou, Ronaldo is sneller en kan beter koppen, dat kan je er ook bij zetten.

25 maart 2015 om 11:52

Beter afmaken misschien ook wel.

25 maart 2015 om 12:18

Beter afmaken juist bij lange na niet. Ronaldo heeft veel meer doelpogingen nodig om hetzelfde aantal goals te maken.
Qua duelkracht, koppen en snelheid over lange afstanden is Ronaldo wel beter.

25 maart 2015 om 12:57

Polop,

Wat versta jij onder duelkracht? Ik zou dat namelijk niet aannemen als vast gegeven. Dit omdat Ronaldo relatief vaak naar de grond gaat, daar Messi tracht ten alle tijden door te voetballen.

25 maart 2015 om 16:39

Mee eens Quirento! Ook beter penalty's nemen.

De Boer vergelijkt het gebruik van social media, niet de manier hoe de spelers groot zijn geworden, want voor Real Madrid kende de meeste mensen Ronaldo al van United. Dat social media daar een nog grotere invloed op heeft gemaakt lijkt me duidelijk. Overigens staat het buiten kijf dat die kardashian geen enkel talent heeft. Stop making stupid people famous..

Als Messi het een keer laat zien bij een ander team/competitie en daar presteert, is hij onbetwist de nummer 1. Nu geeft hij in mijn ogen Ronaldo de kans, omdat mensen nu nog kunnen zeggen hij heeft altijd de beste spelers om zich heen gehad die precies voldoen aan het spel van Messi.

Ik ga een nieuwe internet hype starten:

Ronald is beter dan Frank.

De vergelijking met Kardashian slaat nergens op. Maar goed. Dat snappen we allemaal.

De discussie over Messi of Ronaldo zou moeten gaan over welke speler jij het liefst ziet spelen. Niet over wie beter is. Beide zijn fenomenaal. En niet te vergelijken.
Op dit niveau gaat het over voorkeur. De één wil een Ferrari, de ander een Lamborghini.

Ronald is wellicht even vergeten dat hij als voetballer een niveau of 38 lager acteerde. Als we dat doortrekken naar zijn vergelijking met de schoonheid (of het ontbreken hiervan) van een vrouw komen we denk ik toch bij de allerlaagste categorie uit (niet zoveel te zien op twitter). Het was wel duidelijk dat hij niet de snuggerste was (ondanks zijn hippe bril waarmee hij graag intelligent wil overkomen) maar hier laat hij toch weer pijnlijk zien dat het beter is als hij zichzelf in bescherming neemt tegen dit soort optredens in de media.

Als de boer vroeger voor real was gaan spelen ipv barca had die anders geluld

Lekker belangrijk wie beter is. Ik ben al blij genoeg dat ik tot de generatie behoor die deze twee uberhaupt mag zien voetballen. Zij zijn de Cruijffs, Pele's en Maradonas van onze generatie. Beide juwelen voor het voetbal, waar wij later over kunnen zeggen dat we ze ooit live gezien hebben.

Geniet er nou gewoon een keer van in plaats van altijd maar die eeuwige strijd.

25 maart 2015 om 12:30

Cru gezegd, spreek voor jezelf.

Ik vind Ronaldo het tegendeel van een sieraad voor de sport. Logischerwijs geniet ik ook niet van hem. Mijns inziens is hij een non-voetballer. Zowel om zijn voetbal als om zijn gedrag. Beide aspecten komen voort uit zijn narcisme, lijkt mij.

Punt is dat niet iedereen per se van een bepaalde voetballer geniet of dient te genieten.

Deze man zegt dit, als je hem hoort praten als analist met zn euhm, euhm, euhm. Zit weinig intelligentie achter, zeg maar niets. De eindeloze discussie over wie van de twee beter is gaat ook nergens meer over. Beiden hebben ze hun unieke dingen en beiden presteren ze bovengemiddeld, zeg maar uitmuntend. Ik ben ronaldo fan maar als je kijkt naar nature dan is messi het beste, enige wat ik erover kan zeggen.

Ik ga me niet mengen in de discussie wie van de 2 beter is. Ze zijn beide van buitencategorie. Beide komen in het rijtje grootste der aarde!

Waar ik me echter wel aan stoor bij Ronaldo zijn zijn maniertjes. Het wegwerp gebaar toen Bale scoorde (waarschijnlijk omdat zijn omhaal van de lijn werd gehaald) maar ook dan hoor je blij te zijn lijkt me, volgens mij de wedstrijd tegen Levante.

Afgelopen weekend ook tegen Barca. Een ongelofelijke mooie assist van Benzema. In plaats van degene bedanken die je in staat stelt het doelpunt te maken (want zo moeilijk was de goal niet) zag hij Benzema niet eens staan. Daar waar zijn teamgenoten wel naar benzema wijzen en wel weten dat hij eigenlijk de man van dit doelpunt was.

En zo zijn er nog wel wat voorbeelden. Daarom, moet ik kiezen, dan gaat mijn voorkeur uit naar Messi. Maar dat heeft niets met voetbalkwaliteiten te maken!

Iedereen heet zijn mening over wie de beste voetballer is van de wereld Klaar!!!

Ik zelf neig naar Messi.

Omdat ik vind dat Messi veel minder hoeft te doen om de beste te worden EN te blijven. Niets ten nadele van Ronaldo hoor en natuurlijk diep respect voor zijn werk en trainingsuren die hij in zichzelf pompt om een van de beste van de wereld te kunnen zijn. Maar daarom vind Messi nou juist fenomenaal.
Natuurlijk traint die gast elke dag. Hahaha Messi en training en dan serieus nemen. Dacht het niet.
Deze jongen heeft voetbal al van nature in zich. Hij heeft een gave die hij optimaal gebruikt zonder zich in te spannen.

Dan mag je jezelf van mij de beste noemen. En zelfs dat doet hij niet eens.
En daar komt z'n karakter naar buiten. Doodnormale jonge die zich niet beter of hoger voelt dan andere.

Messi Respect Bro!!!!

Lijkt net alsof het Sport 1 die een column schrijft: Henk ten Cate vind Messi beter dan Ronaldo, goh die heeft een verleden bij Barcelona, de boertjes vragen om hun mening is niet relevant, want het heeft geen waarde. De boertjes betekenen voor mij niks, dus hun mening ook niet, want er zit geen nuance in.

25 maart 2015 om 13:44

Ik kan je een eindeloze lijst geven met voetballers en coaches die niks met Barcelona of Argentinië te maken hebben en Messi beter vinden. Zelfs spelers die met Ronaldo gespeeld hebben. Maar Ronaldo is lang, sterk, kan goed koppen en met beide benen schieten, dus is hij de beste.

25 maart 2015 om 20:55

Het is opendeuren intrappen, ook zo Ten Cate bij Sport 1 wat verwacht je nou? natuurlijk weet wat hij zegt, bovendien is het niet relevant want Messi scoorde niet in de classico en Ronaldo wel, is nu de ene beter dan de andere nee, gewoon een andere speelstijl thats all.

De discussie zal altijd blijven bestaan wie er nou eigenlijk beter is. Ronaldo afgelopen keer terecht de ballon do 'r gewonnen omdat Messi niet goed presteerde (wat je niet genoeg presteren vind met zoveel goals en assists) alleen heeft Ronaldo bewezen dat hij ook in een andere competitie met een ander soort team ook gewoon presteerde en Messi no steeds alleen bij Barcelona speelt. Ik ben eerlijk gezegd ook benieuwd hoe Messi het er van af brengt als hij in Engeland zou spelen.

Snap enigzins wel wat de Boer bedoelt, ook al vind ik zijn vergelijking met Kim Kardashian nergens opslaan.

Bij Messi zit het voetbal gewoon in hem, alles gaat bij hem op gevoel en hij voelt het spelletje gewoon perfect aan.

Bij Ronaldo, komt het vooral dat hij zo goed is door zijn vechtlust en het harde trainen wat hij doet. Dit is misschien nog wel knapper om dan zo ver te komen..

Maar toch zou ik zelf voor Messi gaan als ik moet kiezen welke beter is..

Nou ronald, ik had je hoog ingeschat dan wat je nu zegt. Maar je slaat de plank mis, iedereen heeft het maar over hoe messi een fluweele voetballer is, ja hij is een genie in het voetballen, daar ben ik het eens mee, maar ronaldo is in mijn ogen een betere speler en dat omdat je hem overal in kan zetten en messi heft toch zo zijn mensen om zich nodig, dit zie je als hij speelt bij argentinie bv.
Ronaldo speelt dan ook anders maar hij is dan toch beter als messi en als je hun tweeen zie spelen, zie je messi vaker sjokken over het veld en ronaldo zie je meer meedoen. Maar iedereen heeft zo zijn idiale beste speler en dat is ieder zijn/haar recht. En dat ronaldo beter uitziet, dat is een feit en daar moet hij niet op beoordeeld worden, maar om zijn kwaliteiten.

25 maart 2015 om 12:27

Als iedereen gewoon het spelletje speelt dan heeft hij helemaal niemand nodig. Het is best grappig dat je zegt dat hij mensen om zich heen nodig heeft. Hij pingelt elke wedstrijd de halve team weg of het nou Getafe is of Real Madrid. Hij komt iedereen voorbij. Deze man heeft tegen elke topclub van Europa gescoord. Hij is misschien de laatste persoon op aarde die afhankelijk is van de team. We hebben het ook gezien met Argentinie, Ze hoefden alleen geen tegengoals te krijgen, de rest deed Messi door 1 voor 1 elke wedstrijd in de WK te beslissen.

25 maart 2015 om 13:11

@ Yusufcesin

Ronaldo scoorde ook al tegen elke Europese ploeg. Of het nu Getafe is of Barcelona...en moest het niet door Ronaldo zijn zat Portugal zelfs niet in het wk. Wat is je punt?!

25 maart 2015 om 13:37

Ik zei Messi pingelt iedereen weg of het nu Getafe is of Real Madird. Ik zie Ronaldo niet de helft van Getafe wegpingelen, laat staan Barcalona. Ik zie Ronaldo ook geen hatrick maken tegen Barcalona terwijl Messi wel een hatrick tegen Real Madrid gemaakt heeft. Je hebt spelers die niet op een hoger niveau kunnen presteren maar Messi heeft gewoon elke niveau gewoon stuk gespeeld. Er is gewoon geen partij voor Messi. Mijn punt is dat Messi geen team nodig heeft.

25 maart 2015 om 14:02

@ Yusufcesin

Hoe is dit nou mogelijk? Het feit dat mensen elk klein beetje tussen Ronaldo en Messi blijven vergelijken bewijst alleen maar hoe naïef en stom de moderne voetbalfan is geworden. 2 compleet verschillende voetballers! Ronaldo moet toch geen heel veld overlopen om de beste te zijn.

25 maart 2015 om 14:24

Ik weet het niet hoor, jou kijk op voetbal is blijkbaar anders. Het is de gewoonste zaak van de wereld door deze 2 spelers met elkaar te vergelijken. Er zijn geen betere voetballers. Het is de 1 of de ander. Ik kies voor die ander. Jij kiest voor die ene.

25 maart 2015 om 15:29

yusufcesin, het gaat niet om het vergelijken van 2 spelers, dat mag en kan, maar hoe iemand er op kijkt. Deze 2 spelers zijn gewoon de beste en de een is fan van CR7 en de andere van Messi.

26 maart 2015 om 09:38

Volgens mij heeft Messi nog nooit tegen Chelsea gescoord

26 maart 2015 om 12:20

Nee klopt wel maar hij gaf alsnog in de 90ste minuut de assist op iniesta.

25 maart 2015 om 12:53

Natuurlijk mag jij je mening hebben, maar een mening kan onjuist zijn wanneer er onjuiste waarnemingen zich hebben voorgedaan. Ik denk dat jij je hier aan schuldig maakt in dezen. Je stelt namelijk dat Ronaldo multifunctioneel is op posities, daar Messi teamgenoten nodig heeft om te kunnen functioneren.

Ten eerste is je eerste stelling omtrent Ronaldo niet bewezen. Je kunt die mening dus onmogelijk hebben. Bij Real Madrid heeft hij op de drie voorste posities gespeeld, niet meer. Het is dus pertinent zo dat hij niet op alle posities heeft gespeeld. Ten tweede heeft Ronaldo blijkens zijn prestaties in het centrum bewezen niet fatsoenlijk te kunnen functioneren op die positie. Hetzelfde geldt enigszins voor de rechtsbuiten positie, maar daar gedijt hij al stukken beter dan in het centrum. De enige positie waar hij dus uitsteekt is de linksbuiten positie.

Messi, aan de andere kant, heeft blijkens diens prestaties bewezen net zo te kunnen functioneren op andere posities op het veld als in het centrum. Hedendaags speelt hij bijvoorbeeld op rechts, daar hij op diezelfde positie heeft gespeeld in het verleden. Hetzelfde geldt voor wanneer hij zich laat inzakken en bewijst te kunnen functioneren op eender welke positie op het middenveld.

Vervolgens haal je - selectief - zijn prestaties bij Argentinië aan. Het lijkt mij vanzelfsprekend dat hij daar minder presteert dan bij zijn club. Haast alle voetballers ondervinden dit. Dat is een geheel logisch gevolg van gewenning bij de club, waar de verwachting toeneemt wanneer er voor het land gespeeld dient te worden. Ronaldo presteert evenmin bij zijn nationale elftal.

Of Ronaldo meer meedoet - wat je daar ook mag onder verstaan - is geen feit. Het valt nog maar te bezien of dat al dan niet het geval is. Dat zou in principe te meten moeten zijn, maar dat wordt in het voetbal niet bewerkstelligd. Wel is het zo dat zowel Ronaldo als Messi sporadisch mee verdedigen.

Ten laatste, of Ronaldo er beter uitziet is subjectief. Het is dus geen feit.

25 maart 2015 om 13:06

Kijk eens aan, dit zijn nog eens reacties. Met jou wil je geen discussie beginnen.

25 maart 2015 om 13:17

Juist wel lijkt mij. Discussies bestaan niet om te winnen of te verliezen, maar om van elkaar te leren.

25 maart 2015 om 14:41

Je gebruikt de juiste woorden, ik kom af en toe niet precies uit me woorden maar dat is precies hoe ik erover denk. Zelfs op rechtshalf maakt hij er nog steeds 32 doelpunten en ik heb niet naar statistieken gekeken maar volgens mij heeft hij dit seizoen ook de meeste assists gegeven. Ik ben het ook helemaal eens met je over Ronaldo. Ik kon het zelf niet beter zeggen dan jij.

25 maart 2015 om 15:35

gutizat, ik had het niet over de positie waar CR7 speelt of Messi, maar bij welke club dan ook en ik kan met je mee gaan wat je zegt. Alleen heb ik het vaker al gezegt, iedereen heeft zijn/haar eigen mening. Het is zeker subjectief hoe CR7 uitziet, maar daar wordt hij vaak genoeg op beoordeeld en dat vindt ik niet juist

Ik kan Ronald dus ook niet meer serieus nemen, wat een imbeciel

De ironie in de situatie, eerst de vergelijking van Messi/Ronaldo veroordelen en daarna zelf een volstrekt niet-logische vergelijking maken. Hoop dat ze bij de Ajax-jeugd meelezen en hem met een knipoog het ontslag opleggen, om z'n eigen woorden te gebruiken. Niet letterlijk natuurlijk, maar zou een prachtige practical-joke zijn.

All kiddings aside, dit is toch een ernstig teken van niet met je tijd meegaan. Wazige dodo.

Hij bedoeld gewoon dat Ronaldo dankzij reclame populairder is bij de jonge generaties met zijn kapsel en gedrag. De echte voetbalkenners maken echt geen discussie over dat ze Ronaldo beter vinden. Het is toch wel duidelijk als je Messi heb meegemaakt.

Ronald is dus kennelijk de domste van de twee.

Bij Ajax hoef je als jeugdspeler nog niet weg als je een vrouw in elkaar slaat. Zou nogal flauw zijn als je dan weg moet omdat je Ronaldo beter vindt dan Messi. Daarnaast vindt hij Boilesen een groot talent dus verder hoef je eigenlijk niet naar zijn mening te luisteren.

de messi adepten zijn een tijdje weg geweest maar nu messi weer in topvorm struikelen ze over elkaar heen om maar te benadrukken hoeveel beter hij is dan ronaldo. Toen het een half jaar geleden precies andersom was, hoorde je ze niet. Lekker makkelijk scoren. Het is toch wel duidelijk dat ze beide fantastisch zijn en de vorm bepaalt wie de betere is. Als Ronald zondag heeft gekeken dan snapt hij misschien wel hoe mensen kunnen zeggen dat ronaldo de betere is. Idem voor de heenwedstrijd in nou camp.

Goede analyse van de Boer. Ronaldo dankt zijn populariteit vooral door zijn marketingwaarde. Zo werkt het met iconen: hoe meer een afbeelding van een persoon of gebouw in films/tv/foto/etc voorkomt, hoe meer mythische vormen je aangemeten krijgt.

25 maart 2015 om 13:16

@ Givati,

Ja want Messi zijn face komt vooral nooit op tv of in de boekjes.

25 maart 2015 om 13:59

Niet vanwege de looks nee.

Volgens mij moet je juist als coach blij zijn als jeugdspelers Ronaldo als voorbeeld zien, in voetballend opzicht, niet buiten het veld. Hij mag dan misschien niet het natuurlijke talent hebben dat Messi heeft, maar door zijn trainingsarbeid/ethos en zijn ijzere discipline is hij toch zo gegroeid dat hij samen met Messi strijd om de titel wie de beste van de wereld is.

De Boer had Ronaldo beter met zichzelf kunnen vergelijken. Werkelijk overal kom je zijn niets toevoegende meninkjes in de (social) media tegen. Als je niet beter weet zou je bijna denken dat hij verstand van voetbal heeft. Dit is echter dezelfde man die na 3 weken dienstverband en 1 oefenwedstrijd al roeptoeterde dat Hiddink ontslagen moest worden en zichzelf hoereerde aan een Qatarese tulbandido zodat wij nog dagelijks mogen vernemen hoe geweldig het niet is in de zomer een WK te organiseren...

25 maart 2015 om 14:45

Het is maar net hoe je het bekijkt. Volgens mij heeft Ajax nogal nauwe banden met Barcelona. Is het ook niet gek dat een Ajacied zegt dat iemand van Barcelona beter is dan Real? Als het zo duidelijke zaak was, dan hadden ze niet allebei zoveel goude ballen gewonnen.
maar wat is ook de definitie van beter? Kun je het meten? Waarom is iemand die de gouden bal wint bijna altijd een aanvaller? Omdat we dat mooier vinden. Canavaro won hem als laatste als verdediger maar bijna niemand herinnerd hem. Het is beetje vreemd, iemand zoals Neuer word nooit genoemd..

Ronaldo doet echt wel meer dan mooi op de foto staan. Zijn statistieken zijn onwerkelijk, hoewel die van messi nog beter zijn. Maar Ronaldo heeft zich wel ook bij een andere club bewezen, en van Messi heb ik toch altijd het gevoel dat hij ook wel heel erg profiteert van heel goede spelers om hem heen en dat het team behoorlijk om hem gebouwd is

Voetballend is messi eter, maar tonaldo is een betere sporter/atleet.

Messi is op dit moment degene die het best in vorm is , de afgelopen 2 seizoenen vondt ik Ronaldo de betere. Om te stellen dat je geen voetbalverstand hebt als je voor Ronaldo kiest , vindt ik een beetje ver gaan.

Ronald is echt een waardeloze analyticus omdat hij simpelweg niet objectief kan zijn, zo praat hij ook vaak de fouten van Frank goed en dit is ook al zo'n onzin.

messi zal nummer 1 blijven.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren