Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Ronaldo mogelijk geschorst voor 'calma calma': 'We gaan kijken'

Laatste update:

El Clásico krijgt mogelijk nog een vervelend staartje voor Cristiano Ronaldo. De aanvaller van Real Madrid maakte zondagavond de gelijkmaker in Camp Nou en vierde zijn doelpunt door naar de supporters van Barcelona te gebaren dat zij kalm moesten blijven. Javier Tebas, voorzitter van de LFP, sluit niet uit dat Ronaldo hiervoor gestraft zal worden: "We gaan er naar kijken."

/

Ronaldo vierde in het verleden wel vaker doelpunten met het 'calma calma'-gebaar, maar volgens Tebas wilde de Portugees de fans van Barcelona nu provoceren. "We moeten voorzichtig zijn met dit soort gebaren, het kan aanzetten tot geweld onder de toeschouwers", meent Tebas volgens Reuters. "Deze acties moeten bestraft worden, met een boete of een schorsing."

Ronaldo was zondag verantwoordelijk voor de 1-1, maar kon niet voorkomen dat Real uiteindelijk met 2-1 verloor van Barcelona. Met nog tien speelronden te gaan heeft de ploeg van Carlo Ancelotti nu vier punten minder dan de koploper.

Cristiano Ronaldo moet gestraft worden

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Een boete.. Daar ligt hij vast wakker van.

24 maart 2015 om 22:14

Denk eerder een nachtmerrie ofzo

Middelvinger oid begrijp ik nog wel, maar dit gebaar zou toch wel mogen kunnen?
Niet dat ik het goed vind wanneer iemand zijn gram haalt bij het publiek, maar het moet niet erger gemaakt worden dan het lijkt.

24 maart 2015 om 23:08

Als je dit bestraft moet je alles gaan bestraffen wat tegen het publiek is.
Zelf vind ik het wel logisch want kijk eens wat voor problemen het kan veroorzaken.
Gewoon juichen om je goal prima maar ga niet tegen het publiek beginnen want je bereikt er niks mee en na je verlies sta je eigenlijk nog voor joker ook vind ik.

26 maart 2015 om 18:52

op youtube staat een video war hij in zijn kruis pakt, nu wordt dat aangegeven, of hij dit nu na de supporters doet is voor mij onduidelijk, meer om hem goed te leggen, maar ze zoeken alles om hem in het negatief daglicht te zetten

Rot toch op man. Misschien wel de grootste onzin dat ik in tijden heb gelezen. Man man man man man

24 maart 2015 om 22:01

Idd, dit doet hij vaker. Wat zijn die Spanjaarden soms zielig zeg, sjongejonge.

24 maart 2015 om 22:12

Ben zelf een Barca man, maar dit gaat te ver. Dus supporters mogen je van alles uitmaken en als speler mag je geen gebaren maken dat er rust geboden moet worden. Diep triest, hoe mensen worden getraind met behulp van het meest geliefde spelletje.

24 maart 2015 om 22:13

Effe Ronaldo pesten, schandalig is de Spaanse Bond.

25 maart 2015 om 12:14

Real Madrid wordt altijd bevoordeeld door de Spaanse bond. Nu zijn ze een keer tegen ze en gelijk zeuren mensen. RM is vaak genoeg weg gekomen met dingen die normaal bestraft zouden worden.

24 maart 2015 om 22:29

Ik zeg niet dat die geschorst moet worden, maar het is provocatie en daar kan ik het wel in vinden. Dit doet die ook al jaren beetje uitdagen, als die bij Ajax had gezeten had Frank er wel wat van gezegd. Hij roept die fluitconcerten ook over zich af, althans Madrid roept het over hem af.

25 maart 2015 om 00:11

''als die bij Ajax had gezeten had Frank er wel wat van gezegd.'' Hahahaha, en die El Ghazi heeft dat zeker niet gedaan he. Heeft Frank daar ook wat van gezegd?

25 maart 2015 om 00:15

Ga daar maar vanuit, Frank is tegen provoceren heeft die meermalen laten blijken. Als er raar gedrag is zegt die dat ook nog gewoon voor de camera. Dan zou je misschien iets vaker zijn interviews moeten kijken. Hij zal El Ghazi dat ook wel hebben gezegd.

24 maart 2015 om 22:51

Inderdaad! Als je de gelijkmaker scoort in een kokend Camp Nou is er toch niks lekkerder dan even tegen die fans te zeggen van "stil maar jongens"!

Vervelend arrogant mannetje zeg
Had suarez voor ronaldo s kop moeten doen toen hij scoorde

24 maart 2015 om 22:03

Deed Ronaldo het voor Suarez zijn kop? Nee, dus slaat nergens op deze reactie.

24 maart 2015 om 22:07

Hij deed het voor de supporters van Suarez, dus ergens slaat het wel ergens op. Zou het wel leuk vinden als Ronaldo een keer in het veld wordt geprovoceerd ipv dat stomme gefluit iedere keer, zo kansloos!

25 maart 2015 om 00:17

Net alsof Ronaldo niet vaak genoeg wordt geprovoceerd door zijn directe tegenstanders? Of denk je dat de tegenstanders denken dat ze meer kans maken als ze hem geconcentreerd zijn spelletje laten spelen?

25 maart 2015 om 12:15

Ja, want zo goed speelt hij niet de laatste tijd.

25 maart 2015 om 15:58

net alsof ik het alleen over de laatste twee maanden heb wijsneus.

24 maart 2015 om 22:12

Heeft niks met arrogantie te maken. Dit zijn vooroordelen. Hebben veel mensen in Nederland last van

24 maart 2015 om 22:14

Oke, zou je willen uitleggen waar het dan mee te maken heeft? Ik zou het niet weten... het lijkt me gewoon echte arrogantie, wat hij ook gerust mag zijn gezien zijn staat van dienst

24 maart 2015 om 22:17

Het heeft gewoon met rivaliteit te maken.
En dan vooral omdat Ronaldo op alle velden van alles naar zijn kop gegooid krijgt (laatst nog over drank gebruik etc. door de fans van Barca) en dat maar moet pikken.
Dit is zijn mannier om te zeggen, jullie kunnen wel blaten maar ik doe het met mijn doelpunten.

Maar goed mensen als jij zullen dat altijd maar op arrogantie etc. gooien.

24 maart 2015 om 22:22

Die rivaliteit, of wat dan ook, tegen hem heeft hij volledig aan zichzelf te danken. Hij wil in de schijnwerpers staan en zichzelf boven iedereen plaatsen door zijn maniertjes bij het vieren van goals. Naar zichzelf wijzen, calma gebaar, noem maar op.

En je kan niet ontkennen dat de beste man nou niet de meest geliefde kop heeft op het veld? Nogmaals, ik vind het prima en ik hou er wel van. Maar hij moet niet piepen, wie arrogant is en de beste wil zijn zal altijd worden gehaat.

26 maart 2015 om 20:27

Ajaxbarca87. Ken jij Ronaldo persoonlijk? Alleen dan zou je echt kunnen oordelen of hij arrogant is.
En hij heeft helemaal geen reden om arrogant te zijn. Als je goed kan voetballen betekent het niet dat je meer bent dan een ander.

24 maart 2015 om 22:14

@abdullah1211, Nee dan had hij hem wel gebeten. Suarez, dat is inderdaad een goed voorbeeld wat je moet aanhalen. tss.

Goeie voetballer maar als je het over misdragen hebt dan moet je niet met Suarez aankomen.

24 maart 2015 om 22:33

eigenlijk bedoel ik omdat suarez scoorde dat ie dat terug in zijn gezicht moest doen .

25 maart 2015 om 00:19

Jezelf duimpjes geven is nog lager dan juichen voor een tegenstanders neus. En daarbij wil ik nog zeggen dat Suarez ongeveer 50 meter verderop stond terwijl Ronaldo aan het juichen was. Dus wat heeft onze vriendelijke vriend Luis hiermee te maken?

24 maart 2015 om 22:02

Dat hoeft toch ook helemaal niet,gewoon juichen zoals vroeger, team genoten bedanken en hup weer verder.

24 maart 2015 om 22:14

Vroeger was alles beter he... Je mag toch gewoon juichen zoals je wil. Slaat gewoon nergens op dit, Ronaldo doet dat altijd en nu is het opeens een probleem

24 maart 2015 om 22:18

Vroeger... Toen was geluk nog heel gewoon

24 maart 2015 om 22:22

Ik zeg ook nier dat hij niet zo mag juichen,maar vind al dat overdreven gedoe met juichen zo onnodig. Zoals hele dansjes etc.

24 maart 2015 om 22:23

Bedank je team, juich en ga verder dus niet van die domme ingestuurde dansjes is toch nergens voor nodig?

24 maart 2015 om 22:23

Mag weg , dubbel post

24 maart 2015 om 22:59

Het gaat er niet om of jij het wel of niet nodig vindt. Wat een Calvinistische instelling weer zeg, niemand mag zichzelf op een andere manier uitdrukken dan anderen, want dan doe je weer anders.
Voetbal is een sensatiesport, iedereen juicht als je team scoort.
Misschien moeten de fans ook maar stil op hun stoel blijven zitten, wanneer er een goal wordt gemaakt, dat is volgens jouw redenering ook nergens voor nodig.

Dit is echt enorme bullshit als ze hem gaan schorsen

Belachelijk! Het is niet mooi maar hiervoor schorsen zou belachelijk zijn. Het zal gewoon niet gebeuren...

Wel zouden ze hem mogen schorsen voor wat hij tegen Lahoz deed.

24 maart 2015 om 22:16

Haha ja, wou net zeggen. Dat vind ik wel een schorsing waard. Deze manier van juichen moeten we accepteren.

24 maart 2015 om 22:26

Klopt, hij zei niets beledigend tijdens het vieren. Hij viert maar hoe hij wilt.

Maar wat hij tegen Lahoz deed is gewoon onaanvaardbaar. Vooral omdat hij het zeker 3 of 4 herhaald heeft.

25 maart 2015 om 00:32

Wie is Lahoz en wat heeft hij tegen hem gedaan?

25 maart 2015 om 00:36

Lahoz was de ref en er is een video te zien waarbij Ronaldo vieze gebaren maakt naar hem.

Ik had nou niet de indruk dat hij het deed om de fans te provoceren. Niet dat mijn beeld van goede kwaliteit was, maar ik had absoluut niet het idee dat hij kwaad in de zin had. Ik vind het daarom ook nogal onzin om hem te bestraffen, want dit doet die wel vaker.

Wat?! Zijn ze serieus, voor dit gebaar kun je toch niemand schorsen, er zijn spelers die bij een doelpunt uit gewoon voor de supporters van de tegenpartij gaan staan te juichen das toch veel provocerender dan zo een calma gebaar. Als hij echt een straf krijgt voor dit is het werkelijk absurd.

24 maart 2015 om 22:09

Dit is het begin van het einde voor Ronaldo bij Real Madrid. Het begint altijd met dit soort dingetjes en bouwt zich verder uit tot een ondraaglijke heksenjacht waardoor diezelfde speler vertrekt.

Zo heeft de Braziliaanse voetbalbond Neymar ook naar Barça 'gepusht' door het onmogelijk te maken voor hem om nog in Brazilië te voetballen (onnodige rode kaarten, rare schorsingen etc).

Weliswaar zijn de motieven van de Spaanse bond anders, omdat de Braziliaanse bond het deed voor Neymar's ontwikkeling, maar het komt op hetzelfde neer: de speler in kwestie moet vertrekken.

Het zou mij zelfs niet verbazen als Perez een vinger in de pap heeft, zodat hij van de zomer nog een aardig bedrag kan vangen voor Ronaldo.

24 maart 2015 om 22:31

Het begin van het einde had die al zelf op zich afgeroepen door de pers te negeren. Madrid fans sites zijn het ook al een paar weken zat, het gedrag van hem, dus zo raar is het niet.

25 maart 2015 om 08:13

Haha wat een complot theorie zeg. Waarom zou Perez zoiets doen, het is niet zo dat CR7 voor koek en ei verkocht zal worden. Clubs als PSG of Manchester United zullen zo een bedrag van 90 miljoen of meer voor hem neerleggen. Daar heeft Perez zulke streken niet eens voor nodig.

De Spaanse bond zal zich complete belachelijk maken als ze hem hier schorsen. Hij viert zijn doelpunt en provoceert niemand. Kan mij nog herinneren dat Messi (met opzet) de bal richting de Madrileens publiek schoot en daar kraaide toen ook geen haan naar.

de bekende calma gebaar is toch niet zo erg, wat is hier nou erg aan, gaat nergens over.

24 maart 2015 om 22:06

Het gaat ze erom dat hij bewust naar de supporters van Barca liep en het voor hun neus deed.
Kijk, het boeit mij niet hoor haha, maar doe dan naar je eigen supporters "alsof alles onder controle is" of wat zijn viering dan ook moet beteken

24 maart 2015 om 22:11

Calma van doe rustig rustig, wat is daar verkeerd aan? Ik bedoel het publiek fluit hem toch ook uit. Hij heeft daar al een paar keer de Calma gedaan in het zelfde stadion, toen werd er gene ophef overgemaakt, dit is zo onschuldig.

24 maart 2015 om 22:15

Ik denk dat het om het feit gaat dat hij bewust richting de barcasupporters liep en het vrij opzichtig deed. Nogmaals, ik vind ook dat hij het lekker moet doen hoor haha.

Zou hem alleen wel lekker terug provoceren als ik bij de tegenstander speelde, maar helaas doe ik dat niet haha

24 maart 2015 om 22:40

Jonge er zijn 99000 barca supporters waar je ook naartoe rent zie je ze.

En bij elke bal contact werd hij uitgefloten.

24 maart 2015 om 22:46

Beetje naïeve reactie van je hoor. Hij hoeft dit toch niet op deze manier te doen?

24 maart 2015 om 23:24

Dat doet hij altijd. Of het nou tegen Elche is of tegen Barca! En....omdat hij daar nou eenmaal staat na een doelpunt. Wat moet hij doen dan? eerst naar het middenstip rennen en dan die gebaar?

On:
Als hij toch wordt geschorst dan hebben die haatdragende supporters gewonnen En mogen zij alles flikken door voetballers tot op het bot te beledigen, provoceren en weet ik veel wat nog meer. Maar als een voetballer een gebaar maakt om de monden te snoeren wordt hij vervolgd.

Bizar..

Hij liep wel lekker naar de Barca-fans toe maar hey, zij floten hem de hele wedstrijd uit. Kan me best voorstellen dat hij zijn gram haalt. Ik kan daar wel van genieten, net zoals Batigoal dat deed in Camp Nou met dat vingertje voor zijn mond.

Maar om hem hiervoor te schorsen.. het is niet netjes en wellicht een tikkeltje provocerend maar niets meer dan dat. Lekker laten gaan.

24 maart 2015 om 22:42

Oorzaak gevolg. Ronaldo gedraagt zich volgens velen arrogant. Daarom fluiten ze hem vaak uit, hij reageert daar weer op en zo blijft de vicieuze cirkel in stand. Iemand schorsen om zijn manier van juichen is erg extreem. Ronaldo kan het zichzelf echter makkelijker maken door zich iets nuchterder en down to earth op te stellen. Dan word die vanzelf minder vaak uitgefloten. Dan is calma calma ook nergens voor nodig.

24 maart 2015 om 22:53

Ik ben het helemaal met je eens. Schorsen slaat nergens op, en hij houdt is de cirkel zelf gestart en houdt hem zelf in stand.

Schors 'm liever voor dat malle toverdansje wat hij steeds doet...

24 maart 2015 om 22:08

Ik kan daarvan genieten, niets mis mee. Past helemaal bij Ronaldo!

haha, nog eventjes en je mag niet meer juichen na een doelpunt... wat een onzin allemaal

Dat gebaar en dat vervelende, verongelijkte gezicht vind ik persoonlijk walgelijk, maar schorsen slaat natuurlijk nergens op.

Een schorsing slaat natuurlijk nergens op maar het valt me ook wel weer tegen dat hij ondanks dat hij al 30 is en zoveel ervaring heeft nog steeds dit soort dingen nodig heeft. Als hij echt het publiek tot kalmte maande omdat ze hem provoceerden denk ik kom op man, je begrijp nu inmiddels toch weleens dat het publiek van de tegenpartij (en zeker van rivaal Barcelona) jou een beetje vijandig behandelt? Dat hij daar nog steeds zo op inspeelt is wel een beetje jammer.

24 maart 2015 om 22:08

Volledig mee eens, hij zal het nooit verleren. Het zit nou in hem, je houdt ervan of je haat het!

24 maart 2015 om 22:12

Hahaha, een beetje vijandig behandelt? Bij een speler als Ronaldo is dit echt extreem en dan moet het heerlijk zijn om zo te reageren. Volgens mij onderschat je heel erg wat zo'n speler meemaakt in een heel Camp Nou. Dan is een 'calma calma' gebaar vrij onschuldig.

24 maart 2015 om 22:17

De vijandige reactie heeft hij grotendeels aan zichzelf te danken door zijn arrogante maniertjes. Nogmaals, hij mag dat doen gezien zijn staat van dienst. Niet om een hele discussie te starten, maar een Messi wordt nooit maar dan ook nooit zo behandelt, hoe zou dat dan komen?

Meneer moet niet piepen als hij aangepakt wordt, ook door zijn eigen fans. Dit soort maniertjes kom je mee weg zolang je presteert.

24 maart 2015 om 22:34

Je onderschat het echt heel erg. Messi wordt ook vijandig behandeld in Bernabeu, terwijl hij bijna geen vlieg kwaad doet. Met een 'calma calma' gebaar reageer je vrij onschuldig op al het gehaat etc. van de toeschouwers. Een passende reactie als je ziet wat hij in Camp Nou over zich heen krijgt.

24 maart 2015 om 22:36

Precies, die reacties kweek je natuurlijk ook op, door niet meer met de pers te praten en etc.... Hij hoeft hiervoor niet gestraft te worden, maar zowel Madrid als Ronaldo is hier debet aan en eigenlijk vind ik naar aanleiding vorig jaar om de Ballon D'or met die ronaldo flyers in het stadion, dat Real best gestraft mag worden, wegens het opzetten van haat, want met dat soort dingen begint het vaak.

24 maart 2015 om 22:47

Dat geldt dan alleen in Bernabeu, maar het is geen uitzondering dat Ronaldo wordt gehaat. Dat gebeurt niet alleen in Camp Nou, en dat roept hij over zichzelf af, vind ik.

Javier Tebas wil een onderzoek naar een ander incident tijdens deze wedstrijd. Op een filmpje van die wedstrijd is te zien dat Ronaldo na z'n gele kaart voor een schwalbe z'n kruis greep en de naam van de scheids riep. Hij riep erbij ; wil je dit, vindt je dit lekker?

24 maart 2015 om 22:09

Haha die was smerig ja, zag er heel apart uit. Mede ook omdat hij er echt wat bij zei toen hij zijn "zaakje" even omhoog trok. Was heel apart

24 maart 2015 om 22:13

inderdaad Brightside jij kan zo goed liplezen of spaans geloof het zelf...

24 maart 2015 om 22:22

Voor als je het zelf wilt zien; Mateu, Mateu, te gusta? ''

25 maart 2015 om 08:04

Bekijk het filmpje nou gewoon eerst, je hoort hem gewoon.

Bij een middelvinger zou ik zeggen Oke. Hiervoor geen schorsing en geen boete. Mochten ze wel een boete geven doneer het geld dan aan een goed doel

Hij hoeft dit niet te doen, maar schorsen gaat te ver. Jammet dat zo'n goede voetballer dit nodig heeft.

"Het kan aanzetten tot geweld van toeschouwers". Echt de grootste onzin dat ik in tijden heb gelezen zeg. Ik snap wel dat Ronaldo een dergelijk gebaar maakt, als je heel de wedstrijd al zo kinderachtig wordt uitgefloten.. terechte reactie van Ronaldo.

Hoe maken we het voetbal kapot.

In zo'n belangrijke wedstrijden is een beetje provocatie juist geweldig. Niet alleen voor het publiek dat nu extra opleeft maar ook voor de spelers op het veld die extra gemotiveerd worden.

Lpf: Schaam je!

Ik vind het compleet logisch om hem te schorsen, laten we hem gelijk 10 wedstrijden geven is het gelijk einde seizoen. Zou ook bij de UEFA aandragen om het vreugdedansje of whatever compleet af te schaffen. Scoren en zonder enige emotie weglopen!

Dit gaat toch compleet nergens over jongens, hij heeft dit in zoveel uitwedstrijden gedaan en het was heus niet altijd richting eigen supporters of iets dergelijks, ik ga ook een klein beetje uit van een broodje aap verhaal.

24 maart 2015 om 22:45

Snap je voortaan als je scoort de bal gewoon oppakke. En naar de stip lopen met z'n alle zonder emotie.

Waar ik me nog meer aan stoorde was dat gerollebol van Mascherano ten opzichte van Ronaldo. Dat was echt een smerige actie van de Argentijn.

Die twee komen ongelukkig in botsing en dan probeert Ronaldo te kijken hoe het met Masch gaat en ineens een ' Rivaldootje '
Brlachelijk. Heb me echt daaraan geërgerd.

Dat gebaartje deed hij ook in 2012. Je kunt het zelfs met Fifa gebruiken. Kan me niet voorstellen Ronaldo daarvoor een schorsing krijgt.

24 maart 2015 om 22:30

Was schandalig wat Masche deed, maar het was ook natrappen van Ronaldo.

Dat moet stoppen, net als Suarez die bij elk (letterlijk elk) contact gaat liggen.

24 maart 2015 om 22:40

Knap dat je over Ronaldo klaagt.
Ronaldo krijgt voor een Schalwbe een gele kaart en een vrije bal tegen.
Suarez krijgt voor een schalwbe een vrije bal waar van uit wordt gescoord en smeert Pepe een onterechte kaart.

24 maart 2015 om 22:59

Je hebt gelijk. Vergeet ook niet hands van Bravo binnen de 16 dat duidelijk een penalty moest zijn....

Serieus, heeft het wel zin om in discussie te gaan met jou? Altijd maar alles door 1 bril zien...

24 maart 2015 om 23:02

Haha dit heb je nu denk ik al wel 10 x gezegd, over die onterechte vrije trap. Zit echt heel diep bij je. Je kan er zeker niet van slapen? Of huil jij jezelf inslaap over die onterechte vrije trap. Vond je dat ook zo ernstig toen Ronaldo een onterechte penalty kreeg in de Clásico van vorig seizoen? Of zat je toen gewoon te juichen?

Maar jochie, hoop dat je jezelf eroverheen kan zetten. Misschien is het anders handig om er eens met wat mensen over te praten? Succes in iedergeval!

24 maart 2015 om 23:15

Nee sorry jij hebt gelijk.
Suarez werd daar zeker hard neergemaaid door Pepe.
Het is eigenlijk nog een wonder dat Suarez na die helse pijn vrolijk kon verder voetballen.

24 maart 2015 om 23:21

Lol verschil is dat ik het toegeef dat Suarez Pepe een gele kaart aannaaide. Kun jij nu toegeven dat Carvajal rood (1 op 1 Neymar) had moeten krijgen en dat Pepe Suarez ook geel heeft aangenaaid. Ik denk het niet...

24 maart 2015 om 23:32

Nee en ja.
Pepe heeft Suarez ook genaaid en ook Ronaldo was aan het duiken en is daarvoor bestraft.
Neymar daarentegen was de hele wedstrijd op rode kaarten jacht.
Zijn plan is niet om te voetballen maar kijken wie hij een rode kaart kan aansmeren.
Dat was hem de vorige keer al gelukt en afgelopen zondag bijna.
Wim Kieft noemde Neymar dan ook een anti voetballer.


25 maart 2015 om 00:21

En waarom zou Kieft dat doen dan? Juist omdat het een Realsupporter is en het gewoon niet kan aanzien dat zijn favoriete ploeg gewoon weer de boot in gaat.

En nogmaals de vrije trap was terecht.

25 maart 2015 om 02:14

Heb je het over Kieft, die naar 80x de beelden eindelijk toegaf dat het doelpunt buitenspel was, terwijl een blinde met 2 glazen ogen het nog kon zien.

Die vrije trap was gewoon terecht, kreeg gewoon een tikkie. Je kunt het wel over de duikelaars van Barca hebben, maar kijk gewoon de wedstrijd eens terug zonder bril voor welke club dan ook, ik kijk namelijk wel neutraal en ben 2 schwalbes tegen gekomen vanaf Barca en 4 vanaf de kant van Real. Ik vind het altijd knap het daarop te gooien en niet gewoon een keer durft te zeggen terecht gewonnen, of gelijk spel had ook gekund, nee altijd maar zeiken op schwalbes, terwijl je eigen club het net zo hard doet.

Als de calma niet mag dan vind ik dat de sstttt celebration ook niet mag die vind ik nog provocerender

Als Ronaldo word geschorst voor zo iets dan weet je gewoon dat de mensen die dat besliste Barcelona en Messi fans zijn het is gewoon pure jaloezie en haat

Dat is natuurlijk een prima oplossing. Je kunt tenslotte moeilijk 90.000 man een stadionverbod opleggen omdat ze een speler uitfluiten.

Waarschijnlijk horen we hier na vandaag helemaal niks meer van, maar ik zou t best ok vinden als onze verwende relnicht een wedstrijdje mag toekijken

Is er niemand die over de elleboog van Iniesta begint? Ik bedoel, is dit serieus? CR7 heeft al een gele kaart gehad voor schwalbe terwijl Macherano, Suarez en Neymar niet eentje kregen...

Waar gaat dit dan weer over zeg. Hij maakt veel vaker zulke gebaren en dan is t nu in el Classico een probleem? Komt op mensen, dit gaat helemaal nergens over!

24 maart 2015 om 22:29

Dadelijk wordt het uitbundig juichen als provocerend ervaren en je zet aan tot geweld

24 maart 2015 om 23:18

Weet je wat pas provocerend is? Wanneer er een vinger voor de mond wordt gedaan, als dat gebeurt snap ik inderdaad dat de fans als een beest tekeer gaan. Dat Calma Calma kan je op meerder manieren lezen... Kan ook naar zn team zijn, toch?

25 maart 2015 om 01:42

Het is precies dezelfde manier van provoceren, het calma gebaar en de vinger voor de mond.

25 maart 2015 om 10:48

Lees je wel wat ik heb geplaatst?
Calma gebaar kan je ook interpreteren als rustig aan voor t team.

24 maart 2015 om 23:01

Nu zien ze het als 'provoceren' toevallig hé? Duidelijk dat de bond iets tegen Ronaldo en Real Madrid heeft dit bevestigt alles.

24 maart 2015 om 23:18

Zover wil ik niet gaan, maar het is wel tenenkrommend dat zoiets wordt aangepakt....
Straks zeker ook het geweer weigeren? De pijl en boog? Want jaa, daarmee kan je mensen vermoorden:s wtf.

24 maart 2015 om 23:22

geweer mocht toch niet meer? Cavani deed het toch in Frankrijk en werd toch ook geschort dacht ik. Best kinderachtig, men gaat al beslissen hoe te juichen.

25 maart 2015 om 10:47

Serieus? dat wist ik niet eens... Wat kansloos!

Aah joh. Ben geen Ronaldo fan maar dit is echt onzin. De barca supporters floten hem keihard uit dus vind ik dit een logische reactie dit. Als het nou een middelvinger of ander soort opgefokte reactie was oke, maar dit is niks.

Kwa gedrag is ronaldo zeker niet voorbeeldig,maar je kan hem toch niet voor dit calma calma gebaar gaan schorsen.alhoewel hij de keuze heeft om het niet te doen,lijkt mij hier niet zoveel aan de hand.het was gewoon een reactie op het gefluit van de fans van barca.

Er was wel een ander incident met de scheidsrechter en daarbij riep ronaldo: "je wilt dit eh" en greep naar zijn zaakje.ik denk dat je hem voor zoiets wel kunt schorsen,zeker als ze de beelden bestuderen.ronaldo heeft dit niet nodig en moet dit gewoon niet doen.

Misschien is de spaanse bond helemaal klaar met C. Ronaldo dat ze liever hem weg willen hebben uit spanje. Maar als je voor zulke actie geschorst wordt dan kunnen we beter stoppen met voetballen en ik ben een barca fan!

Jezus fucking christus. Ik ben barca en messi fan maar dit slaat gewoon nergens op. Hoezo mag Ronaldo niet juichen op zijn manier (terecht) als hij scoort, al is het tegen FC Bamipangang. Dit riekt baar censuur. Voetbal speel je met mensen. Niet met machines.

Ik heb helemaal niets met Ronaldo als persoon (wel als sportman), maar ik zou een schorsing toch wel echt ver vinden gaan. Supporters roepen zeer waarschijnlijk de gehele wedstrijd vervelende dingen naar hem en als je dan met een relatief klein gebaar even je gram haalt na een doelpunt, dan vind ik dat alleen maar menselijk. Dat hoort ook een beetje bij het spel tussen de speler en het publiek en zolang het niet verder gaat (middelvingers e.d.), heb ik daar geen moeite mee.

Welnee. Dit past gewoon even in de lijn van "kijk ons rechtlijnig zijn en kordaat optreden", maar hier zal niets mee gebeuren.

De supporters van Barcelona schelden zijn vader uit voor een dronkelap terwijl Ronaldo zijn vader daaraan overleden is en elke keer fluiten ze als Ronaldo aan de bal is en dat wordt niet bestraft?
Maar als Ronaldo als een baas reageert met Calma calma wordt dat wel bestraft?
Als dit zou gebeuren dan moet Real gelijk in beroep gaan.
Belachelijker dan dit krijg je ze niet.
Misschien moeten ze ff de onterechte vrije bal waar de goal van Barcelona uit kwam bespreken.

24 maart 2015 om 23:26

Ik denk dat ze zijn overleden vader nooit rechtstreeks beledigd hebben. Dat was na het verjaardagsfeestje toen Real verloor en hij toch besloot zijn verjaardag uitbundig te vieren.

Je moet niet alles uit z'n verband rukken omdat je een bepaalde club niet kan uitstaan. Leer inhoudelijk over dingens praten, hoe moeilijk kan dat nu zijn?

25 maart 2015 om 00:19

Nou nou zeg iemand voor dronkelap uitschelden dat is erg

Wat doen ze week in week uit ook al spelen ze tegen een andere club dan zingen ze Puta Barca en Messi is een dwerg.

Dat is erg proffesioneel hé!

En die vrije bal was gewoon een overtreding dus deal with it want dan kunnen we alles wel gaan onderzoeken en dan zou het voor Real wel eens negatiever uit kunnen vallen.

Niet klagen als je eigen club 10x erger is.

Wat zijn ze bij VZ toch amateurs. Hij gaat niet voor zijn 'calma' gebaar geschorst worden, maar voor zijn gebaar richting Lahoz. Hij greep daarbij naar zijn kruis en riep "Lahoz! Dat vindt je lekker, he?"

24 maart 2015 om 22:44

hahahah dat is bullshit hij krabt gwn aan ze balzak.. als of jij nooit jeuk hebt aan je balzak. en het was niet gericht naar iemand. van een mug een olifant maken !

24 maart 2015 om 22:47

Lees maar op AS gast dan zie je wel degelijk dat het over de calma calma gebaar gaat. Hoezo noem jij VZ amateurs, want je hebt het volgens bij de verkeerde eind.

off topic: Rivaliteit stijgt naar iedereens hoofd hier. Kalm aan mensen probeer een beetje objectief te reageren

On topic: Ik vind dat Ronaldo niet moet worden bestraft voor deze gebaren. Het zijn immers gebaren die vaker worden gedaan.

dit slaat daadwerkelijk nergens op. schandalig die spaanse bond.
het publiek floot bij elke bal aanname van ronaldo en niet bij andere rm spelers, en mag hij daar geen calma calma gebaar bij doen? hebben zij niks te doen ofzo daar in spanje. en hoezo is dit arrogant?? je maakt de gelijkmaker in een el classico. :/

24 maart 2015 om 22:58

Dat hele gebaar slaat nergens op. Is ook een provocerend gebaar. Hij hoeft er niet voor gestraft te worden. Als je de grootste voetballer van het moment bent, moet je spreken met je voeten en niet met je handen. Hij roept dit ook over zichzelf af, door de pers niet meer te woord te staan, door zijn gedrag, door de actie van Madrid met die Flyers. Als die echt de grootste is, heeft die al die trekjes niet nodig. Schijnbaar weet hij van zichzelf dat er meer Messi liefhebbers zijn en dat die door dit soort gebaren meer in het daglicht staat. Maar dat die dan bij een deel van de wereld bevolking haat kweekt is ook volkomen logisch. En als die gewoon normaal de pers te woord staat is er al minder haat, maar meneer begrijpt dat denk ik niet. Tevens heb ik geen haat tegen hem, maar kan mensen wel begrijpen.

Ook al ben ik totaal geen fan van Ronaldo, dit slaat natuurlijk nergens op.

Iedereen zeikt nu dat het overdreven is maar als het een balotelli was zou iedereen het goed vinden.

24 maart 2015 om 23:24

Niemand vindt het goed als iemand hiervoor geschorst wordt, er is letterlijk niks gebeurd en is er ook niks aan de hand.

Iedereen zeikt nu dat het overdreven is maar als het een balotelli was zou iedereen het goed vinden.

Hij kan beter na dit seizoen weggaan bij RM. Terug naar Man Utd of elders zijn geluk beproeven. Miss de bundesliga naar Bayern als vervanger van ribery of robben. Die zullen toch ook niet heel lang meer daar blijven voetballen?

25 maart 2015 om 00:33

Guardiola zou Ronaldo in geen honderd jaar willen. Niet zozeer om hun verleden, maar omdat zijn kwaliteiten niet aansluiten op zijn filosofie.

Hoe belachelijk isda nu. Zijn ze zo werkloos in de LFP om te zeggen flut ze ware best wel braaf vorig weekend. Oh nee calma calma mm mannen sanctie geven eh

Ik begrijp het wel.
Het heeft totaal geen toegevoegde waarde en het is provocerend bedoeld.
Dit kan niet want als voetballer en zeker Ronaldo heeft een voorbeeldfunctie.
Maar nu moeten ze wel gelijk een streep trekken en dat is dus als iemand zijn vinger voor de mond houd er ook op aangesproken moet worden.
Weg dit provoceren en gewoon juichen voor je goal.

Dit gaat niet om het juichen van Ronaldo Voetbalzone, maar om het gebaar dat hij naar zijn ballen greep naar de scheidsrechter en vroeg of hij ze lekker vond.

Zeer matige berichtgeving dit.

24 maart 2015 om 23:20

Snap je het nou echt niet, staat op alle Spaanse sites dat de voorzitter Ronaldo waarschuwt met een mogelijk sanctie.

Geef al die supporters die hem bij elk bal contact uitsluiten dan ook een stadionverbod, kom op zeg wat schiet je hier nou mee op. Als je wilt dat ie opdonderd uit de competitie zeg dat dan gewoon recht in ze gezicht, ga je toch niet zo scheinheilig en zielig afdwingen.

Hahahah Ronaldo doet niks verkeerds hij had ook stil gebaar kunnen doen 1-1 werd tegen de supporters omdat er zoveel haat is vanuit het Barca kamp tegen de nr 1 van de wereld.
Barca supporters kunnen er niet tegen dat juist Ronaldo weer eens een doelpuntje maakt tydens de El Classico.
Hy kan tenminste juichen na het scoren van zyn doelpunt kan je van Messi niet zeggen.

hahaha deze topic vind ik zo vreemd waarom zou hij geschorst moeten worden voor zo een klein gebaar die hij al jaren maakt ik vind neimar op bepaalde momenten veel erger dan ronaldo doen hij maakt juist van elk klein iets een groot ding en niemand zegt wat daaromtrend.

De hele grap vind ik in deze is , als bijv een Viergever het zou doen :P dan was het nieteens een artikel waard in de media.
En of hoevaak doet een speler wel niet wijsvinger tegen lippen?

Dit word natuurlijk weer leuk 10x uitvergroot gezien het El Clasico betreft.

Als die LFP hier serieus werk van gaan maken zijn ze echt niet serieus meer te nemen.
Dan kan je alle juichers zowat gaan beboeten.

Dit is precies hetzelfde net als toen met Cavani. Maakte toen een schietgebaar, gelijk rode kaart. Slaat natuurlijk nergens op dit.

Dat zou echt nergens op slaan. Als je hem ergens voor schorst is het voor het feit dat hij naar Benzema had moeten lopen en hem had moeten bedanken voor die fabelachtige assist. Niet naar het publiek gaan en alle eer op eisen voor een intikkertje terwijl het voorbereidende werk 95% van de goal was.

25 maart 2015 om 08:10

Precies, dat vond ik veel erger. Staat Benzema daar te juichen, rent Ronaldo vrolijk andere kant op zodat iedereen achter hem aanrent.

Supporters hebben een te grote rol in het voetbal. Ik snap dat clubs het voor een groot deel moeten hebben van hun achterban in het kader van merchandise etc, maar ze worden te belangrijk gemaakt terwijl sport nog steeds om de beoefenaars ervan moet draaien imo

Vind dit dus echt belachelijk. Over enkele jaren wordt dit een non contact sport door al die swalbes. Een emotieloos spel als het zo door gaat. Een beetje provoseren hoor er een beetje bij, al zie ik dit niet als provoseren aangezien hij vaker zo zn doelpunten viert. Zo belachelijk. Het worden nog ergere mietjes door al die straffen en regels op dit soort onzin ondervindingen. Straks durven ze geen bal meer te trappen omdat ze bang zijn voor een straf op een trap gebaar. Ik overdrijf ja, wordt er gewoon moe van.

Tenenkrommend item weer. Ik stoor me ook zo vaak aan zijn maniertjes en wijze waarop hij zijn doelpunten viert.. Maar dit zijn nou juist de charmes van het spel! Ze kunnen ook allemaal als makke schapen naar de middellijn lopen inderdaad. Voetbal is toch emotie, hou op!

Gaat nergens over man hoort er allemaal bij schorsing is overdreven..

Ik vond het niet echt intimideren, als Messi-fan zou ik hem niet straffen. Het is en blijft een genot om naar Ronaldo te kijken!

Logische reactie. Die fluitconcerten toen hij steeds de bal kreeg niet normaal! Veel extremer dan de jaren ervoor in Camp Nou. En als je dan scoor dan is het wel lekker om dat even te doen. Maar hij had er 2 of 3 moeten maken om Camp Nou helemaal stil te krijgen en dan een rondje lopen erbij. Het is geen gebaar waar je straf voor hoort te krijgen!

25 maart 2015 om 20:37

geen straf

als we dit soort dingen gaan doen, kunnen we misschien maar gewoon beter ophouden met voetballen, heb je dat Camp Nou gehoord als CR7 aan de bal was, dat was namelijk ook niet normaal, dus als je dan scoort mag je best het publiek de mond snoeren, was volkomen terecht!! Barca heeft trouwens tegen alle verhoudingen in gewonnen, zeer teleurstellende tweede helft, en gedurende de hele wedstrijd Arbitrale Blunders van Barcelona naar Madrid en terug!! Niet normaal, en Neymar heeft weer bevestigd dat het een overhypte speler is, die meer schwalbes maakt in een wedstrijd dan Robben in zijn Schwalbe-tijdperk

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren