Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Mijn voet ligt wel open, maar Karim heeft meerdere keren sorry gezegd’

Laatste update:

Karim El Ahmadi zal niet worden geschorst voor de (onbestrafte) overtreding die hij zondag beging op Jetro Willems en dat vindt de linksback van PSV niet erg. De Oranje-international is ervan overtuigd dat zijn tegenstander hem onbewust blesseerde en pleit daarom niet voor een schorsing.

/

Omdat het incident tussen Willems en El Ahmadi werd waargenomen door het arbitrale viertal kan de middenvelder niet alsnog gestraft worden op basis van televisiebeelden. “Ik vind dat oké, want Karim deed het niet met opzet”, vertelt Willems aan De Telegraaf. Volgens de PSV’er ging zijn opponent voor de bal en zette hij zijn tackle simpelweg iets te laat in.

“Mijn voet ligt wel open, maar dat hoort er bij. Dat heb je wel eens vaker in het voetbal”, weet Willems, die onlangs zelf voor een soortgelijke actie wél rood kreeg tegen NAC Breda, al werd die kaart achteraf geseponeerd. “Het belangrijkste is dat ik er geen echte blessure aan heb overgehouden. Karim heeft in de wedstrijd meerdere keren sorry tegen me gezegd. Daarom vind ik het prima, dat hij niet bestraft wordt”, geeft de vleugelverdediger aan.

Vind je het terecht dat Karim El Ahamdi niet gestraft wordt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hoog gehalte Feyenoord fans hier! Was een ronduit smerige overtreding die zeker donkerrood was, ongeacht wat Willems zegt.

24 maart 2015 om 10:40

Je moet niet alleen naar z'n voet kijken maar ook naar z'n gezicht. El Ahmadi keek al de andere kant op het moment dat hij op z'n voet trapt. Was gewoon te laat maar kan geen opzet zijn. Kijk de beelden maar nog eens goed zou ik zeggen.

24 maart 2015 om 11:25

Dus als willems iemand in het gezicht trapt maar hij kijkt op dat moment weg is het dan ook geen overtreding? Rare redenering alsof el ahmadi niet wist waar hij zijn voet in ging planten.

24 maart 2015 om 11:59

come on, er word altijd zo slecht over onze "mickey mouse"competitie gepraat. Dat er weinig echte toppers zijn enz en het niveau in nl te laag is. Karim brengt zijn ervaring in de premier league mee en speelt als een echte man, en dan nu lopen zeuren omdat hij te hard/smerig zou spelen? Als het echt bewust was zou hhij Notabene IN DE Wedstrijd toch niet meerdere malen sorry zeggen!?!?! waarom moeten sommige mensen altijd gelijk vooroordelen e n van het slechtste ssenario uitgaan. Karim zegt tig keer sorry nog in de wedstrijd, de scheids heeft hhet geconstateerd, willems vond niet bewust en dus ook geen rood waard.. Maar dan zijn er hier weer een aantal die het beter weten... pffff
lekker naar vrouwen voetbal kijken, of nog beter: Tiger Woods gaan volgen of een andere non-contact sport!!!!!!!!!!
de scheids liet het een wedstrijd worden terwijl hij de wedstrijd ook kapot had kunnen fluiten!!!

24 maart 2015 om 12:24

Gerrard van Liverpool kreeg na 40 seconden rood voor een soortgelijke overtreding...

24 maart 2015 om 12:25

Soldier...

Ik heb nog nooit zo'n domme opmerking gehoord. Dus als hij de andere kant opkijkt kan je dit niet met opzet doen. Dat is juist de truc, trappen en andere kant opkijken.

24 maart 2015 om 12:36

@rombomcu, jij zegt overtreding maar bedoeld rood.
Een overtreding was het idd maar geen rood.
Hij deed het niet expres, simpel toch?

24 maart 2015 om 14:14

Ik wil je graag feliciteren met de meest waardeloze argumentatie ooit. Mickey mouse competitie in verband brengen met het doorgaan op iemands voet. Het is echt knap als je dat soort verbanden kan leggen.

Als in jou ogen iedereen die sorry zegt, iets niet expres heeft gedaan dan kunnen we nu alle rechtbanken gaan sluiten en de gevangenissen leeg gaan halen. Wat heeft sorry zeggen en iets expres doen nou in godsnaam met elkaar te maken?

Tussen contact-sport en bij iemand op zijn voet gaan staan zit natuurlijk een heel groot verschil. Om dan meteen naar vrouwen voetbal of golf te verwijzen is de grootst mogelijke onzin. Je kunt contact-sport beoefenen zonder smerige overtredingen te maken. Als El Ahmadi rood had gekregen dan had niet de scheids de wedstrijd kapot gemaakt, maar was El Almadi gewoon dom dat hij zijn team laat stikken.

24 maart 2015 om 14:17

Is echt totaal niet van belang. Je kan er iemand ernstig mee blesseren en of El Ahmadi het expres doet is zijn probleem. Moet Willems maar met schade lopen door de onkunde van El Ahmadi? Zo werkt het echt niet.

24 maart 2015 om 14:20

@wehave.
Dat weet een scheids toch niet. En die deelt de kaarten uit.

24 maart 2015 om 10:45

Is Willems ook Feyenoord fan? Als het 'slachtoffer' er al geen problemen mee heeft, wat heb je dan nog te zeggen?

24 maart 2015 om 10:55

Klasse van Willems, dit zie ik als collegialiteit.

Neemt niet weg dat El Ahmadi goed weg komt, maar nu is de zaak ook gewoon gesloten. Kunnen er nog wel drie maanden over discussiëren, schieten we niets mee op.

24 maart 2015 om 11:30

Stefandefree, ivanovic kon er ook wel om lachen dat Suarez hem beet, in de media. Denk je dat voetballers onderling elkaar gaan lopen naaien? Zelden. Was een ronduit schandalige overtreding, en dat jij dat hier gaat bagatelliseren vind ik echt onbegrijpelijk.

24 maart 2015 om 11:35

Mentalist, op het veld hebben ze er anders zelden problemen mee. Ik heb in het eerdere topic hierover al aangegeven dat wat El Ahmadi deed niet de schoonheidsprijs verdient en dat dit niet de eerste keer was dit seizoen. Maar als Willems nu zegt dat het per ongeluk ging en dat er wat hem betreft niets aan de hand is, waarom moeten we dan door blijven zeuren dat het schandalig was en praten we El Ahmadi het liefst de cel in?

24 maart 2015 om 11:44

Nee, Willems is gewoon geen matennaaier. Gewoon een goede professionele reactie van hem.

Neemt niet weg dat het gewoon een rode kaart had moeten zijn.

24 maart 2015 om 11:47

"denk je dat voetballers onderling elkaar gaan lopen naaien? Zelden"

Grappig dat je dit nu net aanhaalt bij een nieuwsbericht in combinatie met Willems

Ik kan me die stervende Belg nog wel herinneren eerder dit seizoen, NAC uit.

En zo zijn er elke wedstrijd wel situaties waar iemand zijn tegenstander een kaart aan naait.

24 maart 2015 om 12:07

Begaaierd, ik heb het dan ook over in de media. Op het veld doen ze niet anders.

24 maart 2015 om 12:16

Excuses, dan heb ik je reactie verkeerd geïnterpreteerd!!

Het is ongelofelijk waarmee sommige Feyenoodspelers wegkomen. Kazim en Karim zijn de ergste.

24 maart 2015 om 10:39

daar zijn de meningen over verdeeld, je moet ook kijken wat de Knvb nog kan doen als er al iets is geconstateerd kunnen ze niet veel. en het is niet alleen bij Feyenoord hoor.

24 maart 2015 om 10:42

Maar natuurlijk zijn het alleen de Feyenoorders. Zoals Jetro ook al zegt, het leek geen bewuste actie. Zo is Karim ook helemaal niet.

24 maart 2015 om 11:04

Nou ... Karim is wel een harde en soms wat vieze speler hoor!
Nu heb je dat soms nodig in een wedstrijd, maar dit had gewoon een kaart moeten zijn natuurlijk.

24 maart 2015 om 11:13

Karim is wel hard maar puur gericht op de bal. Je zult hem echt niet iemand expres willen zien blesseren.

24 maart 2015 om 11:49

Nonsens
Karim is wel zo'n eentje. Deelt wel vaker een beuk uit, buiten de ooghoeken van de scheids. Kan me tegen Ajax ook nog wel herinneren.
Duurt überhaupt ongeveer 20 overtredingen voordat Karim op de bon gaat.

24 maart 2015 om 14:07

Dan heeft ie toch een flink probleem aan zijn ogen als dit gericht was op de bal.

24 maart 2015 om 14:52

Onzin. Feyenoord-Ajax trapte hij nog iemand bijna doormidden. Zie hem veel goede dingen doen, maar raakt het nog wel eens kwijt

24 maart 2015 om 10:51

Ach, zo komt Maher ook goed weg.

PSV - Ajax : Bewuste natrappende beweging naar Veltman.

Feyenoord - PSV : Bewuste slaande beweging richting Manu.

Ik had het begrepen als de KNVB een schorsing had gegeven aan El Ahmadi. Leek mij namelijk wel met opzet, wel een nette reactie van Willems trouwens!

Keurige collegiale reactie van Willems!

Kijk dat is nou netjes, en verder niet meer over zeuren nu mensen

24 maart 2015 om 11:26

Dus omdat Karim sorry zei mag je op iemands voet stampen.

Mooie logica, zolang het slachtoffer het wel best vindt is het geen overtreding lol.

Gaan de slachtoffers/ontvangers van stampen/slaan/ellebogen straks ook de strafmaat bepalen als zij het wel een overtreding vinden?

24 maart 2015 om 11:31

volgens mij zeg ik dat helemaal niet haha, maar als jij dat vind dat ik dat zeg prima.

24 maart 2015 om 12:01

De logica in jouw eerste zin is ook ver te zoeken natuurlijk.

Het gaat niet om het feit dat de speler sorry heeft gezegd. Dat het slachtoffer zelf aangeeft dat van opzet geen sprake is mag toch wel iets betekenen.

Bij voetbal is het onvermijdelijk dat spelers elkaar raken terwijl het niet bewust is. Dit kan zelfs zware gevolgen als een gebroken been tot gevolg hebben terwijl een speler niet eens bijzonder veel risico in zijn actie legde. Dat maakt het meteen ook zo lastig om goed te beoordelen of een speler een ongeoorloofd groot risico neemt met bijvoorbeeld een tackle of dat er zelfs sprake is van het bewust trappen van een andere speler.

Heel volwassen van hem, goed dat hij zich zo uit. Zouden meer spelers moeten doen.

24 maart 2015 om 10:56

Dit vind ik juist dom. En dit moet je juist niet willen. Want geen enkele speler wil de ander echt bleseren, maar dat betekent niet. Dat je zulke overtredingen af moet doen met sorry. Vergeven en vergeten. Nee, dit soort acties horen niet op het veld. En dat moet bestraft worden met rood. Alleen in kuip fluiten scheidsrechters altijd wat onzeker. En dit is niet alleen in het voordeel van feyenoord. Want er zijn ook wedstrijden geweest. Waarin feyenoord benadeeld werd. Ik zou wel eens een statistiek willen zien. In welke stadion. De meeste fouten worden gemaakt door de scheidsrechters.

24 maart 2015 om 11:18

Er is. Iets. Mis. Met je. Interpunctie? Verder lijkt dit me echter een zeer interessante statistiek, ben benieuwd of feyenoord wel of niet bevoordeeld worden tov de andere grote clubs wanneer ze thuis spelen

Zo regel je dat. Iets te laat, overtreding, klaar.

Netjes deze reactie, had ook niet het idee dat hij het expres deed. Op het moment dat Willems de bal speelde zag je El Ahmadi de bal volgen, hij zag gewoon niet waar hij zijn voet neerzetten. In die slowmotion herhaling zag het er anders uit maar goed, ben het hier wel meeeens.

24 maart 2015 om 12:28

Ik had juist het gevoel dat hij het bewust deed, en ook bewust de andere kant op keek om de schijn mee te hebben. Het was een belachelijke manier om zo in te komen. Zo blok je geen bal of probeer je een bal weg te schoppen. Ik vond het een bewuste overtreding waarbij een kaart en in dit geval een rode kaart terecht is.

24 maart 2015 om 13:36

Dit gebeurt in het amateurvoetbal iedere wedstrijd (en zelfs training) wel een keer. Gewoon verkeerde inschatting en/of onkunde.

24 maart 2015 om 14:18

Ja precies. Tot het andersom was geweest en stond de halve Kuip weer te watertanden want in Eindhoven was de scheids ook al niks blabla. Kom is op man wat hypocriet.

24 maart 2015 om 20:13

Dat kan dat jij dat vond, de mensen die ervoor geleerd hebben en dit elke week doen vonden dat dus niet.

24 maart 2015 om 20:56

Je bedoelt toch niet de arbitrage en de Knvb ? Bijna alle analytici die ik gehoord heb vonden het een rode kaart.

24 maart 2015 om 14:18

Vond juist met die herhaling dat het zichtbaar was dat ie zn best deed.. imo zie ik zijn voet nog zodanig draaien om zn voet precies goed te planten in Willems' voet om ff dat extra effect er in te duwen

24 maart 2015 om 20:15

Ja je kan er van maken wat je wilt, het gaat allemaal zo snel dat ik betwijfel of je dit allemaal kan bedenken wat je zegt. Mensen die er exht verstand van hebben en er voor betaald krijgen zijn het niet met je eens.

27 maart 2015 om 14:11

Haha die er verstand van zouden moeten hebben bedoel je :P ma idd het is lastig zeggen maar met alle sneaky overtredingen die deze meneer al gemaakt zou wat mij betreft het kwartje ook weleens de andere kant opvallen.

De overtreding van Karim vergelijken met die van Jetro?
Wat een onzin is dat voetbalzone.. Jetro raakte die speler van NAC helemaal niet..

24 maart 2015 om 11:46

Ik kon me dat moment bij het lezen even niet terughalen, maar inderdaad, hij raakte hem totaal niet.

27 maart 2015 om 14:12

Neen... nog niet een beetje te vergelijken :D

kijk, tenminste een klassereactie!

Nette reactie van Willems. Neemt niet weg dat dit natuurlijk een rode kaart had moeten zijn. Erg opvallend dat el Ahmadi zowel in Eindhoven als in Rotterdam er vanaf komt zonder rode kaart/schorsing waar hij het on beide wedstrijden wel verdiende.

Was gewoon een bewust smerige overtreding waar iedere andere speler geschorst voor zou worden .
KNVB doet dat bij Ajax en Feyenoord wat minder snel en denkt dat het niet opvalt .

Wat maken jullie achteraf zo druk om over deze overtreding. Is niet voor gefloten dus gewoon weer verder gaan. Al die commentaren achteraf is zo makkelijk we doen net of we alles beter weten echt Nederland . Maar de overtreding was niet volgens de spel regels dat is waar

24 maart 2015 om 13:33

Dus als ik jou natrap als de scheids niet kijkt, je raakt daardoor 2 weken geblesseerd is er niks aan de hand? Het is juist goed dat de media zich hier mee bemoeid. Dit was gewoon een schandalige overtreding en El Ahmadi verdiende rood.

Bewust of niet, was gewoon een rode kaart. Heeft het spelverloop dusdanig beinvloedt waardoor de scheidsrechter weer een wedstrijd beslist.

Wel bijzonder collegiaal van Willems (en Karim voor het veronschuldigen).

Toen Narsingh voor Vermeer stond in het Philips stadion werd iedereen hier gek dat de scheids de wedstrijd beïnvloed had. Was de Knvb weer 3x niks en altijd in het voordeel van Psv. Nu spreekt iedereen van een prima oplossing, was El Ahmadi gewoon een beetje te laat en was het vooral niet expres. Manman wat een hypocrisie.

24 maart 2015 om 14:28

De wedstrijd in Eindhoven vergelijken met 1 verkeerde actie van de arbiter? Kuipers hielp PSV meerdere keren in de wedstrijd. Situatie Kongolo tegen de Jong vergeten? Andere mensen hypocriet noemen en dat zelf vergeten.

24 maart 2015 om 14:33

Ja in de ogen van de Feyenoorders was dat een groot foutenfestijn van Kuijpers, wat totaal niet waar was. Kongolo hield zelf ook vast maar dat heb je toevallig gemist:
http://static1.ad.nl/static/photo/2014/9/16/1/2014...

Het gaat mij er om dat toen alles breed uitgemeten werd, en we nu vooral niet moeten zeuren.

24 maart 2015 om 14:35

De Link kan ik er helaas niet bij zetten.

Scheidsrechters hebben helemaaaal niets geconstateerd!! Anders ja ie gefloten voor een overtreding! Want voordeel was er niet!

24 maart 2015 om 17:31

Toch gaf de scheidsrechter voordeel na die actie. Heb jij wel dezelfde wedstrijd bekeken? Je zegt zo hard dat er geen voordeel was maar als ik de herhaling bekijk hield PSV balbezit en had daar dus voordeel!

Had een gele kaart moeten zijn.
Willems geeft zelf aan dat het niet bewust was. Hij en Karim zijn de enige die dit kunnen zeggen. De scheids heeft het beoordeeld en gaf voordeel aan Psv. Het werd dus wel als een overtreding beoordeeld maar niet met een kaart waar een gele kaart misschien terecht was geweest.
Kan de meeste reacties boven mij ook niet echt waarderen met had donker rood moeten zijn zonder enige onderbouwing of vergelijking met een soortgelijke actie. Personen die zo reageren zie ik in dit geval als anti Feyenoorders en die zien het liefst 11 man rood krijgen geloof ik.
Toch ook wel weer mooi om te lezen waar we de afgelopen jaren juist veel sympathie kregen van andere supporters is dit nu volledig omgeslagen. Dit terwijl volgend seizoen eigenlijk pas het eerste seizoen sinds jaren op volle kracht word.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren