Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘PSV polst Pröpper voor transfer in de zomer’

Laatste update:

PSV heeft bij Davy Pröpper geïnformeerd of hij geïnteresseerd is in een zomerse transfer naar Eindhoven. Dat meldt Voetbal International maandagavond. De 23-jarige middenvelder is aan zijn zesde seizoen bezig bij Vitesse en zijn contract loopt nog twee seizoenen door.

/

Pröpper zei maandagochtend in De Telegraaf nog dat hij heil ziet in een binnenlandse transfer. In de winter van 2011 was hij nog dicht bij een overstap naar Ajax, maar Vitesse sloeg het Amsterdamse bod destijds af. Pröpper moet volgens het bovengenoemde weekblad ongeveer vier tot vijf miljoen euro kosten.

Ook Nemanja Gudelj van AZ schijnt een kandidaat te zijn om Georginio Wijnaldum vanaf komend seizoen op te volgen in het Philips Stadion, maar hij is een paar miljoen duurder.

Voor wie moet PSV gaan?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hoe weten ze nou dat Gudelj een paar miljoen duurder is? Volgens mij is de vraagprijs van Propper niet bekend.

23 maart 2015 om 20:24

In het bericht hierboven spreken ze over 4 tot 5 miljoen euro. Ik weet niet hoe lang het contract van Propper nog loopt maar dat lijkt me erg laag (mits contract niet nog maar 1 jaar doorloopt).

23 maart 2015 om 20:26

Contract loopt nog 2 jaar.

Maar zodra er meer geïnteresseerde clubs zijn zal de vraagprijs nog wel flink stijgen. Denk dat het uiteindelijk om eenzelfde bedrag als bij de van Ginkel transfer zal gaan.

23 maart 2015 om 20:47

Dat wordt echt wel tegen de 6,7,8 miljoen . Voor minder dan dat bedrag zie ik hem echt niet gaan.

23 maart 2015 om 20:25

Volgens mij staat de vraagprijs in de tekst.

23 maart 2015 om 20:26

Maar heeft Vitesse dit prijskaartje aan hem gehangen? Of heeft de Telegraaf wat uit hun duim gezogen?

23 maart 2015 om 20:29

Telegraaf natuurlijk.

24 maart 2015 om 00:02

Dan zal de werkelijke vraagprijs wel hoger zijn. Volgens De Telegraaf was Van Ginkel destijds ook voor 6 miljoen naar Chelsea gegaan, terwijl dit in werkelijkheid 9,4 miljoen was.

24 maart 2015 om 00:41

Klopt van ginkel 9,4 mln, want dat waren letterlijke de cijfers die op rechtspraak.nl staan mbt de zaak Marcel Ham. Veel betrouwbaardere bron kan je niet hebben. Ajax wilde dat niet betalen dat was de reden

24 maart 2015 om 07:38

Nee, Voetbal International.

24 maart 2015 om 00:07

Gudelj heeft een transfersom van 6 miljoen in zijn contract staan (heb ik gelezen, pin me er niet op vast) tot de zomer zou die vaste som 10 miljoen bedragen. Vanaf de zomer dus 6.

Ik zou het geweldig vinden. Niet zozeer voor PSV maar gewoon omdat dan Propper nog minimaal een jaar op de Nederlandse velden te zien zou zijn. Wat een prachtige speler om naar te kijken!

23 maart 2015 om 20:35

Serieus? Ik vind het typisch zo een speler die het in nederland goed doet maar stapje hoger niet. Veel te langzaam om echt potten te kunnen breken. Dat valt mij sowieso op de laatste maanden. Ik kijk dan vooral ajax masr als je ziet hoe langzaam en niet fysiek sterk de meeste spelers zijn vergeleken met sub top europa. Geef mij maar Gudelje. En vleugelflitsers met snelheid...

23 maart 2015 om 20:40

Ik zeg ook nergens dat hij het buiten Nederland goed gaat doen. Ik vind het gewoon heel leuk om naar zijn spel te kijken, PSV speelt namelijk ook in Nederland...

23 maart 2015 om 22:44

Ik ben het met je eens dat PSV (of Ajax) voor Gudelj moet gaan vanwege het fysieke aspect. Dit is in Europa hard nodig. En het is een balvaardige jongen, werkt hard en heeft een goed schot.

23 maart 2015 om 23:21

Prima dus om in Nederland te houden toch? Niet iedereen is geschikt voor een hoger stapje maar voor de Eredivisie een topper zijn?

Propper redelijke voetballer, kan het ver schoppen als hij hard werkt(geldt overigens voor elke voetballer).

Off: Kent iemand Soufian Moro van Pec Zwolle? Ik heb die vent laatst gezien op de training, kapt gewoon het halve team van PEC uit, ongelooflijk goed! Let je op Frank? Is namelijk een geboren Amsterdammer, hoef je geen blonde scandinaviers meer te halen.

23 maart 2015 om 20:43

Soufian is inderdaad een goeie voetballer...maar blijkbaar heeft of de trainer weinig vertrouwen in hem of hij heeft zwaar goeie concurrenten. Hij is vaak wissel en is eerder door gebrek aan speeltijd weggegaan bij Fc Utrecht. Had ook een stage afgewerkt bij GAE maar was niks geworden. Het zou me verbazen als hij door een Ajax wordt overgenomen. Maar goed hij is nog jong...wellicht kan hij een stap terug doen en ergens bij een club als cambuur/nac/nec aan de slag. Pec doet het huidige seizoen prima en gaat echt geen spelers wisselen.

Zowel Propper als Gudelj zijn aanwinsten voor PSV!! Wederom enorme concurrentie met Guardado, Maher & Hendrix!

23 maart 2015 om 20:31

Ik denk dat PSV pas voor Gudelj gaat als Guardado niet weten binnen te halen. Wijnaldum en Depay gaan denk ik wel 50 miljoen opleveren. Bergwijn en Rayhi/Boljevic zouden Depay goed kunnen opvolgen. Vooral Bergwijn heeft veel potentie. PSV zou er goed aandoen om Narsingh te slijten als er clubs zijn die minstens 5 miljoen willen betalen

23 maart 2015 om 20:34

Narsingh is totaal uit vorm al een jaar. Na zijn periode bij Heerenveen weinig gebracht en daarom is 5 miljoen derhalve belachelijk. Dat zou PSV wel willen.

23 maart 2015 om 20:55

50 miljoen? Beetje overdreven hoor. Zie Depay voor max 25 miljoen gaan, en Wijnaldum max 15 miljoen. Wijnaldum is een aardige speler, maar niet zo ver als Vd vaart, Sneijder en Nigel de jong op die leeftijd. Geen speler voor de absolute top naar mijn mening. En met 25 miljoen voor Depay mag je in je handjes wrijven, want dat is voor Nederlandse begrippen belachelijk veel geld

23 maart 2015 om 21:47

Deze markt is zo naar de klote dat die 50 mil echt wel mogelijk is...

23 maart 2015 om 22:43

Naar het schijnt heeft Man Utd interesse in Depay, eerder ook de Spurs. . Man City en Real Madrid schijnen interesse te hebben in Willems, volgens de tweets van Thijs Slegers(PSV-watcher voor Vi). Als dit soort clubs interesse tonen, dan komen er serieuze bedragen op tafel. Over Wijnaldum heb ik alleen gehoord dat PSG interesse getoond, maar afgelopen zomer als ik me niet vergis. Dus welk bedrag PSV uiteindelijk incasseert is nog de vraag, maar deze kan zomaar aanzienlijk zijn.
Dan zijn Gudelj, Propper en Corona interessante opties.

23 maart 2015 om 23:24

Niemand is zo nog zo gek om 5 miljoen neer te tellen voor Narsingh. Die is op dit moment nog geen eens 2 miljoen waard. Denk dat 35 miljoen voor Depay en Wijnaldum wel realistisch is en daarmee kunnen ze Guardado, Propper en nog wel een leuke speler halen.

24 maart 2015 om 08:25

Bergwijn, Rayhi en Boljevic zijn alle drie, in de ogen van Cocu, nu nog niet klaar voor reguliere speeltijd in het eerste en dan denk jij dat ze volgend seizoen klaar voor de basis zullen zijn?

Bergwijn heeft veel potentie, maar laat hem nog maar eens een jaartje indruk maken bij Jong Psv. Is dit jaar veel geblesseerd geweest en heeft de wedstrijden die hij bij Jong en in de A speelde nu ook weer niet zo geweldig gescoord. Rayhi is gewoon niet goed genoeg en Boljevic is een redelijk beperkte voetballer die misschien het eerste wel haalt, maar komende jaar zeker nog niet (of er moet iets heel spectaculairs gebeuren).

Depay is dan misschien niet in vorm, maar zijn doelpunten gaan niet gemaakt worden door de mannen die jij noemt. Er zal een echte vervanger moeten komen.

24 maart 2015 om 08:39

@hoppa!

Idd. zie alleen bergwijn af en toe uitblinken. Rayhi vind ik te traag in zijn handelingen en lijkt niet grote sprongen te maken. Boljevic is daarentegen fysiek niet goed genoeg..

Propper zou voor PSV natuurlijk een topmiddenvelder zijn. Ik hoop dat Ajax Propper gaat halen in de zomer maar met Klaassen, Bazoer en Sinkgraven die op zijn positie spelen acht ik die kans klein. Ik hoop dat Vitesse niet gaat meewerken met een binnenlandse transfer maar als PSV 10 miljoen voor hem bied dan zie ik hem wel naar PSV vertrekken.

23 maart 2015 om 20:37

Hoop niet dat Ajax hem gaat halen. Propper is te langzaam en niet sterk genoeg. We hebben snelheid nodig en duelkracht.

23 maart 2015 om 20:49

Serieus langzaam? Ik weet echt niet hoe je daar bij komt. Vraag ze bij Az even of ze propper langzaam vinden, die kregen vorige week nog een kans alleen voor de keeper. Kwam Propper nog even vanaf de andere helft aangerend om de bal over de lijn te schieten.

23 maart 2015 om 20:57

Hij is niet langzaam, maar ik snap wel wat Guikstra bedoeld.
Wij hebben eerder behoefte aan een fysiek sterkere middenvelder die ook nog eens ontzettend veel loopvermogen heeft (propper heeft alleen dat loopvermogen). Bazoer kan uitgroeien tot zo een type in misschien een jaar of 3-4. Who know's,

Propper lijkt me identiek aan Klaassen alleen is Propper uiteraard verder in zijn ontwikkeling.
Een middenveld met zowel Klaassen als Propper lijkt me 3x niks en zo een speler haal je toch echt niet voor op de bank.

Kortom PSV lijkt me een prima stap, hoewel ikzelf eerder voor Gudelje was gegaan. Maar ja wie ben ik.

Gun Propper deze stap. Volgend jaar lekker CL spelen en belangrijk worden voor PSV, dan komt het buitenland vanzelf. Heeft hij ook meer kans bij het Nederlands elftal te komen met Hiddink als bondscoach verwacht dat Propper niet 4 miljoen kost, denk eerder 6 miljoen minimaal. Als Gudelj 10 waard is, dan is Propper zeker 6 waard, want minder dan Gudelj is hij echt niet. 6 miljoen+ Schaars en ritzmaier. Propper verdient deze stap!!

Die gaat echt niet voor 4 a 5 miljoen weg bij Vitesse hij is meer waard.

23 maart 2015 om 20:30

ik vind het een redelijke prijs voor hem. Bovendien kan Vitesse niet echt meer gaan vragen, omdat ze hem moeten verkopen vanwege Financial Fair Play (staat in het artikel op de site van vi).

23 maart 2015 om 20:34

Ga weg man. 2 jaar contract en hij is echt fantastisch. 7 miljoen of meer.

23 maart 2015 om 20:51

Kan echt wel voor een bedrag a la Van Ginkel weg. En dan zal het wel Duitsland of dergelijke worden. Voor 4miljoen koop je Qazaishvili.

24 maart 2015 om 00:06

Vitesse is niet gek natuurlijk. Als ze FFP overtreden krijgen ze een boete van de Uefa (waarschijnlijk slechts een paar ton, zoals de meeste FFP-boetes aan soortgelijke clubs waren), maar die eigenaar van ze kan dat zo ophoesten.

Ik denk dus niet dat Vitesse zomaar een paar miljoen voor Pröpper inlevert om slechts een boete van slecht een paar ton te besparen.

24 maart 2015 om 00:59

Doe Ritzmaier en Schaars er voor die prijs maar bij!

24 maart 2015 om 08:48

@ kakadu.

Helemaal mee eens. Lijken mij beide versterkingen.

24 maart 2015 om 09:00

Graag! Ik kom ze beide op de fiets brengen.

Zou een goede vervanger zijn voor Wijnaldum. is voetballend beter, maar heeft denk ik minder diepgang en minder loopvermogen (tell me if i'm wrong), maar in ieder geval een groot talent!!! Zie hem graag komen en vier tot vijf miljoen valt wel mee!

23 maart 2015 om 20:30

Heb je verkeerd. Iniedergeval qua loopvermogen, zet elke wedstrijd ontzettend veel druk op tegenstanders.

23 maart 2015 om 20:31

ik heb maar twee wedstrijden van hem gezien echt goed en in deze wedstrijden speelde hij wel goed, maar niet zoals wijnaldum dat nu doet bij Psv. Daar had ik mn mening op gebaseerd. Ik kijk wel eens vitesse, maar niet zo uitgebreid als tegen Psv, maar daarin kon ik wel zien dat deze jongen heel behoorlijk kan voetballen...

23 maart 2015 om 20:33

Denk ook dat PSV er niet per se slechter van wordt, Propper heeft juist heel veel diepgang, alleen wel minder scorend vermogen dan Wijnaldum. Voetballend inderdaad beter.

24 maart 2015 om 09:02

Ik vind het scorend vermogen van wijnaldum helemaal niet zo denderend, hij krijgt veel kansen en scoort er wel eens eentje, maar hij mist ook heel veel. Ik vind Wijnaldum heel belangrijk voor PSV, maar ik ben het zat dat hij elke keer niet thuis geeft als we naar de kuip moeten.

Propper zou ik zeker toejuichen als aanwinst voor Psv, zeker omdat Gudelj 10 miljoen zou moeten kosten. Dat is veel te veel voor een Nederlandse club. Met Guardado, Propper en Hendrix/maher heb je toch alweer een degelijk middenveld voor volgend seizoen. Ben benieuwd welke aanvallers we gaan halen, daar moet nou ook prioriteit gaan liggen nu Memphis waarschijnlijk weggaat en Florian nog geblesseerd is.

23 maart 2015 om 20:32

@teunteun,

Na dit seizoen kost Gudelj nog 'maar' 6 miljoen euro.

24 maart 2015 om 00:09

Teunteun, Gudelj kost maximaal 10 miljoen (bij een bod van 10 miljoen is AZ contractueel verplicht akkoord te gaan), terwijl Pröpper in principe meer zou kunnen kosten als Vitesse hem niet voor minder zou verkopen.

Daarbij heeft Gudelj nog maar een contract voor een jaar, dus AZ moet hem wel verkopen. Pröpper heeft nog 2 jaar contract over en Vitesse hoeft dus niet per se hem te verkopen, die zullen alleen akkoord gaan bij een goed bod lijkt me. Het zou me dus niets verbazen als Pröpper uiteindelijk wel eens duurder kan blijken te zijn.

Mijn voorkeur zou uitgaan voor Propper. Hele mooie voetballer.

23 maart 2015 om 22:09

Ik vind het ook wel een lekkertje maar deel de mening dat het een klasbak is met veel stijl. Een genot om naar te kijken...

Zowel Propper als Gudelj zouden prima aanwinsten voor PSV zijn maar ik denk dat Gudelj direct de stap naar een buitenlandse club gaat maken.

Als hij 4 miljoen moet kosten moeten ze hem zeker halen!

Propper is zeker niet minder dan gudelj. Gun hem de overstap naar Psv, al denk ik dat Ajax ook een goede club voor hem is. Kan dan doorgroeien voor een buitenlandse transfer.

23 maart 2015 om 20:40

Klopt, "probleem" bij Ajax is dat ze hem niet echt nodig hebben, ze hebben en goed bezet middenveld die veel potentie heeft (Sinkgraven, Bazoer, Klaasen, Serero vergeet er vast meer)

24 maart 2015 om 09:14

Inderdaad. Normaalgesproken zou ik Propper zeker wel willen hebben, ben wel gecharmeerd van die jongen. Het feit is echter dat Ajax hem niet nodig heeft, omdat het Klaassen al heeft.

Ow graag zelfs! Propper zou geweldig zijn, voor 4/6 miljoen zou ik hem zeker halen.
Al vraag ik me af of wijnaldum echt wel vertrekt

Vitesse gaat Propper echt 1000% niet voor 5 miljoen verkopen, ze zijn niet achterlijk! Minimaal 7 en zeker aan een "concurrent".

23 maart 2015 om 20:47

Weinig keus lijkt me zo. Ivm FFP

23 maart 2015 om 20:49

FFP of niet, Vitesse is niet verplicht hem voor een achterlijke prijs van de hand te doen.

23 maart 2015 om 21:53

Ach schei uit man! Deze jongen is echt zeker niet minimaal 7 miljoen waard tussen de 5 en de 6 mag ie misschien wel kosten. Vitesse zal Veijnovic of Propper moeten verkopen aangezien er voor de andere spelers geen interesse zal komen of goede spelers van ze zijn gehuurd. Voor deze jongen zal je echt geen bedrag gaan vangen dat je voor van Ginkel kreeg.

23 maart 2015 om 23:31

Vitesse heeft net nog 2,5 mln gecasht met de doorverkoop van bony en heeft een nieuwe hoofdsponsor plus meer tv gelden. Vitesse hoeft voor dit seizoen dus niet voor slechts 5 mln te verkopen ivm ffp. Jij hebt zeker de o zo geweldige subjectieve bron stef de bont geraadpleegd Ismail?

24 maart 2015 om 00:12

Keus genoeg, als je kijkt naar welke straffen er aan FFP zijn gegeven aan andere clubs, riskeert Vitesse hooguit enkele tonnen aan boete (de meeste boetes vanwege FFP waren 3 tot 6 ton, allen de superrijke clubs die FFP fors overtraden kregen hogere boetes). Vitesse zal dus wel gek zijn als ze een bod dat 2 miljoen lager is dan wat ze willen accepteren om slechts 3 tot 6 ton boete te kunnen ontlopen. Financieel is het dan beter om die boete maar te krijgen.

23 maart 2015 om 20:53

Qua ranglijst is Vitesse geen concurrentie voor PSV.
Mocht Propper dan kans krijgen om C.L. te spelen met PSV en hij moet 4/6 kosten dan is hij weg.

23 maart 2015 om 20:59

Van Ginkel leverde ongeveer 10 miljoen op toen hij ging, en dan zou Pröpper 4/6 miljoen moeten kosten? Ik denk het niet.

23 maart 2015 om 21:06

Vitesse laat hun eigen spelers nooit voor een klein bedrag gaan zeker niet als het een binnenlandse transfer betreft, maar altijd voor de hoofdprijs en terecht. Moet maar is afgelopen zijn met die vriendenprijsjes.

Mocht Pröpper naar een andere club in Nederland verhuizen, reken er maar op dat Vitesse de hoofdprijs vraagt. ;-)

23 maart 2015 om 20:58

Helaas kunnen wij niet zoveel vragen als van Ginkel. 7/8 miljoen lijkt mij het maximale. Dit vanwege onze eigen financiele problemen.

Zowel Nemanja Gudelj als Davy Pröpper lijken mij prima opties voor Psv, als vervanger van Georginio Wijnaldum.

Gudelj zal, zoals in de tekst staat, waarschijnlijk een paar miljoen euro duurder zijn en ik weet niet hoe, maar Pröpper zie ik ook graag bij Psv.

Ik ben altijd wel gecharmeerd geweest van Pröpper en ik denk wel dat hij toe is aan een volgende stap. PSV is daarvoor een prima optie en bij PSV kan hij zich zeker doorontwikkelen.

De kans dat Memphis Depay en Georginio Wijnaldum na dit seizoen zullen vertrekken bij Psv, schat ik op negentig procent. De kassa zal in de zomer goed gaan rinkelen bij Psv, met de (waarschijnlijke) verkopen van Depay en Wijnaldum, het kampioenschap dat ze zo goed als zeker binnenhalen en daardoor dus aardig wat geld krijgen voor de Champions League.

Met dat geld zou ik Andrés Guardado (bij Guardado zal dat ook wel gebeuren), Nicolas Isimat Mirin en Karim Rekik definitief vastleggen, Davy Pröpper van Vitesse overnemen en als opvolger van Depay zou ik proberen om Jesús Corona van FC Twente over te nemen.

FC Twente heeft, zoals bekend, financiële schulden en Corona is een van de spelers aan wie ze nog aardig wat kunnen verdienen. De vraagprijs zal, denk ik, niet extreem hoog zijn, waarschijnlijk ook vier à vijf miljoen euro.

Zie opstelling: ik zou dan dus in deze opstelling spelen. Dan heeft PSV nog spelers als Nicolas Isimat Mirin, Stijn Schaars, Jürgen Locadia en Jorrit Hendrix op de bank zitten.

Zoet
Arias
Bruma
Rekik
Willems
Pröpper
Guardado
Maher
Narsingh
de Jong
Corona
23 maart 2015 om 21:13

Dan zou ik Isi in de basis zetten in plaats van bruma en als Rekik niet lukt Reyes halen.

23 maart 2015 om 21:19

Reken er maar op dat er iemand anders op links-achter staat volgend jaar.
En volgens mij ben ik de enige die er zo over denkt, maar Narsingh brengt het niet meer sinds zijn blessure.

Als PSV iets wil klaar krijgen in de Champions League, moet je toch hopen dat (met name) Zoet, Bruma, Narsingh en Maher volgend jaar ineens veel beter staan te voetballen. Het zijn hele leuke spelers voor Eredivisie begrippen maar Europees kunnen we anders wel weer vergeten..

En hoe zit het nou met de jeugd? Als PSV nu al een vervanger voor Wijnaldum zoekt op de transfermarkt, dan is het nu wel zeker dat wederom geen speler vanuit Jong PSV of de jeugd een kans gaat krijgen.

23 maart 2015 om 20:59

Ja vind je het gek?
Alsof een jeugdspeler je aanvoerder vervangt / een speler van het kaliber Wijnaldum.

24 maart 2015 om 10:56

Ze vonden Vloet toch zo'n geweldig talent? Ze hebben zelfs een spits gehuurd vorig jaar om Vloet op 10 te kunnen laten spelen in Jong en dit seizoen hebben ze zelfs een spits ervoor gekocht.. Overigens vind ik dat een jeugdspeler dat best op kan vangen, maar dan moet een jongen als Maher wel op gaan staan aankomend seizoen en de dwingende rol van Wijnaldum over gaan nemen.. Dat laatste is wel een gok die ook zomaar verkeerd kan uitpakken en PSV houd niet van gokken (wat ik wel begrijp).

Zou het overigens wel vreemd vinden als Vitesse nu opeens wel aan 'de concurrentie' gaat verkopen..

25 maart 2015 om 07:22

Vitesse is geen concurrent meer dus zal het mij niet verbazen als ze nu wel verkopen.
Daarnaast is Vloet gewoon nog niet goed genoeg en ik vraag me hardop af of hij ooit goed genoeg wordt.

Gini is zo dominant aanwezig op het veld, dat vervang je niet zomaar.
Tuurlijk kan PSV wel een jeugdspeler de kans geven, maar met oog op CL voetbal lijkt het mij in ieder geval logisch dat ze verder kijken.

23 maart 2015 om 21:05

Een wijnaldum of depay.kan je niet zomaar vervangen, dan ga je er zwaar op achteruit. Zijn de 2 betere spelers uit de eredivisie. Propper is een perfecte vervanger van Wijnaldum.

23 maart 2015 om 21:10

Vind dit een beetje een flauwe opmerking en zie hem steeds terugkomen. De ambitie van PSV om een selectie te hebben bestaande uit jeugdspelers aangevuld met aankopen is eigenlijk uitgesproken met de komst van Art Langeler in 2013. Uiteraard kost dit tijd, het ombouwen van een in Nederland kwalitatief gemiddelde opleiding naar een topopleiding dat spelers produceert voor een topclub als PSV gaat niet binnen een jaar. Je kan dan ook nu nog niet verwachten dat er in de jeugdopleiding even een vervanger klaar staat die zo de aanvoerder van PSV doet vergeten. Ik heb alle vertrouwen in Langeler en ik denk echt dat zijn visie realiteit zal worden binnen enkele jaren, maar het is nu nog te vroeg.

23 maart 2015 om 22:04

Blijkbaar mag je provoceren wanneer je 200 punten hebt. Iedere keer begint hij weer over de jeugd van PSV en iedere keer zijn er weer anderen die het hem uitleggen hoe het zit. Toch blijft hij telkens weer dom provoceren.
Afgelopen zondag Zoet, Brenet en Memphis in de basis. Vloet en Locadia nog ingevallen. Dat is al een hele verandering ten opzichte van zo'n drie jaar geleden.

23 maart 2015 om 22:26

Hoezo provoceren? Er is een groot verschil tussen provoceren en geprovoceerd voelen.

Wat ik gewoon bedoel is, dat PSV meer op zijn jeugd wil gaan concentreren, maar steeds de jeugd een beetje links laat liggen als er een gelegenheid komt.

- Matavz vertrekt, Luuk de Jong wordt gehaald.
- Narsingh nog niet fit, Ruiz wordt gehuurd.
- Guardado wordt gehuurd, terwijl Hendrix het juist zo goed deed.
- Toivonen vertrekt, Maher wordt gekocht.
- Marcelo en Bouma vertrekken, Bruma en Rekik worden gehaald.
- Manolev vetrekt en Arias wordt gehaald.
- Van Bommel stopt en Schaars wordt gehaald.

Dat is toch ca. 20 miljoen euro uitgave, terwijl dat allemaal gelegenheden waren om toch maar eens bij je jeugd te gaan kijken.

Zo zie ik het gewoon en als jij je dan geprovoceerd voelt dan betekend dat jij het wellicht ook zo ziet, maar bang bent om dat durven toe te geven.

Vervolgens heb jij het over Brenet en Locadia, maar na mijn weten waren Brenet en Locadia al 16, 17 jaar toen zij naar PSV kwamen, dus niet iedereen eigen jeugd noemen.

PS: Wel achterlijk van je om anderen op te hitsen met verhalen waar niets van waar is. Als je problemen met mijn mening cq reactie hebt, wees dan gewoon en vent en reageer op mij.

23 maart 2015 om 23:22

Dus eerst zeg je dat PSV eigen jeugd moet gebruiken. En als daarna er gezegd wordt dat er jeugd wordt gebruikt tellen Brenet en Locadia ineens niet mee omdat die pas op latere leeftijd kwamen? Wanneer zouden die volgens uwe hoogheid wel mee mogen doen dan?

23 maart 2015 om 23:41

Sorry, dat weet ik niet. Als men het over Ajax heeft dan mogen de namen zoals Boilesen, Fischer, Andersen, Siem de Jong, Alderweireld, Vertonghen en Dijks ook nooit gebruikt worden als eigen jeugd, dus dan denk ik dat het bij PSV niet anders zal zijn. Toch?

23 maart 2015 om 23:54

Ow maar Hootch, als ik op jou reageer ben ik je aan het stalken

Je vraagt waarom PSV er wederom geen speler uit jong PSV de kans krijgt. Daar komen Locadia en Brenet volgens mij vandaan. Zelfs Willems heeft daar in het begin zijn wedstrijden gespeeld al was dat niet voor lang.

Het punt met jou is dat je telkens over Jong PSV en de jeugd van PSV begint wanneer PSV interesse heeft in een speler. PSV geeft genoeg kansen aan de spelers uit Jong PSV en de jeugd. Echter streeft PSV ook naar een niveau waarmee ze mee kunnen doen om het landskampioenschap en overwintering in Europa.
Memphis en Zoet hebben hun kans gegrepen na het vertrek van Mertens, Waterman en Tyton. Brenet en Locadia hebben hun kans niet gegrepen. Hendrix heeft in mindere mate ook zijn kans gegrepen, want hij krijgt al vaak de voorkeur boven Maher. Spelers uit de jeugd de kans geven is leuk, maar het moet niet ten koste gaan van de doelstellingen.
Als je dat na tal keren uitleg nog niet wilt snappen ben je of volkomen achterlijk of aan het provoceren. En jij lijkt me niet volkomen achterlijk.

24 maart 2015 om 01:17

Dat over stalken was meer bedoeld omdat je op elke reactie en op iedere topic op mij moest reageren. Alleen maar omdat jij na een lange discussie niet eens was met mij. Althans zo voelde dat. Vandaar dat het verdacht veel op leek dat je mij opzocht.

Kansen krijgen zegt voor een jeugdspeler van PSV niet zoveel, want dat gebeurt al tig-jaren. Uiteindelijk belanden ze bij een club als bijv. Nac. Ik lees niets anders dan kans krijgen, maar tot nu toe heeft PSV maar 2 spelers gehad die de kans hebben kunnen grijpen en dat was Depay en Affelay. Dus "kans" krijgen bij PSV zegt niet zoveel, want zodra het juni is komen de nieuwe aankopen. Eh ik bedoel juli.

Wat nou eigenlijk ook het probleem is, is dat Brands ooit in het jaar 2010 met grote verhalen kwam, van: "wij gaan de jeugd meer gebruiken en kansen geven". Vervolgens wordt jaar in jaar uit met miljoenen euro's gesmeten (meer dan 50), zonder ook maar een titel weten te bemachtigen. Dus dan ga ik denken of zo'n praatje van Brands gewoon iets was om zich populair te maken. En wat ik dan ook ga denken is dat een titel en Europees belangrijker is dan de jeugdopleiding. En dan bedoel ik veel belangrijker.

Of PSV heeft gewoon niet het lef om één of twee tussenjaren te riskeren voor wat jeugdspelers of Europees is financieel zo enorm belangrijk voor PSV dat ze het geld voor verkochte spelers gewoon moeten gebruiken voor nieuwe aankopen.

24 maart 2015 om 10:04

@hootch #90,

Vind je dat nu zelf ook niet een beetje flauw?
PSV heeft met alle transfers vanaf 10/11 meegeteld gewoon nog een positief transferresultaat.

Dan kan je net zo goed over Ajax eenzelfde lijstje maken:
Stekelenburg vertrekt, Ajax haalt Cillessen
De Zeeuw vertrekt, Ajax haalt Theo Janssen
Cvitanich wordt verhuurt, Ajax haalt Sigthorsson
Vertonghen vertrekt, Ajax haalt Moisander
Ozbiliz en Ebecilio mogen inrukken, Ajax haalt Sana en Schone
Alderweireld vertrekt, Ajax haalt van der Hoorn
Eriksen vertrekt, Ajax haalt Duarte
Boerrigter vertrekt, Ajax huurt Bojan
Blind vertrekt, Ajax haalt Viergever
De Jong vertrekt, Ajax haalt Milik en Zivkovic

Daarnaast haalt Ajax spelers als Kishna, El Ghazi, Muric, Onana, Lobotka, Hendriks, Höner, Meleg, Boccara, Hoesen en van Kessel uit andere jeugdopleidingen weg terwijl dit ten koste gaat van reeds aanwezige eigen jeugd. Eigenlijk idem voor Eriksen, Fischer, Andersen etc.

PSV is gewoon prima bezig en maakt simpelweg wat andere keuzes dan Ajax. Iedereen weet dat Ajax verder is met de jeugdopleiding dan PSV dus iedereen weet net zo goed dat de kans grotere is dat er bij Ajax een groot talent klaar staan dan bij Psv. Alles valt op staat met kwaliteit. Zowel van de aankomende jeugdtalenten als directe kwaliteit voor de basisopstelling. Daar handelt men terecht naar.

Ajax koopt nu ook voor veel geld Sinkgraven weg, terwijl men hier constant vol lof is over het megatalent Nouri die over 9 dagen 18 wordt. Waarom geven ze hem geen kans? Omdat je als topclub niet kan gokken op het goed presteren van een broekie. Er moet directe kwaliteit op het veld staan.

24 maart 2015 om 11:15

Ach bolletje toch, volgens mij wordt er bij elke mogelijke interesse van Ajax in een willekeurige speler hetzelfde door (oa) Psvers aangehaald betreffende de revolutie. Wie de bal kaatst kan hem terugverwachten..

Ik vind Hootch' punt overigens wel terecht, maar als jullie aangeven dat Vloet (de middenvelder waarvoor eerst een spits werd gehuurd en later zelfs gekocht (toch?)) nog niet ver genoeg is, dan heb je toch een prima antwoord? Nu gaan meteen de hakken in het zand en wordt Hootch persoonlijk aangevallen. Er wordt tegenwoordig meer naar clubvoorkeur gekeken dan naar wat hij daadwerkelijk zegt/vraagt.. En blijkt hij dan voor Ajax of Feyenoord te zijn, is hij direct een provocateur (overigens geld dit voor heel vz, niet alleen in dit geval).

23 maart 2015 om 21:29

@ Hootch30

Als je Wijnaldum verliest en je gaat de Champions League in, dan moet je gewoon een kwalitatief goede vervanger halen, dat kun je niet op de schouders van een jeugdspeler leggen. De meest talentvolle middenvelder die op termijn Wijnaldum zou kunnen vervangen is Kenneth Paal, die is 17, dat kan nu toch nog niet?

23 maart 2015 om 23:18

Natuurlijk kun je Wijnaldum niet vervangen voor een jeugdspeler, maar dat geldt wel voor bijna alle basisspelers. Voor Narsingh, Depay, Maher, Wijnaldum en Willems heb je gewoon geen vervanger in je jeugd, maar daar hebben alle clubs last van met hun bepalende spelers. Het is juist de lef die je moet hebben om juist een jeugdspeler zijn wedstrijden laten maken.

Het gaat wellicht ten kostte van je kwaliteit, maar soms moet je dat durven te accepteren. Kijk bijvoorbeeld naar Ajax. Van Rhijn, Veltman en Klaassen hebben Van der Wiel, Alderweireld en De Jong vervangen en nog even wordt Boilesen wellicht ook vervangen door Riedewald en dat zie je toch wel bijna iedere seizoen.

Ik heb altijd maar het gevoel dat PSV dat niet aandurft om die kwaliteit te verliezen en daarom toch maar weer over gaan op dure aankopen.

PS. Voor sommigen onder ons. Dit is niet provocerend bedoeld.

24 maart 2015 om 00:11

Het punt is dat de jeugdopleiding nog lang niet van het niveau is dan die van Feyenoord of Ajax. PSV is daar wel mee bezig, maar dat heeft tijd nodig, net zoals de vruchten die de Cruijff-revolutie moet gaan afwerpen.
PSV is al aardig op weg met jonge spelers de kans geven. Grote talenten op bepaalde posities krijgen hun kans. Het is aan hun of ze die pakken.

Wel grappig dat bij Ajax er momenteel juist de kritiek is dat het niveau van de selectie er met het seizoen op achteruit gegaan is sinds de Cruijff-revolutie en dat er de nodige ervaring gemist wordt.
Als profclub zijnde moet je juist gaan voor een zo'n hoog mogelijk niveau vind ik. Of een club dat nou doet met aankopen of met opleiden wegens geldgebrek of gierigheid is me om het even. Al vind ik wel dat PSV dit seizoen een mooi mix laat zien tussen opleiden en kopen.

24 maart 2015 om 01:23

Ik denk dat PSV en Ajax even met elkaar moeten babbelen over selectie en jeugd.

24 maart 2015 om 09:11

Voor Depay was er een vervanger, maar die besloot anders. Voor Wijnaldum was er een vervanger, maar die kan alleen bij Cambuur uit de voeten. Voor Matavz was er een vervanger, maar die kon na een seizoen in de basis net aan de dubbele cijfers bereiken. Voor Toivonen was er inderdaad geen vervanger en is het niet gek dat je het (op dat moment) grootste talent van Nederland koopt.

24 maart 2015 om 08:55

@hootch30:

De spelers die nu in Jong PSV spelen verdienen geen kans. Ze staan 16e in de Jupiler League en geen enkele speler blinkt uit. Een kans krijg je niet door de eerstvolgende in de wachtrij te zijn, een kans krijg je door op de training en bij Jong PSV de pannen van het dak te spelen. En momenteel is niemand bezig die af te dwingen. PSV is geen sociale werkplaats waar iedereen om beurten een keertje gezellig mee mag dan, er moet volgend jaar gewoon weer een elftal staat dat minstens zo goed is als het huidige!

Hoop dat hij naar Ajax komt is voor beide ploegen een aanwinst. Ajax heeft al meer naar hem geïnformeerd als we de geruchten mogen geloven.

23 maart 2015 om 21:35

Leuk voor op de bank idd. Heb dan liever gudelj. Is veelzijdiger, sterker en meer ervaren. Van het type propper heeft ajax er al zat

24 maart 2015 om 11:01

Bij Ajax past Gudelj beter. Die kan ook verdedigend wat toevoegen. Als je ziet dat nu Klaassen op 6 staat, dan gaat daar iets mis.

Ik zie graag een middenveld met: Gudelj, Bazoer, Sinkgraven en Klaassen en dan rouleren zodat er telkens 3 van hen spelen. Serero en Andersen daarachter op de bank.

24 maart 2015 om 11:24

Dat Klaassen op CVM staat heeft een goede reden, eerst zelfs 2. Ten eerste was Klaassen niet 100% fit, op CVM kon hij het beter volhouden dan op AM, gelukkig is dat verleden tijd en is Davy weer fit en ten tweede is Bazoer (volgens Fdb) nog niet zo ver dat hij ook communicatief en organisatorisch de lijnen op het middenveld uit kan zetten. Maar Bazoer verdient wel degelijk een basisplaats en daarom is deze oplossing voorlopig afdoende. Ik denk dat dit vanaf volgend seizoen gewoon andersom zal staan en dat is vroeg zat.. Overigens stond Davy zondag weer gewoon AM en Serero CVM (bazoer kreeg rust).

24 maart 2015 om 12:39

Ja maar ja. Ik ben het dus niet eens met die beslissing van De Boer. Klaassen is niet goed genoeg op 6, en belangrijker: je mist zijn diepgang. Als iemand niet fit is, dan kan je hem beter op zijn ideale positie zetten en eerder wisselen dan wat De Boer nu heeft gedaan in mijn optiek. Bazoer op 6 kan volgens mij prima.

Volgend seizoen zal het wel worden zoals jij zegt. Bazoer op 6 met Sinkgraven en Klaassen daarvoor. Maar daar moet wat mij betreft dus nog een aankoop bij, zodat er gerouleerd kan worden en zodat een blessure opgevangen kan worden.

Zou voor zijn ontwikkeling een goede transfer zijn, maar ik dacht dat Vitesse niet aan andere Nederlandse clubs verkoopt?

23 maart 2015 om 21:19

Darri, Tighaoudini en vd Streek zijn onlangs nog verkocht aan Nederlandse clubs ;-)

23 maart 2015 om 21:30

Haha, ik had het meer over de van Ginkels e.d., de "waardevolle" spelers.

23 maart 2015 om 22:27

@ajaxbarca87 : Dit was in de periode Jordania gezegd. Toen werd er veel met geld gesmeten. Nu kan dit niet meer en moeten we dankzij Jordania een stap terug doen.

Het lijkt me niet meer dan logisch dat Psv bij Pröpper uitkomt als eventuele opvolger van Wijnaldum. Naar mijn mening is hij de enige speler uit de eredivisie die de capaciteiten heeft om Wijnaldum te vervangen. Gudelj wordt ook vaak genoemd maar dat vind ik pas een optie als de transfer van Guardado niet doorgaat. Wijnaldum is de meest aanvallende middenvelder van Psv die het meest voor het doel komt. Gudelj is toch wat meer controlerend ingesteld.

24 maart 2015 om 11:02

Mee eens.

Daarom moet Ajax ook voor Gudelj gaan en PSV voor Propper. PSV houdt namelijk Guardado en verliest Wijnaldum. Ajax heeft nog een 6 nodig, maar geen aanvallende middenvelder omdat Singkgraven al is gehaald. Eerlijk zullen we alles delen

24 maart 2015 om 11:28

Bazoer wordt onze Cvm.. Gudelj is helemaal niet nodig. Bazoer en Serero, eventueel Klaassen of vd Beek erachter (de laatste kan zowel op de plek van Klaassen, rechter AM, als Cvm).

24 maart 2015 om 12:44

Ja, en dan na een half jaar weer klagen over een gebrek aan ervaring met Bazoer. Die kan toch niet een heel seizoen basis staan op 6? Hij komt net kijken en krijgt sowieso nog een terugval.

Serero vind ik niks. Die speelt geen enkele bal diep. Het is een Enoh die iets beter kan voetballen en minder domme overtredingen maakt.

Daarom: een middenveld met Bazoer-Sinkgraven-Klaassen + een aankoop waardoor je 4 goede spelers hebt voor 3 posities. Dan kunnen Serero en Andersen daarachter als invallers fungeren.

Daarnaast: een linker centrale verdediger / linksback kopen. Moisander gaat weg en Boilesen kan niet meer. Dus daar hebben we dan alleen Viergever en Riedewald voor die posities (+ Boilesen als ie weer in vorm geraakt). Daar is dus versterking nodig.

Vitesse was duidelijk tegen Ajax: "wij verkopen geen spelers aan jullie. Wij zijn concurrenten." Dus gaan ze nu wel een speler aan een 'concurrent' verkopen? Ben erg benieuwd naar het gedrag van de Arnhemmers.

23 maart 2015 om 21:28

Op dat moment stond Vitesse bovenaan, logisch dat ze dan niet stonden te juichen om van Ginkel aan Ajax te verkopen. Daarbij wilde van Ginkel zelf niet naar Ajax. Nu doet Vitesse een stapje terug (subtop), dus ik vermoed mede met oog op FFP dat ze bij een goed bod aan iedereen verkopen

23 maart 2015 om 22:12

Van ginkel wilde wel degelijk graag naar Ajax, maar dat was geen optie door de grootheidswaanzin van Vitesse.

23 maart 2015 om 22:19

Onzin, Ajax heeft van Ginkel onlangs weer benaderd en wederom heeft van Ginkel aangegeven niet naar Ajax te willen. Grootheidswaan heb je juist als je denkt dat alle spelers wel even naar jouw club zullen komen en dan op het pikkie getrapt zijn als er een keer eentje weigert.

23 maart 2015 om 22:50

Hij wilde toen wel nu niet meer idd.
En ik maar denken dat wanneer je als provincie clubje een keertje met de grote jongens mag meedoen en jezelf dan concucrent noemt je groodheidswaanzin hebt.
Vergis ik me toch lelijk.

24 maart 2015 om 09:21

Noord-Holland is geen provincie? Ze hadden ambities bij Vitesse, dat mag, maar ze moesten later die ambitie bijstellen. Ze zijn nu geen concurrent, maar des te beschamender dat ze dan Ajax dit seizoen compleet dol hebben getikt op hun eigen veld.

24 maart 2015 om 10:18

Ook noord holland is een provincie, zuid holland ook maar je kan Feyenoord en Ajax geen provincie clubjes noemen toch ?

Of je moet de uitspraak niet kennen......

Ik geloof niet dat het winnen van ajax je een titel kandidaat maakt.

24 maart 2015 om 10:47

Ook een provincieclub als Vitesse heeft het recht om hun eigen ambities te bepalen. Het lijkt me toch eerder dat je zelf last hebt van grootheidswaanzin als je de ambitie van kleine clubs gaat beschimpen en zaken als 'met de grote jongens mee mogen doen' gaat roepen.

Destijds was de ambitie van Vitesse om de strijd aan te gaan met de top van de Eredivisie. Logisch gevolg is dat ze dan geen spelers verkopen aan clubs als Ajax, Psv, Feyenoord of bvb Twente.

Ondertussen weet iedereen dat die ambitie al dan niet noodgedwongen wat naar beneden bij is gesteld en wordt een verkoop aan een club waar je op dat moment niet mee kan concurreren gewoon bespreekbaar. Als Ajax nu op de deur klopt voor Propper dan zal een transfer ook gewoon bespreekbaar zijn.

24 maart 2015 om 12:48

Dat ben ik helemaal met je eens Sammerens. Juist leuk dat clubs als Vitesse beter worden en hun doelstellingen bij kunnen schaven.

Wat ik wel vind is dat Vitesse met die houding de carriere van Nederlandse talenten verpest. Een binnenlandse transfer verbieden betekent dat die spelers op jonge leeftijd naar het buitenland moeten als ze een stap hogerop willen. Dat pakt gewoon vaak verkeerd uit.

Van Ginkel was in potentie een van de beste Nederlandse middenvelders, en nu is daar niks van over. Buttner had de linksback van Oranje kunnen worden, ook niks van terecht gekomen. Als die via een Nederlandse topclub de stap naar het buitenland hadden gemaakt had ik ze meer kans toegedicht om hun potentie waar te maken (blijft koffiedik I know).

Edit: en wat ook meespeelt is dat Van Ginkel en Buttner zo dom waren om meteen naar een topclub te gaan in het buitenland.

24 maart 2015 om 17:12

@sammerens

Als jij naar 1 jaar denk dat je een topclub bent, is dat grootheidswaanzin.
Er is 1 NL maar 1 club die structureel om de titel kan strijden en dus top kan behoren en dat is Feyenoord.
En alleen omdat ze een goudmijn in handen hebben met die jeugd.
Want op alle andere gebieden zijn PSV en Ajax er ver misschien wel te ver (al hoop ik dat niet) weggekropen.

Dus Vitesse moet net als AZ en Twente gewoon weten dat ze incidenteel eens kunnen meedoen maar wel met beide benen op grond blijven staan. En gewoon zorgen dat ze tussen 3 en 6 eindigen.

En niet gaan roepen we verkopen niet aan concurenten, concurenten van Vitesse zijn de ploegen 3 tot 6 en niet 1 en 2.

23 maart 2015 om 21:40

Je vergeet voor het gemak even dat de onderhandelingen met Ajax over de transfer van Janssen niet zo goed ging. JORDANIA heeft toen gezegd dat hij niet aan Ajax verkoopt, maar daar heeft psv helemaal niks mee te maken. Ajax heeft Vitesse/Janssen genaaid wat betreft de transfer, hadden een overeenkomst dat als vitesse zou komen, Janssen gratis mocht gaan. Daar hield Ajax zich niet aan. Hoe dan ook,Jordania is weg dus als Ajax nu een speler wilt, kan er gewoon onderhandeld worden. Alleen moeten ze niet denken dat ze voor een schijntje een speler kunnen halen. Propper zou bii ajax gewoon sterkhouder zijn. Tuurlijk is Ajax in alles een stap hoger, behalve voetballend. Daar worden ze al 3 jaar van het kasje naar de muur getikt door Vitesse

Hoop niet dat PSV voor Gudelj gaat. Waarschijnlijk veel te duur voor wat je krijgt (vind hem erg overhyped). Propper zie ik wél graag komen.

Mag er van vitesse nu wel iemand naar de concurrent ?
Of zouden ze daar nu doorhebben dat PSV en Ajax geen concurenten zijn, maar een stap omhoog ?

24 maart 2015 om 11:41

Vitesse doet het na de winterstop gewoon heel erg goed, alleen PSV doet het beter. Hebben ook 2 punten meer behaald dan Ajax (al hadden ze daar wel een discutabel doelpunt voor nodig ) en slechts 2 minder dan Psv, zo slecht doen ze het niet. Voor Vitesse jammer dat ze zulke beroerde uitslagen behaalden voor de winterstop, anders hadden ze gewoon voor de titel mee kunnen doen. Als ex-Nijmegenaar en geboren Amsterdammer/ajacied vind ik het overigens niet erg hoor, die 1e seizoenshelft, maar ik bedoel te zeggen dat de ranglijst een beetje vertekenend is..

24 maart 2015 om 17:02

Dan nog, Vitesse dacht een topclub te zijn, ik wil alleen aangeven dat ze een beetje hoog van de toren bliezen.
Incidenteel kan zo'n club eens mee doen kijk naar Twente en Az. Maar da ze zichzelf dan gelijk conccurent noemen vind ik een beetje.......

Overigens was die goal gewoon hands idd.

Onzin. Pröpper ligt nog 2 jaar vast met een optie voor een 3e jaar. Daarnaast heeft Vitesse geen prijs genoemd. Deze zal iig hoger liggen dan dit eerste bod.

Maher kan toch ook op die positie spelen van Wijnaldum? Snap dan niet waarom.je dan nog een middenvelder moet halen met Schaars Hendrix Hiljemark en Ritzmaijer op de bank. Psv moet meer richten op verdedigers en eventueel een betere keeper.

23 maart 2015 om 22:11

Heel simpel. Schaars is te oud, te traag en kan het niveau totaal niet meer aan en ligt er bovendien ook al 1,5 jaar uit dus ga er maar van uit dat hij nog slechter is dan hij al was, Hiljemark kan het niveau van PSV ook niet echt aan en heeft mij niet kunnen overtuigen dat hij echt iets toevoegt hij werkt wel hard en Ritzmaier is misschien op dit moment wel een leuke speler voor AZ, Heereveen of zoiets dergelijks maar niets voor Psv. Met Guardado, Propper, Maher en Hendrix zou je 4 goede middenvelders hebben iets wat PSV wel nodig heeft vind ik.

24 maart 2015 om 11:15

Nou ik kan nog een paar spelers noemen die niet het niveau aankunnen bij dit huidige PSV (brenet, Tamata, Zoet, Bruma, Narsingh, Josefzoon). Depay springt ook niet wekelijks uit boven de rest van zijn ploeggenoten en speelt al maanden slecht. Misschien dat Cocu ook anders moet gaan spelen met de huidige selectie in plaats van wekelijks dezelfde opstelling en zelfde spelers. Isimat verdient een basisplaats t.o.v. Bruma.

24 maart 2015 om 15:39

Brenet, Tamata en Jozefzoon zijn puur opvulling en alleen voor de bank. Narsingh bakt er ook helemaal niks van ik hoop snel dat ze een nieuwe buitenspeler halen en zoet heeft wel eens af en toe zijn foutjes maar is meestal toch een degelijke keeper. Bruma speelt dit seizoen echt wel beter dan vorig seizoen en moet in mijn ogen absoluut niet gewisseld worden voor Isimat.

Gudelj wil toch weg uit nederland en als hij evht 10 miljoen kost nooit doen. Propper is een type speler die psv goed kan gebruiken, sierlijke speler goede techniek en kan vrije trappen nemen. Zeer goede opvolger voor Wijnaldum.

Geen verkeerde speler. Technisch beter dan Gudelj vind ik. Gudelj heeft weer meer fysiek. Al is het wel altijd afwachten hoe iemand het bij een andere (betere) club gaat doen, is het wel een transfer die ik zou toejuichen.

Nou we willen nog steeds graag kampioen worden hoor. Dus die gaat niet denk ik.

23 maart 2015 om 23:20

Daarom moet hij de stap maken naar een club die het wel echt kan worden.

23 maart 2015 om 23:34

Kampioenaspiraties heeft Vitesse niet meer, Vitesse wil structureel bij de top 5 horen. Dus een goede subtopper wil Vitesse worden en blijven. Dit betekent dus ook dat we niet voor een appel en een ei onze spelers verkopen zoals velen hier denken.

Ik vind hem niet zo bijzonder. Blinkt zelden tot nooit uit, scoort ook vrijwel nooit. Dan heb ik toch liever Gudelj. Mooie speler en kan nog veel beter worden.

4-5 miljoen. Denk eerder 7-8 miljoen.. Gudelj idem.

Gudelj is veel beter dan propper maar dan heb ik liever Berghuis als je toch iemand van AZ moet plukken

Snap niet waarom mensen zo laag over Pröpper praten. Had hem graag bij Ajax gezien. Die gozer kan echt ballen en is na dit seizoen denk ik voor 3/4 mil over te kopen? Koopje volgens mij! Kan een bal vasthouden en heeft overzicht. Soort Siem.

24 maart 2015 om 10:50

Het lijkt me heel erg sterk dat Vitesse hem voor minder dan 6-7 miljoen laat gaan.

Nu al 2 seizoenen sterkhouder bij Vitesse en 1 van de betere middenvelders in de Eredivisie.

vraag me vooral af of Propper de stap mentaal aan kan naar de top.

Propper is altijd ons grootste talent geweest in de jeugd masr had heel veel moeite met de stap naar het eerste 11tal. Kon toendertijd niet met de druk van het profvoetbal overweg, leek op een gegeven moment niet meer te kunnen voetballen. Vele hier hadden het al geaccepteerd dat ons grootste talent het niet zou gaan halen. Wat er in zijn koppie omging wist niemand echt maar van de technische middenvelder was niets meer over. Vitesse heeft Propper naar psycholoog gestuurd rn ik denk dat dat de juiste zet was. Langzaam ging het beter en zag je die jongen groeien. Van dat bange jongentje is nu niets meer over.

Maar in de top zal hij weer zichzelf moeten bewijzen, met in je achterhoofd zijn moeizame overstap vd jeugd naar het eerste 11tal heb ik daar een beetje mijn twijfels over.

Maar goed, uiteraard gun ik deze sympathieke gozer ern stap hoger op en hoop ik dat hij deze stap makkelijker maakt. voetballend kan hij het absoluut aan.. Als in koppie goed blijft zitten moet hij deze stap met 2 vingers in de neus kunnen maken!

24 maart 2015 om 08:50

Klopt helemaal wat je zegt.
Maar daarnaast kun je het ook een ontwikkeling tot volwassenheid noemen.

Ik denk dat Pröpper evenwichtig genoeg is om een stap opwaarts te zetten. Ik hoop dat hij nog 1 seizoen wil blijven, maar dat ie niet reëel. Wat mij betreft verhuist hij voor 8 miljoen naar een club als Schalke, Borussia MG. Laat 'm in de Eredivisie maar alleen voor Vitesse voetballen !!

Hoop met heel mijn hart dat ze voor gudelj gaan. Wat een prachtige voetballer is dat !

Propper kan zelf wel willen maar waarschijnlijk ziet Vitesse dit weer als het sterker maken van 'de concurrentie'. Ze verkopen hem liever aan een buitenlandse club waar hij uiteindelijk op de bank beland dan dat ze zijn carrière in ogenschouw nemen. Zelfde straks met Vejinovic.

Ik hoop op gudelj als vervanger voor wijnaldum en op corona ipv memphis. Dan heb je sws nog bergwijn rayhi en paal voor de toekomst. Daarbij hoop ik dat rayhi narsingh dit jaar uit de basis speelt.

Ajax is ook geinteresseerd en ik denk dat ze aan Propper meer hebben dan aan een Andersen. Schone, Andersen, Serero, Zimling. Als je die allemaal kunt lozen voor een Propper zou ik het gelijk doen als Ajax zijnde. Dan heb je met Propper, Bazoer, Sinkgraven en Klaassen iig 4 goede middenvelders.

Ik vind Propper een leuke voetballer maar is in mijn ogen niet de versterking voor PSV die ze nodig hebben.
Propper vind ik te wisselvallig dit seizoen.

24 maart 2015 om 09:04

Jij kijkt te weinig hele wedstrijden van Vitesse. Propper wisselvallig noemen is hetzelfde als Guardado een slechte speler vinden.

24 maart 2015 om 09:13

Kijk met enige regelmaat en ja hij speelt altijd een voldoende maar met wisselvallig bedoel ik in deze meer het feit dat hij niet wekelijks uitblinkt.
Ik vind dat hij zich af en toe meer met het spel mag bemoeien. het is geen speler die continue de bal wil hebben en dat vind ik wel een must voor een speler op 10.

Ze moeten Propper van Vitesse halen en dan die Larsson van Heereveen. Als ze dan ook nog Guardado kunnen behouden dan hebben ze bij PSV goed voor elkaar. Isimat mogen ze wat mij betreft ook wel houden.

Zoet
Arias
Bruma
Isimat-Mirin
Willems
Propper
Hendrix
Guadrado
Narsingh
De Jong
Larsson

Weer de zoveelste speler die PSV wilt hebben die eerder gescout is door Ajax..

Ik zeg niet dat elke speler die PSV haalt eerder gescout is door Ajax, maar 9 van de 10 x als ajax laat weten interesse te hebben in een speler dan volgt PSV snel..

Guardado is wel een prima voorbeeld van dat PSV wel een eigen goede scouting heeft.. Dus misschien moeten ze vaker op hun eigen scouting vertrouwen i.p.v. die van Ajax.. Want als ik eerlijk ben is die de laatste jaren ook niet helemaal wat het geweest is

24 maart 2015 om 10:53

Het lijkt me vrij logisch dat elke speler die sterkhouder is bij een subtopper in de Eredivisie op lijstjes staat bij onze traditionele top 3.

Als het nu om een speler ging uit een competitie uit Zuid-Amerika of iets dergelijks dan was het wellicht opvallend. Bij 1 van de betere middenvelders in de Eredivisie is het eerder logisch dan opmerkelijk.

24 maart 2015 om 11:04

Waarom is het andersom dan (bijna) nooit zo.. Dat je eerst PSV hoort over een desbetreffende speler en dat daarna Ajax hem opeens wilt hebben...

24 maart 2015 om 11:13

Het is naar mijn mening toch ook zo dat de transferperikelen van Ajax altijd breder uitgemeten worden. Wellicht heeft dat er ook mee te maken.

Het is hier bijvoorbeeld ook veel vaker te lezen dat Ajax een jeugdspeler aan zich heeft terwijl het bij menig andere club niet openbaar vermeldt wordt.

Daarnaast is het algemeen bekend dat Ajax centen zat op de bank heeft dus wellicht heeft de wetenschap dat Ajax ruime mogelijkheden heeft ook brandstof voor speculatie.

24 maart 2015 om 11:07

Dat is het probleem van de Ajax scouting. Die scouten Propper. Haha man die scout ik ook vanaf mijn bank in de woonkamer.

Weet je wie ik laatst heb gescout? Messi. Goede voetballer schijnt dat te zijn. Ken je Mannen van de radio? Met Hans Teeuwen en Pieter Bouwman? Die hebben een sketch waarbij een scout ene Johan Cruyff scout. Dat is een beetje het niveau van de Ajax scouting. Alleen in de jeugd wordt er goed gescout met spelers uit Scandinavie en Muric bijvoorbeeld.

Propper opmerken noem ik geen scouten. Dat is gewoon elke week Studio Sport kijken bij wijze van.

Propper is helemaal niet wisselvallig. Op dit moment is Vitesse na PSV de sterkste ploeg in de eredivisie. en Propper blinkt wekelijks uit. Denk echter niet dat hij te koop is voor een Neerlandse clubs. Waarom Ajax niet en PSV wel? Alhoewel Fairplay misschien de situatie veranderd.

24 maart 2015 om 10:54

Het gaat niet om Ajax wel en PSV niet. Dat beeld is op 1 of andere manier ontstaan omdat Ajax de club was die zich voor van Ginkel meldde. Als PSV zich destijds gemeld had dan was de deur ook niet opengegaan.

Feit is dat die torenhoge ambities van 2 seizoenen geleden naar beneden zijn bijgesteld en transfers naar de top van Nederland nu gewoon beter bespreekbaar zijn.

Pröpper zal voor ons na dit seizoen niet meer te houden zijn. Hij maakt een erg sterke ontwikkeling door en zal zijn lat nog hoger willen leggen. je ziet het nu, hij wordt niet opgeroepen voor Oranje. Terwijl als hij in deze vorm bij Feyenoord, Ajax of PSV zou spelen, hij wel degelijk in de selectie zou zitten.

We hebben in Arnhem de Euro's meer dan nodig. Dus we voor een appel en een ei is Pröpper bij ons niet op te halen. Die 4 en 5 miljoen zijn lachertjes. Kopende clubs mogen eerder met 8 miljoen rekening houden. Ik weet niet of PSv dat voor hem over heeft....

nogmaals propper wil naar buitenland , net als van ginkel het avontuur beleven daar, dit heeft hij zelf gezegd toen hij bij van ginkel was.

Ik denk dat Propper en Gudelj rechtstreeks naar het buitenland gaan. Competitie veel leuker en netto minstens 3 x zoveel geld. Ik denk dat de bedragen die voor Depay hierboven genoemd worden wel heel erg hoog zijn. In een beslissende wedstrijd als tegen Feyenoord liet hij niets zien evenals Wijnaldum.
Zaterdag tegen Turkije hopelijk wel. Kansen liggen voor Psv bij Twente. Daar kunnen ze Corona wel ophalen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren