Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

UEFA verhoogt prijzengeld en maakt miljardenbal van Champions League

Laatste update:

Het prijzengeld in de Champions League en de Europa League gaat omhoog. De Champions League wordt nu nog het miljoenenbal genoemd, maar dat kan straks doorgaan voor het miljardenbal. Voor de periode van 2015 tot 2018 gaan de clubs ieder seizoen 1,25 miljard euro onder elkaar verdelen. Dat is 250 miljoen euro meer dan nu het geval is.

/

Dat meldt persbureau ANP. In de Europa League stijgt het prijzengeld van 232 miljoen euro per seizoen naar 380 miljoen euro per seizoen, zo maakte secretaris-generaal Gianni Infantino van de UEFA maandag bekend.

De details zijn op dit moment nog niet bekend. Op de volgende vergadering van de bond van Europese voetbalclub (ECA), op 30 en 31 maart in de Zweedse hoofdstad Stockholm, zal de UEFA ingaan op de details.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Mooi zo. Worden de grote clubs nog rijker. Is er straks helemaal niks meer aan.

23 maart 2015 om 15:55

Indd, de europa league gaat wel omhoog maar dat is ook maar marginaal.
Het moet meer over de breedte worden verdeeld.

23 maart 2015 om 16:06

Denk dat het begrip marginaal niet helemaal duidelijk voor je is.
De stijging van de prijsgelden Europa League zijn 63,8%. De stijging van prijsgelden van de CL zijn 25%.

Marginaal nemen die van de EL dus enorm toe.

23 maart 2015 om 16:07

De EL gaat met 65% omhoog en de CL met 25%. De verhouding gaat van 1:4 naar 1:3. Dat is echt een fantastische verbetering.

Kunnen mensen zo slecht rekenen?

23 maart 2015 om 16:21

N-ajax, jij kan zo de politiek in.

25 van de huidige CL-gelden is nog steeds veel meer dan 65 van de EL-gelden. Dat zou al genoeg moeten zeggen...

De verschillen zijn nóg groter geworden.

23 maart 2015 om 16:40

Qua percentages is het een leuke stijging maar als je naar de bedragen kijkt dan gaan het van bijna niets naar iets.
Bij bepaalde rondes zijn de reiskosten van de clubs hoger dan het prijzengeld bij winst.

23 maart 2015 om 16:58

De Europa League is nu wel interessanter voor subtop clubs. En voor de Nederlandse clubs betekend het dat er meer geld in het laadje komt. Voor Nederland zou je hier blij mee moeten zijn.

23 maart 2015 om 15:56

Precies. Waarom nou niet een sloot geld naar de Europa League?

23 maart 2015 om 16:25

Ik vind van 232 miljoen naar 380 miljoen al heel erg veel hoor. Dat is een toename van 65%. Het geld van de CL heeft een toename van 25%. Je moet ook niet vergeten dat de CL veel hogere kijkcijfers oplevert dan de EL.

23 maart 2015 om 16:49

Houd er ook rekening mee dat die 380 miljoen te verdelen zijn over 48 teams uit de groepsfase en die 1,25 miljard in de CL maar over 32 teams. Teams zouden de EL serieuzer nemen wanneer er meer in te verdienen is en vervolgens zullen de kijkcijfers ook omhoog schieten. Procentueel ziet zo'n stijging er heel aardig uit, maar eigenlijk stelt het helaas niet zo heel veel voor.

23 maart 2015 om 17:33

Bekijk het eens van de andere kant als je nou meer in de EL pompt zullen die kijkcijfers ook wel stijgen...

23 maart 2015 om 19:15

Maar het gaat nooit zoveel opbrengen als de Champions League, waar de beste teams in spelen. Ik neem aan dat Uefa niet met geld strooit en ook kijkt naar de kijkcijfers momenteel.

23 maart 2015 om 16:04

PSV krijgt ook meer geld hoor. Vroeger leverde deelname 13-15 miljoen op, nu 18-20. Maarja, dit is inderdaad peanuts in vergelijking met wat de grote clubs extra zullen krijgen, dus de verhoudingen zullen niet veranderen en de CL zal even saai blijven.

De EL is het zwakke broertje van de CL, wat sommige grotere clubs zoals Liverpool niet echt interesseert, maar daar heb je tenminste leuke verrassingen zoals mijn ploeg (club Brugge).

23 maart 2015 om 16:17

Noem je de CL nou saai?

23 maart 2015 om 16:26

Saai in de zin van dat de grote clubs uiteindelijk de CL altijd winnen. Het gat met de absolute top en de clubs daaronder is redelijk groot.

23 maart 2015 om 16:29

Jazeker. Barcelona, Juventus en Bayern bereiken zeker de halve finale. Real-Atletico is de enige echt spannende match. En ook daar zie ik het Real halen, mits ze hun niveau halen zoals de 1e helft in Nou Camp.

23 maart 2015 om 16:31

Iig zeer voorspelbaar

23 maart 2015 om 16:35

Cl is geen reet meer aan.

23 maart 2015 om 16:38

En volgend jaar zitten volgende clubs in de achtste finale: Psg, Bayern, Real, Barcelona, City, Utd, Chelsea, Arsenal, Wolfsburg, Porto, Atletico, Juventus en dan nog enkele verrassingen misschien.

23 maart 2015 om 16:51

Vorig jaar ooit gedacht dat Athletico Madrid de finale zou halen? En Dortmund dat jaar daarvoor ? Of dat Chelsea hem zou winnen in Munchen tegen Bayern?

Er zitten altijd verassingen in de Champions League velen klinken nu als bittere supporters van clubs die jaarlijks tekort komen. Europa League is gewoon echt een prijs van niks.

23 maart 2015 om 17:01

Gortonred
Neen, maar vorig jaar won elke groepswinnaar, op Utd na, direct op verplaatsing in de 1/8 finale. Waardoor de terugmatch al overbodig was.

Zulke zaken bedoel ik. Ook de vaak oersaaie (want voorspelbare) groepsfase. Dat Atletico of Dortmund verrassen en de finale haalden, weegt daar niet tegen op.

Dit vind ik overigens al jaren, van toen ik nog geen enkele voorkeur had, mocht dit een sneer naar Arsenal zijn, maar je zou niet durven zeker

23 maart 2015 om 17:16

Wel makkelijk geld verdienen met die voorspelbaarheid

23 maart 2015 om 17:43

CL kijk ik alleen als er nog een NL club inzit. En daarna alleen de finale als het uitkomt.

Dus ja, ik vind het saai met altijd dezelfde clubs bij de laatste 4

En ik heb een hekel aan clubs die of eigendom zijn van een rus of een Arabier of dikke schulden hebben.

23 maart 2015 om 17:48

Real heeft in dit seizoen pas 2 van de mogelijke 18 punten gepakt tegen Atletico, dus dat wordt idd spannend.

23 maart 2015 om 18:08

Ik vind het ook steeds saaier worden. 15 jaar geleden konden nog 24+ clubs de halve finale halen. Iedereen die zich plaatste uit Engeland, Italie, Duitsland en Spanje. Denk zelfs aan PSV en Ajax.

Nu kan je aan het begin van het jaar bij 7 clubs al een kruisje achter hun naam zetten en dan heb je er 5 goed voor de kwartfinales. Spannend man..

23 maart 2015 om 22:40

De tijd dat alle 4 de Engelse clubs die groepsfase voorbijkomen is voorbij vriend.

23 maart 2015 om 16:19

Ivm de CL is dat af te zien van hoe die stijging van prijzengeld wordt verdeeld onder de clubs. Indien evenredig verdeeld komt dit de kleinere clubs in de CL veel beter uit. Het CL-prijzengeld is voor de kleinere clubs relatief gezien van veel groter belang en maakt een groter deel uit van hun jaarlijks budget. Een €20m bvb. is veel belangrijker voor Psv/ajax dan voor een Chelsea.

Goede zaak, het is toch eigenlijk niet normaal dat sommige clubs de Europa League niet serieus nemen.

23 maart 2015 om 15:56

@ A_sanchez9

Precies, persoonlijk vind ik de Europa League ook een leuker tournooi omdat daar tenminste nog echt verassingen plaats vinden. In de Champions League is alles zo voorspelbaar, wat mij betreft gaan we ook terug naar de Europa Cup I opzet, dus alleen de landskampioenen. Eigenlijk slaat de naam "champions League" nergens op met de nummers 2 t/m 4 van sommige landen.

23 maart 2015 om 15:58

En jij denkt dat dit ten goede komt aan de spanning? Dan zou je in dit jaar de keuze hebben tussen Bayern, City, Atletico en Psg. De rest zou er dan niet toe doen.

23 maart 2015 om 16:02

@ Betweter

Ja, omdat volgens die opzet grote clubs niet beschermd worden, wat nu het geval is bij de loting. Denk ook de regel in het begin dat twee clubs uit hetzelfde land elkaar niet mogen treffen. Tenslotte was er toen ook een "knock out" systeem, daarmee vergroot je mijn inziens de kans dat een kleinere club kan stunten of in ieder geval iets verder in het tournooi kan komen. In het huidige systeem zitten teveel maatregelen die de grote clubs beschermen.

23 maart 2015 om 16:21

In andere woorden als het jouw Ajax maar ten goede komt?

Europa League leuker dan de CL

23 maart 2015 om 17:18

@ Gortonred

Nu ga ik zeker niet ontkennen dat Ajax hierbij garen zou kunnen spinnen, alleen in deze discussie denk ik niet alleen aan het belang van Ajax of Nederlandse clubs. Wat dat betreft kan ik ook verder kijken dan alleen het nationale belang van het Nederlandse club voetbal, er zijn meer roemruchte Europese clubs uit andere Europese landen die last hebben van die idiote regelgeving.

Vanaf het begin af aan was ik tegen de overgang van de Europa Cup I naar de opzet van de Champions League, "sportiviteit" staat zogenaamd zo hoog in het vaandel maar het Europese voetbal zit vol met oneerlijke concurrentie. Dan heb ik het er dus niet over dat Duitsland of Engeland meer uit hun televisie rechten halen omdat die landen nu eenmaal qua oppervlakte grote zijn en dus meer mensen herbergen. Er zijn zoveel regels die een selecte groep clubs absurd beschermen, zolang dat niet word aangepakt moet Platini en de Uefa niet doen alsof "sportiviteit" zo hoog bij hen in het vaandel staat.

Ja, ik vind de Europa League leuker omdat daar regelmatig verassingen plaats vinden, in de Champions League kun je alles van te voren zo´n beetje wel invullen. Doordat er zoveel poen mee gemoeid is krijgen we vaak ook oersaaie wedstrijden te zien omdat weinig clubs nog risico durven ten nemen in een wedstrijd. Dus als jij in staat bent om inhoudelijk en objectief te reageren ga ik graag de discussie met jou aan, alleen op basis van jouw gedrag in het "live topic" tijdens de wedstrijd Ajax vs Dnipro Dnipropetrovsk heb ik daar zo mijn twijfels aan.

23 maart 2015 om 17:24

Een opzet als de ec1 is niet te doen. In dat geval zouden Barcelona, real, Arsenal en Chelsea dit seizoen bijvoorbeeld in de EL spelen. Dat zou de EC1 enorm veel kijkers schelen en wordt dat op termijn minder interessant.. Er spelen immers meer topclubs in het 2e toernooi.

Enige manier om de verschillen eruit te halen is van twee toernooien 1 toernooi te maken. 1 groot Europees toernooi. Enige nadeel daarin is: hoe zet je dat op? Groepsfase, knock-out of beide?

23 maart 2015 om 16:22

Het verschil tussen CL en EL wordt hiermee zelfs nog groter gemaakt door de Uefa, dus ik zie niet echt hoe dit een goede zaak is.

23 maart 2015 om 16:24

Ik vind het wel begrijpelijk. Als je in eigen competitie voor Cl plaatsing speelt en ook nog in de EL zit zou ik ook de EL opgeven. Als de club zich plaatst voor de CL kan het 2x zo veel geld incasseren.

Ongelooflijk veel geld natuurlijk, maar als je dan weer met de tv gelden in de Premier Leugue vergelijkt vind ik het nog wel meevallen. Hopen dat een Nederlandse ploeg een keer verder komt in de Champions Leugue!

dit begint toch groteske vormen aan te nemen . blijft niet meer veel over van het spelletje . wachten op de big bang .

23 maart 2015 om 16:03

Welke big bang doel jij op als ik vragen mag? Voetbal is misschien wel de populairste vorm van entertainment ter wereld. Nogal wiedes dat er dan vele miljarden in omgaan.

23 maart 2015 om 16:18

het houdt allemaal een keer op , hetzelfde met spelers van nu al van 100 miljoen euro met bijbehorende salarissen . de seizoens kaarten bij sommige clubs zitten al tegen de 4000 euro aan voor goeie plaatsen , dat is toch absurd aan het worden . Als je dan gaat kijken wat voor ellende er voor de rest nog is dan denk ik dat we een beetje de weg kwijt zijn . kijk eens wat het spelletje nu veroorzaakt in quatar . is toch te debiel voor woorden . nee . dit gaat dezelfde weg op als de formule 1 , dadelijk alleen nog voor de elite .

23 maart 2015 om 17:04

kan mij niet vlug genoeg gaan . als ik hier al op de site kijk hoe de jeugd over spelers praat , " die is voor 60 miljoen te duur maar 35 miljoen is genoeg " , lijkt wel voetbal manager 2015 . het gaat niet meer over het spelletje maar alleen over geld .

Voor de periode van 2015 tot 2018 gaan de clubs ieder seizoen 1,25 miljard euro onder elkaar verdelen. Dat is 250 miljoen euro meer dan nu het geval is.

1,25 miljard - 0,25 miljard (250 miljoen) = 1 miljard. Dan had het toch al 'miljardenbal' moeten zijn?

23 maart 2015 om 15:58

Inderdaad, dat vond ik al zo raar.

23 maart 2015 om 15:58

Nee miljardenbal is meervoud dus past deze naam er nu ook nog niet op..

Als ze blijven verhogen wordt de EL misschien toch no geen keer financieel interessant. ER doen ook minder teams mee komende seizoen toch?

Een reactie op het Engelse tv-deal?

Dan worden de rijke clubs rijker...

Lieverd hielden ze het prijsgeld gelijk en doneren ze die 250 miljoen per seizoen om de honger in de wereld te bestrijden.. Waar ligt de grens?

23 maart 2015 om 16:00

@ Marranier

Tja, dat zal altijd een heikel punt blijven, het wel ironisch om te zien dat mensen bij het voetbal altijd zo prat gaan op de vrije marktwerking. En tegelijkertijd in het dagelijks leven die vrije marktwerking enig sinds aan banden wilt leggen omdat regeringen en multinationals daar steeds grof misbruik van maken.

23 maart 2015 om 16:09

Nobel streven. Helaas zal er altijd armoede, honger etc zijn in de wereld. Denk dat de Fifa al erg veel doet in de wereld. Zolang er stammen, religie etc de boventoon voeren, lijft het onmogelijk

23 maart 2015 om 17:11

Uiteraard staat de winnaar vrij om te doneren. Dat zou ze ook sieren.

Lucky psv hoor ... doen na zoveel jaar weer eens mee en meteen maken ze kans op meer geld

Procentueel is de stijging in de EL het grootst. Dat is tenminste iets.

23 maart 2015 om 16:33

Ja en feitelijk wordt het gat tussen CL en EL groter! Zoals Voskat al terecht heeft opgemerkt, 25% van het prijzengeld CL is velen malen meer dat de 65% van het prijzengeld EL.

Waarom niet die 250 miljoen + de verhoging beiden op de Uefa cup, dit slaat toch nergens op dat er zoveel verschil moet zijn. Er zit gewoon bijna een miljard verschil tussen.

23 maart 2015 om 16:06

er zit dan ook een heel groot verschil in de kijkcijfers en sponsoropbrengsten.

23 maart 2015 om 16:07

Je maakt het verschil alleen maar groter op deze manier.

Ik zou eerder zowel in absolute zin als relatieve zin het prijzengeld van de Europa League verhogen. In verhouding bijna geen hond die er naar kijkt en nog minder de wedstrijden bezoekt.

Moet je nagaan, al die engelse ploegen hoeveel geld hun krijgen, alleen al tv rechten in engeland, geld voor europa sponsors, gaat allemaal nergens meer over

Voor de EL een verhoging van meer dan vijftig procent, dus als AZ nu 5 miljoen verdiende, dan verdienen ze grofweg 2 miljoen meer het volgende jaar.

Dat is toch niet slecht, blijft toch arm is arm en rijk wordt rijker.

Alle beetjes helpen.

Wat fijn voor de grote clubs.

Nog meer verschil .
Komende 20 jaar kun je de meeste kwartfinalisten zo invullen , op een enkele verrassing na .
Mooi man , spannend .

23 maart 2015 om 16:33

datzelfde probleem hebben we ook in nederland hoor . de top 5 krijgt de helft van alle tv geld dus die toto kun je ook met enig vertrouwen blijven invullen . hoezo eerlijke competitie ? zie het verschil niet .

Fijn. Kunnen clubs als Barcelona en Real Madrid straks eindelijk eens fatsoenlijke spelers kopen.

Vreemd dat in tijden vd economische crisis de UEFA het prijzengeld zo dik omhoog kan gooien.

23 maart 2015 om 19:18

Nou, dit verbaast me eigenlijk niks. Elk jaar komt er meer geld bij in het voetbal, de transfersommen worden hoger, de sponsorcontracten worden hoger en ook veel tv-rechten worden duurder.

24 maart 2015 om 13:43

En de schulden worden hoger....

Ik begrijp niet dat sommige mensen hiervan staan te kijken en de CL voorspelbaar vinden.
Er is geen ploeg geweest die dat ding 2 keer achter elkaar heeft gewonnen en wat wil je nou? Ajax - Shaktar in de halve finale? Nou nee.

Dit is de CL en niet de competitie op zondag, de naam zegt het al; Champions League: Kampioenen Competitie, het gaat dus meer over de kampioenen van de europese landen en dat zijn meestal topclubs dus veel verschil zul je niet krijgen. Om verschil te maken moet je bij jezelf beginnen en dat zou kunnen komen doordat er een keer andere team kampioen wordt in de nationale competitie!

Dit is een goede deal voor de CL en EL! Maakt het wat beter.

23 maart 2015 om 16:50

De kwart en halve finales zijn anders redelijk goed vooraf in te vullen. En met een verhoging van het prijzengeld zijn het vooral weer dezelfde teams die meer gaan verdienen en is de kans zeer aannemelijk, uitzonderingen daargelaten, dat dezelfde teams ook volgend seizoen weer schitteren in de halve/kwart finales. Een vicieuze cirkel maar dan omhoog.

Daarnaast zegt de de naam juist alles wat het niet meer is. Kampioenen competitie lijkt mij meer een competitie voor kampioenen. Nu is het een competitie voor de nummers 1 t/m 3 of 4 van Spanje, Engeland, Duitsland aangevuld met wat andere. En de kampioenen van andere landen mogen met wat geluk in de EL spelen.

23 maart 2015 om 16:57

Ja maar wat wil je dan?
Je kan toch niet zo'n mooie competitie waar je de beste teams tegen elkaar hebt gaan kapotmaken omdat die andere landen niet genoeg punten hebben?
Daar is de EL voor en zelfs daar zit niemand te wachten op Dnipro - Club Brugge, dit is hoe het is en dat gaat niet veranderen.

23 maart 2015 om 17:22

Mooie competitie? Nee, dat is het allang niet meer, zeker niet voor de romantici. Champions league, voor kampioenen dus. De nummer 2 van het land van de winnaar van vorig jaar mag ook meedoen. In de jaren dat het alleen maar de kampioenen waren had je nog meer verrassingen ook. Denk hierbij aan Ajax, Steaua Boekarest, Rode ster Belgrado, Psv, Malmo FF, Club Brugge, Celtic...allemaal ploegen die de finale haalden/de cup wonnen, die in de huidige opzet amper meer de poulefase halen, laat staan ver komen.

23 maart 2015 om 17:59

De rijkste ploegen spelen anders wel het mooiste voetbal.

Alleen Swansea is hier echt een uitzondering op vind ik.

23 maart 2015 om 17:28

Grappig dat je spreekt over kampioenen, terwijl de helft van de huidige kwartfinalisten bestaat uit niet-kampioenen... Champions League indeed....

En nu de opzet nog veranderen en kan het weer beter worden en daar mee bedoel ik dat we niet meer de nummers 1 t/m 4 uit spanje Engeland duitsland nummers 1 t /m 3 uit italie portugal en zo verder maar van de beste landen 2 teams max en dan van de wat mindere minimaal 1 max 2 en de mindere landen zoals Luxemburg Liechtenstein enzo tegen elkaar voor een plaatsje in champions league en de poule fase opdoeken en gelijk knock outs zo dat het niet voorspelbaar meer is.

Ik kan de kwartfinale plaatsen blind invullen en dan zal ik er 1 en heel misschien 2 fout hebben net als 2 jaar terug toen apoel doorging maar verder veelste voorspelbaar en niet leuk meer.

Met knock outs kan je nog eens pech hebben dat real thuis een rode kaart krijgt twee penalty 's tegen en eruit vliegt tegen een Ajax PSV of Feyenoord nu niet heel jammer.

Snap wel dat het niet gebeurd omdat niemand geld neerlegt om de kampioen van Luxemburg tegen de kampioen van Liechtenstein te zien spelen en daar gaat het om GELD!!!

23 maart 2015 om 16:56

Ben het helemaal met je eens.

een andere opzet als ze perse de poule's willen bewaren is dat er geen geplaatste clubs meer zijn.

dan krijg je maar een Poule waar meteen eventueel 2 "grote"clubs eruit gaan.

persoonlijk ben ik nog altijd een voorstander van alleen de kampioenen in de CL en beker winnaars in de EL dan kan het prijzen geld ook weer omlaag zodat het verschil mss ook kleiner wordt

Over 5 jaar word de kampioen van Nederland ook verwezen naar de voorronde.
In de champions league spelen de teams met geld Nu zien we nog de kampioen van Nederland en België en acteren op dit niveau. Over een aantal jaren zijn dit alleen nog maar de teams van de topcompetities. Dan krijg je 5 engelse, 5 duitse, 5 spaanse, etc etc. Jammer..

23 maart 2015 om 17:07

Het is nu eenmaal de keiharde realiteit. de Champions League is een Europees toernooi maar word wereldwijd bekeken. En die mensen zien liever een Sevilla of Valencia dan Anderlecht of Kopenhagen. De opzet van het Kampioenenbal is er lang niet meer. Het is niet meer leuk want je weet gewoon dat het halen van de volgende ronde een utopie is. Als je als Ajax tegen PSG en Barcelona mag aantreden van ben je in 99 van de 100 keer gewoon de sjaak. Barcelona met een voorhoede die ongeveer een 400 miljoen waard is tegen over de wat? 7 miljoen van Ajax? een Zlatan die 11 miljoen salaris krijgt, dat is wat de hele selectie bij elkaar verdiend. Het is niet meer bij te benen. Natuurlijk geniet ik van de wedstrijden die nu komen gaan want dat is spektakel maar ergens blijft het jammer dat het een toernooi is geworden waar de kleinere clubs alleen maar als vulling dienen.

23 maart 2015 om 17:03

Waarom denk je dit? Dat lijkt me sterk, dat de Uefa dit er door krijgt. Die clubs zijn nu al veel beter dan PSV en co. en de verschillen zullen binnen 5 jaar misschien nog groter zijn, maar dit zit er echt niet aan te komen.

Als Nederland dat rechtstreeks CL-ticket niet wil verliezen, moeten ze gewoon Europees ver raken (overwinteren) in de EL en ervoor zorgen dat de landen achter hen (o.a. Zwitserland dacht ik) hen niet inhalen.

23 maart 2015 om 17:08

dat heeft niks meer met de clubs te maken maar met de eigenaren die niet meer weten waarheen met alle geld . denk je nu echt dat over een paar jaar nederland nog op de voetbal landkaart staat ? de cl gaat dadelijk tussen ploegen uit 3 of 4 landen . dan vinden ze wel weer wat anders uit . de über champions league of zo . tijd dat er paal en perk aan allemaal dat geld gesteld gaat worden .

23 maart 2015 om 17:10

Maar dat word toch steeds moelijker? Elk jaar worden er wel wat clubs overgenomen. Ik weet niet of er een maximum zit aan het aantal Europese startbewijzen per land maar we worden voorbij gelopen door het geld. De oliesjeiken in Oekraiene en Rusland bijvoorbeeld. De trukse competitie trekt steeds meer investeerders aan.
De laatste 5 jaar zijn er heel veel clubs overgenomen en daar word geld ingepompt....belgië en Nederland gaan deze strijd verliezen. Geld word met de dag belangrijker in het voetbal.

23 maart 2015 om 17:15

diekertjedap
Daarover zou gestemd moeten worden lijkt me, en die kleine landen gaan zeker niet akkoord gaan. Het lijkt me sterk, nogmaals, dat dat plan erdoor zou komen.

Die rijke eigenaren waarover je het hebt, kunnen de regels van de CL niet zomaar herschrijven voor een miljoentje of 50.

Roafke
Denk ik niet. Met de financial fair play worden die rijke overnemers toch serieus tegen gehouden. Dat het er niet zo rooskleurig uit ziet, ben ik wel helemaal met je eens. De kansen om als Belgische of Nederlandse club te overwinteren in de CL zijn quasi nihil geworden.

23 maart 2015 om 17:21

Zo zwart-wit zal het niet worden, maar uiteraard zit er wel een kern van waarheid in.
De Champions League heeft helemaal niets meer met champions te maken. Onbegrijpelijk dat er 3 a 4 clubs per land doorstromen als "champion", terwijl een land als Griekenland nog niet eens een club heeft in de playoffs voor de CL.

Het wordt tijd dat er strenge selectieregels komen en dat salarissen van spelers genormaliseerd worden. Nu is alleen het voetbal in de drie grootste landen nog echt leuk. Ik heb een SCC bij Twente maar ga ook regelmatig naar Schalke. Dat is echt een wereld van verschil. Het tempo, de druk waaronder de spelers hun acties moeten maken. Maar deze bel die knapt een keer, dat is zeker want dat een profvoetballer meer verdient dan een gemiddelde werknemer is ok.maar deze bedragen slaan nergens meer op.

Gewoon weer maximaal drie buitenlanders in je team. Een laag basissalaris voor iedere speler en een bonus afhankelijk van de prestaties. Is een club gelijk van het gezeur af dat als de spelersgroep niet presteert dat de financiele consequenties te groot zijn. Want minder prestaties betekent minder salaris.
Geen voorrechten meer voor bepaalde clubs en de club die sportief gezien het slimst handelt doet het het beste en niet de club die het meeste geld binnenkrijgt.

En wij supporters maar betalen. Belachelijk laat ze de prijzen van seizoenskaarten maar eens omlaag gooien.

Hup maak ze nog rijker.
Flikker maar op met die cl.
Kijk er al niet eens meer naar omdat het voorspelbaar is.
Er is geen reet meer aan.
Nu worden clubs die al te rijk zijn nog rijker.
Bedankt uefa voor het verpesten van de cl.

Reageer

Het is niet mogelijk om te reageren op dit document.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren