Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Advies voor Hiddink: 'Als ik het voor het zeggen had, zou Vermeer keepen'

Laatste update:

Colin Kazim-Richards meldt zich maandag voor het eerst in tweeënhalf jaar weer eens bij de nationale selectie van Turkije. De aanvaller van Feyenoord is op tijd verlost van zijn hamstringproblemen en hoopt zaterdag in actie te mogen komen tegen Nederland. Kazim-Richards hoopt in deze EK-kwalificatiewedstrijd niet op Jasper Cillessen te stuiten.

/

De spits kreeg het dit seizoen twee keer aan de stok met de keeper van Ajax, maar dat heeft hier volgens Kazim-Richards niets mee te maken. "Nee hoor, ik vind gewoon dat Kenneth Vermeer het verdient om deze interland spelen", zegt de in Engeland geboren Turk in het Algemeen Dagblad. "Als ik het voor het zeggen had, zou Vermeer keepen."

Kazim-Richards heeft tegen Vermeer en Jordy Clasie gezegd dat zij hem deze week maar even niet moeten bellen, maar is zijn ploeggenoten dankbaar voor het feit dat hij nu weer is opgeroepen voor Turkije. "Daar ben ik zelfs iedereen binnen Feyenoord dankbaar voor. Of ik nou moet vertrekken aan het eind van dit seizoen of niet, ik ben alleen maar blij met dit seizoen", zegt Kazim-Richards tegen NUsport. "Feyenoord heeft me uit een rotsituatie gehaald om te bewijzen dat ik het nog kan. Daarmee ben ik ook al een heel eind, maar ik ben nog niet klaar."

Kenneth Vermeer moet keepen tegen Turkije

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hahahaha puur gevalletje teamgenoot kiezen want puur op keepen kijkend kan Kenneth Vermeer niet tippen aan Jasper Cillisen die op bijna alle vlakken beter is dan Vermeer

23 maart 2015 om 08:21

Ik ben het met je eens. Cillessen is absoluut de betere keeper van de twee.

Kazim zal dit wel willen omdat hij de zwakke kanten van Vermeer beter kent. Ik denk dat Hiddink wel snapt dat er geen discussie mogelijk is over wie op dit moment de beste Nederlandse keeper is.

23 maart 2015 om 12:24

Ik ben van mening dat Tim Krul op doel moet, sterke keeper, speelt ook wekenlijks op een hoger niveau. Daarbij Tim Krul is langer dan beide keepers en breeder.

persoonlijk vind ik Krul beter in lucht duels en meer rust uitstraling naar team genoten. hij is tevens ook beter in het stoppen van penalties.

Ik denk ook eerlijk gezegd dat Krul een hoger niveau haalt dan Vermeer of Cillessen. hoop dan ook dat hij een mooie transfer maakt.

23 maart 2015 om 12:34

Moeilijk beoordelen hoor, Cillessen of Krul. Krul straalt misschien wel meer uit, ik vind hem niet uitblinken in het neerzetten van zijn verdediging.

Één op één vind ik Cillessen ook gewoon beter, qua reflexen heb ik weer iets meer met Krul, ook omdat hij niet hoeft te compenseren voor een gebrek aan bereik.

Ik denk niet dat ze elkaar veel ontlopen.

23 maart 2015 om 12:51

Ja hij zet zijn verdediging niet beter neer als Cillissen (althans ik zie geen verschil) maar ik bedoel met de rust juist meer het geval dat doordat Krul langer en breeder is meer zelf vertrouwen uistraalt. (vind ik)

ben het er mee eens dat Cillessen beter is in een op een.

23 maart 2015 om 08:41

Precies. Als je ziet hoe ongeloofelijk goed Cillessen de laatste weken keept (vooral twee keer tegen Djnepr), is geen lastige keuze voor Hiddink..

23 maart 2015 om 08:57

Vermeer is alleen beter in het trappen van doeltrappen en gooien, Cilessen twijfelt altijd maar hij houdt wel de meeste ballen tegen.

23 maart 2015 om 09:40

En penalty's ook ja.

23 maart 2015 om 09:07

@metibo753

Voordat jij weer met je eindeloze discussie begint, lees de tekst nog eens maar. Kazim zeg hier nergens dat hij Vermeer beter vind dan Cillisen, enigste wat hij zegt is dat hij vind dat Vermeer het verdient om te keepen..

Begin persoonlijk een beetje moe te worden van die discussie, iedereen met een beetje verstand kan zien wat het verschil is tussen die twee en dat ze elkaar niet veel ontlopen, wees blij dat we twee van zulke keepers hebben met verschillende kwaliteiten inplaats van hele tijd dat nutteloze discussie aangaan.

23 maart 2015 om 09:20

@ Caribbean,

"als ik het voor het zeggen had, zou Vermeer keepen."

Ik neem aan dat Kazim ook altijd de beste speler opstelt?

Ik vind beide keepers voor de rest ook prima keepers. Maar overall is Cilissen gewoon de betere keeper. Die zorg voor veel meer rust in de defensie. Als er een hoge bal komt bij Ciillisen dan weet ik ook gewoon dat hij die pakt. Vermeer is daar juist extreem zwak in. Bij iedere corner hou ik me hart vast. Als Vermeer daar wel goed in was geweest zat hij nu ook niet bij Fey, maar bij Manu. Want dan was hij gewoon net zo goed als de Gea.

23 maart 2015 om 09:29

Ze ontlopen elkaar niet veel? Cillessen is duidelijk veruit de beste keeper. Ik vind het hardstikke mooi dat jullie onze Vermeer zo in de armen gesloten hebben daar in Rotterdam, maar je moet wel realistisch blijven. Cillessen is gewoon veel verder en dat op een jongere leeftijd, waardoor hij ook nog eens meer potentie heeft dan Vermeer.

23 maart 2015 om 09:33

Op bijna alle vlakken beter ? Sorry hoor, ik ben voor Ajax, maar ik vind Cillissen helemaal niet zo geweldig. Hij heeft totaal geen uitstraling, vervelende trekjes en pakt haast nooit geen punten voor je team. Een degelijk keeper niets meer, niets minder. Vermeer is zwak bij hoge ballen vanaf de flanken, maar is wel degelijk beter in 1 tegen 1 situaties, is een stuk agressiever (lees feller) en heeft betere reflexen. Het enige waar Jasper in uitblinkt is het voetballende vermogen, maar dat is lang niet zo belangrijk voor een keeper.

23 maart 2015 om 10:21

Cillessen heeft tegen legia Ajax gewoon in de wedstrijd gehouden dus punten pakken die wel degelijk .. uitstraling ik vind dat hij heel veel rust uit straalt dat is ook lekker voor de verdediging..

23 maart 2015 om 10:21

jij bent vast onder invloed..
geen punten pakt... legia en feyenoord niet gezien? Hier was het helemaal overduidelijk maar elke wedstrijd heeft hij gewoon goede reddingen..
uitstraling totale rust
iets wat ik bij vermeer nooit heb gehad...
Hoge ballen zijn bij hem gewoon bijna een zekerheidje terwijl bij vermeer elke corner tegen spanend is

23 maart 2015 om 10:30

Cillessen is 1-1 ook ijzersterk.
Cillessen heeft geen uitstraling maar dat hoeft ook niet als keeper.
Van de Sar had ook geen uitstraling maar behoorde toch tot de beste van de wereld, en hij kon ook geen penalty's stoppen.
Cillessen is voor een keeper nog vrij jong en de beste speler van Ajax.
Logisch dat hij in de basis van Oranje staat want hij is de belangrijkste reden dat Ajax 2e staat

Tuurlijk, zodat de tegenstander het makkelijker heeft. Vemeer stond gieren wederom te schutteren bij de goal van Depay. Wil niet helemaal zeggen dat het een keepersfout is, maar hij staat gewoon aan de grond genagelt naar de bal te kijken en te hopen dat die niet binnen valt. Hij springt geen eens in de richting van de bal, en dat was toch echt een schot van buiten de 16.

23 maart 2015 om 09:32

Die bal kwam tot een meter of vijf, zes recht op hem af en zwabberende toen plotseling met een paar rare curven in de rechter hoek. Ik vond het vreemder dat Depay vrij mocht aanleggen voor het schot alsof het een vrije trap betrof.

Vermeer doet het erg goed dit seizoen bij Feyenoord, maar de laatste weken toch wel iets minder en Cillessen is juist heel goed bezig. En de mening van Kazim is natuurlijk nogal vooringenomen; een teamgenoot en een tegenstander waar hij persoonlijk ook nog mee overhoop lag.

Vermeer heeft zich goed ontwikkeld, maar maakt soms wel eens een fout in de wedstrijd. Daarin is Cillessen constanter. Vermeer is eigenlijk de betere. Maar de mening van Kazim is ook niet echt objectief.

nou die bal wat cillesen vorige week doorliet kun je toch ook wel behoorlijke blunder noemen lijkt mij . Snap zowieso niet waarom hij de vriendschappelijke wedstrijden niet zou kunnen spelen .

23 maart 2015 om 09:36

Dan zet die bal van Cillesen is af tegen die bal die Vermeer door liet tegen Psv.. Ik zou het wel weten.

23 maart 2015 om 10:19

ik ook en mijn keus zou niet op cillesen vallen . dat is gewoon geen top keeper en dat zal hij ook niet gaan worden . zowieso begint hij behoorlijk vervelende trekjes te krijgen , heb gisteren in de blessure tijd me kapot geergert na die " botsing " , hoe belachelijk ben je om tegen denhaag met alle respect tijd te gaan rekken ?

Wij van wc eend.... Kenneth is nu eenmaal niet de beste keeper en zag er afgelopen weekend er een paar x niet sterk uit. Maar als kopsterke spits zou ik ook liever tegen Vermeer staan ja.

Vermeer doet het natuurlijk goed maar hoezeer ik het ook een vervelend eng mannetje (begint) te vinden is mijn mening wel dat Jasper iets beter is, die heeft Ajax al dit seizoen al meerdere keren gered, misschien allebei een halve wedstrijd. Vermeer is ook wel belangrijk geweest natuurlijk maar als ik ze dan allebei zo zie voelt het of Jasper ietsjes verder is.

23 maart 2015 om 08:39

Niet alleen verder, Cilessen vind ik een completere keeper. Beschikt net als Vermeer over hele goede reflexen, is sterker in de lucht en straalt meer rust uit voor de defensie. Met vermeer zit er ook zeker geen slechte keeper op de bank.

Dat mensen zeggen dat Vermeer zich ontwikkeld heeft slaat echt helemaal nergens op. Hij is zo goed als hij altijd al was en dat zal altijd zo blijven. Hij heeft prachtige reflexen, maar is beroerd in het vangen van ballen en maakt af en toe een blunder. Zo gaat zijn stijl altijd blijven. Cillessen is veel betrouwbaarder.

23 maart 2015 om 08:57

Inderdaad, de kwaliteiten van Vermeer zijn van hetzelfde niveau als in zijn kampioensjaren bij Ajax. Het enige wat weer terug is sinds het verliezen van zijn basisplaats, is zijn zelfvertrouwen.
Zijn talent en kwaliteiten zijn onveranderd.
Cilissen verdient wat mij betreft de voorkeur, hij is betrouwbaar in alle aspecten en staat praktisch wekelijks onverstoorbaar geconcentreerd te keepen.
Enkel Kazim haalde hem even uit zijn evenwicht, waardoor hij rare fratsen uithaalde in die wedstrijd tegen Feyenoord. Maar dat is uiteindelijk een goede les voor hem geweest. Dat doet hij niet snel meer opnieuw na al de kritiek, die daarop volgende.
De mensen die hem daarom een eng mannetje noemen, kijken misschien teveel door een anti-Ajax-bril. Elke speler heeft wel eens een periode hebben van snel geïrriteerd raken zonder dan meteen als eng bestempeld te worden.

Vermeer of Cillessen is lood om oud ijzer. Beide zijn degelijke eredivisie keepers maar absoluut geen absolute top. Eigenlijk zijn ze beide niet goed genoeg voor een Nederlands 11-tal maar Nederland heeft het op van der Sar na altijd met middelmatige keepers moeten doen. Hiddink heeft voor Cillessen gekozen en ik zie niet in waarom hij nu ineens voor Vermeer zou kiezen?

23 maart 2015 om 10:56

Ik vind Cillessen echt een topkeeper. Hij wordt onderschat omdat zijn reddingen niet spectaculair zijn. Maar hij staat gewoon altijd goed gepositioneerd en hij tikt niks over. Nee, hij vangt de ballen namelijk gewoon. Weet je hoeveel rust dit geeft aan het hele team. Ik ben bang dat Cillessen nooit voor een topclub zal spelen door de redenen die ik noemde, hij ziet er niet spectaculair uit en heeft weinig uitstraling. Maar ik vind hem echt gigantisch goed.

23 maart 2015 om 11:57

Voor Nederlandse begrippen is het een prima keeper. Maar internationaal zijn er vele beter. Degea Buffon van der Sar Schmeichel en Khan bijvoorbeeld dat zijn en waren absolute top keepers. Dat niveau heeft Cillessen bij lange na niet en zal hij waarschijnlijk ook niet gaan halen.

23 maart 2015 om 12:54

Daar ben ik het dus mee oneens. Hij heeft zich nog niet bewezen maar ik heb zelden een keeper gezien die ik zo veel rust zie uitstralen en daarnaast gewoon erg veel ballen pakt. Aan de ene kant hoop ik dat hij naar het buitenland vertrekt om zich daar te bewijzen en een internationale topper te worden, aan de andere kant mag hij best wat jaren bij Ajax blijven.

23 maart 2015 om 12:57

Van der Sar was ook pas top na zijn 30e. Het is nog te vroeg om te oordelen of Cillessen de absolute top gaat halen. Tuurlijk, op dit moment is hij er zeker nog niet, maar hij heeft nog even......

Ach hou toch op. Op welk vlak is Cillesen concreet beter dan? Weet je wat het grote verschil is? Dat Cillesen moeite heeft Zich te concentreren op zijn spel maar altijd ruzie heeft met spitsen, dat ligt aan zijn eigen onrustigheid. Hele rare acties gezien van hem het afgelopen seizoen. Vermeer is voetballend duidelijk beter en op alle andere punten is hij minimaal gelijk en zelfs beter. Vermeer moest bij ajax uit de basis, hoe goed hij ook keepte, men wachtte altijd op eem fout om hem te straffen. Oneerlijk! Ik snap het wel want ze hadden Cillesen natuurlijk niet voor niks gehaald.

23 maart 2015 om 09:16

Cilissen is concreet beter in hoge ballen, heeft een betere timing bij uitkomen, is minstens zo goed op de lijn en oogt over langere periode mentaal stabieler dan Vermeer.
Voetballend staat Cilissen eveneens zijn mannetje, hoe hij vaak spitsen uitkapt en deelneemt aan het positiespel is prima.
Ook denk ik dat Cilissen beter en relaxter leiding geeft aan zijn verdedigers dan Vermeer.
De onverstoorbaarheid en concentratie van Cilissen is juist één van zijn sterke punten. Hij raakt zelden in paniek in één tegen één situaties, blijft rustig wanneer hij wordt aangespeeld in moeilijke situaties en zijn reflexen zijn uitstekend en geconcentreerd.
Dat hij elke wedstrijd ruzie heeft met spitsen is grote nonsens. Dat is een zeer korte periode geweest rondom de wedstrijd tegen Feyenoord en met Kazim on 't bijzonder.
Ik weet niet aan welke wedstrijden je allemaal refereert?
Dat Vermeer hoe dan ook uit de basis moest en het wachten was op een fout is natuurlijk ook onzin. De Boer heeft hem twee maanden laten staan en hij maakte fout op fout. Daarnaast werd er daarvoor al over uitlenen van Cilissen gesproken.
Al met al is Cilissen t.o.v. Vermeer veel meer de allrounder van de twee

Kazim gaat echt geen basis plaats krijgen. Burak Yilmaz, de Turkse topscorer van de Super Lig die de laatste tijd echt in vorm is, gaat gewoon in de basis en die is veel beter dan Kazim.

Kazim heeft net zon goede onderbouwing als het gemiddelde voetbalzone lid.

On: als je ziet wat voor bal Vermeer gisteren weer doorlaat, snap ik dat je liever kenneth laat keepen.

Hij heeft de 2-1 van Depay natuurlijk ook gezien....

Vermeer heeft een fantastische reflex maar maakt veel fouten door positioneel gewoon op de verkeerde plek te staan. Dat is ook de reden dat Vermeer vaker dan andere keepers moet reageren op korte ballen van vlak voor zijn neus. Dat doet hij waarschijnlijk al zijn leven lang waardoor hij een hele goede reflex heeft ontwikkeld. Andere keepers halen nog weleens de kans eruit voordat hij ontstaat. Vermeer is daar heel zwak in. Het enige voordeel is dat het bijna niemand opvalt. Iedereen is verblind door die prachtige reflex. Nadeel is dat door deze onopvallende fouten er nogal eens goal valt. Ik zou hem nooit opstellen omdat hij gewoon te matig keept. De statisteken zijn bekend. Vermeer stopt 69% van de ballen die op hem af komen, Cillisen 80%. Feitelijk gezien staat Vermeer qua resultaten in de middenmoot. Je kan hem vergelijken met een straatvoetballer die kan toveren met een bal maar eenmaal op een veld door de mand valt omdat hij alle andere aspecten niet beheerst.

Ben ik blij dat hij het niet voor het zeggen heeft. Kazim zal wel denken, Vermeer laat steekjes vallen waardoor wij kans maken. Net zoals tegen PSV weer.

Reageer

Het is niet mogelijk om te reageren op dit document.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren