Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Die talenten komen gewoon tekort, dát is het probleem van Ajax'

Laatste update:

Nee, er viel zondagmiddag niet veel te genieten in de Amsterdam ArenA. Ajax had in een slaapverwekkende wedstrijd erg veel moeite met ADO Den Haag en wist lange tijd geen enkele kans te creëren. Er werd uiteindelijk wel gewonnen, dankzij een van richting veranderde inzet van Davy Klaassen (1-0), maar de supporters van Ajax konden moeilijk tevreden zijn.

/

Jan Mulder denkt te weten waar het probleem bij de regerend landskampioen ligt. "Er zou een routinier ontbreken", zei de analist zondagavond aan tafel bij Studio Voetbal. "Maar ik vind eerder dat de klasse bij de talenten niet toereikend is. Kishna, El Ghazi, Milik, Klaassen, Andersen komen tekort. Dát is het probleem van Ajax."

Bert van Marwijk vindt dat men geduld moet hebben. "Ik heb het idee dat Ajax het elftal voor het eerst sinds jaren echt bij elkaar weet te houden", zei de voormalig bondscoach. "Als je alleen al naar het middenveld kijkt, met Klaassen die een team op sleeptouw kan nemen, en Bazoer, een heel jonge jongen, maar die heel compleet is al en over twee jaar misschien wel top is. En Sinkgraven vind ik een goede speler, maar ook een slimme speler. Wie zegt mij dat als deze jongens nog een jaar samen zijn, dat dat niet veel beter wordt?"

De talenten van Ajax zijn overhyped

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Eens met Bert, maar wel vind ik dat Kishna tekort komt voor wekelijks een basisplaats en datzelfde geldt voor Andersen.
Dit zijn talentjes die sporadisch hun minuten horen te pakken,
Voor de rest vind ik ons kwalitatief sowieso niet op het gewenste Ajax niveau zitten.
Was weer een drama pot in de Arena, maar ja je wordt waarschijnlijk geen kampioen en je bent eerlijk gezegd zo goed als tweede. Dan krijg je jammer genoeg dit soort zaad potjes. Vooral omdat de tegenstander ook amper wat ervan wilt maken tot aan de 1-0.

23 maart 2015 om 07:49

Ik zeg het al sinds de winterstop, maar de kans dat PSV in een dip schiet is er nog altijd. Als volgende week van Twente wordt verloren en Ajax wint van Utrecht, dan stemt de rest van het programma voor PSV niet bepaald vrolijk.

Je zou dan verwachten dat Ajax nu vol passie en strijd de jacht opent en niet, zoals jij terecht concludeert, ingekakt zijn zaadpotjes afwerkt.

2 mogelijkheden:
1. Ze kunnen niet beter.
2. De Boer krijgt ze niet duidelijk gemaakt dat de kans op een titel er nog altijd is.

Met dit spel krijgen ze PSV in elk geval niet zenuwachtig. Bij PSV zal nu niet het beeld heersen dat ze alles moeten winnen om kampioen te worden, die zijn er gerust op omdat ze Ajax nog wel punten zien verspelen. Wil Ajax nog iets, dan zullen ze moeten uitstralen dat ze ook nog iets willen.

23 maart 2015 om 07:58

Misschien is dat juist een goede tactiek van Ajax, tenminste als PSV nu het beeld krijgt dat ze niet alles hoeven te winnen meer.

Ik vind het sowieso overdreven. Ajax speelt zeer slecht, maar heeft evenveel wedstrijden verloren als het (volgens sommigen) onverslaanbaar Psv.
Het is maar dat dit Ajax te vaak gelijk speelt.

Voor de rest denk ik dat het een combinatie is van mogelijkheid 1 en 2 . Sommigen Ajacieden kunnen niet beter en eerlijk gezegd denk ik dat Frank niet in de titel gelooft. Ik neem hem niets kwalijk, want ik geloofde er allang niet meer in.
Volgend seizoen een nieuwe kans met hopelijk een kwalitatief beter Ajax.

23 maart 2015 om 08:24

Misschien zou het ook helpen als de Boer kapt zijn Scandinavische oogappels op te stellen. Afgelopen wedstrijd stonden er denk ik 3 basisspelers op hun eigen plek. De rest zat of de bank of stond op de verkeerde positie.

23 maart 2015 om 07:53

Iedere tegenstander weet dat de spelers van Ajax zich geen raad weten met deze speelstijl. Dan is het aan Ajax om met snel combinatiespel de verdediging uit elkaar te spelen. In plaats daarvan gaat Ajax tikkie breed en tikkie terug, omdat de spelers simpelweg spelinzicht missen.

23 maart 2015 om 08:29

Welke speelstijl doel je op? ADO verdedigde (zeker voor een degradatiekandidaat) naïef ver van de eigen 16 meter af. Er was ontzettend veel ruimte achter met name de backs. Onvoorstelbaar dat Ajax daar niet constant misbruik van wilde maken.

Het lijkt wel of er niemand in het veld in staat is om op maat een diepe bal te geven. Klaassen moet dat toch kunnen, zou je denken.

23 maart 2015 om 09:04

Allemaal gezwets van die analytici. We staan er qua punten beter voor dan afgelopen jaren met zogenaamd een minder team. De meeste spelers hebben nog niet 1 of 2 jaar eredivisie ervaring en men loopt te zeiken dat kwaliteit ontbreekt. Ik vind het allemaal prima we staan ruim 2e. Feyenoord was toch zo goed? Waarom staan ze dan zover achter? De media geilt erop om Ajax af te maken na die 4 kampioenschappen.

Nu is er de vorm gewoon niet en de kwaliteit misschien ook niet maar met deze spelers zal die zeker over een aantal jaren wel aanwezig zal zijn. Wat zullen die lui dan zeggen? Dat ze er naast zaten? Laat me niet lachen man. Die lui hebben het makkelijkste beroep wat er is.

Bert is de enige die er wel kijk op heeft en dat komt omdat hij trainer is. Die andere praten maar wat zoals Derksen en co ook. En fouten toegeven wanneer ze er naast zaten ho maar. Dan wordt de prestatie meteen weer afgezwakt.

Ik ben blij met de weg die Ajax is ingeslagen. Nu in de zomer nog een ervaren speler halen die ook internationaal veel ervaring heeft dan zie ik het volgend seizoen een mooi seizoen worden.

23 maart 2015 om 09:15

@toni9
Gezwets? Zit jij elke thuiswedstrijd in het stadion? Ik wel en wat ik zie maakt mij niet blij. Vrijwel alle jonge spelers vallen door de mand. Buitenspelers die nog geen lantaarnpaal voorbij komen, middenvelders die liever breed spelen dan de diepte zoeken (uitzondering Sinkgraven). Wie weet als de ploeg bij elkaar blijft dat ze kunnen groeien maar nu is het niet veel.

23 maart 2015 om 09:33

De media is voor 80% Ajax. Door hun teleurstelling dat Ajax minder draait gaan ze als echte Ajacieden er allerlei redenen bij halen.
Ze zijn soms gespeeld negatief om hierna 100% om te slaan.

Vreemd is het dan toch dat er hier gezegd wordt dat de media anti Ajax is.

23 maart 2015 om 10:14

Haha wat gebazel! Op wat is het gebasseerd dat 80 procent, van de media Ajax gezind is..?? Lachwekkend.

23 maart 2015 om 10:48

Ik zie El Ghazi en Kishna anders regelmatig wel eens man voorbij spelen.
Die jongens spelen hun eerste seizoen in de ED in een team waar het niet echt lekker draait.
Mooi leerproces voor die jongens en zijn volgend seizoen waarschijnlijk veel verder in hun ontwikkeling.

23 maart 2015 om 12:48

Feyenoord zo ver achter? Als Feyenoord die wedstrijd in de Kuip wel gewonnen had van Ajax stonden ze nu gelijk.

23 maart 2015 om 17:08

nee hoor ik ben het volkomen met hem eens hij heeft gewoon gelijk

23 maart 2015 om 17:09

ja en ajax wint ook zo overtuigend al zijn wedstrijden

23 maart 2015 om 23:43

@guikstra

Als je loopt te klagen dat je zo zielig bent om elke week in het stadion te zitten ga dan gewoon niet en sta vooral niet vooraan als er iets te vieren valt. Lees mijn stuk nog eens goed. Ik doel niet eens op Bert, want die heeft gewoon gelijk. Dat is een trainer die weet waar het aan ligt. De rest zoals Derksen en co, en bij studio voetbal die Mulder die snappen er gewoon geen reet van en die roepen maar wat raak om lollig over te komen. Heeft in mijn ogen niets te maken met subjectief een analyse geven. Ze hebben het meer over de maniertjes van Kishna en Depay etc. dan naar voetbal kwaliteiten te kijken.

Het is echt niet zo moeilijk om te zien dat het nu slecht gaat qua spel maar ze doen net alsof Ajax kwaliteit te kort komt. Kwaliteit is er wel maar komt er (nog) niet uit. Toekomst zal uitwijzen hoe het loopt.

@fr_piet

Als? Ja als Ajax 25x had verloren dit seizoen zouden ze degraderen.nou goed?

23 maart 2015 om 09:30

Eens met Bert. De selectie van van Ajax is nog zo jong en de vewachtingen zijn zo hoog dat het niet realistisch is. Spelers als Schöne en Moisander die hadden gezien hun leeftijd en ervaring op moeten staan maar missen de kwaliteiten en persoonlijkheid om die jonge gasten bij de hand te nemen. 2 aankopen (nigel en Urby) zou meer dan welkom zijn.

23 maart 2015 om 10:43

Inderdaad. Als je naar de wedstrijd tegen Dnipro keek zag je dat het middenveld ongelooflijk sterk was. Die jongens spelen nog niet eens 10 wedstrijd samen met Bazoer en Sinkgraven. Daar valt dus nog ongelooflijk veel winst te behalen en als dat gaat lopen voorzie ik een hoop mooie momenten.

Dat de aanval tekort schiet ben ik het wel mee eens. Spelers als El Ghazi en Kishna zaten bij een vroeger Ajax op de bank bij het tweede en zouden blij zijn als ze daar eens mochten invallen. Nu staat een jongen als Kishna in de basis en als hij gewisseld wordt hoor je zijn zaakwaarnemer alweer moord en brand schreeuwen. Zonde dat Ajax momenteel niet beter heeft want jonge jongens kunnen 3 wedstrijden top spelen en een 8 halen terwijl ze de volgende 3 wedstrijden een 4 halen. Als je er dan teveel van dat soort spelers in een elftal hebt wordt het nooit constant en dat zie je, hoe dan ook terug in de resultaten.

Het probleem is dan ook niet dat het te kort komt (ze kunnen het namelijk wel) maar dat het er niet altijd uitkomt omdat ze nog zo grillig zijn. Het enige dat je kunt doen is wachten en die jongens blijven opstellen zodat ze constanter worden of gewoon een geweldige aanvaller kopen a-la Messi die wel altijd constant is. Aangezien de 2e optie niet mogelijk is moet Ajax het op deze manier blijven doen.

23 maart 2015 om 11:31

@ Elninoo

El Ghazi zou vroeger op de bank zitten. Laten we El Ghazi eens vergelijken met een andere speler in de eredivisie die vorig jaar zijn debuut maakte. Namelijk Memphis Depay. Die presteerde in zijn debuut seizoen minder dan El Ghazi doet in zijn huidige debuut seizoen (17 doelpunten betrokken). Als je ziet dat Depay naar clubs als United word toegepraat. Waarom heben we dan geen vertrouwen in El Ghazi?

Op het moment hebben we gewoon een tussen jaar en dat verwoord Bert van Marwijk prima. Historisch gezien is een tussen jaar ook gewoon logisch. Aangezien het vrijwel geen enkele club lukt om 4 jaar op rij kampioen te worden.

23 maart 2015 om 11:50

Ik heb zeer zeker vertrouwen in El Ghazi. Ik vind hem in potentie bij Ajax wellicht ''the next best thing''. Alleen geef ik aan dat de tijden zijn verandert en dat er spelers soms te vroeg worden gebracht. Zijn cijfers zijn ongekend voor een debuutjaar en daar mag hij trots op zijn maar nog vind ik dat hij niet brengt wat ik verwacht van een basisspeler zoals ik het vroeger bij Ajax zag. Maar momenteel hebben we nu eenmaal geen beteren rondlopen.

Dat hij beter presteert dan Depay in zijn debuutjaar is ook geen wonder. El Ghazi speelt ook veel meer wedstrijden dus dat vind ik een schuine vergelijking. Een tussenjaar vind ik ook niet erg aangezien we al aardig verwend zijn de afgelopen jaren. Alleen zou ik graag zien dat het voetbal wat beter werd. Dat de kansen worden afgemaakt en uberhaubt worden gecreeerd. Als je dan met een boel talenten speelt kan het de ene wedstrijd heel goed gaan en de andere wedstrijd een stuk minder. Maar tijden veranderen nu eenmaal en dat besef ik me ook. Voorlopig moeten we het hier mee doen.

23 maart 2015 om 14:28

@ Elnino

Excuses ik zeg het verkeerd. El Ghazi presteert dit seizoen beter dan Depay vorig seizoen presteerde. En als je bedenkt dat het voor El Ghazi zijn debuut seizoen is terwijl Depay er al 35 wedstrijden bij PSV 1 op had zitten. Dan maakt het de prestatie van El Ghazi des te knapper.

Ja, van Marwijk. Ze zullen dit elftal wel bij elkaar houden. Lijkt me niet zo moeilijk, er is niemand die toe is aan een stap hogerop.

En volgend seizoen zullen er 2 of 3 spelers bovenuit steken, die doen het een jaartje leuk en vertrekken dan omdat dat nu eenmaal is zoals het in de Eredivisie gaat. Vervolgens worden die jongens opgevolgd door nieuw jeugdig talent dat weer een tijd nodig heeft om te wennen.

Uiteindelijk schieten ze er niets mee op. Ja, de spaarrekening zal verder groeien.

23 maart 2015 om 08:26

Wij blijven bij elkaar. De enige echte concurrent psv zal een aantal spelers moeten afleggen en vervangen. Dus zie ik ons nu eigenlijk al als de grote favoriet voor volgend jaar.

23 maart 2015 om 08:34

Klopt. Maar de historie wijst keer op keer uit dat bij elkaar blijven geen garantie is voor succes. Sterker nog, heel vaak wordt de kampioen die veel bepalende spelers kwijtraakt het jaar daarop weer kampioen. Ajax kan daar over meepraten de afgelopen jaren. Maar ook in de jaren Hiddink raakte PSV elk jaar een paar van zijn sterkhouders kwijt. Het team als geheel was alleen sterk genoeg om dat op te vangen.

Teams blijven vaak bijelkaar omdat ze niet goed genoeg zijn om leeggekocht te worden. Als je dit PSV en Ajax naast elkaar zet, dan kom je gewoon tot de conclusie dat op vrijwel elke positie de betere speler bij PSV loopt. Als er 2 of 3 spelers vertrekken, dan is het nog steeds aan elkaar gewaagd. Tel daarbij op dat PSV een enorme bak met geld binnenhaalt als Depay en Wijnaldum vertrekken en ik denk dat PSV (individueel gezien) ook volgend jaar de sterkste selectie heeft.

Ze moeten alleen als team wel echt stappen gaan maken, want daar zit keer op keer het probleem.

23 maart 2015 om 09:18

Als Kuijt en Guidetti komen dan is Feyenoord ook een geduchte tegenstander.

23 maart 2015 om 10:07

Hoppa jij bent wel heel erg voor PSV he? De enige die ik bij PSV beter vind zijn Wijnaldum, Depay, Guarado en Willems. Maar spelers als Narsingh, Bruma, Rekik, Maher, Brenet en Zoet zijn echt niet beter dan El Ghazi, Veldman, Bazoer, Sinkgraven, Van Rhijn en Cillissen. Als team draait PSV gewoon beter en daar zit het hem in. Mentaal zijn ze gewoon een heel stuk verder dan Ajax. De wil om te winnen en daarvoor te strijden, kost wat kost ontbreekt bij Ajax tot in het extreme. Wat ik mezelf afvraag; zou F. de Boer ooit een straftraining hebben gegeven?

23 maart 2015 om 10:52

Geloof me maar dat Frank de wind er goed onder heeft bij die jongens. Een voorbeeld daarvan is zijn debuutwedstrijd tegen AC Milan in de Championsleague 4 jaar geleden. De ochtend erna vloog Ajax terug uit Milaan en wilden de jongens na het uitstappen van de bus op de toekomst direct naar hun auto lopen waarop de Boer vroeg: Jongens waar gaan jullie heen? We hebben nog een training die op ons wacht.

Echter als ik me soms de instelling van bepaalde jongens bekijk dan vraag ik me af of het allemaal wel goed overkomt. Als je de verdediging er ziet invliegen tegen Dnipro (bijna alle luchtduels werden gewonnen en behalve de tegengoal dekte iedereen zijn man zeer kort) en dan zie je ze lamlendig verdedigen in de Eredivisie dan weet je gewoon dat ze veel beter kunnen. Waarom doen ze dat dan niet gewoon? het zijn maar 90 minuten die je in een week moet spelen nu je uit de beker en de Europa League ligt. Knal er dan ook gewoon een beetje in.

Het is bij Ajax de instelling of eigenlijk het gebrek daaraan. Die jongens denken dat het allemaal wel goed komt als ze het minimale doen. De echte toppers knallen er elke wedstrijd 100 procent tegenaan en zetten dat stapje extra voordat het gevraagd wordt van ze. Als je dat kunt opbrengen sta je altijd 1-0 voor.

23 maart 2015 om 11:01

Goede opmerking! Ik denk dat ze mentaal een stuk verder zijn door dat dramatische eerste seizoenshelft van vorig jaar. Zon klap heeft Ajax al in jaren niet meer gehad. Begrijp heel goed dat de PSV spelers het dit seizoen koste wat kost het goed wilden maken.

23 maart 2015 om 11:36

@technicus
Wijnaldum, Depay, Guardado, Isimat, Willems, Arias en de Jong zouden bij Ajax gewoon basismateriaal zijn.

Ajax heeft onbetwist een betere doelman en een betere rechtsbuiten. Over de centrale verdedigers kun je twisten, die ontlopen elkaar weinig.

23 maart 2015 om 13:21

Volgens mij noemde hij de eerste drie dan ook, of niet?
Maar Isimat, en Arias zijn bij Ajax zeker geen basismateriaal, kom op zeg.
De Jong is een twijfelgeval, maar de rest echt niet.

23 maart 2015 om 11:38

@ Hoppa!

Ach, dat jij vind dat er niemand boven uit steekt is jou manco.

- El Ghazi (17 doelpunten betrokken) speelt beter en constanter dan Depay vorig jaar in zijn debuut jaar. En dan hebben we nog 6 wedstrijden te gaan. Wanneer hij in zijnd ebuut seizoen bij 20 doelpunten betrokken is. Dan presteert hij niet? Beste rechtsbuiten op de NL velden.
- Klaassen, Multifunctioneel, allround, mentaliteit, scorend vermogen.
Zou bij elke andere club in Nederland gegarandeerd basis staan.
- Cillessen, met afstand de beste keeper op de NL velden en de terechte nummer 1 internationall. Zou bij elke andere club in Nederland gegarandeerd basis staan.
- Milik, 33 wedstrijden met 23 doelpunten. Daarvan veel invalbeurten of weinig minuten. Maar onder andere ook 4 doelpunten in de Cl/el campagne. Zou alleen Luuk de Jong misschien voor zich moeten dulden. Bij de overige teams ook basis speler.

Tel daarbij op dat komend seizoen Fisscher terug komt. Dat Zivkovic echt toegevoegd word aan de selectie. Sinkgraven en Bazoer wederom meer ervaren zijn. En dan hoef ik niet uit te leggen hoe de selectie er volgend jaar uit ziet.

Bedenk trouwens ook even dat vrijwel de gehele selectie tot medio 2018 (of langer) vast ligt. Alleen Serero (2016) en Kishna (2016) liggen komend seizoen nog slechts 1 jaar vast.

- Cillessen (medio 2018)
- Rhijn (medio 2018)
- Veltman (medio 2018)
- Viergever (medio 2018)
- Boilesen (medio 2019 aangeboden)
- Bazoer (2019 overeenkomst)
- Sinkgraven (medio 2019)
- Klaassen (medio 2018)
- El Ghazi (medio 2019)
- Milik (akkoord tot medio 2019)
- Fisscher (medio 2017)
- Riedewald (medio 2018)
- Anderson (medio 2019 akkoord)
- Muric (medio 2018)
- Schone (medio 2017)
- Zivkovic (medio 2019)
- Vd Hoorn (medio 2017)

23 maart 2015 om 12:00

En waar reageer je nu eigenlijk op? Waar zeg ik dat er helemaal niemand bovenuit steekt? Ik zeg alleen dat er niemand toe is aan een stap hogerop. Ze steken er niet ver genoeg bovenuit om de aandacht van betere clubs te trekken.

Verder een leuke opsomming van lange contracten, maar dat zegt natuurlijk helemaal niets over of die spelers zich ook blijven ontwikkelen. Het zegt ook niets over hoe lang ze zullen blijven. Het verandert niets aan het feit dat elke speler die zich een jaartje laat zien er het jaar daarna niet meer bij zal zijn.

Zoals eerder aangegeven, Ajax heeft op dit moment op maximaal 2 posities een speler waar PSV jaloers op zou kunnen zijn. Voor het overige is het gewoon minder als je de basissen met elkaar vergelijkt. Cillessen en El Ghazi zou ik graag bij PSV zien. Punt. Er zijn er een paar met potentie, maar daar koop je weinig voor op dit moment.

23 maart 2015 om 12:11

Persoonlijk denk ik dat Cillissen wel klaar is voor een stap hogerop. Hij laat week in week uit zien dat hij een rots in de branding is voor Ajax en dat de club een stukje lager zou staan wanneer hij niet steeds de ballen tegenhoudt die andere keepers niet zouden pakken. Hij doet geen rare dingen. Is zeer constant en straalt ontzettend veel vertrouwen uit.

23 maart 2015 om 12:55

Leuk al die contracten tot 2018/19. Weet je in ieder geval zeker dat je elftal over twee jaar weg is omdat ze anders gratis de deur uitlopen.

23 maart 2015 om 13:50

Wat moet je anders? Geef jij dan alsjeblieft de oplossing?

23 maart 2015 om 14:25

@ Hoppa!

Jij zegt dat niemand weg gaat omdat ze niet goed genoeg zijn. Dat weerleg ik eventjes en geef ik er tevens nog bewijs bij dat er meerdere redenen zijn waarom ze niet vertrekken. Ook geef ik een mening dat er naar mijn idee wel degelijk spelers zijn die er boven uit steken, met onderbouwing. Milik, Klaassen, Cillessen en El Ghazi zouden voor elke club in Nederland een versterking zijn. Het is dus erg makkelijk om te roepen dat niemand er boven uit steekt terwijl je weet dat dit onzin is. Dat is het punt waar ik op regeer.

En zoals eerder aangegeven. Ajax heeft wel meerdere spelers waar PSV jaloers op zou (moeten) zijn. Zeker als je de elftallen naast elkaar gaat neer leggen is de selectie van PSV kwalitatief echt niet bijzonder veel beter. Cillessen, Rhijn, Viergever, Moisander, Klaassen, El Ghazi Milik en Schone zouden (heel erg) geduchte concurrenten zijn voor de basis spelers van Psv. Tenslotte zijn Zoet, Arias, Bruma, Rekik, Maher, Narsingh etc niet beduidend beter. Dan praat je voor het gemak over 5 a 6 posities.

Wat Bert zegt is vrij logisch. Geef ze de tijd om een paar jaar bij elkaar te laten spelen en je zult zien dat het een goed elftal kan worden.

23 maart 2015 om 07:53

alleen gaat dat nooit gebeuren

23 maart 2015 om 09:34

Alleen zou je van Ajax mogen verwachten dat ze een goed elftal hebben en niet worden...

Spelers mogen in Jong Ajax een goed elftal en spelers worden, niet in Ajax 1

'gewoon een ervaren, goede centrale verdediger halen (een Heitinga o.i.d.) en een Poulsen-type op het middenveld die het niet erg vind om Klaassen, Bazoer en Sinkgraven voor zich te hebben en je hebt het probleem van nu denk ik al opgelost. Oh ja. Ook nog effe Sigthorsson, Moisander, Serero en Schone zien te verkopen. Dat is niks meer.

23 maart 2015 om 09:30

Moisander gaat al 100 procent zeker weg, die heeft een contract in Italie getekend.

23 maart 2015 om 11:44

Om een goede CV vragen en dan Heitinga voorstellen..

Het zijn de tikkies breed en terug. Het zijn nutteloze passen om in balbezit te blijven. Kijk barca tikt terug om vervolgens weer meteen naar voren te passen, DAT is het wezenlijke verschil. Bij Ajax toont men te weinig lef om diepgang te zoeken.

23 maart 2015 om 07:59

Ga je Ajax nu met Barca vergelijken?

23 maart 2015 om 08:00

Dat is precies hetzelfde als het verschil tussen Veerman en Messi... Heel veel kwaliteit... De spelers beschikken nog niet over de kwaliteit om dat te kunnen. Daarvoor is het team te jong en daarmee te zwak. Bij Daley Blind zie je ook dat hij nu zelfs bij United passes naar voren geeft. Bij Ajax deed hij dat al toen hij sterkhouder werd. Kwestie van tijd voordat Bazoer en Sinkgraven dat gaan doen.

23 maart 2015 om 08:03

Lef inderdaad, omdat de Boer zijn spelers te veel in het gareel wil houden. Maar dat komt deels ook omdat de Boer ziet dat zijn 'creatieve' spelers gewoon niet goed genoeg zijn om 'hun ding' te doen.

Zo'n Andersen, dat is toch gewoon tragisch? Zo'n Kishna, die loopt te straatvoetballen en zich keer op keer vastloopt. Alleen El Ghazi krijgt nog wat voor elkaar op de flank, maar die heeft weer te weinig inzicht.

23 maart 2015 om 09:40

Klopt maar degene die dat wel doen, bazoer & sinkgraven waren of geblesseerd of moe.

Waarom zit Jan Mulder nog daar aan tafel en waarom wordt zijn mening gevraagd? Goh, Ajax heeft een ervaren speler nodig (open deur). Goh deze talenten zijn nog niet goed genoeg. Dat is nou het mooie aan een talent, die wordt beter. Ik zie spelers met heel veel potentie. El Ghazi die in zijn eerste jaar al iets van 9 goals en 9 assist levert. Ronduit knap. Ik vind Kisnha nogsteeds een buitengewoon talent, net als bazoer en Sinkgraven. Gewoon bij elkaar houden, zoals Bert zegt. Volgend jaar moet het gebeuren.

23 maart 2015 om 08:36

Hij zegt juist dat ze geen ervaren speler nodig hebben, maar gewoon kwaliteit.

23 maart 2015 om 09:05

"er zou een routinier ontbreken"

Hij zegt dat kwaliteit harder nodig is dan een routinier. Ook krom, want een routinier brengt kwaliteit. En daarnaast ontwikkel je kwaliteit. Dus raar om te zeggen dat talenten kwaliteit tekort komen, omdat ze die nog verder moeten ontwikkelen. El Ghazi etc hebben gewoon heel veel potentie. Mulder is wel zo'n figuur die Bazoer kwalitatief slecht gaat noemen als hij 3 potjes minder overtuigend speelt. Deze man leeft in de waan van de dag.

23 maart 2015 om 11:17

Onzin, een routinier brengt routine. Als een routinier kwaliteit zou brengen zou ik elf oude mannen ophalen en ze in de basis zetten bij Ajax. Een routinier kan wel de juiste poppetjes op de juiste plaats zetten dat het daardoor gaat lopen maar als je kijkt naar wat er nu loopt aan routine (moisander en Schone) dan zie ik totaal niet dat het beter loopt als deze jongens het veld in komen. Het is dus geen garantie op succes.

Een Poulsen bracht routine. Maar veel belangrijker dan dat is dat hij Agressie en gif in het spel bracht van Ajax. En daar ontbreekt het nu aan bij Ajax. Te kort de wil om te winnen en het niet constant presteren van talenten die samen voetballen. Als je drie jongens in een elftal hebt die vanwege grilligheid een 4 scoren wordt het lastig een wedstrijd te winnen. Maar door ze te blijven opstellen worden ze constanter en worden daarmee ook de prestaties beter.

Ajax moet proberen de jongens langer vast te houden dan dat ze nu doen. Dan kan de groep die eronder zit ook langer rijpen waardoor ze constanter zijn wanneer ze een positie in een selectie over kunnen nemen. Want potentie hebben die knapen allemaal. Als ik de vleugelspelers zie bij Jong Ajax gaat de club wat dat betreft een fijne tijd tegemoet. Echter mag niemand nu achterover leunen en genieten van hoe goed die jongetjes wel niet zijn want de groep die daarachter komt moet minstens zo goed zijn en liever beter. Dan maak je stappen want stilstaan is in de voetballerij ook achteruitgaan.

23 maart 2015 om 11:46

@ Elnino

En dat is dus ook precies wat Ajax gedaan heeft. Namelijk de gehele selectie ligt langdurig vast op een enkele uitzondering na.

- Cillessen (medio 2018)
- Rhijn (medio 2018)
- Veltman (medio 2018)
- Viergever (medio 2018)
- Boilesen (medio 2019 aangeboden)
- Bazoer (2019 overeenkomst)
- Sinkgraven (medio 2019)
- Klaassen (medio 2018)
- El Ghazi (medio 2019)
- Milik (akkoord tot medio 2019)
- Fisscher (medio 2017)
- Riedewald (medio 2018)
- Anderson (medio 2019 akkoord)
- Muric (medio 2018)
- Schone (medio 2017)
- Zivkovic (medio 2019)
- Vd Hoorn (medio 2017)

Liggen allemaal nog lang genoeg vast. Op het moment zijn er maar 2 uitzonderingen op de regel: Serero (2016), Kishna (2016).

Zie het als een tussen jaar. 5 jaar op rij kampioen worden lukten de historische teams van Milan, Barcelona, Bayern, United, Chelsea etc ook niet gelukt. Dit jaar zijn we aan het bouwen aan de toekomst. En komend jaar gaan we vlammen.

23 maart 2015 om 12:07

Ik hoop dan wel dat Ajax deze jongens aan het contract houdt wanneer er volgend jaar een speler uitblinkt op de velden met een contract tot 2018. Ik denk dat Ajax dan geneigd zou zijn hem te verkopen terwijl ik als fan graag zou zien dat die betreffende speler bij de groep blijft. Het is het nadeel van het spelen in een kleine competitie. Je kunt ze lastig behouden als er iets moois voorbij komt.

Maar aan de andere kant heeft Ajax natuurlijk ook geen keuze en is dit wel het beste dat ze kunnen doen. Als ik de groep zie heb ik er echt vertrouwen in voor de komende jaren. Het ziet er gezond uit zeker wanneer je ziet wat er nog aan talenten in Jong Ajax spelen waar ik graag ga kijken. Nu moet Ajax doorpakken en zorgen dat de volgende lichting net zo goed of nog beter is/wordt.

23 maart 2015 om 13:14

Routine betekent lang meegedraaid. Dus een ouder persoon weet meer van het spelletje af, waardoor hij beter en slimmer kan voetballen, wat uit te drukken is met het woord kwaliteit.

Schone en Moisander zijn niet echt ervaren spelers voor Ajax, want die hebben niet op een hoger niveau gespeeld, dus die weten/kunnen niets meer dan de jonge spelers. Poulsen heeft op topniveau gespeeld, dus die brengt kwaliteit met zijn routine. Een selectie van 28 tot 34 jaar is inderdaad het sterkst, maar tevens heel duur, dus niet realistisch.

23 maart 2015 om 08:01

100 met jou eens over Jan Mulder. Wat doet hij nog op TV????!!!

Bert van marwijk heeft er wel kijk op. We verwachten in Nederland te veel van jonge talenten. Bepaalde spelers hebben tijd nodig. Het is niet meer zo dat een jongen op 18/19 jarige leeftijd de sterren van de hemel speelt. Het enige nadeel bij Ajax is dat er elke jaar wel bepalende spelers weggaan zodat je weer opnieuw moet gaan bouwen. PSV daar en tegen is een goede voorbeeld. Depay, Wijnaldum, maher, narsingh spelen nu toch wat langer samen en dat zie je terug op het veld qua prestatie. Dus ook met deze jongens van Ajax, ze komen er wel. Het heeft gewoon tijd nodig.

Jan Mulder, dat was toch de man die bij het debuut van bazoer zei, dat is echt niet zo'n talent. Talent zie je direct door een paar bijzondere balaannames e.d. om vervolgens twee weken later te zeggen dat hij het toch fout gezien het met Bazoer.

Om vervolgens nu weer te roepen dat die talenten niet zo veel voorstellen. Ik weet niet of hij het door heef, maar het zijn niet de talenten die keer op keer door het ijs zakken (op Kishna en Millik na), maar de zogenaamde routine bakt er maar bar weinig van.

We liggen uit Europa en dat komt voornamelijk door het geschutter van twee backs in twee wedstrijden. En van die backs mag je inmiddels iets meer verwachten. Gisteren hadden we aanvallend veels te weinig stootkracht, maar de aanval bestond uit Sigi, Kishna en Schone. Nou alleen Kishna is een talent, die andere twee zouden de routine moeten zijn en die bakte er echt bar weingi van. Ook de aanvallende middenvelders dat waren Andersen en Serrero. Daarvan is Serrero de routine en Andersen het talent.

Serrero bakte er helemaal niets van. In tegenstelling tot wat een aantal mede ajacieden hier verkondigen vind ik Sererro drie keer niets, haalt alle snelheid uit het spel, brengt andere in de problemen en voegt gewoon niets toe. Hij heeft zo weinig balverlies, ja dat is niet moeilijk, 95% van zijn passes zijn terug of opzij. Hij draait zo makkelijk open, ja gek he hij draait open om terug te passen, de tegenstander wilt de snelle dieptepas verkomen en dekt dat gebied af, hij draait open om terug te passen, dan draai je inderdaad makkelijk open. En er liggen me toch vaak zat mogelijkheden. Een diepe bal en je staat voor de keeper. Hij maakt er geen gebruik van. Hij zorgt ervoor dat de tegenstander juist weer de stellingen in kunnen nemen.

Ik heb juist veel vertrouwen in een aantal van de talenten en steeds minder in de zogenaamde routinge. Al moet ik zeggen dat ik ook steeds minder de behoefte zie om die Milik over te nemen. Soms fantastisch, maar ook vaak genoeg compleet onzichtbaar.

23 maart 2015 om 09:15

Eens, eens en onneens over Milik. Naar Mulder moet je echt niet meer kijken, die praat alleen maar onzin. Milik is pas 20 ofzo. Speelt nu zijn eerste jaar in de basis bij een club. Toont gewoon veel kwaliteiten en moet zich nog ontwikkelen. Serero lekker voor de breedte en niet meer in de basis. Sinkgraven mag m weer vervangen als hij fit is.

23 maart 2015 om 10:21

Eens over Milik, ben niet overtuigd. Kan te weinig met rechts, en speelt soms zo slecht.

Ik ben al jaren aan het zeggen dat die jeugd opleiding in verhouding niet zoveel voorsteld . ajax zit al in het westen , en heeft daardoor natuurlijk de meeste aanwas van jeugdspelers . maar ben nu eens eerlijk , cillesen heeft zijn opleiding bij nec gekregen , net zoals schöne , kishna komt van den haag en was 15.16 , hetzelfde geldt voor el ghazi , bazoer van psv , van rhijn , klaassen en veltman is eigenlijk eigen jeugd , en van die 3 zijn veltman en van rhijn niet meer dan gemiddelde ere divisie spelers . elk jaar weer hebben ze het over die geweldige lichting die er aan komt maar het is al jaren bagger , met dit jaar toch wel als hoogtepunt . het is prima als je fan bent van die club maar van dat gehype van die spelers daar wordt je niet goed van , zeker niet omdat het 99 van de 100 keer niet zo veel voorsteld .

23 maart 2015 om 09:43

Het gaat niet om eigen jeugd, el ghazi en kishna zijn door ajax opgeleid in de jeugdopleiding.

23 maart 2015 om 10:14

wat een onzin . kishna is op 15.16 jarige leeftijd bij ado weggehaald voor een stuiver en el ghazi heeft zijn hele opleiding bij sparta gehad en is ook voor een paar stuivers weggehaald , niks jeugd opleiding . het is schrikbarend hoe weinig bij jullie uit de jeugd komt . tijd dat die vergoedingen behoorlijk omhoog gaan , beter is om te zeggen dat de ploeg die de speler heeft opgeleid 30 of 40 procent van de transfer opbrengsten krijgt bij doorverkoop . krijgen we eens een wat eerlijkere competitie want dit riekt naar competitie vervalsing zeker als je kijkt dat de top 5 de helft van de tv gelden mag verdelen . zo kan ik ook spelers bij andere ploegen weghalen als ik het toch van de knvb krijg .

23 maart 2015 om 10:27

Dikkertje, als je er zo aanstoort kijk en volg Ajax dan niet! En schrijf een brief naar de UEFA, dat je spelers geen eigen jeugd meer mag noemen volgens hun regelementen. Lol

23 maart 2015 om 10:39

Wat een onzin. Een speler hoeft niet 6 jaar bij de Ajax jeugd te spelen om mede gevormd te zijn door Ajax. Bazoer El Ghazi en Kishna hebben, net zoals Eriksen, Vertonghen en Boilesen, genoeg geleerd in de Ajax jeugd of jong Ajax. Natuurlijk zijn ze niet alleen door Ajax opgeleid, maar als ze na een periode in de jeugd voor Ajax 1 debuteren hebben ze een hoop opgestoken en zijn het gevoelsmatig Ajax spelers. Heel weinig jeugd zit z'n hele leven bij 1 club. Maar goed, waar maak je je druk om?

On: wat Mulder zegt is echt onzin. Het ligt dit jaar aan de routiniers, niet aan de talenten.

23 maart 2015 om 10:53

sorry maar dit is de grootste onzin wat ik tot nu toe gehoord heb . dat je fan bent van een club is prima maar dit is toch wel heel kort zichtig . het is nu eenmaal een feit dat ajax overal in nederland talenten weg haalt voor een appel en een ei en daarmee het werk en tijd die die ploegen erin gestoken hebben te niet doen . wat krijgt ado nou voor die kishna ? jaren in die jongen gestoken , geld er in gestoken en dan komt ajax en gaat lopen met miljoenen voor een transfer . en ado krijgt een paar stuivers voor het opleiden . en het erge is dat in principe de knvb dat betaald . hoezo eerlijke competitie ?

23 maart 2015 om 10:58

Ik betaal voor mijn abbo en kijk overal heen . maar ik moet eerlijk zeggen dat het pijn aan de ogen doet wat ajax de afgelopen 2/ 3 jaar laat zien en eigenlijk zouden we daar een korting op moeten krijgen want het is tenen krommend . En weet je wat ik het ergste vind ? dat de knvb maar geld richting die top 5 blijft pompen . jullie eigen jeugdspelers presteren nu eens helemaal niks . keeper en schöne komen van nec , bazoer komt van psv , kishna komt van denhaag , el ghazi komt van sparta , milic komt van een duitse ploeg . waar zijn dan die jeugdspelers van jullie ? veltman en van rhijn ? als die bij een andere ploeg hadden gespeeld waren ze nooit in het nl elftal gekomen want het is gewoon bagger .

23 maart 2015 om 12:06

En toch schakel je de volgende keer weer in op Ajax, terwijl het zo tenenkrommend is! Vraag ik me toch af waarom je niet anderhalf uur aan je pik gaat trekken ipv je ogen te pijnigen.. Waarschijnlijk gewoon zodat je hier lekker Ajax kunt bashen, niet meer en niet minder.. Dan moet je wel een kansloos bestaan hebben hoor, als dat je hobby is. Jíj bent het die jezelf pijnigt, er zijn 684216 andere dingen die je kunt doen met je tijd, maar jij laat jezelf maar wat graag pijnigen.. Hoe dom ben je dan?

23 maart 2015 om 18:19

Geen onzin, zijn gewoon feiten. Hebben ze in de opleiding van Ajax gezeten of niet? Jeugd is totaal niet belangrijk en ook geen onderdeel van het beleidsplan, de jeugdopleiding moet beter en daar horen ook spelers bij die er 1 of 2 jaar zitten.

Ja het was gister waardeloos, maar laten we niet vergeten dat er gister zeker een B-elftal stond. Moisander, Andersen, Schöne en Sigthorsson zijn allemaal spelers die hun basisplek zijn kwijt geraakt doordat ze zich zelf te kort deden, en omdat we spelers hebben die gewoon beter dan hun zijn. Als we onze betere spelers gister waren opgesteld was het zeker een andere wedstrijd geweest, los van het feit dat de midweekse wedstrijs misschien iets te veel inspanning vroeg van ze

Manco van Ajax is, en dat ben ik met Mulder eens, het ontbreken aan lef (of zelfvertrouwen) vanuit de achterste linie. Te vaak het balletje breed en terug. Sowieso ligt het tempo te laag maar meer drang naar voren, zoals Vertonghen dat bijvoorbeeld wel heel erg had, zou zeker nu heel erg welkom zijn. Daarom zou ik een speler als Heitinga bijvoorbeeld volgend seizoen heel graag terug zien bij Ajax. Kan helemaal geen kwaad om zo'n speler naast Veltman neer te zetten.

Tegelijkertijd maakt Van Marwijk ook een goed punt. Het Ajax-middenveld zoals dat er nu staat is in potentie het beste middenveld van Nederland. Verreweg zelfs. Of het er uitkomt dat is de vraag. Volgend seizoen moet er in ieder geval een duidelijke verbetering inzitten. Iets waar ik heel nieuwsgierig naar ben. Bazoer is geweldig, Sinkgraven's transfer snap ik nu en Klaassen is, te vroeg maar goed, de leider.

Qua talent zit het bij Ajax meer dan goed. Scouten heel goed naar jongens die ze omscholen naar het Ajax-systeem met als eerste 'vrucht' Bazoer en blijven vasthouden aan de filosofie van de club. Dat is iets dat ondanks de frustrerende manier van spelen altijd de rode draad moet zijn bij Ajax. De jeugd is de toekomst. Altijd. Paar oudere jongens erbij is prima maar de focus moet altijd liggen op het doorstromen van je jeugd.

23 maart 2015 om 09:10

Vertonghen deed dat ook pas toen hij 3 jaar basis speelde. Heeft zich ontwikkelt. Net als Blind. De huidige talenten zijn nog niet goed genoeg om van een goede ploeg als Djnepro te winnen of te overwinteren in de CL. Kan alleen als ze 3 jaar bij elkaar voetballen. Die lef en meer diepte in het spel zijn kenmerken van een meer ontwikkelde speler, dus niet vreemd dat ze dit nog niet kunnen. Dit verschijnsel zien we al 4 jaar, maar dit jaar is de selectie zowaar nog jonger en het elftal is compleet nieuw, net als PSV vorig jaar. En kijk waar die nu staan.

Wat een onzin man. Dit zijn stuk voor stuk talenten die allemaal t niveau van Ajax aan kunnen. Dat t nu eff niet lukt is makkelijk praten om ze dan af te kraken. Daar zijn we zo goed in in Nederland. Spelers op een voetstuk plaatsten en vervolgens respectloos behandelen als t even tegenzit. Gister stond er weer een jong Ajax op t veld. En de "routiniers" die er stonden speelden allemaal ondermaats. Dus dan ligt t wel aan ervaring. En dan bedoel ik ervaren spelers die goed zijn en niet middelmatig!

Klopt wel maar als je eenmaal weloverwogen een pad kiest dan ga je er niet zomaar weer vanaf, althans dat is descructief. Ze hebben gekozen voor Sinkgraven waar ze ook hadden kunnen wachten op een Gudelj die ook nog jong is maar wel meer ervaring met zich meebrengt en een stuk passie.

Nu dat ze een middenveld hebben staan met waarschijnlijk de grootste talenten van NL kun je deze niet meer terugzetten zonder de consequenties daarvan te gaan voelen. Klaassen, Bazoer, Sinkgraven is gewoon een goed middenveld. Schone is een leuke bankzitter maar El Ghazi en Fischer grote talenten. Het is zo jammer dat Eto o niet lukte want een ervaren spits erbij was werelds geweest. De grootste problemen liggen echter bij de onzekerheid achterin. Voor Cilissen staat werkelijk geeneen speler waarbij je denkt, dat is em helemaal. Veltman een talent maar erg slordig en klein, zou eigenlijk de vrije verdediger moeten zijn en van Rhijn zou het al moeten zijn maar laat toch vaak zien dat Ajax een fout heeft gemaakt door hem hoger te waarderen dan van der Wiel.

Achterin investeren in ervaring, een paar basiskrachten met lengte waarvan centraal een met een linkerbeen (douglas?) en Heitinga voor weinig ophalen voor de kleedkamer en zijn ervaring. Eventueel Poulsen als leermeester voor Boilesen, die is ook gratis op te halen.

Nou ik las het hierboven al ergens, maar het talent is er juist wel.
Het zijn x op x de ervaren spelers.
Schone heeft een fanatsische vrije trap, maar hem aanspelen is 99 van 100 keer tempo uit de aanval. Bij balverlies nooit mee terug.

Boilesen en van Rhijn week in week uit de minste.
Moisander speelt een vreselijk seizoen.

Als er op 1 of andere manier een LCV kan komen voor naast veltman (ijzersterk de laatste weken) en een LB heb je gewoon een topelftal voor volgend seizoen.

Met sinkgraven, bazoer en Klaasen heb je gewoon een super dynamish en creatief middenveld.
En met ghazi, milik en kishna (oke komt er niet altijd uit) een dreigende aanval.
En cillesen een top keeper.

23 maart 2015 om 11:32

albertino, ben het gedeeltelijk eens met je, alleen bij shone vindt ik dat je de plank mis slaat. Hij is een van de sterkhouders geweest en kan ook in een dip trecht komen, hij probeert wel de bal terug te veroveren. De rest heeft talent genoeg.
boilissen, snap ik niet dat ze hem niet even op de bank zetten en van rhijn speelt inderdaad niet altijd goed, maar wie ze je daar neer en Cilissen is zeker een topkeeper.

23 maart 2015 om 20:08

Nou wie er moeten staan weet ik niet, ik weet dat er n de jeugd veelal rb op de lb staan.
Schone is zeker goed geweest, maar nu komt pas naar boven dat hij eigenlijk een nummer 12 is.

Voor het middenveld komt hij nu tekort en nu je een echte rechtsvoor en spits hebt, komt hij door ook te kort.

Prima voor erbij maar geen basismatriaal.

Ik ben het niet met Mulder eens.

De talenten van Ajax kunnen echt allemaal voetballen maar het ligt aan het spel systeem wat de boer elke keer probeert.

Balbezit is heilig en met het eeuwige getik probeert hij de tegenstander kapot te spelen.
Daarnaast speelt hij altijd met de punt naar achter. Dat kun je wel doen maar dan moet je een type Pirlo in je ploeg hebben die met een fantastische pass de spitsen aan het werk kan zetten.

De enige die een goede cross pass heeft is veldman maar die twijfelt teveel of hij die pass wil geven.

De boer moet zijn spelers minder op balbezit laten spelen en zijn spelers meer opportunistisch laten voetballen.

Ze krijgen teveel opdrachten mee zodat het allemaal erg voorspelbaar wordt.

Nou Heer Mulder, onzin wat je verteld, de enige die wat te kort komen is kishna en andersen, maar ook niet veel. Men moet de groep niet zo eens negatief benaderen, want er zijn er ook nog bij die de vorige seizoenen mee hebben gezorgd dat ze kampioenen werden en nu branden ze ze af.
Belachelijk voor woorden.

Het is heel simpel. Speelt ajax tegen een aanvallende tegenstander komt het meestal ten goede van de ploeg en zit je echt naar een wedstrijd te kijken. Maar speelt ajax tegen een defensieve tegenstander dan heeft ajax niet de klasse om dan ook met 3-0 of 4-0 te winnen en is de wedstrijd dus vaak niet om aan te kijken.

Allemaal leuk en aardig. Daar zitten bij Studio Voetbal en dan lekker onzin uitroepen.
Sinds wanneer moeten we Mulder als persoon die iets van scouting af weet serieus nemen?????

Probeert hij de lolbroek uit te hangen of wat? Want dan kan je niet gaan lopen zeiken dat ze bij vi niet serieus te nemen zijn.
Ik speur eerder jaloersheid af dan dat ik moet geloven dat hij iets af weet over talentjes.

Wat heb ik mij gisteren weer zitten ergeren aan het spel van Ajax!

Bij herhaling heb ik de laatste maanden geprobeerd duidelijk te maken dat het met mijn favoriete (grote) club n.m.m. de verkeerde kant op gaat. Waar is het sprankelende spel gebleven en welke spelers kunnen een vergelijking doorstaan met oud-spelers zoals een Danielson, Vasovic, Krol, Suurbier, Keizer, Swart en noem maar op al die andere grote namen. Ik zie ze niet of ja misschien ene Bazoer. Hij doet mij met zijn spel aan die ver vervlogen tijden terugdenken. Nu erger ik mij vooral groen en geel (toevallig de kleuren van Ado) aan het eindeloze gebrei, aan het trage voetbal en aan de regelmatig slechte passing.

De Boer geeft dan wel aan dat ADO steeds alle spelers op de eigen helft had teruggetrokken, maar is dit dan een verkeerde strijdwijze als je daarbij bedenkt dat zij ook nog voor degradatie in aanmerking komen? En angst in Amsterdam voor de naam Ajax! Het is voorts zo dat er bij ADO in ieder geval meer strijdlust was dan bij Ajax.

Bert van Marwijk kan wel aangeven dat men geduld moet hebben, maar daar heeft men bij een club als Ajax nou juist geen tijd voor! Ja toch?! Hij geeft ook aan dat hij het gevoel heeft dat Ajax, voor het eerst sinds jaren, het team bij elkaar weet te houden. “So what?” zou ik willen zeggen. Wat is de reden dat die spelers juist nu niet weggaan? Gewoon omdat mogelijke gegadigden er te weinig voor over hebben om ze aan te trekken of dat men er wellicht totaal geen belangstelling voor heeft. En over een jaar lopen deze spelers wel weg. Of ze worden verhuurd, of ze worden tegen een laag bedrag verkocht. Met laag bedoel ik: niet een bedrag dat Ajax voor ogen heeft.
Neem PSV eens als voorbeeld. Daar zorgt men wel voor een goede en qua leeftijd, mixed selectie, een selectie waarvoor men ook in het buitenland belangstelling heeft. PSV heeft meerdere spelers in het team die op de transfermarkt voor hogere bedragen dan de Ajax-spelers verkoopbaar zijn.

Ik ben er heilig van overtuigd dat Ajax als gevolg van alleen al de angst voor hun naam (!) Ajax, met dit team bij diverse tegenstanders veel punten heeft binnengehaald. Als bepaalde tegenstanders zich inmiddels gaan realiseren dat het niveau van die spelers bij Ajax deze angst niet rechtvaardigt, dan gaan er de laatste wedstrijden nog vreemde uitslagen tot stand komen. En dat zal bepaald niet in het voordeel van Ajax zijn. De 2e plaats in de eindrangschikking is nog geen gegeven.

Jan Mulder is een romanticus die vaak iets zoekt wat er niet is. Hij is niet realistisch en kleunt regelmatig mis, maar is wel gewoon een leuke TV-persoonlijkheid. Daarom neem ik wat hij zegt niet zo serieus.
Het ontbreekt Ajax echt niet aan talent, maar elk talent moet door een groeiproces heen voordat hij echt goed is. Een deel van de talenten zal helaas sneuvelen. Zo gaat dat gewoon, omdat er meer komt kijken dan talent alleen.
Op dit moment zit Ajax in een fase dat ze in het gat zitten tussen het oude en het nieuwe beleid. Het gevolg is dat de talenten wel heel erg vroeg in het eerste staan. Daarvan is ook het gevolg dat ze nog niet constant presteren. Ook een gevolg daarvan is dat ze aarzelend zijn over het aantrekken van nieuwe spelers.
Gudelj zal Ajax echt niet beter maken. De ervaring die Ajax nodig heeft komt niet uit de eredivisie. Ajax heeft enkele spelers nodig die internationale wedstrijden gespeeld hebben en international zijn. Maar dan nog is het een risico. Iemand die aan deze voorwaarden voldoet is Moisander. Maar die speelt nu een dramatisch seizoen. Hij brengt deze ervaring helemaal niet in de praktijk bij Ajax.
Dat het gisteren niet goed was is geen wonder: de Boer stelde spelers op die eigenlijk al uit de basis gespeeld zijn door anderen. Maar ik snap wel dat hij na zo'n lange Europa League wedstrijd voorzichtig met zijn basisspelers is. Het gevolg zag je ook wel: blessures bij Viergever en Kishna.
De spelers die gisteren weer een kans kregen hebben niet overtuigd.
Over de uitschakeling in de Europa League: komt ook door het te jonge team. Dnipro speelt met volwassen spelers met een goede conditie die rustig gaan afwachten tot er ergens een talent een foutje maakt en slaan dan toe.
Ik hoop dat de selectie zo veel mogelijk compleet blijft, waarbij er wel van enkele spelers afscheid genomen kan gaan worden die nu niets meer toevoegen. Op de plek van Moisander een goede ervaren CV en Viergever linksback zal al veel schelen. Middenvelders zou ik nu niet nemen, de ervaring zit al bij Klaassen. Voorin een goede pinchhitter erbij. Want de voorhoede is erg wisselvallig. Milik mag blijven, maar moet de concurrentie aangaan met Zivkovic.

Ze komen bijna allemaal tekort op bazoer (psv) en Krishna (ado) na,maar wat jan Mulder goed aangaf gisteravond is dat de grootste kluns F de boer is die komt namelijk als trainer en als mens zoveel tekort.nieuwe trainer voor de groep en we kunnen eindelijk weer eens van een voetballend Ajax gaan genieten

Jan Mulder heeft al jaren niets zinnigs gezegd. Het probleem is niet dat de talenten niet genoeg potentie hebben. Het probleem is dat in deze tijd talenten te kort bij elkaar blijven en na twee wedstrijden al door hun zaakwaarnemers gek worden gemaakt om de stap naar het buitenland te zetten. Van Marwijk heeft wat mij betreft gelijk. En dit is niet alleen een probleem bij Ajax, maar bij alle clubs in de kleinere competities.

Reageer

Het is niet mogelijk om te reageren op dit document.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren