Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Perfect is het niet, ik wil met Portugal nog naar het WK of EK’

Laatste update:

Louis van Gaal heeft laten doorschemeren dat Manchester United zijn laatste kunstje als coach in de voetballerij zal zijn. Zijn elf jaar jongere vriend José Mourinho heeft er nog lang geen genoeg van. De oefenmeester van Chelsea is van plan nog een jaar of ‘vijftien tot twintig’ door te gaan. Dat laat Mourinho weten aan the Guardian.

/

“Van Gaal heeft een werkelijk fantastische carrière achter de rug. Zijn carrière is perfect, het is prachtig”, vindt Mourinho. “Hij verdient het om te stoppen wanneer hij wil. Op dit moment denkt hij dat het na Manchester United het juiste moment is”, zegt de 52-jarige Portugees, die ook goed te spreken is over zijn eigen carrière.

“Ook mijn carrière is prachtig. Perfect is het nog niet”, geeft de oefenmeester te kennen. “Ik wil met de nationale ploeg van Portugal nog naar het WK of het EK, maar als het niet gebeurt is dat geen drama. Mijn carrière is sowieso al mooi en ik wil nog tal van prachtige jaren beleven.”

Denk je dat José Mourinho een goede bondscoach zou zijn?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Portugal is een moeilijk ploegje waarvan ik vind dat er weinig samenwerking in zit

22 maart 2015 om 11:21

portugal is fc ronaldo

22 maart 2015 om 11:46

Op dit moment wel, maar als jongens zoals Bruma, rafa, bernardo silva, bruno fernandes, marcos lopes, anthony lopes, raphael guerreiro, horta, nelson oliveira, joao mario, andre gomes, ruben vezo, cedric, joao cancelo, illori, william carvalho, carlos mane, Ricardo Barbosa Pereira, ruben neves, (wonderkind van Porto),joão Teixeira,tozé Ricardo Horta, paulo oliveira CV, Edgar le Barcelona, tobias figueiredo, sergio oliveira, bruno varela GK, ivan cavaleiro, andre silva SP maakte al 11 goals voor Portugal u19.

Portugal heeft een toekomstige gouden generatie, dit zijn nog niet alle talenten maar vele hiervan zullen voor het nationale elftal uitkomen, komen nu al uit. Ook is het u21 team naar het Wk/ek gegaan ten koste van Nederland u21.

22 maart 2015 om 12:00

Slimme jongen, alle U19 van Portugal spelers opniemen

22 maart 2015 om 12:11

Idd. Porto speelde onlangs wedstrijden zonder enige portugees in de basis. 'Goudengeneratie' klinkt zo gehypt. Bewijs het eerst maar.

22 maart 2015 om 12:37

Ohja, de meeste van deze spelers zitten bij een topclub en komen regelmatig aan het spelen toe.

22 maart 2015 om 12:38

Ja hilarisch, alsof hij die Portugeesjes elke week ziet spelen

22 maart 2015 om 12:38

Klopt niet, dit zijn allemaal spelers tussen de 18-22 jaar, de spelers van u19 zijn onder de 19 en daar heb ik alleen Ander silva van opgenoemd, die nu naar u20 is gegaan.

22 maart 2015 om 12:50

Minder fifa spelen jongen.

22 maart 2015 om 12:51

Porto is onder sterke invloed van een investeringsmaatschappij. Die kopen Zuid-Amerikanen op en stallen die bij Porto. Maar wel met de bedoeling dat die Zuid-Amerikanen aan spelen toekomen.

Desondanks is Ruben Neves dit jaar een speler die vaak aan spelen toekomt, wat het juist erg knal maakt aangezien hij nu enkele weken achttien is en op zijn zeventiende zijn debuut maakte. A

Andre Gomes is ook een groot talent. Is basisspeler bij Valencia CF en ook A-internarional bij Portugal en pas 21. Speler die al door de grootste clubs wordt gevolgd.

Bernardo Silva is vaste invaller bij Monaco die hem afgelopen winter voor vijftien miljoen euro definitief overnam van Benfica. Speelt straks dus gewoon kwartfinale CL en is pas twintig.

Rafa Silva is smaakmaker bij Braga en wordt voortdurend in verband gebracht met grotere clubs. Inmiddels is hij ook A-international en zit de halve PL achter hem aan.

Wat mij betreft zijn dit toch wel vier hele grote talenten. Toch knap dat nu de vorige generatie wat ouder wordt opeens allemaal nieuwe toptalenten opstaan.

22 maart 2015 om 12:54

Ik zeg dat porto regelmatig zonder enige portugees speelt, terwijl jij een heel rijtje van 'talenten' noemt. Ik trek jouw rijtje en jouw etiket 'goudengeneratie' in twijfel. Kijk naar schalke, leverkusen en dortmund daar spelen tig duitse jongens van tussen de 19-22 in de basis. Dus op die leeftijd kun je wel degelijk in de top spelen.

22 maart 2015 om 13:09

Kijk naar de reactie van Basenparen.

22 maart 2015 om 13:13

Ik vind het jammer dat een club als Porto geen enkele Portugees in de basis heeft, dit heeft o.a te maken met investeringsmaatschappijen voor zuid-Amerikaanse spelers(brazilianen) ik vind dat ze een regel moeten opstellen minimaal 8-10 Portugese spelers in je A selectie, en minimaal 3 in de basis. Ook zouden ze moeten vragen of spelers in aanmerking willen komen voor het Portugese elftal, zoals Maicon cv van Porto die heeft nog nooit een interland voor Brazilië gespeeld en kan prima opgeroepen worden.

22 maart 2015 om 13:42

Klopt. Daarnaast zijn er gewoonweg te weinig echt goede spelers om een sterk nationaal elftal te hebben. In combinatie met het ontbreken van goede samenwerking, krijg je Portugal zoals het nu is. Het is alleen wel zo, dat ik Mourinho ertoe in staat vind om een toch wat mindere selectie die Portugal heeft goed te laten samen werken.

Na Arsene Wenger, Guardiola en Fatih Terim de beste coach geen twijfel mogelijk!

22 maart 2015 om 11:28

Alleen met guardiola geef ik je gelijk met de rest ben ik het er niet mee eens, maar ja niet erg objectief om Fatih op te noemen ( goede coach maar meer ook niet)

22 maart 2015 om 11:28

Prima coach hoor, die Terim. Maar wat heeft hij de afgelopen jaren laten zien? Groot geworden met Turkije en Galatasaray, maar de laatste vijf jaar? Niet zo veel. Mourinho daarentegen blijft wel succesvol.

22 maart 2015 om 11:30

Is gewoon beter dan die Fatih Terim en Arsene Wenger. Haha om hem überhaupt in hetzelfde lijstje te zetten met deze grote trainers die Fatih, Terim. Beter dan Guardiola ga ik niet zeggen omdat Guardiola gewoon in zijn Barca tijd een machine had gemaakt die mooi voetbalde en Mourinho had met Real Madrid ook de financiële mogelijkheden en spelers om net als Guardiola's Barca te zijn. Dit zeg ik alvast voordat mensen gaan beweren dat Guardiola geluk had met de spelers die hij had.

22 maart 2015 om 11:49

Qua spel vind ik Guardiola verder dan Mourinho. Maar aankopen van Guardiola zijn meestal zwak terwijl transferbeleid van Mourinho gewoon ziek is. Gewoon respect voor beide.

Wat me betreft gewoon 2 heel goede trainers, alleen gaat mijn voorkeur naar Guardiola door zijn aantrekkelijke voetbal (mening) en persoonlijkheid.

22 maart 2015 om 12:02

Dat vind ik ook. Qua spel laat Guardiola zowel bij Barca (dat was gewoon de beste naar mijn mening) en Bayern gewoon mooie dingen. Transferbeleid van Mourinho is echt altijd on point. In zijn eerste periode bij Chelsea, bij inter met Milito en Sneijder, en Chelsea Costa en Fabregas (die wel laatste tijden minder is.

Tja ik ben een Chelsea supporter nog voor Mourinho zijn eerste termijn. Heeft veel voor de club betekend ondanks dat er soms afschuwelijk werd gespeeld. Dus mijn voorkeur gaat sowieso naar José, maar dat is subjectief .

Maar als ik eerlijk moet zijn, staat Ancelotti bij mij op 1.

22 maart 2015 om 12:06

Ik kan het wel begrijpen. Als Barca fan zou ik ook altijd voor Guardiola kiezen.

Belangrijk is dat er respect is voor de prestaties van beide trainers.

Ik heb sowieso veel respect voor Ancelotti. Klasse trainer!

22 maart 2015 om 12:50

@Kerry Dixon,

Guardiola is goed hoor, daar niet van. Is ook mijn favoriete coach. Maar hij heeft eigenlijk alleen maar elftallen gecoached en heeft geen basis gelegd bij een team.

Als je kijkt naar Barcelona, Rijkaard en Van Gaal hadden daar al de basis gelegd. Van Gaal met Xavi en Iniesta, en Rijkaard met Messi.

Bij Bayern was er al een basis gelegd door Heynkes en weer Van Gaal. Van Gaal met het verwijderen van de oude garde en talenten laten doorstromen naar het eerste met Alaba, Muller en Bastuber (helaas te vaak geblesseerd, maar wel een goede verdediger) en aankoop van Robben. En Heynckes met aankopen zoals Neuer en Boateng.

Ik vraag mij alleen af hoe Guardiola het zou doen met een selectie die totaal bij nul zit. Bijvoorbeeld een team als Stuttgart of HSV ofzo. Hoe zou hij die clubs weer naar de Duitse top brengen? Want hij heeft nu gewerkt met klant en klare selecties.

22 maart 2015 om 13:12

@fcgrun050

Dat is lastig om te bepalen. Echter wil ik je eraan herinneren dat Guardiola ook spelers heeft laten debuteren of verbeterd. Spelers zoals Pedro Rodriguez en Sergio Busquets zijn onder het voetbal van Guardiola uitgegroeid tot wereldtoppers en hadden een belangrijke aandeel aan de successen van zowel Spanje en Barcelona. Of de terugkeer van Gerard Pique, dat waren toch wel geniale zetten van Guardiola.

Lionel Messi, Xavi en Iniesta stonden al bekend als grote talenten, maar Guardiola heeft toch echt het maximale uit deze spelers uitgehaald. Soms krijgt Pep minder krediet over zijn Barcelona tijd dan hij verdiend. Daarbij komt dat Guardiola ook had besloten om jongens als Ronaldinho, Deco etc weg te doen en te vervangen door Daniel Alves (naar mijn mening een van de beste RB allertijden) Pedro, Sergi, Thiago etc.

Vergeet niet dat ondanks Rijkaard een basis had gelegd bij Barcelona hij gewoon keihard had geflopt bij Sparta. Bij sterkere teams is de kans sowieso groter dat je succesvoller bent. Het voetbal van Barcelona onder Guardiola was gewoon echt perfect. Het leek zo makkelijk, maar trainers als Ferguson, Mourinho(in zijn real tijdperk pas later) Wenger etc die tegen hem voetbalden hadden daar geen antwoord op voordat sommige teams met 'anti-voetbal' met geluk Barcelona uitschakelden.

Ik vraag me ook af hoe Guardiola zou gaan presteren bij een 'mindere' team. Maar ja, ik weet zeker dat een hoop top coaches zouden falen. Daarom blijft Sir Alex Ferguson voor mij de beste coach aller tijden. Niet alleen heeft hij van een Manchester United de grootste club gemaakt (in zijn tijd), maar ook heeft hij veel spelers groot gemaakt en had hij de continuïteit om jaren lang in de top te blijven. Ik denk dat dat het moeilijkste is van het trainerschap.

22 maart 2015 om 13:24

Guardiola heeft de basis die Rijkaard gelegd had juist enorm veranderd. Het Barca onder Rijkaard speelde vrijer en minder gestructureerd dan het Barca van de zes prijzen in 1 seizoen. Ik denk dat mensen inderdaad onderschatten hoe groot de rol van Guardiola in dit succes geweest is, hij zorgde voor een raamwerk waarin (sommige) spelers perfect in pasten en konden excelleren. Bij Bayern is het inderdaad wel moeilijker om nog impact te hebben, al helemaal als je bedenkt dat iedereen daar toch alleen maar in Van Gaal z'n systeem kan spelen

22 maart 2015 om 11:30

Ancelotti??

22 maart 2015 om 11:45

Lijkt mij ook, vergeleken bij Ancelotti stelt Terim niks voor!

22 maart 2015 om 11:46

Ancelotti hoort daar dus niet bij😉

22 maart 2015 om 11:46

Arsene wenger? Presteert al jaren niks meer. Snap niet dat die nog steeds werkzaam is bij arsenal.

22 maart 2015 om 12:26

Nu komen de Arsenal fans zeggen dat ze vorig jaar de FA cup hebben gewonnen haha :D

23 maart 2015 om 03:23

Maar we hebben vorig jaar de FA cup gewonnen !

23 maart 2015 om 15:32

Hahaha , mooi om te zien dat er nog enige vorm van zelfspot bestaat !

22 maart 2015 om 11:52

Hahahahaha Fatih Terim #SarcasmeModeOn

22 maart 2015 om 12:03

Jongen, jij kijkt alleen naar het heden. 7 jaar terug was Terim een vd beste coachs man, maar toen zat jij nog zeker in je luier

22 maart 2015 om 13:40

Nee hoor, nog nooit een CL gepakt die man. Mislukt bij alle clubs van echte naam

22 maart 2015 om 12:15

Nee alleen Guardiola en dan nog Mourinho, van Gaal en Ancelotti.

22 maart 2015 om 12:54

Vooral Fatih Terim is geweldig. Vooral al die titels buiten Turkije zijn toch razend knap.

22 maart 2015 om 14:59

Sir Alex Fergunson vergeten?

Die man heeft zelfs goed gepresteerd met een club als Aberdeen.

Portugal heeft niet zo veel kwaliteit. Nani, Ronaldo en Pepe als heerser, maar voor de rest stelt het nier veel voor. Portugal kan ook beter gaan verjongen. Maar een topcoach als Mourinho kan er een winnend team van maken.

22 maart 2015 om 11:49

Verjongen? Weetje hoeveel Portugese talenten er aan lopen te komen?

22 maart 2015 om 12:39

Daarom zeg ik dat ook? Het team moet verjongen, dan denk ik dat ze beter kunnen presteren.

22 maart 2015 om 11:51

Kijk mijn vorige post, bovenaan.

22 maart 2015 om 12:39

Ja goed gegoogeld enzo.

22 maart 2015 om 12:55

Waar denk je dat Portugal mee bezig is?

Ik ben wel benieuwd hoe José Mourinho het zou doen bij een nationale team. Je hebt daar natuurlijk minder tijd dan bij een voetbalclub en kunt niet zomaar spelers halen. In het verleden heeft hij al laten zien dat hij met een FC Porto & Inter de CL kon winnen. Dit zou voor hem een echte uitdaging zijn.

Portugal heeft behoefte aan een goede coach die de structuur voor zowel het nationale elftal als die binnen de bond goed wegzet. Portugal is in mijn ogen een net niet land, waarbij binnen de eigen competitie ook veel buitenlanders actief zijn (veel Zuid-Amerikanen). Er verdwijnt nu een lichting en wellicht kan Mourinho gaan bouwen aan een nieuw succesvol Portugees team. Ik denk wel dat dit andere vaardigheden van hem vraagt en hoe gaat hij om met een behoorlijk minder niveau ten opzichte van Chelsea. Hij lijkt mij de uitgewezen persoon om deze klus te gaan klaren.

Portugal is een land dat niet veel van bakt op Ek's en Wk's
Er zijn maar een paar jongens die de kar trekken en dat is het.
Met Mourinho heb je een frisse wind,iemand die de jeugd een kans geeft.
En de balans tussen ervaren en onervaren op internationaal gebied terugbrengt.

22 maart 2015 om 11:44

Finale EK 2004, halve finale WK 2006, EK 2012, kwartfinale EK 2008. Zo slecht doen ze het nu ook weer niet.

23 maart 2015 om 18:45

Nee,maar ik heb het over de afgelopen jaren

WK 2014,wk 2010 EK 2012 was matig

Moet ie wel opschieten, voordat ronaldo er mee op houdt. Of hij moet t leuk vinden om te gaan als reisje

Mourinho weet spelers altijd op het juiste moment te laten pieken en met tactische keuzes de toppers van zich af te houden. Met hem aan het roer kan Portugal het ver schoppen denk ik.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren