Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Messi de beste voetballer aller tijden? Ik denk dat ik beter was’

Laatste update:

Pelé wordt door velen gezien als een van de beste voetballers aller tijden en zelf is hij van mening dat hij op nummer één staat. Dat zegt de 74-jarige voetballegende, die drie keer wereldkampioen werd met Brazilië, zaterdag in een interview met de Britser televisiezender Sky Sports.

/

Lionel Messi? Ik kon met beide benen schieten. Ik heb mezelf natuurlijk nooit zien spelen, maar ik denkl dat ik de betere speler was”, aldus Pelé. In mei 2011 zei de oud-aanvaller in gesprek met de krant La Tercera ook al eens dat Messi niet gezien moet worden als de beste voetballer aller tijden: “Johan Cruijff, Michel Platini en Alfredo di Stéfano waren een stuk beter.”

Pelé is overigens wel van mening dat Messi zich de beste speler van de eenentwintigste eeuw mag noemen: “Cristiano Ronaldo is ook goed, maar Messi is de beste. Dat is hij al tien jaar, geweldig! Hij speelt bijna nooit slecht en gedraagt zich ook altijd voorbeeldig. Ronaldo maakt veel doelpunten, maar Messi is ook met assists belangrijk voor Barcelona.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
21 maart 2015 om 16:37

Messi is echt de allerbeste allertijden. He ziet het alleen al in het gemak waarmee hij voetbalt. De bal lijk een lichaamsdeel te zijn. Ongekend.

21 maart 2015 om 16:43

Messi kan een eind aan deze discussie maken wanneer hij Argentinië hoogstpersoonlijk naar de wereldtitel leidt. Dat is de enige prijs die nog op zijn palmares ontbreekt. Pelé heeft dat immers wel gedaan en hoe. Ja, de tijden zijn veranderd, maar dat doet niets af aan de kwaliteiten van Pelé van toen en de Messi van nu. De huidige faciliteiten zijn ook beter dan destijds en ga zo maar door.

21 maart 2015 om 16:49

Het probleem met Pele is dat er beelden zijn van zijn wedstrijden en de verdedigers van toen waren grotendeels van een dusdanig slecht niveau.
Ze lieten hem grotendeels gewoon zijn gang gaan waardoor hij gewoon kon blijven door dribbelen.

21 maart 2015 om 16:50

Messi kan voetballen als geen ander. Daar hoeven we geen discussie over te voeren. Maar het geen waar hij zich in onderscheid in mijn ogen is z'n mentaliteit en z'n rust. Hij is altijd zo gefocust op de wedstrijd en het voetbal dat hij nooit betrokken zal zijn in een randverschijnsel terwijl er een gigantische druk op z'n schouders rust.

21 maart 2015 om 17:12

Dat gaat dus niet gebeuren omdat ze nu 3 spelers op de beste voetballer zetten en vroeger had iedereen gewoon "zijn" eigen mannetje en kon je dus nog als een pelé zijnde wedstrijden in je eentje beslissen.

21 maart 2015 om 17:33

Dat kan hij dus niet. Het is appels met peren vergelijken. Voetbal is tegenwoordig veel dynamischer. Logisch want er is beter materiaal en de mens evolueert uiteraard mee. Als je puur gaat kijken wie er beter is aan de hand van beelden dan is Messi uiteraard veel beter want ook de tegenstanders zijn veel beter. maar zoals gezegd is dat appels met peren vergelijken. Je kunt alleen zeggen dat Pele in zijn tijd de beste was en Messi de beste van deze tijd. (uiteraard blijft dat alsnog een mening, geen theoretische onderbouwing.)

21 maart 2015 om 17:40

maar in de tijd van pele en b.v. v.basten had je man dekkers .
die schopten je , als je de bal aannam ,helemaal kreupel.
\tegenwoordig kan dat gelukkig niet meer.
messi had in die tijd het niet overleeft

21 maart 2015 om 17:48

Nonsense, hoevaak heeft Pele de CL gewonnen? Hij heeft überhaupt nooit buiten Europa gespeeld. Daarnaast stelde de Wk's van de jaren 50-60 geen drol voor met maar 8 landen die meededen. Het niveau ligt veel hoger nu... wereldwijd, laat staan in Europa of tijdens een Cl/wk.

21 maart 2015 om 17:49

Voetbal is zoveel sneller geworden. Messi zou in de tijd van pele 11 man voorbij dribelen. Messi is de beste aller tijden.

21 maart 2015 om 19:47

En Pele heeft noiit in een fatsoenlijke competitie gespeeld. Zegt genoeg, messi is de beste ooit.

21 maart 2015 om 20:07

Dan weet je duidelijk niet waar je over praat de Braziliaanse competitie behoorde in die tijd tot de beste in de wereld.

@benig heb jij enig idee wanneer en waarom de gele en rode kaarten zijn ingevoerd, Messi zou in die tijd volledig zijn kapot getrapt. Pele was fysiek vele malen sterker en kreeg overtredingen te verwerken waar nu minimaal een half jaar schorsing op zou staan.

21 maart 2015 om 20:47

De grap is dat Pele dat helemaal
niet alleen gedaan heeft. '58 was ie invaller en 17 of oid. '62 geblesseerd en '70 een geweldig team met wereldvoetballers.

Maradona is de enige die dat kan zeggen. Maar laten we eerlijk zijn, buiten '86, wanneer was Pluisje verder de allerbeste? Messi is zo verschrikkelijk veel constanter en presteert in een veel competatidvrre omgeving.

21 maart 2015 om 21:11

Nu vergeet je toch een groot deel van de carriere van Maradona. Bij Barcelona was hij na zijn 1e halve seizoen (en ziekte) fenomenaal. Als hij niet kapot was geschopt door Goikoetxea denk ik dat hij daar vele jaren de ster was geweest. Na zijn vertrek werd hij de geweldenaar bij Napoli op het beruchte middenveld. En daarbij was hij de grote speler bij Argentinie een jaar of 5 lang met een wereldtitel tot gevolg.

Pele is iets te vol van zichzelf. Hij werd altijd op en top beschermd door de scheidsrechters en in Brazilie durfde niemand hem aan te pakken, omdat hij te belangrijk was voor Brazilie. En zelfs in die tijd was de Braziliaanse competitie niet 1 van de sterkste, dat waren de Italiaanse, Spaanse en Engelse.

21 maart 2015 om 21:20

Pele startte in 1958 de eerste 2 wedstrijden niet in de basis vanwege een blessure maar scoorde daarna (in de knock-out fase 6x) dat is meer dan Messi zijn gehele WK carrière bij elkaar.

In 1962 kampte hij met een lies blessure en in 1966 werd hij uit het toernooi geschopt.
In 1970 stond er inderdaad een geweldig Braziliaans team, ondanks de blessures wist hij wel op ieder actief Wk te scoren. Messi is in clubverband geweldig maar haalt bij Argentinië het niveau van die andere 2 die je opnoemt echt niet.

@remcob
En toch werd Santos dankzij Pele 2 x wereldkampioen en scoorde hij tegen het grote Benfica (met Eusebio) en AC Milan 7x in 3 wedstrijden.

22 maart 2015 om 02:25

Grappig hoe men diverse 'feiten' hier opnoemt terwijl zij vrijwel niks gezien hebben van Pele. Pele is nagenoeg de uitvinder van de panna, de eerste 'valse spits' die Messi met verve in ere houdt en heeft over zijn carriére niet alleen de 1200 doelpunten gemaakt maar ook nog meer dan 600 assists.

Pele transformeerde een elftal in zijn eentje. Het Santos van Pele had met Pele maar 3 internationals en won desondanks keer op keer de kampioenschap. Pele was zo beroemd dat Europa hem nagenoeg dwong om in Europa tegen de sterkste teans te spelen waaronder Real Madrid, Benfica, Inter, Nottingham, Liverpool enzovoorts. Deze teams werden vrijwel altijd weggespeeld of simpel weggevaagd vooral door Pele.

Pele deed de 100 meter in net iets minder dan 11 seconden en sprong hoger dan de gemiddelde NBA basketballer van nu. Pele was simpelweg 'o rei de futebol' en niet alleen Brazilië maar iedereen scandeerde zijn naam. Dat hij een bijzonder barmhartig en vriendelijke man was die overal zijn hulp aanbood zelfs nu in zijn oude jaren is eigenlink niet eens van toepassing.

Pele stond niet op de vapors van nu maar bakstenen, hij speelde niet met de adidas bal van nu maar met een kogel, hij speelde niet op velden zo gestroomlijnd als de bikini area van Kim Kardashian maar op het knollenveld van boer harm. Pele speelde bijna de helft van zijn carriére toen er nog geen rode kaarten bestonden en geen camera's. Hij werd simpelweg afgetrapt op een manier dat het een wonder is dat hij nog kan lopen. Ik durf zelfs te zeggen dat als hij niet 2 x niet aan het WK kon meedoen omdat hij weer eens het doel was van doodsaanslagen, dat men niet eens had getwijfeld wie de grootste is. Men heeft altijd over de ontwikkelingen, op een manier om aan te geven dat men nu beter is. Tot op een bepaalds hoogte wel maar vooral ook niet. Ik vraag me af wat Pele in deze tijd gedaan met de enorm aantal voordelen die het heeft vergeleken Pele zijn tijd.

Naar mijn mening is er geen twijfel dat Pele de grootste is. Onze Johan Cruyff heeft het wel vaker gehad over het aan de buis gekluisterd zitten om te aanschouwen en tegelijkertijd te leren van Pele.

Pele staat boven voetbal. Pele staat in een rijtje met sporters als Muhammed Ali, Michael Jordan. Zijn naam is allang net etiket voetballer gepasseerd en zijn legende zal voortleven.

Als iemand daadwerkelijk goede beelden van Pele wilt zien, ook tegen het Benfica van Eusebio, de Milans, Real etc. stuur maar een bericht. Ik ben blij beelden te verzorgen zodat men niet meer de fout maakr om te oordelen op matig onderzoek.

Oh en by the way, verdedigen is maar een periode van voetbal voed geweest en dat zijn de jaren 90 in Italië. Verdedigend is jet vooral nu nog nooit zo slecht geweest wat natuurlijk samen hangt met het feit dat de gemiddelde voetbalkijker begint te huilen als Chelsea op TV komt.

Dat wijten aan 'tijdverschil' is natuurlijk onzinnig. Voetbal is een coservatieve sport die na meer dan 100 jaar nog steeds in haar babyschoentjes staat. Dat wijten aan een Blatter is net zo onzinnig. De kijkers zorgrn hiervoor.

Ik hoop ook dat voetbal een keuze maakt om te ontwikkelen zodat ze niet meer achterlopen op de andere bekende Europese en Amerikaanse sporten.

Dat begint bij ons kijkers.

22 maart 2015 om 03:38

Messi zou in die tijd geen prof zijn geworden omdat er destijds geen groeihormonen bestonden zoals Messi ze heeft gekregen.

22 maart 2015 om 06:30

Ironische openingszin, gezien jij Pele niet hebt meegemaakt.

Tja niet te vergelijken natuurlijk in al die jaren is het spelletje zo veranderd. De beste aller tijden is een prijs die je als je het mij vraagt niet kan uitdelen.

21 maart 2015 om 17:09

Klopt. Enkel per bepaalde tijdsperiode zou je het kunnen zeggen omdat het simpelweg niet te vergelijken is. Dan nog blijft het subjectief.

21 maart 2015 om 17:26

Ik vind dat dus zo'n slap gelul.... trainingsfaciliteiten waren destijds ook anders! Met de huidige trainingsfaciliteiten waren die gasten nog beter dan ze destijds waren.

21 maart 2015 om 17:37

Mee eens. Onmogelijk om te zeggen wie de beste is.

Een ding vind ik wel: Messi is nog geen legende. Hangt er natuurlijk van af wat je precies onder legende verstaat, maar het is naar mijn idee meer dan geweldig kunnen voetballen. Het fenomeen Ronaldo 9 is wel een legende bijvoorbeeld, spelers als Zidane, Cruyff, Di Stefano, Maradonna, Pele etc zijn dat ook. Zlatan komt dichter in de buurt van legendarisch mijns inziens dan Messi, door zijn uitstraling en het feit dat hij overal de beste is/was. Messi is leuk voor middelbare scholieren die met roze schoenen op pleintjes voetballen. Hij is naar mijn idee nog te bleu voor een icoon/legende. Hij is absoluut met Ronaldo de beste voetballer van het moment, maar nog geen legende. Misschien is (paradoxaal genoeg) het enige dat hij daarvoor moet doen wel stoppen met voetballen. Zodat we hem gaan herinneren en naar hem terug gaan verlangen ipv hem elke week 3 panna's zien geven totdat we het niet meer speciaal vinden.

21 maart 2015 om 17:42

Kijk alleen al welke statistieken hij heeft verbroken..

21 maart 2015 om 17:49

Ja, cijfertjes. Een legende is niet gebaseerd op statistieken. Want waaraan gaan we Messi straks herinneren? Wat wordt zijn erfenis? De Spaanse nationale competitie winnen met Barcelona is natuurlijk appeltje eitje, champions league zelfde verhaal met zoveel geld. Die prijzen hadden ze ook gepakt zonder Messi. Wanneer komt dat ene onvergetelijke heroische moment van Messi? Of is het al geweest, maar ben ik het vergeten?

21 maart 2015 om 18:21

Waar gaan we Messi aan herrineren? Serieus? Hoe die Real Madrid telkens wegspeelde? Hoe die Barca redde tegen PSG? Hoe die eigenhandig een 0-2 aggregate voorsprong van Milan wegveegde in 1 helft? Hoe die 4x scoorde tegen Arsenal? Hoe die week in week uit tegenstanders blind dribbelt?

21 maart 2015 om 19:38

Waaraan gaan we Messi herinneren? Dacht dat ik de beste mop van 2015 al voorbij had zien komen. Messi is een grote herinnering. Te veel om op te noemen. Maar de manier waarop hij speelt heb ik nog nooit eerder gezien. Bij niemand. Zo verschrikkelijk makkelijk allemaal. Waarom is Cruyff een legende? Waarom Zlatan? Wat moet je in jouw ogen bereiken om een legende te zijn? Ik zeg hier niet dat ik Cruyff geen legende vind maar wil graag van jou horen wat hiervoor de kwalificaties zijn .

22 maart 2015 om 12:07

Je kunt het wel een mop noemen, maar ik leg het je toch allemaal uit?

Wat ik legendarisch vind aan Cruyff is de speelstijl en de voetbalfilosofie die hij heeft ontwikkeld. Hoe hij die heeft gespeeld, en heeft geimplementeerd bij zowel Ajax als Barcelona. Zo heeft Cruyff een blijvende invloed op het voetbal. Daarnaast: de legendarische nummer 14. En ook zijn uitspraken, je gaat het pas zien als je het doorhebt, uno momento dado, etc. De Cruyff logica, een eigen vorm van logica die zelfs op universiteiten wordt onderwezen. Dat is legendarisch. Seizoen 71-72 finale Europacup 1 twee goals, eigenhandig met een Nederlandse club de grootste prijs pakken.

Dat is iets anders dan week in week uit de beste zijn in een van de rijkste teams ter wereld. Sowieso kan je niet week in week uit legendarisch zijn in mijn optiek.

Wat ik wel legendarisch vind is de term 'tiki-taka'. Die zal voor altijd verbonden zijn met het team van Barcelona dat oppermachtig was en iedereen tureluurs speelde. Maar in een team dat zo goed is, is daar wel plaats voor individuele legendes? Ik vraag het me af.

Nogmaals het is subjectief, maar volgens mij onderbouw ik het allemaal vrij duidelijk. En waarom Zlatan eerder dan Messi? Dat leg ik ook al uit: persoonlijkheid. Messi is een betere voetballer, maar Zlatan is een persoonlijkheid. Die is in zijn eentje de man en straalt dat uit.

Pas wanneer Messi in zijn eentje een toernooi gaat beslissen wordt hij voor mij legendarisch. En dat kan gewoon moeilijk bij Barcelona, waar iedereen geweldig is. Bij Argentinie zou dat wel kunnen. Als hij nou Duitsland had stuk gespeeld in de finale van het WK in Brazilie, dat was legendarisch geweest. Bij Barcelona is voor mij het team legendarisch, niet het individu. Maar, en dat heb ik ook al gezegd: misschien moet Messi stoppen met voetballen om voor mij een legende te worden. Sowieso kan ik mij geen legendarische voetballer indenken die nog voetbalt. Misschien Totti, vanwege het in zijn eentje kampioen maken van Roma, zijn prestaties met Italie, de hoop die hij belichaamde voor het Italiaanse voetbal (bambino d'oro) en zijn 'romein' zijn.

En wat betreft het stukspelen van Real en het fantastische spel in de CL: dat was voor mij dus tiki-taka en niet Messi.

Jammer deze opmerking. Zeg dan ook de verdediging in die tijd beschamend was vergeleken met nu.

21 maart 2015 om 16:37

Defensie toen beschamend ??

Denk dat onze Veltman en co wel eens goed mogen kijken hoe ze toen hun man uitschakelden, toen moest een verdediger nog verdedigen en nu moeten ze voetballen.

Geef mij maar de aanvallers van nu en de verdedigers van toen !!

21 maart 2015 om 16:50

Neh, Messiodb heeft gewoon een goed punt.
Ja er waren toen keiharde goede verdedigers maar de bulk van de verdedigers in de top waren gewoon om te janken.

De WKs waren in zijn tijd ook vaak nogal wat raar opgezet.

21 maart 2015 om 17:17

Toen kreeg je er nog geen kaarten voor, nu kan die 5 wedstrijden per seizoen gaan spelen als hij zo zijn man uitschakelt. Vroeger was het gewoon dom verdedigen zonder tactiek. Nu speel je tegen bussen en is alles tactisch tot in perfectie voorbereid. Veel moeilijker dus.

21 maart 2015 om 19:25

Leuk dat je maar een aspect er ook uithaalt. Zo is het inderdaad heel makkelijk om jezelf gelijk te geven. Maar wat ook waar is is dat wanneer je voetbal van nu vergelijkt met voetbal in de tijd van Cruijff en co, is dat je je kapot lacht om het principe ´contactsport´. Het is net ballet geworden. Voor een duw krijg je geel en voor een sliding waarmee je de man meeneemt kan je weggestuurd worden. Als je Messi in het voetbal van vroeger neer zou zetten zou hij moeten huilen. John de Wolf zou een makkelijke middag hebben als hij Messi als tegenstander zou hebben, want je geeft hem een duw en hij kan verzorgd worden aan de zijlijn, of hij ligt in de tweede ring.

21 maart 2015 om 23:33

@deadsr

Zo goeie dag, sla jij de plank even volledig mis. Met die verdedigers van toen had Messi nu nooit zover gekomen. Die had al tijden onder de groene zoden gelegen.

Ben het met je eens als je zegt dat de tijden niet met elkaar te vergelijen zijn, maar om nu te zeggen dat de verdedigers toendertijd in de top om te janken waren... mwah, kwestie van de bel horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt..

22 maart 2015 om 02:32

Messi had in de tijd van Pele maar 1 of 2 man moeten passeren en ze hadden hem afgetrapt om in het volgende duel hetzelfde te doen, aangezien en nog geen rode kaarten waren.

Kan je een slechte verdediger zijn, iedereen kan lomp op iemand afstormen en hem neertrappen. Laten we ook eerlijk zijn dat de gemiddelde verdedigers van nu dramatisch zijn.

Dat wij Thiago Silva, Ramos, Kompany etc. als goede verdedigwrs beschouwen geeft al aan hoe dramatisch het algehele verdedigende niveau is.

De enige echte goede verdedigers deze tijd zijn Pepe, Godin em Chiellini. Mensen die een man kunnen dekken en uitschakelen en daar nagenoeg foutloos in zijn.

21 maart 2015 om 16:37

Dat is die nog steeds. Desalniettemin arrogante opmerking uiteraard.

21 maart 2015 om 16:43

Ik denk dat er toen veel herder werd verdedigd. Messi is een fenomeen, hij zegt het ook goed, beste van de 21e eeuw tot nu toe. Wel arrogant om zichzelf de beste te noemen, maar wel begrijpelijk als je altijd lofzang hoort, ga je er zelf ook in geloven. Hij hoort bij de beste 4 van de 20e eeuw Cruyff Maradona Beckenbauer

21 maart 2015 om 16:49

Nee, in die tijd durfden verdedigers nog iemand doormidden te zagen. Iedereen zegt wel dat de topvoetballers uit het verleden het in het hedendaagse voetbal niet zouden kunnen presteren, maar als je Messi in die tijd zou hebben zou hij geen benen meer overhouden.

21 maart 2015 om 17:42

helemaal mee eens!!!!!!!!!!

21 maart 2015 om 18:56

vreemd concept over 'goed verdedigen'

21 maart 2015 om 23:36

@flamezzz

Hij heeft het nergens over "goed verdedigen", zelfs geen hint. Hij heeft het over iets durven. Hoe jij daar "goed verdedigen" van maakt is mij een compleet raadsel.

21 maart 2015 om 23:54

Het was een vrije samenvatting. Ik kon me niet voorstellen dat zijn reactie over het loutere feit van 'durven' ging.

Dus Messi zou het vroeger nooit zo goed gedaan hebben omdat ze hem al lang van het veld hadden geschopt? Want dat durfden ze vroeger ...

Zo kan je natuurlijk elke kromme redenering recht praten.

Ik dacht dat we deze discussie aan het voeren waren met argumenten die min of meer binnen de regels van het spel vallen. Maar ja, je hebt gelijk. Als een van die half gare verdedigers bewust zijn knie getorpedeerd had, was hij buiten strijd en zou hij het inderdaad niet gemaakt hebben.

24 maart 2015 om 23:52

Jij hebt toch gezien hoe Messi tegen City 3 man door de benen pingelde? Dat moet je eens proberen tegen Henk Fraser. Dan lig je gewoon op de parkeerplaats van de dichtsbijzijnde supermarkt. En dat konden ze allemaal als het moest. Dus ja, ik ben ervan overtuigd dat Messi het lang niet zo goed had gedaan als er nog ouderwetse verdedigers op topniveau speelden.

21 maart 2015 om 17:17

Verdediging toen was wel beter nu verpesten scheidsrechters zowat de felheid van het contact sport voetbal.

Ik denk dat na 2004 alles mis is gegaan.

Je kunt nooit Pele vergelijken met Messi maar feit blijft dat met Maradona, Zidane en Cr7 de beste ooit zijn. Ronaldo en Ronaldinho er vlak achter.

21 maart 2015 om 16:36

Het spelletje is zoveel verandert, dat kan je niet meer vergelijken.
Spelers als Cruijff waren in hun tijd, wat Messi nu is. Onaanvolgbaar en niet te stoppen.

21 maart 2015 om 16:38

ik hou niet zo van lijstjes met de beste spelers allertijden. Maar als je dan toch begint dan hoort Cruijff daar toch wel bij net als Di Stefano en Eusebio trouwens.

Pele en bescheidenheid, geen match haha.

21 maart 2015 om 17:34

Nu nog wachten op de reactie van Maradonna hierop

21 maart 2015 om 17:43

Haha die hebben we denk ik nog te goed nu

Deze man is niet serieus te nemen. Hij was er namelijk ook stellig van overtuigd dat Neymar toen nog spelend voor Santos beter dan Messi was.

21 maart 2015 om 22:56

Pele als braziliaan zal natuurlijk nooit van z'n leven toegeven dat Messi de ARGETIJN de beste is, of beter dan hem.

Ik denk dat het moeilijk te vergelijken is.
Vroeger werd veel fysieker gespeeld, ik denk dat Messi door zijn lichtvoetigheid tegen die spelers ook de beste van de wereld zou zijn, misschien nog wel meer dan nu.
Ik overigens nooit Pele, Cruijf, Maradonna oid zien spelen dus ik kan er geen oordeel over doen, waar ik wel een oordeel over kan doen is: "hij speelt bijna nooit slecht"
Messi is of in vorm en dan is hij veruit de beste van de wereld (zoals nu) of hij is niet in vorm en dan is hij meteen 6 klasses minder, zeker in 2013 en 2014 was dat het geval imo.

effe serieus man heeft in voetbaltijd gespeelt waarin verdediging niet echt tactisch geweldig was en hij heeft alleen in brazilie gespeeld.. messi is vele malen beter Mijn Favorieten zijn Messi, Maradone, Zidane , Ronaldinho ! Passssieee

21 maart 2015 om 16:44

Ook speelde hij in een tijd dat de buitenspelregel nog niet bestond. Dus dan is het makkelijker om je doelpuntentotaal omhoog te schroeven.

21 maart 2015 om 17:22

Of moeilijker want als ze nu verkeerd stappen bij op buitenspelval spelen dan loop je er zo doorheen!

21 maart 2015 om 17:30

@psv
Dit kun je niet menen. De regel is onder andere afgeschaft om het voor de verdedigers makkelijker te maken. En jij komt met het tegenovergestelde. Heb je nooit op een pleintje gevoetbald met balletjeswachters?

21 maart 2015 om 16:48

Het Santos van Pele, was op dat moment 1 van de beste teams op de wereld. In die tijd lagen de verhoudingen heel wat anders.

Hoe kan Messi de beste allertijden zijn terwijl hij nog steeds niet de grootste prijs(WK) ter wereld heeft gewonnen?

21 maart 2015 om 16:46

Uhm sinds wanneer is een WK noodzakelijk om de beste aller tijden te zijn. Je bent toch niet blind ofso zijn speelstijl heeft nooit iemand gehad op deze wereldje. Iedereen kan zien dat hij de beste is. En dat zeg ik als Real fan.

21 maart 2015 om 23:41

@realmadrid015

"je bent toch niet blind ofso zijn speelstijl heeft nooit iemand gehad op deze wereldje."

Want je hebt ook de wedstrijden van de grote der aarde gezien?
(en nee, ik zeg niet dat Messi daar niet tussen zou kunnen horen)

21 maart 2015 om 16:51

Teamprijzen hebben geen fuck met individuele spelers te maken. Messi heeft gewoon een matig Argentijns elftal (lees: verdediging) om zich heen...

21 maart 2015 om 16:58

Je kunt sowieso niet zeggen wie de beste aller tijden is, maar vergeet niet dat onze Cruijf oook nooit een WK gewonnen heeft.

21 maart 2015 om 17:11

Maradonna had zelfs nog een matigere elftal en hij won die prijs(WK) in zijn eentje. Teamprijzen hebben wel degelijk wat met individuele spelers te maken. Want aan het eind kijkt iedereen wat de beste speler allemaal gewonnen heeft in zijn carriere en dan word er altijd gekeken naar welke prijzen die hij allemaal gewonne heeft in zijn carriere. En dat is ook wat spelers als Pele,Maradonna en Zidane zo legendarisch maakt. Zolang messi die ene prijs(WK)niet wint is/word hij nooit de beste speler aller tijden.

21 maart 2015 om 17:16

Argentinie een matig elftal ? Het was gewoon een goed team en daarbij waren de andere landen ook veel minder,tegenwoordig is de concurrentie veel heftiger !

Iedereen z'n eigen mening,maar als je een beetje voetbalkenner bent,moet je toch we toe geven dan Messi gewoon van buitencategorie is net als Pele en Maradonna.

21 maart 2015 om 17:34

@price
Dit is zo een grote nonsens. Maradona had juist een geweldige hechte team om zich heen. Bikkelharde verdedigers en dienende middenvelders die heel goed in de organisatie konden spelen en 2 topspitsen die op de Italiaanse en Spaanse velden fruore maakten. Het WK van 86 is ongelofelijk geromantiseerd. Argentinie had 1 van de beste selecties en met Maradona natuurlijk de allerbeste voetballer ter wereld.

21 maart 2015 om 17:12

Vergelijk een WK van tegenwoordig met een Wk van vroeger ?

je speelde 2 a 3 wedstrijden en je kon in de Finale staan !

er waren maar 8 landen ofzo tegenwoordig is dat 32 landen,alsnog knap wat Pele liet zien,ook al was Messi niet top op het Wk,maar hij heeft het toch net als Cruijf tot een WK finale geschopt !

21 maart 2015 om 18:58

Dat is natuurlijk niet waar, toen Pele in 1958 voor het eerst wereldkampioen werd deden er 16 teams mee, je had dus 6 wedstrijden nodig om een WK te winnen.
Pele scoorde daarnaast 12x op een WK (in 14 wedstrijden) waarvan 3x in een finale.
Messi scoorde tot nu toe 5x op een WK (in 15 wedstrijden) tegen servie, Iran, Nigeria 2x , Bosnie, en wist nog nooit een doelpunt te maken in de knock-out fase

Maradona en Best waren ook beter dan Pelé, deze man heeft alle goals die hij ooit heeft gemaakt mee geteld. Zelfs de goals die hij in vriendschappelijke wedstrijden tegen militairen heeft gemaakt. Messi kan ook met beide benen schieten en scoren. Messi is niet alleen een doelpunten maker, maar meer dan dat. Deze man wordt geil van zichzelf, bah bah. Nooit gemogen.

22 maart 2015 om 02:39

Niet tegen militairen. Alleen 'officiële' oefenwedstrijden tegen de toen sterkste clubs van Europa waaronder Real, het Benfica van Eusebio, de Milans, Liverpool, Nottingham etc.

Die werden bijna allemaal ruim verslagen tot aan vernederd door Pele.

ahaha pele's mening verandert wel heel snel 2 maanden geleden was cr7 voor hem de beste en nu messi pff

Pele heeft zichzelf niet zien spelen, en dat is maar goed ook. In de jaren 50/60 of misschien nog 70 - toen Pele speelde- zag het voetbal er niet uit! Het tempo lag zo veel lager dan nu. Als Messi in de tijd van Pele had gespeeld had hij misschien nog wel 2 keer zo vaak gescoord. Ik vind de periode waarin je speelt zeker belangrijk. Spelers als Messi, Ronaldo, Zidane en Ronaldo (braziliaanse) verdienen nog meer waardering door het tijdperk waarin zij spelen.

21 maart 2015 om 17:21

Haha Pele heeft zichzelf niet zien spelen ?

Die kijk elke avond een wedstrijdje van zichzelf met z'n hand in z'n broek

haha...1 van de beste van de wereld is hij zeker,maar best lullig omdat over jezelf te zeggen

21 maart 2015 om 18:11

Nou en? Messi had in die tijd ook dat langzame tempo gespeeld. Het voetbal is enorm verbeterd maar spelers als Pele, Cruijf, Best en Maradona zouden ook als ze nu zouden spelen zonder moeite als beste spelers allertijden worden beschouwd. Het is niet zo dat de evolutie ervoor zorgt dat er tegenwoordig (meer) mensen met meer voetbaltalent worden geworden dan in het verleden.

Messi en Ronaldo spelen tegen fittere, professionelere en daardoor betere verdedigers dan spelers uit het verleden maar Messi en Ronaldo zijn door de vooruitgang van het voetbal zelf ook fitter en professioneler. Zij hebben mogelijkheden die Pele nooit heeft gehad. Messi zeker, die zou zonder medische ingrepen/groei hormonen/prestatiebevorderen middelen nooit voetballer zijn geweest in Pele zijn tijd.

De beste spelers uit het verleden zouden nu ook bij de beste spelers horen en nog vele malen beter zijn dan dat ze destijds waren. Volgens de verhalen en beelden dribbelde George Best minstens net zo goed als Messi nu maar Best deed het op slechte voetbalschoenen, slechte velden met een slechte bal tegen tegenstanders die hem onbestraft konden trappen... hoe goed zou George Best nu dan wel niet zijn?

Wat een grap is dit. De meningen zijn verdeeld en zullen ook altijd verdeeld blijven. Tevens zijn tijdperken natuurlijk niet met elkaar te vergelijken, maar jezelf de betere van Messi noemen vind ik van geen enkele bescheidenheid getuigen. Dit moet je andere mensen laten zeggen over jou, niet dit soort dingen over jezelf zeggen. Hij maakt zich hier alleen maar belachelijk.

pele heeft alleen in de braziliaanse competitie gespeeld.

21 maart 2015 om 16:59

In die tijd speelde de Zuid Amerikaanse teams de Europese altijd kapot in onderling georganiseerde duels, in die tijd was Brazilië veel beter qua comp dan nu, niet te vergelijken.

21 maart 2015 om 17:51

Kortom, het niveau stelde geen drol voor. Totaal geen concurrentie. Nu heb je 32 landen die aan een WK meedoen, toen 8 (!). Pele heeft nooit op het hoge niveau van Messi gespeeld.... omdat dat er toen niet was.

21 maart 2015 om 20:23

Fout ,toen deden er 16 landen mee aan het WK

21 maart 2015 om 23:44

@jaxx

Misschien minder napapegaaien en zelf onderzoek doen voordat je iets klakkeloos overneemt.

Messi is beter dan pele!
Het voetbal is vele malen sneller en verdedigers zijn ook beter dan ten tijden van pele.
Vind het ook best arrogant van de oud-speler!
Haha geintjuh!!!
Denk wel dat beide de beste zijn van hun tijd.

Elke sport ontwikkeld zich constant. Het voetbal dat nu gespeeld wordt is naar alle waarschijnlijkheid het hoogste niveau voetbal tot nu toe. De stelling dat Messi het hoogste niveau ooit haalt is dus ook waarschijnlijk waar. Wat ook betekend dat er ooit een betere voetballer zal komen.

Dat je het hoogste niveau ooit haalt, betekent niet dat je de beste ooit bent. Voor de beste ooit zijn verschillende maatstaven, maar je moet zeker meenemen hoe de desbetreffende spelers presteerden in verhouding tot hun generatiegenoten. Neem bijvoorbeeld het schaatsen, er is nooit een schaatser beter geweest dan Sven Kramer, toch zullen veel mensen Eric Heiden als de beste schaatser ooit beschouwen, omdat hij er zo ver bovenuit stak.

21 maart 2015 om 16:51

Overigens zie ik mensen beweren dat de verdedigers vroeger beter waren, dat lijkt me ook een nogal domme stelling. Ook de verdediging is met de sport mee geëvolueerd, sterker nog volgens mij is het gemiddelde aantal doelpunten de afgelopen 50 jaar eerder afgenomen dan toegenomen. Dit zou er op wijzen dat het verdedigen sneller geëvolueerd is dan de rest van de sport.

Wel kwam je vroeger makkelijker weg met een doodschop, maar om dat nou onder goed verdedigen te scharen lijkt me wat ver gaan.

Ten eerste dit is niet te vergelijken want met alle respect, maar Pele heeft nooit in Europa gespeeld en dat het niveau in het Europa was toen ook al 3 tot 4 keer beter dan in Brazilie, maar het blijft natuurlijk wel een legende en voor mij 'een van de beste', want het is niet mogelijk om deze prijs aan iemand te geven.

21 maart 2015 om 17:00

Als dat voetbal in europa zoveel beter was toen hoe kan het dan dat Brazilie in die tijd 3 maal wereldkampioen werd ? 3 maal mazzel gehad ?

21 maart 2015 om 17:07

Ik wil alleen maar zeggen dat over het algemeen andere grote namen: ronaldo Lima, Best, Maradona allemaal wel in Europa hebben gespeeld eb hij niet dus dan is hij beetje moeilijk te vergelijken... btw: wist niet dat deze man zo egoïstisch was, bescheidenheid is niet voor hem weggelegd

21 maart 2015 om 17:34

Nee hij is niet echt bescheiden maar ik heb hem zien spelen maar hij was echt goed hoor maar je kunt het heel moeilijk vergelijken want vroegen was het wel wat harder nu heb je 4 scheidsrechters en kunnen verdedigers niet veel meer flikken dat was toen wel anders hoor , maar als ik nu kijk naar bv de WK 74 dan lijkt het wel een bejaarden tempo dus , ik weet het niet maar Pele was wel echt goed .

21 maart 2015 om 17:54

Dat een land het WK wint, betekent niet dat ze per definitie beter zijn. Nederland was ook beter dan Duitsland en Argentinie... en wil je zeggen dat Griekenland in 2004 de beste van Europa was? Geluksfactor speelt heel erg mee, kijk naar Nederland het afgelopen WK. Het niveau in Europa lag gewoon 2/3x hoger, dat het er nationaal niet uitkomt zegt niks, of wil je zeggen dat de Engelse competitie bagger is omdat ze niks presteren nationaal?

21 maart 2015 om 18:53

Ja dat wil ik zeggen want de engelse competitie is alleen maar goed door al die buitenlanders verder stelt het allemaal niet zo veel voor hoor zie wk en ek ze komen nooit verder ,en jij kunt dat nooit weten want volgens mij heb jij nooit dat Brazilie dat in 1970 wereld kampioen werd live zien spelen .

21 maart 2015 om 18:34

In de jaren 60 en 70 waren de Zuid Amerikaanse competities toch echt beter dan de Europese, dit blijkt wel uit de onderlinge resultaten in de wereldbeker voor clubteams.

21 maart 2015 om 23:46

@voetbalrespect

Ga eens kijken welke clubs er toendertijd domineerde? De Europeese of de Braziliaanse? Zal je hint geven, het waren niet de Europeese.....

Weet je het al?

Pelé. Grote Voetballer maar bescheidenheid is niet besteed aan hem.

Ik ben een wat oudere man van 66. Ik heb er dus heel veel gezien. Zelfs nog Pele, maar ook Eusebio, Di Stefano, Cruijff, Maradonna, Zidane, Ronaldo, Rivièra, Rossi (paolo), v Basten, Beckenbauer, Best, en ga zo maar door.

Wie de beste is heeft ook altijd met persoonlijke smaak te maken maar, laat ik het zo zeggen, zoiets als Messi heb ik nog nooit gezien.

21 maart 2015 om 17:12

Supertof op die respectabele leeftijd actief hier!
Ot: De beschedenheid van deze man is ver te zoeken, je zult het nooit kunnne vergelijken en nooit weten.

21 maart 2015 om 17:44

Dat is een mooie opmerking. Kan me inderdaad niet voorstellen dat er ooit een speler als Messi heeft rondgelopen. Andersom zie ik filmpjes van voetballers van vroeger en denk ik: dat zie je nu nooit meer!

21 maart 2015 om 23:48

@leidsehood

En dat is nu precies waarom je niet kan zeggen wie de beste is. Ik ben en blijf van mening dat er in elke periode wel spelers waren die fenomenaal waren. Maar ieder in zijn eigen tijd.

22 maart 2015 om 11:46

Klopt. Dat ben ik met je eens.

Het is zelfs al lastig om te zeggen wie nu de beste speler is, bijvoorbeeld omdat je dan nooit een Neuer noemt, terwijl die fenomenaal keept.

Pele heeft het altijd over zichzelf. Volgens mij heeft hij ook een levensechte poster van zichzelf boven z'n bedje hangen.altijd vind hij zichzelf de beste waar ik dan denk:"laat dat aan anderen over.
Ik heb hem eerlijk gezegd nooit live zien spelen maar de beelden, ook hele wedstrijden, die ik van hem heb gezien vergeleken met die van Maradona en/of Messi is hij net een niveau minder dan beide heren.alleen die solo's, zeggen al genoeg die Maradona en Messi wekelijks lieten/laten zien.mijn persoonlijke mening wie de beste ooit is? Maradona!!

persoonlijk vind ik van de spelers die ik heb zien spelen dat er qua statistieken ( assists en doelpunten) geen beter voetballers bestaan dan messi en ronaldo. vnl messi dan van de 2.

maar als het gaat om het voetballen op zich. daarmee bedoel ik: het één worden met het spel en de bal.

dan steekt ronaldinho er bovenuit met daarachter zidane en de braziliaanse ronaldo in willekeurige volgorde.

Ronaldo verdient puur mijn respect vanwege zijn opofferingen en zijn motivatie om de beste te willen worden en het ook ( volgens sommigen wel volgens anderen niet) te zijn.

messi laat hetgeen wat hij doet makkelijker lijken dan het is. dat maakt het schoon. ronaldinho deed hetgeen wat messi doet op een ander niveau. in het scoren komt hij wel niet in de buurt van messi.

Als je willekeurige personen die geen verband hebben met voetbal een potje laat zien. denk ik dat het zien spelen van ronaldinho hen meer gaat aantrekken dan het zien spelen van messi of ronaldo. als supporter van een ploeg zou ik natuurlijk willen dat mijn ploeg steeds wint en scoort. en dat heb je natuurlijk makkelijker met messi of ronaldo.

Wat praat Pelé nou weer in zijn tijd was voetbal niet zo groot als nu , nu spelen er wereld weid miljoenen mensen , spelers van toen zouden niet eens amateur hoofdklasse spelen , Messi is gewoon de beste ooit, hij breekt alleen maar records zonder Messi is barca niks dat hij de wereld beker niet heeft gewonnen zegt niks hij speel 80 wedstrijden per seizoen is normaal dat je dan niet fit bent op Een toernooi ,

Een speler die zolang onbetwist de beste ter wereld was had natuurlijk dermate veel talent dat hij ook in deze tijd, met de huidige trainingsintensiteit, één van de beste, zo niet de beste, zou zijn.
Pelé heeft zoveel gewonnen en zoveel moois laten zien in een tijd dat er nog keihard verdedigd werd dat hij hier best wat meer respect verdiend.
Persoonlijk vind ik Messi de beste van de spelers die ik zelf veelvuldig heb zien spelen.

Een mening van een Braziliaan over een Argentijn kan ik niet serieus nemen. Dat is net als de Albert Heijn die zegt dat ze hun appels beter vinden dan die van de Jumbo.

Messi behoort in ieder geval thuis in het rijtje van Pele, Maradona, Cruijff, Garrincha, Beckenbauer en Di Stefano. Messi de beste aller tijden? Ik heb de opgesomde namen zelf niet bewust meegemaakt, alleen het nodige beeldmateriaal van voorbij zien komen en natuurlijk de vele prachtige verhalen van met name de oudere generaties voorbij horen komen, dus specifiek 1 speler aanwijzen is voor mij persoonlijk onmogelijk. Ik denk verder dat de opgesomde namen vandaag de dag nog steeds over exceptionele kwaliteiten zouden beschikken, waardoor ze ook vandaag de dag tot de allerbesten gerekend zouden worden, omdat ze simpelweg over exceptioneel talent beschikten. Die hadden zich dus ongetwijfeld ook makkelijk aangepast aan de hedendaagse ontwikkelingen van het voetbal, dus ik vind dat altijd maar een drogreden. Ik denk in deze hele kwestie eigenlijk maar 1 ding en dat is dat iedereen elkaars voorkeuren maar eens gewoon moet gaan respecteren, smaken verschillen nou eenmaal en we zullen nooit allemaal op 1 lijn liggen, is ook helemaal niet erg naar mijn mening. Tot slot, 1 ding weet ik namelijk wel 100% zeker. En dat is dat Messi met grote afstand de beste speler is die ik zelf ooit live aan het werk heb gezien in de ruim 20 jaar dat ik het voetbal intensief volg. Al lijken er nog altijd mensen rond te lopen die niet lijken te beseffen hoe uniek deze speler daadwerkelijk is. Koesteren en genieten is mijn advies!

Voor mij blijft Zinedine Zidane de allerbeste, de beste ooit. Iemand die als middenvelder een wedstrijd kon winnen, een wedstrijd in zijn eentje kon kapot maken.

21 maart 2015 om 17:34

Dat kan Messi ook..

Met alle respect voor Pele maar het siert je toch niet omdit van je zelf te zeggen of heb ik het nou mis?

21 maart 2015 om 23:49

@ajax020fff410

Nee, het siert hem inderdaad niet, zoiets zeg je gewoon niet over jezelf vind ik.

Met alle respect maar we moeten het wel in perspectief zien vind ik. Je kunt toch niet gaan beweren dat Pele in deze tijd bij de grootste der grootste zou horen en elke wedstrijd zou uitblinken. Heb je het niveau en het verschil is tempo en intensiviteit gezien met vroeger. Dat lijkt wel amateur voetbal zo traag ziet alles eruit. Er zit totaal geen beweging in en alles is vanuit stilstand. De ruimtes tussen de linies is bizar, ik vraag me af hoe een Messi zou zijn als die elke wedstrijd zoveel ruimte zou krijgen tussen de linies en 20 a 30x per wedstrijd de mogelijkheid heeft om 1 vs 1 te gaan met een centrum verdediger of met een back zonder dat er ook maar enigszins als geheel verdedigt wordt.

21 maart 2015 om 17:43

Messi heeft bewijs aan zijn kant. Je kan als je het wilt ieder wedstrijd van Messi opnieuw bekijken en analyseren. Kun je dat ook zeggen over Pele?

21 maart 2015 om 17:50

Je kunt niet weten of Pele met de middelen van deze tijd niet veel beter was geweest. Feit is dat Pele heel veel beter was dan zijn generatiegenoten, net zoals Messi nu. Het enige wat je kunt stellen is dat Messi het hoogste niveau haalt wat tot nu toe ooit door iemand gehaald is. Of je dan de beste ooit bent is een andere discussie.

21 maart 2015 om 18:06

Mmm ik heb zojuist een wedstrijd van Hamburg vs Santos gezien dat 3-3 werd maar ik was nou niet onder de indruk van Pele. Maar ik vergelijk het met deze tijd en dat mag misschien niet maar ik zou me afvragen of hij mee zou kunnen in dit niveau, Het is wel even wat anders of je een tempo of 6 hoger moet spelen en of je continu kort op je huid wordt gezeten. Hij doet alsof vroeger alles beter was en bang is dat hij vergeten zal worden. Maar kom op ik vind het een beetje overtrokken hoe hij zichzelf de hemel in prijst. en als Argument neemt ik kon met beide benen schieten. Man Man Man wat een flut argument.... Messi heeft de meeste goals met zijn rechter voet gemaakt dan iedereen die gescoord heeft met zijn verkeerde been.

21 maart 2015 om 18:22

Er waren velen die Garrincha een betere voetballer dan Pele vonden.

R9 is de onbetwiste held meest Fenomeen mooist voetbal laten zien hy kwam met de 1e akka geweldigste score vermogen vraag Zidane en vele grote voetballers hun beamen dit .
Hy heeft dingen laten zien die ik nooit eerder had gezien met een bal veel betere dribbel dan Messi en met 17 jr oud WK al mee deed.
Grootste clubs gespeeld voor Inter zowel Ac en Barca en Real en meerdere clubs.
Mijn held sins R9 is r geen betere Braziliaanse voetballer meer opgestaan Neymar komt lang nieteens in de buurt.
We hebben van je genoten R9 dankje wel.

Het niveau van nu is echt eindeloos hoger dan toen. Pele, Die heeft ooit 1000 duizend doelpunten gemaakt tegen verdedigers die nu nog niet eens een basisplek zouden hebben in het 6e van FC Minnertsga. Of neem Maradona als voorbeeld. Men vergeet vaak dat er toen vrijwel niets op tv te zien was. Maradona is zogenaamd de beste op basis van 1 heel erg goed WK. Men neemt voor het gemak maar aan dat hij altijd zo het verschil maakte. Het tegendeel is waar.
In alle sporten is de vooruitgang enorm geweest. Kijk naar de atletiek records. Kijk naar het tennis, waar de kampioenen van weleer tenminste toegeven dat ze zonder een punt te maken van de baan zouden worden geveegd door de huidige grootheden. Professionalisering heeft werkelijk alle sportdisciplines naar een veel hoger niveau getild. Dat doet niets af aan de prestatie van de sporters destijds. Maar die jongens vergelijken met de topspelers van nu is echt de groots mogelijke onzin. Ik denk Pele ongeveer net zo goed was als Romano Denneboom.

pele moet is niet meer serieus te nemen. Het spel wat tegewoordig gespeeld wordt kan je niet vergelijken met in zijn tijd. Hij zou nu in deze tijd een soort van Robinho zijn meer niet.

mensen moeten niet vergeten dat santos
topclubs uit europa vernietigde met pele voorin.
barca real atletico reims feyenoord milan juve inter benfica
die Brazilianen bleven in brazilie omdat europa niet sterk genoeg was want ze wonnen in de pele tijdperk 3 wk's santiago bernabeu(oud-voorzitter van real madrid) zei na de nederlaag tegen santos dat hij santos nooit meer zal uitnodigen voor een wedstrijd. zo goed waren die brazilianen
ze gingen pas 25 jaar later weg omdat europa meer geld te halen viel en nu stelt de braziliaanse league niet veel meer voor
en vroeger had je nog no-nonsense verdedigers die keihard tackelen (rinus israel) nu heb je veltman die alleen kan voetballen maar niet verdedigen
voetballers als pele cruijf maradona ronaldo zidane messi cr7 beckenbauer worden de beste allertijden genoemd omdat ze dingen op t veld deden die je 20 jaar later zou zien
pele was de eerste die een sombrero deed op t veld (wk finale 1954) dat zie je nu pas messi gaat langs 5 spelers bijna elke wedstrijd dat gaan we misschien over 30 jaar zien
elke periode heb je 5 a 10 spelers die een abnormaal buitenaards niveau halen dat we zeggen hij is de beste of die andere speler is de beste we mogen blij zijn dat we die voetballers live hebben kunnen meemaken

Eigen lof stinkt. Dat gebeurd met deze man. De dingen die Messi allemaal doet op het veld spreekt voor zich. Ik ben madrid fan maar internationaal ben ik voor Argentina. Messi gewoon de beste speler allertijden. Zonder twijfel. Zelfs neymar (als hij minder gaat diven) gaat/kan beter worden dan pelé.

Sinds deze man heefft gezegd hoe goed Blatter wel niet is en dat hij op hem zou stemmen hoef ik al niks meer van hem te horen. Messi is beter dan hij. Ik ben een Ronaldo fan maar zoals die kleine tegen City speelde was fenomenaal.

Iedereen zegt trouwens dat Ronaldo alleen voor zichzelf speelt en geen assists kan geven maar in ruim 300 wedstrijden voor Real heeft ie ruim 100 assists gegeven...

Beckenbauer: "pelé was the best in the 60s, Cruyff in the 70s, Maradona in the 80s and Laudrup in the 90s."

Niet dat ik het ermee eens of oneens ben. Vond dit wel interessant.

22 maart 2015 om 02:44

@gutihaz

Enigzins wel ja. Dan zou waarschijnlijk 20's een Ronaldo worden genoemd of natuurlijk Zidane en daarna natuurlijk Messi.

Alhoewel ik wel sterk twijfel tussen George Best en Cruyff. Als we het over de bal aan de voet hebben dan was George zeker beter. Cruyff was daarentegen een leider en een spelbepaler en spelmaker tegelijk, zo letterlijk dat hij zelfs de tactiek bepaalde.

Dat geeft hem zeker net dat streepje voor.

Mattheus was in de jaren 90 ook flink op dreef.

Hahaha die Pelé denkt dat ie beter is dan Messi. Voetbal is tegenwoordig vele malen sneller en ook moeilijker. Dus van Messi kan je zeker nu al zeggen dat ie de beste aller tijden is. Dus Pelé niet ouwehoeren maar gewoon toegeven dat Messi de beste is punt.

21 maart 2015 om 20:12

Vroeger speelde men voetbal op velden waar men tegenwoordig niet eens de koeien op los laat. De omstandigheden en mogelijkheden zijn er tegenwoordig ook naar om het spel sneller te laten verlopen.

Wat een arrogantie zeg, Messi is beter dan Pele, het niveau nu ligt vele malen hoger

Messi is de beste die ooit op een voetbalveld heeft gestaan!!

Messi kan beter voetballen dan Pelé met 2... Daarom is hij de allerbeste ooit

Zou zo maar kunnen, volgens de Argentijnse ex-voetballer en voetbalcoach César Luis Menotti is Pelé de beste voetballer aller tijden. Menotti heeft recht van spreken, de man werd wereldkampioen met Argentinië en heeft alle grote voetballers daadwerkelijk meegemaakt. Menotti noemde Messi buitencategorie en een fenomeen, volgens Menotti kwam Pelé van een andere planeet en is met geen enkele speler te vergelijken.

Messi is de beste van de afgelopen heel veel jaar, de beste aller tijden weet ik niet. De prijs die hem daarbij zou helpen ontbreekt nog: de wereldtitel. Als hij over 4 jaar Argentinië naar de prijs helpt, staan mensen er waarschijnlijk heel anders in.
Ik vind hem op dit moment in elk geval de beste ter wereld. Ronaldo en robben etc, zijn heel goede splers maar toch niet zo goed als deze man!

Bah. Onvergelijkbaar. Het voetbal was toen van een stuk lager niveau en had veel minder tempo.
Ik vind niet de Péle beter is, en als hij zelf zegt van wel, vind ik dat al genoeg eigenlijk.... 'Ik kon met beide benen schieten' , Messi maakt er ook wel een aantal met rechts hoor...
Hij heeft deze week nog laten zien waarom hij de allerbeste is, wanneer geven mensen zoals deze Péle het gewoon eens toe...

Weer een vergelijking!Ik weet niet waarom de wereld zoveel egoïsme uitstraald.Ipv dat we elkaar motiveren,komt deze oude vent zegn dt hy de beste is. Laten we genieten vn Messi en Ronaldo,omdat ze op dit moment wel de besten zijn....

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren