Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

PSV wil vertrek van toppers opvangen: ‘We zijn alweer druk bezig’

Laatste update:
/

PSV houdt er al maanden serieus rekening mee dat de beste spelers van het team van Phllip Cocu komende zomer hun heil elders zullen zoeken. Memphis Depay en Georginio Wijnaldum zijn populair over de landsgrenzen en lijken ook klaar voor een nieuwe stap. Cocu calculeert in dat er in de top van het team een paar wisselingen zullen plaatsvinden.

“We zijn alweer druk bezig om dat op te vangen, want we moeten vooruitkijken. Ik houd er niet van om straks ergens in juni of juli te moeten denken ‘o die zijn toch weggegaan, wat moeten we nu?”, geeft Cocu zaterdag in De Telegraaf aan. De oefenmeester vindt ‘een beetje verloop van spelers’ niet erg. “Drie, vier wisselingen is geen probleem. Dat is juist wel goed.”

“Dan krijg je vers bloed in het team, maar blijft het geraamte toch intact. Maar als je een situatie hebt, zoals vorig jaar, dan heb je geen geraamte meer en moet je een compleet nieuw elftal bouwen. Wij gaan ervan uit dat zoiets komende zomer niet weer gebeurt.” PSV hoopt een dezer dagen ook duidelijkheid te verkrijgen over de haalbaarheid van het definitieve aantrekken van Andrés Guardado, die dit seizoen op huurbasis van Valencia is overgenomen.

Denk jij dat Memphis Depay én Georginio Wijnaldum in de zomer bij PSV zullen vertrekken?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik ben benieuwd wie ze dan gaan aantrekken en wat dat gaat kosten...

21 maart 2015 om 10:15

PSV zal ongetwijfeld weer goede spelers aantrekken en ook volgend jaar een sterk team op de been brengen. Maar zonder Depay, Wijnaldum. Wilems en eventueel Guardado zal het nooit zo sterk worden als dit jaar. Simpelweg omdat gelijkwaardige vervangers niet te betalen zijn.

Desalniettemin hoop ik dat we volgend jaar weer eens kunnen genieten van twee ploegen in de Cl...

21 maart 2015 om 10:58

Loopt er dan helemaal niks in de jeugd?

21 maart 2015 om 11:14

Jawel, alleen die kunnen niet per direct een depay/wijnaldum vervangen. Dus ervaring zou wel een pré zijn.
Ook met het ook op de C.L.

21 maart 2015 om 16:08

Gudelj en dan een nieuwe winger op links en je bent klaar (Afellay, Kishna)

21 maart 2015 om 18:27

Aub geen affelay, voelt zich nog te goed voor PSV.
Kishna lijkt mij moeilijk, Ajax gaat hem niet weg doen aan een concurrent tenzij het een hoog bedrag is misschien.

Ik weet niet of deze vervangers in Nederland haalbaar zijn. Corona is wel goede buitenspeler, Larson van heerenveen heeft nog jaartje nodig. Verder heeft de subtop niet echt uitgesproken spelers die een depay kunnen vervangen

21 maart 2015 om 07:44

Depay in deze vorm is best te vervangen hoor.

21 maart 2015 om 07:55

Voor Depay lijkt me Tighadouini een prima vervanger. Een zelfde soort speler met een individuele actie, creativiteit, goede passeerbewegingen en een verwoestend schot in de benen.
En voor Wijnaldum misschien Gudelj of Pröpper.
Zal me ook niets verbazen als ze van Ginkel gaan proberen te huren van Chelsea.

Ryan Thomas, die Zweed van Heerenveen, Kishna?

Ayoub, Gudelj, Jesper Drost, Vilhena?

21 maart 2015 om 08:02

Thomas. Ayoub en Dost komen nog veel te kort om er al meteen te staan volgend jaar in de Cl.
Lijkt me ook sterk dat Ajax bereid is om Kishna naar de concurrent te laten gaan, mocht dat überhaupt een optie zijn voor Kishna, hoewel Raiola daar wel eweer anders over zal denken.

21 maart 2015 om 09:04

PSV zal heus wel buiten Nederland kijken. Al die spelers zijn waarschijnlijk niet vh niveau dat PSV nastreeft. Met alle respect.

21 maart 2015 om 11:16

Maar dat is Brenet, Tamata, zoet, hiljemark, ritzmaier ook niet.

21 maart 2015 om 11:22

Ja maar allen op Hil na speelden eerst in de jeugd. Gewoon niet goed genoeg inderdaad, maar ik zie PSV echt niet Gini en Depay voor velen miljoen verkopen en dan komen aankakken met de subtop van de Ed.
Stel PSV vangt 40-45 miljoen euro (stel!!) voor beiden spelers, nou dan zie ik ze echt wel 20 miljoen van dat geld investeren in kwalitatief goeie spelers.

21 maart 2015 om 11:36

Je moet spelers van kleinere teams wel de kans geven om zich te bewijzen. dat heeft PSV altijd al gedaan en dat pakt vaak gewoon goed uit. Mertens, Strootman, Lens, Wijnaldum kwamen ook van de (toen) subtop af en leverden prestaties.

21 maart 2015 om 12:07

Dat waren individueel wel allen prima spelers en zij waren duidelijk beter dan de andere spelers bij hun in het team. Oke misschien was Gini toen nog niet zo geweldig, maar hij was wel altijd een groot talent en speelde al bij een topclub. Weliswaar een Feyenoord in slechte doen, maar presteren leerde hij vanaf jongs af aan.

De subtop spelers van nu vind ik niet significant beter dan de spelers om hen heen.
Alleen bij Vitesse en Twente dan weer wel, maar de vraag is of Vitesse hun sterspelers laat gaan voor een marktconforme prijs.

21 maart 2015 om 12:18

PSV gaat dit jaar gewoon weer goed versterken:
Guardado overnemen, Isimat overnemen en misschien Rekik (lastig aangezien City hem wil houden).
Daarnaast zullen er zeker nog een goede aanvallende middenvelder en vleugelaanvallers gehaald worden.
Ik hoop zelf dat Affelay wil komen, veel ervaring en kan links op de vleugel spelen en af en toe iets meer terug zakken als Willems er over heen komt. Dat zou echt een ideale versterking zijn.
Daarnaast nog een goede aanvallender middenvelder.

Voor de rest hoeft er weinig nog gehaald worden, een topkeeper als het mogelijk is

21 maart 2015 om 13:44

Eens wat dacht je van Dennis Praet van Anderlecht als opvolger van Memphis?

21 maart 2015 om 14:08

Ja die gaat echt niet komen probeer anders ook eens bij Tielemans daar zit ook de hele europese top maar achteraan

Ik ga misschien iets geks zeggen. Maar wat te denken van tighadouni als opvolger van Depay. Ik weet dat hij misschien nog niet klaar is voor dat niveau. Maar die jongen heeft zeker talent en lijkt qua stijl veel op Depay. Veel naar binnen komen en een goed rechterbeen, wat ook Willems de kans geeft om zijn huidige spel te kunnen blijven spelen. daarnaast hoeft hij waarschijnlijk niet veel de kopen, al is het maar als eventueel 2de keuze.

21 maart 2015 om 08:17

Je zegt helemaal niets raars, dat zei ik in mijn eerste reactie hierboven al precies hetzelfde

21 maart 2015 om 08:22

Ja sorry ik lees niet altijd alle reacties, daar heb ik niet de tijd voor.

21 maart 2015 om 08:47

No problem, we hebben er in ieder geval dezelfde gedachten over 👍

21 maart 2015 om 10:20

tighadouini is een leuke speler voor nac en iets daar boven, mist veel overzicht.

21 maart 2015 om 13:27

Depay mist ook vaak het overzicht.

21 maart 2015 om 11:02

YB-Army
PSV is juist gevaarlijk in de omschakeling, denk hierbij aan snelheid.
Juist deze speler heeft een goede techniek, maar niet de juiste snelheid voor het spel van Psv.

Die jongen van NAC als vervanger voor depay? Zou in ieder geval een goeie back up zijn voor de linkerkant. Bakkali zou nu zijn kans hebben gehad!

Ik zie Botaka graag komen

21 maart 2015 om 10:22

weet niet of je serieus bent, maar ik vind echt dat die man kan voetballen. of het goed genoeg is voor psv weet ik niet. hij is erg balvast maar is helaas niet zo snel als de rest van psv.

21 maart 2015 om 14:30

Hij heeft aardige acties in huis en is ook snel, een betere versie van jozefzoon.

21 maart 2015 om 14:30

Hij heeft aardige acties in huis en is ook snel, een betere versie van jozefzoon.

Iedereen heeft het over Depay en Wijnaldum, die volgens mij wel te vervangen zijn. Echter ik ben er van overtuigd dat ook Willems vertrekt, aangezien er op zijn positie niet veel betere spelers wereldwijd rondlopen. En hij is veel moeilijker te vervangen, zie ook het probleem wat Ajax heeft om een goede vervanger voor Boilesen te vinden

21 maart 2015 om 09:03

Ik ben er nog niet zo zeker van dat Willems ook weggaat. Depay en Wijnaldum waren vorig seizoen voor het eerst in de gelegenheid om een stap hogerop te maken en hebben er toen bewust nog een jaartje mee gewacht, hopelijk volgt Willems nu dat voorbeeld.

21 maart 2015 om 10:23

Willems laten ze nog niet gaan, of ze moeten gekke bedragen gaan bieden.

21 maart 2015 om 13:30

Ik ben er wel van overtuigd dat er veel belangstelling is voor Willems. Speelt gewoon een topseizoen en is een fantastische back. Jaa verdedigend is t wat minder maar vele backs zijn gewoon omgeschoolde buitenspelers. Aanvallend is hij zo goed, hij dribbelt gewoon mensen zoek heerlijk om te zien. Als er rond de 15 wordt geboden op deze jongen, zie ik hem wel vertrekken. Willems is denk ik ook wel iemand die zoiets heeft van als er een leuke trein komt hop ik erop.

21 maart 2015 om 15:03

waarom zien mensen spelers met een meerjarig contract wel vertrekken voor een of ander fictief bedrag? er zijn maar weinig linkervleugelverdedigers en dat weet de psv leiding ook wel, die gaan zo'n speler niet laten gaan als ook nog Depay en Wijnaldum weggaan. hij heeft een contract en daar zal psv hem aan houden, al helemaal voor bedragen als 15 miljoen.

Dat Depay erg gewild is bekend, maar ik ben vooral benieuwd naar Wijnaldum. Die speelt sinds het WK zo volwassen en constant, heel mooi om te zien. Ik ben benieuwd waar zijn plafond ligt! Zijn er toevallig kenners hier die weten welke clubs concreet belangstelling hebben in Wijnaldum?

21 maart 2015 om 08:51

Ik ben het wel met je eens. Wijnaldum heeft over het hele seizoen gezien echt wel beter gespeeld dan wijnaldum en is ook belangrijker geweest.

21 maart 2015 om 09:00

Afgelopen zomer stond ie in de belangstelling van PSG

21 maart 2015 om 15:48

Klopt, heeft hij zelfs afgewezen.

Was Ajax maar zo slim met Blind. Hebben eerst gewacht tot hij al debuteerde voor ManU voordat ze naar een vervanger gingen kijken.

21 maart 2015 om 09:10

Misschien moet jij jezelf eens afvragen of een blind überhaupt te vervangen was voor Ajax. PSV gaat blijkbaar 2 sterkhouders verkopen. Good luck met het vinden van waardige vervangers. Vooral gini vervangen lijkt me lastig. Zo een complete middenvelder vind je in ieder geval niet in de ED bij een subtop club.

21 maart 2015 om 09:35

Zouden er zomaar drie of vier kunnen worden zoals Cocu al zegt. Willems zal moeilijk worden als er grote clubs op de stoep staan en over Guardado moeten ze eerst maar eens afwachten wat Valencia met hem van plan is.
Dat zouden in het ergste geval zomaar vier sterkhouders zijn.
Ga er maar eens aan staan als technisch directeur en met de CL in het vooruitzicht.
De opmerking van Cocu, dat het geraamte blijft staan is onzin, juist die spelers zijn het geraamte van het huidige elftal.

21 maart 2015 om 11:04

Inderdaad. Een PSV zonder die 4 is sowieso extreem verzwakt. Een PSV zonder Gini en zelfs Depay die de afgelopen weken wordt afgekraakt is vooral aanvallend verzwakt. Ik denk dat Guardado en Jetro gewoon blijven.

Ik zie eerlijk gezegd geen enkele ED vleugel die zo dominant aanwezig is al Depay. Kortom PSV zal misschien wel in het buitenland kijken en dan is het nog maar de vraag of die speler komt. Al die verhalen van Depay uit vorm bla bla, man die jongen passeert alsnog wekelijks 3 man. Zijn scorend vermogen is ongekend en zodra hij van afstand schiet is het gewoon oppassen geblazen. In de ED waar er nou niet zoveel geweldige keepers spelen levert een knal gewoon vaak genoeg een goal op.

Gini is al helemaal belangrijk voor dit Psv. Ik ken geen enkel andere ED middenvelder die gewoon dribbelt met bal op eigen helft richting de 16 van de tegenstander en tegelijkertijd 3,4 man uitspeelt.
Zijn afronding is matig, maar voor de rest vind ik hem compleet. Misschien dat Propper de enige is die in de buurt komt, maar of Vitesse hem laat gaan is nog maar de vraag.

Ik vermoed dat PSV Propper of Vejinovic van van Vitesse probeert te halen.
Marcel Brands zat tijdens de wedstrijd Vitesse-Pec Zwolle op de tribune, en die zat daar niet voor niets.
Echter denk ik dat Propper te veel geld moet gaan kosten voor PSV.
Ik denk dat Propper toch naar het buitenland vertrekt.

21 maart 2015 om 12:04

Vitesse verkoopt niet aan concurrenten toch?

21 maart 2015 om 15:50

Klopt, Vitesse is dan ook geen concurrentie voor de titel, dus zou wel een ootie zijn. ;-)

De vervanger van Depay hebben jullie al in huis. Gewoon Willems een plekje naar voren en een nieuwe LB aantrekken. Bijv. Poulsen van AZ, heeft veel ervaring, is aanvallend ingesteld, is gratis op te halen, en Willems speelt op een positie waar die beter tot zijn recht komt. Kan je dat geld allemaal steken in een vervanger voor Wijnaldum.

21 maart 2015 om 11:32

Eindelijk iemand die het ziet. Men moet willems gewoon op linksbuiten zetten. Wat ook zijn positie was van origine.

21 maart 2015 om 12:41

Willems is geen linksbuiten, Willems functioneert perfect met een linksbuiten voor zich die naar binnen trerkt waardoor hij de ruimte krijgt om er over heen te gaan en voor te zetten.
Willems is niet de speler die eerst zelf 2 man moet uitspelen, of die aan het eind van een counter staat. Hij is een de speler die van achteruit de counter om gang brengt met een crosspass.

En Willems speelt al jaren als linksback hoor, de laatste jaren bij Sparta en ook bij PSV heeft hij zich als linksback ontwikkeld.

21 maart 2015 om 13:22

Zoals Jdw17 al zegt: Willems is helemaal geen linksbuiten. Hij kan het aanvallend zo goed doen juist omdat hij als linksback veel ruimte krijgt en omdat zijn directe tegenstander meestal een aanvaller is (en 9 van de 10 aanvallers kunnen absoluut niet verdedigen). Ik weet zeker dat zijn rendement meteen een stuk minder zou worden als je hem linksbuiten zou zetten.

Als ze spelers van het niveau Narsingh, Maher, Bruma, Hiljemark gaan halen, dan hoeft de concurrerende clubs in de Eredivisie niet te schrikken. Het succes van Psv blijft dan beperkt tot 1 jaar.

We zullen wel zien, wat ze gaan halen. Pröpper, Gudelj, Corona, Kishna worden veelvuldig genoemd. Niet de goedkoopste spelers op wellicht Corona na!

21 maart 2015 om 18:29

Want de concurrerende clubs hebben een schikbarende selectie?

Willems als linksbuiten lijkt mij niet eens een verkeerd plan, en dat bijvoorbeeld een Tighadouini halen als back up.
Verdedigend mag er sowieso wel wat bij in de breedte, en verder vooral de goedkopere buitenkansjes uit de eredivisie oppikken; vooral Corona en Gudelj maar ook gewoon Stans, Botaka, Peterson, Mahi, Thomas, Drost, Saymak, Rienstra, Veijnovic, enz.

21 maart 2015 om 11:34

Peterson is gehuurt en meneer Mahi die moet zich eerst nog eens goed ontwikkelen voor hij naar psv gaat. Zijn afmaken is zo mager. Veel mislukte acties en afstandsschoten die niet uit te verf komen.

21 maart 2015 om 12:06

Nee juist niet. Geen goedkope spelers waar je helemaal niks aan hebt. Zo kom je nog geen stap verder..

Depay zou eens een voorbeeld moeten nemen aan jongens als Wijnaldum, de Vrij, Blind etc. Die hebben toch veel langer op eredivisie niveau gespeeld om zich eerst goed te ontwikkelen. naar mijn mening komt de stap voor Depay nu veels te vroeg, hij speelt pas 2 seizoenen basis.

Als je binnen NL kijkt zie ik alleen Boetius, Kishna en Propper als waardige vervang mogelijkeden.

Als dat niet lukt of te duur of ze willen niet, moet je echt naar het buitenland.

Zou Witsel het daar in Sint Petersburg nou echt zo fantastisch naar zijn zin hebben? Proberen?

Of een huuroptie. Speler die eigenlijk te duur is maar niet aan spelen toekomt bij zijn eigen club en een jaartje ervaring op kan doen bij PSV (a la Rekik): Origi

21 maart 2015 om 13:24

Zenit heeft 40 miljoen betaald voor Witsel. Waarom zouden ze die in hemelsnaam willen verhuren aan een club die daar hooguit zo'n anderhalf miljoen per jaar voor zou kunnen missen?

21 maart 2015 om 15:52

Net of witsel naar PSV zou willen na dat gezeik in de media over depay.
Verder speelt hij gewoon wekelijks bij zenit om over zijn salaris nog maar te zwijgen.

Witsel? Meen je dat nou serieus?
Of hij het naar zijn zin heeft of niet, ik denk dat hij bij Zenit zo'n 4 a 5 keer zoveel verdient dan dat hij in Eindhoven zou verdienen.
Een speler huren zou inderdaad niet eens zo'n gek idee zijn.
Iedereen heeft het maar over Depay, Wijnaldum en Willems, maar ik denk dat de gehuurde Guardado het ontbrekende puzzelstukje is ten aanzien van verleden jaar, ik denk dat PSV zonder hem geen straatlengte voor zou hebben gestaan op de rest.

Ik vind het verstandig van PSV dat ze nu al bezig zijn om invulling te geven aan een eventueel vertrek van die sterkhouders.
Bij Ajax lopen traditiegetrouw de beste spelers altijd op het laatste moment de deur uit en dan kunnen ze als het seizoen al is begonnen weer opnieuw proberen.

21 maart 2015 om 12:50

Dat zal bij PSV ook gebeuren hoor. De topcompetities beginnen gewoon later met winkelen. Ik denk dt dat komt omdat ze zich niet in de kaart willen laten kijken. Je geeft de andere clubs dan de ijd om te reageren als je je versterkingen te vroeg haalt. Dat geldt vooral voor Engeland. Kijk maar eens hoe lang Arsenal wachtte voor ze bekend maakten dat ze Ozil hadden gecontracteerd. PSV heeft tot nu toe geen spelers aan dit soort clubs verkocht. Ja, lager in Engeland, maar daar wordt dit spel nog niet gespeeld.

21 maart 2015 om 13:40

Witsel is misschien wat te ambitieus van mij.

Maar een speler van een topclub huren die daar net tegen het eerste team aanzit en die ze een jaartje ervaring als basisspeler willen laten opdoen kan voor PSV heel interessant zijn. Dan kun je misschien net een niveautje hoger krijgen dan bij koop. Zie bijvoorbeeld de constructie met Origi: Liverpool koopt hem en stalt hem nog een jaartje bij Lille. Zon constructie is voor psv aantrekkelijk zo'n talent kun je zelf niet betalen maar op deze manier heb je hem wel in je team. En met een beetje geluk kun je de salariskosten nog delen ook want voor zo' n uitlenende club is het ook een investering: een jaartje spelen, mits het goed gaat, laat de waarde stijgen.

Denk dat Depay, Wijnaldum, Ritzmeier en Hiljemark sowieso vertrekken. Daarnaast hoop ik dat Schaars ook vertrekt. Ook toen hij niet geblesseerd was bracht hij niet wat je van een speler met zijn ervaring mag verwachten. Voeg daarbij dat Willems en Arias mogelijk ook vertrekken, Isimat en Rekik mogelijk terugkeren naar hun clubs en PSV kan een serieuze leegloop meemaken. Ben benieuwd hoe ze dat op gaan vangen. Hoop dat ze die back van Brugge weten te halen en erin slagen Pereira terug te halen. Verder zou ik onderzoeken of Assaidi de vervanger van Depay zou kunnen worden en of Chery zo goedkoop is als ie zegt...

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren