Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Barça, Real of Bayern zou hier met vijftien punten verschil kampioen worden’

Laatste update:

Voor het eerst in jaren is er geen enkele Engelse club actief in de kwartfinale van een Europees toernooi. Chelsea, Arsenal en Manchester City vonden hun Waterloo bij de laatste zestien van de Champions League en donderdag werd Everton als laatste overgebleven Engelse club uit de Europa League gewipt. Volgens oud-Manchester United-middenvelder is de reden simpel: de spelers van de Engelse topclubs zijn gewoon niet goed genoeg.

/

“Stel je voor dat Barcelona, Real Madrid of Bayern München in de Premier League speelt. Die clubs zouden met tien of vijftien punten verschil met de rest kampioen worden”, schrijft Scholes in The Independent. “Zelfs Paris Saint-Germain en Juventus zien er beter uit dan de clubs in de huidige top vijf van de Premier League.”

Volgens sommigen speelt het feit dat er geen winterstop is Premier League parten, maar Scholes heeft een andere reden. “De grote twee van Spanje en bayern München hebben gewoon betere spelers”, luidt de conclusie van Scholes.

Denk je dat Barcelona, Real Madrid of Bayern München met vijftien punten verschil kampioen zou worden in Engeland?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Toch wel weer schrikbarend hoe slecht de Engelse clubs het doen in Europa, in alle Europese competities zijn ze er voor de kwartfinale uitgevlogen, de Spanjaarden domineren weer op het hoogste podium, voor de competitie die zich de beste terwereld noemt is het wel heel zielig, Engeland heeft de interessantste clubs qua voetbal geschiedenis maar ik blijf erbij dat ik la liga een betere competitie vind ook voetballend spelen zelfs de subtoppers aantrekkelijk technische voetbal.

20 maart 2015 om 16:07

Kijk ook even hoe. Everton vloog eruit door 3 goals die Dinamo nooit meer gaat maken. Eruit liggen tegen Barcelona kan gebeuren. Besiktas, Monaco en Fiorentina kan inderdaad niet, en een Hull hoort gewoon niet in Europa thuis. PSG was tactisch falen van Mourinho.

En welke criteria heb je nodig voor beter? Want de PL, BL en PD ontlopen elkaar nauwelijks iets in kwaliteit. Qua spelers loopt de PL een eind voor op de rest, technisch is het beter in Spanje en Tactisch in Duitsland.

Plus het feit dat de vorm van de dag enorm belangrijk is in de CL. Arsenal heeft 1 offday gehad, en daar betaal je gewoon gelijk voor. Terwijl dat in een competitie niet zo is. En iedere club heeft ieder jaar minimaal 1 offday, geen uitzonderingen. Voor Bayern was dat Wolfsburg uit, om er maar een te noemen.

20 maart 2015 om 16:11

Arsenal heeft zo'n offdag ieder jaar in de Champions League in de 1/8 finales. Dat is geen toeval meer. Van Barcelona is het geen schande om te verliezen, maar wel op de manier hoe Manchester City dat heeft gedaan. Tactisch enorm gefaald. Liverpool heeft een relatief makkelijke groepsfase in de CL niet overleefd.

En wat bedoel je met spelers van PL lopen een eind voor op de rest?

20 maart 2015 om 16:14

Verschil is dat Engeland heel fysiek is, maar qua balcirculatie en doeltreffendheid vind ik het altijd minder dan wanneer je bij een Barca/real/bayern kijkt. Die ploegen doen fysiek niet veel onder voor PL ploegen, maar kunnen veel sneller spelen en hebben bovendien spelers voorin lopen die dodelijk effectief zijn. In de PL lopen aardige spitsen, maar geen wereldtoppers. Suarez was bij Liverpool de beste spits in de PL. In La Liga is hij misschien de nummer 4 of 5. (messi op 1, Ronaldo 2, Neymar 3, Benzema 4, Suarez/bale 5/6?). Dat is gewoon het verschil, de absolute top speelt niet in Engeland bij maar bij Real/barca/bayern.

Daarnaast vind ik de stijl en filosofie bij veel Engelse clubs altijd korte termijn gericht, Barca/bayern hebben zeker een duidelijkere filosofie en duidelijkheid binnen de club. Een City zie ik bijv. zelden met verzorgd voetbal spelen.

20 maart 2015 om 16:15

Qua spelers loopt de PL een eind voor op de rest? Wat heb jij gerookt? De allerbeste spelers zitten op een enkele uitzondering juist in Spanje. De beste speler van de laatste 2 seizoenen (Bale en Suarez) is zelfs naar Spanje vertrokken.

20 maart 2015 om 16:17

Allemaal drogredenen en dat weet je zelf ook. Ik word altijd zo moe van die mensen die ten kosten van alles hun club of in dit geval de competitie willen verdedigen. Wees gewoon eerlijk, er wordt al jaren matig beleid gevoerd door het gros van de Engelse clubs. Neem alleen al het feit dat er zo weinig Engelsen bij de topclubs spelen. Het voetbal in Engeland is niet meer van het volk en dat zie je terug in de stadions. Daar zie je alleen nog maar toeristen en rijke punjabis. Old Trafford is tegenwoordig doodstil, bij Chelsea klaagt men en over City en Arsenal hoef ik al helemaal niet te beginnen. Geen voetbal sfeer, geen prijzen. Zo simpel is het gewoon

20 maart 2015 om 16:21

Qua spelers loopt de Pl helemaal niet voor op de rest. In de Premier League heb je een hoop teams die voor de 1ste 4 kunnen strijden. Maar Barca en Real zijn echt wel een stuk beter dan City , Arsenal , Utd en Chelsea. Dan hebben ze in Spanje nog Atletico die gelijk is aan City en Chelsea. Wat op dit moment de 2 beste teams van Engeland zijn. Over het algemeen is de Premier League interessanter omdat er meer boeiende teams mee spelen. Zo heb je in Engeland Southampton , City , Utd , Arsenal , Tottenham , Chelsea en Liverpool. Terwijl het in Spanje ophoud met Real , Atletico , Barca en misschien nog Sevilla en Valencia. Maar de beste spelers ter wereld spelen gewoon in Spanje. En dat is ook niet zo gek. Want teams als Barca en Real zijn slim genoeg om gewoon jaarlijks 2 absolute topspelers te kopen. Terwijl in Engeland veel net niet top spelers worden gehaald.

20 maart 2015 om 16:28

Het enige wat ik hierboven lees zijn excuses.

Dat van Arsenal is geen Off Day je kan niet elk jaar dezelfde offday hebben. Het betekend dus dat je simpelweg geen progressie boekt.

20 maart 2015 om 18:33

@ stravven

Toen de wedstrijd city - barca geloot werd gaf je aan dat het een goede graadmeter zou zijn om de kracht van de competities te meten. Op dat moment waren het de nummers twee van beide competities.

Ik ben benieuwd wat jouw beeld is van deze ontmoeting, en hoe je het binnen het kader van jouw eigen uitspraak beoordeelt.

20 maart 2015 om 19:44

Andonis

Geloof me je gaat geen antwoord krijgen.

22 maart 2015 om 09:08

Leuk verhaal dit. Maar zo kunnen we alles verbloemen. Nederlandse clubs? 'Ja, Feyenoord en PSV hadden een enorm zware loting, doe je niks aan, kan gebeuren' 'Ajax had tegen Dnipro een off-day, ja kan gebeuren'. De claim dat het de beste competitie is, wordt gewoon steeds meer onwaar bewezen. Ze falen vooral in Europa collectief, hetzij tegen minder sterke, hetzij tegen sterkere tegenstanders.

20 maart 2015 om 16:18

Het is al jaren niet meer de beste maar nog altijd de leukste en dat zal het altijd blijven. Maar dat is uiteraard mij mening ik vind bijvoorbeeld La Liga een vreselijk competitie om naar te kijken.

20 maart 2015 om 21:30

De leukste op basis van jouw per definitie subjectieve parameters. Iemand met andere parameters vindt misschien dan wel weer de Primera of de Bundesliga of wie weet de Eredivisie de leukste.

20 maart 2015 om 16:52

het grote verschil is dat het algemene niveau in engeland veel hoger is, wat in engeland laatste staat kan in duitsland en vooral in spanje toch vrij simpel lage middenmoot spelen. dat maakt de competitie ook zwaarder in mijn ogen. de duitse competitie is nog wel aardig maar vooral die van spanje is het na plaats 8 of 9 toch echt om te huilen met het niveau die zouden in nederland ook zo ongeveer op die plekken staan, en vooral verdedigend is het schrikbarend slecht buiten de eerste 8 ploegen om.

20 maart 2015 om 17:19

Grote onzin. Wat in Engeland laatste staat, doet qua voetbal enorm onder voor de ploegen die in spanje en Duitsland laatste staan. Neem de balcirculatie, die is zo traag als dikke stront in een trechter.

20 maart 2015 om 17:31

En nog blijven die ploegen in Spanje tactisch en vooral technisch vele malen sterker dan de ploegen in de PL. Altijd die excuses. Wie gaat er altijd met de Europese bekers meestal gaan lopen? De Spaanse ploegen zijn misschien minder van naam, maar voor de rest hebben ze op elk opzicht betere teams dan de ploegen in de PL. Ik vind de PL een hype, meer niet. Voor zoveel geld dat er in die competitie zit stellen de ploegen niks voor.

20 maart 2015 om 19:03

Engelse clubs kunnen niks tegen Spaanse clubs, en dat is al duidelijk te zien.
Messi alleen heeft Manchester City weggespeeld laat staan hele team.
Spanjaarden hebben het betere voetbal (imo)

20 maart 2015 om 19:41

Hahaha dikke stront in een trechter, hardop gelachen om die😅

21 maart 2015 om 03:13

Dikke onzin, net zoals dat geldt voor de topploegen zijn ook de middenmotors en de laagvliegers in Engeland van minder niveau dan die Spanje en Duitsland. Het beste voorbeeld: Hull City staat geeneens op een degradatieplaats in Engeland maar werd gewoon Europees uitgeschakeld door het Belgische SK Lokeren, dat in de Belgische competitie slechts op een 8ste plaats is geëindigd. Geloof me, zoiets zie ik met een Spaanse of Duitse ploeg nog niet zo snel gebeuren. De Engelse topploegen stellen dus niet veel voor, maar ook de stelling dat de Premier League sterker is in de breedte kan doorverwezen worden naar het rijk der fabelen.

20 maart 2015 om 19:29

Moet je wel even nagaan dat Scholes pas een rookte is. Kijk eens wat er in Spanje voor teams rondlopen. Eibar, ud Almería real betis rayo vallecano. Die teams zouden nog gemeens in de championsship spelen. Bpl is gewoon veel vermoeiender en fysieker. En voor Arsenal was het ongelukkig dit jaar, Chelsea stom. City kan gebeuren etc. Scholes moet eerst maar eens naar analysten school gaan wamt wat kan ik me ergeren aan hem carragher, Phil neville en redknapp jr.

20 maart 2015 om 20:07

Heb daarnet iets gepost. De ploegen hebben enkel hun naam mee, meer niet. Dus, dat een Almeria of een Betis niet mee zou kunnen is bulls**tt. Die ploegen hebben genoeg techniek om in de PL mee te kunnen. Ze spelen die ploegen gewoon kapot door de bal leuk rond te tikken. Laat de Engelsen maar lopen achter de bal. De Europese bekers worden doodleuk op het einde van het seizoen meestal door de Spaanse clubs in de wacht gesleept. En dat je zegt dat de competitie zwaar is. Ze spelen al jaar en dag zo, dus hun ritme zou ook aangepast moeten zijn aan die ritme. Is weer zo'n excuses dat weer gebruikt wordt. De Spaanse ploegen zijn beter punt. De Europese bekers bevestigen dit telkens maal weer.

20 maart 2015 om 21:31

2jaar geleden heef chelsea champions leugue gewonnen dus ssssst

21 maart 2015 om 03:18

Maar dat zijn ze toen echt niet geworden omdat ze de beste ploeg waren. Ze hadden alle mazzel die je maar kan hebben en speelden zowat het lelijkste voetbal dat je je maar kan inbeelden. Zelfs de nummer laatst in Spanje speelt veel verzorgder en attractiever voetbal dan Chelsea toen, en tot op zeker hoogte ook nog steeds vandaag.

Ik wil zelfs zover gaan dat ik denk dat Ath. Madrid een goede kans zou maken om kampioen te worden. De PL ziet er leuk uit maar de Sp. Liga speelt men het beste voetbal op elk linie.

20 maart 2015 om 16:09

Atletico speelt puur fysiek voetbal. Met het aantal wedstrijden dat je in Engeland speelt en dan ook nog eens meegerekend dat ze niet zo'n brede selectie hebben als anderen zouden ze in maart helemaal kapot zijn

20 maart 2015 om 16:10

Tevens kunnen zij zich geweldig opladen voor een wedstrijd. In competitie verband is dat al anders. Zie je ook in de PD

20 maart 2015 om 17:20

Laten we Atletico met City vergelijken als voorbeeld. Atletico speelde vorig seizoen meer wedstrijden dan City. Daarbij beschikken ze momenteel over een selectie bestaande uit 22 spelers, waar City er 23 heeft. De verschillen zijn dus minimaal. Jij schetst echter het tegendeel.

20 maart 2015 om 17:50

@maldini
Afgelopen seizoen heeft Atletico 10 wedstrijden meer gespeeld dan de kampioen van Engeland. Waar komen jullie toch met die onzin. De competitie van Spanje en Engeland zijn evenveel wedstrijden. Enig verschil is de League Cup en daar spelen de meeste clubs met een b-selectie. Dit hele argument van meer wedstrijden is gewoon ondoordacht. Zoek een willekeurige speler uit de Engelse top op en vergelijk dit met de Top van Spanje en Duitsland. Kijk hoeveel minuten deze maken.. verschilt allemaal niks.

Atletico zou in Engeland een absolute titelfavoriet zijn.

20 maart 2015 om 20:18

Komt ook omdat je in de spaanse competitie een max aan spelers hebt itt de Pl.
Dat argument over een druk schema van de Engelse clubs kan duss ook makkelijk aan de kant worden geschoven. Moet er maar beter gerouleerd worden, een fatsoenlijke jeugdopleiding zijn waar men gebruik van maakt en genoeg spelers inkopen.

Tuurlijk met 15 punten verschil,barcelona,real Madrid,bayern Munchen, hebben winterstop,de Engelsen doen daar niet aan. Wat dus de conclusie is dat die ploegen aan het eind allemaal doodop zijn!

20 maart 2015 om 16:03

Precies, vind het ook echt dom dat er geen winterstop is in Engeland want rust is 1 vd belangrijkste dingen die voetballers nodig hebben om in topvorm te komen en te blijven. Hoop dat de winterstop ooit weer terugkomt in Engeland anders zie ik het somber in voor ze

20 maart 2015 om 16:04

Idd, ze zouden kampioen worden met een achttal punten voorsprong, 15 is echt wel overdreven.

20 maart 2015 om 16:08

Is dat zo? Chelsea staat nu ook virtueel 10 punten los van City.

En nee, we gaan niet aan een winterstop beginnen. Hoe wil je anders alle wedstrijden in een jaar passen? Tenzij de interlandperiodes veranderd worden gebeurt dat niet.

20 maart 2015 om 16:11

Is maar goed ook. Wat moet ik anders met kerst kijken? Home Alone?

20 maart 2015 om 16:13

Ja, omdat City, hun voornaamste uitdager, een slecht jaar kent. Scholes beweert dat ze 15 punten boven de rest zouden eindigen. Dan moeten alle Engelse topclubs een rotseizoen kennen. Dus 15 punten boven én Liverpool én Chelsea én City etc.

En ook Real en Barca hebben dit seizoen al een minder periode gehad, ze winnen heus niet elke match in de PL.

20 maart 2015 om 16:36

PL clubs zitten de spaanse clubs gewoon lekker.

PL clubs kunnen niet collectief verdedigen.. Dat zie je bij Man City Tottenham Arsenal Man utd ect.

Alleen Chelsea kan stabiel verdedigen als collectief.. Daardoor staan ze ook 1ste.

20 maart 2015 om 17:30

Ja, virtueel. Chelsea staat 7 punten los met een wedstrijd tegen Leicester tegoed, die winnen ze denk ik wel, dus daarom 10.

20 maart 2015 om 17:55

Barcelona wandelde op het gemakje door City heen, het zag er uit als een wedstrijdje Barca-Levante. Zonder winterstop is het vast wel wat zwaarder, maar het kwaliteitsverschil is ook enorm. Chelsea en City komen in La Liga niet in de top3 hoor.

20 maart 2015 om 17:09

Het winterstop argument is flauwekul. Tussen 2005 en 2012 hadden de Engelsen ook geen winterstop. In die periode zijn 8 CL finales gespeeld, met daarin 8 EPL clubs, waarvan er drie wonnen.

klopt,ik vind het vooral schrijnend om te zien dat het niveau van de topclubs te wensen overlaat in europa. Qua spanning staat de Premier league zeker op top maar qua kwaliteit is het toch een ander verhaal.
Laat ons hopen dat ze uit dit seizoen lessen trekken,ik hoop vooral op Manu dan,in de tijd die geweldige ploeg met Ronaldo en scholes en Rooney...was toch echt wel een leuke ploeg om naar te kijken!

Hier ben ik het in principe wel mee eens met Scholes. De laatste jaren is de BPL gestokt qua niveau. De enige die ik enigzins kans zie maken tegen die clubs (op een goeie dag) is Chelsea. De rest presteert Europees echt heel heel matig.. Maar ik geloof er wel in dat de tijd komt dat de BPL weer de lakens gaat uitdelen!

Duidelijk taal. Wat ik al tijden zeg. Zo sterk is het daar niet in de PL, ja wat betreft de sfeer en entertainment is het van een hoog niveau. Maar het is overduidelijk dat de PL sterker is en teams als Real en Barca daar gemakkelijk kampioen zouden worden zoals Scholes zegt.

Ik denk ook dat het aan de spelers ligt. De kwaliteit van de spelers van Real, Barca en Bayern zijn abnormaal. Wanneer deze teams tegenover Engelse teams staan zie je gewoon de kwaliteitsverschil. Ze worden weg gespeeld en zijn vaak kansloos, dat hebben we afgelopen jaren genoeg kunnen zien. Daarom begrijp ik de mensen ook niet die roepen dat de PL de sterkste competitie is!

20 maart 2015 om 16:10

To be fair: Barcelona en Real worden in Spanje net zo makkelijk kampioen, vergeet dat ook niet he.

En in Spanje heb je Barcelona, Real, Atletico, dan twee jaar niets, en dan de rest. Ja, bij Bayern, Real en Barcelona spelen absolute topspelers, maar in de PL spelen al met al meer topspelers dan in La Liga en de BL.

20 maart 2015 om 16:29

Waar zitten al die zogenaamde topspelers dan het is toch geen toeval dat alle Engelse ploegen uitgeschakeld zijn in Europa dus hoezo lopen alle toppers in de PL ? dat is een volslagen misvatting zoveel echte topspelers lopen er niet hoor er lopen er 2 in Spanje ,messie en Ronaldo en dan pas komt de rest er is verder niet een speler die daar ook maar bij in de buurt komt bij die 2 ,

20 maart 2015 om 17:35

Zoek dan eens een ander land waar je spelers als Lukaku, Cambiasso, Benteke, Ideye, Kramaric, N'doye en Cabella hebt lopen bij de kleinere clubs.

De geschatte gemiddelde waarde van een speler in de PL is zo'n 25 procent hoger dan in La Liga en 40 procent hoger dan in de Bundesliga. En waarde is een van de manieren waarop spelers makkelijker vergelijkbaar zijn.

20 maart 2015 om 19:15

Dat komt omdat elke speler in de PL die maar een bal kan trappen gelijk gezien wordt als een van de beste spelers. De waardes die de spelers hebben in de PL is niet serieus te nemen.

20 maart 2015 om 19:52

Nouu

Rodrigo, Munian, dos Santos, Otamendi, Ituraspe, G. rodriguez , El Arabi..

20 maart 2015 om 22:28

Dat is het topspelers maar geen topteams. Dat is het probleem

Denk dat ook zij het moeilijk zouden hebben tegen de stugge, fysiek spelende laagvliegers. Ik zie ze wel kampioen worden, maar een Juventus of PSG zie ik dan niet zo 123 doen.

20 maart 2015 om 16:07

Ach hou op man. Als je voetbal speelt zoals Real Madrid dat deed in topvorm, als Barcelona en Bayern dat nu doen dan mogen er zelf sumo's van achter staan je word kapot gespeeld.

20 maart 2015 om 16:14

Sumo worstelaars zijn dan ook niet zo beweeglijk, die speelt iedereen wel kapot. Als je ziet hoeveel trappen Hazzard krijgt, dan zou Robben 24/7 geblesseerd zijn. Daarnaast hebben PL clubs nauwelijks rust en zullen Barça, Real e.d. dus veel meer moeten rouleren, wat ten koste gaat van de kwaliteit

Nee scholes...niet zozeer betere spelers, maar wel trainers en staf met een betere filosofie over hoe voetbal gespeeld moet worden. En dat is al jaren zo.

20 maart 2015 om 16:08

Kom op man,kijk gewoon naar de voorhoede van die 3 ploegen,een Messi,Ronaldo en Robben...die vallen niet te vergelijken met eender welke speler in de PL,Hazard mss nog wel in potentie maar voor de rest valt het toch wel vies tegen.

20 maart 2015 om 16:15

Aguero?

20 maart 2015 om 16:18

Aguero zou je ook nog in dat rijtje kunnen scharen klopt! Cuadrado zie ik ook wel potten breken eens hij zn draai heeft gevonden,geweldige technische speler.

Ben het met Scholes eens in deze kwestie. De selecties van de Engelse top tegenover Bayern, Barca en Real is gewoon kwalitatief minder. Vooral in de breedte kunnen ze nog veel stappen maken, de kracht van de breedte in de zin van: Als er gewissels moet worden, weinig tot geen kwaliteit inleveren.
Als je ziet dat City met maar 3 toppers speelt elke wedstrijd(kompany wil i kgeen topper meer noemen in huidige vorm) dan is dat gewoon minder. Chelsea heeft zichzelf de das omgedaan door zo kansloos te voetballen, hoe graag ik Mourinho ook wil verdedigen in deze kan ik dat gewoonweg niet. Liverpool was schandalig op dat moment, Arsenal heeft zichzelf de kakken gezet door Monaco. Al met al is de kritiek terecht, maar een Arsenal en Chelsea hadden 'gemakkelijk' doorgekund.

Dat denk ik niet. Chelsea heeft dit seizoen 9 wedstrijden niet gewonnen. Dus als je daar 15 punten voor wil staan, moet je dus 4x niet winnen tot nu toe.

Het is gewoon een slecht jaar voor de Bpl. Normaal gesproken komen United en Chelsea makkelijk tot de kwartfinale.

"de spelers van de Engelse topclubs zijn gewoon niet goed genoeg."

Die van Juventus, Psg, Dortmund, Atletico zijn wel beter dan de top van Engeland? Schei gewoon uit man. Engeland moet stoppen met het ophemelen van eigen voetballers en eigen competitie misschien komen ze dan wat verder.

20 maart 2015 om 17:29

Die van Juventus, PSG, Dortmund en Atletico zijn op een enkele uitzondering na, inderdaad beter dan die van de Engelse top. Lijkt me niet zo'n rare conclusie.

20 maart 2015 om 19:04

De selecties van Juve, Psg. Dortmund en Atletico zijn zeer vergelijkbaar aan die van Chelsea en City. Deze nieuwe haat trend moet niet gekker gaan worden. Alle spelers van Chelsea en City zijn internationaal bekende spelers die zich individueel hebben bewezen.

20 maart 2015 om 20:07

Juventus, Psg, Dortmund en Atletico hebben in elke linie wel sterke/top spelers.
Bij City zie ik alleen Silva en Aguero en bij Chelsea Hazard en Fabregas.

Spelers als Ramires, Willian, Fernandinho etc. vind ik niet goed genoeg voor de topclubs en dat soort spelers spelen naar mijn mening te veel in de engelse top. Heeft niks met een haat trend te maken, ik kijk nog steeds graag Engels voetbal.

20 maart 2015 om 20:23

@injustish

De PL ligt nu onder vuur dus gaan we allemaal door een bril kijken met de verkeerde scherpte. Het is echt zwaar overdreven wat je zegt man. Neem nou Juventus tegen Dortmund in de CL.

Dortmund:
Weidenfeller
Sokratis
Subotic
Hummels | Topspeler
Schmeizer
Bender
Gundogan | Topspeler
Kampl
Reus | Topspeler
Mkhitarayan
Aubameyang

Je gaat toch niet menen dat Kampl, Miki, Auba, Schmeizer etc allemaal geweldige topspelers zijn? Een Nasri, Navas, Dzeko doen zeker niet onder aan die gasten.

Juventus:
Buffon
Evra
Chiellini | Topspeler
Bonucci
Barzagli
Lichtsteiner
Marchisio
Vidal | Topspeler
Pereyra
Tevez | Topspeler
Morata

Ook hier zie je spelers als Bonucci, Lichtsteiner en Morata. Dat is ook niet allemaal geweldig en zo kan ik wel even doorgaan. Hetzelfde geld voor Atletico en Psg.

20 maart 2015 om 20:28

Zowel City, Chelsea als Juve, Psg, Dortmund en Atleti hebben topspelers en minder goede spelers.

Topspelers City
- Zabaleta
- Kompany (nu even iets minder, maar dat komt ook door de manier waarop City verdedigt. Beschikt over veel individuele kwaliteit)
- Silva
- Aguero

Chelsea
- Fabregas
- Matic
- Hazard
- Costa

Juve
- Tevez
- Vidal
- Pogba
- Chiellini
(pirlo en Buffon zijn minder geworden)

Dortmund
- Gundogan
- Reus
- Hummels

Atletico
- Godin
- Turan
- Koke
(griezmann, Manduviz en Miranda zijn een niveau lager)

Psg
- Ibra
- Silva
- Cavani

"spelers als Ramires, Willian, Fernandinho etc"
Die lopen dus ook bij die andere clubs rond hoor. Lichtsteiner is ook een beperkte speler met veel energie bijvoorbeeld. En zo kan ik er nog meer opnoemen. Maarja je kijkt net als ik veel Engels voetbal, dus ben je veel te kritisch.

20 maart 2015 om 21:35

Ik zie trouwens bij Juventus, Psg, Dortmund en Atletico meer goede spelers dan jij benoemt, maar dat kan natuurlijk...

En of ik te kritisch ben weet ik niet, ik vind het vooral zonde voor zo'n mooie competitie.

21 maart 2015 om 01:40

@injustish

Je bent altijd sneller geneigd om de spelers die je vaak bekijkt af te kraken. Zie de Real Madrid fans die Di Maria Dramaria noemde. En nu met Bale. De Premier League is de populairste liga. Omdat we zoveel wedstrijden kijken, zijn we kritischer. Ik geloof niet dat die andere 4 teams betere spelers hebben. Daar doe je Chelsea en City veel te kort mee.

De reden dat ze dit jaar niet presteren? Dat heeft niet met het materiaal te maken. Tactisch klopt er niks meer van. Mentaal loopt het na de winterstop ook niet lekker. Chelsea werd in de groepsfase met alle gemak 1e. Maar dat zijn we natuurlijk al vergeten. Chelsea zit in een dipje. City is een nog grotere dip.

20 maart 2015 om 22:29

Nou tevez is wel beter dan elke spits in Engeland zelfde geldt voor pogba op zijn positie. Kan nog wel even doorgaan

21 maart 2015 om 01:35

Tevez is nu in vorm. Bij City heeft Tevez bewezen minder talent te hebben dan Aguero. Tevez is altijd beter geweest dan Dzeko, maar Aguero was echt nog een stukje beter nog.

Pogba speelt op dezelfde positie als Toure, Matic en Fabregas. Alleen met Toure is hij te vergelijken, maar de Toure van vorig jaar was sowieso een klasse beter. Pogba wordt nu ook wel erg gehyped, ondanks dat hij gewoon een topspeler is.

Hazard is een betere winger dan de wingers van Psg, Atletico, Juve en Dortmund. Silva is een beter nummer 10 dan de spelers bij Atletico, Psg, Dortmund en Juve. Zo kan ik het ook.

Het is een hype geworden om de PL te bashen. Het probleem van de Premier League ligt niet aan de spelers. Het is een tactisch en mentaal probleem. Vooral tactisch is het Engelse voetbal en met name verdedigen niet meer van deze tijd.

Maar ligt dat niet gewoon aan het type voetbal wat er in heel Engeland wordt gespeeld?
Ik bedoel, trainers en spelers passen zich aan aan het voetbal zoals vrijwel elke ploeg in Engeland speelt. Ofja, voetbal is het niet eens.

Vervolgens komen ze clubs tegen in de CL die een hele andere stijl hebben en daar lijken ze totaal niet tegen te kunnen spelen.

Beetje lastig uit te leggen wat ik bedoel, maar ik denk dat als Real bij wijze van al een aantal jaar de selectie had van Chelsea, ze heel anders zouden spelen. Niet alleen door de trainer maar door het hele spel in Spanje. Misschien zou het niveau van die selectie dan ook een stuk hoger liggen.

Bedoel dan,als Barcelona enz. opeens allemaal in de PL zitten hebben ze fitheid genoeg om het een heel seizoen vol te houden! Als ik kijk naar ploegen als Mc,mu,whu, en al die andere ploegen,dan zijn ze gewoon doodvermoeid en kunnen ze niks meer doen als het ware... Wat dus mij een beetje doet denken dat ze allemaal een soort coach als die Bielsa hebben(waar je ook helemaal niks meer van hoort) Want als je ziet dat MC een hele lange tijd heel goed waren en nu opeens worden verslagen door clubs als Burnley lijkt het me niet gek dat Manuel Pellegrini precies zo'n coach is.....

Niet waar. De vele wedstrijden het fysieke vechtvoetbal iedere week weer en de kleine onderlinge verschillen in de hele competitie zorgt ervoor dat clubs als barca en real niet makkelijk en misschien wel helemaal geen kampioen zouden worden in de pl

20 maart 2015 om 16:14

Kan zo zijn,maar je vergeet dat ze dus zoals je zelf zegt er zo voor vechten dat ze dus doodop raken en al die punten gaan verspelen...

Ik denk dat de winterstop wel een rol van betekenis speelt, jah het klopt dat de engelse topclubs elke positie dubbel bezet hebben maar het gaat om je beste elf mensen, spelers die op de bank beginnen behoren niet tot je beste elf. Tuurlijk lever je kwaliteit in als aguero niet speelt en Bony wel, Costa of Remy. Deze kerels spelen gewoon het hele jaar door zonder rust en elke sporter weet hoe belangrijk rust kan zijn.

Maar hoe dan ook, de spelers zijn kwalitatief gewoon beter van Real/barca en Bayern. Het voetbal is daar ook gewoon een stuk verder. Chelsea is de afgelopen jaren ver gekomen omdat ze de topteams het spel lieten maken en er zelf uit counterde, snap ik ook wel want de selectie is nooit meer wat het geweest is na 2010.

Tegen PSG moesten ze het spel maken en dan lijkt het eigenlijk voor een europees top team nergens op. Jah Chelsea speelt geweldig in de barclays premier league maar dan is er schijnbaar toch minder angst om een keer tegen een zeperd aan te lopen, in de CL betekent dat gewoon eruit geknikkerd worden en ik denk dat Mourinho dat nooit zou toelaten: te veel aanvallend voetbal en te ver van de goal af met allen risico's van dien.

Hopen dat het niveau snel opgeschroefd word!!

20 maart 2015 om 16:15

Maar de winterstop was geen reden toen een aantal jaar geleden meerdere Engelse clubs in de halve finales van de Champions League kwamen. Zijn dan de Duitse/spaanse clubs veel beter geworden en de Engelse clubs juist niet?

Het niveau moet echt hoger en als je dan ziet hoe zo'n Everton verliest van Dynamo Kiev, Tottenham Hotspurs van Fiorentina en Liverpool van Besiktas....tja. Erg bedroevend.

20 maart 2015 om 16:20

Een united met Ronaldo, Rooney, Tevez, Berbatov was gewoon abnormaal hoog niveau, Chelsea met Drogba Anelka Malouda Joe Cole, dat zijn andere tijden, nu spelen er kwalitatief mindere spelers en als deze spelers ook geen rust hebben in de winterstop.

Ik denk dat 't wel beinvloed, als ik zie dat Fabregas pre winterstop zoveel beter was.

20 maart 2015 om 16:27

Maar fabregas heeft dat ook bij Barcelona gehad, dus lijkt me niet dat het aan de winterstop ligt.

Het is eigenlijk gewoon een feit dat Bayern Munchen, Barcelona en Real Madrid betere spelers hebben. Maar dat is geen excuus voor de Engelse ploegs om zo makkelijk neer te gaan in de Champions League. Zoals ik ook al boven in een ander reactie heb gezegd, het is echt geen schande om van Barcelona te verliezen. Maar het gaat om de manier waarop. Manchester City had totaal niks in te brengen en zij zijn wel de kampioen van afgelopen seizoen. Dan mag je echt wel meer verwachten. Kijk hoe een PSG met 10 man speelt tegen Chelsea.

Chelsea heeft nu ook een topselectie, en gelukkig komen zij de laatste jaren wel ver in de champions league. Maar ook van hun had ik meer verwacht tegen Psg. Liverpool is er ook kansloos uitgevlogen in de CL & EL. Dat geldt ook voor de Spurs en Everton. En ik weet echt niet waar het aan ligt, want hun selectie is niet minder dan de tegenstander waar ze het tegen op moesten nemen.

Eigenlijk is de engelse competitie veel te zwaar. BPL, fa cup en ligue cup zonder winterstop. Daarbij de programma van alle top ploegen zijn super zwaar. Maar al bij al ik denk meer dat het een incident is. Volgend jaar een ander verhaal. Niet vergeten dat het sinds 92'
dat Engelse ploegen vroegtijdig uitgeschakeld werden in Europese kampioenschappen.

Scholes moet echt trainer worden.
Die man weet waar hij over praat.
Hij houdt niet van teams/spelers overschatten.
Hij is zeker vaak kritisch maar heeft ook bijna altijd gelijk.
En ook nu heeft hij gelijk.

20 maart 2015 om 16:20

Ik denk dat je er ook wel vanuit mag gaan dat Scholes binnen een paar jaar de trainer van Man Utd is. Clubman met verstand van voetbal, nu leert hij bij van van Gaal dus dat kan helemaal niet meer fout gaan!

Ik denk dat Louitje, over enkele jaren, ook niet zal ontkennen dat hij een grote bijdrage heeft gehad in de trainer Scholes als deze als trainer gaat presteren in ieder geval.

20 maart 2015 om 16:28

Ja want Scholes zit natuurlijk ook echt in de staff van Manchester United.

20 maart 2015 om 16:31

Het spijt me donders, was even in de war met Giggs.
Daar gaat m'n betoog !

Van de afgelopen 10 CL finales stond er slechts 3 keer geen Engelse ploeg in. Waaronder de laatste 2 finales, dat dan wel

Er zit inderdaad waarheid in deze uitspraak, ik denk dat het te maken heeft met dat de Engelse competitie te zwaar is, met te veel clubs die kans maken op kampioenschap, of in dit geval plek 4. Bij andere competities vechten vaak gewoon 2 clubs om een cl ticket, maar hier nu in ons geval wel 5.. Ook hebben we geen winterstop, dat telt allemaal mee dat de Engelsen gewoon niks voorstellen in Europa

Komt het niet gewoon doordat Real en Barca gewoonweg veel meer geld uitgeven aan het kopen van spelers? 100 miljoen is daar blijkbaar niks.

Bale ronaldo neymar en suarez...

Die gekke bedragen zie je in de BPL een stuk minder. Di maria dan wel, maar verder....

22 maart 2015 om 07:53

40 miljoen voor Shaw
50 miljoen voor Ozil
50 miljoen voor Mata
40 miljoen voor Fabregas
40 miljoen voor Costa
75 miljoen voor Di Maria

Ik houd het redelijk netjes, als ik alles erbij moet zetten, nou...

Als City Neymar of Messi konden halen, Suarez en Ronaldo ook trouwens, dan hadden zij allang over die honderd miljoen geweest.

23 maart 2015 om 07:33

Zet de bedragen van Real van de laatste 5 jaar en dan ook naast.. En de bedragen van Neymar en suarez bijvoorbeeld.

Die 2 geven veruit het meeste aan transfers uit.

Het is ook lastig met een beperkt budget natuurlijk.

Zou het ook niet gewoon aan de speelwijze van de Engelse ploegen kunnen liggen dat de spelers zo vermoeid zijn? Hoog tempo, aanvallend voetballen en veel heen en weer rennen. Niet alle clubs natuurlijk, maar over het algemeen is het positiespel vele malen minder dan in Spanje. Daar laten ze de bal veel meer het werk doen, spelen ze zo nu en dan even een tempootje lager en hanteren ze minder de lange bal. Als ik Barca zie spelen kan ik me vaak nauwelijks voorstellen dat die spelers helemaal op zijn na de wedstrijd. Die laten alles er zo makkelijk uitzien door simpelweg goed positiespel te spelen en daardoor hoeven ze veel minder meters te maken.

20 maart 2015 om 19:13

Vergis je niet. Ondanks Barcelona's positiespel behalen zij als team haast identieke cijfers omtrent gelopen meters als de meeste teams op Europese velden. Ik denk zelfs meer dan vele teams. Zij passen inderdaad meer, maar daarvoor dienen de spelers te moeten lopen. Zonder een vrije man kun je namelijk niet passen. Positiespel wilt juist zeggen dat men moet bewegen.

22 maart 2015 om 07:55

Ik ben het met jou eens. Veel kick and rush, dan raak je wel een keer uitgeput. Leuk om te zien, maar dom

Je kan eenmaal niet altijd domineren in de top. Je hebt gewoon tijden dat het niet(minder) loopt. Mensen, in dit geval Scholes, vergeten de tijden toen de Engelse teams de CL domineerden(maar dat werd wel beschouwd als: normaal). Hebben de Engelse clubs een dipje, worden ze meteen kapot gemaakt.
Tja, mensen moeten iets zeggen toch, anders is de ochtendkrant zo leeg....

20 maart 2015 om 18:20

Ik denk dat Scholes niet is vergeten dat teams uit de PL uitstekend presteerden in de CL, gezien hijzelf daartoe heeft bijgedragen. Het is simpelweg niet relevant wat er in het verleden zich afspeelde. Het gaat namelijk om het heden. Daarin is het een feit dat de teams uit de PL niet meer actief zijn in de Europese competities, alsook het een feit is dat ze de laatste jaren minder presteren in Europese competities dan voorheen. Het punt dat Scholes wil maken is in principe deze feiten. Je kunt hoog of laag springen, maar daar kun je niet omheen.

20 maart 2015 om 19:37

In principe geef ik je geen ongelijk, alleen wilde ik duidelijk maken dat je het/een probleem zo snel moet aankaarten. Clubs kunnen een dip hebben , geef ze dan fatsoenlijk de tijd om te herstellen. In zijn tijd werden de bpl clubs juist meer beschermd, dus vind ik dat hij deze clubs iets meet moet steunen of ten minste de tijd geven

20 maart 2015 om 19:39

NiET zo snel*

20 maart 2015 om 20:02

Wat je zegt klinkt logisch. Echter lijkt het mij juist wel een groot probleem. Juist een die aangekaart dient te worden. Het Engelse voetbal ligt in de basis zo dat tactiek minder prominent is dan bijvoorbeeld in het Spaanse voetbal. Voorheen (voor 2009) was het geen probleem, want toen was voetbal minder tactisch dan nu het geval is.

Nu voetbal tactisch van een hoger niveau is, zie je dat het Engelse voetbal langzamerhand het onderspit moet delven. Ze kunnen het enigszins maskeren door hun grote hoeveelheden geld. In de nabije toekomst zal het steeds meer gemaskeerd worden, gezien er een nieuwe lading aan geld binnen zal stromen.

Willen ze tactisch mee met anderen zullen ze de basis van hun voetbal moeten zien te revolutioneren. Niet het probleem verloochenen door alsmaar meer geld erin te pompen.

Die teams liggen ook iets vaker met de pootjes omhoog naar de PL te kijken en kunnen af en toe lekker rustig aan doen tegen een slechte degradant.

Arsenal, United en Liverpool pakken momenteel niet meer de grote topspelers, maar dat duurt niet lang meer.

- Arsenal durft meer geld uit te geven en word elk jaar beter
- United zit in de opbouwende fase en smijten met geld
- Chelsea kan topspelers aantrekken en doet normaal mee om de Cl
- Liverpool word ook steeds beter en ook niet bang om geld uit te geven
- City trekt ook topspelers aan die geld willen

Momenteel zitten gewoon 2 topclubs in een dip

20 maart 2015 om 16:50

Jij verwoordt hier precies wat volgens mij de Engelse visie is. Gewoon wat meer uitgeven en dan komt het vanzelf wel weer goed. Arsenal is tactisch overklast door nota bene Monaco, Chelsea kon met een man meer niet van PSG winnen, City had helemaal niks in te brengen tegen het positiespel van Barcelona. Zou je niet denken dat ze zich in Engeland meer op tactiek en speelwijze moeten richten? Alleen City was qua materiaal minder dan Barcelona. Arsenal, Chelsea en ook Everton gisteren verloren allen van mindere ploegen.

20 maart 2015 om 17:00

Nee zo moet je het ook weer niet zien, maar ben het gedeeltelijk met je eens.

- Wenger word al jaar en dag overklast tactisch gezien
- Mourinho had pech, dat had niets met tactiek te maken vind ik
- City is geen team, te veel geld te weinig club, enigste clubmens speelde wel een kei van een wedstrijd (hart).
- United en Liverpool opbouwende fase

Everton die je noemt speelt al heel het seizoen belabberd dus dat is ook wel een beetje logisch dat ze in Europa dat ook doen

20 maart 2015 om 18:30

Als je met een man meer het onderspit moet delven, dan lijkt mij dat zaken als geluk of pech niet ter sprake komt. Dan heeft het juist alles met tactiek van doen. Een man extra brengt enorm veel voordelen met zich mee, wat geheel logisch is. Zowel mentaal als fysiek als tactisch ben je dan normaliter in het voordeel. Desondanks lukte het Chelsea niet om te overtuigen, dus lijkt mij dat enkel zijzelf blaam treffen.

21 maart 2015 om 03:34

Ben ik het mee eens. In de PL blinken ze maar in een ding uit....... geld uitgeven. Op alle andere vlakken lopen ze lichtjaren achter op zowat alle andere competities. Ik zou zelfs durven stellen dat het vele geld in de PL de competitie meer kwaad dan goed doet.

22 maart 2015 om 07:40

@schop1989

Volgens jou;
Arsenal slecht.
Chelsea slecht( zeg jij niet, maar ik doe het wel voor je, gewoon slechte tactiek)
City slecht.
United nog niet goed, dus slecht.
Liverpool idem.

Eindstand; BPL valt zwaaaaaarrr tegen. Het doet pijn, ook bij mij.

Dat van de winterstop is echte lulkoek.. En meer wedstrijden. Bla bla. Welke club uit de BPL heeft vorig seizoen meer wedstrijden gespeeld dan de top 3 van Spanje en Sevilla?

Lachend kampioen zelfs, de BPL is tactisch echt dramatisch en de topclubs daarin ook, hoewel Arsenal nog wel eens een uitzondering vormt maar gewoon kwaliteit ontbeert. Die clubs worden scheel getikt, zeker met alle ruimte die ze graag geven bij Engelse ploegen.

Gelukkig dat Messi blijft bij Barclona .
Maar Ronaldo en Bale i ik nog wel vertrekken na Engeland is dadelijk geld genoeg daar .
Ja Fox regeld het wel het voetbal word dadelijk onbetaalbaar .

Ik denk niet dat ze gemakkelijk kampioen worden aangezien ze in engeland geen winterstop is.

De engelsen hebben gewoon een rot seizoen achter de rug. Volgend seizoen zie ik ze verder komen in de CL ik zie clubs als Chelsea, City en United wel de kwartfinale of verder halen volgend seizoen.

Deze 3 clubs zijn idd (of eigenlijk 2, Real is momenteel niet in goede doen) een maat groter dan de rest in Engeland, maar die competitie is wel veel sterker dan de Primera Division en de Bundesliga. In de PD spelen naast Barca en Madrid nog Atletico en Valencia... De rest komt daarna pas. In de BL heb je Bayern, nu Wolfsburg en traditiioneel Dortmund, maar daar is de kous ook mee af... Dus de tegenstand in de PL is veel groter met Arsenal, Chelsea, City, Manu, Liverpool (en af en toe Tottenham)
Dus 15 punten is misschien wat veel...

20 maart 2015 om 18:38

Het ligt eraan hoe je 'sterker' definieert. Met het oog op Europese competities staat de Spaanse competitie ruim bovenaan op de UEFA-coëfficiëntenlijst. De Engelse en Duitse competities volgen respectievelijk op plaats twee en drie. Dit lijkt mij de meest objectieve graadmeter wat betreft het niveau van competities. Al de rest is subjectief in te vullen. Er bestaat namelijk geen beste competitie.

20 maart 2015 om 23:27

Klopt, maar ik hield vast aan het aantal topploegen binnen 1 competitie. Dan is Engeland toch wel sterker dan de overige competities. Echter is Engeland sterkste idd niet opgewassen tegen de Spaanse en Duitse grootmachten.

20 maart 2015 om 23:56

Dat ligt er net aan hoe je 'topploeg' definieert. Maar ik begrijp geheel wat je wilt zeggen en ik ben het ook wel met je eens in hoofdlijnen. Alleen is er altijd ruimte voor nuancering.

22 maart 2015 om 07:45

Voor jou niet, voor mij wel. Vandaag gaan er bijna 500.000.000 mensen naar de Clasico kijken. Zegt genoeg, denk ik.

Vergelijken tussen de premier league en primera division is geen vergelijking.
Premier league is veel dichterbij elkaar.

Barcelona real en ath madrid spelen ieder maar 4 top wedstrijden dat ia tegen elkaar.
De rest is zo'n laag niveau vergeleken met die clubs dat ze zelfst kunnen rouleren met hun beste 11spelers.

Premier league heeft veel meer goede clubs waar je als top club echt met je 11 beste moet spelen en ook goed spelen want anders loeren clubs als southanpton,westham,swansea,everton,tottenham,west brom wich op hun puntjes.

Daarbij athletico madrid gaat zeker niet met 2 vingers in de premier league kampioen worden.
Want diego costa heeft het laatste weken bijzonder moeilijk bij chelsea met scoren, die felipe basis speler bij ath madrid nu bank bij chelsea, falcao ook oud speler ath madrid raakt nu anders geen pepernoot.

Nee real madrid en barcelona zouden wel kampioen worden maar zouden dan veel meer moeite hebben in de champions league!!

Premier leaue heeft meer moeilijkere wedstrijden dan de primera divsion clubs als elche,getafe,vallecano,almeria dat stel allemaal niks voor

20 maart 2015 om 18:43

Je gebruikt foutieve logica. Dat Costa momenteel moeite zou hebben met scoren bij Chelsea wilt niet zeggen dat dat ook het geval zou zijn mocht hij met Atletico in dezelfde competitie actief zijn. Het zijn namelijk twee verschillende teams. Hetzelfde geldt voor je andere voorbeelden.

22 maart 2015 om 07:33

Dit is niet waar. Tussen Barca en nr 4 Atletico zit vandaag de dag 5 punten. Hoe is dat in Bpl?
Al bijna het hele seizoen zijn de topscorers Costa en Aguero. Zij komen beide van Atletico, niet eens van Barca of Real. Suarez, vorig seizoen beste speler van Bpl, nu 1 van topspelers. Niet meer dan dat. Bale is schandalig slecht.

Ach het fluctueert gewoon. Op dit moment loopt Engeland wat achter en over tien jaar zijn ze weer de beste. Zeker met de nieuwe TV deal gaat Engeland echt wel weer een inhaalslag maken de komende jaren, want uiteindelijk draait het gewoon om centjes.

21 maart 2015 om 03:40

Als het alleen om de centjes zou draaien dan zouden de Engelse clubs al vele jaren met alle Europese bekers aan de haal gaan, maar de PL en het falen van haar ploegen ik Europa toont juist aan dat voetbal meer is dan alleen de centjes.

22 maart 2015 om 07:47

Inderdaad. Beleid. Zonder beleid kom je er niet. Dan zouden ze evt. kunnen zeggen dat ze over 10, 15 jaar weer de beste zijn.

Ik blijf erbij , meer engelse ( ENGELSE !! ) voetballers laten spelen en hun eigen spelstijl weer gaan bezigen zou al wonderen verrichten ,
. Hun eigen fysieke spelletje van de 80er en 90er jaren weer spelen , met jongen die gras vreten !!

Dit is echt grote onzin. In de Premier League spelen veel ploegen anti voetbal tegen de topclubs. Je kan ook als Barca/real zijnde niet alles winnen in de PL. Natuurlijk zouden ze meedoen om het kampioenschap en de drie grote titelkanidaten zijn. Maar de PL moet je qua hoe zwaar de competitie is niet onderschatten. Juventus en PSG zouden net als City en Chelsea ongeveer evenveel punten pakken.

21 maart 2015 om 10:17

En in Spanje wordt er geen anti voetbal gespeeld? Volgens mij speelt Barcelona al z'n 6-7 jaar onafgebroken tegen teams die alleen maar de bus parkeren. Wat een smoes.

21 maart 2015 om 11:29

Dat gebeurt in Spanje zeer zeker ook. Maar die doen dat toch anders. Ik zal wel subjectief zijn, maar de bus in Engeland ziet er net wat extremer uit. Met net wat meer fysieke spelers, waardoor je er nog moeilijker doorheen komt.

Verdedigen zoals QPR dat deed in 2012 tegen City, dat zie je niet zo snel in Spanje. Daarnaast is het niet de norm om de bus te parkeren in Spanje, maar het gebeurd wel. In de PL spelen veel clubs standaard de bus en zeker tegen de toppers.

21 maart 2015 om 13:39

Dan kijk je toch echt geen Spaans voetbal ben ik bang. Of misschien lijkt dat zo voor jou omdat Barca en Real makkelijker hun weg door de bus kunnen vinden dan City (meer kwaliteit/beter ingespeeld?).

Ik kan mij een wedstrijd Getafe uit herinneren, maat twee reuzen centraal en twee snelle felle backs. Bovendien hangt er vaak in Spanje, in tegenstelling tot Engeland, een ronduit vijandige sfeer in het stadion. Nergens mee vergelijkbaar (behalve Zuid-Amerika). Daar moet je ook eens doorheen zien te voetballen.

Die Scholes hoor je tegenwoordig alleen maar negative dingen zeggen, of ligt het aan mij?

21 maart 2015 om 03:43

Je moet tegenwoordig natuurlijk ook al van goeden huize komen om iets positiefs over de PL te kunnen verzinnen.....

De Premier League loopt kwa tactisch inzicht mijlenver achter op de Spaanse en Duitse clubs. Een goed voorbeeld is Chelsea tegen Psg er zit totaal geen structuur in dat team en dan ook nog zo verdedigend spelen is absoluut krankzinnig. Als je kijkt naar Southampton die wel proberen tactisch te voetballen halen zij gelijk resultaat. Zolang de grote Engelse topclubs daar niet in investeren zal dit niet de laatse keer zijn dat dit gebeurt.

Engelsen hebben nooit geïnvesteerd in jeugdopleidingen op een manier waar ze nu iets aan zouden hebben. De meeste clubs/besturen/eigenaren hebben geen duidelijke visie met waar ze met de club naartoe willen. De meeste hebben niet 1 gezamenlijke visie die als rode draad door de club heen te zien is, dus een speelstijl. Iets waar vele clubs in Spanje wel aan hebben gedacht doordat zij wakker zijn geschud door meestal Barca. Ik wil niks horen van Real-fans, Real heeft dat niet.

Het is bijna altijd kick and rush in Engeland. Voor de neutrale toeschouwers is dit ontzettend leuk. Voor de kwaliteit ontzettend slecht.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren