Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Dnipro loot Club Brugge in Europa League, Dost tegen De Guzman

Laatste update:
/

De Europese voetbalbond UEFA heeft vrijdag in het Zwitserse Nyon geloot voor de kwartfinales van de Europa League. Omdat Ajax donderdag werd uitgeschakeld door Dnipro ging er geen Nederlandse club mee in de koker. Dnipro, dat dus de scalp van Ajax pakte, komt in de kwartfinale in actie tegen Club Brugge.

Het Russische Zenit Sint-Petersburg kon door de onrust in Oekraïne niet in actie komen tegen Dnipro of Dynamo Kiev. De Russen werden mede daardoor gekoppeld aan Sevilla, de winnaar van vorig seizoen. Jeremain Lens komt met Dynamo Kiev in actie tegen Fiorentina, terwijl er bij de wedstrijd tussen VfL Wolfsburg en Napoli mogelijk twee Nederlanders op het veld staan.

Bas Dost is spits van de Duitsers, Jonathan de Guzman is in dienst van de Italianen. De heenwedstrijden van de kwartfinales van de Europa League worden gespeeld op donderdag 16 april. De returns volgen een week later op 23 april. De finale is op 27 mei in Warschau.

De loting:

Sevilla (Spa) - Zenit Sint-Petersburg (Rus)
Dnipro (Oek) - Club Brugge (Bel)
Dynamo Kiev (Oek) - Fiorentina (Ita)
VfL Wolfsburg (Dui) - Napoli (Ita)

Welke club is favoriet voor de eindzege?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Gaat club makkelijk winnen. Hebben veel meer power voorin dan Ajax.

20 maart 2015 om 13:31

Dat zou wat zijn als Club zo ver komt! Veel leuke spelers.

20 maart 2015 om 13:43

Fantastisch voor club brugge maar erg schrijnend voor Ajax.

20 maart 2015 om 13:55

Leuk voor Denswil.

20 maart 2015 om 14:37

Denswil heeft dit seizoen al Europees gespeeld met Ajax, mag dus niet meedoen bij ons. Maar wij pakken Dnipro wel eventjes nee wordt lastig

20 maart 2015 om 14:53

Mooie loting voor Club Brugge, al heb ik zo'n gevoel als Ajacied dat als wij gister door waren gegaan tegen Dnipro de halve finale best mogelijk was geweest als we tegen Club hadden gemoeten, zonde. Desalniettemin vind ik Club Brugge een heel aardig team van wat ik dit seizoen van ze gezien heb. Goeie keeper, achterin een paar die de boel kunnen dichthouden, een zeer creatief middenveld en een dodelijke aanval. Misschien van alle clubs uit de Benelux vind ik Club Brugge momenteel het sterkste team hebben.

Ik zie Club Brugge wel winnen van Dnipro. Echter is voor mij Wolfsburg toch echt de grote favoriet voor de eindzege.

20 maart 2015 om 15:22

Ik zie Wolfsburg ook als grote favoriet. Maar mochten we met Club Brugge de halve finale halen, dat zou toch wel wat zijn voor een Belgische ploeg.

20 maart 2015 om 15:29

Dat zou zeker wat zijn. Des te frustrerender is dat voor ons Nederlanders. Al jaren vecht Ajax om te overwinteren in de CL, iets wat clubs als Basel met enige regelmaat lukt. Of proberen we een kwartfinale/halve finale EL te halen maar ook dat wil telkens maar niet lukken. Toch apart, zeker als je ziet dat bijvoorbeeld het Nederlands elftal (wat grotendeels bestaan uit spelers uit de Eredivisie) de laatste jaren wel lukte.

Ik geef Club wel een goede kans om door te gaan (70-30). Welke club het dan ook daarna krijg zie ik ze niet verder komen dan nog een ronde.

20 maart 2015 om 13:45

Is niet zeker dnipro houd de ruimte's erg klein moeilijk om doorheen te komen.

20 maart 2015 om 14:56

Ik vond het jammer dat Ajax de tweede helft nooit eens een keertje direct de spits aanspeelde of een hoge bal in de 16 gooide. Als maar dat tikkie breed en achter uit nooit de diepe bal net zo lang tot ze hem zo verprutste en met balverlies was het ook gelijk de 1-1. Daarna begonnen ze ineens pas te voetballen en wel die bal steeds voor de pot te geven. Dan denk ik waarom nu niet eerder? Het tweede doelpunt bleek zo wel te maken te zijn en er kwamen sowieso veel meer kansen voor Ajax. Ajax heeft gewoon te angstig en te voorzichtig gespeeld en te langzaam ook.

Hahaha. Zij hebben echt veel geluk. Dat had Ajax kunnen zijn die Club Brugge loot.

20 maart 2015 om 13:25

Als Ajax niet eens voor Dnirpo kunnen winnen, zijn ze vrij kansloos tegen Brugge. Brugge is zeer sterk met vooral goeie spelers voorin en een sterk collectief samenspel.

20 maart 2015 om 13:30

Onzin. Ajax presteert altijd slecht tegen anti-/niet-voetballende ploegen. Ondanks dat ze Dnipro natuurlijk hadden moeten uitschakelen is het natuurlijk niet kansloos geweest in deze tweeluik. Ze scoren evenvaak, scoren niet de uitwedstrijd, lopen zeer concentratieloos een tegendoelpunt op maar je gaat me niet vertellen dat Ajax kwalitatief minder was dan Dnipro. Ik denk dat de Belgische ploegen nog wel iets naiever, minder geslepen en minder jankerig zijn dan die Oekrainsche. Ik hoop dat Brugge wel door kwaliteitsverschil kan winnen!

20 maart 2015 om 13:33

Brugge is tactisch gewoon een sterke ploeg, het zal me verbazen als dit Ajax daarvan zou kunnen winnen.

20 maart 2015 om 13:34

Sterk collectief samenspel, klinkt als een pleonasme...

Nou ook weer niet overdrijven, die EL wedstrijdjes zijn ook maar een momentopname. Op een normale dag moet Ajax gewoon winnen van Brugge

20 maart 2015 om 13:38

@myvision
Tegen deze clubs verlies je ook zelden kansloos. Maar Ajax heeft in de tweeluik nimmer uitgestraald dat ze dit gaan redden en dat is precies waar dergelijke clubs goed in zijn.

On: het is wel tenenkrommend om te zien dat 1 club uit Rusland en 2 uit Oekraine steeds gespaard worden elkaar te loten. Straks krijg je een halve finale met 1 of 2 cubs uit Oekraine en 1 uit Rusland. Dan kun je dus invullen wie tegen wie moet. Ik had een EL-winst voor Dynamo Kiev of een Zenit gegund. Maar niet op deze manier. Hoop nu dat ze alle 3 uitgeschakeld worden.

Wolfsburg tegen Napoli lijkt mij een mooie affiche. Ben erg benieuwd.

20 maart 2015 om 13:47

diegopeladona:
Eigenlijk zijn wij het dus helemaal eens Het is wel frustrerend dat Nederlandse ploegen (op misschien Feyenoord na) niet die strijdlust vanaf het begin kunnen tonen waardoor je zo'n tegenstander gewoon 0.0 kansen biedt.

Ook met je tenenkrommende deel ben ik het 100 eens. Rusland-Oekraine uitsluiten maar wel scheids uit een buurland van beide landen op Ajax-Dnipro zetten. Logica is echt zoek.

20 maart 2015 om 14:08

@ The02.

Beschamend dat Ajax door Dnirpo is uitgeschakeld. Dit Ajax kan van ieder buitenlandse club verliezen. Dat hebben ze wel bewezen. Dus, ik ben het wel met je eens dat ze ook van Club Brugge kunnen verliezen.

20 maart 2015 om 14:16

@myvision
Enige toevoeging die ik had was eigenlijk dat het 'kansloze' hem ligt in de onmacht om er iets van te maken in dergelijke wedstrijden. Het is niet 'kansloos' in de zin van dat Ajax is weggespeeld.

Je hebt de indruk alles kan, ze bakken er weinig van. Maar je krijgt niet de indruk dat - zoals jij mooi aanvult - de Nederlandse clubs hier raad mee weten. Dat moet een keer ophouden.

Feyenoord die wel wist te strijden is dan wel weer door ongelofelijk trieste scheidsrechter uit het toernooi gegooid. Dat is ook zoiets. Wanneer de Nederlandse clubs het wel heel verdienstelijk doen, is er zo een achterlijke scheids (of club (Zagreb-Lyon kan echt niet.. ongelofelijk)) die daar een stok voor steken.

20 maart 2015 om 14:18

Baars1992,
neen, op een normale dag wordt het gewoon een spannende wedstrijd. Brugge doet echt niet onder voor dit matige Ajax hoor, integendeel!

20 maart 2015 om 14:22

Ik vind het ook best wel raar dat Russische clubs niet uitkunnen komen tegen clubs uit de Oekraine, alleen maar omdat er in het oosten mot is.

dan spelen ze toch zonder publiek op neutraal grond?

Ik vind dat je door dit sort dingen andere clubs benaadeelt, alsof het voor de spelers van Ajax fijn is om in Kiev te spelen?!? dat die mot 650km verder op is wilt niet zeggen dat het niks met de spelers doet, ze zijn toch meer nerveus dan normaal.

20 maart 2015 om 14:41

maar beter was ajax ook echt niet . dan waren ze er tegen brugge uitgevlogen . denk dat de meesten ajax een beetje overschatten , want het houdt niet over .

20 maart 2015 om 15:02

Dat ben ik niet met je eens dat het anti voetbal was. Die 1-1 was een mooi doelpunt en Ajax was veel te veel aan het breien. Die 1-0 was echt een geluksgoal door die fout van die verdediger die tegen het been aanschoot van de Ajaxiet.
Daarvoor had Ajax behalve de kopbal van Milik helemaal niet een kans gecreëerd. Niet eens een schot op het doel.
Ajax had misschien kunnen winnen maar dan hadden ze heel anders moeten spelen. Veel sneller de voorste man aanspelen en sneller kaatsen en aansluiten.
Meer ballen voor de pot geven. Meer inzet meer drang naar voren. Meer snelheid in handelen ook.

20 maart 2015 om 15:16

Ajax is kwalitatief gezien al jaren maar dan ook jaren ondermaats. De resultaten liegen er niet om. Misschien is een keer niet ieder jaar roepen dat je ´´kansen´´ ziet.

20 maart 2015 om 16:47

Dnipro doet echt niet onder voor Brugge. Dnipro staat in de competiite maar 1 punt achter een topteam als Shaktar. Dat Dnipro zo'n lastige naam heeft betekent niet dat het een team is zonder kwaliteit, zoals de media en mensen hier veelal beweren.

20 maart 2015 om 13:30

Dan had ajax zich maar moeten plaatsen.

20 maart 2015 om 13:38

Inderdaad! Clug Brugge speelt geen angst-faalhaas op de manier hoe Frank de Boer neerzet bij Ajax.

Brugge met deze voorhoede moet het lukken om Dnipro van het kastje weg te zetten in de tweeluik wedstrijd in Europa League..

20 maart 2015 om 13:44

@Vd.vaart jouw mening wordt in ieder geval niet meer serieus genomen. Eerst je een heel boek klaarliggen om dat vervolgens zo snel als mogelijk is te posten na afloop van de wedstrijd gisteravond. Vervolgens krijg je daar kritiek op en ben je niet mans genoeg om er degelijk op te reageren. Je noemt jezelf een ajacied, maar het enigste wat je doet is ze de grond in praten. Ik heb de afgelopen tijd geen enkel positief puntje zien noemen, of ik moet me heel erg vergissen natuurlijk. Maar aan de reacties op jouw verhaal te zien zal ik niet de enige zijn die er zo over denkt. En ja ik uit bij deze mijn frustratie jegens jouw commentaar.

20 maart 2015 om 13:57

@quin

Los van je niet inhoudelijk argumentatie op V.d.vaart, maakt hij wel degelijk een punt.

Je kunt niet zeggen Club Brugge heeft een makkelijke loting/geluk.. blabla, terwijl Ajax net door diezelfde club is uitgeschakeld. En ook nog terecht. Dus waar hebben we het over?

Vergeet niet dat ze Besiktas hebben uitgeschakeld die op haar beurt Liverpool heeft uitgeschakeld. Besiktas kan echt wel voetballen, maar Brugge liet zich niet gek maken en hebben het uitstekend gedaan. Volgens mij zelfs zonder nederlaag tot nu toe. Dat is best knap.

Als Brugge dit wint staan ze gewoon terecht in de halve finale en dat is best knap. Zij hebben misschien - naar jouw mening - niet de moeilijkste clubs gehad, maar hebben er wel gestaan en met een no nonsens mentaliteit gewoon steeds de volgende ronde gehaald. Dan moeten ze nog van deze tegenstander winnen. Het is zeker nog niet gespeeld. Maar het mag best als een zeer goede prestatie gezien worden.

Als ze de halve finale halen, dan is alles mogelijk. Feyenoord heeft Sevilla op eigen bodem ook verdiend verslagen. Waarom zou Brugge dat niet kunnen doen?

20 maart 2015 om 15:04

Diegopeladone
Mooie reactie, en de spijker op de kop. In onze ongeslagen reeks van 15 matchen hebben we niet de moeilijkste tegenstanders (op papier) getroffen met in de voorrondes Brondby en Grashoppers Zurich, in de groepsfase Kopenhagen, Torino en Helsinki en in de knock-outfase Aalborg en Besiktas, maar de manier waarop we ze telkens hebben weggezet was best wel indrukwekkend. Onze laatste Europese kwartfinale dateert reeds van 1995. Michel Preud'homme is gewoon een absolute topcoach.

20 maart 2015 om 15:25

@belgunner
Preud'homme is ook een hele goede trainer. Dat vond ik al voordat hij naar Twente kwam. Jammer van die vreemde uitstapje naar het midden-oosten. Want ik zie echt wel een mooie trainerscarriere voor hem in het verschiet.

Ik vind het gewoon schitterend wat Club Brugge in Europa voor elkaar krijgt. Dit geeft ook stiekem hoop voor de Nederlandse en Belgische clubs in de toekomst.

We zitten vaak alleen maar te jammeren dat onze clubs geen successen in Europa kunnen boeken, maar pakken die kansen ook niet als die er wel zijn. Hopelijk wint Club Brugge de Europa League. Wat een stunt zou dat zijn. Als een andere Belgische club kampioen wordt, heeft België gewoon 2 clubs in de Cl.

20 maart 2015 om 15:37

Die uitstapjes dienden om zijn portefuile aan te vullen. Jammer voor zijn carrière misschien, maar ik zou zelf waarschijnlijk ook geen nee gezegd hebben.

De EL winnen is wel een long shot, eerst zien dat we Dnipro kloppen. Wij hebben geen Konoplyanka, maar ik geloof er wel in Zou inderdaad hoopgevend zijn voor alle ploegen in de Benelux

20 maart 2015 om 13:55

Dat is iets wat je nooit zal weten. Had net zo goed Zenit kunnen worden.

Zware loting voor Napoli, Fiorentina beter, Djneper lijkt me beter dan Brugge

Club Brugge heeft goede kansen om zich te plaatsen voor de halve finale.
Al die andere wedstrijden zullen beslist worden in eigen stadion.

Zelfs de Belgen bereiken de kwartfinale en schakelen Besiktas uit. Gaat niet goed met het Nederlands voetbal.

20 maart 2015 om 16:48

Vorig jaar stond AZ nog in de kwartfinale zegt dus niks. Vind juist dat we het weer beter doen Europees. Vorige jaren was het allemaal veel minder.

Twee hele mooie wedstrijden met sevilla-zenit en wolfsburg-napoli. Voor ons natuurlijk niet de makkelijkste loting, maar wolfsburg is ook geen barca ofzo we kunnen ze best hebben.
Uiteindelijk denk ik dat sevilla, club brugge, fiorentina en napoli doorgaan

20 maart 2015 om 13:34

Ik schat op Wolfburg op het moment hoger in dan Napoli maar dat is mijn mening.

20 maart 2015 om 13:48

Sterker nog, Wolfsburg is de top favoriet voor de titel. Al zit Napoli daar echt maar kort achter.

20 maart 2015 om 13:52

Dat kan, ik denk dat het 50/50 wordt en hoop natuurlijk op me cluppie. We gaan ze het in ieder geval een stuk moeilijker maken dan inter

20 maart 2015 om 14:16

Wolfsburg walst over Napoli heen. Wolfsburg heeft echt een goede ploeg. Wolfsburg wordt echt onderschat in Nederland. Die ploeg heeft niks voor niks 12 punten in de competitie meer als Bayer Leverkusen en Schalke 04.

20 maart 2015 om 14:25

Ja net zoals dortmund over juve zou walsen. Helemaal weg gevaagd die duitsers.

20 maart 2015 om 14:34

wat een vergelijking... kijk Dortmund en kijk dan waar Wolfsburg staat...wolfsburg is dit seizoen sterker dan Dortmund

20 maart 2015 om 14:38

waar baseer je dat op, dat ze over napoli heen gaan walsen. Volgens mij hebben jullie nou niet bepaald betere spelers dan wij, heeft napoli veel meer europese ervaring. We hebben zo'n beetje hetzelfde team als waarmee we vorig seizoen van arsenal en dortmund in de cl wonnen. We hebben trabzonspor en dinamo moskou al vrij eenvoudig uitgeschakeld en we zitten in een goede vorm, dus ik ben benieuwd waarom je denkt dat wolfsburg wel even over ons heen walst

20 maart 2015 om 14:47

Sterker nog inter heeft het volkomen aan zichzelf te wijten dat ze zijn uitgeschakeld door wolfsburg.
Ik denk Napoli een stuk moeilijker wordt dan inter en dat kansen 50/50 zijn.

20 maart 2015 om 14:49

Wolfsburg walst ook over Dortmund heen. Verder heb jij mij niet horen zeggen dat Dortmund over Juventus heen walst. Dortmund heeft met het vertrek van Gotze en Lewandowski heel veel ingeleverd. Staan niks voor niks 10 in de bundesliga op straatlengte achter Bayern en Wolfsburg.

20 maart 2015 om 15:08

En Bas Dost is in topvorm!

Vanaf nu natuurlijk groot fan van Brugge, laat de Belgen de Europa League maar pakken! Stap 1 is natuurlijk door die anti-voetbaploeg eens flink aan te pakken. Ajax moet naar zichzelf kijken, maar heb me gisteren in het stadion ook behoorlijk lopen opwinden om dat gejank van die Oekraïners ondersteunt door zo'n Wit-Rus als scheids. Snap niet dat ze die Oostblokcorruptie enigszins uit de weg gaan, stel dan een Italiaan ofzo als scheids aan.

20 maart 2015 om 13:28

grappig, velen haalden andere theorie uit de kast voordat de wedstrijd begon:
'de scheids is een wit-rus en gelet op de situatie tussen oekraine en rusland zal deze wit-rus er wel rekening mee houden, dus anti oekraine'
maar Ajax moet naar zichzelf kijken, Veltman die van dichtbij (in Kiev) die bal nog over kan schieten en Van Rhijn die zegt dat het de wedstrijd van het jaar is maar dan zelf als een natte krant speelt... Bazoer, zeer goede wedstrijd gespeeld, heb echt van hem genoten gister in het stadion. Die 1-1 was niet zijn fout want de inleiding kwam van....... tja we weten allemaal al wie week in week uit slecht speelt als aanvoerder

20 maart 2015 om 13:36

Ik vind het niet zo grappig. Ik vind het zeer opvallend dat op alle mogelijke manieren de loting gemanipuleerd wordt door de Uefa vanwege de crisis daar, maar wel een scheidsrechter uit het buurland van 2 landen in oorlog wordt aangesteld voor deze wedstrijd. Hoezo ga je als Uefa zijnde die 'toeval' niet uitsluiten? Doe een scheidsrechter uit een neutraal land in plaats van deze onzin.

En ik geef je helemaal gelijk dat Ajax het aan zichzelf te danken heeft. Maar ik zat in het stadion, de man gaf pas in de verlening geel voor tijdrekken terwijl de Oekraïners daar in minuut 2 al mee begonnen. Hij vond alles prima en trok 0.0minuten extra in de eerste helft. Ergerlijk.

20 maart 2015 om 13:41

Pot verwijt te ketel vind je niet?

Ajax moet naar zich zelf kijken, dan naar de Wit- Russische scheids aan't wijzen..

20 maart 2015 om 13:43

De Uefa weet het allemaal niet meer, Russen mogen niet tegen de Oekrainers in club en land verband maar je zet wel Servie en Albanie bij elkaar in de kwalificatiegroep en dan weet elk persoon (die beetje geschiedenis en aardrijkskunde kent) dat dat sowieso uit de hand gaat lopen. Dan loopt het daadwerkelijk uit de hand, krijgen beide landen straf. Terwijl de Uefa van tevoren wel ff had kunnen nadenken.
En ach, beetje theater hoort er eenmaal bij, dat die Ajacieden op Klaassen na er niks van zeiden zegt ook wat over de nodige 'ervaring' die daar bij komt kijken. Ik ergerde me alweer aan die 'heerlijke' ballen die achterin steeds breed werd gelegd of alweer tikkie terug op Jasper. Ros die bal gewoon naar voren en kijk dan wel waar het beland, je stond al 0-1 achter, ga dan gewoon soms risico nemen.

20 maart 2015 om 13:53

v.d.vaart: wat een onzin. Ik heb me 120min lang in het stadion aan Ajax, Dnipro én de scheids lopen ergeren die gewoon meeging in het tijdrekken maar amper tijd bijtelde. Dat is geen pot verwijt de ketel, ik zeg dat Ajax het aan zichzelf te wijten had.

Maar gezien jouw betoog (mijns inziens een drogredenatiekunstwerk) die je gisteren tijdens de wedstrijd aan het typen bent geweest heb je de helft ook gemist. Kan jou sowieso al niet meer serieus nemen.

20 maart 2015 om 14:50

@myvision 2 min extra tijd op een helft van 15 min is anders aardig riant.

20 maart 2015 om 15:11

Ajax heeft genoeg tijd gehad in de wedstrijd maar het zelf behoorlijk laten liggen.
Ze gingen pas voetballen na de gelijkmaker. Slap spel van Ajax. Ze moeten eens inspelen! In plaats van tikkie breed tikkie breed terug op de keeper etc.
Directer voetbal. Dit is sloom.

Ajax - Brugge, had een heel leuke affiche geweest...

20 maart 2015 om 17:24

Als, als, als. Hadden ze maar moeten winnen is de simpele conclusie. Zonde dat ze gisteren net tekort schoten, maar mijn voorspelling van Konoplyanka kwam dus uit.

Mooie loting op papier. Als ik dit zo bekijk gok op Kiev als grote favoriet met Wolfsburg als outsider voor in de finale.

Toch wel mooie gelijkwaardige wedstrijden, denk alleen dat fiorentina wel doorgaat, voor de rest kan het alle kanten op

20 maart 2015 om 13:27

Fiorentina vind ik net zo 50/50 als Sevilla-Zenit en Wolfsburg Napoli. Dynamo Kiev is een heel goede ploeg, kan de EL winnen.
3 hele spannende wedstrijden. Alleen Club Brugge is favoriet tegen Dnipro.

20 maart 2015 om 13:31

ben ik niet met je eens na wat fiorentina tegen roma en tottenham op de mat heeft gelegd zijn ze echt wel de favoriet, misschien wel de favoriet voor de eindzege. Ik heb ze vrij hoog zitten, maar komt ook door die enorm sterke aanval van ze met gomez, rossi, babacar, salah, joaquin

20 maart 2015 om 13:33

Wolfsburg is favoriet geloof me. Hebben nagenoeg op elke positie een beter speler op Higuain na.

20 maart 2015 om 13:38

Fiorentina is heel indrukwekkend dat klopt. Maar Dynamo vind ik een erg goede ploeg. Veel goede spelers en je weet hoe die Oostblokkers erin kunnen beuken. Ben er verre van gerust op.

20 maart 2015 om 13:51

@elphenomeno
totaal niet waar, denk dat napoli met higuain, callejon, mertens/insigne/gabbiadini, hamsik, de guzman/inler, lopez/jorginho toch een minstens zo goed als niet beter aanval en middenveld heeft, zou geen van deze spelers voor een van die van wolfsburg willen ruilen

20 maart 2015 om 14:28

Haha De Bruyne en Schurle zijn drie klasse beter als callejon, mertens en insigne.

20 maart 2015 om 14:42

haha nee, de bruyne is niet beter dan hamsik, higuain is beter dan dost, callejon is minstens zo goed als schurrle en voor de rest hebben we een vrij gelijkmatig team

20 maart 2015 om 14:54

@dortmund1988 Insigne wel want die is geblesseerd. Schurle raakt geen bal dit seizoen en is momenteel echt niet beter dan callejon zelfs niet dan gabbiadini. De bruyne is gelijkwaardig aan hamsik. Denk dat Wolfsburg verdedigend wel sterker is. Middenveld gelijkwaardig.

20 maart 2015 om 15:04

De Bruyne is veel beter als Hamsik. Daar ga ik niet eens een discussie over aan. Kijk alleen maar naar de cijfers. Hamsik 4 goals en 6 assists in de competitie en 2 goals en 2 assists in de Europa League. De Bruyne 9 goals en 16 assists in de competitie en 5 goals en 5 assists in de Europa League.
Schurle was beslissend op het wk. Daar deed Callejon niet eens mee.

20 maart 2015 om 18:41

En de cijfers van andere jaren van Hamsik? Ik bedoel als we toch in het verleden gaan kijken. (aangezien je het WK erbij haalt).

Maar we zullen het zien.

20 maart 2015 om 13:40

Doe mij maar Sevilla, Fiorentina, Club Brugge en Wolfsburg door. Heb niks met die ploegen uit Rusland en Oekraïne.

Goed dat club eerst uit mag spelen. Als we in besiktas kunnen winnen moeten we eigenlijk ook gewoon tegen dnipro kunnen winnen. Halve finale lijkt reëel.

20 maart 2015 om 13:50

Neen, Club speelt eerst thuis.

13.41 To confirm: The Dnipro v Club Brugge tie has been reversed. Club Brugge will now play the first leg at home.

uefa.com/uefaeuropaleague/index.html

Dynamo en Dnipro spelen anders samen in Kiev. Dat willen ze niet.

20 maart 2015 om 13:56

Wauw, nog meer voordeel voor die clubs, belachelijk, eerst niet tegen elkaar mogen loten, en nu eerst uit beginnen pffff

20 maart 2015 om 14:01

Mja, vervelend wel, maar niks aan te doen. Is idd. toch altijd een voordeel wanneer je eerst uit kan spelen.

Hopelijk onderschatten ze Brugge wat.

20 maart 2015 om 14:16

vreemd, Dnipro had aangekaart om haar thuiswedstrijden voortaan in Lviv te mogen spelen wanneer zij Ajax uitschakelen en Shaktar door Bayern word uitgeschakeld (aangezien Shaktar in Lviv speelt)

20 maart 2015 om 15:09

Iedereen komt
Meen je dit nou? Dit is de reinste competitievervalsing. Wist niet dat de Uefa fan is van Oekraïne... Laat hen dan op neutraal terrein spelen als ze elkaar loten of zonder uitsupporters -_-

20 maart 2015 om 16:12

Belgunner,

Yep, staat op de site van de Uefa, dus het zal wel juist zijn.

Ze mogen hun thuismatch altijd in de Ghelamco Arena komen afwerken

20 maart 2015 om 18:33

Nja, zo erg is het niet, nu spelen we thuis voor de levensbelangrijke match tegen Anderlecht.
Europees doorgaan wordt wel moeilijker, maar ach.

20 maart 2015 om 14:29

Behalve dat het Besiktas van gisteren echt wel slecht was. Op dit niveau kun je niet verwachten dat je nog is tegen een tegenstander zult uitkomen die het zo zal weggeven. Waarmee ik niks wil afdoen aan de prestatie van Club, die was zeer overtuigend.

sevilla zenit en wolfsburg-napoli zijn twee prachtige wedstrijden. Ben benieuwd naar dnipro-club brugge, ik vond dnipro echt helemaal niks mja als club brugge ook verliest dan is het wel duidelijk dat dnipro zo slecht nog niet is. Als club bruggerelatief gemakkelijk wint is het eigenlijk wel triest gesteld met het nl voetbal.en nee, dit is niet denigrerend bedoeld naar Belgie toe!

Hoop dat fiorentina ook doorgaat, het liefst zo weinig mogelijk oostbloklanden door

Opvallend feitje is dat alleen Zenit nog afkomstig is uit de CL, overige 7 nummers 3 liggen eruit! Misschien moeten we de EL eens wat minder gaan onderschatten!

20 maart 2015 om 13:30

Voor veel clubs uit de CL is de Europa league niet interessant. Veel moeten de comp kampioen of in ieder geval cl halen. Dus zo raar is het niet. Dat Zenit er nog inzit heeft er mede ook mee te maken, dat het voor hun wedstrijdritme wedstrijden zijn, na de winterstop. Dus die willen wel.

20 maart 2015 om 13:43

Ben ik niet met je eens. Clubs uit kleinere competitie als de onze, zoals Olympiakos, Anderlecht en Sporting weten ook wel dat de CL vrijwel onmogelijk te winnen valt en dus de Europa League een enige strohalm is op Europees succes.

Daarnaast zie je ploegen die nog CL kunnen halen via hun competitie nu nog meedoen om de Europa League overwinning. Een Napoli, Fiorentina, Sevilla, Wolfburg uit de grote competities en eigenlijk ook gewoon Zenit, Brugge, Dynamamo Kiev, Dnipro. Alle 8, dus eigenlijk slaat het nergens op wat je zegt.

20 maart 2015 om 13:45

Dat zal, maar als je kijkt naar Roma en Ajax, die wilden gister echt wel hoor. Gewoon niet goed genoeg.

Als je speelt wil je toch winnen? Dat ploegen de El 'niet serieus nemen' vind ik maar een zwak excuus. Zovan; ach, het is de El vanavond maar, ik loop wel wat minder. Boeiend. Tuurlijk niet.

Komt ook nog eens bij dat de meeste nummers 3 gewoon niet goed genoeg zijn: Anderlecht, Sporting en Atletic.

20 maart 2015 om 13:47

Clubs uit de EL willen dit jaar waarschijnlijk net zo goed CL halen in de competitie.

20 maart 2015 om 13:59

Jammer dat ze het dan niet interessant vinden aangezien de winnaar van de Europa League rechtstreeks de Champions League van komend seizoen ingaat mocht de winnaar van huidige CL jaargang in haar eigen competitie op een rechtstreekse CL plek eindigen.
'the team that triumphs in the final in Warsaw on 27 May 2015 will gain a Uefa Champions League place, at minimum entering in the play-offs. If the Uefa Champions League winners qualify automatically through their domestic competition for the 2015/16 group stage, the Uefa Europa League title holders will also enter at the group stage.'

20 maart 2015 om 14:05

De winnaar cl? Nee hoor. Tevens hebben meer clubs bewezen in het verleden, dat ze lieve uit de EL gaan, om kampioen te worden.

20 maart 2015 om 14:11

reservebankje: Niet in het verleden maar nu bewijzen alle 8 clubs overgebleven in de EL nog én dus mee te doen in de EL maar ook middels de competitie meedingen om een plek in de CL volgend jaar. Dat haalt je gehele argument onderuit, dus je hebt gewoon ongelijk.

In het verleden heeft Ajax ook 4keer de Champions League gewonnen. Ajax is dus nu, op dit moment, nog een Europese topclub? Neen, allesbehalve. Net zo'n drogreden als jij voert.

20 maart 2015 om 14:12

@ reservebankje
staat gewoon op de uefa site

http://
www.uefa.com/uefaeuropaleague/news/newsid=2137611.... html

En nu maar hopen dat Sevilla - Zenit & Wolfsburg - Napoli niet op het zelfde tijdstip moeten voetballen.

Ik zie Brugge het wel halen. Ze hebben geen wereldspelers, maar toch een paar hele goede. Hun grootste troef is dat het een team is en geen verzameling individuen.

En met Preud'homme hebben ze wel een wereldtrainer in de rangen.

Als Brugge de finale haalt, dan wil ik er bij zijn in het stadion. Deed ik indertijd met den Antwerp tegen Parma in 1993 in Wembley ook.

Da's niet niks voor een supporter van AA Gent. Club Brugge da's immers onze aartsvijand. lol

20 maart 2015 om 13:31

deed het pijn om als buffalo deze reactie te plaatsen? xD

20 maart 2015 om 13:37

België,

Een beetje wel eh. lol

Mja, zo'n Europese finale, damn, da's toch een belevenis. Hoeveel keer kan je als Belg naar een Europese finale met een Belgische ploeg gaan kijken in je leven? Drie of vier keer of zo.

Iets wat zeldzaam is, dat waardeer je dan nog meer.

20 maart 2015 om 13:32

God, die Preud'homme. Kunnen we de beste man nog retour krijgen in onze competitie? Voor de verandering wel een tactisch sterke coach.

20 maart 2015 om 13:39

Ik vrees er voor. Ik heb uit goede bronnen vernomen dat Club Brugge zijn laatste kunstje zal zijn.

Tactisch heel sterk, maar ook een perfectionist - in de eerste plaats voor zichzelf. Is ook zo'n vent die zijn mannen door het vuur kan laten lopen.

20 maart 2015 om 13:44

Heb uit bronnen gehoord, dat die ook al in gesprek is bij Twente voor eventuele TD. In Enschede zal het of Rutten of Preudhomme worden. Tevens heeft die ook al aangegeven dat hij wel een terugkeer ziet zitten. Ook is die geregeld bij vrienden in Enschede en huurt die hier nog een woning. Dus zal me niks verbazen.

20 maart 2015 om 13:54

Michel is een dure vogel en Twente moet besparen. De rest kan je zelf wel invullen zeker?

Ik heb mijn info van een journalist van een bekend Belgisch voetbalblad. Hij heeft me nog nooit iets wijsgemaakt.

Erbij je gaat er ook vanuit dat ie Brugge zou verlaten. Gaat ie alleen doen met een prijs op zak.

20 maart 2015 om 14:06

Dure vogel ja, als je weet dat er veel sponsors juist hem willen en de grotere ondernemers lijkt het me geen probleem.

20 maart 2015 om 16:10

reservebankje,

Dan kunnen ze even goed de putten even delven. Niet?

Maar doen ze ook niet.

Geen makkelijke tegenstander zeker niet .
Maar wel een haalbare kaart!

Als het mee zit kan je je zo maar plaatsen voor halve finale van de El.

Zal zowaar nog 2 matchen dit seizoen voor Brugge supporteren!
Hoop toch wel stiekem dat ze dit in de competitie en beker gaan bekopen en Anderlecht hier aan het langste eind trekt!

Konden Russische en Oekrainse ploegen elkaar nu wel loten?

20 maart 2015 om 13:30

Nope!

20 maart 2015 om 13:58

Blijf het onzin vinden, sperl dan op neutraal terrein.
Nu moet club ook al eerst thuis beginnen terwijl de loting anders uitwees.

Wolfsburg tegen Napoli is toch wel de kraker. Enige wedstrijd die echt spannend zal zijn. Moge de beste winnen!

20 maart 2015 om 14:23

De rest kan net zo goed spannend zijn, onzin.

Heerlijk, 2 van mijn favoriete ploegen nog in Europa en beide krijgen de beste loting die ze konden treffen. Juventus-Monaco en Brugge-Dnipro. In de halve finales nog 2x wat te juichen in Europa mag ik toch hopen

Andere 3 lotingen zijn wel heel mooie wedstrijden zeg durf bij alle 3 niet echt een zware favoriet aan te wijzen.

2 Krakers en 2 wat mindere wedstrijden. Ik verwacht dat de winnaar van Wolfsburg - Napoli ook de finale zal halen en die zou hem ook zomaar kunnen winnen. Sevilla is een flinke outsider die ook zomaar de prijs kunnen pakken.

Sevilla (spa) - Zenit Sint-Petersburg (rus)
VfL Wolfsburg (dui) - Napoli (ita)

Brugge en Dnipro zullen vrijwel kansloos zijn voor de hoofdprijs, maarja, 2x stunten en je hebt hem. Kiev heb ik niet zo veel van gezien maar zijn volgens mij niet echt in vorm. Fiorentina blijft een goede I taliaanse ploeg maar normaal niet beter dan Wolfsburg/napoli.

Dnipro (oek) - Club Brugge (bel)
Dynamo Kiev (oek) - Fiorentina (ita)

Zie dat we hadden gewoon Club Brugge geloot. Als we niet waren uitgeschakeld. Precies zoals ik zei en gehoopt had. Hopelijk rekent Club Brugge wel met ze af zoals ze at met Besiktas hebben gedaan. Ik ben nu voor Club Brugge zolang ze erin blijven. Hopelijk gaat Club Brugge stunten en bereiken ze de finale. Maar dat word nog een hele opgave.

Napoli en Fiorentina eenvoudig naar de halve finales. Wolfsburg is niet zoveel. Kiev is in april te pakken.

20 maart 2015 om 14:41

Eenvoudig? Napoli? Nou, wij (wolfsburg) zet je niet zomaar opzij hoor. Kan ik je nu al vertellen.

20 maart 2015 om 15:51

eenvoudig zeker niet, wordt een mooie strijd tussen 2 gelijkwaardige teams

Van Club Brugge ben ik al sinds vorig seizoen gecharmeerd. Wat een spelers! Zouden zo Dnipro kunnen uitschakelen, als ze geconcentreerd blijven en geen hoogheidswaanzin krijgen. Maar met een coach als Preud'homme komt het wel goed, laat zijn spelers goed spelen en laat ze met beide benen op de grond blijven. Brugge heeft met spelers als De Sutter, Meunier, Geudioz, Vormer, Claudemir, Rafaelov etc paar aardige spelers. Wat was Vormer zo onderschat in de Eredivisie seg! Is gewoon een goede speler!

20 maart 2015 om 15:14

Club Brugge gebruikt hem in zijn rol van bij Roda, als box-to-box. Gisteren heeft hij een marathon gelopen in Turkije.

Feyenoord gebruikte hem enkel als nummer 6, en laat ons wel wezen, Clasie is inderdaad beter.

20 maart 2015 om 15:46

Ja dat zeker, maar het getuigt ook wel van klasse dat Brugge hem oppiekte bij Feyenoord en de rest van de teams in de Eredivisie sliepen. Want deze beste man kan zo mee bij PSV of Twente. Maar een Clasie is natuurlijk beter, maar een Immers is dat zeker niet!

20 maart 2015 om 15:51

Nja, da's Michel Preud'homme die Vormer wou, echt een topcoach.

Historische kans op een halve finale voor Club. Als ze opnieuw zo geconcentreerd gaan spelen tegen die geslepen Oekraïeners zie ik het wel goedkomen.
Jammer dat de Play-Offs niet eens voorzien zijn op een Europese lente, maar het zij zo. We zullen zondag meteen zien wat het meeste doorweegt: de flow of de vermoeidheid. Ik geloof het eerste.

Als rtl7 maar niet Club Brugge - Dnipro uitzend, alleen omdat het onze zuiderburen zijn, en Vormer er speelt, maar waarschijnlijk zijn ze wel slim genoeg om Wolfsburg Napoli uit te zenden.

20 maart 2015 om 15:27

Wolfsburg - Napoli zenden ze sowieso uit, lijkt me.

Mooiste affiche van allemaal. Daarnaast doen er bekende spelers uit de Eredivisie mee, zoals Mertens en de Nederlanders de Guzman en Dost.

Gelukkig niet weer een italiaans onderonsje. Dinamo Kiev, gelijke kansen denk ik zo. Gelukkig eerst uit.
Volgende droomscenario: winnen van Kiev, halve finale tegen winnaar dnipro - club en dan de finale tegen Zenith.

Kom op Club, win weer eens een europa cup!!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren