Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Hiddink geeft Dost kans op debuut in Nederlands elftal

Laatste update:

Bas Dost mag hopen op een debuut in het Nederlands elftal. De aanvaller van VfL Wolfsburg zat onder de vorige bondscoach Louis van Gaal al een paar keer bij de selectie, maar kwam toen nog niet in actie voor Oranje. Nu is hij door Guus Hiddink geselecteerd voor de EK-kwalificatiewedstrijd tegen Turkije (28/3) en de vriendschappelijke interland tegen Europees kampioen Spanje (31/3).

/

Dost begon dit kalenderjaar geweldig en maakte in de eerste acht wedstrijden van 2015 dertien doelpunten. De laatste weken scoorde de aanvaller niet, maar Hiddink heeft Dost toch uitgenodigd voor de aankomende interlands. De spits zat al in de voorselectie; dat geldt niet voor middenvelders Jonathan de Guzman (Napoli) en Davy Klaassen (Ajax), die nu toch zijn opgeroepen.

Hiddink heeft in totaal 24 spelers geselecteerd en uit de voorselectie zijn de namen van Jeroen Zoet (PSV), Ricardo van Rhijn (Ajax), Ron Vlaar (Aston Villa), Sven van Beek (Feyenoord), Quincy Promes (Spartak Moskou) en Eljero Elia (Southampton) geschrapt.

De volledige selectie:

Doel: Jasper Cillessen (Ajax), Kenneth Vermeer (Feyenoord), Tim Krul (Newcastle United)

Verdediging: Daley Blind (Manchester United), Jeffrey Bruma, Jetro Willems (beiden PSV), Daryl Janmaat (Newcastle United), Bruno Martins Indi (FC Porto), Joël Veltman (Ajax), Stefan de Vrij (Lazio), Gregory van der Wiel (Paris Saint-Germain)

Middenveld: Ibrahim Afellay (Olympiakos), Jordy Clasie (Feyenoord), Jonathan de Guzman (Napoli), Nigel de Jong (AC Milan), Davy Klaassen (Ajax), Wesley Sneijder (Galatasaray), Georginio Wijnaldum (PSV)

Aanval: Memphis Depay, Luuk de Jong, Luciano Narsingh (allen PSV), Bas Dost (VfL Wolfsburg), Klaas-Jan Huntelaar (Schalke 04) en Arjen Robben (Bayern München).

Het is terecht dat Bas Dost bij de selectie van Oranje zit

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Narsingh zit erbij! Wauuuuw. Daar heb ik gewoon geen woorden voor. Dat is even onverklaarbaar als het feit dat Boilesen aanvoerder is en speelminuten krijgt bij Ajax. Beide totaal uit vorm. Al een hele lange tijd. Voor de rest valt er niet zo veel op de selectie aan te merken vind ik. Voor mensen die weer gaan zeiken op Veltman, dat slaat gewoon nergens op. Liet gister ook weer zien dat hij sterk is in de duels en een fantastische crosspass in huis heeft.

20 maart 2015 om 12:14

Dat is echt te bizar. Die gast kan alleen maar hard rennen en verder helemaal niks. Maar goed, als Robben fit is zal Narsingh toch niet spelen.

20 maart 2015 om 12:16

Had ook liever Lens of Elia gezien..narsingh speelt hele seizoen al matig.overigens vindt ik van Beek veel beter en veel beter dan Veltman.

20 maart 2015 om 12:22

Voor mij is het om het even, Bruma, Veltman of van Beek. Allemaal enorm matig. Had me dan ook totaal niks uitgemaakt wie er bij zou zitten en wie niet.

20 maart 2015 om 12:28

Bruma is het fysiek sterkst en vrij snel maar is geen slimme verdediger en maakt (minder dan vorig jaar) geregeld een fout. Veltman heeft ook in vergelijking met van Beek vaker slippertjes, daarnaast legt Veltman het fysiek af tegen van Beek en Bruma. van Beek maakt op mij de meest degelijke indruk, weinig fouten, fel in duels wordt denk ik een hele goede. Kan daarnaast net als Veltman prima meevoetballen.

20 maart 2015 om 13:04

Van Beek veel en veel beter dan Veltman? Je kijkt geen wedstrijden van Ajax of wel? Je zal vast een gekleurde bril hebben en je hebt alle recht om Van Beek beter te vinden, maar overdrijven is ook een vak. Worden we in nl niet onderhand moe om de hele tijd discussies aan te wakkeren over wie beter is dan wie alleen omdat het een speler van je eigen club betreft?

20 maart 2015 om 13:10

Je vult alles al zelf in en denk precies te weten hoe het zit. Voel dan ook geen behoefte hier op te reageren.

20 maart 2015 om 13:19

Van Beek is gewoon klasses beter dan Veltman. Dat kan iedereen met ook maar enig voetbalverstand zien. Sven had Totti in zn broekzak. (als we dag toch over 1 goede wedstrijd gaan praten)

20 maart 2015 om 13:23

@mattijs:

Ik denk dat met deze opstelling NL creativiteit, sterkte, diepgang en kwaliteit heeft.
Cilissen is duidelijk: op dit moment de beste keeper van Nl

Rechtsback verkies ik toch vd Wiel boven Janmaat, vd Wiel meer Europees en Wk/ek(kwalificatie) wedstrijdervaring, sterk aan de bal, snapt het spel, aanvallend en verdedigend sterker dan Janmaat

Veltman vind ik de laatste weken ijzersterk spelen, zowel voetballend als in duels. Daarom verkies ik hem boven Bruma.

De Vrij is aan een goed seizoen bezig bij Lazio en spelt bij NL-elftal ook altijd degelijk. BMI is vaak wissel bij Porto dus daarom De vrij.

Linksback kies ik voor Blind. Hij kan doorschuiven naar t middenveld voor de dynamiek en vind ik toch meer solide spelen en simpeler spelen dan Willems die de ene dag een super wedstrijd kan spelen met assists, panna's enzv en de andere dag super veel balverlies ala Boilesen heeft..

Rechtshalf Wijnaldum, spelt een enorm sterk seizoen bij Psv, scorend vermogen, diepgang, sterk in duels (sterker dan Affelay) en overall kom ik bij hem uit.

Op 10 Sneijder, puur omdat hij ondanks de leeftij toch blijft presteren in de Turkse competitive en ook in het NL elftal altijd wel gevaarlijk is met steekpassjes strooien en uiteraard een goed schot heeft. 2e helft Klaassen voor hem erin brengen
.
Linkshalf Clasie als bikkelaar, snapt het spel, speelt vaak vooruit, aanjager, en vind ik gewoon beter dan de Guzman,de Jong vind ik voetballend erg zwam, wel sterkste in duels.

Robben en Depay lijken me duidelijk en Huntelaar vind ik sowieso al jaren de nummer 1 spits van NL, kijk alleen al naar zn statiestieken. Gewoon een superspits!

Cilissen
V.d. wiel
Veltman
de Vrij
Blind
Wijnaldum
Sneijder
Clasie
Robben
Huntelaar
Depay
20 maart 2015 om 13:36

Van Beek is de meest overschatte verdediger van Nederland. Veltman maakt wel slippertjes, maar speelt wel als iemand van eind 20. Tevens is hij in mijn ogen de sterkst opbouwende verdediger. Van Beek is groter en sterker, maar dan heb je het ook mee gezegd. Bruma moet het in mijn ogen nu wel een keer laten zien.

20 maart 2015 om 13:45

van Beek meest overschatte verdediger? Reservebankje maakt zichzelf weer enorm belachelijk. van Beek is juist een speler die er dit seizoen staat en een enorm goede indruk maakt. Dat wat eigenlijk niemand had verwacht.

Edit: Grappige is nog wel dat je Veltman en van Beek met elkaar vergelijkt terwijl van Beek 3 jaar jonger is.

20 maart 2015 om 13:53

Belachelijk of gewoon kunnen zien, dat die onrustig is. Ieder zijn mening, vind hem niet byzonder. Als je Dijks hebt en nog enkele andere spelers. Veel mensen doen alsof het een mega talent is. Nee dat is die niet. Jaap Stam en dan 6 niveaus lager.

20 maart 2015 om 13:58

Helemaal mee eens niets tegen in te brengen al moeten de buitenspelers vaker een voorzet geven Depay en Robben moet je zeker hun actie laten maken maar er moeten wel voorzetten komen om huntelaar te laten renderen

20 maart 2015 om 14:01

Ik vind dat je Van Beek hier te kort doet. Dat hij niet meteen ten faveure van Veltman erin hoeft (veltman is toch iets verder in zn ontwikkeling) betekent niet automatisch dat V Beek er niks van kan...

V Beek is in ieder geval verder dan Veltman op die leeftijd, nu nog doorontwikkelen. Lijkt me al mooi voor hem om in de voorselectie te komen, dan komt die selectie echt nog wel...

20 maart 2015 om 14:22

Hoi reservebankje,

Ik ben het helemaal met jouw redenering eens. Van Beek is geen weergaloze Europese topverdediger, hij is namelijk gewoon de beste verdediger van Nederland.

20 maart 2015 om 14:45

Zlatan, hoe kan je jezelf serieus nemen als je Clasie boven de jong zet. Dan haak ik en vele af.

20 maart 2015 om 15:07

Lens is geblesseerd. Vertelde ze gister tijdens de samenvattingen van de EL.

OT:Vind Narsingh ook niet heel sterk dit seizoen. Blijft een klassieke rechtsbuiten die buitenom gaat, achterlijn haalt en voorzet. Weinig van dat soort spelers hebben we tot onze beschikking. Verwacht niet dat hij gaat spelen overigens, Depay, Hunt en Robben is denk ik het meest voor de hand liggend.

20 maart 2015 om 15:09

Veltman was op de leeftijd die Van Beek nu heeft een jaar uitgeschakeld met een zware blessure. Die vergelijking is dus niet helemaal eerlijk. Ook staat Van Beek al vanaf een jongere leeftijd in de basis bij het eerste. Veltman had destijds Alderweireld voor zich. Hierdoor, en door die blessure, heeft Veltman langer gedaan over zijn ontwikkeling.

Ik zou Veltman opstellen in plaats van Van Beek, simpelweg omdat Veltman meer ervaring heeft, zowel in de Eredivisie als internationaal. Veltman is nu ook dragende speler bij de nr. 2 van Nederland, waar Van Beek zich pas dit jaar in de basis heeft gespeeld bij de nr. 3 van Nederland.

Maar ik denk dat de meesten hier het er wel over eens zijn dat we het vooral jammer vinden dat we Ron Beton in topvorm moeten missen. Veltman of Van Beek is een leuke discussie, maar een goede Vlaar vreet die jongens natuurlijk helemaal op. :-P

20 maart 2015 om 18:49

Grapje zeker? Veltman is momenteel zeker beter dan Van Beek. Totti in zn broekzak? Onzin. Totti kreeg nauwelijks ballen richting hem gespeeld, omdat Feyenoord zelf beter speelde.

21 maart 2015 om 13:53

pas dit jaar?? Hij is ook nog net aan 20!

20 maart 2015 om 12:22

Narsingh erbij is echt belachelijk het zelfde geldt Affelay, die twee kan je toch niet selecteren. Veltman helemaal met je eens speelt erg goed sinds hij terug is van zijn blessure! Mensen die hem nu afkraken kijken gewoon geen wedstrijden van Ajax. Klaasen toch erbij ondanks geen voorselectie, erg goede speler. Ik ben het redelijk eens met de selectie als Berghuis en Elia ipv affelay en Narsingh geselecteerd zouden worden

20 maart 2015 om 12:57

El ghazi had gewoon geselecteerd moeten worden. Trouwens mooi dat veltman erbij is. Speelt oerdegelijk de laatste wedstrijdjes.

20 maart 2015 om 13:07

Je hebt gelijk man. Ik ben voor PSV maar El Ghazi verdiend het meer ran Narsingh. Elia en Promes heb ik niet goed gevolgd de laatste tijd maar die zullen het ook wel beter dan Narsingh hebben gedaan.

20 maart 2015 om 13:10

Maar toch is Ajax uitgeschakeld in de Europa League. Ik herinner me nog foutjes van Veltman in de uitwedstrijd en thuis wedstrijd krijgen ze ook een goal tegen. Misschien is het niet allemaal de schuld van Veltman, maar hij maakt wel deel uit van de verdediging die het af laat weten tegen een Oekraïense middenmotor.

20 maart 2015 om 13:17

Middenmotor dnipro staat 3 en doet gewoon boven aan mee

20 maart 2015 om 13:30

Van Beek speelt al een heel seizoen oerdegelijk. Speelde beter dan de Vrij. En waar is Vlaar? de held van het Wk??

20 maart 2015 om 13:43

Precies. Van Beek verdient het meer dan Veltman. Hij wil gewoon de achterban van Ajax tevreden houden en zal vast geen minuten maken.

20 maart 2015 om 13:46

Vlaar is nog niet fit en daarom afgevallen.

20 maart 2015 om 13:54

@ huasaii Ooo staan ze 3e in de Oekraïnse competitie. Dan is het niet zo gek dat Ajax ervan verliest.

20 maart 2015 om 13:06

Veltman dat vind ik veel erger

Leuk voor Dost, neem aan dat Huntelaar gewoon in de basis staat maakt tegen Real wel indruk op mij.

20 maart 2015 om 12:29

Ik verwacht gewoon Dost in de basis. Uiteraard lachewekkend. Het zit even mee, dus laten we hem selecteren. We hebben met Huntelaar een prima spits, we gebruiken onze spitsen gewoon niet optimaal.

20 maart 2015 om 12:32

Waarom verwacht jij Dost in de basis?

20 maart 2015 om 12:35

Omdat deze coach niet te volgen is. Neem Appelvlaai. Wat doet hij in vredesnaam bij de selectie en ook hij zal gewoon gaan spelen. Let maar op. Verder maakt het niet uit, want ook deze coach zal gewoon van Persie weer gaan oproepen.

20 maart 2015 om 12:49

Dost in de basis? Die man is overhyped. Heeft een maand goed gespeeld en scoorde aan de lopende band, maar hij staat nu al 5/6 wedstrijden droog. Gewoon Huntelaar of De Jong.

Waarom Ibi en Narsingh erbij zitten is me een raadsel, maarja. Veel betere spelers, behalve Elia, kan ik op moment ook niet opnoemen. Fer is geblesseerd, Vilhena, Maher, Immers en Sinkgraven is ook niet bepaald het Oranje niveau..

Al met al best een matig team..

20 maart 2015 om 12:49

'het zit even mee', hoor je wel wat je zegt? Dost heeft 13 goals gemaakt in 8 duels voor Wolfsburg. Dat is niet zomaar een beetje geluk hoor. Oké, inmiddels staat hij weer even droog, maar welke spits vind jij dan beter? Wolfswinkel, Zivko, Veerman?

20 maart 2015 om 12:56

Luister! Deze gast heeft niet bijzonder veel laten zien tot voor kort. We hebben bovendien Huntelaar die wel kan scoren tegen Real Madrid. Is naar mijn mening al jaren de spits van het Nederlands elftal. Heeft het over een lange periode zien. Heb je de goals gezien van Dost? Elke speler heeft een periode waar het mee zit. Daar blijf ik bij. Zoals Dost zelf zegt zal het niet zo blijven gaan. Zegt voldoende.

20 maart 2015 om 13:01

Precies. Iemand die zoveel kan scoren in de BL (fraaie goals), is gewoon welkom.

En grappig. Spreken over overhyped, terwijl je andersom precies hetzelfde doet: als hij even niet scoort, meteen zeggen dat hij niet goed genoeg is.

20 maart 2015 om 13:09

@ Robin,

Het ging erom of hij in de basis zou starten. Dat zou werkelijk belachelijk zijn, als je een Huntelaar hebt.
Hij heeft het idd een paar duels laten zien, maar de laatste 5 duels geen doelpunt gemaakt.
Daarnaast met de assistenkoning de Bruyne naast je mag je er wel iets in leggen bij een goed draaiend Wolfsburg

20 maart 2015 om 13:50

Waarom is het lachwekkend dat hij bij de selectie zit? Welke spitsen zou jij selecteren op dit moment?

20 maart 2015 om 14:17

@ hankey,

Klopt, ik zou zelf ook absoluut Huntelaar in de basis zetten. En ik denk dat je, met Depay en Robben op de vleugels, op dit moment ook meer hebt aan De Jong dan Dost. Het ging mij er alleen om dat ik het wel terecht vindt dat Dost op dit moment derde spits is.

Los daarvan had ik liever een extra linksbuiten gezien (lens, Elia, John) in plaats van een derde spits, of in plaats van Narsingh.

Ben erg benieuwd of Dost in de spits met Memphis en Robben op de vleugels gaat werken. Op zich natuurlijk wel verdient dat hij er bij zit.

20 maart 2015 om 13:05

Denk ik niet aangezien die 2 liever naar binnen komen en schieten terwijl Dost afhankelijk is van zijn medespelers.

20 maart 2015 om 13:21

Als Willems en van der Wiel spelen is dat geen probleem denk ik.. Bovendien kan Dost ook renderen op passjes van Sneijder en Klaassen aangezien hij het zo doet met De Bruyne en Schurlle(die op de linkerflank speelt)

Vlaar er niet bij? Toch opmerkelijk, hij is nu ook weer fit.

20 maart 2015 om 12:14

Pas net. Denk dat dit net te vroeg komt.

20 maart 2015 om 12:16

Raar dat hij dan wel in voorselectie erbij stond.

20 maart 2015 om 13:47

Hij is nog niet fit. Heeft zelfs nog geen wedstrijd gespeeld voor Aston Villa.

Mooi dat De Guzman er weet bij zit, volkomen terecht. Over Bas Dost heb ik grote twijfels, denk dat hij gewoon niet goed genoeg is ondanks een korte opleving in februari.

Goede selectie! Alleen Lens liever willen zien voor Narsingh.
Ik heb er in ieder geval weer zin in, vooral Spanje

Cillisen
Janmaat
Veltman
de Vrij
Willems
Affelay
Sneijder
De jong
Robben
Huntelaar
Memphis
20 maart 2015 om 12:20

Volgens mij is Lens geblesseerd en eerlijk gezegd zie ik een willekeurig iemand al liever dan Narsingh tegenwoordig.

20 maart 2015 om 12:40

Ik zie toch echt veel liever Wijnaldum dan Afellay...

20 maart 2015 om 13:37

Ik ook maar kan op deze geweldige site mijn opstelling niet aanpassen noch verwijderen.
Dus die moet je maar even weg zien

20 maart 2015 om 12:43

Lens is idd geblesseerd. Clasie moet er in ipv affelay en BMI ipv Veltman, dan staat er een best aardig team.

20 maart 2015 om 12:54

Goede selectie? Alleen omdat Hiddink zijn PSV vrienden oproept? Wat doen Narsingh, Affelay en Bruma in deze selectie in godsnaam?

huh? Klaassen zit bij de definitieve selectie maar zat niet in de voorselectie?

20 maart 2015 om 13:02

Hij zat niet in de voorselectie omdat ze toen zaten te slapen en dachten dat Klaassen nog geblesseerd was. Overigens terecht natuurlijk dat hij er nu bij zit.

Bruma en vooral Veltman boven Van Beek verkiezen is natuurlijk ronduit lachwekkend. Dat ziet iedereen.

20 maart 2015 om 12:17

vooral veltman? vind veltman toch echt wel beter dan bruma

20 maart 2015 om 12:21

Veltman heeft een paar wedstrijden minder gespeeld maar de laatste weken speelt ie weer goed, zoals je gisteren had kunnen zien. Ik had wel van beek ipv bruma opgeroepen.

20 maart 2015 om 12:21

Helemaal mee eens...en niet omdat ik voor Feyenoord ben!!!
schandalig gewoon....veltman en Bruma zijn elke week lachwekkend!
Narsingh ook onbegrijpbaar, PSV voorkeur weer duidelijk voor Guus (ga naar huus)

20 maart 2015 om 12:25

Kevin hoe verklaar je dan dat zowel Ajax als PSV minder doelpunten tegen krijgen dan Feyenoord als hun verdediging elke week lachwekkend is? Want je kan niet zeggen namelijk dat Vermeer geen punten pakt voor jullie want hij bewees afgelopen weekend weer het tegendeel.

Ik zie van Beek ook vaak schutteren.

20 maart 2015 om 12:34

Omdat we Boulahrouz ook achterin hebben....

20 maart 2015 om 12:41

23,25,26 Wat een verschil zeg.... En pas na speelronde 8 spelen van Beek en Kongolo samen

20 maart 2015 om 13:32

Zie je van Beek echt schutteren? Noem mij maar wanneer dan, want dat zuig je uit je duim. Van Beek speelt echt supersolide..

20 maart 2015 om 14:00

Kom op, van Beek, die krijgt het al benauwd als die de bal heeft. Prima verdediger voor Feyenoord, maar voor het NL komt die gewoon te kort. Overhyped die gast.

20 maart 2015 om 14:19

@scrumpti0uz
Statistiek kletser. Zoals je misschien wel weet bestaat een verdediging uit 4 spelers. Werkelijk 70 van die tegendoelpunten valt te wijten aan fouten van Boulahrouz en Wilkshire. Dan ongeveer 20 valt op het conto van Kongolo te schrijven, en echt van maar enkele doelpunten kan je zeggen dat Van Beek een fout maakte.

20 maart 2015 om 12:21

Inderdaad merkwaardig. Zat Van Beek wel in de voorselectie?
Edit: never mind, staat er al bij.

20 maart 2015 om 12:23

Ja, daar zat hij wel bij

20 maart 2015 om 12:22

haha ja dat is het eerste wat mij ook opviel. Als ik Veltman weer zag stuntelen gisteren... Die spits lachte zn lul uit zijn broek

20 maart 2015 om 12:31

Zowel Veltman als Van Beek verdient het niet. Allebei lang niet goed genoeg.

20 maart 2015 om 12:37

Ze komen alle drie (nog) tekort voor het NL elftal. Helaas hebben we op dit moment niemand met de klasse van een Stam of de Boer. Uit de beschikbare spelers (vlaar geblesseerd?) vind ik Veltman wel de beste optie. Net als gisteren speelt hij dit jaar heel degelijk. Al moet ik zeggen dat van Beek en Bruma ook niet slechter vind. Beetje om het even...

20 maart 2015 om 12:40

Van beek, Bruma, Rekik, Veltman, Martens indi ze zijn allemaal even slecht

20 maart 2015 om 12:43

1. van Beek en slecht.. let ff zondag op 2. Indi is gewoon basis speler bij Porto 3. Rekik is een mega talent

20 maart 2015 om 12:48

Puntje 2. Klopt niet indi is al een tijdje geen basis speler meer bij Porto

20 maart 2015 om 12:49

Mega talent.. ok, beetje overdreven misschien. Indi is zn basisplek kwijt bij Porto, desalniettemin BMI is een keizer! Hoe durf je hem in een rijtje met bruma, van beek en die anderen te noemen!?

20 maart 2015 om 13:17

Rekik mega talent? Ik zie iedere wedstrijd en kan je vertellen dat dat niet zo is.

Indi basisklant? Ik woon in Lissabon en ben Sporting Fan en kan je mededelen dat hij verre van basisspeler is bij Porto

ik noem van Beek niet slecht, ik noem het net zo slecht als de rest. Het zijn allemaal 6jes..

20 maart 2015 om 13:34

Als van Beek een zesje is, is Totti een viertje? Wat moet je nog meer doen om een goede verdediger te zijn dan overal tussen zitten en prachtige lange passes geven?

20 maart 2015 om 14:03

Ga van Beek ophemelen, als die de bal heeft raakt die in paniek. De Vtij is in mijn ogen het enige product wat met het NL mee kan op dit moment. Veltman is het sterkst in de opbouw, daarom verkies ik hem. Maar kom op van Beek, lekkere overschatte verdediger.

20 maart 2015 om 14:15

Amen, de Vrij speelt al zijn wedstrijden. Haalt een redelijk niveau.
Samen met Vlaar als die niet geblesseerd is anders Veltman, die vond ik gisteren erg sterk spelen.

Heeft iemand de hele selectie hier paraat, ik hoor geruchten dat Veltman en Bruma er wel bij zitten, maar Van Beek niet. Lijkt me volstrekt onbegrijpelijk, maar ja, Narsingh zit er ook bij dus van Hiddink kan je wat dat betreft elke flater verwachten. Die roept zelfs Van Rhijn nog op ipv Janmaat

20 maart 2015 om 12:21

Klopt inderdaad. Janmaat zit er wel bij en van Rhijn niet, gelukkig. Bruma/veltman/van Beek is mij om het even. Vind ze alle drie hun sterke en zwakke punten hebben.

20 maart 2015 om 12:25

Ja vind het ook wel vaag, ook allemaal rcv's die je opnoemt. Neem dan een extra lcv mee Rekik of Kongolo.

20 maart 2015 om 12:38

Rekik is geblesseerd en Kongolo speelt niet best de laatste maanden. BMI kan daar ook spelen en Bruma is ook geen onbekende op die positie. De Vrij is 1 van de stabielere verdedigers en Veltman zit er bij omdat hij een totaal ander type is dan de andere verdedigers. Van Beek vind ik niet veel anders dan Bruma, de Vrij.

20 maart 2015 om 12:46

Ja super slecht bedoel je....

20 maart 2015 om 13:57

Wat kan Veltman dan beter dan De Vrij, want ik denk dat De Vrij beter kan voetballen en over het verdedigende gedeelte lijkt me ook niet echt een discussie. De Vrij is die verdediger die steeds de spitsen voor lul zet, mocht je het vergeten zijn. Ook de beste verdediger van het WK door zijn goede voortzettingen.

Elia en Promes beide geschrapt en Narsingh gaat wel mee. Dat is echt belachelijk.
De andere afvallers zijn logisch in mijn ogen.

Wat is de toegevoegde waarde van een voorselectie?
Is dat zodat spelers dan geen vakantie plannen of iets?

20 maart 2015 om 13:25

Ik zie het nut er ook niet van maar als ik het goed heb, schrijven Uefa en Fifa het voor dus doet iedereen braaf mee aan die poppenkast.

20 maart 2015 om 13:52

Weinig nut. Waarschijnlijk om spelers een signaal te geven dat ze in beeld zijn.

Bruma... Affalay... Narsing... Wanneer krijgen we nou eens een bondscoach die objectief is en zich niet laat lijden door clubvoorkeuren... Dat ze bij de voorselectie zaten oké maar deze mannen slecteer je toch niet...

20 maart 2015 om 12:29

Bruma speelt gewoon een prima seizoen en dit zie je ook aan het aantal tegendoelpunten wat PSV dit seizoen heeft gekregen.

20 maart 2015 om 12:53

Dat zal dan wel maar ik vind hem niet goed genoeg voor oranje hij heeft elke match wel 1 à twee fouten.

20 maart 2015 om 13:08

Bij PSV verdedigen is makkelijker dan bij Nederland. Ten eerste heb je normaal gesproken betere tegenstanders en ten tweede speelt hij bij Nederland met veel meer ruimte in de rug.

20 maart 2015 om 12:31

Bruma is op alle fronten minder dan van Beek.

20 maart 2015 om 12:35

@objectief2 haha schei toch uit man. Ze doen niet veel van elkaar onder, maar op kracht is Bruma vele malen sterker dan Van Beek. Ook heeft Bruma een redelijk afstand schot wat Van Beek niet heeft. Snap echt niet wat mensen nou zo geweldig vinden aan Van Beek, komt op mij als een redelijke beperkte speler over. Verdedigend staat hij wel zeker beter zijn mannetje dan Bruma, maar dat is ook niet zo moeilijk.

20 maart 2015 om 12:35

@objectief2 haha schei toch uit man. Ze doen niet veel van elkaar onder, maar op kracht is Bruma vele malen sterker dan Van Beek. Ook heeft Bruma een redelijk afstand schot wat Van Beek niet heeft. Snap echt niet wat mensen nou zo geweldig vinden aan Van Beek, komt op mij als een redelijke beperkte speler over. Verdedigend staat hij wel zeker beter zijn mannetje dan Bruma, maar dat is ook niet zo moeilijk.

20 maart 2015 om 12:41

Dat is nu precies waarom ik van Beek beter vind, hij kan verdedigen. Heeft bovendien een hele goede passing. Van Beek oogt minder fysiek, maar wint heel veel duels en verzaakt gewoon nooit. Komt door zijn instelling, kunnen we van Bruma niet zeggen. Ook al doet hij het de laatste zeker beter hoor. Stop eens met een verdediger te zien als aanvaller of middenvelder. Een verdediger houd tegen en dat kan hij toch echt beter.

20 maart 2015 om 13:18

Klopt zeker! Maar mijn punt is meer dat het erg overdreven is dat Van Beek op alle fronten beter is dan Bruma.

20 maart 2015 om 13:46

Maar dat klopt toch ook van Beek is op alle fronten beter. Betere cross pas kan beter verdidigen met ruimte in zijn rug en positioneel veel sterker.

Affelay erbij, dat is toch echt om te janken! Kan die Hiddink (met zijn assistent graag) niet gewoon stoppen. Veltman, Narsingh, Bruma, Affelay, het had niet veel gescheeld of hij had Zoet en Van Rhijn er ook bij gehaald.

Sven van Beek is geschrapt, maar veltman zit er wel nog bij.. Van Beek is toch vele malen beter dan Veltman..

20 maart 2015 om 12:43

Van Beek is een zeer degelijke verdediger zonder rare fratsen. Daarom houd ik nu al van die gast, zal niet verzaken. Wellicht nog te vroeg voor het grote Oranje, maar niet wanneer je Bruma wel selecteert.

20 maart 2015 om 13:13

Zie nu pas dat bruma er nog bij staat idd.. Op basis van wat wordt die in godsnaam geselecteerd? De goede wedstrijd tegen dordrecht thuis?

20 maart 2015 om 12:43

Nee hoor, dat nog zeker niet. Van Beek had er bij gemoeten in plaats van Bruma, maar Veltman laat het gewoon zien. Zowel in de CL als de europa league. Over van beek kan je twijfelen, tegen Roma goed,maar nog te weinig wedstrijden geweest waar hij getest werd. Veltman is voetballend heel goed, en verdedigend stond hij er wel gewoon tegen ploegen als PSG en Barca. Ook gisteren tegen dnepr heel goed.

Dost ben er niet erg van onder de indruk, staat nu ook alweer 5/6 wedstrijden droog. Naast scoren heb je namelijk niet veel aan hem. Huntelaar is toch wel een aantal klassen beter dan Dost op het moment.

20 maart 2015 om 12:57

Heb hem gister toch erg veel werk zien verrichten.. nee ben ik het niet mee eens.. Dost hoeft niet te scoren om van toegevoegde waarde te zijn.

Constant aanspeelbaar... en als er een paas naar voren word gegeven die niet helemaal lekker is.. zorgt hij er wel voor dat die bal weer terugkomt..

20 maart 2015 om 13:09

hmm okee en wie zou jij kiezen dan Huntelaar of Dost?

20 maart 2015 om 13:55

Huntelaar maar je hebt ook mensen nodig op de bank. Dost lijkt mij sowieso een prima breekijzer.

20 maart 2015 om 14:53

Ik zou alsnog Hunterlaar boven hem verkiezen... maar ik zou hem wel speeltijd geven. Een helft in de oefeninterland bv.

Zo spelen dan maar

Cillessen
van der Wiel
de Vrij
Indi
Willems
Guzman
Clasie
Blind
Robben
Huntelaar
Depay
20 maart 2015 om 12:27

Drie verdedigende middenvelders?

20 maart 2015 om 12:38

Alles behalve Blind op het middenveld aub die komt echt zwaar tekort. Doe mij maar gewoon De jong/clasie Wijnaldum/de Guzman en Sneijder.

20 maart 2015 om 12:40

Sneijder toch wel in plaats van Blind. Volgens mij is Sneijder behoorlijk in vorm de laatste weken... en Blind op het middenveld. Ik vond het bij Ajax al niet bijzonder, maar in Manchester is het helemaal niks.

20 maart 2015 om 12:59

Blind zodat het gat van Willems kan opvangen, die meer op de flank naar voren kan spelen.

Helemaal mee eens...en niet omdat ik voor Feyenoord ben!!!
schandalig gewoon....veltman en Bruma zijn elke week lachwekkend!
Narsingh ook onbegrijpbaar, PSV voorkeur weer duidelijk voor Guus (ga naar huus)

H-a-h-a Guus, stop aub met je PSV voorliefde. Iedereen ziet toch dat Narsingh (met alle respect) er niet bijhoort qua prestatie? Roep dan liever Promes op die altijd speelt bij een goed team. En Bazoer, El Ghazi, Boetius, Van Beek, Kongolo, Kishna, Riedewald komen er binnenkort hopelijk allemaal bij. Want we moeten ook al werken richting het WK 2018 (waar ik Nederland verwacht) met een topteam.

20 maart 2015 om 12:37

Toch begrijp ik wel dat hij hem meeneemt. Met spitsen als Huntelaar en Dost heb je buitenspelers nodig die ze kunnen bedienen. Depay en Robben geven nauwelijks voorzetten en ook Lens is meer een dribbelaar. Dan begrijp ik wel dat je één buitenspeler wil hebben die wel een voorzet kan geven.
Daarnaast zal Oranje in de wedstrijd tegen Spanje wellicht op de counter spelen en dan heb je snelle spelers nodig en Narsingh kan met z'n PSV spelletje best een aardige counter neerzetten.

20 maart 2015 om 12:39

Ja heb je gelijk in, maar ik verwacht binnenkort toch de talenten van Ajax en Feyenoord in de selectie. Want Guusje heeft alleen een PSV bril op.

20 maart 2015 om 13:13

Laat die jongens zich eerst maar eens waarmaken in de competitie en bij Jong Oranje voordat ze aan het grote werk meedoen. Voor El Ghazi is het trouwens helemaal nog niet zeker of hij voor Oranje gaat kiezen hij wordt namelijk ook door Marokko uitgenodigd.

20 maart 2015 om 12:40

Boetius, Kishna en Riedewald... Kom op man. Narsingh hoort er natuurlijk ook niet bij maar dan moet Elia of Promes er voor in de plaats komen. Niet andere tweede rangs spelers. En trouwens het is niet clubvoorkeur dat hij Narsingh oproept. Ook Van Gaal en Van Marwijk riepen hem bijna altijd op. Onbegrijpelijk natuurlijk.

20 maart 2015 om 12:46

Begrijpend lezen is precies voor sommige leden een groot probleem.. Ik geef aan dat ik ze zou oproepen bij vriendschappelijke wedstrijden, want Nederland moet ook werken richting het WK 2018.

20 maart 2015 om 12:58

uuuuh... we spelen eerst (hopelijk) nog een EK in 2016? Waarom zou je dan nu al spelers oproepen die er totaaaal nog niet aan toe zijn? (riedewald, El Ghazi, ishna) Die gasten hebben nog niet eens elke week een basisplek bij ajax en volgens jou moeten ze al bij het grote Oranje? Ik zie je trouwens ook nergens dat je zegt dat het om vriendschappelijke wedstrijden gaat?

20 maart 2015 om 12:45

Riedewald, kishna? Nee die moeten eerst ff iets beter spelen.

Zo'n voorselectie slaat ook echt nergens op. Als motivatie is een non-argument, pleeg gewoon een beeltje naar die gasten om aan te geven dat ze goed bezig zijn, dat is beter dan dit

Lachwekkend dat Narsingh er bij zit, die heeft dit seizoen nog geen knikker geraakt.

Waarom is vlaar weg? Waarom Narsingh. Lens, Promes en Elia zijn betere alternatieven voor Robben. Wel goed dat Zoet weg. Voor de rest en goede selectie. Van Rhijn verdiend het eigenlijk op dit moment ook niet.

Prachtige team toch? Voor het WK 2018? En dan heb je ook een sterke bank met Van Beek, Van Dijk, Riedewald, Boetius, Klaassen etc.

Cilessen
V.Der Wiel
De Vrij
Kongolo
Willems
Bazoer
Clasie
Strootman
El Ghazi
Dost
KIshna
20 maart 2015 om 12:32

Van Beek op de bank? Mag ik even lachen... Die is in de toekomst sowieso beter.

20 maart 2015 om 12:36

Beter dan De Vrij en Kongolo? Denk het niet... Maar is toch lekker zo? Heb je een lekkere bank, wat zeer belangrijk is.

20 maart 2015 om 12:37

En natuurlijk vergat ik Depay!! Depay op de plaats van Kishna linksvoor.

20 maart 2015 om 13:11

Van Beek speelt pas 1 seizoen basis nu. Als hij net als de Vrij hier zich vier seizoenen gewoon ontwikkeld kan die dat niveau sowieso behalen.

20 maart 2015 om 13:37

ik vind het niveau van van Beek bij Feyenoord nu hoger dan dat van de Vrij. Hij straalt zoveel zekerheid uit. Trekt nooit zijn been terug en bezorgt elke spits een moeilijke pot.

20 maart 2015 om 12:37

Haal je alstublieft Kishna eruit. Zet daar liever een Promes of een Elia neer, beetje ervaring zou ook mooi zijn.

20 maart 2015 om 12:38

Depay....

20 maart 2015 om 12:38

Tegen 2018 hebben spelers als Van Der Wiel, De Vrij; Cillessen, Strootman en Dost genoeg ervaring.

20 maart 2015 om 14:09

Ben niet zo fan van Depay. Teveel gehyped. Moet nog maar zien dat hij het redt.

Op zich is het logisch dat, bij afwezigheid van Van Persie, er wordt gekeken naar een andere spits. Daarnaast is Dost ook een compleet ander type spits dan Klaas-Jan Huntelaar of Luuk de Jong.
Ook de selectie van De Guzman en Klaassen zijn in mijn ogen meer dan terecht.

Met het oog op de voorselectie is het logisch dat er minstens 2 rechtsbenige centrale verdedigers af zouden vallen. Vlaar is n(i)et fet en dus is het logisch dat hij er nog niet bij zit, van Van Beek vind ik het jammer want ik ben wel een fan van zijn manier van verdedigen, maar Veltman is op dit moment net een stapje verder. Bruma vind ik wel vreemd, maar hij laat ook zien bij PSV dat hij links in het centrum kan spelen.

Hopelijk krijgt Vermeer de voorkeur boven Cillessen (beide uitstekende keepers, maar ik vind Vermeer beter in de spelhervatting en dat kan zeker tegen Turkije een belangrijk wapen zijn). Speelt Hiddink achterin met Janmaat, De Vrij, Blind en Willems. Speelt Clasie op het middenveld met De Guzman en Wijnaldum en gaan Robben en Depay elkaar afwisselen op de vleugels om Klaas-Jan in stelling te brengen.

20 maart 2015 om 14:02

Op het eerste gezicht zou ik zeggen dat Dost een zelfde type spits is als Huntelaar en de Jong. Ik vind de Jong en Huntelaar meer van elkaar verschillen en Dost een soort hybride vorm van die twee. Huntelaar pure doelpuntenmaker, De Jong het aanspeelpunt en Dost een beetje van beide

Denk dat El Ghazi en Bazoer ook snel een uitnodiging zullen krijgen. El Ghazi presteert al beter dan Narsingh en je kunt zien dat hij nog beter kan. Bazoer is sowieso een kwestie van tijd. En als we het over de andere Nederlanders hebben bij Ajax dan komt het voor Kishna, Sinkgraven nog veels te vroeg.

20 maart 2015 om 12:38

Hij was tijdens de pers conferentie in ieder geval positief over Bazoer en El Ghazi. Denk dat Bazoer zeker over langere periode dit niveau kan halen maar net als bij EL Ghazi vindt ik de concurrentie op dit moment nog veel beter. Ola John, Elia, Promes zijn nu niet geselecteerd en vindt ik toch veel verder dan El Ghazi. Voor Bazoer is ook zo, Fer vindt ik vele mater beter en zit er nu ook nog niet bij.

20 maart 2015 om 12:47

Ja maar Bazoer die zie ik wel de stap maken naar een topclub. Die gaat Fer wel voorbij hoor. John, Elia en Promes dat zijn van die grillige spelers. Ik denk dat El Ghazi een speler wordt waar je altijd op kan rekenen.

Bruma, Narsingh en affelay zijn voor mij echt onbegrijpelijk. Maar goed hopelijk spelen ze niet, die laatste paar namen kan je natuurlijk altijd over twisten en dan is het net je voorkeur wat de doorslag geeft.

Wat moet je in "gods"naam met die Appelvlaai. Is een onruststoker (o.a Polen), heeft geen oog voor alle medespelers. Kijkt altijd naar de grond tijdens acties. Presteert al jaren nergens en zo kan ik nog wel verder gaan.

20 maart 2015 om 12:33

Check! Ik begrijp er ook helemaal niets van. Wat doet die Appelvlaai in vredesnaam bij deze selectie. Schandalig en kan de coach ook niet verklaren. Is gewoon zijn lievelingetje.

goed gedaan hiddink van rhijn en elia er niet bij het was al een schande dat ze bij de voorselectie zaten.alleen veltman had er ook niet bij gehoord,maar die mag lekker de bank warm houden.

Wir brauchen Bas! Heeft het verdiend met zijn huidige vorm. Ik hoop dat hij zn debuut mag maken. Goede selectie alleen vreemd dat Narsingh er is.

Dit zou mijn opstelling zijn.

Vermeer; is beter in de spelhervattingen dan Cillessen
Janmaat; maakt een hele sterke indruk bij Newcastle Utd
De Vrij; beste centrale verdediger van Nl
Blind; kan doorschuiven naar het middenveld, waardoor er meer dynamiek ontstaat
Willems; top 5 linksbacks van Europa
Clasie; uitstekende middenvelder die alleen maar beter wordt met betere spelers om zich heen
Wijnaldum; laat bij PSV zien de Eredivisie te zijn ontgroeid
De Guzman; spelinzicht, techniek, fysiek sterk
Robben; geen uitleg nodig
Huntelaar; geen uitleg nodig
Depay; hopelijk komt hij weer in vorm.

Vermeer
Janmaat
De Vrij
Blind
Willems
De Guzman
Clasie
Wijnaldum
Robben
Huntelaar
Depay
20 maart 2015 om 12:43

Vemeer omdat hij beter is in spelhervattingen? Omdat hij beter uittrapt?

Ik weet niet of hier wel mensen zitten die dit weten maar een keeper moet ook gewoon zijn verdediging coachen, in Oranje mee kunnen voetballen. Dat zijn dingen die Cillissen gewoon beter doet dan Vermeer. Daarnaast positioneert hij zichzelf veel beter en is echt enorm balvast.

Ik wil niet zeggen dat Vermeer een slechte keeper is maar Cillissen opstellen is de normaalste zaak van de wereld.

Vermeer is daarnaast ook nog een zenuwpees en Cillissen is ijskoud.

20 maart 2015 om 12:52

Laten we nu naar de kern kwaliteiten kijken van een keeper. Mee kunnen voetballen is hooguit een pré. Tenminste, zo zou het moeten zijn. Zoals een verdediger moet kunnen verdedigen. Vermeer is een betere lijnkeeper en zijn reactie vermogen is beter. Cillissen is beter in hoge ballen, eens! Vind hem alleen niet groeien. Wat mij betreft maakt het niet echt uit wie er op doel staat wanneer we moeten kiezen uit deze heren. Vind ze overall toch wel gelijkwaardig.

20 maart 2015 om 13:05

Ja maar ik bedoel op de lijn vind ik ze allebei even goed dus dat nam ik niet mee. Qua coachen, zekerheid en rust vind ik Cillissen gewoon een stuk beter.

En hij groeit niet? Het lijkt wel of zijn handen magnetisch zijn de laatste maanden.

20 maart 2015 om 12:48

Blind centraal achterin? Zijn grootste zwakte is zijn snelheid en dan wil je hem achterin laten staan met veel ruimte in zijn rug. Lijkt me niet zo'n goed plan. Uiteindelijk moet hij als centrale toch voornamelijk kunnen verdedigen ipv inschuiven. Als dat het belangrijkste is kan je beter Wijnaldum daar neer zetten.

20 maart 2015 om 13:43

Lees ff mijn redenatie voordat je wat zegt. Trouwens hij heeft op die positie Bruno Martins Indi prima vervangen op het WK

21 maart 2015 om 08:14

Ja jouw redenatie is dat hij kan inschuiven. En dat ben ik helemaal met je eens, maar hij mist een cruciaal aspect van het verdediger zijn. Namelijk dat hij niet kan verdedigen en al helemaal niet met veel ruimte in zijn rug, zonder rugdekking. En op het wk speelde hij met nog 2 cvs naast zich die konden corrigeren en dat waren miss ook nog wel de 2 beste cv's van het wk.

Dat Narsingh erbij zit vind ik echt onbegrijpelijk. Daar heeft PSV al maanden helemaal niks aan. Zodra die aan de bal komt is een corner eigenlijk het hoogst haalbare.

Hiddink met zn oogappeltje Affelay. Die man is toch niet meer serieus te nemen? Van Beek speelt een ijzersterk seizoen maar hij neemt Veltman mee? Een CV van 1.60! De Guzman? Narsingh? Ongelofelijk.

20 maart 2015 om 13:01

De Guzman lijkt me vrij logisch, gewoon een goede middenvelder. Veltman had ik zelf ook meegenomen, maar Bruma niet. Die vervangen voor Van Beek. Dat zijn dezelfde types en veltman is een ander type dat wellicht goed van pas kan komen.

20 maart 2015 om 13:58

Idd, de Guzman is gewoon een goede middenvelder, meer niet. Wat voor type Veltman ook is, hij is gewoon te klein voor topvoetbal. Van Beek heeft, naast zijn fysiek, ook het voordeel van een goede trap. Ik verwacht overigens gewoon de Vrij op de plek van Rcv.

Hiddink kennende zal hij breker de Jong opstellen met zn oogappeltje Affelay er voor. Kansloos.

20 maart 2015 om 14:37

Ik verwacht ook De Vrij in de basis maar waarom zou je dan 3 Rcv's meenemen en maar 1 Lcv? Daar kan dan enkel BMI spelen, dan zou het logischer geweest zijn om Bruma thuis te laten en Kongolo/rekik mee te nemen.

celissen
janmaat de vrij veltman willems

clasie

robben wijnaldum depay

huntelaar

20 maart 2015 om 12:46

nee de jong voor clasie en indi voor veltman

Gewoon een grof schandaal hoe je Veltman en Bruma meeneemt en Van Beek niet.
Dit kan Guus Philips toch niet met droge ogen verkondigen naar heel Nederland.

Genante vertoning.

20 maart 2015 om 12:50

Om nog maar te zwijgen over Narsingh en Afellay. Lachwekkend gewoon.

20 maart 2015 om 13:00

veltman heeft meer internationale ervaring, opgedaan op het wk. zo onlogisch vind ik dat niet.
het is ook niet zo dat v beek een klasse beter is..

we hebben gewoon weinig kwaliteit achterin...

20 maart 2015 om 14:21

Ze zeggen in Feyenoord steeds dat we in Amsterdam onze spelers ophemelen, iets met pot en ketel denk ik dan. Je doet alsof van Beek een absolute topper is, die gast is niets beter dan Veltman. Laten we anders zo iets opstellen, vermeer, janmaat, van beek, kongolo, nelom, clasie, toornstra, immers, boetius, manu, te Vrede... Doe niet zo belachelijk man, Veltman heeft veel meer bewezen dan van Beek.

20 maart 2015 om 14:37

Ha hij noemt een speler van Feyenoord man. Doe een keer niet zo overdreven.

20 maart 2015 om 14:40

Ik vind veltman ook niet zo het probleem, dat is een ander soort verdediger. Waar volgens mij iedereen over valt is Bruma, wat mij betreft zou die vervangen moeten worden door een linkspoot (kongolo/rekik) maar op rechts is Van Beek ook gewoon beter met meer potentie.

Verder roept er helemaal niemand om jongens als Boetius, Immers, Toornstra of Manu. Die zou ik zelf ook niet oproepen, eerder proper (voor affelay) en el ghazi + promes voor Narsingh.

Wat is het praktisch nut van een voorselectie als er uiteindelijk gewoon mensen worden geselecteerd die niet in de voorselectie zaten?

Pieters of Büttner beter dan Indi.
Vlaar beter dan Bruma.

Bruma vBeek??? Hiddinks Psv liefde begint wel erg vervelend te worden

20 maart 2015 om 12:59

Boventeken wordt niet laten zien

Toch echt wat verkeerde keuzes gemaakt wat mij betreft.

De 3 die er echt niet in horen:
- Bruma vervangen voor Vlaar (indien fit) en anders Van Beek.
- Affelay vervangen voor Lens. (zie uitleg onder)
- Narsingh vervangen voor Promes. Die doet het goed in Rusland.

Bovendien heb je met deze selectie, uitgaande van 4-3-3 een middenvelder te veel en een (vleugel) aanvaller te weinig. Natuurlijk, daar kunnen affelay en Wijnaldum wel spelen maar neem dan een echte vleugel speler mee.

20 maart 2015 om 13:09

Volgens mij staat PSV gewoon dik bovenaan in Nederland met de minste tegendoelpunten (mede te danken aan Bruma). En om nou te zeggen dat er veel betere zijn dan Bruma, het is gewoon heel matig, maar Bruma is op dit moment de beste keuze. Narsingh is voor het geval er een echte rechtsbuiten nodig is die een voorzet in huis heeft, dus ook heel begrijpelijk dat hij er bij is gehaald. Afellay is de enige dubieuze, maar op zich deed hij het best goed voor Nederland de vorige wedstrijden.

20 maart 2015 om 13:22

Ik ben het gewoon niet met je eens. Het feit dat PSV de minste tegendoelpunten heeft (psv 23, Ajax 25 en Feyenoord 26, waar hebben we het over?) ligt niet enkel aan de verdedigers natuurlijk.

PSV heeft duidelijk het beste elftal en is in de meeste wedstrijden gewoon vreselijk dominant. Het is dan ook eerder aan de aanval (die scoren veel meer dan de concurrentie) te danken dan aan de verdediging dat PSV bovenaan staat.

Ik vindt zowel van Beek als Vlaar gewoon beter dan Bruma. Ik zie er niet zoveel potentie in, maakt teveel foutjes en blinkt weinig echt uit.

Hoe je Narsingh verdedigd is eigenlijk te lachwekkend. Wilde je beweren dat buiten spelers als Promes, Lens en zelfs elia geen voorzet kunnen geven?

Even voor de duidelijkheid; Narsingh heeft tot zover 40 wedstrijden gespeeld dit seizoen, in totaal 2982 minuten wat iets meer dan 33 volledige wedstrijden zijn.

Hij scoort gemiddeld in 1 op de 5,5 volledige wedstrijden (90 min)
Hij geeft gemiddeld in 1 op de 3,6 volledige wedstrijden (90 min) een assist.

Dat zijn rampzalige cijfers voor een rechtsbuiten bij de aanstaande kampioen.

Serieus narsing? Had ie een kortingsvoucher gewonnen bij t kruidvat ?

Het is wel heel erg triest dat onze Bondscoach, Afellay blijft oproepen.
Hoe kan je in godsnaam Afellay oproepen terwijl hij al jaren niets presteerd.
Maar goed dat krijg je als je een bondscoach hebt die Afellay-geil is........

Dan ook nog even over Bruma en Martins Indi.....

Bruno heeft sinds paar maanden hooguit 2 a 3 wedstrijden gespeeld en daar blijft het waarschijnlijk bij dit seizoen.

Bruma in tegen, snap ik al helemaal niet. Van alle centrale verdedigers die hij op kan roepen, selecteert hij de slechtse van allemaal..........

Guus, toffe kerel, maar ga lekker met pensioen, daar ben je nu wel aan toe

Wow Hiddink duidelijk een PSV fan, hoe kan je bruma en Narsingh nou oproepen zeg, ik zie dan veel liever van Dijk en Pröpper!

20 maart 2015 om 13:06

En Affelay snap ik ook niet, had hij gwn Promes in de selectie moeten doen!

Bruma en Narsingh moeten er van mij echt uit. Voor de rest wel logisch lijkt me

Afellay en Narsingh, zijn minstens zo lachwekkend, Afellay is puur tactisch gezien, de meest domme idiote voetballer die ik ooit heb gezien, als hij de bal heeft, rent hij er alleen maar doelloos mee in het rond, als hij de bal niet heeft, staat hij stil en kijkt hij ernaar.
Een ware topper op zijn positie doet het precies andersom, moderne middenvelders, gaan niet als een debiel rennen met een bal, het is een keer raken en dan vervolgens diep gaan, dat moeten ze het oogappeltje van Hiddink na ruim 10 jaar profvoetbal nog maar eens uitleggen.
Narsingh behoeft geen verdere uitleg: een hersenloos blind paard, die a la Forrest Gump zo het stadion uit zou rennen als het veld niet ophoud bij de achterlijn.

Ik hoop voor Hiddink dat zijn fetish voor alles wat met PSV te maken heeft hem niet in de steek zal laten, want dat die spelers moeten het nu wel gaan doen.

Affelay... had van mij niet gehoeven. Dost is mooi dat ie een kans krijgt maar ik ben benieuwd hoe hij gaat presteren. Harde werker, neusje voor de goal maar wel een laatbloeier

Op zich best een goede selectie, alleen valt het hoge PSV-gehalte wel op. Wijnaldum, Depay en Willems vind ik terecht, Bruma en Narsingh dan weer niet. Qua verdedigers zitten we sowieso al niet heel ruim. Had dan Vlaar erbij gehouden i.p.v. Bruma. Elia en Promes ontlopen elkaar niet heel veel, Narsingh vind ik niet het meest logische, maar goed, Hiddink zal zijn redenen hebben.

Afellay vind ik van de middenvelders die zijn opgeroepen de minste. Zal denk ik weinig tot niet gaan spelen. Dit is de opstelling waarmee Hiddink zou moeten spelen:

Cillessen
van der Wiel
Veltman
De Vrij
Willems
Wijnaldum
De Jong
Sneijder
Robben
Huntelaar
Depay

En Hiddink is bezig met een open sollicitatie aan PSV.
Echt Bruma erbij is een schande als je spelers als Vlaar, van Beek en van Dijk hebt die alle drie verdedigend en opbouwend een klasse beter zijn. Dan heb je Narsingh dramatisch uit vorm is al weken aan het tobben doe mij dan maar Lens of Elia of een alternatief op links.
Maar goed blijkbaar moet je als bondscoach niet de sterkste 23 spelers oproepen maar je club voorkeur uitspreken in je selectiebeleid.

De liefde die enkele Feyenoorders hebben voor Van Beek begint een beetje genant te worden. Die jongens is dus echt absoluut (nog) niet goed genoeg voor Oranje en ook niet beter dan enkele andere matige verdedigers die wel een oproep hebben gekregen.

20 maart 2015 om 13:39

Jij vind dat Bmi, dat niet speelt geselecteerd moet worden? Ik gun het dan een jongen als van Beek dan eerder.
JE reactie neigt naar haat jegens Feyenoord. Hij is niet goed genoeg maar dus volgens jou nog minder dan de matige verdedigers die er wel bij zitten. Dus eigenlijk vind jij van Beek dus heel slecht?

20 maart 2015 om 13:48

Van Beek is inderdaad een gemiddeld Eredivisie-spelertje, niks bijzonders. Bruma heeft wel een stukje meer nog. Veltman vind ik echt waardeloos, maar dan heb je eerder nog Vlaar en Van Dijk die bij de selectie moeten dan Van Beek.

20 maart 2015 om 14:04

Gemiddelde eredivisie spelertje. Meld je af van deze website man. van Beek is 20 jaar oud. Welke verdedigers waren op hun 20e al zoals Sven van Beek?

Veltman doet het overigens momenteel ook gewoon goed. Dat je van Dijk noemt dat in een competitie speelt dat nog slechter is dan de Eredivisie zegt genoeg.

Wie zal er dan starten centraal in de defensie? De Vrij samen met Veltman of zal de niet spelende BMI de voorkeur krijgen? Kan me niet voorstellen dat Bruma speelt.
Jammer dat Vlaar geblesseerd is. Ik had toch dan van Beek wel opgeroepen.

Wat Afellay bij Oranje doet zal niemand alleen Guus Hiddink zelf snappen. Verder gewoon de namen die je wel verwacht had.

Nu maar hopen op een basis plaats voor Dost .
Huntelaar is ook in vorm maar ik denk dat Dost meer uit de voeten kan,
tegen Turkije .

Blijkt wel weer dat Hiddink fapt op PSV spelers.

Zie het graag zo: Cillessen , Van der Wiel, Van Beek, De Vrij , Willems. Wijnaldum, Clasie, Sneijder. Robben, Huntelaar en Depay.

Narsingh en affelay? Waarom? Kan toch niet waar zijn. Narsingh die komt geen pion meer voorbij, ma zijn blessure. En affelay idem.

Vermeer
Vdwiel-Bruma-Vrij-Willems
Gini-klaassen-clasie
Robben-huntelaar-memphis

interessant is het om te kijken wat er in de verdediging gaat gebeuren. Lijkt me logisch dat vdwiel, De Vrij en Willems een plaatsje hebben achterin, maar de derde centrale verdediger is een open plek. Het meest logisch lijkt mij om daar BMI neer te zetten, dan heb je een linksbenige en rechtsbenige centrale verdediger, maar hij zit op de bank bij Porto en laat in het NL elftal niet altijd een solide indruk achter. Dan heb je ook nog Bruma of Veltman, Veltman vind ik slappe hap, maakt foutjes, mist de body maar is opbouwend beter dan Bruma. Bruma vind ik meer body, snelheid en duelkracht hebben, maar ook Bruma maakt slippertjes achterin. Dat lijkt mij een interessante keuze, maar mijn voorkeur gaat toch uit naar BMI of Bruma. Logische opstelling zou zijn:

Krul
vd Wiel
De Vrij
Bruma
Willems
Wijnaldum
Sneijder
Clasie
Robben
Huntelaar
Depay
20 maart 2015 om 15:03

Janmaat is op het moment vd Wiel voorbij dus zo zeker is dat niet.

Nou iedereen die vind dat bruma er niet bijhoort heeft misschien gelijk. maar dan moet je niet komen met dat veltman of van beek er bij moet want die zijn namelijk echt niet beter. Dus hou op met je zelf voor de gek houden.
Voor in de toekomst zie ik van beek wel een goede verdediger worden maar hij is nu echt niet beter dan bruma. En veltman tjaa die vind ik persoonlijk drie keer niks maar goed.
Daarnaast kan bruma ook nog beter worden. Hij heeft iig zijn snelheid en fysiek mee. ook heeft hij best een goede trap in zijn benen. Alleen als het op voetbal intelligentie gaat of de slimheid van verdedigen is het matig. Hier kan hij zeker nog stappen in maken.

Ik had gehoopt dat inmiddels Guus het licht zou hebben gezien maar nog niet dus. Even wachten nog maar dan totdat we eindelijk is een fatsoenlijk elftal weer krijgen.

Van Dijk en Van Ginkel, ga is heel rap in de zomer een stabiele club zoeken in de PL en Strootman moeten we maar een nieuwe knie voor kopen ofzo. Kunnen we eindelijk stoppen met die onzin die we nu al jaren zien bij Oranje.

drie woorden: Alle ballen op Arjen.

Wacht dat zijn er vier.

Echt beschamend hoe mensen over Veltman praten, zelfs Ajacieden, niemand ziet dat hij na Cillessen dit jaar gewoon de beste Ajacied is.
Niet voor niets dat Ajax het kampioenschap heet verspeelt toen Veltman geblesseerd was.
Toen Veltman weer terug was is er in de Eredivisie niet meer verloren.
Deze jongen word zo onderschat in Nederland.
De laatste slechte wedstrijd van Veltman was tegen Vitesse in de beker maar op die wedstrijd na speelt hij een heel sterk seizoen.
In vergelijking met Bruma en van Beek heeft Veltman verreweg de slechtste spelers om zich heen achterin. En is hij samen met Cillessen degene die ervoor zorgt dat Ajax zo weinig tegendoelpunten heeft gekregen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren