Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Bij Arsenal kan hij daadwerkelijk de beste speler van de wereld worden’

Laatste update:

Na een daverende start bij Arsenal is Alexis Sánchez de laatste tijd misschien wat minder goed op dreef, maar de aanvaller is met negentien goals in alle competities nog altijd bijzonder belangrijk. Volgens Mauricio Isla, teamgenoot van Alexis bij de nationale ploeg van Chili, heeft de aanvaller het in zich om in de toekomst het niveau van Cristiano Ronaldo en Lionel Messi te evenaren.

/

“Ik ken hem nu al tien jaar en hij heeft laten zien waar hij van gemaakt is”, geeft de verdediger van Queens Park Rangers te kennen aan Sportsbeat. “Hij heeft altijd gezegd dat hij de beste van de wereld wil worden en nu speelt hij bij een club waar dat daadwerkelijk kan gaan lukken.”

“Het is fantastisch dat hij zo veel doelpunten maakt, waardoor hij vertrouwen krijgt en gelukkig is. Ik hoop dat hij op deze manier door kan gaan. Ik houd van een type speler als Alexis. Hij is een vechter, hij gaat er negentig minuten voor en hij houdt van trainen”, weet Isla.

Kan Alexis Sánchez de beste speler van de wereld worden?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wanneer dat dan? Alexis Sanchez is 26, de grootste rek is er wel uit lijkt me zo. Hij gaat echt niet ineens een Messi worden.

19 maart 2015 om 14:44

Ja, ik snapte die opmerking ook niet. Als hij zijn huidige niveau had gehad op 19-jarige leeftijd, dan zou hij misschien nog naar het absolute topniveau toe kunnen groeien. Natuurlijk, er zijn wel eens laatbloeiers, maar deze jongen mag blij zijn als hij ooit het niveau van Robben nog haalt.

Ook niets om je voor te schamen, uiteraard.

19 maart 2015 om 15:28

Sanchez is dit seizoen een van de beste buitenspelers met Robben Ronaldo etc. maar de beste speler van de wereld zal hij nooit worden. Hij kan wel in ieder team een belangrijke schakel zijn, bij Arsenal is die zowat onmisbaar.

19 maart 2015 om 15:34

Hij is onmisbaar bij een Europese subtopper. Dat vind ik toch echt wat anders dan sterspeler zijn bij één van de drie de beste clubs van Europa.

Sanchez is absoluut niet van het niveau Robben, Ronaldo. Hij komt niet eens in de buurt.

19 maart 2015 om 15:48

Robben en Ronaldo zijn op dit moment gewoon de 2 beste buitenspelers. Hierna komen Hazard, Bale, Reus, Neymar en Sanchez na mijn mening

19 maart 2015 om 18:37

Natuurlijk is Sanchez geen Messi. Die was gisteren fenomenaal. Sanchez is ook geen Ronaldo. Dit komt van een landgenoot en vriend, jullie moeten dit niet zo serieus nemen.

19 maart 2015 om 16:28

Alexis geen messi en zal het idd ook nooit worden

Toch aardig weggezakt in 2015. Ik gok door vermoeidheid hij heeft volgens mij zo'n beetje alles gespeeld. Hopelijk kan hij zich herpakken en komend seizoen nog belangrijker worden. Kan niet wachten tot hij en Özil samen in topvorm zijn.

19 maart 2015 om 14:40

Lijkt me ook de vermoeidheid. Voor mij hoeft er niet een winterstop te komen, maar de dagen van Kerst en Oud&nieuw mogen wel vrijblijven bij het voetbal in Engeland vind ik. Heb je toch een kleine stop van een week, misschien hooguit 2 weken. Wat de spelers en de competitie zelf enorm goed zal doen. Behalve de supporters misschien

Beste gaat wat te ver aangezien ze leeftijd maar het is natuurlijk een hele goede speler.

19 maart 2015 om 15:51

Precies. 1 van de beste spelers ter wereld kan hij de komende 2/3 jaar nog wel worden, dé beste speler is te hoog gegrepen.

19 maart 2015 om 17:19

Wanneer was Zidane wereldberoemd geworden?

19 maart 2015 om 17:36

lang geleden.

Dat niveau is niet te halen, voor niemand.

Sanchez hoort wel bij de wereldtop, dat is zeker. Het is alleen jammer dat Arsenal nog wat stapjes moet zetten om zelf naar die top te gaan. Laatste 2 jaar is er wel vooruitgang (ozil en Sanchez bv.) dus dit moet doorgezet worden.

Hoop ook dat deze man snel weer in vorm komt. Lukt echt niks meer bij hem, al moet hij ook op rechts en niet op links. Al vind ik zo'n dipje niet meer dan logisch, komt allemaal doordat er geen winterstop is. Hebben er meer last van gehad.

19 maart 2015 om 14:37

De wereldtop zit niet bij Arsenal hoor, Die tijd is allang voorbij.

19 maart 2015 om 14:58

Sanchez is toch zeker wel wereldtop. Cazorla, Ozil zitten daar net onder.

19 maart 2015 om 14:42

Die jongen heeft dit seizoen al, exclusief het WK, meer wedstrijden gespeeld dan bij zijn voorgaande clubs in een seizoen. Die jongen was in december al toe aan rust, ik hoor sommigen nog toeteren dat deze jongen gebaat is bij meer en meer wedstrijden. Tot hij als zoveelste speler van Arsenal een blessure oploopt, gezien zijn geforceerde spel.

19 maart 2015 om 14:47

@gnabry
Je hebt absoluut gelijk. Fysiek heeft hij dit seizoen een krachttoer geleverd zonder rust. Toch kan Arsenal veel meer met Sánchez dan wat Wenger nu met hem laat zien.

19 maart 2015 om 14:59

Ja idd. Wel weer typisch Wenger. Hij zei laatst nog dat hij Sanchez rust wou geven, maar Sanchez wou het zelf niet dus speelde die maar. Verschrikkelijk ergerlijk als ik zoiets lees. Als manager zijnde bepaal jij of die speelt, boeit niet of die graag wilt of niet. Door zo'n zielig gedoe is dadelijk je beste speler geblesseerd.
Wenger geeft spelers over het algemeen sws te weinig rust.

19 maart 2015 om 14:44

Sanchez is een geweldige counterspeler, met ruimte is hij levensgevaarlijk, maar in de kleine ruimte is het een amateur. Hij heeft gewoon niet de rust en de controle die daarvoor nodig is.

Voor de rest een fantastische trap en een geweldige uithoudingsvermogen / fysiek. Wil Arsenal van Sánchez een wereldtopper maken, dan moeten ze meer op de counter teren en vooral op een stabiel middenveld en verdediging kunnen leunen. Hiermee bedoel ik niet dat ze defensief moeten voetballen, maar meer a la Valencia in de periode van Hector Cuper.

19 maart 2015 om 14:57

Het is geen Messi nee, maar wat een onzin dat die niet goed is in kleine ruimtes. Bij Arsenal speelt hij vaak genoeg in kleine ruimtes en daar komt die ook zo vaak uit. Ik neem aan dat je niet zo heel vaak Arsenal kijkt?

Sanchez is in mijn ogen echt wel een wereldtopper.

19 maart 2015 om 14:59

Het is echt gewoon absurd om te stellen dat Sanchez niet goed is in de kleine ruimtes. Hij heeft zich al meermaals heel balvaardig getoond en draait waanzinnig snel weg. Hij heeft zijn mankementen, maar die liggen zeker niet in de kleine ruimte.

Hij is de laatste weken iets te voorspelbaar en ideeënloos, maar dat komt wel weer goed.

19 maart 2015 om 15:15

Ik zeg niet dat hij op karakter of eens met een schuinbeweging zichzelf niet uit een kleine ruimte kan vrijspelen. Ik zeg dat hij niet de rust en de balcontrole heeft om in de kleine ruimte eruit te komen.

Ik bekijk Sánchez al jaren, hij is een dribbelaar, maar heeft ruimte nodig, hij is geen Cazorla die in de kleine ruimte rustig kan doorspelen.

Hij gebruikt zijn lichaam goed, heeft drive, maar speelt eigenlijk tegen zijn natuur in. Het grappige is dat je wel erbij zegt dat hij de laatste tijd zich veel vastloopt.. Tjah. Dat is geen vermoeidheid, dit gebrek aan overzicht en gebrek aan rust aan de bal.

19 maart 2015 om 15:19

@gooner
Ik vind Sánchez ook een topper. Maar hij moet a la Henry in zijn beginjaren gebruikt worden. Hij heeft een betere dribbel dan Henry, een goed schot en veel kracht en snelheid. Zoals hij nu gebruikt wordt zal hij zich continu vastlopen.

19 maart 2015 om 16:14

Ja dat klopt idd wel. Vond het alleen wat voorbarig om te zeggen dat hij niet zo goed was in kleine ruimte. Maar nee, zoals Cazorla niet maar dat zijn heel weinig spelers op de wereld denk ik.

Probleem bij Sanchez nu is wel dat hij echt vermoeid is en daarbij staat hij op links. Het enige wat hij op links doet is naar binnen gaan. Heeft ook wel met overzicht te maken denk ik, maar het is ook een echte dribbelaar die het doel op zoekt dus dat is niet zo erg. Hoop dat die rust krijgt en daarna op rechts staat.

Zoals jij zegt zou je hem in de spits moeten zetten of bedoel je dat niet direct? Vind 't lastig om iets te vinden waar hij beter tot z'n recht komt. Je gaat je tactiek niet veranderen als Arsenal zijnde.
Doet het trouwens ook gewoon geweldig dit seizoen hoor, dus idk of er ook echt iets veranderd moet worden.

19 maart 2015 om 17:10

Ik denk dat als Arsenal de aanval opzoekt niet iedereen de 16 in moet lopen. Sánchez heeft ruimte nodig en uitbreken met 3 Max 4 spelers is met een Sanchez, Ozil, Giroud en bijv een Walcott is voldoende.

Zoals je gisteren bij Barca kon zien, ging niet het hele middenveld de 16 induiken. De ruimten blijven groot en Neymar en Messi konden steeds de actie maken. Sánchez kan af en toe met de rug naar de goal spelen, maar dan moet hij alleen in de spits en 3 aanvallende aansluitende middenvelders daarachter.

Of.. Hij moet vanuit de flank en moet Giroud zich na het aanbieden soms terug laten zakken en dus juist niet meteen de 16 in, want dan loopt hij alle ruimte dicht. Sánchez heeft wel veel van de kwaliteiten van CR. Als die goed gebruikt worden (dus echt met een dienende spits naast hem) en veel ruimte en vrijheid, kan hij denk ik hoge ogen gooien. Als hij in de kleine ruimte moet gaan voetballen, gaat het niks worden. Want hij beheerst het tik-tak spel gewoon niet goed genoeg. Niet de rust en niet het overzicht.

Overigens merk je wel dat hij bij Arsenal meer zichzelf is dan bij Barca. Daar speelde hij echt in dienst van het team en probeerde hij zoveel mogelijk de bal meteen af te spelen. Dat is bij Arsenal niet zo. Hij wil belangrijk zijn. Daar doet hij veel goede voor, maar soms moet hij gewoon de bal afgeven. Hij moet weten wat zijn sterke punten zijn, en wat niet. Zoals hij tegen Monaco speelde, heb je weinig aan hem. Ook al werkt hij heel hard.

Laat me niet lachen, beste van de wereld bij arsenal kan al lang niet meer, sinds henry zijn alle grote voetballers allemaal vertrokken bij arsenal, omdat je bij arsenal nooit de beste kan zijn en geen prijzen wint.

19 maart 2015 om 16:46

FA Cup vorig seizoen.

Vond Alexis lange tijd een genot om te kijken, maar de laatste tijd wil het niet helemaal lukken, wellicht juist door Ozil. Bijvoorbeeld dinsdag tegen Monoca kon er in alle rust getikt worden, maar Sanchez verloor vaak de bal en zorgde voor geen enkele echt grote kans. Naar mijn mening komt dat omdat er teveel gezworven wordt door de rest van de voorhoede, Ozil en Welbeck blijven nooit echt op positie. Daardoor is het zwerven van Alexis minder dreigend.

Off. ik mis Wilshere wel in dit soort wedstrijden, hoop nog steeds dat hij weer terug komt zoals hij speelde in 2013 ofzo.

Daaag Isla. Messi staat sowieso ver boven alles en iedereen. Op gepaste afstand volgt Ronaldo en Alexis komt daar nog heeeeeeeeeeel ver achter

Hij is ongeveer even oud als Messi dus dat zal lastig worden. Desalniettemin is het wel een wereldspeler natuurlijk. Het geeft des te meer aan hoe goed Messi is als je bedenkt dat klasbakken als Sanchez, Aguëro en Suarez er maar flets bij afsteken eigenlijk.

Het lijkt me ook wel interessant als er straks geen Messi en Ronaldo meer zijn en er een groter groepje absolute wereldspelers is waarbinnen het moelijker is aan te wijzen wie nou duidelijk de beste van de wereld is. Een groepje waartoe mensen als Hazard, Isco en Pogba dan behoren bijvoorbeeld.

Hij is 26. Het is een topaankoop, maar de beste van de wereld zijn is te hoog gegrepen. Hij ook best vermoeid.

26 jaar en ik vind het nu niet zo bijzonder moet ik zeggen.

In goede wedstrijden is hij een waar gevaar, met zijn intensiteit, maar in slechte wedstrijden (wat er steeds meer worden) zorgt die intensiteit voor slordige passing en schoten.

19 maart 2015 om 14:57

Wel zeer opportunistisch Schop. "niet veel bijzonders" nu gaan zeggen als het wat minder gaat. Hij voegt aanvallend in slechte wedstrijden minder toe, klopt, maar in slechte wedstrijden levert hij nog zo veel werk en intensiteit. Dat vind ik vrij waardevol. Hij moet gewoon rust hebben, hij heeft belachelijk veel gespeeld.

19 maart 2015 om 15:19

je verdraait mijn woorden, lees het nog eens goed

Intensiteit is goed als hij dan zelf niet slordig is hoe hij de bal afspeelt. Nu is het een wervelwind die ballen verspeelt en daarna er weer achteraan moet rennen om het goed te maken bij wijze van spreken. Dat noem ik niet waardevol.

19 maart 2015 om 15:28

Inderdaad om even een vergelijking te maken Suarez was in zijn eerste seizoen ook nog niet van het niveau wat hij later haalde bij Liverpool. Op dit heeft Sanchez zelfs een beter gemiddelde qua gespeelde wedstrijden/doelpunten dan Suarez in zijn tweede jaar liet zien.

Hopelijk kan Sanchez het niveau wat hij begin van de competitie liet zien weer halen en van daaruit nog beter belangrijker worden. Aan zijn mentaliteit ligt het niet.

Je wordt de beste als je team in dienst speelt van jou. Zoals ronaldo en messi. Anders ga je het tegenwoordig niet meer redden om boven de rest uit te steken. Het spel van arsenal is meer gericht op het team dan op de klasse van 1 of 2 spelers. Zolang sanchez nog 90 minuten moet mee verdedigen, zullen er spelers zijn die het "beter" doen. Die beslissender en belangrijker zijn.

Wat een bull-shit:

Messi is de beste voetballer aller tijden, nog nooit zoiets gezien, hij van een andere planeet.
Ronaldo hoort ook bij de beste 10 voetballers aller tijden. (modelprof die alles uit zijn carrière heeft gehaald)

Dat komt voorlopig niemand bij, ook Pogba, Odegaard, Halilovic, Sanchez, Ozil, of Di Maria niet.

Messi en Ronaldo zijn van hele andere orde dan deze gasten, hun scoren makkelijk 50 goals per seizoen.

Zie zo'n vergelijking Klaassen kan mogelijk de nieuwe Johan Cruijff worden..

Zou Isla dit zelf geloven? Ik zie Sanchez nou niet echt de beste speler van de wereld worden en al helemaal niet bij Arsenal. Dan had hij zijn kans bij Barcelona moeten grijpen en had hij nu naast Messi en Suarez gestaan.

19 maart 2015 om 16:17

Die kans heeft hij ook gegrepen. Was het seizoen voordat die weg ging zowat de beste en belangrijkste speler. Mja, Barca haalde Neymar en liet Sanchez gaan..

19 maart 2015 om 16:32

Hij heeft die kans in zoverre gegrepen dat hij een nuttige speler was voor Barcelona. Als hij de beste van de wereld wordt zoals Isla hier omschrijft, dan had Barca hem echt niet zo makkelijk laten gaan.

19 maart 2015 om 17:12

Oh heb je bericht iets verkeerd begrepen. Klopt idd. Als hij dat echt zou moeten worden speelde die daar nu op het niveau van Messi haha.

Ochja, blij dat die bij ons zi.t

Niemand, maar dan ook niemand, wordt beter dan Messi in deze vorm.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren