Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Messi is de beste van de wereld, maar ook de beste speler aller tijden'

Laatste update:

Luis Enrique prijst zich gelukkig dat hij Lionel Messi in zijn elftal heeft rondlopen. De viervoudig wereldvoetballer van het jaar wist in beide wedstrijden tegen Manchester City niet te scoren, maar was toch ontzettend belangrijk voor Barcelona, dat woensdag voor de achtste keer op rij de kwartfinales van de Champions League bereikte. Dat gebeurde nog nooit eerder en is een record.

/

Messi blonk woensdagavond vooral in de eerste helft uit en leverde de assist op het winnende doelpunt van Ivan Rakitic. "We weten allemaal hoe goed Lionel is", zei Luis Enrique. "Hij is zonder twijfel de beste speler van de wereld, maar in mijn optiek ook de beste speler aller tijden. Het is een groot voordeel om hem in je team te hebben, maar om prijzen te winnen heb je niet een geweldige speler, maar een geweldige selectie nodig. Lionel scoorde niet in de uit- en thuiswedstrijd, maar was toch twee keer de beste speler van het veld."

Aankomende zondag wacht voor Barcelona de topper tegen Real Madrid. "We bekijken deze wedstrijd zoals iedere andere wedstrijd", claimde Luis Enrique. "Als koploper van de Primera División werken we vol vertrouwen naar de Clásico toe en we willen de wedstrijd winnen voor onze supporters. Maar ik ga ons niet de favoriet noemen: dat is riskant en arrogant. Ik weet mijn opstelling nog niet, dat zullen jullie zondag wel zien."

Lionel Messi is de beste speler aller tijden

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

En nu niet beginnen over het feir dat hij met Argentinië nog niets gewonnen heeft! Dit is echt de beste aller tijden!

19 maart 2015 om 08:02

Ja Ronaldo heeft met zijn Portugal nog nooit iets bereikt. Messi is in alles beter en hij is jonger. Wat een eer dat ik hem al 3 keer live heb mogen zien.

19 maart 2015 om 08:05

Ronalso en messi zn enige vergelijking is dat ze beide veel scoren en in spanje spelen , voor de rest de dribbels , techniek , overzicht , passes , geplaatste schoten ... Beheerst messi veel maar dan ook veel beter

19 maart 2015 om 08:09

Ehm daar wis je toch wat.. Ek halve finale het vorige EK ook hebben ze in 2004 in eigen land in de Finale gestaan.

Argentinie finale WK waar Messi het niet kon bolwerken..

19 maart 2015 om 08:49

Op het WK was hij de dragende speler. Zonder Messi stond Argentinië niet in die finale. En dat, terwijl hij niet in vorm was.

19 maart 2015 om 10:10

In 2004 was ronaldos aandeel erg klein.

Maar men vergeet dat messi ook prijzen heeft bereikt met argentinie:

2005: jeugd wk in nederland gewonnen en topscoorder en beste speler van het toernooi geworden

2007 finale van de copa america gespeelt

2008 eerste geworden met argentjnie op de olympische spelen

2014 de wk finale gespeelt en was met 4 goals topscoorder van argentinie. Heeft een assist gegeven aan het winnende doelpunt van di maria tegen zwitserland en was in de finale de gevaarlijkste man op het veld.

Messi heeft juist al het een en ander laten ziener argentinie. Het enoge wat hij niet heeft is een copa america en een wk

19 maart 2015 om 10:29

En dat zijn de toernooien die er uiteindelijk toe doen. Leuk hoor, een jeugd wk en een Olympische Spelen, maar dat hoort wat mij betreft niet in het rijtje van een WK of Copa America.

19 maart 2015 om 12:26

19 maart 2015 om 08:27

WK en EK argument is sowieso niet meer van deze tijd. Het is voor een enkele speler in hedendaags voetbal een onmogelijk opgave een heel team op sleeptouw te nemen. Er zit veel meer geld, kennis en opleiding in voetbal dan ooit tevoren. Er zijn veel meer wereldspelers dan pakweg 20 jaar geleden. Dat is onder andere de reden waarom de laatste jaren het EK en WK alleen door erg goede teams is gewonnen en niet 1 speler die even de kar trekt tot aan de beker. Iedereen mag zijn mening hebben natuurlijk, maar voor mij speelt het Ek/wk winnen geen rol voor de titel beste of 1 van de beste spelers aller tijden.

19 maart 2015 om 12:40

@nakuma

Lulkoek. Dat is niet meer gebeurd simpelweg omdat een speler noet in staat geweest is tot.

Ronaldo haalde in 2002 en bijna in 1998 ook het WK in zijn eentje binnen. Dit is omdat Ronaldo gewoon net nog wat beter was en de concentratie topvoetballers in deze periode nog nooit zo groot is geweest

Zelfde voor Maradonna en vooral voor Pele.

19 maart 2015 om 08:51

Ik ben tot de conclusie gekomen dat Messi veruit de beste speler ter wereld is, en ook de beste speler ooit. Barca fans jullie mogen blij zijn met deze fenomeen. Jullie speelde gister fantastisch en maken zeker meer kans dan wij zondag.

Wens jullie een fijne wedstrijd!

19 maart 2015 om 08:58

Ik zeg Zidane

19 maart 2015 om 09:52

Maradonna won met een team als Napoli, hij had geen club die 350 miljoen in de schuld stak. Hij nam zijn nationale team op sleeptouw. Iets wat Messi en Ronaldo niet eindelijk lukt. Pele heeft meer doelpunten gemaakt en 3 wks gewonnen. Zidane heeft meer competities gedomineerd en met nationale team ook.

Messi is zeer goed, maar beste allertijden? Nah, laat hem maar eerst een prijs bezorgen aan Argentinie. Pele blijft beter. Hij moesr hoog houden met een steen. Geen faciliteiten voor hem. Als hij net als Messi groeihormonen had gekregen dan was hij nog beter.

19 maart 2015 om 10:06

Maradona, Pele, Cruyff

19 maart 2015 om 11:47

Ja maar voetbal was niet dezelfde sport in de tijd van pele. Ik weet zeker dat de tegenstand nu veel hoger is dan toen dus je kunt het moeilijk vergelijken vind ik.

19 maart 2015 om 12:33

Zet een Pele van toen in het voetbal van nu, en hij zal average presteren.

Zet een Messi van nu in het voetbal van toen..... Wil ik het wel weten?

En dat argument van groeihormonen? Ja logisch, van groeihormonen ga je natuurlijk beter voetballen. Je krijgt meer inzicht, meer balcontrole, je aannames worden beter. Je hebt helemaal gelijk

Ik ga ze ook maar nemen, Feyenoord zoekt nog een spits toch?

----_________----

19 maart 2015 om 12:45

@duvel

Pele rende de 100 meter in net aan 11 seconden en sprong hoger dan de gemiddelde NBA speler van vandaag. Ik zie Pele er alleen naar meer maken met de voordelen die voetballers juist hebben op vroeger

Maar laat Messi het maar proberen, als hij teminste zijn xarriére uit kan spelen aangezien er nog geen rode kaarten waren en hooguit 2 camera's.

Of met schoenen en een bal zo zwaar als bakstenen. Laten we de knolraap velden niet vergeten.

Nee als er een ding duidelikk is hebben spelers het veel makkelijker en zouden spelers van vroeger juist profiteren van de ontwikkeling van nu.

Pele zou een godheid op de velden zijn.

19 maart 2015 om 12:51

als messi toen speelde en op de positie van maradonna dan zat maradonna op de bank!
je doet alsof napoli toen een slechte ploeg had. terwijl ze gewoon 1 van de beste ploegen waren. dan praat je weer onzin dat pele meer heeft gescoord. lijkt me logisch aangezien hij in brazil speelde en vroeger de competities 2x zo zwak waren.
zidane was zeker goed maar die hoort niet in dat lijstje. verder leg je de nadruk zo erg op de team van messi maar niet op die van zidane en pele?
daarna praat je over groeihormonen terwijl je 0,0 verstand hebt van die zaken. je maakt je alleen maar belachelijk met zo'n opmerking. '' als pele groeihormonen had gekregen was hij nog beter'' . hahaha jij bent echt een grap.
maradonna zou niet eens 30 min kunnen spelen in de huidige niveau van voetbal.
ik geloof dat pele dit wel zou kunnen maar lang niet zo goed als messi.
argentinie heeft een zwak middenveld en verdediging. daarbij waren spelers als aguero palacio higuain hopeloos uitvorm. toch heeft messi ze de finale in geschopt.
maar zo iets zul je nooit toegeven. blijf maar vooral zeggen dat messi nog een wk moet winnen om de beste te zijn. dat is jou goed recht. maar dit betekend niet dat het waarheid is. denk dat de meerderheid langzamerhand wel beter weet. messi is gewoon de aller beste ooit!

19 maart 2015 om 17:57

Klopt, de middenveld en verdediging is echt slecht bij Argentenie. Garay, otomendi, mascherano, zabaleta, pastore, di maria, banega.....

En wat bedoel je met je hebt 0,0 verstand van groeihormonen, het is een feit dat hij daardoor meer dan 10 cm langer is geworden. Zou hij die.kopgoal kunnen maken afgelopen week als hij korter zou zijn?

Als Pele, Maradonna, Cruijf al die supplementen nu hadden, die trainingfaciliteiten dan zouden ze beter zijn dan ronaldo en messi bij elkaar.

En ik zeg nergens dat messi slecht is, alleen hij is totaal niet de beste ooit.

En wil je nu beweren dat Maradonna met Napoli betere spelersmateriaal had dan de huidige Real Madrid, Barcelona en Bayern Munchen?

19 maart 2015 om 11:41

beste spelers aller tijden dragen ook hun Land. DAN pas ben je de allerbeste. o.a. maradonna is de beste aller tijden niet messi

19 maart 2015 om 12:06

Dat was "vroeger" ook veel makkelijker want je had maar een paar voetballanden.

19 maart 2015 om 13:56

Messi heeft toch ook z'n land gedragen tijdens het laatste WK? Heeft het team naar de finale weten te brengen.

Natuurlijk , degene die nog ronaldo zeggen hebben gene kijk op voetbal , als ronaldo zo dribbelt als
Messi breekt tie alles in zn enkels

19 maart 2015 om 08:43

wat een onzin... feit dat er altijd gediscussieerd wordt over wie beter is... ronaldo of messi zegt gewoon dat ze gelijkwaardig aan elkaar zijn.

19 maart 2015 om 08:49

Nee ze zijn niet gelijkwaardig Messi en Cristiano Ronaldo ( de echte Ronaldo was ook een fenomeen en vergelijkbaar nivo CR7) Messi is beter! En daarom zegt ook niemand dat ze gelijkwaardig zijn. Dat mocht CR 7 willen

19 maart 2015 om 09:05

vind jij claro begrijp me goed.. ik ben ook fan van messi.. maar altijjd dat gezeik dattie beter is.. ze zijn beide gewoon fenomenaal.

19 maart 2015 om 11:03

Jij snapt het! Ik ben meer fan van Ronaldo, maar het zijn allebei absolute topspelers.

19 maart 2015 om 11:16

Als je echt denkt dat ze gelijkwaardig zijn dan beledig je messi daar zwaar mee. Je doet messi zwaar tekort. Messi is echt veel en veel beter.

19 maart 2015 om 08:58

Jij praat nogal veel poep he.. Die passeerbewegingen van Ronaldo heb ik Messi nooit zien doen, hij dribbelt alleen. De techniek van Ronaldo is toch vele malen beter dan die van Messi.. Als Messi een schaar maakt breekt die zn been

19 maart 2015 om 09:15

Maar Messi hoeft er maar vijf seconde over te doen om een man of vier weg te spelen
Ronaldo is dan nog bezig met zijn schaartjes

19 maart 2015 om 09:19

Want techniek heeft natuurlijk alleen maar te maken met trucjes doen en mensen passeren....

19 maart 2015 om 09:22

Techniek Ronaldo beter? Dat kan niet CR zijn.

19 maart 2015 om 11:04

Vertel mij dan hoezo Ronaldo een slechte techniek heeft?

19 maart 2015 om 11:06

Klopt, maar ze scoren beiden nagenoeg even veel dus het maakt geen reet uit wanneer die goal valt, want uiteindelijk valt die toch wel

19 maart 2015 om 12:40

@ Yorrickkk

hahahahahahahhaaha dit is wel echt de grap van de dag.

Messi nooit passeerbewegingen zien doen!?

Gister nog, werd even 30x herhaald hoe hij Demichelis 'passeerde'.

En, kijk naar Messi toen hij op kwam bij Barca.. scharen hier en daar. Nu doet hij alleen nog functionele dingen, zoals de dribbel, aangezien niemand hem toch kan stoppen.

19 maart 2015 om 12:44

Balaannames, kort wegdraaien, bal kort bij je houden, passing, korte combinaties. Daar is Messi gewoon beter in dan Ronaldo. Ik ben fan van Cristiano, maar hier moet ik toch eerlijk in zijn.

19 maart 2015 om 12:48

Klopt maar dit maakt je niet persé eem betere speler. Alleen vanuit jou perspectief.

Ik merk dat vooral bij de mensen die Messi terecht boven Ronaldo zetten maar met onzinnige argumenten.

19 maart 2015 om 12:54

''de techniek van ronaldo is vele malen beter dan die van messi''
heel veel mensen maken zich belachelijk hier en jij hoort daar zeker bij.
wat een grap. ronaldo kan de veters niet eens strikken van messi.
goalgetters zoals ronaldo zien we om de zoveel jaar. spelers zoals messi zien we misschien 1 x in de 50-100 jaar.

mee eens... in hun tijd waren spelers als pele, maradona en cruijf ook fantastisch...maar het spel was toen vele malen minder dan nu, veel langzamer en de verdedigers zijn nu veel beter.

19 maart 2015 om 08:01

Cruijf en Maradona zouden ook met hun tijd zijn mee gegaan. Die vergelijking gaat in mijn ogen dus absoluut niet op. De sport ontwikkelt zich en de spelers ook.

19 maart 2015 om 12:57

heb je uberhaupt wel naar maradonna gekeken? die gozer had gewoon een bierbuik man. die zou het echt geen 90 min vol maken. cruijff hoort al helemaal niet in dat rijtje.
fijn voor nederland dat ze een paar goede spelers hebben gehad maar meer zijn ze ook niet. vind zelf bergkamp nog beter dan cruijf en van basten.

19 maart 2015 om 13:02

Haha moet ik hier serieus op in gaan? Ik hoop dat je zelf wel inziet dat dit echt de grootste flauwekul ooit is. Alles evolueert en dat weet je goed.

19 maart 2015 om 08:02

Over 30 40 jaar zullen ze ook zeggen, dat het spel van nu langzaam is. Het is gewoon hoe je voetbal bekijkt, voetbal kan je niet vergelijken met jaartallen. Je moet kunnen zien hoe zij het hebben gedaan.

19 maart 2015 om 08:27

niet mee eens. dan maak je het dus afhankelijk van de andere spelers op dat moment. logiach dat er over 100 jaar snellere en betere spelers zijn, maar die zijn dan wellicht dus ook beter dan messi nu is. maar het is onzin om te zeggen dat die spelers zich ook verder ontwikkeld zouden hebben als ze nu zouden voetballen...dat is als...als...als... Messi is nu de beste en de beste ooit. Leuk dat er nog veel wordt stilgestaan bij oude grootheden maar absoluut gezien zijn deze niet met messi te vergelijken, hooguit relatief vs de andere voetballers in de tijd dat ze speelden.

19 maart 2015 om 08:10

Pele, Maradonna en Cruijf kregen niet dezelfde training en behandeling als in deze tijd.

19 maart 2015 om 08:22

De druk is nu ook vele malen hoger. Veel meer wedstrijden worden er gespeeld van een hoger niveau

19 maart 2015 om 08:31

De verdedigers van nu zijn veel beter??????
Stop maar... Neymar en Messi zouden geregeld in de lappenmand hebben gezeten, als ze in die tijd hadden gevoetbald. Ik zeg niet dat het goed is, maar het spel was toen veel harder. De spelers werden niet beschermd. Als je denkt dat Pepe zwakzinnig is, dan hoe ga je die verdedigers van toen omschrijven...

19 maart 2015 om 11:24

Welke verdedigers zijn er nu zo goed dan? Niemand van nu kan tippen aan spelers als Moore, Beckenbauer, Koeman, Maldini, Baresi en nog vele anderen. De verdedigers van nu zijn niets in vergelijking met vroeger. Heb je Kompany, een van de besten van dit moment, gister zien schutteren? Dat was gewoon een grote grap. De verdedigers van nu beter.. Jij kijkt zeker pas voetbal sinds Messi er is?

Hij is niet beter dan Pelé maar komt op de niveau van maradonna

Mijn mening kom maar op met de discussie.👻

19 maart 2015 om 11:40

Hoe veel wedstrijden heb jij gezien van Pelé?

19 maart 2015 om 14:49

veel

21 maart 2015 om 21:30

Das heel knap op je 20e

19 maart 2015 om 13:16

De Brazialen denken daar toch anders over.

Garrincha, ‘De Kleine Vogel’, wordt door veel experts en liefhebbers gezien als een speler die zelfs beter was dan Pelé. Ondanks zijn lichamelijke gebreken (een been was langer dan de ander) was Garrincha zonder twijfel een van de meest talentvolle en pure spelers ooit. Garrincha speelde om te spelen, om de liefde voor het spel, hij was geen rolmodel zoals Pelé.

Messi speelt of hij in een speeltuin een balletje trapt. Balletje onder de arm en spelen maar. Geen gezeur, wegwerpgebaartjes zoals Ronaldo doet. We zijn eraan gewend geraakt, maar wat Messi laat zien is niet normaal.

Over Maradonna kan ik geen goede mening geven. Mijn Broer wel, die is 10 jaar ouder. Hij zegt dat Messi meer laat zien dan Maradonna. Maradonna heeft het laten zien op een WK (met de hand van god) en bij Napoli waar hij geweldig was.

Jan Mulder (weet niet of je die man serieus moet nemen) zegt ook dat het voetbal in de tijd van Pele zoveel langzamer ging. Staat buiten kijk dat hij 1 van de grootste voetballers ooit is.
Brazilie won het WK ook zonder Pele in die tijd.

19 maart 2015 om 14:38

Maradonna maar een wk en Napoli laat me niet lachen en wat pele heeft gedaan was olngeloofelijk ik zeg niet dat Messi minder (hij is de beste in mijn ogen)
Maar om te zeggen dat Garirincha (de kleine Vogel) beter is dan Pele hou toch op alleen Messi Cruijf en Maradonna kan je met hem vergelijken. En over Garricha ja hij was ook goed (bijna na net zo goed om in mijn rijtje te voegen) maar hij heeft niet zoveel laten zien.

Mijn mening

19 maart 2015 om 14:47


Pelé was de meest complete speler toen, dat hij geen zwakke punten had. Hij is een van de hoogste doelpuntenmakers aller tijden, (met meer dan 1000 goals) en won de World Cup voor Brazilië op de leeftijd van 17 (scoren tweemaal) en 2 andere momenten tijdens zijn Carriere. Garrincha is heel anders, hij had meer vaardigheden, meer trucs, werd hij met plezier op het veld, meer dan het winnen van alles en scoren veel doelpunten als Pelé. Garrincha was niet professioneel, de dag voor een spel dat hij niet eens wist tegen welk team dat hij zou spelen tegen. Als hij vandaag aan het spelen was zou hij verliezen.
Pelé was beter, maar hij is niet de beste aller tijden hij is gewoon een legende. De verdedigende niveau was veel lager dan de afgelopen 30 jaar is geweest. De echte legendes behoren tot die periode: Zidane, Ronaldo, Bergkramp, Maradona, Van Basten, Henry, Messi, Ronaldhino, Roberto Carlos ...
Maar terug in de jaren 50 tot de jaren 70, het spel was veel langzamer en minder sterk, maar geweldige spelers als Pelé, Eusebio, Fontain, Best ect

Kom daar maar eens over heen

Blijft altijd leuk om te kijken naar spel van Messi. En wat typerend voor hem is is zijn spelvreugde. Gisteren vond ik het meest typerende dat koprolletje na een gestopte kans. Zoveel sympathieker dan vloekend en scheldend te keer te gaan.

19 maart 2015 om 08:35

dus omdat ik nog geen 10 jaar voetbal kijk ben ik onnozel? slaat echt nergens op. Er zijn genoeg beelden van de oude helden te vinden. Net alsof jij Pele en maradonna hebt zien spelen?
Persoonlijk vind ik ronaldo (de echte) de beste ooit. Het is gewoon een mening.

19 maart 2015 om 10:31

Dat zegt hij niet, jessevandijk. Hij zegt dat je onnozel bent, omdat je roept dat er eentje de beste ooit is.

En eigenlijk geef ik hem daar gelijk in. Het is in mijn ogen onmogelijk om te bepalen wie de beste aller tijden was.

19 maart 2015 om 11:26

Heerlijk om te zien dat je jezelf niet onnozel vind, maar wel onnozel reageert. Je levert het bewijs hoogst persoonlijk af met deze reactie.

19 maart 2015 om 12:51

wat is er zo onnozel aan mijn reactie? hij zegt dat er zoveel "kids" op voetbalzone zitten die nog geen tien jaar voetbal kijken. vervolgens trekt hij de conclusie dat deze mensen onnozel zijn, maar gelukkig kan hij dat de "kids" wel vergeven.
Ik wou alleen even mijn punt maken dat mensen die het voetbal nog niet heel lang volgen niet gelijk onnozel hoeven te zijn.

Over wie de beste is valt natuurlijk altijd te discussiëren en ik ben het er ook mee eens dat je niet 1 persoon kan aanwijzen als de beste, omdat het om persoonlijke voorkeur gaat.

19 maart 2015 om 13:09

dat is jou mening. om iemand anders z'n mening onnozel te noemen omdat het ''toevallig'' niet jou mening is nog erger.
het is gewoon triest hoe nederlanders elke keer cruijff die rijtjes zetten. hij kan niet eens de veters strikken van messi.
de enigste die dichtbij komt is pele. en pele speelde toen met de sterkste nationale elftal.
zelfde geld voor z'n club. messi heeft daarentegen gewoon een slecht nationaal team.
ik beoordeel ze niet op goals. ik beoordeel ze aan hun spel. vooral op de manier hoe ze het spel lezen en hun teamgenoten helpen. maar ook op hoe ze zelf acties opzetten.
daarom vind ik messi de aller beste ooit. als jij dit niet vind prima. verder vraag ik me ook hoe oud je bent en hoeveel min en wedstrijd je van hun hebt gezien. ik denk eigenlijk dat je zelf bar weinig voetbal verstand hebt en ook haast geen wedstrijden van hun hebt gezien.
je mag wel oud zijn en een paar wedstrijden van hun hebben bekeken maar thats it!

Ik zie idd liever een koprol dan armen geschreeuw en gescheld...
Ergens een indirect compliment naar Joe Hart om dit zo te doen

De mensen die 'Nee' hebben gestemd zijn pure CR7 fanboys, ik kan me herhinneren dat heel veel mensen 'Ja' hadden gestemd op de zelfde vraag alleen ging het toen over CR7, VZ zit vol met Real/CR7 fanboys als Messi niet de beste aller tijden is dan is CR7 niet eens top 5

19 maart 2015 om 08:51

Of gewoon niet. Het gaat om de beste aller tijden (iets waar Ronaldo overigens voor mij niet eens in aanmerking komt), niet om de beste speler die nu nog speelt. Heeft niks met fanboys te maken. De beste speler die ik zelf ooit heb zien spelen is Zidane. Maar een Cruijff, Pele en Maradona heb ik nooit mee gemaakt, je kan er gewoon niet over oordelen. Het hele voetbal is veranderd vergeleken met de tijden waarin de laatstgenoemde spelers in speelden.

19 maart 2015 om 10:07

Nee hoor.
Waarom denk je dat?
Er zijn mensen waaronder ik.. die Messi niet eens in de top 10 heeft!
Geldt trouwens ook voor Ronaldo!
En dat is mijn mening.
Dus je riedel kan alweer de prullenbak in met fanboys etc.
Verder omdat ze niet in mijn top 10 staan wil ik natuurlijk niet zeggen dat het geen goede spelers zijn..want dat zijn ze zeker wel.
Maar gewoon beide niet mijn "type" spelers.
Ik genoot om even een vb te geven nog meer van Baggio, of Zidane , brazil Ronaldo, en ik kan nog meer opnoemen.
Maar zo heeft ieder zijn eigen mening en dat mag je gerust respecteren ipv mensen af te vallen die het niet met jou eens zijn.

19 maart 2015 om 13:23

hij heeft het over cr7 fanboys en jij komt met : ik heb ronaldo niet eens in me top 10.
dat is niet erg logisch... doet gewoon pijn hea dat mensen messi zo goed vinden. blijkbaar zoveel pijn dat je moet reageren terwijl je je niet eens aangesproken hoort te voelen.
dat je daarbij zegt dat dit soort spelers niet in je top 10 lijst zitten omdat het niet jou ''type'' spelers zijn zegt genoeg. je ziet dingen alleen van jou oogpunt. dat is gewoon zeer beperkt. daarnaast noem je spelers die niet eens in mijn top 20 zouden zitten. ten eerste moeten we concluderen dat je een madrista bent die vervolgens ook nog voor ajax is. hmmm wat voor persoon zou dit nou kunnen zijn? gloryhunter much? dan is het ook wel makkelijk om te zien waarom je zidane in je lijstje hebt en messi niet.
dan heb je ronaldo die door z'n blessure te kort te zien was. maar die zit ook in je lijstje? baggio had een magische trap en dribbel maar messi heeft dit ook. en messi heeft meer. die was niet zo ego als baggio. die weet z'n medespelers te vinden als het nodig is en die hoeft niet dingen te forceren. voetbal is een teamsport. het gaat niet alleen om goals.

19 maart 2015 om 13:48

Over wat praat jij nou weer barcastyle?
Misschien moet je eens begrijpend leren lezen?
Hij zegt : wie nee had gestemd op de pol CR fanboys zijn.
Daarop kan en mag ik hem al direct tegenspreken omdat ik zelf toevallig wel op nee heb gedrukt (mening!) maar ik geen fanboy ben van geen van de 2!

En pijn waarom?ik zeg er toch bij dat iedereen zijn mening heeft?

Dan praat je over Ajax? Hoezo?? Vanwege mijn avatar?
Zal ikje wat leren?
Die vlag heeft totaal niks met ajax te maken het is de vlag van onze hoofdstad ! Dat men het in het ajax publiek ook gebruikt oke logisch maar dat IK de avatar heb zegt niet dat ik ajax fan ben. En guess what... ben ik ook niet dus wederom sla je de plank mis.met je gloryhunter.
Niet zo oordelen en zeker niet als je me niet kent.

En ja ik zie het vanuit mijn oogpunt..en jij via de joune..kortom puur een mening..

haha heb je R.baggio wel eens zien spelen en al die steekpassjes? Die steekpassjes gingen naar medespelers dus hoezo praat je over Baggio die ego was??

zo.. geheel ontkracht.. fijne dag barcastyle.

Ik word hier toch zo ontzettend moe van. Elke keer als Messi (of Ronaldo) een fantastische wedstrijd heeft gespeeld moet dit 101 keer worden aangehaald. Opmerkelijk genoeg hoor je beide spelers hier zelf nooit over maar zijn het juist de mensen er omheen die het zo vaak mogelijk moeten aanhalen om schijnbaar toch zichzelf en het eigen kamp ervan te overtuigen. Als je ergens echt al overtuigd van bent hoef je het namelijk niet constant uit te spreken.

Al met al gisteravond wel genoten van Messi hoor, pfoeh, heerlijk te zien dat hij zijn absolute topvorm weer eindelijk te pakken heeft! Ben erg benieuwd naar de 'clasico van zondag.

Heb het geluk gehad Pele en Cruijf en Maradona in hun aktieve voetbal loopbaan te mogen bewonderen.
Moet wel zeggen dat Pele toen aan het uitlopen was.
Ieder van de drie spelers had zijn manier van voetballen, het waren alle drie "instinkt" ,voetballers.
Het grote verschil zit hem in uitvoering.
De boven vermelde spelers hadden meer tijd voor hun kunstjes uit te voeren tegenover het hedendaags voetbal.
Nu moet alles razend snel uitgevoerd worden,er is geen verschil meer van tijd tussen het-comando-geven-van-de-hersens-aan-de-benen en het uitvoeren van een beweging en dat kunnen alleen maar rasvoetballers.
Daarom zet ik Messi op eenzame hoogte als beste voetballer ooit.
En Ronaldo dan ?
Zet ik achter de vier voornoemde namen ,gewoon omdat hij ook een geweldige speler is maar hij werpt zijn uitstraling in de weegschaal om groter te willen zijn.

19 maart 2015 om 12:28

Daar ben ik het toch niet mee eens , ik heb Pele nooit gezien in zijn actieve loopbaan en Cruijff als kind meer in zijn nadagen maar alle 3 hadden ze een geweldige bal behandeling. Je moet ook niet vergeten dat voetbal in die dagen vaak in hele andere (veel mindere) omstandigheden plaatsvond. Op de voetbal velden van toen laat men tegenwoordig niet eens meer de koeien los. Bovendien waren de verdedigers in die tijd ook een stuk harder , tegenwoordig staan er talloze camera's op de velden gericht die alles kunnen waarnemen , vroeger was dat wel anders en liepen er nog echte benenbrekers rond.

En we halen deze zinloze discussie weer is uit de kast Joost volmer was ook best goed die deed niet onder Mike vd hoorn

Elke speler, uit verleden en heden, verbleekt bij Messi. Een pure voetballer. Puurder dan puur ooit is geweest.

Favoriete speler van velen in deze generatie, niet de mijne en niet de beste aller tijden. Flauw en slap gelul om dat na elke goede wedstrijd van Messi te zeggen.

Allemaal wel leuk en aardig die trucjes van ronaldo, maar de acties van messi zijn veel functioneler, messi heeft geen schaartjes en hakjes nodig om zijn mannetjes te passeren, daarom is messi beter

Zwakzinnig gelul.
De huidige generatie heeft het opeens op zich genomen om spelers tot "beste allertijden" te mogen bombarderen
Populistisch gezwets.
Ja, vroeger ging het allemaal langzamer is meest gehoorde argument.
Snelheid van het spel nu wordt heel erg overdreven. Meeste wedstrijden zijn vele male langzamer dan wedstrijden van het AC Milan van Baresi & Co.
Verdedigers bestaan niet meer, nu wordt verwacht dat je met je handen op je rug je tegenstander tegemoet gaat want oh wee als er een bal tegen je arm geschoten wordt. Het is een lachertje, het verdedigen ala 2015.

Ik vind Messi heel erg goed maar beste allertijden is een belediging van al die geweldige voetballers die er over de jaren geweest zijn en schijnbaar allang weer vergeten zijn. Schandalig.

Nog een paar argumenten:
- op grasvelden die erbij liggen als biljartlakens is een bal controleren 100 keer makkelijker dan op de onwaarschijnlijker knollenvelden waar tot eind jaren '90 nog op gespeeld werd.
- alles is veel lichter en van beter materiaal. Kleding, scheenbeschermers, schoenen
- de bal is veel beter controleerbaar dan de vroegere ballen.
- en zogezegd, voor shirtje trekken wordt gefloten en kun je zelfs een gele kaart krijgen. Tot de jaren 80/90 kon je er zelfs zonder kaart vanaf komen als iemand van het veld gedragen werd..

Om voor beste speler in aanmerking te komen zou álles mee moeten tellen, dus hoe allround.
Messi (of Ronaldo's) vrije trap verzilver quota's zijn bv buitengewoon zwak.

Dus, allemaal populistisch gezwets en vrij typisch van deze generatie om dit tijdperk in voetbal als beste allertijden te benoemen, wat hiermee dus éigenlijk bedoeld wordt (messi, Ronaldo, Neuer etc. waar het woord allertijden in de mond genomen wordt)

19 maart 2015 om 10:44

En toch hebben deze heren alle records mogelijk verbroken. Het is gewoon ongekend hoe ver deze twee boven de rest staan. Dit verschil is in mijn ogen nog nooit zo groot geweest. Tuurlijk werden de vroegere legendes ook topscoorder, Maar het aantal goals in de beste competitie ter wereld en de CL samen is bijna niet normaal meer.

19 maart 2015 om 10:54

Titel topscoorder aller tijden is dan veel toepasselijker dan beste voetballer.
Maar blijft natuurlijk de vraag: hadden ze net zoveel gescoord tegen échte verdedigers of typische mandekkers die ook heel veel meer mochten...

Geen van deze spelers heeft tegen verdedigers gespeeld met bijnamen als "the Butcher of Bilbao" (goikoetxea)
Er was een lange periode in voetbal dat spelers die als "beslissend" of "gevaarlijk" werden gezien, gewoon uit de wedstrijd getrapt werden.

19 maart 2015 om 12:13

Uiteindelijk is het gewoon niet te vergelijken. De mensen die nu zeggen dat dit de beste spelers alle tijden zijn hebben andere generaties niet meegemaakt.

19 maart 2015 om 12:53

Pele had nog een grote periode te maken dat er nog geen rode kaarten waren. Vooral omdat Pele zo werd afgetrapt werd de rode kaart ingesteld.

Het is überhaupt een wonder hoe sterk die man was om al die aanslagen aan te kunnen en dat alles te bereiken.

Trappen waarvan wij huilend voorcde TV zouden zitten als het op Messi of Ronaldo was.

19 maart 2015 om 19:30

Larsoboy,

Je hebt het wel constant over Pele, maar je hebt hem niet eens meegemaakt. Waarom zou je lullen over zaken waar je haast geen weet van kunt hebben?

Pfff.. Messi kan niet tippen aan de kwaliteiten van Nourdin Boukhari.. Nee alle gekheid op een stokje, hij is zeker één van de beste allertijden. Het is te lastig te bepalen wie echt de beste was/is.

Snap echt niet hoe je Ronaldo beter kan vinden dan Messi. Messi is zoveel magischer. En Pele, Maradonna en Cruyf? Volgens mij is 90% van bezoekers hier onder de 30 jaar....die doen meer interessant als ze zeggen dat die beter waren.

Overigens heeft de Wk's deze heren die mythische vormen gegeven. Iets wat Messi nog mist. Ja hij is de beste imo, maar of die ook zo herinnert wordt?

Uuh nee hernrique. Terug in je hok jongen. Hij is nu het beste in vorm, dat is wat anders

Men lie , women lie , numbers dont. Leuk en aardig dat jullie sinds een paar jaar voetbal kijken. Maar Messi mag de veters van Pele niet eens strikken.

19 maart 2015 om 10:57

@Zigzag. Pefect verwoordt. Deze generatie denkt dat omdat zij nu voetbal kijken dat voetbal beter dan ooit zou zijn. Alsof er nog Maldini's ,Stam of Desailly's rondlopen. Voetbal is de laatste 20 jaar minder geworden. Wie anders beweert , heeft te weinig voetbak gezien.

Waarom moet er altijd een ' beste aller tijden' aangewezen worden? In de NBA heb je ook al jaren de discussie Jordan vs. Lebron. Het is onmogelijk om een beste aller tijden aan te wijzen.

Het zijn spelers uit verschillende tijdperken. De regels zijn anders, de velden zijn anders, de officials fluiten anders, de ballen zijn anders, de verdedigers zijn anders. Om een objectieve uitspraak te kunnen doen zouden de spelers van nu onder dezelfde omstandigheden moeten spelen als 20-30-40 jaar geleden. Aangezien dat nooit gaat gebeuren, is het een zinloze discussie.

Enige wat we kunnen doen is spelers uit dezelfde tijdperk met elkaar vergelijken, dus Messi vs. Cr7, Terry vs. Ferdinand, enz.

19 maart 2015 om 20:21

Je kan ook op prestaties vergelijken. Pele 3 WKs en Messi? Pele 1200 goals en Messi? Er is een speler die met recht de beste aller tijden is , maakt niet uit of jij of anderen hem zo noemen. Pele en dan pas alle anderen. Ook messi.

L Enrique is de meest verschutste trainer die ik ken die altyd rare uitspraken doet nu ook weer.
Elke keer Messi zwaar lopen ophemelen ook in deze topic weer.
Elke keer lopen roepen dat Messi de beste is en nu ook beweert beste speler allertyden nog wel op basis van de 1e helft tegen City volgens vele is Messi tog in bloedvorm maar kan niet het zelfde opbrengen in de 2e helft als in de 1e helft vind het wel tegenstrijdig dan.
Messi is nog steeds de oude niet maar begint wel iets beter te draaien
Niet zolang geleden draaide het niet by Messi en was hy niet zo blij by Barca en wilde weg.
Cr9 is zowiezo nog steeds 1 van de beste spelers allertyden dat vergeet L Enrique hy moet geen onzin uitkramen en inplaats diep in de reet van Messi te zitten.
L Enrique probeert zoveel mogelyk credits te winnen by Messi want niet zolang geleden gaf Messi nog aan liever Rijkaard ziet als coach en die ook benaderd werd door Barca maar bedankte.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren