Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Bilal heeft zijn zinnen gezet op een buitenlands avontuur’

Laatste update:

FC Twente gaf dinsdagavond aan dat tevergeefs is geprobeerd om Bilal Ould-Chikh langer aan de club te binden, en de kans is aanwezig dat het toptalent al snel uit Enschede zal vertrekken. Volgens TC Tubantia ziet het ernaar uit dat de zeventienjarige aanvaller naar het buitenland vertrekt.

/

Hoewel de meningen over Ould-Chikh verdeeld waren bij de Tukkers, was het de bedoeling dat de belofte op 28 juli (als hij achttien wordt) zijn huidige, tot medio 2016 lopende verbintenis met meerdere jaren zou verlengen. “Ondanks de twijfels over zijn instelling bood de club hem onlangs een meerjarig contract aan”, schrijft Twente-watcher Leon ten Voorde in het regionale dagblad.

“Hoewel beide partijen meerdere keren met elkaar spraken en het kamp-Bilal voortdurend aangaf dat de speler bij Twente wilde blijven, werd er voor de deadline niet gereageerd op het voorstel van de club”, gaat de journalist verder. “Bij Twente gaan ze ervan uit dat Bilal zijn zinnen heeft gezet op een buitenlands avontuur, waardoor de kans groot is dat de speler nog voor de oogsttijd vertrekt uit Enschede.”

Denk je dat Bilal Ould-Chikh volgend seizoen nog bij FC Twente speelt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wat een dwaas. Sodemieter dan maar op. Die jongen is net zinderlijk! Word een gevalletje Labyad, kan ik je nu al toevertrouwen.

18 maart 2015 om 12:04

Eerder een gevalletje Bakkali. Labyad had nog het verstand om na een paar jaar te begrijpen dat hij fout zat. En Deze jongen schat ik een stuk minder hoog in.

Compleet respectloos toe naar Twente dit.

18 maart 2015 om 12:12

Ben het er mee eens dat het veel te vroeg is om al naar het buitenland te gaan een domme beslissing die veel te veel talenten in Nederland maken. Maar waarom is het respectloos?

18 maart 2015 om 12:17

Zou het ook respectloos van twente zijn als hij iets minder goed kon voetballen en hij wegestuurd zou zijn? Er worden in het profvoetbal jaarlijks honderden talenten weggestuurd omdat de clubs geen vertrouwen in hen hebben. Maar als 1 talent geen vertrouwen heeft in de club is het opeens respectloos? Kom op zeg....

18 maart 2015 om 12:21

Omdat Twente geld en moeite in deze jongen heeft gestoken. Dan mag je op zn minst daar iets voor terug doen.

18 maart 2015 om 12:25

Wat een onzin die jongen zit pas 2,5 jaar bij Twente heeft bij Feyenoord, RBC en willem II in de jeugd rondgelopen. Zo veel geld en moeite is er dus niet in hem gestopt.

18 maart 2015 om 12:27

@ Hoppa en vooral Ivanovic

Grappige reactie van jullie.
Aangezien jullie met voorbeelden komen als Labyad en Bakkali wat totaal geen hout snijd alleen dezelfde afkomst.

Je gedraagt je namelijk precies zoals die zgn vervelende hangjongeren van diezelfde bepaalde afkomst weet je wel..

HJ: " Hey knap meisje, alles goed?. Mag ik je nummer? "
KM: " Nee dank je. "
HJ: " Hoer!, Dwaas, donder dan maar op. "

Zie je de overeenkomst?
Grote mond maar je bent geen haar beter..

Edit: lol spellingpolice has arrived
(hoewel, ik geef toe, hout met dt was idd een brainfart.)

18 maart 2015 om 12:28

@el_principe

En hij heeft met alle motivatie zijn best gedaan bij Twente. Hij heeft doelpunten gemaakt en de publiek vermaakt. Hij heeft alles gedaan waarvoor hij betaald heeft gekregen.

18 maart 2015 om 12:44

Op wat baseer je dit? Omdat je een vol balkje heb moet je niet alwetend komen spelen, geldt voor jou en ivanovic hierboven. Wat een belachelijke reacties zeg

18 maart 2015 om 13:00

Hans Kazan.

Als ik net voor 100.000 euro nieuwe kleren voor haar had gekocht vind ik hoer zelfs nog een milde benaming voor haar.

Verschrikkelijke moraalridder!

18 maart 2015 om 13:06

@pol

Steeds zeggen dat je bij gaat tekenen maar onder flink de boot afhouden. Dan laat je zien je club niet heel serieus te nemen of wel?

Vind ik behoorlijk respectloos.

18 maart 2015 om 13:19

@ Sempsv

Sinds wanneer is een salaris een gift?

Ten tweede: Als jij een meisje afpakt van een ander, waarom verwacht je vervolgens dat ze trouw is aan jouw?

Dus even voor de duidelijkheid, je pakt een meisje af van een ander doordat jij meer geld hebt, vervolgens verlaat ze jouw weer voor een ander met nog meer geld en dan word je boos?

Ik ben geen moraalridder, het is allemaal een kwestie van perceptie.
Ik vind het net zo jammer als ieder ander dat er weer een talent uit ons land vertrekt.

Maar mensen meten met 2 maten en niet zo een beetje ook..

18 maart 2015 om 13:27

Het is respectloos omdat hij lekker profiteert van de opleiding en niks terug geeft.
Netals dat je bij een loodgieterbedrijf het vak leert je diploma haalt en dat je dan gelijk voor jezelf gaat beginnen. Terwijl zij jou opleiden om voor hun te komen werken. Ik weet niet hoe ik het anders moet uitleggen?

18 maart 2015 om 13:37

@ongezoute

Dat vind ik inderdaad ook respectloos (eerder niet netjes) maar dat hoort tegenwoordig ook bij de onderhandelingsstrategie die zaakwaarnemers hanteren, vraag me af hoeveel blaam je zo'n 17 jarig jochie kan geven. Het verleden bij dit jochie en andere verhalen die over hem naar buiten zijn gekomen spreken natuurlijk niet in zijn voordeel.
Het ging mij alleen om het respectloos naar Twente toe omdat hij niet wil bijtekenen, dat vind ik onzin de manier waarop daar buiten gelaten. Als hij naar een grotere club wil en kan dan heeft hij daar het volste recht toe en dat is iets wat hij in de jeugd, na weggestuurd bij Feyenoord te zijn, ook de hele tijd heeft gedaan. Toen hoorde je niemand erover.
Ik vind dat je bijvoorbeeld bij Hoedt van AZ ,die daar ongeveer de hele jeugdopleiding heeft doorlopen, echt kan spreken van respectloosheid.

Het blijft eeuwig zonde dat zulke jongens zo vroeg weg trekken uit onze competitie.

18 maart 2015 om 13:47

Mooie uitleg, Yusuf. Hier komt het inderdaad op neer. In jouw voorbeeld kun je het loodgietersbedrijf vervangen door Twente en 'je' is dan Bilal.

18 maart 2015 om 13:50

Hans kazan.

Kerel toch. Zie de smiley aan het einde van mijn verhaal. Niet zo serieus. Snap je argument best. Rustig denk aan je bloeddruk

18 maart 2015 om 14:00

@infama
Ach kijk, de racisme-kaart wordt gespeeld. Subtiel, maar onvervalst beschuldig je mij van Racisme, omdat ik Mink anders zou hebben benaderd dan Bilal of Bakkali.

Makkelijk argument. Ik hoop dat het collectieve zelfmedelijden van de gediscrimineerde Nederlandse-Marokkanen zich op kunnen trekken aan jou ambassadeurschap voor de doelgroep.

Je koppelt mijn uitspraak aan mijn houding ten aanzien van Mink Peeters, terwijl ik me over die zaak nooit heb uitgelaten. Beetje raar. Kennelijk wil je heel graag beschuldigingen uiten, maar niet graag genoeg om even te onderzoeken naar wat ik wanneer zou hebben gezegd.

Ik heb bijvoorbeeld wel heel vaak iets gezegd over de overgang van Bazoer (toch ook geen blonde jongen met blauwe ogen) naar Ajax. Ik (als PSV-supporter) heb hem meerdere malen geroemd om het feit dat hij zijn sportieve hart naar Ajax volgde en niet tekende voor het grote geld in het buitenland.

Is dat ook racisme? Of ben ik alleen racistisch naar mensen met een Marokkaanse achtergrond? Heb je mij nog nooit gehoord over de situatie van Afellay? Hoe ik zijn stap naar Barca altijd heb verdedigd? Hoe ik zijn prestaties daar positief breng elke keer als het ter sprake komt?

Grow up man. Ga dingen roepen die ergens op slaan.

18 maart 2015 om 14:17

Grappig. Ik las de reactie van Infama als het subtiel, maar onvervalst aangeven dat Twente supporters toch echt anders reageren dan Ajax supporters. Zo van bij Ajax gunnen ze mensen nog iets, kijk Twente eens afgunstig zijn.

18 maart 2015 om 14:35

Omdat met alle respect voor Bilal, Odegaard een treedje of 10 beter is..

18 maart 2015 om 14:58

@ sempsv

Ik ben vrij rustig hoor, geen uitroepteken te bekennen in mijn tekst.

Ik wilde zelf ook een smiley plaatsen maar dat ding "pakte" op de een of andere manier niet.

Maarre, daar heb je die perceptie weer
Blijft altijd een probleem zie je wel.

18 maart 2015 om 15:01

@hoppa
Infama zegt niet dat jij racistisch bent. Deze woorden leg je hem in de mond. Maar je bent wel vaker over-gevoelig als iemand maar iets zegt wat op enig manier geïnterpreteerd kan worden als inconsequent in de zin van 'racistisch'.

Overigens, dat jij je niet hebt uitgelaten over Peeters bevestigt jouw inconsequentie in deze. Maak hier geen racisme van.

Het vervelende aan jouw reactie is dat je met drogredeneringen - en door het te gooien op racisme - niet meer inhoudelijk gaat op de inhoudelijke argumenten van Infama en Hans Kazan.

We weten nu nog helemaal niets van die situatie en men vergelijkt hem met Labyad en Bakkali. Terwijl beide vergelijkingen mank lopen. Overigens vind ik de fratsen van Labyad ernstiger dan die van Bakkali. PSV heeft bij de tweede echt karaktermoord gepleegd. Hoop niet dat Twente deze technieken kopieert om op deze manier de speler te dwingen bij te tekenen. Het feit dat dit bericht op deze manier lekt (het bovenstaande stuk is doordrenkt van de negatieve impulsen over de eigen jeugdspeler).

Dat deze speler niet meteen wil happen heeft zijn redenen. Dat kan met gevoel te maken hebben, maar ook met toekomstperspectief. Hoe blijft Twente overeind na Munsterman. En natuurlijk de financiële mogelijkheden. De jongen mag best kijken hoe hij in de markt staat. Daarvoor hoeft hij niet meteen aan het kruis.

18 maart 2015 om 15:27

@diegopeladona
Inhoudelijke argumenten van Infarma? Euh?

18 maart 2015 om 15:42

@hoppa
Weer geen inhoudelijke reactie.

18 maart 2015 om 15:47

Waarom hoor ik dit alleen bij Marokkaanse jongens?

Sinkgraven verruilt Heerenveen ook voor ajax.

Kishna tekent ook niet.

Ik kom op 1 conclusie en dat is...

Vergeet vandaag niet te stemmen op wilders

18 maart 2015 om 15:48

Hans Kazan.....


Respect beter kan ik het niet verwoorden.

18 maart 2015 om 12:05

Hopen op een uitzondering maar die kans is inderdaad best klein. Zonde van zo'n jongens, iets te maken met roots ? Maybe.

18 maart 2015 om 12:47

Ben het helemaal met je eens, heeft alles te maken met zijn roots. Hij komt uit Roosendaal en alle inwoners van Roosendaal hebben een mentaliteit van niks.. Is algemeen bekend !!

18 maart 2015 om 12:54

Ja natuurlijk heeft dat er mee te maken! Hij is immers Nederlander net als hoedt en Mink, die staan er om bekend voor de centen te gaan!!

Sarcasm off: misschien heeft hij wel een heel slechte aanbieding gehad aangezien Twente flink moet bezuinigen. Daarnaast is het maar afwachten hoe de selectie er volgend seizoen uitziet...kan me goed voorstellen dat hij de plannen wil afwachten.

18 maart 2015 om 13:00

Zijn oorspronkelijke roots zijn niet afkomstig uit Roosendaal.

18 maart 2015 om 13:11

Niet ??waar komt hij dan wel vandaan ??

18 maart 2015 om 13:21

@Ruiten-drie: Hoe bepaal je die dan, zijn "oorspronkelijke roots"? Want de mensheid in zijn geheel is afkomstig uit Afrika, dus dat is simpel, we hebben allemaal dezelfde roots.

18 maart 2015 om 13:28

@ mobiku Dat heb je wel heel mooi gezegd.

18 maart 2015 om 13:40

Hij heeft Marokkaanse roots maar is geboren en getogen in Roosendaal, dan ben je voor mij een Nederlandse Brabander.

18 maart 2015 om 14:03

Als hij een aanbiieding heeft gehad van pak hem beet 3 ton, dan mag die niet mopperen. Top zal naar 550 000 gaan bij Twente. +- 30% minder salaris. Dan vind ik het een goed salaris voor iemand die net komt kijken.

18 maart 2015 om 14:07

De eerste moderne mens is in india ontstaan,en heeft bijna geen afrikaanse Dna,dus we hebben niet allemaal dezelfde roots.pyschologisch zijn mensen uit Afrika, India of China ook allemaal anders.

18 maart 2015 om 14:40

Al jou voorbeelden kloppen niet. Mink Peeters is een junior en zit in de jeugd. AZer is Hoedt en die is wat ouder. Wie zegt dat, dat goed uitpakt? Odegaard is een supertalent en zit toch in het tweede.
Bilal kan bij Twente veel minuten maken. Hoop zelf dat hij naar PSV komt.
Zijn situatie is gwn hetzelfde als Bakkali en Labyad. Heeft niks met discriminatie ofzo te maken.

18 maart 2015 om 12:05

Hahaha inderdaad. Ja ik durf er ook op in te zetten. Waarom in godsnaam niet bij Twente blijven nu speeltijd zowat gegarandeerd is?

18 maart 2015 om 12:21

Ik vind dat voetbalzone en de Tubantia is te snel van stapel lopen. Gisteren is naar buiten gekomen dat hij niet akkoord ging met de aanbieding van Twente.

Misschien was de aanbieding ook wel gewoon slecht, wat me helemaal niet raar lijkt met de financiele situatie waarin Twente nu verkeerd.

18 maart 2015 om 12:27

Hmm dat klinkt inderdaad alsof dit bericht voorbarig is. Maar daar is de sportmedia nooit vies van!

18 maart 2015 om 12:49

Maar ik word wel huiverig van het feit dat ze simpelweg niet reageren. Als ze nu het aanbod van Twente weigeren en feedback geven waarom, dan wordt het in mijn ogen een ander verhaal. Dit lijkt op een Bakkali zaak, in de media uitspreken dat ze goede hoop hebben en intern niks van je laten horen.

18 maart 2015 om 13:01

De wensen en de mogelijkheden lagen te ver uit elkaar. Niet reageren op een voorstel kan je ook interpreteren als; niet ingaan op het voorstel.

Ik verwacht zelf ook dat Bilal waarschijnlijk te veel eist dan waar hij recht op heeft. Hij moet gewoon bijtekenen en zijn carriere niet verkl*ten door weg te gaan. Maar ik vind het te voorbarig om hierover te oordelen.

18 maart 2015 om 13:10

Maar wat is een slechte aanbieding ? Die jongen wordt pas 18 dan zou 1 ton netto verdienen als hoog zijn.

18 maart 2015 om 14:52

Omdat erbij Twente niets te halen valt. Die spelen binnen nu en 2 jaar voor de bovenste plekkenin het rechterrijtje.zo'n jongen verdient wel betere spelers om hem heen anderszullen zijn kwaliteiten nooit optimaal tot uiting kunnen komen.

18 maart 2015 om 14:25

Het noemt een naam en jij geeft er de interpretatie aan dat hij doelt op achtergrond. Zouden er andere vergelijkbare karakteristieken kunnen zijn die helemaal los staan van achtergrond? Discipline, lastig in de omgang, enz.

Jij duwt de discussie een bepaalde kant op die de poster helemaal niet noemt of hoeft te bedoelen. Dus wiens opmerking slaat nu eigenlijk nergens op?

18 maart 2015 om 14:36

Ik zal voor deze ene keer antwoord geven op jou reactie. En dat dan alinea voor alinea zodat je iets beter nadenkt voordat je weer onzin uitkraamt.

Definitie van een probleemkind is niet moeilijk, het betekent gewoon een kind die veel problemen veroorzaakt, Of dat het kind door andere veel problemen heeft gehad in het verleden. Maar dat wordt vaker zorgenkind genoemd.

Jij Denkt dat de boer Booy een kans zou geven maar dat kan je niet weten.
Natuurlijk krijgt Kishna zijn kqns die h3eft hij Afgedwongen, door keihard te trainen en zijn best te doen in wedstrijden. Dat is ook de taak van frank de boer. De beste 11 opstellen. Je moet vooral goed kunnen voetballen, en niet luisteren, het zijn geen honden. Foei, zit, ga, pak 3n anders geen basisplek.

sorry hoor, ik ben Ajacied laat dat duidelijk zijn Maar hahaha jij bent echt grappig.

Kom op man dat je hier durft te beweren dt de boer karakter heeft en dan durf je gewoon te zeggen dat Cillisen karakter uit straalt. Hahahaha ga ik verder niet op in, dit kan ik gewoon niet serieus nemen.

Kerel ik ben 4 jaar ouder als jij. Ik heb de champions league finale op school mogen kijken. Ik zat toen in de Brugklas. Jij was toen een jochie van een jaar of 7/8 . Ik geloof dus niet dat jij dit bewust heb mee gemaakt. Dit verzin je ter plekke.

Het winnen van de champions league. En de wereldbeker. Dat levert je zekers een hoop repect op. Maar waarom zou dat autoriteit oftewel gezag toe dichten? Autoriteit betekent gezag en gezag kan je niet verdienen door een spelletje voetbal.

Waar maakmjij uit op dat Kisna zich te groot voelt voor ajax, geef me 1 voorbeeld. Kom met een uitspraak van Kishna zelf waaruit blijkt dat hij zich te groot voelt?

Sodemieter toch heel gauw op man, als ik het niet eens ben met iets of iemand dan zeg ik dat gewoon. En zo zou iedereen moeten doen. Dus je moet eerst iets presteren voordat je een eigen m2ning mag hebben?

Hou een keer op met termen als vertrouwen kreeg bla bla. Frank de boer weet zelf ook wel dat er geen betere ljnks buiten rondt loopt bij ajax anders had ie kishna nooit meer opgesteld. Frank de boer verzamelt alleen maar ja knikkers, mee lopers en slap gesodemieter om zich heen.

En om je even uit je droom te helpen, het lag echt niet aan frank de boer hoor dat ajax in 1995 de beste club ter wereld was, dat had meer te maken mrt mannen als Finidi george, Jari litmanen, p.kluivert, seedorf, van de sar, jaapuie stam, edgar davids, overmars enz.. de boer is wel speler geweest en hield zich redelijk staande, maar het is nooit een uitblinker geweest.

18 maart 2015 om 15:15

Stam speelde toen niet voor Ajax. Wel scherp blijven

18 maart 2015 om 12:08

Dit is zijn goed recht. Hij mag vertrekken en als er een contract aangeboden wordt bijtekenen als hij wilt. Als hij niet goed was dan was hier iedereen van jaa twente heeft niks aan hem laat hem maar gaan.

18 maart 2015 om 12:09

Met alle respect maar als hij weg wil dan is dat toch zijn keuze? Ik vind het vreemd dat je hem een dwaas vindt omdat hij naar het buitenland wil.

18 maart 2015 om 12:13

Inderdaad. Hij is aan niemand verplicht om te blijven en als hij weg wil moet hij gewoon gaan. Of het een verstandige keuze is, daar valt over te discussiëren. Maar om iemand dan een dwaas te noemen en te roepen dat hij maar snel weg moet wezen gaat nergens over.

18 maart 2015 om 12:47

Ik ben het volledig met je eens. Ben wel van mening dat hij zo'n club dan heel zorgvuldig uit moet gaan kiezen. Als hij kiest voor een topclub of subtopper in één van de grote vijf competities dan kan hij het wel schudden. Dan zien we hem over een paar jaar terug in de Griekse of Turkse competitie...

18 maart 2015 om 12:38

Dwaas..? Hmm..
Mis is die jongen hoed genoeg om mensen as jou de mond te snoeren...

Wat weet de gemiddelde burger in dit land veel zeg..!!
Gun het hem van harte, hier blijf je tog achter met je ontwikkeling in de Super Eredivisie.

18 maart 2015 om 13:01

Bah bah. Door ouders of zaakwaarnemer gehersenspoeld om achter het grote geld aan te gaan. Succes

18 maart 2015 om 13:07

Ik zou maar niet zo snel conclusies trekken, twijfel of dit klopt

18 maart 2015 om 13:10

Ja want Nederland is de enige plek waar je betaald voetbal kunt spelen? Als hij zich ergens anders prettiger kan voelen waarom niet?

18 maart 2015 om 13:26

Hoe zo gelijk zoveel haat, jullie kennen die jongen niet en ook niet persoonlijk en weten niks van de situatie waarin hij voor die beslissing heeft gekozen.
Laat hem, als hij weg wilt mag hij dat om nu gelijk hem te vergelijken met andere spelers die toevallig zelfde achtergrond als Bilal hebben vind ik raar, ik kan me herinneren dat toen Mink Peeters naar real Madrid ging de reacties niet zo toon aan gevend waren toen was het aw jammer misschien zou hij eerst in de eredivisie zijn wedstrijdjes moeten mee pakken, of ik hoop dat hij het daar gaat redden zou toch mooi zijn voor zo een jonge. Maar nee omdat het Bilal is heeft hij Nederland en de club Twente een groot onrecht aan gedaan en moet hij maar opdonderen, heel vreemd.

Ik hoop dat Bilal het gaat redden, het is een geweldige speler, red hij het niet dat is dan jammer en misschien zijn eigenschuld geweest.

18 maart 2015 om 13:32

Je weet toch wel dat wat hij wou en wat Twente hem bood, ertussen een groot verschil zag, dus dan ga je weg, simpel.

18 maart 2015 om 13:51

Wesley Hoedt is overigens min of meer hetzelfde type speler à la Bakkali en Ould Chikh, allemaal een jeugdcontract maar kiezen allemaal voor het grote geld wat dat betreft.

Maar goed, over Hoedt is er vrijwel tot geen onzin stroom opgang gekomen.. het enige wat je hoorde dat Hoedt het niveau van Lazio niet aankon etc. Terwijl Ould Chikh, Labyad etc werden afgeschilderd als geldwolven..

18 maart 2015 om 13:59

Geef hem eens ongelijk, als jij een vet contract voor je neus voorgeschoteld krijgt. Zou jij het anders doen dan. En straks krijgt hij een schop tegen zijn enkels, heeft hij in ieder geval aardig wat centjes verdiend. Of het is een spel van het management om een nog een betere deal te krijgen. We gaan hem nu wel veroordelen, voor iets wat we zelf ook doen.

Je zou hopen dat juist dat soort spelers blijven om een nieuw team mee te bouwen. Maar als die niet wil verlengen houdt het op, ik vind buitenland een slechte keus trouwens als dat zo is. Tenzij het een club is die talenten de kans geeft , maar hoeveel zijn die er?

Wat is dat toch met al die knaapjes die denken dat ze op hun 17e al naar een buitenlandse topclub kunnen. Eerst in Nederland maar eens constant presteren!

18 maart 2015 om 12:05

Ik zou het alleen begrijpen als hij basisklant was bij Twente en het gevoel had dat hij hogerop kon. Maar dan nog zou ik hem adviseren om eerst in Nederland een stap te zetten.

Nu riekt het gewoon naar quick moneymaking.

18 maart 2015 om 12:10

Dat zegt een verslaggever. Bilal heeft nog niks gezegd.

18 maart 2015 om 14:01

Staat op de website van fc twente, dat contract onderhandeling op niks zijn uitgelopen. Word vervolgd. Of zijn management gaat met contract leuren om elders een betere deal te krijgen.

18 maart 2015 om 12:10

Familie, druk, geld etc. Zo maar wat redenen die je kunt bedenken.

18 maart 2015 om 14:55

De club, de trainer, de kansen, het ontwikkelingsplan zijn ook zomaar wat redenen die je kan bedenken.

18 maart 2015 om 12:15

Er wordt nergens van topclubs gesproken, alleen buitenland. Geen idee waarom hij dat zo per se zou willen, aangezien de Eredivisie de uitgelezen competitie voor jonge spelers is om zich in de kijker te spelen. In Nederland kan hij ergens in een eerste team spelen, in het buitenland zal hij of op laag niveau spelen of bij een grotere club in het tweede team of zelfs een jeugdteam spelen.

18 maart 2015 om 12:25

Het is niet zo dat die jongens dat zelf denken. Daar dromen ze wel van. Echter als de omgeving hele tijd loopt te roepen dat je zo geweldig bent ga je op een gegeven moment denken dat je de stap al kan maken. Los van het feit dat het geld natuurlijk ook een enorme aantrekkingskracht heeft.

18 maart 2015 om 12:55

Ik wil niet discrimineren, maar het zijn veelal jongens met een buitenlandse achtergrond die sneller naar het buitenland trekken. In mijn omgeving zie ik bijvoorbeeld veel Marokkanen die weinig tot niets met het Nederlandse voetbal hebben. Ik denk dat dat te maken heeft met hun ouders die de clubliefde voor een specifiek Nederlands team niet hebben meegekregen en dus ook niet hebben doorgegeven.
Daarnaast zijn er veel mensen met dubbel paspoort die het financieel niet ruim hebben. Dat je dan sneller kiest voor het geld in het buitenland vind ik logisch.

18 maart 2015 om 14:50

Je wilt niet discrimineren, maar je discrimineert toch.
Mink Peeters, Hoedt, het is geen kwestie van afkomst, en niet met ouders die een clubliefde doorgeven.

Het heeft in mijn ogen te maken met het gezonde verstand en de mate waarin geld dit overschrijdt. Er wordt overal gezegd dat het verstandig is om in Nederland te blijven, dat is dus het gezonde verstand. Echter wordt er meer geld geboden, wat dit in veel gevallen overschrijdt.

18 maart 2015 om 15:07

Dus buitenlandse jongens ontbeert gezond verstand? Of probeer je het te ontkrachten door toevallig 2 Nederlandse jongens te noemen tov de vele voorbeelden van jongens met ook buitenlandse roots?
Over het geld zijn we het in ieder geval eens.

Ik vraag me af wat zijn plannen zijn, en waarom hij denkt dat dit gunstig is voor hem. Ben bang dat dit het begin van het einde van zijn carrière is... Of hij moet met een verrassende stap komen naar een club waar hij ook kansen gaat krijgen, maar dat betwijfel ik.

18 maart 2015 om 12:07

In het buitenland krijgt de jeugd geen kans zoals ze in Nederland krijgen. Behalve in competities die zwakker zijn dan in Nederland zelf natuurlijk. Dus al met al is dit een onbegrijpelijke houding van dit jochie.

Er zal hem vast heel wat beloofd zijn en mooie verhalen naar z'n hoofd zijn geslingerd. Dat ze er nog intrappen haha.

18 maart 2015 om 12:21

Klopt, al zou het redelijk te begrijpen zijn als het bijvoorbeeld Celtic is.

18 maart 2015 om 12:28

Celtic is geen stap omhoog vanaf Twente.

En het ligt aan de club waar je naartoe gaat, als je naar city of Chelsea gaat dan kun je je carriere wel afschrijven, als je naar United, Liverpool, Arsenal of Spurs gaat krijg je als je goed genoeg bent zeker wel een kans.

18 maart 2015 om 12:33

Ben ik het niet mee eens, of je moet van uitzonderlijk niveau zijn, daar schaar ik hem gewoon niet onder. Celtic blijft moeilijk, je speelt wel Europees, maar de competitie zelf is gewoon niet goed. Je speelt jezelf wel makkelijk in de kijker van Engelse clubs via Celtic.

Dag carriere. Straks lekker bij cluppies in oost europa of het verre oosten spelen

18 maart 2015 om 12:09

Of gewoon over een paar jaar bij de amateurs

Zijn er inmiddels niet genoeg voorbeelden die het tegendeel bewijzen? Blijf tot je 22ste minimaal in Nederland!

Deze jongen kan beter in zichzelf investeren en nog 2 of 3 seizoenen bij Twente blijven en een basisplaats veroveren voor hij naar het buitenland gaat.

Zit hij bij Raiola?

18 maart 2015 om 12:36

Neen.

Jammer. Het zal waarschijnlijk de zoveelste worden waar we na de zomer niks meer van gaan horen. Enige voordeel is dan misschien weer dat het een mooi voorbeeld zal zijn voor talenten die denken dat ze het wel even gaan maken in het buitenland.

18 maart 2015 om 12:08

Mwah. Genoeg voorbeelden uit het korte verleden gezien toch? Waarschijnlijk wil hij meer verdienen dan hij bij Twente kan.uiteraard gaat deze jongen in het buitenland niet slagen.... Verkeerde instelling....

Lijkt mij een uitstekende keuze van deze jongen. Hij is al lang uitgeleerd in Nederland en het niveau van Twente ontgroeid. Het wordt tijd dat zijn kwaliteiten worden ingezet in en voor hem meer passende competitie. Gezien zijn ongekende kwaliteiten maar vooral ook zijn goede fysieke gesteldheid zou ik hem adviseren naar Italië, Duitsland of Frankrijk te gaan. Daar komt hij m.i. het beste tot zijn recht.

18 maart 2015 om 12:08

Mooi dat sarcasme

18 maart 2015 om 12:10

Ja maar waarschijnlijk naar een oosteuropese club of naar Qatar ofzo.

18 maart 2015 om 12:37

Uiteindelijk draait het toch om de knaken, niks mis mee dan toch om daar te gaan ballen als je lekker kan cashen? Ik had het zelfde gedaan, maar ik ga die kans nooit krijgen.

18 maart 2015 om 14:19

Als het niet sarcastisch was zou ik denken dat je zijn zaakwaarnemer bent.

Dit word weer een mislukking. De zoveelste. Deze jongens leren niet van de fouten die anderen maken!

En de zoveelste die dollartekens ziet (samen met zijn ouders en zaakwaarnemer) waarvan we over een paar jaar niets meer horen. Resultaat; voetbalcarriere naar de knoppen, paar jaar leuk geld verdient maar dat binnen een paar jaar weer verbrassen omdat ze niet met geld om kunnen gaan en weer een talent dat verloren is gegaan. Waarom worden die jongens niet omringd met verstandige zaakwaarnemers of ouders?

LOL heeft niet eens een (vaste) basisplaats bij Twente. Ben benieuwd wat er bij hen onder 'buitenlands avontuur' wordt verstaan. De eredivisie is bij uitstek het podium voor jonge spelers om zich te ontwikkelen. Misschien dat hij even met Castaignos kan praten over zijn 'buitenlands avontuur' in Italië bij Inter.

Dit is zonde voor beide partijen in mijn ogen. Twente zit financieel in zwaar weer en zou in de toekomst een mooi bedrag aan hem over kunnen houden als hij zou bijtekenen en zich zou doorontwikkelen uiteraard. Het zou op termijn voor Twente ook echt een belangrijke speler kunnen worden en dus sportief gezien ook zeer waardevol zijn.

Bilal zelf zou zich bij Twente in alle rust kunnen ontwikkelen en gewoon wekelijks op prima niveau kunnen spelen, in het buitenland zal dit niet zo makkelijk worden. Ik heb het idee dat veel jonge spelers het belang van speeltijd onderschatten, of hun eigen kwaliteiten juist overschatten. In het buitenland (en dan denk ik aan de grote competities) zie je vrijwel geen jochies van 17, 18 of 19 wekelijks in de basis staan of überhaupt minuten maken (op enkele uitzonderingen na uiteraard). Veel jonge spelers die vertrekken denken waarschijnlijk zelf dat ze die uitzondering zijn, maar feit blijft dat het overgrote gedeelte met hangende pootjes terug komt.

Lijkt me sportief gezien niet verstandig, financieel kan hij zich gelijk onafhankelijk spelen maar of we na een vertrek naar het buitenland nog wat van dit knaapje gaan horen, ik denk het eerlijk gezegd niet.
Het is jammer dat veel talenten zicht tegenwoordig zo veel door het grote geld laten leiden en niet door het vooruitzicht van een mooie carriere. Het is bewezen dat de meeste talenten die op heel jonge leeftijd vertrekken na een aantal jaar met hangende pootjes terug komt naar Nederland.
Blijkbaar is direct cashen vor z'n jongen en z'n omgeving veel belangrijker dan een mooie gedegen loopbaan.

Het is natuurlijk allemaal makkelijk praten. Wij krijgen niet dat soort aanbiedingen. Wanneer je een aanbod krijgt met 5x je huidige salaris, dan ga je wel nadenken. Kan iedereen hier zeggen wat hij wil. En respectloos naar Twente vind ik onzin, er worden elk jaar mensen uitgegooid die niet presteren. Dan is deze jongen ook vrij om te gaan als zijn contract eindigt.

18 maart 2015 om 14:29

Het is inderdaad niet respectloos dat hij niet voor Twente kiest (free choice). De manier waarop dit gaat is wel respectloos (geen feedback geven op het aanbod en de media alle kansen geven hierop te springen).

Er zijn in het verleden mooie voorbeelden geweest van spelers die niet kozen voor het geld, maar voor een mooie carrière. Grappig genoeg komt dat dan vaak uiteindelijk bij elkaar. En de snelle money makers worden er niet beter van.

18 maart 2015 om 15:19

Daar moet ik je zeker gelijk in geven. De manier waarop had anders gemoeten. Netjes antwoord geven op een aanbieding is wel het minste wat je kunt doen.

Meneer speelt een paar leuke wedstrijdjes bij Twente en denkt al meteen dat hij te goed is...

Deze speler is vergelijkbaar met Konoplyanka, denk dat Bilal en Evghen samen goed uit de voeten zouden kunnen bij Dnipro. Hoop dat ze hem halen

18 maart 2015 om 12:42

Bilal kan betet dan bij twemte blijven. Aanpassing is groot naar Oost-Europa. Wat is nou de reden waardoor veel Marokkaanse voetballers te snel voor het geld kiezen?

Een speler mag altijd vertrekken als hij wil dat is je goed recht, want dat gezanik van de club heeft je de mogelijkheid gegeven om prof te kunnen worden is onzin.

Alleen zou het voor hem "uiteraard" beter zijn als ie nog een jaartje blijft.

Waanzin natuurlijk weer. Persoonlijk vind ik Wijnaldum echt het perfecte voorbeeld van hoe het wel moet. Heel jong debuteren, vervolgens steeds meer minuten maken. Daarna basis en de belangrijkste speler worden en naar een topclub in Nederland gaan en daar als aanvoerder kampioen worden. Nu wordt hij 25 dit jaar en kan die nog minimaal 5/6 jaar in het buitenland voetballen bij een mooie club

Zeer verstandige keuze om Twente te verlaten. Collins John deed dit ook en speelde voor Fulham en later voor Roeselare, Chicago Fire, Qabala, Mes Sarchesmeh, Genclik Gucu, Barnet, Piast, Pitssburgh en probeert nu een contract af te dwingen bij de Ijsselmeervogels. Nee, deze jongen heeft het echt gemaakt hoor. Een verstandige keuze om meteen naar het buitenland te gaan zodra je 2 ballen goed hebt geraakt, dan ben je echt uitgeleerd hier in Nederland.

18 maart 2015 om 13:53

Ik ben het helemaal met jou eens. Iemand die nauwelijks iets gepresteerd heeft en zo jong is, moet niet denken al klaar te zijn voor het buitenland. Ik ben echter wel van mening dat we deze jongen niet al in het ''Bakkali-hokje'' moeten zetten. Wij weten alleen dat de onderhandelingen tussen Twente en Bilal op niks zijn uitgelopen tot nu toe. De rest zijn verhalen, meningen, geruchten..

Voor hetzelfde geldt beseft deze jongen dat hij niet klaar is in Nederland, maar kan Twente hem door hun financiële situatie geen marktconform aanbod doen. Ik bedoel, bij Ajax verdienen spelers van die leeftijd soms al €175.000,- euro of meer (volgens mij).. Een club die financieel er zo slecht voor staat als Twente, kan dat niet verantwoorden.

Kortom, misschien heeft deze jongen echt wel een logische opbouw van zijn loopbaan voor ogen, maar wil hij nu niet (zwaar) onderbetaalt worden ten opzichte van vergelijkbare talenten in Nederland. Dat zou ik mij nog enigszins voor kunnen stellen in ieder geval.

Als hij nu echt naar het buitenland wil, omdat hij denkt dat hij hier uitgeleerd is of gewoon om zoveel mogelijk te verdienen dan vind ik het veel minder verstandig. Maar dat hij een aanbod van Twente afwijst, hoeft niet meteen te betekenen dat hij onverstandige plannen heeft.

Welke buitenlandse club die een beetje hoog staat aangeschreven zit nou te wachten op Bilal Ould- Chikh?

18 maart 2015 om 12:37

Genoeg , hij staat bekend als een mega talent

18 maart 2015 om 13:18

Overdrijven is ook een vak. Hij is fysiek nog niet eens volgroeid. Dat ie een talent is, geloof ik meteen. Heb hem een fraaie goal zien maken, Robben stijl. Maar vaker nog vond ik hem onmachtig juist vanwege zijn fysiek.

18 maart 2015 om 13:55

Het is wel een mega talent. Hij staat al jaren bekend als een van Nederlands grootste talenten in zijn lichting. Dat staat gewoon vast. Of het eruit komt in de toekomst, dat is weer een ander verhaal.

18 maart 2015 om 13:31

Onlangs hadden Dortmund en Bayern muchen intresse, in Spanje had Malaga intresse

18 maart 2015 om 14:00

Hij is nog piepjong en er zal genoeg rek in zitten. Maar we hebben het hier toch niet over een uitzonderlijk talent? Volgens mij mag ie blij zijn met een basisplaats bij Twente.

18 maart 2015 om 15:37

Of zijn talent uitzonderlijk is weet ik niet hij kan nog veel beter worden, dat hij potentie heeft om een goede speler te worden op Nederlandse velden en in het buitenland dat denk ik wel. Ik heb veel gelezen over deze jongen en al op zo een jonge leeftijd, dat zegt me dat hij een groot talent is die het misschien wel ver kan schoppen, maar zeker weet je het nooit.

De club spreekt over buitenlands avontuur maar ik denk dat hij naar PSV vertrekt of Feijenoord.

Tja, geef hem eens ongelijk, hij speelt al zo lang in het eerste, heeft zijn meerwaarde bijna altijd bewezen, is een dragende kracht in het elftal en is volkomen uitgeleerd in Nederland.

Of wacht.. over wie ging het?

Overigens, let er wel op dat dit gerucht komt van TC Tubantia, die zegt dat FC Twente het idee heeft dat hij naar het buitenland wilt. Het is dus alleen een beetje van horen zeggen, maar niks bevestigd ofzo. Zou wel een domme stap zijn natuurlijk.

Wow er blijft nog weinig over van twente dan volgend jaar. Twente zal aardig wat spelers laten vertrekken. Als ajax slim is halen ze tapia. Dan heb je met bazoer en tapia twee powerhouses. Prijzenslag bij twente!

Voor zon jongen uit Twente is zuid en noord Holland natuurlijk ook buitenland . Dus Ajax az Feyenoord hebben nog kans

18 maart 2015 om 14:27

Dat geldt eigenlijk wel voor iedere autochtone Nederlander

Word door de supporters op handen gedragen. Waarom? Geen idee. Maar tegen excelsior vond ik het wel een vreemd fenomeen. Dat hij as enige applaus krijgt, en de rest alleen maar gefluit. Hij deed immers ook niks goed. En nu??

Als hij dan toch graag weg wil bij Twente, als hij dat uberhaupt echt wil, laat Ajax, PSV of Feyenoord dan hard hun best doen om hem in Nederland te houden. Met name voor PSV lijkt hij me interessant, zeker als Depay weggaat blijft er weinig over op de flanken. Ajax heeft wel wat leuke buitenspelers in de A1 volgens mij en bij Feyenoord heeft deze Bilal het al eens geprobeerd. Toen had hij het niet echt naar zin en vertrok hij al snel weer. Bovendien genoeg opties op de flanken bij Feyenoord. Maar desondanks zou het goed zijn om zo'n groot talent in ons land te houden, waar hij ook veel kan spelen.

Nou wegwezen dan. Dit is net zo'n speler als Labyad. Deze gasten kennen geen clubliefde. Ze denken dat ze de beste zijn en denken dat ze in het buitenland zullen slagen op jonge leeftijd. Nou dus niet he. Labyad ging naar Sporting speelde 19 wedstrijden en maakte 2 goals. En waar speelt hij nu bij Vitesse en reken er maar op dat hij daar ook zal blijven. Want bij Sporting hebben ze hem niet meer nodig. Wat denkt die Ould-Chikh nou dat hij naar Barça of Real Madrid kan gaan en daar over 4 jaar in de basis kan spelen. Dromen mag altijd. Maar ik wordt altijd zo moe van dit soort gasten. Die hebben gewoon geen respect voor hun club. Niets persoonlijks of racistisch hoor. Respecteer ieder mens waar hij/zij vandaan komt. Maar valt het niet op dat het meestal de Noord-Afrikaanse spelers zijn die dit soort fratsen uit halen bij hun club. Labyad, Bakkali, El Hamdaoui noem ze maar op en nu weer Ould-Chikh. Noord-Afrikanen zijn te trots zo zei El Hamdaoui eens toen hij nog bij Ajax speelde. Nou doe maar gewoon normaal. Want spelen bij Twente is geen straf hoor. Hij is pas 17 jaar. Je kunt jezelf wel een doel stellen, dat doet El Ghazi hij wil ooit bij Real Madrid spelen. Maar hij zegt zelf ik doe er alles aan om dat te bereiken maar of het gaat lukken is nog maar vraag. Kijk dan ben je fair tegenover je club en heb je een doel. Maar dit is gewoon respectloos tegenover FC Twente. Dat is dan de dank van al die jaren van opleiding.

18 maart 2015 om 13:04

Helemaal mee eens, je bent alleen Wesley Hoed, Mink Peeters enJeffrey Bruma te benoemen. Vind dat deze Marokkanen ook veel te vroeg naar het buitenland gaan

Zonde dat die jongen het idee krijgt iets te kunnen bekokstoven in het buitenland.. Deze speler heeft talent, maar zal zich eerst eens moeten bewijzen in de top van de Eredivisie.
Een jong kereltje met amper ervaring in het eerste van Twente, met alle respect dit seizoen niet eens een subtopper. Dan kom je echt als een nobody binnen in welke competitie dan ook en ga je het loodzwaar krijgen om minuutjes te maken.

Dat terwijl je probeert te verkassen naar de Eredivisie top 3, je kunt rekenen op behoorlijk wat speelminuten en een definitieve doorbraak, waarna je over een jaar of 3 de buitenlandse clubs waarschijnlijk voor het uitzoeken hebt.

Dit soort jongens vergooien een mooie carrière al op jonge leeftijd, doodzonde.

Ben benieuwd waar we hem gaan tegenkomen; in het 2e van Fulham, op de bank bij Benfica, over twee jaar in de basis van Vitesse of over een paar jaar bedelend om een amateur club en aangeven dat je nergens spijt van hebt...

Maar het schijnt dus dat ze alleen niet gereageerd hebben voor de deadline van Twente. Waarom stellen ze überhaupt een deadline, terwijl het contract pas in Juli getekend kan worden. Geef die jongen en zijn management de tijd om erover na te denken en er eventueel over te onderhandelen.

Vreemde keuze. Volgend jaar bij Twente waarschijnlijk basisspeler of bij een Nederlandse topclub op de bank als 1e vervanger van de links of rechtsbuiten. In de eredivisie leert hij meer dan op de tribune bij (bijvoorbeeld) een Engelse laagvlieger of in een jeugdelftal van Chelsea/Man city

Dag Bilal! De hartelijke groetjes, ik denk dat jij de zoveelste wordt die naar een grote club gaat en daar totaal niet aan de bak komt, heeft nog niet zo veel bewezen ....
Maarja, ik gun je het beste. We zullen zien, Ik vind het vreemd, vond hem prima op zn plek bij Twente.

Lekker laten gaan en geen woorden meer aan vuil maken.
Voorbeelden te over dat dit arrogante mannetje helemaal verkeerd bezig is en niet de juiste keuze maakt.

Groot gelijk Bilal! Zinkend schip dat Twente en bovendien zijn er talloze mooiere clubs (mijn mening) aan te wijzen waarbij je ook nog eens meer gaat verdienen.

Desondanks erg jammer want hier horen we dus nooit meer wat van, leuk spelertje wel

Wel mooi dat als iemand gewoon een keuze maakt om niet bij te tekenen hij meteen voor geldwolf, dwaas, niet geïntegreerde Marokkaan etc. wordt uitgemaakt. Volgens mij is het vrij simpel, iemand zijn contract loopt af en diegene bepaalt zelf of hij verlengt of niet. De argumenten dat hij te jong is of dat de club zoveel in hem heeft geïnvesteerd zijn in deze onzin argumenten. Als het andersom was geweest en Twente had besloten om hem geen nieuw contract aan te bieden omdat ze denken dat hij het niet haalt dan is er niemand van al die kansloze stumperds hier op voetbalzone die dat gaan veroordelen. Hij heeft geen conflict met de club, geen problemen met de warming-up, slaat geen vrouwen in elkaar en pleegt geen contractbreuk. De jongeman wilt zijn contract niet verlengen niet meer en niet minder

18 maart 2015 om 19:51

Tot op zekere hoogte met je eens. Maar kom op: die talenten die dit soort beslissingen nemen zijn wel echt debiel bezig. Dit maakt serieus het Nederlandse voetbal kapot, net zoals het gebrek aan jeugd in Engeland het Engelse voetbal kapot maakt. Teveel grote nederlandse talenten gaan de laatste jaren te vroeg naar het buitenland en raken in de vergetelheid, waardoor het Nederlandse voetbal minder wordt, zowel in clubverband als nationaal. Als deze trend 10 jaar zo doorgaat loopt Nederland gegarandeerd zo'n 5 topspelers mis.

Twente is nog niet zeker over de mentaliteit van deze jongen.
Maar als ik hem in het veld zie toont hij wel inzet en is hij niet bang om een actie te maken. Het niet reageren is wel wat respectloos zeker na het constant zeggen dat hij graag bij Twente blijft. Beetje een dubbel gevoel krijg ik nu bij hem.

Twente is wel snel in een conclusie trekken ^^.
Hij kwam mij voorheen als een nuchtere jongen en nu zou hij volgens Twente naar het buitenland gaan xD

18 maart 2015 om 13:21

Nuchtere jongen? Dat was hij nou niet bepaald. Na z'n eerste goede wedstrijd claimde hij direct dat hij Tadic kon vervangen. Tja..

18 maart 2015 om 13:26

Dat hij zijn acties maakt kan ook gewoon bluf en jeugdige onbevangenheid zijn.

Zit volgens mij nu al een enorme publiciteitsmachine achter deze jongen, zijn berichten op social media worden zelfs al duidelijk door andere geschreven. Heeft ook al aardig wat lucratieve sponsors achter zich staan dus ik denk dat die jongen vooral erg geleefd wordt op dit moment.

Het is in alles nog echt een jochie, qua uitstraling maar hij kijkt wel op een bepaalde manier uit zijn ogen dat je je wel kan voorstellen dat het iemand is die wel enorm van zichzelf overtuigt is.

Domper, maar vooral onbegrijpelijk. Ventje speelt een paar potjes, scoort 1x en denkt meteen de nieuwe Tadic te zijn (volgens mij letterlijk z'n eigen woorden). Waarom beseft hij niet dat hij bij Twente nog nieteens van waarde is, waarom dan het buitenland? Poeh, waanzin.

18 maart 2015 om 13:12

Ik snap overigens dat het momenteel speculaties zijn. Maar iets met rook en vuur.

Wie kan hem ongelijk geven. Jongens van zijn leeftijd en zelfde afkomst krijgen niet vaak deze kans. Als ik Bilal was had ik het al gedaan. Jullie weten niet in wat voor moeilijke omstandigheden deze jongens leven. Daarom is het makkelijk om hier te zeiken op Ould Chikh.

18 maart 2015 om 13:20

Welke moeilijke omstandigheden bedoel je?

18 maart 2015 om 13:27

Hij kan beter eerst een hoog niveau bij twente halen dan komt hij vanzelf wel bij grotere clubs waar hij meer kan verdienen.

18 maart 2015 om 13:30

Moeilijke omstandigheden ?

Deze jongen is geboren in Nederland, nou niet echt het slechtste land om op te groeien dacht ik zo.

18 maart 2015 om 13:44

Dat is niet het enige. Gaat me ook wat ver om iemand puur op afkomst te bestempelen met een 'zware jeugd' of 'moeilijke omstandigheden'. Generalisatie heet dat dan toch? Is een verlichtte vorm van discriminatie als ik me niet vergis.

Mensen die in Nederland opgroeien kunnen het super zwaar hebben, terwijl iemand uit Siërra Leone of Benin (puur voorbeelden), uit de arme gebieden, een topjeugd kan doormaken.

18 maart 2015 om 14:57

Verlichtte vorm van discriminatie ?

Zo bedoelde ik het absoluut niet, sorry als je dat zo opgevat hebt.

Ik bedoel alleen maar aan te geven dat over het algemeen Nederland toch zeker niet het slechtste land is om op te groeien ( ik benoem daarmee helemaal geen landen waar het misschien wat minder prettig is om op te groeien ).

Emre heeft het over de moeilijke omstandigheden waarin ''deze jongens'' leven, ik ben wel benieuwd wat voor een omstandigheden dat dan zijn.

18 maart 2015 om 15:00

Maar Tukkertje, ga jij ervan uit dat Emre42 wel weet wat hij heeft doorgemaakt?

Ik ben ook erg benieuwd welke 'moeilijke omstandigheden' hier bedoeld worden. Ik ben bang dat er weer een racisme-kaart wordt getrokken, de oh zo befaamde.

Dezelfde onderhandelingswijze voerde Bilal ook bij Willem II: Ja hij zou blijven verzekerde hij (+pa) regelmatig. Op dinsdag was er bijna een accoord en de volgende dag tekende hij bij Twente. Conclusie: hij wel consequent!!

Eindelijk een speler die verstandig is, hij kan elders waarschijnlijk veel meer verdienen en daarnaast is het een persoonlijke verrijking als je andere culturen en landen kan meemaken. Deze kans word maar weinig 17 jarigen geboden en het zou dan ook nogal verwend zijn als hij besluit van deze mogelijkheid geen gebruik te maken daar waar tal van leeftijdgenootjes een moord voor een dergelijke kans zouden doen.

Beste Bilal, als je dit leest... Alle boe-roepers zijn gewoon stikjaloers omdat jij door een combinatie van talent en hard werken een zorgeloze toekomst voor jezelf hebt gecreëerd! Wellicht dat Twente over 13/14 jaar nog eens een beroep op je kan doen zodat je je ervaringen met de spelers kan delen. Het ga je goed waar je ook heengaat, klasse gedaan.

Wil hij voor de eerste keer op vakantie naar Lloret de Mar?
Tja, maar afwachten. Als dat zo is, totaal geen energie meer in steken.

Gewoon lekker laten gaan. Een paar jaar de bank warmhouden bij een of ander onbeduidende ploeg en daarna gewoon lekker werkloos zijn in Nederland en misschien een krantenwijkje! Onvoorstelbaar hoeveel er van dat soort jongens rondlopen, zaagsel in plaats van hersens!

Geinig hoe mensen meteen reageren. Respectloos? Mag ik verdommme zelf bepalen wat ik doe in het leven? We leven in een 'vrije' land waar wij elkaars meningen respecteren.

Bovendien zijn dit maar geruchten waar we niks mee kunnen. Hoe vaak horen we dat een speler zint op een vertrek en vervolens toch blijft.


18 maart 2015 om 13:53

Is ook weer waar, maar enige vorm van loyaliteit zou prettig zijn. Ach ja, Woutje Drama schreeuwde ook 3 jaar lang naar het buitenland (met name Duitsland) te willen, kwam er ook niet van. Afwachten maar...

18 maart 2015 om 14:00

zeker mag je dat , maar misschien kun je dan ook eerst eens wat doen voor de ploeg die jaren tijd en geld in je geïnvesteerd heeft en daar weer niks voor terugziet ? als het maar gratis is hé ? het is alleen maar pakken en geven is er niet bij .

18 maart 2015 om 14:26

Nou is het grootste gedeelte van zijn opleiding elders gedaan, maar ik snap wat je bedoelt. Vreemd hoe dit soort knaapjes toch de dienst kunnen uitmaken zonder überhaupt in het eerste van vaste waarde te zijn.

18 maart 2015 om 14:44

dat mannetje heeft dat dus al op verschillende plaatsen gedaan , maar toch , hij heeft recht van spreken hé , heeft 1 leuke wedstrijd tegen heracles gespeeld . een indrukwekkend palmares .............

Wat een reacties weer. Begrijpend lezen is voor veel mensen heel moeilijk blijkbaar. De jongen heeft nooit aangegeven dat hij naar het buitenland wil. Sterker nog, hij heeft altijd aangegeven dat hij bij Twente wil blijven.

In de tekst staat duidelijk dat men ervan uit gaat dat hij naar het buitenland vertrekt omdat hij niet op de aanbieding is ingegaan. Wat een waardeloos stukje journalistiek zeg, een aanname die nergens op is gegrond.
Misschien was de aanbieding niet goed ?? Twente zit in financieel zwaar weer, dus kan me voorstellen dat de aanbieding dusdanig was dat deze niet geaccepteerd werd. Wellicht wil hij naar de Nederlandse top wil, want de lijn die Twente de komende jaren gaat inzetten is bergafwaarts.

Verder heel triest dat er zoveel mensen nog steeds beginnen over zijn Marokkaanse achtergrond.hij is geboren in Roosendaal en is gewoon een Nederlander! Dat is gewoon rascisme, en niets anders. Schaam jullie.

Hij moet het lekker doen maar ik zal vast niet de enige zijn die enigszins zal gniffellen wanneer we nooit meer iets van hem horen. DOm om direct te willen vertrekken. Die jongen zelf kan er niet zoveel aan doen, zijn omgeving en zaakwaarnemer zijn hem ongetwijfeld gek aan het maken. Zoals met Bilal bij ons is gebeurd.

Zo een speler zou je toch juist van verwachten dat hij bij het ''nieuwe Twente'' zou kunnen excelleren, dure jongens zoals Castaignos zullen wel weggaan... dan kan je als Ould-Chikh vrijwel zeker volgend jaar een basisplaats krijgen.........en ja ik weet dat Castaignos en Ould-Chikh niet dezelfde positie spelen maar als voorbeeld ;-)

Is weer zo'n typisch gevalletje..
In het verleden hebben we handenvol van dit soort jongens gehad, noem een Labyad, een Castaignos.
Wanneer gaan deze jongens eens aan hun carierre denken, ipv dat gegeil op die eurobiljetten. Dit soort jongens kunnen de komende 5 jaar in het eerste van een elftal op het hoogste niveau in Nederland spelen, waar ze nog veel te leren hebben. Hoe graag ze ook willen, een jongen als Ould-Chikh wordt nooit een grote speler, maximaal een leuke speler die te vroeg in een bak geld is gesprongen.

Tja zo gaat het in t voetbal.
Aan de andere kant als een club van een speler af wil kan die ook vertrekken.vindt het alleen veel te jong. Ga dan naar een "grotere"club in Nederland.
Zoveel heeft hij ook nog niet laten zien bij Twente. !euke wedstrijd tegen Heracles maakt je nog green topspeler

Ik snap wel dat een groot talent in deze tijden niet bij Twente blijft, maar een stap binnen Nederland lijkt mij dan logischer.

Ik snap wel dat hij zo snel mogelijk weg wil bij Twente. Daar moet je nu echt niet te lang blijven plakken.
Gezien zijn talent heb je in Nederland maar 3 clubs waar hij dan eventueel terecht zou kunnen maar zowel Ajax, Feyenoord en PSV hebben eigenlijk geen plek voor hem. Misschien PSV als Depay vertrekt. Az, of Vitesse zou ook kunnen maar dan zou ik ook eerder kijken naar een buitenlandse club.

Kom maar naar Anderlecht Bilal, Bakkali zijn haalbaar en in mijn dromen mag Kinsha ook wel komen. Dan zouden we pas een zalig team hebben. We hebben nu te veel spelers die onder hun niveau spelen.

http://www.twenteinsite.nl/bilal-lijkt-breuk-te-forceren-en-komt-niet-opdagen.html

Gewoon op de tribune zetten en een jaar lang laten verpieteren, maar wel aan z'n contract houden. Wat denkt zo'n snotneus wel niet! Of je tekent bij en we steken energie in je en je doet mee of we werken helemaal nergens meer aan mee dus ook niet aan een voortijdig vertrek. Je mag meetrainen met A1 en voor de rest houdt het op. Je speelt een jaar lang nergens wedstrijden.
Misschien krijg je dan wel wat lastiger jeugdspelers maar van degenen die je wel krijgt weet je in ieder geval wat je er aan hebt. Ze denken, waarschijnlijk voor die zaakwaarnemer van hem, dat ze in een machtspositie zitten en maken daar misbruik van. Nou dan sloop jij als club die carriere gewoon compleet door zo'n speler een jaar stil te zetten onder het mom van: jij bent niet bereid te investeren in Twente waarbij je hebt aangegeven dat in ieder geval tot 2016 te willen, dan investeren wij vanaf nu tot het einde van het contract niets in jou (behalve als we een vet miljoenenbod krijgen natuurlijk, mag je ook zelf voorschieten!).

Die zien we nooit meer terug! Strik erom en weg ermee, wat is er mis met zo'n speler heeft zich niet eens bewezen in de eredivisie ken hem amper.

Gevalletje Hoedt. Zal nog wel op zijn bek gaan

Onze jonge marrokaanse spelers moeten een voorbeeld nemen aan spelers al Al Ahmadi en Yassin ayoub etc. Kiezen voor de geleidelijke weg en geen hoogmoed in de bol krijgen. Erg jammer dit als dit waar is. Niet eens bassispeler bij twente en dan al willen vertrekken

Als je een jonge voetballer bent heb je een paar kansen: de club serveert je -al dan niet terecht- af en je kunt met nul komma nul de burgermaatschappij in. Je kunt ook als je de kans krijgt die kans grijpen als hij voorbij komt. Dan ga je misschien ook niet de top halen maar heb je vaak wel een leuke spaarpot . Uitblinken in de jeugd is nooit een garantie voor succes . Te vaak komt de factor geluk er ook bij kijken.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren