Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Messi zit Ronaldo dwars, Real moet hem verkopen'

Laatste update:
/

Hristo Stoichkov heeft Real Madrid gratis van advies voorzien. De voormalig ster van Barcelona denkt dat los Blancos er goed aan doen om Cristiano Ronaldo op korte termijn te verkopen. De Bulgaar is van mening dat de 'obsessie' van de Portugees om eeuwige rivaal Lionel Messi te evenaren hem dwarszit. Het niet juichen na het doelpunt van Gareth Bale, afgelopen zondag, is daar volgens Stoichkov nieuw bewijs van.

Vlak voor de treffer van de Welshman miste Ronaldo namelijk zelf een mooie kans op een doelpunt. Een treffer die hij goed kan gebruiken in zijn strijd om de Spaanse topscorertitel, waarin Messi sinds afgelopen weekend de leiding neemt. "Je kunt toch niet boos worden omdat een teamgenoot een goal maakt?", zegt Stoichkov in gesprek met Sportium. "Dan pleeg je in feite zelfmoord binnen je elftal. Dan heeft je ploeg niks aan je."

/

"Aan de kwaliteiten van zowel Ronaldo als Messi twijfelt niemand", vervolgt hij. "Cristiano gaat door een lastige periode, dat kan gebeuren. Ik werd ook weleens uitgefloten. Maar misschien is zijn obsessie met Messi wel een probleem aan het worden, al kan ik niet in zijn hoofd kijken. Het verschil is: Messi motiveert zijn ploeggenoten. Maar als Ronaldo niet scoort heeft dat een negatieve invloed op zijn medespelers."

Volgens Stoichkov moet Ronaldo juist nu karakter tonen en de draad oppakken. "Messi zit op het niveau van Pelé, Diego Maradona en Johan Cruijff en wat Ronaldo dwarszit, is dat hij alleen maar met Messi wordt vergeleken. Je zou Florentino Pérez eens moeten vragen naar de toekomst van Ronaldo bij Real. Er komt een moment dat hij verkocht wordt. Ik weet niet of ze om geld verlegen zitten. Als dat zo is, is dit een goed moment om hem te verkopen."

Real Madrid moet Ronaldo na dit seizoen verkopen

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wat een hetze tegen Ronaldo de afgelopen dagen, zelden gezien. En als het niet loopt laat Messi gewoon zijn kop hangen, dus dat hij dan zijn teamgenoten motiveert is echt onzin, Messi is echt geen leider die bij tegenslag de rest aanspoort. Net zoals Ronaldo dat niet is. Ronaldo zal gewoon bij Real blijven denk ik.

17 maart 2015 om 19:23

Dat krijg je altijd wanneer het minder gaat. Vooral bij types zoals Ronaldo krijg je extra kritiek.

17 maart 2015 om 19:24

Hij is in ieder geval wel alleen maar met zichzelf bezig... Kom op zeg, teleurgesteld zijn als een teamgenoot scoort ipv jij zelf..? Manmanman

17 maart 2015 om 19:31

Wij weten niet wat er speelt tussen die twee, dit kan gewoon iets zijn dat al veel langer speelt en dan uiten mensen soms frustratie en tonen ze de minst mooie kant van henzelf. Ronaldo wil altijd de beste zijn en dat heeft hem ook zo ver gebracht,, maar dat zorgt er ook voor dat wanneer de dingen niet lopen zoals hij wilt, zijn minste kantjes naar boven komen. De ene voetballer trapt dan een tegenstander omver, de andere gaat verbaal in de clinch met alles en iedereen, etc etc. Niemand is perfect natuurlijk, zo ook Ronaldo niet terwijl dat wel verwacht word. Ik keur zijn actie niet goed, maar al dat moraalridder gedoe nu is er zwaar over.

17 maart 2015 om 19:44

Een keer houd de selectie op om alles op te offeren aan Ronaldo. Die verhalen doen al een poos rondom Madrid en het schijnt nu de selectie bereikt te hebben. Geleidelijk zal Real afscheid moeten nemen van Ronaldo en eens goed moeten nadenken of alles afhankelijk stellen van 1 speler wel zo goed is. Alles draaide immers om Ronaldo.

17 maart 2015 om 19:51

Onzin reservebankje, ik zie je bij elke Ronaldo topic Ronaldo de grond in boren, je bent niet serieus te nemen. Real is ook afhankelijk van hem nou omdat Bale er niks van bakt helaas. Verhalen, ja je gelooft in geruchten die je als waarheid aanneemt, wat simpel ben je.

17 maart 2015 om 19:57

@Jwillems.
Zou je Bale met wat respect willen behandelen?
Jij bent fan van Real dan moet je ook achter je team staan.
Ben jij nu al vergeten wie ons heeft geholpen met het winnen van de Champions League en copa en de wereld beker voor clubs?
Als Bale ons naar de overwinning leidt in de El Clasico zal je waarschijnlijk wel Bale voor een bepaalde tijd respecteren.

17 maart 2015 om 20:02

Vorig jaar was hij wel goed, maar meer dan half jaar er niks van bakken, is toch niet goed te praten daar ben je toch met mij eens komdan. Als hij de vorm van vorig seizoen heeft hoor je mij niet klagen.

17 maart 2015 om 20:10

Hij draagt onze mooie maagdelijke witte tenue daar gaat het om.
Ik vind Arbeloa de slechtste speler die ooit bij Real heeft gespeeld,maar toch zou ik hem niet als stront behandelen zolang hij voor onze club speelt.

17 maart 2015 om 20:16

Toen Messi een dip had werd er herhaaldelijk geschreven dat hij nooit meer zou pieken etc etc. Nu is het Ronaldo die om wat voor reden dan ook sinds het nieuwe jaar erg belabberd speelt. En ja, BELABBERD. Als hij niet aan het einde van een aanval staat heb is hij simpelweg niet zo belangrijk. Het is en blijft een doelpuntenmachine. Nu scoort hij niet en weet hij dondersgoed dat dat juist datgene is wat er van hem wordt verwacht. Het is niet de speler die anderen beter laat voetballen. Het is niet de speler die links zijn acties maakt en de ballen klaarlegt voor Benzema en Bale (die naar binnen trekt), isco en James die vanuit het midden ook de zestien betreden..

Nee, hij is juist de speler die simpele ballen krijgt aangespeeld zodat hij ze naar de flanken speelt om vervolgens de zestien in te lopen om de bal te ontvangen.

Als de goals dan uitblijven dan stoort dat blijkbaar zo erg dat hij letterlijk zijn hoofd verliest en rare dingen doet en zegt. Hopelijk hervindt hij zichzelf snel zodat de goals vanzelf weer komen.

Het Madrid publiek werkt dan ook niet echt mee. Kritisch zijn is 1 maar dit gaat te ver. Ronaldo doet het fantastisch bij Madrid. Hij scoort er als een waanzinnige op los. De laatste weken is het wat minder maar mag het?

Hopelijk is de sfeer in de kleedkamer niet verpest. Als dat zo is, zie ik het niet meer goedkomen.

17 maart 2015 om 20:33

Maar geruchten als niet waar aannemen is net zo simpel. Waar rook is, is vuur. Bale mag je nu hevig kritiek op hebben omdat hij slecht speelt, maar dat moet op ronaldo ook kunnen. Casillias is ook niet de beste vriend van bepaalde real spelers, maar gaat net zo uit zijn dak als zij scoren. Zelfs vanaf de bank.. maar geen gerucht maar feit, ronaldo gaat zelden zo uit zijn dak als iemand anders scoort behalve jij. Vriendjes of niet.. dat is gewoon fout. Team of geen team.

Ronaldo is een wereldspeler, geen twijfel. Maar dit soort dingen horen niet binnen een groep.

17 maart 2015 om 20:40

@jwillems is gewoon natuurlijk gedrag hoor. 6 Jaar lang de belangrijkste van je team zijn vergt veel van een speler en teamgenoten. De erkenning van het winnen van de CL leek meer op een prestige strijd dan een team prijs. Met alle respect voor de rest van het team, ze hebben zich jarenlang opgeofferd voor Cristiano, maar worden bij deze minder gewaardeerd. Zelfs de CL finale werd op conto van Cristiano geschreven, terwijl hij nog geen 10 aandeel had, behalve dat laatste doelpunt. Als medespelers is het begrijpelijk dat de toevertrouwde steun een keer weg gaat.

Ik trap hem niet de grond in, ik vind dat real fans ook een keer moeten begrijpen dat er een einde komt aan het tijdperk Ronaldo en dat het gewoon wennen is, maar dat het gevolg van jarenlang de belangrijkste maken ook een keer zijde heeft.

17 maart 2015 om 20:59

@Reserverbankje.
Misschien moet je maar de wedstrijd terug kijken van Dordmund-Real Madrid.
Ronaldo speelde die wedstrijd niet en de team zakte in als een kaartenhuis.
Wie stond er langs de zijlijn zijn team op te peppen?
Juist Ronaldo hij ging zo extreem achter zijn team staan dat hij bijna werd weggestuurd.
En met een record aan 17 goals in de Champions League heeft hij een hele grote bijdrage geleverd.
Dus ja hij is belangrijker dan de rest!

17 maart 2015 om 21:23

Ik doel op de finale, ga hier Ronaldo niet lopen afkraken, ik zeg alleen dat het een teamsport is. Waar je vroeger de spelers blindelings kon opnoemen, kan ik dat niet bij Real. Ken er wel veel, maar zoals bij Bayern kon ik zelf alles opnoemen. Bij Real is Ronaldo de grote man, waar alles om draait. Daarnaast ken ik de spelers bijna allemaal, maar van assistent en reserve bijna niks. Terwijl Real in mijn ogen meer aandacht heeft gehad. Trouwens van de week ook al een keer aangekaart, dat ik na Real Schalke op een voor mij vreemde Spaanse VZ zat, waar de Real Madrid fans exact hetzelfde aan roerde als mij. Zelfs dat er al velen Ronaldo al weg willen hebben. Hij maakt zich op dit moment niet geliefd meer. Maar goed, zoals gezegd een vreemde Spaanse voetbal site,.

17 maart 2015 om 21:33

Ik ben geen Ronaldo liefhebber maar in dit geval zag ik een voetballer die een mooie actie net zag mislukken en daar baalde hij van, natuurlijk was hij blij met de goal alleen was het mooier geweest als hij hem zelf direct had gemaakt. De beelden van Ronaldo met zijn zoon samen met Messi bij die prijsuitreiking zeggen mij veel meer over de onderlinge verhoudingen.

17 maart 2015 om 21:37

De ronaldo fans en ronaldo zelf hebben wel flink kunnen genieten van een messi uit vorm zeg. Maar dit had messi nodig. Iemand die dichtbij kwam bij het evenaren van zijn 4 ballon dors. Nu laat messi weer zien wie er overduidelijk de beste is en houde de ronaldo fans zich weer stil.

18 maart 2015 om 00:27

Barca zit gewoon in een flow..
Toen het wat minder ging was messi ook nergens te bekennen, beide spelers hebben gewoon een team nodig dat voor hun werkt.
Ik denk dat dat bij Real nu misschien wel een probleem kan worden.
Supporters hebben nu liever een Isco, Modric, James jongens die hard werken voor het team en niet echt een grote ster.

18 maart 2015 om 01:05

Dat is dus gewoon niet waar. Messi is een hele andere speler dan ronaldo. Barca liep niet omdat messi uit vorm was. Barca is afhankelijk van messi. Maar ronaldo is juist afhankelijk van madrid. Zie portugal en zie messi in de finale van het wk.

17 maart 2015 om 19:59

Die stoichkov heeft ook altijd wat te zeggen hè over real Madrid. Hou je bezig met je eigen cluppie Barcelona. Want hij was zelf nog erger.

17 maart 2015 om 20:01

Dat Messi zijn teamgenoten ook niet motiveert in mindere tijden klopt, maar verschil met Ronaldo is dat Messi het dan gewoon aan zich voorbij laat gaan en anderen de ruimte geeft om het te doen (alleen kon vorig seizoen buiten Messi vaak niemand anders het doen) en je bij Ronaldo meer iets hebt van als ik het niet doe, dan mag niemand anders het doen.

17 maart 2015 om 20:14

Precies!! En kijk ook wie het zegt, iemand uit het Barca kamp. Ze willen daar in Comp Nou niets liever dan dat Real Ronaldo verkoopt.

Toen Messi kotsend over het veld wandelde hoorde je deze mannetjes niet. Pff.

Vind het alleen grappig dat je daarover hier in de pers toen niets over kon lezen.
En trouwens, was het toen ook omdat Ronaldo het veel beter deed dat Messi niet presteerde? Kon hij het toen ook niet hebben?

Nee natuurlijk niet, toen was het anders. Wat een onzin zeg!

Ronaldo heeft in ieder geval zich zelf bewezen bij meer dan een club. Messi alleen bij Barca en als Barca niet draait (vooral Xavi en Iniesta) is Messi ook zeker niet de geweldenaar die iedereen van hem maakt.

17 maart 2015 om 22:00

Xavi en iniesta draaien al tijden niet en messi wel. Wat een onzin argument.

17 maart 2015 om 22:05

Nou Messi draait ook pas de laatste maanden en Toen Barca thuis verloor was hij ook niet best.
Korte geheugen zeker?

17 maart 2015 om 22:52

Dus dat!

17 maart 2015 om 23:51

Ben je soms debiel? Elke speler kan een slechte wedstrijd of periode hebben. Mijn punt is dat het onzin is door te zeggen dat messi xavi en iniesta nodig heeft en jij komt met messi speelde slecht toen ze verloen etc. Als je de hele discussie niet begrijpt kun je beter stil zijn met zo'n debiele opmerking.

17 maart 2015 om 20:22

Ronaldo maakte dat gebaar in totaal 3 keer nadat zijn omhaal werd weg geschoten. Bale scoorde tussen de 2 en 3e gebaar van Ronaldo. Dit heeft niks met jaloezie te maken. Mensen hypen dit natuurlijk weer om hem zwart te maken.

17 maart 2015 om 20:24

Jah de media lust er wel pap van. Zeker zo'n weekje voor de grote wedstrijd.

17 maart 2015 om 22:49

Niks hetze, als je ploeg scoort die je zoveel betaalt mag je juichen. Anders had hij moeten gaan tennissen.

Ronaldo heeft meer dan 200x gescoord voor Real Madrid. Oh mijn god besef dat eens. Die man is ongelofelijk waardevol geweest. Presteert nu even wat minder iedereen verliest zijn hoofd.

17 maart 2015 om 19:27

Dat zegt Stoichkov toch ook niet, Ronaldo zit niet lekker in zijn vel, dat is een ding dat zeker is, of dat nu aan Messi ligt betwijfel ik.
Als Ronaldo een obsessie heeft met Messi(lol), dan gaat een andere competitie geen ruk uitmaken. Want de meeste records zijn toch voor Messi.

17 maart 2015 om 19:35

Ronaldo heeft wel vaak aangeven geen obessie of ene strijd heeft met Messi, de media maakt daar van. Hij heeft Messi toch finale copa zitten troosten, lacht met hem maakt grapjes met Messi. Die 2 willen gewoon goed presteren en alles van zichzelf eisen..

17 maart 2015 om 20:02

Meneer Stoichov is niet van de media en het is volkomen logisch dat ronaldo zegt geen obsessie met messi te hebben

17 maart 2015 om 20:15

Een obsessie hebben met de speler Messi houdt nog niet in dat ie die jongen haat.
Cristiano wil records vestigen, de beste zijn. Op dit moment is loopt er iemand rond die beter is en alle records op zijn naam vestigt.

17 maart 2015 om 21:34

Alleen hij zal gewoon nooit de beste zijn als messi nog in vorm rond loopt. Dat is gewoon duidelijk als je een beetje voetbalverstand hebt. Dat ronaldo een obsessie heeft met messi is wel duidelijk. Maar het is wel goed dat hij niet wilt accepteren dat hij niet de beste is.

17 maart 2015 om 19:34

Er is niemand die twijfelt aan zijn kwaliteiten en hij zal ongetwijfeld wel weer alles los schieten wat vast staat, maar het punt is dat ze CR7 z'n houding kwalijk nemen. Het afsnauwen van je medespelers als het even wat minder loopt is daar heeft niemand wat aan en je kunt toch ook wel gewoon normaal reageren als je ploeggenoot een doelpunt scoort, kampioen word je niet in je eentje maar met de gehele selectie.

17 maart 2015 om 19:39

Younes dat zijn frustratie,s. Bij Messi is dat ook wel enkele keren gebeurt dat hij medespelers afsnauwt en verrot scheld, dat hoort er bij. Waarom, omdat Messi en Ronaldo allerhoogste niveau zijn gewend.

17 maart 2015 om 20:21

Precies! tegen Schalke was hij nog degene die Real heeft gered.

Als je het goed bekijkt heeft hij ook gewoon pech gehad dat tegen Levante die 2 acties er niet vanzelf ingingen maar via Bale.

Ik heb zelf absoluut niets tegen Messi maar krijg bijna een hekel aan die jongen omdat de Pers en dit soort mannetjes zo met 2 maten meten.
Ik weet dat het onterecht is want Messi is en blijft een geweldenaar maar als Ronaldo bijna alle penalties zou missen en degene die er wel in gaan dat in de rebound moet gebeuren en dan nog steeds alle penalties voor zich zou eisen zoals Messi dat doet, dan was de wereld te klein geweest.

ronaldo zit zichzelf dwars om heel de tijd messi z'n records te proberen waardoor alles te foceerd verloopt. daarom gaat het bij messi goed, hij wilt voetballen zijn records boeien hem niet zo veel

17 maart 2015 om 19:28

Daarom liet hij Suarez ook de penalty nemen tegen Man city

17 maart 2015 om 19:44

Maar hij juichte wel bij de twee goals van Suarez, terwijl Ronaldo niet juichte bij het scoren van Bale

17 maart 2015 om 20:05

Ibra, in zo'n belangrijke wedstrijd neemt de beste penaltynemer de penalty's. Dat is messi. In de competitie had messi hem denk ik wel aan suarez gelaten bij een 2-0 voorsprong

17 maart 2015 om 20:12

Hij liet neymar penalty nemen en ook een vrije trap

17 maart 2015 om 21:05

Hoe is dat afgelopen Cirkelpressie??? Wat een onzin, met nog paar minuten te spelen dan gun je Suarez zijn hattrick gewoon en dan let je er niet op die hoger staat op de europese topscorerslijst. En al had Suarez m gemist, het is niet zo alsof City dit nog goed gaat maken morgen...

17 maart 2015 om 21:07

@maartenkolpa
Hij is wel naar Bale toe gegaan na de goal, of ging dat niet snel genoeg voor jou?? Het is toch makkelijker om de rest na te praten toch?

17 maart 2015 om 21:09

@2#club

Liet hij Neymar een penalty EN een vrije trap nemen, wat een geweldige gozer die Messi. Als ik het niet beter wist dan zou ik haast denken dat hij Jezus hemzelf is...

17 maart 2015 om 22:22

Er al eens aan gedacht dat Messi de eerste penalty nemer is?

17 maart 2015 om 23:56

Messi bepaalt of hij gewisselt wordt of niet en jij wilt zeggen dat hij niet bepaalt of er iemand anders penalty mag nemen? Robben deed het bij van Gaal, waarom zou Messi t niet bij Enrique mogen?

17 maart 2015 om 20:23

Oh jaa joh!?? En wat zat Messi tot voor de kerst dan dwars want tot dan presteerde hij niet best.

17 maart 2015 om 20:29

Weet je, misschien heb je wel gelijk. Maar hoe kan jij dat nou weten? De meeste mensen hebben Messi nog nooit in hun leven gezien of gesproken. Ik zag hem bij mijn plaatselijke voetbalclub samen met onder andere Aguero en Di Maria trainen voor het WK onder 21 in 2005. Messi was toen al duidelijk een stille persoon. In ieder geval, ik vraag me af hoe goed jij bevriend met hem bent, gezien het feit dat het lijkt alsof jij heel goed weet wat Messi wel en niet boeit.

Denk dat als Ronaldo naar Engeland gaat en 40 goals er in legt veel meer waardering krijgt dan Messi in La Liga..

17 maart 2015 om 19:43

Want?

17 maart 2015 om 20:07

De BPL is moeilijker dan de Liga. Ben het verder niet met Kondogbia eens

17 maart 2015 om 21:31

Vandaar dat er straks 0 PL ploegen meer in de CL zitten. Uitgeschakeld door Europese middelmaat..

17 maart 2015 om 22:24

Bull shit. Het verschil in niveau is nihil. De PL is misschien fysiek beter, maar La Liga is tactisch veel beter.

17 maart 2015 om 21:54

Suarez had vorig jaar even veel goals in engeland als ronaldo in laliga maar kreeg niet meer of evenveel waardering als ronaldo dus je faalt.

Stoichkov spreekt zichzelf wel tegen, ik vind het onzin.

Als je op dit moment Ronaldo verkoopt dan heb je de strijd met Barcelona verloren.

17 maart 2015 om 21:55

Real is beter zonder ronaldo dus ik denk dat je ronaldo beter kan verkopen ja

Tja waar moet ie naar toe?? Niemand die dik over de 100 milj. Gaat betalen voor iemand van 30 ben een gedrags probleem. Jammer van hem afgelopen weekend dit heeft ie niet nodig hij is goed genoeg

17 maart 2015 om 20:10

Waar die naartoe moet? Er zijn 4 clubs die hem willen+kunnen betalen. Niemand zegt bovendien iets over een bedrag hoger dan 100 mil. Verder kan Ronaldo wat langer mee dan de gemiddelde speler, door zijn geweldige omgang met zijn lichaam. Als hij weg wil gaat hij gewoon weg.

Goh weer een oud Barca speler die effe komt zeggen dat Ronaldo verkocht moet worden, wat een simpele opmerking van hem puur om te scoren. Volgens mij feliciteerde hij Bale. Messi kan ook lastig zijn wanneer hij niet scoort, maar spelers als Messi en Ronaldo eisen zoveel van zichzelf, dat je dan normaal boos wordt enzo. Ronaldo heeft nooit ene strijd met Messi gehad. De media die maken een strijd tussen beiden heren.

17 maart 2015 om 20:04

Nou ik kan me herinneren dat enige tijd geleden het heel onrustig was rond Messi toen het ook even niet liep! Schreeuwde ook iedereen dat hij beter kon vertrekken terwijl het met Real goed ging en dus ook met die meid van een Ronaldo, winst CL en de gouden Bal voor Ronaldo. Maar die Ronaldo is wel degelijk met Messi bezig want voor de winterstop liep cr7 heel veel goals voor maar in het nieuwe jaar scoort Messi erop los (zoals altijd eigenlijk) en hij wat minder......en bij eerste goal maakte hij een wegwerp gebaar richting Bale....de 2e goal feliciteerde ze elkaar wel....Messi is een obsessie voor hem!

Weer iemand met een Barca-verleden die wat te zeggen heeft over Real en Ronaldo. En natuurlijk zal hem de vraag wel gesteld zijn maar ik blijf er bij : iemand uit Barca-milieu onthoudt zeker beter van commentaar over Real.

Dat Ronaldo last heeft van Messi, dat is wel duidelijk. Eigenlijk al ongeveer altijd zo geweest.

Maar hoeft de conclusie dan te zijn dat Real CR dan maar moet verkopen ?

Perez doet dat niet tenzij City of zo een ploeg er 200 mio voor betaalt of ook nog wanneer het merk Real Madrid te lijden heeft door Ronaldo.

Maar anders : dan blijft CR gewoon bij Real.

17 maart 2015 om 19:28

Ronaldo wil ieder wedstrijd er alles uithalen, daar heeft Messi niets mee te maken. Wanneer het niet loopt raakt hij gefrustreerd, menselijk toch.

Hristo heeft volkomen gelijk. Ronaldo is altijd alleen maar bezig met Messi en het beter zijn dan Messi. Dat gaat vaak ten koste van zijn spel. Messi is daar veel te nuchter voor en boeit het allemaal niet zo veel. Het zou beter zijn als Ronaldo volgend jaar teruggaat naar United. In Spanje is hij wel zo'n beetje klaar.

17 maart 2015 om 19:35

Leg eens uit, hoezo is Ronaldo alleen met Messi bezig?

17 maart 2015 om 19:42

Omdat hij beter dan Messi wilt zijn. Hij wil de beste zijn, maar als het even niet loopt verliest hij zijn hoofd. Maar Messi verloor zijn hoofd vorig seizoen ook niet hoor.

17 maart 2015 om 19:53

Hij wilt de beste zijn, dat is een gezonde ambitie toch. Messi wil ook de beste zijn...

17 maart 2015 om 19:59

Messi uit dat niet zo openlijk uit, maar Ronaldo wel. Daar is natuurlijk niks mee, maar de media doet een beetje overdreven.

17 maart 2015 om 20:32

Elke top speler wilt de beste zijn. Ronaldo wilt beter dan Messi zijn en Messi beter dan Ronaldo, maar dit heeft toch helemaal niets mee te maken dat hij alleen met zichzelf bezig is of Messi? Er was een tijdje vorig seizoen waarin ik Messi heel laks vond spelen toen hij uit vorm was. Vraag maar aan de die hard van Barcelona die irriteerden aan het gedrag van Messi. Er gingen verhalen rond dat hij wou vertrekken etc.

Maar goed, komt Ronaldo in zo een situatie wordt dat 100x uitvergroot. Ik heb juist sympathie voor dit soort voetballers in plaats van al die politiek correcte antwoorden.

17 maart 2015 om 21:13

Royston Drenthe heeft ooit ook eens verklaard dat Ronaldo een obsessie met Messi heeft. En die kan het weten.

17 maart 2015 om 21:31

Jaaa, Drenthe, idd echt een voorbeeld van iemand die je serieus kunt nemen, waar voetbalt hij nu ookalweer?

Nee als Royston dat zegt dan zal het wel waar zijn. :

Na de verlies van Barcelona in de finale tegen Real 2-1, kwam Ronaldo (die niet speelde) het veld op om Messi te troosten,en te vertellen dat hij goed heeft gespeeld.
Daarna pas ging Ronaldo naar zijn team genoten toe om hun te feliciteren.
En wie Portugal-Argentinië had gevolgd,zag in de catacomben die 2 spelers met elkaar lachen en praten.
Ik vind het zo appart dat mensen denken dat Ronaldo een obsessie heeft met Messi, omdat hij altijd baalt als hij niet scoort dat zit gewoon in hem.
Daar kan Ronaldo niks aan doen.

17 maart 2015 om 19:30

Ronaldo heeft altijd aangeven nooit een strijd met Messi heeft enzo. Dat maakt de media ervan enzovoort. Ronaldo heeft vaak met Messi gedold, lachen grapjes met hem maken.

17 maart 2015 om 19:33

Ronaldo is gewoon een winnaar maar tegelijkertijd redelijk egoistisch ingesteld als voetballer. Hij baalt als hij mist en dat laat hij missschien iets te graag blijken, maar ik zie dit soort dingen al heel zijn carriere. Dat hij Messi in de gaten houdt (en vice versa) geloof ik graag, maar deze actie heeft daar niks mee te maken volgens mij. Lijkt me eerder dat hij baalt omdat hij enige tijd (3 weken wasr hebben we het eigenlijk over) droog staat.

17 maart 2015 om 19:37

Er is geen Ronaldo en Messi strijd, dat maakt de media er graag van en mensen trappen er als kudde in. Ronaldo is veeleisend op het veld, heeft Messi niet mee te maken.

Is al deze onzin alleen naar gebaseerd op dat ronaldo ze volley op de lat ging en bale daarna scoorde, hij met ze hand omhoog baalde? Of mis ik nog wat dingen?

Wat een onzin berichten zeg. Als ze zondag winnen is iedereen weer vrienden in Madrid hoor.

17 maart 2015 om 20:25

Precies, dat zeg ik dus ook. Maar dit verkoopt kranten en banners(voor de sites). Want wij zitten hier weer met zijn allen over te lullen.

17 maart 2015 om 21:11

Ja maar het is zo nu en dan net rtl boulevard

Laat ik voorop stellen dat ik echt fan ben van Ronaldo. Maar ik vind hier wel een kern van waarheid in zitten. Het valt op dat sinds Messi weer in vorm is gekomen, Ronaldo zeer geforceerd op zoek is naar doelpunten. Nog veel geforceerder dan voorheen.

Hem verkopen lijkt me voor Real niet
goed, hij vertoont absoluut nog geen tekenen van slijtage of terugval qua niveau. Hij moet zich alleen anders gaan gedragen en meer voor het team gaan leven. De afgelopen jaren was hij daar enorm in gegroeid en ik vind dat hij nu weer dingen vertoont van de onvolwassen zelfingenomen Ronaldo van 5-6 jaar geleden.

Je moet je ploeggenoten zoveel mogelijk helpen, want je kunt niks zonder de rest van het team. Daar hoort blijdschap bij doelpunten van anderen ook bij. Daar schiet hij momenteel erg in tekort.

Dat hij narcistische eigenschappen heeft lijkt me onderhand wel duidelijk. Die zijn er sinds jaar en dag geweest. De laatste tijd komt het echter prominent boven water door omstandigheden. Het lijkt mij niet prettig om met een dergelijk iemand samen te spelen op het veld.

Buiten zijn gedrag vind ik hem ook een voetballer van drie keer niks. Of het beter of slechter zou gaan zonder hem weet niemand. Ik hoef hem simpelweg niet te zien voetballen. Wat mij betreft de definitie van een anti-voetballer.

17 maart 2015 om 19:43

Dat je Ronaldo niet mag oke, maar dat hem anti voetballer noemt, is te lachwekkend voor woorden.. Volgens mij dat plaatje die je hebt vind het juist fijn om met Ronaldo te spelen. Die mag Ronaldo wel in tegenstelling bij jou het geval is...

17 maart 2015 om 19:55

Dat mag jij vinden. Ik vind hem een anti-voetballer juist omdat hij inherent een narcist is. Dat heeft niet enkel betrekking op zijn gedrag, maar het manifesteert zich ook in zijn voetbal. Juist daardoor voetbalt hij voor zichzelf, daar voetbal een teamsport is.

''de narcistische persoonlijkheidsstoornis (nps) is een persoonlijkheidsstoornis die wordt gekenmerkt door een overdreven gevoel van eigenwaarde, een sterke behoefte aan bewondering en een laag inlevingsvermogen. De stoornis kan worden gezien als de pathologische (ziekelijke) vorm van narcisme. Naar schatting lijdt 0,7-1% van de bevolking aan Nps. De aandoening komt in meerderheid voor bij mannen (50-75% volgens het DSM-IV).'' (bron: Wikipedia)

Ronaldo ademt extreme onzekerheid. Het manifesteert zich in alle kenmerken van narcisme. Namelijk: Egocentrisme, egoïsme, arrogantie, dominantie, gewetenloosheid, dwang, ontevredenheid, achterdocht, ambitie, snel in de verdediging, gebrek aan zelfreflectie, gebrek aan spontaniteit, gebrek aan empathisch vermogen, streven naar ideaalbeeld, angst voor minderwaardigheid, afstandelijk, anderen de schuld geven, gevoel van superioriteit, etc.

Een narcistische persoon is verleidelijk te liëren aan zelfzekerheid of winnaarsmentaliteit, maar het werkt eerder averechts. Dat hij of zij dus compensatiegedrag vertoont als gevolg van een minderwaardig zelfbeeld. Ronaldo kun je perfect spiegelen aan narcisme en narcisme weer aan onzekerheid. Alle bovengenoemde kenmerken stelt hij tentoon, zowel op het veld als erbuiten en in consequente wijze. Het is dus niet zo dat hij slechts enkele kenmerken heeft vertoond en in schaarse wijze - zoals elk persoon wel - maar hij heeft ze al sinds jaar en dag vertoond en is niet aantoonbaar veranderd.

Laten we een kijk nemen naar enkele kenmerken:

Egocentrisme: Een term uit de psychologie. Wie egocentrisch is, heeft een verminderd vermogen om zich in een ander of diens standpunten of gevoel te verplaatsen.

Het heeft dus ook betrekking op andere kenmerken als gewetenloosheid, gebrek aan empathisch vermogen en anderen de schuld geven. Dit komt bij Ronaldo duidelijk boven water in de vorm van anderen structureel de schuld geven bij balverlies van hemzelf. Zelfs wanneer het overduidelijk zijn eigen schuld is (bijvoorbeeld de bal tien meter naast een teamgenoot passen) kijkt hij niet naar zichzelf, maar schreeuwt en wijst hij naar een ander. Ook luistert hij niet naar anderen wanneer zij om de bal vragen, maar schiet hij op doel. Een gebrek aan inlevingsvermogen dus.

Egoïsme: Het uitsluitend op eigen belangen en gewin uit zijn.

Een duidelijk voorbeeld hiervan is het nemen van haast alle vrije trappen. Zelfs vrije trappen van veertig meter en op momenten waar het team aan het verliezen is. Bale is feitelijk gezien een betere vrije trappen nemer en zou uit teambelang dus meer vrije trappen moeten nemen dan hij dat nu doet - in plaats van Ronaldo. Dit is echter niet het geval, want Ronaldo neemt nog het merendeel van de vrije trappen. Een ander voorbeeld is het op doel schieten van afstand wanneer er duidelijk betere opties zijn. Hij schiet gemiddeld zeven keer op doel per wedstrijd.

Arrogantie: Als je jezelf heel goed vindt en als je op anderen neerkijkt.

Acties van hem als bepaalde vieringen hinten hiernaar. Vieringen als naar zichzelf wijzen, gebaren dat anderen moeten kalmeren, naar een record verwijzen met zijn vingers, etc. Ook uitspraken als dat hij knap, rijk en goed is of dat hij op zichzelf zou stemmen duiden op een inherent arrogantie houding. Of dat hij niet actief mee verdedigt wanneer anderen dat wel doen. Zelfs wanneer de tegenstander tien meter van hem vandaan staat steekt hij niet actief een poot uit.

Dominantie en dwang: Anderen overheersen en tot handelingen dwingen.

Een voorbeeld hiervan is het uitschelden van teamgenoten wanneer zij niet naar hem passen. In het recente verleden zagen we bijvoorbeeld hoe Bale ervan langs kreeg nadat hij de bal niet aan Ronaldo gaf. Een ander voorbeeld is zijn teamgenoten aansporen om te verdedigen, maar dat zelf niet doen.

Ambitie: Streven om een betere positie te krijgen.

Dit is de winnaarsmentaliteit waar jij op doelt. Hij is erg eerzuchtig en carrièregericht.

Gebrek aan zelfreflectie: Zelfreflectie is het naar zichzelf kijken en daarbij het eigen handelen overdenken. Men houdt zichzelf als het ware een spiegeltje voor. Dit figuurlijke spiegeltje voorhouden heeft als doel om bewust te worden van handelingen die zowel bewust als onbewust gemaakt worden. Bij zelfreflectie wordt er gekeken naar wat men goed en wat men minder goed kan. Over deze zaken wordt nagedacht en hierin worden oplossingen gezocht om minder goede kwaliteiten te verbeteren en goede kwaliteiten te behouden. Als een persoon op een juiste manier naar zichzelf kijkt, verduidelijkt hij of zij hiermee het zelfbeeld.

Ronaldo vindt zichzelf niet arrogant en zou graag willen weten waarom anderen dat wel vinden. Hij overdenkt zijn eigen handelen dus niet, want anders zou hij wel een idee hebben van het antwoord. Al het bovenstaande gedrag wijst ook naar een gebrek aan zelfreflectie. Het is negatief gedrag, maar hij is niet aantoonbaar veranderd door de jaren heen.

Ronaldo heeft alle kenmerken vertoond op structurele wijze. Het woord 'structureel' is in dezen de crux. Eenieder heeft deze kenmerken weleens vertoond, wat volledig menselijk gedrag is. Echter, wanneer het structureel wordt, wordt er gesproken van deze stoornis. Op het eerste gezicht zou je denken dat hij enorm zelfverzekerd is, maar een narcist heeft juist een minderwaardig beeld van zichzelf en toont derhalve compensatiegedrag. Dit noemt men de narcistische paradox.

Ik heb het hier gepresenteerd en het is aan jou om hierover na te denken.

17 maart 2015 om 19:59

Want meneer Gutihaz, want je kent hem natuurlijk persoonlijk

17 maart 2015 om 20:06

Waarom ga je er niet inhoudelijk op in?

Om je toch van repliek te dienen:

Ik ken hem inderdaad niet persoonlijk in die zin dat ik hem niet in het echt ken. Ik ken echter wel zijn persoonlijkheid. Die stelt hij namelijk tentoon aan de gehele wereld. Het is niet relevant of hij zich thuis bijvoorbeeld anders gedraagt dan in het openbaar. Dat neemt namelijk niets weg van het vertoonde gedrag. Je hoeft een individu niet in het echt te kennen om een beeld te kunnen schetsen van zijn of haar persoonlijkheid. Natuurlijk weet je dan niet alles over die persoon, maar dat hoeft ook niet als je slechts beoordeelt wat je wel ziet. Dat is in dezen het geval.

17 maart 2015 om 20:16

Inhoudelijk op je onzin ingaan, dat heeft veel nut, want het slaat nergens op dat je iemand oordeelt die je niet eens kent en van alleen zien van TV, knap hoor. Zijn vrienden, mensen die met hem werken hebben wel een andere beeld van hem dan dat je schetst, die zijn juist positief over de mens Ronaldo.

17 maart 2015 om 20:27

En die mensen ken jij zeker persoonlijk en niet dat je de verhalen via de media hebt waargenomen, waar natuurlijk iedereen altijd oprecht tegen is? Je bent nu echt het toppunt van ironie.

Geen slecht verhaal Gutihaz. Ik begrijp waar je met je punt vandaan komt. Ronaldo is een narcist op en top en hij doet ook niet echt z'n best om dat te verbergen.

17 maart 2015 om 20:29

Je wilt niet inhoudelijk op iemand ingaan, omdat je eigen reacties 9 vd 10 keer gewoon nergens op slaan.
Je loopt mensen erop te wijzen dat ze Ronaldo alleen maar haten etc. Maar jij doet precies hetzelfde bij Bale.

Je lijkt qua comments op Lors, en dat ben je volgens mij ook. Want als ik dat zeg, post je opeens geen reacties meer of ga je niet op mijn comment in.

17 maart 2015 om 20:31

Jwillems,

Het is wel duidelijk dat je niets hebt gelezen van mijn teksten. Je bent gewoon een troll met je honderd accounts (lors, Fijo, Ruio, Kalp, etc.), die je maakt nadat je keer op keer een IP-ban krijgt. Ik kan me niet voorstellen dat je hier gelukkig van wordt. Maar goed, doe wat je wilt.

17 maart 2015 om 20:36

Goh meneer Gutihaz, wat besteed jij een aandacht aan die jongen, voor iemand die hem niet graag ziet spelen weet je wel veel over hem (volgens jou dan)! Maar goed ik respecteer je mening, je mag dat vinden van me. Maar om dat zo neer te zetten is het wel een beetje zielig.
Valt mij ook op dat ik je al een hele tijd niet had horen zuigen over Ronaldo, toen was het natuurlijk lastig omdat hij uitmuntend presteerde. It's easy to kick a man when he is down.
Maar wel tekenend voor je.
Ik heb zelf een hekel aan Casillas vind het een waardeloze keeper maar ik zit niet op elke misstap van die man te letten om hem dan gelijk af te kraken. Af en toe loopt ook bij mij de frustratie op en roep ik dat maar ik zou er de energie niet voor hebben om alle posts af te lopen en te gaan haten op elke misstap wat die man maakt.

Maar goed, jij kan dat wel en dat is ook een kwaliteit.

Bijvoorbeeld tijdens de CL finale, bijna had Real verloren door Casillas maar waar ging alle negativiteit naar uit? Het feit dat Ronaldo moest juichen toen hij de Penalty raak schoot.

Zal jij ook wel het nodige over hebben geklaagd, ik heb trouwens niet gechecked ik was namelijk in de kroeg aan het vieren dat Real la Decima had gepakt.

17 maart 2015 om 20:41

Haha oke Gutihaz, je bent zelf een troll. Volgens mij ben ik net nieuw hier dus. Ik reageer op jou omdat je gewoon onzin aan het verkondigen bent. Zegt al genoeg dat jij je geluk moet vinden via VZ.

17 maart 2015 om 21:34

zeedorp,

Waarom ga je er niet inhoudelijk op in?

17 maart 2015 om 21:53

Omdat je mijn inziens geen inhoud hebt, je loopt alleen je haat te verkondigen en doet voor of het geschreven wet is en je overal heel veel verstand van hebt.

Dat maakt jou in mijn ogen dan ook heel irritant.
Maar goed jij zal die mening wel ongefundeerd vinden en dat is in mijn ogen precies wat jij met Ronaldo doet wat mij weer vermoeit.

Ik probeer al zoveel mogelijk niet op jouw posts te reageren maar soms slaag je er toch weer in om mij te irriteren.

Je vindt ook altijd dat je gelijk hebt en de andere er helemaal niets van snappen en dat is een vorm van ....

"arrogantie: Als je jezelf heel goed vindt en als je op anderen neerkijkt."

Heb ik even uit jou stukje gepikt.

Dat enorme lap tekst had je natuurlijk al weken klaar liggen en je was ook al een tijdje op je kans aan het wachten. Maanden lang heb je nauwelijks kunnen zuigen over Ronaldo, wat zal dat een frustratie zijn geweest.

Maar nu, nu is het leven weer goed voor je want je kan weer los gaan.

Goed,

Ik ga je weer proberen te negeren, maar je bent erg goed dus wee niet of het mij lukt.

17 maart 2015 om 22:49

Voor iemand die Ronaldo niet graag ziet voetballen en een anti-voetballer vindt, ben je duidelijk geobsedeerd door Ronaldo. Je typt hier een hele observatie van Ronaldo als persoon, komt met concrete voorbeelden, etc., etc., maar je ziet hem niet graag voetballen? Volgens mij mis je geen enkele wedstrijd van hem.

17 maart 2015 om 22:53

Er is anders enorm veel inhoud om over te discussiëren.

Die mening van jou vind ik inderdaad redelijk ongefundeerd. Zou je kunnen toelichten waarom je vindt dat ik doe alsof ik altijd gelijk heb en alsof ik overal heel veel verstand van heb?

Mijn vraag aan jou: Wat zegt het over een persoon wanneer hij of zij op de man speelt in plaats van ergens inhoudelijk op in te gaan?

17 maart 2015 om 22:56

Clutch,

Ik mis inderdaad haast geen wedstrijd van Real Madrid. Waarom denk je?

19 maart 2015 om 21:54

@clutch, Dat zeg ik ook dus. Mooi eigenlijk toch?

19 maart 2015 om 22:05

@gutihaz,

"wat zegt het over een persoon wanneer hij of zij op de man speelt in plaats van ergens inhoudelijk op in te gaan?"

Is dat niet wat jij bij Ronaldo doet?

En hoezo speel ik op de man? Het is gewoon hoe ik jou ervaar, wat had je dan anders verwacht? Dat ik op jou belachelijke visie van Ronaldo in ga? Ik probeer je alleen duidelijk te maken dat je je meer door je haat voor die jongen laat leiden dan de werkelijkheid. Je bent daarbij dan ook zo blind in je haat dat je niet door hebt dat in dezelfde thread meerdere mensen ongeveer hetzelfde als ik jou proberen duidelijk te maken.

Dat is (weer uit jou mooie stuk, dank voor het voorwerken):

"gebrek aan zelfreflectie: Zelfreflectie is het naar zichzelf kijken en daarbij het eigen handelen overdenken. Men houdt zichzelf als het ware een spiegeltje voor. Dit figuurlijke spiegeltje voorhouden heeft als doel om bewust te worden van handelingen die zowel bewust als onbewust gemaakt worden. Bij zelfreflectie wordt er gekeken naar wat men goed en wat men minder goed kan. Over deze zaken wordt nagedacht en hierin worden oplossingen gezocht om minder goede kwaliteiten te verbeteren en goede kwaliteiten te behouden. Als een persoon op een juiste manier naar zichzelf kijkt, verduidelijkt hij of zij hiermee het zelfbeeld."

Goed ik kan wel blijven doorgaan maar volgens mij had ik mijzelf voorgenomen niet teveel tijd aan jou te besteden. Dat sterkt jou gevoel van Belangrijk zijn waarschijnlijk alleen maar nog meer en dat is nou net niet mijn bedoelling.

17 maart 2015 om 19:51

Een voetballer van drie keer niks hahaahah jij bent raar hoe kan je dat zeggen als ronaldo een speler was van drie keer niks dan had hij nooit zoveel prijzen gewonnen

18 maart 2015 om 13:00

Ronaldo heeft een topmentaliteit en werkt ontzettend hard, dat is waar ik respect voor heb. Als voetballer ben ik niet zo'n fan van hem, maar velen kunnen een voorbeeld nemen aan zijn arbeid.

18 maart 2015 om 13:21

Daar heb ik geen respect voor, want het maakt hem een egoïst pur sang, daar voetbal een teamsport is. Die mentaliteit en werkethiek heeft hij enkel buiten het veld. Als hij dat op het veld tentoonstelde, dan had ik wellicht minder een aversie jegens hem.

Als hij dus eens minder de narcist uithing. Ik vind dat velen geen voorbeeld kunnen nemen aan zijn arbeid. Hij werkt namelijk puur voor zichzelf. Ik vind dat anderen het prima doen zonder een voorbeeld aan hem te nemen.

19 maart 2015 om 22:16

Nou ik heb anders vorig jaar La Decima behoorlijk gevierd.
En zonder Ronaldo hadden we die echt niet binnen gehaald, zal jij natuurlijk wel weer met een Area 51 theorie komen dat het zonder Ronaldo ook had gelukt natuurlijk.

Maar Jij hebt niet gevierd zeker? Als dat het geval is dan ben je geen Real fan en als je dan wel hebt gevierd ben je wel een beetje hypocriet met dat stukje tekst die je nu hier plaatst.

Maar je geeft hierboven ook wel toe dat het niet zoveel met voetbal te maken heeft maar dat je eigenlijk persoonlijk een hekel aan Ronaldo hebt. En dat terwijl je van mening bent dat je inhoudelijk ergens op in moet gaan en niet op de man moet spelen.
Hmm, is dat niet met 2 maten meten? Hoe noem je dat ook alweer?

Ah joh deze periode maken beide Messi en Ronaldo wel eens mee. Scoren ze een maand niet zijn ze uit vorm en kunnen ze beter verkocht worden. Breken ze vervolgens de week erop een nieuwe record dan zijn ze weer de beste van hun era. Messi had dit vaak vorige seizoen toen vaak dingen niet liepen zoals we van hem gewend zijn en toen had Ronaldo juist de wedstrijden van zijn leven. En nu Messi weer lekker op dreef is blijkt Ronaldo wat minder.

Laatste tijd begint Ronaldo mij echt te irriteren, maar dit is ook niet terecht wat die zogenaamde fans doen.

Laat ik voorop beginnen dat hij als duurste speler toen der tijd werd binnen gehaald in 2009. In zijn eerste seizoen 35 wedstrijden 33 goals. Helaas geen enkele prijs vanwege het beste Barcelona allertijden. Met Pellegrini boven de 90 punten gehaald.

Dan in het seizoen wat volgt de Copa 2011 mede dankzij hem een wereld kopbal. 2012 met 46 Liga goals en een hattrick in Vicente Calderon en de winnende in Camp Nou de Spaanse titel veroverd ook mede dankzij hem. Vorig seizoen de CL knockoutfase mede dankzij de Portugees.

Wat ik wil aangeven is dat ondanks zijn beperkte techniek momenteel hij ontzettend belangrijk is geweest voor Real. Hij word overal uitgefloten en gehaat. Bernabeu zou zijn thuis moeten zijn maar het blijkt maar weer verwende nesten te zijn. Ik vind het niks Koninglijks aan.

Weer lekker verdraaid van VZ. Als je het stukje leest dan lees je dat hij alleen maar zegt: Als Real om geld verlegen zit is het nu een optie om hem te verkopen. Cristiano is ook al weer 30, Alhoewel hij nog lang niet versleten is natuurlijk, maar als je inderdaad nog wat geld wil vangen dan is verkopen na dit seizoen misschien wel helemaal niet zo'n gekke optie. Zeker als PSG of Manu een astronomisch hoog bedrag op tafel legt.

Weer iemand die van barca is die shxt loopt te praten over ronaldo alleen omdat hij ff niet scoort.

Ik ken deze beste man trouwens niet van voetbal.
Ik ken hem wel van het bashen van Real Madrid en Ronaldo volgens mij heeft hij juist een obsessie met de hoofdstad.
En leuk dat Ronaldo alleen met Messi wordt vergeleken, volgens hem.
Maar met wie werd deze zigeuner dan vergeleken?

Als het bij Real niet loopt is Ronaldo een egoïst en een narcist. Als het bij Barcelona niet loopt is het Messi die lui is en niet wil werken voor het team. Het is zo makkelijk om mindere prestaties aan beide heren toe te schrijven, dat we soms uit het oog verliezen hoe goed Messi en Ronaldo presteren.

17 maart 2015 om 19:56

Ja narcist arrogant glad, allemaal van die onzin termen die nergens op slaan, de gros hier op VZ kent de beste man niet. Spelers, mensen vrienden zijn louter positief over hem...

Ik heb bij Ronaldo sowieso al heel lang de indruk dat hij structureel niet zo lekker in z'n vel zit. Bij spelers als Messi, Zlatan en Robben zie je nog best veel plezier, die vinden het ondanks alle druk en alle verwachtingen volgens mij nog steeds leuk om gewoon een potje te voetballen. Bij Ronaldo zie ik dat helemaal niet, die wordt volgens mij alleen gedreven door frustratie, opgekropte woede en een bijna ziekelijke geldingsdrang. Ongetwijfeld komt daar ook de motivatie uit voort waar hij zo'n grote speler door is geworden, maar of het helemaal gezond is om altijd zo met je sport bezig te zijn... Ik weet het niet.

Ik heb oprecht ook soms de gedachte dat Ronaldo Messi probeert na te doen. de dribbels, passen. Hij wil de mensen laat zien dat hij het ook kan, maar lijkt het allemaal zo geforceerd. Voor de rest een speler die je zeker een basisplaats zou geven in het beste elftal ooit

Ik denk eigenlijk niet dat Messi ook maar iets met zijn mindere spel te maken heeft..
ik zou dan eerder zeggen door Irina?!
Stoichkov wilt volgensmij gewoon leuk vuurtje stoken net voor clasico.
En volgensmij hebben de twee grootheden ronaldo en messi ook echt geen problemen met elkaar
Is gewoon gezonde concurrentie. Het is imo vooral de media die er steeds weer iets van moet zeggen.
Het is wel vrij duidelijk dat ronaldo een mindere periode ondergaat..maar er mag dan ook gerust erbij gezegd worden dat geheel madrid al sinds ze wereldbeker hebben beroerd speelt (en de verliespunten en het gemis van Modric? ik noem dat geen toeval).

Enfin.. mocht Ronaldo ooit weggaan is dat imo echt geen ramp.en de kans dat hij weggaat tussen nu en 2jr acht ik eigenlijk best reeel , waarnaar toe laat ik wel in het midden maar ik zie het best gebeuren.
Maar de club gaat gewoon verder met of zonder hem.
Daarnaast zijn er dan weer genoeg mogelijkheden dat andere meer gaan scoren.
Ja Ronaldo scoort ongelooflijk vaak het is gewoon bizar dat moyenne.
Maar mocht hij ooit vertrekken dan zullen andere weer opstaan , die zullen vast niet met zo een moyenne komen maar wel mooi de doelpunten verdelen.
Ook moet men zich niet vergissen.. hij maakt wel erg veel doelpunten maar dat komt natuurlijk mede omdat hij ontzettend veel opeist en mag opeisen. Hij mag bijv kans na kans missen om vervolgens toch eentje te maken.
Mist Bale 1 kans dan zal je al gauw zien dat Bale de volgende (redelijke) kans die hij mocht krijgen gewoon afgeeft aan Ronaldo omdat hij zlef bang is om dan te missen, omdat hij niet de status van Ronaldo heeft bij Real.
En die "status"vind ik soms gewoon belemmerend werken voor Real.
en wat Stoichkov hier zegt: "maar als Ronaldo niet scoort heeft dat een negatieve invloed op zijn medespelers."
Ik moet helaas zeggen dat ik zo nu en dan dat idee idd ook heb

De teleurstelling op zijn gezicht dat hij de goal niet maakte was idd erg duidelijk en wat dat betreft heeft Stoichkov helemaal gelijk. Heel onnodig die actie.
Sterker nog Ronaldo had juist keihard mogen meejuichen want volgensmij zou die bal gewoon keihard naast de paal gaan maar omdat Bale de koers veranderde ging de bal opeens wel tussen de palen.

Maargoed ik hoop dat Real de komende maanden er weer staat en dat ze eens weer laten zien waarom ze de beste van Europa..en de wereld zijn.
Dat acht ik het belangrijkst en boeit me dan ook echt niet wie de doelpunten maakt.

nou,ronaldo heeft genoeg prijzen gewonnen hoor, dus messi zit hem dwars,wat een onzin.de laaste jaren meer gewonnen dan messi en dat zeg ik als messi fan

Stoichkov heeft wel gelijk. In zijn tijd dachten jongens als Romario, laudrup en hijzelf toch wat collectiever. Romario was natuurlijk ook een echte egocentrische spits, maar die kon het team ook beter laten renderen met zijn fantastische techniek. Verder vind ik het mooi bij stoichkov altijd terug te lezen hoe sterk zijn band was en is met Cruijff en ook Ronald Koeman.

Boos worden omdat een teamgenoot scoort, sorry maar dan heb je al mijn krediet verspeelt. Ik ben voor Real trouwens.

Vind het geen onzin. Ik denk dat Stoichkov de spijker op zijn kop slaat met zijn analyse, en dat Ronaldo wel degelijk worstelt met een obsessie om Messi te overtreffen.

Natuurlijk, afgelopen twee jaar is Ronaldo tot wereldvoetballer van het jaar gekozen. Maar iedereen weet dat de meeste voetballiefhebbers wereldwijd tóch meer sympathie hebben voor Messi dan voor Ronaldo, en dat weet Ronaldo zelf ook. Die hele beeldvorming bij het grote publiek voedt de drang bij Ronaldo om zichzelf te profileren, om Messi te overtreffen.

Als Messi er een keer 50 maakt in de competitie, wil Ronaldo dat aantal op zijn minst evenaren om maar te bewijzen dat hij niet voor Messi onder doet. Ik denk dan ook serieus dat Ronaldo zaterdagavond kennis nam van het feit dat Messi op 32 goals kwam, en dat Ronaldo bij zichzelf bedacht wat ie moest doen om op gelijke hoogte te blijven.

Nu is al vrij vaak de reactie van Ronaldo aangehaald bij die goal van Bale afgelopen zondag, meer tekenend voor Ronaldo's bewijsdrang, of misschien beter 'narcisme' in deze context, vind ik zijn reacties bij doelpunten tijdens de CL finale vorig seizoen. Dat hij, als enige, de gelijkmaker van Ramos niet meevierde en direct terugliep nr de stip. Jaloezie dat op dat moment niet HIJ de redder van Real was.
Nog erger werd het bij Ronaldo's goal, die 4-1. De 3-1 van Marcelo was namelijk DE beslissing in de wedstrijd, dat heeft iedereen kunnen zien. Marcelo schoot Real feitelijk naar de CL-winst.
Dat Ronaldo die 4-1 uit een penalty vervolgens viert alsof hijzelf hoogstpersoonlijk Real de tiende Champions League bezorgde, tja.. dat is echt heel erg triest.

Niemand twijfelt aan zijn voetbalkwaliteiten, en niets menselijks is hem vreemd. En ja, ongetwijfeld heeft ook Messi zijn mindere momenten. Maar laten we alsjeblieft ophouden te doen alsof het verwende gedrag van Ronaldo vergelijkbaar is met het af en toe de kop laten hangen door Messi. Want dat slaat natuurlijk nergens op

18 maart 2015 om 15:35

Zo een hele alinea wijdt je aan dat CL juich incident?
De grote grap is dat het al vooraf bekend was dat hij juist zo (overdreven) zou juichen mocht hij scoren.
Het beeldmateriaal wat daar dan uit zou komen was namelijk bedoeld voor 1 of ander (biografisch) boek. Dus nee hij juichte helemaal niet omdat hij dacht dat hij persoonlijk Real de CL bracht..alhoewel ik me helemaal kan voorstellen dat het er zo uit zag, vooral als je dus niks wist dat het met dat boek te maken had.

Verder zie ik juist niet die link dat hij een obsessie zou hebben om Messi te overtreffen. (andersom trouwens ook niet).
Je kan het eerder zien als topsporters die gewoon het beste nastreven en records willen breken en dat willen ze beide.

Stel ene Baba die heeft 100 doelpunten in een seizoen gescoord.
Wedden dat Ronaldo in zo een geval dan naar die Baba zou kijken? Kortom, het is imo niet zo persoonsgebonden hoe je het schetst..het is gewoon dat hij een record wil verbreken of dat nou van ene Messi is of van ene Baba.
Is gewoon een normale rivaliteit tussen sporters onderling. En onbewust helpen ze elkaar ook nog eens mooi om beter te worden.

Ook heb je het over.."iedereen weet... sympathie..etc etc"
Maar ik ben bijv al niet iedereen.
Hoe weet jij zo zeker dat men meer sympathe heeft voor messi?
En je zegt: dat weet Ronaldo zelf ook..hoe weetje wat Ronaldo denkt?
Het is puur je mening en daar is niks mis mee maar je legt op deze manier wel woorden in mensen hun mond.

Tot slot is geen enkele speler perfect (qua gedrag) , zo heeft Ronaldo zijn slechte eigenschappen maar Messi heeft die ook en zo zijn er nog vele spelers en mensen zoals jij en ik die ook zo nu en dan hun trekjes hebben.

Deze jonge wordt niet gewaardeerd door de Madrid-fans. Ik zeg terug naar Old Trafford!

17 maart 2015 om 22:01

Dat ligt toch echt helemaal aan hem zelf.

Vraag me de laatste tijd wel oprecht af of de media objectief is gebleven de laatste jaren. Als er over bepaalde voetballers (Nu bijvoorbeeld Ronaldo) iets negatief gezegd kan worden, wordt dat enorm uitgebreid en dik erboven op gelegd. Maar om maar even te vergelijken met Messi, wordt minder uitgebreid behandeld. Het lijkt wel of de media iedereen wil ophitsen tegen bepaalde mensen.

Of met Feyenoord in Rome. Heb wel 30 berichten voorbij zien komen en wel iedereen in Nederland een mening erover zien geven. Mening geven mag, heb ik geen probleem mee. Maar niet iedereen hoeft nog een duit in een zakje te doen hoe slecht het is. Geen berichten gezien over de steekpartijen van AS Roma fans. Alleen maar over die stomme fontein die voor miljoenen beschadigd zou zijn. Alles tegen Feyenoord werd uitgebreid belicht, maar iets wat voor Feyenoord pleit kwam niet aan bod.

Beste voorbeeld is misschien nog wel de telegraaf. Die erg selectief de A-junioren omschrijft, maar zogauw een personeelslid van Feyenoord iets gedaan heeft (dronken achter het stuur), wordt direct zijn naam en functie erbij gezet. Doe dat ook direct met de A-junioren van Ajax.

Maar goed, ik wijk af. Hopelijk komt Ronaldo over zijn dipje heen, speelt geforceerd, maar toch nog steeds niet heel slecht. Net zoals bij Messi toendertijds minder dan zijn gewone niveau.

Niemand zit op Stoichkov zijn advies te wachten. Als Ronaldo werkelijk een obsessie heeft geef ik hem groot gelijk. Je bent de beste voetballer ter wereld, maar wordt bij elk bericht met Messi vergeleken zonder dat het in de context over Messi of Barcelona gaat.
Ik hoor vaak commentatoren bij wedstrijden van Real tegen welke ploeg dan ook, Messi's naam aanhalen. Dat is nergens voor nodig en zeer storend voor Real fans of neutrale voetbalkijkers.

Nu het nou eenmaal zo is dat Messi telkens met Ronaldo wordt vergeleken of andersom, is het al veel te laat om er wat aan te doen. Ronaldo is Ronaldo, Messi is een voetballer die van kleins af aan met een ziekte kampte en door middel van medicijnen de voetballer geworden die hij nu is. Overschat tot op het bot en de oorzaak van storende gebeurtenissen rondom voetballers die meer zouden moeten verdienen. Lees Ronaldo, Ibrahimovic, Bojan, Aguero, Tevez en je kan nog twintig namen noemen.

wordt er zo moe van dat mensen alles maar beter weten of dat CR7 dit of beter dat moet doen, laat iedereen in hun eigen waarden en laar ze met rust.

Mensen laten zich zo makkelijk manipuleren door een stukje tekst waardoor ze maar stemmen op de poll dat Ronaldo verkocht moet worden...
Het is mij al meerdere keren opgevallen met de poll van VZ dat eigenlijk de woorden in je mond worden gelegd.
Iedereen die nu denkt dat Ronaldo verkocht moet worden is gek.
Je verkoopt als Real Madrid toch niet je Topscorer die al meerdere jaren achter elkaar laat zien dat hij de beste van de club is en van de wereld de afgelopen 2 seizoenen!
Misschien dat zijn gedrag mensen niet aanspreekt maar als je een speler hebt die zo veel scoort en betekent voor de club verkoop je zo'n speler niet. Pas als hij minder dan 15 goals gaat scoren in een seizoen ga je er pas over na denken om iemand als Ronaldo te verkopen. Op het moment helpt hij Real Madrid te veel om verkocht te worden.

Prachtig,

VZ haalt mijn post waarin ik zeg dat iemand even op youtube moet zoeken naar "lionel Messi Almost Runs Barcelona Fans Over In Cadillac Escalade" weg.

Lol,

Goh waarom zou dat zijn.

Erg objectief hier bij VZ. maar maakt niet uit ik kom zelf hier mijn tijd verspillen dus is dit niet als klacht bedoelt maar vind het wel grappig.

Hij moet echt weer terug naar de club waar hij groot is geworden naar Manchester United. Ik heb het al vaker gezegt hier op vz dat Manchester United een dealtje moet sluiten dat Ronaldo en Bale naar Man Utd gaan en dan als wisselgeld gaan Di Maria en Mata naar Real Madrid met een zakje met het resterende wisselgeld. Dan heeft van Gaal eindelijk twee wereldsterren in zijn elftal. Want nu heeft hij eigenlijk alleen Rooney, Falcao en Van Persie maar Falcao speelt niet vaak en van Persie is bagger de laatste tijd. Hij moet echt Ronaldo en Bale halen en ik las in de wandelgangen dat van Gaal zijn oog had laten vallen op Firmino van Hoffenheim en ook hem moeten ze halen en Lacazette van Lyon. En Matuidi van Psg. En dan nog Piqué van Man Utd. En dan als laatste Nigel de Jong, Mats Hummels, Gregory van der Wiel, Christian Eriksen en voor de wissel en de toekomst Memphis Depay en Quincy Promes en ook Firmino is voor de wisselspelers. Dan heb je echt een heel goed team wat de Champions League kan winnen. En nee dit is geen Fifa15,pes 2015 of Football Manager opstelling voor de mensen die grappig denken te zijn. Die opmerking is zo zwak.

De Gea
van der Wiel
Piqué
Hummels
Shaw
Matuidi
N. De Jong
Eriksen
Ronaldo
Bale
Rooney
17 maart 2015 om 22:55

Laten we dit dan maar enigszins optimistisch noemen. Dit is namelijk een ondenkbare opstelling. Enkel kijkende naar loon, betaal je je scheel aan Bale/pique/hummels/ronale/rooney. Eriksen naar een concurrent, fikse hoofdprijs. De Nederlanders die jij noemt (De Jong, Depay, Van Der Wiel) zijn allen haalbaar. Daarnaast maar 1 andere topper, lijkt mij. Dromen mag. Ik hoop ook dat Bas Dost en Filip Djuricic komend seizoen besluiten om terug te keren in Friesland, maar ik ben bang dat ook dat bij dromen blijft. Ik zou wel graag weer Ronaldo bij Man Utd zien overigens (en alleen hij acht ik weer niet onmogelijk). Lekker in alle rust weer spelen en de sympathisanten in ieder geval weer voor zich krijgen. Ik ben laatste jaren erg omgedraaid daar waar het gaat om mijn mening over Ronaldo. Dat is jammer, want dat het een fenomenaal voetballer is, dat staat buiten kijf.

17 maart 2015 om 23:08

Ik kan dit niet serieus nemen. United heeft de afgelopen 3/4 windows met zeker 200 miljoen zitten strooien en dan maak jij opstelling voor vgaal met maar liefst 2 spelers die al bij de club zitten. Vervolgens eindig je je reactie met "en nee dit is geen Fifa15,pes 2015 of Football Manager opstelling voor de mensen die grappig denken te zijn. Die opmerking is zo zwak." Ik vind dat inderdaad een zwakke opmerking, maar oh god wat is die nu van toepassing.

18 maart 2015 om 08:38

@houceima

Man Utd gaat 10 spelers zeker verkopen, en waarschijnlijk zit Robin van Persie daar ook bij. Nou voor hem zou je ook een goed bedrag kunnen krijgen. Daarnaast zijn ook nog spelers als Fellaini, Nani, Hernandez, Carrick waar je ook goede bedragen voor kunt vragen. En de 'the Glazer Family' zal waarschijnlijk ook weer een dikke cheque uitschrijven om aankopen te doen. Dus dan zit je denk ik alweer zo'n beetje rond de 200, 250 miljoen of misschien wel meer. En je ruilt Di Maria en Mata voor Ronaldo en Bale met wat extra geld. Maar ik had al zo'n reactie zoals jou verwacht.

nooit doen.. het loopt even minder maar dat komt wel weer goed. het blijft ronaldo die gaat echt wel weer scoren.

Real zonder ronaldo....ik ken geen goede vervanger voor hem...dan schenk je barca de titels....

18 maart 2015 om 08:45

Misschien een rentree van Arjen Robben in Santiago Bernabeu? Juan Mata? David Silva? Thomas Müller? Reus?

Hansworst

Vervanger voor ronaldo die zijn er genoeg

Tzou wel mooi zijn als ze hem verkochten, maar dat gaat toch niet gebeuren. En dan wel, voor hoeveel wouden ze hem wegdoen? Dr zijn heel weinig clubs die zo'n groot bedrag eventjes neerleggen voor Ronaldo

Snel vergeten wat deze man eigenlijk allemaal presteert voor deze club. Om te schamen.

Als het het de Media niet is dan is het wel een oud voetballer die het allemaal pcies weet wat r gaande is met Cr7 niet dus.
Word r zo moe van dat Cr7 word afgeschilderd voor zyn obsessie voor Messi.
Wat natuurlijk zwaar onterecht is, wrom zou dat zyn als de beste man nog 3 mnd de beste vorm had van de 2 Messi die dat ook toe gaf.
Cr7 is alles behalve geobserveerd van Messi dat maken de mensen de media die liever Messi zien draaien dan Cr7.
Volgens vele zouden ze ook ruzie met elkaar hebben terwijl ik ze als collega's zie bv tijdens de Goudenbal verkiezing.
Er word veel negatieve tyd over Cr7 geschreven dat hy geen doelpunt gunt van een teamgenoot terwijl hy baalde voor zyn aktie vooraf maar dan alsnog steken onderwater geven.
Het enige wat Cr7 kan doen door zyn niveau terug te halen en iedereen de mond dicht snoert want dit gaat wel ver!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren