Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Zeer tevreden De Boer wijst uitblinker aan: ‘Hij krijgt een negen’

Laatste update:

Ajax maakte zondag een uitstekende indruk in Friesland tegen sc Heerenveen. De Amsterdammers wonnen in Friesland met ruime cijfers: 1-4. Trainer Frank de Boer was maar wat blij met het optreden van zijn ploeg. “We speelden gewoon goed”, concludeerde de coach tevreden.

/

“Veel dreiging, mooie aanvallen, op het juiste moment de diepte gezocht”, aldus de oefenmeester tegen FOX Sports. “Als ik een iemand moet kiezen als beste man van het veld dan zou het Riechedley Bazoer zijn, hij krijgt een negen”, sprak de coach, die eveneens tevreden was over Jaïro Riedewald.

Dat Ajax na een zwaar Europees duel een goede indruk achterliet, is geen verrassing voor De Boer. “Een topsporter moet dat gewoon kunnen.” Verdediger Joël Veltman was iets minder blij, want hij maakte een eigen doelpunt. “Dat mag gewoon niet gebeuren. Ik maak het gelukkig snel goed met de 1-3. Daarna haalde ik nog een bal van de lijn”, besloot hij toch tevreden.

Riechedley Bazoer was de uitblinker bij Ajax

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Vond ajax sowieso goed spelen,maar ook Sinkgraven zeer goed. Dit middenveld is in mijn ogen de beste keus. 2 jaar bij elkaar houden en je hebt een top middenveld.

15 maart 2015 om 17:01

Baas oer was zeker de man van de wedstrijd. Wat een baas op het middenveld. Bleef altijd kalm aan de bal.

15 maart 2015 om 17:02

Met alle respect 3 goals uit stilstaande momenten.
Met een beetje meer geluk staat het 2-2.
Als dit een goed Ajax moet voorstellen dan is het niet best.

15 maart 2015 om 17:05

doelpunten uit stilstaande momenten tellen net zo veel en horen net zo veel bij het spel als andere doelpunten. Als je 4 keer scoort en buiten dat ook nog vaak dreigend bent speel je gewoon een goede wedstrijd. Die 2-2 valt niet dus het is onzin om daarover te praten.

15 maart 2015 om 17:06

Niet gekeken ofzo? Zeker het Ajax van het eerste half uur was echt heel sterk. Het had ook zo maar 4-0 kunnen staan na een half uur.

15 maart 2015 om 17:07

Dat slaat echt nergens op wat je nu zegt, vind ik. Ajax was wel degelijk veel beter dan Heerenveen en speelde bij vlagen gewoon goed. Ik ben vrij kritisch op m'n eigen club, maar vandaag valt er weinig te zeiken.

15 maart 2015 om 17:14

Ze tellen zeker, maar met het spelers materiaal en de begroting die Ajax heeft is het wel zeer matig dat je alleen maar op die manier kunt scoren.
Zeer matig Ajax, maar dat was Europees al wel duidelijk.

15 maart 2015 om 17:22

Is het dan ook matig dat PSV de winnende tegen Groningen maakt uit een corner? Ik snap je redenatie echt niet. Wat je dus zegt is dat je in principe alleen uit velddoelpunten moet kunnen scoren.

En ik weet niet of je de wedstrijd gezien hebt, maar de goals van Milik waren gewoon uitgespeelde aanvallen. Dus dat maakt het 50-50. Zeurpiet.

15 maart 2015 om 17:39

Met het begroting verschil en de spelers selectie die Ajax heeft is het zeer matig dat je alleen maar kunt scoren uit stilstaande momenten.
En ja ik heb live in het stadion deze wedstrijd gezien en ik vind het een geflatteerde uitslag.
Maar gefeliciteerd met de dik verdiende overwinning en wees er trots op.

15 maart 2015 om 17:43

Ja maar wat je dus zegt klopt dus niet. Het is 50-50, dus niet alleen maar uit stilstaande momenten. En die tellen ook, dus wat doe je nou moeilijk haha? Net alsof de topteams in Europa nooit uit stilstaande momenten scoren.

En tuurlijk moet je met een begroting van die van Ajax gewoon kampioen worden, maar hoe lang duurde het voordat City kampioen werd? En hoe staat Man Utd er nu voor met 280 miljoen uitgegeven? Geld = niet altijd resultaat. Ook Ajax verliest elk jaar zijn beste spelers, dan moet er weer een nieuw team komen.

En dat je in het stadion zat dat is wel duidelijk, want je hebt je Heerenveen bril nog op. Analisten van FOX vonden het gewoon een verdiende overwinning en dat was het ook, dat jij nu een beetje de matige verliezer uit gaat hangen doet me echt helemaal niets.

Goeie overwinning en door naar donderdag.

15 maart 2015 om 18:17

Ik ben Ajacied maar men praat altijd met de wind mee. Als men verliest is het allemaal slecht en dramatisch en als er ruim gewonnen wordt is het allemaal weer geweldig.
Vandaag speelde we de eerste 30 minuten goed maar daarna werd het weer behoorlijk slecht hoor, het is dat we dan scoren uit een vrije trap maar anders was het gewoon weer zo'n standaard drama pot geworden waarbij we het makkelijk konden weggeven.
Ik bedoel dat als die vrije trap er niet inging en Heerenveen uit 1 van die kansen 2-2 maakt, dan had iedereen het weer over hoe dramatisch Ajax, zelfs al was het spel hetzelfde als bij een 1-4 stand die er nu was.
Want het spel tussen de 30ste minuut en rode kaart was echt niet veel beter dan de afgelopen weken (tegen pakweg Willem II en Gae), maar omdat er nu een mooie 1-4 op het scorebord staat lijkt iedereen daar blind voor te zijn.
En ja, natuurlijk gaat het om de einduitslag en tellen vrije trappen ook, maar het gaat mij erom dat iedereen Ajax zo geweldig vond spelen, wat weer zwaar tegenviel, naast enkele fases die wel goed waren.

15 maart 2015 om 18:22

@lilian

Geflatteerde uitslag?? Weet je zeker dat je bij Heerenveen-Ajax was? kan me niet voorstellen dat wij dezelfde wedstrijd hebben zitten kijken als ik je zo hoor. Scoren uit dode spelmomenten is juist een grote kwaliteit als je dat beheerst. Hoe won PSG afgelopen week van Chelsea? Juist 2 corners! Hoe kun je dan zeggen dat dat niet past bij een topclub? Ik snap jou echt niet!

15 maart 2015 om 18:28

En herenveen heeft er geen 1 gescoord .

15 maart 2015 om 18:38

Ach alleen verliezers komen met begroting kolder aan... geweldig joh een hogere begroting...he Ajax is ook een 10x grotere club dan Heerenveen.
Geflatteerde uitslag?
Lilian, weet je uberhaupt de buitenspel regel wel?

15 maart 2015 om 20:17

Spreek je jezelf nu niet tegen?

15 maart 2015 om 22:10

Nee zij gebruiken de begroting om zielig te doen, ik noem het meer een logisch gevolg...en daar is feitelijk niks mis mee.

15 maart 2015 om 17:15

Helemaal eens, alleen nog Bazoer en Klaassen omruilen (Bazoer CVM, Klaassen AM). Nu komt Davy niet in z'n kracht te spelen (diepgang). Met Sinkgraven is er iig weer wat creativiteit terug in de ploeg.

15 maart 2015 om 17:17

Zal volgend seizoen zijn zoals je voorstelt, met Bazoer als cvm en Klaasen am.
Komt nu puur omdat Klaassen nog niet 100 procent is en Bazoer kan op deze manier meerdere aspecten van het spel ontwikkelen zodat hij volgend seizoen klaar is voor die cruciale positie.

15 maart 2015 om 17:50

Vond klaassen op 6 toch niet denderend

15 maart 2015 om 18:40

Klaasen speelde niet op 6, maar op rechtsmid ...hierdoor kon hij vaker de diepte zoeken...en dat is waar hij goed in is, en wat we nodig hebben.

15 maart 2015 om 20:15

Euh. Wie speelde er dan op 6? Vooral de eerste helft stond ie vooral in de zone voor het centrum.

15 maart 2015 om 20:44

Ik vind dat FdB Sinkgraven ook wel mag noemen in dit gesprek, deed het vandaag ook (weer) erg goed.
Helemaal als je in ogenschouw neemt dat hij tussen Boilesen en Andersen in stond, wat ik persoonlijk de slechtste 2 spelers bij Ajax vond.

Riedewald was centraal goed vind ik.
Zoiezo stond de verdediging goed alleen boilesen die kan er niks meer van.
Echt zielig om te zien.

15 maart 2015 om 17:05

Dit was nog één van de betere wedstrijden wat Boilesen betreft, heb hem al veel slechter zien spelen. Vooral verdedigend.

15 maart 2015 om 17:11

Misschien omdat hij niet veel te doen had en dan weinig fouten kon maken...

15 maart 2015 om 17:07

Ik vond de verdediging juist zwak, vooral de backs waren slordig.

15 maart 2015 om 17:28

Vond van rhijn wel goed hoor.
Veltman was weer veltheer zoals we hem lang niet hebben gezien.
En Vd hoorn speelde ook goed moest alleen een keer veerman voor laten gaan omdat hij fysiek de strijd verloor.

15 maart 2015 om 17:21

Logisch, dat is ook de plek waar Jairo tot de A1 altijd speelde. In de A1 ging hij op CVM staan om zijn voetballende vermogen te ontwikkelen en op back kwam hij pas in Kerkrade bij zijn debuut in Ajax 1 te staan. LVC is gewoon zijn plek, hij mag van mij volgend seizoen de strijd met Viergever aan gaan voor LVC.

15 maart 2015 om 17:26

Gaat ook gebeuren.

Bazoer doet me denken aan Pogba, een pareltje. Contract openbreken en 3 jaartjes erbij.

Bazoer was zeker de man van de wedstrijd. Wat is dat toch een heerlijke speler. Nu hopen dat de Boer hier van geleerd heeft en de spelers op de juiste plek zet donderdag en de rest van de competitie.

15 maart 2015 om 17:23

Hij zette nu Bazoer en Klaassen niet op hun juiste plek, Davy komt niet in zijn kracht te spelen (diepgang) en Bazoer is verdedigend veel sterker.. Al met al begrijp ik FdB wel, maar idealiter wisselt hij hun nog van plek..

Ik vond Gert-Jan Verbeek negatief, in mijn optiek speelde Ajax redelijk tot goed, al is het af en toe met verdedigen een beetje billenknijpen.

15 maart 2015 om 17:11

het viel mij ook op. Maar dat had je kunnen verwachten verbeek is er speler en trainer geweest...

15 maart 2015 om 17:51

En toch vind ik dat Verbeek n punt had dat (een beter) Ajax normaliter op zoek gaat naar de volgende treffer. Ik word er ook gek van als de handrem er weer op gaat en dat ze achteruit gaan lopen. Dat gebeurt te vaak dit seizoen. Gewoon doordrukken en het jezelf n stuk makkelijker maken!

Het had ook zo 2-2 kunnen staan, Uth die op open goal de bal niet intikt voor de 2-3. Ajax wint met ruime cijfers maar in mijn optiek had dat ook heel anders kunnen zijn.

15 maart 2015 om 17:13

Had net zo makkelijk 3 of 4-0 kunnen staan. En die kans van Uth in de 2e helft sloeg nergens op, duidelijker dan dit kun je niet krijgen dat het overtreding was op Boilesen.

15 maart 2015 om 17:46

Klein duwtje als dat al een overtreding is.. Tis geen jankvoetbal hij ging te makkelijk neer

15 maart 2015 om 17:49

Tja duwtje met de arm in iemands rug, dat schijnt volgens de spelregels een overtreding te zijn, ik heb ze niet verzonnen overigens.

Hij, Milik, Veltan en Sinkgraven waren ge-ni-aal vandaag.

15 maart 2015 om 17:21

Milik vond ik vrij matig als aanspeelpunt. Weinig goeds met de bal gedaan. Ook Veltman wel een aantal fouten, al blijft het een verademing om hem te zien spelen in plaats van Van der Hoorn. Inzicht wint het nog altijd van domme fysiek.

15 maart 2015 om 17:23

Milik heeft vandaag als aanspeelpunt veel goeds gedaan, kijk bijvoorbeeld naar die geniale kopbal op El Ghazi. Daarnaast gingen veel aanvallen via de flanken, dus werd hij niet gebruikt als aanspeelpunt. Dat is overigens wel verstandig, ik vind hem beter met zijn gezicht naar de goal.

15 maart 2015 om 17:27

Ja, daarom ook vrij matig. Deed wel aardige dingen, maar ook vaak wel heel erg makkelijk balverlies. Kan hij veel beter mee, kan zijn lichaam ook nog veel beter gebruiken.

En dan te bedenken dat die jongen pas 18 is, wat een talent en wat een lichaam en fysieke kracht al.
Inderdaad wanneer dit team bij elkaar blijft zie ik de toekomst zonnig tegemoet.

Compliment voor de jeugdopleiding van PSV dit.

15 maart 2015 om 17:08

Compliment voor Marc "netto" Overmars en consorten die deze jongen naar Amsterdam heeft gehaald op het juiste moment.

15 maart 2015 om 17:14

Nou die zou ik geen compliment geven, ze gaven deze jongen geen kans waarna hij vertrok naar Ajax. Waren ze iets slimmer geweest, dan hadden ze een gratis topper gehad i.p.v. een dure aankoop.

15 maart 2015 om 17:15

Daarbij werd hij bij Psv misbruikt als pure verdediger.....
Het is toch echt Ajax die deze jongen omgetoverd heeft tot een geweldige middenvelder.

15 maart 2015 om 17:49

Die reacties van jou zijn de kers op de taart dat dit geweldige talent bij ons speelt.

Wat een transformatie is dit zeg! In jong Ajax twijfelde ik er aan of bazoer echt een versterking kon worden voor het 1ste. Maar hij staat er meteen en wordt met de wedstrijd beter. Geweldig!!!!!

15 maart 2015 om 18:00

Ook echt omdat hij 2 jaar na zijn vertrek bij PSV goed speelt tegen Heerenveen en daar een compliment voor krijgt. Ja, hier heeft de jeugdopleiding van PSV alles mee te maken.

Bazoer kan ajax veel geld opleveren als ze hem langdurig vast weten te leggen. In de Europese top wordt voor een type pogba grote bedragen voor betaald.

15 maart 2015 om 17:32

Ironisch dat Juve Pogba voor niks heeft opgehaald bij United. Zonde voor hun, aangezien hij toen al gold als toptalent. Hopen dat Ajax met Bazoer een goudhaantje heeft. Het heeft er in ieder geval alle schijn van.

15 maart 2015 om 17:44

Dan zitten wij met Tapia ook erg goed. Beide lijken qua spel enorm veel op elkaar en hebben beide veel potentie. Mooi om te zien.

15 maart 2015 om 18:43

Tapia was toch rechtsback?
Herinner me wel dat hij fysiek erg sterk was tegen Ajax.

15 maart 2015 om 21:27

Nee, Tapia is van oorsprong CV maar speelt bij ons op het middenveld. Fysiek ijzersterk, voetballend erg goed en heeft een goed in en overzicht. Lijkt sprekend op Bazoer.

Alleen de linksback positie ben ik niet uit, Boilissen speelt al tijden als een natte krant maar de andere opties zijn ook niet best.

Cillissen
V Rijhn
Veltman
Riedewald
?
Bazoer
Klaassen
Sinkgraven
El Gahzi
Millik
Andersen
15 maart 2015 om 17:17

@avec, je hebt niet helemaal gelijk, tenminste, als je niet een fan bent van Viergever. Die vind ik niet groots ofzo, maar beter dan alle andere opties en is ervaren en is naar mijn zien goed in potentie. Riedewald moet gewoon LB gaan spelen. Boilesen moet lekker naar Groningen gaan ofzo. Dit moet 'm worden. Het gaat wel nog puzzelen worden met Serero en Schöne denk ik. Wat een selectie heeft ajax toch eigenlijk zeg. Volgend jaar wordt Ajax weer kampioen.

Cillessen
Van Rhijn
Veltman
Viergever
Riedewald
Klaassen C
BazoerSerero
Sinkgraven
El Ghazi
Milik
Fischer/Kish
15 maart 2015 om 18:53

Kolbein_sigi, zou Bazoer niet op CV kunnen spelen, dan Riedewald naar LB en Serero/schone op RM? Geen idee of Bazoer hier kan spelen maar wat ik gezien heb vandaag tegen Heerenveen is dat hij behoorlijke verdedigende kwaliteiten heeft.

15 maart 2015 om 22:33

Denk dat Riedewald beter is als cv, maar idd wanneer er zich geen betere opties voordoen is dit een goed alternatief.

Ik ben echt heel, heel, heel benieuwd naar Ajax hoe ver Ajax het gaat schoppen de komende jaren. Wat een toekomst zeker met het middenveld. Deze hele selectie ligt nog vijf jaar vast. Misschien zit een kwartfinale CL wel in het verschiet. Dit kan echt een mooie tijd worden.

15 maart 2015 om 17:18

Haha wauw kwartfinale cl met deze selectie? Nooooooooooit. Ze hebben wekelijks moeite met eredivisie tegenstanders. Het had ook vandaar zomaar anders kunnen lopen. Uth mist 2 enorme kansen, had het wel eens willen zien als het 3-3 had gestaan, nu wordt het 4-1 omdat heerenveen alles of niks ging spelen.

15 maart 2015 om 17:30

Ik bedoel dat je zeg maar met deze selectie ver kan komen in 2020 ofzo. Nu met deze selectie denk ik ook niet hoor haha. Maar deze generatie ( met vd Beek, Nouri en Cerny straks ook), kan er veel leuks komen.

15 maart 2015 om 17:54

PSV laat zien wat voor groei mogelijk is. Zelfde elftal, halen 30 punten meer straks

15 maart 2015 om 19:07

Dat is nog maae afwachten hoeveel van die jeugspelers door zullen breken en het niveau aankunnen al dan niet naar een hoger niveau tillen.

15 maart 2015 om 19:08

Het is maar afwachten wat er bij psv gebeurt. Depay en wijnaldum zullen wel vertrekken, het is de vraag of ze guardado kunnen houden. Dan ziet het er geheel anders uit en is die 30 punten meer niet reeel.

15 maart 2015 om 17:31

Haha. Afgelopen donderdag was het allemaal drama, en nu hosana met als kers op de taart een kwart finale cl.

Lang geleden dat ik zo'n groot talent heb gezien op de Nederlandse velden. Doet 90 procent van de dingen goed en is fysiek, mentaal en qua inzicht al op een leeftijd van een 28-jarige. Niet normaal. Ik zou gek worden als Psv'er als ik hem zie voetballen bij een van de grootse concurrenten.

Here we go, we gaan met ze allen weer een speler overhypen. Bazoer speelde vandaag zeker goed, een dikke 9 ja. Maar dit is de eerste wedstrijd waarin hij dit verdiend, de vorige wedstrijden was het niet om over naar huis te schrijven, gewoon een normale onopvallende speler was het in die wedstrijden. Allemaal rustig aan voordat we weer met z'n allen roepen dat het een extreem talent is. Laat hem eens dit spel een wedstrijdje of 10 volhouden.

Ik vond vooral heerenveen slecht!
Ze praten nu alsof ajax zo goed was, maar kijk de pot nog eens terug. Heerenveen stond lekker te slapen.

15 maart 2015 om 17:34

Het ligt altijd aan de tegenstander als Ajax wint en het ligt nooit aan Ajax als de tegenstander wint. Niet dat Ajax heel groots speelde, maar het speelde wel eindelijk weer een fatsoenlijk. Middenveld dat een beetje kan tikken helpt daar ook wel bij. Vind het vandaag een beetje ver gaan om het vooral maar aan de onkunde van Heerenveen te wijten, daar speelde Ajax toch te aardig voor.

15 maart 2015 om 17:38

Ja ja ja, Heerenveen was helemaal niet zo slecht. Ze boden prima partij en konden gewoon een paar extra goals maken. Moesten zelfs. Ajax was gewoon eindelijk een keer scherp en heerste op het middenveld.

Ajax komt iets te laat op stoom dit seizoen, desalniettemin heerlijk om naar te kijken op het moment.

Dit middenveld bevalt mij wel. Bazoer laat zien wat een talent hij heeft. Gaat voor iedere bal en brengt dat beetje extra rust op de momenten dat daar om gevraagd wordt en voelt dit ook perfect aan. Daarnaast technisch erg begaafd. Komt op dit moment positioneel nog wel tekort om hem op 6 te zetten maar hoop dat hij ook daar volgend seizoen kan vlammen. Wel jammer dat we op de linksbuiten positie nog niet precies weten wat we willen/kunnen brengen. Schone? Andersen? Kishna? Of straks Fischer? Mijn voorkeur gaat uit naar Fischer/Kishna. Jongens die de actie durven maken en de achterlijn kunnen halen. Schone of Andersen is gewoon pure armoede.

Over 3 jaar is dit gewoon een topmiddenveld.

Bazoer zal vooral in het volgende seizoen moeten laten zien of hij het vol kan houden. Vaak krijgen talenten namelijk een terugslag in het seizoen na het debuut. Pure mentale kwestie, die vaak toch wel een half seizoen duurt.

Het jammere is echter dat straks als dit middenveld met Bazoer, Klaassen en Sinkgraven echt goed zal gaan worden, spelers weggekocht gaan worden.

Het is dit jaar een beetje armoedig maar met Bazoer en Sinkgraven op het middenveld El Ghazi en Milik vori Cilissen, Veltman als vrije verdedigr, van Rhijn als ervaren rechtsback en Cilissen als beste doelman van NL heb je voor volgende jaarslechts een paar posities om in te vullen:
- Linksbuiten: Kishna, Fischer, Andersen
- Linksback: Riede, Boilsen of en nieuwe aankoop
- Centrale verdediiger: Nieuwe aankoop
De poitie van centrale verdediger is het meest nodig en het moeilijkst, zou overwegen om Douglas uit Rusland op te halen

Bazoer was geweldig! Hij controleerde samen met Sinkgraven het middenveld en stond overal. Sinkgraven was ook erg belangrijk met 2 assists en een aantal mooie acties. Riedewald en El Ghazi waren ook goed naar mijn mening. Ajax speelde gewoon een goede wedstrijd, maar goed, Heerenveen deed er ook weinig aan om dat tegen te gaan.

Vandaag vind ik Riedewald de meest positief opvallen. Eindelijk een complete verdediger. Hij is snel, kan goed koppen en fysiek sterk. Vandaag veel goede intercepties gezien. Hij verdient op basis van deze wedstrijd veel meer speeltijd.

Speelde een zeer goede wedstrijd. Hij durft de ballen ook vooruit te spelen/dribbelen.

Natuurlijk is Ajax verplicht om te winnen, als je ziet wat voor spelersmateriaal ze hebben. Vaak zijn de wedstrijden tegen Ajax toch wat spannender in het Abe lenstra stadion. Deze wedstrijden zijn vaak met veel strijd en passie, maar dat zat er helemaal niet in deze keer. Als je dat niet hebt en de kansen die je krijgt niet afmaakt, dan win je zo'n wedstrijd niet. Ajax verdiend gewonnen dus!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren