Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

PSV, Ajax en Feyenoord vaardigen zeventien man af naar Jong Oranje

Laatste update:

Bondscoach Remy Reynierse heeft woensdag de voorlopige selectie van Jong Oranje bekendgemaakt. De Nederlandse talenten spelen op 30 maart een vriendschappelijke interland tegen de leeftijdsgenoten van Frankrijk. PSV en Feyenoord zijn samen hofleverancier: zes spelers in zowel Eindhovense als Rotterdamse dienst behoren tot de voorlopige selectie. Daarna volgt Ajax, met vijf talenten in Reynierses selectie.

/

Een paar spelers die door Feyenoord en Ajax verhuurd zijn kunnen ook rekenen op de aandacht van Reynierse. Onder hen spelers als Joey Sleegers en Mickey van der Hart. De keuzeheer riep 36 spelers op en zal er binnenkort een aantal moeten schrappen. Hij heeft voorlopig de beschikking over meerdere spelers, die al ervaring opdeden bij het grote Oranje. Terence Kongolo staat bijvoorbeeld op twee A-interlands.

Karim Rekik en Jean-Paul Boëtius debuteerden een jaar geleden tegen Frankrijk, maar verzamelden ieder nog geen tweede cap. De definitieve selectie van Jong Oranje wordt bekendgemaakt op 20 maart.

De voorlopige selectie:

Doel: Maarten de Fockert (sc Heerenveen), Mickey van der Hart (Go Ahead Eagles), Timo Plattel (FC Twente)

Verdediging: Nathan Aké (Chelsea), Joost van Aken (sc Heerenveen), Peet Bijen (FC Twente), Joshua Brenet (PSV), Jeff Hardeveld (FC Utrecht), Hans Hateboer (FC Groningen), Jorrit Hendrix (PSV), Wesley Hoedt (AZ), Terence Kongolo (Feyenoord), Bas Kuipers (Excelsior), Derrick Luckassen (AZ), Karim Rekik (PSV), Kenny Tete (Ajax), Lucas Woudenberg (Feyenoord)

Middenveld: Yassine Ayoub (FC Utrecht), Branco van den Boomen (FC Eindhoven), Thom Haye (AZ), Rick Karsdorp (Feyenoord), Sean Klaiber (FC Dordrecht), Clint Leemans (PSV), Mimoun Mahi (FC Groningen), Elvio van Overbeek (PSV), Joris van Overeem (FC Dordrecht), Daley Sinkgraven (Ajax), Joey Sleegers (FC Eindhoven), Tonny Vilhena (Feyenoord)

Aanval: Jean-Paul Boëtius (Feyenoord), Wessel Dammers (Feyenoord), Anwar El Ghazi (Ajax), Vincent Janssen (Almere City FC), Ricardo Kishna (Ajax), Queensy Menig (Ajax) en Rai Vloet (PSV).

Beschikt Jong Oranje volgens jou over een talentvolle lichting?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
11 maart 2015 om 14:35

Vroeg ik me ook al af. Speelt namelijk heel goed bij Ajax

11 maart 2015 om 14:36

Remy Reyierse was ooit hoofd opleidingen Psv. Misschien niet geselecteerd uit rancune anders kan ik het ook niet verklaren.

11 maart 2015 om 14:47

Precies. Net zo vreemd als het ontbreken van Zivkovic.

11 maart 2015 om 14:47

denk niet dat het waar is. Misschien nouja.... ik weet niet een reden dat Bazoer er niet bij zit want hij speelt fantastisch

11 maart 2015 om 14:50

Dank je dat je me even uitlegt wie die gast is, heb werkelijk nog nooit van hem gehoord. Zou dit niet een mooi klusje voor Art Langeler erbij naast zijn? Geen hoofdcoach meer, maar wel Bondscoach.

11 maart 2015 om 14:52

Geen bazoer, geen zivkovic. Echt bezopen dit. Ben erg benieuwd of el Ghazi zijn vorm doordrukt bij jong oranje.

11 maart 2015 om 15:01

Zou heel triest zijn als dit meespeelt. Ook dom Leemans wel en Bazoer niet....

11 maart 2015 om 15:14

Zitten toch bij 019.

11 maart 2015 om 17:19

bondscoach en hoofd opleidingen van een club lijkt me geen goede combinatie.

11 maart 2015 om 15:10

Bazoer zit denk ik gewoon bij u19, net als Zivkovic, die spelen in datzelfde weekend namelijk om het echie (EK kwalificatie) en geen vriendschappelijke interland. Vind dat ook wel logisch eigenlijk..

11 maart 2015 om 15:24

Maakt het allemaal een stuk logischer inderdaad, wist ik niet.

11 maart 2015 om 15:36

Blijkbaar ben je niet de enige haha, ik zie dezelfde vraag hier wel 20x staan!

11 maart 2015 om 15:11

Ik verwacht dat Bazoer en Zivkovic opgeroepen worden voor oranje onder 19. Dat speelt eind maart een kwalificatietoernooi in Assen en Harkema. Tegenstanders zijn dan Servië, Noorwegen en Zwitserland.

13 (ex) Feyenoorders. Mooi om te zien en zegt ook wel genoeg denk ik

11 maart 2015 om 14:37

Niets wat we nog niet wisten alleen. Nu nog brood zien te kopen...

11 maart 2015 om 17:20

brood kunnen we al kopen hoor.

11 maart 2015 om 21:00

...volgens mij snap je Glory niet.

Redelijk sterke selectie, verbaas me alleen dat ze niet echt een afmakende spits hebben puur sang. Of Vincent Janssen moet de schrapping overleven. Maar daar ben ik benieuwd naar..

11 maart 2015 om 14:54

El Ghazi in de spits, zou Van Hooijdonk zeggen.

11 maart 2015 om 14:57

Zivkovic had in een goede keuze gevonden. Hij heeft erg veel goals gemaakt in de Jupiler League.

11 maart 2015 om 15:11

Laat die maar lekker EK kwalificatie spelen met u19, belangrijker dan een nietszeggend oefenpotje bij Jong.. Geld ook voor Bazoer trouwens..

11 maart 2015 om 17:22

volgens mij hebben we in Nederland weinig echte toptalenten in de spits.
Zowel bij Feyenoord, PSV als ajax zou ik er geen weten en van andere ploegen ook niet zo snel.
Zivkovic kan misschien wel goed worden maar ik heb mijn twijfels en bij Feyenoord weet ik alleen Hermann maar dat is een Zweed en die moet het ook nog bewijzen.

11 maart 2015 om 17:38

el ghazi is een topspits in wording indien hij dezelfde weg bewandelt als van persie voor hem heeft gedaan.

11 maart 2015 om 17:43

ik vind hem nog steeds meer een buitenspeler.

Had misschien Bazoer al wel verwacht maarja kan ook te snel zijn.
Wie van al die aanvallers zijn geselecteerd als spits? El Ghazi? Waar is Zivkovic. Ik ken Janssen en Dammers niet moet ik zeggen.

11 maart 2015 om 14:41

Wesley Dammers was een spits maar is nu omgevormd tot een centrale verdediger bij Feyenoord. Lijkt me sterk dat hij eerste spits wordt.

11 maart 2015 om 14:45

ik volg hem niet maar Echt???

11 maart 2015 om 14:52

Dammers is slechts 2-3 jaar spits geweest in de jeugd bij Feyenoord, daarvoor was hij ook al centrale verdediger. Door zijn fysiek ooit in de spits geprobeerd en dat bleek hij ook verrassend goed te kunnen.

11 maart 2015 om 15:41

Speelde tegen Luik wat minuten mee,

11 maart 2015 om 17:24

Hij was vorig jaar wel topscorer in A-junioren competitie maar ik denk toch dat hij als verdediger meer mogelijkheden heeft dan als spits.

11 maart 2015 om 14:42

Volgens mijn heeft Zifkovic het vorige trainingskamp verlaten wat ik me kan herinneren, hier was volgens mij FdB pislink over.

11 maart 2015 om 14:45

Niet alleen Frank de Boer. Bij Jong Oranje hoeft hij zich ook niet meer te vertonen. Al zal hij wel basis spelen in dit Jong Oranje.

11 maart 2015 om 14:42

Het is mogelijk dat Zivkovic nog een straf moet uitzitten wegens zijn gedrag de vorige interland periode. De afwezigheid van Bazoer is mij ook een raadsel.

Leemans, van Overbeek, Sleegers - zijn deze drie beter dan Bazoer? Laat mij niet lachen. Waar is Zivkovic? 18 goals in Jupiler League. Is hij niet beter dan Dammers?

11 maart 2015 om 14:41

Sleegers is aanvallende middenvelder, das toch niet Bazoers positie?

11 maart 2015 om 14:43

maar Bazoer had er wel bij moeten zitten

11 maart 2015 om 16:26

Bazoer speelt bij Ajax wel op die positie.

11 maart 2015 om 14:42

ben het als Feyenoord fan met je eens dammers heeft nog niks gepresteerd en Zivkovic nou ook niet maar al veel meer dan Dammers en Bazoer mis ik ook, speelt erg goed bij Ajax. Maargoed er staat toch niks op het spel je kan ook blij zijn dat ze niet opgeroepen zijn, als ze dan misschien geblesseerd raken. dat wil je ook niet.

11 maart 2015 om 14:46

Zivko heeft zich misdragen en is niet meer welkom. De grote remy reinierse speelt liever met spelers zonder ervaring en met veel minder talent omdat Zivko een keer stout is geweest. Heel professioneel van de grote Reinierse. Waar is hij buiten speler van degradatiekandidaten eigenlijk bekend van? Bazoer niet selecteren geeft ook aan dat Remy een rancuneus mannetje is.

11 maart 2015 om 14:57

Je structureel misdragen is wel heel professioneel? Zivkovic komt er heus wel weer bij, maar iemand uit de selectie verwijderen vanwege wangedrag en dan vervolgens de eerste de beste keer weer oproepen, is ook niet echt sterk. De afwezigheid van Bazoer vind ik vreemder.

11 maart 2015 om 15:34

Het is mij ontgaan, maar was het bij Ajax met Zivkovic dit seizoen ook al niet een paar keer hommeles?

11 maart 2015 om 15:54

Zivko heeft nooit bij Jong Oranje gezeten. Hij had zich "misdragen" (kwam te laat en bleef lang hangen aan de bar met andere medespelers) bij het O19 van Aron Winter en ik kan heel goed begrijpen dat hij even geen zin heeft in O19 als je in die periode een bronzen stier kreeg als topscorer.

Hij is trouwens gewoon weer geselecteerd voor O19.

11 maart 2015 om 16:02

In het begin een donkerrode kaart gehad toen het even tegen zat en bij het eerste vaak te laat. Schijnt z'n leven inmiddels te beteren, scoren gaat 'm nu in ieder geval goed af.

11 maart 2015 om 16:11

Oke, maar dat maakt de situatie niet heel veel anders. Ik vind het wel logisch als een disciplinaire straf niet voor maar 1 vertegenwoordigend elftal geldt. En hij werd weggestuurd omdat het niet de eerste keer was dat hij zich niet aan de afspraken buiten het veld hield. Misdragen is inderdaad misschien niet de juiste term, maar het was wel onprofessioneel. Daar hoef je echt geen excuses voor te verzinnen.

11 maart 2015 om 16:12

Wel bij O19? Dat neemt de kern van mijn verhaal toch aardig weg. Beetje jammer

11 maart 2015 om 17:26

hij had toen ruzie met Aron Winter en niet met Reynierse.
Bovendien is al gezegd dat hij waarschijnlijk bij onder 19 speelt omdat die wel een kwalificatie wedstrijd spelen.

11 maart 2015 om 15:12

Bazoer speelt net een paar wedstrijden goed, en niet eens zo denderend. Waan van de dag hier weer.

11 maart 2015 om 15:36

Waar is Zivkovic? Buiten het feit dat hij in het 1e van Ajax weinig indruk heeft gemaakt. Daarnaast; Kishna er wél bij daar zeg je niks over? In mijn optiek kijk je met een flink gekleurde bril.

5 Feyenoorders en 7 met een verleden bij Feyenoord. Mooi om te zien! Ik zie op zich wel potentie in deze groep, al vond ik het vorig jaar wel schrikbarend hoeveel beter de Portugese leeftijdgenoten waren.

11 maart 2015 om 14:42

Pardon, precies andersom. 7 Feyenoorders en 5 met een verleden bij de club.

Waar is Bazoer? Raar dat ie er niet op staat

11 maart 2015 om 16:27

Bij U19, een kwalificatie wedstrijd.

Het is natuurlijk nog maar de vraag welke van deze spelers de volgende stap gaan maken. Maar ik zie er echt een hoop potentie tussenzitten. Ik zie spelers als Kongolo, Hoedt, Sinkgraven, Kishna en El Ghazi nog wel uitgroeien tot topspelers.

Bazoer en Zivkovic? Wat is dat toch met bondscoaches van Jong Oranje? Zo moeilijk is het toch niet...

11 maart 2015 om 16:02

Spelen voor U19.

Kwestie van tijd voordat Ajax weer hoofdleverancier gaat worden. Bazoer had overigens wel opgeroepen mogen worden net zoals Sander van de Streek van Cambuur

Noet omdat ik een vitessenaar ben,maar ik snap er echt werkelijk geen ene hol van. Hie kunnen spelers van jong ajax,twente,psv,en feyenoord de voorkeur krijgen boven bv een basisspeler van vitesse. Ik kijk mischien met een gekleurde bril,maar kevin Diks heeft een basisplaats bij Vitesse, doet het uitstekend, en heeft spelers als depay,rusnak, boetius, kishna, uit se wedstrijd gespeeld. Waarom dan een Tete de voorkeur, durf ook wel te stellen dat hii beter is als Brenet. Ook bij het grote oranje worden er spelers opgeroepen wat nergens over gaat, bruma,affelay, zoet,narsingh, veltman, gaat helemaal nergens meer over.

11 maart 2015 om 14:44

Je zegt het goed je bent een vitessenaar. Diks?? Wie is dat? Die gozer zou nog moeite hebben in de Jupiler League man. Kan je toch niet serieus nemen.

11 maart 2015 om 14:47

Gezien je reactie kan je jou al helemaal niet serieus nemen. Diks is gewoon een prima voetballer, zeker gezien zijn leeftijd, die makkelijk mee zou kunnen in de Jupiler League.

11 maart 2015 om 15:02

Als jij Diks niet kent zegt dat genoeg, dan zijn we uitgepraat.

11 maart 2015 om 14:46

Inderdaad, dat snap ik ook niet. Diks maakt een uitstekend seizoen door. Er wordt volgens mij gewoon regelmatig vol over spelers van Vitesse heengekeken, tenzij ze er écht niet omheen kunnen.

11 maart 2015 om 21:27

Oh nog een van de bijtjes... Laat maar ik heb niets gezegd over ene Diks..

11 maart 2015 om 14:52

Tete is een jaartje ouder. Zelfde verhaal dus met Ould-Chikh en Zivkovic. Ze zitten allemaal nog bij O19 vanwege hun leeftijd.

11 maart 2015 om 14:58

Tete is dan ook meegenomen als centrale verdediger, lijkt me.

11 maart 2015 om 15:07

Ok, nja Diks is echt aan een uitstekend jaar bezig. En staat er gewoon als 18 jarig jochie elke wedstrijd weer. Wat ik al zei, en mischien heb jij het ook gezien , kischna, schone, boetius, depay, rusnak, kregen echt geen poot aan de grond tegen hem, moet ik wel zeggen dat hij ook mindere wedstrijden had, tegen heracles ,nac en cambuur waren minder. Vind gewoon dat er namen tussem zitten die er niet horen,ook al zijn het talenten. Je moet je eerst op het hoogste niveau bewijzen, en niet in de jeugd.

11 maart 2015 om 15:18

Vind zelf ook dat Diks erbij hoort. Hateboer en Brenet zijn beiden niet beter en dan zou ik altijd voor de jongste speler kiezen.

11 maart 2015 om 16:30

Aangezien Diks nog 18(?) is zal hij hoogstwaarschijnlijk wel bij de O19 zitten, zelfde verhaal als met Bazoer, Zivkovic en Ould-Chikh lijkt me.

Zivkovic ook trouwens

Hoe is het mogelijk dat bazoer hier niet bij zit, terwijl hij ( op dit moment) beter is als alle andere middenvelders?

11 maart 2015 om 15:15

Schei uit man. Bazoer komt net kijken en wordt nu alweer gehypt. Laat hem zichzelf eerst maar is bewijzen.

11 maart 2015 om 15:18

Geldt dat laatste niet voor bijna alle spelers in de selectie?

11 maart 2015 om 15:42

Ja voor een deel wel. Maar zelfs die jongens hebben meer laten zien dan Bazoer. Ik wordt dat gehype gewoon zat. Speelt net een paar wedstrijdjes aardig maar is imo niet goed genoeg om een dreiging te zijn voor de andere middenvelders die opgeroepen zijn. In mijn optiek zijn dat betere spelers die ook nog is meer hebben laten zien. Bazoer is een freshie...ik moet het nog maar zien.

11 maart 2015 om 16:09

Cruijffjohan (ik neem aan dat je deze naam genomen hebt omdat hij als Ajacied ooit bij Feyenoord speelde.. want het lijkt me inmiddels duidelijk dat je een Feyenoord fan bent)..

Kan je ons misschien iets meer vertellen over Clint Leemans en waarom hij een betere speler is dan Bazoer? Jong PSV draait dramatisch, maar zijn prestaties in de Jupiler league zijn dus beter dan wat Bazoer laat zien Europees en in de Eredivisie?

Kan je mij dan gelijk ook uitleggen waarom Elvio van Overbeek wat op papier gewoon een vleugelaanvaller is ook is opgeroepen ook al hebben we bijvoorbeeld Kishna, El Ghazi, Boetius en Menig daar staan bij de aanvallers?

11 maart 2015 om 14:44

Zit waarschijnlijk bij O19 met Zivkovic. Ik denk dat de Knvb zoveel mogelijk op leeftijd selecteert zodat er bij Jong Oranje zoveel mogelijk spelers ervaring kunnen op doen internationaal. Dat is de enige reden die ik me kan bedenken waarom bijv. Dammers erbij zit en niet Zivkovic.

11 maart 2015 om 17:30

Dammers is geen spits meer maar verder heb je wel gelijk dat er veel spelers bij O19 zitten en ook ziet zo gek omdat die een kwalificatiewedstrijd spelen.

11 maart 2015 om 20:27

Peterhf Dammers is wel degelijk een spits.

Bij Excelsior was hij altijd spits en speelde daar t/m de B1. Ging toen naar Feyenoord waar hij in de A1 bijna topscorer werd van de landelijke Eredivisie ook in de spits. Het klopt misschien dat hij ook als aanvallende middenvelder kan spelen, maar hij staat nu niet voor niets in het rijtje aanvallers.

Waren Zivkovic en Bazoer wel geselecteerd dan was het misschien een beetje te Ajax gekleurd geweest voor Reynierse.

(bazoer centaal want punt naar achteren)

vd Hart
Tete
Ake
Rekik
Kongolo
Sinkgraven
Bazoer
Vilhena
El Ghazi
Zivkovic
Kishna
11 maart 2015 om 14:46

Heb je die 2 Feyenoorder en 2 Psv'ers echt nodig!? Zet daar gewoon ook twee ajacieden, is het team nog sterker

11 maart 2015 om 15:26

Nee wij kunnen niet verdedigen bij Ajax, graag andere verdedigers daar ^^

verrassend dat Locadia niet geselecteerd is, valt toch altijd redelijk goed in als hij speelt bij PSV en scoort natuurlijk makkelijk... dit jong oranje mist een echte goede spits

11 maart 2015 om 14:48

Als ik de namen zo zie, dan zou het best wel eens kunenn dat hij al te oud is. Hetzelfde geldt namelijk voor castaignos, die ongeveer even oud zijn volgens mij.

Mooie opstelling scrumpti0uz

Redelijke selectie blijft altijd afwachten welke spelers het grote Oranje gaan halen.

Geen topkeeper, vd Hart maar wel goed genoeg voor dit niveau
Slechte rechtsback, Hateboer, Tete en Brenet allemaal niet goed genoeg.
Goed centraal duo, Rekik en Kongolo met achter de hand nog van Aken en Hoedt.
Goede linksback, Ake waarvan nog afwachten is of die het nou echt gaat maken.
Centraal middenveld, Sinkgraven en Vilhena steken hier bovenuit maar voor de rest is dit toch ook middelmaat?
Rechtsbuiten, El Ghazi is goed in vorm en zie ik wel doorbreken naar het grote Oranje.
Spits, Janssen leuk voor de jupiler en misschien middenmoot eredivisie maar ook zeker niet meer.
Linksbuiten, Boetius moet zijn vorm zien terug te krijgen dan kan ook hij doorbreken in het grote Oranje.

van der Hart
Hateboer
Rekik
Kongolo
Ake
Sinkgraven
Hendrikx
Vilhena
El Ghazi
Janssen
Boetius
11 maart 2015 om 15:00

Je noemt 6 linksbenige verdedigers op, ga er maar vanuit dat Tete voor t centrum is.

11 maart 2015 om 16:33

Je kan toch niet aankomen met Tete centraal in de verdediging en niet van Aken, Hoedt en Kongolo. Rekik kan makkelijk rechts centraal in de verdediging.

Waar zijn Zivkovic en Bazoer?!

Waarom geen Bazoer? Vind ik toch een van de talentvolste middenvelders van Nederland.

Zeer veel goede talentjes

Brenet is echt een waardeloze koekenbakker zonder toekomst, zeg ik als PSV fan. Er loopt vast wat beters rond ergens.

11 maart 2015 om 17:41

Echt de slechtste speler die ik in tijden op de Nederlandse velden heb gezien. Waarom hij voor PSV speelt is mij een raadsel.

Dit zou op dit moment mijn opstelling zijn. Ik ben onder de indruk van Hoedt. Kongolo op links omdat ik Ake daar de laatste wedstrijd eigenlijk ronduit dramatisch vond. Die vind ik op het middenveld veel beter dan aan de zijkant verdediging.

Met Sinkgraven en Vilhena heb je 2 jongens met inzicht en een goede pass.

Qua voorhoede is op dit moment El Ghazi de beste optie in de spits. Ook omdat ik daar graag een speler zie die je als verdediging niet 1-op-1 laat staan. Mahi speelt super laatste tijd en ken ik van mijn oude club nog. Dus beetje gekleurde bril. Boetius moet zijn vorm nog terug krijgen en was de laatste wedstrijden met Ake de minste van het veld. Kishna. Vloet ben ik niet zo van, Menig is nog niet beter dan kishna. Keeper maakt me niet veel uit, zouden alle 3 het niveau aan moeten kunnen.

Van der Hart
Hateboer
Hoedt
Rekik
Kongolo
Sinkgreven
Ake
Vilhena
Kishna
El Ghazi
Mahi
11 maart 2015 om 15:25

Ik zou als ik het voor het zeggen had lekker met 3 verdedigers gespeeld. Kongolo, Rekik en Hoedt achterin, maar ja, dat zal wel tegen het KNVB beleid in zijn.

11 maart 2015 om 15:44

Ja, dat is inderdaad ook nog mogelijk. Zou ook zeker geen slechte optie zijn.
Je kan met Ake nog wisselen tussen CVM en Lb.

Persoonlijk ben ik van 433 wel, als je CVM inzakt in balbezit kunnen je backs naar voren en speel je ook 343. Het originele idee van de Nederlandse 433 in balbezit.
Maar zat talent in dit team, nog veel ontwikkeling nodig allemaal, maar talent is het zeker.

11 maart 2015 om 17:16

Ik zou Mahi er niet inzetten, ondanks dat ik ook een groen-wit-gekleurde bril heb. Hij haalt nog te weinig rendement uit zijn acties, kiest nog te vaak voor zichzelf, maar uiteindelijk zie ik hem wel ver(der) komen.

Ik zou voor Boetius kiezen op linksbuiten, El Ghazi maar in de spits, want Janssen vind ik niet goed genoeg, ondanks dat hij het aardig doet in de Jupiler League.

Best een redelijk team, jammer dat een goede spits mist. Zivkovic had hier een goede oplossing voor geweest.

Veel goede linksbenige verdedigers met Hoedt, Ake, Rekik en Kongolo. Helaas is het bij de rechtsbenige verdedigers wat schaarser.

vd Hart
Hateboer
Hoedt
Kongolo
Ake
Vilhena
Ayoub
Sinkgraven
El Ghazi
Menig
Kishna

Ik denk dat we sinds 100 jaar weer kunnen zeggen dat de achterste linie onze sterkste is. Wat een talent, Rekik, Kongolo, Hoedt, Van Aken, Hateboer, Hardeveld, Woudenberg, Ake, Brenet en zelfs eventueel nog Karsdorp. Hiervan zouden er over 5 jaar zomaar een paar in het grote Nederlands elftal kunnen staan. Verder natuurlijk een prima selectie, alleen snap ik de afwezigheid van Bazoer niet...

Absoluut een talentvolle lichting. Of het op den duur ook wereldtoppers worden is altijd afwachten. Daar komt meer bij kijken dan alleen maar talent. Mentaliteit bijvoorbeeld. Het ziet er in iedergeval rooskleurig uit qua potentieel. Nu hopen op de definitieve doorbraak!

Ik ben er niet kapot van eerlijk gezegd. Zeer matige selectie.

Hahahah wat een dramatisch team. Die mogen blij zijn als ze het op 5-0 houden tegen Frankrijk. Ze gaan echt alle hoeken van het veld krijgen te zien. Wow, Hardeveld, Dammers, Leemans, Menig, Pijen en de Fockert. In dit rijtje zit 1 speler die tegen een basisplaats bij zijn club aan zit: Hardeveld. De rest speelt bij de onder 23 van hun club. Nou en dan heb je nog een paar spelers die van Jong Oranje niveau zijn: Vilhena, Kongolo, el Ghazi, Kishna en Sinkgraven. De rest komt echt kwaliteit te kort. Dit team is vergeleken met de cruciale play-off wedstrijden met Portugal zelfs nog slechter geworden...

12 maart 2015 om 00:02

Ha, iemand die er ook zo over denkt. Ik snap meer dan de helft van deze spelers niet. Allerlei spelers uit de Jupiler League of erger nog, uit de beloftencompetitie. Volgens mij kun je wel degelijk een goed Jong Oranje maken uit de eredivisie, nou vooruit reserves mogen ook. Maar spelers uit de beloftencompetitie hebben nog nooit op enig niveau gevoetbald. Ik weet echt wel dat er nu naar jongere spelers gezocht wordt omdat men een elftal wil vormen voor over 2 jaar.

12 maart 2015 om 13:55

Wat heb je er ook aan om 36 spelers op te roepen, waarvan je er nog 13 af moet laten vallen? Dan kan je die 2 van Eindhoven wel weg laten. Jong Oranje is toch Nederlands elftal in het klein? Dan moeten ze ook dezelfde selectiecriteria gebruiken. Sean Klaiber bijvoorbeeld. Heeft 2 leuke wedstrijdjes gespeeld, en zit meteen bij jong Oranje. Het begint er op te lijken dat er slechts 1 criteria gebruikt wordt: leeftijd. Zolang je jong bent maak je kans op Jong Oranje. Kwaliteit maakt niks uit kennelijk.

Mooie selectien, niets mis mee. Maar mis toch Bazoer, Ziyech, en Zivkovic. Of is Ziyech te oud?? Aardige ploeg dan hoor!

Fockert
Karsdorp
Rekik
Hoedt
Kongolo
Bazoer
Y.Ayoub
Vilhena
El Ghazi
Zivkovic
Kishna

Mede mogelijk gemaakt door de beloftenteams in de Jupiler League te stallen.. prachtig systeem om jonge voetballers die het anders niet zullen redden te stimuleren. Om nu Bazoer en Tete te nemen, die twee hebben zich moeiteloos ingepast in het eerste van Ajax.

Waarom kevin Diks niet?

11 maart 2015 om 16:42

Die zal wel meedoen bij onder de 19, die hebben een belangrijkere wedstrijd op het programma staan.

11 maart 2015 om 16:42

Is die niet te oud? Anders inderdaad een enorme omissie.

11 maart 2015 om 17:33

die is inderdaad te oud.

Hardeveld! Dikverdiend. Speelt echt top

Waar zijn bazoer, riedewald en zivkovich??? Debiele selectie dit

11 maart 2015 om 17:17

Niet debiel, als je nadenkt en verder kijkt dan je neus lang is kan je weten dat Oranje -19 een kwalificatieduel spelen, waar deze spelers ook nodig zijn. Jong Oranje speelt slechts een oefenwedstrijd.

11 maart 2015 om 17:40

Wat dat zou je weten als je de andere reacties niet eerst had gelezen

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren