Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Dat heb je met Messi, Iniesta of Neymar, en nu dus ook met Kishna'

Laatste update:
/

Ricardo Kishna gaat volgens zijn zaakwaarnemer Mino Raiola een mooie toekomst tegemoet. De vleugelaanvaller van Ajax beschikt over het noodzakelijke talent, maar is wisselvallig in zijn prestaties. Volgens Gery Vink, die Kishna onder zijn hoede had bij Jong Ajax, is dat niet meer dan normaal. Hij sluit zich aan bij de woorden van Raiola.

Kishna begon erg sterk in de hoofdmacht, maar maakte vervolgens een moeilijke tijd door. Hij verdween uit de basiself en dreigde, via zijn zaakwaarnemer, zelfs met een vertrek. Inmiddels is de twintigjarige buitenspeler weer op de weg terug. "Je veert op. Dat heb je met Messi, Iniesta of Neymar. Met Depay, en nu dus ook met Kishna", zegt Vink in Voetbal International.

De jeugdcoach zegt iedere keer weer blij te worden als hij zijn voormalig pupil ziet spelen in de hoofdmacht. 'Entertainment', noemt hij het. Ook de veerkracht van de jongeling bevalt hem wel. "Een mooier voorbeeld van een speler die aanvankelijk wordt afgeserveerd en zich zo sterk terug knokt, is er niet."

Ricardo Kishna gaat met zijn kwaliteiten de absolute top halen

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Daley Blind is een veel mooier voorbeeld of vd Wiel... Kishna heeft amper een terugslag gehad. Breekt relatief laat door in Ajax 1 en heeft echt nog een hele lange weg te gaan naar de europese top. Kan zomaar nog eens een terugval inzitten.

11 maart 2015 om 13:38

Kishna is twee jaar geblesseerd geweest, dus daarom breekt hij 'laat' door. Bovendien hoezo laat? sinds wanneer is op je 19e doorbreken laat? Niet elke speler is 18 als hij doorbreekt, dat is juist super jong. De terugslag is begin dit seizoen geweest en die was wel flink, hij kwam er immers naast te staan.

11 maart 2015 om 13:41

2 jaar geblesseerd zijn is best wel een terugslag. Verder moet ie gewoon Mino er uit schoppen, dan komt het helemaal goed met die jongen.

11 maart 2015 om 17:54

Juistniet, Mino zorgt ervoor dat ie naar eenmooie club gaat

11 maart 2015 om 23:07

Ja en nu nog voetballen daar...

11 maart 2015 om 23:27

Mino zorgt alleen maar voor de bankrekening van Mino

12 maart 2015 om 07:45

Dat regelt geen enkele zaakwaarnemer. Mino loodst iedere cliënt naar een (te) goeie club. Dan zit zijn werk er toch op? Het is aan de speler om te zorgen dat je speelt. Anders moet je hem zeggen, nee Mino regel een stap lager.

Als ie maar een keer constant wordt

Dat heb je met El Ghazi, Boetius, Manu en Depay. Ga nou geen groente met fruit vergelijken

11 maart 2015 om 13:35

Nee, iemand zonder overzicht en techniek als Manu vergelijken met Kishna, dat is lekker logisch.

11 maart 2015 om 13:45

Daar gaat het helemaal niet om. Het gaat erom dat er iets staat te gebeuren als deze spelers aan de bal zijn. Manu doet dat puur op fysiek, Kishna puur op techniek.

11 maart 2015 om 13:47

Depay heeft ook weinig overzicht en een matige techniek, maar ik ga wel even extra opletten als hij de bal heeft, bij Manu precies zo.

11 maart 2015 om 13:48

Precies wat stefan hierboven zegt.

11 maart 2015 om 13:48

Ach ga nou niet doen alsof Kishna zoveel meer overzicht en techniek heeft. Ik snap best dat het een ander type speler is, maar over het algemeen is het hetzelfde niveau eredivisie buitenspelertjes, met uitzondering van Depay.

11 maart 2015 om 13:49

Niet aanvallend bedoeld ofzo, maar ik ben bij Manu vooral bang voor balverlies. Ik vind hem een echte pinchhitter. Laatste 20 minuten oorlog maken en de beslissende binnen wringen. Als Manu in de basis begint, vind ik hem heel veel minder.

11 maart 2015 om 13:53

Ik vind dat Kisna heel veel meer overzicht en techniek heeft. Ik vind niet dat hij heel veel beter is dan Manu. Elvis heeft weer een enorm fysiek en een fantastische wedstrijdmentaliteit, maar als we hem al gaan noemen als spelers waarbij je opveert als ze aan de bal zijn vind ik je persoonlijk wel een gekleurde mening hebben. Bij Kishna heb je dat heel soms wel, maar die doet genoeg verkeerd om terecht wissel te zitten. Af en toe is hij onhoudbaar en technisch geniaal, maar te vaak lui en niet gefocust

11 maart 2015 om 13:53

Kishna staat qua techniek en overzicht alleszins nog veel dichter bij Manu dan bij de namen die hierboven worden genoemd

11 maart 2015 om 14:01

Manu is voor een prof echt de absolute ondergrens qua techniek en Kishna heeft een gave techniek. Overzicht heb je misschien gelijk, maar techniek staat Kishna dichter bij Messi dan bij Manu. Die kan niet eens een voorzet aannemen. Ballen stuiteren echt alle kanten op. En op techniek een man voorbij kan hij ook niet. Buiten beuken en afronden kan hij er eigenlijk niks van.

11 maart 2015 om 14:09

Daar doe je hem toch echt mee tekort. Manu is meer een type Suarez dan Messi, dat ben ik me je eens, maar Manu heeft een goed schot en laat zien in de allerkleinste ruimtes nog tot een schot te kunnen komen. Ik denk dat we techniek te vaak verwarren met zinloze scharen en trucjes. Als je bijvoorbeeld die eerste goal van Manu zag, dat Feyenoord zich plaatste voor de voorronde CL, daar zit wel degelijk een dosis techniek bij. Het is misschien geen stylist, maar hij heeft wel degelijk een functionele techniek.

11 maart 2015 om 14:10

Ik durf te wedden dat als je de momenten van opwinding bij zowel Kishna als Manu over een hele wedstrijd gaat optellen, het bar weinig scheelt. Manu is minder handig met de bal, maar zijn 'beuken en afronden' zijn wel levensgevaarlijk. Ik ben wel fan zo'n opportunist, van mij hoeft het niet allemaal op z'n 'Kisha's'.

11 maart 2015 om 14:40

@josephius
Ten eerste heb ik geen gekleurde mening, want ik ben niet voor Feyenoord of voor Ajax. Ten tweede heb ik niks gezegd over spelers waarbij je opveert.. Ten derde ben je lachwekkend bezig als je vind dat Kishna qua techniek dichterbij messi staat dan bij Manu.

11 maart 2015 om 14:55

Daar ging het artikel over, over spelers waarbij je als kijker opveert als ie aan de bal is. Dus als je daar niet op reageerde was het dus ontopic en derhalve onnodig. Ik vind de opportunistische manu wel een leuk spelertje en tot nu toe niet minder dan Kishna, maar dat was de discussie niet. Het ging over techniek en die heeft Manu amper vind ik. Zo zijn zijn balaanname, actie en voorzet allen heel erg matig vind ik. Heb hem vorig jaar vaak zat in Leeuwarden zien spelen en vond hem eerlijk gezegd maar een blind paard dat heel veel compenseerde door zijn jnzet, fysiek en drive. En voor Cambuur was dat ook zeker goed genoeg. Voor een team dat kampioen wil worden heeft ie als basisspeler toch veel te weinig sterke punten?

11 maart 2015 om 15:11

Ten eerste moet jij de definitie van ontopic maar even nazoeken.
Als jij mijn eerste reactie leest en begrijpt dan snap je dat ik hetgeen wat Vink (in het artikel) zegt nogal onvergelijkbaar. Hij vergelijkt namelijk Kishna met Messi, Iniesta en Neymar. Dat is voor mij een andere orde van grootte..

Goede speler hoor Kishna, zie hem ook wel de stap naar een mooie club maken. Maar de absolute top, dat vraag ik me af. Waar de vergelijkingen met Messi vandaan komen is mij echt een raadsel.

11 maart 2015 om 13:34

Lezen dan weet je het.
Is ook een speler waarvoor je naar het stadion komt.

11 maart 2015 om 15:51

Hij doelde niet op de kwaliteiten maar meer om de amusementswaarde. Het zijn allemaal spelers waarvoor je naar het stadion komt. Het ene moment zijn ze dramatisch en lopen ze maar een beetje over het veld, maar het andere moment maken ze een geniale actie. Natuurlijk kun je kishna's kwaliteiten niet vergelijken met Messi.

Inderdaad je komt voor hem echt naar het stadion.
Echt een geweldig talent.
Moet alleen constant worden.

Off: irritante reclames word ik gek van vz.
Begrijp dat jullie geld willen verdienen maar dat moet niet ten koste van de kwaliteit gaan.

11 maart 2015 om 14:07

Van wie moet dat niet? Zonder geld is er ook geen kwaliteit. Dus wat heb je liever?

11 maart 2015 om 14:43

Kwaliteit is op vz sowieso ver te zoeken, dus doe dan maar zonder

In dit artikel ook weer, Vink coach van Jong Ajax vorig seizoen? Dat was Groenendijk, Vink was trainer vd A2 vorig seizoen. Kreeg wel Kishna onder z'n hoede idd, maar was toch echt 2 seizoenen geleden voor het laatst coach van Jong. Hij heeft namelijk geen diploma betaald voetbal en mag zodoende (van Leo B) Jong niet coachen, die moet heel stil in een hoekje vd dugout zitten.

11 maart 2015 om 15:14

Moet daarom terwijl ik aan het typen ben in een keer een reclame van netnix voorbij komen?

11 maart 2015 om 16:23

Heel irritant inderdaad, net als die filmpjes die automatisch starten en al die ajax rubrieken bij ieder artikel.

11 maart 2015 om 14:12

Voor die ene mooie actie per wedstrijd van Kishna zou ik niet naar het stadion komen hoor. Mooie voetballer met veel potentie, maar juist daarom is het jammer dat hij eigenlijk weinig laat zien.

11 maart 2015 om 15:13

Je moet niet alleen de acties zien van hem.
Hij heeft ook een goed overzicht en kan ook steekpasses geven.
Volgens mij heeft hij voor de tijd dat hij speelt ook best veel assists gegeven.

Helaas omringt Kishna zich graag met mensen die hem naar de mond praten ipv adviseren harder te werken en meer te focussen. Ze zijn in kamp Kisna in gedachten al wereldgoals aan het maken in Turijn terwijl hij bij Ajax niet onomstreden is. Gewoon bijtekenen tot minimaal 2018 en hard werken anders is het nog voor 2018 einde ambities en knokken bij middenmotors

VZ kom op: hoezo dreigde hij met een vertrek, dat heeft hij nooit gezegd, ook niet via Raiola. Er is altijd duidelijk aangegeven dat wat Raiola zei zijn mening was, niet die van Kishna. Er dus helemaal niet gedreigd met een vertrek, zeg dat dan ook niet.

On: kan grote worden, maar dan moet hij wel stappen blijven maken en minder grillig worden, maar talent is er zeker.

11 maart 2015 om 13:40

Raiola als zaakwaarnemer hebben staat onderhand gelijk aan dreigen met vertrek elke keer als een speler een keer op de bank zit

11 maart 2015 om 13:54

Denk wel dat Kishna er iets mee te maken heeft, anders had hij wel hetzelfde gedaan als Vilhena. Die ontsloeg Raiola toen die dreigde met een vertrek.

11 maart 2015 om 14:55

Ja want iets zeggen waar je het niet mee eens bent staat gelijk aan ontslag... Hoeveel werkgevers heb jij dan al niet gehad? Of ben jij zo schijnheilig dat je je baas standaard naar de mond lult, terwijl je stiekum een andere mening hebt? Je kunt prima een verschil van mening hebben zonder dat je een onwerkbare situatie creëert..

11 maart 2015 om 15:06

Ja, bedenk hier even wie de baas is en wie de werknemer, volgens mij zie je dat namelijk verkeerd. Kishna is de baas, Raiola zijn werknemer. Raiola moet zich inzetten voor Kishna, en een conflict met de trainer (zoals hij probeerde bij Vilhena) is niet iets waar je als speler bij gebaat bent. Dan is hij niet in jouw belang bezig en kan je hem dus de zak geven, wat Vilhena dus ook deed, maar Kishna blijkbaar niet. Wellicht vindt Kishna het wel in zijn belang om de verhoudingen op scherp te zetten.

Wat een verschrikkelijke domme vergelijking,tuurlijk is het zo dat jonge spelers
een dipje kunnen hebben,maar die spelers die die opnoemt zijn nog altijd vele klassen
beter met een dip dan een Kishna in vorm,kom op nou,opzouten die Raiola.
Het is een talent,niet meer als dat en vrees dat het altijd zo zal blijven.

11 maart 2015 om 14:02

Je weet dat het Gery Vink is die dit zegt en niet Raiola hè?

Ik vind het wel dat Raiola zo bescheiden is over zijn spelers.

11 maart 2015 om 14:09

Ik vind dat alle citaten in dit artikel van Gery Vink afkomen, en niet van Raiola.

11 maart 2015 om 14:18

Zie de eerste alinea. En de vele uitlatingen van Raiola dat hij rijp is voor een topclub in het buitenland.

Ik word een beetje moe van die hele hype rond Kishna. Ja hij heeft talent en is de laatste tijd goed bezig, maar we moeten niet gaan overdrijven. Iedereen praat elkaar maar na, maar als je er even bij stil staat zal je de conclusie trekken dat dit echt niet een nieuwe wereldtopper wordt.

Depay laat al dik anderhalf jaar lang een hoger en constanter niveau zien, maar dan moet ik natuurlijk ook zeggen dat Depay gewoon top is. JP Boetius van Feyenoord kreeg ook alle lofzang, maar kijk eens waar hij nu staat? Hij stelt hedendaags niet zoveel meer voor. Kishna is nu niet heel veel beter bezig dan Boetius toen, plus nog eens minder constant.

Zijn zaakwaarnemer is dit gedoe begonnen, maar mocht hij bij Ajax vertrekken zit ik er echt niet zo mee hoor. Waar anderen hem met Messi, Ronaldo etc vergelijken, of roepen dat het een nieuwe sterspeler is, blijf ik gewoon nuchter. Hij laat zien dat hij kan voetballen, maar is dit seizoen niet eens zeker van een echte basisplaats. Ik moet het nog zien als Fischer terug is!

Andersen kreeg ook een gouden toekomst voorspelt, we weten hoe dat nu zit; compleet andersom.

Je hoeft bij Ajax 3 goede wedstrijden te spelen en je bent eennieuwe ruwe diamant die alleen nog bijgeslepen moet worden.

Daarnaast vergelijkt Gery Vink appels met peren. Wil hij goede vergelijkingen maken of spelers opnoemen die daadwerkelijk uit de shit gekropen zijn, moet hij Van der Wiel of Blind noemen, of misschien nog wel Boilesen die weliswaar wisselvallig presteert, maar ondanks alles wel alles doorstaan heeft. Kishna heeft medisch gezien tevens een wat minder leuk verleden.

Nee, voor mij is Kishna niet de nieuwe wereldster die we volgens velen elk jaar bij Ajax hebben. Moet ik er toch een noemen, zeg ik El Ghazy.

11 maart 2015 om 14:02

Ik zou eerder bazoer zeggen hoor niet normaal wat hij al laat zien op 18 jarige leeftijd.

11 maart 2015 om 15:48

Lol er is bijna helemaal niemand die Kishna hyped. Alleen Raiola doet dat. Iedereen ziet dat hij talent heeft maar of dit het is en blijft dat weet niemand.

Kishna is tot nu toe nog teveel een mooi weer voetballer. Als het bij hem loopt staat er geen maat op en passeert hij verdedigers alsof ze er niet staan. Maar als het om een vechtwedstrijd gaat zal kishna de eerste zijn die daar niet in meekan. Hij is niet iemand die veel vechtlust heeft of de hele wedstrijd achter de rechtsback aanholt. Ook is hij te vaak onzichtbaar in wedstrijden waarin hij veel meer kan laten zien dan hij doet.

Alsjeblieft zeg. Kishna vergelijken met messi, iniesta en neymar... Pfff, Amsterdamse arrogantie ten top.

Ik heb nog in de jeugd tegen dit mannetje gevoetbald, enorm talent toen al

Kishna tja.. ik wil t allemaal nog wel eens zien want hij zal best heel goed zijn , maar om hem samen in een rijtje te noemen met deze jongens gaat te ver. mag de schoenveters op dit moment nog niet eens strikken want ook al heeft Depay een terugval hij blijft scoren en belangrijk zijn. daarbij heeft hij ook meer zelfkritiek dan dat Kishna heeft.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren