Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'PSV gaat nog zeker drie à vijf Nederlandse jeugdspelers aantrekken'

Laatste update:

PSV heeft als doelstelling om de helft van de A-selectie in de toekomst uit zelfopgeleide spelers te laten bestaan. Het niveau van de jeugdopleiding moet daarom omhoog en Art Langeler vindt het geen probleem om talenten bij andere profclubs weg te halen. Gianluca Scamacca werd overgenomen van AS Roma en vorige week tekende Laros Duarte van Sparta Rotterdam een contract bij PSV.

/

Volgens Langeler zal het hier niet bij gaan blijven. "We zullen niet nalaten om uitzonderlijke talenten te halen als we die zelf voor die posities niet in huis hebben", zegt de hoofd jeugdopleiding van PSV in gesprek met De Telegraaf. "Ik verwacht dat we de komende tijd nog zeker drie à vijf Nederlandse jeugdspelers aan zullen trekken."

Op het moment zijn 11 van de 24 selectiespelers van PSV door de club zelf opgeleid, maar de meeste van deze spelers zitten voornamelijk op de reservebank of zelfs op de tribune. Alleen Memphis Depay en Jeroen Zoet zijn zelfopgeleide sterkhouders in het elftal van Phillip Cocu.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Goede zaak, wanneer je ze zelf niet in huis hebt zal je om je heen moeten kijken. Andere clubs laten het ook niet na wanneer ze een goede speler bij PSV weg kunnen plukken, het werkt dus gewoon 2 kanten op.

11 maart 2015 om 10:02

Het is toch gewoon van alle tijden, dit soort dingen. Het is nooit anders geweest. De grotere ploegen halen weg bij de kleinere, nationaal en anders internationaal.

Sparta heeft een ijzersterke jeugdopleiding en die zijn dus vaak het slachtoffer. Dat is balen voor hun, maar indirect plukken ook zij er natuurlijk de vruchten van. Er zal bij Sparta ook niemand zijn die denkt dat dit soort uitzonderlijke talenten bij Sparta blijven en vanuit daar ooit voor 20 miljoen naar Engeland gaan.

Ik vind wel dat er meer gedifferentieerd mag worden in de opleidingsvergoedingen. Neem nou een speler als Willems, als die straks voor 15 miljoen wordt verkocht krijgt Sparta een paar ton. Dat vind ik (als PSV supporter!) eigenlijk wel oneerlijk. Daar mag best wel een 20% regeling voor zijn, of een sterkere opbouw op basis van leeftijd waarop iemand is overgestapt naar een andere jeugd. Een jeugdspeler die tot zijn 17e bij Sparta heeft gespeeld moet de club natuurlijk aanzienlijk meer opleveren bij een transfer dan iemand die al in de F-jes is weggeplukt.

11 maart 2015 om 10:11

Ik ben het wat dat betreft 100 procent met je eens. Sparta krijgt van iedereen de credits dat ze een fantastische jeugdopleiding hebben, alleen hebben ze daar zelf niet bijster veel aan. Jeugdspelers worden vaak al weggekaapt voordat ze hun debuut kunnen maken en ze houden er financieel weinig aan over. Ik zou het ook toejuichen dat er een andere regeling komt als het gaat om het weghalen van jeugdspelers. Ik denk alleen dat dit lastig te realiseren is aangezien ze zo jong nog geen contracten hebben.

11 maart 2015 om 10:17

Geen contract, maar wel een periode van inschrijving waar je iets aan op kunt hangen. Natuurlijk is er al een opleidingsvergoeding, maar die zou veel hoger moeten zijn dan nu en gebaseerd op het aantal jaren dat iemand ergens heeft gespeeld. Op die manier kunnen ook amateurverenigingen veel meer de vruchten plukken van hun werk.

11 maart 2015 om 10:22

Precies. Men begint hier dan altijd heel leuk een 'ja maar Ajax/PSV/Feyenoord' discussie, maar elke club haalt zijn jeugdspelers ergens vandaan. En omdat nu eenmaal niet alle clubs even groot of sterk zijn, hebben we te maken met een piramide. Van alle tijden en alle clubs zijn er schuldig aan, al is schuldig eigenlijk niet het juiste woord.

11 maart 2015 om 10:35

Nee, het is een voorwaarde tot overleven. En de ene keer spot en haal/koop je een talent van 9 jaar (hendrix) en een andere keer één van 15/16 (scamacca, Duarte, Willems) en dan weer een keer eentje van 19 (maher).

Het maakt allemaal niet uit. Jeugdscouting is net zo goed een onderdeel van je jeugdopleiding. Je moet weten wat je rond hebt lopen in je jeugd en dat aanvullen op het juiste moment. Daar is PSV nu druk mee bezig, Ajax heeft die slag twee jaar geleden gemaakt met een blik Denen en vult daar ook nog steeds bij aan.

En als je ziet dat jeugd niet doorbreekt (om wat voor reden dan ook) dan moet je de knip trekken en ervaren spelers halen. PSV neemt die stap misschien iets te snel, Ajax wacht er misschien weer iets te lang mee. Maar in de regel doen beide clubs exact hetzelfde, het grootste verschil is alleen dat Ajax al veel langer bezig is met een focus op eigen jeugd en daar dus net wat meer doorbreekt nu en de focus er ook iets meer op ligt.

11 maart 2015 om 10:53

Wat jij aangeeft klopt inderdaad. Ik heb een beetje het idee dat veel leden hier op VZ niet zo goed doorhebben waar het om gaat. Het streven is namelijk altijd om een zo sterk mogelijk eerste elftal op te kunnen stellen. Bij PSV is dit decennia lang gelukt met (vooral) spelers die van buitenaf gekocht werden. Tegenwoordig is dit financieel bijna niet meer op te brengen en gaat dus ook PSV zich toeleggen op het halen van jongere (en dus veel goedkopere) spelers.

Of dit dan wel of geen 'eigen' jeugd is doet er totaal niet toe en het is ook niet noodzakelijk (en onrealistisch) om wekelijks 11 spelers op te stellen die vanaf de F-jes bij de club rondlopen. Het is echter wel de goedkoopste oplossing om spelertjes al zo jong mogelijk bij de club te hebben en ze zelf te vormen en op te leiden. PSV ligt hierin nog wat achter en zijn hier hard mee aan het werk. Wat dat betreft heb ik veel vertrouwen in Langeler en ben ik blij dat hij bij de club zit.

Ik blijf echter wel van mening dat je in dit beleid niet moet doorslaan en nog wel steeds spelers moet blijven halen die zichtbaar beter zijn, op het moment dat ze financieel haalbaar zijn. Het maakt in die situatie ook niet uit of de speler dan 15 of 28 is vind ik, kwaliteit telt en voor je eerste elftal wil je zo veel mogelijk kwaliteit om zo goed mogelijk te presteren.

11 maart 2015 om 11:34

Ik dacht meer aan subsidies vanuit de Knvb, waar clubs als Ajax Psv en Feyenoord weer bijdragen aan leveren. We moeten als land zijnde alles op de jeugd blijven gooien. Goed dat Psv deze doelstelling ook heeft. Zo kunnen we als competitie zijnde inspelen op de stijgende transferbedragen in het buitenland.

Ik ben het wel met je eens dat clubs als Sparta er meer geld voor terug moeten krijgen, zo houden die ook de motivatie om in de jeugd te investeren.

11 van de 24 is al mooi, als er daarvan 4/5 zouden spelen doe je het gewoon erg goed. Denk dat het goed is om rond te kijken naar goede spelers voor jeugdopleiding, laat ze maar concurreren komen de beste naar boven.

11 maart 2015 om 10:06

Dit dus. Ik snap het gezeik op PSV ook niet. Men is pas 2 jaar geleden begonnen met het voornemen om 50% eigen jeugd in de selectie te hebben, bij de aanstelling van Cocu. Ze hebben gewoon al ongelooflijke stappen gezet op dit vlak.

Jeugd moet nu eenmaal opgeleid worden en feit is dat met name de B-jeugd van PSV momenteel onder de maat is en daar moet aangevuld worden. Die jongens die ploppen niet zomaar uit de grond, die moeten ergens vandaan komen. Dan kun je gaan scouten bij de buren in de C en D, maar je zult ook rechtstreekse versterkingen voor de huidige B en A moeten halen om daar het niveau ook op te krikken.

En dan heb ik liever dat PSV zoveel mogelijk in Nederland die spelers ophaalt, dan dat ze een blik scandinaviërs opentrekken of weer een pallet Oostblokkers op de vrachtwagen laden.

11 maart 2015 om 10:41

Er komt altijd gezeik als het bij jouw club anders gaat als bij een ander, tegenwoordig lijkt het wel een schande als je geen eigen jeugd hebt en/of opstelt, en waarom? Omdat Ajax en Feyenoord er mee zijn begonnen moet iedere club het maar doen. Er zijn meer wegen die naar Rome leiden, en ook al is het niet jouw weg, dat wil nog niet zeggen dat een andere weg een verkeerde weg is.

Nou het zal mij aan mijn reet roesten hoe welke club dan ook zijn beleid maakt, of wie waar opgesteld wordt, gaat bij mij maar om 1 ding en dat is kwaliteit, liever de Jong als Locadia en liever Gutiérrez als Brama.

Iedereen schijnt te vergeten dat ook spelers opleiden geld kost. Ajax stopt dacht ik jaarlijks 5 miljoen in de opleiding, stel dat er 5 spelers per jaar doorbreken, dat betekent dat 1 speler zo'n 1 miljoen kost, voor 7 ton hebben ze bij Twente Chadli gekocht, en ook de Jong koste toen nog geen miljoen.

11 maart 2015 om 10:53

Eens. Maar natuurlijk zie ik graag jongens uit de eigen regio of anders Nederlanders, omdat dat toch doorwerkt in hoe sympathiek een club overkomt.

Aan de andere kant, liever een sympathieke buitenlander als Gomes dan één nietszeggend figuur als Cillessen. Zo werkt het dan ook wel weer.

11 maart 2015 om 11:19

Ach het maakt mij echt niet uit waar een speler vandaan komt, zeker bij het clubje dat ik supporter ( Twente) zijn het toch vaak de buitenlanders die publieks lieveling werden, Sørensen, Grujić, Prince Polly, Ruiz, en ook liever een big smile van Nkufo, dan een vingertje van Castaignos.

11 maart 2015 om 13:01

Twente als voorbeeld lijkt mij niet aan de orde. Die club heeft op veel te grote voet geleefd en gaat dat nu duur betalen. Psv moet lekker doen wat ze willen. Net zoals alle andere clubs. Maar nooit meer klagen over andere clubs die spelers bij hun weghalen.

11 maart 2015 om 21:18

Het was volgens mij zelfs meer iets van 8 miljoen, maar dat is natuurlijk niet alleen spelers(aankopen) en salaris, maar ook faciliteiten en dat soort fratsen.
Ik vind een jeugdopleiding een heel mooi iets, maar ik ben wel van mening dat kwaliteit en sportief succes van het 1e op nummero uno moet staan.

Sparta wordt aardig leeg gekocht.
Komen veel jonge talenten vandaan.

Hoe kunnen ze die Gianluca Scamacca nou een jeugdspeler noemen over 2 jaar? Net als dat Ajax al die Denen jeugdspelers noemt. Die gozer is door Roma opgeleid, niet door Psv.

11 maart 2015 om 09:47

Hij speelt toch in de jeugd van Psv? Wat is het dan?

11 maart 2015 om 10:37

Ik noem het ook geen jeugd. Willems ook niet en die scandinaviers van Ajax ook niet of een Bazoer. Ik vind het totaal niet erg als we een PSV zouden zien zonder een speler uit eigen jeugd, als ze maar verbonden zijn met de club en fans. Kijk naar Guardado. Die zie ik veel liever dan een jeugdspeler die het niet aankan.

Jeugd of geen jeugd, het gaat er gewoon om wat er uiteindelijk op het veld staat.

Kan hier misschien een discussie komen over wat eigen jeugd is en wat niet?

Hoop wel dat het een beetje netjes blijft tussen de topclubs onderling, maar ook richting de mindere clubs met wel een goede opleiding als een Sparta. Je hoeft elkaar niets te gunnen, maar dat graaien naar elkaars jeugdspelers en stiekem benaderen vind ik niet echt kunnen.

11 maart 2015 om 09:58

Ik zou zeggen als ze voor hun 16e zijn gehaald en al meer dan 3 jaar voor de club spelen het als eigen jeugd gezien kan worden. Alles wat daarna komt is gewoon een aankoop en geen eigen jeugd.

11 maart 2015 om 10:00

Waarom 16? Waarom niet 14,5? Of 17-? Waarom is het dan meteen een aankoop als je te oud bent? Leer je niets meer in de B? Ik denk dat je in de B juist heel veel leert op het tactische gebied en fysiek groei je ook vaak als een malle. Telt dat niet meer mee met opleiden? Waarom worden die laatste drie/vier jeugdjaren zo onbelangrijk gemaakt?

11 maart 2015 om 10:20

Hier kan je een eindeloze discussie over voeren.

Misschien dat de start leeftijd niet persee 16 hoeft te zijn. Ik denk echter wel dat je minimaal 2/3 jaar nodig hebt in een opleiding om te kunnen stellen dat die opleiding invloed heeft gehad op je spel.

Stel een speler speelt vanaf zijn 10e bij Psv, maakt een stormachtige ontwikkeling door intensieve training en begeleiding bij PSV en kiest op zijn 16e om naar Ajax te gaan.

Daar debuteert hij een jaar later in de hoofdmacht. Vind je het in dit geval dan daadwerkelijk een product van de opleiding van Ajax? Ik vind het eerder een aankoop. Volgens mij leert een speler van zijn 10e tot zijn 17e meer dan in dat laatste jaar bij Ajax.

Voetbalzone voegt ook weer een eigen gemaakt stukje toe en faalt meteen.

"op het moment zijn 11 van de 24 selectiespelers van PSV door de club zelf opgeleid,"
Wanneer is een speler een opgeleid door een club?

Overigens tel ik er 10 van de 24 of je moet Willems er bij rekenen die speelt sinds zijn 16-17 bij Psv.
Maar deze staat weer niet bij zelfopgeleide sterkhouders?

11 maart 2015 om 10:14

Nounou, wat een faal zeg. Ze zitten er ééntje naast....

Daarbij is de selectie natuurlijk dynamisch. Jij weet niet van welke 24 spelers ze uit zijn gegaan. Als je kijkt naar het overzicht op de PSV-website, dan zijn het er zelfs maar 9 van de 24 (10 als je Willems mee zou tellen). Maar dan heb je het over de selectie bij aanvang van de competitie.

Locadia
Depay
Ritzmaier
Vloet
Brenet
Willems (twijgelgevalletje)
Tamata
Hendrix
Zoet
Bertrams

Je zou dan Schaars kunnen schrappen uit de selectie en met wat fantasie Bergwijn toe kunnen voegen, want die sluit regelmatig aan. Dan kom je op 10 (11 met Willems). Maar volgende week kan het weer anders zijn als Paal een keer aansluit.

11 maart 2015 om 14:14

bakalli staat ook gewoon op de payroll. en op het begin koch ook.

11 maart 2015 om 17:32

Payroll betekent niet dat ze bij de selectie zitten....

sorry hoor, maar hoe kan je anders een speler eigen jeugd noemen als ze nog in hun pamper rondlopen!!! een speler die je vanaf zijn 15 a 16 binnen haalt is gewoon eigen jeugd. zoals bij Bazoer hij kwam bij ajax toen hij 16 was en dat hij binnen 2 jaar in de eerste speelt is zijn eigen verdienste. Vroeger debuteerde je pas in de eerste als je 19+ was, tegenwoordig kan het al als je 17 bent.

11 maart 2015 om 09:56

Sorry hoor maar Bazoer is dus echt geen eigen jeugd. Die is 1,5 jaar geleden pas overgenomen door Ajax.

11 maart 2015 om 10:14

1.5? bijna 2.5 nu jaja tijd gaat snel. Officeelnog een half jaar en het is een eigen opggeleide speler van Ajax volgens de regels van de uefa. Maar ik heb het niet zo op dat geneuzel. Bazoer is gewoon jeugdspeler die bij meerdere clubs is opgeleid. Harstikke prima overal steek je wat op.

11 maart 2015 om 10:15

dat vind jij, maar ik niet. hij heeft toch 2 jaar in jeugd bij ajax gespeeld en dat maakt je jeugdspeler. Maar misschien moet ik even het woordenboek erbij pakken: een jeugdspeler is een speler die in de jeugd heeft gespeeld.

11 maart 2015 om 10:28

@tulpen

Hoe kan hij over een half jaar nou ineenkeer eigen jeugd worden? Hij speelt niet eens meer in de jeugd maar zit al bij het 1e elftal.

Bazoer is inderdaad iin jeugdspeler die professioneel bij PSV en Ajax is opgeleid. Maar dit is geen eigen jeugd.

11 maart 2015 om 10:36

Als Bazoer klakkeloos was overgenomen en doorgebroken was als verdediger had ik je misschien gelijk gegeven. Maar ajax heeft Bazoer als verdediger gehaald en vervolgend omgetoverd tot middenvelder. Dat noem ik wel degelijk opleiden. Ze hebben hem namelijk een aanvallender spel aangeleerd.

Daarnaast vind ik de hele discussie van wel/niet jeugdspeler maar onzin. Leren de meeste spelers niet juist tussen hun 15/18de echt na te denken over het spel zelf in plaats van te leunen op talent? Als je dan spelers rond die periode aantrek vind ik dat je mag spreken over opleiden, aangezien je ze in die periode veel meer leer over hoe het spel werkt en tactiek.

11 maart 2015 om 10:45

Niemand zegt ook dat ajax die spelers niet opleid.

Echter is het probleem wat ik heb de arrogantie van veel ajacieden die roepen dat hun opleiding zo werelds is terwijl de meeste spelers in hun jeugdopleiding lopen gewoon grote talenten zijn ergens anders zijn weggeplukt.

Deze talenten wordt wat bijgeleerd en worden 1 of 2 jaar later naar het eerste doorgeschoven. Zeker credits voor de opleiding van Ajax en wat toegevoegde waarde, maar het is echt niet zo dat er wonderen vericht worden en dat alle credits voor Ajax zijn als zo'n speler het maakt. En dat is wel wat veel Ajax supporters zich toeieigenen. Zie Bazoer, El Gazi etc.

Er wordt bij Ajax simpelweg goed gescout, veel geinvesteerd en een goed toekomst perspectief geboden voor jonge talenten, niet meer en niet minder.

11 maart 2015 om 10:47

@panerai

Hier spreek je jezelf wel tegen, want hierboven heb je over dat speler die je voor hun 16 verjaardag haalt eigenjeugd genoemd mogen worden en Bazoer was nog geen 16 toen hij bij Ajax kwam. Maargoed jij zal toch weer een smoes hebben.

11 maart 2015 om 10:49

Bazoer was al 16 toen hij bij Ajax tekende. Hij heeft namelijk meteen een prof contract getekend bij Ajax. Hij is dus helemaal niet voor zijn 16e naar Ajax vertrokken maar op zijn 16e.

11 maart 2015 om 11:02

dan nog

11 maart 2015 om 11:43

Wanneer je tussen je 15e en je 21ste 3 jaar voor een 1 club actief bent geweest ben je door die club opgeleid. Of je het nou wil of niet hij is dus door Ajax opgeleid. Daar doet dus niks dat hij al een tijdje in het eerste zit. Zijn opleiding gaat immers ook gewoon door. Nogmaals het is door de Uefa bedacht en je kunt er over twisten wat je wil maar het zijn de enigste regels die ik ken om iemand officieel een opgeleide speler van Ajax of wat dan ook te noemen.

En eigen jeugd wat is nou eigen jeugd. Ze worden niet op de Toekomst of Herdgang geboren. je zal ze ooit een keer moeten scouten of ergens vandaan halen. 1 van de weinigen die dan voor dat predicaat in aanmerking zou komen is Deley Blind aangezien vader Danny toen nooit ergens anders is geweest als bij Ajax.

11 maart 2015 om 11:55

Hij speelde in de jeugd bij PSV het laatste seizoen ook meestal op het middenveld.

11 maart 2015 om 12:11

Maar dat klopt dus niet. Want Bazoer speelt nu toch in Ajax 1 en toch niet meer in de jeugdopleiding?? Dus dan is van opleiden toch geen sprake meer??

Dus dan zou Willems ook als eigen jeugd bestempeld kunnen worden?

11 maart 2015 om 17:06

Volgens mij ook Roel. Het was volgens mij ook de bedoeling dat hij samen met Hendrix naar de selectie gehaald werd als Verdediger/middenvelder. Daar zou dan verder gekeken worden welke positie ze het best zou liggen. Cocu heeft dit destijds ook besproken met deze jongens. Helaas voor PSV was Forza actief bezig op de Herdgang.

Als je spelers koopt , dan heb je ze niet zelf opgeleid.

11 maart 2015 om 09:57

Maar een jeugdspeler koop je dan ook niet. (is ook niet toegestaan). Een club nodigt zo een speler uit voor zijn opleiding. vanaf 16 jaar mag er pas een contract aangeboden worden.

En dit topic gaat over jeugdspelers.

Ik vind het van een ongekende treurigheid dat dit gebeurt tegenwoordig. Het wordt ook als maar meer. Als een visser die z'n net maar over de hele zeebodem trekt en denkt

Helder verhaal en niets mis mee! Neem aan dat alle clubs die deze mogelijkheden hebben dit doen.

De definitie "eigen jeugd speler" blijft een hele vage.
Ik ga er altijd maar vanuit dat een speler een door een BVO zelf opgeleide speler is als het de eerste BVO is waar hij speelt. Het is natuurlijk veel makkelijker om een speler bij bijvoorbeeld Sparta uit de jeugd te hengelen dan bij een amateurclub. In het eerste geval heeft Sparta het voorwerk (scouten en opleiden) al gedaan en zal het niet van de club waar hij heen gaat afhangen of hij het betaald voetbal gaat halen.
Zo zijn er voorbeelden te over die ik zelf niet als eigen zie. Wijnaldum en Mulder bijvoorbeeld vind ik geen eigen jeugd van Feyenoord. Een scheeplading Denen bij Ajax en ook Depay bij PSV vind ik geen eigen jeugd van Psv.

Maar dat is puur en alleen mijn mening en daar zal Langeler niet van wakker liggen

11 maart 2015 om 11:15

Als je een Depay al geen eigen jeugd meer vindt kan je de term 'eigen jeugd' beter afschaffen.

11 maart 2015 om 11:36

Als je alleen spelers "eigenjeugd" noemt die niet worden opgehaald bij andere Bvo's en dus bewust gescout zijn door de scouts van in het geval van Depay, Sparta is Depay inderdaad geen eigen jeugd. Dit is puur mij eigen interpretatie.
Volgens de normen van de Uefa hoeft een club eigenlijk alleen maar A en B junioren in de jeugd te hebben lopen aangezien een speler die 3 jaar in de jeugd speelt bij een club als eigen jeugd gezien wordt.

Ik snap aan één kant wel dat ze jeugd spelers halen.

Al missen ze blijkbaar wel de kwaliteit in de jeugdopleiding om zelf spelers op te leiden vanaf de F/E/D jeugd.

11 maart 2015 om 11:00

Maargoed een goede jeugdscouting is ook een strategie.

11 maart 2015 om 11:18

Noem jij eens 5 spelers bij de top 3 van Nederland die al sinds de F bij dezelfde club zitten? Ajax en Feyenoord hebben die ook nauwelijks hoor. Daar slaagt bijna geen één club in om daar een substantieel deel van de A-selectie mee te vullen.

Dat heeft niets met kwaliteit van de jeugdopleiding te maken. Het is gewoon simpele kansberekening dat de kans heel klein is dat een jongetje van 6 dat zich meldt bij je poort genoeg talent en werklust blijkt te hebben om de top te halen. De kans dat die jongen zich meldt bij Brabantia, Lew, Woenselse Boys of Wodan is gewoon groter dan dat hij zich bij PSV meldt op die leeftijd.

11 maart 2015 om 17:51

Feyenoord: Clasie, Boetius, Karsdorp, Kongolo, Vilhena. Zij kwamen alle 5 voor hun 10de jaar bij Feyenoord.

Dan heb je ook nog spelers als Rekik, Bruma en Ake, die ook voor hun tiende bij Feyenoord speelde

Alleen depay en Jeroen Zoet? Hendrix heeft ook gewoon een basisplaats als hij fit is..

Er zal wel een stormloop op Iphones komen om naar deze 'psv' talenten te kunnen gooien. ;p

Wat een gezever elke keer over spelers die wel of niet eigen jeugd zijn. Volgens mij gaat het erom dat je eind van het jaar de meeste punten heeft (en nee dit is geen steek onder water naar de Ajax supporters) en of dit dan gedaan is door middel van kopen of door middel van opleiden dat is de zaak van de club zelf.

De ene club is goed in opleiden en de andere club heeft een beter aankoopbeleid. Nou respecteer elkaars manier van werken en ga niet heel de tijd zielig lopen doen over dat de ene club een speler meer uit eigen jeugd heeft dan de andere.

En maar janken als mancity chelsea barca madrid juve etc etc jeugd spelers bij hun weghalen!!!!!!

11 maart 2015 om 13:06

Precies en nu kun je dit artikel voor eeuwig gebruiken om ze de mond te snoeren! :D

het lijkt wel of er mensen zijn die er niet blij mee zijn dat psv weer een stapje bijzet om dichter naar de top te groeien. er zijn vergaderingen met de hele top van Nederland om het voetbal beter te krijgen .en dan gebeurd er iets dan krijg je de hele waslijst hierboven naar je kop geslingerd .
de ene reactie is nog zieliger als de ander. alleen hun club doet het goed en de rest is niks. de Kalverstraat loopt door tot Kopenhagen allemaal eigen jeugd die Denen .maar goed.messi komt ook niet uit spanje. hij schopt ze er in in bij Barcelona .en dat is aan het einde het belangrijkste.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren