Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Keane kijkt ogen uit: ‘Blind, man, dat was gewoon echt schandalig’

Laatste update:

Roy Keane was maandagavond teleurgesteld over de manier waarop Manchester United in de FA Cup werd geëlimineerd. De ploeg van Louis van Gaal verloor in eigen huis met 1-2 van Arsenal. Antonio Valencia ging bij beide tegendoelpunten in de fout, terwijl Daley Blind er niet in slaagde om Alex Oxlade-Chamberlain te tacklelen in zijn voorbereidende werk richting Danny Welbeck. De ex-Mancunian maakte vervolgens het winnende doelpunt.

/

Keane keek zijn ogen uit. “Blind, Valencia, man, dat was gewoon echt schandalig”, zo nam de oud-middenvelder geen blad voor de mond. “Dat zijn kinderlijke fouten. Fouten waardoor je een wedstrijd kan verliezen. Belangrijke momenten in een wedstrijd en je weet wat er kan gebeuren als je een ploeg als Arsenal, met veel kwaliteit, al die vrijheid geeft. Het was gewoon te makkelijk, het was shocking. Gewoon schandalig.”

Keane gaat ervan uit dat Van Gaal veel kritiek zal krijgen na de eliminatie. “Maar geef die man een kans, twee of drie jaar. Veel fans weten niet hoe een voetbalclub moet worden gerund, en zeker niet een grote club als Manchester United. Ze hadden David Moyes veel meer tijd moeten geven, maar dat deden ze niet. Wat gaan ze nu doen? Opnieuw ontslaan en alles omgooien? Het kost gewoon tijd om veranderingen door te voeren.”

Keane weet waar het probleem ligt. “Het zou een catastrofe zijn als United niet bij de eerste vier eindigt. Het probleem van de mensen bij de club en oud-spelers is dat ze elke keer weer vergelijkingen trekken met teams van tien jaar geleden. Ze moeten vooruit kijken. Focussen op de huidige spelers, focussen op de manager. Ga achter de manager staan. Ik ben nog steeds van mening dat Manchester United dit seizoen in de top vier kan eindigen.”

Daley Blind maakt Manchester United niet beter

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Blind is een kat in de zak. Zoveel geld voor zo'n beperkte speler.

10 maart 2015 om 08:03

En wat vind je dan van die debielenaankoop van 40 miljoen euro voor die verdediger. Blind is niet in vorm sinds de blessure, komt wel weer.

10 maart 2015 om 08:10

Gast, Blind is een redelijke speler voor Ajax, niet meer. Hij heeft geluk dat Van Gaal een vriendendienst verleende aan Ajax en consorten. Deze jongen maakt nog niet eens zo heel veel fouten maar hij legt totaal geen risico in zijn spel.

10 maart 2015 om 08:10

Blind kwam gister gewoon echt veel tekort.
Veel balverlies, veel verloren duels, Te weinig snelheid.
Maar toch laat van Gaal hem erin staan, onbegrijpelijk

10 maart 2015 om 08:12

Ook voor zijn blessure was het al niets meer. Blind hoort niet bij United maar minimaal 2 niveautjes lager.

10 maart 2015 om 08:13

Gelukkig is die pas 19 die zal er wel komen. En blind is al 25. En moet er dus al staan.

10 maart 2015 om 08:16

Niets 'voor zijn blessure'. Hij was voor zijn blessure ook altijd al zo dramatisch. Ook toen hij nog bij Ajax speelde. Snap totaal niet dat hij naar United heeft kunnen gegaan. Blind komt letterlijk overal tekort.

10 maart 2015 om 08:16

Blind veel balverlies? Dan vraag ik mij of je de wedstrijd gezien hebt. Blind is een van de weinige spelers van United die constant aanspeelbaar zijn en balbezit houdt. Maar dat ziet Van Gaal ook wel, Blind zal er echt niet uit gehaald worden.

10 maart 2015 om 08:18

@De10

Ik kan ook geen balverlies lijden als ik steeds de bal naar de verdediging speel of naar de zijkant. Blind komt zwaar tekort.

10 maart 2015 om 08:25

En dat moment van 3 x bal kwijt in 1 min?

10 maart 2015 om 08:33

Ga aub de wedstrijd eens objectief terug kijken. Blind speelde echt niet goed. Hij heeft een hele goede pass in zijn voeten (lange bal) maar dat was het ook wel een beetje. Het zag er vaak klunserig uit bij Blind die bovendien veel te veel balverlies leed.

10 maart 2015 om 09:57

@de10

Ben ik met je eens.. heb niet de hele wedstijd gezien.. maar vond Blind toch ook wel goed spelen... aantal mooie passes naar voren, veel aanspeelbaar.

10 maart 2015 om 10:13

De 10, ga de wedstrijd is terug kijken. Blind was dramatisch en had heel veel balverlies.

10 maart 2015 om 12:17

Blind was erg slecht, kon duidelijk het tempo niet bijbenen en gaf zijn verdediging weinig dekking. Verloor zelfs een fysiek duel van Ozil!!

10 maart 2015 om 13:00

Dan heb jij de wedstrijd duidelijk niet gezien en praat je wat analitici na die ook weinig zien. Bijna alle passes van Blind gingen naar voren hoor, kan me nog een wereldpass herinneren op de stropdas van di Maria over 60 meter. Maar ja, zolang je balbezit hebt heb je aan Blind een goede maar dat Blind geen type a la Nigel de Jong is dat wisten we al.

10 maart 2015 om 16:04

ga je nou blind echt verdedigen met zn balletje breed elke keer?
veilig spel?
hij word vaak bekritiseerd in Motd en ff serieus he
als je bij Man U wil spelen dan hoor je in het kaliber Marco Reus te zitten, blind zal dat nooit lukken hij heeft alleen geluk dat Van Gaal bij Man u is gekomen anders hadden ze hem echt nooit gehaald

10 maart 2015 om 08:23

Even serieus. Blind kon net t niveau van ajax aan. Daar maakte hij al vaker fouten. Hij speelt altijd zo laf. Altijd een pass weer terug. Bijna nooit naar voren. Afschuwelijk om te zien. Terwijl een Clasie nu juist wel altijd naar voren speelt.

Zonder Van Gaal had hij ook nooit bij Manchester gespeeld.

Moyes micht minimaal investeren en kon meteen vertrekken. Van Gaal koopt er op los en nog steeds niks.

10 maart 2015 om 08:24

Het probleem met Blind is dat hij een veel betere voetballer is dan hij zelf denkt. Hij heeft een geweldige pass in huis die echt niet onder doet voor die van (bijvoorbeeld) Willems. Op het WK liet hij dat een paar keer fantastisch zien, onder andere met die bal op van Persie.

Echter, zodra Blind zonder vertrouwen speelt gaat hij balletjes breed en balletjes terug leggen. De stap naar Manchester is gewoon erg groot voor hem, niet voetballend, maar wel mentaal.

Als hij goed in zijn vel zit en vertrouwen heeft, dan neemt hij wel verantwoorde risico's en dan had hij die tackle gisteren gewoon wel uitgevoerd. Dan had hij misschien geel gepakt, maar dat was het dan waard geweest.

10 maart 2015 om 08:33

Als hij dat ook nog eens gaat denken dat hij goed is dan weet ik t al helemaal niet meer.
Gewoon absoluut niet Manchester waardig.

Hij moet van Gaal gewoon iedere dag zijn hoofd kussen dat hij hem naar een top club heeft gehaald.

Snap niet dat de managers van Van Gaal dit hebben toegelaten.

10 maart 2015 om 08:41

Vandaar dat United fans blind als beste aankoop van het seizoen zien zeker.

10 maart 2015 om 08:56

Blind is juist iemand die precies weet wat hij wel en niet kan. Wat heeft het vertrouwen van hem in zichzelf te maken met het spelen met of zonder zelfvertrouwen? Juist van een speler die zo overtuigd is van zijn eigen kunnen, zou je toch verwachten dat hij er niet zoveel omgeeft met welk vertrouwen hij speelt.

10 maart 2015 om 11:51

@lennonturbo: misschien zegt dat meer over de andere aankopen dan over blind.

Blind komt gewoon tekort voor de Engelse top. Op de een of andere manier kunnen veel (vooral ajacieden) dat niet hebben/zien. Gisteren liet hij het gewoon maar weer zien dat hij het niveau niet aan kan.
Hij is geen slechte voetballer, maar maakt United niet beter.

10 maart 2015 om 12:13

Uitendelijk is de gehele selectie van United ,op een enkeling na (De Gea, Rooney), niet goed genoeg voor de Engelse top. Dit artikel is gewoon makkelijk clicks scoren door VZ. Ook de poll is wel erg goedkoop. Deze site maakt langzaamaan een kunst van het verdraaien van woorden en mede daardoor het afzeiken van bepaalde spelers en clubs.

10 maart 2015 om 17:21

Ik vind het erg aardig dat je het voor Blind opneemt, maar als dat waar is wat zegt, dan komt hij zeker tekort voor de top.

Jezelf kennen en jezelf uitdagen is juist iets dat je in de top onder de knie hebt - heeft niks met leeftijd of ervaring te maken. Je hebt het of je hebt het niet.

Blind heeft het niet.

10 maart 2015 om 18:47

Dit was een slechte wedstrijd over een goed seizoen. Dat er nu pas wat over hem geschreven wordt in de media is kenmerkend. Die schrijven toch pas iets als iemand kritiek heeft. Positiviteit zie je maar zelden.

10 maart 2015 om 09:23

Fascinerend hoeveel mensen nog steeds op basis van enkele wedstrijden en nieuwsberichten precies weten dat Blind een slechte speler is. Inderdaad, Van Gaal zet een speler erin die zwaar tekort komt, zodat hij met het verlies van het team alle heisa over zich heen krijgt... Blind was vorig seizoen met afstand de beste speler van Ajax en is voetballend erg sterk. Dat weinig VZ leden een speler op zijn spel kunnen analyseren was al langer duidelijk. Als hij in 3 wedstrijden 3 keer scoort is het zeker de meest onderschatte speler?

10 maart 2015 om 10:18

Blind is één van de betere spelers bij Man Utd. Misschien zelf eens een wedstrijd kijken.

10 maart 2015 om 11:08

Makkelijk scoren van vz. Alleen blind in de titel zetten.. Blind is een prima speler in balbezit, het is geen de jong die kei hard de duels in gaat!

10 maart 2015 om 14:37

Mensen met geen verstand van voetbal zie ik alweer. Kijk even de statistieken en cijfers in de PL na. Als je dan nog een nee durft af te geven snap je het echt helemaal niet.

Blind is wel een goede speler maar niet echt United materiaal. Als je kijkt wat er bij andere topclubs rondloopt op zijn positie, die zijn echt wel wat beter. Als linksback kan hij misschien nog wat voor ze betekenen maar als middenvelder komt hij denk ik te kort.

10 maart 2015 om 08:24

Blind s altijd nog beter dan alle andere spelers van Man Untied die achterin staan. Jones, Smalling, Valencia waren echt nog veel slechter.

10 maart 2015 om 09:18

Zou kunnen maar dat maakt hem nog niet genoeg voor United. Op dit moment zou ik hem opstellen bij gebrek aan beter maar uiteindelijk moeten ze echt naar een hoger niveau toe willen.

Der word wel altijd gezeurd over blind en te veel betaald enzo.
Maar die di maria doet ook vrij weinig goed en die kostte 70 miljoen en daarbij zeggen ze geef hem aanpassingstijd, nou geef dat blind dan ook want die zijn tegelijk gekocht

Blind is gewoon goed genoeg. Alleen maar in resultaar denken, dat is wat men doet. Aantal weken geleden was t nog een geniale aankoop. Hoe dan ook maakt Blind United sterker, omdat hij een erg goede voetballer is, qua loopvermogen hoef je niks van m te verwachten.

10 maart 2015 om 08:16

Blind maakt united misschien een beetje sterker maar het niveau van blind is united onwaardig. Maar daar zijn er wel meer van bij united

10 maart 2015 om 09:04

Blind is voor Engelse bedragen een koopje geweest maar de Maria of Falcao kosten een Godsvermogen en rendement ? Vind M.u. gewoon een onsamenhangend team zonder uitblinkers met alleen maar zwoegers. Tactisch vind ik het zelfs onbenullig en ze staan mijns inziens nog veel te hoog op de ranglijst.

10 maart 2015 om 09:41

Blind was absoluut geen koopje, bij een koopje denk je aan Ospina voor 4 miljoen, Kelly voor 2 miljoen, Campbell voor anderhalf miljoen, Besic voor 5 miljoenn, N'doye voor 4 miljoen, Ayoze voor 2 miljoen, Bojan voor 2 miljoen, Sakho en Cresswell allebei voor 5 miljoen, dat zijn koopjes, niet Blind voor 17.5 miljoen. Matic was maar 7.5 miljoen duurder, ik zou eerder Matic een koopje noemen dan Blind.

10 maart 2015 om 09:50

Voor de kwaliteiten die matic meebrengt was matic voor 25 miljoen ook een koopje. Koopje hangt ook af van de kwaliteit van de speler. Blind is idd geen koopje

10 maart 2015 om 08:27

Dikke onzin wat je zegt, Blind heeft niks te zoejen bij Man Utd

Tuurlijk gaat iedereen meteen blind lopen bashen. Los van het feit of het terecht is vinden wij in Nederland
Nederlanders altijd te min voor een topclub.
Nee altijd ontzag voor grote buitenlandse namen want het kan toch niet zo zijn dat nederlanders.soms toppers zijn.
Het zou ons sieren als we onze sporters bij topclubs wat meer vrediet geven.
Maar nee, de 16 miljoen coaches weten het altijd beter dan de profs.
.
Yeah right..

10 maart 2015 om 08:31

Blind is voetbaltechnisch gezien goed genoeg voor United. Hij heeft alleen een probleem wat veel Nederlandse profs hebben en waardoor er zoveel inderdaad niet goed genoeg blijken voor de topclubs.

Mentaliteit, weerbaarheid, overtuiging. Kijk naar de manier waarop hij over het veld loopt op dit moment, hoe hij zijn acties in zet. En vergelijk dat met hoe hij dat deed op het WK, of in zijn laatste tijd bij Ajax. Of vergelijk het met de houding van een speler als Robben of Strootman.

Blind is momenteel niets meer dan een zak hooi. Terwijl hij in potentie niets minder is dan Strootman.

10 maart 2015 om 08:45

Haha, ja het is echt een zak hooi. Maar ik denk niet dat dat gaat veranderen bij hem. Hij hobbelt er altijd wel een beetje om heen maar grijpt nooit in: de excuusvoetballer. Maar voetbal is niet alleen techniek. Fysiek en mentaliteit zijn tegenwoordig bijna net zo belangrijk en wat dat betreft blijft ver achter (bij bijv strootman)

10 maart 2015 om 09:09

Dan heb je het wel echt over voetbalprofs...want ik heb veel in het buitenland gewerkt en ik moet zeggen dat de entrepreneurs die het in het buitenland werken vaak wel over deze eigenschappen beschikken.
Misschien word je in het voetbal te lang gesteund of als een verwend kind behandelt waardoor je niet de hardheid, zelfredzaamheid en mentaliteit verkrijgt...

10 maart 2015 om 11:58

Onzin, kan het ook omdraaien, we vinden al snel een Nederlander een echte topper, over kwaliteiten van Robben, v Nistelrooy,koeman, v Basten, Gullit, Rijkaard, Cruijff, Seedorf heeft nooit iemand getwijfeld, maar dan noem ik ook een paar spelers van afgelopen 50 jaar op die het etiket topper dan ook echt verdienen. En niet van die quasi toppers, die wel een top salaris krijgen maar het op het veld alleen niet laten zien..

Verschil tussen moyes en van gaal is dat er bij van gaal aanknopingspunten zijn en hij iig in de top 4 eindigt.

10 maart 2015 om 08:32

En van Gaal krijgt meer tijd en krijgt 200+ miljoen om te besteden en dat lijkt me een groter verschil.

van Gaal is gewoon te slecht voor woorden.

10 maart 2015 om 09:12

Zolang je maar lekker van gaal kan bashen..valt me op dat je graag alles wat met. Van gaal , misschien ajax, graag ongefundeerd de grond is trapt.
Onderbouwing ipv oneliners zou je wat wijzer laten overkomen kip.

10 maart 2015 om 09:28

nerdsky,
Er is geen "onderbouwing" nodig.
Doe je ogen open en kijk naar het voetbal wat United speelt.
Gij zijt echt iemand die Van Gaal 10 of 20 jaar krediet geeft om een ploeg op te bouwen.
Of het kan zijn dat je naar "hansanders" moet gaan. :

10 maart 2015 om 12:06

Volgens mij heeft Afca het nergens over 10 jaar. Dat maak jij er van.
Daarnaast lijkt het mij niet meer dan logisch dat een coach met een dergelijk matige selectie meer dan een jaar de tijd nodig heeft om de boel op de rails te krijgen. Als spelers als Valencia en Young eerste keuze zijn verwacht ik niet veel meer als een vierde plaats.

10 maart 2015 om 14:25

Heeft niks met iemand bashen te maken maar gewoon 100% de waarheid of niet?

Hij doet het extreem slecht niks meer niks minder en waarom moet ik onderbouwen dat hij het slecht doet want lkijkt me heel duidelijk of niet?

10 maart 2015 om 09:54

Welke aanknopingspunten? De slecht uitgevoerde 532 die hij regelmatig van stal haalt?

Het voetbal is even slecht - zo niet slechter - als onder Moyes. Dit terwijl Louis wel aardig wat geld heeft mogen uitgeven.

Waren ze maar bij Moyes gebleven, dan stonden ze vandaag verder.

10 maart 2015 om 10:41

Ksummers,

Dat is zonder de horeca opbrengsten. Die zitten in een andere entiteit, maar dienen uiteraard ook de club.

Ik citeer:

"‘in het oude stadion draaiden we een jaarbudget van 17 miljoen euro, catering inbegrepen’, aldus De Witte. ‘Nu zitten we aan 32 miljoen inclusief de catering"

Bron:
nieuwsblad.be/sportwereld/cnt/
dmf20140930_01297045

Maar ook hier kan je terecht:

" Meer zelfs: terwijl we in het oude stadion een budget draaiden van 17 miljoen euro, is dat nu 25 miljoen euro. En met de catering inbegrepen 32 miljoen euro."

Bron:
sporza.be/cm/sporza/voetbal/
Jupiler_
Pro_
League/1.2106224

Mja, opbouwen en tijd. Ja, zeker mee eens. Die tijd had men ook aan Moyes kunnen geven.

Als Louis niet 4de zou eindigen en die kans is gezien het programma echt wel héél groot, dan zijn de doelstellingen niet gehaald. Wat dan?

10 maart 2015 om 11:03

Ksummers,

Altijd geestig wanneer een buitenstaander het beter weet dan de voorzitter van een club.

U hebt 2 bronnen gekregen. Is dat niet voldoende misschien? Sporza, da's een onderdeel van de openbare Vlaamse Radio en Televisie. Lijkt me een betrouwbare bron, toch?

Ik was er zelfs bij tijdens de presentatie van de jaarcijfers. Ook daar zullen ze ons wat voorgelogen hebben zeker?

Al een geluk dat we special financial detective Ksummers hier aan boord hebben om het allemaal uit de doeken te doen, zie. lol

De cijfers van Club Brugge, Standard en Genk kloppen trouwens ook niet in uw lijstje.

10 maart 2015 om 11:13

Ksummers,

En om u helemaal zot te maken. Dat zijn niet de concrete cijfers van 2014/2015, maar schattingen gebaseerd op 2013/2014.

Kan je in uw super betrouwbare bron gewoon lezen, ik citeer:

Overzicht begrotingen Belgische clubs seizoen 2014/2015 is hieronder te vinden. Let wel – dit zijn nu nog vaak inschattingen op basis van de begroting van vorig seizoen. De begrotingen voor 2014/2015 zullen aangepast worden zodra deze begroting voor 2014/2015 bekend is.

Die schattingen zijn inderdaad gewoon wat natte vingerwerk van 8 maanden geleden.

De cijfers van AA Gent komen rechtstreeks van voorzitter Ivan De Witte, zijn van oktober en gaan concreet over echte cijfers van het seizoen 2013/2014.

Voor dit jaar zal het budget zelfs nog wat stijgen. Komt omdat Gent vorig seizoen in PO2 zat en dit jaar in PO1 zit. Dat scheelt gelijk 1 a 2 miljoen euro aan inkomsten.

10 maart 2015 om 11:43

Ksummers,

Ze zijn een stuk lager dan in Nederland. Is toch ook normaal? De stadions zijn kleiner en quasi allemaal zitten ze dan nog eens in een vooroorlogse bunker.

Maar die lijstjes moet je altijd met een korrel zout nemen. In België is het de gewoonte om een club op te splitsen in een resem Nv's, Bvba's en Vzw's.

Het is echt een kluwen om daar geconsolideerde resultaten uit te halen. Bijgevolg gokt de media maar wat. Plazilla, uw bron, is niet eens een mediabron, da's gewoon een site waar je een blog kan opzetten.

De Belgische clubs zijn niet alleen weinig transparant, ze komen ook niet graag met cijfers naar buiten. Gent is één van de weinige die dat wel doet.

De 32 miljoen van Gent is echt wel een correct cijfer. En neen Gent heeft niet Club Brugge en Standard budgettair voorbijgestoken. Ook zij hebben wat meer geld uit te geven dan wat op uw lijstje staat.

Club zal zo rond de 39 a 41 miljoen draaien. Standard ergens tussen Gent en Brugge in.

Genk zit dan weer rond de 30 miljoen. De rest van je lijstje zal wel min of meer kloppen.

Alhoewel, lol, dat van Oostende is ook fout. Die zitten tegenwoordig op een budget van 8,5 miljoen. Maar wel kunstmatig. De gefortuneerde voorzitter past bij.

Ik citeer:

"dit jaar zullen we een budget van 8,5 miljoen euro hebben. Volgens de laatste cijfers die ik gekregen heb, zal dat mooi in evenwicht zijn. Dat is uniek, want dat is zonder transfers. En volgend seizoen gaan we naar een budget van 10 miljoen euro."

sporza.be/cm/sporza/voetbal/
Jupiler_
Pro_
League/1.2185874

10 maart 2015 om 12:49

Wat een penis gevecht tussen jullie...k summers en iedereen komt.... wat is hier het doel van?

On:
Blind komt in mijn ogen voor het niveau wat Manu nastreeft gewoonweg te kort. En dat is helemaal niet verschrikkelijk.. Een Swansea city of Sunderland is ook prima.

Ik heb Daley Blind altijd al een beperkte voetballer gevonden. Speelt soms leuke wedstrijden maar hij is geen United materiaal. Dat er nog mensen op vz waren die hem boven matic schatte, haha .

Ik ben niet gecharmeerd van hem. Hij speelt soms leuke wedstrijdjes maar voor de rest kan United beter een andere speler halen op zijn positie.

Ik vond Valencia gisteren nog een stuk zwakker dan Blind. Valencia ziet er fysiek sterk uit, maar verloor ontzettend veel duels, met name in de lucht. Was zijn positie volledig kwijt bij de 0-1 en ging dramatisch de mist in bij de 1-2. In de luchtduels maakte hij wel hele rare sprongen, verdedigend was dat echt niet best. Daar zit toch echt wel het zwakke punt op dit moment bij United. Blind speelde niet sterk, maar ik vond hem nou ook weer niet schandalig slecht spelen op een bepaalde fase in de eerste helft na waarin hij elke bal ineens inleverde bij Arsenal.

10 maart 2015 om 12:24

Valencia dacht, laat ik Sanchez proberen over het hele veld achterna te rennen. Gelukt, alleen liet hij wel wat steekjes vallen, had het idee dat het hem gesloopt heeft

Blind gaf die mooie pass op het WK en was toen opeens de nieuwe perfecte middenvelder ... Hoe kan united zo'n speler halen ... Van gaal is papa 2

10 maart 2015 om 11:50

Tegenwoordig ben je al een topper met 1 goede pass, eigenlijk best triest.

Ik vind Blind ook niet van het niveau United, gesteld dat we het over het grote United, de recordkampioen hebben. In dit United krijgt Blind onevenredig veel kritiek(uit Nederlandse hoek voornamelijk). Kritiek waarvan slechts Rooney en David de Gea zich geloofwaardig kunnen onttrekken. In dit elftal klungelt bijna iedereen maar wat aan. Nee, Blind doet het niet minder dan de rest.

Blind kan wel een goede voorzet versturen.
Maar.
Dan mag er in een straal van 8a10 meter niemand in zijn omtrek zijn.
Onder echte druk,wat een heel normaal verschijnsel is bij United, is deze speler echt te zwak.
Bwa , Louis , hou je poulain nog maar een paraplu boven zijn koppeke.

Was het niet chamberlane die een aanval opzetten voor monreal? Chambo was er volgens mij al uit toen welbeck scoorde of niet?

10 maart 2015 om 09:27

Ja, Vhambo zette de 1e goal op, de 2e was hij al gewisseld.

Keane heeft alle recht om dit te zeggen. Blind komt gewoon te kort voor Man Utd. Vanuit het oogpunt van die club was Nigel De Jong een logischer aankoop geweest. Blind is niet fel en onverzettelijk genoeg voor de PL. Wordt daar echt door mening speler overlopen.

Blind is niet slecht, dat niet, maar hij mist gewoon felheid. Vergelijk hem eens met Bentaleb of Coquelin, dat zijn allebei vrij felle spelers, Blind oogt wat langzaam en laks.

Ik heb de wedstrijd in Frankrijk bekeken via de BBC en heb de commentaar van Keane gehoord in de rust. Wat voetbalzone hier schrijft is volkomen suggestief en totaal uit de context gerukt.
Hij vond dat Di Maria juist zijn man liet lopen en daar had hij juist grote kritiek op omdat hij niet bij hem stond en gewoon volkomen vrij stond. Dat Oxlade Blind en Valencia te snel af was is niet goed verdedigd maar Maria liet hem volkomen vrij staan en daar ging juist zijn kritiek naar uit!
Dit soort topics moeten niet suggestief gemaakt worden door middel van een poll en een misleidende titel. Ik vind dit diep en diep triest.... We verdienen het om op een juiste manier geïnformeerd te worden. Dat je hiermee wat extra viewers krijg is op korte termijn leuk hoor voor jullie bedrijf maar op lange termijn verliest je daarmee je geloofwaardigheid en heel wat viewers.

10 maart 2015 om 10:21

Hoe kan Oxlade de man van Di Maria zijn? Oxlade was de RW van Arsenal, Di Maria de RW van United.

Wat hij zei is dat de 0-1 dramatisch was verdedigd, dat Valencia geen idee had waar Monreal was en dat Oxlade veel te makkelijk langs 4 spelers van United, waaronder Blind, kwam.
En hij heeft een punt, als Keane zelf op dat veld zou staan dan was Oxlade ergens afgezaagd.

10 maart 2015 om 14:05

Natuurlijk bedoel ik niet dat Di Maria de man is van Oxlade....
Monreal was de linksback die de goal maakte en dat was de man die Di Maria vrij voor het goal liet staan en dat was waar de kritiek op doelde.

Kan iemand mij uiteleggen waarom Herrera bijvoorbeeld gewisseld werd in de rust al terwijl Blind mocht blijven staan? (los van zijn gele kaart)

10 maart 2015 om 11:17

van Gaal is bevriend met de vader van Blind. Daarom had hij ook altijd een vaste basisplaats bij Oranje toen van Gaal bobdscoach was en daarom is hij ook naar United gehaald. Puur zodat de familie Blind kon cashen. Bij zowel United als Oranje speelt hij dus altijd de volle 90 minuten en zal hij nooit worden gewisseld.

10 maart 2015 om 14:07

Herrera, Luc Shaw en Di Maria waren de slechtste speler aan de United kant de eerste helft.
Hij stak er boven uit in foute pasen waar Blind vaak wel de bal in de ploeg kon houden. Blind speelde de eerste helft beter dan Herrera dus daarom een logische wissel.

10 maart 2015 om 16:00

@ Superman123

Het spel van Blind is niet zo moeilijk om fouteloos te spelen, aangezien hij toch amper risico neemt door naar voren te spelen. Met Herrera had je tenminste meer dieptegang en iemand die wat risico's durft te nemen.

Ik neem aan dat je het verschil had gezien toen Carrick inviel? Die kijkt niet alleen naar spelers die naast of achter hem staan maar ook spelers voor hem.

11 maart 2015 om 17:18

Herrera gaf haast alleen maar fouten stomme pasen.
Blind staat er niet om de aanvallers voor de keeper te zetten hij staat er als nummer 6 om het spel te verdelen en dat kan hij prima.
United heeft alleen een probleem dat zij geen spelmaker hebben omdat Mata en Herrera gewoon keihard door de mand vallen. Dat is het grootste probleem van United.

Blind was voor de WK al de beste voetballer in de Nederlandse competitie! Hij heeft alleen de handicap dat hij niet erg snel is, waardoor hij wel eens een verdedigend duel verliest. Hij heeft echt een geweldige pass, die vorig jaar bij Ajax bijna wekelijks te zien was. Daarbij doet hij het goed bij Manchester United. Anders stond hij toch niet in de basis? Het overkomt elke voetballer wel eens dat een cruciaal duel verloren wordt, maar je hoort er niets over als hij zo'n duel wel wint. Dit was een bekerduel tussen twee ploegen die niet zo veel van elkaar verschillen en die waarschijnlijk derde en vierde in de Premier League gaan worden. Als je met 1-0 verliest heeft de aanval het waarschijnlijk ook niet goed gedaan.

10 maart 2015 om 10:23

Snelheid is niet de beslissende factor, dat is in dit geval felheid en agressiviteit. Blind lijkt altijd heel erg rustig, vergelijk hem dan eens met Coquelin die aan de andere kant als DMF opgesteld werd, dat is een bijtertje (niet in de Suarez-manier).

10 maart 2015 om 11:43

Blind de beste speler van de eredivisie? Ik vond hem in zijn tijd bij Groningen eigenlijk best goed spelen, maar bij Ajax viel die in mijn ogen niet echt op, risico loze speler, zonder geur of kleur, is niet fel, moet hebben van zijn spelinzicht en redelijke pass, maar dan wel op eredivisie niveau.

10 maart 2015 om 12:42

Nee, dat was hij vorig seizoen wel. Nu is de prijs van de Telegraaf misschien niet geheel onafhankelijk, maar op de lijsten van Europese spelers was hij de beste speler in de Nederlandse competitie. Ook daaraan heeft hij zijn transfer verdiend. Bij Ajax viel hij vorig seizoen ook al op door briljante passes. Maar ze halen Studio Sport pas als er een doelpunt uit voortkwam. Met name Fischer deed er erg weinig mee.

10 maart 2015 om 13:57

20 jaar geleden was deze speler (blind) totaal niet in zo'n lijstje voortgekomen, Het zegt meer iets over onze competitie dat juist een speler als Blind zo hoog eindigd. Als de teloorgang van onze competitie zo doorzet dan wil ik wel eens weten van welk niveau een speler zal zijn die dan bovenaan eindigd.

Van Gaal moet gewoon met een betere opstelling komen. Blind en Valencia hoeven er niet uit wat mij betreft, al denk ik dat Carrick toch meer kwaliteit heeft. Valencia is geen back, die zou ik rechtsbuiten zetten want ik zag wel veel goede dingen van hem in aanvallend opzicht gisteren.

De Gea
Rafael
Smalling
Evans
Shaw
Herrera
Carrick
Valencia
Rooney
Mata
Falcao

Blind is een remmende factor bij man utd.!

Zet op Blind zijn positie een speler neer met wat meer kwaliteit dan gaat het hele elftal beter draaien.

In de 2e bundesliga lopen er 100 types als Blind.

10 maart 2015 om 11:59

Blind was vorig jaar voetballer van het jaar bij Telegraaf, basisspeler tijdens het WK in Oranje de nummer 3 van de wereld. Een beetje meer respect verdient hij wel.
Hij is niet de speler die Man U beter maakt maar wie wel van de aankopen of aanwezige spelers.
Hij kan een goed voetballend elftal een ideale 12 man zijn.

10 maart 2015 om 13:52

2 argumenten die totaal niet bepalen of Blind dan wel of geen topper is. tenminste 1 zeker niet en de andere is discutabel, Telegraaf nominatie zegt echt helemaal niets, is geen objectief blad dwz pro Ajax. Dit Oranje heeft mij totaal niet overtuigd van enige klasse, de enigste speler die er echt uit sprong en het verschil grotendeels bepaalde was Robben. In elk topteam heb je waterdragers nodig, Blind zou je daar tussen kunnen schraven, echter ik vind Blind als waterdrager nog niet eens goed genoeg.., begrijp totaal niet wat men in hem als speler van Manu cq Oranje ziet..

het erge is dat al die mensen die blind zo geweldig vinden.hem ook nog in oranje willen zien.
het risico loze tikkie breed ook in oranje. de jong ernaast die ook naar achter wil voetballen.
wijnaldum ernaast die de ballen wil brengen.tel uit je winst.waar om komen de spitsen niet in stelling.
0 kansen tegen Ijsland als van gaal aan blind vast blijft houden. gaat het met MU niet goed komen.

quote uit engelse BBC-site: "" Midfielder Daley Blind was pedestrian and has rarely looked like a game-changer, " . Dit zegt toch wel wat.

Blind heeft zijn contract alleen maar verdiend omdat van Gaal en vader Blind, elkaar gewoon mogen, en zo heeft die Daley dit gegund. Blind was voor Manu begrippen vrij goedkoop, en is een speler die je in principe zonder risico in je selectie kan hebben. Zeurt niet en heeft toch ook al een tig CL wedstrijden en WK en Ek gespeeld.
Komt zwaar tekort voor het niveau wat Manu nastreeft en waar een club als Manu hoort te staan. Gewoon bij de top van Europa. Blind illustreert eigenlijk het niveau van Manu op dit moment.., ondermaats.

Ik ben geen fan van Blind, wel respect voor wat hij bereikt heeft, maar Blind heeft het erg mee zitten in zijn carriere.
Zonder zijn vader bij het NL eftal, zat hij er misschien wel geeneens in.
Zonder van Gaal bij Man Utd, was hij nooit gekocht.
Ik heb ooit eens een wedstrijd gezien, waar hij niet wist wat zijn taken waren en volledig weggespeeld werd (oefenwedstrijd tegen Frankrijk).
Nu heeft de media weer geen hoge pet van hem op.
In Oranje mag hij zijn plaats iig voorlopig kwijtraken aan Clasie.
Man Utd heeft iig tijd nodig, om op gang te komen, wat al bekend was.

10 maart 2015 om 12:59

@WILKYFEYENOORD...over Frankrijk-Nederland gesproken...hij kreeg in die wedstrijd vaak te maken als linksback met 2 tegenstanders omdat promes en boetius..die aan de zijkanten voorin speelden...vaak niet meegingen met hun back...dus volgens mij kenden hun 2 hun taken niet..

Blind bij United is een van de raarste dingen die ik ooit in het voetbal heb mogen aanschouwen. Blind is geen slechte speler maar totaal geen topniveau. Maximaal zou die bij een Europese subtopper basiskracht kunnen zijn. Zijn handelingssnelheid is namelijk veel te laag voor de top. Sowieso lijkt het tempo in de PL me te hoog voor hem. Misschien is Duitsland of Italie meer iets voor hem.

Heel simpel man united begon het seizoen dramatisch met daley blind toen raakte blind lang geblesseerd en werden de resultaten weer goed toen kwam daley blind weer terug en zijn de resultaten weer dramatisch gewoon ongelooflijk dat een speler als daley blind op het middenveld van zo een grote club speelt

10 maart 2015 om 13:46

Klopt als een bus, in de periode dat Blind geblesseerd was, speelde manu idd hun beste periode dit seizoen.., zegt me denk ik wel genoeg

@Modric19...denk eerst na voordat je wat zegt...je vond hem ten eerste bij Ajax ook al

10 maart 2015 om 12:54

@modric19...denk eerst na voordat je wat zegt...je vond hem bii Ajax dramatisch zeg je...2-3 seizoenen een van de belangrijkste krachten van Ajax...maar goed over united gesproken...hij is daar ook al paar wedstrijden zeer belangrijk geweest als vm nog wel...daarnaast draait ie een redelijk seizoen in een team waarin je ziet dat ze nog aan elkaar moete wennen en aan Van Gaal...dat is normaal met zo veel veranderingen in een keer...hij heeft nog soms in een wedstrijd momenten dat ie twijfelt en dat moet er zeker uit maar hij heeft ook niet echt grote fouten gemaakt dit seizoen dus k vind je beoordeling over hem zeer slecht...

Blind ziet het niet. (onbedoelde woordgrap) Zodra hij de bal krijgt dan is zijn eerste gedachte om hem breed of naar achteren te spelen terwijl er vooruit vaak genoeg mogelijkheden liggen.

Een middenvelder die niet sterk, snel of balvaardig is, is gewoon niet goed genoeg voor een club als Manchester United. Dan kan je een leuke pass in je voeten hebben, maar op alle andere vlakken komt hij simpelweg tekort. Het ziet er allemaal vrij klungelig uit.

ik ben het helemaal eens met keane. het lijkt alsof hij niet kan lopen of dat er poep in zn broekje zit zo loopt ie...

In de topwedstrijden kan blind gewoon niet mee, dat kun je zo zien.hijmist die over mn lijk mentaliteit die nodig is op de positie tenzij je kroos oid heet dan ben je gewoon goed. Hij speelt naar zn mogelijkheden dus je ka em niks kwalijk nemen. Van gaal echter wel, de eerste naam die bij zn opstellng word gezet is blind. Supporters zien dat ook en zijn dat spuugzat, de zogenaamde filosophie komt ze ookde strot uit en zn wissels zijn ronduit ridicuul te noemen. Alsof hij ons allemaal voetballeswilt geven. Werkelijk schandalig. Het is dat Koemand ook inengeland zit en hij wel weet hoe je je moet gedragen en simpelweg de juiste opstelling moet maken anders zet v gaal persoonlijk nederland voor lul daar. Alsjeblieft louis ga weg en ga gewoon het maximale uit az halen ofzo. Dat kan je prima. Werken met topspelers ben je gewoon echt niet geschikt voor

Wat is blind een matige tot trieste speler van united. Zo zonde van het geld

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren