Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Teleurgestelde Van Gaal: ‘Verrassend dat Welbeck een basisplaats had’

Laatste update:
/

Louis van Gaal was maandagavond erg teleurgesteld over de nederlaag van Manchester United tegen Arsenal (1-2), in de kwartfinales van de FA Cup. “Het is erg als je niet van een tegenstander maar van jezelf verliest”, zo vertelde de manager, die zodoende niet kon voorkomen dat Manchester United ook dit seizoen geen grote prijs wint.

“We geven de bal zo maar weg op een positie waar dat niet mag”, doelde hij op de mislukte terugspeelbal van Antonio Valencia die voormalig Mancunian Danny Welbeck in staat stelde de winnende treffer te maken. “De speler die in de fout ging was de beste speler op het veld. “Het is ook heel vervelend voor hem, maar het was niet met opzet.”

Van Gaal baalde van de uitsluiting van Angel Di Maria, die twee gele kaarten ontving. Di Maria had een tweede gele kaart gekregen omdat hij de scheidsrechter aan zijn shirtje had getrokken. Even daarvoor had hij ook al geel gezien voor een schwalbe. “Er zat veel emotie in de wedstrijd. Dan is het makkelijk om rood te geven.” Dat uitgerekend Welbeck de winnende goal maakte, kon Van Gaal niet deren. “Dat kan gebeuren. Ik vond het verrassend dat hij in de basis stond.”

Volgens Van Gaal was het duidelijk waar de nederlaag tegen Arsenal aan te wijten viel. "We hebben van onszelf verloren, niet van de tegenstander. Dat is de grootste teleurstelling. Iedereen is teleurgesteld en dat is logisch. We moeten nu zien hoe we hiervan herstellen." Manchester United staat in de Premier League op een vierde plaats, met 53 punten uit 28 duels.

Manchester United is terecht uitgeschakeld

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Jammer van de rode kaart, ik had het gevoel dat United nog wel zou scoren. Zeer vervelend trouwens dat Januzaj alweer een schwalbe deed. De Gea vond was alweer fantastisch maar ik ga akkoord met Lvg: voor mij was Valencia ook de beste bij United

10 maart 2015 om 00:07

Ik vond Rooney toch de beste man aan de kant van United. Ik ben absoluut geen fan van United, en de meeste spelers vind ik verschrikkelijk, maar wat een geweldige speler is Rooney toch.
Rooney is de speler 'who steps up' wanneer het nodig is. Fantastisch.

Verder de Gea met 2 fantastische reddingen. Vond Valencia eigenlijk matig spelen, maargoed Sanchez is geen makkelijke tegenstander.

10 maart 2015 om 03:25

Ja, Rooney is de beste speler van United. Hij vervult de rol van kaptein ook zeer goed, beter dan ik had verwacht. Vandaag stond hij vaak wat geïsoleerd of werd hij in de lucht aangespeeld. Valencia was meer aanwezig, vond ik, en hield al bij al goed stand tegen Sanchez. Ik denk dat Rooney met Mata beter zou spelen.

10 maart 2015 om 08:35

Maar toch heb ik Sánchez helemaal niet gezien. Viel tegen

10 maart 2015 om 12:29

Misschien heeft dat constante volgen van Valencia er iets mee te maken? Die zat hem overal in zijn nek, maar later in de wedstrijd leek Valencia me vermoeid. Anders geef je ook niet zo'n terugspeelbal.

10 maart 2015 om 00:12

Wat had jij gedaan als je met 1-2 achter stond in de dieing seconds van de wedstrijd? Sommige scheidsrechters geven hem hoor. Het was een schwalbe, maar ik begrijp de actie van hem wel.

10 maart 2015 om 00:15

Ik had geprobeerd door te lopen en te scoren of af te leggen en iemand anders laten scoren. Hij was er ook gewoon langs he? Zo'n schandalige actie. Hij viel trouwens sowieso echt belabberd in

10 maart 2015 om 03:22

@jolle Ik snap je punt maar hij was echt al een meter voorbij z'n man vooraleer hij viel. Hij had de bal nog kunnen halen.

10 maart 2015 om 07:00

Waarom viel hijndramatisxh in (januzaj bedoel je denk ik)?
Hij was juist erg dreigend en passeerde een aantal x zijn man maar door dubbele dekking door een man minder wordt het wat lastiger om uiteindelijk ook een kans te creeren

10 maart 2015 om 08:35

Ja om vervolgens zomaar op de grond te vallen of de bal over de achterlijn te lopen. Hij liep te veel met de bal. Zelfs een x in blessuretijd ging hij op zn eigen helft met de bal lopen en raakte hem ook nog kwijt

10 maart 2015 om 09:07

Jolle

Wat ben jij een vreselijk laffe vent dan zeg. Je zegt hier dus gewoon letterlijk dat je voor de schwalbe moet gaan schaam je kapot. Het zijn gewoon collega's die je er bij probeert te naaien bah

10 maart 2015 om 18:02

Mij leek Januzaj echt aanzienlijk sneller geworden tov vorig jaar!

10 maart 2015 om 00:13

Is dit sarcasme? Door Valencia kwam de 1-2 juist. de Gea en Rooney vond ik ver uit de besten bij Utd. Rooney werkte keihard en was nog een beetje dreigend. Terwijl de Gea Utd met 2 wereldreddingen in de wedstrijd hield.

10 maart 2015 om 03:21

Ja, een slechte terugspeelbal, kan gebeuren, de rest van z'n match was gewoon goed.


welbeck had even geluk meer niet.. Ik zie hem anders de afgelopen maanden nergens!

Ach, een gouden team komt niet binnen één seizoen. Volgend seizoen met wat gerichte aankopen voor de defensie moet Man united voor de titel kunnen gaan.

Vandaag heeft Man United inderdaad van zichzelf verloren, want Arsenal was zeker niet de betere.

10 maart 2015 om 00:11

Ik zal niet zeggen dat Arsenal de betere was, maar gelijkwaardig waren de ploegen in mijn ogen wel. Echter vond ik Arsenal wat slimmer.

Ik vond het al met al een schitterende wedstrijd vol met passie, strijd en voetbal in een ontzettend hoog tempo. Dit is hoe wedstrijden tussen Arsenal en United horen te zijn.

Waar Welbeck eindigt is moeilijk te zeggen. Het is een goede spits, met een ongekende kracht/snelheid verhouding. Echter moet hij zich nog doorontwikkelen om echt een top spits te worden, maar gelukkig is hij nog jong.

Inderdaad ondanks zijn fout vond ik Valencia best sterk spelen, goed in balbezit en een paar zeer goeie tackles. Toch wel sneu voor hem.

Van Gaal, dat Valencia balverlies leed, kwam omdat Arsenal met hun aanvallers heel hoog druk aan het zetten was. Dat balverlies dwing je dus af als Arsenal-voorhoede.....

Ontzettend flauw om te zeggen dat je niet van de tegenstander, maar van jezelf verliest.

10 maart 2015 om 00:16

Valencia is een professional, al zet je met 10 man druk op hem, hij weet dat hij de bal moet wegknallen of terug pasen naar de keeper. Ze hebben er zo vaak op geoefend dat het automatisme is geworden.

Valencia's persoonlijke fout was dat hij er niet genoeg kracht achter zette.

10 maart 2015 om 00:19

Maak er maar weer een mooi verhaaltje van, maar hij stond onder zo'n druk dat de bal weg knallen niet meer kon, Alexis stond bijna op zn voeten. Verder kan je oefenen wat je wil, maar voetballers blijven mensen en die maken nou eenmaal fouten. Maar als voetbalers geen fouten zouden maken, zouden er nooit doelpunten vallen. Van Gaal toont zich gewoon een slecht verliezer en mag wel wat meer credits geven aan Arsenal.

10 maart 2015 om 01:27

Helemaal geen onzin. Want dan zou elke verdediger ALTIJD op de juiste plek staan, nooit uitgekapt of uitgespeeld worden, elke paas onderscheppen, etc. Gewoon een goede uitspraak.

10 maart 2015 om 05:06

En dan zou elke aanvaller zijn tegenstander omspelen en ALTIJD raak schieten.

10 maart 2015 om 05:36

En dan zou elke keeper die bal op magnifieke wijze stoppen.

10 maart 2015 om 08:15

Haha volgens mij halen jullie twee concepten door elkaar; geen fouten maken en supermensen. Is het een fout van Bartra dat hij Bale niet kan bijhouden? Tuurlijk niet, is fysiek voor hem niet mogelijk. Is het een fout van de keeper als Robben een bal buiten bereik in de kruising pegelt? Nee joh. Als er geen fouten gemaakt worden, zouden er nog steeds doelpunten worden gescoord. Lawyered.

Het is welbz gegund, speelde geen super sterke wedstrijd maar ik hoop dat Wenger hem vaker in de punt zet. Ondanks dat man utd welbeck als vuil heeft behandeld vind ik het juichen niet helemaal terecht, maar begrijp het wel hoor. Nog een x FA cup winnen zou ik geweldig vinden

10 maart 2015 om 00:13

Ik vind het altijd zo dom om te zeggen dat je niet mag juichen tegen je oude club. Als je scoort dan brengt dat toch gewoon ontlading met zich mee. Helemaal in een wedstrijd waar de belangen en de rivaliteit zo hoog zijn.
Als je niet juicht, prima. Mooi gebaar naar de supporters. Juich je wel, dan moeten de supporters dat kunnen accepteren. Je bent professional en je wilt je werkgever iets terug geven voor zijn vertrouwen in je. Dan is dat fijn als dat lukt.

10 maart 2015 om 00:14

Welbeck als vuil behandeld? United vond hem niet goed genoeg, dus hij mocht weg (lees, hij wou weg en kreeg daar toestemming voor), prima toch? Hij is nu een Gunner, dus als hij wil juichen zijn zaak, vind het wel belachelijk dat er United fans zijn die dan voor hem klappen of blij zijn voor hem, je zou bijna denken dat sommigen meer van Welbz houden van de club zelf.

10 maart 2015 om 00:27

Nee, ik vind het heel netjes dat je respect toont naar iemand die 15 jaar voor United heeft gespeeld als fan van United. United dacht hem niet meer nodig te hebben, dus hij wilde vertrekken, ik denk dat dat voor de fans te begrijpen is. Het is niet zo dat hij echt een vertrek heeft geforceerd.

10 maart 2015 om 00:31

Belachelijk? Het is nota bene een kind van de club, die slechts sporadisch als wisselspeler gebruikt zou worden. Hoezo zouden ze niet voor die jongen klappen of blij zijn? Het zou je sieren.

10 maart 2015 om 00:31

Respect tonen is anders dan voor iemand klappen, waarvoor verdient hij die? De diensten die hij de club heeft bewezen zijn terugbetaald in steun van de fans toen hij hier was, nu hij weg is naar de rivaal lijkt het me niet meer dan logisch dat het stopt. Hij moet niet uitgejouwd worden maar hij verdient ook geen ovatie, hij is nu een Gunner en klaar daarmee, ga niet blij zijn om een speler die je uit een beker heeft geknikkerd, dat slaat nergens op.

10 maart 2015 om 00:34

Waarom moet je blij zijn dat iemand je uit de beker heeft geknikkerd, behandel hem gewoon als ieder ander speler, hij zit nota bene bij de rivaal. Je gaat toch ook niet Vermeer een staande ovatie geven nadat hij de beslissende treffer uit zn doel heeft gehaald. Welbeck verdient respect, maar dat staat niet gelijk aan hem een ovatie geven. Ik ben het er niet mee eens om hem uit te jouwen maar ik snap dat geklap echt niet.

10 maart 2015 om 01:13

er werd ook geklapt toen Cristiano Ronaldo paar jaar terug scoorde tegen Man Utd.. is bijna haast zelfde scenario

10 maart 2015 om 08:25

Totaal niet dus.

10 maart 2015 om 12:36

Futureboss

Belangen zijn hoog de rivaliteit niet. Arsenal en United zijn simpelweg geen rivalen. Toegegeven we hadden pittige ontmoetingen in het verleden maar een verder dan dat was er nooit sprake van een rivaliteit.

Ajaxcunian

Mee eens je mag best juichen tegen je oude club het is wat anders als je het viert zoals Adebayor dat deed maar je mag best blij zijn hoor iedereen snapt dat je wilt winnen en blij bent als je scoort.

Ik zou ook voor hem klappen ja hoor geen probleem. Net zoals ik zou klappen voor alle ex united spelers m.u.v een Tevez of Paul Ince. Juichen voor Welbeck dat nooit maar klappen voor zijn bewezen diensten dat absoluut.

10 maart 2015 om 20:20

post verwijderd

10 maart 2015 om 05:48

F wat jij vind haha als hij wil juichen doet hij dat.. Arsenal vult zn bankrekening nu

van gaal wat een lul, hij kan totaal niet tegen zijn verlies.. hij weet dat ie fout is om Welbeck te verkopen en nu scoort ie tegen zijn team maakt de winnende goal in een belangrijke wedstrijd en nu gaat ie hem nog kleineren.. "ik vond het verrassend dat hij in de basis stond.”

10 maart 2015 om 00:15

Fout om Welbeck te verkopen gaat wat ver. Welbeck zou echt niet spelen tussen spitsen als Falcao, van Persie en Rooney. En dan heb je nog dat aanstormende talent. Wilson of iets dergelijks?

Wat je hem kan verwijten is dat hij met Falcao een spits heeft gehaald die qua spel veel lijkt op van Persie en Rooney en eigenlijk zijn enige dynamische spits heeft verkocht. Echter moet je kijken naar kwaliteit en dan zijn Falcao, Rooney en van Persie gewoon beter in een goed draaiend team.

Maar United heeft een mooie som geld gekregen voor een reserve speler dus het gaat wat ver om te zeggen dat Welbz verkopen een fout was.

10 maart 2015 om 02:51

Hoezo kleineren? De vorige 2 wedstrijden stond Welbeck niet in de basis, maar Giroud. Giroud was in beide wedstrijden belangrijk met een doelpunt.dus...

Van Gaal kraamt weer onzin uit zoals altijd... laat hem maar eens zorgen dat hij de 4e plek haalt want als ze weer de CL mislopen dan kan ie denk ik wel weg. Tottenham is weer goed bezig, Liverpool wint ook weer en Arsenal wordt zowiezo 3e, die zijn beter dan de 3 onder hun.

Vond Valencia niet de beste. Denk dat dat Coquelin was of Santi van Arsenal maar eigenlijk was het de Gea. Wat een verschrikkelijk goede keeper is dat. Ik ben lang niet meer zo onder de indruk geweest van een keeper als van hem. Die 2 reddingen waren fenomaal op Santi en Sanchez en ook bij de andere kansen, zo zeker, zo betrouwbaar. Naar mijn idee de beste keeper ter wereld nu

Je ziet man utd steeds beter spelen. Nog niet gewenste resultaat maar komt wel.
Van Gaal dat snap ik wel dat is amateur pschylogie door hem tegen zijn oude club te laten spelen om jou een lesje te laten leren. Maar das was zelf wel opgekomen met je jarenlange ervaring in deze wereld.

Welbeck basis was eindelijk weer eens een betere zet van Wenger. Natuurlijk, Welbeck is ook niet alles maar heeft wel snelheid en duikt altijd de gaten in. Alexis komt vaak naar binnen, Cazorla en Ozil zijn toch afhankelijk van lopende spelers en Ox is passend ook vrij sterk. Met een "trechterspits" als Giroud is dit vragen om ellende en daarom speelt Arsenal ook vaak zo ellendig.

Arsenal heeft een Van Persie van 3 jaar geleden nodig, die bestaan echter niet zoveel. Benzema en Cavani lijken mij onhaalbaar en dan houdt het al voor een groot deel op. Hopen dat Wenger eindelijk weer eens een spitsentalent uit de hoge hoed tovert, daar is het tijd voor.

10 maart 2015 om 01:14

Giroud is in de kleine duels anders zeer belangrijk gebleken. Tegen Everton en QPR weer. Hij krijgt niet de waardering die hij verdient.

Best spannend om zo dingen te posten op VZ als ik soms zie hoe ruig het hier aan toe gaat. Maar ik zal mijn best doen. Corrigeer me als ik fout zit.

Maar goed! Naar mijn mening was De Gea wel de beste man samen met Rooney op het veld. Rooney die altijd alles geeft en De Gea met zijn fantastische reddingen. Valencia speelde vrij matig met het hoogtepunt die terug speel bal. Ik vraag me echt af wat LvG in de zomer gaat doen en welke linie die gaat versterken want ik zie dat Man U meer en deels met voorhoede/middenvelders word gelinkt dan met verdedigers terwijl daar juist het grote probleem ligt!

10 maart 2015 om 01:16

Zonder de geniale reddingen van de Gea was het simpelweg 1-4 geworden. Magistraal gewoon. Verder lijkt het alsof Louis totaal geen vooruitgang boekt met United. Een algemeen plan ontbreekt en hij teert op individuele klasse.

Je reageert alleen zo als je realiseert dat je een fout hebt gemaakt (door hem te verkopen) en het verlies daarna niet dragen kan. Van Gaal is gewoon zuur, hij spendeert miljoenen en heeft nog een waardeloos elftal en als dan uitgerekend een van de betere spelers die hij had wordt verkocht en tegen je scoort moet je gewoon eerlijk zijn en niet zo pussy reageren.

10 maart 2015 om 01:07

Wellbeck was nooit een van de betere spelers...

Man United. Totaal verloren seizoen. Zoveel geinvesteerd, geen Carl.-cup, geen FA-cup, geen PL titel, en mogelijk zelfs niet eens CL. Nou meneer LvG houdt u de eer aan u zelf? Dat is het minste wat je kunt doen na zo'n blamage

10 maart 2015 om 12:38

Carling Cup heet het niet meer het heet de Capital One Cup tegenwoordig. League Cup is ook totaal niet belangrijk. FA Cup ben ik rouwig om, PL titel zat er van af het begin al niet in en de top 4 eind notering wordt lood zwaar en is tevens iets wat ik ze niet zien halen.

Verloren seizoen? Zonder meer.

Bij AZ deed van Gaal toch ook spelers tegen hun oude club opstellen.
Raar dat die dat nu vreemd vind.

Di Maria had een tweede gele kaart gekregen omdat hij de scheidsrechter aan zijn shirtje had getrokken.

Is dit serieus? Heb de wedstrijd niet gezien namelijk.

Of is dit weer een van de zoveelste kinderlijke fouten van de vz redactie?

10 maart 2015 om 07:27

Is echt zo. Kreeg een gele kaart voor een (vermeende) schwalbe, werd daardoor boos en wilde verhaal halen.de scheidsrechter liep op dat moment echter met zijn rug naar Di Maria en toen pakte Di Maria het shirt van de scheidsrechter vast en trok er licht aan. Reden voor de scheids om nogmaals een kaart te trekken.

10 maart 2015 om 09:04

Kijk, thanks voor de heldere uitleg Ben ik toch iets te pessimistisch naar VZ toe

10 maart 2015 om 07:35

Ja het klopt echt. Dat was echt echt en domme actie van hem.

Denigrerend ten opzichte van Arsenal, Louis. Feliciteer de tegenstander en wees een gentleman in plaats van teksten uit te kramen dat 'je van jezelf verloren hebt'. Bovendien heb je keihard gefaald. Na 3 wedstrijden niet meer meedoen voor het kampioenschap, uit de League Cup getrapt door een ploeg van kaliber Telstar en ook in de FA-cup geen potten breken. Er is een constante: je ploeg speelt elke week afbraakvoetbal. Als je spelers hebt als Rooney, De Gea, Mata, Van Persie, Falcao en Di Maria en je presteert zo weinig, was iedere andere coach naar huis gestuurd.

Van Gaal heeft gewoon gelijk. Welbeck is een goede speler maar niet goed genoeg voor wat man u wil. Welbeck heeft nog nooit meer dan 10 x gescoord in de competitie in vaak toch een aanzienlijk aantal wedstrijden. Dat hij nu toevallig scoort wil niet zeggen dat het een topper is.

Fernandez scoorde ook tegen feyenoord maar dat wil toch ook niet zeggen dat hij bij feyenoord de beste spits zou zijn?

Hahaha wat een reactie van Van Gaal. Die kan er gewoon niet tegen dat uitgerekend Danny Wellbeck de winnende goal scoort. En dan maar een kinderachtige reactie geven van dat je niet verwachte dat hij zou spelen. Wat sneu ipv gewoon te zeggen dat die jongen het goed gedaan heeft.

Vele hier beweren dat Van Gaal een grote trainer is.
Een grote mond dat heeft hij.
Een grote trainer moet ook kunnen aanvaarden dat verliezen hem ook tendele kan vallen.
Neen meneer aanvaardt geen verliezen en dan durven vertellen : "" ‘verrassend dat Welbeck een basisplaats had’ ""
Bwaw , daar zakt mijn broek vanaf.







Hij heeft wat hij wou. Hij kan zich nu focussen op die 4de plek. Welke hij ook niet gaat halen.

Zondag al kunnen ze zomaar 6de staan. En dan gaan de poppen echt aan het dansen.

10 maart 2015 om 09:18

Voor Louis volgt nu Spurs thuis, Liverpool uit, Villa (uit/thuis weet ik niet), City thuis en Chelsea uit heb ik hier gelezen.. Dit wordt lachen. Ik zie ze zomaar terugzakken naar de 7e-8e plaats tijdens die zware reeks.

10 maart 2015 om 09:32

Tegen Villa spelen ze thuis.

Na Chelsea, spelen ze uit tegen Lukaku.

Voorlaatste speeldag thuis tegen Arsenal.

Zit er zeker in dat ze zomaar 7de gaan worden. Hebben ze Moyes voor noppes buiten gezwierd.

10 maart 2015 om 09:56

Niet voor noppes hoor, die heeft een prima som meegekregen!

10 maart 2015 om 12:43

Valt wel mee hij heeft hetzelfde jaar nog getekend bij Sociedad.

Mooi voor Wellbeck dat hij scoort tegen de club waar hij weg moest.
Ik van dan van Gaal wel wat meer credit aan Arsenal mag geven en mag werken aan het spel van zijn ploeg. Het is elke keer mager en iedere wedstrijd staan er 3-4 andere spelers in of is de opstelling ineens weer anders. Zit geen logica in daar. Zonder De Gea hadden ze zoveel punten minder he.
Ik zou zo spelen:
Ik zou dan proberen om Clyne of Danilo te halen als RB en een spelers als Bale, Koke, Robben, Depay of Reus als buitenspeler die vaak van kant kan wisselen met Di Maria

De Gea
Jones/koop
Smalling
Rojo
Shaw
Herrera
Blind/Carick
Koop/Angel
Mata
Angel/koop
Rooney

Ik ben er wel van overtuigd dat manu binnen de 4 eindigd, met een geweldige trainer als van gaal en een cv om van te watertanden komt het wel goed uiteindelijk.. cl spelen next seizoen als hoofddoel...

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren