Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Cocu glimlacht: ‘Dat zeg ik natuurlijk niet tegen Depay’

Laatste update:

Phillip Cocu is het niets eens met de recente kritiek van de buitenwereld op Memphis Depay. De aanvaller zou te zelfzuchtig zijn, niet taakbewust spelen en zijn rendement zou te laag liggen. De oefenmeester van PSV verzekert dat men erop let of Depay zijn ‘teamtactische taken’ blijft uitvoeren. “Ik vind dat Memphis daar enorm in is gegroeid.”

/

Cocu zag de voorbije periode de ene na de andere statistiek over Depay langskomen. “Dan komt er iemand met cijfers dat Memphis iets van dertig keer de bal verliest”, vertelt de trainer aan Metro. “Als je niks onderneemt, creëer je ook niks. En daaraan kleven risico’s. Het gaat erom waar hij de bal verliest.” Cocu tilt niet zwaar aan het aantal assists van Depay: drie stuks. Hij wijst erop dat de aanvaller bijna bij iedere kans die PSV creëert is betrokken. “Je hoeft niet altijd het laatste passje te geven. Daarnaast heeft hij zestien keer gescoord.”

“Noem mij een buitenspeler die zoveel doelpunten maakt.” Cocu ziet Depay niet naar een centrale rol groeien. “Ik vind Memphis een typische moderne aanvaller die het beste ‘vals’ vanaf de flanken rendeert. Cristiano Ronaldo staat ook wel eens in de spits, maar is gevaarlijker als hij van de zijkanten komt. Memphis is toe aan een stap hogerop, maar dat zeg ik hem natuurlijk niet. Tegen hem zeg ik dat hij beter nog een jaartje hier kan blijven, hahaha.”

Mempis Depay is toe aan een buitenlandse club

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Toch vind ik in de toekomst zo'n centrale rol niet eens een heel gek idee voor Depay. Ligt er ook aan in welk systeem dat zou zijn. In de jeugd heeft hij als ik me niet vergis ook wel regelmatig vanaf '10' gespeeld. In wat jeugdelftalwedstrijden van Oranje die ik voorbij heb zien komen stond hij daar ook wel eens. In een 5-3-2 systeem bij Oranje zoals Van Gaal dat speelde was hij bijvoorbeeld denk ik prima tot zijn recht gekomen op de plek van Sneijder, al mist hij daar wel nog de ervaring voor...puur op basis van voetballende kwaliteiten dan.

8 maart 2015 om 13:01

Een van de redenen dat Depay mag zwerven is dat wanneer hij de linkerflank verlaat die ruimte openligt voor Willems die met z'n acties/voorzetten gevaarlijk kan worden; vaak neemt Guardado dan de positie van Willems over zodat de linkerkant van PSV niet compleet openligt.

Ik blijft erbij dat Depay er zou gaan zou doen om nog een seizoen bij PSV te blijven, hij verliest vaak heel simpel de bal en dat word in het buitenland een heel stuk minder getolereerd dan bij ons.

8 maart 2015 om 13:20

Precies. Ik vind Depay helemaal nog niet klaar voor het topvoetbal. Op zijn doelpunten na, moet hij nog veel bepalender worden voor psv. Hij heeft weldegelijk alles om de absolute top te halen, maar ik zie de kans na dit seizoen groot dat hij gaat floppen als hij dan al gaat.

En wat is er nou mooier dan met je eigen clubje CL te gaan spelen.

8 maart 2015 om 13:21

Daar ben ik het los van mijn eerdere opmerking wel mee eens. Ik vind hem eigenlijk ook nog niet constant en volwassen genoeg. Hij is jong en gaat ongetwijfeld nog een keer een flinke terugval krijgen. Van de Vaart, hoewel natuurlijk een compleet andere speler, heeft dat ook ooit gehad. Werd nóg meer de hemel in geprezen, zelfs op Europees niveau. Zou zomaar gaan doorstoten naar de (sub-)top van Europa en draaide zelfs al iets langer mee dan Depay. Kreeg het toen in zijn laatste anderhalve seizoen toch behoorlijk zwaar toen er meer volwassenheid van hem verwacht werd en hij aanvoerder werd etc. En dan komt er een boel kritiek van buiten af terwijl je dat niet gewend bent (van der Vaart was volgens velen te zwaar en was zeker in zijn laatste seizoen behoorlijk lang uit vorm) en dan moet je ook maar het hoofd zien koel te houden. Ook dat is, nog los van wat je op het veld doet, iets waar je als groot talent dat op een voetstuk wordt geplaatst moet meemaken. Het is wel een stuk prettiger als je dat in Nederland meemaakt dan bij de subtop van Europa als je zo jong bent, want dan ben je helemaal op jezelf aangewezen. VDV heeft dat destijds na een tijdje toch redelijk gedaan door tot ieders verbazing te vertrekken naar Hsv, om daar in een competitie met een hoger niveau, maar bij een relatief kleine club toch weer het plezier terug te kunnen vinden.

Als Depay écht top wil worden moet hij naar mijn idee die paar klappen van de zweep nog hebben gehad en in eerst maar eens in Nederland constant met dat hoge verwachtingspatroon leren om te gaan. Met mijn opmerking over een centrale rol bedoel ik ook meer een aantal jaren vooruit...als hij die volwassenheid heeft dan zou hij dat met zijn kwaliteiten prima moeten kunnen. Op dit moment in dit PSV is hij inderdaad gewoon levensgevaarlijk vanaf de flank en moet hij daar lekker blijven staan.

Toch heb ik het idee dat een extra jaar (incl. C.L.) niet slecht voor hem is.
Natuurlijk is hij 1 van de betere spelers van de eredivisie, maar moet ook nog veel leren. (Waaronder minder egoistisch zijn).
Ook moet hij groeien om een heel seizoen goed te zijn, zakt (ondanks dat hij belangrijk is) te vaak onder zijn niveau, of is dat zijn niveau met uitschieters naar boven?

8 maart 2015 om 17:56

Ik vind dat zo'n onzin.. Waarom zou hij niet naar een club als Tottenham kunnen gaan?! Juist daar kan hij zich weer een stuk verbeteren. Volgens velen zou Eriksen ook falen maar hij doet het toch behoorlijk.

Naar mijn idee hebben we onszelf iets teveel wijsgemaakt dat talenten alleen hier genoeg speeltijd krijgen en zich goed kunnen ontwikkelen. Natuurlijk zijn we daar erg goed in maar het is niet per definitie zo dat een talent geen speeltijd krijgt in Engeland/Spanje.

8 maart 2015 om 19:06

Maar Eriksen heeft 3 seizoenen Europees gespeeld met Ajax, in de CL. Depay mist die ervaring, en vooral Europees viel hij nog tegen

Er wordt na het we we natuurlijk wel meer van hem verwacht, hij is een fantastische speler maar de cijfers geven aan dat zijn rendement nu wat lager ligt dan voor de winterstop en dan kan je wachten op kritiek. Bij fox zeiden ze dat hij zijn acties minder goed uitzoekt en daardoor meer balverlies heeft,maat is natuurlijk wel iets wat telt want kennelijk deed hij dat eerst dus beter. denk wel dat hij nog steeds hoog niveau heeft en de assist komen wel vanzelf wel bij deze fantastische speler

Als van gaal bij United blijft dan zie ik depay wel naar United gaan voor een bedrag tussen de 15-20 miljoen. Zou ook goed zijn voor het Nederlands elftal als hij de stap naar een grote Europese club maakt. Maar wie moet dan de vervanger worden van depay bij psv? Corona zou een goede zijn alleen ik weet niet of psv het ziet zitten in een speler die voor het merendeel eigendom is van investeerders.

8 maart 2015 om 13:40

15-20 miljoen lijkt me geen optie. PSV heeft afgelopen zomer al een bod van 20 miljoen afgeslagen, sindsdien heeft hij zijn contract verlengd en ik hij de huidige topscorer van de Eredivisie.

Het is een feit dat Depay niet de grote uitblinker van de eredivisie is en er een kans bestaat dat hij weleens hard kan vallen als hij nu al naar het buitenland vertrekt. Hij vertrekt niet met de ervaring en beslissende momenten die Eriksen, Vertonghen en Suarez bijvoorbeeld hadden. Die waren de eredivisie echt ontgroeid en Depay nog niet. Een jaartje extra blijven zou hem niet verkeerd kunnen doen. Wie weet groeit hij wel helemaal op in het buitenland en valt alles perfect. Dat is te hopen voor hem.

Ik dicht hem te weinig techniek toe om een wereldtopper te worden. Als ik in een wedstrijd heel goed op hem let loopt hij zich vaak vast en kan hij niet heel goed een mannetje passeren met zijn techniek. Dat zal beter moeten om een wereldtopper te worden. En verder lijkt hij steeds meer te voetballen met teveel druk op hem en dat zorgt ervoor dat hij minder soepel, vrij en vreugdevol voetbalt. Al met al is Depay een buitengewoon goed talent maar als PSV fan zou ik eerder treuren voor het vertrek van Willems (die laat De Jong renderen), Wijnaldum en Guardado.

Oké, ik lees dit en dan is de conclusie simpel.... Depay is uitgeleerd bij Psv.
En nee, niet eens zozeer omdat hij zo ver boven de rest uit stijgt (is wel zo overigens maar toch heeft ook hij het nog steeds bij vlagen lastig in deze competitie) maar simpelweg omdat de coach van Psv zo slap is.
Als Depay tegen Ajax minimaal 5 mogelijkheden om zeep helpt omdat hij zo nodig op doel wil schieten vanaf 30 meter etc. dan moet je daar iets van zeggen als coach...
Geen idee of dat gebeurt is achter de schermen maar zo komt het niet over...

Zonder de vrijheid van Depay af te pakken kon je hem best even corrigeren gezien de laatste weken wat hij heeft laten zien...
Depay was meer met Depay bezig dan met Psv.

8 maart 2015 om 13:39

Toch knap dat je kan concluderen dat Cocu slap is, terwijl je niet eens weet wat er achter de schermen gebeurt.
Volgens mij laat Cocu PSV dit seizoen prima renderen en daar gaat het uiteindelijk toch om.

8 maart 2015 om 14:02

Muah, als je jaren de beste selectie hebt (volgens iedereen) dan wordt het ook wel eens tijd dat het rendeert hè....
Gewoon de juiste poppetjes op de juiste plek.

Ik vind het altijd indrukwekkender als een coach met een mindere selectie volgens velen weet te presteren.

En ja, ik vind Cocu slap, ik vind hem slap overkomen in de media met zijn uitspraken over zijn team, zijn filosofie etc. en aangezien wij buitenstaanders het daarvan moeten hebben is de conclusie geoorloofd...

8 maart 2015 om 14:14

Uhm top trainers als advocaat en in mindere mate rutten lukt het niet om met de (volgens vele) beste selectie kampioen te worden vorig jaar had cocu een hele jonge ploeg en was het een tussenjaartje en dit jaar heeft hij er echt een team van gemaakt. Ze strijden voor mekaar en dat is prachtig te zien.

8 maart 2015 om 14:22

@crazydj07,

Welke trainer kraamt er (behalve Henk de Jong) dan wel zinnige taal uit?

8 maart 2015 om 14:30

Nou ja, ieder zijn mening
Ik vind het wel dat Cocu PSV dit seizoen uitzonderlijk goed laat presteren. Dat het kampioenschap zo "makkelijk" wordt binnengehaald had ik echt niet verwacht. Een kampioenschap had ik niet eens verwacht.
Nog drie wedstrijden winnen en PSV staat al op 76 punten. Het maximale puntenaantal waarmee Ajax kampioen werd de afgelopen jaren.
Na jaren zo slecht gepresteerd te hebben is dit echt wel een overtuigende manier om kampioen te worden.

Qua selectie vind ik Ajax al jaren beter. Maar dan wel over de gehele selectie gezien. Wat Ajax vaak nog op de bank heeft zitten, daar kan PSV niet aan tippen. Bij PSV is het niveauverschil tussen basis en bank erg groot. Als voorbeeld de backs Brenet en Tamata die de vervangers zijn voor Willems en Arias.

8 maart 2015 om 15:26

@bootsjungen, er zijn meer dan genoeg trainers die emoties tonen, die uitgesproken durven te zijn etc.
Of dat dan altijd zinnige taal is, dat laat ik in het midden maar ik zie dat liever dan zowel onzinnige taal als emotieloos gebrabbel.

@bosche_bol
Psv wordt meer dan terecht kampioen op een zeer overtuigende manier, daar is geen twijfel over mogelijk.
Echter ben ik van mening dat het niet zozeer dankzij Cocu is, maar goed, dat zullen we pas echt kunnen beoordelen als hij met een team moet gaan werken waar hij moet opbouwen wat bijvoorbeeld Frank al jaren moet doen.

8 maart 2015 om 14:03

Volledig correct gezien!

Daarom is El Ghazi bijvoorbeeld veel waardevoller dan Depay in de topper tegen Psv. Betrokken bij alle drie de doelpunten, omdat hij wel vanuit de organisatie blijft spelen en de juiste momenten kiest.

Als Depay daadwerkelijk uitgeleerd is ben ik bang dat hij bij een topclub snel op de bank beland. Want daar word veel meer gevraagd dan leuke dribbels en dergelijke.

Depay hoeft niet perse nog een jaar in de eredivisie te blijven voor hij het niveau in de premier league aankan. Bij een grotere club zal hij met betere spelers samen spelen en wordt hij vanzelf beter door trainingen en wedstrijden op hoger niveau.

Misschien is boetius wel een goede vervanger voor depay als hij weggaat. Hij zit nu toch niet in zo'n goede periode maar misschien kan hij net als wijnaldum van grote waarde worden voor psv.

Depay,

Uitstekende voetballer met goede kwaliteiten en vast wel de juiste mentaliteit. Maar het is lachwekkend te noemen dat Cocu zich niet in de kritiek kan vinden die Depay volledig terecht krijgt. Even een korte opsomming waarom:

1. Hij lijd enorm veel balverlies per wedstrijd. Tegen Ajax maar liefst 26 keer!!!
2. Hij komt overzicht tekort. Het aantal assists valt tegen. Eriksen bijv. haalde in zijn hoogtij dagen dubbele cijfers kwa assists per seizoen. En vorig jaar was Lasse Schone de meest waardevolle speler van de eredivsie die bij 24 doelpunten was betrokken als een 'valse' rechtsbuiten.
3. Depay beschikt over minimale europese ervaring. Zijn gedribbel in de Champions League in combinatie met het opkomen van Willems zal dodelijk zijn in de omschakeling voor PSV zeker tegen top teams.
4. Depay is soms te egoïstisch en wilt het liefst 5 man passeren. Dat is vaak te merken in de top wedstrijden. Een Anwar El Ghazi bijv. is in de topper tegen PSV bij alle 3 de doelpunten betrokken, puur omdat hij vanuit de organisatie blijft voetballen en de juiste momenten kiest om de actie te maken (zie 0-1 Kishna)

4 belangrijke punten waar Depay echt heel hard aan zal moeten werken en waar met name de staf hem ook voortdurend op hoort aan te spreken. Depay heeft kwaliteiten maar het niveau Robben zal hij niet gaan halen als hij niet wilt inzien dat mensen kritisch zijn omdat er nu eenmaal veel van hem word verwacht. Ik ben bang dat Depay nooit de absolute top zal halen als hij niet eerst een jaar Champions league meeneemt.

Oh en topscoorder worden van Nederland is geen garantie op een succesvolle carriere in het buitenland (zie Luuk de Jong, Vleminx, Kezman, Machlas).

8 maart 2015 om 14:18

Eriksen vergelijken met depay in assists? Daar ben ik gestopt met lezen wat een onzin kerel. DE spelverdeler en magier van ajax die met perfecte passjes strooide alsof het pepernoten waren. Vergelijken met een buitenspeler die heel vaak voor eigen succes gaat met een verwoestend schot. Dat is appels met peren vergelijk robben geeft ook bijna nooit af en heeft vrij weinig assist is het daardoor ook een slechte speler?

8 maart 2015 om 14:45

@rombomcu. Ten eerste, Depay is helemaal geen buitenspeler, ik snap ook niet hoe Psv'ers daarbij komen. Depay is alles behalve een buitenspeler. Klassieke buitenspelers passeren buitenom en geven voorzetten iets wat ik Depay niet iedere week zie doen.

De reden waarom ik Eriksen noem is omdat beide de dragende krachten waren/zijn van hun team. Men heeft jaren negatief over Eriksen gedaan, maar nu Depay kritiek krijgt mogen we niets meer zeggen of vergelijken? In vorige topics werd zelfs beweerd dat Depay verder is dan van der Vaart op die leeftijd.

En Robben is geen slechte speler wel een egoist net als Depay en dat heeft hem in het verleden maar tot dag van vandaag tot veel kritiek geleid. En dat is ook gewoon terecht. Depay heeft dit seizoen slechts 3 assists (robben 7 en 17 doelpunten). Naar mijn inziens veel te weinig voor een buitenspeler.

8 maart 2015 om 14:24

Helemaal leuk wat je allemaal zegt, maar heel veel dingen kloppen niet: Eriksen had misschien meer assists, maar stond dan ook op 10, en had als opdracht veel assists te geven, want scoren deed hij niet…
Over dat minimale europese ervaring… Kan hij daar wat aan doen. Hoe vaak is het niet voorgekomen dat Eriksen of Blind de bal verloor op het middenveld, en dat Real of Barca daarna meteen een goal maakte? Als Depay bij een Rooney, Ramsey of Kaboul in het team zit haalt hij het wel uit zijn hoofd om leuk te dribbelen. Hij doet dat omdat hij te weinig weerstand heeft in de Eredivisie.

8 maart 2015 om 14:55

Lol! Eriksen op 10.

Ajax speelt al jaren zonder een 10. Eriksen speelde altijd hangend op links (lcm) en zeker geen 10!

Nee kwa Europese ervaring kan hij weinig aan doen, dus kan hij beter langer bij psv te blijven om te kijken of hij de Champions league aankan. Want de eerste serieuze tegenstander (zenit) in Europa bleek ook meteen een horde teveel.

En gezien je eigen comment word mijn theorie onderbouwd dat depay op alle 4 de punten slecht scoort. Dus omdat de weerstand te laag is en niemand Depay durft te corrigeren mogen we geen kritiek meer leveren op Depay? Het bevestigd ook eigenlijk dat Cocu geen vat of invloed heeft op Depay en dat de schuld dus simpel ligt bij het niveau van de eredivisie. Wat gewoon complete onzin is want Ricardo had Depay aardig in de pocket.

8 maart 2015 om 15:24

We moeten natuurlijk allemaal wel objectief blijven en onze club/speler voorkeuren even afzetten.

1. Hij lijd enorm veel balverlies per wedstrijd. Tegen Ajax maar liefst 26 keer!!!
Zoals Cocu aangeeft - Depay is een speler met veel risico in zijn spel, tel daar voor het gemak even bij op dat hij geen type Cocu is en nog een jonge speler is, (jonge spelers nemen vaker risico in hun spel, dat is algemeen bekend) en balverlies vaak minder schadelijk is in zijn positie. Desalniettemin is dit natuurlijk een minpuntje van Depay, maar het lijkt me dat daar achter de schermen natuurlijk wel aan gewerkt wordt.
2. Hij komt overzicht tekort. Het aantal assists valt tegen. Eriksen bijv. haalde in zijn hoogtij dagen dubbele cijfers kwa assists per seizoen. En vorig jaar was Lasse Schone de meest waardevolle speler van de eredivsie die bij 24 doelpunten was betrokken als een 'valse' rechtsbuiten.
Voor het gemak even de stats voor Eriksen (bij tottenham) gepakt. (waar hij veel beslissender is in het maken van goals dan van assists, om de verglijking tussen de twee spelers maar even uit het raam te gooien (in positie EN type speler)

Matches - Goals - Assists - Rating
AMC (attacking Midfielder - Centre)18416.95
AML (attacking Midfielder - Left)8307.46
AMR (attacking Midfielder - Right)2107.94

3. Depay beschikt over minimale europese ervaring. Zijn gedribbel in de Champions League in combinatie met het opkomen van Willems zal dodelijk zijn in de omschakeling voor PSV zeker tegen top teams.

Gebrek aan ervaring is een cirkel waar hij alleen uit kan komen wanneer hij een stap hogerop gaat, of een jaar extra bij PSV blift. Dit is een beetje hetzelfde als een student met veel potentie die maar niet aan een baan kan komen omdat potentiele werkgevers zijn ' gebrek aan ervaring ' een minpunt vinden.
4. Depay is soms te egoïstisch en wilt het liefst 5 man passeren. Dat is vaak te merken in de top wedstrijden. Een Anwar El Ghazi bijv. is in de topper tegen PSV bij alle 3 de doelpunten betrokken, puur omdat hij vanuit de organisatie blijft voetballen en de juiste momenten kiest om de actie te maken (zie 0-1 Kishna)
Hier laat je je gekleurde bril toch wel zien, helaas - enorm jammer want nu lijk je aan te geven dat El Ghazi (bijv.) nu al veel beter is dan Depay omdat hij bij elk doelpunt betrokken was, en omdat hij vanuit de organisatie speelt.

Depay is jong, Depay ligt onder het vergrootglas, Depay heeft enorm veel potentie, en boven alles, Depay heeft nog enorm veel te leren. Daar kan iedereen het toch wel mee eens zijn?

9 maart 2015 om 10:12

Ja, Eriksen speelde op 10, anders weet ik niet waar ze Boerrigter en Sulejmani hebben gelaten, die heel veel speelden in die periode. Eriksen speelt altijd al op het middenveld.
Is bij Ajax dan niet de eerste Europese horde teveel geweest? Al jaren kansloos in de Champions League, en al 4 keer meteen uitgeschakeld in de Europa League (de competitie waar het te makkelijk is), en dit jaar voor het eerst weer eens overwintert in Europa, dankzij een makkelijke loting tegen een van de zwakste ploegen van de EL.

Door zijn vrije rol loopt hij aantal spelers in de weg. Hij lijdt te vaak onnodig balverlies en zijn acties lukken de laatste maanden niet. Ik vind dat Cocu te lang zijn hand boven Depay houdt.

Ik denk dat hij maar beter weg kan gaan. Je merkt nu aan hem dat hij te weinig weerstand heeft in de Eredivisie. Nog een jaar bij PSV (ook al speelt hij dan CL) zou hem slecht uitkomen. Bij Arsenal, United of Tottenham heeft hij elke wedstrijd heel veel weerstand, en wordt meer gedwongen goed te spelen, en vanuit zijn taak.

Hij wordt nonchalant omdat hij (on)bewust het niveau niet uitdagend meer vind, als hij naar PSG of Arsenal zou gaan zou dat een mooie stap zijn niet de absolute top van europa maar er net onder. Hij is hier uitgeleerd vind ik

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren