Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

AZ in topvorm jaagt op Ajax: ‘Die plaats zit in ons achterhoofd’

Laatste update:

De stemming in Alkmaar is momenteel opperbest. AZ staat na 25 wedstrijden op 47 punten - evenveel als de ploeg in het gehele vorige seizoen behaalde - en sinds de aanstelling van John van den Brom hield geen team vaker de nul dan de Noord-Hollanders. Dat berekende databureau Opta. De trainer kijkt dan ook graag naar boven op de ranglijst.

/

AZ staat momenteel derde, maar de achterstand op runner-up Ajax bedraagt zes punten. Een overbrugbare achterstand, zo erkent Van den Brom in gesprek met Voetbal International. “De tweede plaats zit in ons achterhoofd. Waarom niet? Zolang je zicht houdt op de club die boven je staat, moet je daar altijd naar blijven streven.”

AZ speelt de komende weken tegen onder meer FC Utrecht, Vitesse, sc Heerenveen, FC Twente en Feyenoord en Van den Brom weet dan ook dat er ‘vrijwel geen eenvoudige wedstrijden’ meer zijn. “Het maakt niet uit waar je staat, want iedereen speelt wel ergens voor.”

Wie eindigt hoger in de Eredivisie, denk je?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Als Ajax verloren had in Eindhoven had ik ze een goede kans gegeven. Maar ze hebben beide ongeveer evenzwaar programma. Ajax kan wel 2x verliezen maar AZ wint niet alles. Bovendien heeft Ajax beter doelsaldo.

6 maart 2015 om 07:13

@ Silverfront

Beiden een ongeveer evenzwaar programma? AZ moet nog tegen Vitesse (6 wedstrijden op rij gewonnen), Tegen Feyenoord (best voetballende ploeg 1ste seizoenhelft) en Twente dat altijd een lastig duel blijft. Ajax heeft vrijwel alleen nog maar ploegen uit het rechterrijtje. De moeiijkste clubs die Ajax tegen komt zijn Heereveen en Utrecht. En tegen die 2 ploegen moet AZ ook nog spelen.

Nee van alle clubs heeft Ajax vrijwel het makkelijkste programma van allemaal, puur omdat ze alle topwedstrijden al gespeeld hebben. En als je bedenkt wat voor een gemiddelde Ajax per wedstrijd haalt (inclusief alle toppers) en wat AZ gemiddeld haalt (exclusief een aantal toppers) dan word het heel lastig voor AZ.

6 maart 2015 om 07:56

Je vergeet PEC uit en daar zie ik ons echt niet winnen. Op 1 of andere manier ligt PEC ons totaal niet. Lijkt mij in ieder geval een moeilijkere tegenstander dan Heerenveen. Wel zie ik ons gewoon als tweede eindigen hoor daar niet van.

6 maart 2015 om 08:26

haha Utrecht wel noemen en cambuur niet dir staan toch echt wat hoger.

6 maart 2015 om 08:28

Als Fischer dan meedoet winnen we wel, die scoort altijd tegen PEC

6 maart 2015 om 08:32

@ M_ssc

Als je naar de geschiedenis kijkt hebben we het tegen utrecht als Ajax zijnde altijd moeilijk. Dus dat is wat mij betreft een van de moeilijkste wedstrijden om te spelen.

6 maart 2015 om 08:33

@ Lee112

Nou, Pec is niet meer wat het geweest is. Het fanatieke aanval spel met hoog druk zetten is er een beetje uit. Het lukt allemaal niet helemaal meer bij Pec.

6 maart 2015 om 10:18

Dat is waar Dennis, maar zul je zien dat ze tegen ons opeens vleugels hebben. Ik hoop van niet overigens.

9 maart 2015 om 00:01

Ik vind het toch echt dichter bij elkaar liggen D-Bergkamp.
Je noemt wel Twente als lastig duel voor AZ, maar PEC niet voor Ajax? Ja dan sla je toch ede plank mis. PEC was weer wervelend vandaag, die krabbelen wel weer op. Bijna elke club heeft wel eens last van een dipje, die heeft PEC nu toch wel achter de rug gok ik. Bovendien heeft Ajax het ook altijd lastig tegen ze, dat hoef ik jou niet uit te leggen neem ik aan.
Maar goed, AZ gelukkig verloren vandaag, nu 8 en 9 punten voorsprong op Feyenoord en AZ. Die 2e plaats komt wel goed. Ajax zou in principe kunnen verliezen bij Heerenveen, PEC en Utrecht (al is dat onwaarschijnlijk), maar zelfs dan nog worden ze wel tweede omdat Feyenoord niet alles wint.

6 maart 2015 om 20:08

Zelfs als Ajax nog 6 punten laat liggen en als AZ alles wint eindigt Ajax hoger op basis van doelsaldo. AZ moet dus 7 punten inlopen op Ajax, en dat terwijl ik het programma van AZ zwaarder inschat.

Ik zie het niet meer gebeuren, ik was er nog even bang vorig weekend. Maar nadat Ajax in Eindhoven heeft gewonnen zal het normaal gesproken de 2de plaats niet meer uit handen geven.

Ik zou het al heel knap vinden als AZ 3de zou worden, het zou een hele knappe prestatie zijn na een gigantische opmars na de winterstop. Daarvoor kan ik niks anders als complimenten geven. Het zou ook heel fijn zijn als AZ daadwerkelijk 3de word, door de punten die ze vorige jaren in Europa hebben gehaald hebben ze bij een eventuele groepsfase de kans op een gunstige loting. En die gunstige loting zou dan weer moeten leiden tot meer punten, want die zijn keihard nodig. En laat AZ samen met Ajax nou net tot de clubs behoren die dat juist niet deden de afgelopen jaren.

Az kan beter naar feyenoord kijken. Het verleden is meestal een goede indicatie dat az niet boven ajax gaat eindigen.

6 maart 2015 om 00:34

Waarom die zijn ze al voorbij

6 maart 2015 om 01:16

What goes up, must come down

6 maart 2015 om 09:06

Psvxxx..

Alsof Feyenoord niet meer over AZ heen zou kunnen. 'difference' heeft gewoon gelijk dat AZ voor de derde plek moet vechten al is omhoog kijken natuurlijk nooit verkeerd.

Ik schat in dat PSV gewoon kampioen wordt maar niet met de voorsprong die het op dit moment heeft. Het zou zelfs nog een klein beetje spannend kunnen worden als PSV zaterdag niet weet te winnen van Gae. Maar desondanks zullen ze het niet meer weggeven en zal dit de eindstand worden:
1. Psv
2. Ajax
3. Feyenoord
4. Az
5. Vitesse
En daarnaast hoop ik dat deze ploegen ook daadwerkelijk allemaal in Europa uit gaan komen volgend seizoen.

6 maart 2015 om 10:06

Wat betreft Vitesse weet ik niet of je blij moet zijn als die Europa in gaan volgend seizoen, als je ziet wat voor leegloop daar gaat plaatsvinden hebben ze dat waarschijnlijk niet op tijd aangevuld voordat de voorrondes van start gaan en liggen ze er waarschijnlijk meteen weer uit. Ik hoop dat H'veen die plek nog kan pakken, ik verwacht dat die wat stabieler blijven in de zomer en dus geef ik die meer kans om wat te winnen in de voorrondes.
Ook denk ik niet dat Feyenoord, zonder Kazim, boven AZ gaat eindigen. Als je afgelopen weekend zag met Te Vrede tegen Utrecht, dat was echt huilen met de pet op.

Wat Ajax betreft, die worden 2e. Die gaan niet nog 7 punten meer verliezen dan AZ gaat doen in het restant van het seizoen, zeker gezien het programma. Hopen dat ze in de EL nog iets leuks kunnen laten zien zodat ze toch met een goed gevoel het seizoen af sluiten.

8 maart 2015 om 11:40

@kebm

Ik deel je mening betreft de eindstand.
Maar ik denk dat Feyenoord europees uitgesloten gaat worden en AZ zich rechtstreeks plaatst.

6 maart 2015 om 01:25

Inderdaad, ik denk dat AZ beter de ogen op Feyenoord en Vitesse gericht kan houden. AZ heeft een erg zwaar resterend programma, waardoor ik eerder denk dat Feyenoord of Vitesse de 3e plek van AZ over zou nemen dan AZ de tweede plek van Ajax.

Vitesse heeft misschien nog wel een achterstand van 7 punten op AZ, maar juist een relatief zeer makkelijk restprogramma (behalve AZ en Feyenoord alleen nog maar ploegen uit het rechterrijtje). Die acht ik daarom dus ook nog niet kansloos voor de 3e plek.

6 maart 2015 om 07:40

Aan de andere kant speelt AZ binnenkort thuis tegen Feyenoord. Ik denk dat je na die wedstrijd veel duidelijker zult zien of ze nog omhoog kunnen kijken of niet. Vooralsnog denk ik niet dat je daar al te veel over kunt zeggen.

6 maart 2015 om 08:06

En volgende week moet AZ al naar Arnhem.

6 maart 2015 om 11:31

Dat wordt een bepalende wedstrijd. Als AZ daar wint dan blijven ze Vitesse wel voor denk ik. Van Feyenoord verwacht ik niet zo veel meer eigenlijk. Ze hebben nog een paar aardige wedstrijden voor de boeg waar ik ze wel punten zie verspelen. Ik zie ze dan ook nog wel 5e worden want Vitesse heeft zoals al gezegd echt een ontzettend makkelijk programma.

Ik verwacht dat de top 3 van nu ook de top 3 aan het eind van het seizoen is.

6 maart 2015 om 00:41

Feyenoord staat maar 2 punten achter op AZ. Dus ze moeten eerder oppassen dat ze zelf niet worden ingehaald want dat verschil is een stuk kleiner en ook zij hebben een beter doelsaldo.

6 maart 2015 om 07:42

Ja, en een aantal weken terug stond Feyenoord een stuk beter dan AZ, jij deponeert wel heel makkelijk de stelling: AZ is geen topclub en dus zullen ze omlaag MOETEN kijken in plaats van omhoog.

6 maart 2015 om 08:06

Ik verwacht van az in deze vorm niet dat ze veel punten gaan laten liggen, ookal hebben ze een zwaar programma.

6 maart 2015 om 09:55

Dit weekend staan we weer gelijk.
Feyenoord - nac 2-1
Utrecht - az 1-1

6 maart 2015 om 14:45

Optical het verschil met Ajax is 6 punten. Dat is een veel groter verschil dan het verschil met Feyenoord. Wetende dat Ajax ook nog eens een veel betere doelsaldo heeft dus zelfs als je de 6 punten goedmaakt sta je nog steeds achter op Ajax.

Feyenoord heeft ook een betere doelsaldo dus als zij op gelijke aantal punten komen en dat is heel goed mogelijk door bijvoorbeeld een gelijkspel bij AZ dan staat Feyenoord alsnog op doelsaldo hoger dan AZ.

9 maart 2015 om 13:09

En ik volg AZ al lang genoeg om te weten dat ze er veel meer aan hebben om ambitie uit te spreken dan dat ze omlaag kijken, beginnen te bibberen en het verspelen.

Nu staat Feyenoord 3e en nu Moeten ze dus wel omhoog kijken, dat is misschien wel voordelig.

9 maart 2015 om 13:31

Een I told you so is misschien wel op zijn plaats.

AZ gaat dus om plek 3 vechten in plaats van plek 2 zoals ik dus al aangaf.

Als AZ supporter geloof ik er helaas niet echt in. AZ heeft een loodzwaar programma voor de boeg met o.a. nog uitwedstrijden naar Heerenveen, Utrecht, Vitesse en Twente plus nog Feyenoord thuis. Zou al een enorme prestatie zijn indien ze de derde plaats behouden. Jammer dat er nog play-offs bestaan want als ze daar in verzeild raken zie ik traditioneel de nummer 6 of 7 ipv het tegen die tijd ongetwijfeld moegestreden AZ met de Europese plek aan de haal gaan.

6 maart 2015 om 06:49

Zelfs zonder zwaar programma, AZ heeft tot nu toe gemiddeld 1,88 punt per wedstrijd gepakt. Als ze op die voet doorgaan zouden er nog 17 punten bijkomen. Ajax heeft op hun beurt 2.12 punt per wedstrijd gepakt en zou dus nog 19 punten gaan pakken.

Als Ajax "gewone" resultaten neerzet zou AZ dus 25 punten moeten halen halen uit laatste 9 wedstrijden (acht keer winst en 1 gelijkspel) en dan ook nog hopen het lagere doelsaldo (-21 t.o.v Ajax) weg te werken.

Zelfs tegen alleen maar zwakke tegenstanders is dat een bijna onmogelijke opgave lijkt mij.

6 maart 2015 om 08:16

Dit is misschien wel de grootste onzin die ik ooit op vz heb gelezen. Ajax staat hoger, logisch dat ze dus gemiddeld meer punten per wedstrijd halen. Als jouw logica op zou gaan zou et nooit meer een ploeg ingehaald worden door achterblijvers...

6 maart 2015 om 11:32

Klopt. Maar het idee vind ik niet verkeerd om te kijken wat realistisch is wat betreft het aantal punten van Ajax op t eind. Daardoor weet je hoeveel punten AZ moet halen om daar boven te eindigen. Prima argument dus.

6 maart 2015 om 16:44

Qua realisme ben ik het absoluut met je eens; ik denk niet dat AZ Ajax gaat inhalen.

Het ging mijn om het feit om te kijken naar het huidig aantal punten en dat puntenaantal door te trekken naar het einde van het seizoen. Als je daarop baseert dat het niet gaat lukken dan zal er nooit meer een club punten inhalen...maar goed, is een nuancering natuurlijk.

6 maart 2015 om 18:33

Tja,.. als jij denkt dat de prestaties van een team over de eerste 25 speelronden op geen enkele manier een voorspelling biedt voor hun prestaties in de laatste 9 speelronden, dan is het wellicht een zinvolle nuance.
Als je het niet erg vindt ga ik er toch vanuit dat de kans dat beide teams op een vergelijkbare voet doorgaan groter is dan de kans dat de één ineens spontaan véél beter gaat presteren en/of de ander ineens een stuk slechter gaat spelen. Natuurlijk zijn er schommelingen in vorm, is een programma soms zwaar en soms lichter, hebben clubs met blessures te maken en ga zo maar door, maar naar mate een competitie langer duurt zullen al die factoren steeds meer gemiddeld worden en worden eerdere resultaten van een club juist een steeds betere voorspelling van de kansen voor de komende wedstrijden.
Het competitietabel wordt met andere woorden naarmate en competitie langer duurt eens steeds betrouwbaardere afspiegeling van de kwaliteiten van ieder team...

Kom op boys, blijf op de luwte. Rustig afwachten, nu weet je het wel. We komen teveel in de spotlights, Utrecht gaat dus winnen.

Dan had Ajax van PSV moeten verliezen. Nu zijn ze kansloos. Ik zie Ajax eerder kampioen worden en Psv een enorme terugslag krijgen

6 maart 2015 om 08:11

Wens....vader....gedachten.

Ik zie het allebei niet gebeuren. PSV-AJAX-Feyenoord. Zo hoort het te zijn.

6 maart 2015 om 08:33

Eigenlijk hoort het Ajax, PSV, Feijenoord te zijn. Maar goed.

6 maart 2015 om 08:57

Doen we dat over 4 jaar weer, goed?

6 maart 2015 om 10:54

ik had komend seizoen in gedachten eerlijk gezegd

Eerst zien we zondag Hoe het verloopt in de mooie Galgenwaard! ( 3-2 denk ik zelf)

6 maart 2015 om 13:28

Mooie galgenwaard? Verschrikkelijk stadion. Lege tribunes en open hoeken.

On; AZ gaat nooit 2e worden maar wel 3e. Mindere ploegen ligt AZ niet. Verder: AZ pakt meer punten uit dan thuis, dus AZ is in het voordeel als je de cijfers kijkt. Komende 2 weken gewoon 6 punten. Alleen twente uit wordt nog moeilijk

6 maart 2015 om 15:51

Grappig, want de cijfers vertellen dat AZ de afgelopen 5 jaren achter elkaar in Utrecht verloren heeft. En over het stadion, je mag je mening delen, en ik ben trots op je dat je dat doet.

8 maart 2015 om 08:05

Met de huidige vorm verwacht ik toch een overwining van Az.
Az had voor het laatst van ajax gewonnnen in 1981,en nu ook dit jaar.

Kijk je naar het verleden dan had dat dus niet gelukt.
Ik verwacht bij Utrecht-Az 1-3 of 2-3.

Verder denk ik dat de top3 bljft zoals die nu is.

Ha! Wij jagen ook ieder jaar op Ajax!
Maar ook op AZ! Zeker thuis!

Welkom in Utreg komende zondag! Kijken of we dit jaar 6 punten van AZ kunnen winnen!!

6 maart 2015 om 08:57

De naam David is hier meer van toepassing dan je op het eerste gezicht zou denken.

Az wint thuis bijna altijd van utrecht. En andersom wint utrecht thuis weer van az. Dat utrecht uit nu heeft gewonnen betekent vrijwel zeker dat az zondag wint

6 maart 2015 om 11:57

We gaan ze zondag inmaken! De punten kunnen we goed gebruiken!!!

6 maart 2015 om 12:29

Haha, mooi niet Kevin. Utrecht is dit seizoen ook niet wat het normaliter is in eigen huis. Daarentegen is AZ op PSV na de beste uitploeg van het seizoen, zitten ze in een goede reeks en hebben ze motivatie zat.

Ik zeg 1-3.

Waarom krijgen clubs altijd babbels als het even loopt. Blijf lekker in de luwte en probeer van daaruit toe te slaan. Je zag het aan feyenoord...babbels over tweede worden en misschien kampioen? Je ziet hoe ze het doen...
Je zal zien dat az nu ook onder de zelf opgelegde druk gaat bezwijken en dat begint met puntverlies bij utrecht.
Daarnaast halen ze de kampioen van volgend seizoen nooit meer in...

6 maart 2015 om 07:55

Psv kunnen ze inderdaad niet inhalen, nee.

6 maart 2015 om 08:01

De ironie, anderen aanspreken op het hebben van babbels en dan zo je betoog afsluiten.

6 maart 2015 om 08:08

Tja, er is veel kortzichtigheid in de voetbalwereld, en zodoende ook bij supporters.

6 maart 2015 om 08:10

Het zal je jeugdig enthousiasme zijn die de sarcastische dan wel ironische ondertoon missen...wat niet onverlaat laat dat ik ajax volgend seizoen na de uitverkoop bij psv en feyenoord de beste kansen toedicht.

6 maart 2015 om 08:08

Omdat als ze die babbels niet hebben het ook weer niet goed is. Een club kan eigenlijk nooit een goed antwoord geven op zo'n vraag.

6 maart 2015 om 08:12

Daar heb je een punt. Spreek je geen ambities uit dan ben je niet ambitieus genoeg. Spreek je ze wel uit ben je arrogant...

6 maart 2015 om 08:18

Als er aan hem gevraagd wordt of ze nog voor de tweede plek gaan strijden, wat moet hij dan zeggen volgens jou? "Nee dat gaan we nooit redden, ik ben zelfs bang dat we nog ingehaald worden"? Dit is topsport en topsporters moeten altijd het hoogste nastreven wat mogelijk is. Ik geef AZ weinig kans om 2e en zelfs 3e te worden. Ze spelen gewoon echt niet goed genoeg. Thuis tegen Willem 2 hadden we enorm veel geluk gehad. De enige echte goede wedstrijd was met 2-4 verloren gegaan tegen PSV.

AZ is nogal in topvorm? Vorige week met zoveel geluk gewonnen van Willem II.

6 maart 2015 om 10:15

Dus 1 mindere wedstrijd en je bent meteen slecht? Nee, AZ speelde vorige week niet goed maar als je kijkt naar de tweede seizoenshelft kun je spreken van een AZ in topvorm

6 maart 2015 om 11:35

Klopt, maar dat zegt meer over Willem II dan over AZ. Want Willem II was tegen bijna de hele top 5 de betere ploeg en verdiende al die wedstrijden misschien wel te winnen.
Toch is Utrecht uit een van de moeilijkste wedstrijden voor AZ op een of andere manier. Weten we daar te winnen dan geeft dat echt een boost.

Voor het Nederlandse voetbal is het toch beter dat Ajax 2e wordt. Met een beetje gelukkige loting hebben we volgend seizoen twee teams in de champions league.

6 maart 2015 om 11:35

Heeft niet heel veel met de loting te maken. Vooral met welke.clubs er 4e en 3e worden in de grote competities en of hun uefo coëfficiënt hoger is dan dat van Ajax. Vooral hopen dus dat Liverpool of Southampton 4e wordt etc..

Natuurlijk moet je ambities hebben maar om nou te gaan zeggen dat je voor plek 2 gaat want het gat is te overbruggen dan ben je niet echt reeel bezig. Ajax heeft inderdaad 'maar' 6 punten meer maar ook nog eens een beter doelsaldo van +21 tov AZ. Maar nog belangrijker, kijk eens naar het programma. Ajax's lastige wedstijden zijn Utrecht, Heerenveen en PEC uit maar dat is niet echt heel zwaar. AZ moet nog naar Utrecht, Vitesse, Heerenveen en Twente + thuis tegen feyenoord. Het is dus vrij reeel om te zeggen dat AZ iets meer punten laat liggen dan Ajax.

Daarom, zeg dat je ambities hebt en ga voor plek 3

Die tweede plek zie ik echt niet meer gebeuren. AZ draait een fantastische tweede seizoenshelft, waar ze op plek 2 staan, maar het programma van Ajax is gewoon makkelijker. Ik zou me volledig richten op de derde plek want we krijgen nog aantal moeilijke wedstrijden! Hoop dat we dit weekend eindelijk weer een keer gaan winnen in Utrecht want dat is alweer een tijd geleden. Wedstrijd tegen Vitesse volgende week gaat ook heel spannend worden. Dit zijn wel echt de wedstrijden waar ik naar uit kijk!

Ah, zulke teksten las ik ook al voor de wedstrijd in Alkmaar.

Ik noteer alvast een 1 voor Utrecht - AZ.

6 maart 2015 om 15:13

Ga je spijt van krijgen

Logisch maar AZ heeft een zwaar programma moeten nog naar Utrecht, Heerenveen, Vitesse en Twente plus thuis tegen Feyenoord. Ze zijn zeker een bedreiging maar het programma is wel zwaar voor hun.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren