Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'AC Milan betaalt geen cent voor teleurstellende Van Ginkel'

Laatste update:

De samenwerking tussen AC Milan en Marco van Ginkel heeft beide partijen nog niet gebracht wat ervan verwacht werd. De middenvelder kwam mede door blessureleed nog niet verder dan vijf competitiewedstrijden en in deze duels wist hij niet zijn stempel op het elftal te drukken. De vraag is of Van Ginkel tot het einde van dit voetbaljaar nog vaak aan spelen toe zal gaan komen.

/

Milan huurt de 22-jarige Nederlander dit seizoen van Chelsea en zou daar een miljoen euro voor betalen. Dat bedrag zou gehalveerd worden als Van Ginkel minstens twintig wedstrijden voor Milan zou spelen, maar dat aantal gaat de middenvelder niet halen. Tuttosport claimt nu dat Milan helemaal niets hoeft te betalen, omdat Van Ginkel door blessureleed nauwelijks kon spelen.

Volgens de krant heeft Chelsea begrip voor Milan, maar zal het toch een huursom vragen wanneer Van Ginkel in de laatste weken van het seizoen plotseling veel gaat spelen. De kans dat dit gaat gebeuren, lijkt dus niet al te groot. Na dit seizoen zal Van Ginkel terugkeren naar Chelsea, waar hij een contract heeft dat doorloopt tot de zomer van 2018.

Marco van Ginkel had niet naar AC Milan moeten gaan

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
5 maart 2015 om 10:54

Waar vind je hem dan wel goed genoeg voor? Het is nog naar afwachten hoe die presteert na een jaar vol met blessureleed. Hij zou er goed aan doen naar de eredivisie terug te keren. Naar Ajax hoeft die van mij iig niet te komen, overigens wilt die zelf ook niet als ik de laatste nieuws feiten moet geloven

5 maart 2015 om 12:46

Kijk ik heb geen medelijden met dit soort spelers!! Kon een mooie binnenlandse transfer maken. Had begrepen dat hij zichzelf te goed vond om naar ajax te gaan. Moet je nu kijken. Niets bij chelsea, niets bij ac milan!

5 maart 2015 om 13:56

van Ginkel heeft hier zelf weinig over te zeggen gehad, was gewoon een onderonsje tussen het management van Chelsea en Vitesse. Een van de hoofdredenen waarom je dus nooit een soort satellietclub van een Europese topclub moet worden...

5 maart 2015 om 10:55

Ja... Ideaal voor hem geweest om vanaf Vitesse naar Ajax te gaan. Eigenwijs geweest en niet mogen van Vitesse en nu staat hij al een aantal jaar stil.

5 maart 2015 om 12:49

Dat gezeur over Ajax elke keer. Had hij het daar gered dan? Praktisch alle aankopen mislukken daar. Bovendien speelde Van Ginkel gewoon aardig wat bij Chelsea tot zijn blessure. Tijdens zijn blessure kwamen Fabregas en Matic en was hij klaar. Als hij fit was gebleven was het wellicht anders gelopen. Dat zullen we nooit weten helaas.

5 maart 2015 om 13:36

@ Azalkmaar2

PSv of langer bij Vitesse gebleven zijn had ook gekund. Feit is gewoon dat de meeste spelers die vanuit een subtopper in Nederland (zonder noemenswaardige internationale ervaring) denken het zich te kunnen veroorloven om geen tussenstap bij Ajax of PSV te maken komen vaak van een koude kermis thuis. Waarna ze vaak daarna gewoon doorgaan met het maken van verkeerde keuzes wat hun ontwikkeling en carrière zelden ten goede komt.

Wat dat betreft moet ik ook altijd zo hard lachen om die spelers die zich dan te goed vinden voor de Nederlandse competitie en maar blijven roepen dat ze een hoger niveau aankunnen. Terwijl ze tegelijkertijd vaak in het buitenland amper aan spelen toekomen of heel snel weer op de bank belanden; omdat ze nog steeds die typische Nederlandse kwaaltjes nog niet zijn afgeleerd. Het tempo te hoog voor is, ze niet met de druk om kunnen gaan etc, maar voornamelijk omdat de meeste tegenwoordig niet in staat zijn om een echt kritisch naar zichzelf te kijken.

Langzamerhand zien we jonge spelers in Nederland wat veranderen, waarbij de eerste hoop gevende signalen her en der te zien zijn dat ze geleerd hebben van de fouten van hun voorgangers. Nu heb ik geen cijfers bij de hand, maar ik weet zeker dat het slaging percentage van spelers die vertrokken zijn als sterktehouders bij Ajax of PSV groter is; dan al die spelers die wel even dachten klaar te zijn voor een Europese sub/top competitie/club met voornamelijk alleen een kleine beetje ervaring in de Nederlandse subtop.

6 maart 2015 om 01:36

Ja het kwam gewoon door die vervelende blessure. Dat is nu eenmaal vervelend.
Vele spelers worden dan nooit meer de oude.

5 maart 2015 om 10:55

Acm stelt niks meer voor hij had beter naar ajax kunnen gaan en daar elke week in de basis staan voor ze ontwikkeling veel beter ipv dat hij daar alleen maar op de bank zit... mag die italiaanse competitie wel ietsje sterker zijn maar als je nooit speelt...?

5 maart 2015 om 12:50

Ja want bij Ajax slagen alle aankopen lekker.

5 maart 2015 om 13:37

@ Azalkmaar2

Niemand beweert dat, dat is steeds de conclusie die jij ervan maakt. Alleen de praktijk heeft tig keren bewezen dat het verstandiger is om een tussen stap in Nederland te maken bij Ajax of Psv, om je daar te ontwikkelen als sterktehouder. Om Vervolgens dan pas de vervolg stap te maken naar een grote competitie.

5 maart 2015 om 10:53

En nog een CM erbij? Dat is juist de enige positie die Ajax niet nodig heeft.

5 maart 2015 om 10:53

Ajax heeft laatst al aangegeven (of Ronald De Boer was het) dat Bouy niet mocht terug komen naar Ajax. Dan mag Van Ginkel ook wegblijven na het veelvuldig afwijzen van Ajax.

Ga maar lekker ergens anders aan de bak proberen te komen.

5 maart 2015 om 11:25

van Ginkel heeft Ajax helemaal niet afgewezen. Hij mocht van Vitesse niet naar Chelsea omdat die een eerste optie tot koop hebben op alle spelers van Vitesse.

5 maart 2015 om 11:37

Hij heeft Ajax wel degelijk afgewezen, namelijk afgelopen zomer. Volgens mij ging het er niet zo zeer om dat hij niet naar Ajax wilde, hij zag de Eredivisie niet meer zitten.

5 maart 2015 om 11:47

@hoppa

Heb je dit soms gemist?

"frank de Boer heeft laten weten dat Marco van Ginkel in de winterstop is benaderd om naar Ajax te komen. De middenvelder sloeg het aanbod echter af."

"derhalve hoopte Ajax deze winter Van Ginkel naar Amsterdam te halen. "we hebben Van Ginkel in eerste instantie gevraagd omdat wij het gevoel hadden dat Davy Klaassen en Thulani Serero niet honderd procent fit waren.""

5 maart 2015 om 12:09

@ Hoppa!

Ajax heeft 3x geprobeerd om van Ginkel te halen.
- Toen hij bij Vitesse speelde en naar Chelsea vertrok
- Toen hij bij Chelsea op de bank zat
- Afgelopen winterse periode

De eerste keer kwam inderdaad door Jordania. De laatste 2x heeft van Ginkel Ajax afgewezen omdat hij niet terug wilde naar de eredivisie.

5 maart 2015 om 12:20

zucht vitesse

5 maart 2015 om 10:53

Die reageerde al veel eerder en ook herhaaldelijk, maar van Ginkel voelt zich te goed voor de Eredivisie.

Waarschijnlijk een gehersenspoelde jongen, triest, zonde van zijn carrière, maar helaas.

5 maart 2015 om 10:59

Ik snapte z'n overstap naar Chelsea nog wel omdat Vitesse hem sowieso niet naar een andere ED club wilde laten gaan. Toen belde Mourinho hem persoonlijk nog eens twee keer dus dat maakt natuurlijk ook nog eens indruk en hij beloofde hem speeltijd. Helaas door blessureleed kon hij het daar niet waarmaken maar wat ik dan niet begrijp is dat hij dan Ajax afwijst.. AC Milan is nauwelijks nog een topclub. Bij Ajax zou men hem vertrouwen geven, dicht bij familie, om het kampioenschap meedoen en in de CL spelen. Dat hij dus voor Milan koos begreep ik nauwelijks maar dat hij in de winter wéér Ajax afwees, daar kon/kan ik niet bij met m'n hoofd.

5 maart 2015 om 13:08

Sneijder en Robben kwamen naar Real en gingen daarna naar Bayern en Inter, met alle respect, maar die clubs werden op dat moment toch echt gezien als de Arsenals van nu.
Ook een prima club natuurlijk, maar niet de absolute wereldtop, tot ze plots in de Clfinale stonden.

5 maart 2015 om 14:14

Dost wou wel degelijk naar Feyenoord en wou in 1e instantie heel graag naar Ajax. Zelfs ermee naar de rechter geweest om een transfer af te dwingen.

Eto'o ging puur om het geld niet. Hij taste af wat Ajax, een ploeg met 110 miljoen op de bank wou betalen. Dat is dus ook een slechte voorbeeld.

Babel moest weg uit in Duitsland en ging naar Ajax om weer in de picture te komen. Ondanks veel blessures heeft hij alsnog een vet contract kunnen tekenen in Turkije. Zijn doel was ook duidelijk.

Je hele betoog raakt kant nog wal. Hij heeft bij lange na niet bewezen dat hij "te goed is voor de Eredivisie". Dan zou hij wel bij Milan zijn geslaagd. Strootman ligt er ook telkens lang uit, maar van hem weten we zeker dat hij te goed is voor de Eredivisie.

Spelers als van Ginkel willen niet meteen terug naar Nederland omdat ze zich dan gaan schamen dat ze zo snel weer "teruggekeerd" zijn. Zo zijn Bruma en Luuk ook pas via een omweg weer teruggekeerd. Van Ginkel heeft speeltijd nodig dus hij zal echt wel een verhuurperiode terug naar Vitesse toejuichen aankomend seizoen. Daar ben ik van overtuigd.

5 maart 2015 om 14:20

@ Hangover96

Een handjevol goede wedstrijden zegt nog weinig hoor, net zoals in Nederland hebben spelers in het buitenland vaak ook een voortvarende start, waarna er door wat voor reden dan ook de klad erin komt. De praktijk laat gewoon merendeels zien dat spelers zoals van Ginkel daar niet goed uitkomen.

Jij loopt hier volgens mij al langer rond dus jij weet heus wel waarom mensen dat zeggen, in de praktijk is het al zo vaak aangetoond; dat wanneer een speler vanuit Nederland met alleen een kleine beetje ervaring bij een Nederlandse subtopper (of lager) zelden tot nooit (een enkeling uitgezonderd) in staat is om succesvol de overstap naar het buitenland te maken, laat staan dat ze zich verder weten te ontwikkelen in het buitenland.

Nu heb ik hem niet zien spelen in Italië, maar als je alle berichtgeving mag geloven bakte hij er helemaal niets van wanneer hij wel speeltijd kreeg. Vaak hebben ze inderdaad een grote waffel dat Nederland te min is, terwijl het aan hun spel (wanneer ze de kans krijgen) niet te zien is dat ze Nederland ontgroeid zijn.

Vaak hebben ze nog last van die typische Nederlandse kwaaltjes, is het tempo te hoog, kan men niet met de druk van het "moeten presteren" omgaan, is men totaal niet gewend om meerdere wedstrijden per week te spelen, zijn ze fysiek nog niet eens volgroeid of sterk genoeg etc etc.

Vervolgens maken ze daarna nog een aantal keer de verkeerde vervolg stappen omdat ze zo vol van zichzelf zijn. Uiteindelijk houden ze er alleen een goed gevulde bankrekening eraan over, maar is hun sportieve carrière/droom op een grote voorspelbare deceptie uitgelopen. Het aantal spelers die eerst een tussenstap maken bij Ajax of Psv, zich daar ontwikkelen tot sterktehouders is de kans van slagen en verdere ontwikkeling in het buitenland velen malen groter. Het grappige is dat dit besef meestal ook komt wanneer het eigenlijk al te laat voor ze is.

De clubkeuze van Van Ginkel voor volgend jaar wordt cruciaal, hij heeft nu in twee jaar bijna geen wedstrijden gespeeld. Wil hij nog het pad inslaan richting de top dan zal hij wekelijks moeten gaan spelen. Ik zie toch nog veel potentie in deze jongen, wellicht in de subtop van Duitsland/spanje/engeland?

5 maart 2015 om 10:57

Nee gwn naar ajax komen in mijn ogen de beste oplossing ze eigen cultuur nederlandse coaches die hem goed kennen elke wedstrijd spelen en wss een leidende rol krijgen

5 maart 2015 om 11:09

Of naar Psv, kan hij Wijnaldum vervangen en CL spelen.

5 maart 2015 om 11:40

Dacht ik ook aan. Voor PSV een goede optie maar ik zou het alleen doen als je hem helemaal kan overnemen. Tenzij je het risico met die blessures niet aanwilt gaan.

Kan beter terugkomen. Hij is nu nog jong en kan proberen een doorstart te maken. Voordat hij straks uitkomt in de champions ship of in turkije. Zou zonde zijn.

Gegokt en verloren. Hij had nooit naar chelsea moeten gaan en helemaal al niet naar Milan.

5 maart 2015 om 11:11

Tsja, maar Chelsea was de enige mogelijkheid. Vitesse wilden/mochten hem niet naar een andere club laten gaan. Bovendien heeft zijn blessureleed natuurlijk niet geholpen.

5 maart 2015 om 12:12

@ Steensel

Toen hij bij Chelsea speelde heeft Ajax nog 2x geprobeerd om hem te halen. Eerste keer op huurbasis en de laatste keer op definitieve basis.

5 maart 2015 om 12:51

Ja dat is waar en PSV heeft geloof ik ook geïnformeerd. Toen wilde hij niet meer en dat is zonde. Maar die zomer was alleen Chelsea een mogelijkheid.

5 maart 2015 om 15:09

Wat betreft Chelsea had hij geen keus. Ajax had zelfs meer geboden dan Chelsea maar vanwege de vriendjespolitiek tussen Vitesse en Chelsea werd Vitesse opgelegd om alleen het bod van Chelsea te accepteren.

Ik weet niet wat er in zijn hoofd om gaat en wat hij exact wilt of zoekt maar als outsider kan ik alleen maar denken "wat een domme jongen".

Hij is na 2 jaar nog geen stap verder dan wat hij bij Vitesse was.

5 maart 2015 om 10:59

" Hij is na 2 jaar nog geen stap verder dan wat hij bij Vitesse was. "

Sportief gezien dan he?
Financieel natuurlijk wel

5 maart 2015 om 11:03

Financieel uiteindelijk ook niet. Want je moet kijken naar de lange termijn. Had hij het rustig aan gedaan, 2 jaar bij Ajax gespeeld, dan naar een mooie subtopper in Engeland of Duitsland en je had veel meer verdiend over je hele carrière dan de route waarvoor hij nu heeft gekozen. Zoiets kan uiteindelijk makkelijk een verschil zijn van 5-10 miljoen euro.

Hij zal er niet slecht bij zitten maar dat zijn toch flinke bedragen.

5 maart 2015 om 11:18

Hij had toch bij Ajax net zo goed geblesseerd kunnen raken?

5 maart 2015 om 15:10

Hij kon alleen niet naar Ajax. Ajax was geinteresseerd, had een bod gedaan dat zelfs hoger lag dan dat van Chelsea, maar dat bod werd geweigerd door Vitesse waardoor hij wel naar chelsea moest gaan.

Rare constructie eigenlijk. Nu werkt Chelsea zich als verhurende club mogelijk tegen omdat de financiële voorwaarden er voor zorgen dat het opstellen van een verhuurde speler minder aantrekkelijk wordt.

In zo'n geval lijkt het me als verhurende club zaak om de voorwaarden bij situaties als deze aan te passen.

5 maart 2015 om 11:31

eigenlijk andersom. Als hij meer dan 20 wedstrijden zou spelen, dan hoefde milaan maar de helft te betalen.
milan blij = mooi goedkoop
chelsea blij = v ginkel veel speeltijd gehad en dus beter geworden.

maar de blessure gooit roet in het eten

5 maart 2015 om 11:40

Ja, vanzelfsprekend is het in de ideale situatie een stimulans om de huurlingen op te blijven stellen.

In dit geval werkt het echter tegen. Het lijkt me dat een club als Chelsea hier scherp op moet zijn en moet spotten wanneer het averechts kan werken zoals nu.

Ipv korting zou het nu gaan over extra lasten als je hem alsnog laat spelen. Dat is natuurlijk nooit wenselijk.

5 maart 2015 om 14:21

Sammerens deze constructie is heel logisch. Strootman moet bijvoorbeeld ook een bepaald aantal wedstrijden spelen voordat PSV extra geld krijgt over zijn transfer.

Als een gehuurde speler het goed doet dan gaan ze echt niet denken van oh nee doe maar niet opstellen dan moeten we meer betalen.

Stel Luuk de Jong werd gehuurd in plaats van gekocht dan zou PSV gek zijn geweest om hem deze periode niet meer op te stellen omdat ze dan meer moeten betalen.

20 wedstrijden is echt niet zoveel over een heel seizoen gezien. Daar heeft Chelsea echt wel goed over nagedacht toen ze deze voorwaarden afspraken.

Van Ginkel is ook een sukkel.

Die had toch zelf moeten bepalen waar hij heen had willen gaan.
Had nu gewoon standaard in de basis bij Ajax kunnen staan. Het handjeklap tussen Vitesse en Chelsea en het uitlenen aan dit soort clubs kan zijn carrière een serieuze knauw geven.
Voorlopig is hij lekker op weg

5 maart 2015 om 10:56

Dit verwijt ik zowel Chelsea als Vitesse ook grotendeels hoor, Ajax had vergelijkbare financiën en was bereid deze neer te leggen.
Echter wilde Vitesse (duidelijk vanuit Chelsea gestuurd) hun directe concurrenten in de Eredivisie niet versterken. Van Ginkel liet zich overpraten en zo geschiedde, helaas.

5 maart 2015 om 11:46

Kom jij nou eens met feiten waaruit blijkt dat het 'duidelijk vanuit Chelsea gestuurd' was?

Iedere club die de ambitie heeft om te strijden met de Nederlandse top verkoopt liever geen spelers aan de clubs met wie ze de strijd aan willen gaan. Als een club het zich financieel dan ook kan veroorloven om die transfers te blokkeren dan is dat een logische keuze.

Als pakweg AZ nog een groei meemaakt en zich tussen de traditionele top 3 weet te nestelen dan zullen ze bijvoorbeeld Gudelj ook echt niet zomaar even naar die clubs laten gaan. Iedere weldenkende club laat geen sterkhouders vertrekken naar een concurrerende club tenzij het echt niet anders kan.

Vitesse kon wel anders en heeft dat gedaan. Logisch.

5 maart 2015 om 13:34

Ajax was met gemak de kampioen en Vitesse eindigde de afgelopen 10 jaar gemiddeld op de 10e plaats ongeveer?!
Denk je dat de rechterhand van Abramovic voor de lol naar Vitesse komt kijken?

Van het stoppen met het aan concurrenten verkopen is in de Eredivisie voordat Abramovic hier ook maar enige vorm van invloed had nooit sprake geweest?!

Als je serieus nog in die ontkenningsfase zit kunnen we de hele discussie meteen wel ophouden, dan kun je net zo goed zeggen dat Johan Cruijff niets meer met Ajax te maken heeft.

Marco moet een Castaignosje doen en gewoon terugkeren naar Nederland. Eeuwig zonde dat die jongen naar Chelsea werd geforceerd.

5 maart 2015 om 11:24

Je idee snap ik maar of het met Castaignos nog goed komt betwijfel ik, toch niet de topspits die vele in hem zagen. Enfin Van Ginkel zou prima passen bij PSV mocht Wijnaldum vertrekken en Guardado niet haalbaar blijken.

Maak me toch wel zorgen over zijn fysieke gesteldheid met al die blessures...

5 maart 2015 om 11:38

Afgelopen zomer had hij de kans om naar Ajax te gaan. Hij wilde echter niet meer in de Erevidisie spelen. Misschien komt hij na wederom een verloren jaar, terug op dit besluit.

Wat een slechte poll.
wat als die nou helemaal niet geblesseerd was geweest. miss was die dan wel goed genoeg voor Milan.

kun je niks over zeggen

5 maart 2015 om 10:58

Andere spelers van Milan hebben hem zelf (bewust?) geblesseerd tijdens de training. Ik zou als ik Chelsea was juist een enorme schadevergoeding eisen.

5 maart 2015 om 13:49

[citation needed]

Bij Ajax was hij een zekerheid geworden maar koos voor het onzekere. Die zien we nu overal opduiken van Griekenland tot Turkije en dan weer terug naar NL bij een subtopper. Jammer, maar het was zijn beslissing.

5 maart 2015 om 11:28

Jouw voorspelling lijkt me iets te voorbarig. Natuurlijk was het risico op mislukken aanzienlijk bij zijn overstap naar Chelsea maar wellicht had Van Ginkel hetzelfde traject als Matic in gedachte. Alvast naar Chelsea gaan en kijken of hij een basisplaats kan veroveren. DIt is niet gelukt en hij heeft er toen voor gekozen om naar AC Milan te gaan, verkeerde competitie en verkeerde club voor van Ginkel. Matic heeft het veel beter aangepakt en is via Benfica als nog in de absolute top terecht gekomen.
Toen beide heren bij Vitesse speelden schatte ik het potentieel van Van Ginkel hoger in dan die van Matic. Wie weet kan hij ook ooit op het niveau van Matic komen, de toekomst zal het uitwijzen.

Tja zonder in nederland voor de top gespeeld te hebben naar het buitenland gaan mislukt (vrijwel) altijd.

5 maart 2015 om 12:19

Onzin. Die kans is altijd aanwezig aangezien men een (aanzienlijke) stap in niveau omhoog gaat.

Men doet hier te veel alsof de weg via de Nederlandse top (en dan met name Ajax) een garantie is voor succes. Daar zit je gewoon verkeerd. Logisch is dat er de nodige succesverhalen zijn. We praten immers over clubs met meer mogelijkheden, waar de beste jeugdspelers naartoe willen en clubs die in staat zijn de beste spelers van de mindere clubs aan te trekken.

Wat velen schijnbaar maar wegwuiven is dat er zat spelers zijn die aangetrokken worden en niet verder komen bij onze topclubs. Bijvoorbeeld Maher die het nog niet waarmaakt of spelers als Derijck, Singh, Verhoek, Duarte, Sana, Moisander, Sigthorsso, van der Hoorn, Viergever, Hoesen,

Spelers als Honda, Musa, Tadic, Chadli, van Dijk, Vorm, Dost en natuurlijk Bony doen het toch niet onverdienstelijk. Djuricic lijkt nu ook aardig terecht te zijn gekomen terwijl Bacuna wat weg is gezakt.
Daartegenover staan natuurlijk spelers zat die een leuke stap hebben gemaakt vanuit de Nederlandse topclubs, maar ook net zo goed spelers die het daarna ook niet echt weten waar te maken. Denk aan Stekelenburg, de Zeeuw, Enoh, Anita, Bakkal, Labyad, Amrabat, Matavz.

Kan jij mij dan eens een leuke lijst geven met spelers die ipv een tussenstap in Nederland hebben gekozen voor een vertrek naar het buitenland en toen zijn mislukt? En dan hebben we het natuurlijk wel over spelers die kwalitatief gezien theoretisch in de interesse van Ajax, PSV of Feyenoord zouden hebben kunnen hebben gestaan. Wellicht zie ik het dan over het hoofd, maar volgens mij is die lijst niet zo lang.

5 maart 2015 om 13:40

Hoesen was een mislukte speler uit Engeland, Sana kwam voor 3 ton, Moisander was al relatief oud toen hij aankwam en is nooit een dikke transfersom voor gevraagd, hij was gewoon een sterktehouder, Sitgthorsson idem dito, was van begin af aan al bekend dat dat nooit een speler van Real Madrid zou worden hoewel er alsnog wel meerdere miljoenen voor hem geboden werden op sommige momenten.

Natuurlijk beland niet alles in de absolute wereldtop, maar de verhouding tussen floppen en slagen is vrijwel nergens beter dan bij Ajax en het aantal profspelers die Ajax als hun eerste topclub beschouwen is hoger dan bij welke andere club dan ook.

5 maart 2015 om 15:53

Het transferbedrag maakt natuurlijk geen fluit uit. Die spelers zijn net zo goed gehaald omdat men er potentie in zag. Ze zijn er daar blijkbaar niet in geslaagd die spelers verder te brengen. Dat is een beetje mijn punt.
Men doet net alsof de tussenstap via een Nederlandse topclub een garantie is voor een wereldse carrière. Albertino beweert bijvoorbeeld dus dat men zonder die tussenstap vrijwel altijd mislukt.

Om die reden ook mijn laatste alinea. Geef mij nou eens een lijst met spelers die de tussenstap hadden kunnen maken, daar niet voor gekozen hebben en die faliekant mislukt zijn? Ik heb net een lijst gegeven met spelers die aardig geslaagd zijn. Als vrijwel iedereen die zonder die tussenstap vertrekt mislukt dan moet je toch heel makkelijk een enorme lijst op kunnen sommen. Nou, bij deze nogmaals de uitdaging.

Voor de duidelijkheid: Ik wil absoluut niet beweren dat de tussenstap niet voordelig kan zijn. Ik ben echter wel van mening dat het belang en het resultaat van een tussenstap hier soms erg overtrokken wordt door sommigen. Er leiden meerdere wegen naar Rome.

5 maart 2015 om 16:09

Ik zeg nergens dat als je bij ajax of psv vertrekt je absoluut slaagt.
Ik zeg dat de kans als je bij Ajax of Psv uitblinkt de kans vele malen groter is.

En daar zijn dus genoeg bewijzen voor, Chadli, Dembele, Kostic, Arnoutovic, Luuk de Jong, Ola John, Elia, Assaidi, Ruiz,
Fer, van wolfswinkel etc
En dan zal ik jongens als Bouy, van la parra, ebicilio, bruma, rekik, barazite enz er nog buiten laten want ook die gingen voor ze zich bewezen bij een topclub weg.

Dit zijn allemaal spelers die uitblonken bij hun nederlandse club, konden naar de topclubs en sloegen die over.

Van dat rijtje dat jij noemt waren alleen Anita en Stekelenburg uitblinkers bij een topclub in nederland.

Enoh, de Zeeuw (begon goed maar zakte helemaal weg ) Bakkal Labyad ( een handjevol wedstr) en Matavz ( nooit wat geweest bij Psv) was allemaal niets of nauwelijks bepalend.

Honda Tadic doen het aardig ja, Dost is wel een inkoppertje nu 3 maanden geleden had je hem niet durven noemen, Van Dijk en Musa ook redelijk idd en Vorm zit op de bank hoor.
Alleen Bony doet het goed.

Maar de essentie was dat van Ginkel een Nederlandse topclub oversloeg om bij een buitenlandse topclub aan de slag gegaan.

Dus van dat rijtje dat jij noemt spelen alleen Bony (bankzitter) en Dost (wolfsburg enigzins topclub) bij topclubs.

Dan dat andere rijtje dat je noemt,
Wie kon er ook naar een internationale topclub?
Niet 1 dus niet vergelijkbaar met Ginkel.

5 maart 2015 om 16:37

Nee hoor, Hoesen was een gok en dat werd al van begin af aan gezegd.
Sana kwam uit nood omdat Ajax op die positie op dat moment even zwak zat en toch slechts 3 ton kostte, dat er potentie in hem leek te zitten was enkel een voordeel. Moisander is nooit behaald uit winstoogpunt, Ajax zocht gewoon een sterktehouder tussen de 19jarigen in.
Sigthorson kon je nog enigszins van zeggen dat hij met het oog op succes is gekozen, er zijn voor hem ook duidelijk winstgevende boden geweest, maar logischerwijs vond hij Ajax veel en veel te geweldig om achter te laten voor QPR e.d. Als Strootman van Sparta naar Rome was gegaan zou hij nooit serieus genomen zijn geweest, maar toen hij bij PSV in no time één van de dragende spelers werd werd hij dat wel.
Hij is wat mij aangaat een duidelijk voorbeeld van iemand die steeds stapjes hogerop genomen heeft, alleen jammer van zijn blessures.
Hij is trouwens één van de weinigen van zijn generatie, alle spelers van zijn generatie hebben nooit een serieuze kans gekregen op de juiste leeftijd en zijn er allemaal via een hele rare omweg gekomen.

5 maart 2015 om 17:34

Wacht even, waarom is het ineens relevant wie er naar een internationale topclub kon? Je zei dat naar het buitenland gaan zonder via een Nederlandse topclub te gaan vrijwel altijd in een mislukking resulteert. Dat is waar ik op reageer.

Dat hele rijtje namen wat je eerst opsomt heeft dit seizoen gewoon rond de 20 of meer competitiewedstrijden gespeeld. Ze zijn wellicht geen onbetwiste basisspeler maar toch zeker zeer gewaardeerde selectiespelers bij ploegen uit de grotere competities. Zelfs Elia heeft bijvoorbeeld 17 duels op het hoogste niveau gespeeld dit seizoen. Afgezien daarvan stonden lang niet al die spelers in de belangstelling van de traditionele top 3. Bij Tottenham heeft Eriksen van de middenvelders de meeste wedstrijden gespeeld (27). Volgende spelers op de lijst zijn echter Chadli (25) en Dembele (22). Als zij toonbeeld zijn van mislukking dan slaagt in feite niemand. Het geeft ook aan hoeveel er gerouleerd wordt bij clubs in grotere competities.

Luuk de Jong heeft het inderdaad niet gered, net als Ola John en Assaidi niet. 3 Spelers die zijn gewogen en te licht zijn bevonden of wellicht qua mentaliteit niet voldoende waren. Wil jij beweren dat Ola John het absoluut wel zou hebben gehaald als hij naar Ajax/psv/feyenoord zou zijn gegaan?

Het rijtje met jeugdspelers is totaal niet relevant. We praten toch over spelers die een tussenstap van een lager aangeschreven ploeg in de Eredivisie naar een topclub in de Eredivisie overslaan. Van la Parra is de enige die al speelde in de Eredivisie. Hij koos voor de Wolves en speelde daar nu al 30 competitiewedstrijden. Zijn overstap lijkt me derhalve niet mislukt. Het is alleen op een bescheidener niveau. Dat is zijn keuze geweest en ik denk toch niet dat hij daar erg van baalt.

Goed, sommige spelers waren niet bepalend of als sterspeler te bestempelen toen ze van de topclub naar het buitenland vertrokken. Lijkt me wederom niet echt super relevant. Wie garandeert dat een speler die wel de tussenstap maakt een bepalende speler zal worden bij die club? Je noemt Matavz. Hij heeft 44 goals en 18 assists gemaakt voor Psv. Lijkt me toch dat hij behoorlijk wat invloed heeft gehad.

Vorm zit inderdaad op de bank nu maar verdiende dankzij zijn goede spel bij Swansea een transfer naar Spurs. Bony een bankzitter noemen is ook een beetje simpel. Hij is na de Africa Cup pas net bij de club en stond gisteren overigens in de basis naast Aguero. Dost zou ik inderdaad enkele maanden geleden niet genoemd hebben. Feit is dat hij nu wel furore maakt en die tussenstap over heeft geslagen. Dat is toch wat telt denk ik dan.

Het feit dat je op de proppen moet komen met spelers die dit seizoen zo'n 20 wedstrijden hebben gespeeld in een grotere competitie en het aan moet vullen met jeugdspelers geeft toch wel aan dat het op zijn minst genuanceerder ligt dan zoals je in reactie #20 beweerd.

Reëel gezien is het aantal spelers dat de Eredivisie de afgelopen jaren aan topclubs aflevert sowieso relatief laag. Op het moment zullen ook de spelers die van Ajax, PSV of Feyenoord vertrekken meestal nog een tussenstap nodig hebben voordat ze eventueel naar de absolute top kunnen. Er zullen natuurlijk altijd uitzonderingen zijn, maar zelfs een speler als Eriksen is op hetzelfde niveau ingestapt als Chadli en Dembele.

5 maart 2015 om 19:15

Je verdraait mn woorden weer.
Ik zeg nergens dat ze via Ajax of Psv wel de absolute top halen, ik zeg alleen dat ze dan meer kans maken.

Van dat rijtje spelen Chadli en Dembele bij een suptopper. De rest speelt bij degradatie kandidaten of zelfs op het tweede niveau (ruiz)
Als ze dan 20 wedstrijden spelen en jij vind dat ze zijn geslaagd ok.
Maar dan hebben we een verschil van mening over slagen in het buitenland.

Elia doet het nu weer aardig maar aub ga nou niet zeggen dat hij geslaagd is ?
Dat ik jeugdspelers noem is juist wel relevant want dat is oa mijn punt.

Als je niet een bepalende rol heb gespeeld bij Psv of Ajax slaag je niet in het buitenland, op een enkeling na.

Vorm zit op de bank bij Spurs.
Niets meer dan een suptopper.
Mijn definitie van slagen is dat je speelt bij een club die hoger niveau heeft en speelt dan de Nederlandse top.

Matavz heeft 24 goals gemaakt in 3 jaar psv werd ddor Lens en zelfs door locadia uit de basis gespeeld en jij vind dat hij het goed heb gedaan ?

Feit is gewoon dat als je eerst een grote meneer bent bij de nederlandse top je kans vele vele malen groter is.
En v Ginkel is daar wederom een voorbeeld van.

Het komt ook een beetje omdat ( in geval vitesse en v ginkel) als een club (Az Twente en Vitesse ) een paar keer bovenin meedoen ze gelijk denken een topclub te zijn en dus denk die spelers dat ze de tussenstap niet nodig hebben.

Zo zonde van die jongen, wat een talent bij ons. Laat hem nou lekker terugkeren naar de eredivisie ook al is dat niet de meest aansprekende competitie en je carrière weer die glans te geven die het had, graag bij ons, maar zie dat helaas niet snel gebeuren.

Terug naar Nederland. Wijnaldum opvolgen bij PSV of Clasie/toornstra bij Feyenoord, al zal het voor die laatste club financieel iets minder haalbaar zijn. Met PSV gaat hij CL spelen en kan hij in het gemoedelijke Eindhoven weer opleven.

5 maart 2015 om 11:14

Hij is door Chelsea voor 8 miljoen overgenomen en zijn salaris zal ook vorstelijk zijn, zie jij PSV deze hoofdprijs betalen? Ajax wilde toen heel ver gaan maar geen PL salarissen meer.

5 maart 2015 om 11:51

Ik dacht precies hetzelfde, ik ga er van uit dat wijnaldum ook redelijk verdient bij Psv, dit salaris valt dus weg. lijkt me een goede oplossing, maar het moet financieel wel haalbaar zijn, geen uitzondering maken voor een tot nu toe door de mand gezakte speler

Volgend jaar een jaartje Psv, kan die speeltijd maken ,en ook nog eens CL spelen. Ik zou het proberen als PSV zijnde. Misschien trekt de CL hem toch over de streep.

5 maart 2015 om 11:10

Dat trok hem afgelopen seizoen ook niet over de streep (ajax).

Lijkt me toch een gevalletje verkeerde keuzes maken, al heeft hij natuurlijk pech gehad met zijn blessure.

5 maart 2015 om 11:17

Waarom haalt Ajax hem niet op?

5 maart 2015 om 11:23

Dan moeten ze miljoenen aan Chelsea betalen.

5 maart 2015 om 11:25

Hij heeft al twee keer nee gezegd tegen Ajax. Vindt de eredivisie niet interessant, Dan houdt het op.

5 maart 2015 om 11:31

Wat een kneus dan als die dat meent...vind Ajax op het ogenblik zelfs beter dan AC Milan. Nee dan mag hij inderdaad wegblijven. Begrijp dat Ajax hem dan niet hoeft.

Poll:

Hij had nooit moeten gaan, maar dat is achteraf altijd makkelijk praten

Milan betaald Chelsea 2,3 miljoen euro per jaar, als hij alles had gespeeld. Ik ga er maar even vanuit dat dat het salaris is van Marco bij Chelsea. Het contrcat met Chelsea loopt tot juni 2018. Van Ginkel casht dus 11,5 miljoen en hoeft nooit meer van z'n leven te werken.
Denken jullie nou echt dat hij naar Nederland terug komt en zich druk gaat maken over z'n carriere ?
Dream on.

5 maart 2015 om 11:31

Op het einde van je carrière kun je zeggen of je er alles uit hebt gehaald, zowel sportief als financieel. Ik zou ook niet direct teruggaan naar Nederland, maar ik zou wel 1 seizoen investeren in mezelf en zorgen dat ik aan spelen toekwam. Voor de lange termijn kun je er dan (ook financieel) meer uithalen. Hij is nu zijn eigen graf aan het graven terwijl hij nog jong is en altijd veel talent had.

5 maart 2015 om 11:53

@ajaxrene

Van Ginkel casht niet 11,5 miljoen euro want je 1. waarschijnlijk is dat zijn salaris niet 2. er gaat een deel (50 procent?) naar de belastingen en 3. er gaat nog veel meer van dat bedrag af (zaakwaarnemer, andere zaken die er bij komen kijken).

Niet doen alsof hij het nu al gemaakt heeft.

5 maart 2015 om 14:26

https://twitter.com/mgschouten/status/506477452328...
Uiteraard zal zijn zaakwaarnemer Karel Jansen ook betaald moeten worden, maar dat doet er niets aan af dat Van Ginkel 11,5 over 5 jaar verdient....bruto. Daar gaat inderdaad ook nog 49% van naar de belastingen.

5 maart 2015 om 11:57

Loopt zn contract niet deze zomer af?

5 maart 2015 om 14:27

Z'n huurcontract bij Milan misschien wel, maar van Chelsea loopt tot zomer 2018.

De keuze voor Chelsea vond ik al redelijk dom. Gezien de samenwerking tussen Chelsea en Vitesse en gezien de salarisvooruitgang kon ik dit nog een heel klein beetje begrijpen. Na een jaar blessureleed was het voor hem echter heel belangrijk om een vol seizoen te spelen. Zijn keuze voor Milaan vond ik nog veel slechter dan zijn keuze voor Chelsea. Ik ben benieuwd waar hij volgend jaar speelt. Ik zou als ik hem was een paar stappen terug doen en zorgen dat ik in ieder geval speelde, al was het bij een saaie middenmotor uit Spanje, een subtopper uit Portugal/frankrijk of een Nederlandse club. Spelen is het belangrijkste, daarna kun je weer verder kijken.

Van een topper bij ons en in de Eredivisie naar een tobber in de Premier League en Serie A.

Ik denk dat Chelsea wel van hem af wil aankomende zomer. Door blessures is hij geen steek verder gekomen. Ik zou zeggen Vitesse, probeer hem te huren aankomend seizoen. Dan kan hij weer vertrouwen tanken om vervolgens een goede carrièremove te maken !

5 maart 2015 om 12:26

Ik snap sowieso ook niet dat Chelsea hem heeft laten gaan naar Milan. Een tobbende ploeg die onder enorme druk staat. Je had toch wel enigszins aan kunnen zien komen dat het daar lastig zou kunnen worden.

Chelsea en van Ginkel zouden er naar mijn mening veel meer belang bij hebben gehad als ze hem naar een leuke PL club hadden kunnen uitlenen. Van Ginkel had dan belangrijke en bij Chelsea toepasbare ervaring opgedaan terwijl Chelsea goed zou kunnen hebben inschatten of hij wel of niet van waarde kon zijn in de toekomst.

Bij clubs als Stoke, Swansea, Palace, Wba, Sunderland, Villa of wellicht ook Everton had hij toch best een positieve impact kunnen hebben.

En weer een talent dat Chelsea voor miljoenen koopt en niks wordt. In dit geval door blessureleed, maar ook door te weinig kansen. Iets wat je kunt weten bij Chelsea. Als Van Ginkel slim is, doet hij een stapje terug om zich weer in de schijnwerpers te voetballen. Nederland zou hier een prima podium voor zijn, evenals een Duitse middenmoter. Andre Schurrle en Kevin de Bruyne (toevallig Wolfsburg) hebben de stap terug al gezet en ik ga ervan uit de beide, en met name de Bruyne, ooit nog een flinke stap omhoog zal doen om daar wel te slagen.

Milan moet zich schamen. Van Ginkel is geblesseerd geraakt op de training door een medespeler.

Hoop dat er nog wat van hem terecht komt. Is alleen maar geblesseerd, bij Milan was ie na 1 wedstrijd al geblesseerd en daarna is ie nooit meer fit geweest, wat nu ook nog niet het geval is.

Die jongen is speler voor de Bundesliga en niet voor de technische hoogstaande Serie A. Gewoon bij een laagvlieger in de Bundesliga volgend seizoen aan de slag gaan.

toch zonde. vanaf begin seizoen 2013-2014 tot nu slechts 7! wedstrijden op het hoogste niveau gespeeld. Was hij in NL gebleven dan had hij nu zeker 60 wedstrijden in de benen gehad. Natuurlijk helpen de blessures niet mee maar daarvoor speelde hij ook niet of nauwelijks.
Staat dus gewoon al anderhalf jaar stil in zijn ontwikkeling..zeer zonde.

5 maart 2015 om 16:04

Dat klopt natuurlijk voor geen meter. Hij viel direct al 2x in tijdens PL wedstrijden en had een basisplaats bij de eerste CL wedstrijd. Voor zijn blessure heeft hij in 4 van de 7 wedstrijden minuten gemaakt. Voor een talent dat uit de Eredivisie bij een Europese topclub komt is dat zeer behoorlijk. De bewering dat hij daarvoor niet of nauwelijks speelde is dus nonsens. Zijn start bij Chelsea was veelbelovend. De blessure heeft alles veranderd. Een topclub wacht niet tot een talent terug komt en toen hebben ze Matic gehaald.

Als hij in NL was gebleven en dezelfde blessure op had gelopen dan had hij natuurlijk bij lange na geen 60 wedstrijden kunnen spelen. Hij zal zich wel weer sneller in de basis hebben kunnen spelen aangezien het niveau een stuk lager ligt.

Brute pech bij Chelsea en een slechte keus door voor Milan te kiezen. Hij is echter pas 22 nog dus hij heeft alle tijd. Het is alleen wel zaak nu wel de juiste keuze te maken en weer te gaan spelen. Hopelijk bij een middenmoter in de PL wat mij betreft.

Lekker terug komen naar Vitesse 😉

Vergelijk het met de huizenmarkt. Het is op dit moment niet gunstig om je huis te verkopen. Het is op dit moment zeker niet gunstig om speler te worden van AC Milan. Die verkeren ook in een dikke crisis.

Tijd voor een echte stap terug om er weer twee vooruit te kunnen doen. Misschien iets voor PSV als Wijnaldum weggaat?

Het zou toch leuk zijn als marco volgend seizoen even een stapje terug zet bij vitesse en zo gokt op een nieuwe kans omhoog!

Zielig maar Milan doet het zoizo niet goed van ginkel woont bij mij in de straat in nl maar hij had Ajax niet zo vaak moeten afwijzen had genoeg kunnen spelen maar gegokt en verloren hopen dat hij bij Chelsea of een andere club goed en vaak voetbalt

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren