Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Hij bewijst nog altijd de beste keeper van Nederland te zijn'

Laatste update:

PSV verloor zondagmiddag met 1-3 van Ajax en Jeroen Zoet kreeg na afloop weer te maken met de nodige kritiek. Zijn collega aan de overkant staat er wat dat betreft toch wat beter op: Jasper Cillessen kreeg in Eindhoven niet heel veel te doen, maar was wel belangrijk voor Ajax. "Op de momenten dat hij in actie moest komen stond hij er namelijk", stelt Jan Peters.

/

De rapporteur van De Telegraaf ziet in Cillessen een duidelijke meerwaarde voor de regerend landskampioen. "Ajax werd bij vlagen overklast, maar Jasper straalt rust uit, raakt nooit in paniek en is een zekere factor in de defensie van de Amsterdammers", stelt Peters in zijn analyse. "Hij heeft razendsnelle reflexen en zit altijd dicht op de situatie."

Peters vindt het knap dat Cillessen zich niet snel gek laat maken: "Na de klassieker tegen Feyenoord kreeg Jasper best wat kritiek te verduren", doelde Peters op de opstootjes met Colin Kazim-Richards en Jens Toornstra. "Hij is er echter niet onzeker van geworden en toont al weken aan in vorm te zijn. Vooral nu Ajax wat meer onder druk staat, kan hij zich onderscheiden. Hij bewijst nog altijd de beste keeper van Nederland te zijn."

Jasper Cillessen bewijst de beste keeper van Nederland te zijn

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Cillessen toont al twee jaar topvorm.
echt een geweldige keeper die punten pakt.
Die penalty,s boeien mij niet.
Hij is in alles beter dan vermeer wat in mijn ogen op vermeer na de beste nederlandse keeper is.

2 maart 2015 om 09:19

Die penalty's boeien mij ook totaal niet. Kan me de laatste pingel tegen niet eens herinneren. En op een ek of wk hebben we Krul voor de penaltyserie haha.

2 maart 2015 om 09:33

Wees blij dat er nog wat te verbeteren valt (pen.). Anders was ie van de zomer al vertrokken. Fijne keeper voor zo'n jong en talentvol elftal. Het valt mij ook op dat hij met steeds meer bravoure staat te keepen en dat 'oneindige' zelfvertrouwen van 'm past bij ons.

2 maart 2015 om 09:34

Het is in Nederland ook niet zo moeilijk om een van de betere te zijn. Het niveau van de keepers is namelijk behoorlijk bedroevend. Cillessen op dit moment de beste.

2 maart 2015 om 09:44

Niet helemaal met je eens; we hebben in Nederland een aantal zeer jonge, talentvolle keepers. Nordfeld, Ruiter, Zoet, Hahn. Allemaal jong en af en toe wat foutjes, maar technisch zeer begaafd. Daarbij Cillessen verreweg de beste, gevolg door Vermeer.

2 maart 2015 om 09:49

@ Lucjuuh

In de tekst komt het op mij over alsof de verslaggever ook een vergelijking trekt met keepers als Krul en Vorm die zijn concurrenten bij het Nederlands elftal zijn. Ook nu blijkt gewoon weer dat Cillessen de terechte nummer 1 is van oranje en dat hij terecht de concurrentie strijd van Kenneth Vermeer won bij Ajax. Hij heeft vrijwel alles om gewoon een hele goede keeper bij een grote club te worden.

2 maart 2015 om 10:16

Wel grappig op begin van het seizoen maakte hij ook zijn fouten.
NU keept hij geweldig.

Vermeer heeft dit seizoen max 3 foutjes gemaakt denk ik zo en vind hem op dit moment op dezelfde hoogte staan als Cillissen.
De keuze voor Oranje zal me dan ook niet boeien wie van de 2 het word.

Echter zal vermeer nu aan zijn top jaren bezig zijn en denk ik dat Cillissen in de toekomst nog beter word. Dus qau potentie zal Cillissen zeker beter worden als Vermeer. Voor nu weinig verschil

2 maart 2015 om 10:56

@ Bliek

Vermeer heeft ondertussen wel meer foutjes dan 3 gemaakt hoor. Daarnaast heeft Vermeer een periode gehad waar in hij alle ballen er uit hield maar is hij nu weer aan een mindere periode bezig. Iets wat zijn carriere tekent aangezien dat bij Ajax ook altijd zo was.

Vermeer is een fantastische lijnkeeper met geweldige reflexen. Alleen zijn onrust, onstabiliteit en onzekerheid maken hem gewoon een mindere keeper helaas. Het lukt Vermeer vrijwel nooit om 20 wedstrijden op rij stabiel te keepen. En zijn zwakke punten zijn al 8 jaar lang op rij zijn zwakke punten zonder verbetering.

2 maart 2015 om 11:01

Vermeer is prima bezig, enige waar Cillissen stuk verder is is de rust aan de bal. En het neerzetten van de verdediging is hij meermalen beter dan vermeer

2 maart 2015 om 12:36

Cillessen zou gewoon bij de meeste subtop clubs in de basis spelen.

2 maart 2015 om 12:41

Cillessen heeft twee fouten gemaakt thats it.
Bij barcelona en cambuur.
Meer niet.
Vermeer laat nu weer zien waarom hij gepaseerd is door cillessen.
Telkens dezelfde foutjes ballen niet vasthouden.

2 maart 2015 om 15:43

Tegendoelpunt van gisteren van naar mijn idee randje 5mtr voorzet toch even onderweg is een bal voor Cillesen.
De fouten van Vermeer op 1 hand te tellen dit jaar zeker war een doelpunt uitkomt.
Het fijne van vermeer is als hij de bal heeft gelijk vooruit kijken en doorgaan waar mogelijk denk echt iets wat bij ajax geleerd word.

Voor de rest wat ik eerder aangeef vanwege de leeftijd is de Potentie van Cillissen hoger echter vind ik dit seizoen weinig verschil tussen beide te zitten.

Hier heeft hij natuurlijk gelijk, in zijn analyse kan ik me goed vinden. De afgelopen weken bewijst jasper dat hij in bloedvorm is en heeft belangrijke punten gepakt. Topper!

2 maart 2015 om 09:56

De afgelopen maanden zie je vooral het verschil met Vermeer en Zoet. Ongekend wat een rust Jasper uitstraalt.

2 maart 2015 om 10:18

Welk verschil zie je met vermeer dan?
Ik zie het nl niet.

Vind ze beide net zo goed Cillissen zal in de toekomst zeker voorkeur krijgen omdat die qau leeftijd gunstiger zit.
Voor de rest zie ik met Vermeer weinig verschil op dit moment

2 maart 2015 om 10:29

Zie je echt geen verschil?

Cillessen straalt veel meer rust uit dan Vermeer en nog belangrijker; Cillessen is zowat nooit op een fout (blunder) te betrappen terwijl Vermeer eens in de zoveel wedstrijden punten verspeelt voor zijn club.

Ik zeg niet dat Vermeer slecht is, zeker niet. Maar Cillessen is veel constanter dan Vermeer. En dat zeg ik niet omdat Vermeer nu bij Feyenoord speelt, dat zei ik ook al toen hij nog bij Ajax zat.

2 maart 2015 om 10:48

Ik vind dat Cillesen dit jaar zeker laat zien de beste keeper te zijn. Vooral omdat nu ook zijn uittrap enorm is verbeterd.
Maar die blunders van Vermeer die je omhoog halt vind ik flauw. Laten we gewoon naar dit jaar kijken. Vermeer heeft 1 blunder gehad en 2 twijfelachtige momenten. Daar staan zeer veel goede reddingen tegenover. Dat zijn uittrap en meevoetballen uitstekend zijn is bekend. Mijn conclusie is dan ook dat het vergelijken een beetje flauw begint te worden. Cillessen de beste? Prima, akkoord. Maar Vermeer is ook gewoon een prima keeper. Niet voor niets kostte het hem tijd en moeite om Vermeer uit de basis te keepen!

2 maart 2015 om 10:54

Nou ongeveer 15 cm als het niet meer is

2 maart 2015 om 12:09

Bliek, jij bent dus ook niet helemaal serieus te nemen. Zoet is sowieso geen talentvolle keeper, is te onstabiel en maakt teveel fouten. Cillissen is overduidelijk veel beter en verder in alles dan Vermeer, behalve in penalties. En waar ik ook altijd vreselijk om moet lachen, sinds Vermeer in Rotterdam keept kan hij ineens niks meer fout doen. Lachwekkend, wist nog wel hoe het was toen hij bij Ajax onder contract stond.

2 maart 2015 om 19:34

Oh nee hoor Vermeer doet zeker dingen fout maar Cilissen ook.
En @suljemani ik heb niks over de naam Zoet gezegd mar mag je erbij halen.
Het doelpunt zondag was randje 5 meter lang genoeg onderweg volgens mij mag een keeper daar uitkomen .
Kritisch willen jullie nooit zijn alleen als er verloren word. Cilissen was zeker niet top toen Ajax punten verloor en op begin van seizoen ook niet. Vond sterk overdreven om h verre weg de beste keeper noem terwijl er elke keer alleen over rust word gepraat mij te simpel. Zeker als je mijn commentaar leest noem ik Vermeer niet beter dan dat cilissen is.
En nog even een bewijs dat jullie in de waan van de week leven een paar weken geleden was niks meer goed en nu is alles hosanna dus ach wie is niet serieus meer te nemen??

3 maart 2015 om 12:11

Bliek

Hoezo willen wij nooit kritisch zijn? Wat een quatsch, Ajacieden zijn juist erg kritisch op eigen spelers. En natuurlijk was er kritiek toen hij slecht speelde, je bent toch ongeloofwaardig als je anders beweert.

Een tip niet iedere Ajacied denkt of zegt hetzelfde, bij mij was Cillissen altijd 1 en Vermeer 2. Ik leef niet in de waan van de dag, ik erken alleen wel als iets misgaat niks mis mee lijkt me.

En jammer dat je niet toe kan geven, dat Vermeer zovaak belachelijk werd gemaakt en toppunt van spot was door zijn fouten. Maar sinds hij Feyenoorder is, kan hij niks meer fout doen en wordt hij tot het bot verdedigd. Hypocriet en lachwekkend vind ik dat, maar niet erg hoor puur een constatering.

Ja, hij is met afstand de beste keeper van Nederland op dit moment. Geweldige reddingen en reflexen.

Ondanks zijn babyface (en zijn verleden bij NEC ) keept hij erg volwassen en straalt hij een serene rust uit op de hele defensie. Niks ten nadele van Vermeer overigens, maar met hem in de goal was er met deze defensie absoluut meer stress geweest.

Nadeel wat aan Cillessen kleeft; hij stopt geen penalties (want hij lijkt er niet vol voor te gaan) en criticasters verwijten hem dat hij een act opvoert door oorlogjes uit te voeren, terwijl dat helemaal zijn stijl niet is...

2 maart 2015 om 09:06

Ach ja iedere keeper vecht wel eens oorlogjes uit.
Vd sar heeft dat ook gedaan terwijl hij ook niet het type is.

2 maart 2015 om 09:10

Klopt, Cillessen heeft het ondertussen al meer gedaan. Terwijl het absoluut niet zijn stijl is.

En hij heeft het helemaal niet nodig. Echt een topkeeper !

2 maart 2015 om 09:29

wve..

Inderdaad. Ik kan mij de situatie nog herinneren dat v/d Sar tijdens een WK een Argentijn een rode kaart aansmeerde toen het Nederlands elftal al met 10 man stond. Totaal niks voor v/d Sar maar ontzettend belangrijk voor het team..

2 maart 2015 om 09:37

Als je écht al jaren oplette dan wist je dat het zijn stijl wel is.

2 maart 2015 om 09:52

@ Nufc_u2

Je verwoord het verkeerd, Cillessen lijkt niet het type dat oorlogje speelt vanwege zijn gezicht en zijn hele rustige uitstraling en zelf vertrowuen. Maar het is altijd al iemand geweest die af en toe zijn verdedigers verrot scheld. Dat hij nu in een topwedstrijd het vuurtje opstookt is dan alleen maar benoemenswaardig te noemen. Namelijk vechten voor je ploeg en punten. Juist in de periodes dat het niet goed gaat moet zoiets gebeuren.

Gisteren ook weer een paar mooie voorbeelden van gezien. Een El Ghazi die express Zoet aan het irriteren is zodat Veltman terug kan lopen. Een Klaassen die even aan Wijnaldum laat zien wie de baas is. In feite haalt El Ghazi er een counter uit. En de reactie van Wijnaldum had ook zomaar een rode kaart op kunnen leveren (ik vond het er geen een maar toch).

Dat zijn juist de kleine slimmigheidjes die je leert bij het meer ervaren worden.

2 maart 2015 om 10:21

@D-Bergkamp
Over zulk gedrag kun je eeuwig blijven discussiëren. De een vindt het slim of professioneel de ander vindt het zonde om zijn energie in zulke zaken te steken en concentreert zich liever op zijn eigen spel. Dat vuurtje opstoken van Cillessen bij Kazim kwam op mij eerlijk gezegd een beetje treurig en gemaakt over. Op het voetbalveld een beetje de held uithangen tegen iemand waar hij op straat met een grote boog omheen zou lopen. Die duik van Klaassen vond ik trouwens ook lachwekkend. Dit soort gedrag zie je steeds vaker in het voetbal, vooral in een land als Spanje bijvoorbeeld, en is gewoon heel slecht voor de sport.

2 maart 2015 om 11:01

@ Hainrich

Slim en professioneel is een wereld van verschil. Gisteren staat Ajax onder druk en met een actie probeert Klaasssen een reactie uit te lokken. Die reactie kwam ook daadwerkelijk en met een andere scheids had Wijnaldum zomaar een rode kaart kunnen krijgen. Nogmaals ik vond het niets. Dan sta je als Ajax zijnde 0-1 voor en met een man meer terwijl één van de sterkhouders van je tegenstander weg is.

Of het netjes, professioneel etc is. Daar kan je over discussieren. Maar 1 ding staat buiten discussie en dat is of het slim is. Want zulke acties zijn altijd slim als je eigen team er groot voordeel van kan hebben.

Hetzelfde vorig jaar met Poulsen die Toivonen en van Bommel aanpakt in de eerste minuut. Dit liet gelijk weten dat hij de baas was over het middenveld en bezorgde gelijk het overwicht in de ploeg. Oftewel slim want je doet je team er een groot voordeel mee. Of het netjes en professioneel is zullen mensen altijd blijven discussieren.

EN zulk soort gedrag zie je vaker. Dat klopt, het zijn mensen die willen winnen ten koste van alles. Iets waar de italianen en Duitsers altijd patent op hadden en hebben. Het maakt niet uit hoe je wint, als je maar wint. Want aan het einde van hte verhaal tellen de 3 puntne. En aan het einde van het verhaal telt de overwinning die je de prijs oplevert.

In Nederland moeten we daar veel slimmer mee om gaan. En het doet mij persoonlijk goed om te zien dat mensen als Cillessen, Klaassen, El Ghazi door hebben dat je met sporadische acties als dit daadwerkelijk wedstrijden kan winnen. Of een kantelpunt in een wedstrijd kan veroorzaken of voorkomen.

2 maart 2015 om 11:03

Hainrich

Dat vuurtje opstoken kwam ook al voor de wedstrijd van Kazim. Het is goed dat Cilissen zich niet laat kennen en Kazim van repliek bediende, ook al oogde het wat onhandig en onnatuurlijk. En wat doet het er toe dat hij Kazim op straat zou negeren? Ze voetballen toch niet op straat?
Toen Cilissen de wedstrijden in het verleden als een dooie in het doel stond, was er ook kritiek en werd hem verweten geen uitstraling te hebben. Nu lijkt hij de balans te hebben gevonden. Hij straalt weer rust uit en zijn verdedigers vertrouwen op hem en zijn kwaliteiten.
Je profileren door profvoetballers hoort er soms bij, elke topclub heeft een aantal irritante spelers nodig als Van Bommel, Gattuso of Wouters, om wedstrijden te winnen. Het uit het spel halen van je tegenstanders is part of the game.

2 maart 2015 om 11:19

Wat een slecht argument dat Kazim zo'n stoere jongen is. Als je al bang zou zijn van Kazim dan ben je misschien niet geschikt als prof. En als Cillessen bang moet zijn van iedere voetballer die onder de super stoere tatoeages zit dan heeft Ajax een probleem.

Kazim is gewoon een sjonnie met een grote bek, daar moet hij het voor een groot deel ook van hebben. Af een toe komt hij een nog grotere idioot tegen (de rossi), vond het toch wel een beetje een koekje van eigen deeg die elleboog op zijn bakkes. Wat natuurlijk niet betekend dat ik het geen rode kaart vond.

2 maart 2015 om 11:28

Zulke teksten als ''alles voor de overwinning'' hoor ik vaker. Ik heb er persoonlijk gewoon helemaal niets mee. Dat mensen ver gaan in hard maar fair spel vind ik ook mooi om te zien, maar het aansmeren van gele of rode kaarten vind ik altijd iets treurigs hebben. Het is wat mij betreft ook gewoon een teken van zwakte. Je kunt je tegenstander niet op een sportieve manier de baas en gaat daarom andere middelen proberen aan te wenden om toch je doel te bereiken. En dat wordt dan professioneel genoemd.

Het zal misschien ook wel komen omdat ik niet echt voor een club ben en gewoon puur voor het voetbal kijk. Wanneer je dan, zoals bijvoorbeeld bij wedstrijden van de Spaanse clubs, op een grote theatervoorstelling wordt getrakteerd, waarbij spelers elkaar continu een oor aan proberen te naaien, vraag ik mij regelmatig af waar ik nou eigenlijk naar zit te kijken. Het lijkt ook steeds erger te worden. In de jaren tachtig ergerde iedereen in Europa zich aan het gedrag van bepaalde Duitse spelers. Nu zie je het overal en vrijwel niemand stoort zich er nog echt aan. Ik vind het een slechte ontwikkeling.

2 maart 2015 om 10:36

Weet nog goed dat Cillessen bij NEC in de basis stond omdat Babos geblesseerd was.. Meteen gekozen tot Motm en een punt gepakt tegen Heerenveen. Hoop dat Smits zich ook nog zo gaat ontwikkelen volgend jaar.

Ik vind Tim Krul een betere keeper dan hem maar het scheelt bijna niet want ze kunnen allebei aardig keepen. Cilissen is wel de beste van de Eredivisie daar komt noch vermeer of Zoet in de buurt. Ik vind Nienhuis zelfs beter dan Zoet maakt de meest kritieke reddingen na Cillissen en Vermeer is helemaal geen goeie keeper er zit een draadje los bij hem dat hij regelmatig blunderd en de manier waarop hij blunderd. Ik zie wel dat Zoet zich ontwikkeld maar of hij Cillissen ooit overtreft denk ik niet.

Benieuwd waar die mensen blijven die Zoet even goed vonden...
Lijkt me na deze week met Europees voetbal helemaal duidelijk dat Cillessen zeker een klasse beter is

2 maart 2015 om 09:09

Zoet viel in zijn RKC-periode op met goede reddingen.

Nu bij PSV is hij een hele modale keeper (weliswaar jong nog), die niet opvalt. En straks zeker niet van CL niveau is. Ik denk dat Pasveer het net zo goed of slecht gedaan zou hebben !

2 maart 2015 om 09:19

Helemaal met je eens! Maar een paar weken geleden noemden een aantal Zoet gelijkwaardig aan Cillessen en dat is zeker niet terecht. Cillessen is de absolute nummer 1 van Nederland en Vermeer zeker de nummer 2. Zij maken echt het verschil. Welke keeper nummer 3 in de eredivisie is ???

2 maart 2015 om 09:22

Nordtfeld, Heerenveen of Ruiter, Utrecht.

2 maart 2015 om 09:38

Verschil is dat hij bij RKC veel te doen kreeg en dus veel goed kon doen. Nu moet hij zijn momenten pakken en constant geconcentreerd zijn op die paar ballen. Een paar kleine foutjes vallen dan een stuk meer op omdat er minder goede reddingen tegenover staan. Zoet is nog jong, die komt er wel. Cillessen is op dit moment de duidelijke nummer 1 en kan zich ook nog wat jaren doorontwikkelen. Van der Sar was ook pas wereldtop rond zijn 30ste. Deze jongens hebben dus nog wat jaren te gaan. Wat dat betreft staat NL er niet zo slecht op qua keepers.

2 maart 2015 om 09:53

@ Drumms

Precies hetzelfde geld voor Michel Vorm bij Swansea en Krul bij Newcastle. Deze kregen wekelijks een bal of 15 om de oren en hielden er daarvan 13 uit. Waarvan sommige met spectaculaire reflexen of showduiken. Wat eigenlijk alleen maar tekenen zijn dat je te laat bent met positioneren alleen ziet het er spectaculair uit.

Cillessen is de onbetwiste nummer 1 van Nederland en Oranje.

2 maart 2015 om 11:17

Toen Babos van NEC naar Feyenoord en Ten Rouwelaar van Emmen naar PSV vertrokken, klapten ze volledig dicht door de grotere druk en straalden geen enkel vetrouwen meer uit. De overgang van Zoet naar PSV is in mindere mate vergelijkbaar. Bij RKC hoefde hij niet uit te blinken, maar bij PSV wel. Ik vind hem vaak onrustig en onzeker ogen ten opzichte van zijn periode bij Rkc. Daarnaast voelt hij de druk van Pasveer wat hem ook niet zekerder maakt

Ik ben de laatste tijd echt groot fan geworden van jasper en het is voor mij echt een held geworden!! De laatste weken is deze jongen in bloedvorm en laat hij zien dat hij echt punten pakt !! Ben alleen bang dat hij straks niet meer te behouden valt! Ondanks dat natuurlijk alle topclubs al voorzien zijn spurs liverpool arsenal united barca real. Zou heel graag zien dat hij naar everton lijkt me eej geweldige tussenstap. Jasper is echt een grote topper geworden voor mij

2 maart 2015 om 09:17

Keepers zijn niet heel gewild. Je moet al echt beestachtig goed zijn om een beetje belangstelling te krijgen.
Cillissen is een keeper in ontwikkeling hij wordt nog steeds beter. Daar ben ik van overtuigd. Het zou dan ook niet verstandig zijn om dat optegeven om naar een club als everton te gaan. Iedereen snapt dat bijna alles aantrekkelijker is daar maar een handjevol slechte wedstrijden en Jasper zit op de bank. En weg is je plek bij Oranje. Zie Stekelenburg

2 maart 2015 om 09:45

Ja ik snap wat je bedoelt maar kijk naar howard bij everton die staat al sinds de middeleeuwen op het doel daar. Waarom zou jasper dat niet kunnen ala hij zich zo blijft door ontwikkelen. En ik denk 1 of 2 jaar everton in engeland absoluut niet verkeerd zou zijn hoor. Ik zie hem liever natuurlijk bij ajax maar als hij toch een keer weggaat, dan liever naar een subtop club en dat hij zich door ontwikkelt dan dat hij in 1x naar de top gaat en op de bank terecht komt. En wat velen mensen al zeggen hier hij hebt de uitstraling wat enig rust geeft bij de verdedigers, en bijvoorbeeld bij vermeer is dat onrustige er wel soms. Hoop daarom echt dat hij het gaat maken onze jasper !!

Off topic: kan ik me gebruikersnaam veranderen nog hahaha nee grapje

Hij wordt nog steeds beter ook. En .... over een paar jaar pakt hij de penalties ook. Hij is een terechte eerste doelman voor Ajax en voor Oranje.

2 maart 2015 om 09:21

Die penals komen wel van de Sar pakte ook niet veel penals op die leeftijd.

Duidelijk mee eens. Cilissen was gisteren weer belangrijk voor Ajax door na 1 minuut al de bal van Narsingh te stoppen en later nog die bal van Depay. Cilissen blijft altijd lang staan en blijft goed kijken naar de bal.
Toch wel de beste keeper van de eredivisie.
Zoals in het artikel al geschreven wordt: Cilissen blijft altijd rustig en dat brengt rust. Dat vind ik bij Zoet nu juist altijd minder. Geeft af en toe "paniekballen" althans zo oogt het.

Dat er ook maar werd gesuggereerd dat Vermeer de beste doelman is , was ronduit belachelijk. Die zat niet voor niet op de bank. Bij Ajax was die volgens alle media 15 cm te klein blabla. Cillessen straalt zoveel rust uit, niet normaal! Als die nu nog penalty's leert pakken kan die de top wel eens gaan halen!

Beste keeper in Nederland ben ik het mee eens, beste keeper van Nederland niet. In mijn ogen zou Tim Krul de Nederlandse nummer 1 moeten zijn. Cilissen is een goede keeper, maar totaal geen uitstraling, zijn coaching is te matig en bij penalties is hij gewoon slecht.

2 maart 2015 om 09:40

Waaruit blijk dat zijn coaching te matig is? Hoor juist altijd van al zijn trainers / teamgenoten dat hij de verdediging heel goed neer weet te zetten.

2 maart 2015 om 09:40

Hoe kom je erbij dat zijn coaching matig is? En wat kan het schelen dat Cillessen er niet uit ziet als een woeste strijder. Hij is voor geen duel bang en staat in zijn goal met het nodige vertrouwen. Ik heb nog geen moment gemerkt dat zijn prestaties minder worden door een gebrek aan uitstraling.

2 maart 2015 om 09:42

je kunt niet anders dan hem de beste van NL vinden anders maak je jezelf belachelijk. Mar uit frustratie Krul toch beter noemen. Coaching matig? wat weet jij daar nou van? Penalties slecht? ja klopt. Geen uitstraling? Onzin. gisteren niet gekeken?

2 maart 2015 om 10:38

Ik vind hem ook geen uitstraling hebben, maar dat vind ik ook helemaal niet belangrijk. Voor uitstraling koop je helemaal niets. Cillessen is gewoon een prima keeper, met of zonder uitstraling. En in de Nederlandse competitie is het naar mijn mening ook duidelijk de beste keeper.

2 maart 2015 om 11:45

Waarom kan ik niet anders vinden? omdat vele vinden dat Cilissen de beste is mag ik geen andere mening hebben? daarnaast geef ik nergens aan dat ik Cilissen geen goede keeper vind, alleen is Tim Krul in mijn ogen beter en dat komt tot uiting in de bovengenoemde punten. Het belangrijkste van een keeper is natuurlijk ballen tegenhouden en dat doet hij prima, maar zeker niet beter dan Krul. Dan zijn er nog enkele belangrijke neventaken van een keeper zoals het uitstralen van rust naar je verdediging en daar vind ik hem een stuk zwakker in dan Krul.

2 maart 2015 om 12:28

Ik respecteer je mening en ik vind Krul ook een topper, maar ik zie hem te weinig om er daadwerkelijk een echte oordeel over te hebben. Van wat ik van hem zie zou ik het ook niet erg vinden als hij de nummer 1 is bij Oranje.

Maar ik ben het niet eens met jouw argumenten. Uitstraling van een krijger heeft hij niet, maar toch is hij voor niemand bang en knalt hij overal er in. Daarnaast is zijn coaching juist erg goed. Je zag een duidelijk verschil in de verdediging toen Cillessen de plek van Vermeer in nam. Je zag bij Vermeer de verdediging soms zwerven en onzeker overkomen. Bij de eerste wedstrijd van Cillessen stonden de verdedigers op de juiste plek, terwijl het dezelfde personen waren. Dat kan geen toeval zijn?! En uit ervaring weet ik hoe belangrijk het is en wat het verschil is om een betrouwbare keeper (in coaching) achter je te hebben. Daardoor ga je zelf ook fijner voetballen.

2 maart 2015 om 12:31

dat mag jij best vinden van Krul maar ik vind dat onzin bovendien kun jij niet anders vinden dan dat Cil d beste keeper van de ED is.

2 maart 2015 om 14:23

@claro waarom kan ik niet anders vinden? Ik heb net zoveel recht om mijn mening te geven dan jij dus al zou ik ten Rouwelaar de beste keeper vinden dan moet ik dat toch zelf weten. Als je er niet tegen kunt dat iemand een andere mening heeft dan moet je de discussie niet aangaan. maar als je gewoon leest naar wat ik zeg dan zie je dat ik aangeef Cilissen de beste keeper van de eredivisie te vinden

@lunny
De vergelijking met Vermeer maak niet omdat ik daar niet over kan oordelen. Maar ik vind de verdediging van Ajax zelden rust uitstralen en dat kun je voor een deel op het conto van een keeper schrijven. Wat betreft je opmerking over uitstraling, je hebt gelijk dat Cilissen nooit met angst een duel ingaat. maar ik bedoelde het eigenlijk andersom. Een topkeeper met een idem uitstraling zorgt ervoor dat een aanvaller met angst het duel ingaat. Een goede uitsraling van een keeper kan bij 1 op 1 situaties en hoge balen een aanvaller een fractie doen laten twijfelen en naar mijn mening mist Cilissen die kwaliteit. Dit is de reden waarom ik niet verwacht dat Cilissen het gaat redden in de grote competities

Hij is zeker de beste nederlandse keeper op de velden op het moment, maar met afstand de beste keeper is natuurlijk onzin anders had allang een club met 10mil+ zich gemeld.
Tim krul is natuurlijk wel wat verder als je het mij vraagt.

Zeker de beste keeper van Nederland. Altijd rustig, coachend. Hij heeft Ajax de laatste weken aardig geholpen met goede reddingen. Ook 1op1 is hij vrij sterk. Alleen zijn uittrappen zie ik de laatste tijd vaak in de voeten van tegenstanders gaan...

Het verschil Cilessen versus Zoet was wel pijnlijk zichtbaar. Vind Zoet echt een grabbelaar en niks uitstralen.

Kan niet ontkennen dat hij de beste keeper van Nederland is. En ja, wij moeten het met een wat mindere doelman doen. Daar komt bij dat Zoet zijn vorm ook aardig kwijt is.

2 maart 2015 om 10:31

Cillessen is inderdaad in bloedvorm. Speelt zo constant en straat zoveel rust uit.

Ik was altijd gecharmeerd van Zoet, zit echt potentie in. Helaas (voor jullie) zit hij in een mindere periode, maar we moeten hem (nog) niet afschrijven. Ik zie hem nog steeds wel een topper worden. Als Cocu hem maar het vertrouwen blijft geven.

Niet eens de beste keeper van de Eredivisie (vermeer) laat staan van Nederland (Krul)

2 maart 2015 om 11:22

Grappig dat veel mensen Vermeer ineens beter vinden, dat zeiden ze nou nooit toen hij nog bij Ajax op de bank zat. Vraag me echt af hoe dat ineens zou komen hoor.

2 maart 2015 om 14:06

Zeker daarom keept hij bij het nl elftal ook maar die trainers hebben er ook geen verstand net zoals de boer hem verkoos boven vermeer. Keep on dreaming

Na de winterstop is Jasper echt in bloedvorm.
Keept altijd wel een voldoende, maakt eigenlijk nooit een echte blunder en straalt rust uit.
Word steeds beter en ik denk dat hij na het EK (als hij 1e keeper is) wel word opgepikt daar een mooie club. Ben heel blij dat deze man onder de lat staat. zorgt er persoonlijk voor dat je een ronde verder bent in de Europa league maar ook dat de 2e plaats nog in het bezit van Ajax is.

Hij is inderdaad laatste tijd goed in vorm, straalt rust uit en is betrouwbaar ondanks dat hij hier en daar wel wat foutjes maakt. Zoals tegen Legia de bal uittrappen in de voeten van de tegenstanders en gisteren had hij bij een schot van ik dacht Depay in het begin van de wedstrijd (rechterbovenhoek) de bal wel klem moeten hebben. Dit zijn echter kleine foutjes die geen grote gevolgen hebben gehad, waardoor de foutjes vergeven worden gok ik.

Beste keeper in nederland, niet van nederland..

2 maart 2015 om 13:58

Wie is er beter dan?
Vorm en Krul? wel nee joh
Het zijn niet bepaald absolute uitblinkers, goede keepers die er regelmatig iets uit houden maar indrukwekkend vind ik het allemaal ook niet.
Als je uitblinkt bij Ajax, ook Europees.............. En je concurrenten spelen bij laagvliegers in de pl waar ze 15 ballen krijgen om zich te onderscheiden en dat het niet opvalt als er 3 van in gaan dan vind ik dat je de beste keeper bent.

Hij keept echt geweldig.
2 verbeterpunten zijn het voetballende gedeelte en uiteraard penalty's maar deze rust is een verademing ten op zichten van Vermeer waarbij je altijd zenuwachtig werd bij hoge bal, afstandsschot etc.

Dat ene schot van Locadia.... Zooooooooooo belangrijk dat hij die klemvast had bijvoorbeeld!
Zo makkelijk was dat helemaal niet en bij Vermeer had de rebound erin gegaan door de instormende de Jong (als ik het goed heb)
Maar nee, bij Cillessen, gewoon klemvast die bal en niks aan de hand.
Buiten zijn 2 belangrijke reddingen 1 op 1 natuurlijk.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren