Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Ajax schoot na rust alleen maar ballen weg, daar was ik verbaasd over'

Laatste update:

Ajax valt de laatste tijd vaak tegen in de tweede helft en dat was zondagmiddag in de topper tegen PSV niet anders. Frank de Boer gaf toe dat het wel 'erg pover' was wat zijn ploeg na rust liet zien en Luuk de Jong kon het daar alleen maar mee eens zijn: "In de tweede helft heb ik Ajax alleen maar ballen weg zien schieten, ze probeerden niet eens meer onder onze druk uit te voetballen."

/

De spits van PSV wist niet wat hij zag: "Daar was ik verbaasd over. Van Ajax verwacht je dit niet", zei De Jong in gesprek met NUsport. "Misschien hebben ze naar Zenit gekeken en gedacht: we proberen het ook zo. Maar goed, Ajax heeft zo wel gewonnen. Je kunt daarom zeggen dat ze het goed gedaan hebben, maar ik denk dat ze zelf liever met goed voetbal tot winst komen."

De Jong was met een knappe kopbal verantwoordelijk voor de gelijkmaker (1-1), maar zag Lasse Schöne de voorsprong voor Ajax herstellen, waarna Anwar El Ghazi in blessuretijd de 1-3 maakte. Het verschil tussen Ajax en PSV bedraagt nog elf punten en De Jong benadrukt dan ook dat er 'niets aan de hand is' voor de koploper van de Eredivisie.

Ajax moet zich schamen voor het vertoonde spel

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Lekker op z'n Psv's; gokken op een snelle en dodelijke tegenaanval.
Waarom zou je uit bij PSV en met 14 punten achterstand altijd vrij en vrolijk moeten aanvallen ?

Achteraf hadden we best aanvallender kunnen spelen. Want zo gevaarlijk werd PSV niet en anderzijds had je hun zwakke defensie meer tot fouten kunnen dwingen !

2 maart 2015 om 07:17

'hun zakke defensie', dat is zo makkelijk om te zeggen. PSV heeft geen geweldige defensie maar de cijfers liegen niet: PSV heeft nog altijd het minste aantal tegendoelpunten.

2 maart 2015 om 07:34

Bij een laag aantal tegendoelpunten kan je nog altijd een erg zwakke defensie hebben, veel van die tegendoelpunten kwamen tot stand door domme individuele fouten bij PSV en niet door een geweldig spel van de tegenstander.

2 maart 2015 om 10:51

Dat kan, maar verdedigen doe je met z'n allen en verdedigen doe je ook door veel aan te vallen (cruijff). Cijfers zijn niet absoluut, maar wel veelzeggend, daar kun je niet zo makkelijk omheen als jij nu doet.

2 maart 2015 om 08:13

Was niet op zo'n psv's. Psv heeft altijd hele mooie counters. Kon ik van ajax niet zeggen. Trapte de bal alleen maar weg.

2 maart 2015 om 08:22

Ben voor PSV, maar ga niet kinderachtig lopen zeiken op de scheids, zowel PSV als Ajax zijn meerdere keren goed weggekomen doordat de scheids niet goed zat op te letten. Daarbij deed Makkelie niet erg snel fluiten, een beetje engelse stijl, en dat kan ik wel waarderen.

2 maart 2015 om 08:28

Maar fluit wel makkelijk voor overtreding waar 21 uit valt. Niet echt Engels

2 maart 2015 om 08:53

@koko1
Het is wel makkelijk om de scheidsrechter daarvan de schuld te geven. Allereerst was het een overtreding van Bruma en ten tweede, als je in een muur gaat staan dan moet je niet je hoofd wegtrekken. De tweede goal is dus meer de schuld van Locadia dan van de scheidsrechter.

2 maart 2015 om 08:33

Het is ook maar net hoe het uitpakt in de wedstrijd. Ajax voetbalde werkelijk belabberd. PSV moest nu zelf het spel maken en slaagde daar, op de eindpass na, redelijk in. Zo zie je maar dat het ook bij Ajax uiteindelijk geen reet uitmaakt hoe je speelt, als je maar wint. Best opmerkelijk dat Ajax nog zoveel punten heeft gepakt in hun slechte wedstrijden in 2015. Feyenoord-thuis, PSV-uit, Go Ahead-uit, Willem II-uit, Groningen-thuis en dan vergeet ik er misschien nog wel een paar. Misschien levert lelijk voetbal toch meer op?

2 maart 2015 om 09:32

Als lelijk voetbal meer zou opleveren zou Feyenoord ook wel een puntje of 15 meer hebben gehad. Psv steekt er gewoon zo ver bovenuit dat het logisch is dat je in hun stadion niet blind gaat aanvallen. Feyenoord speelde een goede pot daar maar werd puntloos weggestuurd

2 maart 2015 om 09:49

Inderdaad, ook bij Ajax gaat het uiteindelijk om de punten en ik weet zeker dat ajacieden ook liever winnen met slecht voetbal dan verliezen met goed voetbal. Begin dit jaar was het niet best bij Ajax, al begint er de laatste weken wel wat meer lijn in te komen. Helaas kunnen ze dat nog geen hele wedstrijd volhouden. Vaak is de eerste helft nog redelijk tot goed (legia 2x, willem II, Psv) en zakt het de tweede helft gigantisch in. Als dat beter gaat kunnen ze nog leuke dingen gaan laten zien, maar daar zal wel flink aan gewerkt worden.
Overigens was PSV nog steeds de bovenliggende partij in de eerste helft, maar het is ook gewoon een erg goede ploeg. Ajax speelde redelijk mee in de eerste helft, zonder het overwicht te hebben, maar tegen een goede tegenstander heb je dat ook wel ooit.

2 maart 2015 om 09:51

Feyenoord speelt pas sinds de winterstop matig tot slecht, maar daar heeft het al 4x puntverlies opgeleverd. Waarvan overigens maar 1x onterecht, tegen Ajax.

2 maart 2015 om 10:53

Nee Josephius, Feyenoord speelde de 1ste seizoenshelft voornamelijk mooi voetbal, je vlieger gaat niet op!

2 maart 2015 om 11:16

Sorry Drumms, maar nee. Ik ben Ajacied en heb inmiddels al een behoorlijke tijd een seizoenskaart en ik moet je zeggen, ik zie liever geen slecht voetbal met winst. Ik ga naar het stadion on mooi voetbal te zien. Het jaar onder van Basten was wat dat betreft misschien een van de mooiste in de laatste jaren. We werden geen kampioen maar het voetbal was veel attractiever dan nu. Onder de Boer is het heel behoudend en op zeker spelen. Echt mooie wedstrijden zie ik elk jaar minder en minder en ik erger me soms rot in het stadion om het vertoonde spel.

2 maart 2015 om 09:41

Ik denk dat Ajax dan gruwelijk in het mes was gelopen. Ze hebben nu gespeeld op de enige manier waarop ze een kans hadden en dat pakte goed uit.

2 maart 2015 om 10:04

PSV heeft geen zwakke defentie, dat hebben wij. Backs zijn beter. En de cv's eigenlijk ook. We hebben gister gewoon een hoop mazzel gehad. Wel heerlijk effectief. Maar verder weinig om trots op te zijn.

2 maart 2015 om 11:37

Veltman speelde een dijk van een wedstrijd.. En bruma tjaa ik vond het weer niks eigenlijk. Hij oogt onzeker ofzo terwijl hij is zo groot en sterk.. Veltman daarintegen veel kleiner minder indrukwekkend uiterlijk oogt veel zelfverzekerder.

2 maart 2015 om 14:07

Ajax schoot alle ballen blind naar voren!! Er zat geen idee achter, maar je maakt wel meer goals dan PSV en daar gaat het om. Vorige week speelde Dordrecht in Eindhoven en die speelde mooier voetbal dan Ajax alleen maakte die van de 4 kansen geen goal en Ajax 3.

Een beetje de eerste helft van PSV in Amsterdam dus.

2 maart 2015 om 07:18

Qua doelpunten wel, qua spel niet aangezien PSV veel sterker was.

2 maart 2015 om 07:37

PSV sterker in Amsterdam? Dan heb ik toch een andere wedstrijd gezien denk ik

2 maart 2015 om 07:50

PSV was absoluut niet sterker in Amsterdam. Ajax speelde PSV daar helemaal van de mat, net zoals PSV gister bij Ajax deed. 3 coumters, 3 goals

2 maart 2015 om 07:50

Inderdaad misschien heeft de tijd de herinneringen in hun hoofd veranderd maar Ajax was de baas in Amsterdam. Bij een voorsprong misten we nog kansen op de 2-0 en psv ramt een aantal keer de bal naar voren waar Narsingh en Depay de verdedigers eruit sprintenen en zorgen voor de doelpunten.

2 maart 2015 om 07:51

PSV domineerde de wedstrijd in Eindhoven.

2 maart 2015 om 08:16

Haha ramde zeker niet de bal naar voren. Dat deed ajax gister alleen maar

2 maart 2015 om 08:24

Ajax was de baas in Amsterdam? 1e helft zeker, 2e helft was het echt PSV die toen domineerde. Gisteren was het echter alleen PSV die overduidelijk beter was (hele wedstrijd).

2 maart 2015 om 08:26

In Amsterdam was Ajax de eerste helft heer en meester en werden er levensgrote kansen gemist op de 2-0 en 3-0. De tweede helft counterde PSV zich knap naar een 1-3 overwinning. In Eindhoven was de eerste helft redelijk gelijk opgaand met een sterke opening van PSV maar daarna pakte Ajax de controle. In de tweede helft was PSV heer en meester en viel na de 1-1 wat naïef aan met de backs ver over de helft waar Ajax altijd gevaarlijk bleef met El Ghazi. Daar counterden wij goed en maakte er nog 2.

2 maart 2015 om 08:36

Ja en Ajax won

en daarom heeft Ajax gewonnen... omdat ze niet als normaal aanvallen en psv lekker laat counteren...
ik geef toe dat psv meer de bal had en meer aanzette om te scoren maar echt uitgespeelde kansen heeft het ook niet opgeleverd. Het was niet zoals Feyenoord Ajax...

2 maart 2015 om 07:25

Klopt en ook de beslissingen van de scheids waren ongeveer evenveel in het voordeel van PSV als dat van Ajax. Beide een penalty, Milik, Isimat, Bruma en Maher wellicht rood. Maar ik vond het wel fijn dat ie niet voor alles een kaart gaf of floot. Kreeg je tenminste een wedstrijd en in een topper hoort het een beetje over de grens te gaan.

2 maart 2015 om 07:36

Achteraf wel maar tijdens de wedstrijd zit ik te veel in de wedstrijd Dan wil je gewoon rood zien voor die overtredingen. Ik had het er met vrienden nog over dat die van Milik vroeger (tijd van Zlatan) altijd rood was maar tegenwoordig geven ze voor een (mogelijke) elleboog bij een luchtduel nooit meer rood...

Die van Bruma vond ik dan weer niet expres maar Wijnaldum trapt ook na en in het verleden werd voor een trappende beweging al rood gegeven. Laten we blij zijn dat het niet gebeurt is anders eindig je met 10 tegen 8

2 maart 2015 om 07:44

Hoezo vond je die van Bruma dan geen rood? Hij gaat met zijn been zo het duel in dat het in de verste verte niet op een sliding lijkt en over het been van Milik heen gaat en zich daar op afzet. Lijkt me een typisch gevalletje van een bewussie. Ben het met je eens dat in het verleden hier wel een stuk of 4 rode kaarten gegeven hadden kunnen worden (milik, Bruma, Maher en evt Wijnaldum). Ik vond PSV zeeeer gefrustreerd en ondanks de overmacht niet heel veel zeer grote kansen gecreeerd.

2 maart 2015 om 08:18

Wijnaldum natrappen? Hij hield in en dat verschrikkelijke ventje klaassen probeert hem een kaart aan te naaien

2 maart 2015 om 08:49

Nee, het was idd Maher die natrapte

2 maart 2015 om 08:52

Als hij zou proberen aan te naaien was hij wel met meer theater en door rollen neer gegaan.. Hij stond gewoon meteen weer op dus ik weet niet wat je bedoeld? Wijnaldum hield zich in door niet nog verder te trappen ja...

Van Bruma leek me gewoon meer slecht getimed en kwam zo uit leek in mijn ogen niet bewust...

2 maart 2015 om 08:55

Maher ook maar nog geen 2 min daarvoor ook Wijnaldum... Die kreeg een duwtje in de rug van Klaassen en die kreeg daarna ook een trap van Wijnaldum. Maher deed het inderdaad erger en nog opvallender.

Naja.. PSV bleef drukken voor de gelijkmaker en of uiteindelijke overwinning. Datvwilde Ajax voorkomen. En schoot vaak lange ballen. Je zag duidelijk dat bajax minder fit was .. En kreeg met de geschoten lange ballen meer de tijd om de verdediging weer op orde te krijgen. En PSV bleef klaarkomen omdat ze t niet konden verkroppen omzet verliezen .. Dus dan krijg je een soort van moeten en bleven dus komen.blijkbaar was dat voldoende om zo toch de wedstrijd te winnen.

Teams die ook voor hebben gestaan tegen PSV in Eindhoven hebben daarom waarschijnlijk niet gered. Die wilde blijven voetballen en verloren de voorsprong en vervolgens verloren ze helemaal. Lelijk of niet.. Ajax heeft PSV op deze manier kapot gespeeld omdat psv elke keer weer die aanval eruit moest persen. En dat kost kracht.. Concentratie .. En had dus moeite met daadwerkelijke kansen ui te spelen.

2 maart 2015 om 08:08

Wij verloren ook de voorsprong... Alleen hadden daarna geluk met Locadia.

Gewoon een zeer geflatteerde uitslag. Ajax heeft verdiend gewonnen omdat het de kansen heeft afgemaakt maar PSV was vrijwel heel de wedstrijd de bovenliggende partij.

2 maart 2015 om 07:27

Maar echt veel grote kansen heeft PSV ook niet gehad toch, behalve die van De Jong (het doelpunt) en Wijnaldum (vd lijn). Verder waren de kansen niet erg groot, vooral van de zijkant in het zijnet of van grote afstand.

2 maart 2015 om 07:33

Precies, PSV was zelf ook gewoon zeer gebrekkig omdat ze Ajax niet konden uitspelen, al dat balbezit kwam op niets uit.

2 maart 2015 om 07:33

Die van Maher en Narsingh waren ook groot. Echter kan Ajax ook zeggen dat ze grote kansen hadden gecreëerd met Veltman, Milik, en 2 prima uitgespeelde goals.
Qua grote kansen verhouding vond ik het dus gelijk.

Veldspel van PSV was zeker weten beter, maar ja daarmee win je niet. Vraag maar aan Willem Ii!

2 maart 2015 om 08:21

Veltman kans?

2 maart 2015 om 09:37

@koko1: Jep, stond oog in oog met Zoet, maar tikte de bal net iets te ver voor zich uit.

2 maart 2015 om 09:38

Ja Koko. Veltman kans. Korte termijngeheugen werkt niet he, als je al de hele ochtend alles wat ajax is zit af te bekken vanachter je pc'tje. Tip: verstuur eens een paar sollicitatiebrieven

2 maart 2015 om 07:41

Panerai..

Dat is vreemd dat je dat zegt. Als PSV op exact dezelfde manier wint dan wordt het 'slim' genoemd. Nu wint Ajax een keer zo en dan is het geflatteerd? En als Ajax de bal rondspeelt en niks creëert dan is het saai en doelloos. Doet PSV exact hetzelfde dan wordt PSV de 'bovenliggende partij' genoemd? Dat is niet echt objectief, Panerai..

2 maart 2015 om 07:48

Khebm,

waar heb ik dat dan gezegt? Je vergelijkt uitspraken van andere PSV supporters met die van mij? Ik ben niet de voorzitter van alle PSV supporters ter informatie.

2 maart 2015 om 08:03

Panerai..

Je noemt de overwinning van Ajax van gisteren in een eerdere topic 'lucky', nu 'geflatteerd'. En dan heb ik jou niet in de topics zien typen toen PSV op exact dezelfde manier van meerdere tegenstanders won. En daarom geef ik aan dat je totaal niet objectief bent in je reageren..

2 maart 2015 om 08:09

Een grabbel goal van Zoet en een vrije trap die van richting wordt veranderd door een PSV speler die bepalend is voor de wedstrijd heb ik wellicht lucky genoemd vlak na de westrijd dat klopt helemaal.

Daarnaast schrijf ik hierboven dat Ajax gewoon verdiend heeft gewonnen en niet lucky, misschien dat je mijn eerdere bericht verkeerd hebt begrepen.

Als je met 1-3 wint, terwijl je 80 minuten op eigen helft speelt en de statistieken ook qua schoten op doel en kansen duidelijk in het voordeel waren van de andere partij dan mag je toch stellen dat de overwinning geflatteerd is. Als je die mening niet deelt dan moet je wellicht even het woordenboek er bij pakken om op te zoeken wat geflatteerd betekend.

Dat jij mij niet objectief vind zal mij een worst zijn. Dat ben ik naar mijn mening wel alleen ben jij het gewoon nooit met mijn mening eens. Wellicht kan je zelf niet objectief zijn en vind je mij daarom niet objectief...

2 maart 2015 om 08:15

Je kunt die goal lucky noemen, maar je kunt het ook een fout van de PSV verdediging noemen. En een goal die tot stand komt door een fout van de tegenstander is niet lucky.

Maar goed, je kunt minimaal stellen dat het enigszins lucky was, dat geef ik wel toe.

2 maart 2015 om 08:18

@cyprioot

Zo kan je inderdaad alles omdraaien. Het feit blijft wel dat 2 van de 3 goals gewoon met hulp van 2 PSV spelers wat ongelukkig het net in vlogen.

Zoals ik al eerder zij vind ik dat Ajax gewoon verdiend heeft gewonnen. Echter geeft de uitslag een wat vertekend beeld over het wedstrijd verloop dus is het wat geflatteerd.

Wat mij betreft had die 1e vrije trap van Schone er in mogen zitten in plaats van die 2e. Wat een heerlijke poeier was dat zeg.

2 maart 2015 om 08:58

@panerai
Als je bang bent voor de bal moet je niet in de muur gaan staan. Je hoofd wegdraaien wanneer de bal komt is vragen om moeilijkheden en die krijg je dan ook. Dat is dus een fout en niet ongelukkig.

2 maart 2015 om 09:20

@nico

Volgens mij draaide hij zijn hoofd niet weg maargoed. Dit is een eindeloze discussie.

Er gaat ook een fout vooraf van Bruma die een onnodige overtreding maakt dus zo kan je alles de schuld gaan geven.

Het feit blijft gewoon dat het geen zuivere goal was maar de bal ongelukkig de net net ging via een PSV speler waardoor de keeper er niet bij kon.

2 maart 2015 om 09:45

Die prachtig uitgespeelde aanval van Ajax noem jij lucky omdat zoet grabbelde? Zoet heeft exact naar zijn niveau gekeept en Ajax heeft daar van geprofiteerd. En hoewel psv veel dominanter was werd er maar bar weinig gecreeerd. En als er wel een kansje kwam was daar steeds de uitstekende Cilessen. Of is het ook lucky dat Ajax een veel betere keeper heeft dan Psv?

2 maart 2015 om 09:50

Prachtig uitgespeelde aanval

Willems en Arias voeren zijn taken niet uit en Zoet grabbeld de bal het doel in waar 9 van de 10 keepers zo'n bal normaal gewoon weg werkt.

Normaals, Ajax heeft terrecht gewonnen. Maar die goals waren echt niet van hoogstaande kwaliteit.

Ik had veel liever die vrije trap van Schone er in zien gaan, dat was pas een prachtige goal geweest. Die andere 2 goals waren maar lucky frot goals.

2 maart 2015 om 10:39

Panerai..

Sorry hoor maar jij draait alles dusdanig dat elke goal van de tegenstander een fout van PSV is tenzij het om een vrije trap gaat die recht de kruising in gaat.

Zo kan dus ook iedere goal, behalve die ballen die van 30 meter+ in de kruising vliegen, een Lucky is aangezien er fouten aan vooraf gaan? Zo werkt het toch gewoon niet?

Jij hebt echt een hele vreemde kijk op voetbal, in mijn optiek..

2 maart 2015 om 09:20

Daar heb je gelijk in in Amsterdam eerder in het seizoen was het andersom dat gebeurt maar ik vond wel dat Ajax eindelijk ook is vrij hard speelde en dat mag voor mij wel wat vaker want ze moeten gewoon wat harder worden gewoon even laten zien dat je er bent , want mooi voetbal is leuk maar voor mij mag Ajax fysiek nog wel een tandje bijzetten en dat deden ze gisteren wel bij vlagen .

Juist knap van Ajax. Gewoon de speelstijl aangepast aan de tegenstander.
PSV heeft meer moeite met zelf het spel maken, nou dan laat je ze dat doen en loer je op de counter.
Moesten we aanvallen net als Feyenoord en Willem II? Goed spelen, complimenten, maar alsnog verliezen. Daar hebben wij dus niks aan. Niet dat ik denk dat we kampioen worden (noooo), maar die tweede plek is belangrijk!

Lekker hypocriet om kritiek te hebben op t spel van ajax terwijl psv het hele seizoen al counter voetbal speelt. Ajax heeft geen ervaring en beperkte kwaliteiten, ze speelden naar hun kunnen. Frank heeft met deze manier van spelen gekozen voor het maximale resultaat. Koekje van eigen deeg.

2 maart 2015 om 07:58

HIj heeft geen kritiek, hij verbaast zich er over.

2 maart 2015 om 08:48

Inderdaad, ik verbaasde me er zelf ook over; van Ajax verwacht je dat ze het altijd voetballend op willen lossen en niet op de counter spelen.

2 maart 2015 om 09:10

Dat kunnen ze gewoon niet op dit moment, denk ik. Als Ajax het kon, dan voetbalde ze zich er gister wel onderuit, maar dat ging niet. Zelfde geldt voor de wedstrijden tegen Feyenoord.

Het is natuurlijk altijd lekker om uit bij PSV te winnen. Het is natuurlijk wel zorgenlijk dat dit natuurlijk niet de enigste wedstrijd waar Ajax de mindere was. Als het nou echt alleen deze wedstrijd was geweest dat Ajax zich aanpast vind ik het allemaal wel goed. Maar jammer genoeg is het niet zo.
Ik weet niet of ik nou zo blij ben met Frank De Boer voor nog een jaar langer bij Ajax als coach.
Ik vind dit Ajax geen Ajax meer zoals ze spelen...

Grappig te zien dat veel Ajacieden nu een spel verdedigen waarbij zij bij PSV zo een hekel aan hebben. Overigens is PSV veel gevaarlijker dan Ajax met zulk spel. En ramt PSV de bal niet naar voren maar komen er snel uit met goed positiespel. Ajax wint dan gister wel maar dat had natuurlijk meer met geluk dan wijsheid te maken. Natuurlijk heeft Ajax het in die zin slim gedaan om de boel niet open te gooien achterin. Echter hebben ze dan nog wel erg veel kansen weggegeven (maher en Narsingh alleen op de keeper, een aantal kopkansen, grote kans Maher).

Ajax heeft wel 2 goede goals gemaakt. maar dat is ook eigenlijk het enige goede wat ik van Ajax heb gezien qua spel. Cillessen is een heel goede keeper, die Ajax wederom een dienst heeft bewezen.

Op zich hoeft PSV zich niet te schamen voor de nederlaag en kan Ajax blij zijn met de 3 punten, want daar is waar het om gaat.

2 maart 2015 om 08:02

Ik weet niet wat jij allemaal leest, maar wat ik lees is dat zelfs Ajacieden niet blij zijn met het spel van Ajax. En dat is al een jaar lang het geval. Dus ga nou niet zeggen dat Ajacieden hun spel verdedigen.

Ajacieden verdedigen hun behaalde overwinning op Psv. Of het nou wel of niet verdiend was..... de doelpunten bepaald wie terecht heeft gewonnen en niet het spel.

2 maart 2015 om 08:13

Ik ben absoluut niet trots op ons spel van gisteren, maar zit toch te spinnen van tevredenheid over de 3 punten en dat komt omdat we die Eindhovenaren een koekje van eigen deeg hebben gegeven en voor mij is dat puur genieten.

Want hoe vaak hebben wij niet op soortgelijke manier van PSV verloren? Wij aanvallen, wij de kansen, zij de counters en de goals en punten. Prima dat dat een keer andersom gebeurt.

Enerzijds liepen we te ver achteruit de 2e helft, anderzijds is het volkomen normaal dat je dan naar achteren leunt en mikt op de counter bij een voorsprong.

En dan dan gejammer om zgn 2 niet gegeven pingels.

Ik kan zo maar 3 Psv''ers aanwijzen die er met rood af hadden gemoeten en als PSV 2 pingels had moeten krijgen hadden wij er met Milik ook 1 moeten krijgen. Tel dat op bij die 100 procent pingel in de Arena die we niet kregen en de stand is dan gelijk.





2 maart 2015 om 08:19

Ik zei al in een eerdere reactie op een andere topic dat Ajax gewoon op z'n Psv's heeft gewonnen.

2 maart 2015 om 08:34

Oh zeker bepalen de doelpunten wie wint alleen op zijn psv's klopt niet. PSV heeft in de counter een veel beter veldspel en laten de tegenstander niet rond de 16 komen. Ajax stond echt met 8 man in de 16 vaak. PSV pakt de tegenstander net voor middenlijn op. En als ze de dan de bal hebben dan spelen zij dat vaak veel beter uit met goed positiespel. Kijk maar naar het aantal kansen dat PSV altijd (ook gisteren en tegen tegenstanders die wel inzakken zoals Nac) creëert. Daar zit het verschil.

Ook is PSV dit jaar elke wedstrijd (behalve Pec) gelijkwaardig of beter dan de tegenstander. Ik vind dat je het spel van ajax gister niet zijn Psv's kan noemen. Daar doe je PSV mee te kort en het klopt gewoon niet omdat er grote verschillen zijn.

2 maart 2015 om 09:44

Bij PSV is het de huisspeelstijl en zij pakken de tegenstander inderdaad eerder op. Wat Ajax gisteren deed, zich zo onder druk laten zetten rond de 16, dat was echt geen bewuste keuze. Of het was gewoon heel slecht uitgespeeld omdat ze niet weten hoe ze een tegenstander moeten dwingen om achterin ruimte weg te geven.

Dat PSV vervolgens de eindpass mist om daar gebruik van te maken en er aan de andere kant twee ballen inzwabberen, maakt niet dat Ajax ineens tactisch een geweldige wedstrijd heeft gespeeld.

Verdiend gewonnen, maar niet meer dan dat.

2 maart 2015 om 14:20

Men kan hier wel het countervoetbal van PSV gaan verdedigen, maar feit is dat PSV hun tegenstanders laat voetballen om zo op een counter te loeren. Hoe ze het doen, maakt mij niet uit...... het is en blijft countervoetbal.

Ik heb echt nog nooit zon armetierig Ajax gezien. Het leek wel een degradatiekandidaat. Iedereen die de vergelijking trekt met PSV's speelwijze is of een gefrustreerde Ajacied of stekeblind.

De meeste spelers bij ajax kunnen een bal nog niet eens recht passen. De goal was ook gewoon een lucky met een van richting veranderd schot.

Ronald de Boer schaamde zich terecht de ogen uit de kop en noemde PSV niet voor niets de morele winnaar. Ook Frankie kon niet ontkennen dat de tegenstander toch echt kwalitatief een stuk verder is. De enige mensen die het niet zien zitten hier. Begrijpelijk uiteraard.

Speel je zon wedstrijd 10 keer wint PSV er 7. 2x gelijk en ja.. Op een dag als deze verliezen ze. Polletjes, van richting veranderde schoten en lege stadions. Het zit lucky ajax dit jaar niet tegen. Het zou veel mensen hier sieren dat eens toe te geven.

Ajax en mooi dominant voetbal. Leuke filosofie die door zowel trainer als fans 'opeens' niet meer van belang is. Opnieuw: ik snap het wel. Maar zing dan een toontje lager. Ik zou me met 11 punten achterstand en dit voetbal me toch een beetje meer ongerust maken.

2 maart 2015 om 08:20

Je slaat de spijker op zijn kop.

Normaal gesproken verliest Ajax zo'n wedstrijd 9 van de 10 keer. Ajax heeft misschien, maar 10 minuten kunnen voetballen. Als mensen het spel van gisteren vergelijken met dat van PSV zijn idd stekeblind. Psv speelt idd ook vaak op snel omschakelen, maar hebben dan nog veel meer de bal dan Ajax gisteren had.

2 maart 2015 om 09:12

Waarom zou je je ongerust maken? Moet de paniek uitbrekennu omdat het een jaar niet loopt? Staf bij ajax is niet van gisteren, die weten heus dat zulke momenten en periodes zelfs komen. Ajax moet helemaal niks zeggen en helemaal niet onrustig worden. Ze staan gewoon 2de achter een beter psv. Paniek is voor clubs die druk niet gewend zijn. Zit nog in EL en staan 2de. Spel kan en moet beter, maar resultaten worden gehaald. Harder trainen, meer ervaring opdoen, maar paniek of onrust moet je niet hebben.

2 maart 2015 om 09:46

Precies. En dan kunnen de Ajax-supporters hier wel claimen dat Ajax er voor koos om op de counter te spelen, maar het commentaar van de Boer maakte toch echt heel duidelijk dat het pure armoede was en geen keuze.

2 maart 2015 om 09:51

Heerlijk te zien dat ze zenuwachtig worden in Eindhoven. Dat negatieve gaat overslaan op de spelers en die gaan de druk niet aankunnen. Wordt nog spannend, let maar op

Weten ze in Eindhoven ook eens hoe het voelt om beter te zijn, maar toch te verliezen. En gewoon uit gecounterd te worden. Wel leuk dat ze na een wedstrijd goed voetbal ook gelijk beginnen te zeuren over de tegenstander.

2 maart 2015 om 13:13

Niet zomaar een tegenstander. Een tegenstander die altijd de mond vol heeft over attractief, dominant voetbal. Dit terwijl PSV weggezet wordt als counterclub. Nou niks blijkt minder waar. PSV blijkt steeds meer het team dat Ajax eigenlijk voor ogen heeft. Nederlands talent, routiniers, dominant spel en een dikke vette voorsprong.

Zo voetballen ze zelf het hele seizoen al, nu doet de tegenpartij het en dan is het niet goed! Word nog mooi de rest van het seizoen want ajax heeft gister toch na laten zien hoe psv te kloppen is:-)

Niets aan de hand? Sta je 14 punten voor.....durft niemand het hebben over het kampioenschap. verlies je van je directe concurrent..... is er opeens niks aan de hand...huh???

Psv was beter en 2de plaatst is heilig. Dus alles veroorloofd om te winnen lijkt me. Aan de andere kant heeft psv ajax min of meer gedwongen tot het spelen van de lange bal. Psv-ajax was in alle opzichten letterlijk de spiegel van ajax-psv.

Psv knap gedaan, krijgen zwaar programma namelijk wel komende 3 wedstrijden, dus ze kunnen het heel spannend maken of ze kunnen kampioen zijn.

2 maart 2015 om 09:12

Het is gewoon lekker om PSV eens te pakken met het soort spel waar zij normaliter mee winnen
Echter zie ik Ajax het liefst gewoon onder de druk uit voetballen in plaats van counteren. Maar op dit moment is dit het maximale, dus super gedaan van ze.

PSV wordt gewoon kampioen, het zal niet meer spannend worden. Volkomen terecht overigens.

2 maart 2015 om 09:39

Natuurlijk is het lekker. Winnen van een topploeg is altijd leuk. De manier waarop is niet de manier waarop ik het graag zie, maar ach.. Winnen van een ploeg die beter was, terwijl je eigenlijk bijzonder weinig te vertellen hebt.. dat is ook wel weer grappig.

Ajax is gewoon totaal niet constant. 1ste helft in EL was erg goed, 2de helft dramatisch. Nu was eerste helft al helemaal ruk, maar win je wedstrijd wel.. en donderdag ook en de week daarvoor ook..

Het mag allemaal beter, maar als je een matig seizoen hebt, voetballend gezien, dan moeten iig de resultaten behaald worden. PSV wordt kampioen, dat lijkt me vrijwel zeker. Aan de andere kant, dat hebben we vaker gezegd.

2 maart 2015 om 09:45

Ben het met je eens dat Ajax totaal niet constant is. Maar dat is ook bijna onmogelijk als je ziet hoe oud ze allemaal zijn. De afgelopen jaren speelden er telkens minimal twee spelers met redelijk tot veel ervaring in de Eredivisie.

Daarvan is nu niemand meer over. Hopelijk komen er volgend seizoen minimaal twee ervaren spelers bij. Dit clubje bij elkaar houden en dan zie ik het volgend seizoen een stuk beter worden.

Gisteren zat het niet mee en speelde we ook best slordig. We waren dan wel beter maar daar schiet je niks mee op. Ajax was net wat slimmer. Op naar volgende week !

ach ja, ajax wint zoals psv het aan het begin van het seizoen in Amsterdam deed.

t voetbal leek nergens op, maar daar hebben ze al een tijdje moeite mee.
2e plek is nu bijna zeker, kijken of er nu weer wat voetbal in de ploeg kan komen.

Genoot ervan. Eindelijk eens een slimme keuze van De Boer. Achterover hangen en gokken op de snelheid van Ghazi en Kishna.

Ik de Arena liep Ajax met open ogen in de fuik dat PSV neerzette en nu gebeurde het omgekeerde.

Als Ajax gisteren de aanval had gezocht dan waren we met de staart tussen de benen naar huis gegaan denk ik. PSV heeft gewoon meer kwaliteit en dan is het zaak dat je geen ruimte weg geeft.
Dat de wedstrijd voor Ajax gelukkig verlopen is dat is wel duidelijk maar op dit moment tellen echt alleen de punten voor plek 2.

Vind t toch raar dat er wordt gesproken dat Psv de wedstrijd domineerde ... Ik vond Psv juist zeer gefrustreerd overkomen en dat komt puur omdat ze weinig tot geen 100% kansen hebben gecreerd. En nee er net aan doorheen komen terwijl Cillesen er al ruim voorligt zie ik niet als een 100% kans. Vond het allemaal wel meevallen. Ajjax speelde geen sterk voetbal maar sto d wel degelijk prima.

Dat er frustratie is bij de psv-supporters, dat is logisch, maar dat de psv-spelers zo ongelooflijk gefrustreerd zijn maakt de overwinning alleen nog maar mooier! Zelfs die Luuk de Jong kan het niet verbloemen..

Lekker janken van de verkeerde de Jong

Ik snap t wel. Ajax wilde winnen en dat kon blijkbaar alleen op deze manier. Maar de jong zou er beter aan doen om naar z'n eigen ploeg te kijken. Psv wint z'n wedstrijden vaak alleen door op de counter te spelen en heel snel in de omschakeling te zijn. Dus wat Ajax gister deed was precies t zelfde als wat psv destijds liet zien in de arena.

Vreemd dat ajax nu structureel een zeer slechte tweede helft speelt. Eerst kon ajax niet om 12.30 spelen en nu dit weer.

2 maart 2015 om 14:24

Volgens de statistieken kan niemand een goede wedstrijd om 12.30 spelen. De 12.30 wedstrijden worden de meeste punten verspeeld van de Eredivisie. Kijk maar de afgelopen 5 jaar na.

Dat jij vervolgens denkt dat alleen Ajax dat probleem heeft, heeft ook te maken met het feit dat Ajax iedere seizoen de meeste 12.30 wedstrijden heeft t.o.v. alle andere Eredivisieclubs.

Heerlijk zon koekje van eigen deeg

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren