Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Ajax-international volgt voorbeeld De Boer: 'Ik neem de telefoon niet op'

Laatste update:

Ajax hoeft geen rekening te houden met een zomers vertrek van Joël Veltman. De verdediger belooft dat hij, net als hoofdtrainer Frank de Boer, zeker nog een jaar in Amsterdam zal blijven. "Zeker! Ik neem bij geïnteresseerde clubs de telefoon ook niet op", verwees Veltman naar de uitspraak die zijn coach afgelopen vrijdag deed op zijn persconferentie.

/

De 23-jarige Veltman debuteerde in het seizoen 2012/13 in het eerste elftal van Ajax en speelde tot dusver 49 competitiewedstrijden voor de Amsterdammers. Hij heeft nog een contract dat tot de zomer van 2018 doorloopt en heeft nog niet het gevoel dat hij is uitgeleerd bij Ajax. Voor een transfer in de zomer is het volgens Veltman dan ook te vroeg.

Dat is goed nieuws voor Ajax, want sinds Veltman terug is van zijn hamstringblessure, lijkt het zowaar wat beter te gaan. "Of het nu door mij komt dat het weer beter gaat, weet ik niet'', zei de verdediger tegen De Telegraaf. Veltman moet naar eigen zeggen fysiek het laatste stapje nog maken. ''Bij het derde doelpunt (Ajax won met 1-3 bij PSV, red.) lag ik op de grond in plaats van mee te juichen. Dat zegt genoeg. De laatste tien minuten was ik kapot."

Joël Veltman is (nog) niet klaar voor een stap hogerop

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik vind hem samen met Van Rhijn de beste verdediger bij Ajax. Goed dus dat hij blijft.

1 maart 2015 om 22:32

Van Rhijn is dit seizoen ook wel erg goed geworden. En idd het duo Veltman en Van Rhijn zijn erg goed ingespeeld. De topwedstrijden dit jaar in de CL was ook telkens de linkerkant het probleem met Boilesen en Moisander, Rechterhelft deed het veel beter, Veltman wel een dipje gehad maar lijkt nu terug en in potentie echt een topspeler, beter dan wat er ook bij andere teams centraal rondloopt maar soms nog een "de boertje"en dat moet er nog uit

1 maart 2015 om 22:42

Van Rhijn brengt alleen aanvallend veel te weinig.

1 maart 2015 om 23:20

Van Rhijn vind ik ook vaak nog wel nonchalant in de passing. Let er maar eens op hoeveel ballen hij in speelt op het verkeerde been of 1 a 2 meter naast de man, en dan nog vooral bij simpele tikkies bed of terug. Dat haalt steeds zoveel snelheid uit het spel. Verdedigend is hij dit seizoen verder wel met stappen vooruit gegaan.

2 maart 2015 om 00:40

Volgend jaar dus weer geen kampioen.

1 maart 2015 om 22:36

Echt een speler die alleen de ballen naar links of rechts kan schieten. Nooit vooruit spelen. Waardeloze speler. Weg ermee. Doet niets anders naar de middenlijn lopen en dan weer terug. Erger me mateloos aan hem.

1 maart 2015 om 23:07

Zooo, jij kijkt echt geen wedstrijden van Ajax of wel? Opbouw loopt stukken beter sinds hij weer terug is! Bovendien reageer je niet echt op de post waarop je reageert, maar je zal wel weer bovenaan het topic willen staan..

4 maart 2015 om 21:21

hahhahaahah Veltman heeft al een paar keer gescoord wel knap als hij middenlijn niet over komt zoals jij aangeeft, dit is puur weer een reactie om een reactie uit te lokken maar je kijkt nooit Ajax denk ik...

2 maart 2015 om 08:02

Van rhijn is echt matig! Laat te vaak zijn man glippen en corrigeert het vervolgens niet meer. Komt op mij nogal dromerig over tijdens de wedstrijd.

Veltman is weer top

1 maart 2015 om 23:15

Klopt! Belangrijk aandeel in de overwinning vandaag en was niet bang voor de duels. Hopen dat ie beter blijft worden.

1 maart 2015 om 23:20

Precies, al zou ik graag zien dat hij iets meer body kweekt.

2 maart 2015 om 20:01

Precies, ik denk dat hij het niveau van Stam kan bereiken dus ik zie hem over een aantal jaar bij een topclub in Engeland spelen.

en daarom is het zo belangrijk dat de Boer al duidelijkheid heeft gegeven. Geen gerommel, lekker doorbouwen aan het elftal en flink inzetten op volgend jaar. Wat dat betreft heeft Ajax gewoon zijn zaakjes goed in orde.

Hij is weer lekker bezig, maar ik kan me eerlijk gezegd ook niet voorstellen dat er na een aantal prima wedstrijden er überhaupt alweer clubs zich zouden melden. Desalniettemin ben ik blij dat hij zijn vorm weer terug heeft en aangeeft te blijven.

Oowja want Joel Veltman zal echt vaak gebeld worden door geïnteresseerde clubs, laat me niet lachen

1 maart 2015 om 22:41

Denk het wel, hij speelt heel degelijk en durft de aanval op te zoeken. Hij is de kleinere versie van Verthongen, hij heeft een drang naar voren en zal defensief nooit de beste verdediger worden. Geen idee of hij een beetje kan schieten, koppen kan hij voor zijn lengte prima. Viergever en Veltman hielden de Jong redelijk goed onder controle, bij het doelpunt was het Klaasen die de Jong dekte.

Viergever/veltman lijkt een prima centraal duo.

1 maart 2015 om 23:52

Laten we hopen dat zijn carriere niet zo verloopt als van Javier Portillo die nu op met Hercules in de Segunda voetbalt

4 maart 2015 om 21:38

wat een vergelijk.... je kunt ook Felipe Luis noemen...

4 maart 2015 om 23:49

Ik reageer op iemand met de naam Portillo

Prima ontwikkeling dit. We krijgen achterin met jongens als Cillessen Van Rhijn, Veltman, Viergever en Boillessen steeds meer ervaring. Alhoewel ik bang bang dat Jasper na dit seizoen niet meer te houden is als hij deze vorm aanhoudt.

1 maart 2015 om 22:43

Stekelenburg terughalen? Ben inderdaad met je eens dat als Cillessen zo blijft keepen hij niet meer te houden is.

2 maart 2015 om 04:00

Ik denk niet dat cillessen weggaat na dit seizoen want waar wil hij hogerop gaan? Elke Europese topclub of subtop heeft al een solide keeper en de meeste zelfs 2 enige clubs waar ik kansen zie zijn Italiaanse clubs. Maargoed dat waren bij de laatste Nederlandse keepers toch foute keuzes. Daar zijn bijvoorbeeld stekelenburg en van der sar ook op de bek gegaan.

er zal ook geen buitenlandse club voor hem bellen. kan goed voetballen maar is gewoon geen verdediger

1 maart 2015 om 22:44

Voetbal kijken zou een heel stuk helpen. Veltman is normaliter gewoon de beste verdediger van Ajax.

1 maart 2015 om 22:49

ik kijk langer en meer voetbal dan dat jij leeft.. veltman is gewoon geen echte verdediger, ook wat klein

1 maart 2015 om 23:00

Misschien dan eens met de ogen open kijken...

Veltman is een type verdediger waarvan er bij echte topclubs altijd een van in de basis staat! ( ik zeg niet dat ik in veltman een speler van een buitenlandse topclub zie ) maar je hebt altijd een voetballende cv nodig, naast een sloper. Pkus: deze heeft ook nog een goeie onderschepping en vaak een juiste manier van positie kiezen. Dus gewoon een prima verdediger.

1 maart 2015 om 23:03

"prima verdediger" is een goede woordkeuze, zijn voetballend vermogen compenseert veel.
maar hij is geen topper. hij is misschien een topper in de eredivisie, maar in het buitenland komt meer kijken.

1 maart 2015 om 23:16

Zegt misschien iets over de rest van de verdedigers bij Ajax. Prima verdediger maar zie hem niet in de top5 van PL. Is geen Vertonghen of Vermaelen.

1 maart 2015 om 23:26

Klopt.. als dat het voor de volledige eredivisie geldt.
Vandaar prima verdediger.

Denk wel dat als veltman nog enigszins door ontwikkeld, hij wel een stapje aan kan hoor. Helemaal met een sloper naast zich.... hij zou een mooi duo zijn met van Beek haha

2 maart 2015 om 08:04

Lang kijken is niet per defenitie goed kijken. Veltman kan prima verdedigen. Je zou het niet zeggen maar hij verliest weinig duels. Die wedstrijden als tegen Vitesse moeten er echt uit, maar dat heeft meer met concentratie te maken denk ik.

Volgens mij heeft Veltman z'n beste wedstrijd voor Ajax tegen Celtic gespeeld en die hebben niet echt kleine jongens voorin lopen, hè?

4 maart 2015 om 21:43

Van Beek is te traag en niet links beter duo met Kongolo al moet die nog een klein stapje maken

Wordt vaak lacherig gedaan over hem maar ben gigantisch blij dat hij terug is, op de 1 of andere manier staat alles gewoon veel georganiseerder met Joel dan met Mike. Niet gek dat de maand Februari (zonder Veltman) zo dramatisch verliep.

Enkel tegen Vitesse in de beker was hij dramatisch en nog wel een paar wedstrijden matig, maar toch zie ik hem liever dan Van der Hoorn. Mike heeft geen gigantische blunders gemaakt maar is opbouwend toch een stuk zwakker, en ook qua verdedigen doet hij het niet veel beter.

1 maart 2015 om 22:51

Uiteindelijk ben ik ook wel blij dat hij terug is, op één of andere manier gaat het toch beter. Enkel vind/verwachtte ik dat hij in bepaalde aspecten van het spel al beter zou zijn geworden (bepaalde looplijnen/dekken van een speler/...). Hopelijk voor volgend jaar dan.

1 maart 2015 om 23:08

Je mag ook niet vergeten dat ondanks zijn 23 jaar hij slechts 49 wedstrijden heeft gespeeld. Hij is nu al erg volwassen en brengt een bepaalde rust mee. Ook durft hij de middenvelders in te spelen wat erg belangrijk voor Ajax is. Ben benieuwd waar hij over 2 jaar staat.

Als je naar Bazoer, Kishna, El Ghazi, Klaassen etc. kijkt dan zullen die dat aantal waarschijnlijk eerder halen dan op hun 23e. Dat is precies wat ze bij Ajax willen. Om jongens op jongere leeftijd al op een hoger niveau te krijgen. De eerste vonkjes van die revolutie beginnen nu zichtbaar te worden. Het echte spektakel verwacht ik pas over 3-5 jaar wanneer de A1 ook is ingespeeld.

2 maart 2015 om 00:02

Toni, dan hebben Cruyff en vrienden toch een inschattingsfout gemaakt. De revolutie van Cruyff begon in september 2010 en Cruyff beweerde toen dat het 5 jaar zou duren om aansluiting te vinden bij de Europese Top. Die hele revolutie van Cruyff stelde geen zak voor maar was voor onze Verlosser de manier om de club naar zijn hand te zetten. Je lult compleet uit je nek wanneer je schrijft dat dit exact is wat ze bij Ajax willen, elke betaalde voetbalorganisatie is er bij gebaat wanneer ze jonge spelers naar een hoger niveau kunnen tillen. Ik weet niet hoe lang jij Ajax al volgt maar het beleid van Ajax was altijd afgestemd op eigen jeugd. Onder Coronel en Van den Boog braken spelers als Vertonghen, Eriksen, Blind, Anita, Alderweireld, en De Jong door. Wat een slap gelul over de eerste vonkjes van de revolutie!

2 maart 2015 om 00:17

Klopt deels wat je zegt. De jaren voor De Boer werden er ook spelers aangetrokken voor 16 miljoen of spelers die helemaal niet bij de visie van Ajax passen.

Het is wel erg raar wat je zegt want ten eerste heeft Ajax bewezen wedstrijden te kunnen winnen van city, united, barca etc. Bovendien zeg je dat het 5 jaar zou duren. Volgens mij begint zo'n revolutie niet in de hoogste divisies maar juist onderop bij de jeugd. De eerste vonkjes zijn wel degelijk zichtbaar bij dit Ajax. Zo'n jonge ploeg hebben ze nog niet eerder gehad en toch presteren ze niet slecht. Het gaat erom dat spelers op jongere leeftijd doorbreken. Dat is precies wat er nu gebeurd. Als je het bij elkaar weet te houden dan pas kunnen ze weer aansluiten.

2 maart 2015 om 00:18

Daar hebben we de billenwerker van de heer Van Den Boog ook weer. En weer Cruijff erbij halen. Je begint met de week zieliger te worden. Ik hoop niet dat 1963 je geboorte datum is, want met zo een leeftijd en nog steeds zo zielig over Cruijff praten toen hij commentaar op van den Boog en Coronel had.
Ik ben blij dat die 2 ratten weg zijn bij Ajax.

2 maart 2015 om 01:30

Toni, je bent 22 jaren jong en je hebt het nu al over de visie van Ajax. Je hebt Cruyff nooit bewust mee gemaakt maar je hebt wel een mening over Cruyff en zijn revolutie. Cruyff had toch een grote bek toen het Ajax van Jol kansloos was in Mardid. Cruyff hoor je niet meer wanneer zijn Ajax geen stappen maakt in Europa en niets meer te vertellen heeft in de Nederlandse competitie.de enige speler die nu door breekt is Bazoer, een speler met een verleden uit Eindhoven. Mag ik het nog even hebben over die speler van 16 miljoen €? Cruyff was van mening dat Miralem Sulejmani het grootste talent was in Nederland en gaf in zijn columns aan dat Ajax dit uitzonderlijke talent zo snel mogelijk vast moest leggen. Cruyff verkoopt gewoon gebakken lucht voor de bühne en de puberende supporters lopen blind achter Cruyff aan!

2 maart 2015 om 01:51

Mokkummer Dam, wat is er verandert na Cruyff? Ajax is 4 keer op rij kampioen geworden met de selectie van Coronel en Van den Boog, Nu Cruyff het voor zeggen heeft staan we 11 punten achter op de club uit Eindhoven en zijn we nog steeds geen vlees of vis in de Champions League.

2 maart 2015 om 01:52

Wie zegt dat mijn leeftijd klopt. Als jij daadwerkelijk uit 1963 komt wie zegt dat jij dan niet bent blijven hangen in de jaren 90 met je verstand? Jij wilt gewoon alles doen om je gelijk te behalen eigenwijze man. Je verdraaid zelfs complete woorden en doet ze af als zogenaamde feiten. Het is complete onzin wat jij hier loopt te verkondigen. O ja en wat heeft leeftijd met voetbal verstand van maken. Dan zou mijn oma er ook meer verstand van hebben.

2 maart 2015 om 02:01

Kerel kerel kerel jij bent wel heel erg selectief hoor. Eerst beweren dat die 4 kampioenschappen allemaal aan Coronel en boog te danken zijn? En nu ze 11 punten achter staan ligt het opeens wel aan Cruijff??

Waar was jij tijdens al die jaren zonder prijzen? Sinds de revolutie en met De Boer aan het roer is Ajax 4 jaar kampioen geworden en hebben ze hun visitekaartje in Europa afgegeven door te winnen van city, united en Barcelona. En dat is dan allemaal de verdienste van die andere 2 ? Volgens mij heeft De Boer een nieuw elftal gesmeed en is weer ouderwets 4-3-3 gaan spelen met de punt naar achter. Was ook het idee van Coronel zeker...

Man man man hoe selectief kun je zijn. Nu is het opeens de schuld van de heer Cruijff en tijdens die 4 kampioenschappen lag het nog aan Coronel en Boog. En daarvoor die jaren zonder prijs lag weer aan Cruijff natuurlijk?

2 maart 2015 om 08:06

Petterson,
Hoe meer ik je commentaar lees, hoe meer ik het idee krijg dat je of een verkapte fan bent van een andere club, of dat je iemand bent die wel heel zwaar beschadigd is door Cruyff.
In de tijd van Coronel en van de Boog ben je wel gemakshalve vergeten dat we daardoor bijna bankroet zijn gegaan. Niet onbelangrijk naar mijn bescheiden mening..
En dat waren echt niet spelers uit de selectie van Coronel en van de Boog. Dat waren El Hamdoui, Atouba, die braziliaanse zeehond, die verdediger die van Twente overkwam en nog een paar gabbertjes uit de stal van Raiola/jol.
Jongens als Blind en vele talenten warden gewoon opzij geschoven ten favoure van die onbegrijpelijke aankopen. Dan heeft Overmars het toch beter gedaan, ondanks dat ook hij wat miskopen ertussen had zitten.
En ten tijde van vdbooh, Coronel speelde Ajax helemaal geen Ajax voetbal meer hoor. Wat dat betreft was de wedstrijd vandaag tegen PSV iets meer te vergelijken met die periode. Met razendsnelle uitbraken Suarez en kompanen vinden. Dat is zeker geen Ajax voetbal. De hele Ajax cultuur werd steeds verder naar de klote geholpen. We hadden het net zo erg als Feyenoord kunnen hebben.
En als de revolutie nou iets langer duurt dan 5 jaar? so what? maar er is in ieder geval een bedrijfsplan, een vizie waarin veel duidelijkheid is. Daardoor is er ook een veel betere eenheid. Je hoort ook bijna geen negatieve geruchten uit de Arena komen. Dat is wel eens anders geweest. Zeker bij een club als Ajax dat zo enorm onder de schijnwerpers staat.

1 maart 2015 om 22:52

Forlan, klopt. Veltman is rustiger, slimmer en voetballend beter dan Van der Hoorn. Veltman straalt meer rust uit terwijl je bij Van der Hoorn steeds het gevoel hebt dat hij op zijn tenen moet lopen omdat hij het niveau niet aan kan.

1 maart 2015 om 22:59

het valt me op dat dat slappe, rommelige gedoe achterin bij ajax, waardoor ze het zichzelf zo moeilijk hebben gemaakt de afgelopen weken, pas gebeurt wanneer Veltman er niet bij is achterin. Dat zag je vooral goed in die 2e helft tegen Legia nadat hij gewisseld werd.

Ik ben blij met hem achterin, waneer hij volgend jaar een constant niveau haalt iedere wedstrijd en zich op een paar puntjes nog verbeterd kan hij in 2016 misschien wel een mooie transfer maken.

Verstandig. Ik hoop dat talenten als Veltman en bijvoorbeeld van Beek en Kongolo zelf ook door krijgen dat tot je 24 veel wedstrijden spelen belangrijk isnvoordat je naar buitenland gaat. Goede keus van Veltman!

1 maart 2015 om 22:54

Is Veltman niet al bijna 24? Vgm was hij toch 2a3 jaar ouder dan van beek en kongolo

1 maart 2015 om 23:05

Veltman is net 23 geworden. Is door blessures wat later doorgebroken. Evenals Klaassen

1 maart 2015 om 23:55

Haha bijna 24. Hij wordt in 2016 pas 24.

2 maart 2015 om 08:10

Veltman loopt achter door die zware blessures die hij had opgelopen rond de tijd dat spelers vaak hun eerste kansen krijgen. Maar alsnog knap teruggekomen daarna en al een WK meegemaakt.

Zou dit dan eindelijk het seizoen worden waarin spelers Depay en Wijnaldum na gaan doen en ervoor kiezen eerst extra ervaring op te bouwen in Nederland? Zou goed zijn voor jonge spelers en voor de competitie als spelers als Veltman, Klaassen, Van Beek, Kongolo, Vilhena, El Ghazi, Kishna, hopelijk ook Clasie, etc nig een jaartje blijven hangen!!

1 maart 2015 om 23:25

Euh ajax pleit daar al jaren voor... Bovendien is het psv die, sinds een jaar ofzo, dezelfde constructie hanteert als dat ajax ingezet heeft met de "fluwelen revolutie". Leer je feiten voor je gaat praten!

2 maart 2015 om 16:01

Leer je feiten voor je gaat praten? Wil je even normaal reageren hier, leer eerst lezen want het heeft volgens mij helemaal niks te maken met een club die ergens voor pleit. Uiteindelijk zijn het nog steeds de spelers die de keuze moeten maken om in Nederland te blijven. Contracten en afspraken zijn niks meer waard hier in deze voetbalwereld, als er maar een club voorbij komt met genoeg geld. Leuk dat Ajax veel jeugd in past en bla bla bla, dat weet ik ook wel maar dat heeft er niks mee te maken of spelers dan ook langer in Nederland gaan blijven...

Veltman heeft nu toch wel definitief vd.hoorn uit de basis gespeeld. Vd.hoorn is gewoon een goede back up. Wel een dure maar goed.

Pure middelmaat. Triest dat je met zo veel middelen zon speler/elftal neer zet. Misschien kan ome johan er een mooi stukje over schrijven in de fankrant uit de hoofdstad.

1 maart 2015 om 23:32

ha! Jouw stukje is iig erg geestig

Maar, vertel. Wat is het voor jou dat hij pure middelmaat is.

Is na zijn recente blessure sterker en evenwichtiger geworden. Nu deze lijn zien vol te houden.

Zijn kompaan Viergever is in ieder geval betrouwbaarder én feller dan Moisander. Maar koppend komt dit duo nog te kort.

En Ajax zal heel hard op zoek moeten naar een capabele linksback, want met Boilesen blijft het tobben. In de Eredivisie zie ik geen haalbare speler voor die positie. Dus zal er in het buitenland gespeurd moeten worden; Reyes (porto) of weet iemand andere opties ??

2 maart 2015 om 01:08

Niels Fleuren lijkt me wel geschikt.

2 maart 2015 om 16:02

Vak Aken van Heerenveen misschien? Kan op linksback en rechtsback spelen, maar heeft een voorkeur van een van beide maar weet niet meer welke. Lijkt me wel een uitstekende optie, bovendien nog erg jong en kan nog ver groeien!

Nooit meegegaan in de kritiek op deze talentvolle maar ook ontzettend sympathieke verdediger. Heeft een paar topwedstrijden al achter de rug, en gaat echt alleen nog maar beter worden. Hij kan er ook niks aan doen dat hij zich naast Moisander moest ontwikkelen, in plaats van een echte topper.

Gaat Ajax nog veel plezier aan beleven, en is daarnaast een jongen wie je het door dit soort uitspraken gewoon ontzettend gunt.

Hij komt net kijken. Denken aan een eventuele transfer zou dom zijn. Ik kan me eerlijk gezegd ook niet indenken dat er serieuze buitenlandse clubs in hem geïnteresseerd zijn.

Alsof de buitenlandse clubs hoor hem in de rij staan. Wil die jongen absoluut niet afkraken, maar mensen kom op, deze speler is toch helemaal niets bijzonders. Hij brengt het alsof de clubs voor hem in de rij staan. Maar in ieder geval wel fijn dat hij Ajax nog een jaar trouw blijft.

Motm gisteren aan Ajax kant, samen met El G. Het lijkt wel alsof die blessure hem een betere voetballer heeft gemaakt, of, en wschl is dat het geval, als hij er niet is merk je pas hoe waardevol hij kan zijn. Alleen al in de opbouw scheelt het enorm.

Waar kan hij heen dan? Achilles? Almere city? Ik zou ook bij ajax blijven veltman! ... Pff wat denken die jonge gasten van tegenwoordig ... Ze doen allemaal maar alsof de clubs blij mogen zijn dat ze blijven, ik ben een echte feyenoorder, maar ik snap niet waarom alle jonge talenten in nederland denken dat ze zomaar meekunnen in de grote competities

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren