Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Zolang ze naar mij luisteren, is er niks aan de hand'

Laatste update:

Jasper Cillessen incasseerde in de Europa League-wedstrijden tegen Legia Warschau geen enkel tegendoelpunt, maar in de Eredivisie moet de doelman regelmatig de bal uit zijn doel halen. Ajax zag de achterstand op PSV in korte tijd van vijf naar veertien punten groeien. Zondagmiddag in Eindhoven moet duidelijk worden of Ajax nog wat wil in de jacht op de koploper.

/

Als voornaamste reden voor de bijna onoverbrugbare achterstand noemt Cillessen vooral het gebrek aan constant presteren. Dat Ajax zo vaak wisselvallig presteert, ligt misschien ook wel aan de verschillende samenstellingen waarin het team de laatste weken aan moet treden. “Ik ken ze allemaal goed, volgens mij staat het achterin best aardig”, repliceert de doelman.

Nick Viergever, Niklas Moisander, Joël Veltman en Mike van der Hoorn zijn allemaal op enig moment geposteerd in de linie voor de doelman. “Het heeft z'n voor- en z'n nadelen”, vertelt Cillessen in gesprek met de NOS. “Ik vind het geen probleem in ieder geval, zolang ze naar mij luisteren is er niks aan de hand.” De doelman hoopt dat Ajax zich zondag vooral kan focussen. “Ze geven je het idee dat je beter bent en in de omschakeling slaan ze toe.”

PSV wordt kampioen, met minimaal zeventien punten voorsprong op Ajax

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Als ze allemaal net zo gefocust waren als Cillessen dan zou Ajax een stuk minder doelpunten tegen krijgen.

1 maart 2015 om 10:21

Cillesen is maar een eng mannetje. Hoop dat er snel weer een persoonlijkheid in de goal bij Ajax komt te staan. Ipv dit overspannen ventje.

1 maart 2015 om 10:42

Je doet je naam eer aan 'slaaf' van JD. Hoezo is hij een eng mannetje?

1 maart 2015 om 10:44

Waarom nu weer een eng mannetje. Red ongelooflijk veel en hierdoor een hele goede keeper. Het enigste nadeel is dat hij nog geen penaltys stopt. Maar dit deed van der sar ook pas op latere leeftijd.

1 maart 2015 om 10:51

Je kunt hem niet vergelijken met Edwin. Ik vind cillesen maar een eng mannetje met deze uitspraken! !

1 maart 2015 om 10:55

Izzinho...

Verklaar je opmerking!!!!!

1 maart 2015 om 11:02

Etn_ownt

Een keeper wordt geacht de organisatie van de verdediging voor hem neer te zetten. Logisch gevolg daarvan is dat de verdedigers dan wel maar hem moeten luisteren. Waarom is hij dan een eng mannetje als hij dat uitspreekt in deze context? Daarnaast is hi qua keeper en ontwikkeling echt wel te vergelijken met Van der Sar op dezelfde leeftijd

1 maart 2015 om 11:04

Met afstand beste keeper van NL: redt punten, goede reflex, goed meevoetballen en belangrijkste: blijft zoooo rustig in moeilijke situaties.

Blij dat ie bij ajax zit!!!

1 maart 2015 om 11:32

Gefrustreerde ajax haters hopen dat beste keeper van de eredivisie bij Ajax weggaat. Wat een verrassing.

1 maart 2015 om 11:42

Zijn gedrag in enkele wedstrijden (vooral tegen Feyenoord) ben ik ook geen fan van. Het past niet bij zijn persoonlijkheid. Maar om meteen overspannen te vinden of eng gaat wat ver.
Het is hooguit overspannen gedrag dat hij in die wedstrijden liet zien.
Ben wel van mening dat hij veruit de beste keeper van de Nederlandse velden is. En Vermeer is een goede tweede in de eredivisie. Die heeft als enige groot nadeel dat hij enorm zwak is bij hoge ballen.

1 maart 2015 om 12:04

Dan moet de rest van Ajax wel erg slecht zijn als je dan nog 14 punten achter staat.

1 maart 2015 om 12:19

Vanmiddag 17

1 maart 2015 om 12:32

@Slaaf: inderdaad, keept een heel seizoen en een WK (waar hij eigenlijk niks heeft laten zien, alleen die redding op de lob van Silva, maar die had zelfs ik gehad) en hij begint opeens heel populair te doen. Ik las ook dat hij op de middelbare school gepest werd, erg zielig natuurlijk, maar dit verklaard waarschijnlijk wel zijn gedrag.

1 maart 2015 om 12:32

En het gedrag van Kazim vind je ongetwijfeld weer geweldig? Zo gaat het altijd met spelers met overtuiging, de eigen fans vinden het geweldig, de tegenstanders vinden het vreselijk.

Ik vind het geweldig dat hij zich niet laat intimideren door agressieve tegenstanders en ze direct op hun plek zet. Met intimidatie versla je de keeper van Ajax niet, zou graag zien dat meer spelers van ajax dat uitstraalde.

1 maart 2015 om 12:37

Zie hier arrogantie is ook geen vreemd woord voor de PSV supporter!!!

Cillissen laat zien dat hij nog altijd de beste keeper is op de Nederlandse velden. Met Vermeer als goede 2e. De PSV supporters zijn iig weer lekker stil wat betreft hun goalie!

1 maart 2015 om 12:39

Jarloers? Waarom ben jij dan geen prof als hij 1 goede redding had en jij die ook had gehad... Wel vervelend hea dat hij bij ajax keept en jij 1 of ander klote baantje hebt

1 maart 2015 om 14:14

@Tipptopp: ik ben PSV supporter en niet heel tevreden over Zoet, maar ik kan echt niet zeggen dat Cillissen nou zo geweldig is. Krul en Vorm zijn de beste Nederlandse keepers, in de eredivisie is dat Vermeer. Cillissen zit daar duidelijk achter.

1 maart 2015 om 14:31

Hoe weet je dat Vorm op dit moment beter is? Speelt niet bij tottenham. Krul kan je zeggen, is verschil in wat je belangrijker vind aan een keeper ik zou voor cilessen kiezen!

1 maart 2015 om 14:40

Komt door die maffe spits van jullie.

Vooral nadelen lijkt mij toch. Met 4 vaste ingespeelde verdedigers voor je lijkt t me toch veel makkelijker. Ben erg benieuwd wat het gaat worden. PSV zit niet in de beste fase maar blijft winnen. Ik verwacht een fel begin van PSV als het lukt binnen 15 min 1-0 te maken verwacht ik een makkelijke middag. Ik hoop op een zelfde pot als tegen Feyenoord! Op t puntje vd stoel en 2 teams die vol voor de overwinning gaan. En dat de puntjes in Eindhoven blijven

Iedere criticaster van Cillessen kan inbinden. Deze wat schuchter ogende keeper uit Groesberk heeft keer op keer bewezen n uitzonderlijk keeperstalent te zijn. Argumenten?
Van NEC naar Ajax en in recordtijd de eerste plek veroverd ten koste van n talentvolle jongen van de club.
In sneltreinvaart keeper van Oranje en zeer overtuigend WK.
In mindere periode van zijn club, 1 vd enige uitblinkers en tonen van leiderschap.
Al deze dingen zijn niet vanzelfsprekend en tonen voor mij (en de wereld) aan dat Cillessen 1 vd grootste keeperstalenten ter wereld is. Enige kritiek dat ie geen penalty keeper is, slaat ook nergens op, dat was vd Sar ook niet tot 2008....

1 maart 2015 om 08:59

Je mag dus alleen maar de positieve punten benoemen? Het feit dat hij nog nooit een penalty heeft gestopt in het betaalde voetbal moet worden af gedaan als onzin. En Cillessen vergelijken met van de Sar slaat als een tang op een varken.

1 maart 2015 om 09:42

Nee die vergelijking snijdt hout. Erg goed geformuleerd, ClarkKent. Ik ben het ermee eens, de kwaliteit van Cillessen valt helaas niet meer te ontkennen. Jammer van de discussies...

1 maart 2015 om 10:29

Cillessen keept de laatste weken goed maar het blijft een engerd en een arrogant ventje.

1 maart 2015 om 10:43

Bovendien, Van de Sar was ook pas wereldtop rond zijn 30ste, daar heeft Cillessen nog een paar jaar voor. Ik kan me herinneren dat vd Sar naar Juve ging, daar finaal mislukte en vervolgens bij Fulham zich bij elkaar moest rapen voordat hij echt de wereldkeeper werd die iedereen herinnert. Wie weet waar Cillessen over 5 jaar staat, zeker bij keepers kan de ontwikkeling ook op latere leeftijd nog snel gaan, met vd Sar als grootste voorbeeld. Aan de andere kant kan het ook snel over zijn. Denk dan bijvoorbeeld aan Stekelenburg.

1 maart 2015 om 12:17

Dat mislukken had een andere reden dan zijn kwaliteiten bij Juventus.
Hij moest plaats maken voor Buffon een record aankoop.

1 maart 2015 om 09:05

in recordtijd de plek veroverd? Hij kwam erin na een dik jaar omdat Vermeer slecht aan t keepen was, zelf wilde hij al verhuurd worden aan Roda. Dat hij keeper van Oranjr werd heeft hij ook te danken aan Vermeer want als die gewoon speelde, al wad het bij een andete club geweest dan had v. Gaal gewoon vermeer erin gegooid. En die bal van de Mexicanen had hij gewoon moeten hebben. Talent? Ja tuurlijk. Wprdt hij een top 3 wereldkeeper? Nee in mijn ogen niet

1 maart 2015 om 09:38

Top 10 is ook goed toch?

1 maart 2015 om 09:39

Als Vermeer gewoon zo goed was als De Gea had Cillessen hem niet uit de basis gespeeld! Maar Vermeer is Vermeer en is nou eenmaal matig dus hij werd gepasseerd door een jongere keeper met potentie. Daar kan Vermeer toch niets aan doen? Dat logic.

1 maart 2015 om 10:30

top 10 haalt hij ook niet.

1 maart 2015 om 12:23

Dus wat probeer je nu te zeggen? Als Cech nu nog net zo goed was als Neuer had Courtois ook nog niet onder de lat bij Chelsea gestaan. Zo kunnen we nog wel even doorgaan. Wanneer accepteren mensen nou eens dat cillessen de beste doelman van de eredivisie is.

1 maart 2015 om 09:14

Grootste keeperstalenten van de wereld? Kom je net uit de kroeg rollen ? Hij kan aardig keepen maar hij hoort bij lange na niet bij de beste keeperstalenten

1 maart 2015 om 09:28

Wie volgens jou dan wel? Het is een redelijke keeper voor zn leeftijd. Kan wel mee met de subtop in Europa.

1 maart 2015 om 09:37

Ja kom maar door dan met die namen van grotere keeperstalenten. Ik ga je suggesties dan even bekijken want ik kan erg genieten van goed keeperswerk. Alvast bedankt.

1 maart 2015 om 09:48

Die lijst is echt ongelofelijk lang hoor, je kan beter de vraag andersom stellen. Hij is geen slechte keeper, maar in principe heeft Nederland nu geen echte keeperstalenten van wereldniveau.

1 maart 2015 om 10:28

Beperk je lijst maar tot drie keepers hoor. Zoveel hoef ik nou ik weer niet te zien.

1 maart 2015 om 10:29

Daar zeg je het al redelijke keeper diender kan in subtop als je grootste keeperstalent bent kan je meedraaien in de top niet in de subtop

1 maart 2015 om 10:31

Begin maar eens met courtois en de Gea....... Daar mag die de veters nog niet van strikken en die zijn allebei jonger

1 maart 2015 om 10:42

Klopt, ik houd van Courtois en De Gea. Continue please.

1 maart 2015 om 10:49

Oblak, perin, bardi, scuffet leno, lopes, lodygin

1 maart 2015 om 10:53

Bedankt, ik ga even op onderzoek.

1 maart 2015 om 10:56

Koval, Butland, Ter Stegen en Leno. Allemaal jaren jonger en getalenteerder.

1 maart 2015 om 10:59

Glory effe serieus, je neemt deze gast toch niet serieus... Noemt een paar keepertjes die niemand kent en vergelijkt ze met de keeper van de nr 3 van de wereld??? Getest en goed bevonden op het wk?

1 maart 2015 om 11:00

Courtois, de Gea, Mignolet (1 jaar ouder dan Jasper), Ter Stegen, Leno (twijfel), Joe Hart (2 jaar ouder), Lloris (of is die te oud, scheelt 4 jaar), Begovic (2 jaar ouder), Muslera (3 jaar), Szceszny (af en toe wel wat wisselvallig, maar ik wil Jasper nog in Engeland zien), Sergio Asenjo en Keylor Navas (scheelt ook wel wat qua leeftijd). Zij toch twaalf keepers.

1 maart 2015 om 11:00

Koval? WTF! Ter stegen op de bank bij Barca? Sorry maar dan ben je gewoon niet objectief...

1 maart 2015 om 11:06

Als je reactie op mij was, Clarkkent2:
Hoe kan je van een Italiaanse keeper iets verwachten op een wk zolang ze een held als Buffon voor zich hebben.
Hoe kan je een Duitse keeper verwachten op het wk met Neuer voor zich.
Lopes heeft de concurrentiestrijd van Patricío bijna gewonnen terwijl Lodygin er in Rusland aankomt als een van de grotere talenten.
Als Nederland nog gewoon een goede keeper had gehad als Van der Sar had Cillessen nooit een kans gekregen in Oranje.
Hij heeft het geluk dat er geen Nederlandse topkeeper is waardoor hij de kans krijgt, en de talenten uit andere landen krijgen die niet omdat ze een meer ervaren, betere keeper voor zich hebben staan.
En dat ik wel naar buitenlandse competities kijk en een paar keepers kan noemen die een groot talent zijn betekent volgens mij dat je mij juist wel een beetje serieus zou moeten nemen.

1 maart 2015 om 11:20

Het zegt genoeg over jou voetbal kennis dat je deze 'willekeurige' keepers niet kent.. Kijk verder dan je neus lang is en beperk je niet tot eredivisie niveau want dat is echt dramatisch

1 maart 2015 om 11:53

Nou heb even gekeken. Die Perin is erg goed, maar met bijvoorbeeld die Lopes krijg ik de indruk dat je me voor de gek probeert te houden.

Cillissen heeft inderdaad het geluk dat hij geen Buffon voor zich heeft, maar maakt dat hem minder goed?

1 maart 2015 om 12:12

Je hebt gelijk wat betreft Lopes die inderdaad de minste van dat rijtje is maar hij is gewoon een zeer constante keepers die weinig wereldreddingen maakt maar ook heel weinig domme fouten. (ballen in de voeten van de tegenstander spelen zoals Cillessen donderdag deed in Praag).
Dat Cillessen geen betere keeper voor zich heeft zegt inderdaad natuurlijk niks over hem zelf maar Clarkkent2 beweert dat de keepers die ik noemde niet beter waren dan Cillessen omdat ze geen wk hebben gespeeld en daarom gaf ik aan waarom die andere keepers niet hebben gespeeld.
Cillessen is ook een goede keeper maar ik noem gewoon wat namen om te laten zien dat hij echt niet een exceptioneel talent is, een goede keeper die waarschijnlijk wel bij een (sub)top-club terecht gaan komen maar zeker niet bij de top 3 van de wereld.
Als je erin geïnteresseerd bent, ik stuitte laatst op een filmpje van een Servische keeper genaamd Aleksic die bij een onbekende Griekse club zit.
Zonder hem te vergelijken met Cillessen of een andere keeper die ik net noemde denk ik dat deze man niet zo misstaan bij een Europese subtop club als Werder Bremen of Wba.

1 maart 2015 om 12:33

@robins

Dat zijn geen talenten, dat zijn gearriveerde keepers die bij top clubs spelen. Ga jij nou maar je veters strikken met deze onzin, we hadden het over talenten.

1 maart 2015 om 13:04

Koval staat niet eens in de basis bij Kiev, en Butland niet bij Stoke.

1 maart 2015 om 13:06

Oblak staat niet in de basis bih Atlletico, en Moya is veel beter, als hij bij Benfica was gebleven, kon je hem wel opnoemen.

1 maart 2015 om 13:11

Wissel bij atletico is nog altijd beter dan basis bij een topclub in de eredivisie

2 maart 2015 om 08:15

psvpsv123

"wissel bij atletico is nog altijd beter dan basis bij een topclub in de eredivisie."

Wat een kromme redenering en een kulargument.

1 maart 2015 om 09:38

Zetje roze bril eens af. Cillesen is een zeer matige keeper, een derdelijke matige keeper heeft het Nederlands elftal zelden gehad. Hij probeert zeker over te komen, maar dat is allemaal "gespeeld". Doet de laatste tijd sterk overdreven reageren omdat hij van vele kanten te horen kreeg dat hij meer zijn mannetje moest staan. Is een aardige keeper voor de subtop, voor Ajaxbegrippen aan de magere kant als je voorheen Van der Sar en Steklburg was gewend. Overigenszou ik op dit moment geen betre keeper weten, wan overige Nederlandse keeperszijn ook niet top. Blijkbaar een mindere generatie op dit moment.

1 maart 2015 om 09:51

Robert, wij staan duidelijk aan tegenover elkaar in de mening over Cillessen. Ik vind m namelijk totaal geen middelmatige keeper. Courtois en de Gea zijn de absolute toppers maar wat Cillessen laat zien is uitzonderlijk. Ik vind hem veel beter dan Stekelenburg bijv. Steek is jarenlang omhoog gepraat bij Ajax in de opleiding en heeft behalve in 2010 bijna nooit kunnen voldoen aan de verwachtingen. Dat ie flopt bij Roma, Fulham en Monaco zegt genoeg. Het is niet zomaar iets om als jongen van NEC je in het doel van Ajax te vechten, zeker met n jongen als Vermeer voor je. Dat deed Cillessen door te doen wat n keeper n grote maakt: namelijk lange tijd constant presteren, een baken van rust zijn voor zijn verdediging en af en toe geweldige reddingen maken die punten pakken voor n topploeg. Als je redeneert dat deze generatie geen goede generatie is verkoop je ook kletskoek. Vorm was bij Swansea 1 vd beste keepers van de Premier League. Krul is n supertalent bij Newcastle die op extreem jonge leeftijd in de basis stond. Dit is juist 1 vd meest talentvolle generaties. De Steek en vd Sar hadden pas geen concurrentie. Dat Cillessen ze makkelijk op de 2e plek heeft gezet zegt alleen maar meer over het talent van deze jongen.

1 maart 2015 om 10:03

Laat me niet lachen, ik ben ervan overtuigd dat geen club die nu nog CL speelt geïnteresseerd is in Cillesen. Dat ie Vermeer eruit heeft gekeept is niet verwonderlijk, die was op dat moment zeer onzeker. Sterker nog: Van Gaal heeft overwogen om een reservekeeper op te stellen ipv de eerste keeper van Ajax op dat moment. Vorm en Krul is ook subtop, echt geen top. Dan hadden z wel bij grotere clubs gespeeld. Dit zijn allemaal geen clubs die CL spelen, dus dan zijn er blijkbaar nog minimaal 32 betre keepers in Europa dan de oor jou genoemde.

1 maart 2015 om 10:15

Robert: keepers worden niet veel getransfereeerd, dus dat jij beweert dat alle keepers van CL deelnemers beter zijn dan de 1e keeper V Oranje is pas n lachertje. Je kan Cillessen n onzeker ogend nerdje vinden, maar dat neemt z'n prestaties die ik in m'n eerste post noem niet weg. En hij zal de komende jaren met prestaties zelfs de grootste criticasters (zoals jij) nog de mond snoeren. Zoals ik zei: stabiel, bijna nooit gekke fouten, rust, en punten pakken. Je doet er makkelijk over, maar buiten De Gea, Neuer en Courtois zijn er niet veel die dit constant doen....

1 maart 2015 om 10:41

Robert is niet zo'n grote criticaster hoor. Hier zijn argumenten:
- Hij probeert zeker over te komen maar dat is allemaal gespeeld.
- Volgens mij zijn de clubs die nu nog in de CL spelen niet in Cillessen geïnteresseerd.
- Van Gaal heeft overwogen om een reservekeeper op te stellen ipv de eerste keeper van Ajax.
Aangevuld met wat krachttermen. Laat je niet voor de gek houden.

Ik zelf sluit niet uit dat Cillissen nog eens een mooie transfer gaat maken maar als hij altijd bij Ajax blijft mogen we zeer gelukkig zijn..

1 maart 2015 om 10:42

@clarkkent2
De drie keepers die jij hier opnoemt keepen alle drie op een veel hoger niveau dan Cillessen dus daar mag je hem eigenlijk helemaal niet mee vergelijken. Het is namelijk veel gemakkelijker om in de eredivisie geen gekke fouten te maken dan in een competitie, zoals de Engelse bijvoorbeeld, waar een aanvaller wel gewoon mee mag springen met de keeper. Waarmee we direct bij de zwakke kant van Cillessen zijn aangekomen - het duel aangaan bij ballen van de zijkanten. Cillessen is een zeer talentvolle keeper maar hij moet echt leren om bij een voorzet als een vent zijn doel uit te komen. Leert hij dit niet, dan is het nog steeds een prima keeper maar blijft hij verwijderd van de echte top.

1 maart 2015 om 14:48

Als Ajax blij is met deze keeper, overigens voor Nederlandse competitie vind ik hem goed genoeg hoor, is het toch prima. Ik beweer alleen dat hij zich zeker niet kan meten met de Europese top, en dat hij daar ver van verwijderd is. Als Ajax daar genoegen meeneemt,is dat toch prima. Maar Cillesen zal niet in de Europese top terecht komen (lees: top4/top5 in Duitsland, Engeland, Spanje). En als je daar niet terecht komt, ben je wat mij betreft echt gen topkeeper, maar hoogstens subtop.

1 maart 2015 om 10:42

Cillissen is echt niet zi'n goede keeper. Heeft geen uitstraling, zwakke spelhervattingen, stopt geen penalty's, zwakke coaching en regelmatig enge maniertjes. Hij heeft dus eigenlijk alles wat een keeper juist niet moet hebben.

1 maart 2015 om 11:08

Ik las laatst een collum van Nico Dijkshoorn en wat hij zei over Cilssesen was ik het wel over eens... Dat hij hoofd tegen hoofd stond met Kazim etc etc... Zo hoort een keeper zich toch ook niet te gedragen? Dat zijn rare maniertjes die hij af moet leren... Verder heeft hij ook geen uitstraling..

Des ondanks heeft hij wel zeer goede reflexen en kan hij goed positie kiezen, maar daarintegen kan hij weer minder penaltys stoppen en het spel voortzetten, dus tja nog veel te leren, maar hij is nog jong...

1 maart 2015 om 13:58

Ik snap ook nog steeds niet dat Ajax destijds Cillissen heeft gehaald. In zijn NEC periode begon hij goed, maar gedurende ht seizoen werd hij minder en minder. Die zelfde tendens zie je nu ook bij Ajax. Waarschijnlijk is dit nu ook het probleem van gebrek aan concurrentie, want Cillissen weet ook wel dat Boer nooit eerste keeper van Ajax zal worden. Wat dat betreft was het toch beter om Vermeer te behouden en op die manier Cillissen scherp te houden

1 maart 2015 om 13:58

Dat spel voortzetten blijft maar door galmen terwijl dit onzin is. Kijk elke wedstrijd eens goed terug en de meeste voortzettingen zijn prima, ook zijn lange bal is vaak prima, echter komt hij wel eens in een situatie waarin hij de bal een peer moet geven en dat de bal niet bij een speler kan komen. Verder geloof ik het wel met zijn penalty's, een goed ingeschoten penalty is nooit houdbaar.

Heeft zich uitstekend ontwikkeld en voelt zich soms misschien wat te zeker waardoor hij onnatuurlijke uitspattingen heeft zoals bij Kazim maar verder gaat dit een hele grote keeper worden.

1 maart 2015 om 15:21

Zijn uittrappen komen niet of nauwelijks bij medespelers. Vaak schiet hij ze zelfs over de zijlijn. Verder geeft hij de bal vaak aan de verkeerde speler. Dus zijn voortzettingen zijn dramatisch te noemen. En over de penalties, hij ligt al in de hoek voordat de speler schiet. Dus een penalty hoeft niet eens goed ingeschoten te worden, aangezien Cillissen al kansloos is voordat er geschoten word.

1 maart 2015 om 11:06

Hij keept goed maar om hem nu een van de grootste keeperstalenten ter wereld noemen gaat wat ver.

Dat lijkt me duidelijk, er moet achterin meestal de vaste staan, maar als er een gebleseerd is en de andere zal vertrekken, dan is het wel duidelijk dat er gerouleerd wordt. Alleen waar aan het ligt dat het zo wisselvallig is kan niet alleen aan liggen dat de verdedigers anders gebuikt is geworden.
Eerste helft gaat meestal goed en in de tweede zakken ze in op een of andere manier

Met alle respect, maar Cillessen is zich de laatste tijd wel erg aan het profileren zowel op het veld als naast het veld en niet alleen met het tegenhouden van ballen. Laat hem zich lekker concentreren op het keepen i.p.v. te showen elke keer wat voor geweldige winnaarsmentaliteit hij wel niet heeft door zogenaamd alles uit de kast te halen om te winnen(bloedzuigen bij tegenstanders, acteren etc).

1 maart 2015 om 10:32

op het veld doet hij het goed maar verder profileert hij zich vooral als engerd en arrogant ventje.

Toen ik de titel las dacht ik eerst ,heb je hem weer arrogant ventje.maar als je het leest dan klopt het gewoon wat hij zegt.misleidende titel

1 maart 2015 om 10:22

Wellicht is het voor jouw misleidend, maar ik begreep het meteen. Cillessen is een keeper en het spreekt voor zich dat de verdediging naar een keeper moet luisteren, omdat een keeper beter overzicht heeft.

Een verdediger is bezig met zijn tegenstander, waardoor hij niet het totale overzicht heeft waar iedereen zich bevindt. Een keeper heeft juist alle overzicht en daarom is het belangrijk dat een verdediger naar zijn keeper luistert.

1 maart 2015 om 11:47

Ben zelf ook keeper dus toen ik het las begreep ik hem ook .
Ging mij alleen om te titel,maar dat lag dus aan mij dat ie misleidend leek.

Wel grappig, als enige tegenargument hoor ik dat hij geen penalty's stopt, verder hoor ik geen enkel steekhoudend argument waarom hij zwak zou zijn. Hij heeft ook tegen Legia ,thuis, laten zien over geweldige reflexen te beschikken en ook bij het uitlopen snel en heel accuraat te zijn.
Dan maar minder met Penals, dat is jammer en kun je leren, dat deed v.d. ar ook, en Stekelenburg , idem. Jammer dat die zo in het slop is geraakt.
Kom eens echt met argumenten, niet alleen vage uitspraken over vermeende arrogantie. Hij moet zich niet aan gaan stellen, maar spelers als Kazim, proberen ook te intimideren, daar gaat hij zo mee om. Keepers rijgen veel te verduren, zeker bij Ajax, die spelen iedere week een finale. Veel spelers die juist doorlopen op hen en bij corners idem. Ik vind hem heel goed en kan alleen maar beter worden. Als hij de vaste waarde blijft kan dat alleen maar goed zijn.
Een van de beste keepers in Europa!!

Goede keeper, maar moet opletten dat hij niet naast zijn schoenen gaat lopen.

Tja, zie veel terug van stekelenburg, dat was ook zo'n geweldige keeper. Althans, naar eigen zeggen. Net zoals cillissen dit ook vindt van zichzelf

Tegen Legia zag ik weer rondtikken met 3-0 voorsprong achterin met de keeper Cillessen, zag er bij vlagen echt niet goed uit.

Tegen Dnipro met Konoplyanka als gevaar, gaan die tegen goals echt vallen..

1 maart 2015 om 11:35

Dat weet je nooit. Hij heeft al heel wat punten voor Ajax gewonnen, dat kun je van weinig andere keepers in Nederland zeggen. Zoet niet, Stevens niet, Vermeer soms, .......Hahn vind ik wel een talent. Verder is er weinig goeds, PSV heeft ook niet echt een topper. Laat iedereen maar brullen, dan maar een penalty missen zo nu en dan. Ik vind hem veruit de beste van Nederland, en daarna Vermeer. Zoet staat niet in mijn rijtje. Ik vind Padt zich ook goed ontwikkelen

@glory je verdedigt cillessen wel heel vaak het is gwn eeb arrogant mannetje geworden die zich een beetje zich te goed vind worden goeie keeper op de lijn maar voor de rest niet bijzonder

1 maart 2015 om 11:49

Hij is goed, ook juist bij het uitkomen, dus je kletst met je lijnkeeper. Goede reflexen, net als Vermeer. Hij gaat eens wat tekeer tegen irritante spelers á la Kazim, die echt een belachelijke houding heeft en 5 wedstrijden geschorst had moeten worden, maar dat terzijde.
Als keeper ben je kwetsbaar en iedereen mag op je doorlopen. Keepers worden slecht beschermd door de scheidsrechters. Kijk maar bij corners en de blokken die gezet worden. Daar wordt nauwelijks voor gefloten, dus snap ik zijn reacties ook wel. Hij overdrijft soms wel, de laatste tijd, maar veel spelers doen dat minstens zo erg.
Ik vind hem een hele goede, die rust uitstraalt

Cillessen is een redelijke eredivisie keeper maar meer ook niet, hij zou nooit overleven in de UK, Spanje of Duitsland, daar is die gewoon niet goed genoeg voor, maar prima voor Ajax in de eredivisie,

1 maart 2015 om 12:37

Wat een kleskoek, tijdens het WK hield hij twee concurrenten op de bank die in de Pl spelen. simpelweg omdat van Gaal hem beter vond en dat heeft hij ook gewoon laten zien op het Wk.

1 maart 2015 om 13:52

Zo speciaal was/is dat Nl11tal niet en het is niet dankzij de keeper maar dankzij Robben dat we de 3e plaats behaalde, want zo'n goed WK heeft Cillessen niet gespeeld anders was er wel een topclub voor hem gekomen.

1 maart 2015 om 14:12

Wat is dat nou een rare redenering? Als cillessen niet goed gekeepd had, wordt je geen derde, simpel als dat. robben is een aanvaller, die verdedigd niet.

En om een jonge speler nou te beoordelen of er een topclub voor hem komt? Cillessen is momenteel de beste nederlandse keeper. En als hij zo doorgaat, gaat ie vanzelf op een dag naar een groter club dan ajax, is niet meer dan een kwestie van tijd.

Dat is aardig van hem dat hij dit zegt, maar volgens mij was de verdediging van Ajax juist aan het schutteren de laatste wedstrijden, en zorgde hij er zelf voor dat Ajax niet verloor. Cillessen is een van de uitblinkers bij Ajax, en de kans is aanwezig dat hij weggaat na dit jaar.
Al heeft hij natuurlijk alle tijd, want als keeper kan hij lang meegaan.

Prima hoor, dat sommigen hier hem een arrogant ventje vinden, maar houdt op fabelachtige wijze ballen tegen, zie alleen al de reddingen die hij heeft verricht tegen Legia. Dat is wat telt, hij red punten.

Hij moet alleen niet zeggen dat hij z'n verdediging goed kent, want dan zou hij niet tot de conclusie zijn gekomen dat het redelijk goed staat. Het is bij vlagen zenuwachtig, slordig en verre van redelijk. Opbouwend zijn ze best aardig.

Ik heb deze discussie gelezen en ik zie iemand het volgende zeggen:
" Ik vind m namelijk totaal geen middelmatige keeper. Courtois en de Gea zijn de absolute toppers maar wat Cillessen laat zien is uitzonderlijk"

Sorry hoor, deze discussie is niet meer serieus te nemen, als iemand dus eigenlijk beweert dat Cilessen beter is dan de Gea en Courtois.. Tja.. Ga terug je bed in en droom lekker verder

Vraag me af wie van de criticasters er wel eens onder de lat hebben gestaan. Hij mag dan wel eens wat overspannen reageren, en dat doen veel keepers, hij staat er altijd wel. Het blijft de moeilijkste positie.

Voor de eredivisie is de verdediging 'aardig' maar wel minder dan die van psv,feyenoord en az. Dus wat schiet je er mee op uiteindelijk? Voor Europese begrippen is de verdediging gewoon te slecht, punt.

Geen verkeerde keeper. Goede reflexen en pakt veel ballen klemvast.
Alleen het meevoetballen van hem vind ik minder. Vooral als hij de bal wat verder moet wegtrappen, schijnen de ballen alle kanten op te vliegen behalve de juiste kant. En de penalty's natuurlijk, maar dat kan zomaar ineens veranderen.

de laatste zin..het was vandaag net andersom..

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren