Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Ajax-talent terug naar PSV: ‘Hoe de fans reageren, maakt me niet veel uit’

Laatste update:
/

Riechedly Bazoer kwam op zijn tiende jaar terecht in de jeugdopleiding van PSV, maar ging in november 2012 tot ontsteltenis van de club naar Ajax. In Eindhoven bleef men achter met slechts een opleidingsvergoeding en Bazoer sloot aan op De Toekomst. Vorig seizoen debuteerde hij al in de Jupiler League en in december volgde zijn vuurdoop in de Eredivisie. Bazoer heeft zich meteen een plek in het elftal verworven.

De laatste zes wedstrijden stond hij steeds in de basis van Ajax. Zijn carrière komt ineens van de grond en zondag wacht het weerzien met PSV, zijn oude club. In gesprek met De Telegraaf zegt de verdediger annex verdedigende middenvelder dat hij er zin in heeft. “Er lopen veel bekenden en het is leuk om die weer eens te zien.”

Bazoer vreest niet voor een koud welkom van de PSV-aanhang. “Hoe de supporters reageren, weet ik niet en dat maakt me ook niet zo veel uit. Ik wil gewoon mijn ding doen en dan zie ik het wel. Maar het is een mooie wedstrijd en weer een nieuwe test”, aldus het achttienjarige talent.

Riechedly Bazoer heeft indruk op mij gemaakt bij Ajax

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik hoop dat hij wordt uitgefloten, verrader ! Verder ( behalve deze wedstrijd ) gun ik hem het beste

28 februari 2015 om 09:17

Wat zou jij doen. Als je bij een baas werkt en daar is heel weinig kans om door te groeien naar de functie die jij super graag wilt. En een concurrent van jou bedrijf biedt je die mogelijkheid wel met een goed plan en een mooi salaris. Ben je dan ook een verrader of iemand die rationeel nadenkt?

28 februari 2015 om 09:20

Ja. Voor psv supporters is het een verrader gevalletje bakkali en labyad. Uitgefloten wordt hij zeker. Dat kan je verwachten naar zo een stap hetzelfde geld voor vermeer en elke ajacied haat hem nu.

28 februari 2015 om 09:21

Dat heeft er niks mee te maken het is psv ajax twee concurrenten

28 februari 2015 om 09:23

Niet elke Ajacied, en ik zeker niet, ik vind Vermeer nog steeds een held en natuurlijk had ik er even niet zo'n lekker gevoel bij toen ik las dat hij naar Feyenoord ging. Maar het gaat er om dat je niet meteen een verrader bent als je voor mogelijkheden kiest in het leven.

28 februari 2015 om 09:24

Ik heb anders vaak genoeg positieve reacties gelezen van mede- ajacieden over Vermeer. Ook ik gun hem het allerbeste. Achter Ajax uiteraard.

28 februari 2015 om 09:27

Ja en voor elke ajacied die het hem gunt zijn er 50 die het hem niet gunnen. Ik heb alle "positieve" reacties gelezen toen het bekend werd. Er werd hem alles en van nog wat toegewenst door ajacieden dit is natuurlijk een andere situatie omdat bazoer in de psv jeugd als 1 van de beste talenten bekend stond.

28 februari 2015 om 09:45

Situatie Labayad en Bakkali zijn keuzes op gronde van financiele vooruitgang. Deze jongen maakt de overstap naar de aartsvijand en kon hetzelfde bereiken bij Psv, lijkt me toch een andere situatie.

28 februari 2015 om 09:48

Toen hij naar Ajax ging was de kans op doorbreken bij psv precies 0 dus dan snap ik het wel.

28 februari 2015 om 09:50

@ajaxfiguur

Bazoer was gewoon niet tevreden met de toekomst plannen die PSV met hem had. Het had niet zozeer te maken met weinig kans op doorgroeien, PSV ziet in hem een CV terwijl hij klaarblijkelijk liever zelf op het middenveld speelt.
Bij PSV was de kans groot geweest dat hij nu ook speelde want dan had PSV Isimat niet hoeven te huren namelijk, en voetballend is deze jongen sowieso een stuk beter dan Bruma en volgens mij doet hij fysiek niet zoveel voor hem onder.

28 februari 2015 om 09:50

@ Rombomcu

Er werd hem van alles toegewenst door een relatief klein groepje hersenlozen ja. Kap nu eens met het generaliseren en enkelen als maatstaaf te nemen voor de grote groep.
Ja de meesten hadden Vermeer liever naar elke andere club zien gaan, maar snappen dat hij vertrok en gunnen hem het beste waar dan ook.

Labyad en Bakkali zijn beide heel andere gevallen, Bazoer koos zijn toekomst op sportief vlak, Labyad koos voor zijn toekomst op financieel vlak en Bakkali koos voor zijn toekomst op eer vlak.
Van Bazoer kan ik het begrijpen van Labyad beslist niet. Bakkali had beter begeleid moeten worden dan was het denk ik anders afgelopen.

28 februari 2015 om 09:52

Ik snap alleen niet als hij nooit het eerste heeft gehaald waarom hij wordt uitgefloten gaan jullie dan elke speler met een psv verleden uitsluiten??

28 februari 2015 om 10:28

Hou op man smerig jatten van Jeugd hopelijk raken jullie ook die Castillo kwijt gun ik Ajax wel na zulke praktijken .. er worden afspraken gemaakt met PSV en achter hun rug om een talent stellen.

28 februari 2015 om 10:36

Rombomcu

Voor elke Ajacied, die het Vermeer niet gunt, staan eerder minimaal zo'n duizend die hem wel succes gunnen, ook al is hij nu speler van Feyenoord. De meesten hebben nog altijd een zwak voor hem. Ook al speelt hij voor de concurrent, hij blijft een Ajacied.

28 februari 2015 om 10:47

The-doc

Doe niet zo zielig met je jatten van jeugd. Ten eerste halen alle clubs talenten op bij clubs die lager in de hiërarchie staan, PSV haalt zijn talenten ook op bij clubs als Sparta en mindere Brabantse clubs.
En ten tweede zijn er genoeg zelfopgeleide jeugdspelers bij Ajax, meer dan gehaalde, die doorbreken en al als F-je zijn begonnen, misschien relatief meer dat bij anders clubs.
Verder bestaat er geen gentlemans agreement, het was iets informeels tussen Van Praag, Van der Herik en Van Raaij uit vervolgen tijden en nooit een afspraak in naam van de clubs zelf.

28 februari 2015 om 10:48

Sommigen snappen er echt helemaal niks van hier.

28 februari 2015 om 10:57

Het was te zien toen die door het hele stadion werd uitgefloten in de klassieker........

28 februari 2015 om 11:05

Spreek voor je zelf. Een voetbal liefhebber gunt hem het beste. En over Vermeer maakt me geen bal uit. Dus zeg maar niks "elke ajacied hem"

28 februari 2015 om 11:05

Haat*

28 februari 2015 om 11:07

Nosballgi

Zat je in de Arena tijdens de Klassieker? of ga je af op de geluiden die je op tv hoorde?

28 februari 2015 om 11:07

Welkom in de voetbal wereld. Daar houdt niemand aan afspraken

28 februari 2015 om 11:08

Maar niet door mij. Mensen die fluiten, dat zijn geen supporters.

28 februari 2015 om 11:10

Hoe kan je een groen bandje hebben? Je zit alleen maar te provoceren. Ga knikken jij.

28 februari 2015 om 11:10

Knikkeren*

28 februari 2015 om 11:12

Frtorres

Uitgefloten werd hij idd door een groepje, maar zeker geen 50.000 man 90 min lang. Dat is totaal wat wat anders dan de man haten of hem geen succes gunnen. Uitfluiten is kuddegedrag.

28 februari 2015 om 11:16

Frtorres

Geen bandje nee, maar een regisseur kan bepalen waar en en met welke microfoon hij geluiden versterkt uitzendt.

28 februari 2015 om 11:42

Hij krijg van PSV te weinig kansen terwijl hij dicht achter de basis 11 stond. Nu breekt die door en ik snap dat dat bij ajax is.

28 februari 2015 om 11:46

Keihard uitfluiten, hij moet het voelen

28 februari 2015 om 11:52

Ik zat zelf in het stadion en het was een grote groep die hem uitfloot ( inclusief mijzelf). Ik vind je uitspraak over dat je geen echte supporter bent als je hem uitfluit belachelijk. Ik zie het eerder andersom, omdat hij is overgestapt naar de rivaal kan je juist verwachten van de supporters dat je wordt uitgefloten . Voetbal is emotie.

28 februari 2015 om 12:02

Ik haat Vermeer niet hoor. Goed persoon. Ik haat het dat hij daar heen is gegaan, dat is iets anders.

28 februari 2015 om 12:02

Hij komt van dezelfde lichting als Hendrix, die eerder de kans kreeg in PSV 1 dan Bazoer bij Ajax. Helaas was Hendrix afgelopen weken geblesseerd maar hij heeft zo veel meer minuten gemaakt dan Bazoer en is ook nog eens, toen er aanbiedingen kwamen van onder meer Ajax, PSV gewoon trouw gebleven.

28 februari 2015 om 12:07

Die jongen heeft, wat op dat moment, de beste keuze leek gemaakt. Ik denk dat het uiteindelijk niet uit maakt waar hij gespeeld had, hij was er toch wel gekomen. Misschien een half jaar eerder of later, meer of minder concurrentie maar beide hebben zo zijn voordelen.

Er moet nu ook niet hypocriet gedaan worden dat fluiten echt niet kan, dat hoort erbij. Ik zelf zal het niet zo snel doen, maar ik erger me er ook niet aan. Je kunt wel stellen dat dit de ultieme test is of hij er nu al klaar voor is. Speelt tegen een goed middenveld, en op de tribune zitten er een groep mensen die persoonlijk jou gaan aanpakken met fluitconcerten.

Hij gaat geen makkelijke wedstrijd krijgen.

28 februari 2015 om 12:41

Vanuit Ajax kamp word er steeds gezegd dat PSV een matige opleiding heeft maar zelf proberen jullie elk groot talent te stellen.... afgelopen zomer hebben jullie al een portie karma gekregen ... je moet gewoon afblijven van spelers van de andere topclubs want op de Toekomst zijn ze toch zo goed bezig ?? waarom moet er dan bij elke lichting een bepalende speler van buitenaf komen ??

Noa Lang is een uitzondering dat was gewoon een vervelende kwal op Varkenoord gelukkig hebben een aantal teamgenoten hem dat duidelijk gemaakt

28 februari 2015 om 12:47

Ik dacht dat ajax, psv en feyenoor een gentleman agreement hadden om geen jeugd van elkaar te stelen... Naast bazoer ook el ghazi overgekomen van de concurrent!

Mja Ajax gaat hier zelfs ook nog de deksel op de neus krijgen... Halen overal de beste talenten weg, en binnen 2/3 jaar gaat duidelijk worden dat Ajax teveel talenten heeft verzameld en dan gaan andere talenten ook zien dat Ajax op elke positie 3 talenten heeft staan dus doorbreken weinig kans heeft! Zeker als Ajax nu ook nog eens routine erbij gaat halen (word Ajax een soort tweede mancity) kerkhof voor talenten want hun "sublieme a jeugd" komt er ook aan... Dus er zullen heel wat spelers telleurgesteld worden en op de bank of tribune moeten plaatsmaken

28 februari 2015 om 12:49

The Doc, om maar te zwichten over de poging om Anita en Van Rhijn van Ajax te ''jatten'' dat is namelijk ook door PSV geprobeerd.

Maarja selectief en subjectief is iets wat hand in hand gaat bij jullie.

28 februari 2015 om 12:56

@ ajaxfiguur,

Wel als dat bedrijf ontzettend veel tijd, energie en vooral geld heeft gestoken in jouw ontwikkeling. Bijv. door jouw diverse cursussen aan te bieden op kosten van de zaak en jij vervolgens naar de concurrent gaat wanneer je het papiertje binnen hebt...

Ik ben Ajacied en ben zeer blij dat Bazoer nu bij Ajax speelt, maar kan me goed voorstellen hoe PSV zich voelt. Ik vind Vermeer ook nog steeds een verrader. Ik ben gewoon van mening dat als een bedrijf of club je altijd goed behandeld heeft, je best rekening kan houden met je werkgever.

28 februari 2015 om 13:13

Kortzichtige supporters (heethoofden) wel. Mensen die voor het voetbal komen niet. Ik ben geen fanatieke supporter, dus misschien moet ik er ook niet over meepraten.

Maar een overstap á la Van Persie (arsenal - Man U), dan snap ik dat je wordt gehaat. Dat is immers een speler die altijd op de handen van het publiek werd gedragen, maar gewoon geen vertrouwen had in de club (of zijn salaris te weinig vond). Hier zijn meerdere voorbeelden van.

Maar een speler die in zijn geval te weinig perspectief ziet (bazoer/vermeer), die heeft het recht om die keuze te maken. Had de club maar meer vertrouwen moeten hebben.

28 februari 2015 om 13:43

Soccr4u

El Ghazi komt van Sparta, niet echt een concurrent van Ajax lijkt me...

28 februari 2015 om 15:26

Bazoer zag gewoon een salaris van 8 duizend euro voorbij komen en kon zijn mama papa en broer van onderhouden!! Das een salaris wat een directeur normaal leven niet eens krijgt met 2 huizen onder 1 kap en 2 auto's voor de deur een hond een kat 3 kids! Weet je dat paps bazoer geen fatsoenlijke baan heeft en dus dit heel verleidelijk was!! Ajacieden moeten de echte feiten weten ipv roepen dat hij voor kans ging!! Anders speel je niet eerst 6 jaar bij PSV en dan pas overstappen!! Was eerder gegaan als je zo goed weet dat de kans er niet is Bij PSV en wel bij Ajax om door te breken! Lulkoek eromheen allemaal

28 februari 2015 om 15:43

Hij moet het voelen haha! Hij is erg blij met de stap die destijds maakte. Hij heeft bij PSV in de jeugd erg moeten lachen om trainers als Vd Weerden en Vd Doelen. Die wilden hem dingen leren, maar die kunnen zelf niet eens een bal 10x hooghouden. Hij vroeg om individuele trainingen van een voormalig topspeler, maar die was niet voor handen in Eindhoven. Hij keek om zich heen en zag bij Ajax de absolute top van vroeger rondlopen. Daardoor is hij nu de speler die hij is. PSV geeft liever de voorkeur aan Hiljemark en Maher

28 februari 2015 om 18:37

PSV geeft nu liever de voorkeur aan Hendrix Guardado en Wijnaldum, en anders had Bazoer op Hendrix zijn plek kunnen staan. Je maakt het wel heel leuk.

1 maart 2015 om 01:07

@The-DOC
U mad bro

1 maart 2015 om 15:01

@ The-DOC

Zet jezelf toch niet zo voor schut man, ten eerste wilde Bazoer niet bijtekenen bij PSV omdat hij ontevreden was zoals de meeste talenten en hun ouders dat waren op de Herdgang. Zijn contract bij PSV liep af en hij wilde niet bijtekenen, dus hij kon zelf bepalen waar hij naartoe zou gaan. Ten tweede is er nooit sprake geweest van zo´n "agreement", dat is nu al tig keer aangetoond maar op een of andere manier vergeten mensen zoals hij dat elke keer. Er werd dus niks achter de rug om van PSV gedaan, maar als jij het zo graag over dat soort praktijken wilt hebben. Het is algemeen bekend en bewezen dat PSV op de toekomst verschillende keren jonge spelers van Ajax achter de rug om van de club heeft benaderd of ze te porren waren om naar Eindhoven verhuizen. Ga je eerst eens beter in de materie verdiepen voordat je een andere club onterecht van alles en nog wat beschuldigd. Al heb ik niet de illusie dat jij dit zult doen, het gaat immers om "ajax" en dan is het en blijft het voor sommigen moeilijke om objectief te zijn.

1 maart 2015 om 15:13

@ Voetbalicoon

Ga je jezelf eens beter verdiepen in de materie, eerder zette een mede supporter van jouw zichzelf al voor schut; maar kennelijk had jij er zin om hem te overtreffen. Man man man, de keuze van Bazoer is puur een sportieve keuze geweest en niet een financiële keuze, anders was hij wel naar Manchester City gegaan.

Op dat moment waren ondanks de vele mooie woorden in Eindhoven er nog steeds geen echte kansen voor de jeugd, veel jonge spelers en hun ouders waren toen ook verschrikkelijk ontevreden over de kansen maar ook over de slechte begeleiding (ontbreken van carrière planning) van jonge spelers bij PSV (vraag me af of dat vertrouwen inmiddels alweer hersteld is). Zaken die ook allemaal bevestigd zijn door de "club watchers" van Psv, maar ook door andere (voornamelige) jeugdspelers van Psv. Dus zet jezelf niet zo voor paal, tenzij je er natuurlijk op "kickt" in dat geval "who am I to deny someone his pleasure".

28 februari 2015 om 09:46

Dit is een gevalletje "deksel op de neus". PSV heeft jarenlang de jeugd niet serieus genomen en dan bestaat de kans dat jeugdspelers ergens anders hun heil zoeken.
PSV heeft pas sinds kort de jeugd centraal gesteld....

28 februari 2015 om 10:30

Misschien was de jeugd niet goed genoeg?? En dan hebben ze eens een super talent word hij door ajaxs gestolen.

28 februari 2015 om 12:34

Bij ajax komt het veel en veel vaker voor dat ze een talent laten gaan en uiteindelijk een topspeler blijkt te zijn.

PSV heeft altijd de jeugd serieus genomen, alleen lopen er gewoon veel meer talentjes rond op de straten van amsterdam en rotterdam dan in de weilanden van eindhoven (even oneerbiedig gezegd)

1 maart 2015 om 15:17

@ chyno

PSV heeft helemaal niet altijd de jeugd serieus genomen, dat is al zo vaak naar buiten gebracht door journalisten/club watchers, (oud) jeugdspelers) maar ook PSV zelf. Al had je de bevindingen van bovenstaande mensen niet nodig om dit te weten, de acties van PSV spraken jaren boekdelen hoe zij omgingen met de jeugd.

Welke spelers heeft Ajax dan laten gaan die daarna echt de top bereikte ? Er waren inderdaad een aantal spelers die later elders in Nederland tot bloei kwamen, maar zodra ze Nederland verlieten alles behalve toppers waren. Dus verzin geen zaken.

Als we de opleidingen van Ajax en PSV vergelijkingen heeft Ajax veel meer echte (internationale) toppers voortgebracht dan Psv. Naast het hogere sportieve rendement; heeft Ajax altijd ook een veel hoger financieel rendement uit haar opleiding (toppers of geen toppers) weten te halen in vergelijkingen met Psv. Beide opleidingen zijn nog nooit elkaars gelijke geweest,

28 februari 2015 om 10:17

Hij heeft gewoon een goede keuze gemaakt! Speelt op zijn 18e in de basis bij Ajax! Dan is dit toch een goede stap sportief gezien? Psv geeft de jeugd gewoon minder de kans. Het beleid van Psv is erop gericht om in te kopen en met winst te verkopen. Dat lukt ze doorgaans erg goed. Het gevolg van dit beleid is dat talenten zoals Bazoer meer perspectief zien bij een andere club. Supporters die hem uitfluiten zijn bekrompen en hypocriet. In zijn schoenen hadden ze wellicht dezelfde keuze gemaakt.

28 februari 2015 om 11:16

Hij had nu echt niet bij het eerste gezeten, laat staan veel gespeeld en zich zo ontwikkeld als hij bij PSV gebleven was. Zij gaven op dat moment dat hij naar Ajax wilde en geven nu talent gewoon minder kans dan Ajax dat doet. Snap dat het gevoelig ligt maar hij had groot gelijk dat hij voor een echte kans en een betere opleiding ging. Betere opleiding? Ja. De cijfers stonden vd week nog op Voetbalzone en het is sowieso algemeen bekend.

28 februari 2015 om 17:34

@izzinho Mooi verhaal, maar grotere onzin heb ik niet gehoord. Bazoer had zo weinig perspectief bij Psv, waardoor hij wel naar Ajax toe moest gaan? Toch best raar dat degene die hij in de jeugd op de bank hield meer wedstrijden in de eredivisie heeft gespeeld dan hijzelf bij Ajax (hendrix). Dus grote onzin dat hij bij PSV geen perspectief had.

on: We moeten ook weer niet zo moeilijk gaan doen. Hij wilde liever voor Ajax spelen, om wat voor reden dan ook. Nou veel plezier en succes. Aan PSV te laten zien dat hij de verkeerde keus heeft gemaakt om PSV te verlaten.

28 februari 2015 om 11:40

Weet je wel hoeveel Ajaxtoppers bij Psv gespeeld hebben waar jullie kampioenschappen mee gewonnen hebben. Om er een paar te noemen Arnesen,Lerby,Kieft,Vanenburg en zo kan ik nog wel ff doorgaan.En niet te vergeten de grootste, Cruijff die naar Feijenoord ging.Wat ik hiermee zeggen wil is een voetbal is net als ieder mens op 1e plaats een werknemer en daarna komt er zoiets als clubliefde,wat je eigelijk alleen maar vind bij een amateurclub daar ben je voor een lange tijd zeg 20 a 30 jaar.Voor een profvortballer geld maar 1 ding in een zo kort mogelijke periode geld bij elkaar te spelen zodat ze na hun sportiefe periode financieel onafhankelijk zijn.Kortom schrijf geen onzin als ik haat die voetballer of fluit z' on speler de hele wedstrijd uit wat dat verdient zoiemand niet.Het leven bestaat uit keuzes maken en dit was een van de keuzes van Bazoer.Als jij morgen een goed betaalde baan vind bij de concurrent waar je maandelijks € 200 meer verdient zeg je ook bye bye tegen je baas.Maw een beetje meer realisme zou meer op zijn plaats zijn maar dat geld niet alleen voor jouw maar voor de meeste supporters van welke club dan ook.En Psv alvast gefeliciteerd met het kampioenschap.

Rare titel weer.. Deze jongen speelt erg goed en volwassen. Hij houd Sinkgraven en Andersen nog uit de basis. Knap

28 februari 2015 om 10:17

Inderdaad zeg, ik dacht dat het een transfer terug naar psv zou willen maken in de zomer :P

De fans van PSV moeten begrip tonen voor die jongen. Hij heeft gedaan wat hem het beste leek en ik geef hem groot gelijk. De situatie bij Ajax was toen vele malen beter bij PSV waar destijds 0 talent door brak. Overigens denk ik ook niet dat hij nu al een basisplaats zou hebben gehad bij psv.

28 februari 2015 om 09:20

Makkelijker gezegd dan gedaan, bij Vermeer was ik ook allerminst blij... Hoort gewoon bij het voetbal, maak je een gevoelige overstap dan weet je dat dit kan gebeuren.

28 februari 2015 om 09:25

De fans moeten natuurlijk niets, het blijft een pikante overstap naar de rivaal. Bij Ajax hoefden ze Seedorf ook niet uit te fluiten maar deden ze het toch.

28 februari 2015 om 15:22

Bazoer is dom geweest omdat hij heeft belooft om bij PSV te gaan tekenen en daarna niet woord te houden. Datis dom geweest van Bazoer. Voor de rest maakt het me weinig uit wat spelers doen. Ze moeten zelf beslissen waar ze willen spelen.

1 maart 2015 om 15:30

@ 1913psv1993

Waar haal jij dit vandaan ? Uit alle berichtgeving omtrent deze zaak (dus ook de PSV watchers) kwam naar voren dat hij zijn aflopende contract niet wilde verlengen en perse weg wilde uit Eindhoven. Nergens is iets terug te vinden wat jouw verhaal ook maar enig sinds bevestigd.

Wat een trieste journalistiek: de kop boven het stukje er weer zo raar neer zetten dat de indruk wordt gewekt dat hij weer voor PSV gaat spelen. Te amateuristisch Voetbalzone!

28 februari 2015 om 09:22

Idd

28 februari 2015 om 09:54

Niet amateuristisch, maar slim. We klikken er allemaal op en dus heeft vz zijn doel bereikt.

28 februari 2015 om 11:56

Ik vind het meer amateuristisch om te denken dat hij terug zou gaan naar Psv.

Na het lezen van de titel dacht ik eerst ook hetzelfde als jij. Althans dat was mijn eerste ingeving. Echter na een fractie van een seconden of twee, wist ik exact wat VZ bedoelde.

Blijkbaar is het voor sommigen zeer moeilijk om gewoon simpel en logisch na te denken.

Lekker boeiend voor hem...

Gewoon een lange neus trekken. Hij heeft inmiddels laten zien dat hij de juiste keus gemaakt heeft. Is inmiddels (sinds kort) een vaste keuze in het elftal. Bij PSV was dat niet gelukt. Zie Hendrikx daar nog steeds worstelen...

En Geweldig gezien, dat Ajax van hem als verdediger een box to box middenvelder heeft gemaakt !

28 februari 2015 om 09:24

Zucht je laat weer eens zien dat je goed geinformeerd bent. Hendrix had gewoon een basisplaats totdat hij geblesseerd raakte.

28 februari 2015 om 10:16

Wanneer is Hendrix precies geblesseerd geweest? Want op het moment dat iedereen fit was/is, heeft hij volgens mij nog nooit echt een vaste basisplaats gehad. Heb deze discussie al eens eerder gehad, maar daar kwam uit de cijfers voort dat hij vooral veel speelde op het moment dat Guardado geblesseerd was.

28 februari 2015 om 09:34

hendrix heeft al meer minuten gemaakt dan bazoer.

28 februari 2015 om 09:50

@whyme

Proficiat. Hendrix is 20 vs. Bazoer is 18...

Kijk verder even naar het toekomstperspectief... Prettige dag verder !

28 februari 2015 om 09:58

wanneer werd hendrix 20? ze zijn van dezelfde generatie. er is geen verschil in toekomstperspectief, enige verschil is dat ajacieden hun talent bij hun debuut overwaarderen om zodra ze even minder presteren ze slecht te noemen en ze bij clubs als nac te dumpen.

28 februari 2015 om 10:13

Whyme. 6 februari werd Hendrix 20, 12 oktober wordt Bazoer pas 19. Zelfde generatie? Ja misschien omdat Bazoer voorliep op zijn eigen generatie. Daarbij kan je heel wijs gaan doen dat er geen verschil in toekomstperspectief is. Maar iedereen weet dat op het moment dat Bazoer overstapte er vrijwel niks van de jeugd door kwam bij Psv.

28 februari 2015 om 10:15

Fcbogarde

Het komt ook door de sterke selectie van Psv. Dat Bazoer nu speelt, komt omdat Ajax geen betere spelers heeft. De selectie van PSV zit daarentegen meer kwaliteit in. Dan is het ook moeilijker om aan speeltijd te komen. Daarnaast was het bij PSV destijds ook al bekend dat ie op het middenveld kon spelen, enkel lag de prioriteit bij de verdediging. Dus helaas minder credits voor Ajax, ze hebben enkel een speler 'gestolen'.

28 februari 2015 om 12:39

ik hoop dat jij snapt dat een generatie niet een geboortejaar betreft, maar meerdere jaren. in de B zat ik ook met mensen die 1,5jaar ouder waren, maakt dat ze van een andere generatie?
en ja ik doe wijs over zijn toekomstperspectief, net zoals ik wijs deed toen men claimde dat lukoki meer talent had dan mertens, of dat strootman een belangrijke speler kon worden. stelselmatig overwaarderen jullie je spelers op basis van een paar wedstrijden en het dragen van een tenue met het ajaxlogo.

28 februari 2015 om 12:46

oja en Boillessen (of hoe je het spelde) zou lichtjaren voorlopen op Pieters en op Willems. Pieters speelt in de PL en heeft net als boillessen blessures gehad, terwijl Willems waarschijnlijk een hele mooie transfer tegemoet kan zien als hij blijft groeien.

28 februari 2015 om 14:23

Whyme

En ik hoop dat jij snapt dat 1,5 jaar (iets meer in dit geval zelfs) ouder zijn in de leeftijd tussen 18 en 20 een heel verschil maakt. De meeste spelers breken in de eredivisie rond hun 18e net door, terwijl er verscheidene spelers zijn die op hun 20e al 1 of 2 volwaardige eredivisieseizoenen achter de rug hebben.

Dat tweede gedeelte heeft hier overigens niet veel mee te maken, het ging hier over spelers die vanuit de jeugd kwamen, niet over spelers die voor een dik bedrag aangekocht zijn. Daarin handelt Psv inderdaad meer dan goed mee.

@oenieboy
Bij Ajax breken er toch echt stelselmatig meer spelers door, ook in de jaren dat Ajax kampioen is geworden en Psv dus blijkbaar een mindere selectie had. Dus het aangeven dat de selectie sterker is, is in deze niet echt een goed 'excuus', aangezien er juist bij zwakker selecties in voorgaande jaren ook niks door brak.

28 februari 2015 om 15:17

zucht! hendrix zijn debuut was in augustus 2013 en hoe oud was hij toen? hij heeft inmiddels 36 eredivisiewedstrijden gehad terwijl hij er de afgelopen maanden uit lag met een blessure.
en mijn tweede stuk heeft er alles mee te maken, het waren voorbeelden van hoe ajax nieuwkomers en talenten overwaarderen en de lucht in prijzen, terwijl ze nog bar weinig bewezen hebben. hiermee wordt al een decennium de gedachte gevoed dat de opleiding bij ajax vooruitstrevend is en ver boven de rest uitsteekt.

28 februari 2015 om 15:20

willems is ook geen dure aankoop, hij koste evenveel als boilesen.

28 februari 2015 om 09:42

Hij heeft inderdaad de goede keuze gemaakt destijds. Is het dubbele gaan verdienen als hij bij PSV kon. Zijn broer heeft hier een goed betaalde baan bij Forza aan over gehouden en hij komt nog aan spelen toe ook. Dus meer geld, familie geholpen en carriere niet om zeep door voor het geld te gaan. Beter kun je het niet doen lijkt me. Als PSV hem had willen houden, hadden ze hem maar net zoveel als Ajax moeten bieden. PSV en ook Feyenoord moeten als ze hun talenten willen blijven houden het salarisplafond bij de jeugd net als Ajax drastisch omhoog schroeven.

Groot talent welke het zeker gat halen in de Europese (sub) top. Maar hij heeft een wijs besluit gemaakt en dat bewijst zich nu omdat hij bij ajax al in de basis staat. Denk niet dat hij Bij psv snel een kans krijgt. Daar zijn ze altijd wat voorzichtiger en durfen niet snel een jong talent van 18 op een belangrijke positie te zetten

Waarom zouden ze fluiten dan? Ze hebben hem in die tijd zelf laten lopen met hun jeugdbeleid toen (geen beleid). Snapte dat geneuzel al nooit. Nu is het ineens dom omdat PSV ook voor het eerst in hun bestaan wat serieuzer met de jeugd wilt doen.

28 februari 2015 om 09:43

Daar staan ze om bekend. Zelfs als ze voor staan en hoogst waarschijnlijk kampioen worden krijgen ze het nog voor elkaar om hun spelers uit te fluiten. Dat heb ik zelfs bij ons niet meegemaakt.

28 februari 2015 om 14:35

Nee jullie fluiten een speler uit (duarte) om vervolgens heel zijn carrière te verneukrn bij ajax omdst de boer hem op linksback zet, chapeau goed publiek man.

1 maart 2015 om 15:38

@ jf_psv

Dat was toen gericht aan de hele ploeg die zichzelf finaal voor schut zette, al was het wel te schandalig voor woorden dat hij geen normale bal kon geven. Niemand maar dan ook niemand nam het hem kwalijk dat hij totaal niet uit de verf kwam op die positie, de meeste kritiek kwam toch echt bij de Boer terecht.

Ja, hoor de gedachte achter het uitfluiten van spelers (waar jouw mede supporters zich ook vaak genoeg schuldig aan hebben gemaakt) is om een speler zijn carrière te kapot te maken. Serieus, ik weet niet wat het is, in dit topic ben jij nu al de derde PSV supporter die erop "kickt" om zichzelf voor schut te zetten. Hoe verzin je het ?????

28 februari 2015 om 10:38

De gehele PSV jeugd mag Bazoer op de blote knietjes bedanken voor zijn overstap, dat was het moment dat het gloeilampje in Eindhoven een x begon te branden.. Bazoer is een pionier voor de PSV-jeugd geweest!

28 februari 2015 om 11:01

Denk je nu echt dat er meer jeugdspelers gaan doorbreken ?

Echt niet hoor, alleen de creme de la creme zoals Depay zal doorbreken Zoals straks een Bergwijn. Andere talentvolle jeugdspelers zullen altijd overschaduwd worden door aankopen en huurlingen. Locadia zal in de marge van De Jong blijven en Hendrix in die van Guardado (die ze definitief willen halen). Spelers als Koch, Ritzmaier, Brenet zullen nooit het vertrouwen krijgen. Hoe dan ook, jeugd is geen levensader van Psv.

28 februari 2015 om 11:36

Meer als voor het vertrek van Bazoer ja.. Tuurlijk alleen de besten, dat is overal zo, maar nu zijn ze bij PSV iig hun best aan het doen om de jeugd de beste te laten worden, voorheen was dat absoluut niet het geval.

28 februari 2015 om 14:12

Waarom zou dat moeten dan? Het gevolg van dit beleid is dat ze met een ongelofelijk verschil in punten en kwaliteit kampioen worden. Eigen jeugd is leuk, prijzen zijn belangrijker.

Bazoer is een mooi voetballer voor de toekomst, hij doet in mijn ogen ook soms traag aan, dromerig waardoor hij net te laat is voor een actie/reactie. Daar moet hij de kans voor krijgen om zich te ontwikkelen, ik vind Daley Sinkgraven wat dat aan gaat al veel verder. Maar heeft ook zijn tijd nodig je ziet dat de aanval bij Ajax snelheid gebied en dat komt Daley ook nog te kort. Maar het zijn, als ze goed begeleid worden, voor de toekomst grote jongens

Hij staat basis bij Ajax, waarschijnlijk was dat bij PSV nog niet gelukt.
Speelt prima zijn wedstrijden op het moment. Ik gun het die jongen wel.

De beslissing lag toentertijd gewoon bij hemzelf. Hem een verrader noemen slaat echt nergens op. Wat had er dan moeten gebeuren? Vastbinden aan een doelpaal op De Herdgang?

28 februari 2015 om 09:31

Klasse reactie !

Hij had idd geen contract en was vrij om te gaan en staan waar hij wilde.

28 februari 2015 om 09:39

Bazoer terug in Eindhoven is bij PSVers ook helemaal geen topic. Het is niet alsof er een vedette terugkomt. Hij was een jeugdspeler. Niet meer, niet minder. Onzin topic dus.

Ik denk dat de meeste Psv'ers hem het best gunnen, bij Ajax zijn er voor hem gewoon meer kansen op speeltijd. Op het mdidenveld van PSV had ik Bazoer dit seizoen geen minuten zien maken, met Hendrix, Guardado, Wijnaldum, Maher (en dan nog zelfs Hiljemark en Schaars) zitten daar spelers die (op dit moment?) beter zijn dan Bazoer. Logische keuze van die jongen dus, via ajax kan hij zich wellicht omhoog werken, waar bij PSV de kansen nog minder waren op speeltijd.

28 februari 2015 om 09:32

Maar bij PSV was hij een Rcv. Daar hadden ze totaal geen middenvelder in hem gezien. Hij had daar nu moeten concurreren met bijv. Bruma en Isimat (en Koch eerder).

28 februari 2015 om 09:39

Ja, dat was dan nog misschien zijn redding geweest, op het middenveld had ik weinig kansen voor hem gezien bij Psv.

Natuurlijk niet uitfluiten, het was zijn keuze om naar ajax te gaan dat moet je gewoon respecteren.
Maar hij is wel goed, kan je nu al zien.

Dit interessert toch geen PSVer iets. Heeft nooit wat voor de club betekend. Een voetnoot. Dat hij nu een paar wedstrijdjes voor Ajax heeft gespeeld, is hem gegund.

28 februari 2015 om 10:42

Hij heeft juist heel veel voor PSV betekent! Sinds zijn vertrek, met de reden dat kans op een doorbraak nihil was, heeft bij PSV (eindelijk) een lampje (haha) doen branden! Daar mag elk PSV talent Bazoer op z'n blote knietjes voor bedanken..

28 februari 2015 om 10:57

@trodat4030, hoe kom jij aan die informatie? Feit is dat Cocu met een aantal talenten (waaronder Bazoer) voor zijn vertrek al rond de tafel heeft gezeten om ze bij zijn aanstelling als hoofdcoach over te hevelen naar de selectie. Dat was ook de reden dat Cocu een seizoen bij de A1 heeft gedraaid om te kijken welke potentie er daar rondliep. Bazoer had daar ook wel oren naar in eerste instantie, maar toen de kinderhandelaar Forza hem ging bewerken kwam daar verandering in. Gelukkig voor Bazoer had Ajax ook interesse anders had hij nu in Engeland gezeten.

28 februari 2015 om 11:30

Heel simpel, wie waren er uit de jeugd doorgebroken bij PSV voor en wie sínds het vertrek van Bazoer? U do the math.. Wel leuk verhaaltje voor het slapen gaan trouwens, dat van Cocu en z'n A1.. Cocu zat bij de A1 omdat hij nog niet klaar was voor het 1e, dat weet iedereen.

28 februari 2015 om 18:42

Wat praat jij allemaal over jeugd kneus! Probeer je andere te overtuigen van je onzin waar je zelf in geloofd en PSV bashen op jeugd en doorbreken! en geen idee hebt waar betaald voetbal op hoog niveau om gaat? T gaat om winnen en presteren en als je goed genoeg bent wel een kans krijgt! Ps, Zaterdagmiddag speelt de jeugd veel plezier!

1 maart 2015 om 11:00

Als je nou inhoudelijk kunt pareren ipv schelden en me proberen (met nadruk op proberen) belachelijk te maken, kan ik je nog enigzins serieus nemen, nu helaas niet..

O, en ja, ik heb me prima vermaakt met Ajax A1-PSV A1 gisteren, jij ook?

28 februari 2015 om 11:52

Sander80,

Als jij denkt dat PSV-ers dit niet interesseren dan had je destijds de reacties moeten lezen op VZ en Twitter.

Sjonge jonge hij was op z'n 15 weggegaan. Waar hebben we het over? Hij hoeft op die leeftijd toch nog geen clubliefde te hebben? Wellicht was hij altijd al fan van Ajax geweest.

28 februari 2015 om 11:51

Zo denk ik ook erover. Echter door zijn vertrek naar Ajax was hij wel maanden lang een onderwerp van een gesprek.

Waarom die gast uitfluiten? Ik mis em niet hoor, laat maar lekker delen in de misère die ajax heet

Gewoon scoren dan houd het fluiten ook op.

Ik vind het bijna je plicht als supporter om hm uit te fluiten. Spelers die de overstapmaken naar een concurrent of aartsrivaal moet je gewoon je ongenoegen laten blijken via uitfluiten.
Uitfluiten is in mijn ogen namelijk een beschaafde manier om je ongenoegen te laten horen. Geen ziektes verwensen, niets over zijn moeder roepen en zeker geen bedreigingen of geweld maar lekker zo hard flyiten als je kunt. Heerlijk!

Zullen ze wel weer zielig gaan zitten fluiten, of nog erger krijgt zon jongen weer van het hele stadion ziektes in spreekkoren naar z'n hoofd.. Zelfde als met reis, labyad etc.. Trieste mensen zijn die supporters, die jongens kiezen hun eigen carrière, ik begin te twijfelen of je überhaupt nog wel voor dat publiek moet willen spelen als je in de psv jeugd zit.. Maar gelukkig zijn er vast nog wek een paar mensen die zich gedragen en die jongen welkom heten en succes wensen

Rot voetbalzone! Dacht dat hij echt terugging! Bijna een hartverzakking! Haha

WTF voetbalzone, schrik me helemaal rot, dacht ook dat hij een transfer zou maken terug naar Psv.

Was jammer dat hij naar Ajax ging maar het is niet zo dat PSV hem nodig had de afgelopen jaren. Blijkt dat hij een goede beslissing heeft genomen aangezien hij nu belangrijk voor Ajax is, bij PSV had hij nog moeten wachten.

28 februari 2015 om 10:56

@Fouder helemaal mee eens! Jij bent zo bijna de enige die van de PSV fans gewoon realistisch kijk!

Ik ben onder de indruk van zijn snelle ontwikkeling de laatste wedstrijden. Een baas in spe op het middenveld als hij zo doorgaat. Voor PSV is dit jammer, maar ook de consequentie van het toenmalige beleid. Daarbij, fluitende PSV supporters bewijzen alleen maar de klasse van Bazoer, de inschattingsfout van PSV en het gelijk van Ajax. Een 'huntelaartje'.

Natuurlijk vervelend voor psv. Maar voor hem heeft het goed uitgepakt. Bij PSV had hij nooit in de basis gestaan en bij ajax nu wel.

Het is jammer en pijnlijk dat hij destijds voor Ajax koos, maar als PSV-ers moeten we kijken wat er wel doorgebroken is en wat er aan zit te komen. Dat is de laatste jaren flink verbeterd, daar doet de keuze van Bazoer niks aan af. Wij moeten jongens als Bergwijn, Paal, De Wijs etc. steunen en hopen dat zij door gaan breken.

Bazoer is een groot talent. En moet gewaardeerd wordn door PSV. En de PSV Supporters moeten accepteren dat hij voor Ajax speelt nu. En dat het een dood spoor was bij PSV. Nu is hij vaak basisspeler onder Frank. Willems en Depay worden zij ook uitgefloten als ze tegen Sparta spelen. En Wijnaldum kwam ook over van Feyenoord naar Eindhoven. En dat was omdat hij bij Feyenoord niet europees voetbal speelde. En bij Bazoer was het zo omdat hij voelde dat hij nooit het 1e zou halen. Omdat PSV liever koopt dan dat de jeugd de kans krijgt. Als een speler naar een concurrent gaat dan is dat zwaar verrot maar je moet het accepteren. Zoals wij Vermeer aan Feyenoord verloren. Maar die jongen kwam bij Ajax op de 2e plaats en hoort gewoon eerste keus te zijn bij een club. En nu doet hij het goed bij Feyenoord. Dus accepteer dat spelers komen en gaan ook naar concurenten en rivalen. Zelfs onze grootste voetballer allertijden Johan Cruijff speelde voor Feyenoord.

28 februari 2015 om 15:24

sparta en psv zijn geen directe concurrenten. en we hebben gezien hoe men omging met Vermeer. het boeit mij niet dat hij weg is, ik verwacht geen wereldschokkende prestaties van die jongen. hoeveel ajax spelers speelde een serie leuke wedstrijden en werden het jaar erna bij het grofvuil gedumpt en door het publiek uitgefloten? wij niet ajacieden zullen rustig de situatie bekijken en lachen zodra het weer tijd is voor die eeuwige poppenkast bij de club die nog steeds denkt in 1995 te zijn.

gelijk heb je jongen, lekker gaan voetballen en laat ze maar lullen.

Een begrijpelijke keuze dat hij toen ervoor koos om naar Ajax te vertrekken. Bij PSV had hij mede door andere jeugdspelers teveel concurrentie. Hendrix bijvoorbeeld is al een paar stappen verder en is ook nu niet eens verzekerd van een basisplaats bij Psv.
Bij Ajax pakt het momenteel ook nog eens extra goed voor hem uit met vele blessures van medespelers en het bij vlagen dramatische aan- en verkoopbeleid van Overmars.

1 maart 2015 om 11:27

Het had niks te maken met concurrentie. Hij kon individueel niks leren omdat PSV geen ex topspelers had in de opleiding. Hij moest dingen leren van Vd Doelen en Vd Weerden. Dat is met alle respect Jupiler League niveau

Goede instelling van die jongen. Hij moet gewoon zijn wedstrijd spelen, ongeacht of het publiek fluit of niet. Als hij de echte top wil halen, dan zal hij nog veel vaker uitgefloten gaan worden. Doe gewoon je ding en laat je niet afleiden!

Wat een heerlijk mislijdende titeql weer

Druk maken om bazoer.... Hahaha echt niet...
Ook alweer zo'n omhoog gevallen neusje...

Deze jongen heeft nog nooit gevoetbalt voor het psv publiek,voor hij naar ajax ging kende de meeste hem nog niet eens.hij maakt zichzelf veel te belangrijk haha

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren