Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

De Boer belooft Ajax voorlopig trouw te blijven

Laatste update:

Frank de Boer heeft duidelijkheid gegeven over zijn toekomst. De coach heeft nog een contract dat tot de zomer 2017 doorloopt, maar toch was het de vraag of hij na dit seizoen nog in Amsterdam werkzaam zou blijven. De Boer heeft de clubleiding van Ajax nu beloofd dat hij nog minimaal een jaar zal blijven, zo maakt Ajax vrijdagmiddag bekend op de officiële website van de club.

/

De Boer staat sinds december 2010 voor de groep bij Ajax, waar hij destijds de opvolger was van Martin Jol. De voormalig verdediger werd in zijn eerste vier seizoenen als hoofdtrainer steeds kampioen van Nederland, maar een vijfde titel op rij lijkt er niet in te zitten. Koploper PSV, aankomende zondag de tegenstander van Ajax, heeft op het moment veertien punten meer.

De Boer had vorig jaar al aangegeven dat hij openstond voor een buitenlands avontuur en flirtte toen even met Tottenham Hotspur, dat echter voor Mauricio Pochettino koos. De Boer bleef dus bij Ajax en zal ook volgend seizoen nog bij de recordkampioen voor de groep staan.

"Ik heb er een goed gevoel over", wordt De Boer geciteerd door De Telegraaf. "Er staat een goed fundament met veel langdurige contracten. Ik zie heel veel perspectief. Nog steeds heb ik het gevoel dat ik hier niet klaar ben." Vorig seizoen werd de coach nog in verband gebracht met grote Engelse clubs. "Op dit moment speelt er niets. Vorig jaar was dat anders", aldus De Boer.

Dit is goed nieuws voor Ajax

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Goed nieuws! Nu verder bouwen. Talent genoeg en nog 1 of 2 routiniers erbij.

27 februari 2015 om 14:46

Mja maar wat is er gebouwd dan. Er loopt weer talent rond, maar wat maakt dat die nu langer gaan blijven? En waar zijn de ervaren steunpilaren om op te leunen? Voorronde CL is nog maar de vraag. Ajax is de laatste jaren alleen maar minder gaan presteren. Ik zie niet hoe De Boer 'doorbouwt'.

27 februari 2015 om 15:19

Haast de volledige selectie en de talenten uit de A-selectie liggen voor langere tijd vast. In deze selectie zit erg veel talent en ik denk net als de Boer dat dit zich zal gaan uitbetalen in de komende jaren. Deze zomer moeten ze inderdaad wel nog wat steunpilaren halen. Misschien dat ze Guardado kunnen kopen ^^

27 februari 2015 om 15:32

Dan heb je niet zo goed opgelet als je denkt dat er niet gebouwd wordt. Gisteren stond de beoogde basis op het veld. Bijna iedereen ligt tot en met 2018 vast. Moisander en Schone zijn de enigen die zullen vertrekken (die al niet meer altijd in de basis staan dus) en ik vertrouw erop dat daar ook weer ervaring voor terug zal komen. Er zal ook weer talent aansluiten in de vorm van vooral buitenspelers en middenvelders. Ik zie de toekomst rooskleurig in en denk zelfs dat Ajax volgend jaar voor het eerst in 8 a 9 jaar met de sterkste selectie aan het seizoen begint

27 februari 2015 om 15:40

@dapperestryder, leuk dat de toekomstige basis op het veld staat, maar doordat Moisander (en misschien wel Schone) vertrekken bij Ajax staat er niemand meer op het veld met enige ervaring. Daar gaat het juist fout bij Ajax dit seizoen.

Een Cilissen is echt niet de speler die met zijn 'ervaring' dit elftal gaat dragen. Leuk allemaal die jonge talentjes die nu allemaal spelen, maar met deze talenten wordt Ajax echt geen kampioen. Er zal echt ervaring bij moeten in de as van het elftal.

27 februari 2015 om 15:55

Er is aan de opleiding gewerkt, de contractduur, financieel staat er een goed fundament en ook is de selectie weer op peil gebracht met name door op te leiden.

27 februari 2015 om 15:55

Daarom is het de bedoeling dat deze beoogde basis aangevuld gaat worden met enige ervaring. Nigel de Jong zou een droomtransfer zijn maar dat gaat denk ik helaas niet gebeuren. Het is goed dat Ajax dit jaar eens een keer niet kampioen word, zorgt er hopelijk voor dat Overmars eens de portemonnee gaat trekken. Ik zie het rooskleurig in. Milik en Zivkovic beide super talenten. Bazoer, Sinkgraven en Klaassen op het middenveld is ook gewoon prima en zit veel potentie in. Enigste minpunt is de verdediging en ervaring die we missen. Ik hoop op een Maxwell als linksback, Veltman is centraal wel een talent en met de juiste ervaring in het team, zie ik dit Ajax volgend jaar gewoon weer kampioen worden.

27 februari 2015 om 16:35

@ Dankovic. Ik zeg ook dat ik er vanuit ga dat er nog ervaring gehaald wordt, wat in mijn ogen ook zeker wel nodig is. Er gaat gewoon een keer wat geld uitgegeven worden, zeker ook om (wanneer we 2e worden) een CL waardig team te hebben waar we de voorrondes mee door kunnen komen. Namen durf ik nog niet te noemen, al ik de kans groot dat Van der Vaart komt, een keuze waar ik zo'n hele grote voorstander van ben, al zal hij in de ED natuurlijk de hele boel slopen op het middenveld met lopers om hem heen (Bazoer, Klaassen, Sinkgraven, Serero, evt. Fisher, Nouri, Van de Beek).

27 februari 2015 om 16:36

*niet zo'n hele grote voorstander

27 februari 2015 om 14:48

Zal dit ook betekenen dat hij met overmars de afspraak heeft gemaakt ervaren versterkingen binnen te halen en wat geld uit te geven?

27 februari 2015 om 15:05

Ongeveer alle contracten zijn verlengd nu. Als hij niet voor versterkingen gaat heeft hij de hele dag niks meer te doen. Ik verwacht wel dat er wat spelers komen, al is het altijd nog de vraag hoe zo'n 'versterking' daadwerkelijk uit pakt.

27 februari 2015 om 15:29

@ Topossnick

De basis voor de komende 2 seizoenen is afgelopen zomer al gelegd en dat word snel vergeten. Vrijwel alle spelers liggen nog langdurig vast en de eersten hoeven in feite pas in medio 2017 verkocht te worden omdat ze dan aan hun laatste contractjaar beginnen. Dat betekent, mits er geen bizarre aanbiedingen komen, dat Ajax nog 2 jaar met deze selectie kan spelen en dus kan bouwen.

- Cillessen Medio 2018
- Van Rhijn medio 2018
- Veltman medio 2018
- Viergever medio 2018
- Boilesen (aanbod tot 2019)
- serero Medio 2016
- Klaassen medio 2018
- Andersen (aanbod tot 2019)
- Sinkgraven medio 2020
- El Ghazi medio 2019
- Milik overeenstemming tot medio 2019
- Fisscher medio 2017

En dan kan je nog verder kijken
- Bazoer (aanbod tot medio 2019)
- Zivkovic medio 2019
- Muric medio 2018
- Riedewald medio 2018
- Tete medio 2019
- Owusu medio 2019

Etc etc etc
De enige waar ze nog mee bezig moeten zijn is Kishna en vd Hoorn in principe.

27 februari 2015 om 15:37

Wow, dat ziet er uit als een prima basis op grond van de contracten.
De Boer heeft de afgelopen jaren wel laten zien dat zijn spelers en dus ook het team beter worden onder hem.

27 februari 2015 om 15:43

@D-Bergkamp, ik denk dat ze dan ook wel Serero en Fischer langer vast moeten leggen. Dat zijn belangrijke schakels voor Ajax. Verder ziet het er natuurlijk heel goed uit en Boilesen hoeft van mijn part niet eens bij te tekenen. Koop dan liever van Aken/ Poulsen(AZ, ervaring)/ gwn Viergever die doet het daar bot beter dan Bpilesen. Al met al ziet het er goed uit.

27 februari 2015 om 15:43

Hoezo goed nieuws. Hij geeft zelf aan dat er nu niks speelt. Mrt andere woorden, zodra er weer grote clubs komen dan is t een andere zaak.

27 februari 2015 om 16:17

Nee, als er andere clubs voor de deur staan, zal hij niet open doen

27 februari 2015 om 17:02

Het staat hier een beetje ongelukkig geciteerd waardoor je dat misschien zo leest. Als je de persconferentie echter kijkt dan is duidelijk dat hij zegt dat er niks speelt en zodra dat wel gebeurt die clubs het meteen ook weer kunnen vergeten omdat hij sowieso tot medio 2016 bij Ajax blijft

Super! Ajax heeft echt een goede lichting nu. Nu zorgen dat die langer bij elkaar blijft.

27 februari 2015 om 14:50

Heeft waarschijnlijk niet de aanbieding gekregen die hij verwachte...
Nu de E.L finale halen met Ajax en wie weet komt er volgende seizoen een mooie aanbieding van een topclub!

27 februari 2015 om 15:10

Als je ziet welke clubs er nog in de race zijn voor een finale-ticket, kan je bijna op voorhand al zeggen dat Ajax kansloos is in die missie. Met de jonkies die nu op het veld staan zie ik ze geen Everton, Zenith of Roma uitschakelen. Met hele erge mazzel in de loting komen ze straks een ronde verder, maar daarna zal het ongetwijfeld afgelopen zijn.

Goede zaak voor Ajax en voor Frank de Boer zelf. Spelers kunnen onder hem groeien en hij weet wat het is om kampioen te worden. De Boer is zelf ook nog niet klaar voor het buitenland. Ik zie hem op dit moment nog niets toevoegen aan een club als de Spurs of Newcastle. Ajax zal hem ook niet zomaar ontslaan als de resultaten tegenvallen. Lekker doorgroeien in het vak en wie weet over een jaar of 2.

27 februari 2015 om 15:20

Niet mee eens, Ajax speelt waardeloos op dit moment maar kan behoorlijk groeien, ik heb echt genoten van 30minuten tegen Barcelona en er zitten gewoon geen ploegen in waar Ajax kansloos tegen is. Het zijn allemaal ploegen die om en nabij net zo goed zijn als Ajax, Zenit en As Roma zijn misschien iets beter, maar we hebben gezien dat Feyenoord niet kansloos was en PSV thuis tegen Zenit kan ook anders uitpakken

Ik zeg niet dat het gebeurd dat Ajax veel verder komt, maar Ajax is wel een outsider

27 februari 2015 om 17:40

30 minuten op een heel seizoen is wel vrij povertjes vind je niet.

Ze hebben laten zien dat dit elftal het (nog) niet kan. Dat zal zeker nog 2 /3 seizoenen duren. Dus hebben ze ervaring nodig. Halen ze die niet dan blijft het zo dramatisch als dit jaar.

frank doe dit nou niet,
je hebt jezelf al bewezen het kan alleen maar minder worden:

27 februari 2015 om 14:42

Juist niet, hij kan nu eindelijk vruchten gaan plukken van goede doorstroom uit de jeugd. Bovendien staat Ajax financieel sterk en kan het eventueel de portemonnee trekken voor een echt sterke verdediger.

27 februari 2015 om 15:19

naast de doorstroom van de jeugd, moet er in mijn ogen wel iets meer gebeuren. het feit dat we het kampioenschap mislopen is, hoe gek het misschien ook wel klinkt, ook positief met het oog op volgend seizoen. wel is het van belang dat we via de voorrondes alsnog de champions league halen.

dit seizoen constateer ik eigenlijk bijna niks anders dan verzadiging binnen de groep; zowel binnen de spelersgroep als binnen de staf.

het mislopen van de kampioenschap, de doorstroom van een aantal zeer veelbelovende talenten en 1 of 2 gerichte 'aankopen' met ervaring (persoonlijk hoop ik nog steeds op nigel de jong) en het belooft volgend seizoen weer een mooi seizoen te worden.

voor de competitie zou het helemaal prachtig zijn als psv ook haar sterkhouders, zoals wijnaldum, depay en guadrado weet te behouden. hetzelfde geldt voor feyenoord met clasie en in mindere mate kazim en kuyt definitief weet aan te trekken. sterkere binnenlandse concurrentie maakt onze competitie alleen maar sterker en aantrekkelijker en hopelijk dat de eredivisie dan weer langzaam de klim naar boven kan maken.

27 februari 2015 om 17:40

1 seizoen blijven heeft geen nut. Dan moet ie er 3 of 4 blijven

27 februari 2015 om 14:44

Heb je gezien wat er voor jeugd aan komt?
Zet er een 2 of 3 ervaren mannen bij en je hebt echt geweldige vooruitzichten de komende jaren.
Dat ziet de boer ook en daarom blijft hij.

27 februari 2015 om 15:15

Ach hou toch op, er wordt al jaren gezegd dat er een hele goede lichting aankomt. Zowel El Ghazi, Kischna en Andersen overtuigen niet of nauwelijks. Alleen Bazoer laat zien dat hij echt wat te zoeken heeft in het eerste. Er wordt veel geroepen over Muric, Meleg en Nouri... Maar die jongens staan er volgend jaar echt nog niet. 2 of 3 ervaren mannen? Wie dan? Van alle ex-ajacieden laat er niet 1 zien, dat hij daadwerkelijk naar ajax wil terugkomen.

27 februari 2015 om 15:19

@acmilan

Waar heb je het over? Dit is Kishna, Ghazi en Andersen hun eerste echte volledige seizoen. Wat verwacht je dan, dat ze onmiddellijk zo goed zijn als Hazard, Pogba, Kluivert, ... op jonge leeftijd?

27 februari 2015 om 15:24

Natuurlijk overtuigen ze nog niet, ze breken net door en moeten nu al Ajax dragen. Het zijn alle drie absoluut talentvolle spelers maar zouden niet met zijn drieën het aanvalsspel van Ajax moeten mogen dragen. Meehobbelen is makkelijk, een team dragen is lastig: daar kan je ze niet op afrekenen.

En volgens mij zijn er genoeg ex-Ajacieden die laten weten terug te willen komen. Zo heug ik mij Maduro en Heitinga die graag terug willen komen en die met hun ervaring in elk geval voor de bank een meerwaarde zijn.

27 februari 2015 om 15:31

@ Acmilan73

Je bedoelt El Ghazi die gemiddeld gezien in 85% van de wedstrijden bij een doelpunt betrokken is? Je bedoelt een Klaassen die vorig jaar debuteerde en nu al reserve aanvoerder is?

27 februari 2015 om 15:41

@D-Bergkamp. Ken je feiten, kerel! Als je de clubwatcher wil uithangen moet je niet zeggen dat Klaassen vorig seizoen debuteerde. Voor zijn debuut moeten we terug naar december 2011.
Edit: november zelfs!

27 februari 2015 om 15:49

Vinkel toen heeft ie leuk en wedstrijd gespeeld. Je mag best zeggen dat Klaassen vorig jaar zijn echte debuutseizoen kende. En ik vind persoonlijk dat D-Bergkamp een goed verstand van voetbal heeft hoor.

27 februari 2015 om 16:10

@kolbeinn_sigi, D-Bergkamp Niet mee eens. Klaassen is vorig seizoen doorgebroken. Hij heeft daar echter meerdere seizoenen voor nodig gehad door uiteenlopende redenen (niet zeker van een basisplaats, hardnekkige blessure). Ik durf niet over D-Bergkamp's voetbalkennis te oordelen, maar gebaseerd op deze reactie slaat hij de plank volledig mis. Ook die cijfers van El-Ghazi slaan kant noch wal. El Ghazi heeft 7 goals en 6 assists in de Eredivisie dit seizoen. Hij speelde tot dusver 21 wedstrijden. Dan is hij maar in ongeveer de helft van de wedstrijden die hij speelt betrokken bij een goal. Ongetwijfeld de keypasses en dreigende voorzetten komt dit getal hoger uit, maar nooit op 85.

27 februari 2015 om 17:47

Sigi, als hij toevallig dezelfde mening als jou heeft betekend niet dat ie verstand van voetbal heeft. Als ie verstand van voetbal zou hebben zou hij wel inzien dat el ghazi er nog lang niet is. Ik moet eerlijk gezegd nog zien of hij het uberhaupt wel aankan.

27 februari 2015 om 23:47

@vinkel

Dus je kan alleen bij een goal betrokken zijn als je een assist of een goal geeft? Dus als El Ghazi zes man uitspeelt, een waanzinnige voorzet geeft op Kishna die hem simpel breed legt op Milik om hem in een leeg goal te tikken, dan mogen we niet zeggen dat El Ghazi een aandeel heeft in die goal? Tsja, dan worden statistieken wel heel nutteloos.

2 maart 2015 om 15:40

@jordinhoo ik citeer mijn laatste zinnen nog eens: "... Dan is hij maar in ongeveer de helft van de wedstrijden die hij speelt betrokken bij een goal. Ongetwijfeld de keypasses en dreigende voorzetten komt dit getal hoger uit, maar nooit op 85."

27 februari 2015 om 15:17

Laten we eerlijk zijn:

1. Er zijn momenteel geen interessante clubs waar hij naartoe kan.
Liverpool en Tottenham is niet meer mogelijk en die coaches worden ook niet meer ontslagen, wat wel tot de mogelijkheid behoorde enkele maanden geleden. Dit geldt ook voor Dortmund. Clubs zoals Newcastle vindt De Boer blijkbaar niet interessant genoeg.

2. Eindelijk komt de langverwachte jeugd er aan waar en daar moet hij de vruchten van plukken. En Ajax heeft ook niemand klaar staan die zijn taak kan overnemen want men keek al buiten Ajax naar een nieuwe coach.

3. De Boer heeft nog veel te leren.

27 februari 2015 om 15:45

1. Hoe weet je dat? Brendan Rodgers zojuist uitgeschakeld in Europa? Verder draait het in de competitie wel steeds beter, maar Liverpool draait gewoon stroef. Op aankoopbeleid is veel commentaar, o.a. Lovren en Balo.

2. Jeugd-exponenten heeft hij elk seizoen nog gehad. Van hen hoeft niet worden verwacht dat zij er direct staan.
3. Mee eens, maar dit lukt niet (meer) bij Ajax.

27 februari 2015 om 15:55

1. Omdat Liverpool zesde staat met 45 punten op respectievelijk 2 en 3 punten van de vierde en derde plaats. Ze stonden er veel slechter voor, dus ook al zijn ze uitgeschakeld in de EL denk ik niet dat Rodgers ontslagen gaat worden. Ze weten wat hij kan dus houden ze het vertrouwen in hem.

Zoals je zelf al aangeeft, ze spelen veel beter sinds de tweede seizoenshelft. Spelers zoals Lallana laten eindelijk zien waarom ze gehaald zijn en Sturridge is weer terug. Ze komen er wel.

2. Ik heb het over de lang verwachte gouden jeugd die er zit aan te komen. Uiteindelijk kan het alle kanten op maar De Boer (beide broertjes) hebben het er al over gehad dus laat maar zien hoe goed ze zijn.

3. Waarom lukt dit niet meer? Ik zie bepaalde 'simpele' dingen waar hij beter in zou kunnen worden maar op één of andere manier doet hij het niet of snapt hij niet. Kan ook aan zijn staf liggen die hem daar niet op wijzen. Daarom vind ik het goed dat ze dit jaar geen kampioen worden zodat er wel gesleuteld moet worden aan de selectie en aan zichzelf.

Over goed nieuws gesproken!

Lekker hoor.
De boer blijft er komt goede jeugd aan.
De revolutie is in volle gang.

27 februari 2015 om 15:08

een revolutie is een plotseling verandering. 5 jaar is niet echt plotseling meer. Dit kun je op zijn best nog evolutie noemen.

27 februari 2015 om 15:18

Revolutie was te technisch hart inbrengen ipv wat er zat. Dus oud spelers aan de leiding op gebied van jeugd... Dat was de revolutie.

27 februari 2015 om 20:52

Wat jij wil.

Prima, op wat sommige vreemde basis keuzes na is het een prima trainer.
Dit ene slechte seizoen is meer een gebrek aan kwaliteit dan onkunde van de Boer.

27 februari 2015 om 14:46

Slechte seizoen, kan nog goed gemaakt worden met nog minimaal 2 rondes in de EL. Goed leerjaar, dus zo slecht hoeft het niet te zijn. Sigi Schone en Mois weg en 2 goeie versterkingen erbij wat meer stabiliteit zorgen in het team en volgend jaar lonkt weer nieuw kampioensjaar.

27 februari 2015 om 14:46

Ja dat vinden wij vreemd ja.
Maar hij legt het altijd goed uit en er is geen speld tussen te krijgen.

27 februari 2015 om 15:01

WVE.....helemaal met je eens!!

Gewoon tot 2017 blijven Frank, de talenten hebben ook bijgetekend, nu moet jij hun voorbeeld volgen en ik zie wat moois aankomen.

Lijkt me goed nieuws voor Ajax, top!

En toch moet ik het nog maar afwachten. Je weet niet wat er komende zomer eventueel voorbij komt voor De Boer.

27 februari 2015 om 14:52

Zolang Barça niet langs komt denk ik dat de Boer zich wel aan zijn woord houdt.

27 februari 2015 om 15:03

Hij heeft gewoon zelf gezegd dat hij nu 1,5 jaar trainer van ajax is en dat er geen andere club hoeft te komen.
Dus dan geloof ik dat bij de boer wel.

27 februari 2015 om 15:17

Prima dat jij hem gelooft, maar het blijft voetbal en wanneer er een mooie club langs komt wil ik wel eens zien of de Boer zijn woord houdt.

27 februari 2015 om 15:25

Over twee weken zegt ie weer dat ie gewoon bij ajax blijft, tenzij er een goede club voorbij komt. Dat doe ie al een jaar zo.

Dit lijkt mij geen goed nieuws voor Ajax. Volgens mij is het tijd voor een frisse wind. Een nieuwe trainer zou voor nieuwe ideëen en inzichten kunnen zorgen.

Aan de ene kant ben ik hier wel blij mee. Ondanks dat het dit seizoen 'n stuk minder gaat bij Ajax, is hij toch wel een prima coach voor Ajax en hij heeft genoeg mogelijkheden als trainer die hij bij Ajax door kan ontwikkelen.

Maar in mijn ogen moet Frank de Boer een ding veranderen, maar dan ook echt drastisch gaan veranderen: het voetbal.

Ajax speelt dit seizoen gewoon hetzelfde voetbal als in de afgelopen jaren onder de Boer, maar eigenlijk is het totaal niet aan te zien. De Boer wilt mooi combinerend voetbal met Ajax spelen en in de meeste wedstrijden heeft Ajax ook het meeste balbezit, maar daar houdt het dan ook bij op.

Echte uitgespeelde kansen kunnen ze niet creëren, ondanks dat ze meestal meer balbezit dan de tegenstander hebben. Zo nu en dan zie je weleens een mooie aanval, maar dat is echt heel zelden en meestal is het ook gewoon in een heel laag tempo.

Er moet een systeem gevonden worden, waardoor heel Ajax beter zal voetballen dan dat ze op dit moment doen en soms heb ik ook het gevoel dat het voetbal dat Ajax nu speelt, ten koste gaat van de kwaliteiten van 'n aantal spelers van Ajax.

27 februari 2015 om 14:50

Ligt niet aan Frank de Boer, Ajax mist een verdediger die niet goed durft door te schuiven. Gisteren zag je het goed, hoe vaak Klaasen zich terug laat zakken. Dit moet niet als 10. Vroeger schoven Blind de Boer of Rijkaard door, waardoor je man meer had op het middenveld. Deze spelers doen dat nog niet overtuigend. Ik zie Veltman dit wel doen in de toekomst, maar dat heeft met vertrouwen te maken. Er moet nu een rustige factor naast hem komen, waar hij eens 10 wedstrijden continu naast voetbalt. Enige wat je Frank deels kunt kwalijk nemen is dat die constant husselt achterin.

27 februari 2015 om 15:16

Verschil is wel dat Ajax nu op een andere manier speelt als midden jaren negentig onder Van Gaal. Ajax Speelt nu met punt naar achter en opkomende backs, en dus ook met buitenspelers die vooral naar binnen komen.
Onder van Gaal speelde Ajax inderdaad met een inschuivende centrale verdediger (rijkaard). Maar ook met echte buitenspelers, waardoor de backs vrij behoudend speelde. In balbezit speelde Ajax dus eigenlijk 3-4-3.
Die extra middenvelder waar jij het over hebt wordt in het huidige Ajax vooral gecreëerd door Schöne die op rechtsbuiten staat. (Al staat Scöne er wat minder vaak in de laatste paar wedstrijden).

27 februari 2015 om 15:26

Klopt, maar daardoor creëer je wel het heen en weer gepingel. En dat Klaasen de bal komt halen en je dus minder kansen krijgt. Het probleem ligt ook op de rechtsbuiten plaats. Jou verhaal is deels waar wat betreft de back met opkomen. Reziger kwam toen de tijd wel vaak op, waar Frank toen nog vaak LB speelde en als Blind of Rijkaard doorschoof meer centraal ging spelen.

27 februari 2015 om 16:38

Reiziger was inderdaad de meest aanvallende back. Maar hij speelde toch vooral in dienst van het elftal, waarbij het opkomen dus wel mee viel.
Wat betreft het rondpingelen heb je gelijk. Maar Ajax heeft ook 2 seizoenen goed gespeeld in dit systeem. Maar misschien kwam dat vooral door Eriksen, die paste perfect in dat systeem. In combinatie met een goede nummer 6 liep dat ook goed.

27 februari 2015 om 15:06

Op basis waarvan concludeer jij dat het dit jaar minder gaat met ajax?

27 februari 2015 om 15:34

Ik denk dat hij het voetbal ziet. En dan zie je dat het niet vooruit gaat.

27 februari 2015 om 17:50

War75: misschien wordt het tijd voor een abonnementje Fox?

27 februari 2015 om 15:26

@rochester

Maar is het ook verstandig vanuit de kant van de Boer?

Nu heeft hij(de Boer) in 5 jaar tijd ajax 4x landskampioen gemaakt. Het huidige jaar (jaar 5) is dit hem niet gelukt. Het is een erg grote en knappe prestatie van de Boer, en clubs zijn nu erg geïnteresseerd in hem.

Maar wat nu als hij volgend jaar (jaar 6) weer geen kampioen weet te worden met Ajax? wat dan? ik neem aan dat clubs dan minder geïnteresseerd zullen zijn dan nu het geval is?

Voor een Ajax fan is dit uiteraard goed nieuws, maar is het verstandig van de Boer denk je ?

27 februari 2015 om 15:32

Kampioen worden zegt niet alles. Clubs zullen ook aan Frank trekken als die spelers beter maakt, zoals voorbeeld Blind. Ook de speelstijl kan voor een club belangrijk zijn. Ook als die 6e jaar geen kampioen word zal die nog in trek zijn. Frank is samen met Klopp misschien wel het paradepaardje op de Europese velden van de trainers. Ik zat gisteren via een Engelse zender naar Ajax te kijken en die verslaggevers waren vol lof over Frank. Hij komt over als een nette man en altijd zeer beleefd. Ik zou graag Frank willen zien als die ooit vertrekt bij Ajax, bij Man U en daar verder werken op wat van Gaal er nu neer zet. Frank word ook al aantal jaar aan Engelse en Spaanse clubs gelinkt. Ze zullen hem echt niet vergeten en helemaal niet, omdat hij geen kampioen word. Die clubs zijn ook niet gek, die zien ook wel dat die vaak weer een nieuw geraamte moest bouwen.

27 februari 2015 om 15:36

Zoveel worden er niet beter. Juist van verdedigers zou je verwachten dat die stappen maken maar dat valt tegen.

Meneer wacht op Barcelona, zodat ie zijn grote vriend Cruijf kan meenemen.

27 februari 2015 om 14:52

Kan die lang wachten......
Frank heeft ook niks te zoeken bij Barca.
Messi zou hem levend opeten.

27 februari 2015 om 14:56

Denk dat Messi wel respect heeft voor Frank. Ook omdat Frank nastreeft aan de tactiek van Messi, zou geen rare combi zijn.

27 februari 2015 om 15:11

Dan ken je Messi nog niet!
Ik weet niet of je over de Cola incident hebt gehoord?
Maar hij heeft Guardiola voor de hele selectie voor paal gezet!
Als Messi al schijt heeft aan Pep dan is Frank geen partij!

27 februari 2015 om 17:51

Wat is het cola incident?

27 februari 2015 om 14:52

Grappig, was ook mijn eerste gedachte...

Heerlijk nieuws dit. Afgelopen tijd toch wel een beetje getwijfeld hieraan en dan is het echt goed nieuws dat die dit nu naar buiten brengt. Goed nieuws voor het komende jaar!

Hele goede zaak! Nu ajax het niet zo goed doet in de competitie zullen er nu waarschijnlijk geen belangrijke spelers weggaan deze zomer. Dat betekent dat frank voor het eerst sinds hij trainer van ajax is kan werken met een groep die al op elkaar ingespeeld is en het positiespel zit er al in. Milik ook wil blijven las ik gisteren dus dat is gewoon een hele goede spits voor ajax en zivkovic die eraan komt. Vond Ajax niet best dit jaar maar ik denk dat het volgend jaar heel anders zal zijn

Er moet alleen nog een goede centrale verdediger en een linksback bijkomen en eventueel een ervaren middenvelder ( denk aan wat guardado voor psv betekent). Ik vind dat Boilesen dit jaar echt gezakt is om het zo te zeggen plus veel te blessuregevoelig. Daarnaast gaat moisander weg en hebben de overige centrale verdedigers een ervaren libero nodig.

27 februari 2015 om 16:02

Juist! Ik denk dat Riedewald wel een linie terug kan naar LCV om de concurrentie met Viergever aan te gaan. Ik vind Viergever het uitstekend doen, ondanks een domme fout tegen Willem II, hij is agressief en heeft toch ook aardig wat ervaring. Heeft er straks ook een jaar opzitten en weet wat er van hem verwacht wordt. Er moet dan nog steeds een concurrent voor Boilesen bij, ben ik met je eens.

De selectie is verder aardig compleet, kan eventueel nog een ervaren middenvelder bij (van der Vaart zou uitstekend zijn). Transfervrij en veel internationale ervaring.

Goed nieuws! Ik ging er ook al van uit dat hij zou blijven en, eerlijk gezegd, zie ik hem nog wel langer blijven ook. De plannen moeten uitpakken zoals de verwachting is: de huidige sterkhouders liggen nog een paar jaar vast, net als de grote talenten die komend jaar de kans krijgen. De jongelingen die in het lopende seizoen hun kans hebben gekregen hebben dit, over het allemaal, heel goed opgepakt en doen nu de noodzakelijke ervaring op. Nu nog 1 of 2 routiniers erbij die echt hun waarde kunnen hebben en dan ziet het er weer heel goed uit voor Ajax!

Volgens mij wilt hij doorgaan totdat hij iets speciaals heeft gewonnen waardoor iedereen lovend over hem is. (europa League of ver komen in Champions League)

Als Ajax volgend seizoen weer prijzen misloopt, kan er beter iemand anders voor de groep komen.

Het is te hopen dat de boer dan een keiharde eis stelt dat er minstens drie ervaren versterkingen bij komen voor volgend seizoen. Talent is er genoeg maar die talenten moeten ook nog veel leren en ervaren spelers kunnen hun aan de hand nemen. En de talenten op hun donder geven als er wordt verzaakt.
Als er geen benodigde versterkingen komen zal het een fiasco kunnen worden dat de boer twee jaar te lang is gebleven.

Wauw.... Dat betekent dat hij dus in totaal minimaal 6 jaar coach zal zijn van ajax. Vind ik wel knap van m, zeker gezien het feit dat er toch al geen misselijke treinen langs zijn gekomen voor m.

Goed nieuws! Zorgen voor continuïteit!
Hopen dat dit team bij elkaar blijft en dat er wat ervaring en fysiek bij komt.
afscheid nemen van spelers die te kort komen zoals Zimling.

Zal Luis Enrique dan over een ander half jaar weggaan bij barca? Of misschien dat Guus er over 1,5 jaar mee kapt. ben benieuwd.

27 februari 2015 om 14:59

Uhh guus kapt er over 1,5 jaar idd mee....Om dan opgevolgd te worden door blind.

Ik denk dat Frank het ook doet om zo Jaap Stam de tijd te geven om zijn papieren te halen en het dan vervolgens aan hem over te geven.

slecht nieuws voor zijn broer. Die was net weer met zijn jaarlijkse marketingcampagne begonnen. (als er een geschikte club komt moet Frank gaan...)

Nu heeft ie niets meer te melden.

En als een club als newcaslte liverppol tottemham nog komt in de zomer blijft hij dan zo wie zo?

27 februari 2015 om 15:14

Hij blijft sowieso, welke club ook komt, Overmars kan zeggen dat hij geen interesse heeft...
Dit zijn zijn eigen woorden...

Volgend seizoen weer kampioen dus! Top!!
Hebben we dit overgangsseizoen weer gehad..

Dit is een goede zaak. Ik ben niet met alles tevreden. Koppigheid van technisch hart vind ik vaak stuitend maar ik zou ook geen betere weten voor Ajax. Dus goed nieuws.

Heel jammer.
Volgend jaar weer slecht voetbal !

28 februari 2015 om 12:26

Niet zeuren, met 2 routiniers als Maxwell en van der Vaart erbij een Fischer en Ghazi die meer ervaring hebben en een scorende Milik wordt Ajax weer kampioen.

Frank denkt wel aanvallend maar Hennie Spijkerman denkt te verdedigend en Frank luistert altijd goed naar Hennie.. Misschien tijd voor vernieuwing en de technische staf. Ik wil graag een echte nummer 10 achter de spits en een rechtsbuiten die de achterlijn haalt een voorzet geeft en een spits die hem erin knikt. Een rechts- en linksbuiten die een voorzet op maat geven zou ook fijn zijn. En Donny van de Beek in de basis.. wat een talent is dat. Dit lucht op.

Ik ben hier echt heel blij mee. Ben namelijk bang als De Boer weggaat we weer in het oude niveau terugvallen.. Wat een goede trainer, kan bij elke grote club slagen. Zeer veel respect voor Fdb!!!

Kijk al 4 jaar naar drama voetbal. Geen Ajax spel, alleen maar geschuif en breedte ballen.
Kampioen geworden door slechte concurrentie, spelers worden niet beter.
En maar roepen dat we dominant spelen.
Laat me niet lachen!
Deze trainer is niet geschikt voor Ajax. Hij is een resultaat trainer maar kwa spel is het een drama.
Zien mensen dat dan niet?

Ik ben wel een ander Ajax gewend.
Helaas maakt kampioenschappen mensen blind.
Veel succes volgend jaar!

Ik kom wel terug als Ajax weer Ajax is!

27 februari 2015 om 15:49

Haha. Ik denk er inprincipe hetzelfde over. ajax is al jaren niet om aan te zien, en die kampioenschappen waren geflatteerd.

Dit is niet goed voor De Boer en Ajax. Er is veel kritiek op het spel dat Ajax onder De Boer speelt en als (nieuwe) successen uitblijven zal hij meer en meer worden bekritiseerd. Zowel Ajax als De Boer zijn toe aan een nieuwe uitdaging.

Loods de volgende spelers: Moisander, Schone, Siggy, van Rhijn en evt Cillessen.. en haal VDV, Heitinga (in ooijer rol oid, brengt toch een hoop ervaring mee), van Ginkel, Nuytinck, Room en leg Milik vast voor 3 jaar.
Dan heb je teminste wat body op het veld en mensen met internationale ervaring!

27 februari 2015 om 15:39

Viergever, van der Hoorn, Moisander, Schone, Sigthorson, Boilesen mogen van mij weg. N de Jong, van der Vaart, Heitinga, Maduro, Emanuelson weer terug. Cillissen is momenteel de beste keeper van Nederland. Waarom zou je die wegdoen?

27 februari 2015 om 16:05

Viergever doet het uitstekend laatste tijd, van der Hoorn is een nuttige back up met kopkracht en Boilesen moet gewoon een concurrent hebben. Zou eventueel als 2de man op LB niet slecht zijn.

27 februari 2015 om 16:04

Van Rhijn en Cillessen, waarom? Dat zijn de betere spelers bij ajax met enige ervaring. Je moet gewoon een goede linksback erbij halen en een ervaren middenvelder (van der Vaart) en Schone, Siggi, Moisander inderdaad weg doen.

27 februari 2015 om 18:08

Omdat je daar nu een mooi bedrag voor kan vangen.. en Cillissen is inderdaad prima maar iedereen is voor een mooi bedrag te koop

Ik hoop dat ze Heitinga en Van der Vaart halen. 2 echte leiders die de boel kunnen coachen en goed genoeg zijn.

Misschien een idee om nog een keer voor van ginkel te gaan? Bij psv heeft het ook geholpen om bruma, rekik en luuk terug naar de eredivisie te halen en ze kunnen nog jaren mee.

Volgend jaar dan wel het jaar van de waarheid. Het mislopen van de titel en het debacle in de beker is hem vergeven gezien wat hij de laatste 4 jaar heeft gepresteerd in de eredivisie maar volgend jaar zijn er geen excuses meer. Moisander zal vertrekken. Sigthorsson ook en wellicht dat Schöne nog een mooie stap kan maken maar ik verwacht dat het merendeel aanblijft. 2 ervaren krachten halen voor in de verdediging en op het middenveld en Zivkovic doorschuiven naar Ajax 1

Doel: Cillessen, Boer, Onana, van der Hart (?)

Verdediging: van Rhijn, Tete, van der Hoorn, Veltman, Viergever, Boilesen, aankoop, Riedewald (kan ook in de defensie)

Middenveld: Klaassen, Serero, Sinkgraven, Andersen, Bazoer, aankoop

Aanval: El Ghazi, Kishna, Zivkovic, Milik, Schöne, Fischer, Muric

Ziet er goed uit. word wel nog goed kijken naar de ervaren versterkingen. ideaal zou natuurlijk nigel de jong zijn, maar dat gaat hem niet worden . voor in de verdediging een speler vinden met ervaring lijkt me wat moeilijker. Ben benieuwd of de scouts goed aan het werk zijn.

27 februari 2015 om 16:09

Juist! Zo denk ik er ook over. Kishna is nog twijfelachtig ivm zijn contract en zaakwaarnemer maar ik vind Menig ook een prima talent, die mag erbij in dat rijtje. Plus dat Cerny en Dekker er ook nog aankomen en we nog voor Acolatse of Becker kunnen kiezen.

Voor het middenveld zou ik van der Vaart erbij prima vinden, transfervrij, heeft de benodigde ervaring en wil hopelijk gezien zijn fysiek zich ook schikken in een rol met wat minder minuten.

Voor Lcv/lb moet er goed gescout worden, linksbenige verdedigers zijn lastig te vinden. Maar ik vind Ryan Donk wel wat, fysiek sterk, kent het NL voetbal en heeft ook al wat ervaring.

Kortom trek Ryan Donk en van der Vaart aan en je bent al zo goed als klaar.

27 februari 2015 om 16:15

Donk is inderdaad nog niet zo verkeerd. Heeft nu AZ in Engeland en Turkije gespeeld. Die is wel wat gewend en laat zich niet meer gek maken. Kan ook nog wel wat jaartjes mee. van der Vaart is natuurlijk een optie. Ajax is vaak veel aan de bal en dat betekend dat VdV niet extreem veel meters hoeft te maken. Maar ik zie toch liever een type Poulsen op het middenveld. Creativiteit hebben we met Klaassen , Andersen en Sinkgraven genoeg. Andersen moet wel even een programma volgen in de zomer zodat hij niet wegwaait als een speler wat snel langs hem afloopt. Lopen er bij Parma geen degelijke middenvelders die wel elke maand salaris willen krijgen :P

27 februari 2015 om 16:26

Ik vind het leuk en aardig een vechterstype, maar ik vond het voetbal met Poulsen maar matig, moest noodgedwongen telkens achter de verdediging inzakken, dat maakt ajax toch voorspelbaar aan de bal.

Liever een type wie duelkracht met voetballend vermogen combineert. Dan is Nigel de Jong optimaal maar die is onhaalbaar. Echter we hebben met Bazoer al wel een type daarvoor in huis, kortom die jongen daarvoor gebruiken.

Op VM moet een compleet type staan, die is voor het combinatie spel erg belangrijk.

Donk zou perfect zijn, 28 jaar, fysiek sterk en bovendien een linkspoot.

Goed zo frank! Nog een jaartje oersaai spel dat we domineren noemen en weer een jaar zonder tittel

27 februari 2015 om 16:12

uhm...tot nu toe (competitie is nog niet afgelopen) heet Ajax onder de boer elk jaar de titel gepakt.

27 februari 2015 om 16:26

uhm Ajax gaat dit jaar echt geen titel pakken, Daarnaast heeft Ajax inderdaad 4 titels gepakt maar vorig was het allemaal al een stuk minder wat betreft spel en dit jaar is het echt rampzalig, de groei is er echt wel uit

Ik vind het fantastisch nieuws. Het spel is dit jaar vaak niet om aan te gluren, maar dat geeft even niet. Het is een overgangsjaar. Deze zomer hoeft absoluut niemand verkocht te worden, elke basisspeler ligt lang vast. Er komt een lichting met een paar hele leuke talenten aan. Ajax kan volgend jaar alleen maar vooruitgang boeken. De basis daarvoor moet in de rest van dit seizoen gelegd worden. Hopelijk een paar ervaren rotten erbij kopen, want dat is hard nodig en er is genoeg geld voor. En dan zou Ajax toch een significante stap voorwaarts moeten kunnen maken.

27 februari 2015 om 16:12

En nog een toevoeging:

Waar vind je nou tegenwoordig in deze commerciele en op geld beluste maatschappij nog iemand die zo trouw is aan datgene wat hij echt leuk vind? Je ziet het niet zo vaak, maar de Boer doet het. Lekker bescheiden en nuchter bij Ajax. Ze hebben de club al financieel gezond gemaakt onder onder andere de Boers leiding, nu nog een sportieve stap voorwaarts.

Gelukkig!!! Kan Stam zijn papieren gaan halen als opvolger!

Allemaal maar welke ervaren spelers zouden jullie halen als ajaxs fans!????????Wel reeil blijven natuurlijk!

27 februari 2015 om 16:27

Vd.vaart, maxwell, van ginkel(minder ervaren maar toch)en agger.

27 februari 2015 om 16:28

Maxwell en van Ginkel willen niet. Agger kan maar die wou volgens mij ook niet meer weg uit Denemarken. Zou geweldig zijn als Maxwell wil komen, maar ik denk dat hij niet haalbaar is, erg belangrijk voor PSG op dit moment.

27 februari 2015 om 16:33

Van ginkel moet weg bij Milan, misschien komt hij tot inkeer en wilt hij nu wel terug naar de Eredivisie om zijn sportieve carrière te redden. Maxwell kan inderdaad bijtekenen bij psg maar je kan altijd een poging wagen bij hem of hij een terugkeer naar ajax ziet zitten.

27 februari 2015 om 16:27

Ryan Donk en van der Vaart zeg ik dan ben je klaar voor volgend seizoen.

27 februari 2015 om 16:29

Maar op de cvm positie dan??

27 februari 2015 om 16:46

Serero, Bazoer, Riedewald, Klaassen niet voldoende opties?

27 februari 2015 om 16:28

Leuke jonguh spelers maar welke ervare spelers zoude jullie halen?

Ik hou van je Frankie! Dit jaar waarschijnlijk geen kampioen, maar dan vanaf volgend jaar wel "gewoon" 5 keer achter elkaar! Lekker opbouwen met de jonge talenten die er beginnen aan te komen en wat ervaren krachten er bij halen, ik heb zin in de komende jaren!

Goed nieuws dit. Tuurlijk is dit zijn minste seizoen, maar vind hem nog steeds gretig ogen. Dat het dit seizoen minder gaat reken ik vooral Overmars met zn ongelukkige aankopen aan, Frank niet.

Haha wat een grap meneertje wilde vorig seizoen hoger op maar vond Tottenham toen niks en nu presteert die helemaal niks dot seizoen en tekent die maar bij omdat na dit seizoen niemand hem wilt hebben... Zielig....

Fantastisch nieuws, toptrainer, ik hoop en verwacht dat hij nog jaren blijft!!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren