Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Feyenoord vermoedt doorgestoken kaart na ongeregeldheden in Rome

Laatste update:

Enkele spelers van Feyenoord vermoeden dat het de Europese voetbalbond UEFA gezien de slechte naam van de fans goed uitkomt dat de Rotterdamse club uit de Europa League ligt. De ploeg van Fred Rutten verloor donderdagavond met 1-2 van AS Roma en ondervond veel nadeel van Clément Turpin, de scheidsrechter die de krachtmeting in goede banen moest leiden.

/

"We hadden er alle vertrouwen in, maar vanaf minuut één werd er constant tegen ons gefloten", vertelde Kenneth Vermeer in gesprek met NUsport. "We kregen steeds het gevoel dat we niet mochten winnen. Elk moment dat zij iemand schopten was er niks aan de hand. Een kleine overtreding bij ons was meteen een kaart. We voetbalden ook tegen de scheidsrechter."

"Misschien is het wel een beetje doorgestoken kaart en hadden ze die instructies gekregen. Het is moeilijk te zeggen." Khalid Boulahrouz deelde de mening van de doelman. "De scheidsrechter heeft veel dingen gedaan waarvan wij dachten: er klopt iets niet. We hebben alles gegeven, maar er was ook iemand die geen zin had in een feestje."

Weinig incidenten
De invasie van ongeveer 2400 Italiaanse supporters in Rotterdam leidde nauwelijks tot incidenten. De aanhang van AS Roma hield zich gedeisd. Wel werden op verschillende plekken in Rotterdam 42 mensen aangehouden voor onder meer het afsteken van vuurwerk, wapenbezit en vechtpartijen. Het is niet duidelijk hoeveel Rotterdamse fans en hoeveel Italianen zijn gearresteerd.

De UEFA zal blij zijn dat Feyenoord eruit ligt

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Nou snap ook wel dat de UEFA het niet al te erg vindt, Feyenoord heeft de naam van het Nederlandse voetbal/supporters weer mooi bedoezeld.

27 februari 2015 om 07:14

Hoezo feyenoord. Alsof het hun schuld is dat 200 debielen de boel proberen te slopen. Alsof andere clubs daar geen last van hebben. Zolang het niet in een stadion is gebeurt hoef je feyenoord niet aansprakelijk te stellen omdat die gasten geen kaartje hadden vorige week. En van gister, durf te wedden dat als er een andere scheids was er minder / tot niks werd gegooid na paar debiele acties van die man.

27 februari 2015 om 07:25

Hoezo Feyenoord? Dit is toch de schuld van die Feyenoordsupporters.en tuurlijk heeft die scheids debiele acties maar dat doen die nog debielere Feyenoordsupporters ook.
Maar die lieverdjes doen toch nooit wat. Nee het is altijd de schuld van anderen maar nooit van jullie eigen volk.

27 februari 2015 om 07:30

En maar weer wijzen. Als de scheids, dan... Ze moeten echt eens in de spiegel gaan kijken in Rotterdam. Triest dieptepunt is nog wel de brief van Gudde waarin hij zich naast de Romeinen opstelt en aanwijst hoe vreselijk het is wat 'die mensen die helemaal niks met de club te maken hebben', hebben aangericht. Schandalig. Het geroemde legioen mocht beseffen dag alle ogen op hun gericht waren gister en dit de uitgelezen kans was om een positief visitekaartje af te geven, maar nee bij de eerste tegenslag gaan we lekker smijten. Triest volk.

Ja ik denk dat ze in heel wat Europese steden die nog deelnemen in de Europa League opgelucht ademhaalde toen Feyenoord eruit lag, want je zal het bij die loting vanmiddag getroffen hebben... Die 5.000 voorbeeldige lieverdjes van het legioen over de vloer is natuurlijk een groot feest. Maar kennelijk krijg je er die handvol slopers die helemaal niks met de club te maken hebben gewoon gratis bij en daar ben je mooi klaar mee.

Nee ik geloof niet in een doorgestoken kaart, heb Feyenoord ook gewon zelf kansen zien missen, maar geloof niet dat dit resultaat de UEFA slecht uitkomt. Waar de het legioen tegen Sevilla een visitekaartje voor de club was, was het nu een schande.

27 februari 2015 om 07:33

Nou, het waren wel een stuk meer dan
200 hoor. Eerder 800-1000 van de hoeveel meegereisde Feyenoorders?
200 is lekker makkelijk verdoezelen, maar heb je de beelden gezien? Wat nou 200?

27 februari 2015 om 07:34

Dit zijn geen feyenoord supporters. En daarbij had ik het over de acties van vorige week. En van gister had voorkomen kunnen worden als er bijvoorbeeld een ervaren scheids stond. En die aanstekers gooien keur ik ook niet goed (nooit gezegt dat ik dat goedkeur) maar de uefa / alle clubs / fifa enz moeten een keer samen spannen en al die mensen aanpakken die dit veroorzaken en niet de clubs.

27 februari 2015 om 07:39

Als jij er meer kan noemen prima. Maar op dat moment zaten wel de exhte supporters in het stadion en was de sfeer daar wel goed in tegenstelling tot buiten het stadion. En dan hadden ze vind ik meer gasten moeten arresteren en hun definitief moeten laten opdraaien voor de schades

27 februari 2015 om 07:54

@manodedios.
Voorop stellend dat ik gooien totaal afkeur ben je 1 van de vele die 1 kant opkijkt.

Wil wel bij de scheids beginnen. Dit lag er wel heel erg dik op al had feyenoord de 2-1 gescoord dan zou hij persoonlijk de 2-2 binnen schieten.
Bij de elleboog die werd uitgedeeld stond de beste meneer al met zijn vlag omhoog was op 1 mtr van 1 van de officials dus is gezien.
HEt staken waarvoor een optelsom?? Werkt dat zo tegenwoordig. Al moet voor gooien een wedstrijd gestaakt worden dan word elke wedstrijd in de eredivisie gestaakt waar het publiek dicht op het veld zit.
De banaan was natuurlijk geen racisme al in de jaren 80 namen feyenoorder opblaasbananen mee. Maar dat is verdiep je eens in een ander.

Oh ja Rome we hjebben over die 200 debielen die daar aan het slopen waren.
Waarom hoor ik niemand over aanhangers van Rome die verschillend e mensen hebben neergestoken. Warom hoor ik niemand over het wanbeleid die de politie van italie voerde om de supporters bepaalde straten in te duwen en willekeurig inslaan op oude mensen die op de grond liggen?

Nee we willen graag Feyenoord zwart maken.
Elke verhaal heeft 2 kanten lijk de echte wereld wel

27 februari 2015 om 07:55

Mvbfan ga toch weg man, was je erbij?? Het waren hoogstens 200 debielen en alles is zo verschrikkelijk opgeklopt in de media dat het niet normaal meer is. Te beginnen met de schade, die zou 8 mln zijn. Nou de NRC heeft dat fabeltje keihard onderuit gehaald! In en rond het stadion is er met 7.500 Feyenoorders geen wanklank gevallen, terwijl we daar en bij de bussen als criminelen werden behandeld is iedereen rustig gebleven. Maar nee dat is allemaal maar normaal.

27 februari 2015 om 07:56

Het waren er overduidelijk meer dan 200. En ja, het is bij Feyenoord meer dan bij andere. Feyenoord speelt bijna nooit Europees, maar de laatste keren dat ze het deden hebben ze zich schandalig gedragen in Nancy en Rome. En ook al is het een minderheid, de groep is wel relatief groot en berokkend de club grote schade. Ook gister was het weer feest met bekogelen en een staking. Welke andere Nederlandse club heeft zich zo misdragen dan de laatste jaren? Van AZ, Ajax, PSV en Twente kan ik me niks herinneren. Enkel bij Ajax vorig jaar volgens mij. Toen was er iets met een demonstratie ergens. Weet alleen niet meer waar dat was. Maar dat was niet op de schaal waarop Feyenoord supporters zich structureel misdragen.

27 februari 2015 om 08:00

@ Rodg

Nee, de NRC heeft het niet keihard onderuit gehaald. Het NRC heeft een mening gepost van een gekleurde politicus die tevens ook nog geeneens een expert was op het gebied van historie. Meerdere experts hebben op basis van foto's geconcludeerd dat de schade wel degelijk meer dan een miljoen zou bedragen.

Daarnaast was gisteren de ultieme gelegenheid om te demonstreren dat het de politie was die vorige week fouten heeft gemaakt. Maar we kunnen gerust concluderen na gisteren dat de feyenoord supporters maar een opgefokt volkje zijn. Vorige week was mogleijk een incident, maar met gisteren erbij kun je gerust stellen dat het aan het gedrag van de supporters ligt.

Geef de scheids de schuld, geef de politie de schuld, geef de Uefa de schuld, geef Rome de schuld. Van mij part geef je de paus de schuld. Er is over 2 wedstrijden met meerdere incidenten maar 1 constante factor geweest. En dat is het Feyenoord publiek. En toevallig is de constante factor betrokken bij alle incidenten. Dus wie zijn schuld zal het precies zijn?

27 februari 2015 om 08:02

stefrutten,

Ja de club heeft daar wel een gedeelde verantwoordelijkheid in.

Zij laat gewoon te veel toe dat bv. dingen op het veld worden gesmeten, bommetjes tot ontploffing worden gebracht en dat bengaaltjes worden aangestoken.

Doe dat bij ons en je komt een lange tijd niet meer het stadion in.

27 februari 2015 om 08:22

Ajax-pec zwolle, de beker finale, alweer vergeten zeker?

27 februari 2015 om 08:24

Natuurlijk werd Feyenoord compleet genaaid door de scheids. Maar dat is ook een gevolg van het gedrag van die zogenaamde fans.

27 februari 2015 om 08:28

@ Maartenfish

Dat waren gewoon een stel idiote Ajax hooligans. En ondanks dat er een aantal vrij-uit zijn gegaan mogen ze zulk soort mensen keihard aan pakken. Ze zijn namelijk een schande voor de club Ajax en zijn niets wat een supporter hoort te zijn. Hadden ze in Nederland maar boetes van 45.000 euro gegeven of 16 maanden cel. Dan leren ze het heel snel af.

Ziedaar, zo moeilijk is het niet om toe te geven of te erkennen wie de daadwerkelijke daders zijn. Geef jij nu ook toe dat het vorige week en gisteren gewoon de Feyenoord supporters waren?

27 februari 2015 om 09:07

Wat ben jij een kneus zeg
Stoere internet gangster
Typisch feyenoord hun doen niks fout ligt altijd aan andere de scheids de situatie de wind die verkeerd staan zielige haven arbeiders

27 februari 2015 om 09:09

@remcob
Het begin van je verhaal is geen speld tussen te krijgen, maar daarna sla je door.

27 februari 2015 om 09:12

Echt ongelooflijk. Als voetbal gewoon eerlijk verloopt voorkom je ook een hele hoop ellende. Als de scheids gewoon gisteren rechtvaardig had verlopen was er nooit zoveel shit op het veld gegooid.

Het is tegenwoordig zo normaal dat de scheids loopt te blunderen. Het gebeurd overal en daarom accepteren we het maar. We vinden dit gewoon normaal en dat is zo erg. Ze moeten de technologie inzetten dan kunnen we het weer over voetbal gaan hebben. Dit is niet normaal. Voetbal moet gewoon eerlijk verlopen er gaat veel te veel in om.

27 februari 2015 om 09:13

In Rome was er maar een kleine groep mensen hoor max 400. Want stel dat er meer dan 1000 aan het rellen waren, waren de 1300 politieagenten in Rome nooit genoeg geweest. Daarnaast waren er 5000 via Feyenoord naar Rome gegaan, maar ook zeker 1000 op eigen houtje. En die groep kan Feyenoord niet controleren, dat is het jammere anders had Feyenoord tegen ze kunnen optreden. Hoe groot het aandeel van deze groep in de rellen was, is onbekend.

Gisteren werden zon 10.000 man maximaal gek en gedroegen zich als een idioot. Ik praat het absoluut niet goed, maar enigszins is het te begrijpen dan die idioten snel opgefokt raken als de scheids zo slecht is en tegen je is. Want laten we eerlijk zijn: de scheids was absoluut partijdig en floot tegen Feyenoord. Dus deze gedachte van Feyenoordspelers is helemaal niet zo raar.

Maar ik praat het absoluut niet goed maar vorige week en deze week zijn absoluut twee verschillende incidenten

27 februari 2015 om 09:22

die mensen die spullen gooien, moeten ze voor de rest van der leven uit het stadion weren, ik was gister in het stadion, en de sfeer was gewoon goed. ja wij in Rotterdam vinden het leuk op flink tekeer te gaan. maar daar is niks mis mee! zolang je het maar bij schreeuwen en met je armen zwaaien houd. ik ben zelf heel fanatiek maar zal nooit iets gooien! jammer genoeg zijn er altijd van die etter bakken die dat doen. maar die heeft elke club alleen bij Feyenoord zitten deze er helaas meer als bij andere clubs.

ik hoop dat Feyenoord op beelden van de beveiligings camera's veel van deze mensen kunnen opsporen en straffen!!
want mensen die zeggen dat deze club alles voor je is doen dit soort dingen niet!!!

27 februari 2015 om 09:42

Je was erbij en je heb ze geteld? Als je de namen en adressen ook even doorgeeft aan justitie is een groot deel van deze ellende opgelost.

27 februari 2015 om 10:16

Tja feyenoord heeft niet verloren door de scheids,maar door een klein groepje randdebielen vorige week in rome.
Het is zo jammer dat die mensen zich supporter noemen want dat ben je niet.
Turpijn had gewoon de opdracht om feyenoord uit het tournooi te fluiten.
En dat heeft hij gedaan,en dat alleen er een klein groepje supporters het verkloten voor de rest van het legioen.
Dankjewel namens een vitessesupporter

27 februari 2015 om 10:20

Was je er bij dan? Stond gvd in Rome en heb helemaal niets van de rellen meegekregen. Waarom? Omdat het maar een kleine groep was, de rest was allaang pleiten.

27 februari 2015 om 10:54

Jij geeft toch ook aan dat het maar een groep malloten zijn. Ik veroordeel het ook dat er een groep malloten bij ons de boel verzieken. Maar ik wil daar ook niet mee geassocieerd worden. Helaas lopen ze bij Ajax en Feyenoord rond en kunnen we al jaren niet bij de uitbeurten van de klassieker zijn

27 februari 2015 om 11:01

Als we zo gaan praten kun je ook de gehele Nederlandse bevolking aansprakelijk stellen! Als we dan toch geen verschil maken tussen goede en slechte Feyenoord supporters dan hoeven we ook geen meer te maken tussen voetbalclubs.

Wat ik wil zeggen is dat er natuurlijk wel verschil zit tussen de goede en de slechte supporters alsof alle 45.000 gisteren hooligans zijn.... das gewoon niet waar dus stop aub met het over één kam scheren van alle Feyenoord supporters.

27 februari 2015 om 11:16

ik keur het zeker niet goed dat er een aantal rare supporters van mijn geliefde club dingen op het veld gaan gooien na de wedstrijd was er nog een mooi applaus van de echte fans die wel inzagen dat we weer gestreden hebben voor wat we waard zijn.

jammer dat de scheidsrechter gedesorienteerd was, dit ziet ie niet in frankrijk.
ik baal van alles van dit tweeluik met Roma.het had een groot feest moeten zijn en worden.

27 februari 2015 om 13:00

Als Ik Mulder was... Had ik na de rode kaart naar de scheids toegelopen, zijn rode kaart afgepakt, de kaart omhoog gehouden en me andere vinger naar de catacomben gewezen

De scheids verdiende zelf donkerrood met al zijn fouten! Bah

1 maart 2015 om 01:28

Klasse reactie 👍

27 februari 2015 om 09:48

Gaat toch om het voetbal. Wat hebben de spelers er mee te maken. Het is gewoon een grof schandaal dat dit moest gebeuren!

27 februari 2015 om 09:59

Gister hebben de supporters zich ook keurig gedragen? Feyenoord kan weer een boete verwachten. Of misschien wel een uitsluiting.
Krijg je ervan als de club word aangestuurd door E. Gudde. Wat een slappe vent is dat. Neem gwn je verantwoordelijkheid. Ook die 100, 200 of 300 gekken die het verziekt hebben horen bij de club. Zij dragen een Feyenoord shirt, komen voor de wedstrijd en zijn gwn supporter. Dat slappe gelul over in het stadion ging alles goed. Het ging niet goed dat is gister weer gebleken.

27 februari 2015 om 10:38

Ik val sowieso van mijn stoel dat spelers van Feyenoord dit durven te beweren. Feyenoord van dit jaar lijkt sterk op het PSV van vorig jaar. Op alles wordt vreselijk overspannen gereageerd en er wordt constant naar oorzaken van buiten gewezen als het niet goed gaat.

Feyenoord is niet uit de Europaleague omdat de Uefa hun niet moet, ze liggen er uit omdat Kongolo niet liep op te letten op het cruciale moment. De scheidsrechter liep niet te blunderen omdat hij een hekel had aan Feyenoord, maar omdat hij gewoon een zwakke wedstrijd floot. Daar komt nog eens bij dat de beslissingen van de scheidsrechter helemaal niet allemaal zo omstreden zijn als dat de overspannen Feyenoorders willen doen geloven. De overtreding van Te Vrede was gewoon een overtreding die met rood bestraft kan worden en die op Toornstra was gewoon een overtreding waar geel op zijn plaats was...

Wat wél zo is, is dat Feyenoord zich met zijn fans onmogelijk en belachelijk aan het maken is in Europa en eens zelf met maatregelen zou moeten komen. Maar dat staat echt los van de uitslag gisteren.

27 februari 2015 om 11:54

Oké dat kan maar dan moet je in de 1e helft Rossi ook rood geven en om nog een voorbeeld te geven..als je Mulder rood geeft voor te lang feesten (en te uitbundig) dan moet je dat daarna ook bij roma zijn waar de reserve bank zo wat het veld in loopt Dat is meten met 2 maten en jaa dan krijg je de irritaties. Neemt niet weg dat ik trots ben op Feyenoord want ze hebben gestreden voor wat ze waard zijn. Maar tegen 12 man valt gewoon niet te voetballen...al ga je nog 180 min door.

27 februari 2015 om 12:52

Hansie heeft hier gelijk

Wel een te vrede rood voor een tackel
Maar geen rood voor Rossi die elleboogstoot gaf in de 16!

Wel rood voor Mulder die "te uitbundig juichte"
Maar niet tot 2x toe de hele Romabank die het veld inrennen en minuten lang juichen

Heel eerlijk allemaal toch? Nope

Ik zat gister de wedstrijd met een Ajaxfan te kijken die zei dat Feyenoord zwaar benaderd was en zag ook dat er niet eerlijk gefloten werd

27 februari 2015 om 12:53

Benadeeld* rot automatische woordenboek afentoe

27 februari 2015 om 10:43

Ik lees hier veel berichten over het slechte gedrag van een deel van de Feyenoord-aanhang gisteren. Volledig terecht trouwens, maar nog niet half zo verontrustend als wat in Rusland gebeurde.

Na de wedstrijd Moskou - Anderlecht zijn de Anderlecht-fans in drie hotels aangevallen door gemaskerde en gewapende hooligans! Ik zal hier maar niet neerschrijven tot welke taferelen dat leidt. Enkel deze vraag: iemand die weet waar het volgende WK doorgaat?

Wat een.onzin, Roma was gewoon beter en.terecht door.

27 februari 2015 om 07:13

Je kunt nou veel zeggen over Roma, maar niet dat ze beter waren. Was een gelijkwaardige tweestrijd. De scheids had echter wel veel te veel invloed op het resultaat. Dat valt niet te ontkennen.

27 februari 2015 om 07:17

Nou Roma was echt wel beter hoor. Na de 1-2 geloofden ze het wel en lieten ze zich inzakken. In de eerste helft was het wachten op een goal van Roma en heeft Fey misschien 2 x op goal geschoten voor mijn gevoel. Roma was beter en gaat verdiend door. Dat die scheidsrechter verschrikkelijk slecht was kunnen zij ook niks aan doen en blijkbaar is Roma daar beter mee omgegaan dan Fey (ook dat is ervaring en routine).

27 februari 2015 om 07:22

De scheids floot in het voordeel van Roma. Nogal wiedes dat ze er dan beter mee omgaan.

Daarnaast was het qua kansenverdeling redelijk gelijk. De tweede helft speelde Feyenoord met een man minder. Wederom logisch dat het dan minder gaat. Alsnog hebben ze Roma vastgezet op eigen helft.

27 februari 2015 om 07:25

''bliijkbaar is Roma daar beter mee omgegaan''
Ja klopt, Roma is veel beter omgegaan met de rode kaarten die ze niet hebben gekregen. Al leken ze wel wat moeite te hebben om in de tweede helft om te gaan met de rode kaart die aan Feyenoord was gegeven. Misschien moeten ze daar nog wat routine en ervaring mee krijgen.

27 februari 2015 om 07:30

Gast, Feyenoord kwam zelden effectief op de helft van de tegenstander. Roma was veel beter! Betekent niet dat je niet zou kunnen winnen met een betere scheidsrechter...

27 februari 2015 om 07:38

Aantal schoten: Feyenoord 12 Roma 11
Aantal schoten op doel: Feyenoord 6 Roma 4
Schoten buiten het strafschopgebied: Feyenoord 4 Roma 6
Aantal schoten binnen het strafschopgebied: Feyenoord 8 Roma 5

Veldbezetting: 24,1% op helft Feyenoord, 39,3% op middenveld, 26,5% op helft Roma

"gast", je klept gewoon uit je nek.

27 februari 2015 om 07:47

Cat praat te veel onzin. Wedstrijd verneukt door de scheids. Was duidelijk te zien! Iedereen zag het. Alleen de haters zien het niet

27 februari 2015 om 09:06

feye88,

Aantal doelpunten: Feyenoord 1 Roma 2

Nog altijd de belangrijkste statistiek.

27 februari 2015 om 09:54

@feye88

Wees blij dat het nog een wedstrijd was gisteren... In Rome had het zomaar 5/6-1 kunnen zijn wanneer met name Doumbia niet zo scheef was en zijn collega's ook

En balbezit zegt niet alles.. Gaat om de goals 😉

27 februari 2015 om 11:58

Vind je het heel gek dat Roma niet meer zo nodig aan hoeft te vallen bij 1-2? Feyenoord is in de eerste helft misschien 3x van eigen helft gekomen...

27 februari 2015 om 09:16

Mee eens.

Niet professioneel om over de scheidsrechter te klagen. Het eerste dat je leert is dat de scheidsrechter altijd gelijk heeft, je moet toch zelf laten zien dat je beter bent en dat was gewoon niet zo, accepteer dat gewoon eens. Zou zo'n goed voorbeeld zijn voor de jeugd...

27 februari 2015 om 07:14

Gewoon dikke onzin. Als je tegenstander meer wapens heeft dan jij, met overtredingen wegkomt die rood waard zijn en weet ik veel wat, dan is het een ongelijke strijd. Daar mag je best wat over zeggen.

27 februari 2015 om 07:26

99% van de keren heb je gelijk, maar die ene procent. Dat is deze... Dan niet, je Kunt niet ontkennen dat meerdere foute arbitraire beslissingen een grote rol hebben gespeeld in de wedstrijd.

Nu laten de spelers zich wel kennen zeg.
Sorry maar als je zo denkt moet je geen sportman zijn.
Deze scheids kon er gewoon niet zoveel van maar dat doet de uefa niet expres.
In de Europa league fluiten negen van de tien keer slechte scheidrachters.

27 februari 2015 om 07:18

Dat doet de uefa wel expres. Er zijn zoveel scheidsrechters die beter (kunnen) zijn. En dan heb je er meer staan en nog wordt er tegen feyenoord gefloten. En ik denk als je hele reactie zou lezen je dit niet zou zeggen want voetbalzone zet nooit hele interview erop, zoals clasie zei dat hun ook beter hadden moeten spelen enz maar dat het ook een deel aan de scheids lag ivm overtredingen

27 februari 2015 om 07:22

De Uefa zal het niet express hebben gedaan, maar de keuze voor deze leidsman was belabberd. Rond deze wedstrijd was enorm veel te doen en er stond een erg grote spanning op, dan stel je toch geen onervaren scheids van 32 aan? Onbegrijpelijke beslissing in mijn ogen.

27 februari 2015 om 08:03

@ Marvvliet

De enige fout die hij gemaakt heeft is Daniele de Rossi geen rood geven. Voor de rest heeft hij gewoon de regels netjes opgevolgd. Te Vrede was terecht rood, Mulder was terecht rood, 2x stil leggen van het spel is gewoon terecht gezien de wanorde. Natuurlijk zien Feyenoorders dat anders maar gewoon prima beslissingen. Dus hij heeft verzaakt de Rossi rood te geven. Wat mogelijk en zelfs waarschijnlijk van grote invloed was op de wedstrijd.

Aan de andere kant, Kazim komt wekelijks weg met dezelfde dingen. Zelfs na verdere onderzoeken. Misschien eens een keer kritisch naar jezelf kijken?

27 februari 2015 om 08:13

Je kunt je denigrerende en bevooroordeelde toontje weglaten, ik ben geen Feyenoorder.

Het gaat mij meer om de manier waarop hij met de ambiance omging. De manier waarop hij hysterisch reageerde op de banaan, de manier waarop hij de wedstrijd stil legde en de manier waarop hij totaal de controle over de wedstrijd verloor na de rode kaart. Deze man zal vast een prima scheidsrechter zijn, maar niet voor deze pot.

De Uefa had slimmer moeten zijn en een ervaren rot op deze pot moeten zetten, niet een '' jong pikkie '' van 32 jaar. Deze beste man hadden ze naar Brugge - Aalborg moeten sturen, om maar even wat te noemen. Niet naar een beladen pot als Feyenoord - Roma, zijn onervarenheid had wel degelijk nadruk op de manier waarop hij met alles omging, het escaleerde er zelfs door.

27 februari 2015 om 09:41

@D-Bergkamp
Jij geeft het zelf wel aan waardoor het mis is gegaan, de enige grote fout die hij maakte is dat hij vergat De Rossi met diep rood er af te sturen. Als de Rossi met rood van het veld moet loopt deze wedstrijd heel anders en dan had ik het nog maar moeten zien dat AS Roma had gewonnen. Daarnaast floot hij wel in het voordeel van AS Roma. Ze hoefde maar te gaan liggen en te piepen of er werd een vrije trap gegeven. Het is een contactsport maar schijnbaar bij deze man niet.

Het verhaal met de banaan is wel heel erg overdreven en hierdoor werd het alleen maar grimmiger.

Foute beslissing van de Uefa om deze man (365 gele kaart in 116 wedstrijden in de franse competitie) te laten fluiten, hij heeft zich teveel met randzaken bezig gehouden ipv met een mooie wedstrijd fluiten.

Er is denk ik geen echte feyenoord supporter die het goedkeurt dat er weer van alles op het veld werd gegooid en hopelijk kan feyenoord deze raddraaiers te pakken krijgen en hun dan voor de boete laten opdraaien.

27 februari 2015 om 11:16

D-Bergkamp je praat onzin al de hele topic door. Vertel jij eens waarom mulder rood kreeg want volgens mij is dat nog steeds onduidelijk. 2x stilleggen kan ik niet ontkennen je hebt namelijk recht op rust na 45 min. En dan is het twee keer.bij elke club zijn er mensen die roken dus aanstekers hebben en bier drinken.ik drnk dat ze maar een rook en drank verbod moeten houden. Die scheids kon de wedstr niet aan en ze hebben er alles aan gedaan om feyenoord een slechte naam te geven roma plus scheids. Want eigenlijk kan huj alleen iets zeggen iver de aanstekers. En omdat kazim zich wel een lomp wegzet of lomp breed maakt. Mag derossi dus sprong van een meter naar rechts maken om een elleboog uit te delen.wat daar al heel duidelijk was is dat er werd gevlagd voor de overtreding en dat de scheids gewoon doorging instructie uefa!?

Je denkt echt dat er op het eufa hoofdkantoor iemand telefoontjes pleegt naar de scheids van, fluit tegen feyenoord. Ze hebben daar wel wat beters te doen dan zich druk te maken over wat schorem van een met wlle respect onbenullig clubje op het europese theater. Ze waren gewoon niet goed genoeg, end of story.

27 februari 2015 om 09:05

Inderdaad, wat een calimero's zeg. Uit kregen ze een buitenspelgoal mee maar dat 'hoort bij voetbal'. Nu vallen de foute beslissingen van de scheids de andere kant op en is het meteen doorgestoken kaart.

Tjonge jonge wat een slechte verliezers. Nee Roma was niet beter en ja de Uefa gooit die spullen het veld op. Man man man. Tuurlijk was die scheidsrechter slecht, maar daar heb je mee te dealen. Aan de cijfers van gele en rode kaarten die Genee na de wedstrijd vertelde, had Feyenoord zich hier wel op voor kunnen bereiden.

De zogenaamde beste supporters. Daar mag je wel eens naar wijzen als club. Twee keer misdragen en je staat er weer fijn op als Feyenoord. Als je echt hart hebt voor de club dan doe je dit niet. Nu komt er een boete en als de Eufa een beetje kwaad wil een aantal wedstrijden zonder publiek of zelfs een jaar uitsluiting. Fijne supporters, doe je dan je best voo rals club.

Deze scheidsrechter was inderdaad één grote aanfluiting met een aantal zeer dubieuze beslissingen, maar over 2 wedstrijden is AS Roma gewoon de terechte winnaar. Feyenoord 'supporters' hebben zich in Rome misdragen en in De Kuip met hun (al dan niet terechte) frustratie niet kunnen beheersen. Logisch dat de Uefa blij is dat deze ploeg eruit ligt. Spelers moeten zich ook niet verschuilen achter het optreden van de scheidsrechter, maar ze zijn gewoon niet goed genoeg.

27 februari 2015 om 11:31

Die spelers die niet goed genoeg zijn hebben in rome de 2e helft goed gespeeld. Gisteren ook jammer dat kazim eruit moest. Met hem was het denk ook anders verlopen. Roma de verdiende winnaar vind ik niet ze hebben nu overduidelijk hulp gehad want in zoveel voordeel krijgen is gewoon raar. Spelers roma dagen publiek uit na de 0-1 heel de bank stroomt leeg en er komt 1x geel. 1-1 mulder krijgt vanaf de bank rood 1-2 roma vliegt het publiek klimmen over de bording kaart vrij. Te vrede is te laat raakt de enkel vol en krijgt rood. Toornstra krijgt een vliegende sliding te verwerken waar de bal ook al weg is en waar hij opspringt geel dus. Er ligt een banaan verstopt in de hoek maar de scheids heeft ef nodig om iedereen duidelijk te maken dat dit rascisme is. Feyenoord is benadeeld en dan maakt het niet uit dat roma op papier de betere ploeg is. Na mijn mening had feyenoord ook de moeilijkste tegenstander van de nl clubs en vind ik dat ze het goed hebben gedaan

Uit 1-1 en thuis nipt verliezen met 9 man. Feyenoord de nummer 3 van de Mickey Mouse competitie - Nederland tegen de nummer 2 van de sterke competitie van Italië.

Zo zie je wat niveau aan met je ploeg doet, alles wordt beter. Tactisch, voetbal, mentaal en inzet.
Feyenoord heeft van zich afgebeten, helaas was de scheids wel heel resoluut. Ik als Cambuur fan vond hem beslist niet goed fluiten. Jammer.

Maar hoe het publiek reageert, ging te ver met de aanstekers. Maar 50.000 mensen die de volgende ronde willen behalen gaven een prachtige sfeer weg een affiche hoe een EL wedstrijd gespeeld moet worden. Dan die verschrikkelijke lege stadions overal.

27 februari 2015 om 07:41

9 man? omdat een wisselspeler rood krijgt?

27 februari 2015 om 19:09

Prachtige sfeer? Ik heb alleen maar gefluit en geschreeuw gehoord. Pas na 92,5 minuut heb ik voor het eerst Feyenoord supporters horen zingen. Daarnaast nog het gegooi van alles en nog wat. Prachtige sfeer.......

1 maart 2015 om 01:35

Haha dan was je er niet bij zeker. Al vanaf anderhalf uur voor de wedstrijd was er gezang, vlaggen en fakkels. De hele wedstrijd door hebben we ons Feyenoord keihard aangemoedigd. Dat een tiental randebielen het, hier en in Rome verpest, kunnen wij niks aan doen volgens mij.

Groet

Het legioen

Beste spelers, was het ook de eufa die die zooi op het veld gooiden???

Ik zou even wachten met het leveren van commentaar, dit zou wel eens de bekende druppel voor de eufa kunnen zijn voor een straf

27 februari 2015 om 07:32

Waarom moeten ze in godsnaam wachten? Uefa (niet eufa) gaat toch wel straf uitdelen. Gewoon eerlijk zijn en zeggen waar het op staat. Het was allemaal weer lekker opzichtig wat de Uefa deed.

27 februari 2015 om 09:22

Je moet niet zo zeuren! Het legioen kreeg de scheidsrechter waar het recht op had, een niveau vergelijkbaar met het niveau van het legioen zelf. Zelf eerst half Rome verbouwen, een paar duizend aanstekers op het veld gooien en daarbij nog wat opblaasbananen en dan maar zaniken dat je groot onrecht wordt aangedaan. Ze kunnen dat geen woorden maar daden beter veranderen in geen daden maar zeuren!

27 februari 2015 om 09:30

Jahoor Uefa deed alles opzichting ten opzichte van Feyenoord om hun in slecht krediet te brengen... worden jullie zelf niet een beetje moe om altijd naar andere wijzen?

27 februari 2015 om 10:23

Zo wat heb jij gegeten? Half Rome verbouwd? Duizend aanstekers op het veld? En opblaasbananen? Je kan schromelijk overdrijven maat

27 februari 2015 om 11:34

Jij praat onzin lees je tekst ef terug

27 februari 2015 om 13:44

Ah je bedoelt zoals de Feyenoord supporters overdrijven als het gaat om de rol van de scheids? Als het om Feyenoord gaat zijn er tegenwoordig verdomd weinig daden(op het veld) en verrekt veel woorden! Het legioen bestaat tegenwoordig uit een heel leger calimero's!

De aluminiumfoliehandelaren in Rotterdam doen gouden zaken met de verkoop van hoedjes.

Dit soort zeer domme uitlatingen van spelers zijn eigenlijk brandstof voor hooliganisme.

Nou, pak deze spelers maar eens keihard aan. Doen ze in Engeland ook.

27 februari 2015 om 09:59

Ik ben geen Feyenoorder,maar heb wel veel respect voor die club.
Feyenoord doet mij denken aan een traditionele Engelse club.
En het maakt niet uit tegen wie Feyenoord speelt of het nou Real Madrid,United of Nac Breda is.
De legioen gaat altijd vol achter haar club staan!
Maar door hard drugs gebruik en overmatig alcohol gaan die supporters hypocrieten dingen doen.
Bij voorbeeld tegen Besiktas worden er leuzen geroepen over de islam.
Terwijl bij Feyenoord in de basis alleen al zeker 3 moslims spelen.
En in de kuip zit het altijd vol met Marokkanen en Antilianen, Molukkers noem maar op.
Die schamen zich ook kapot voor die snuiferts, van mij mogen ze hard aangepakt worden.
Aboutaleb is daar heel erg goed en die heeft de wedstrijd gisteren ook gezien!

27 februari 2015 om 10:33

komdan,

Ik ben geen fan, maar ik zie ze wel graag bezig. Best wel jammer dat zo'n mooie club wordt gegijzeld door een paar honderd malloten.

Wanneer ze die er eindelijk uitgooien, dan kan je terug naar een Feyenoord-Ajax met Ajax supporters.

Maar het is alsof de club niet wil en niet durft. Doodzonde is dat.

27 februari 2015 om 12:07

Een grote schoonmaak bij de achterban zal Feyenoord inderdaad goed doen.
Vooral als je leest dat een 19 jarige Rotterdamer in rome een boete van 40 kop moet betalen hij de boete binnen 1 dag betaalt.
Dan weetje dat er ook veel criminaliteit heerst bij Feyenoord.
Ik ben geen hooligan expert maar ik weet wel dat drugsdealers geen goede fans zijn.

27 februari 2015 om 12:32

komdan,

Ah die 'werkte' nog voor zijn kost. lol

Ja, een lenteschoonmaak zou geen slecht idee zijn. De mythe dat je dat crapuul nodig hebt om sfeer te kunnen maken, is echt achterhaald. Zonder hen zou er meer sfeer zijn. En ieder geval een gezonde.

Als de club niks doet, dan gaat dit wel eens echt uit de hand lopen. Dat staat in de sterren geschreven.

Tuurlijk was roma iets beter maar dat heeft gewoon met geld te maken. Veel beter ook weer niet anders wordt je niet met 7-0 naar huis gestuurd Door Bayern. Wel kun je stellen dat Feyenoord wat pech had zonder immers en kazim die uitvalt. Geen rood en penalty voor roma had voor andere wedstrijd gezorgd natuurlijk. Supporters zijn niet goed snik maat dit soort figuren heb je ook in Amsterdam. Immers bij min 10 met een blote buik gaan staan zingen is al niet helemaal lekker.

Ik had Feyenoord graag door zien gaan, maar ben je eerlijk kan je toch niet ontkennen dat Roma terecht een ronde verder is. In Rome zat het voor Feyenoord niet tegen, maar gisteren was het na de eerste 10 minuten toch echt weer Roma die het betere van het spel had. De voorsprong aN het einde van de eerste helft was toen ook dikverdiend.

Hoe dan ook, die scheidsrechter was natuurlijk erg slecht. Maar om nu te zeggen dat je bewust uit het toernooi gefloten bent, gaat mij te ver en komt best gênant over.

Eigenlijk is Feyenoord een zegen voor de uefa geweest, alweer.

Het gaf de Europa League kleur met volle stadions en volle uitvakken waar het meerendeels troosteloos leeg en sfeerloos is.

En door alle boetes loopt de uefa nog eens lekker binnen ook.

Verder was Roma gisteren inderdaad beter, maar vraag ik me af of dat ook zo was geweest als ze na 20 minuten met 1-0 achter en met 10 man hadden gespeeld. Zullen we nooit weten. Volgende keer beter.

27 februari 2015 om 08:08

@ Michiel2424

Ja Feyenoord is een zegen geweest voor de Uefa.
- 50+ arrestaties in Rome
- Een fontein beschadigd met meer dan 1 miljoen schade volgens meerdere experts
- Een wedstrijd die 2x gestaakt moet worden
- Een banaan die in veel landen als racisme gezien word
- Handenvol aanstekers en munten op het veld
- 40+ arrestaties in Rotterdam
- De Uefa beschuldigen van vooropgezette acties

Jup, de Uefa is echt blij met Feyenoord.

27 februari 2015 om 08:13

Alsof de uefa daar allemaal mee begaan is. Weet je wat de uefa een beschadigde fontein in Rome en 50 arrestaties kost? Nul euro. Echt, nul.

De uefa is begaan met macht, en met geld, en verder niks.

En Feyenoord heeft ze de kans weer gegeven om haar macht te tonen, en levert handenvol boetes op.

En het ergste is dat dat tuig op de tribune en in Rome het er nog zelf naar maakt ook En het Feyenoord maar niet lukt daar wat aan te doen. Zonde.

27 februari 2015 om 08:24

@ Michiel24

Weet je wat die spotjes kosten met alle grote sterren met "say no to racism"? Daarnaast kost dit de Uefa straks gewoon geld. Wedstrijden worden namelijk zonder uitsupporters minder aantrekkelijk wat uiteindelijk zorgt voor lagere opbrengsten en sponsor deals.

En tja, de feyenoord supporters hadden gisteren de kans om te laten zien dat ze goede supporters waren en dat het vorige week aan de politie lag. Maar iedereen die gisteren de beelden heeft gezien van het stel doorgesnoven mensen op tribunes zal gelijk de conclusie trekken dat het vorige week ook die jongens waren.

Oftewel, stom gedaan.

27 februari 2015 om 08:34

Waarmee uit het eerste lijstje van hoe schadelijk dit voor de uefa is dus eigenlijk alleen 1 opblaasbanaan overblijft. Geeft een iets ander beeld.

Maar het was allemaal wel stom ja. Behoorlijk. En ze verpesten het voor zovelen. Ongelooflijk.

27 februari 2015 om 09:56

@D-Bergkamp
Net zoals jij ben ik een Ajax supporter maar met bovenstaande bericht maak je eigen wel belachelijk. Doe nu niet alsof de supporters van ons Ajax zulke lieverdjes zijn, ook niet.
- bij elke wedstrijd zijn er wel arrestaties (zelfs gisteren bij Feyenoords-as Roma)
- die schade aan de fontein wordt erg overdreven en zeker als je weet dat Rome bijna failliet is, makkelijk om dan op deze manier het geld ergens anders te proberen halen. Als de restauratie €400.000,00 kostte hoe kan hij dan nu voor € 1 miljoen beschadigd zijn, raar verhaal.
- wedstrijd is maar 1 keer gestaakt, niet overdrijven dus
- die banaan is gewoon te belachelijk voor woorden zeker als je ziet dat er bij Feyenoord nog meer donkere spelers in het veld stonden dan bij as Roma. Maar met een Franse coach kan je makkelijk discussiëren met de Franse scheids
- aanstekers op het veld, dit is niet goed te praten maar laten we wel wezen bij Ajax hebben ze ooit een hele staaf op het veld gegooid maar dat zal jij alleen maar van horen hebben.

Ik heb het niet gauw maar gisteren had ik echt het idee dat er bij de scheidsrechter iets was ingefluisterd maar we zullen het wel verkeerd zien. Ik baal er gewoon van dat die pannenkoek van een scheids niet na 20 minuten de Rossi van het veld stuurt en Feyenoord de terechte penalty geeft, dan staat het 1-0 voor Feyenoord en moet Roma verder met 10 man, dan vermoedt ik dat de wedstrijd heel anders had verlopen en dat er vandaag 2 Nederlandse clubs in de pot hadden gezeten bij de laatste 16.

Jammer maar helaas maar het gevoel van de Feyenoord supporters kan ik begrijpen.

27 februari 2015 om 10:26

Nogmaals de banaan heeft niets met racisme te maken. Bij Feyenoord hebben de acties: Bring Back The Bananas... Dat is zoveel mogelijk stranditems meenemen en door het stadion gooien. Waaronder opblaasbananen, strandballen, luchtbedden, opblaasdolfijnen

27 februari 2015 om 11:50

Lucagio. Zeer netjes en correct verwoord. En inderdaad moeten we de idioten die allerlei voorwerpen op het veld gooiden niet goedpraten.
Ik zat op dat moment ook flink balend op de tribune.
Wel was de algemene mening dat er iets speelde, om Feyenoord niet verder te laten gaan.
We keken elkaar aan en vroegen ons af wat er allemaal gebeurde.
Nogmaals aan die idiote reacties doe ik niet mee, maar je voelt je wel onmachtig en sommige mensen uiten dit helaas op deze manier.
Ja en als er dan zoiets gebeurt, zal het hele legioen het predicaat hersenloos opgeplakt krijgen.
Bij Ajax is er niet alleen een staaf gegooid, maar is ook de keeper van AZ aangevallen. Beide keren door 1 persoon. Hiervoor kan je ook niet het hele Ajax publiek van betichten.
De meeste supporters om me heen hebben ook flink gereageerd op die spullen gooiers. Maar helaas is dat niet terug te draaien.
Wat die banaan betreft schrok ik eerst ook. Zat er vlak boven, maar heb hem niet zien gooien. Wel de witte papier slierten. Toen ik rond keek zag ik op hele andere plekken ook bananen rond gaan door de lucht, zoals zo vaak strandballen en andere opblaas spullen rondgaan. Waarom? Geen idee.
En nu nooit meer mopperen op een Nederlandse scheids, ofschoon ........blom??

27 februari 2015 om 13:00

@lucagio

Feit blijft dat aangezien het heel toevallig is dat er een banaan bij een Afrikaanse speler landt en in plaats van er kritisch ernaar te kijken men het wegwuift zoals vrijwel altijd met racisme wordt gedaan.

Hoe het ook maar enigzins als argument wordt gezien dat racisme wordt uitgesloten omdat men ook Afrikaanse spelers heeft, is mij een raadsel. Iets in de trand van wat door verscheidene Nederlanders wel vaker wordt uitgesproken:' Ik hou niet van dat type mensen maar jij bent een uitzondering.'

Ik heb zelf vaak genoeg in het stadion gezeten met mijn teamgenoten toentertijd van Feyenoord waar ze zelfs hun eigen Afrikaanse spelers een 'kk neger' noemen na een foute pass.

En je kan zeggen wat je wilt, Amsterdam is daar gewoon een stuk vooruitstrevender in. Zij waarderen het multiculturele veel meer waar Rotterdamers vooral de voordelen ervan waarderen zoals een Kapsalon na het uitgaan.

27 februari 2015 om 15:19

Lucagio, ik ga me dan ook even mengen als Ajax-supporter. Dat is blijkbaar belangrijk om van te voren te melden. D-Bergkamp zegt nergens dat Ajax supporters lieverdjes zijn? Dus daar sta je al 1-0 achter.
- Klopt, jammer. Gisteren was het eerste bericht van 18 aanhoudingen voor lichte vergrijpen. 17 Nederlanders, 1 Italiaan. Dit zou bij Ajax inderdaad ook kunnen gebeuren, maar het feit dat alle Italianen begeleid werden spreekt wel in het nadeel van Feyenoord hier.
- Het feit dat er nu voor een miljoen schade zou zijn terwijl er voor ruim de helft minder gerestaureerd is wil toch niet zeggen dat dat onmogelijk is? Met andere woorden, schade na restauratie is groter dan daarvoor. Zeker niet onmogelijk, maar ik ben geen expert en weet dat dan dus ook niet. De mensen met kennis zeggen dat het wel zo is, dus daar moeten we dan van uit gaan.
- Maar 1 keer gestaakt? Oooooh. Waar hebben we het dan nog over. Come on, alsof dat zo vaak gebeurt?
- Die scheids weet toch ook niet dat dat gebruikelijk is bij Feyenoord? Ik snap wel dat het zo opgenomen is. Bovendien ongelofelijk dom (lees: toevallig) dat die banaan dan bij Gervinho op het veld terecht komt, zeker als je de bananenincidenten met donkere spelers in Italië kent. Bovendien heeft Feyenoord na vorige week (en de spreekkoren tegen Besiktas) de schijn natuurlijk ontzettend tegen zich, dus het spreekt allemaal niet in hun voordeel. Ben het wel met je eens dat verdere strafvervolging niet nodig is.
- Het staafincident waar jij het over hebt is bijna 25 jaar geleden. Onzinnig om dit er bij te halen. Bij Feyenoord zijn die aanstekers een veel vaker voorkomend issue dan bij welke Nederlandse club dan ook. Zoals iemand hierboven ook al ergens aangaf, de enige constante van het tweeluik met Roma is het wangedrag van een x-aantal Feyenoord'supporters'.

Het enige wat je de scheidsrechter kunt verwijten is dat hij de rode kaart niet zag van de Rossi. Hier mag geen twijfel over bestaan. Verder was de kaart van Te Vrede gewoon terecht, scoorde Kazim vorige week een buitenspelgoal en zolang de echte reden van de kaart van Mulder niet bekend is kan niemand daar over oordelen.
Als de scheids hier echt is ingefluisterd hebben de fans dat er zelf naar gemaakt, ook de Uefa heeft geen zin in vernielde stadscentra.

Ik kijk er al niet eens meer van op dat de Feyenoord spelers dit zeggen.
In elke laag bij Feyenoord, van de directie tot de supporters, ligt de schuld altijd bij alles behalve Feyenoord!

27 februari 2015 om 07:47

Je kijkt er bijzonder oppervlakkig naar. Feyenoord neemt gewoon zijn verantwoording en betaalt boetes. Maar het is een club die ook gewoon uitspreekt als ze denken dat er iets niet klopt. Rotterdammers houden hun mond niet, ook als dit slecht voor ze uitpakt.

Feyenoord heeft vanavond naar mogelijkheden gespeeld. Het is jammer dat het een ongelijke strijd was. Er was geen level playing field.

27 februari 2015 om 08:11

@ Feye8

Feyenoorders houden hun mond niet, ze zijn er namelijk als de kippen bij om de schuld bij anderen neer te leggen. Ondertussen heeft de schuld gelegen bij de scheidsrechter, de Uefa, de politie in Rome. Wat is de volgende? De paus?

In alle incidenten zijn er elke keer wisselende partij-en en 1 constante partij aanwezig. De wisselende partijen zijn Uefa, Politie en Scheidsrechter. Maar de constante partij is Feyenoord. Misschien een kansje dat het dan toch aan de Feyenoord supporters ligt? Koop een leven en wat verstand. Of misschien een nieuwe bril die iets realistischer is. Weigeren te geloven dat het ook maar iets met Feyenoord te maken heeft.

En de scheidsrechter. Tja die had rood moeten trekken voor de Rossi. Maar het 2x staken en de 2 rode kaarten voor Feyenoord waren gewoon terecht. Alleen wil een Feyenoorder dat niet in zien.

27 februari 2015 om 09:54

feye88
Je hoort deze geluiden alleen als het eens een keer een beetje tegenzit en nooit wanneer ze bevoordeeld worden. Ik heb afgelopen zondag geen enkele speler van Feyenoord horen zeggen dat het schandalig was dat Kazim, na het uitdelen van een klap, op het veld mocht blijven staan en dat een speler van Excelsior, voor een onopzettelijke handsbal, van het veld werd gestuurd. Zoals D-Bergkamp ook al aangeeft heeft die scheids, op het niet rood geven voor De Rossi na, gewoon prima gefloten. Alleen is Feyenoord zo gewend geraakt dat ze in de Kuip de arbitrage mee hebben dat ze zich benadeeld voelen wanneer een scheids gewoon neutraal fluit.

27 februari 2015 om 11:02

@hainrich

Dat je werkelijk nog kunt zeggen dat die scheids 'prima' heeft gefloten zegt al genoeg. Dat is gewoon niet zo. Zo is de fabel dat de scheids altijd mee zit ook een hele leuke. Afgelopen zondag zijn we namelijk meer benadeeld dan bevoordeeld door Gozubuyuk. Een onterecht afgekeurd doelpunt voor, een onterecht toegekend doelpunt tegen. En die rode kaart voor Kazim is gewogen en te licht bevonden om verder onderzoek naar te doen.

Ik word er moe van dat iedereen wil dat Feyenoord alle schuld op zich neemt en zn mond houdt. Dat slaat gewoon nergens op. Ja er is een hoop fout gedaan door Feyenoord de afgelopen weken, maar ook door AS Roma, door Italiaanse instanties, door de Uefa en door de scheidsrechter.

Maar sommige mensen vinden het wel gemakkelijk om één voor de hand liggende groep te zwarte piet toe te delen. Nou mooi niet, daar pas ik voor. Waar twee vechten hebben twee schuld.

Het staken sloeg nergens op. Vanwege een banaan die al sinds de jaren 80 gebruikt wordt als ludieke actie.

Wil je nog een keer horen (want dat hebben de club en de supporters ook al honderd keer toegegeven) dat de Feyenoordsupporters een hoop domme dingen hebben gedaan? Want dat weten wij en dat weten jullie. Feyenoord zal ook alle kosten waarvoor zij verantwoordelijk gehouden worden betalen. Wat verwacht je nog meer?

27 februari 2015 om 08:03

Ik het met je eens.. Wordt tijd dat mensen verantwoordelijkheid gaan pakken.. Je hebt als supporters nooit het recht om je zo te misdragen.. Hoe vervelende de politie, Uefa of een scheidstechter ook is...

Echt een grof schandaal die scheids zelden zoiets meegemaakt.

Dan heb je nog Rutten met zijn fantasie opstellingen en zijn dramatische wisselbeleid en je speelt gewoon 10 tegen 13, tja... dan ga je nooit winnen

Clasie liet zich wel erg kennen door het wangedrag van de supporters aan te schrijven als "iedereen heeft emotie" zeker geen uitspraak voor de aanvoerder van feyenoord.

Geloof me, ik heb echt niets met Feyenoord. Maar dit was natuurlijk waardeloos wat de scheidsrechter liet zien op het veld. Het was in mijn opzicht duidelijk dat Feyenoord niet mocht winnen. Ik weet bijna wel zeker als het tot het einde 1 -1 of zelfs 2 - 1 voor Feyenoord was geweest, dat de scheidsrechter wel een strafschop had gegeven aan AS Roma.
Wat de supporters van Feyenoord gedaan hebben, heeft ook echt niets met de club Feyenoord te maken. Maar omdat Feyenoord niet gestraft kon worden met wat er in Rome is gebeurd, hebben ze denk ik het zo gedaan.
Ik er ook echt naast zitten natuurlijk. Maar de optreden van de scheidsrechter zet je natuurlijk wel aan het denken.
Ik hoop niet dat Ajax nu tegen AS Roma moet, want dan moeten ze weer tegen een Nederlandse ploeg, en dan voel ik al nattigheid aankomen.

Sommige Feyenoorders blinken tot nu toe niet uit in zelfkritiek..


Ook al is de scheids de grootste klootviool ter wereld.. Dat geeft je als publiek nog steeds geen recht om zo te reageren.. Ze hebben zich wederom van hun slechtste kant laten zien.. Schandalig..

Eerst misdragen in Italie.. Week later een banaan op het veld gooien (waarom neem je sowieso een banaan mee als het zo grappig bedoelt was.. neem dan iets anders mee) en vervolgens als een stel wilde honden tekeer gaan zodat de wedstrijd gestaakt wordt... En een dag later nog durven om de slachtofferrol te spelen ook..

Wat mij betreft hoeft Feyenoord de eerste tijd niet meer Europa in.. Beschamend..

Als dat zo is hebben ze dat aan het gedrag van een groepje supporters te danken. De scheidsrechter floot inderdaad erg warrig. De enige echte fout was het niet constateren van de slaande beweging van De Rossi richting Kazim-Richards. Maar die 5e of 6e man achter het doel geeft ook geen signaal aan de scheidsrechter. Voetballend was Feyenoord slordiger dan vorige week. Het was meer opportunisme dan goed voetbal wat ze lieten zien, ook nog bij 11 tegen 11.

Dat de scheids tegen je floot in die wedstrijd is een feit dat was goed te zien tijdensde wedstrijd.
Maar ik snap die 'supporters' gewoon niet wat denken ze nu te bereiken met het gooien van aanstekers? Serieus die gasten moeten eens begrijpen dat ze er niets mee bereiken alleen maar een slechte naam voor Feyenoord bij de Uefa en in Europa en ook nog eens torenhoge boetes voor de club zelf.

Echt kansloos gewoon sommige van die mensen die in het stadion zitten.

Wel jammer dat Feyenoord de scheids tegen had maar goed je hebt hem soms mee en soms tegen.
Feyenoord kreeg na de 1-1 weer te snel een goal tegen door persoonlijke fouten te maken dat was de genade slag. Bij 1-1 had ik het nog wel eens willen zien want je zag gewoon dat alles en iedereen toen weer goede hoop had.

Uefa maffia. Welkom in europa. Ajax is toen ook genaaid door zagreb en scheidsrechtelijke fouten waar ajax niet doorging pf punten verspeelde.

27 februari 2015 om 08:59

En die buitenspel goal van kazim vorige week dan?

De scheids was indd niet consequent, maar puur kijkende naar het voetbal is AS Roma terecht door.

Hoe vaak wordt Feyenoord wel niet bevoordeeld in de eredivisie door scheidsrechters met kuip vrees. Zit het een keertje tegen en dan krijg je dit soort huil verhalen.

Te Vrede moet gewoon slimmer zijn en de scheids niet in de verlegenheid brengen om rood te kunnen trekken voor zo'n malle actie.

Als je verder iemand de schuld wil geven dan moet je bij rutten zijn met zijn angsthaas opstelling.

Eerst breken ze half Rome af.
Daarna hangen ze in mindere mate het varken uit in eigen stadion. Doch genoeg om de wedstrijd op pauze te zetten.
Vervolgens gaan de spelers zeggen dat de scheids een bedrieger was.

Bij Feyenoord doen ze toch wel hard hun best om volgend seizoen geen Europees voetbal te (mogen) spelen.

27 februari 2015 om 08:51

Wat de supporters deden vorige week en gister is niet goed te praten inderdaad.

Maar wat was die scheids een drama zeg, is toch niet te geloven man...

27 februari 2015 om 09:04

Denzor91,

Dat kan gebeuren. Dan nog is dat geen excuus eh.

27 februari 2015 om 09:09

Ben ik het mee eens, maar de frustratie van de fans gister kan ik wel begrijpen!

27 februari 2015 om 09:34

Maarja je hoort ze niet over de buitenspelgoal van Kazim vorige week...

27 februari 2015 om 09:44

Klopt. En in de eerste helft vorige week, had Roma al 3 of 4-0 voor kunnen staan, dan was het ook gespeeld.

27 februari 2015 om 10:35

Denzor91,

Frustratie dat begrijp ik wel, maar de manier waarop ze het uiten, neen, geen begrip voor. Echt niks.

Stel je eens voor dat we overal op die manier onze frustratie zouden uiten....

27 februari 2015 om 10:43

Dat snap ik ook niet. Ze benadelen Feyenoord elke keer maar weer. En misschien ook wel zichzelf, want ik sluit niet uit dat de Uefa besluit om Feyenoord een of meerdere wedstrijden in de toekomst zonder thuispubliek te laten spelen.

Edit: spelfouten

Nou Vermeer, hoevaak hebben andere clubben dat ook niet, dat er misschien een onderbuik gevoel is is normaal vindt ik. Maar het legioen doet nu of ze het liefste supporters zijn, onzin, gisteren weer met dingen gooien bij de goal van roma en daarna weer bij de rode kaart. Emotie komen zeker los, maar het debakle van vorige week hadden ze zich toch meer gedeisd moeten houden.

Het was gewoon een matig of slechte voetbalavond. Supporters gedragen zich slecht een slechte scheidsrechter en laten we het dan een matige wedstrijd noemen.
Gewoon de hand in eigen boezem steken uithuilen en doorgaan.

Voor de waardigheid van het Europese voetbal is het beter dat Feyenoord er uit ligt, maar dat de Uefa hier bewust op uit is door een corrupte scheidsrechter aan te stellen gaat mij veel te ver.

Wat een onzin zeg!!!

De scheidsrechter deed vreemd maar had weinig invloed op de score!

Tja DeRossi had rood moeten hebben maar dat moest dit seizoen Kazim ook geregeld en die krijgt hem ook niet en van Tevrede was gewoon rood en die idioten op de tribune zijn er schuldig aan dat het uit de hand loopt en dat er in de extra tijd van de 1e helft gescoord word.

Erg jammer is het wel.

27 februari 2015 om 09:02

Wat De Rossi deed heb ik Kazim nog niet zo heftig zien doen, dit was gewoon een poging om iemand in coma te slaan of tenminste zijn schedel te breken. En het stomme is, die De Rossi heb ik dit al zo ontzettend vaak zien doen, hij schijnt bij de warming-up speciaal oefeningen te doen om zijn elleboog mooi los te maken, zodat hij kan toeslaan. Hoe vaak heeft die gek nou al geen elleboog uitgedeeld?

27 februari 2015 om 09:21

Inderdaad. De Rossi solliciteerde in de beginfase al een paar keer naar een gele kaart maar die elleboog sloeg echt alles. Hoe vaak komt hij nog weg met dit soort idiote acties?

27 februari 2015 om 09:26

En dat noemen ze dan kind van de club, draaideurcrimineel zou een betere benaming zijn.

27 februari 2015 om 10:27

Klopt daar heb je gelijk in maar het klopt wel wat ik zeg, uitdelen en niet ontvangen kan natuurlijk niet.

Het had rood moeten zijn maar goed er zijn per wedstrijd meerdere dingen die wel of niet gezien worden en dit was er 1 van.

Vorige week zag men niet dat Feyenoord scoorde in buitenspelpositie en nu dit.

27 februari 2015 om 10:36

Of hij nou een draaideurcrimineel is of niet. Het blijft een kind van de club, dus wat wil je nou zeggen.

Ben benieuwd of hij alsnog een schorsing krijgt van de uefa.

Ik ben er van overtuigd dat bij elke Europeesche uitwedstrijd, waar een dergelijke grote groep supporters aanwezig is, wel iets gebeurd. Niet alleen bij Feyenoord. We hebben nu de verhalen kunnen horen van beide partijen en het lijkt me dat beiden schuld hebben. Gisteren hebben de supporters het in ieder geval wel af laten weten. Wat een zieke sfeer in de Kuip. Niets geen feestje. Fredje dacht daarom waarschijnlijk ook, laten we Te Vrede maar inbrengen. Waarom geen Achabar voor Kazim, die overigens zo geladen was dat die spanning er op deze manier wel uit moest komen. Te Vrede, tegen de verdediging van Roma. Waarom? Zonder Immers en Kazim moet Feyenoord zeker gaan voetballen, dan stel je Te Vrede toch niet op. Daar gaat het mis. Helaas was Manu nog niet geheel fit, maar zelfs dan had Fredje hem weer een wisselbeurt gegeven. Net als Manu heeft ook Achabar snelheid, dus Te Vrede inbrengen was echt een slechte beurt van de coach. Ik mis verder leiderschap in het veld. Dat mag je van Clasie wel verwachten, maar zie hem nooit coachen. Hij was alleen bezig met de scheids. Na die gelijkmaker zoveel ruimte weggeven is belachelijk. Je weet dat de tegenstander op dat moment even gaat drukken. Dus even inzakken, dat dient een leider op te leggen. Daar moet men nog stappen maken. Kan ik Kongolo niet aanrekenen. Er lag direct na de gelijkmaker veel te veel ruimte achter de verdediging. Verder toch jammer dat Feyenoord het niet heeft kunnen redden tegen een topper als Roma. En dat met jonge spelers als Manu, Vilhena, Karsdorp, Kongolo en van Beek.. en beperkte spelers als Boula en Te Vrede.

Als dit werk is van de Uefa dan is het tevens het moment voor Feyenoord om tegen de supporters te zeggen: nu is het genoeg. De reputatie van de club wordt beschadigd, torenhoge boetes, gestaakte wedstrijden...lijkt mij aanleiding genoeg.

Nee, de spelers vermoeden conspiracy theories...

Ik geloof niet in complotten, dat is doorgaans een zwaktebod. Maar wat Feyenoord gisteren kreeg toebedeeld met deze idioot van een scheidsrechter, dat was schandalig. Deze man was er gewoon nog niet klaar voor, misschien nog te jong, maar zeker te blue voor zo'n wedstrijd. Als hij gisteravond als junior vd week aan de hand van een van de spelers was meegelopen dan was het niemand opgevallen dat hij zou onder de indruk was van alles. Nu hij als scheidsrechter moest fungeren werd het een volledig debacle. De angst, wanhoop neigend naar een psychose, de open gesperde ogen (maar vervolgens niets zien) verraadde dat deze man niet geschikt is voor dit soort wedstrijd. Misschien dat hij Bastia, Brest of Le Havre wel in goede banen kan leiden, maar een wedstrijd in de Kuip kon hij niet aan. Jammer, want ik zie Feyenoord wel doorbekeren als die De Rossi (zijn hoeveelste elleboog was dit zo onderhand?) er gewoon af gaat vroeg in de eerste helft.

Was die buitenspel goal vorige week van Kazim in Rome ook doorgestoken kaart?

Wat een vreselijke reacties soms.
Zien de haters dan niet, dat het probleem van de hooligans bij de overheid ligt. Hoezo kan iemand met een stadionverbod wel meereizen naar het buitenland? Waarom is het zo moeilijk om dat soort gasten tijdens wedstrijd dagen een meldingsplicht te geven? Ongeacht waar de wedstrijd wordt gespeeld.
Dan hoeven we ons ook geen zorgen te maken dát onze (nederland) goede naam zo door het slijk wordt gehaald.

Ook ik bedacht dat de Uefa , deze scheids instructies heeft meegegeven. Alles lijkt erop te wijzen. Het begon met de uitzonderlijke aandacht voor een banaan. Dan zie je duidelijk op de beelden dat assistent op de achterlijn het incident met Kazim heel goed kon beoordelen en dat er niks mee gedaan werd.
En de rest hoef ik niet eens meer aan te stippen. Toen wist ik al dat het een verkochte wedstrijd was.

Het publiek reageerde niet goed, maar gezien de omstandigheden , ook niet slecht. Ik keur het niet goed, maar ik begrijp de emoties op de tribune wel.

Ik ben absoluut geen Feyenoord fan, maar ik vind dat Feyenoord behoorlijk genaaid is.

27 februari 2015 om 09:33

Fout ligt niet bij de regering maar bij die barbaren. Als die zich gedragen is er niets aan de hand. Feynoord publiek toont geen respect naar wereldkampioenen. Als Del piero of pirlo in madrid werd gewisseld kregen ze applaus. Als Totti eruit gaat gaan ze fluiten. Weinig geschoolde mensen op de tribune gezien.

27 februari 2015 om 19:16

Fout ligt wel bij de regering. Die behandeld ze als kwajongens en leggen ze geen echte straffen op. Waarom niet gewoon opsluíten voor langere tijd. Nee dat doen we niet. We leggen ze een stadion verbod op. Dat zal ze leren. Niet dus... Het is een politiek probleem. Barbaren moet je opsluiten.

27 februari 2015 om 09:34

Waarschijnlijk heeft deze scheidsrechter John F. Kennedy ook vermoord. Zou me niets verbazen...

27 februari 2015 om 19:17

Zo, jij weet wie John F. kennedy is... Zeker een slimme hooligan.

Ik denk niet dat de scheidsrechter bewust partijdig was. Hij was gewoon echt verschrikkelijk, maar dan ook echt verschrikkelijk slecht.

Alsof ergens op deze planeet iemand bij zichzelf denkt 'Feyenoord hooligans hebben Rome platgemaakt, ik ga stoppen met voetbal kijken.' ??

Wat een onzin. Roma is toch veel beter. Daar heb je geen scheids voor nodig. Feynoord moet blij zijn dat ze niet 2x zijn afgedroogd. Met zo'n achterlijk publiek moet je blij zijn dat de schade beperkt is gebleven. Ik verwacht wel een zware boete en een wedstrijd zonder publiek.

Slechte verliezers daar in rotterdam zuid.
bye bye
AS Roma 1927

27 februari 2015 om 09:24

In Rome vond ik ze anders ook niet erg sportief reageren op de verliezen van een paar blusjes marmeren fontein

27 februari 2015 om 11:44

Idd en terecht dat ze dat zijn ik zou feestje geven als ik jou was en de arbitrage ook uitnodigen want die mag je wel bedanken. Goede winnaars hoor die gasten uit rome bah

Oke mensen. Blijf Naïef. Ontken complotten en blijf vooral geloven in de eerlijkheid wat betreft de fifa en uefa en alle andere zaken in deze wereld. Wij zijn zo nuchter he.. De scheidsrechter was niet partijdig..

Damn, als dit niet duidelijk was dan weet ik het ook niet meer. Ondanks dat Roma beter was heeft de scheidsrechter direct een groot aandeel in de overwinning van Roma.

1 belletje van Platini is genoeg..

27 februari 2015 om 16:54

Hahaha oh oh oh, ik vind dit toch wel geestig hoor. Toen Ajax dit riep na de wedstrijd tegen Real (lyon - Zagreb) was de wereld te klein en moest Ajax niet zo zeuren, en gaven Ajax-supporters altijd maar anderen de schuld. In dit tweeluik hebben inmiddels de politie, de fifa, de uefa, het gemeentebestuur van Rome en het arbitrale quintet de schuld gekregen. Maar de hand in eigen boezem steken, ho maar. Karma in optima forma.


Doorgestoken kaart is wat vergezocht, maar wat deze scheidsrechter presteerde was toch wel ongelukkig. Totaal geen autoriteit en liet het grotendeels zelf ontaarden in chaos.
Toch vraag je je af hoe wedstrijden worden toebedeeld en of er uberhaupt naar profielen van scheidsrechters wordt gekeken. Deze man was niet in staat om zo'n wedstrijd te leiden.
Ik kan me de frustraties goed voorstellen bij het publiek. Ook wel jammer dat menig persoon hier meteen het hele Feyenoord publiek moet uitmaken voor debielen. Lekker generaliserend weer en totaal onnodig. Ik denk dat menig supporter met zo'n scheidsrechter niet rustig kan blijven.
Al met al was het verder ongelukkig gisteravond. Het uitvallen van Kazeem is toch wel een flinke domper. Hij is in ieder geval balvast en houdt de druk weg op de achterste linie. Met Tevreden ben je dat gewoon kwijt.

Jullie scoorden in Rome uit een buitenspelgoal. Soms zit het mee en de andere keer weer tegen.

Hahahaha, Feyenoord vermoed doorgestoken kaart........ Zullen we de aluhoedjes maar weer af zetten?

Ja, het was een slechte scheidsrechter, daar valt verder weinig over te zeggen. Maar als een Te Vrede op die plek in het veld zo'n domme overtreding maakt (veel te laat en vol op de enkel van de tegenstander) dan verdien je een rode kaart. En als je bijvoorbeeld een Manu pas zo laat in de wedstrijd brengt dan verdien je gewoon niet om te winnen.

Feyenoord heeft dit helemaal aan zichzelf en de eigen supporters te danken. Want laten we nou eens eerlijk wezen: Het helpt natuurlijk niet als je eigen supporters zich zo gedragen. Het kan niet anders dan dat dat ten koste gaat van de concentratie van spelers, zeker als een wedstrijd ook nog eens gestaakt wordt.

Ik hoopte echt dat Feyenoord ook door zou gaan en ze waren zeker in een goede positie om een ronde verder te komen maar in dit geval, ondanks de scheidsrechter, is het toch een beetje eigen schuld dikke bult!

Dat de Uefa blijer is met AS Roma als met Feyenoord is logisch. Feyenoord is geen kijkcijfer kanon voor TV inkomsten en hun support is ook iets waar de Uefa niet blij mee is.

Ik begon al een vermoeden te krijgen toen De Rossi zonder kaart wegkwam na het torpederen van Boulahrouz en Clasie even later geel kreeg voor een zuchtje in de rug van volgens mij Pjanic. Later nog die elleboog die gewoon gezien moet zijn en nog tal van kleine dingetjes die allemaal in het voordeel van Roma werden gegeven. Die rode kaart vond ik ook niet terecht. Natuurlijk raakt hij hem hard, maar dat is echt nooit zijn intentie geweest, in tegenstelling tot de actie van De Rossi.

Verder baal ik ook gigantisch van die kutopstelling van Rutten. Bij het kleinste beetje druk dat Feyenoord gaf, raakte Roma al in paniek. Dat was vorige week ook al, dus waarom zo behoudend? Je had ze met name het eerste half uur het mes op de keel moeten zetten. Manu in de basis had het verschil kunnen zijn.

Nu technisch inhoudelijk een reactie. Je staat met 10 man en scoort een mooie 1-1. Wat staan vervolgens binnen anderhalve minuut vriend Vilehna en Nelom te doen bij een aanval over links, die gaan g.dver..me 10 meter te ver naar voren en niet op direct op hun tegenstander nauwelijks te dekken. Wat Kongolo daarna verdedigend in het midden doet is ronduit dramatisch. Het is duidelijk dat de jeugd (talenten?) in Nederland eerst moet leren wat het echt betekent om de winst over de streep te halen. Ik noem het echt "kleuterklas-voetbal". Die Italianen wisten al ruim van te voren hoe zij dit klusje gingen klaren. Nederland speelt voetbal in hoop, wat je maar in de kerk moet doen. Domme nederlaag!!

27 februari 2015 om 10:43

Klopt helemaal! De linkerkant van Feyenoord is echt heel zwak. Nelom kan met bal hard naar voren rennen en weet vervolgens niet meer wat hij moet doen. Er komt (bijna) nooit een goede eindpass van zijn voet. En waar Vilhena en Boetius dit seizoen mee bezig zijn is helemaal niet om aan te gluren. Geen dreigende actie voorwaarts en zo veel balverlies. Kongolo geef ik nog het voordeel van de twijfel, al is hij na de winterstop ook heel slecht.

Ik, als naar mijn weten realistische supporter, baal hier enorm van! Niet dat Feyenoord verloren heeft van AS Roma, dat kan gebeuren. Maar echt wel van de beslissingen die de scheidsrechter hier nam. De manier waarop je dan verliest is heel, heel zuur.

De rode kaart van Mitchell Te Vrede kun je geven, het was een rare overtreding en absoluut niet op de bal, hoewel veel scheidsrechters voor die overtreding denk ik geel zouden geven. Maar als je je daarna bedenkt dat De Rossi in de 10e minuut al met hoog been inkomt op de binnenkant van de knie van Boulahrouz en dat als een niemendalletje wordt afgedaan, terwijl de grensrechter er letterlijk bovenop stond, gaan bij mij de haren overeind staan... Als diezelfde De Rossi een kleine 20 minuten later een onwijs gemene, donkerrode elleboog uitdeelt en dat óók niet bestraft wordt, terwijl daar óók een official vlakbij stond, vind ik die die rode kaart in de 2e helft voor Te Vrede een aanfluiting, een regelrechte schande! Tel daarbij op de hetze die tegen Clasie werd gevoerd (hij werd op bijna alles afgefloten en zijn gele kaart was ook een lachtertje), dan is het plaatje bij mij compleet. Die man zou nooit meer een wedstrijd op niveau moeten fluiten!

Het gedrag van de "supporters" in De Kuip kan ik heel kort over wezen: Dom! Ookal stond er een draak van een scheidsrechter tussen de lijnen die zichzelf absoluut niet onder controle had, hou je in! De naam van het legioen is eerder in Rome en daarvoor in Nancy al besmeurd, dan is dit het domste wat je kunt doen. Ik hoop ook van harte dat het voor de club Feyenoord niet al te zware consequenties heeft, zoals uitsluiting voor Europees voetbal o.i.d.

Het is nu zaak voor Feyenoord om die 3e plek in de ED vast te houden en de druk op Ajax proberen op te voeren. Kop erbij houden en doorgaan.

Slechte scheidsrechter en dat pakte met name voor Feyenoord slecht uit met het niet geven van die eerste rode kaart. Geeft ie die wel, dan kan het zomaar de kant van Feyenoord op vallen. Die kaart van Te Vrede was zwaar, maar ook niet helemaal onterecht. Daar moet je Te Vrede op aanspreken en niet zozeer de scheids, want op die plek was deze tackle total onnodig en lomp.

Was die rode kaart niet gevallen, dan had ik het Feyenoord ook niet zien redden. Roma was buiten de eerste 10 minuten de betere ploeg en kwam Feyenoord goed weg dat het voor rust niet al met 0-3 achter stond.

Ze vergaten gewoon te voetballen. Veel fysiek spel en overtredingen. Lange ballen die de hele tijd voor Roma waren. Op die manier hebben ze zichzelf uit de wedstrijd gehaald, terwijl ze nog wel aardig begonnen.

Jammer en schadelijk voor Feijenoord. Complimenten aan de spelers en TS van Feijenoord om ondanks het achterlijke fluiten (vooropgezet natuurlijk) toch prima gespeeld en zeker niet kansloos gebleken.
Wel blij dat Feijenoord uit het toernooi is om meer schade voor de club en het Nederlands voetbal te voorkomen. En nu heel goed nadenken om het komend seizoen dergelijk volk in uit- en thuiswedstrijden te weren. Zo niet, dan maar geen Feijenoord-supporters meer naar uitwedstrijden.

Ik blijf het roepen, van oudsher een arbeiders stad. Toch de ploeg met de supporters met het laagste IQ van Nederland. Wat een triest zooitje bij elkaar, die feyenoord supporters. Stel wilde dieren in een kooi, mogen ze de kooi eens uit, vernielen ze alles.

Terecht dus dat men jullie liever kwijt dan rijk is. Tijd om eens volwassen te worden in die snuifkoppies van jullie.

Wat een schande, en ja, gewoon typisch feyenoord. Lachwekkend gewoon.

27 februari 2015 om 11:37

Ik heb veel reacties gelezen op VZ, maar dit is by far de meest achterlijke die ik ooit heb gezien. Pure provocatie en ik hoop dat je hiervoor een lange ban krijgt.

27 februari 2015 om 18:45

Hij verwoordt het misschien wat ongenuanceerd, maar in zekere zin zit er wel een kern van waarheid in. Dit soort incidenten komen bij Feyenoord veel vaker voor dan bij welke andere club dan ook. Nadeel van de Kuip is ook dat de eerste ring goedkoper is dan de tweede ring omdat de eerste ring niet overdekt is. Daarom belanden de lagere sociaal-economische klassen sneller daar dan bij andere clubs, en zijn ze ook vaker in beeld.

27 februari 2015 om 13:38

Boeh...!!!!

Feyenoord moet vooral naar zichzelf kijken, maar de scheidsrechter heeft wel een erg dubieuze rol gespeeld:
- De Rossi ellenboog tegen Kazim niet gezien, terwijl assistent er boven op stond.
- Gele kaart Clasie makkelijk gegeven voor 'kleine' overtreding.
- Gele kaart aan van Beek geven, terwijl Boulahrouz de overtreding maakte.
- Per vergissing een rode i.p.v. een gele kaart pakken, alsof hij al met die rode kaart bezig was.
- Rode kaart Te Vrede snel en makkelijk gegeven, Paredes kwam met soortgelijke actie in.
- Banaan op het veld wel heel snel zien als racisme, terwijl er bij balbezit Gervinho niets te horen was.
- Rode kaart Mulder voor juichen buiten vak (wordt gezegd), terwijl Roma bij de doelpunten over het hele veld renden.
- Corner aan andere kant laten nemen tijdens goede fase Feyenoord, weer wat tijd gewonnen.
- Blessuretijd niet uitspelen, al had dit niet uitgemaakt.
Ik kan me niet voorstellen dat het doorgestoken kaart is, maar de scheidsrechter heeft wel alle schijn tegen.

Als ik zo de reacties lees ben ik dus een domme Rotterdamse arbeider met een laag IQ. Alle Feyenoorders over een kam scheren, dat getuigt pas van intelligentie. Er zaten 46000 man in het stadion, waarvan er enkele tientallen zich misdroegen. De rest stond gewoon de hele wedstrijd fanatiek achter de ploeg zonder met zooi te gooien. Massaal achter je ploeg staan, daar kunnen de uitfluiters in 020 nog een puntje aan zuigen.

Kenneth heeft echt wel een punt. Op de goals van AS Roma was weliswaar niks af te dingen behalve dan dat ze met 11 man werden gemaakt ipv 10. Want de Rossi had er in de eerste helft al af gemeten voor die elleboogstoot op Kazim zn wang. Zo ging het gedurende de hele wedstrijd met alle beslissingen van die scheids. Clasie kreeg geel om niks en de situatie met de kaart voor Boulahrouz was helemaal lachwekkend. Het rood voor te Vrede was ook zwaar overdreven. Als je daar rood voor geeft had hij dat eerder ook al moeten doen. De inconsequentie droop er van af, in het voordeel van AS Roma. De scheidsrechter was daardoor de katalysator van alle woede in het stadion.

27 februari 2015 om 11:04

Spijker op z'n kop. Met de gebeurtenissen van de eerste helft omtrent De Rossi in het achterhoofd (daarbij wil ik ook de overtreding op Boulahrouz z'n knie even met stip benoemen) kun je toch niet met droge ogen Te Vrede daarna wel een rode kaart geven, ookal was z'n overtreding niet slim.

Verder werd de flow van Feyenoord constant onderbroken door, door met name Clasie als beste man van Feyenoord, af te fluiten. Kleine overtredingen, of niet eens overtredingen zoals de situatie met volgens mij Keita en Clasie links achterin bij AS, werden 9 van de 10 keer in het nadeel van Feyenoord gefloten. Een gele kaart voor Clasie, wat nergens over ging, waardoor hij de rest van de wedstrijd met de handrem erop moest spelen, het zijn opeenstapelingen van allemaal kleine dingen waardoor Feyenoord een voet dwars werd gezet.

Ik vraag me ook heel erg af eigenlijk waarom Mulder een rode kaart kreeg. Benieuwd of dat nog naar buiten zal worden gebracht!

Ik word werkelijk schijtziek van dat Calimero gedrag van die Feyenoorders en ook schijtziek van het continue afschuiven van verantwoordelijkheden en wegwuiven van apert wangedrag van spelers, trainers en supporters. Laat ik voorop stellen dat ik geen Feyenoord hater ben. Ik ben Ajacied maar hoopte gisteren vurig dat Feyenoord zou winnen.

Maar op basis van wat de afgelopen week is gebeurd hoort F'noord minimaal een straf van 1 wedstrijd zonder thuispubliek te krijgen.

Tuurlijk was die arbiter een ramp, tuurlijk had AS Roma ook rood moeten krijgen, tuurlijk waren er provocaties van AS Roma spelers en in Rome zal het ook niet altijd vlekkeloos zijn verlopen.

Maar wat ik mis bij alle F'noorders in hun benadering van alle gebeurtenissen is 1 simpele vraag; waarom gebeurt dit altijd als Feyenoord speelt?

Hoe komt het dat Ajax de afgelopen jaren regelmatig in Italie heeft gespeeld, in Florence, in Rome, in Milaan en in Turijn, en nooit waren er rellen als vorige week in Rome?

Ajax werd een paar jaar geleden thuis tegen Madrid 2 glaszuivere goals onthouden en in Kroatie werden we slachtoffer van een accoordje tussen een stel maffiose Fransen en Kroaten waardoor we uit de CL lagen, waarom kon de wedstrijd in de Arena gewoon worden uitgespeeld zonder incidenten?

En zo kan ik nog heel veel voorbeelden noemen en ik kan ook andere NL clubs erbij betrekken waar het ook allemaal normaal verloopt.

Om te beginnen zal F'noord bij de bouw van het nieuwe stadion een flinke gracht moeten aanleggen om het gooien van rotzooi op het veld te voorkomen. Ja, niet goed voor de sfeer, maar laat ze maar eens 10 jaar bewijzen dat ze zich kunnen gedragen, dan kun je altijd de gracht nog dicht bouwen zoals Ajax onlangs heeft gedaan.

Maar bovenal; ga eens de hand in eigen boezem steken, en ... erken dat Roma gewoon twee klasses beter was en volkomen verdiend door is.

Feyenoord is een schande voor het Nederlandse voetbal, ik schaam me kapot.


Ja, met is bij Feyernoord bijna altijd iet aan de hand en iedere keer horen wij dat het alleen om een paar idioten gaat.

"de scheidsrechter was daardoor de katalysator van alle woede in het stadion."

Er zijn taaloze voorbilden van fouten van scheidsrichters, zonder incident. Maar bij Feyernoord is de scheids schuldig !?

27 februari 2015 om 11:39

Was de scheids dan niet schuldig? Eerst nadenken voordat je een domme reactie plaatst. En het is Feyenoord, geen Feyernoord.

De ene keer heb je geluk met een scheidsrechter en de andere keer heb je pech. Ik vind dat de scheidsrechter één grote fout gemaakt heeft, met betrekking tot de overtredingen. Hij had De Rossi er met rood af moeten sturen, maar die overtreding moet je wel gezien hebben om daar iets aan te kunnen doen. Daarnaast reageerde hij soms een beetje vreemd op bepaalde acties binnen en buiten het veld.

Vorige week had Feyenoord geluk met het doelpunt dat werd goedgekeurd en gisteren had Roma geluk dat De Rossi geen rood kreeg. De wedstrijd van gisteren deed me een beetje denken aan Feyenoord - Excelsior, waarbij Kazim er ook af had gemoeten en ze daarna door een penalty en rood terug komen in de wedstrijd.

Alles bij elkaar opgeteld, denk ik dat het een verdiende overwinning voor Roma is geweest. In Rome hadden ze het al af moeten maken en had het best 4-1 of 5-1 kunnen zijn. Gisteren was Roma ook de ploeg met de gevaarlijkste kansen en had Totti er ook best 2 of 3 kunnen maken voor de rust.

27 februari 2015 om 12:43

Geluk met die goal van vorige week? Wat een onzin. De keeper tikte de kopbal van Immers nog aan. Daardoor ontstond een nieuwe situatie en dus geen buitenspel. Als er een ploeg geluk had met de arbitrage vorige week ( en gister) was het AS Roma wel. Kazim werd vorige week een zuivere strafschop onthouden en de overtreding die eerder op Kazim werd begaan werd slechts met geel bestraft waar rood op zijn plaats was geweest.

Over twee wedstrijden is Feyenoord dik benadeeld door de arbitrage,

27 februari 2015 om 13:34

Oke, ik ken de spelregels blijkbaar niet zo goed. Sorry!

Verder blijf ik erbij dat Roma over twee wedstrijden veel gevaarlijker was en meer grote kansen heeft gecreëerd. Vooral in de thuiswedstrijd hadden ze gewoon 4 of 5 keer moeten scoren, terwijl Feyenoord niet veel verder kwam dan de goal van Kazim.

27 februari 2015 om 13:43

Roma was vorige week een helft beter en gisteravond ook de betere ploeg. Op vlagen na. Blijft onverlet dat de arbitrage in beide wedstrijden in Feyenoords nadeel was en wel degelijk van invloed op beide wedstrijden.

typische calimero bedrag hier ! Het ligt nooit aan jezelf maar altijd aan een ander of aan iets anders dan jezelf ! In Rome lag het aan de politie dat de lieverdjes zo werden opgenaaid en nu ligt het weer aan een scheidsrechter die het spoor bijster was.

Hoe vaak is een scheids in de kuip niet onder de indruk van de sfeer daar en hebben ze er voordeel mee omdat de scheids dan onder indruk van dit publiek besslissingen neemt in het voordeel van fey?? daar hoor ik niemand over !!

nu is deze man daar niet onder de indruk van het publiek en fluit dus gewoon neutraal en tuurlijk kan je over sommige beslissingen redetwisten zoals in elke wedstrijd maar nu slaat de meter een keer de andere kant uit en dan gaat iedereen in r,dam moord en brand schreeuwen en dat de wereld oneerlijk is en al helemaal de uefa die ook in het complot zit , laat me niet lachen en steek eens een keer je hand in eigen boezem en ga een keer als een kerel op de blaren zitten want de straffen van de uefa zullen niet gering zijn en terecht, wat een schande dit publiek en als dit zo doorgaat gaat de club eens een keer ten onder aan hun eigen succes als het gaat om hun"" trouwe "" publiek

ook de dooddoener dat het maar om 200 gekken gaat komt me de strot uit! waar zijn dan die andere 51.800 goede supporters die die gekken een keer de les gaan lezen en ze ff aanpakt en waar is dan de club zelf die maar blijft roepen dat zij geen blaam treffen?? Hou op aub en trreed een keer op ipv meehuilen met de andere wolven en je handen te wassen in onschuld !!

Was ook zo, zelden zo'n bizarre wedstrijd meegemaakt. Schande die scheidsrechter. En met die banaan nog proberen te zoeken naar racisme.. Hou toch op, die bananen zie je elke wedstrijd in de kuip.

27 februari 2015 om 11:37

Valt allemaal wel mee, denk aan WK finale Nederland-Spanje. Feyenoord moet zich zorgen maken en schamen voor het gedrag van de "supporters".

27 februari 2015 om 11:53

Zeker aanstekers gooien naar de grens en Roma spelers kan echt niet. Frustraties worden zo groot dat ze het toch doen.

Ik gunde het Feyenoord heel erg maar dit hebben ze toch echt aan zichzelf te danken. Ja de scheids maakt een fout (net als vorige week in Rome met een buitenspeldoelpunt) maar de fouten van de feyenoordverdediging bij de 1-2 waren toch net iets groter. Het is al het hele jaar hetzelfde met Feyenoord in top-wedstrijden: Ze voetballen heel aardig mee, zijn bij vlagen ook de bovenliggende partij, maar per saldo hebben ze er geen 1 gewonnen. (bij Twente, Psv, Ajax en nu tegen Roma)
Het is natuurlijk een stuk makkelijker om de Uefa en co de schuld te geven, maar ze zouden zichzelf een grotere dienst bewijzen als ze de beelden van de wedstrijd terug zouden kijken om te zien welke fouten ze zelf hebben gemaakt.

Nou het Nederlandse voetbal is weer lekker op de kaart gezet. Ik ben momenteel in het buitenland en alle buitenlandse zenders berichten er over. Lekker met je scheve bakkes op BBC

Ik zat te juichen voor Feyenoord, maar ik snap niet waarom iedereen op de scheids loopt af te geven? Die tackle van Te Vrede leek me in eerste instantie ook slechts geel, maar na de herhaling gezien te hebben valt er toch wat voor te zeggen dat ie rood kreeg. En die mogelijke rode kaart voor De Rossi is natuurlijk moeilijk waar te nemen voor de scheids. Voor de rest floot de scheids wel een beetje in het voordeel van Roma ja, maar niet extreem veel ofzo, dit zie je wel vaker gebeuren en dan hoor je niemand. En dat ie het spel stillegde was (als het dan al invloed had) juist voordelig voor Feyenoord, omdat ze net met 10 man kwamen te staan en Feyenoord dus de tijd had om te reorganiseren en de mentale dreun te verwerken.
Gewoon erg zonde want Feyenoord had hier meer uit kunnen halen. Waarschijnlijk is men daar gefrustreerd over en wijt het daarom maar aan de scheids.

27 februari 2015 om 12:46

Er stond ook nog een doellijnrechter op de achterlijn. Met n neus er bovenop. Dat moet je gewoon zien anders ben je echt niet geschikt voor dit vak. Of je hebt een andere agenda.

Nou ja, niemand kan ontkennen dat het percentage Tokkies bij Feyenoord een flink stuk hoger ligt dan bij de rest van de Nederlandse clubs.

Of het uiteindelijk doorgestoken kaart was valt natuurlijk nooit te bewijzen, maar het is natuurlijk onvoorstelbaar dat de Uefa op een wedstrijd die onder zoveel druk staat zo'n "kereltje" indeelt.

Men had beter moeten weten dat deze wedstrijd al op ramkoers lag voor hij goed en wel begonnen was. Het feit dat zo'n 5e official die elleboog van De Rossi niet opmerkt of doorgeeft voegt daar alleen maar aan toe.

Wat Feyenoord zich wel mag aanrekenen is dat AS Roma gewoon veel uitgekookter is. Die gaan gewoon iedere aansteker op het veld zoeken en deze als een trots apporterende hond aan de scheidsrechter laten zien. Dat is iets wat de jonge Feyenoord selectie nog moet leren. Het gaat er niet om hoe je wint, als je maar wint. Voetbal = Oorlog.

Het doorgestoken kaart stukje..

Ik als neutrale kijker , had al vanaf de start een ernstig idee dat deze scheids de sfeer en of druk niet aan kon..
Vervolgens bewijst hij het mij ook nog door die pauze in te lassen en daarnaast nog zeer aparte beslissingen te nemen.
Ook ik ben van mening dat iets gewoon niet klopte.
ps: daar moet ik bijzeggen dat ik nu niet wil zeggen dat Fey anders door zou bekeren want ik denk persoonlijk dat Roma anders ook wel door was gegaan hoor , al met al speelde Fey over 2 potten leuk maar Roma was gewoon echt veel dreigender voor het doel.

Maar terugkomend op de vervelende incidenten.
Over deze gehele 2 luik hing al een donderwolk.
En alles vond ik dan ook enorm overdreven .. maar dan ook echt alles..
denk aan wanbeleid van italiaanse politie.. denk aan de vernielingen..de aanstelling van deze nare arbitrage..dat er ook nog een podium word gegeven aan een opblaas banaantje..
In veel gevallen is het imo echt racistisch maar in dit geval lijkt me daar totaal geen sprake van..
Als ik Chiquita was had ik nog klacht ingediend bij wijze van.
De media die alles 20x vergroot noem maar op.
Wat een vreemde 2 luik was dit zeg.
Maar ben wel van mening dat men beter had moeten weten met zo een banaan, en het wellicht naief is om zo een sfeer actie te houden.
Helemaal met deze italianen op het veld die dan alles direct gaan aan lopen dikken kan je het verwachten(net zoals ze ook zeiden dat er miljoenen schade was terwijl dat niet het geval was).

Verder ook zuur voor de clubs en haar trouwe fans.
Want andere die zich verschuilen onder clubkleurtjes (die ik zeer zeker geen supporters noem want die steunen hun club ) verpesten het voor een groot gedeelte.

Wat is er in godsnaam fout met gewoon Booeeeeeeeee roepen als de tegenstander de bal heeft?
Nee nu worden er allerlei objecten (gevaarlijk) het veld ingesmeten.
Dit was een uitgelezen kans (gezien de incidenten bij de heenmatch) om eens te wijzen hoe men de club steunt..

Fey als club heeft gewoon imagoschade geleden door deze zogenaamde helden.
Ik vind fey dan ook zeker niet geheel verantwoordelijk wel vind ik jammer dat de 10-tal fey na die ingelaste break niet hand in hand het veld op kwamen om een statement te brengen dan zou ik echt geweldig hebben gevonden.
Maar goed dit deden ze niet..een kans die ze toch hebben laten liggen imo.

Tot slot ik keek vanachter mijn tv ..ik had scherp beeld..ik neem aan dat beeld gebruikt wordt om de "gooiers" op te sporen en gewoon keihard aan te pakken?

Even puur over voetbal hebbende.. Totti sleept weer zijn team hoor wat een geweldenaar!!
Was volgensmij weer eens beste van het veld ondanks zijn leeftijd.

Vermeer oogde trouwens vanaf het begin enorm zenuwachtig. Was me al aardig duidelijk dat hij de 0 niet zou houden.

Met de nieuwe geuzenaam " il Barbari " voor de feijenoord fans wordt het er natuurlijk niet makkelijker op om een eerlijke benadering in Europa te krijgen....
Zeker niet na de wanvertoning gisteravond , waar geen enkel excuus voor is .

Ajax, Utrecht, en ADO hebben ook een kleine harde kern. Het probleem bij Feyenoord is, dat het halve stadion mafkezen zijn. Daar kun je je als club niet tegen wapenen.

Ongelooflijk dat de spelers dit uitkramen, heb de wedstrijd nog eens volledig bekeken omdat ik wilde zien hoe erg dat scheidsrechter de match beïnvloedde en ik vind het allemaal wat overdreven, het feit dat de match zo vaak stil lag was enkel en alleen in het voordeel van Feyenoord want Roma voetbalde gewoon de meeste kansen bij elkaar, Feyenoord was zeker niet minder maar gewoon wat meer powerplay en duels en dan maak je al eens een stevige overtreding en er werd misschien hier net iets te streng tegen opgetreden want dat zou moeten mogen in een cupmatch. De Rossi had niet meer op het veld mogen staan dat klopt maar vergeet niet dat de scheidsrechterlijke beslissingen Feyenoord nog een kans gaf in deze terugwedstrijd want ze hadden ook gewoon 1-0 of 2-0 kunnen verliezen in Rome en dan waren de boeken nu al gesloten. Spijtige ontmoeting met Feyenoord voor de Giallorossi, de fans hebben zich in een zeer slecht daglicht gesteld en Roma heeft zich te weinig kunnen bewijzen hopelijk doen ze dat in de volgende ronde.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren