Chelsea kondigt ‘grootste commerciële deal’ van 277 miljoen aan
Chelsea heeft de ‘grootste commerciële deal ooit’ gesloten. Dat heeft voorzitter Bruce Buck donderdagavond aan Sky Sports laten weten. Chelsea heeft een vijfjarig contract getekend met Yokohoma Rubber Company en de naam van deze Japanse bandenfabrikant zal vanaf volgend seizoen op de shirts van de club staan.
Yokohama Rubber is de opvolger van Samsung Electronics, waarvan de samenwerking na tien jaar wordt beëindigd. Samsung betaalde circa 42,5 miljoen euro op jaarbasis aan Chelsea, maar de bandenleverancier maakt de club van manager José Mourinho jaarlijks 55,5 miljoen rijker. Over vijf jaar gaat het dus om 277,5 miljoen. De duurste sponsor in de Premier League is die van Manchester United: automerk Chevrolet betaalt 72,5 miljoen op jaarbasis.
“Wij geloven dat Yokohama een belangrijke rol kan spelen in ons streven naar wereldwijde expansie in de internationale markten: zoals de Verenigde Staten”, licht Buck toe. “Chelsea en Yokohama vormen de perfecte combinatie. Beide zijn globaal opererende organisaties die zich focussen op prestaties en innovaties. We kijken uit naar de samenwerking met Yokohama.”
Meer nieuws
Tadic, Ünder en Bonucci missen penalty voor Fenerbahçe: Olympiacos stoot door
Benfica en Kökçu klaar in Europa na misser Di María op moment suprême
Tienkoppig AS Roma verslaat AC Milan opnieuw en meldt zich bij laatste vier
Jeremie Frimpong redt ongeslagen reeks Leverkusen en staat in halve finale
Stunt Liverpool blijft uit: Jürgen Klopp vertrekt zonder Europese prijs
Emiliano Martínez krijgt twee keer geel maar géén rood dankzij speciale regel
Meer sportnieuws
Geld is altijd welkom, hoe meer geld je kunt verdienen hoe beter je als club wordt want je kan weer betere spelers kopen. Doen ze goed daar in Chelsea!
Sorry hoor, maar kan het niet laten: "bij Chelsea", "in London".
Chelsea is ook een wijk in London. Het kan dus technisch gezien prima, Chelsea speelt haar wedstrijden echter in Fulham.
Bijzondere deal, dit is een onbekend bedrijf in Europa. Ben benieuwd of Chelsea ze aan de gewenste particuliere vraag kan helpen.
Dat was samsung voor 10 jaar geleden ook.
Ik weet dat Chelsea ook een wijk in London is. Maar het gaat hier over de voetbalclub Chelsea, niet over de betreffende wijk..
Ja, maar technisch gezien kan het. Umad dacht misschien dat het beleid in de wijk Chelsea uitgevoerd werd (omdat Chelsea daar zijn naam aan te danken heeft).
Stel, Excelsior sluit een sponsordeal. Die deal wordt hoogstwaarschijnlijk in Kralingen gesloten, waardoor ze een goed beleid uitvoeren in Kralingen (stadsdeel). Jij verbetert hem alsof hij het over een wijk heeft die een deal sluit.
Samsung was 10 jaar geleden ook al een bekend elektronica merk hoor, dus praat geen onzin
Ja, vraag me alleen nu af of Yokohama Rubber (banden) door deze deal wilt uitbreiden naar Europa? Heb deze banden namenlijk nog nooit gezien. Ik rijd eigenlijk altijd op Nokia banden.
Anyway top deal voor Chelsea
Nokian, denk ik dat je bedoelt? Dat is een merk dat veel minder bekend is dan Yokohama. Valt een beetje in het rijtje Toyo, Vredestein, Falken, Hankook qua prijs/kwaliteit.
Ja sorry de naam was voorheen Nokia maar de naam veranderde in de volks mond in Finland en de naam van het bedrijf veranderde toen de Nokia Group opsplitsten.
ik heb nog nooit andere banden gehad, ik denk ook dat Nokian Renkaat (tyres of Nokia) voornamenlijk scandinavisch is?
Bestaat al jaar en dag in Europa. Zet sinds 2002 alleen nog banden van Yokohama onder mijn auto(s). Is een zeer kwalitatief band waarvan de rubber niet al te snel verslijt. Één minpuntje is dat ze wat luider zijn dan een Michellin band bv. Je ziet ook formule 1 wagens met Yokohama's rijden.
On: Zal voor beide een win win situatie worden.
Wil niet lullig doen hoor maar Yokohoma Rubber Company banden zijn aardig goeie banden. Als je de auto-wereld volgt dan ben je deze banden zeker wel tegen gekomen. Dat niet iedereen dit weet snap ik wel want hoeveel mensen hier zijn uberhaupt boven de 18 en daarnaast rijden/ hebben een auto? juist, niet veel.
Jammer dit.Samsung stond altijd zo mooi bij Chelsea.
Mooi nieuws! 13 miljoen meer elk jaar!
Nu hopen dat het er een beetje fatsoenlijk uitziet, want Chevrolet op de shirts van United is echt lelijk. Wie iemand sponsort maakt me niet uit, maar het moet wel bij de shirts passen.
Precies zo denk ik er ook over. De eerste fotos zien er niet uit.. Maar ja wat waren de opties.. Turkish airlines is lelijk en dit eigenlijk ook
Er zijn zeker wel opties.
Etihad bij City ziet er redelijk goed uit, Emirates ziet er ook goed uit bij alle clubs (al heeft Chelsea al Emirates als sponsor gehad), en ook bij Spurs en Liverpool is het redelijk acceptabel. Er zijn zeker wel opties, maar het is gewoon degene die het meeste biedt.
Zo lelijk vond ik hem niet. Gewoon een klein logo en de naam, zag er netjes uit
Misschien ben ik wel teveel vastgeroest in het samsung patroon . Ik kijk het letterlijk en figuurlijk wel aan en dan hopen dat ik er snel aan wen..
Zal een gek gezicht zijn, geen samsung op t shirt.. Hoop dat ik er snel aan wen...
55,5 miljoen, wow. Chelsea verdiende al veel aan transfers en nu dit. Ze doen goeie zaken dar in Londen. Hopelijk ziet het tenue er mooi uit. Chelsea heeft altijd al mooie tenues gehad met Samsung erop. Hopelijk blijft dat nog steeds zo.
Wat een bedragen en dan te bedenken dat dit eigenlijk nog in het niets valt in vergelijking met Manchester United. Meer dan 500 miljoen vangen bij Chevrolet en meer dan een miljard totaal van Adidas. Ajax krijgt van ABN een mooi bedrag voor de jeugd en dames, maar Aon sponsort de academy bij United voor 160 miljoen.
chevrolet,hoe halen ze dat geld.terug joh?ik kan me echt niet.voorstellen,dat chevrolet nu opeens veep meer verkoop.
in het geval samsung ,wil niet zeggen dat het door chelsea kom,maar die zijn als bedrijf echt gegroeid laatse tien jaar.
Hè.. ik dacht dat het Turkish Airlines ging worde n...
Allerergste is wel dat dit alles sponsoren zijn die thuis ook een voetbalcompetitie hebben , en dan buitenlandse ( lees engelse) clubs met megabedragen sponsoren ! Ronduit schandalig !! Wordt tijd dat Duitsers Adiddas en Puma etc etc gaan boycotten ! Voor mij al een jaar alleen nog maar Nike of zoiets !
Waaron zo duitsland Adidas en Puma boycotten? Adidas en Puma komen allebei uit Duitsland!
Misschien omdat dit duitse bedrijven zijn die buitenlandse clubs met mega contracten sponsoren , terwijl er mooie Duitse clubs sponsorcontracten hard nodig hebben . Maar ja iedere Duitser koopt Addidas , dus geen reclame nodig
Want Dortmund krijgt niets van Puma en Bayern ook niets van Adidas?
vergeet ook niet Hsv, Bayer Leverkusen, Schalke (adidas) en Stuttgart (puma) niet
Financieel een geweldige deal voor Chelsea. Persoonlijk was ik helemaal gewend aan Samsung maar Samsung betaalde 'slechts' 18 miljoen pond per jaar. Turkish Airlines zou 25 miljoen pond gaan betalen maar Yokohama gaat dus 40 miljoen pond !!! per jaar betalen en. Dat is dus meer dan twee keer zoveel als Samsung. Chelsea blijft groeien
Een verdubbeling van het geld dat Chelsea verdient nu aan de shirtsponsor, werd tijd dat Chelsea met Samsung ging breken toen duidelijk werd dat hen niet bereid waren om meer geld neer te leggen tijdens de onderhandelingen om het contract te verlengen. In elk geval prima gedaan door Purslow, weer goed nieuws op financieel gebied nadat eerder deze week bekend was dat de ticketprijzen zouden zakken en dan met name voor de jongere supporters.
Wordt wel wennen om met de naam Yokohama te gaan spelen ipv Samsung, hopelijk blijven de shirts er goed uitzien zoals de voorgaande jaren. Met de TV geld, CL geld en PL geld (mocht Chelsea kampioen worden) en deze veel lucratievere shirtsponsor kunnen we ons weer 1-2 mega aankopen veroorloven in de zomer om de selectie verder te versterken en dan met name in de breedte. Nu nog alleen een nieuwe stadium bouwen in de toekomst en we staan er meer dan uitstekend voor wat betreft FFP voor de komende jaren. Ook mooi dat Chelsea nu ook gewoon wat meer op haar eigen benen kan staan en de afhankelijkheid van Roman flink afneemt.
Die laatste 3 zinnen van het artikel. Geweldig hoe een hoop lucht er uit die lui komt. Het gaat ze gewoon om het geld de rest interesseert ze echt niks hahaha.
Als ze dus 55+ miljoen per jaar kunnen sponsoren aan Chelsea kun je nagaan dat je als klant dus veel te veel voor hun banden betaald.
Blijven eigenlijk belachelijke bedragen als je het zo ziet staan.
Maar weet jij wat sponsoring betekend? Je zet je naam op een kaart, in dit geval het shirt van Chelsea, die door miljoenen, zo niet miljarden mensen wordt gezien. In hoop, en vaak lukt dit ook als je met dit soort 'bedrijven' werkt, dan verdien je er aan. Die '' merken' zijn niet dom he, ze betalen o zoveel geld maar 9 van de 10 keer hebben zij er meer profijt aan.
Reageer
Je kunt niet reageren op oude documenten.